Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.811 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 12:22
Mayco schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:55:
[...]

gewoon de feature request list op sourceforge, ga naar de website van freekiss, klik op het sourceforge logo onderaan de pagina (of de blauwe K bovenaan), en klik op Feature Request.

Denk eraan dat het een simple-to-use programma moet blijven zonder kilo's overbodige opties... Dingen zoals automatisch je rarfiles extracten en dan de films die daarinzitten doorsturen... nee, sorry, dat komt er niet in :)
Nee, dat was ik ook niet van plan.

Maar heb wel een vraagje, kan je ook de grote van het lettertype aanpassen of is dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
grootte van welk lettertype? dat bij de KML pages? subtitles? error-pages? gui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135266

Heb sinds een paar dagen EzLink op mijn pc staan,maar het werkt niet helemaal zoals ik zou willen.
Weet iemand of je het programma zo kan instellen dat als je je pc aanzet ezlink ook gelijk opstart zodat ik als ik mijn kiss player wil gebruiken ik niet eerst het programma nog appart moet starten.
En als ik ezlink opstart,en ik ga met mijn kiss player(DP-500) streamen kan hij geen verbinding maken als ik dan in het programma kijk geeft hij aan service niet gestart of herkend. Moet dan het programma opnieuw opstarten of andere dingen proberen om het aan de praat te krijgen.... geeft een hoop irritaties.
kent iemand deze problemen, en heeft iemand hier een oplossing voor of zijn er misschien nog betere programma's?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Droopy, dat is dus de reden waarom ik Ezlink ge uninstalled heb .. teveel gemeuk, en onaangenaam lange pauzes tussen mp3's .

Wat je zou kunnen doen is FreeKiss gewoon aan de startup-groep zetten, of via srv-any tool als service installeren. Aangezien locaties automatisch gemonitored worden (waarschijnlijk dezelfde reden waarom jij ook ez-link koos) zul je praktisch nooit in het programma zelf hoeven te zijn.

srvany is overigens een tooltje van M$ zelf, uit het nt4 resourcekit tijdperk, en tegenwoordig standaar bijgeleverd.
http://search.microsoft.c...a=80&qu=srvany&View=en-us

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jive bedankt voor de tip over freekiss werkt prima vind het nu al beter dan ezlink(die ik er nu dus ook af gegooid heb) alleen krijg ik bij het opstarten van windows de melding dat ie de dynamic link library niet kan vinden (heb het progr. nu al 2 keer opnieuw geinstalleerd). En als ik foto's vanaf de player wil bekijken dan zegt ie dat Imagemagick niet is geinstalleerd maar die stond gewoon aangevinkt bij het installeren!! Heb jij of iemand anders hier nog een oplossing voor?
Ben in ieder geval een een stuk gelukkiger dan met ezlink!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Mayco schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:55:
[...]
gewoon de feature request list op sourceforge
wat mij handig lijkt... is als je dvd-bestanden (geen image oid) op harde schijf als dvd kunt openen... net zoals dat bij de laatste versie van PowerDVD ook kan.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 12:22
Mayco schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:15:
grootte van welk lettertype? dat bij de KML pages? subtitles? error-pages? gui?
Sorry, helemaal vergeten te vermelden, maar heb het over de grootte van de subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Jive schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:25:
Wat je zou kunnen doen is FreeKiss gewoon aan de startup-groep zetten
of het vinkje bij "automatisch opstarten" aanvinken, dat zet freekiss in een registrykey zodat het ook opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Anoniem: 135266 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:25:
Jive bedankt voor de tip over freekiss werkt prima vind het nu al beter dan ezlink(die ik er nu dus ook af gegooid heb) alleen krijg ik bij het opstarten van windows de melding dat ie de dynamic link library niet kan vinden (heb het progr. nu al 2 keer opnieuw geinstalleerd). En als ik foto's vanaf de player wil bekijken dan zegt ie dat Imagemagick niet is geinstalleerd maar die stond gewoon aangevinkt bij het installeren!! Heb jij of iemand anders hier nog een oplossing voor?
Ben in ieder geval een een stuk gelukkiger dan met ezlink!!!!
welke dll kan er niet gevonden worden? en heb je freekiss als admininstrator geinstalleerd? (en heb je de nieuwst versie geprobeerd? 0.31?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Phoolie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:40:
[...]
Sorry, helemaal vergeten te vermelden, maar heb het over de grootte van de subtitles.
de grootte van de subtitles zal via de player moeten gedaan worden (was (nog?) niet gaat), freekiss stuurt de subtitles als text door, en de player rendert die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
guz schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:25:
[...]

wat mij handig lijkt... is als je dvd-bestanden (geen image oid) op harde schijf als dvd kunt openen... net zoals dat bij de laatste versie van PowerDVD ook kan.
je kan de .vob files openen, maar menu's zal niet gaan, de kiss ondersteund dat enkel via de dvd-drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Mayco schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:49:
[...]
je kan de .vob files openen, maar menu's zal niet gaan, de kiss ondersteund dat enkel via de dvd-drive...
da's jammer... zo moet je toch nog regelmatig een (rw) dvd-tje branden om wat te bekijken... via vob's gaat het nooit zo geweldig en ontbreken subs e.d.

maar.... vooral doorgaan! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door guz op 26-01-2005 12:38 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mayco, ik denk dat Droopy hetzelfde MSVCR71.dll probleem heeft als ik had bedoeld.

Wat het automatisch opstarten betreft, dat staat nu op HKCU, mischien een optie om te kunnen kiezen tussen currnt user, en all users (key dan plaatsen in HKLM )

En als extra feature zou ik dan graag zien dat hij gestard kan worden als een native service, zodat er niet altijd een gebruiker ingelogd moet zijn, en de GUI enkel gedraaid hoeft te worden om instellingen te wijzigen.... maar ik weet niet of dit veel werk is om in te proggen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 07:11

edwardVdV

I shall say this only once!

