Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Nuja .. kan me wel voorstellen dat je zonder tv ook wilt kunnen bedienen.

Ik heb ook de Kiss op mijn stereo aangesloten, en ik vind het bijzondeer irritant dat ik steeds de tv aan moet zetten/hebben om van muziek te kunnen wisselen als ik iets anders wil wat in een andere map staat, of hij gewoon klaar is met de folder.

En met een 82CM breedbeeld scheelt het ook nog eens gigantisch in de levensduur (steeds aan/uitzetten) en de stroomkosten (steeds aan/uitzetten en als hij aanstaat).

[ Voor 21% gewijzigd door Jive op 17-09-2004 12:05 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb even de topictitel aangepast van K|i|S|S naar KiSS, want zo vind je het natuurlijk nooit met de search :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 17:35

Robert

You have your answer..

Jive schreef op 17 september 2004 @ 12:02:
Nuja .. kan me wel voorstellen dat je zonder tv ook wilt kunnen bedienen.

Ik heb ook de Kiss op mijn stereo aangesloten, en ik vind het bijzondeer irritant dat ik steeds de tv aan moet zetten/hebben om van muziek te kunnen wisselen als ik iets anders wil wat in een andere map staat, of hij gewoon klaar is met de folder.

En met een 82CM breedbeeld scheelt het ook nog eens gigantisch in de levensduur (steeds aan/uitzetten) en de stroomkosten (steeds aan/uitzetten en als hij aanstaat).
Heb inderdaad hetzelfde probleem, zeker omdat ik een beamer heb, en dan steeds dat geklooi met kabel wisselen naar tv :( Maar ik kan onderhand wel blind een paar van mijn favoriete albums opstarten :7

wat mij op de vraag brengt, is het mogelijk om op 2 uitgangen beeld te krijgen? Nu wissel ik dus de hele tijd mijn scart kabel om... :/ Had geprobeerd zowel scart als composiet aan de gang te krijgen tegelijkertijd maar dat wil niet, je moet ook weer in het setup menu selecteren welke output je gebruikt b.v.

[ Voor 17% gewijzigd door Robert op 17-09-2004 12:49 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Weet je ik begrijp niet waarom dit soort 'cutting edge' stand alone spelers niet gewoon dezelfde info laten zien zoals bijvoorbeeld mijn Iriver IMP 500 afstandsbediening. Dan zou je alles lekker via het display kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delorean7 schreef op 17 september 2004 @ 13:39:
Weet je ik begrijp niet waarom dit soort 'cutting edge' stand alone spelers niet gewoon dezelfde info laten zien zoals bijvoorbeeld mijn Iriver IMP 500 afstandsbediening. Dan zou je alles lekker via het display kunnen doen.
Zo cutting edge is een KiSS niet hoor. Ik was eerst fan maar nu ik een Marantz DV4300 heb komt mijn DP508 niet meer aan de bak voor films. Daar zit echt heel erg veel verschil in qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja .. maar die Marantz heeft geen netwerk-play en doet geen divx/xvid.
Althands .. als ik af ga op de specs van een Marantx dv 4400 op hun website.

En was dat niet de reden voor de meesten om een Kiss te nemen ???

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 05:43
Dat er geen info op de display staat en dat je dan de tv weer moet aandoen om door de menus heen te gaan is voor mij een grote ergenis.

Met webradio heb ik dat opgelost door een KML site te maken met een aantal stations die ik wel eens luister. In KML kun je heel simpel tekst op de kiss diplay vertonen, je ziet dan 1 regel van je menu op je display.

Werkt goed voor webradio, maar ik ben nog op zoek naar een oplossing voor de mp3's op de HD, hier wil ik ook zien op welke menu regel ik zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Exirion schreef op 16 september 2004 @ 13:10:
[...]

Wonderlijke vraag. Als je via je PC muziek wilt afspelen, waarom koop je dan in hemelsnaam een stand-alone apparaat? Gebruik dan gewoon winamp op je PC.
Ik heb me pc uit debuurt van me tv en goeie geluids installatie, dus zal wel fijn zijn als ik remote van af me pc die kiss kan bedienen.

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Peyote : kun je dan niet je "eigen zender" maken waarop je dan met je Kiss player naar kan gaan.
Met EZ-link kun je ook een winamp-playlist maken en afspelen via streaming.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogenlijkheid om het beeld op te rekken met video-cd? Zoals dat ook met mpeg4 kan? Ik heb nu een film op vcd maar het beeld is wel erg klein :{

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive gebruikt daarvoor de beeldinstel-wijziginknop op zijn breedbeeld-tv ..
Op een normale tv zit dat niet, en ben je dus gebonden aan de instelling zoals je in de kiss insteld helaas.

Of je gebruikt de zoom-functie van de kiss ... maar persoonlijk vind ik die niet zo geweldig eruit zien (op mijn tv dan)

Jive's Box
Jive @ DNET

• delorean7
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:47:
[...]

Zo cutting edge is een KiSS niet hoor. Ik was eerst fan maar nu ik een Marantz DV4300 heb komt mijn DP508 niet meer aan de bak voor films. Daar zit echt heel erg veel verschil in qua beeldkwaliteit.
Jouw Marantz laat je wel toe makkelijk te browsen door de mappen mbv de display? If so zou een fotootje wel leuk zijn ;)

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:41

Jis

Wij gaan uitleveren! Het is eindelijk dan zover, we gaan vanaf donderdag 30 september de KiSS DP-558 uitleveren! Indien u besteld heeft ontvangt u zo spoedig mogelijk een mail met alle gegevens. Wij verwachten in twee weken tijd alle bestellingen uitgeleverd te hebben.

DivXPlayer.nl
Ik ben benieuwd ...

https://u24.gov.ua/

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

hoe zit t nu met t regio vrij van zn apparaat, ik wil namelijk de KiSS DP-1000 kopen voor mijn vriendin.

Moet ik nu bij de aanschaf een kopen die regio vrij is, en blijft dit na een update ook zo, of kan ik net zogoed een kopen die niet regio vrij is en dan gewoon flashen zodat i regio vrij is.

