Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52

Zjemm

...

mja en iemand van xboxing.nl vertelde mij dat een omgebouwde xbox niet meer werkte met afstandsbediening.

daarom viel voor mij de xbox ook af

en volgens mij hebben de philips en yamada geen radio/webradio

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op 31 oktober 2004 @ 13:34:
Nou,

Ik heb hier toevallig een yamada 6600 staan samen met een DP500 en de yamada valt behoorlijk tegen : veel formaten speelt ie niet, rammelige ondertiteling support en hij speelt xvids schokkerig af. Dus dat Qpel stelt niet zoveel voor. Ik blif bij Kiss, alhoewel ik een gemodde xbox ook wel zie zitten maar die is zo lelijk als de nacht.
Zo'n cristal XboX mistaat echt niet hoor, en zeker een XboX met LCD is errug mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 17:16:
mja en iemand van xboxing.nl vertelde mij dat een omgebouwde xbox niet meer werkte met afstandsbediening.

Dat is echt onzin, natuurlijk werkt de remote nog wel na het ombouwen van je XboX, dan heeft die gast er echt weinig kaas van gegeten.

Ga btw kijken op www.xbox-scene.com dat is de XboX site met ook veel tutorials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

mja ik heb die site meerdere keren bekeken maar ik word niet echt wijs uit ale de verschillende mod chips die er zijn en welke je dan moet hebben.

dan kan je ook nog voor een mod kiezen waarbij je alleen de bios flasht (TSOP??)
en je moet ook maar afwachten welke drive erin zit. zodat je weet welke cds je kan afspelen.

en de xbox is natuurlijk oud aan het worden. de xbox 2 zal misschien over een jaar komen en waar blijft de xbox 1 dan met zn spellen ed.

bij kiss is het gewoon meteen afspelen.
wat mij wel opvalt is dat bij kiss, yamada, philips er heel veel problemen zich voordoen. en daar heb ik dus niet veel zin in. ik wil gewoon al mn films zonder gezeik af kunnen spelen.

een kiss is nu 230 euro.
een xbox 150 + ombouw 50 = 200 euro
dat scheeld dus ook niet zo veel.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, die revised 2.8.8 firmware laat wel op zich wachten hè....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Hoi, ik heb nu wat problemen met mijn KiSS DP-500.

Als ik film zit te kijken, dan stopt de film af en toe ineens. Of ineens begint er een andere film te spelen als ik midden in een ander film zit. Of ineens begint de film weer voor aan. Dit gebeurd helemaal willekeurig. Op willekeurig tijdstippen, en of ik van dvd afspeel of over het netwerk, maakt allemaal niks uit.

Ik heb hier nu sinds een maandje last van. Wat zal ik doen? De speler valt nog binnen de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen de garabtie is geen oplossing daar het geen defect is.
Dit komt regelmatig voor met films waar een foutje in zit. De KiSS is daar erg gevoelig voor daar het geen correctie heeft zoals een PC :-)

De 2.8.8 versie brengt geen enkel probleem mee hetzij je remote control lelijk begint te doen. 2.8.8 is de beste firmware beschikbaar momenteel.

Nieuwe Firmware word verwacht begin December voor DP-1000...
De andere modellen 1 a 2 weken later.

GrEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 20:56:
mja ik heb die site meerdere keren bekeken maar ik word niet echt wijs uit ale de verschillende mod chips die er zijn en welke je dan moet hebben.

dan kan je ook nog voor een mod kiezen waarbij je alleen de bios flasht (TSOP??)
en je moet ook maar afwachten welke drive erin zit. zodat je weet welke cds je kan afspelen.

en de xbox is natuurlijk oud aan het worden. de xbox 2 zal misschien over een jaar komen en waar blijft de xbox 1 dan met zn spellen ed.

wat mij wel opvalt is dat bij kiss, yamada, philips er heel veel problemen zich voordoen. en daar heb ik dus niet veel zin in. ik wil gewoon al mn films zonder gezeik af kunnen spelen.

een kiss is nu 230 euro.
De XboX is nog heel wat nieuwer dan een KiSS hoor
XboX <> KiSS
733 Mhz <> 200 Mhz
64 MB <> 8 MB

en vergeet niet dat je hem naast Mediastation ook nog als spelcomputer kan gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

true.
ik denk dat ik uiteindelijk op allebij uitkom.
eerst de kiss maar eens aanschaffen en wellicht na wat spaarwerk een xbox erbij

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 04 november 2004 @ 14:00:
true.
ik denk dat ik uiteindelijk op allebij uitkom.
eerst de kiss maar eens aanschaffen en wellicht na wat spaarwerk een xbox erbij
Dat heb ik ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

dit weekend maar es bestellen dan. ben benieuwd of divxplayer.nl een beetje snel en goed is.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:54:
[...]

De XboX is nog heel wat nieuwer dan een KiSS hoor
XboX <> KiSS
733 Mhz <> 200 Mhz
64 MB <> 8 MB

en vergeet niet dat je hem naast Mediastation ook nog als spelcomputer kan gebruiken _/-\o_
Xbox is geweldig, en als je hem zeker weten voor dit doel gaat gebruiken hoef je er niet eens een modchip in te zetten en kan je de bios zo ook wel flashen. Je weet niet wat je mist met xboxmediacenter, die kunnen zoveel meer als die kiss apparaatjes. Je kan hem direct aansluiten op je netwerk en dan kan je al je shares benaderen en hoef je een film niet eens meer te branden... En daarnaast heb je ook nog een prachtige gameconsole :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

DarkShadow schreef op 05 november 2004 @ 11:52:
[...]

Xbox is geweldig, en als je hem zeker weten voor dit doel gaat gebruiken hoef je er niet eens een modchip in te zetten en kan je de bios zo ook wel flashen. Je weet niet wat je mist met xboxmediacenter, die kunnen zoveel meer als die kiss apparaatjes. Je kan hem direct aansluiten op je netwerk en dan kan je al je shares benaderen en hoef je een film niet eens meer te branden... En daarnaast heb je ook nog een prachtige gameconsole :P
Ik doe niet mee aan A is beter dan B dus geef ik gewoon wat feiten:

1. Nog nooit een KiSS DP-500 (of andere) van dichtbij gezien? Ik wel (ik heb er 1) en die heeft een ethernet-aansluiting. Ik stream 0.5 Tb aan film/muziek/foto's. Het is 6 maand geleden dat ik nog iets op CD-R gebrand heb.

2. Waarom geld verspillen aan een x-box waneer je al een pc hebt die krachtiger en veelzijdiger is? (ik neem aan dat de meesten hier al een pc hebben!)
En een x-box is toch maar een kleine beperkte en afgeslakte pc-componenten verzameling.

3. Een KiSS heeft geen mods/solderingen/extra kits/extra cable nodig. Je flasht een firmware update (officiële versies of niet) en klaar is kees. Works out of the box.

4. (Dit is het enige persoonlijk punt) Ik heb een PS2 als ik spellen wil spelen die niet op PC verschijnen :P . Bovendien (nog steeds persoonlijk) vind ik een KISS beter staan tussen m'n AV-spullen dan een x-box.

