Oké, ik heb nu een maandje mijn DP-1500, dus hierbij mijn ervaringen met deze speler:
Ik heb de speler bij Divxplayer.nl gekocht, via rembours. Bestellen ging prima, binnen drie dagen lag er een TPG bonnetje op de mat. Speler opgehaald, quick setup gedraaid en een dvd-tje met een paar DivX filmpjes erop erin gepropt. De films spelen goed af en de beeldkwaliteit is erg mooi!
Vervolgens een UTP kabeltje getrokken en de speler in mijn netwerk gekoppeld. Dat programmaatje op een pc geinstalleerd en een paar verschillende filmpjes erin gezet. Vervolgens via het netwerk menu de pc toegevoegd en jawel, ik kon netjes mijn films zien die ik toegevoegd had. Maar op het moment dat ik een film kies loopt de hele speler vast! Stekker eruit en weer erin, booten en een andere film kiezen. Weer een lockup, zelfs die scrollende tekst op het display van de speler staat stil!

Ik heb van alles geprobeerd, andere kabel, een crosscable direct naar de PC met een fixed IP adres. Ik heb zelfs speciaal een accesspoint gekocht om te kijken of ie het via WiFi wel doet. Het mocht allemaal niet baten. Ondertussen kwam ik er ook achter dat webradio ook helemaal niet werkt. Op het moment dat ik een station kies loopt ie ook helemaal vast! Als ik aan de achterkant kijk bij de NIC zie ik dat er twee LED's continue branden, terwijl dat er volgens mij maar één moet zijn. Eén als je een link heb en één voor traffic. Bij de paar keer dat ik dit bij andere NIC's heb gezien (in gewone PC's) was altijd de netwerkkaart kapot.
Verder lijkt de speler sowieso niet stabiel. Bij het booten loopt ie ook regelmatig vast en ook als ik een orginele DVD in de speler doe. Na een (of meerdere) reboots doet 'ie het dan weer wel. Voor de duidelijkheid, de speler staat op een metalen (open) rooster en heeft genoeg frisse lucht om zicht heen. Ondertussen ook een net-filter geinstalleerd en zelfs de speler op een UPS aangesloten. Misschien wordt de speler onstabiel door een slechte stroom voorziening. Helaas, geen verbeteringen.
Nouja, kan gebeuren, dus ik maar de support gemaild van Divxplayer.nl... De eerste mailuitwisseling waren meer standaard andwoorden en vragen. Kan ik begrip voor opbrengen, er zullen genoeg n00bs zijn die door een stomme fout de boel niet aan de praat krijgen. Maar daarna bleek wel dat mijn probleem vreemd was. Ze boden aan om bij KISS een beta-firmware aan te vragen voor mijn probleem, welke ik na een paar dagen ook netjes via de mail ontving. In eerste instantie leek de speler stabieler, maar bij enige functionaliteit waar het NIC werd aangesproken liep ie onherroepelijk weer vast! De support van Divxplayer.nl heeft nu geen idee wat het kan zijn en wat hun betreft houdt hier de support ook op. Ze bieden niet aan om het apparaat om te wisselen ofzo. Dus ik heb uiteindelijk zelf maar aangeboden om langs te komen. Nu kreeg ik zojuist een mailtje dat de call al een tijdje open stond en dat ze er maar vanuit gingen dat het probleem is opgelost! Hell no! Spijkenisse is niet naast de deur en ik heb nou geen zeeen van tijd om er ff naar toe te rijden. Beetje makkelijke instelling om je hoeveelheid calls te verminderen als je het mij vraagt!

Over een anderhalve week kom ik er in de buurt en zal ik eens kijken of de service in de winkel zelf wél goed is.
Wordt vervolgd dus...