Dit hele verhaal van regio slaat toch alleen op DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op 17 september 2004 @ 15:22:
Tja .. maar die Marantz heeft geen netwerk-play en doet geen divx/xvid.
Althands .. als ik af ga op de specs van een Marantx dv 4400 op hun website.

En was dat niet de reden voor de meesten om een Kiss te nemen ???
dat is waar maar als je op een beamer kijkt wil je sowieso geen DivX meer kijken.
(Dat kan mijn XboX nu overnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delorean7 schreef op 18 september 2004 @ 18:22:
[...]

Jouw Marantz laat je wel toe makkelijk te browsen door de mappen mbv de display? If so zou een fotootje wel leuk zijn ;)
Ik was hier een van de 1ste met een KiSS, heb beide IA's gedaan maar ben nu wat verder gegroeid op HT gebied

Ik heb een Marantz een KiSS en een gemodde XboX (en een Dreambox 7000s>voor de echte kenners)

In deze vergelijking bevalt de KiSS , die ik als eerste had mij absoluut het minst.

De Marantz is veel beter in DVD dan de KiSS
De XboX is veel beter in DivX en MP3 e.d. dan de KiSS.

dan is zo'n KiSS ineens echt een brak apparaat als je een omgebouwde XboX hebt, geloof me

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de DP-1000 ook kvcd kan afspelen? Kan het niet vinden op google/kvcd.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smile123
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 13:04
Heeft er iemand nog een extra voeding nodig. Ik heb er nog 23 op voorraad. De DP-500 kan werken met harde schijf en zonder extra voeding is mijn ervaring. Ik denk echter wel dat de voeding van de KiSS het dan wel erg zwaar heeft. Ook heb ik verhalen gelezen van mensen die de elco's van de voeding moesten vervangen. Om problemen met de originele voeding voor te zijn heb ik er een extra voeding in gezet. Ik moest echter de hele partij kopen, dus heb ik er nog een aantal over.

dimensions: 76x127x27
input power: 85-250 V / 47-63 Hz.
output power: 5 V / 3 A and 12 V / 1 A

Ik verkoop ze voor 15 euro (inclusief verzendkosten)

http://www.kiss-tuning.nl/img/21323.jpg

smile@kiss-tuning.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Smile123 schreef op 27 september 2004 @ 12:04:
dimensions: 76x127x27
input power: 85-250 V / 47-63 Hz.
output power: 5 V / 3 A and 12 V / 1 A
Het zou handig zijn als je erbij vermeldt voor welke Kiss players (type no#) het bedoeld is.
Ik heb zelf een 500 omgebouwd naar 508 en heb nog geen problemen met de voeding. Als de elco's kapot gaan, dan ga ik zelf aan de slag met mijn soldeerbout.
(opleidng: MTS-E + HIO + heb jaren geleden bij een elektronicaboer gewerkt)
Heb dus zelf geen interesse, misschien anderen wel. Maar ik denk dat ze dan wel willen weten of het geschikt is voor zijn Kiss Player.

PS: Misschien ook handig om te weten welke voeding dit is ? Is het de voeding die bij de 500 hoort ? Mocht mijn voeding onherstelbaar beschadigd raken en ik moet een nieuwe voeding kopen, dan koop ik liever een voeding die bij de 508 hoort.
Ik weet het: specs staan erbij, maar om nou mijn Player open te schroeven en te gaan vergelijken....

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo ervaren mensen!

Hier een vraag van een echte leek :+ . Ben 2 weken geleden begonnen met films branden enzo, en dat lukt nu wel aardig (van avi naar svcd bijvoorbeeld).
Heb weinig (10) GB op m'n pc en kan steeds maar 2 films opslaan, dan zit ie alweer vol :( .
Wil dolgraag films vanaf m'n pc direct afspelen op de tv, daarvoor is de KISS DP-1500 wel handig, schijnt.

Maar.......is die wel handig voor een leek als ik? Ik lees in het forum zoveel technisch gedoe dat ik denk..PPpfffff... ingewikkeld zeg.

Of is ie qua gebruiksgemak wel aardig? Ik kan wel updates downloaden enzo, maar sommige andere technische uitdrukkingen :/ .

Kan ook gewoon een videokaart met tv-out gebruiken maar mijn pc (PIII, 547 MHz) kan hooguit een 64MB aan.

Wat raden jullie me aan? Even serieus, want de 1500 is geen goedkoop dingetje... :|

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonaya schreef op 27 september 2004 @ 23:16:
Hallo ervaren mensen!

Hier een vraag van een echte leek :+ . Ben 2 weken geleden begonnen met films branden enzo, en dat lukt nu wel aardig (van avi naar svcd bijvoorbeeld).
Heb weinig (10) GB op m'n pc en kan steeds maar 2 films opslaan, dan zit ie alweer vol :( .
Wil dolgraag films vanaf m'n pc direct afspelen op de tv, daarvoor is de KISS DP-1500 wel handig, schijnt.

Maar.......is die wel handig voor een leek als ik? Ik lees in het forum zoveel technisch gedoe dat ik denk..PPpfffff... ingewikkeld zeg.

Of is ie qua gebruiksgemak wel aardig? Ik kan wel updates downloaden enzo, maar sommige andere technische uitdrukkingen :/ .

Kan ook gewoon een videokaart met tv-out gebruiken maar mijn pc (PIII, 547 MHz) kan hooguit een 64MB aan.

Wat raden jullie me aan? Even serieus, want de 1500 is geen goedkoop dingetje... :|

Alvast bedankt!
De KiSS blijft een hobby apparaat dus je zult er wel "mee aan de slag" moeten wil je alles via LAN werkend krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

Sonaya schreef op 27 september 2004 @ 23:16:
Hallo ervaren mensen!

Alvast bedankt!
zorg dat je er 1 krijgt dan emt netwerk verbinding, hoef je niet te kloten met tv-out. dan stream je ze zo af die films van je pc :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Laatst online: 16-09 17:35

Robert

You have your answer..

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 08:47:
[...]