Conclusie voor mijzelf: Ik heb al een pc om spellen te spelen en die is krachtiger en veelzijdiger. Ik heb een PS2 om de andere spellen te spelen. Ik heb een Kiss DP-500 om out of the box streaming video te spelen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 17:16:

Mijn Xbox komt ook bij xboxing.nl vandaan en de afstandsbediening werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 20:56:

een kiss is nu 230 euro.
Ik heb voor een bios flah gekozen (TSOP) en de Samsung drive die er in zit leest alle cd's en dvd's die ik er tot nu toe in heb gestopt. Een paar vrienden van me hebben er ook meteen één gekocht en bij één van hen worden er geen dvd+ schijfjes gelezen. No problem, gewoon dvd- kopen! En anders bouw je er toch gewoon een andere dvd-drive in? De Xbox is een ordinaire PC dus dat lijkt me niet al te moeilijk. Ik heb er in ieder geval zelf een grotere harddisk in gebouwd en ik ben echt een Xbox-leek. De spelletjes die je er op kan spelen vind ik een leuk extraatje, maar het gaat mij toch echt om de multimedia eigenschappen. Binnen een maand heb ik nu 25 spellen verzameld (via Suprnova), dus met de 'houdbaarheidsdatum' van die spellen zit het de komende drie jaar ook wel goed.

Je hoort verder nog wel eens roepen dat de Xbox herrie maakt (ventilator). Maar als iedereen nou eerst eens de moeite nam om 'es wat te Googelen, dan lees je al heel snel dat je via de software de ventilator zonder oververhittingsproblemen op 10% kan zetten. Kortom, ik heb zowel een gemodde Xbox als een DP-500, het grote verschil tussen deze twee apparaten is dat de films en mp3's die ik via een netwerkshare draai, het op de Xbox ALTIJD zonder problemen doen. KiSS is mij kwijtgeraakt als tevreden klant vanwege de vele, vele bugs die steeds opnieuw opduiken bij nieuwe firmware. En je kan werkelijk een eeuwigheid wachten vóór er eens een update komt terwijl er voor de Xbox vele, vele goede freeware is te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ben benieuwd hoe ver je komt als je een willekeurig wifi kaartje in de dp1500 stop ipv de zyxel die zij aanbevelen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

blijkbaar heeft niemand hier dat nog getest :P

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Gisteren viel me eigenlijk iets nieuws op! (heb een DP-508)

Als ik een Divx Afspeel met een FPS van 23.97 dan schockt de film lichtjes als er een vloeiend camera beweging is.

Ik weet dat dit te maken heeft dat het geen standaart europese FPS is maar ik dacht altijd dat de Sigma chip die in de KISS zit dit op de een of ander manier wel aankon en je dan als kijker niets ervan merkte :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Zjemm schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:26:
blijkbaar heeft niemand hier dat nog getest :P
Toch wel, maar ik ontdek deze draad nu pas :P
Heb getest met originele Orinoco gold (feb '02) en een latere Avaya gold (nov '02). AP is een Apple Airport, "snow" model (mei '02), afstand amper 10m, geen muren ertussen. De Orinoco presteerde iets beter dan de meegeleverde ZyXel, maar bij alledrie trad bij sommige divx'en horten en stoten op.
Gelukkig ligt heel m'n huis sedert 2000 vol cat-5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier op deze forum en kreeg een tip om hier vragen te stellen omtrent een Kiss Divx speler.
Ik wil nl de Kiss DP-500 aanschaffen doch las ergens dat je standaard versie niet regio vrij is en dat je extra moet betalen om deze regio vrij te maken.
Ik wil gewoon een DP-500 kopen en indien mogelijk zelf deze regio vrij te maken (indien niet al te moeilijk).
- kan dit?
- zo ja, wat heb ik nodig?
- via internet de speler kopen of is er een zaak in Nederland die het verkoopt?

Ik hoop wat reacties te verkrijgen. Alvast bedankt
Groetjes, Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hee sjors, je kan hem zelf simpel regiovrij maken. Gebruik google maar eens en je zult divers methodes tegenkomen :) je kan ook kijken op

http://www.divxspeler.nl/phpBB2/index.php suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 14:42:
Ik had gisteren iets vreemds : stak de DVD van Hero erin (chinese import) en zei eerst : Invalid Code en toen voor de 2e keer : invalid region. Terwijl ie regiovrij is en ik gewoon andere chinese import erin kan doen.

Heeft iemand dit ooit gezien ?
Komt dit vaak voor aangeizen ik veel D's uit China en Taiwan krijg/aanschaf? Heb net een hoop DVD's uit China !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StuiTeR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:58:
hee sjors, je kan hem zelf simpel regiovrij maken. Gebruik google maar eens en je zult divers methodes tegenkomen :) je kan ook kijken op

http://www.divxspeler.nl/phpBB2/index.php suc6 :)
Top. Bedankt. Heb een hoop reakties doorgelezen en denk toch dat de Kiss DP-500 beter is voorme dan een Xbox.
Hoe zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Nouuuuu hehe ik was de 4e ofzo die hem in nederland had dus ik heb echt alle begin ellende meegemaakt :) (betaalde er nog 450 euri voor....) maar ik moet zeggen dat met de huidige firmware het een super relaxt apparaat is geworden. Het grote voordeel vind ik zelf dat het gewoon werkt als een dvd speler, dus rustig onderuit in de stoel, geen gedram met instellingen / codex. afstanbediening erbij, movie uitzoeken en kijken maar :)

enne wat betreft de regio. Er is een nieuwe beveiliging, mogelijk deze, die niet op regio vrije spelers werkt. Het leuke is dat de kiss EN regiovrij EN regio selectable is :) er is een speciaal menu waar je dit in kan stellen, zodat ook deze beveiliging exit is hehehe de friends dvdz hebben deze beveiliging ook en met de select functie spelen ze perfect :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ray op 26-11-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2004 @ 21:02:
[...]
Kortom, ik heb zowel een gemodde Xbox als een DP-500, het grote verschil tussen deze twee apparaten is dat de films en mp3's die ik via een netwerkshare draai, het op de Xbox ALTIJD zonder problemen doen. KiSS is mij kwijtgeraakt als tevreden klant vanwege de vele, vele bugs die steeds opnieuw opduiken bij nieuwe firmware. En je kan werkelijk een eeuwigheid wachten vóór er eens een update komt terwijl er voor de Xbox vele, vele goede freeware is te downloaden...
Ik wil mij hier graag bij aansluiten, ook ik heb zowel een DP-500 als een gemodde Xbox. Ik wilde gisteren de DVD Napolen Dynamite kijken op mijn DP-500 maar elke keer wanneer deze het menu van de film moest opstarten bleef hij hangen. Het enige wat ik kon doen was de DP-500 uit en weer aanzetten. Na nog een aantal maal prutsen heb ik het DVD schijfje in mijn Xbox geramd en wat denk je ? In 1x werken. Leve de Xbox _/-\o_
Ik wil de KISS niet afkraken maar ik heb al vaker vreemde dingen meegemaakt met deze speler terwijl de Xbox altijd mijn reddende engel was.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Vraagje (sorry als dit al vaak gevraagd is :+ )
Valt een kiss Dp-1000 te modden dat hij via netwerk kan???
Zou dit best weleens willen proberen eigenlijk :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:12:
[...]