Mayco, prachtig werk weer! Bedankt voor al je programmeermoeite. :)

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Jive schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:25:
Mayco, ik denk dat Droopy hetzelfde MSVCR71.dll probleem heeft als ik had bedoeld.

Wat het automatisch opstarten betreft, dat staat nu op HKCU, mischien een optie om te kunnen kiezen tussen currnt user, en all users (key dan plaatsen in HKLM )

En als extra feature zou ik dan graag zien dat hij gestard kan worden als een native service, zodat er niet altijd een gebruiker ingelogd moet zijn, en de GUI enkel gedraaid hoeft te worden om instellingen te wijzigen.... maar ik weet niet of dit veel werk is om in te proggen.
hkcu vs hklm, dat kan ik eens bekijken, maar aangezien de settings gesaved worden als de cu, heeft het niet veel zin om op te starten bij all users, die settings zijn daar toch leeg... maar ik weet niet of het verstandig is om hier nu veel werk in te steken, als *later* (dus niet spoedig), er een service gemaakt wordt... en dan is het nog "als"... ik steek nu eignelijk al veel te veel vrije tijd in freekiss... een service is idd wel handig, dat geef ik zeker toe.

het msvcr71.dll probleem zal ik eens van dichterbij bestuderen... Droopy, kan je eens proberen wat Jive zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ik heb eigenlijk een vraagje voor de personen die nog steeds ezlink gebruiken:
Waarom verkiezen jullie ezlink boven freekiss? Is er een bepaalde feature waar je niet zonder kan? Of is je pc toch snel genoeg, en maakt het niet uit of het snel gaat of niet? Heb je er voor betaald ja/nee?

(het is niet om de ezlink gebruikers te lokken, maar gewoon uit nieuwschierigheid eigenlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mijn voornaamste reden om EZ-link te dumpen was iig lange pauzs tussen mp3's.
Daar irriteerde ik me echt mateloos aan elke keer als ik weer 15sec moest wachten op een nummer.

En EZ-link werd voorgedaan als het uber-betere link programma voor de Kiss, iig kwam het zo op mij over als ik op mpeg-playcenter keek. Dus dan krijg je al snel het kudde-effect.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik ook probeer hoe ik hem ook laat opstarten, de melding MSVCR71.dll blijft komen bij het opstarten van Freekiss wordt er gek van!! Snap echt niet meer hoe ik het weg krijg ik heb de nieuwste versie draaien dus dat is het ook niet!
En het programma image magick draait ook niet hoewel ik dat tijdens de installatie wel aangevinkt heb gelaten, weet iemand nog iets over deze 2 dingen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

*kuch* .l. nog een keertje dan ...
heb je al eens op je pc een filesearch gedaan naar die DLL.

Als hij in je c:\winnt\system32 staat dan zou het al goed moeten zijn, en als 2e mogelijkheid kun je hem ook plaatsen in de freekiss folder c:\program files\freekiss\

Mocht je hem niet kunnen vinden op je pc, controleer dan of je alle critical updates van M$ hebt gehad, hij zou nml iig in een .NET framework installer zitten.

Anders gewoon effe GOOGLEN

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Anoniem: 135266 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:36:
Wat ik ook probeer hoe ik hem ook laat opstarten, de melding MSVCR71.dll blijft komen bij het opstarten van Freekiss wordt er gek van!! Snap echt niet meer hoe ik het weg krijg ik heb de nieuwste versie draaien dus dat is het ook niet!
En het programma image magick draait ook niet hoewel ik dat tijdens de installatie wel aangevinkt heb gelaten, weet iemand nog iets over deze 2 dingen?!
dll: zie jive's post

en imagemagick is geen programma, maar een library, het is normaal dat je er niets van ziet... doe nou gewoon wat jive zegt, en alles komt in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

en en en en ???
probleem weg ???

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal pleite!!!!!!!!!!!!!!!!!! Werkt nu super, bedankt voor jullie hulp.
Hij start nu goed op en alle functies werken goed, het is een makkelijk programma je hoeft er niks aan te doen, player aan en knallen met die handel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Anoniem: 50893 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:41:
Wat ik me afvraag mbt DivX-XviD files, waarvoor mensen over het algemeen zo een speler kopen, is er nog wel leven voor dit formaat op de korte termijn ?

Sinds de intrede van de DVD recorders en de verhoging van de snelheid van het internet, is DivX toch geen noodzaak meer ? Persoonlijk vind ik namelijk de bottleneck, de kwaliteit van de formaten.

Met Blu Ray in aantocht zal dat toch helemaal veranderen ? Kwaliteits technisch gezien ? Tuurlijk, een DivX filmpie download je nu eenmaal sneller, maar is dat de grote reden hiervoor ? Films downen en lekker gratis kunnen kijken ?

Ook had ik onlangs gelezen op de DivX site dat producenten van stand alone DVD recorders straks DivX gaan ondersteunen. Dan rijst bij mij de vraag : Waarom een slechtere codec kiezen als we daarmee straks op Dual Layer kunnen opnemen, en misschien al vrij snel op Blu Ray ?

Heb zelf een tijdje DivX gebruikt, verschillende versie's, om een aantal dingen in deze codec te zetten voor back up. Maar de tijd die je ervoor kwijt bent en de kwaliteit hebben mij ervan weggedreven.

