de 558 had er in januari al moeten zijn en vandaaag ontving ik bericht van divixplayer dat het weer langer gaat duren..
Weblog van mijn pogingen om een Kiss DP-558 te bestellen....
Op 29-1-2004 kreeg ik van Kiss (Nils Winkler Hougaard) het bericht dat:
The first recorder we introduce end February is the DP-558 hard disk recorder.
Dus ik bestel de Kiss DP-558 bij Nomatica.
Op 20-2-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
DP-558 The expected delivery date given to us by the manufacturer is 23/02/2004
Op 12-3-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
DP-558 The expected delivery date given to us by the manufacturer is 15/03/2004
Op 26-3-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
DP-558 The expected delivery date given to us by the manufacturer is 29/03/2004
op 9-4-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
DP-558 We hope to deliver it in the week starting 13/05/2004 This is a statistical estimation. This date is provisional : we do not guarantee it
Op 30-4-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
DP-558 We hope to deliver it in the week starting 03/06/2004 This is a statistical estimation. This date is provisional : we do not guarantee it
Op 6-5-2004 kreeg ik van Nomatica het bericht dat
Wij hebben van Kiss bericht gekregen dat de door u bestelde DVD-speler niet meer geleverd kan worden. Wij vragen u derhalve uw bestelling te wijzigen of te annuleren. Onze excuses voor het ongemak en het lange wachten. Om uw tegemoed te komen bieden wij u 3% korting aan op uw volgende Nomatica bestelling. Bij navraag blijkt dat Nomatica niets meer met Kiss te maken wil hebben, ze stoppen de verkoop van Kiss spelers.
Op 7-6-2004 vinden we op de zwitserse Kiss site het bericht dat
DP-558: die Produktion wurde am 7. Juni 2004 gestartet !
Dan maar bestellen bij divxplayer...
Op 10-7-2004 kreeg ik van divxplayer kreeg ik het bericht dat
KiSS heeft aangegeven dat de productie medio Juli zal aanvangen, en de uitlevering zal dan plaatsvinden na de 3de week Juli.
Op 5-8-2004 kreeg ik van divxplayer kreeg ik het bericht dat
Vanuit KiSS Technology hebben wij officieel vernomen dat er een kleine vertraging is ontstaan in de uitlevering van het model DP-558. Dit heeft te maken met het optimaliseren en verbeteren van de software welke een goede werking van dit product moeten garanderen. De eindproductie van de DP-558 zal vallen binnen 14 dagen, met andere woorden in de derde week van augustus. Vervolgens wordt een directe uitlevering aan alle internationale importeurs beloofd.

Ondertussen ga ik op zoek naar nieuwe smilies....

DP-558 We hope to deliver it in the week starting 13/05/2004 This is a statistical estimation. This date is provisional : we do not guarantee it
DP-558 We hope to deliver it in the week starting 03/06/2004 This is a statistical estimation. This date is provisional : we do not guarantee it
Wij hebben van Kiss bericht gekregen dat de door u bestelde DVD-speler niet meer geleverd kan worden. Wij vragen u derhalve uw bestelling te wijzigen of te annuleren. Onze excuses voor het ongemak en het lange wachten. Om uw tegemoed te komen bieden wij u 3% korting aan op uw volgende Nomatica bestelling. Bij navraag blijkt dat Nomatica niets meer met Kiss te maken wil hebben, ze stoppen de verkoop van Kiss spelers.
KiSS heeft aangegeven dat de productie medio Juli zal aanvangen, en de uitlevering zal dan plaatsvinden na de 3de week Juli.
Vanuit KiSS Technology hebben wij officieel vernomen dat er een kleine vertraging is ontstaan in de uitlevering van het model DP-558. Dit heeft te maken met het optimaliseren en verbeteren van de software welke een goede werking van dit product moeten garanderen. De eindproductie van de DP-558 zal vallen binnen 14 dagen, met andere woorden in de derde week van augustus. Vervolgens wordt een directe uitlevering aan alle internationale importeurs beloofd.

ik ga nu de beta testen voor de 2.8.7 welke ik net heb mogen ontvangen van divxplayer
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik heb een vraag over de verschillende formaten die de kiss DP500 ondersteunt. Zo merk ik dat sommige DIVX-en niet werken, sommige retelangzaam zoeken en sommigen gewoon blijven hangen.
1) Is er een lijst van codecs die berucht zijn om hun omgang met de kiss ? Is er ook een lijst met codecs die juist WEL heel goed gaan en vooral erg snel spoelen. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welk type formaat nu zo vlot werkt.
2) Met betrekking tot het bovenstaande : waar kan ik de codecs vinden zodat ik de slechte varianten kan hercoderen. En met welk programma kan dat het makkelijkst >
1) Is er een lijst van codecs die berucht zijn om hun omgang met de kiss ? Is er ook een lijst met codecs die juist WEL heel goed gaan en vooral erg snel spoelen. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welk type formaat nu zo vlot werkt.
2) Met betrekking tot het bovenstaande : waar kan ik de codecs vinden zodat ik de slechte varianten kan hercoderen. En met welk programma kan dat het makkelijkst >
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Voor mij spoelt xvid het snelst. Divx 3.11 Low-motion gaat echt verschrikkelijk traag... Overigens vind ik xvid ook nog eens een veel betere beeldkwaliteit hebben!Spam schreef op 08 augustus 2004 @ 22:53:
Ik heb een vraag over de verschillende formaten die de kiss DP500 ondersteunt. Zo merk ik dat sommige DIVX-en niet werken, sommige retelangzaam zoeken en sommigen gewoon blijven hangen.
(Maarja, het verschil op TV tussen divx5 en xvid is ook niet echt denderend groot...)
Ik hercodeer alles met virtualdubmod.
Succes.
Knockwurst.
Verwijderd
En wat doe jij met de films waarvan het geluid niet goed is?
Want ik heb vaak (vooral met afleveringen van THe o.c.) dat wanneer je in virtualdub zegt dat je de geluidsheader niet wil omzetten (ivm inproper VBR ) hij gewoon niet start met omzetten (0 fps bij video streaming en ACM error voor audio als je wilt afsluiten of wanneer je je apart gestreamde WAV wilt omzetten in m3 in VdubMod zelf) en dat het geluid verneukt is als je wel de header wil omzetten (soms is alleen interleave dan genoeg, maar soms is het geluid zo gestretched dat het mij niet meer lukt om dmv interleaving of aanpasen van framerate van video het geluid goed te krijgen)
Want ik heb vaak (vooral met afleveringen van THe o.c.) dat wanneer je in virtualdub zegt dat je de geluidsheader niet wil omzetten (ivm inproper VBR ) hij gewoon niet start met omzetten (0 fps bij video streaming en ACM error voor audio als je wilt afsluiten of wanneer je je apart gestreamde WAV wilt omzetten in m3 in VdubMod zelf) en dat het geluid verneukt is als je wel de header wil omzetten (soms is alleen interleave dan genoeg, maar soms is het geluid zo gestretched dat het mij niet meer lukt om dmv interleaving of aanpasen van framerate van video het geluid goed te krijgen)
Ik heb net een 1500 binnengesleurd en ben er blij mee. De enkele filmpjes die hij niet wil afspelen (o.a. die met QP) recode ik dan wel weer. Ben op zich wel tevreden... ach , tis net een pc die af en toe ge-reset moet worden.... net of ie van alles in zijn geheugen blijft vasthouden. De ene keer speelt ie een film wel af, de volgende keer, als je al een tijdje bezig bent, dan hangt ie.
Freekiss werkt een stuk prettiger dan de kiss pc-link.
Heb al op wat fora gekeken, toch een paar vraagjes
- ik zie geen klok, alleen 3 liggende streepjes. Ik begrijp hier dat hun server eruit ligt. Dat zou opgelost worden met een upgrade(?) Ik zie wel 2.8.7 voor de 1000, maar niet voor de 1500. Iemand met een 1500 en een hoger versie dan 2.8.5?
- Die blauwe lampjes zijn wel erg fel ! Ik kon geen dim-functie in de setup vinden. Is die er wel of moet er gesoldeerd worden om de lichtsterkte af te zwakken?
- Webradio.... welke webradio? Ik heb af een toe een zender kunnen beluisteren maar sinds een dag of wat krijg ik alleen maar parsing errors.... nog een server die eruit ligt?