De KiSS blijft een hobby apparaat dus je zult er wel "mee aan de slag" moeten wil je alles via LAN werkend krijgen
ik vind dat persoonlijk een beetje onzin. Heb het apparaat(dp508) zelf gekocht omdat ik gewoon gebruiksgemak wilde voor het afspelen van mijn divx files. Steek de netwerkstekker erin, zet de IP-instellingen goed als je geen DHCPserver hebt (die hebben veel mensen wel). Nog even ezLink installeren op je pc en dan kan je gewoon beginnen.

Wa's daar nou moeilijk aan :? Misschien, als je allerlei extra onzin erop wil flashen ofzo, maar da's ook niet moeilijk

[ Voor 14% gewijzigd door Robert op 28-09-2004 10:57 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

Ik ben van plan een Kiss dp1000 aan te schaffen, maar ik zit nog een klein beetje te twijfelen.

Ik vind namelijk de Yamada 6600 een goede concurent voor deze kiss speler, maar deze yamada 6600 heeft weer een paar kleine minpuntjes, waarvan ik niet weer of de Kiss deze ook heeft. Bij deze dus:

1. Bij de Yamada worden de ondertitels met een kleine grijze balk (bij divx/xvid films) op de achtergrond van de ondertitels weergegeven, is dit bij de Kiss speler ook zo?

2. Bij de Yamada worden de ondertitels ook afgekapt, als de combinatie Xvid/AC3 aanwezig is. Is dit bij de Kiss speler ook zo?

3. Ik las ook iets van lage Bitt (of frame)rate van de Kiss, waardoor sommige films een beetje haperend afspelen. Heeft iemand hier problemen mee? Of bestaat hier een oplossing voor?

4. (last but not least) Ik heb heel veel films gebrand staan op de 'goedkope >:) aldi cd's, Lifetec. Heeft iemand ervaring, of deze cd's worden afgspeeld op de Kiss speler (het blijven tog goedkope cd's...)

PS. Sorry als ik vragen stel, die al naar voren zijn gekomen op dit forum, hierbij mijn excuses. Maar het topic wat hiervoor bedoeld is, is gewoon dermate lang, dat dit voor mij onvindbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smile123
  • Laatst online: 08-05 13:04
GoT schreef op 27 september 2004 @ 23:15:
[...]

Het zou handig zijn als je erbij vermeldt voor welke Kiss players (type no#) het bedoeld is.
Ik heb zelf een 500 omgebouwd naar 508 en heb nog geen problemen met de voeding. Als de elco's kapot gaan, dan ga ik zelf aan de slag met mijn soldeerbout.
(opleidng: MTS-E + HIO + heb jaren geleden bij een elektronicaboer gewerkt)
Heb dus zelf geen interesse, misschien anderen wel. Maar ik denk dat ze dan wel willen weten of het geschikt is voor zijn Kiss Player.

PS: Misschien ook handig om te weten welke voeding dit is ? Is het de voeding die bij de 500 hoort ? Mocht mijn voeding onherstelbaar beschadigd raken en ik moet een nieuwe voeding kopen, dan koop ik liever een voeding die bij de 508 hoort.
Ik weet het: specs staan erbij, maar om nou mijn Player open te schroeven en te gaan vergelijken....
Zoals je kan zien in de link is het niet een standaard KiSS voeding. Het is een voeding met een 5V en 12V uitgang en er is geen extra trafo nodig. Wanneer de originele voeding defect raakt is het maar de vraag hoe makkelijk je aan een nieuwe voeding kunt komen. Waarschijnlijk moet je dan je speler opsturen naar Denemarken. Tevens zal een originele voeding veel duurder zijn, dan een andere (extra) voeding. Als je handig bent met een soldeerbout en als ook alleen maar de elco's defect zijn, dan kan je er voor kiezen om zelf je voeding te repareren. Zodra je in de DVD speler (welk model dan ook) er een harde schijf bij plaatst, kan je je afvragen of de orginele voeding er wel op berekend is.

Originele voeding:
http://www.donvito.dk/Kis...%20to%20508/P1010194.jpeg

Extra voeding:
http://www.kiss-tuning.nl/img/21323.jpg

Ook in mijn DreamBox 7000 heb ik een extra voeding gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Smile123 op 28-09-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 08:47:
[...]

Ok, maar dat staat allemaal duidelijk in de handleiding neem ik aan?
Ben wel een beetje technisch ;) maar moet dit toch allemaal nog leren.
Als je leest hoeveel problemen mensen toch hebben met die KISS (voor de installatie van die updates geloof ik) dan schrikt dat toch wel een beetje af...
Vooral m.b.t. ondertiteling enzo, maar met die nieuwe updates zal dat toch geen probleem meer zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
SCaRaBaeuS schreef op 28 september 2004 @ 09:55:
[...]
zorg dat je er 1 krijgt dan emt netwerk verbinding, hoef je niet te kloten met tv-out. dan stream je ze zo af die films van je pc :)
Dus tv-out brengt teveel gedoe met zich mee? Ook al kijk je naar het prijsverschil tussen videokaart/tv-out en KISS, dan zou jij toch voor de KISS gaan?

Verwijderd

Is het ook eigenlijk ook mogelijk om de ethernet functie te gebruiken voor het internet zoals we gewend zijn via het Wereld Wijde Web?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
jeps, in de nieuwe versie kan je iets instellen (2.7.8 ofzo, is wel teruggeroepen die versie, ff wachten nog dus) om een extra klm-start-pagina te gebruiken, of een gehackte tinystocks versie gebruiken. dan kan je "surfen" op het internet, maar geen html pagina's, maar kml, je kan dus niet zeg maar je hotmail nakijken. (tot iemand een online html2kml convertor progt :))

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

1. Bij de Yamada worden de ondertitels met een kleine grijze balk (bij divx/xvid films) op de achtergrond van de ondertitels weergegeven, is dit bij de Kiss speler ook zo?
Ja
2. Bij de Yamada worden de ondertitels ook afgekapt, als de combinatie Xvid/AC3 aanwezig is. Is dit bij de Kiss speler ook zo?
Nee, ondertitels zien er goed uit
3. Ik las ook iets van lage Bitt (of frame)rate van de Kiss, waardoor sommige films een beetje haperend afspelen. Heeft iemand hier problemen mee? Of bestaat hier een oplossing voor?
Ik heb geen last van haperingen => of ze doen het of ze doen het niet.
4. (last but not least) Ik heb heel veel films gebrand staan op de 'goedkope >:) aldi cd's, Lifetec. Heeft iemand ervaring, of deze cd's worden afgspeeld op de Kiss speler (het blijven tog goedkope cd's...)
Geen idee, ik gebruik Philips/Imation/etc., die paar extra €uro's voor een spindel maakt mij niks uit. Maar als je die CD's kan lezen in een "normale" PC-CD/DVD speler dan kan de Kiss player ze waarschijnlijk ook wel aan. In een Kiss Player zit nml een Toshiba PC-DVD speler.