Dus ik vraag me af of DivX in de nabije toekomst de mensen nog kan bekoren om het blijven te gebruiken, zeker nu gezien de ontwikkelingen. Voor internet gebruik kan me ook uitwijken naar andere codec's lijkt me :)

Heb zelf eens voor de keuze gestaan om een Kiss speler over te nemen, maar heb hier vanaf gezien, omdat mijn Xbox hetzelfde, zo niet meer kan dan de Kiss speler _/-\o_
Ik vond dit wel een interessante post. Zeker omdat je divx een slechtere codec noemt dan het DVD formaat. Laten we daar even bij stellen dat het MPEG2 formaat (DVD) veel ouder en inefficienter is dan MPEG4 (DivX/XviD). En over kwaliteit kan ik heel kort zijn : mijn broer heeft een super breedbeeld beamer die het beeld helemaal opblaast. Nadat hij voorheen altijd zijn NAD dvd speler (geen lullige speler) gebruikte kijkt hij nu alle films in 2 of 3x700MB XviD formaat. Met andere woorden : met die kwaliteit zit het wel snor.

DVD films (of laten we het effe over MPEG2 hebben, want DVD is een opslagmedium) is gewoon zonde van de DVD zelf. Waar ik een hele serie friends op DVD kwaliteit in DivX op 1 DVD kan stoppen heb ik daar bij MPEG2 een hele box voor nodig. Lekker disc jockey gaan spelen vind ik technologie van het jaar NUL. De komst van dual layer en blue ray betekend gewoon dat we NOG meer films op 1 schijfje kunnen zetten ;-)

Als je nu werkt aan de toekomst dat heb je het nu over meer compressie met behoud van kwaliteit. En als we dan over streaming hebben : DVD is te zwaar voor streamen waar DivX perfect over een 100Mbit netwerk kan.

Oh, over kwaliteit gesproken : de main stream video markt zit op dit moment nog helemaal niet te wachten op blue ray. Dat is interessant voor de amerikaanse markt waar HDTV begint op te komen. Nu zit het merendeel van de mensen thuis nog DVD's te kijken op die DVD speler en breedbeeld van de aldi.

Met 1 ding ben ik het wel eens : de DivX standaard is zo aan verandering onderhevig dat het inderdaad niet zo verstandig is om een hardware matige speler hiervoor te kopen. Gewoon omdat de lifecycle erg kort kan worden. Tuurlijk zijn er updates maar zoals eerder gemeld hier is dat ook maar voor nieuwste modellen (DP500 bijvoorbeeld niet)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

NUja ... ik heb een dp-500 met 2.8.3, en ben eigenlijk niet zo heel gek veel films tegengekomen die hij niet af kon spelen hoor.

Dat is dus voor mij iig nog geen reden om hem een schop te geven dus.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Anoniem: 50893 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:41:
Wat ik me afvraag mbt DivX-XviD files, waarvoor mensen over het algemeen zo een speler kopen, is er nog wel leven voor dit formaat op de korte termijn ?
ik vind het ook erg handig om meerdere dvd's te comprimeren op 1 dvd.
scheelt je toch een hele boekenkast.

zelf gemaakte video's, collecties kiddo-dvd's etc etc zijn zo een stuk "handzamer".

De toppertjes heb je mischien liever wel in dvd-formaat, maar voor het gross vind ik een rip kwalitatief goed genoeg.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertelen hoe het komt dat als ik via Freekiss foto's op mijn dp-500 wil bekijken hij gelijk bij de eerste foto van de opgeslagen foto's begint en opent zonder dat je eerst div. mappen en of benamingen ziet zodat je kan selecteren wat je wilt zien!! Heb ik soms een instelling verkeerd staan of is dit een gebrek van het programma??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
dat is hoe dat de dp500 werkt... kan je niets aan veranderen... je moet op menu drukken om de lijst te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Kweet het niet hoor.
Bij mij staan alle foto's in submappen, ik moet echt eerst kiezen hoor.
Heb het ook nooit gemerkt ook overigens datie zowiets deed.

Ik denk dat de oplossing gewoon ligt in een paar mapjes maken, en daarin je foto's bewaren voor je kiss.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ah, ja, idd, als je in de root-map (de map die dus als eerste tevoorschijn komt) een afbeelding hebt staan, dan wordt die getoont, anders krijg je de mappen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb constant problemen met mijn verbinding tussen de pc en de kiss player (DP-500 v 2.8.3)
als mijn pc aanstaat en freekiss draait en ik zet de player aan en maak verbinding geeft hij aan dat hij geen verbinding heeft, als ik dan in het menu dhcp client uit zet het dan weer probeer geeft hij weer het zelfde aan en als ik dhcp client weer aan zet maakt hij daarna vaak wel verbinding!
Had dit probleem met pc-link ez-link en nu ook nog steeds met free kiss!!

Heeft iemand dit zelfde probleem gehad met de kiss player, en heeft iemand dit kunnen oplossen??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Hmm ...
Ik heb dhcp op me netwerk vanaf mijn draytek.
alle pc's hebben dhcp, en mijn kiss ook.

Ik draai hem als service po mijn win2k3 fileserver, en heb eigenlijk maar 1x scan-network-for-hosts hoeven doen op mijn kiss.

Werkt al zeker 2 weken goed zo.

Ennuh ... had je het probleem ook met pc-link ??
Lijkt me duidelijk een netwerk-dhcp probleem.
Alternatieve oplossing ... geef je pc en je kiss een vast ip buiten de dhcp-range. Waarschijnlijk alle problemen weg.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69145

wat is het toch fijn dat ik met mijn Xbox van al dit LAN gezeik af ben, ik heb ook een KiSS en het is zo'n onding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 69145 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:18:
wat is het toch fijn dat ik met mijn Xbox van al dit LAN gezeik af ben, ik heb ook een KiSS en het is zo'n onding -1 flamebait
wat is het toch fijn dat ik met mijn KiSS van al dit LAN gezeik af ben, ik heb ook een Xbox en het is zo'n onding in tegenstelling tot de KiSS die out of the box deze functies al heeft. ;)

Kan je in het vervolg zulke zinloze replies achterwege laten? We hebben de KiSS-Xbox discussies en 'argumenten' al vaak genoeg voorbij zien komen. Laten we (en ik bedoel jij) dit topic niet vervuilen met off-topic en non-constructieve opmerkingen. :>

On topic: sinds ik FreeKISS van 0.2 naar 0.3 enkele dagen geleden geüpgrade heb gebeurde het soms dat de speler (DP-500) soms een bepaalde film/tv episode niet wou streamen. De display en het beeld bleven op zwart en er was geen netwerkactiviteit te meten. :|
Ik heb dezelfde media op een CD-RW gebrand en die speelde wel af, alsmede andere films/episodes via het netwerk.