Ik wil mij hier graag bij aansluiten, ook ik heb zowel een DP-500 als een gemodde Xbox. Ik wilde gisteren de DVD Napolen Dynamite kijken op mijn DP-500 maar elke keer wanneer deze het menu van de film moest opstarten bleef hij hangen. Het enige wat ik kon doen was de DP-500 uit en weer aanzetten. Na nog een aantal maal prutsen heb ik het DVD schijfje in mijn Xbox geramd en wat denk je ? In 1x werken. Leve de Xbox _/-\o_
Ik wil de KISS niet afkraken maar ik heb al vaker vreemde dingen meegemaakt met deze speler terwijl de Xbox altijd mijn reddende engel was.
De KiSS blijft idd helaas een beetje buggy
Ik heb nu een marantz DVD speler (regio vrij) voor de DVD's en een XboX voor de rest. Mijn DP508 gebruik ik enkel nog als mp3 bak en om webradio mee te doen.

Beeldkwaliteit van de marantz is ook zo veel beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Er is idd ook een beveiliging welke ervoor zorgt dat een dvd enkel werkt op een bepaalde regiocode, en dus niet afspeelbaar is als de speler region-free is.

Hiervoor zul je dus idd in het "geheime" menu moeten om dan de benodigde regio te selecteren voordat je die dus af kan spelen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
StuiTeR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:21:
...enne wat betreft de regio. Er is een nieuwe beveiliging, mogelijk deze, die niet op regio vrije spelers werkt. Het leuke is dat de kiss EN regiovrij EN regio selectable is :) er is een speciaal menu waar je dit in kan stellen ...
Vziw gebruikt Kiss nog altijd de regio-vrije DLS drives.
Kiss spelers hebben een hidden menu, te bereiken via "eject - del - 2 - 7 - 6". Op sommige bedieningskastjes is del = clear. Daar kan je de regio instellen.
En als je de settings grondig verknoeid hebt is de combinatie "eject - del - 1 - 2 - 3" (reset settings) ook best handig:P

Heb nog 'n vraagje over dat hidden menu. Je kan daar ook de scart instellen. Bij mij staat die op "uit" maar verder werkt eea goed. Weet iemand waarvoor die andere opties in scart dienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

die extra scart opties zijn ervoor als je een scart to vga cable gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 07:17

edwardVdV

I shall say this only once!

De nieuwste firmware voor de DP-1000 (2.9.0) is uit maar hij wordt met de grond gelijkgemaakt in deze draad: http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=2911.

Just so you know...

[ Voor 4% gewijzigd door edwardVdV op 09-12-2004 22:40 ]

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Laatst online: 20-07 11:04
Ik heb gister die ieuwe firmware (2.9.0) in mij dp-1000 geflashed en heb een xvid gekeken.

Tijdens de film van ong. 90 minuten sprong 4 keer de lade open. Dan moet je dus weer de film starten en op de gok de tijd invullen waar de film gebleven was. Lekker film kijken op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Laatst online: 03-09 07:17

edwardVdV

I shall say this only once!

Kid_E schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:48:
Ik heb gister die ieuwe firmware (2.9.0) in mij dp-1000 geflashed en heb een xvid gekeken.

Tijdens de film van ong. 90 minuten sprong 4 keer de lade open. Dan moet je dus weer de film starten en op de gok de tijd invullen waar de film gebleven was. Lekker film kijken op die manier.
Ik moet inderdaad zeggen dat KiSS met de DP-1000 de plank (voor wat betreft stabiliteit) flink heeft misgeslagen. Ik heb zelf de DP-500 en daar ben ik zeer tevreden over. Er mogen wat mij betreft wel wat nieuwe features worden toegevoegd, maar de basisfunctionaliteit (DVD, divx/xvid, netwerk) is in ieder geval stabiel. KML-stabiliteit interesseert me helemaal niks.

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Laatst online: 20-07 11:04
edwardVdV schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:30:
[...]

Ik moet inderdaad zeggen dat KiSS met de DP-1000 de plank (voor wat betreft stabiliteit) flink heeft misgeslagen. Ik heb zelf de DP-500 en daar ben ik zeer tevreden over. Er mogen wat mij betreft wel wat nieuwe features worden toegevoegd, maar de basisfunctionaliteit (DVD, divx/xvid, netwerk) is in ieder geval stabiel. KML-stabiliteit interesseert me helemaal niks.
Dat kun je wel zeggen ja. Gebeurt me ook vaak genoeg dat tijdens het kijken ineens de vooruitspoelen functie aanspringt :O

Komen ze sinds augustus weer eens met een firmware is er niks verandert. Nou ja de afstandsbediening reageert nog goed. (was bij 2.8.8 firmware helemaal verpest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik ben in het bezit nu van een dp-508 en nu, na eindelijk heel de topic doorgelezen te hebben, heb ik nog enkele vraagjes.
Dat hidden menu met toetsen open,del,2,7,6 werkt dit enkel nadat je de drive regiovrij hebt gemaakt? Omdat dit niet lijkt te werken (heb wel nig firmware 2.7.2 derop staan)Ben aan het wachten op de verbeterde 2.8.8

Hoe kan ik zien welke dvd drive erin steekt? Modelnr dus

DVD backuppen gaat dus wel naar ik gelezen heb maar geraak er niet goed aan uit ivm macrovision eruit halen enz...

Verder zijn mijn eerste indrukken zeer positief. Ben er zeer tevreden mee enkel die webradio nog ni kunnen testen omdak er nog de nieuwe firmware ni heb opgezet.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2004 @ 21:02:
[...]

Ik heb voor een bios flah gekozen (TSOP) en de Samsung drive die er in zit leest alle cd's en dvd's die ik er tot nu toe in heb gestopt. Een paar vrienden van me hebben er ook meteen één gekocht en bij één van hen worden er geen dvd+ schijfjes gelezen. No problem, gewoon dvd- kopen! En anders bouw je er toch gewoon een andere dvd-drive in? De Xbox is een ordinaire PC dus dat lijkt me niet al te moeilijk. Ik heb er in ieder geval zelf een grotere harddisk in gebouwd en ik ben echt een Xbox-leek. De spelletjes die je er op kan spelen vind ik een leuk extraatje, maar het gaat mij toch echt om de multimedia eigenschappen. Binnen een maand heb ik nu 25 spellen verzameld (via Suprnova), dus met de 'houdbaarheidsdatum' van die spellen zit het de komende drie jaar ook wel goed.

Je hoort verder nog wel eens roepen dat de Xbox herrie maakt (ventilator). Maar als iedereen nou eerst eens de moeite nam om 'es wat te Googelen, dan lees je al heel snel dat je via de software de ventilator zonder oververhittingsproblemen op 10% kan zetten. Kortom, ik heb zowel een gemodde Xbox als een DP-500, het grote verschil tussen deze twee apparaten is dat de films en mp3's die ik via een netwerkshare draai, het op de Xbox ALTIJD zonder problemen doen. KiSS is mij kwijtgeraakt als tevreden klant vanwege de vele, vele bugs die steeds opnieuw opduiken bij nieuwe firmware. En je kan werkelijk een eeuwigheid wachten vóór er eens een update komt terwijl er voor de Xbox vele, vele goede freeware is te downloaden...
Sorry voor het ophalen van een oude post maar HanzThePanz : zou je me kunnen zeggen waar je die 10% koeling setting hebt gevonden ? Ik wil namelijk mijn KISSDP500@508 gaan verkopen en een XboX kopen, TSOP erop en dan XBMC. Mijn angst is alleen dat ie nogal wat lawaai maakt. Ook dat van die DVD drive ; weet jij welke serienummers (1.1~1.6) deze hebben ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:48:

Ik werd daar ook tamelijk ongelukkig van en ben daarom op een Xbox overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:05:
[...]