Verwijderd

Heej, thx. Denk dat ik tog voor de Kiss ga dan

• Mayco
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:07:
...
...
ik kan je zeggen dat ze werken :) ik heb nog geen cd gevonden die mijn kiss niet wou lezen, een film daarintegen... :)

• Sonaya
Mayco schreef op 29 september 2004 @ 21:36:
jeps, in de nieuwe versie kan je iets instellen (2.7.8 ofzo, is wel teruggeroepen die versie, ff wachten nog dus) om een extra klm-start-pagina te gebruiken, of een gehackte tinystocks versie gebruiken. dan kan je "surfen" op het internet, maar geen html pagina's, maar kml, je kan dus niet zeg maar je hotmail nakijken. (tot iemand een online html2kml convertor progt :))
Kijk, dit bedoel ik dus :+ . Dit is superingewikkeld voor een leek! ;)

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:41

Jis

Sonaya schreef op 30 september 2004 @ 21:09:
[...]

Kijk, dit bedoel ik dus :+ . Dit is superingewikkeld voor een leek! ;)
Het lijkt misschien ingewikkeld omdat je hier op een forum zit voor tweakerts B) Op een forum voor leken had er waarschijnlijk dit gestaan:

Vraag: Is het mogelijk om te websurfen met de KISS?

Antwoord: Nee, dat is niet mogelijk op dit moment, wellicht in de toekomst wel.

Nah das tonnie zo ingewikkeld of wel ;)

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:19:
Heej, thx. Denk dat ik tog voor de Kiss ga dan
Als ik jouw was zou ik lekker voor de 508 gaan :)

Sinds die bij mij staat heb ik nooit de DVD speler gebruikt. Alles gaat direkt de HD in en spelen maar.
Echt top. Kan eindelijk m'n vrouw ook een filmpje kijken (was eerst een crime via tv-out van mn PC ) als ik niet thuis ben.

Nou nog ene HD recorder en ik ben klaar (had al in januari een 558 besteld , maar was het wachten ff zat )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb laatst met wat Southpark eps en een XviD film tegen een vreemd probleem aangelopen, de speler loopt vast op exact 3:35...

Heeft één van jullie dat ook al eens gehad? Ik heb de nieuwste FW (die verwijdert is door dat AB probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:07
jouw nieuwste firmware is het probleem ;)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op 01 oktober 2004 @ 21:40:
jouw nieuwste firmware is het probleem ;)
Ik dacht dat alleen dat AB gedoe een probleem was? Heb hier niets over gelezen op de site van kiss.

edit: ik lees het nu ook op divxplayer.nl..... FW downgraden dan maar :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Ik ben er over aan het nadenken om de KISS DP 1000 te kopen omdat deze zo goedkoop is op www.divxplayer.nl. Nou heb ik alleen een surround set die werkt met 3x stereo tulp aansluiting (center+bassbox, rear en front) en nou zou ik graag willen weten van iemand of ik dit ook aan zou kunnen sluiten op een KISS DP 1000?
Alvast bedankt!

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een stereo uitgang op, maar das zo'n witte/rode tulip geval, of dit dan naar 3 te splitsen is weet ik eigenlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
weet iemand dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:05

Super Snackman

Snekgek

Audio-uitgangen
Digitaal:
- optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface)
- coaxiaal S/PDIF
Analoog:
- 4 kanaals stereo over twee uitgangen

Dit staat er op de site. Dus niet 3 tulpjes, maar mogelijk 2

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
bedankt voor de info maar ik ga toch voor de yamada dvx-6600: goedkoop, de juiste aansluitingen voor mij, en niks dan lof over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Super Snackman schreef op 03 oktober 2004 @ 23:18:Analoog:
- 4 kanaals stereo over twee uitgangen

Dit staat er op de site. Dus niet 3 tulpjes, maar mogelijk 2
Klopt, staat ook bij de 500/508, maar ik vraag mij af hoe je analoog 4 kanaals stereo over 2 tulpen stekkertjes wilt verdelen.
Beetje onmogelijk, gewoon normaal 2-kanaals stereo dus, of de DP-1000 moet 4 tulpen hebben.

Edit: nice review over de 558, ik was van plan om er 1 te halen, maar ik ga nu wachten tot ze de kinderziektes hebben verholpen.

[ Voor 19% gewijzigd door GoT op 04-10-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook screenshots online, waarin je de ondertiting kan zien van de KISS (dp 1000). Want ik kan me op dit moment niet heel veel voorstellen van de grijze balk achter de ondertitels..

Alvast bdankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, vergeet een vraagje, bij deze:

1En.. hebben alle DVD/Divx Spelers zo'n 'balk' achter de ondertitels van een Divx/Xvid film..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje is het mogelijk om meerdere divx xvid op dvd te branden?
En daarna in een kiss dp500 doormiddel van een menu en/of een soort kisslink software uit de titels te kunnen kiezen.

Heb geprobeerd maar hij speelt alleen de eerste af .

thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

gewoon op >>| drukken voor volgende of op "MENU" drukken om de lijst van films op de DVD te zien en te kiezen

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

gadverdamme, ik heb een vervelend probleem met mijn DP-1504, sinds afgelopen zaterdag kom ik niet verder dan het menu (Webradio-2 ect), ik kan dan verder niks.
(ik heb door een paar keer flink te klikken wel een keer een mp3'tje van mijn pc kunnen afspelen)

Toen maar een orginele dvd'tje in de speler gedouwd, en daar had ie plotseling ook geen zin in meer. Diverse andere dvd's getest, maar het beeld springt op zwart en voor de rest doet ie niks meer....