Aangezien ik geen oorzaak/oplossing vond heb ik FreeKISS terug gedowngrade naar 0.2 en alles streamt opnieuw perfect, inclusief de media die voorheen niet streamden! :?

Nog iemand die hetzelfde meegemaakt heeft?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ok! downgraden is een no-go... dit moet gefixt worden!! heb je 0.31 ook geprobeerd? en zou je de log kunnen posten (debug level 3) als je de file request die niet gaat?

versie 0.3 is namelijk een stuk stabieler en sneller dan 0.2, dus het is echt wel speitig dat je 0.2 moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ok, ik heb nu mijn 0.2 geüpgrade naar 0.31 en dan krijg ik de bekende foutmelding dat ie MSVCR71.DLL niet kan vinden.
Mijn fileserver (WinXP Pro SP2 + alle updates) heeft dat bestand nergens op de HD dus heb ik met grote tegenzin .Net Framework 1.1 moeten installeren.
(Ik installeer namelijk nooit onnodige troep of optionele updates die ik nooit gebruik op mijn fileserver. Ik probeer die namelijk zo proper mogelijk te houden.)

Ik heb dan 0.31 opnieuw geïnstalleerd en alles lijkt nu terug te werken, inclusief de videobestanden die voorheen niet streamden. :)

Bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Dat Framework had je niet hoeven installen, het ging nml enkel om een dll welke toevallig met het framework meegestuurd word.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Jive schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:53:
Dat Framework had je niet hoeven installen, het ging nml enkel om een dll welke toevallig met het framework meegestuurd word.
Lol, is geen probleem want ik had een verse Ghost image gemaakt voor ik iets veranderd had. De volgende keer dat ik die image terugzet ben ik van die framework af en kopieer ik gewoon die .dll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Uhm, met een winxp pro sp2 heb je volgens mij al een heel groot deel van dat framework hoor ...
Als je teminste een cleane pro met sp2 geinstalled hebt en alle crit-updates gedaan hebt. (geloof ik).

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
kan iemand mij eigenlijk zeggen wat die MSVCR71.DLL doet? is het een soort runtime geval, zoals vb-apps er een hoop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV

edwardVdV

@ Mayco, de bug op SourceForge met ID 1109838 kan ik - blijkbaar in tegenstelling tot de auteur - bevestigen. De bug treedt ook op met meerdere folders.

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tis een Microsoft Visual Studio .NET C Runtime Library.
Als jij dat gebruikt om freekiss te maken, zal daar de oorzaak liggen.

Any application built
with Visual C++ .NET using the /MD switch will necessarily use msvcr71.dll.

Staat M$ wel om bekend he ..vage depenancies inbouwen om hun zooi.
Ziehier : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;326922

[ Voor 16% gewijzigd door Jive op 02-02-2005 23:23 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Mensen, vraagje :)

Ik kijk al jaren bij ons in de HT DivX films via mijn laptop die ik dan elke keer met zwoegen en zweten aansluit op m'n dolby-receiver/versterker. Ik begin dit een beetje zat te worden dus ik wil een oplossing hebben die altijd klaar staat. Zo'n Kiss spelertje leek mij perfect :)
Vooral de DP-1000 leek mij interessant want hij kan alles wat ik nodig (DivX, XviD, MP3, Ogg, heeft S-Video en SPDIF out, etc) en hij is ook nog eens totaal niet duur :D

Nu vroeg ik mij alleen af, ik heb heel veel films die gecodeerd zijn met de AC3 codec voor het geluid. Ondersteunt de DP-1000 dit ook? Want hier kan ik echt niets over vinden :(

edit:

Laat maar, ik heb het al gevonden. Bij www.divxplayer.nl staat bij de Specs dat hij dus AC3 ondersteunt :) (staat op de officiele kiss-site dus niet)

thanks anyway ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BezurK op 03-02-2005 10:46 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
edwardVdV schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:18:
@ Mayco, de bug op SourceForge met ID 1109838 kan ik - blijkbaar in tegenstelling tot de auteur - bevestigen. De bug treedt ook op met meerdere folders.
ik heb al een aantal GUI-bugs gefixt in de huidige cvs, maar aangezien de persoon op sourceforge niet reageert (anonymous) kon ik niet om meer informatie vragen. het zou wel gefixt moeten zijn, ik zal je deze avond wel contacteren voor een geupdate versie, maar zou je me kunnen mailen op michaelarnauts at gmx.net? je emailadress staat niet in je profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV

edwardVdV

Mayco schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:13:
[...]

ik heb al een aantal GUI-bugs gefixt in de huidige cvs, maar aangezien de persoon op sourceforge niet reageert (anonymous) kon ik niet om meer informatie vragen. het zou wel gefixt moeten zijn, ik zal je deze avond wel contacteren voor een geupdate versie, maar zou je me kunnen mailen op michaelarnauts at gmx.net? je emailadress staat niet in je profile.
Thanks.
You've got mail ;)

