Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Dit is alweer het 2de deel van het grote K|i|S|S DivX speler Topic. Hier kan je informatie vinden over alle modellen van K|i|S|S. KiSS Website

Deel I vind je hier Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

KiSS is momenteel de enige DivX gecertificeerde speler DivX.com

De Modellen:

K|i|S|S DP-450
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp450.jpg
Launched in the fall of 2002 the KiSS DP-450 is the first DVD-player in the world which supports DivX 3.11, 4 and 5 files thus making it possible to play back movies in DVD quality from a normal CD. The KiSS DP-450 - manufactured and designed in Scandinavia - was designed to provide consumers with the highest possible quality in picture and sound.

K|i|S|S DP-470
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_470.jpg
Why go to the Cinema when you can get all the quality from home. In addition to stunning pictures provided to KiSS DVD Players by technologies like Progressive Scan and Best-Ever DivX® Playback of all formats, from 3.11 to 5, KiSS introduces a new range of player equipped with a built-in High Quality Digital Amplifier and a FM/AM Tuner.

K|i|S|S DP-500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp500.jpg
The DP-500 is based on the ground breaking DP-450 with its DivX 3.11, 4 and 5, XviD, Mpeg 4, MP3, Ogg Vorbis reading capabilities. An Ethernet 10/100 port has been added to the player along with a Sigma Designs EM8550 progressive DVD decoder chip which enable any user with a 1MB xDSL connection to stream DVD quality movies directly from the Internet.

K|i|S|S DP-508
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_508.jpg
Based on the DivX® Compatible DVD Player with Ethernet Connection, DP-500, the KiSS DP-508 goes even further on the road of innovation. Like its predecessor, this player reads all standard DVDs, DivX® 3.11, DivX® 4, DivX® 5 files, play WebRadio and features KiSS PC-Link. Its evolution comes in the 80GB Hard Disk enabling it to store any Video/Pictures/Music Content.

K|i|S|S DP-558
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_558.jpg
With an Ethernet Connection in the back, the KiSS DP-558 can play WebRadio and Feature KiSS PC-Link. This model also provides the user with an 80GB Hard Disk and a Tv Tuner. This enables the player to record TV programmes on the internal Hard Disk. The KiSS DP-558 also comes with DVD, DivX, MPEG-4, XviD, MP3, Ogg Vorbis, Jpeg… playback.

K|i|S|S DP-1000
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1000.jpg
First release of the SlimLine DVD Players from KiSS, the DP-1000 surprises by its small size, just as big as an A4 sheet. Its clean and neat Scandinavian Design shows its origins from the company who brought first DivX® compatible DVD-Player. As ground breaking as previous players, the KiSS DP-1000 is based on the technology of the award winning DP-450.

K|i|S|S DP-1500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1500.jpg
KiSS DP-1500, DP-1504 (40GB HDD) and DP-1508 (80GB HDD) are all based on the Slim Line DivX® Compatible DVD Player KiSS DP-1000, these three players have also a built-in Ethernet Port and a PC Card Slot (For Wireless Connection), enabling them to read Audio/Video/Picture content straight from a PC with the KiSS PC-Link Software as well as WebRadio.

TinyStocks Firmware voor de DP-500&508 !!

Diverse Links naar forums e.d;
DivXspeler.nl forum
[rml][ DivX] Stand alone speler by Media Markt[/rml]
KiSStuning >> veel dowloads ook firmware
[rml]Xbox of Kiss DP-500 [/rml]
T-net frontpage topic
[rml]DVD/DIVX spelers voor in de huiskamer [/rml]
De importeur voor NL

Diverse Links naar tests e.d;
DVDzine
Tomshardware
TechSeekers
VCDrookie

Pricewatch links;
DP-450
DP-500
DP-508

ombouwen DP500 >> DP508

Inkoopacties
Er zijn al 2 succesvolle KiSS Inkoop acties geweest, Deel III zal hopelijk in januari plaatsvinden in afwachting van de nieuwe modellen!
hou daarvoor mijn sig in de gaten.

Wish List
Ik heb een DP-500@DP-508

Wat ik persoonlijk voor verbetering vatbaar vind is de afspeelomgeving van MP3.
Ze zouden hiervoor Winamp moeten gebruiken.
Het is nu zo onduidelijk, met name als je een HDD hebt met 2500 MP3’s
Je kan niet selecteren op genre, album, artiest of wat dan ook. Als KiSS dit zou maken is hij echt perfect!

Ook beheer van de HDD van je KiSS Via de PC zou te gek zijn.
Het beheer lokaal op de KiSS kan ook verbeterd worden, je kan nu b.v. niet eens een file wissen, alleen de hele HDD.

[ Voor 3% gewijzigd door nwolsink op 08-01-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99977

Crest schreef op 15 december 2003 @ 19:39:
Ik heb wel oren naar de nieuwe 558. Kun je met die harddisk ook divx films via de ethernetkaart naar de Kiss sturen en die vanaf die harddisk met ondertitels (SRT) zien? Of moet je juist die films op een DVDR branden?
Ehh... van een harddisk via een ethernetkaart naar die harddisk? Kweetniet precies wat je bedoelt...

Maar, volgens de DIVXplayer.nl mannen kun je met de DP-558 via ethernet, 1 op 1, naar de dvd-fikker in je pc streamen en zo een "back-up" maken van wat je hebt opgenomen op de harddisk. Ikzelf begrijp dit ook niet helemaal, de uitleg ging heel erg snel, maar ik denk dat als je de boel aan het draaien hebt dat het dan een kwestie van effe proberen is. Misschien is het wel KAK! :? (klaar als een klontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

en nou maar weer wachten op de firmware updates.. vandaag nog niks ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

henkleerssen schreef op 16 december 2003 @ 11:30:
en nou maar weer wachten op de firmware updates.. vandaag nog niks ben ik bang...
Op een ander forum las ik dat het pas voor volgende week zou zijn en dat ze nog een hoop bugfixes eerst zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil van mijn DP500 een DP508 maken. Maar ik had nog een paar vraagjes voor ik begin:
* In die handleiding staat dat je een hd nodig hebt die weinig verbruikt, komt een Maxtor daar ook voor in aanmerking?
* Hoe bevestig je de hd? Is me niet duidelijk uit de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
als het werkelijk bugfixes zijn vind ik het heeeel goed (er zitten er namelijk wel een hoopje in in de 2.7.4) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 07:48
weet iemand of er ook een kiss komt met een normale radio aansluitng ?

want wil mijn huidige home cinema set vervangen maar dan moet er ook gewone radio op zitten.

en mijn huidige boxen set(5.1) wil ik ook blijven gebruiken

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ik heb een DP-500 hier thuis, maar ik zie (voor mijzelf) absoluut niet het nut in van een hdd in dat ding.. Op m'n server draait jLink (pc-link variant voor linux geschreven in Java), en deze heeft alles wat ik nodig heb... Automatische updates van de lists als ik ernaartoe browse enzo..

En andere (open dp-500) kan ook op album, genre en artiest selecteren als je dat wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Anoniem: 7998 schreef op 16 december 2003 @ 13:29:
Ik heb een DP-500 hier thuis, maar ik zie (voor mijzelf) absoluut niet het nut in van een hdd in dat ding.. Op m'n server draait jLink (pc-link variant voor linux geschreven in Java), en deze heeft alles wat ik nodig heb... Automatische updates van de lists als ik ernaartoe browse enzo..

En andere (open dp-500) kan ook op album, genre en artiest selecteren als je dat wilt :)
Jlink beter dan dp500serv? Die is namelijk speciaal voor linux, geen java ofzo.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 7998 schreef op 16 december 2003 @ 13:29:

Ik heb er dus wel een HDD inzitten en kan ook als de server uit staat nog MP3 luisteren.
Ook makkelijk is dat je hem mee kan nemen als iemand eens een feestje heeft en weinig muziek! Dan neem je zo effe 1000+ MP3'mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32807

Misschien kunnen jullie me hier mee helpen :
Ik heb via DivxPlayer.nl de KISS DP-450 besteld en deze is vandaag afgeleverd.
Nu staat er op de kaft van de handleiding + internetpagina van DivxPlayer.nl een afbeelding van de DP-450 waar veel meer symbolen op staan (linksonder).
Ook een kennis die het apparaat 3 weken eerder heeft besteld heeft alle symbolen
erop staan. Zou mijn speler dan minder ondersteunen of is het een ouder model?