Hij netwerkgedeelte heeft altijd prima gewerkt, alleen met dvd's had ik wel vaker last dat ik de dvd er uit en in moest doen voor ik beeld kreeg (werd in de loop van de tijd erger)

Ik gebruik verder de orginele firmware, en heb er niet mee getest.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is ie echt stuk?

Update: Nieuwe Firmware installeren heeft probleem verholpen, op een of andere manier is oude firmware corrupt geraakt...vaaaag

[ Voor 10% gewijzigd door Dieptriest340 op 09-10-2004 09:56 . Reden: update: probleem opgelost ]

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Een DP-470 voor maar 249 euri! :o

Alleen jammer dat 't alleen naar adressen binnen Duitsland verstuurd word |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Laatst online: 26-06 11:35
'k heb een vraage mbt. FreeKiSS in combinatie met mijn DP500 ik was tot nu toe heel erg tevreden over FreeKiSS maar nu ben ik toch tegen een probleemje opgelopen, namelijk deze.[/ME]

Als ik m'n DivX HDD's scan met FreeKiSS dan krijg in onder het tabblad "Video Folders" een mooi lijstje met al de Dir's die hij moet scannen ik heb het vinkje "Merge Folders" aan staan, maar als ik nu op m'n KiSS DP500 die lijst opvraag krijg ik hem maar van "0" tot halverwege de "S" alle films die met een hogere letter beginnen ziet hij gewoonweg niet, ik heb zo'n vermoedden dat die lijst te lang os ofzo. :?

Is dit een limitatie van de KiSS embedded software of ligt dit aan de FreeKiSS software. :?

Het aantal CD's (op HDD) dat ik via die manier op mijn Thuis-Lan share is 1968 plus nog een 30 tal complete series...

[ Voor 8% gewijzigd door digital8 op 12-10-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad een limiet van de lijsten die KISS ondersteund.
Als ik het goed heb is dat 999 voor elke folder.

Maak gewoon 2 folders aan (a to M en N to Z)

Is geen andere manier.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
heb voor de zekerheid ff mijn code nog eens overzocht, en ik gebruik overal integers, freekiss zelf ondersteund dus 2^32 folders, meer als genoeg lijkt me :)
rond die limiet heen kan ik niet gaan... je moet dus met aparte folders moeten gaan werken (hoewel dat met mijn merge functie niet echt makkelijk zal worden eigenlijk... mss dat ik automatisch een tweede folder kan beginnen als de items over de 1000 gaan, maar dat lijkt me niet echt simpel en zal ook niet voor de nabije toekomst zijn, tenzij iemand het zelf wil doen? de code staat tot je beschikking :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Na dit topic helemaal gelezen te hebben ben ik toch ook van plan om zo'n mooie player te gaan kopen.
Ik heb gekozen voor de DP-500 aangezien ik geen HD nodig heb (dat brand/stream ik wel ;)).

Nu had ik een aantal vraagjes:
• Kan ik de Kiss DP-500 ook als FM-Radio radio gebruiken?
• Ik heb nog 2 oude (goeie) boxen van mn vorige CD-speler, met van die oude aansluitingen (kaal draadje, klik je achterin je versterker), welk verloopstukje heb ik hiervoor nodig?

TIA :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Dxta schreef op 14 oktober 2004 @ 18:32:
Na dit topic helemaal gelezen te hebben ben ik toch ook van plan om zo'n mooie player te gaan kopen.
Ik heb gekozen voor de DP-500 aangezien ik geen HD nodig heb (dat brand/stream ik wel ;)).

Nu had ik een aantal vraagjes:
• Kan ik de Kiss DP-500 ook als FM-Radio radio gebruiken?
Jij beweert deze hele topic doorgelezen te hebben en je bent niet eens op de hoogte van de basisspecificaties die je zo op de Kiss website kunt vinden?

http://www.kiss-technology.com/?p=dp500&v=dists

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Exirion schreef op 14 oktober 2004 @ 19:02:
[...]

Jij beweert deze hele topic doorgelezen te hebben en je bent niet eens op de hoogte van de basisspecificaties die je zo op de Kiss website kunt vinden?

http://www.kiss-technology.com/?p=dp500&v=dists
Daar hebben ze het over webradio, mijn vraag was: kun je dan ook op de een of andere manier toch FM-zenders toevoegen (via kabel/antenne niet via internet)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Dxta schreef op 14 oktober 2004 @ 19:46:
[...]

Daar hebben ze het over webradio, mijn vraag was: kun je dan ook op de een of andere manier toch FM-zenders toevoegen (via kabel/antenne niet via internet)
Nee, dat is helaas niet mogenlijk, de KiSS DP500 heeft geen eigen Tuner dus kan geen Radio of TV via de kabel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Vraag me net wat af. Zou het niet mogelijk zijn om bij de movie files ipv tekst een plaatje te laten zien van de DVD case :?

Zoals bij de Xbox media center gedaan wordt.

Afbeeldingslocatie: http://xbmc.sourceforge.net/imgs/xbmc_alpha/xbmc_alpha_screenshot_mayhem30.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op 15 oktober 2004 @ 13:00:
Vraag me net wat af. Zou het niet mogelijk zijn om bij de movie files ipv tekst een plaatje te laten zien van de DVD case :?

[afbeelding]
Daarom staat mijn KiSS dp500@dp508 nu in de hoek en heb ik een gemodde XboX
KiSS heeft gewoon teveel gebruiken en de tv-out kwaliteit is ook om te :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Op de kwaliteit heb ik geen bezwaar. Ik ben er erg tevreden mee. Tevens vind ik een KISS beter staan tussen de rest van mn apparaten.