Sorry voor het ophalen van een oude post maar HanzThePanz : zou je me kunnen zeggen waar je die 10% koeling setting hebt gevonden ? Ik wil namelijk mijn KISSDP500@508 gaan verkopen en een XboX kopen, TSOP erop en dan XBMC. Mijn angst is alleen dat ie nogal wat lawaai maakt. Ook dat van die DVD drive ; weet jij welke serienummers (1.1~1.6) deze hebben ?
Dit is tamelijk off-topic... Maar ja, nog één keer dan:
Koeling op 10% (of lager) zetten doe je in XBMC via Instellingen, Systeem en dan Ventilator snelheid. De serienummers 1.1 t/m 1.5 hebben volstrekt willekeurige drives en vanaf 1.6 (die nu in de winkels ligt) zit er meestal een Philips in die alles leest. Overigens zag ik laatst ergens (nee, kan 't niet meer vinden) op 't net een fotootje waar alledrie de DVD-tray's na een eject werden vergeleken. Zo kan je in de winkel al zien (als ze er tenminste stroom op willen zetten) wat voor drive er in zit. Verder komt er bijna dagelijks (ja KiSS, kan je nog wat van leren) een update van XBMC uit met nieuwe functionaliteiten en ondersteund 'ie standaard 36 talen, waaronder uiteraard Nederlands. Wellicht moet KiSS hun firmware ook 'es open source maken, ik weet zeker dat er mensen zijn die een veel beter resultaat op de markt kunnen zetten dan KiSS nu zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees allemaal over bugs met de dp-1000.. is het dus geen aanrader om te kopen?

ik heb macrovision vrije speler nodig .. maar der zijn amper.. en dit is 1 van de weinige :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive is best tevreden over zijn dp-500 ... heb je gelijk network-play en met de juiste firmware ook macrovision-disabled.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Ik heb al enige tijd een DP1000 en ik ben daar erg tevreden over.
Ik kocht hem met FW 2.8.4 opzich werkte dat prima, maar deze ondersteunt geen subtitles voor divx/xvid. Nu gebruik ik 2.8.5 en ik ben nog geen problemen tegen gekomen oid.

Mogelijk wordt een deel van de problemen veroorzaakt door de riante warmte ontwikkeling van het (erg) kleine apparaat.... :? Maar ik heb daar nog geen last van gehad...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 03:42:
hallo,

Ik ben in het bezit nu van een dp-508 en nu, na eindelijk heel de topic doorgelezen te hebben, heb ik nog enkele vraagjes.
Dat hidden menu met toetsen open,del,2,7,6 werkt dit enkel nadat je de drive regiovrij hebt gemaakt? Omdat dit niet lijkt te werken (heb wel nig firmware 2.7.2 derop staan)Ben aan het wachten op de verbeterde 2.8.8

Hoe kan ik zien welke dvd drive erin steekt? Modelnr dus

DVD backuppen gaat dus wel naar ik gelezen heb maar geraak er niet goed aan uit ivm macrovision eruit halen enz...

Verder zijn mijn eerste indrukken zeer positief. Ben er zeer tevreden mee enkel die webradio nog ni kunnen testen omdak er nog de nieuwe firmware ni heb opgezet.

Mvg
Iemand een antwoord op deze enkele vragen + de volgende bijkomende vraag;

wat raden jullie mij aan om een externe hd aan te sluiten op men router zodat ik hierop al men filmkes en mp3kes kan steken en dat me kissplayer deze kan gebruiken. tevens zou het veilig moeten zijn zodat er vanbuiten uit niet aankunnen natuurlijk.

Mvg

• Jive

Jive

MooMooMastah

Je Kiss heeft pc-link of ez-link achtig programma nodig om naartoe te connecten ..
Dus zomaar een applianceop je netwerk aansluiten helpt niet, omdat je geen server erop hebt.

Jive's Box
Jive @ DNET

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57
Ik heb dus van de week de DP-1000 geupdate naar versie 2.9.0, maar nu krijg ik ineens onder films de melding dat de film in een onjuist formaat gecodeerd is. Daarna doet geen enkele film het meer (telkens "Bad Disc" melding) en moet ik opnieuw de firmware flashen om het apparaat weer tijdelijk te kunnen gebruiken. Vrij irritant dus. Nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:23:
Ik heb dus van de week de DP-1000 geupdate naar versie 2.9.0, maar nu krijg ik ineens onder films de melding dat de film in een onjuist formaat gecodeerd is. Daarna doet geen enkele film het meer (telkens "Bad Disc" melding) en moet ik opnieuw de firmware flashen om het apparaat weer tijdelijk te kunnen gebruiken. Vrij irritant dus. Nog meer mensen dit probleem?
Ja, je bent zeker niet de enige. Kijk hier eens rond, daar vind je een hoop info over KiSS spelers en firmware: http://www.mpeg-playcenter.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1500, alleen heb ik zeer vaak het probleem dat ie divx en xvid gewoon veel te traag afspeelt of een half minuutje blijft hangen.

Ben er wel achter dat puur een snelheidsbeperking van de kiss cpu is, zijn er eigenlijk wel divx/xvid spelers met wel een goede snelheid ? (geen frame skip en goed synchroon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
hmm, normaal zou het moeten werken, ben je zeker dat je netwerk wel optimaal berijkbaar is? (liefst 100 mbit, geen dubbele transfers (fileserver > pc > kiss)). De kiss bezit namelijk een hardwarematige chip (sigma) die het decoderen van de stream doet, daarom werkt het ook met maar een 200 mhz cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:23:
hmm, normaal zou het moeten werken, ben je zeker dat je netwerk wel optimaal berijkbaar is? (liefst 100 mbit, geen dubbele transfers (fileserver > pc > kiss)). De kiss bezit namelijk een hardwarematige chip (sigma) die het decoderen van de stream doet, daarom werkt het ook met maar een 200 mhz cpu.
Netwerk ligt het niet aan, als ik het op cd brand heb ik hetzelfde probleem.
Begrijp me niet verkeerd heel veel films doen het prima, maar juist de grote kwaliteitsfilms met snelle bewegingen stotteren onkijkbaar, vandaar dat ik een alternatief zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand ook pics van de menu structuur van een Kiss 1500?
Ik ben nl. zeer geinstresseerd. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand een oplossing dat mijn dp-1000 'xvid fourcc' aankan??
Krijg nu namelijk een error :(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:49:

Ben er wel achter dat puur een snelheidsbeperking van de kiss cpu is, zijn er eigenlijk wel divx/xvid spelers met wel een goede snelheid ? (geen frame skip en goed synchroon)
Nero (die van de brander-software) gaat ook aan de gang met DivX en XviD. Zie http://www.nerodigital.com/eng/index.html en dat voor 99 euro! Een netwerkversie gaat er ongetwijfeld ook komen. Ik las ook dat ze gaan samenwerken met KiSS. En anders kan ik je een gemodde Xbox aanraden. Werkt altijd, geen problemen met firmware en foutloos beeld en geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik heb ondanks het afraden van scarface666 toch de kiss boven de xbox verkozen.
ik had de kiss 1500 bij divxplayer gekocht maar deze viel mij vies tegen.

vaak vast lopen en de helf van mijn divx speelde hij niet vlekkeloos af. en zo zijn er nog meer puntjes die mij tegen stonden.

nu heb ik netjes mijn geld terug gekregen en ga ik voor iets anders. voor mij geen kiss meer.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:49:
Welke fw draai je.Ik had vergelijkbare problemen met fw 2.9.0
Ik heb de zaak teruggeflasht naar 2.8.5
Heb daar wel daar de de "dp1000fw285_forced" versie van divxplayer.nl voor gewbruikt.
Qua xvid/divx stabiliteit perfect, al mijn xvids/divxen spelen probleemloos af.
Is stabieler dan de standaard 2.8.5 versie.
Bij mp3 afspelen is hij echter behept met de zelfde kwaal die ook de standaard 2.8.5 zit en dat hij na 10 of meer nummers vastloopt.
In deze is 2.9.0 beter
Mijn advies is ga je voor audio kies fw 2.9.0 maar ga je voor video kies dan de versie dp1000fw285_forced.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:23:
Ja heb ik ook, flash de zaak terug naar 2.8.5 middels de divxplayer.nl versie genaamd "dp1000fw285_forced" je staat versteld van de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:10

Ankh

|true

wat ik belabberd vind worden is dat de firmwares zijn verschrikkelijk lang duren. Ik mis een aantal future's (de klok :X) welke niet werken en sommige films willen niet eens werken..

waarover ikook niet te spreken ben is de dvdspeler die in mijn d500 zit. ik kan de helft van mijn dvd's niet meer lezen :( ik moet mijn brander uit me normale pc halen anders leest hij ze niet meer..
ik ga toch echt eens contact opnemen met divxplayer dat ik er andere in wil hebben. Want hij zou alles moeten spelen.. wat hij dus echt niet doet.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:22:
Heeft iemand ook pics van de menu structuur van een Kiss 1500?
Ik ben nl. zeer geinstresseerd. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:49:
Hoe zit het met je firmware.
Ik adviseer om 2.8.5 te gebruiken maar dan de forced versie die op de site van divxplayer.nl staat
Loopt bij mij met al mijn divxen en xvids perfect.
Denk er wel aan dat Qpel en GMC niet ondersteund worden door de DP1000.
Heb je een video met een van beide dan zul je ze met virtualdub moeten bewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
SCaRaBaeuS schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:33:
wat ik belabberd vind worden is dat de firmwares zijn verschrikkelijk lang duren. Ik mis een aantal future's (de klok :X) welke niet werken en sommige films willen niet eens werken..

waarover ikook niet te spreken ben is de dvdspeler die in mijn d500 zit. ik kan de helft van mijn dvd's niet meer lezen :( ik moet mijn brander uit me normale pc halen anders leest hij ze niet meer..
ik ga toch echt eens contact opnemen met divxplayer dat ik er andere in wil hebben. Want hij zou alles moeten spelen.. wat hij dus echt niet doet.
Ik vind dit ook steeds slechter worden. Ik denk dat KiSS de DP-500 inmiddels al afgeschreven heeft. Ik gebruik de DP-500 niet eens meer om DivX-en mee af te spelen. Puur voor DVD en CD's. Dat van de klok vindt ik trouwens een grote misser.
Ik zit er hard aan te denken om een XboX te kopen. Maar dat zal ook wel weer tegenvallen. De KiSS was een jaar geleden namelijk ook een top apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
in januari zou er een nieuwe firmwire uitkomen... eentje die hopelijk niet met meer ipv minder bugs bevat... zoals met vorige versies...
ik zou het echt wel super van kiss vinden moesten ze (als ze de dp500 afschrijven, dus geen support meer) de sourcecode vrijgeven, ik zie enkel maar voordelen voor kiss daarin (hun product blijft gebruikt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele speler is afgeschreven.
KiSS is aan het werk voor FW en als je gehoord hebt hoe tevreden mensen met Dp-1000 (DVS)
nu zijn, dan weet je wat er komt. De nieuwe FW is super stabiel geworden voor die speler.

Er is een probleem opgedoken met de Toshiba 1802 drives in de DP_1000 en daar word nu ook aan gewerkt. verder staat er een "grote" update voor de DP-558 te wachten (finale tests en bugfix ronde is aan de gang met MPC) en voor alle andere spelers, is January als Target gezet...

Dus, alles loopt nog lekker bij KISS voor updates en daar er nu heel andere procedure zijn voor tests en meer externe testers, zullen de FW releases beter en stabieler zijn. Bewijs heb je al gehad met de laatste 2 updates voor DP-558 en die van de DP-1000...

Groetjes

• Spam
Erikjebaldie schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:53:
[...]

Ik vind dit ook steeds slechter worden. Ik denk dat KiSS de DP-500 inmiddels al afgeschreven heeft. Ik gebruik de DP-500 niet eens meer om DivX-en mee af te spelen. Puur voor DVD en CD's. Dat van de klok vindt ik trouwens een grote misser.
Ik zit er hard aan te denken om een XboX te kopen. Maar dat zal ook wel weer tegenvallen. De KiSS was een jaar geleden namelijk ook een top apparaat!!
Even een waarschuwing voor alle mensen hier : ik heb zelf ook een XBOX gekocht omdat ik een beetje moe ervan werd dat ik soms films niet kon afspelen (DP500@508). Ook vind ik de foto en mp3 menu's echt bagger van kiss. De XBOX media center ziet er wel echt heel tof uit maarrrrr

DE XBOX MAAKT EEN GIGANTISCHE TERING HERRIE ! :( Dat ding staat te blazen als een PC waar je niet goed van word ! En iedereen die zo'n ding heeft maar zeggen 'dat het wel meevalt' of 'dan zet je de stereo toch wat harder'. En ja, je kunt de fanspeed regelen (ook alleen maar onder bepaalde applicaties XBMC) maar dat neemt niet weg dat dat ding gewoon erg gehorig is. ZEKER als je er films mee gaat kijken waar van die stille momenten in zitten.

Resultaat : ik heb de DP508 en XBOX nu naast elkaar staan en ga 'm pas verkopen als ik de XBOX met stillere fans heb uitgerust. Ondertussen veel geld uitgegeven aan het modden, stillere harde schijf erin gezet, afstandsbediening erbij enz enz. De vraag is of ik er nu beter van ben geworden.

moraal van het verhaal : denk na voordat je hieraan begint !

[ Voor 15% gewijzigd door Spam op 30-12-2004 11:38 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Wat betreft de geluids productie maat dat ding idd een enorme herrie., maarrr...

Is die Xbox niet passief te koelen....?
Oke d'r moet dan misschien wel een erg groot koelblok op maar zou dat niet kunnen...?