- Zijn er verschillende 1500's? Ik zag hier iemand met een 1500w, ikzelf heb een 1500s.
Freekiss werkt een stuk prettiger dan de kiss pc-link.
Heb al op wat fora gekeken, toch een paar vraagjes
- ik zie geen klok, alleen 3 liggende streepjes. Ik begrijp hier dat hun server eruit ligt. Dat zou opgelost worden met een upgrade(?) Ik zie wel 2.8.7 voor de 1000, maar niet voor de 1500. Iemand met een 1500 en een hoger versie dan 2.8.5?
- Die blauwe lampjes zijn wel erg fel ! Ik kon geen dim-functie in de setup vinden. Is die er wel of moet er gesoldeerd worden om de lichtsterkte af te zwakken?
- Webradio.... welke webradio? Ik heb af een toe een zender kunnen beluisteren maar sinds een dag of wat krijg ik alleen maar parsing errors.... nog een server die eruit ligt?
- Zijn er verschillende 1500's? Ik zag hier iemand met een 1500w, ikzelf heb een 1500s.
watskeburt
2.8.7 zit nog in testfase en loopt naar verluidt niet altijd even vlot.guz schreef op 14 augustus 2004 @ 20:55:
- Ik zie wel 2.8.7 voor de 1000, maar niet voor de 1500. Iemand met een 1500 en een hoger versie dan 2.8.5?
Geen dim-functie.- Die blauwe lampjes zijn wel erg fel ! Ik kon geen dim-functie in de setup vinden. Is die er wel of moet er gesoldeerd worden om de lichtsterkte af te zwakken?
Ach, had ik maar een sig...
ok.... we oefenen geduldMoxxie schreef op 14 augustus 2004 @ 23:53:
2.8.7 zit nog in testfase en loopt naar verluidt niet altijd even vlot.
toch wel, net ontdekt...Geen dim-functie.
setup -> diverse instellingen -> helderheid display
ik dacht dat ze de helderheid op je tv bedoelde, maar da's dus je display op het apparaat EN de blauwe knoppen
watskeburt
Mea culpa.guz schreef op 15 augustus 2004 @ 00:09:
toch wel, net ontdekt...
Hier ondertussen ook aangepast
Ach, had ik maar een sig...
Verwijderd
Jo de mannen :-)guz schreef op 15 augustus 2004 @ 00:09:
[...]
ok.... we oefenen geduld
[...]
toch wel, net ontdekt...
ik dacht dat ze de helderheid op je tv bedoelde, maar da's dus je display op het apparaat EN de blauwe knoppen
Als je een KiSS speler hebt, kan je altijd onze KiSS guide aanschaffen.
Kwestie van ineens alles te weten van je KiSS speler. (voor alle modellen)
(Zie signature link)
De 2.8.7 test versie is bedoeld als test versie voor de ondertitels alleen.
Al de rest is niet stabiel genoeg om een eind versie te heten.
De nieuwe update word nog in Augustus verwacht, alsook de DP-558 eind Augustus begin September.
Groetjes
huh?...Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 09:50:
[...]
Als je een KiSS speler hebt, kan je altijd onze KiSS guide aanschaffen.
Kwestie van ineens alles te weten van je KiSS speler. (voor alle modellen)
kwist niet dat er nog zoveel geheimen in een KISS zitten om daar nog aparte guides voor aan te schaffen.
Alles wat je wilt weten vind je toch zeker wel ergens op het net?
Zeker van zo'n soort apparaat...
watskeburt
Aanschaffen ?!? Bedoel je met €uro's aanschaffen ?!? En hoeveel moet zoiets dan kosten ?
Niet dat ik het ga kopen, want zoals je wel kan lezen alles is (gratis) op het Internet te vinden.
En die menuopties waren niet eens "hidden" features, als hij ermee ging spelen was hij er zelf wel achtergekomen, zoals je ook kan lezen.
Er is 1 "hidden" menu en ik denk dat de meeste Kiss-bezitters het nu wel weet te vinden.
Als je bedoelt ander achtergrondplaatje, daar zijn ook zat handleidingen te vinden, zelfs met kant en klare themes.
Wat voor toegevoegde waarde heeft je handleiding ?
Niet dat ik het ga kopen, want zoals je wel kan lezen alles is (gratis) op het Internet te vinden.
En die menuopties waren niet eens "hidden" features, als hij ermee ging spelen was hij er zelf wel achtergekomen, zoals je ook kan lezen.
Er is 1 "hidden" menu en ik denk dat de meeste Kiss-bezitters het nu wel weet te vinden.
Als je bedoelt ander achtergrondplaatje, daar zijn ook zat handleidingen te vinden, zelfs met kant en klare themes.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Vulling voor zijn bankrekeningGoT schreef op 15 augustus 2004 @ 12:29:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ga dan lekker ergens anders reclame maken zou ik zeggen...
Edit: tegen hem dan he
[ Voor 14% gewijzigd door GoT op 15-08-2004 13:49 ]
vanaf 5 tot 30 pleuro!GoT schreef op 15 augustus 2004 @ 12:29:
Aanschaffen ?!? Bedoel je met €uro's aanschaffen ?!? En hoeveel moet zoiets dan kosten ?
ach, die missing-manual zal wel ergens te downen zijn op den duur...
watskeburt
Ik ben een n00b met mijn nieuwe DP-508 maar het schrijven naar de HD gaat zo traag met zo'n 20 b/s, vanaf cd naar HD doet ie al helemaal niet
die freeKISS is inderdaad een erg nuttig progie
die freeKISS is inderdaad een erg nuttig progie
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
ik wordt elke keer weer opgewekt als ik zie dat mensen blij zijn met freekiss. het is zo dat ik er twee maand niets mee gedaan heb hoewel er toch wel een goede versie in de cvs staat, ik ga illusion (mededevelopper) eens contacteren om te zien of we geen release kunnen doen...
Kan je met FreeKiss ook SRT files kopieren, of anders gezegd: Kan je elk willekeurig file kopieren en/of directories maken op de HD ?
Ik gebruik momenteel een gemodde Firmware met FTP, daarmee maak ik folders aan en kopieer ik de srt files mee op de folder. Soms gebruik ik het als tijdelijke back-up als mijn PC-HD's vol zijn.
In principe kan ik alles via FTP doen, maar ik vraag mij af of FreeKiss dit ook kan.
Ik gebruik momenteel een gemodde Firmware met FTP, daarmee maak ik folders aan en kopieer ik de srt files mee op de folder. Soms gebruik ik het als tijdelijke back-up als mijn PC-HD's vol zijn.
In principe kan ik alles via FTP doen, maar ik vraag mij af of FreeKiss dit ook kan.
Nominatie voor de titel 'vaporware'Pieter_Stoffelen schreef op 05 augustus 2004 @ 23:07:
Weblog van mijn pogingen om een Kiss DP-558 te bestellen....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nee, dat gaat niet, freekiss is enkel om pclink te vervangen, het is niet de bedoeling om er een log beest van te makenGoT schreef op 17 augustus 2004 @ 00:54:
Kan je met FreeKiss ook SRT files kopieren, of anders gezegd: Kan je elk willekeurig file kopieren en/of directories maken op de HD ?
Ik was voor mijn ouders aan het kijken voor een goedkope DivX player en stuitte op andere varianten zoals de Yamada 6600, Philips DVD737 en de Elta 8883. Wat mij opviel is dat de selectie van films, mp3's en foto's veel gebruiksvriendelijker is. Zo zie je bij de foto's bijvoorbeeld een kleine preview en lijkt de MP3 afspeel ook veel makkelijker te gaan. Nu zie ik op dit forum veel langskomen over video problemen maar weet iemand of er ook nog verbeteringen komen voor MP3 en Foto's ? Vooral het streamen van foto's vanaf de PC ben ik zeer gecharmeerd van maar het gaat niet al te makkelijk.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verwijderd
Houd er wel rekening mee dat zou goed als al deze varianten een andere chipchet hebben waardoor ze WEL qpel ondersteunen, hetgeen de Kiss niet doet, maar wel weer VEEL slechtere ondertiteling ondersteuning...
WIE heeft nu de VEEL slechtere ondertiteling ondersteuning?Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:53:
Houd er wel rekening mee dat zou goed als al deze varianten een andere chipchet hebben waardoor ze WEL qpel ondersteunen, hetgeen de Kiss niet doet, maar wel weer VEEL slechtere ondertiteling ondersteuning...
watskeburt
Verwijderd
Ach komaan, gaan we liggen ziften op dingen die gezegd worden hier? (KiSS Guide)
Ik maak melding van de guide als antwoord op een post en jullie noemen dat reclame...