De symbolen die ik er op heb staan :
- DTS Digital Out
- Dolby Digital
- DivX Video Compatible (DivX4 en DivX5)
- Progressive Scan

De symbolen die ik er niet op heb staan :
- Compact Disc : Digital Video
- Compact Disc : Digital Audio
- Powered By RealMagic
- RMP4-Realmagic MPEG4
- MP4

Ik heb al op het forum en met google gezocht, maar heb het antwoord niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
neo2001 schreef op 16 december 2003 @ 17:04:
[...]

Ik heb er dus wel een HDD inzitten en kan ook als de server uit staat nog MP3 luisteren.
Ook makkelijk is dat je hem mee kan nemen als iemand eens een feestje heeft en weinig muziek! Dan neem je zo effe 1000+ MP3'mee!
kan je ook gewoon alleen je hdd meenemen :? (is ook kleiner)
Anoniem: 32807 schreef op 16 december 2003 @ 19:15:
Misschien kunnen jullie me hier mee helpen :
Ik heb via DivxPlayer.nl de KISS DP-450 besteld en deze is vandaag afgeleverd.
Nu staat er op de kaft van de handleiding + internetpagina van DivxPlayer.nl een afbeelding van de DP-450 waar veel meer symbolen op staan (linksonder).
Ook een kennis die het apparaat 3 weken eerder heeft besteld heeft alle symbolen
erop staan. Zou mijn speler dan minder ondersteunen of is het een ouder model?
persoonlijk denk ik gewoon dat op de kaft er eentje staat met alle stickertjes er nog op, en dat op die van jou er een paar af zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32807

@The Evil Brain :

Ik denk dat dat het is ja :)
Ach ja, het lijkt allemaal goed te werken....
Maar ik heb voor de zekerheid toch ff een e-mailtje gestuurd naar het bedrijf.
Kijken wat hun hierover te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Anoniem: 99977 schreef op 16 december 2003 @ 10:03:
[...]

Ehh... van een harddisk via een ethernetkaart naar die harddisk? Kweetniet precies wat je bedoelt...

Maar, volgens de DIVXplayer.nl mannen kun je met de DP-558 via ethernet, 1 op 1, naar de dvd-fikker in je pc streamen en zo een "back-up" maken van wat je hebt opgenomen op de harddisk. Ikzelf begrijp dit ook niet helemaal, de uitleg ging heel erg snel, maar ik denk dat als je de boel aan het draaien hebt dat het dan een kwestie van effe proberen is. Misschien is het wel KAK! :? (klaar als een klontje)
Ik bedoel: als ik een divx of xvid film op m'n pc heb wil ik die via het netwerk overzetten naar de harddisk van de Kiss, zodat je de film vanaf die harddisk kunt bekijken met ondertitels. Dus net zoals het bekijken van een divx of xvid film vanaf een gebrande dvd. Anders moet je moeilijk doen met TVout enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 05:35

KroeT

[...]

Zijn er eigenlijk nog mensen met klachten over de DP 500? Ik hoor zoveel lovende verhalen, ik kan me haast niet voorstellen dat er geen zwaktes zijn van dit apparaat.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08-2022
KroeT schreef op 16 december 2003 @ 23:14:
Zijn er eigenlijk nog mensen met klachten over de DP 500? Ik hoor zoveel lovende verhalen, ik kan me haast niet voorstellen dat er geen zwaktes zijn van dit apparaat.
Wat is dit nu voor negatieve post ? Als je echt wat wilt vinden , lees de Deel I van dit topic door. Als echt alles heel zwart wilt zien, raad ik je aan om vooral geen DP-500 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Het is vroeg, dan is je humeur misschien wat minder, maar om er een negatieve post in te zien vind ik wat vergezocht.

Ik zal mezelf nader verklaren:

Ik wil zo'n DP 500. Ik wil ERG graag zo'n DP 500. Alleen ken ik mezelf, ik koop vaak dingen die ik erg graag wil, om er vervolgens achter te komen dat er een hoop zaken niet of slechts matig werken.
Daarom vraag ik hier of er nog mensen zijn die zo'n DP 500 hebben gekocht, en vervolgens het idee hebben dat ze iets cruciaals missen. De reden dat ik het opnieuw vraag, in plaats van de vorige draad helemaal door te lezen (wat ik overigens wel al gedaan heb), is dat er regelmatig firmare-updates verschijnen waar een hoop dingen mee opgelost worden. De vorige draad wandelt tussen die updates door.

Dat was eigenlijk alles. Ik had het idee dat dit al doorschemerde in mijn eerste post. Blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 26-05 11:58
KroeT schreef op 17 december 2003 @ 09:34:
Het is vroeg, dan is je humeur misschien wat minder, maar om er een negatieve post in te zien vind ik wat vergezocht.

Ik wil zo'n DP 500. Ik wil ERG graag zo'n DP 500. Alleen ken ik mezelf, ik koop vaak dingen die ik erg graag wil, om er vervolgens achter te komen dat er een hoop zaken niet of slechts matig werken.
Daarom vraag ik hier of er nog mensen zijn die zo'n DP 500 hebben gekocht, en vervolgens het idee hebben dat ze iets cruciaals missen. De reden dat ik het opnieuw vraag, in plaats van de vorige draad helemaal door te lezen (wat ik overigens wel al gedaan heb), is dat er regelmatig firmare-updates verschijnen waar een hoop dingen mee opgelost worden. De vorige draad wandelt tussen die updates door.

Dat was eigenlijk alles. Ik had het idee dat dit al doorschemerde in mijn eerste post. Blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Gelukkig hebben we tegenwoordig de afkoelingsperiode ;) .... Gewoon kopen dus en als het je echt enorm zwaar tegenvalt kan je hem altijd binnen 8 dagen (geloof ik) inwisselen voor contanten.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Ok, ik heb sinds 2 weken nu een DP 500.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben, heb tot nu toe slechts 1 film gehad (DivX 3.11 Low Motion) met Kbit > 1000 die 2 of 3 keer iets schokte tijdens het spelen, verder geen problemen. Ik kan me daaraan niet heel erg ergeren. Verder lees ik nog weleens wat commentaar over de subtitles, maar die werken bij mij prima (lettertype zou wat anders mogen zijn, maar dat is slechts een wens)

Waar ik nog niet helemaal uit ben is welke DVD's de DP 500 speelt. Op de site van divxplayer.nl staat dat ook DVD+R wordt ondersteund. Op de kiss-technology site staat alleen DVD-R genoemd

Kun je 'm niet ergens testen voordat je 'm aanschaft ?
Verder is het volgens mij zo dat je je aankoop binnen 7 dagen altijd kunt retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb hem via Pixmania besteld (ja, voltooid verleden tijd :P), hij komt binnen een paar dagen binnen. Ik kan hem binnen 14 dagen terugsturen als hij niet voldoet, maar ik weet niet zeker of ik hem dan ook gebruikt mag hebben. Lijkt me een beetje nutteloos als dat niet kan.

Ik heb zelf overigens wel een beetje gezocht of hij DVD-R(W) of DVD+R(W) ondersteunt, volgens mij is het allebei. Er is ergens een pdfje van Kiss zelf waarin dat staat namelijk. Ik weet alleen niet meer waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Veel plezier met je aankoop,
laat even je bevindingen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40

RayNbow

Kirika <3

KroeT schreef op 17 december 2003 @ 10:45:
Ik heb hem via Pixmania besteld (ja, voltooid verleden tijd :P), hij komt binnen een paar dagen binnen. Ik kan hem binnen 14 dagen terugsturen als hij niet voldoet, maar ik weet niet zeker of ik hem dan ook gebruikt mag hebben. Lijkt me een beetje nutteloos als dat niet kan.

Ik heb zelf overigens wel een beetje gezocht of hij DVD-R(W) of DVD+R(W) ondersteunt, volgens mij is het allebei. Er is ergens een pdfje van Kiss zelf waarin dat staat namelijk. Ik weet alleen niet meer waar :)
Als het goed is moet je speler die schijfjes kunnen lezen, maar er waren echter een aantal spelers die dat niet deden. Quote uit Deel I:
KiTsEr schreef op 06 september 2003 @ 19:26:
[...]

Gelukt!!
Heb ff gebeld met iemand van divxplayer.nl die vertelde mij dat ik terug moest flashen naar 2.6.5 ipv 2.6.6.
En daarna weer naar 2.7.0.
Nu werkt het weer!!

Maar deze man vertelde mij nog iets:
Ik heb mijn KISS bij Alternate gekocht.
Maar deze schijnen geen DVD+r te ondersteunen omdat deze uit Duitsland komen.
Daar baal ik wel een beetje van, denk dat ik maar bij Alternate ga vragen of ik hem terug kan geven.
Dan bestel ik hem bij divxplayer.nl
Ook omdat er over een tijdje een Nederlandse website van KISS komt en dat deze misschien alleen ondersteuning geeft aan mensen met een speler die door Divxplayer.nl is geimporteerd.
En omdat de speler bij divxplayer.nl 270,-- gaat kosten. (en bij de I.A.?)