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
jij nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nog ff terugkomen op het argument dat DivX kwalitatief slechter is dan DVD.
Dat is mandarijntjes met sinasappels vergelijken.
Een (Dual) Layer DVD is 8 GB groot, een DivX film is 1CD (700 MB) of 2 CD's groot (1,4GB)
Als je MP3 vs WMA wilt vergelijken neem je dan ook een MP3 met hoge bitrate (6MB file) en een WMA met een lage bitrate (1MB file) en dan gaan roepen dat WMA slechter is dan MP3 ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
GoT schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:48:
Nog ff terugkomen op het argument dat DivX kwalitatief slechter is dan DVD.
Dat is mandarijntjes met sinasappels vergelijken.
Een (Dual) Layer DVD is 8 GB groot, een DivX film is 1CD (700 MB) of 2 CD's groot (1,4GB)
Als je MP3 vs WMA wilt vergelijken neem je dan ook een MP3 met hoge bitrate (6MB file) en een WMA met een lage bitrate (1MB file) en dan gaan roepen dat WMA slechter is dan MP3 ?
Buiten dat : met een 2 a 3x 700 MB kun je dezelfde kwaliteit behalen als een DVD film. En daarmee bedoel ik dat je wel een flinke beamer of TV moet hebben om het verschil te kunnen zien. En dan bedoel ik niet met je snuffert op het scherm/doek elk framepje gaat zitten bestuderen maar gewoon film kijken. En laat bijvoorbeeld eens een leek kijken en kijken of ie het verschil ziet.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tegenwoordig bestaan er al fototoestellen die MPEG4 kunnen opslaan: http://www.nu.nl/news/475...we_Pro_Exilim_camera.html
Je betaalt dan wel een hoog prijskaartje, maar dat zal in de toekomst ook wel droppen.
Toestellen als PDA's, smartphone, Portable Media Centers, camcorders etc. etc. hebben beperkte opslagruimte, hier zal DIVX zeker vaak toegepast worden.
Het wachten is op de hardware die snel kan encoden, maar dat begint zoals je ziet eraan te komen.

Aangezien je met nieuwe codecs films steeds kleiner kan maken denk ik dat blu-ray niet veel toegepast gaat worden in de consumentenmarkt.
Zulke Mega-storage is alleen handig als je grote back-ups moet maken bv: Server(s) back-ups.

[ Voor 24% gewijzigd door GoT op 05-02-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Ik ben wat bezig met freekiss, en ik merkte dat pclink een andere manier (beter) heeft om images door te sturen, en nu zoek ik dus hoe de dp558 dat doet... probleem... ik heb geen 558.
daarom een vraagje, zijn er helden die mij zouden willen helpen met wat network traffic te sniffen van de KiSS DP558 (niet de 500)?

Hartelijk dank!!!

- Place these 2 files somewhere on your harddisk ( http://users.skynet.be/maycosplace/jpeg.jpg and http://users.skynet.be/maycosplace/png.png )
- Install PC-Link (the official 1.3 version)
- Start it, and add the 2 files (png.png and jpeg.jpg) to the images, make sure these are the only two images that are in that list.

- Download and install http://www.ethereal.com/distribution/win32/WinPcap_3_0.exe
- Download and install http://www.ethereal.com/d...ethereal-setup-0.10.9.exe
- Make sure that all programs are closed that use internet or networking (instant messaging, a browser, mail, P2P clients, ... the less traffic there is, the better)
- Start etherreal (shortcut on your desktop)
- Menu Capture > Start...
- Uncheck the promiscious checkbox
- Select the networkcard in the interface box (if it isn't selected already)
- Press Ok

Now etherreal will start capturing the packets that pass trough your networkcard.

- Go to your kiss player
- Go to Pictures
- You should see the JPEG file
- Press SETUP (on your remote)
- You should see information about the JPEG file
- Write down the filesize and the resolution
- Press SETUP again to go back to the picture
- Press >>| to show the PNG picture
- You should see the PNG picture
- Press SETUP (on your remote)
- You should see information about the PNG file
- Write down the filesize and the resolution
- Press SETUP again to go back to the picture
- Press STOP to go back to the main screen.

You can now go back to your computer and press STOP
You should now see all the trafic generated...

File > Save as... > save it somewhere

Please mail me this file and the things you wrote down so i can see how PC-Link handles the DP558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Brand
  • Laatst online: 05-05 09:35
Nooit problemen gehad met het streamen, van mijn KISS 500
Nu na update naar XP nog steeds geen problemen gehad, totdat ik
De SP1 en SP2 installeerden, en mijn partitie veranderde in een NTFS.

Ergens is er iets niet goed zodat ik mijn files niet meer kan zien.

EZlink geeft wel connectie aan, met groen ledje, (geeft geen aantal aangesloten spelers aan)en kiss 500 geeft ook connectie aan, maar als ik nu naar bv. video of audio gaat, staat er geen enkele file.

Alles heb ik al geprobeerd, zoals windows firewall uit, Norton antivirus uit.

Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn.

Rene

Rene Brand

• Jive

Jive

MooMooMastah

Herinstallatie ezlink ?
Alle mappen weg en weer opnieuw teogevoegd inezlink ... service wel goed gestart ???
Overstappen op FreeKISS ??

Jive's Box
Jive @ DNET

• Rene Brand
Hoi,

Herinstallatie had ik al geprobeert, en dat maakte niets uit.

Net FreeKISS geinst. en precies het zelfde.
FreeKISS geeft aan: 13:28:33: Received a broadcast signal from a KiSS player with IP 192.168.1.10
Maar nog steeds geen bestanden te zien??
Ook geeft hij aan:13:19:42: UDP socket listening on port 8000
13:19:42: TCP socket listening on port 8000
13:19:42: HTTP server listening on port 8888

Dus alles lijkt toch te werken, maar geen bestanden waarneembaar.

Poorten in Windows XP Firewall opengezet.

Misschien dat je me hier me verder kan helpen.