Verdraagzaam zijn brengt heel wat beter effect over dan dit.
Enfin, ik kwam eigenlijk om Firmware nieuws te posten...
De nieuwe versie word volgende week verwacht en de release zal voor alle modellen gelijktijdig gebeuren behalve voor de DP-470.
Wijzigingen:
- Bigger Subtitle Font
- Subtitle Codepage select
- Added subtitle format MPL2
- Better support for vplayer subtitles
- Support for DivX DRM (DP-50x)
- KML Client Improved (virtual hosts, speed and stability)
- Time Settings now use multiple NTP servers
- NTP Service updated
Verder is KiSS momenteel een team aan het samenstellen die verantwoordelijk zal zijn om de wijzigingen (new core, new design en modules gebaseerde firmware) in de DP-558 te porten naar de andere modellen, inclusief DP-450 tot en met DP-150x.
Dit terwijl het huidig development team volop gaat werken aan de DP-600 die verwacht word voor Kerstmis 2004. (Niet geconfirmeerd, KiSS is nu zeer voorzichtig met release dates)
Source: Mpeg-Playcenter.com
Groetjes
Hi-Jack
Groetjes
Ik maak melding van de guide als antwoord op een post en jullie noemen dat reclame...
Verdraagzaam zijn brengt heel wat beter effect over dan dit.
Enfin, ik kwam eigenlijk om Firmware nieuws te posten...
De nieuwe versie word volgende week verwacht en de release zal voor alle modellen gelijktijdig gebeuren behalve voor de DP-470.
Wijzigingen:
- Bigger Subtitle Font
- Subtitle Codepage select
- Added subtitle format MPL2
- Better support for vplayer subtitles
- Support for DivX DRM (DP-50x)
- KML Client Improved (virtual hosts, speed and stability)
- Time Settings now use multiple NTP servers
- NTP Service updated
Verder is KiSS momenteel een team aan het samenstellen die verantwoordelijk zal zijn om de wijzigingen (new core, new design en modules gebaseerde firmware) in de DP-558 te porten naar de andere modellen, inclusief DP-450 tot en met DP-150x.
Dit terwijl het huidig development team volop gaat werken aan de DP-600 die verwacht word voor Kerstmis 2004. (Niet geconfirmeerd, KiSS is nu zeer voorzichtig met release dates)
Source: Mpeg-Playcenter.com
Groetjes
Hi-Jack
Groetjes
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 08:27 ]
Verwijderd
Totaal fout.guz schreef op 15 augustus 2004 @ 14:55:
[...]
vanaf 5 tot 30 pleuro!
ach, die missing-manual zal wel ergens te downen zijn op den duur...
Voor die 30 Euro heb je EzLink pro erbij dat 24.95 Euro kost en niet van MPC is.
Goed lezen, dan pas commentaar geven :-)
Groetjes
Euh ? Weten ze bij EzLink wel dat je hun software zit te verkopen ?
Illegaal software verkopen = piraterij.
Edit: Een manual voor €5,- verkopen als antwoord op iemand zijn vraag is geen antwoord. Dat zou lekker zijn als bij elke vraag die hier gesteld wordt iedereen antwoordde met "koop mijn manual" maar.
Edit2 @Guz, ik denk dat hij de "andere" DivX players bedoeld.
Illegaal software verkopen = piraterij.
Edit: Een manual voor €5,- verkopen als antwoord op iemand zijn vraag is geen antwoord. Dat zou lekker zijn als bij elke vraag die hier gesteld wordt iedereen antwoordde met "koop mijn manual" maar.
Edit2 @Guz, ik denk dat hij de "andere" DivX players bedoeld.
[ Voor 87% gewijzigd door GoT op 21-08-2004 14:20 ]
Verwijderd
Hallo? Wakker worden.
FcLage is een moderator op Mpeg-Playcenter, zou ie het weten... *g* ik weet het niet.
(voor de leken, FcLage is de creator van EzLink pro)
Wat is dat hier toch met dat vijandig gedoe?
Omdat ik zelf een site run of zo? Bedreig ik jullie?
Ben ik hier zo onvriendelijk als jullie?
PHP kan je ook leren op het net, val je alle auteurs aan van PHP boeken.
Photoshop? MySql?
en ga zo maar door...
Het is een hulpmiddel, niet meer en niet minder en we proberen er een deel van de kosten mee te dekken en dat hoef ik in geen geval aan jullie te verantwoorden.
De meesten zullen hem niet nemen, diegene die echt tijd willen besparen wel en wat is daar dan verkeerd aan.
FcLage is een moderator op Mpeg-Playcenter, zou ie het weten... *g* ik weet het niet.
(voor de leken, FcLage is de creator van EzLink pro)
Wat is dat hier toch met dat vijandig gedoe?
Omdat ik zelf een site run of zo? Bedreig ik jullie?
Ben ik hier zo onvriendelijk als jullie?
PHP kan je ook leren op het net, val je alle auteurs aan van PHP boeken.
Photoshop? MySql?
en ga zo maar door...
Het is een hulpmiddel, niet meer en niet minder en we proberen er een deel van de kosten mee te dekken en dat hoef ik in geen geval aan jullie te verantwoorden.
De meesten zullen hem niet nemen, diegene die echt tijd willen besparen wel en wat is daar dan verkeerd aan.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 16:09 ]
relax hi-jack, kvind de vijandigheid reuze meevallen.
er wordt wat getwijfeld over het e.e.a., mensen kunnen het mis hebben en jij gooit meteen je grootste verdediging op.... dat kan wel minder...
ik noem het laagste en hoogste bedrag wat ik op je site zie en jij noemt dat totaal fout... en mij van slecht lezen beschuldigen....
die bedragen staan er toch echt hoor, ik vertelde niet wat je er wel/niet voor krijgt... dat dat mij niet 123 duidelijk was ligt imho niet aan mij maar aan die onoverzichtelijke site... klant is koning, voor wie bouw je anders een site?
er wordt wat getwijfeld over het e.e.a., mensen kunnen het mis hebben en jij gooit meteen je grootste verdediging op.... dat kan wel minder...
dit kan ik ook als vijandig beschouwen...Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 08:29:
[...]
Totaal fout.
Voor die 30 Euro heb je EzLink pro erbij dat 24.95 Euro kost en niet van MPC is.
Goed lezen, dan pas commentaar geven :-)
ik noem het laagste en hoogste bedrag wat ik op je site zie en jij noemt dat totaal fout... en mij van slecht lezen beschuldigen....
die bedragen staan er toch echt hoor, ik vertelde niet wat je er wel/niet voor krijgt... dat dat mij niet 123 duidelijk was ligt imho niet aan mij maar aan die onoverzichtelijke site... klant is koning, voor wie bouw je anders een site?
watskeburt
Alsof ik weet wat er op jouw site gebeurt. Ik ken het wel, maar kom er haast nooit op.
plus nog eens dat je zelf al had aangeven:
Dus wordt zelf wakker en kijk eerst eens wat je post, maar ga er niet vanuit dat mensen je site kennen. (Je blijft ook maar doorgaan met verkopen, terwijl dat hier niet mag)
Het ging er mij alleen om dat men hier vragen stelt en gelukkig meestal ook antwoord krijgt. Soms zijn het antwoorden als RTFM, maar BMFM (buy my f*cking manual
) volgens mij ben jij de eerste.
Als ik hier een vraag stel op dit Forum zit ik ECHT niet te wachten op zo'n antwoord. Sterker zelfs: zo'n "antwoord" riekt meer naar SPAM.
Mijn eerste vraag was zelfs: wat voor toegevoegde waarde heeft je manual ? En dat lijkt mij toch wel een reëele vraag aangezien je er €5,- voor vraagt. Of moeten de mensen "gewoon" je manual kopen, zonder eerst vragen te stellen ?
Maar geef daar nu maar geen antwoord op, anders blijf je hier verkopen.
Het is iig duidelijk dat er nu wel teveel off-topic gel*ld wordt.