Genoeg redenen om maandag even naar Alternate te bellen.

Voor de rest is het een goede speler.
Heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar dat ga ik zeker doen.
toon volledige bericht

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99977

Crest schreef op 16 december 2003 @ 22:54:
[...]

Ik bedoel: als ik een divx of xvid film op m'n pc heb wil ik die via het netwerk overzetten naar de harddisk van de Kiss, zodat je de film vanaf die harddisk kunt bekijken met ondertitels. Dus net zoals het bekijken van een divx of xvid film vanaf een gebrande dvd. Anders moet je moeilijk doen met TVout enz.
Lijkt me mogelijk, al heb ik zelf nog geen ervaring hiermee... Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

je bedoeld gewoon een film afspelen van de kiss hd?
Ja dat kan. Daar is de HD voor (en voor de plaatjes en audiofiles dan).
Je kan hem toch ook gewoon van het netwerk spelen? Dat de file op de pc staat en daar vanaf speelt.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954 schreef op 16 december 2003 @ 13:06:
Ik wil van mijn DP500 een DP508 maken. Maar ik had nog een paar vraagjes voor ik begin:
* In die handleiding staat dat je een hd nodig hebt die weinig verbruikt, komt een Maxtor daar ook voor in aanmerking?
* Hoe bevestig je de hd? Is me niet duidelijk uit de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
KroeT schreef op 17 december 2003 @ 09:34:

wij hebben er hier een, en ik ben er heel tevreden over, op een paar puntjes na:
sommige divxen (divx4) speelt bij mij niet goed af, het gaat goed voor 2 seconden, maar daarna begint hij vreselijk te haperen, je kan ook zien op het display dat hij telt, maar van zodra dat hij opnieuw schokt, springt het tellertje ineens achteruit. Het is precies alsof hij niet kan volgen met decoderen hoewel de bitrate toch echt niet te hoog ligt.

bijten dit: prima ding, ik heb eer geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Vandaag stond ik in de Mediamarkt in Rotterdam met Finding Nemo (xvid, ac3, ondertiteling) om de Kiss-speler eens uit te testen. Blijkt dat de Mediamarkt de speler niet meer verkoopt. Volgens de verkoper waren er enorm veel problemen. Veel spelers werden teruggebracht. En apparaten die opgestuurd werden ter reparatie, zouden ongerepareerd teruggezonden zijn door Kiss. Kan iemand dit verhaal hier bevestigen? Want als ik de verkoper moet geloven dan zijn de Kiss-spelers absoluut niet aan te raden.

In de Mediamarkt verkochten ze inmiddels wel een alternatief (merk vergeten). Die heb ik dus wel kunnen testen. Beeld was ok, behalve dat het niet helemaal beeldvullend was aan de zijkant en dat de ondertiteling het niet deed. Voor de meeste films niet zo'n ramp, maar andere talen dan Engels en Nederlands ben ik niet zo'n ster in :). Overigens merkte de verkoper op dat Finding Nemo eigenlijk niet afgespeeld mocht worden, omdat ik alleen een kopie heb en (natuurlijk) geen origineel. Moest ik de man duidelijk gaan maken dat divx-spelers alleen voor gedownloade films gebruikt worden, omdat je anders geen divx-speler nodig hebt (je hebt dan immers de dvd). Verkopers van tegenwoordig |:(.

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Anoniem: 55563 schreef op 17 december 2003 @ 23:19:
Vandaag stond ik in de Mediamarkt in Rotterdam met Finding Nemo (xvid, ac3, ondertiteling) om de Kiss-speler eens uit te testen. Blijkt dat de Mediamarkt de speler niet meer verkoopt. Volgens de verkoper waren er enorm veel problemen. Veel spelers werden teruggebracht. En apparaten die opgestuurd werden ter reparatie, zouden ongerepareerd teruggezonden zijn door Kiss. Kan iemand dit verhaal hier bevestigen? Want als ik de verkoper moet geloven dan zijn de Kiss-spelers absoluut niet aan te raden.

In de Mediamarkt verkochten ze inmiddels wel een alternatief (merk vergeten). Die heb ik dus wel kunnen testen. Beeld was ok, behalve dat het niet helemaal beeldvullend was aan de zijkant en dat de ondertiteling het niet deed. Voor de meeste films niet zo'n ramp, maar andere talen dan Engels en Nederlands ben ik niet zo'n ster in :). Overigens merkte de verkoper op dat Finding Nemo eigenlijk niet afgespeeld mocht worden, omdat ik alleen een kopie heb en (natuurlijk) geen origineel. Moest ik de man duidelijk gaan maken dat divx-spelers alleen voor gedownloade films gebruikt worden, omdat je anders geen divx-speler nodig hebt (je hebt dan immers de dvd). Verkopers van tegenwoordig |:(.
Dit klinkt echt als onzin. Heb jij iemand in dit forum gezien die een kapotte kiss had? Ook op andere forums kom je het maar zeldzaam tegen.

Ook werken er niet al te slimme mensen bij de mediamarkt ben ik al achter gekomen. Zal je een voorbeeld geven:
Ik wou een laptop kopen, met centrino processor lekker zuinig. Komt zo'n mediamarkt verkoper en zegt dat de centrino's uit de handel genomen gaan worden omdat ze hun werk niet goed doen en niet zo zuinig zijn als ze zeggen |:( . En daarom komt er binnenkort een nieuwe versie en gaat mijn laptop 4 uur mee op zijn accu wat een p4 nooit haalt.
Ze lullen maar wat rond om te verkopen heb ik af en toe het idee.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 22:06
adewidt schreef op 18 december 2003 @ 08:08:
[...]Dit klinkt echt als onzin. Heb jij iemand in dit forum gezien die een kapotte kiss had? Ook op andere forums kom je het maar zeldzaam tegen.
Veel mensen brengen hun Kiss terug omdat ze waarschijnlijk geen benul hebben van firmware updates en een aantal bugs. De gemiddelde consument gooit er een divx in en als ie gaat haperen, brengt ie de Kiss terug... Want hij doet het niet.

Mij deert het niet! De Kiss DP450 doet zn werk, af en toe een hapering. Geen probleem! De film was toch gratis en ik wist toen ik de Dp450 een tijd geleden kocht dat Divx 3.11 zou kunnen gaan haperen!

Divxplayer.nl gaf een waarschuwing dat sommige bestanden zouden kunnen gaan haperen... Mediamarkt heeft dit blijkbaar niet gedaan!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

Wallie

Herr

DiMacho schreef op 18 december 2003 @ 08:42:
[...]

Veel mensen brengen hun Kiss terug omdat ze waarschijnlijk geen benul hebben van firmware updates en een aantal bugs. De gemiddelde consument gooit er een divx in en als ie gaat haperen, brengt ie de Kiss terug... Want hij doet het niet.

Mij deert het niet! De Kiss DP450 doet zn werk, af en toe een hapering. Geen probleem! De film was toch gratis en ik wist toen ik de Dp450 een tijd geleden kocht dat Divx 3.11 zou kunnen gaan haperen!

Divxplayer.nl gaf een waarschuwing dat sommige bestanden zouden kunnen gaan haperen... Mediamarkt heeft dit blijkbaar niet gedaan!
Tja, 't is wel begrijpelijk dat ze veel klachten krijgen, een hoop mensen (vooral wat oudere) zijn niet gewend dat ze een apparaat met bugs erin krijgen, die zijn gewend dat alles gelijk werkt, net zoals hun buizenradiootje in de jaren 60 B) En geef ze eens ongelijk... :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
DiMacho schreef op 18 december 2003 @ 08:42:
[...]

I agree completely; Ik heb datzelfde verhaal over de mediamarkt gehoord. Volgens mij geldt hetzelfde voor het in elkaar schroeven van een pc die uit onderdelen bestaat die her en der (voor de laagste prijs natuurlijk) vandaan komen. Een standaard consument zal hier problemen mee krijgen maar iemand die iets meer thuis is in dit wereldje zal hier totaal geen problemen mee hebben. En ja, een firmware update branden en dan nog de kissplayer hiermee upgraden is waarschijnlijk al te veel gevraagd. Volgens mij is de K|I|S|S voor de laatste categorie mensen en voor de eerste categorie zijn er talloze merk x dvd spelertjes verkrijgbaar. Een mediamarkt probeert zich volgens mij op de eerste categorie te richten; om dan vervolgens producten die niet in die categorie horen af te kraken vind ik wel wat kinderachtig :(

Overigens is ook mijn ervaring dat de gemiddelde verkoper geen bal weet van wat 'ie verkoopt (behalve wat zeer magere basiskennis) en puur bezig is zijn eigen bonus maximaal te krijgen - waar zit de meeste marge op. De gemiddelde tweaker die even goed de online info over een bepaald product bekijkt, weet meestal al meer....(dit is wellicht een generalisering, uiteraard zijn er vast ook kundige verkopers.... ;) )

---------
Als de kiss engineers nu ook nog even divx 3 low/high motion @hoge bitrate schokvrij krijgen dan opent zich spontaan een deur naar vele wat oudere films die 'destijds' geripped zijn.....Dan nog even SVCD met ondertiteling streambaar maken (met standaard bijgeleverde PClink software) en het apparaat is perfect.. _/-\o_ Overigens ben ik nu al zeer tevreden met dit speeltje...