THANx alvast, Rene

Rene Brand

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja, ik heb freekiss gewoon installed op een verse installatie van win2k3, das op zich niet zo heel verschillend.
Zag je in EZlink wel alle bestanden staan enzo, en heb je in freekiss ook wel gecontroleerd of de locaties goed stonden ??

Is er iets te vinden in je firewall log, of in je event-log ... werkt het wel als je de firewall uitzet ?

Jive's Box
Jive @ DNET

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Probeer eens bij START., RUN., "net stop netsvcs.exe"., daarmee zet je de windows firewall echt uit., misschien dat je verbinding dan wel goed tot stand komt...

"net start netsvcs.exe" zet de firewall weer gewoon aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Brand
Hoi,

Ook "net stop netsccs.exe" geprobeert, werkte dus ook al niet.

Ik denk toch dat een instelling in Windows XP Pro is, maar waar?????????
Wel heb ik een FAT32 naar een NTFS veranderd, zou het daar aan kunnen liggen.
Voor die tijd werkte hij namelijk wel, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het probleem daar zit.

In de optie delen, heb ik alles zoveel mogelijk opgezet.
Ook in de Ezlink horende opties zoals die altijd door Ezlink worden getoond, zoals "sort by album" etc. zijn niet meer te zien.
Alle locaties zijn geupdate.
Ik snap niet dat de KISS speler wel een goede connectie aangeeft, terwijl Ezlink aangeeft: verbonden KISS speler 0 aangeeft, terwijl Ezlink toch een goede (groene led) connectie blijkt te hebben.

Rene

Rene Brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85542

Hoi,

Ik heb een paar vragen voor mensen die een KISS 1504/ 500 / 558 speler hebben.

Webradio functie: Kan deze RTL.FM, YORIN en 3FM ook afspelen en wat is de kwaliteit van deze audio ???

Kan deze speler ook MPEG4 (nero digital) afspelen ?

Kan deze speler ook overweg met NERO MEDIAHOME, of zit je vast aan de KISS software ?

Zijn er zaken waar ik op dien te letten of wat nog niet lekker loopt op een KISS speler? Ik zit nog te dubben welk type het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Mooie crosspost vanuit het mpeg-playcenter-forum, maar jullie weten het hier ook wel te aprecieren :)

Hello all,

Here it is, FreeKiSS 0.4, with a whole bunch of fixes, and a few added features...

Most important change in this release is the inclusion of FreeKiSS client, a program to download media from other PC-Link (pc-link, freekiss, ez-link, jlink, ...) players in your network (useful for when the new firmware with integrated PC-Link server appears). Imagecaching is also a nice feature, this way, FreeKiSS will remember the images it converted for 5 minutes so if they are re-requested, they won't need to be converted again. Some annoyances like the DPI-bug and the merge-checkboxes are fixed, and of course the broadcasting for firmwares > 2.9.1 is working again.

For a detailed list, continue reading!

Changelog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
  Added:
    * FreeKiSS client, a program to connect to PC-Link servers on your network
    * Imagecaching: resized/converted images are kept in cache for 5 minutes
    * Enable serving of local files (without a http:// prefix)
    * Disconnect player from within "Connected Players" tab
    * Remember window position and size between sessions

Fixed:
    * Searching for servers works again (firmware 2.9.1)
    * Merge checkbox problem fixed
    * Improved stability (Closing while still streaming a file)
    * Window wasn't showed properly on systems with a DPI set to 120
    * Included the required MSVCR71.DLL library
    * Check for updates when a check was already in progress is fixed
    * "Allow only specified adresses" setting didn't wait for Apply to be pressed
    * Return correct size for huge files
    * Special characters are now allowed in the KML Link list

Changed:
    * Added 127.0.0.1 (localhost) to the allowed local hosts
    * Improved "Connected Players" tab
    * Improved Image Resizing
    * Send files in a more memory-friendly manner

Download: http://prdownloads.source...s-setup-v0.4.exe?download

Website: http://freekiss.sourceforge.net/

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60993

Hmmm als ik die installeer krijg ik de melding dat ik nog steeds 0.31 gebruik en de vraag of ik wil updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
je moet eerst 0.31 afsluiten he, dat zou de installer zelf moeten zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt en dat heb ik ook gedaan, vervolgens de hele installatie doorgelopen en dan start ik hem opnieuw op. Dan geeft hij meteen de waarschuwing dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
huh? ik snap er niets van... ben je zeker dat het helemaal is afgesloten? dus geen freekiss.exe meer in je taakbeheer? heb je ook wel de 0.4-setup afgehaalt? hier werkt alles normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb de download gedaan zoals in de post van je stond. Deze vervolgens uitvoeren (nu net zelfs na een verse restart waarbij FreeKiss nog niet is geladen) en nog steeds dezelfde melding na het installeren...

Zal straks als ik tijd heb eens de oude er eens helemaal afhalen en dan opnieuw de installatie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85542

Kan iemand mijn vragen beantwoorden aub.

Webradio functie: Kan deze RTL.FM, YORIN en 3FM ook afspelen en wat is de kwaliteit van deze audio ???

Kan deze speler ook overweg met NERO MEDIAHOME, of zit je vast aan de KISS software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Anoniem: 85542 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:24:
Kan iemand mijn vragen beantwoorden aub.

die zitten er niet tussen.
als dat standaard MPEG4 is, dan zou het mss wel kunnen
je zit vast aan de KiSS software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Ik heb een Revoy 3200 en heb hem ooit geflash naar een KiSS 450.
In het begin deed hij het perfect maar nu, na een ruim half jaar heb ik problemen.

Hij geeft regelmatig zwarte vlekken door het beeld, en flitsende zwarte storingen. Tevens is het beeld over het algemeen heel flets, en het wil nog wel eens verspringen naar normaal fleurig beeld.