Edit: En wie heeft het nu over je site ? PHP ? MySQL ? Photoshop ? Waar haal je dat plotseling vandaan ? Dat is wel erg way off-topic en je site hier adverteren is ook nog eens tegen de regels. Als je deze regels niks vindt moet je niet bij mij zijn, ik heb ze niet verzonnen.
plus nog eens dat je zelf al had aangeven:
Software verkopen wat NIET van jou is ??? dan gaan er belletjes rinkelen.Voor die 30 Euro heb je EzLink pro erbij dat 24.95 Euro kost en NIET van MPC is.
Dus wordt zelf wakker en kijk eerst eens wat je post, maar ga er niet vanuit dat mensen je site kennen. (Je blijft ook maar doorgaan met verkopen, terwijl dat hier niet mag)
Het ging er mij alleen om dat men hier vragen stelt en gelukkig meestal ook antwoord krijgt. Soms zijn het antwoorden als RTFM, maar BMFM (buy my f*cking manual
Als ik hier een vraag stel op dit Forum zit ik ECHT niet te wachten op zo'n antwoord. Sterker zelfs: zo'n "antwoord" riekt meer naar SPAM.
Mijn eerste vraag was zelfs: wat voor toegevoegde waarde heeft je manual ? En dat lijkt mij toch wel een reëele vraag aangezien je er €5,- voor vraagt. Of moeten de mensen "gewoon" je manual kopen, zonder eerst vragen te stellen ?
Maar geef daar nu maar geen antwoord op, anders blijf je hier verkopen.
Het is iig duidelijk dat er nu wel teveel off-topic gel*ld wordt.
Edit: En wie heeft het nu over je site ? PHP ? MySQL ? Photoshop ? Waar haal je dat plotseling vandaan ? Dat is wel erg way off-topic en je site hier adverteren is ook nog eens tegen de regels. Als je deze regels niks vindt moet je niet bij mij zijn, ik heb ze niet verzonnen.
[ Voor 74% gewijzigd door GoT op 23-08-2004 00:21 ]
Het is zo wel mooi geweest.
[ Voor 198% gewijzigd door GoT op 22-08-2004 11:24 ]
Firmware 2.8.8 staat idd op de kiss site. Iemand het al getest op een kiss DP-500?Enfin, ik kwam eigenlijk om Firmware nieuws te posten...
Verwijderd
ja, werkt hier prima (niet gemod, rev 2) alleen zijn er veel gebruikers die last hebben met de afstandsbediening. Echt veel verschil is er imho niet te merken, behalve het lettertype (van o.a. de ondertitels). Toch tipt deze niet aan het blokjes.com firmware lettertype.
Kortom, werkt je afstandsbediening hierna niet: niet gebruiken, werkt ie wel dan de net gereleasde blokjes.com 2.88 gebruiken.
Kortom, werkt je afstandsbediening hierna niet: niet gebruiken, werkt ie wel dan de net gereleasde blokjes.com 2.88 gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 01:09 ]
Ja hoor! (helaas) Ik heb het net op m'n DP-500 geflashed.PeYote schreef op 25 augustus 2004 @ 00:50:
[...]
Firmware 2.8.8 staat idd op de kiss site. Iemand het al getest op een kiss DP-500?
Resultaat: mijn afstandsbediening werkt inderdaad zo goed als niet meer!
Enkel wanneer ik de afstandsbediening op 1 cm afstand houd en dan 5x een toets probeer, lukt het wel.
Neobahamuth's advies: (voorlopig) mijden als de pest
P.S. De klok en webradio doen het nog steeds NIET.
UPDATE:
Ik heb geprobeerd de 2.8.8 opnieuw te installeren. Ik kreeg dan de leuke "Error Code-15".

UPDATE 2:
Wel een probleem dus! Na de reinstall van 2.8.3 kan niets niets meer streamen! Dus geen foto's, muziek of films meer ! Ik gebruik FreeKISS (tot nu toe geen problemen mee gehad) en voordien PC-Link. Toppie .... NOT

[ Voor 41% gewijzigd door Neobahamuth op 25-08-2004 13:41 ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
goed wat is blokjes.com 2.88????? snap er weer de ballen vanVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:07:
ja, werkt hier prima (niet gemod, rev 2) alleen zijn er veel gebruikers die last hebben met de afstandsbediening. Echt veel verschil is er imho niet te merken, behalve het lettertype (van o.a. de ondertitels). Toch tipt deze niet aan het blokjes.com firmware lettertype.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
http://home.planet.nl/~mgboom/blokjes/index.htmSCaRaBaeuS schreef op 25 augustus 2004 @ 09:11:
[...]
goed wat is blokjes.com 2.88????? snap er weer de ballen van
Ik heb 2.88 in mijn 1500s geladen en werkt prima...
Voor het eerst een klok op mijn apparaat en de fonts zijn idd wat groter.
Afstandbediening werkt net zo als voorheen.
Ik zie een extra optie, PClink, onder "webradio" maar dat schijn je pas te kunnen gebruiken bij een nieuwe versie van PClink
watskeburt
staat nog geen dp500
dus wordt nog ff wachten
en lopen de ondertitels nog steeds voor? ik heb een 1500s en daarvoor staat geen fw op blokjes' page, zijn er ook andere fw-bakkers die dit gefixt hebben? met al die slechte ervaringen die ik lees over 2.8.8 (http://www.mpeg-playcente...le=viewtopic&t=1687#11279) durf ik die nog niet aan.
Verwijderd
Als je afstandsbediening niet goed werkt na het flashen naar 2.8.8. dan moet je nog een proberen te flashen met de nieuwe firmware: dan zou het wel moeten werken.
Heb ik geprobeerd. Zie mijn edit hierboven:Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:02:
Als je afstandsbediening niet goed werkt na het flashen naar 2.8.8. dan moet je nog een proberen te flashen met de nieuwe firmware: dan zou het wel moeten werken.
UPDATE 3:UPDATE:
Ik heb geprobeerd de 2.8.8 opnieuw te installeren. Ik kreeg dan de leuke "Error Code-15". F*ck that shit! Ik heb hem nu teruggeflashed naar 2.8.3. en heb nu geen problemen meer, zelfs niet met de AB!
UPDATE 2:
Wel een probleem dus! Na de reinstall van 2.8.3 kan niets niets meer streamen! Dus geen foto's, muziek of films meer ! Ik gebruik FreeKISS (tot nu toe geen problemen mee gehad) en voordien PC-Link. Toppie .... NOT
Ik heb ondertussen voor de 3de keer 2.8.8 geprobeerd (aangezien ik na terugflashen naar 2.8.3 geen ethernet meer had). Resultaat: mijn speler is FUBAR ! Geen Ethernet (PC-Link én FreeKISS geprobeerd) en niet te gebruiken afstandsbediening. (De klok werkt ondertussen wel. Dáááááár zat ik nou echt op te wachten ....)
So f*ck you KISS, f*ck you very much!

offtopic:
Iemand geïnteresseerd in een KISS DP-500?
Iemand geïnteresseerd in een KISS DP-500?
[ Voor 45% gewijzigd door Neobahamuth op 25-08-2004 14:55 ]
@Neobahamuth
Ik had de zelfde problemen als jij, ook de error zodat je niet kon flashen.
Het is mij nu wel gelukt om terug te flashen naar firmware 2.7.4. Daar heb ik geen rare problemen mee, netwerk streaming doet het!
Het is mij nu wel gelukt om terug te flashen naar firmware 2.7.4. Daar heb ik geen rare problemen mee, netwerk streaming doet het!
contact gehad met divxplayer. want ze hebben het probleem met se7en eindelijke gerepareerd! yes eindelijke gewoon 
hij werkt perfect en geen enkel probleem met de AB. Divxplayer snapte er ook niets van. ze hebben hem uitvoerig getest de AB en de nieuwe firmware maar alle rev's die ze daar hadden hadden allen geen problemen.
@neobahamuth Flash eens helemaal terug naar firmware 2.6.5 (dat is de basis fw geloof ik) en kijken of het daarna nog wel werkt.. anders geen id...
hij werkt perfect en geen enkel probleem met de AB. Divxplayer snapte er ook niets van. ze hebben hem uitvoerig getest de AB en de nieuwe firmware maar alle rev's die ze daar hadden hadden allen geen problemen.