Ik haat snelheidsbelasting!

Anoniem: 34554

Als de kiss engineers nu ook nog even divx 3 low/high motion @hoge bitrate schokvrij krijgen dan opent zich spontaan een deur naar vele wat oudere films die 'destijds' geripped zijn.....Dan nog even SVCD met ondertiteling streambaar maken (met standaard bijgeleverde PClink software) en het apparaat is perfect..
Dat is eigenlijk ook het enige wat ík er op heb aan te merken.
Divx 3 speelt niet altíjd even lekker af.... wil nog wel eens haperen.

Oh ja; en volgens mij ondersteund de DP-500 ook niet álle merken DVD-R & DVD+R. Maxell en Emtec leest 'ie bij mij wel, maar Imation niet. Zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn, maar dat ga ik nog eens verder onderzoeken.
--> Is er ergens een lijst te vinden van DVD-R / DVD+R merken&types die door de K|I|S|S gelezen kunnen worden??

op de DIVXPLAYER.NL staat firmware 2.7.8 aangekondigd.
De link verwijst echter nog naar http://www.kiss-technolog...SS_DP-500_FW2.7.4_PAL.zip
(wel wat merkwaardig dat voor de dp-1000 al een firmwarev2.7.9 beschikbaar is)

• DiMacho
snitch191 schreef op 18 december 2003 @ 09:29:
[...]Als de kiss engineers nu ook nog even divx 3 low/high motion @hoge bitrate schokvrij krijgen dan opent zich spontaan een deur naar vele wat oudere films die 'destijds' geripped zijn.....
Ik heb zo'n voorgevoel dat het daarmee nooit goed geheel goed gaat komen. De Hardware van de Kiss is er gewoon niet snel genoeg voor. In vergelijking met de vorige firmware versies zijn er al heel wat verbeteringen... Meer dan ik had kunnen dromen ;) Maar dat het perfect wordt... nee. Dat wordt wachten op nieuwere chipsets!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik probeer al een aantal keren de firmware van 2.6.5 naar 2.7.4 te krijgen, een de DP-500 geeft keurig de melding "BOOTING", een seconde of 20 later zegt hij "DP 500", en is de firmware niet geupdate. Moet ik het stapsgewijs doen of zo? Lijkt me niet logisch.

En ja, hij is gefinalized en DAO geschreven, op een goede cd. Op meerdere cds ondertussen zelfs :P

Anoniem: 34554

DiMacho schreef op 18 december 2003 @ 16:49:

Ik heb zo'n voorgevoel dat het daarmee nooit goed geheel goed gaat komen. De Hardware van de Kiss is er gewoon niet snel genoeg voor. In vergelijking met de vorige firmware versies zijn er al heel wat verbeteringen... Meer dan ik had kunnen dromen ;) Maar dat het perfect wordt... nee. Dat wordt wachten op nieuwere chipsets!
"De Hardware is er niet snel genoeg voor": Kun je dat toelichten?
--> Ik zou dat eigenlijk niet zo heel netjes vinden van K|I|S|S. Als ze weten dat de hardware er niet snel genoeg voor is, mogen ze daar van tevoren wel wat meer duidelijkheid & informatie over geven. Momenteel wordt er gezegd dat de K|I|S|S DVD-spelers alle DivX en Xvid ondersteunen, en dus niet dat er een limiet aan de bitrate zit ofzo....

...als ze die nieuwe chipsets nou ook gratis als upgrade leveren, hoor je mij niet meer klagen hoor :+

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40

RayNbow

Kirika <3

KroeT schreef op 18 december 2003 @ 17:27:
Ik probeer al een aantal keren de firmware van 2.6.5 naar 2.7.4 te krijgen, een de DP-500 geeft keurig de melding "BOOTING", een seconde of 20 later zegt hij "DP 500", en is de firmware niet geupdate. Moet ik het stapsgewijs doen of zo? Lijkt me niet logisch.

En ja, hij is gefinalized en DAO geschreven, op een goede cd. Op meerdere cds ondertussen zelfs :P
Waarom op meerdere cds? Da's toch zonde. Gebruik een CD-RW, die kan je nog tenminste wissen ;)
Maar eh, ik heb maar een keer gehad dat m'n DP-450 geen update kon installeren en dat was met een goed gebrande Sony CD-R. Andere updates die ik wel kon installeren waren op een andere type CD-R(W) gebrand.

Over de nieuwe firmware, ik zie op divxplayer.nl dat 2.7.8 alleen onder de DP-500 staat en niet onder de DP-450. Iemand een idee of 2.7.8 nog voor de DP-450 zal worden uitgebracht?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb t alweer opgelost, de 3e cd werkte. Ik had er meerdere gebrand omdat ik dacht dat rw niet werkte. Dat werkte dus wel. Tja, t zal ook wel weer :)

iig draait t prima nu.

Is er eigenlijk een Mac-variant te vinden voor dat PC-Link? MacOpenDP500 werkt niet meer op fw 2.7.4

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
RayNbow schreef op 18 december 2003 @ 18:57:
[...]

Waarom op meerdere cds? Da's toch zonde. Gebruik een CD-RW, die kan je nog tenminste wissen ;)
Maar eh, ik heb maar een keer gehad dat m'n DP-450 geen update kon installeren en dat was met een goed gebrande Sony CD-R. Andere updates die ik wel kon installeren waren op een andere type CD-R(W) gebrand.

Over de nieuwe firmware, ik zie op divxplayer.nl dat 2.7.8 alleen onder de DP-500 staat en niet onder de DP-450. Iemand een idee of 2.7.8 nog voor de DP-450 zal worden uitgebracht?
Foutje op de site, want hij link nog gewoon door naar 2.7.4. Verder is er op de officiele kiss-website ook nog niks te vinden over nieuwe firmware. Alleen voor de dp1000.

Hierboven staan precies de reacties op mijn Mediamarktverhaal waar ik op hoopte. Dat van die firmware-updates had ik ook al bedacht. De verkopers daar hebben zelf geeneens ervaring met divx en aanverwanten. Laat staan de klanten die ze te woord staan |:(.

*edit*
Hoe zit het trouwens met garantie op Kiss-spelers? Als er problemen zijn, geeft Kiss (divxplayer.nl) dan zonder morren geld terug? Als dat zo is dan neemt dat misschien een drempel weg voor m'n vader om een Kiss 450 te kopen/proberen.

*edit2*
Op de website van divxplayer.nl staat dat je de eerste week een product retour kunt zenden zonder opgaaf van reden. Zijn er hier mensen die dit kunnen bevestigen uit de praktijk?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 18-12-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Beetje onduidelijk..

op www.vcdhelp.com zie ik staan dat de DP500 zowel sacd als audiodvd ondersteund.
Kan ik NIET de hun site en ook NIET in draadje terugvinden...

Maar jullie DP500 gebruikers kunnen me vast wel helpen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op 18 december 2003 @ 22:39:

*edit2*
Op de website van divxplayer.nl staat dat je de eerste week een product retour kunt zenden zonder opgaaf van reden. Zijn er hier mensen die dit kunnen bevestigen uit de praktijk?
Bij ELK aankoop op afstand OF aan de deur mag je binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden retourneren.
En ik heb ZELF een postorder, dus ik kan het weten..:-)
(NIET aan mijn klanten vertellen hoor.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621 schreef op 19 december 2003 @ 02:27:
[...]

Bij ELK aankoop op afstand OF aan de deur mag je binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden retourneren.
En ik heb ZELF een postorder, dus ik kan het weten..:-)
(NIET aan mijn klanten vertellen hoor.. :-)
En als het product afgehaald wordt door de klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op 19 december 2003 @ 03:08:
[...]