Dit gebeurt zowel bij DiVX/XViD/gebrande DVD's/Originele DVD's/(S)VCD's.

Het is zo ernstig dat ik overweeg hem ter reparatie aan te bieden, of een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Heb je al geprobeerd om de laatste 450 firmware erin te stoppen ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de 2.8.5 PAL zit erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
@ Mayco...

Is het misschien mogenlijk om in de volgende versie van FreeKiSS bij de optie "Merge Folders"
(zie pic) aan te geven welke folders je met elkaar wilt samenvoegen...

Voorbeeldje....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SO1976T6K6YK/p.jpeg

Hier zou het samenvoeggen van de 1e, 2de en 3de directory's en de 4de en 5de directory's heel erg handig zijn., alle speelfilms bij elkaar en alle TV series bij elkaar maar weer niet door alkaar heen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hmm, daar heb je wel een punt idd, ik weet niet of het eenvoudig te implementeren is, maar ik zal er eens over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ik denk overigens dat het redelijk ingewikkeld te implementeren is ..
Betere mogelijkheid zou zijn om unix-achtige sym-link techniek te gebruiken, maar dan met links in een map.

Ben het wel eens tegengekomen in ftp-servertjes voor windhoos.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56396

Weet iemand toevallig hoe diep de dp-1504 / dp-1508 is? Ik wil er binnenkort eentje gaan aanschaffen en die moet dan op een plank naast mijn tv komen te staan maar die plank is slechts 26 centimer diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56396 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:08:
Weet iemand toevallig hoe diep de dp-1504 / dp-1508 is? Ik wil er binnenkort eentje gaan aanschaffen en die moet dan op een plank naast mijn tv komen te staan maar die plank is slechts 26 centimer diep.
Staat vermeld op de site van DivxPlayer.nl.

Specificaties

Afmetingen en gewicht:
Hoogte 53 mm (incl. voetjes) / Breedte 231 mm/ Diepte 308 mm
3500 gram (totaal, inclusief verpakking en accesoires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:42
Mayco, waar heb jij de documentatie vandaan met betrekking tot communicatie tussen de KiSS player en de app? Ik wil ook graag iets in elkaar sleutelen maar ik kan hier erg weinig over vinden.

Edit: ik heb je ff gemaild

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 10-03-2005 19:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Ankh

|true

wanneer komt nou eindelijke weer eens een nieuwe firmware uit, het duurt al eeuwen.. schiet niet echt op met die mensen in denemarken....

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
sig69 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:03:
Mayco, waar heb jij de documentatie vandaan met betrekking tot communicatie tussen de KiSS player en de app? Ik wil ook graag iets in elkaar sleutelen maar ik kan hier erg weinig over vinden.
groot deel via sniffen (etherreal), en ook nog wat door sources te lezen. Maar op zich is het niet zo moeilijk hoor, ik heb trouwens voor school een document geschreven waar ik het in heb uitgelegd, als je me je mailadres bezorgt kan ik het je doorsturen.
(michaelarnauts at gmx dot net)
Als je de freekiss source doorneemt zal je ook wel merken dat het niet zo moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

ha, mijn 1500 net ge-update naar 2.9.1
klokje blijft nu zichtbaar... en hij leekt weer lekkerder op de afstandbediening te reageren (ik had 2.8.8)
veranderingen:
Firmware 2.9.1
- Wireless key fixed
- Fixed bug on some DVD playback
- Bigger Subtitle Font
- Subtitle Codepage Selection
- Added Subtitle Format: MPL2
- Better support for vplayer Subtitles
- Improved Subtitle syncronisation
- Support for DivX DRM
- KML Client improved (virtual hosts, speed and stability)
- Time setting uses multiple time servers
- Playtime shown on display on SVCD Playback
- General Ethernet Improvements
- General Improvements

Added Feature:
- Show IP Address

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

mmmm... hij doet vreemd...
geen idee of dat aan de firmware ligt of aan freekiss. Kleine filmpjes hangen, en het netwerkverkeer bij de start van een vers filmpje is ERG hoog, 2MB/s...

edit:

ook met PC-link hing het filmpje op precies dezelfde plek...
net weer ge-downgrade, filmpje loopt weer lekker door....

fijne upgrade weer van KiSS... :(

[ Voor 33% gewijzigd door guz op 11-03-2005 13:39 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moxxie

. Tja .

Heeft iemand ervaring met de Kameleon 3 in 1 (URC8203, nieuwste generatie) icm met Kiss (meerbepaald de dp 1000)?

Ik las ergens dat vooral de Kameleon 4 in 1 & 6 in 1 worden aangeraden om te gebruiken in combinatie met Kiss, hoewel er nogal wat bugs gemeld werden. De nieuwste generatie hiervan is inmiddels uit en die zou naar verluidt wel prima werken. Alleen kon ik nergens bevestiging vinden dat de 3 in 1 ook vlot werkt.

De codes staan alvast mooi vermeld op http://www.oneforall-int....odsup/urc/prodsup8203.htm . Dat ziet er dus mooi uit. Vooraleer zo eentje te kopen, zou ik toch wel wat ervaringen willen horen.

Ach, had ik maar een sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 13:23
SCaRaBaeuS schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:07:
wanneer komt nou eindelijke weer eens een nieuwe firmware uit, het duurt al eeuwen.. schiet niet echt op met die mensen in denemarken....
Half April komt er een nieuwe firmware. Ik heb die gasten gesproken op de CeBIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

dat roepen ze sinds november al ..(dus eerst was het januari :))

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Afbeeldingslocatie: http://medion.freeprohost.com/images/liarliar.jpg
"There are no delays at all. We will release the new firmware tomorrow for all the infidels!"
Sven Jörgenson, PR Manager, K|i|S|S Denmark.