Zo'n Xbox is me ff te heftig. MOet wel zeggen dat ze een mooie Media center gebruiken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
seninha schreef op 15 oktober 2004 @ 13:00:

[afbeelding]
Lekker makkelijk zoekken 5 films per pagina, zeker als je er een paar honderd hebt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digital8 schreef op 16 oktober 2004 @ 17:35:
[...]

Lekker makkelijk zoekken 5 films per pagina, zeker als je er een paar honderd hebt... 8)7
Dan switch je toch gewoon naar list view |:( dat kan allemaal met een XboX
Een KiSS staat imho ook beter bij de rest van je Hifi spullen

Maar mijn gemodde cristal XboX met blauw LCD panel doet het ook erg goed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik vraag me af of de schijf in de 508 af en toe gedefragmenteerd moet worden :?

Stop de laaste tijd veel films in die na bekeken te zijn weer verwijderd.
Volgens mij moet dit een heleboel open gaten laten.

Kwam er gisteravond eigenlijk op. Was namelijk een film aan het kijken en het geluid stond niet zo hard. Toen hoorde ik de schijf om de 30 sec 1 a 2 tikken geven. (klonk net als mn oude Seagate schijf , die maakte ook zo een geluidbij data schrijven)
Schijf hoor je verder niet, alleen dat geluid.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:16:
[...]

Daarom staat mijn KiSS dp500@dp508 nu in de hoek en heb ik een gemodde XboX
KiSS heeft gewoon teveel gebruiken en de tv-out kwaliteit is ook om te :r
Als je hem wilt verkopen---> Mail me @ f.schothorst[at]home[punt]nl

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op 18 oktober 2004 @ 12:59:
[...]

Als je hem wilt verkopen---> Mail me @ f.schothorst[at]home[punt]nl
Doe maar een bod op internetprojects@msn.com

Er zit een 80 GB WD (8MB 7200rpm) in en de laatste fw 2.8.8 zit erop
Teven zit er een DP508 voeding in en zit er een kap van een DP508 op.
Ook op alle warmte genererende parts zitten heatsinks.

Ik ben er dus wel druk mee geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
als hij zo extreem gemod is, laat maar :)

500 @ 508 is okee, maar dit is me weer teveel.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op 18 oktober 2004 @ 13:19:
als hij zo extreem gemod is, laat maar :)

500 @ 508 is okee, maar dit is me weer teveel.
8)7 wat is hier nu weer extreem aan ?? Ik heb er gewoon een 508 van gemaakt.
Die opmerking snap ik niet van je. Omdat ik er 4 heatsinkje op heb geplakt??

Afbeeldingslocatie: http://usaproducts.nl/video/KiSS-DP500@508.JPG

Op www.usaproducts.nl staan nog wat foto's

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Zjemm

...

Na de opmerkingen van scarface en nog wat andere mensen, zit ik toch sterk te twijfelen tussen een kiss en een gemodde xbox.

ik wil namelijk niet allerlij menuutjes door om een film of game te kunnen starten.
en de afstandsbediening van de xbox ziet er wat karig uit maar misschien werkt deze wel heel goed.

van de kiss en de xbox moet er bij allebij de tv aanstaan wil je radio kunnen luisteren.

van de kiss weet ik dat je er een 5.1 set op kunt aansluiten
van de xbox zou ik dat niet weten. volgens mij krijg je alleen geluid uit de tv

mensen met voor en tegens voor beide producten?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 19 oktober 2004 @ 12:08:
Na de opmerkingen van scarface en nog wat andere mensen, zit ik toch sterk te twijfelen tussen een kiss en een gemodde xbox.

ik wil namelijk niet allerlij menuutjes door om een film of game te kunnen starten.
en de afstandsbediening van de xbox ziet er wat karig uit maar misschien werkt deze wel heel goed.

van de kiss en de xbox moet er bij allebij de tv aanstaan wil je radio kunnen luisteren.

van de kiss weet ik dat je er een 5.1 set op kunt aansluiten
van de xbox zou ik dat niet weten. volgens mij krijg je alleen geluid uit de tv

mensen met voor en tegens voor beide producten?
Zowel de KiSS als de XboX hebben een optische digitale uitgang.
Je kan op geen van beiden direct speakers aansluiten of je moet een DP470 kopen.

Ik dat sowieso niet doen want een aparte Receiver / versterker heeft zeker wel de voorkeur!

Je kan op de XboX XBMC als dashboard gebruiken, zo kan je meteen DVD's, DivX en MP3 starten zonder veel te hoeven zappen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Stel ik zou een DP-500 aanschaffen en hem willen ombouwen naar een dp-508. hoe groot zal de kans zijn dat dit lukt?

ik lees namelijk dat er een aantal mensen zijn die dat prima gelukt is.

maar op divxplyer.nl lees ik het volgende:

V: Kan de DP-500 omgebouwd worden naar een DP-508?
A: De DP-508 beschikt over een grotere voeding, en sommige modellen DP-500 hebben een Sigma Versie A of 1 chipset. Deze versie kan niet overweg met een hardeschijf. U bent tevens u garantie kwijt als u de speler ombouwd.

is dit waarheid of een afschikkertje?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Toch zijn er wel wat voordelen van m'n Kiss DP-500 t.o.v. m'n ge-modde XBox

- XBox heeft erg veel problemen met lezen van CD-R
- Digital uit is op XBox alleen mogelijk met apart aan te schaffen AV-kabel (is natuurlijk te doen, maar komt er dus extra bij, net als de remote trouwens).
- XBox is nogal 'noisy' terwijl de Kiss gewoon stil is

Wel is het zo dat de XBox meer formaten aankan (ook evt. toekomstige). TV-out kwaliteit van beide is vergelijkbaar...