En als het product afgehaald wordt door de klant?
GOEIE! :)

Maar volgens mij moet je verkopen en afhalen apart zien.
Als je het afhaalt is het product al verkocht... op afstand.. dus. (Internet, telefonisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Hoe zit het trouwens met de downloads op de kiss site achter de link: "Download the player's source code", is dit nieuw of heb ik dit gewoon nog nooit gezien??? :?

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Met de laatste firmware is het mogelijk om divx met 3.11 codec te kunnen bekijken en het open van losse ondertiteling (srt en sub formaat) voor onder film.

Nu is de ondertiteling wel erg klein en dat zou ik graag wat groter zien. De Yamada geeft de ondertiteling wel goed weer. De juiste grote net als een ondertiteling van een film op tv. Kan ik dat ergens veranderen in de ondertiteling file? In srt kan je weinig veranderen qua grote, maar wil dat ook met het sub formaat?

Zo ja kan dat met de speler of moet ik dat met een programma op de pc doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Er is voor de DP-1000 nieuwe firmware >> 2.7.9, nu hopen dat de rest snel volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
wh-vanderpost schreef op 19 december 2003 @ 09:07:
Hoe zit het trouwens met de downloads op de kiss site achter de link: "Download the player's source code", is dit nieuw of heb ik dit gewoon nog nooit gezien??? :?
dat is helaas gewoon de linux-kernel die ze gebruikt hebben, de firmwire van hun zelf zit er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Anoniem: 55563 schreef op 17 december 2003 @ 23:19:Blijkt dat de Mediamarkt de speler niet meer verkoopt. Volgens de verkoper waren er enorm veel problemen. Veel spelers werden teruggebracht. En apparaten die opgestuurd werden ter reparatie, zouden ongerepareerd teruggezonden zijn door Kiss.
Worden ze bij geen enkele Mediamarkt meer verkocht of alleen in bepaalde vestigingen niet meer? Persoonlijk haal ik zo'n ding liever zelf op dan dat ik
het toegestuurd krijgt. Zijn er nog andere 'normale' winkels die ze verkopen?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Magma schreef op 19 december 2003 @ 12:54:
[...]
Worden ze bij geen enkele Mediamarkt meer verkocht of alleen in bepaalde vestigingen niet meer? Persoonlijk haal ik zo'n ding liever zelf op dan dat ik
het toegestuurd krijgt. Zijn er nog andere 'normale' winkels die ze verkopen?
Je kan toch ook gewoon ff naar Spijkcity rijden? Dan kan je em ook gewoon ophalen..... toch :? Opsturen is volgens mij gewoon één van de mogelijkheden om het ding in huis te krijgen, maar niet verplicht ofzo.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Maar weet iemand een Mac-variant van PC-Link? Ik schop even mijn bovenstaande vraag ;). MacOpenDP500 werkt maar tot firmwware 2.7.1 namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Zowel bij PCU Barneveld : Http://www.pcu.nl en bij www.DivXPlayer.nl is de speler na afspraak gewoon af te halen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ik heb een probleem met mijn DP-1000. Hij gaat heel vaak zomaar aan! 's nachts overdag als ik tv kijk, totally random. Ik heb firmware geupdate van 2.7.4 naar 2.7.6, maar geen verbetering. Ook ga ik de 2.7.9 proberen, maar dit probleem staat niet in de changelog. Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ja, dat heb ik ook met mijn DP-500 (firmware 2.7.4)!

Ik ben methodisch te werk gegaan om het probleem te vinden en dat is me dan ook gelukt:

Mijn videorecorder (Akai) heeft een dubbelzijdige afstandbediening en wanneer ik de VCR wil programmeren heb ik de toetsen op de achterkant van de AB nodig. (Ik kan via een shuifknopje switchen tussen voor- en achterkantfuncties van de AB.)

Telkens wanneer ik het tijdstip (uur en datum) intoets voor de programmatie, floept mijn DP-500 aan en neemt het beeld dan over (DP-500 via SCART aangesloten op TV).

Nu weet ik tenminste dat er niet stiekem een buurman door mijn raam zit te zappen!

Zo, dat was mijn verhaal. Nou moet je eens goed checken of je DP-1000 niet aanslaat wanneer je een andere AB gebruikt of andere storingbron die gelijkaardige signalen doorstuurt.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

hmmmm, is de moeite waaard om te proberen, mijn tv gebruikt een universeele ab. Ik zal eens checken. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100621

Wel, heb me gisteren een DP-1000 aangeschafd,
en zit momenteel met een enorm groot probleem,
here's my story,

199€ betaald, kom thuis, plaats'm bij de TV, brand even de laatste firmware (2.7.9) op cd (volgens de voorwaarden ISO, finalize cd, enz.), update men player, no problemo, mooi booting enzow.
Mooi, komt er dan "Kiss dvd player - state of the art" te scrollen.
Ging'k wat films testen, films die'k geschreven had volgens diezelfde voorwaarden
eerst een Divx, stak'k in, ging mooi, toen een Xvid, ging ook mooi, toen weer een Divx... deze ging niet... weer een Xvid... ging ook niet meer... ik stak de eerste film die'k geprobeerd had terug in (en waarvan ik zeker was dat ie voordien ging), en die werkte ook niet meer !
In alle gevallen kwam er slechts eventjes "loading" te staan, en 2 seconden later terug "Kiss dvd player - state of the art" dat begon te scrollen!

Na zo nog een tiental films te hebben geprobeerd, die bovendien allemaal niet gingen, besloot'k die laatste firmware opnieuw te installen.
Dat gedaan, zonder problemen, en 'k steek weer een film in,
die speelt... ik laat de cd-tray opengaan, en weer dicht, met nog steeds diezelfde film erin, en dan speelt hij weer niet meer !

Dus, conclusie, ik zou iedere keer als'k een film wil bekijken, de hele firmware terug moeten updaten? :s
Ik heb net een mail verzonden naar hotline@kiss-technology.com, hopend op een antwoord.
Zou'k met de player teruggaan naar de winkel?
Iemand dit nog tegengekomen? :s
Ik ben er best zeker van dat'k niets verkeerd doe..
Het is doodsimpel, tray open, cd erin, en normaal zou de display dan "loading" moeten lezen gevolgd door "video" en "pls wait", waarna de film begint te spelen.
Bij mij komt enkel die KiSS reclame tevoorschijn :s
Er gebeurt ook niets als ik op "play" duw :(

iemand raad? tips? weet eigenlijk niet wat ermee te doen :(
best wel een tegenvaller :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik heb ook wel eens dat mijn DP-500 'hangt' als ik bijv. eerst een film opzet en daarna naar de webradio ga. Een keertje aan en uit, dan werkt hij weer perfect.

Voor de rest is het dus een super apparaat, wil zeker niet meer zonder _/-\o_

Op zoek naar condooms ? http://www.veiligglijden.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anoniem: 100621 schreef op 23 december 2003 @ 02:10:
here's my story,

199€ betaald, kom thuis, plaats'm bij de TV, brand even de laatste firmware (2.7.9) op cd (volgens de voorwaarden ISO, finalize cd, enz.), update men player, no problemo, mooi booting enzow.
Mooi, komt er dan "Kiss dvd player - state of the art" te scrollen.
Ging'k wat films testen, films die'k geschreven had volgens diezelfde voorwaarden
eerst een Divx, stak'k in, ging mooi, toen een Xvid, ging ook mooi, toen weer een Divx... deze ging niet... weer een Xvid... ging ook niet meer... ik stak de eerste film die'k geprobeerd had terug in (en waarvan ik zeker was dat ie voordien ging), en die werkte ook niet meer !
In alle gevallen kwam er slechts eventjes "loading" te staan, en 2 seconden later terug "Kiss dvd player - state of the art" dat begon te scrollen!

Na zo nog een tiental films te hebben geprobeerd, die bovendien allemaal niet gingen, besloot'k die laatste firmware opnieuw te installen.
Dat gedaan, zonder problemen, en 'k steek weer een film in,
die speelt... ik laat de cd-tray opengaan, en weer dicht, met nog steeds diezelfde film erin, en dan speelt hij weer niet meer !

Dus, conclusie, ik zou iedere keer als'k een film wil bekijken, de hele firmware terug moeten updaten? :s
Ik heb net een mail verzonden naar hotline@kiss-technology.com, hopend op een antwoord.
Zou'k met de player teruggaan naar de winkel?
Iemand dit nog tegengekomen? :s
Ik ben er best zeker van dat'k niets verkeerd doe..
Het is doodsimpel, tray open, cd erin, en normaal zou de display dan "loading" moeten lezen gevolgd door "video" en "pls wait", waarna de film begint te spelen.
Bij mij komt enkel die KiSS reclame tevoorschijn :s
Er gebeurt ook niets als ik op "play" duw :(

toon volledige bericht
mm.. raar .. dat heb ik niet.. misschien is dat omdat ik hem passief koel?
Met zo'n kleinere kast (in vergelijking met dp450) zou ik denken dat RM decoder sneller heet zou kunnen worden.