@neobahamuth Flash eens helemaal terug naar firmware 2.6.5 (dat is de basis fw geloof ik) en kijken of het daarna nog wel werkt.. anders geen id...
offtopic:
is ie gratis dan haal ik wel op
J_Zelhorst schreef op 25 augustus 2004 @ 17:20:
@Neobahamuth
Bedankt jongens (en/of meisjes), maar helaasSCaRaBaeuS schreef op 25 augustus 2004 @ 18:08:
offtopic:
Wat ik geprobeerd heb:
1. PC-Link 1.0/PC-Link 1.3of4 en FreeKISS geïnstalleerd --> no Ethernet
2. teruggeflashed naar 2.6.5 --> no Ethernet
3. vooruitgeflashed naar 2.7.4 --> no Ethernet
4. vooruitgeflashed naar 2.8.8 --> no Ethernet, no remote control
Wat ik nog niet geprobeerd heb (maar later wel ga doen):
1. netwerkkabels opnieuw checken (nieuwe Sitecom cat5 approved 15m UTP)
2. harde mep aan speler verkopen (gratis) (Don't try this at home, kids!)
3. if all else fails: speler 1ste vliegles geven vanop 1ste verdieping (Don't try this either!)
En nou gaan ik ophouden met hier over mijn problemen te zagen.
Ik post nog wel een bericht wanneer het opgelost is.
(Ik blijf optimistisch want ik gebruik het woord "wanneer" en niet "indien"!)
offtopic:
@SCaRaBaeuS: Na zijn 1ste vliegles mag je hem gratis ophalen (als je hem dan nog wilt!).
@SCaRaBaeuS: Na zijn 1ste vliegles mag je hem gratis ophalen (als je hem dan nog wilt!).
-------------------------------------- UPDATE --------------------------------------
1. Ik heb een andere (nieuwe) cat5 UTP kabel gebruikt.
2. Ik heb teruggeflashed naar 2.8.3 --> alles werkt
3. Ik heb vooruitgeflashed naar 2.8.8 --> Ethernet werkt
4. Ik heb de optimale richthoek uitgedokterd voor de slechte AB-ontvangst:

[ Voor 37% gewijzigd door Neobahamuth op 25-08-2004 21:07 ]
hehehe...Neobahamuth schreef op 25 augustus 2004 @ 18:46:1. Ik heb een andere (nieuwe) cat5 UTP kabel gebruikt.
2. Ik heb teruggeflashed naar 2.8.3 --> alles werkt(incl AB en Ethernet)
3. Ik heb vooruitgeflashed naar 2.8.8 --> Ethernet werkt, AB niet
![]()
4. Ik heb de optimale richthoek uitgedokterd voor de slechte AB-ontvangst:
[afbeelding]
en arme kiss krijgt overal de schuld van....
watskeburt
Voor degene die hiervoor modded firmware gebruikten voor de Tinystock opties (weer, TV-gids, webradio enz), deze zit niet in de officiele KISS firmware. KISS heeft er echter wel een optie in de nieuwe firmware zitten, waarmee je die toch kan bekijken, en wel met de extra optie PClink die Guz bedoelde.guz schreef op 25 augustus 2004 @ 11:05:
[...]
http://home.planet.nl/~mgboom/blokjes/index.htm
Ik heb 2.88 in mijn 1500s geladen en werkt prima...
Voor het eerst een klok op mijn apparaat en de fonts zijn idd wat groter.
Afstandbediening werkt net zo als voorheen.
Ik zie een extra optie, PClink, onder "webradio" maar dat schijn je pas te kunnen gebruiken bij een nieuwe versie van PClink
Je moet hiervoor wel een programmatje downloaden (TSHelper). Dit programmatje luisterd naar poort 8888, en zodra je naar de PClink optie in de KISS speler gaat, krijg je de Tinystock opties te zien (Mits TSHelper aan staat uiteraard). Je kan eventueel een link in je startup folder zetten, zodat het altijd aan staat.
http://tinystocks.com/k/docs/kiss.html
Let erop dat dit alleen werkt met FW 2.8.8. Er zal binnenkort ook weer FW met ingebouwde Tinystock opties komen, maar daar zal Hi-Jack vast meer over vertellen binnenkort.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Ik wacht liever op de gemodde 2.8.8 met FTP/Telnet.
Als die er is kan iemand dan hier een link posten ?
Mijn dank is groot, alleen niet groot genoeg voor €5. (geintje
)
Als die er is kan iemand dan hier een link posten ?
Mijn dank is groot, alleen niet groot genoeg voor €5. (geintje
[ Voor 4% gewijzigd door GoT op 28-08-2004 10:33 ]
Wie o wie weet er ....
Wat de KISS (Philips RC50 Code) is om in te programmeren in mijn Sony RM-932 "universele" afstandbediening ...
Ik heb alle philips-codes zo ongeveer al geprobeerd die ik gevonden heb .. maar no dice...
Ben nu al 2 dagen aan het zoeken op sony/kiss sites & forums en stevig zitten googlen ernaar.
Wie o Wie ???
Wat de KISS (Philips RC50 Code) is om in te programmeren in mijn Sony RM-932 "universele" afstandbediening ...
Ik heb alle philips-codes zo ongeveer al geprobeerd die ik gevonden heb .. maar no dice...
Ben nu al 2 dagen aan het zoeken op sony/kiss sites & forums en stevig zitten googlen ernaar.
Wie o Wie ???
[ Voor 4% gewijzigd door Jive op 28-08-2004 11:22 ]
0841 als je een beetje googledJive schreef op 28 augustus 2004 @ 11:21:
Wie o wie weet er ....
Wie o Wie ???
2.8.8 geeft dus veel problemen helaas
kheb nou nog een oude tinystocks erop staan
[This space is for rent]
Bedankt maar helaas .. die werkt dus niet.
de rm-932 vind het zelfs niet eens een geldige code
Met of zonder 0
[ Voor 4% gewijzigd door Jive op 28-08-2004 15:25 . Reden: ja ook 841 zonder de 0 ]
Yep ik zie het, maar ik heb toch een boel "modded" 2.8.3 firmware CD's liggen.PoweRoy schreef op 28 augustus 2004 @ 12:44:
2.8.8 geeft dus veel problemen helaasff wachten tot er fixes zijn en dan de modded versies downloaden
Als 2.8.8 bij mij niet werkt, kan ik het toch altijd weer downgraden. Kost mij toch "maar" een CD-tje.
De eerste modded firmware is inmiddels ook weer gemaakt voor DP50x en 150x. Het betreft alleen nog maar firmware met Tinystock opties in de firmware ingebouwd. Dus nog geen FTP enz. Zal vast nog wel komen. maar je hebt dan het programmatje wat ik eerder noemde niet meer nodig.
http://www.mpeg-playcenter.com/index.php
Met het probleem met de afstandbediening, daar zijn ze hard mee bezig. Hopelijk wordt de FW snel geupdate. Gelukkig heb ik er zelf geen last van en is FW 2.8.8 voor mij een goede verbetering.
Tevens is er een alternatief voor TSHelper, namelijk Kiss-Forwarder. Hiermee kan je ook de Tinystock opties met je Kiss speler gebruiken, maar ook andere KML pagina's.
http://www.mpeg-playcenter.com/index.php
Met het probleem met de afstandbediening, daar zijn ze hard mee bezig. Hopelijk wordt de FW snel geupdate. Gelukkig heb ik er zelf geen last van en is FW 2.8.8 voor mij een goede verbetering.
Tevens is er een alternatief voor TSHelper, namelijk Kiss-Forwarder. Hiermee kan je ook de Tinystock opties met je Kiss speler gebruiken, maar ook andere KML pagina's.
Verwijderd
Misschioen dat dit al gevraagd is, maar het topic is zo groot 
Ik ben zeer geïnteresseerd in de DP-1000, nu staat er alleen op de website van kiss niets over een SCART aansluiting, op de website divxplayer.nl staat weer van wel...
Wat is het nou
, wil nl. wel RGB via SCART hebben op een DVD speler.

Ik ben zeer geïnteresseerd in de DP-1000, nu staat er alleen op de website van kiss niets over een SCART aansluiting, op de website divxplayer.nl staat weer van wel...