[ Voor 12% gewijzigd door Neobahamuth op 17-03-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Ik hoop dat het ooit nog eens mogelijk wordt om mijn HD van mijn Kiss 1504 via de pc te kunnen benaderen..
(ja, ik had dit topic beter moeten lezen voordat ik tot aanschaf ben overgegaan)

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

LOL, een tijdje geleden was er een firmware-update voor de 500/508, maar dat hebben ze weer weggehaald vanwege een afstandsbediening bug.
Je vraagt je af hoe lang ze erover doen om 1 bug op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 16:27
Ik heb een kiss dp 1000 en ik wilde gisteren een film kijken (memento)
Ik had deze op een cd gebrand en wilde hem gaan kijken. Het probleem is dat het geluid niet op het goede moment afspeeld het is tussen 0.5 en 1 seconde te vroeg (of te laat, niet ckr, de subs spelen wel op het goede moment)

Info (volgens gspot 2.51 beta)
video codec div3 (DivX 3 Low-Motion)
audio codec 0x0055(MP3, ISO) MPEG-1 Layer 3 (48000Hz 132 kb/s total (2 chnls) )

ik gebruik firmware versie 2.9.1 (eerst 2.8.5 maar ik dacht dat updaten een oplossing zou zijn)

Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

de film eens met virtualdubmod openen en de vbr header herschrijven naar een cbr versie.
(je krijgt de melding automatisch) en dan nog eens proberen.
ofwel naar dvd omzetten met winavi ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 16:27
Hoe doe je dat precies, ik heb alleen de gewone virtualdub, geen virtualdubmod (wil ik eventueel wel downloaden). Is het ook mogelijk om op de een of andere manier aan het filmbestand te zien dat dit gaat gebreuren op de kiss speler.
Ik heb namelijk geen 700 MB cd-rw's die het doen in mijn brander. En Ik vind het zonde om er meerdere cd-r's aan te verknallen.

Op de pc doet de film het wel goed dus waarom doet hij het dan niet goed op de dp 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moxxie

. Tja .

Moxxie schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:06:
Heeft iemand ervaring met de Kameleon 3 in 1 (URC8203, nieuwste generatie) icm met Kiss (meerbepaald de dp 1000)?

Ik las ergens dat vooral de Kameleon 4 in 1 & 6 in 1 worden aangeraden om te gebruiken in combinatie met Kiss, hoewel er nogal wat bugs gemeld werden. De nieuwste generatie hiervan is inmiddels uit en die zou naar verluidt wel prima werken. Alleen kon ik nergens bevestiging vinden dat de 3 in 1 ook vlot werkt.

De codes staan alvast mooi vermeld op http://www.oneforall-int....odsup/urc/prodsup8203.htm . Dat ziet er dus mooi uit. Vooraleer zo eentje te kopen, zou ik toch wel wat ervaringen willen horen.
Uiteindelijk heb ik maar het risico genomen en de Kameleon 3 in 1 gekocht en hij werkt perfect (ook al dankzij de fantastische leer- en kopieerfunctie). :)

Ach, had ik maar een sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV

edwardVdV

Voor de 558 bezitters: meuktracker: KiSS DP-558 1.1.2

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan een Kiss DP-450 over te kopen van iemand. Nu was ik op internet
wat informatie aan het inwinnen over deze player en kwam ik dit plaatje tegen.
Het lijkt of er meerdere ide apparaten op aangesloten kunnen worden (2 poorten). Kan dit echt of zijn er beperkingen aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41762 op 24-03-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Anoniem: 41762 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:48:
Ik heb een vraagje.
Het lijkt of er meerdere ide apparaten op aangesloten kunnen worden (2 poorten). Kan dit echt of zijn er beperkingen aan?
als je plaatje werkte snapte ik het misschien ook wel :) maar wat bedoel je allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCaRaBaeuS schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:53:
[...]

als je plaatje werkte snapte ik het misschien ook wel :) maar wat bedoel je allemaal :)
Bij mij werkt het plaatje gewoon hoor :s
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/got/6.jpg

En me vraag is: Kan ik bijvoorbeeld een harddisk aan die extra controller hangen?
Beter zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41762 op 24-03-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, je referrer is niet goed. Sla hem ff op, en host hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hij werkt nu. 'k heb nog nooit gezien dat iemand dat deed, dus denk dat je er geen 2e drive in krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, ok. Zou heel erg jammer zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je de klok met de hand in kan stellen? Ik heb zelf de DP-1500 en die zou toch de tijd moeten updaten vanaf het netwerk. Echter geeft hij na dit weekend nog steeds de wintertijd weer. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Anoniem: 41762 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:48:
Ik heb een vraagje.
Die connector (pinnetjes) aan de linker kant is geen IDE connector., dat is waarschijnlijk voor het testen van dat apparaat of voor een of andere uitbreiding, die uiteindelijk nooit gekomen is.

Als je een DP500 zou hebben zou je wel de IDE kabel kunnen vervangen voor 1 met drie connectoren om er dan vervolgens een HDD bij in te bouwen., je zult dan wel de firmware van de DP508 erin moetten flashen en de HDD op een bepaalde manier moetten formateren, maargoed je bent een tweaker of je bent het niet.... :Y)

Helaas heb ik voor de DP450 nog nooit iets gezien omtrend het plaatsen van een HDD oid. dus ik denk dat je met die DP450 niet veel meer zal kunnen doen dan dat waar hij voor gemaakt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
dat plaatje is trouwens van een apparaat voor de release, je kan bevoorbeeld een compoort zien, de "final" 450 heeft dat niet, dus wss heeft die ook die extra "pinnetjes" niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Wie zich geroepen voelt mag een 2e deel openen, maar als je dat doet verwachten we wel een uitgebreide startpost natuurlijk. :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.