Dus met andere woorden .. kijk anders hier eens:
http://www.henkleerssen.demon.nl/KissTempsEN.html
Misschien wordt je er wijzer van..

[ Voor 9% gewijzigd door henkleerssen op 23-12-2003 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:13
vandaag mijn dp-500 binnengekregen :D

Mega tevreden ermee :) kan alles afspelen wat ik op me pc heb staan..

1 klein ding wat me niet lukt, hoe kom ik terug in het hoofdmenu?

ik kies voor pc-link, en dan voor mp3/audio ofziets... maar dan kom ik met geen mogelijkheid meer in dat menu terug en zit ik vast in het mp3 gedeelte, zodra ik hem ff standby-aan doe dan zit ik wel in het hoofdmenu.

iemand?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
Devian schreef op 23 december 2003 @ 11:33:
vandaag mijn dp-500 binnengekregen :D

Mega tevreden ermee :) kan alles afspelen wat ik op me pc heb staan..

1 klein ding wat me niet lukt, hoe kom ik terug in het hoofdmenu?

ik kies voor pc-link, en dan voor mp3/audio ofziets... maar dan kom ik met geen mogelijkheid meer in dat menu terug en zit ik vast in het mp3 gedeelte, zodra ik hem ff standby-aan doe dan zit ik wel in het hoofdmenu.

iemand?
Op STOP drukken en daarna menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
thx, laatste vraag:

Hoe geef ik hem internet? :s heb een windows xp pro machiene hier maar kaninternet delen niet aanzetten(die hele optie is er niet, omdat de enigste verbinding dieik heb volgens de pc een internetverbinding is en geen lan... er is echter wel lan maar omdat we 3 pc's hebben + 3 ip adressen van @home die in dezelfde range zitten werkt alles dus met 1 nic per pc op de switch)

Ik heb winroute al gedownload maar zodra ik die opstart is mijn internet weg :) (en een connection limit error)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
Devian schreef op 23 december 2003 @ 12:32:
thx, laatste vraag:

Hoe geef ik hem internet? :s heb een windows xp pro machiene hier maar kaninternet delen niet aanzetten(die hele optie is er niet, omdat de enigste verbinding dieik heb volgens de pc een internetverbinding is en geen lan... er is echter wel lan maar omdat we 3 pc's hebben + 3 ip adressen van @home die in dezelfde range zitten werkt alles dus met 1 nic per pc op de switch)

Ik heb winroute al gedownload maar zodra ik die opstart is mijn internet weg :) (en een connection limit error)
Extra IP aanvragen ? of beter koop een router en laat het internet verkeer daarover lopen, is nog een stuk veiliger ook. (en kost tegenwoordig ook niet zo heel veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik wil ook zo'n KISS gaan kopen. Maar heb nog een aantal vragen die ik tot nu toe niet heb kunnen terugvinden in de forums of op hun site:

- is ie SACD compatible?
- Heeft iemand al die pclink gelinkt aan een hele grote folder?

Ik heb namelijk zo'n 120GB aan MP3s, ben benieuwd of ie da aankan. Ze zijn gelinked als volgt: .\#MP3#\Artiest\Album\songs
kan ik die pclink koppelen aan de #mp3# folder en dan alle onderliggende mappen zien?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Anoniem: 100621 schreef op 23 december 2003 @ 02:10:
here's my story,

heel verhaal,

Iets dergelijks had ik ook met mijn DP-450. Waarschijnlijk komt het doordat je de CD niet hebt gefinalised bij het branden (dat kan in ieder geval 1 oorzaak zijn).

Je kunt dus
-alsnog de cd finalisen.
-(was een tip van iemand anders) Als je een cd tegenkomt die niet wil lezen, doe dan eject maar laat de cd erin liggen, player UIT, dus aan/uit knop met de tray open, dan weer aan en als het goed is trekt ie de tray weer naar binnen en begint te spelen.

8) succes!

Edit: Overigens is dit uitgebreid te sprake gekomen in deel I van dit topic, bedoel dus beetje lezen ook he.

[ Voor 8% gewijzigd door Ceejay op 23-12-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Devian schreef op 23 december 2003 @ 12:32:
thx, laatste vraag:

dit is denk ik meer een netwerk-vraag, dus ik zou ff in die subfora kijken, daar is dacht ik ook een hele faq over internet delen. succes :) (ik heb het zelf met gewoon een router, is volgens mij 10x makkelijker, maar op jouw manier moet ook kunnen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 12:48
Anoniem: 50159 schreef op 23 december 2003 @ 16:20:
- Heeft iemand al die pclink gelinkt aan een hele grote folder?
Ik heb een soortgelijke hoeveelheid mp3's, maar dan verdeeld over 5 mappen op rootniveau. Met de standaard PC-Link software is dit niet beheren, maar ik gebruik JLink software (freeware). Daarbij kun je gewoon een map "mounten" en vervolgens krijg je op de Kiss gewoon een goede directory structuur. Ook bij grote hoeveelheden mappen (bij mij >200 mappen per map). Grote hoeveelheden losse mp3's heb ik nooit uitgeprobeerd trouwens, maar jouw mappenstructuur is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100752

k ben ook van plan om over te gaan tot aankoop van een Kissplayer, maar twijfel tussen deze 2... Iemand enige ondervinding?;
En als de DP-1000 gebasseerd is op de DP-450, waarom is deze dan 10 € goedkoper en tevens regiovrij? Zijn er dingen die op de DP1000 niet kunnen, die wel kunnen op de DP450? of loopt de laatste stabieler enzo? er moet toch een reden zijn om de DP1000 goedkoper te maken als de DP450, en als de DP1000 dan ook nog beter of evengoed is, zou de DP450 dan toch niet meer verkopen? :?

Graag enige verduidelijking indien mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39071

Zondagavond heb ik m'n dp500 besteld, dinsdagochtend binnen!

Ik heb echter wel nog wat codec problemen, heb nu de 2.7.4 gedownload en ga strakjes de cd laden. De webradio haperde ook wat maar dat zal wel door het vele kazaa'en komen wat de 1mbit dichtslibt (ik schaam me rot, 1mbit is niet meer genoeg). Na het haperen bleef het menu in webradio vastzitten en kon ik niets anders meer dan uitzetten.
Tot nu toe zeer tevreden, heb aardig wat mp3tjes in een lijst gepropt (3500+)en dat werkte prima, is echter wel wat lastig beheren, afspeellijsten zoals in winamp zouden zoals eerder vermeld geen overbodige luxe zijn.
Zie ik in dat verborgen menu welke codec ik nu gebruik?

Anoniem: 8504

Is er al defenitief nieuws over leverdata van de 558? Ik ben erg ge-interesseerd in dit ding, maar er komt maar geen nieuws over deze recorder... :(

Anoniem: 45182

Ik ben sinds vorige week in bezit van een Kiss DP-500. Hij speel mijn collectie perfect af en ik ben er wel content van. Maar ik slaag er maar niet in om via mijn netwerk films van mijn pc af te spelen.

De speler zegt dat hij geen host kan vinden op het netwerk. Mijn setup ASDL internet gedeeld met een breedband router die ook dhcp uitvoert.

Heeft iemand nog een idee waaraan dit kan liggen?

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 09:59
IK heb mijn Dp-508 met versie 2.7.4. firmware geladen. Hiermee heb ik nu ook toegang tot een weerkananaal en een Tvguide. Zit er goed uit!!. Jammer dat het niet een officieel door Kiss ondersteunde firmware versie is. Het werk perfect!!. Ook heb ik de nieuwe EZlink geinstalleerd. Wat een genot vergeleken met PClink!! Eindelijk complete folders en gewoon browsen op je harddisk met de remote!..Een aanrader dus!! _/-\o_

Anoniem: 100644

ik lees telkens dat je bestanden streaming van je pc kan afspelen met de 500/508. is het ook mogelijk om met de kiss direct van internet streaming files te spelen? dat is me nog niet echt duidelijk geworden :?

Anoniem: 100644

Anoniem: 8504 schreef op 25 december 2003 @ 10:35:
Is er al defenitief nieuws over leverdata van de 558? Ik ben erg ge-interesseerd in dit ding, maar er komt maar geen nieuws over deze recorder... :(
verwachtte prijs iig geval rond de 579 euro :o (http://www.nomatica.com/dvd/dp558NL.htm)

• Devian
Anoniem: 45182 schreef op 25 december 2003 @ 12:07:
Ik ben sinds vorige week in bezit van een Kiss DP-500. Hij speel mijn collectie perfect af en ik ben er wel content van. Maar ik slaag er maar niet in om via mijn netwerk films van mijn pc af te spelen.