Ik bedoel je garantie ben je zo te horen toch al kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nou, ik ga er ook een andere fan in bouwen (liefst zo laag mogelijk dB) en de harde schijf wat afdempen. Passief koelen is denk ik wat moeilijk. De XboX heeft een 70mm casefan rechtop staan en de hitte moet de kast toch uit. Tenzij er stillere opties zijn om lucht uit de kast te krijgen. Er is iemand die 'm overigens water gekoeld heeft gekregen maar ik betwijfel of dat wel zoveel stiller is (www.xbox-scene.com/articles/water-cooled.php). Maar het moge duidelijk zijn dat dit dus niet zo 1-2-3 even gaat zoals sommigen beweren hier. Het geluid is echt een groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:29:
Geen enkele speler is afgeschreven.
KiSS is aan het werk voor FW en als je gehoord hebt hoe tevreden mensen met Dp-1000 (DVS)
nu zijn, dan weet je wat er komt. De nieuwe FW is super stabiel geworden voor die speler.

Er is een probleem opgedoken met de Toshiba 1802 drives in de DP_1000 en daar word nu ook aan gewerkt. verder staat er een "grote" update voor de DP-558 te wachten (finale tests en bugfix ronde is aan de gang met MPC) en voor alle andere spelers, is January als Target gezet...

Dus, alles loopt nog lekker bij KISS voor updates en daar er nu heel andere procedure zijn voor tests en meer externe testers, zullen de FW releases beter en stabieler zijn. Bewijs heb je al gehad met de laatste 2 updates voor DP-558 en die van de DP-1000...

Groetjes
Ja maar daar hebben de meeste gebruikers niet veel aan omdat zij een DP-500 bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:28:
[...]

Even een waarschuwing voor alle mensen hier : ik heb zelf ook een XBOX gekocht omdat ik een beetje moe ervan werd dat ik soms films niet kon afspelen (DP500@508). Ook vind ik de foto en mp3 menu's echt bagger van kiss. De XBOX media center ziet er wel echt heel tof uit maarrrrr

DE XBOX MAAKT EEN GIGANTISCHE TERING HERRIE ! :( Dat ding staat te blazen als een PC waar je niet goed van word ! En iedereen die zo'n ding heeft maar zeggen 'dat het wel meevalt' of 'dan zet je de stereo toch wat harder'. En ja, je kunt de fanspeed regelen (ook alleen maar onder bepaalde applicaties XBMC) maar dat neemt niet weg dat dat ding gewoon erg gehorig is. ZEKER als je er films mee gaat kijken waar van die stille momenten in zitten.

Resultaat : ik heb de DP508 en XBOX nu naast elkaar staan en ga 'm pas verkopen als ik de XBOX met stillere fans heb uitgerust. Ondertussen veel geld uitgegeven aan het modden, stillere harde schijf erin gezet, afstandsbediening erbij enz enz. De vraag is of ik er nu beter van ben geworden.

moraal van het verhaal : denk na voordat je hieraan begint !
Onzin, als je in XBMC de fanspeed op 20% zet is je XBOX nog koel zat voor Multimedia toepassingen.
Bij games gaat hij toch vanzelf weer harder draaien. En met een game heb je dat geluid echt niet door. Neem van mij aan ik he er iets van 10 omgebouwd, waarvan 5 voor KiSS bezitters en niemand wil nog terug, een KiSS is gewoon &^%&^%&^% .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Onzin, als je in XBMC de fanspeed op 20% zet is je XBOX nog koel zat voor Multimedia toepassingen.
Bij games gaat hij toch vanzelf weer harder draaien. En met een game heb je dat geluid echt niet door. Neem van mij aan ik he er iets van 10 omgebouwd, waarvan 5 voor KiSS bezitters en niemand wil nog terug, een KiSS is gewoon &^%&^%&^% .
Wat ik zeg is dat dit ding standaard gewoon herrie maakt omdat er een f*ckin cheap fan in zit. Hij maakt net zoveel herrie als een goedkope PC kast en dat is heel erg irritant tijdens het kijken van films. En zelfs als je 'm op 20% zet hoor je 'm nog en is het nog steeds irritant. En als je XBMC niet als start dash gebruikt staat ie op 100% te blazen dus als je er een DVD'tje in steekt dan zit je dus naar een PC te luisteren. Verder maakt de DVD drive geluid (doch zacht, maar je hoort het gewoon) dus eigenlijk zou je alles eerst op de harde schijf zetten. Dat komt ook weer omdat de DVD drive goedkope versies zijn van standaard drives. Bij KISS zit er een goeie stille en stabiele drive in.

Wat ik heb aangegeven is als je de luxe stilte van de KISS gewend bent je nogal van de koude kermis thuis komt als je de XBOX aanzet. Verder is de afstandsbediening niet zo tof. Wel is ie programmeerbaar maar dat kost ook weer tijd. Zo zit er standaard geen volume regeling op onder een knop, je kunt niet standaard inzoomen. En toch zijn dat functies die je gaat missen aan een KISS. En ja, je kunt het allemaal wel instellen maar je bent er veel tijd mee kwijt. Ik denk dat je onderschat dat deze dingen in de huiskamer staan bij moeder de vrouw :(

Ik ben wel eens dat de XBMC veel meer kan en dat het afspelen van films veel soepeler verloopt en dat het voor en achteruit spoelen veel lekkerder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Sterker nog, bij mij draait de Xbox al drie maanden met de fanspeed op 10%. Geen centje pijn, geen herrie. Ik ben van m'n DP-500 op de Xbox overgestapt vanwege het sublieme streamen over 't netwerk van audio en video (mp3, divx, xvid, mpg). En Dvd's? Die speel ik gewoon af in m'n Pioneer dvd-speler. Ja, je moet er wat tijd in steken (read the f*cking manual!) maar mijn Xbox afstandsbediening doet het prima: mp3's vooruit en terug spoelen, on-line playlists aanmaken, aanvullen en opslaan (wanneer gaat KiSS daar eindelijk eens wat mee doen???) en ook 'moeder de vrouw' zonder academische opleiding kan met een Xbox overweg.

Ik geloof inderdaad dat de DP-500 is afgeschreven door KiSS, ik zit al maanden te wachten op een firmware update. Maar KiSS kan wat mij betreft gigantisch de pot op, mijn DP-500 heb ik zelf al afgeschreven. Dat een gemodde Xbox incl. afstandsbediening duurder is dan een DP-500 is trouwens ook enorme onzin. En verder ben ik nog nooit zo'n buggy apparaat tegengekomen als een KiSS-player. Weet dus waar je aan begint als je zo'n ding koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
SCaRaBaeuS schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:33:

ik had hetzelfde probleem met mijn 450. met de 2.8.5 firmware speelde de helft van mijn dvd's niet meer. ik heb toen de 2.8.8. firmware geinstalleerd. Deze zou een risico kunnen vormen volgens divxplayer.nl, maar bij mij werkt deze perfect. geen problemen meer met afspelen dvd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ik heb al 2.8.8. FW draaien, maar zelf gebrande dvd's kan hij niet aan.. hij zou alles moeten lezen maar niet dus