Wat is het nou
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 12:28:Ik ben zeer geïnteresseerd in de DP-1000, nu staat er alleen op de website van kiss niets over een SCART aansluiting
Wat is het nou :P, wil nl. wel RGB via SCART hebben op een DVD speler
Verwijderd
Ok, dank voor de antwoorden, handleiding over het hoofd gezien

Na het lezen van een aantal sites wordt het de DP-1000, die DP-1500 is ook wel leuk, maar die €100 extra vind ik net iets teveel, ook gezien ik de regiovrije versie wil wordt het anders een erg dure grap

Na het lezen van een aantal sites wordt het de DP-1000, die DP-1500 is ook wel leuk, maar die €100 extra vind ik net iets teveel, ook gezien ik de regiovrije versie wil wordt het anders een erg dure grap
op mpeg-playcenter.com hebben ze net een aanbieding ism met divxspeler.nl d8 ik voor de dp1000
https://wren.co/join/Devian
Ga me niet vertellen dat je extra gaat betalen voor een regiovrije speler. Het is alleen de cd drive zelf ff flashen om dat te doen. Weet trouwens niet of dit ook voor de nieuwe modellen op gaat, moet je zelf ff checken.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 15:27:Na het lezen van een aantal sites wordt het de DP-1000, die DP-1500 is ook wel leuk, maar die €100 extra vind ik net iets teveel, ook gezien ik de regiovrije versie wil wordt het anders een erg dure grap
Ik had zelf eerst een DP-450 kloon (H&B nogwat), maar had na een paar weken al spijt dat ik geen speler met netwerk connectie had gekocht. Vooral omdat ik dit ding vooral voor Divx gebruik, en streamen over het netwerk scheelt weer een cd branden. Die 450 toen maar aan mijn vriendin gegeven en zelf een DP-500 gehaald.
ik ben van plan om de KISS 1504 aan te schaffen, en nu ben ik benieuwd wat mensen van dit apparaat vinden.
is bijv. die harde schijf een goede optie? of is de 1500 een betere (lees: goedkopere) oplossing?
is bijv. die harde schijf een goede optie? of is de 1500 een betere (lees: goedkopere) oplossing?
Verwijderd
Mwha, ik brand er gewoon meerdere op DVD ReWritablePeYote schreef op 29 augustus 2004 @ 20:00:
[...]Ik had zelf eerst een DP-450 kloon (H&B nogwat), maar had na een paar weken al spijt dat ik geen speler met netwerk connectie had gekocht. Vooral omdat ik dit ding vooral voor Divx gebruik, en streamen over het netwerk scheelt weer een cd branden. Die 450 toen maar aan mijn vriendin gegeven en zelf een DP-500 gehaald.
Als je hem zelf regio vrij maakt, vervalt de garantie dan niet?
weet niet wat je bedoelt hoor, heb hier alles geprobeerd maar mijn fw werkt perfect met me beide AB's dus ik zie het probleem niet hoor...PoweRoy schreef op 28 augustus 2004 @ 12:44:
[...]
0841 als je een beetje googled
2.8.8 geeft dus veel problemen helaasff wachten tot er fixes zijn en dan de modded versies downloaden
Hier wachte ik ops441558 schreef op 29 augustus 2004 @ 11:27:
De eerste modded firmware is inmiddels ook weer gemaakt voor DP50x en 150x. Het betreft alleen nog maar firmware met Tinystock opties in de firmware ingebouwd. [...] Met het probleem met de afstandbediening, daar zijn ze hard mee bezig. Hopelijk wordt de FW snel geupdate. Gelukkig heb ik er zelf geen last van en is FW 2.8.8 voor mij een goede verbetering.
Mijn DP-500 draait nu deze 2.8.8, en de 'mark' button werkt ook weer als shortcut naar webradio. Ik gebruik deze altijd om naar een KML site te gaan zonder de TV aan te zetten. AB werkt ook nog steeds goed
Ik heb niet geupgrade naar de laatste versie (noch)SCaRaBaeuS schreef op 29 augustus 2004 @ 22:48:
[...]weet niet wat je bedoelt hoor, heb hier alles geprobeerd maar mijn fw werkt perfect met me beide AB's dus ik zie het probleem niet hoor...
Maar ik las dus dat mijn rm-932 van mijn sony-tv een "universele" ab was ..
Nu is het me wel gelukt om mijn daewoo video erin te krijgen .. maar het lukt me niet om de Kiss onder de dvd-knop te krijgen.
Het enige wat ik weet is dat volgens KISS het een Philips RC50 code is ..
Maar ik kan nergens vinden wat die code is voor de Sony RM-932 ...
Sterker nog .. op de "code-pagina" van sony zelf komt hij niet eens voor
Go figure voor een remote-model van zeker 4 jaar oud
Daarom .. is het iemand gelukt om de kiss te bedienen met deze remote-control .. zo ja .. met welke code dan ?
bij mij werkt het wel... alleen mijnes onthoud het doormiddel van zelf te ontvangen dus ik moet beide AB's tegen over elkaar neer leggen en dan knoppies in rammen en zit het in mijn onkyo AB. Werkt perfect!
zal wel eens vragen hoe of wat
De meeste universele ab's hebben inderdaad geen code voor de kiss.Jive schreef op 30 augustus 2004 @ 00:40:Maar ik las dus dat mijn rm-932 van mijn sony-tv een "universele" ab was ..
Nu is het me wel gelukt om mijn daewoo video erin te krijgen .. maar het lukt me niet om de Kiss onder de dvd-knop te krijgen.
Het enige wat ik weet is dat volgens KISS het een Philips RC50 code is ..
Maar ik kan nergens vinden wat die code is voor de Sony RM-932 ...
Sterker nog .. op de "code-pagina" van sony zelf komt hij niet eens voor
Go figure voor een remote-model van zeker 4 jaar oud
De 2 die ik hier heb doen het ook niet met de ingebouwde codes, gelukkig heeft 1 een leerfunctie en is daardoor wel te gebruiken.
Ik heb een DP-500 maar op een of anderemanier werkt webradio2 niet, fw is 2.8.8, als ik webradio2 open krijg ik 7 van de 10 keer de begin pagina, en soms krijg ik een parser error, maar als ik op de beginpagina van webradio2 op de optie druk om een radio station te zoeken, dan wilt hij volgens mij een lijst maken met radiostations, maar dan krijg ik een parser error, ik ben dus nog nooit verder gekomen als de beginpagina van webradio...
dit was ook al met fw 2.8.3, weet iemand waarom ik die parser error steeds krijg ?
Of is de webradio server gewoon dood en heeft iedereen dit ?
Ik heb me kiss gewoon aan me linksys router zitten met dhcp, netwerk doet het gewoon want ik kan divx vanaf het netwerk bekijken.. ik heb trouwens kabelfoon(caiway)
En ik heb geen firewall die uitgaand verkeer blokt ofzo
dit was ook al met fw 2.8.3, weet iemand waarom ik die parser error steeds krijg ?
Of is de webradio server gewoon dood en heeft iedereen dit ?
Ik heb me kiss gewoon aan me linksys router zitten met dhcp, netwerk doet het gewoon want ik kan divx vanaf het netwerk bekijken.. ik heb trouwens kabelfoon(caiway)
En ik heb geen firewall die uitgaand verkeer blokt ofzo
[ Voor 17% gewijzigd door Beat691 op 30-08-2004 10:42 ]
Honda viertakt, often imitated, never duplicated!
heb na lang dubben toch de 1500 gekozen en daar geen milliseconde spijt van gehad...Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 15:27:
Ok, dank voor de antwoorden, handleiding over het hoofd gezien![]()
ik heb erg veel aan de netwerkmogelijkheden, maar dan aan regiovrij.... en die is na 4 drukken op de afstandbediening ook zo ingesteld.
watskeburt
Verwijderd
Ja, dat lees ik ook net, wist niet dat dat zo simpel was 
En is het niet zo dat als je hem flasht dat je dan dat regio vrij kwijt bent? Ik ga die winkel ff mailen, zijn pas vanaf 13:00 open, vragen of ze dat regio vrij willen annuleren
Edit: Shit, ze hebben hem al verstuurd
Nou ja, niets aan te doen, volgende keer iets beter zoeken.... Ondertitel is nu wel van toepassing

En is het niet zo dat als je hem flasht dat je dan dat regio vrij kwijt bent? Ik ga die winkel ff mailen, zijn pas vanaf 13:00 open, vragen of ze dat regio vrij willen annuleren
Edit: Shit, ze hebben hem al verstuurd

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 11:18 ]
Het probleem met die KISS webradio heb ik ook. Ik had ergens gelezen dat dit probleem bij KISS lag, en dat ze er mee bezig zijn, maar kan zosnel niet terugvinden waar dat stond (denk ergens in t forum van mpeg-playcenter.com. Hopelijk hebben ze het snel opgelost. Hebben andere hier ook last van???.