De speler zegt dat hij geen host kan vinden op het netwerk. Mijn setup ASDL internet gedeeld met een breedband router die ook dhcp uitvoert.

Heeft iemand nog een idee waaraan dit kan liggen?
je firmware updaten naar de laatste verise en dan handmatig ip/gateway/dns instellen... dat loste het bij mij op.. (en ik moest wingate gebruiken ipv winroute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8203

Hi Coolcut ik heb ook de dp 500 had zelde probleem nu is opgelost.
ik heb een E-Tech adsl Router 1 comp +dp 500.1 utp naar computer, 1 naar dp500
van router af.Je kan je utp checken als groen licht op router poort en achterop de
dp 500 brandt is cable meestal goed.instaleer pclink op je pc laatse versie 3 in
info zie je ip van je computer deze nummer opschryven.dp 500 menu drukken
by ip adress zet je je zelfde als je computer.onder ip adres moet je dhcp op on
zetten en dan op stop drukken dan saved ie hem pas weg dan moet je soms
de stekker uit trekken van je dp 500 en weer terug moet ie het doen.
Als je laatse firmware hebt 2.7.4 dan is plug play als je dhcp maar aan zet.Als je
hier heen gaat forum weet een hoop http://www.divxspeler.nl/phpBB2/index.php
Ikhoop dat ik je hier mee help en een pretige kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86488

Ook een KiSS DP-500 aangeschaft (op de laaste HCC-dag)

Aangesloten en testen kon beginnen (400+Gb aan films dus....)

PC-Link ginstalleerd, bah.. wat een bagger product.. :r
Maakt een zooitje van de directories op je KiSS. :'(
EzLink is perfecto, laat alles netjes zien en juiste dirs. _/-\o_

Firmware geupdate met die tinystock features erin..
Geen probleem, ging van een leien dakje..
Iemand die dit niet lukt is domweg gewoon een prutser.. 8)7

Afspelen films: DiVX
Heb ze in alle verschillende soorten codecs en heb de player nog niet betrapt op het niet afspelen van een bepaalde film.. Zeer netjes dus.
Moet er wel bijzeggen dat ik enkeld HQ rips heb. :)

Afspelen films: DVD
Nou, elke film zonder problemen dus.. Zelfs de wat oudere DVD's geven geen problemen. Kopie op HD van DVD gemaakt en speelt ook netjes af..
Alleen hoop ik wel dat er in de toekomst iets komt waardoor je dus ook de audio etc kan instellen. DVDr's ook probleemloos.

Afspelen MP3's:
Hier helemaal geen problemen. 20.000+ titels en werkt perfect.

Conclusie:
Dijk van een speler, niets op aan te merken.
Mod naar 508 ga ik binnenkort ook doen want ik heb de juiste player.
(btw. wisten jullie dat er ook op de doos het revision nr. etc staat ?)

DVDPhreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:24
Anoniem: 86488 schreef op 26 december 2003 @ 15:04:
Geen probleem, ging van een leien dakje..
Iemand die dit niet lukt is domweg gewoon een prutser.. 8)7
Tinystock features... :? en wat moet dat dan zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
digital8 schreef op 26 december 2003 @ 17:03:
[...]

Tinystock features... :? en wat moet dat dan zijn... :?
Weather overzicht van de gehele wereld (ook Nederlandse steden)
IMdB database
TV guide

Dit alles natuurlijk middels een werkende internet aansluiting, maar dat mag duidelijk zijn/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Dubbel post.... :X

[ Voor 94% gewijzigd door digital8 op 27-12-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
JayBigfoot schreef op 26 december 2003 @ 22:08:

Weather overzicht van de gehele wereld (ook Nederlandse steden)
IMdB database
TV guide

Dit alles natuurlijk middels een werkende internet aansluiting, maar dat mag duidelijk zijn/ :)
Cool.., heb je ook een link naar die firmware voor me, dat wil ik namelijk wel eens proberen.

Zeker die database is interresant.

Hmm.., laat maar, 'k heb hem al.... :)

TinyStocks Website
DP-500 PAL
DP-508 PAL

[ Voor 27% gewijzigd door digital8 op 27-12-2003 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Laatst online: 00:41

Jis

Ik kon nergens een goed overzicht vinden van de verschillende functies van de spelers en heb daarom maar een tabel gemaakt adhv de brochures. Misschien ook wel handy voor in de openingspost...
KiSS DP-15001000558508470500450
DVDXXXXXXX
DivX/XviDXXXXXXX
MPEG1/2 en 4XXXXXXX
MP3 en Ogg V.XXXXXXX
Pictures/JpegXXXXXXX
DVD-RW/+RWXXXXXXX
EthernetXXXX
KiSS PC-LinkXXXX
WebRadioXXXX
Hard DiskXXX*1
Digital AmplifierX
FM/AM RadioX
TV-TunerX
RecorderX

*1 In de DP-500 kan je zelf een hard disk bouwen (maar dan ben je wel je garantie kwijt).

Een dingetje is me nog niet helemaal duidelijk, kan je de bestanden van de hard disk ook weer naar de pc kopieren? Als dat zo is, gaat ik zeker voor de 558 :9~

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
Jis schreef op 27 december 2003 @ 06:05:
Ik kon nergens een goed overzicht vinden van de verschillende functies van de spelers en heb daarom maar een tabel gemaakt adhv de brochures. Misschien ook wel handy voor in de openingspost...
KiSS DP-15001000558508470500450
DVDXXXXXXX
DivX/XviDXXXXXXX
MPEG1/2 en 4XXXXXXX
MP3 en Ogg V.XXXXXXX
Pictures/JpegXXXXXXX
DVD-RW/+RWXXXXXXX
EthernetXXXX
KiSS PC-LinkXXXX
WebRadioXXXX
Hard DiskXXX*1
Digital AmplifierX
FM/AM RadioX
TV-TunerX
RecorderX

*1 In de DP-500 kan je zelf een hard disk bouwen (maar dan ben je wel je garantie kwijt).

Een dingetje is me nog niet helemaal duidelijk, kan je de bestanden van de hard disk ook weer naar de pc kopieren? Als dat zo is, gaat ik zeker voor de 558 :9~
toon volledige bericht
De enige, voor mij bekende, manier is de harddisk uit de DP halen en in een PC stoppen zodat je dan kopieren van en naar de Harddisk. Een nadeel van de DP-558 is dat deze alleen op de HD kopieert. Je kan dus geen DVD's branden. Dit is ook de reden waarom ik niet op de 558 heb gewacht. Als dus je harddisk volstaat, heb je een uitdaging...welk programma ga je wissen om je favorite Soap op te kunnen nemen? Een removable / externe harddisk is misschien een goede optie voor de volgende generatie Kiss spelers??
Wat je wel kan doen is een PC met TV kaart aansluiten, je TV programma's op de PC opnemen en daarna pas via EZlink o.i.d. vanaf je Kiss afspelen...(waarom gebruik je dan nog een losse DVD speler en niet gewoon een PC die ook alle protocollen kan afspelen, kan opnemen, internetaanlsuiting en grote HD capaciteit kan hebben? Maar die beslissing mag je zelf nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Kun je met die ethernetkaart en je netwerkverbinding dan niet films vanaf de 558 naar je pc kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

Ik mag toch hopen dat dan kan. Anders zou je ze er bij het opzetten niet mogen zien. Hoe kan je anders je opgenomen series of films wegbranden? Ja ok de hd eruithalen. Maar dat is niet zon praktische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Net even de Kiss helpdesk gebeld over de vraag wat het verschil is tussen de verschillende revisies van de DP500. De oude versie van die Sigma chipset ondersteunt 1 IDE-kanaal, en de nieuwe ondersteunt 2 IDE-kanalen. Verder maakt het niets uit.