En als laatste, als ik de Kiss gebruik als CD- of MP3-speler kan ik ook nog muziek opzetten en ondertussen gamen op de XBox :*)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Laatst online: 17-09 05:43
Zjemm schreef op 19 oktober 2004 @ 12:08:
Standaard idd wel, maar mbv een kml site kun je gewoon een menu op de display van de speler krijgen. Die site kun je onder de knop 'mark' zetten, daarmee krijg je dan je menu/stations namen te zien en de tv kan dus uitblijven.
Om webradio stations te kiezen werkt dit perfect, maar tot nu toe lukt het mij niet om de namen/inhoud vd HD te laten zien op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Vraagje, ik heb toch een server welke continue aanstaat, dus voor de opslag hoef ik het niet te doen, dat speelt allemaal wel gewoon met pclink of ezlink ..
Ik irriteer me alleen mateloos aan de langzame skip/spoel functie in films van mijn dp-500
Is dit nu weg als ik hem zou (laten) om-modden naar een 508 en de films van HD spoel ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zjemm schreef op 19 oktober 2004 @ 20:18:
Stel ik zou een DP-500 aanschaffen en hem willen ombouwen naar een dp-508. hoe groot zal de kans zijn dat dit lukt?

ik lees namelijk dat er een aantal mensen zijn die dat prima gelukt is.

maar op divxplyer.nl lees ik het volgende:

V: Kan de DP-500 omgebouwd worden naar een DP-508?
A: De DP-508 beschikt over een grotere voeding, en sommige modellen DP-500 hebben een Sigma Versie A of 1 chipset. Deze versie kan niet overweg met een hardeschijf. U bent tevens u garantie kwijt als u de speler ombouwd.

is dit waarheid of een afschikkertje?
• Dat de garantie weg is, is waar. >:)
• v. A kan idd niet met een extra HDD overweg, er zijn wel oplossingen met switches, maar dat is erg omslachtig. Maar als je een nieuwe KISS besteld is de kans wel klein dat je v. A krijgt lijkt mij.
• Ik zou niet weten wat voor vermogen voeding er in de 508 zit, maar ik heb zelf de MTS-E en HIO opleiding gedaan. Tijdens mijn MTS-E periode heb ik geleerd dat je altijd moet overdimensioneren. Als je iets ontwerpt dat "bij wijze van spreken" 10 watt nodig heeft, dan ga je geen voeding plaatsen wat exact 10 watt levert.
En aangezien een HD niet veel stroom verbruikt zullen ook weinig personen last hebben van het ombouwen. MAAR het blijft natuurlijk altijd eigen risico.

@scarface666: leuk gemaakt, ik heb zelf ook een heatsink op de EMU chip geplakt. Of dit zal helpen... ik betwijfel het, maar het ziet er stoer uit... hahahahaha ;)
Ik heb alleen de HD aan de rechterkant van de verticale plaat geplaatst. Je ziet nog een schroefgat op de bodemplaat. Ik heb daar een extra versteviging van gemaakt. Ik zal kijken of ik een fotootje van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik zit sterk te denken aan een dp-500.
hoeveel verschillende chipsets zijn er eigenlijk?
en als ik het goed begijp werkt het dus alleen niet bij een sigma A? is dit een oudere of juist een nieuwere chipset?

nu moet ik ook maar eens naar speakersetjes kijken. de z680 ziet er wel gelikt uit :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

de z5500 trouwens ook en het prijsverschil tussen die 2 is ook niet groot.

zijn er mensen die ervaring met een van de bijde setjes hebben? en dat het lieft icm een kiss player

[ Voor 42% gewijzigd door Zjemm op 23-10-2004 10:44 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de kiss dp-1000 :

Net gekocht, nieuwe firmware 2.8.5, perfect.

Maar..... : - xvid, ac3-mp3 geen geluid.
- ondertitels met lichtgrijze-transparante achtergrond (.srt)

hoort dit zo? of zijn er andere firmwares die dit oplossen?

De rest van de xvid-movies werken uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Heeeeel erg belangrijk verschil tussen gemodde XBOX (liefst met Xenium ICE chip) en de KiSS DP-558 is dat de KiSS kan opnemen van TV. Wat bij ons eigenlijk wel een vereiste is. Maar die DP-558 kost wel zo'n € 570,- en een gemodde XBOX kost zo'n € 215,-

Zijn er eigenlijk nog andere (goedkopere) alternatieven die wél TV op kunnen nemen maar goedkoper zijn dan de DP-558? Bijvoorbeeld zelf een media center bouwen a la Asus Pundit.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

achja ik neem nooit op van tv, zoveel nieuws is er op tv niet te zien.
dus is een dp500/508 genoeg

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik had gisteren iets vreemds : stak de DVD van Hero erin (chinese import) en zei eerst : Invalid Code en toen voor de 2e keer : invalid region. Terwijl ie regiovrij is en ik gewoon andere chinese import erin kan doen.

Heeft iemand dit ooit gezien ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Spam schreef op 25 oktober 2004 @ 14:42:
Ik had gisteren iets vreemds : stak de DVD van Hero erin (chinese import) en zei eerst : Invalid Code en toen voor de 2e keer : invalid region. Terwijl ie regiovrij is en ik gewoon andere chinese import erin kan doen.
En in de dvd-player van je pc kun je hem wel gewoon bekijken ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op 25 oktober 2004 @ 14:42:

dan is ie dus niet regio vrij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Maar heeft er nou hier iemand ondertussen al een hd in een dp1500 gebouwd ?
Ben toch wel benieuwd naar jullie bevindingen daarvan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FlowDesign schreef op 25 oktober 2004 @ 02:52:
Bijvoorbeeld zelf een media center bouwen a la Asus Pundit.
Search maar eens op een NOS topic van me over de Pundit-R als videorecorder systeem. Kost ongeveer hetzelfde als die Kiss maar je kunt er veel meer mee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

hmm is dat ook mogelijk dan?
macmouse schreef op 26 oktober 2004 @ 23:09:
Maar heeft er nou hier iemand ondertussen al een hd in een dp1500 gebouwd ?
Ben toch wel benieuwd naar jullie bevindingen daarvan !

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 15:21:
Vraagje over de kiss dp-1000 :

Net gekocht, nieuwe firmware 2.8.5, perfect.

Maar..... : - xvid, ac3-mp3 geen geluid.
- ondertitels met lichtgrijze-transparante achtergrond (.srt)

hoort dit zo? of zijn er andere firmwares die dit oplossen?