Verwijderd
en.......Pieter_Stoffelen schreef op 05 augustus
al nieuws over de 558?
ben er erg benieuwd naar, zit te kijken voor een vervanger van m'n gare VHS recorder.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 18:46 ]
Weet iemand of de tuner van de 558 meerdere programma's achter elkaar kan programmeren.
Bij mijn videorecorder kan ik 4 blokken instellen.
Bij mijn videorecorder kan ik 4 blokken instellen.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik kon zelf ook regelmatig de orginele webradio site niet bereiken. Via een KML site van jezelf of anderen (hier bv) kun je ook naar webradio luisteren, je hebt dan ook meer mogelijkheden om dingen in te stellen en bent niet van één site afhankelijk.s441558 schreef op 30 augustus 2004 @ 14:45:
Het probleem met die KISS webradio heb ik ook. Ik had ergens gelezen dat dit probleem bij KISS lag, en dat ze er mee bezig zijn, maar kan zosnel niet terugvinden waar dat stond (denk ergens in t forum van mpeg-player.com. Hopelijk hebben ze het snel opgelost. Hebben andere hier ook last van???.
ik heb dus de knoop doorgehakt, heb vanmiddag ff de DP1500 opgehaald en zojuist ff aangesloten.
alles geconfigureerd en op 1 ding na werkt alles.
alleen de pc-link functie krijg ik niet voor elkaar, pc-link draait op me pc, als ik op de KISS naar PC-link hosts zoekt, krijg ik ook netjes me pc te zien, maar als ik ermee wil conecten zegt ie meteen dat ie 'm niet kan vinden.
ik twijfel of de juiste service gestart is op me pc, hoe kan ik dit controleren?
in de system-tray staat wel het blauwe KISS logo.
ook in de pc-link software zegt ie dat ie geen spelers heeft gevonden.
alles geconfigureerd en op 1 ding na werkt alles.
alleen de pc-link functie krijg ik niet voor elkaar, pc-link draait op me pc, als ik op de KISS naar PC-link hosts zoekt, krijg ik ook netjes me pc te zien, maar als ik ermee wil conecten zegt ie meteen dat ie 'm niet kan vinden.
ik twijfel of de juiste service gestart is op me pc, hoe kan ik dit controleren?
in de system-tray staat wel het blauwe KISS logo.
ook in de pc-link software zegt ie dat ie geen spelers heeft gevonden.
de kiss 558
pfff we zijn bijna een jaar verder tussen de aankondiging en het daadwerkelijk kunnen kopen ervan... beetje jammer aangezien ze bijna 2 maanden weer een neiuwe leverdatum vertellen.
pfff we zijn bijna een jaar verder tussen de aankondiging en het daadwerkelijk kunnen kopen ervan... beetje jammer aangezien ze bijna 2 maanden weer een neiuwe leverdatum vertellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 31-08-2004 18:50 ]
39
Verwijderd
Ik lees hier over problemen met de AB na het flashen van 2.8.8, maar geldt dit ook voor de DP-1000? Ik lees hier voornamenlijk over problemen met de DP-500.
Hier een quote van een email van KISS aan een klant (gevonden op t forum van mpeg-playcenter.com. Het ligt niet aan een bepaalde speler, maar meer aan een reeks afstandsbedieningen die zijn uitgegeven. Gewoon proberen of de FW werkt, en zo niet, dan maar weer de oude FW erop zetten. Met een cd-rw hoeft het niet eens een cd te kosten.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 19:33:
Ik lees hier over problemen met de AB na het flashen van 2.8.8, maar geldt dit ook voor de DP-1000? Ik lees hier voornamenlijk over problemen met de DP-500.
Dear customers,
We are aware of this bug. It occurs for some customers on all kind of players. We are now able to reproduce it. If you can go back to the 2.8.3 (DP500 - DP508) or the 2.8.5 (DP450 - DP1000 - DP1500) do it. We are working on it, we will send you an email when the fix will be released.
!!! WARNING !!! DO NOT USE AN EARLIER FIRMWARE VERSION THAN THE 2.8.3 !!!
!!! WARNING !!! USE THE RIGHT FIRMWARE FOR THE RIGHT PLAYER !!!
De webradio lijkt trouwens ook weer online te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door s441558 op 31-08-2004 22:21 ]
Je kan trouwens al gelijk merken of je AB niet meer goed werkt voor je de nieuwe firmware installeerd. Als je de speler met de CD met nieuwe firmware laat booten reageert mijn AB al niet meer goed bij keizen wat voor soort update, heb het dus nog niet gedaan. We wachten maar weer af

ik heb met mijn DP-1500 nergens last van, deze heb ik gisteren opgehaald bij divxplayer.
hij heeft toen gelijk 2.8.8 er voor mij opgezet en ik heb toen gelijk gevraagd hoe het nou zat met die AB's.
hij zei dat er een keer een batch spelers cq AB's is geleverd geweest waarbij er nu dus problemen zijn met de AB's maar dat KISS binnen enkele dagen met een firmware zou komen.
ook teste hij mijn pas geupdated speler met een programma om te kijken cq. te laten zien dat mijn AB in orde was.
en inderdaad, mijn AB doet het perfect, ook de speler doet het geheel naar behoren.
maar als ik bij het menu webradio kijk, zie ik 2 opties staan: webradio2 en pc-link
als ik die onderste selecteer zegt ie dat ik geen inet verbinding heb, terwijl deze wel aanwezig is want webradio doet het wel gewoon.
ok in het 2e menu waar ik video enz. van me pc af kan spelen doet het gewoon.
iemand enig idee waar uberhaupt die pc-link optie dan voor is?
hij heeft toen gelijk 2.8.8 er voor mij opgezet en ik heb toen gelijk gevraagd hoe het nou zat met die AB's.
hij zei dat er een keer een batch spelers cq AB's is geleverd geweest waarbij er nu dus problemen zijn met de AB's maar dat KISS binnen enkele dagen met een firmware zou komen.
ook teste hij mijn pas geupdated speler met een programma om te kijken cq. te laten zien dat mijn AB in orde was.
en inderdaad, mijn AB doet het perfect, ook de speler doet het geheel naar behoren.
maar als ik bij het menu webradio kijk, zie ik 2 opties staan: webradio2 en pc-link
als ik die onderste selecteer zegt ie dat ik geen inet verbinding heb, terwijl deze wel aanwezig is want webradio doet het wel gewoon.
ok in het 2e menu waar ik video enz. van me pc af kan spelen doet het gewoon.
wachten is op een update van pc-link, maar je kan ook dit op je pc laten draaien:shameete schreef op 01 september 2004 @ 22:23:
http://www.tinystocks.com/k/docs/kiss.html
watskeburt
Verwijderd
Gister mijn DP-1000 ontvangen
Heb hem nog niet helemaal kunnen testen, kwam pas laat thuis, maar de eerste XViD film speelde hij perfect af 
Vanavond ga ik hem beter testen met DivX en gewone DVD.
Vanavond ga ik hem beter testen met DivX en gewone DVD.
Verwijderd
Heb eindelijk ook een kiss dp500 maar de 2.8.8 geef totaal geen probleem hier hij werkt zelf vlotter en de webradio werkt eindelijk.
En dat deed hij met de 2.8.3 nml niet.
Alleen 1 film werkt tot nu toe nog niet deze heeft Qpel codec
Klop dat werkt deze codec nog niet met 2.8.8 firmware ?
En dat deed hij met de 2.8.3 nml niet.
Alleen 1 film werkt tot nu toe nog niet deze heeft Qpel codec
Klop dat werkt deze codec nog niet met 2.8.8 firmware ?
Verwijderd
Qpel is geen codec, het is een optie in DivX 5.0 en XviD.
Heb er gelukkig nog geen tegengekomen, hoe lang zou dat eig duren? Een film opnieuw encoden zonder qpel?
Heb er gelukkig nog geen tegengekomen, hoe lang zou dat eig duren? Een film opnieuw encoden zonder qpel?
ik doe dat ongeveer op 15fps, dus bijna twee keer zo lang als de film zelf duurt. weet iemand misschien betere settings voor virtualdub? ik reencode hem gewoon naar standaard xvid, soms 2048 vaste bitrate om de kwaliteit goed te houden. ik heb een xp2500@3000 trouwens. encoden naar bijv divx gaat iets langzamer, maar met ontzettend brakke kwaliteit ook op een 4x zo hoge bitrate.
