zoals ik het begrijp is het niet nodig om te flashen als je linux wilt draaien met behulp van die gamesave hacks (o.a 007 en mech).
Dat van een andere bios noemen ze een TSOP. Met zo'n gehackte bios (bv de *knip), dan kan je gewoon *knip installen zonder al die gedoe met de gamesaves enzo.
Even samenvattend (zover ik het begrijp

)
Je kunt met een modded xbox de volgende dingen doen:
Avi/dvd/svcd etc afspelen (*knip)
MP3 muziek luisteren (*knip)
FTP'en naar je xbox (*knip)
Linux erop zetten (met alleen linux kun je dus via gentoox film muziek etc bekijken en luisteren en wat je normaal ook met linux kan doen)
Wat je niet kan met alleen linux install:
Backupspellen spelen van dvd-/+r of van cd-r/w (*knip)
Spellen laden van de hardeschijf (*knip)
Wat voor vormen van modden zijn er dus?
Modchip. Hierdoor kan je naast de bios van de orginele xbox een andere installen op de flash gedeelte van de modchip, die sommige beveiligen niet heeft (lock hd/linux install etc)
- Wel xbox open maken
- Wel solderen (of van die pin dingetjes gebruiken)
TSOP
Hier flash je een
nieuwe/andere bios over de
bestaande bios op de chip van je xbox
- Wel xbox open maken (als je heel handig bent hoeft dat niet..)
- Wel solderen (of iig iets anders geleidend)
Gamesave hack
Hierbij hoeft je de xbox niet open te maken (je hoeft dus niks te solderen). Met behulp van een game hack krijg je toegang om linux te installeren. Je draait dus op de xbox de orginele xboxdashboard en daarnaast linux (waardoor je dus de mogelijkheid hebt om de machine als een "computer" te gebruiken)
- Om linux dan te benaderen is het een kwestie van een soort gamepad code in te toetsen
Opmerking is hierbij dat als je linux kan installeren, dan kan je ook andere xbox tools installen waardoor je als nog de extra dingen kunt doen.. Dus een game save modded xbox is bijna net zo goed(slecht) als een modchip modded xbox
disclaimer: Dit is wat ik van al mijn research begrijp. Correct me if i'm wrong
[edit]
Kheb maar wat namen verwijderd.. misschien dat het naar bepaalde ongewilde praktijken linkt op dit forum
[
Voor 20% gewijzigd door
Liquid op 29-12-2003 02:48
]