De rest van de xvid-movies werken uitstekend!
Niemand een reactie hierop.... firmware 2.8.8 de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Zjemm schreef op 26 oktober 2004 @ 23:30:
hmm is dat ook mogelijk dan?

[...]
Ja dat is zeker mogelijk, maar mijn vraag is dus of hier iemand dat al gedaan heeft, maar blijkbaar niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:23:
Niemand een reactie hierop.... firmware 2.8.8 de oplossing?
Probeer het uit zou ik zeggen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
de divx-subs hebben altijd die grijze achtergrond, dat kan je niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 16:17:
[...]

dan is ie dus niet regio vrij 8)7
Lezen is ook een vak 8)7 . Ik zei dat ik andere chinese import (wel van een andere regiocode) er wel in kan doen.

Maar dan effe een andere vraag : ik heb hier een film Ghost in the Shell 2 en met GSPOT geeft ie de volgende specs :

Stream Type and A/V interleave : OpenDML AVI
Codec : XviD
Audio : 0x0055(mp3), Bitrate : 125kb/s (62/ch x 2 ch VBR, FS 48000hz)
Metadata : Code = ISFT, software = Nandub 1.0rc2
DirectShow Render = MEDIASUBTYPE_Avi

Maar goed : hij blijft dus hangen. Ik heb de 2.8.3 firmware (http://www.jacek.it.pl/kiss/index_en.html) erin zitten. Waar gaat het fout ? En los ik het op ? Is er nieuwere firmware gehacked met regiovrij en macrovision eruit om dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Zjemm schreef op 20 oktober 2004 @ 21:24:
ik zit sterk te denken aan een dp-500.
hoeveel verschillende chipsets zijn er eigenlijk?
en als ik het goed begijp werkt het dus alleen niet bij een sigma A? is dit een oudere of juist een nieuwere chipset?

nu moet ik ook maar eens naar speakersetjes kijken. de z680 ziet er wel gelikt uit :)
[erg offtopic]heb deze speakerset in bezit, alleen nog geen kiss 1500 player. die komt binnenkort binnen. Wat ik ga doen is de computer analoog op de z680 controller aansluiten, en de kiss digitaal. Dat betekend dus makkelijk switchen tussen comp en tv geluid. (beide zijn in dezelfde kamer natuurlijk ;) ).[/erg offtopic]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op 27 oktober 2004 @ 17:51:
de divx-subs hebben altijd die grijze achtergrond, dat kan je niet aanpassen
Jammer, ik lees net in het dvx-6600 yamada forum dat het met de nieuwe firmware is opgelost.. je kan daar kiezen uit 2 opties -met grijze achtergrond - en zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

och als dat echt een verbetering is dan zal kiss darr ook wel mee komen.
en anders requesten we het gewoon :P

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

ik krijg het idee dat kiss niet zo snel is met nieuwe firmware's. ik heb 2.8.8 nog niet geprobeerd na alle horror verhalen, maar met de huidige firmware heb ik dus dat alle subs aan halve seconde te vroeg in beeld komen. moet ik de gok wagen en 2.8.8 erop gooien? of is er een 3rd party firmware te krijgen die het allemaal fixt? en ja die grijze achtergrond, die mag van mij ook wel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToriHino schreef op 20 oktober 2004 @ 00:51:
Toch zijn er wel wat voordelen van m'n Kiss DP-500 t.o.v. m'n ge-modde XBox

- XBox heeft erg veel problemen met lezen van CD-R
- Digital uit is op XBox alleen mogelijk met apart aan te schaffen AV-kabel (is natuurlijk te doen, maar komt er dus extra bij, net als de remote trouwens).
- XBox is nogal 'noisy' terwijl de Kiss gewoon stil is

Wel is het zo dat de XBox meer formaten aankan (ook evt. toekomstige). TV-out kwaliteit van beide is vergelijkbaar...

En als laatste, als ik de Kiss gebruik als CD- of MP3-speler kan ik ook nog muziek opzetten en ondertussen gamen op de XBox :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, quote ging in vorige bericht niet helemaal lekker...

Maar ik wou dus kwijt dat ik na veel ergernis met m'n DP-500 ook over ben gestapt op een Xbox. Het apparaat speelt FOUTLOOS mp3 en DivX over m'n netwerk (dus vanaf een server) en dat is me met m'n DP-500 en (o.a.) PCLink en FreeKiss nooit goed gelukt. Altijd 'hikken' of het afspelen van film stopte gewoon zomaar. En dat dan vijf keer tijdens een film. Wat een ergernis! Een gemodde Xbox incl. remote en allerlei software is inmiddels goedkoper dan een DP-500 en je kan er nog mee gamen ook. De KiSS is verbannen naar de slaapkamer om af en toe nog een DVDtje mee af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

misschien handig om een poll te starten of mensen tevreden zijn met hun Kiss.

ik denk er zelf aan om volgende week er een te bestellen. nu alleen nog kiezen of het de dp-500 of de dp-1500 wordt.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

de dp1500 is iig 20 euri goedkoper en kan tevens wifi aan met een extra pcmcia kaartje. en hij staat beter in me hifi kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja ben ook benieuwd wanneer die meer verschillende soorten wifi kaarten aan kan dan dat hij nu kan. ik zag dat deze alleen de zyzell (ofzo) aankan.

En dan het Q-pel verhaal: (wtf is het eigelijk?)

hoe belangrijk is het? Kiss ondersteunt het geloof ik niet.
yamada 6600 en philips dvp720SA wel. maar kom ik dat vaak tegen dan?
Mis ik het echt als ik een speler heb die het niet ondersteund?

dan zou je bij kiss alleen nog als voordeel hebben: de HD/netwerk mogelijkheid.

[ Voor 54% gewijzigd door Zjemm op 31-10-2004 00:41 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nou,

Ik heb hier toevallig een yamada 6600 staan samen met een DP500 en de yamada valt behoorlijk tegen : veel formaten speelt ie niet, rammelige ondertiteling support en hij speelt xvids schokkerig af. Dus dat Qpel stelt niet zoveel voor. Ik blif bij Kiss, alhoewel ik een gemodde xbox ook wel zie zitten maar die is zo lelijk als de nacht.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.