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
SCaRaBaeuS schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:20:
ik heb al 2.8.8. FW draaien, maar zelf gebrande dvd's kan hij niet aan.. hij zou alles moeten lezen maar niet dus
Ik heb 2.8.5 FW en die slikt alles.Met 2.9.0 slikte hij niets, maar daar zit een bug in. Heb em weer teruggezet op 2.8.5. FF afwachten op de nieuwe FW dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
daar heb ik geen last van. ik brand alle dvd's zelf. het schijnt wel afhankelijk te zijn van de gebruikte dvd speler. ik heb een van de eerste spelers, daar zou dat goed mee moeten gaan. De reden dat dvd's niet goed worden gelezen is de reden geweest de 2.8.8. niet officieel te releasen.
Mij heeft het in elk geval geholpen omdat ik zelf gebrande dvd's in de helft van de gevallen niet kon lezen met 2.8.5. FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
Firmware problemen versie 2.8.8
Er is door KiSS geverifieerd dat sommige spelers een probleem kunnen hebben met de 2.8.8 firmware. Het is niet zo dat bijvoorbeeld elke DP-xxxx het probleem heeft, en als u géén problemen heeft, kunt u gewoon de firmware 2.8.8 blijven gebruiken. KiSS zal spoedig met een nieuwe firmware komen. Wij adviseren voor een firmware CD altijd een CD-RW te gebruiken, aangezien u deze opnieuw kunt gebruiken.
Hieronder treft u en opsomming, en onderaan de (tijdelijke) oplossing:

Mogelijk probleem: - Afstandsbediening reageerd niet of nauwelijks.
Speler(s): - Mogelijk alle, behalve DP-470 Door KiSS geconformeerd: DP-450, DP-500, DP-508
Verklaring: - Er is een batch afstandsbedieningen gemaakt waarvan KiSS niet wist dat de frequentie iets anders was dan daarvoor. Inmiddels is dit probleem verholpen, en zal in de nieuwe firmware dit opgelost zijn.

Mogelijk probleem: - Speler blijft precies op 3.35 minuten hangen.
Speler(s): - Mogelijk alle, behalve DP-470 Door KiSS geconformeerd: DP-1000
Verklaring: - Onbekend tot nog toe.

Tijdelijke oplossing:
U mag de speler terug flashen naar een oudere firmware.! nooit lager dan 2.8.3 flashen !
- DP-450: U dient eerst terug te flashen naar 2.8.3, daarna naar 2.8.5. U kunt NIET gelijk terug naar 2.8.5.
- DP-500: U kunt direct terug flashen naar 2.8.3.
- DP-508: U kunt direct terug flashen naar 2.8.3.
- DP-1000: U kunt direct terug flashen naar 2.8.5.
- DP-1500: U kunt direct terug flashen naar 2.8.5.
- DP-1504: U kunt direct terug flashen naar 2.8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP-508-2.8.3-BIG-Font29-ISO1-normal.iso

Naat ik deze full update had uitgevoerd kreeg ik volgende problemen:
- geen pc link meer en met de originel ip adres die ik opnieuw invoer geeft nog steeds een foutmeding (no pc link found)
- door die misisng pc link ook geen webradio denk ik (lay out scherm ook niet meer hetzelfde)
- dacht dat ik kon resetten naar factory settings doch is dit niet meer mogelijk?
- remote control werkt inderdaad langzaam soms helemaal niet en moet de speler div. keren uitzetten en opnieuw starten
- alles gerest unistall en software openiuew geinstalleerd en geheel aangezet doch nog steeds pc link missing
- heb nu een dure dvd speler en ook bepaalde avi files kan hij niet afspelen maar wel op mijn pc.

wat doe ik fout?
sjorscanbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lezen van lovende verhalen over de Yamada DVX-6700 hebbe we die aangeschaft. Maar het is erg verot ding :( .
De analoge uitgangen kraken verschikelijk, waneer er iest snel beweegt in divx/xvid blokt het scherm, is erg traag, erg gekope look en zelfde brakke afstandbediening als cyberhome, en ik hoor verhalen dat die op maar 640*480 afspeelt.

Is de kiss Dp1000 stukke beter ? Of is het een afradere.
*Hij moet goed ondetitels ondersteunen
*stereo geluid uit via scart
*Goeie divx/xvid weergaven (geen blokerig beeld).
*Goed met DVD+RW overweg kunne.
*geen trage software matige speler zo als die cyberhome en yamada spelers.

Als dit niet kan dan koop ik liever een hele goede dvd speler voor het zelfde geld, dan zet ik de divx maar om naar dvd op me computer.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:42:
Na lezen van lovende verhalen over de Yamada DVX-6700 hebbe we die aangeschaft. Maar het is erg verot ding :( .
De analoge uitgangen kraken verschikelijk, waneer er iest snel beweegt in divx/xvid blokt het scherm, is erg traag, erg gekope look en zelfde brakke afstandbediening als cyberhome, en ik hoor verhalen dat die op maar 640*480 afspeelt.

Is de kiss Dp1000 stukke beter ? Of is het een afradere.
*Hij moet goed ondetitels ondersteunen
*stereo geluid uit via scart
*Goeie divx/xvid weergaven (geen blokerig beeld).
*Goed met DVD+RW overweg kunne.
*geen trage software matige speler zo als die cyberhome en yamada spelers.

Als dit niet kan dan koop ik liever een hele goede dvd speler voor het zelfde geld, dan zet ik de divx maar om naar dvd op me computer.
Alvast bedankt.
ik heb een dp500 maar deze werkt perfect :) alles werkt gewoon hoor :)
Hij is alleen beetje traag van begrip wat betreft als ik iets selecteer (dus menu van de kiss zelf, maar dat kan ook aan andere dingen liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb mijn 500@508 nu al een tijdje.
Vroeger was het nog goed, maar nu begin ik steeds meer uitval te krijgen (Qpel etc.).
Je begint ook al gewend te raken aan de minpuntjes van de Kiss Player (oa: FF/RW), terwijl dit toch wel "standaard" functies zijn bij een player.

Als er een "glitch" zit in de film dan gaat de Kiss player meteen over zijn nek, terwijl als je de film op de PC afspeelt (Media player) dan speelt die het wel goed af.
Beetje lullig als je het al op CD hebt gebrand en je komt erachter dat de Kiss player over de zeik gaat. Je kan beter meteen DivFix over elke film gooien als die binnen is. :r
En ga maar eens vooruit spoelen, totdat je over die "glitch" heen bent. :(

Mijn vraag is: Hoe gaat de Xbox om met een "glitch" in de film ?

PS: Niet dat er bij elke film een "glitch" zit, maar in sommige films zitten wel eens 1 of meerdere "glitches".

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:30:
Ik heb mijn 500@508 nu al een tijdje.
Vroeger was het nog goed, maar nu begin ik steeds meer uitval te krijgen (Qpel etc.).
Je begint ook al gewend te raken aan de minpuntjes van de Kiss Player (oa: FF/RW), terwijl dit toch wel "standaard" functies zijn bij een player.