Verwijderd
Als je nou met dat virtualdub van xvid>divx gaat (heb nu 2 niet ondersteunde films
), moet je dan ook nog wat anders instellen dan bijv DivX 5 compression?
Neem aan dat je de andere dingen alleen hoeft te doen als je van VIDEO-CD of DVD files naar DivX gaat?
Neem aan dat je de andere dingen alleen hoeft te doen als je van VIDEO-CD of DVD files naar DivX gaat?
geen idee, ik weet dat als je in het divx window kiest voor een divx certified setting dat ie dan meteen alle settings optimaal zet voor je thuis divx speler. je weet wel, die default settings voor handheld, home theater etc. maar ik heb liever xvid met de default settings oid van virtualdub omdat me kiss dat ook eet, en het ziet er doorgaans beter uit.
Ik las een roundup waarin een kiss player voorkwam (http://www.tomshardware.com/consumer/20040312/index.html) dit:
Ben aan het denken om een divx player te kopen, en de netwerk functie spreekt me erg aan, maar kvraag me dus af of deze beperkingen een echt probleem gaan worden. en of deze beperkingen uberhaupt reeel zijnAlthough you can update the firmware from the KiSS website, the DP-500 will probably find it difficult to cope with future standards without changes. The open architecture of the XBox is more flexible in this regard. That said, KiSS throws in a free web radio with its DP-500, and you don't have to modify the device or spend a lot of time learning how to use it. The store price of $250 (€250) is thus certainly not overblown.
Verwijderd
Ik heb beiden:lj2000 schreef op 14 september 2004 @ 02:58:
Ik las een roundup waarin een kiss player voorkwam (http://www.tomshardware.com/consumer/20040312/index.html) dit:
[...]
Ben aan het denken om een divx player te kopen, en de netwerk functie spreekt me erg aan, maar kvraag me dus af of deze beperkingen een echt probleem gaan worden. en of deze beperkingen uberhaupt reeel zijn
-KiSS DP 500@ 508
-XboX SmartXX modded met een 120 GB
De XboX wint het functioneel op alle fronten, hij is veel beter in het afspelen van DivX en MP3.
Gebruiksvriendelijk en stabiel is hij niet altijd, iig niet voor je vriendin
Ikzelf zweer bij mijn XboX en mijn KiSS staat ook a in de hoek.
(P.s. modden van een XboX brengt ook de nodige risico's met zich mee!)
Verwijderd
Hoe gaat de kiss eigenlijk om met XviD films die niet met MPEG4-ISO gecodeerd zjn? Heb nu al 3 films die niet werken, en als ik dan kijk bij g-spot, dan staat er niet aangegeven dat er qpel of GMC gebruikt wordt, maar mpeg4 button wordt ook niet aangegeven, terwijl een andere film die heb dat wel heeft, en die werkt wel goed.
Ik dacht zelf trouwens dat DivX/XviD altijd mpeg4 waren?
Ik dacht zelf trouwens dat DivX/XviD altijd mpeg4 waren?
Is volgens mij ook zo jah, toch??? 
Waarom is het trouwens zo dat de 500 duurder is dan de 1500, terwijl deze laatste meer functies heeft. (zoals wireless netwerk)
Waarom is het trouwens zo dat de 500 duurder is dan de 1500, terwijl deze laatste meer functies heeft. (zoals wireless netwerk)
ikzelf ben een kiss dp500 gebruiker, ben er wel tevreden over, maar het zou veeeeel beter zijn moest de source open gaan... ik zou iig voor de xbox gaan, de interface is er iig ook veel mooier (ha, wat zou de kiss goed zijn als de interface eens wat beter en stabieler was)
edit: ik ben geen opensource-strijder, maar het is gewoon vreselijk om zo lang te moeten wachten tot een kleine bug wordt gefixt...
edit: ik ben geen opensource-strijder, maar het is gewoon vreselijk om zo lang te moeten wachten tot een kleine bug wordt gefixt...
[ Voor 20% gewijzigd door Mayco op 14-09-2004 17:08 ]
Goed nieuws voor de gebruikers van FreeKiSS, ik heb namelijk net versie 0.2 gereleased.
de changelog:
Downloadlinkje: http://prdownloads.source...s-setup-v0.2.exe?download
Veel plezier ermee!
de changelog:
code:
1
2
3
4
5
6
| * Removed Info-tab * Added a check for version updates * Added support for playlists (.m3u and .pls) * Fixed bug that folders were not sent in the way they are ordered when merge is disabled * Fixed some multiplayer bugs (should work now, but we need feedback from testers) * Fixed bug where the settings weren't saved when shutting down the computer. |
Downloadlinkje: http://prdownloads.source...s-setup-v0.2.exe?download
Veel plezier ermee!
Ik heb deze over m'n 0.1 geïnstalleerd, maar als ik FreeKISS open staat er nog steeds version 0.1Mayco schreef op 14 september 2004 @ 18:03:
Goed nieuws voor de gebruikers van FreeKiSS, ik heb namelijk net versie 0.2 gereleased.
[knip]
Veel plezier ermee!
Moest ik misschien eerst de 0.1 uninstallen vooraleer de 0.2 te installeren?
Of moest ik eerst FreeKISS (0.1) afsluiten vooraleer te updaten?
normaal zegt het progje zelf dat freekiss nog openstaat en vraagt het je vriendelijk om deze af te sluiten. als dat niet zou werken, gewoon de oude sluiten, uninstallen en de nieuwe opnieuw installeren.
Nou, hij heeft niets gevraagd, hoewel de vorige versie nog open stondMayco schreef op 14 september 2004 @ 19:14:
normaal zegt het progje zelf dat freekiss nog openstaat en vraagt het je vriendelijk om deze af te sluiten. als dat niet zou werken, gewoon de oude sluiten, uninstallen en de nieuwe opnieuw installeren.
Maar ik heb je goede raad opgevolgd en de 0.1 verwijderd en dan de 0.2 geïnstalleerd en dat lijkt prima te werken!
Bedankt
(P.S. Ik zit terug met fw 2.8.3 op m'n DP-500 tot die pipo's van KISS (my ass) de AB-bug fixen!)
[ Voor 9% gewijzigd door Neobahamuth op 14-09-2004 19:31 ]
Laatste nieuws over de DP-558. Er staat op http://www.kiss-shop.ch/kiss/
Omdat alle meldingen van KISS tot nu toe meer dan 100% zijn uitgelopen in de planning gok ik dat eind oktober de DP-558 echt leverbaar is.Weltweit warten aktuell gegen 8000 Kunden auf einen DP-558, über 400 aus der Schweiz...
Informationen für den DP-558 aus Dänemark vom 9. September:
The DP-558 is currently being produced and we start to ship out volumen during next week. Latest end September all customers should have received the quantity of DP-558 they have in backlog.
Informationen des DP-558 aus Dänemark vom 1. September:
We start to ship out little quantities of the DP-558 late this week. However, as you know we have huge backlog ordes to fullfil, why I expect you wil get the first delivery with in 1-2 weeks.
Is er een manier om me kissdp-500 vanaf me pc te bedienen ?
Het mp3 gedeelte gaat het iig om.
Honda viertakt, often imitated, never duplicated!
Wonderlijke vraag. Als je via je PC muziek wilt afspelen, waarom koop je dan in hemelsnaam een stand-alone apparaat? Gebruik dan gewoon winamp op je PC.Beat schreef op 16 september 2004 @ 12:21:
Is er een manier om me kissdp-500 vanaf me pc te bedienen ?
Hij koopt misschien dit apparaat omdat je er meer dingen mee kan doen dan om muziek mee te luisteren? 
Maar heb voor de anderen nog wel een vraag. Is het gewoon een marketingtechnische reden dat de 500 duurder is dan de 1500, of is er nog een andere reden te vinden, kwa functies of wat dan ook. Want als ik naar de specs kijk, ziet de 1500 er stukken beter uit. toch zijn ze goedkoper dan de 500...
Maar heb voor de anderen nog wel een vraag. Is het gewoon een marketingtechnische reden dat de 500 duurder is dan de 1500, of is er nog een andere reden te vinden, kwa functies of wat dan ook. Want als ik naar de specs kijk, ziet de 1500 er stukken beter uit. toch zijn ze goedkoper dan de 500...
Dit topic is gesloten.