De nieuwe firmware komt nog dit jaar uit, ze zijn nu aan het testen. Mochten ze nog fouten vinden wordt het iets later, maar ze streven naar eind december. Ik weet t, dan mogen ze wel opschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98663

Ik heb nog geen Kiss, maar het lijkt me wel een interessante machine. Één ding is me nog niet duidelijk, kan ik met de 508 video opnemen als ik een externe tuner heb, aangesloten op de SCART ingang (zoals een sateliet ontvanger)? Zo niet, kan dit bij de 558 wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 98663 op 29-12-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
je bedoelt, of je op kan nemen vanaf de Scart-in/uitgang? ik denk 't niet, omdat ie maar een Scartaansluiting heeft, en dat is waarschijnlijk alleen uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al van de 600 gehoord?
DVD-players
•DP-450 – DivX compatible DVD-player
•DP-470 – DVD Reciever DivX compatible with built-in 5x50 watt surround amp and AM/FM receiver.
•DP-500 – DivX compatible DVD-player with Ethernet, PC-Link software and KiSS WebRadio
•DP-508 – DP-500 + 80GB harddrive
•DP-1000 –A4 size DVD Player with DiVX support
•DP-1500- A4 Size DivX compatible DVD-player with Ethernet/Wireless, PC-Link software and KiSS WebRadio
•DP-1504- A4 Size DivX compatible DVD-player with Ethernet/Wireless, PC-Link software and KiSS WebRadio + 80GB Hard drive
•DP-558 – DVD Harddisk recorder
•DP-568 – DVD Harddisk Recorder in MPEG-4
•DP-600 – DVD Player compatible with WM9 and DivX and Ethernet/Wireless
•DP-608 – DVD Player compatible with WM9 and DivX and Ethernet/Wireless + 80GB Hard drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
*knip*

Ben je nou wel helemaal? Tot zesmaal toe een exact dezelfde post in een topic posten. Dat komt behoorlijk opdringerig, spammerig en storend over, erg kinderachtig dus. Je had hiervoor gewoon één nieuw topic kunnen openen. Maar gezien de aard van jouw vraag raad ik je aan om eerst de FAQ van Audio, Video & HiFi Forum te lezen.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 30-12-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Anoniem: 84954 schreef op 29 december 2003 @ 11:59:
Iemand al van de 600 gehoord?
DVD-players

(hele lijst)
hmm, de Kiss-jongens komen met steeds meer apparaten, natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar waarom stoppen ze het niet allemaal een keer in één apparaat, de KiSS Ultima ofzo? okee, wordt een duur apparaat dan, maar als je wat verschillende features wilt nu (wireless + hdd + tuner + versterker), dan kan dat weer niet.
yeahright schreef op 29 december 2003 @ 16:41:
Ik ben van plan om zeer binnenkort een DVD/Divx-speler aan te schaffen en heb verschillende topics op dit forum aandachtig gevolgd. Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle informatie, want ik was nogal een leek op dit gebied maar weet er inmiddels aardig wat van. Ik heb op dit forum verschillende merken/types voorbij zien komen en twijfel nu tussen de volgende spelers:

(eisenlijstje)

Zouden jullie mij kunnen adviseren welke speler ik het beste zou kunnen kopen of wat een beetje de verschillen zijn tussen de diverse spelers? Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn. Elke informatie is welkom. Omdat ik niet genoeg in de materie zit is het moeilijk voor mij om zonder jullie een keuze te kunnen maken.

ps: excuses dat dit niet alleen over de KiSS-spelers gaat
1) niet crossposten
2) zoals ik al in het andere topic zei, dit moet je toch echt zelf gaan uitzoeken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Zou wel erg zijn als ze die DP600 wel WM9 ondersteuning geven... terwijl ze gewoon de DP450//500/1000 een firmware update kunnen geven daarvoor... De DP600 wordt dus gewoon een DP500 met WM9 ondersteuning.

Aan de ene kant ook wel te begrijpen. Ze moeten veel betalen voor de licenties van WM9. Dus bouwen ze gewoon een nieuw apparaat. Dan verdienen ze dat weer terug. Dat kan niet met een firmwareupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
DiMacho schreef op 29 december 2003 @ 18:12:
Zou wel erg zijn als ze die DP600 wel WM9 ondersteuning geven... terwijl ze gewoon de DP450//500/1000 een firmware update kunnen geven daarvoor... De DP600 wordt dus gewoon een DP500 met WM9 ondersteuning.

Aan de ene kant ook wel te begrijpen. Ze moeten veel betalen voor de licenties van WM9. Dus bouwen ze gewoon een nieuw apparaat. Dan verdienen ze dat weer terug. Dat kan niet met een firmwareupdate :)
zo simpel ligt het niet, ik heb zelf niet gelezen van de dp600, maar de chip die in de dp450/dp500 zit kan gewoon geen wm9 afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of je nu SACD kan lezen en afspelen met een Kiss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931

Ik heb enkele eenvoudige vraagjes:

Je kan toch 100% zeker bestanden van je kiss HD naar je PC transferreren vanop je kiss via ethernet naar je pc??

Zijn er nog hogere modellen in aantocht na de dp558? ik hoor 600/608 etc?

laatste vraagje, bijna vergeten, stel ik bak op m'n pc een dvd'tje (+ of - R maakt ff ni uit) met 6 of 7 divx/xvid movies op, een gewone data dvd dus:
- kan ik daar dan films van bekijken op de kiss? of gaat dit enkel als er op de cd/dvd slechts 1 film staat?
- ik ga er vanuit dat wanneer ie de film kan afspelen ie automatisch ook de subs weergeeft zolang de filename daarvan identiek is aan filename van de film op de extensie na.

kan iemand dit testen met een dvd/rw of je 5 divx'en bv op 1 dvd samen kan afspelen op je kiss?

thanks

enneuh, tbeste voor jullie allemaal in 2004!

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 56931 op 29-12-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Anoniem: 56931 schreef op 29 december 2003 @ 20:32:

Je kan toch 100% zeker bestanden van je kiss HD naar je PC transferreren vanop je kiss via ethernet naar je pc??
ehm... volgens mij niet 100% zeker, dus...
Zijn er nog hogere modellen in aantocht na de dp558? ik hoor 600/608 etc?
zie Anoniem: 84954 in "Gebruikerservaring met K|i|S|S DivX spel...", 600/608 is dus in feite 500/508 met WM9 en wireless netwerk
laatste vraagje, bijna vergeten, stel ik bak op m'n pc een dvd'tje (+ of - R maakt ff ni uit) met 6 of 7 divx/xvid movies op, een gewone data dvd dus:
- kan ik daar dan films van bekijken op de kiss? of gaat dit enkel als er op de cd/dvd slechts 1 film staat?
- ik ga er vanuit dat wanneer ie de film kan afspelen ie automatisch ook de subs weergeeft zolang de filename daarvan identiek is aan filename van de film op de extensie na.
dit kan wel (beiden), dacht ik (niet getest, maar er staat enkele keren in dit topic en het vorige dat het kan, dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Anoniem: 86488 schreef op 26 december 2003 @ 15:04:
Ook een KiSS DP-500 aangeschaft (op de laaste HCC-dag)

Aangesloten en testen kon beginnen (400+Gb aan films dus....)

Afspelen films: DiVX
Heb ze in alle verschillende soorten codecs en heb de player nog niet betrapt op het niet afspelen van een bepaalde film.. Zeer netjes dus.
Moet er wel bijzeggen dat ik enkeld HQ rips heb. :)
Ik heb sinds dat ik die "DP-500 ISO Versie 2.7.4 Pal" van de TinyStock website op m'n DP-500 gezet heb last van audio problemen.

bv. bij "StarTrek - Enterprise - Series 03 Episode 10 - Similitude" daar loopt het geluid een sec. voor op het beeld maar als ik de officiele "DP-500 ISO Versie 2.7.4 Pal" van de KiSS website erop zet is dat probleem verholpen heb jij hier ook last van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931

dit kan wel (beiden), dacht ik (niet getest, maar er staat enkele keren in dit topic en het vorige dat het kan, dus)
dat over meerdere divx'en op 1 dvd, of ie dat afspeelt vind ik toch niet terug hoor in dit topic? laat staan enkele keren?

zou er wel graag uitsluitsel over hebben vooraleer ik alle divx'en op dvd begin te bakken :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Vandaag is de nieuwe firmware greleased voor alle KiSS spelers, hij draagt versie nummer 2.8.0
http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users

Ik ga hem nu proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen of deze KISS player SACD spelen?
En kan deze player ook een DVD+R vol mp3s afspelen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ja met de modified firmware van ET kan dit, hiermee kan je dmv de FTP server die erin geklust zit films up/downloaden.
Kan iemand mij vertellen of deze KISS player SACD spelen?
Dat kan ie niet (volgende de specs iig) ik kan het niet testen heb geen sacd hier
En kan deze player ook een DVD+R vol mp3s afspelen?
weet ik niet :) Maar ik denk het wel want een DVD+RW vol met films kan ie ook gewoon afspelen dus waarom een MP3 DVD+r niet.
Vandaag is de nieuwe firmware greleased voor alle KiSS spelers, hij draagt versie nummer 2.8.0
Nu dus wel!! Eindelijk, ik ga hem ook zsm proberen!

ActueleWind

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.