Als er een "glitch" zit in de film dan gaat de Kiss player meteen over zijn nek, terwijl als je de film op de PC afspeelt (Media player) dan speelt die het wel goed af.
Beetje lullig als je het al op CD hebt gebrand en je komt erachter dat de Kiss player over de zeik gaat. Je kan beter meteen DivFix over elke film gooien als die binnen is. :r
En ga maar eens vooruit spoelen, totdat je over die "glitch" heen bent. :(

Mijn vraag is: Hoe gaat de Xbox om met een "glitch" in de film ?

PS: Niet dat er bij elke film een "glitch" zit, maar in sommige films zitten wel eens 1 of meerdere "glitches".
Zelde als een PC want de XboX is in weze een PC. je merkt er dus niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is glitch ?
(Maar zo ramp is het niet dankzij dat mooie tooltje divfix)

En kan hij ook divx/xvid afspelen met ac3 of is alleen stereo geluid mogelijk ?
Wat voor ondertiteling formaat ondersteund die, gewoon *.srt ?
Heeft iemand een grote foto van de speler hoe de voorkant er uit ziet, ik kan op het i-net maag geen goeie foto vinden van de kis dp1000 . Alleen van die kleine foto0s met erg weinig detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:40:
Wat is glitch ?

En kan hij ook divx/xvid afspelen met ac3 of is alleen stereo geluid mogelijk ? je kan alles instellen en alles werkt ook gewoon
Wat voor ondertiteling formaat ondersteund die, gewoon *.srt ? Yupz
Heeft iemand een grote foto van de speler hoe de voorkant er uit ziet, ik kan op het i-net maag geen goeie foto vinden van de kis dp1000 . Alleen van die kleine foto0s met erg weinig detail.heb geen dp1000
lezen is ook een vak had hier op al een antwoord gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:59:
[...]

Ja heb ik ook, flash de zaak terug naar 2.8.5 middels de divxplayer.nl versie genaamd "dp1000fw285_forced" je staat versteld van de stabiliteit.
Ik heb ook het probleem dat hij tijdens het afspelen van een film blijft hangen, wil dus weer terug naar 2.8.5. Echter de versie die jillie zeggen kan ik daar niet (meer ??) vinden, heeft iemand deze voor mij nog liggen zodat ik deze kan gebruiken ?

Wel irritand de de ondertiteling dan niet meer werkt (bij 2.8.5) bij divx (vind mijn vriendin niet leuk -> en daar is de player van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Wat is glitch ?
Dat is net zoiets als "a glitch in the Matrix". Get it ? ;)
En in mijn vorige reply had ik het ook al over DivFix. (lezen is idd een vak)

Maarre, ga jij soms alle films die binnenkomt ff met DivFix langs ? Nou ik dus niet.
Ik leen soms ook wel eens spindles van anderen, moet ik soms ook alle CD's met DivFix langsgaan ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:31:
[...]

Sterker nog, bij mij draait de Xbox al drie maanden met de fanspeed op 10%. Geen centje pijn, geen herrie. Ik ben van m'n DP-500 op de Xbox overgestapt vanwege het sublieme streamen over 't netwerk van audio en video (mp3, divx, xvid, mpg). En Dvd's? Die speel ik gewoon af in m'n Pioneer dvd-speler. Ja, je moet er wat tijd in steken (read the f*cking manual!) maar mijn Xbox afstandsbediening doet het prima: mp3's vooruit en terug spoelen, on-line playlists aanmaken, aanvullen en opslaan (wanneer gaat KiSS daar eindelijk eens wat mee doen???) en ook 'moeder de vrouw' zonder academische opleiding kan met een Xbox overweg.
Tjsa, dit word een beetje welles nietes verhaal wat denk ik niet zoveel zin heeft. Ik vind dat ding blazen (ook op 20%) en jij niet. Soit ;). Wat ik alleen probeer aan te geven is dat je in de xbox gewoon veel meer tijd moet steken om het allemaal aan de gang te krijgen. En dat heeft niets met de f*ckin manual te maken, je moet wel wat fora afstruinen en veel proberen om het allemaal aan de gang te krijgen. Dat versus de plug&play van kiss.

Maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt : ik ben blij met de veelzijdigheid van de xbox en ik speel nu lekker af en toe een spelletje op de TV. Alleen die herrie is een enorme bottleneck bij ons in de huiskamer. Daarom ga ik er eind deze week een Pabst 8x8 fan van 19dbA insteken om 'm z'n bek te laten houden. Heb al wat met kurk onder de RF shield gedaan maar dat haalde niets uit. En wat betreft de de tijd die je erin steekt : dat moet gewoon vermeld worden want het lijkt hier op de topic allemaal zo makkelijk maar dat is het niet.

Wat ik niet snap is waarom je de DVD's nu niet op de XboX afspeelt. Hij is toch zo geweldig dus waarom ? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat de kleuren nogal flets zijn vergeleken met de kiss maar dat kan aan de instellingen liggen. Misschien dat dat de reden is of gewoon omdat je 'm toch hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Spam schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:14:
En dat heeft niets met de f*ckin manual te maken, je moet wel wat fora afstruinen en veel proberen om het allemaal aan de gang te krijgen. Dat versus de plug&play van kiss.
Zoals je hier ziet is dat Plug & Play van Kiss meer marketing dan werkelijkheid. Je moet de fora afstruinen om lotgenoten voor je problemen te zoeken en naar oplossingen te zoeken ;)

Bij de X-Box moet je wat effort leveren om het werkend te maken, maar dan werkt het ook als ik de verhalen moet geloven. Zelf ben ik ook geen X-Box fan omdat ik liever een echt compact barebone systeem bouw, en dat heb ik ook gedaan. Maar ik denk wel dat een Kiss nooit op de markt had mogen komen met al die bugs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag mbt DivX-XviD files, waarvoor mensen over het algemeen zo een speler kopen, is er nog wel leven voor dit formaat op de korte termijn ?

Sinds de intrede van de DVD recorders en de verhoging van de snelheid van het internet, is DivX toch geen noodzaak meer ? Persoonlijk vind ik namelijk de bottleneck, de kwaliteit van de formaten.

Met Blu Ray in aantocht zal dat toch helemaal veranderen ? Kwaliteits technisch gezien ? Tuurlijk, een DivX filmpie download je nu eenmaal sneller, maar is dat de grote reden hiervoor ? Films downen en lekker gratis kunnen kijken ?

Ook had ik onlangs gelezen op de DivX site dat producenten van stand alone DVD recorders straks DivX gaan ondersteunen. Dan rijst bij mij de vraag : Waarom een slechtere codec kiezen als we daarmee straks op Dual Layer kunnen opnemen, en misschien al vrij snel op Blu Ray ?

Heb zelf een tijdje DivX gebruikt, verschillende versie's, om een aantal dingen in deze codec te zetten voor back up. Maar de tijd die je ervoor kwijt bent en de kwaliteit hebben mij ervan weggedreven.

Dus ik vraag me af of DivX in de nabije toekomst de mensen nog kan bekoren om het blijven te gebruiken, zeker nu gezien de ontwikkelingen. Voor internet gebruik kan me ook uitwijken naar andere codec's lijkt me :)

Heb zelf eens voor de keuze gestaan om een Kiss speler over te nemen, maar heb hier vanaf gezien, omdat mijn Xbox hetzelfde, zo niet meer kan dan de Kiss speler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:41:
Persoonlijk vind ik namelijk de bottleneck, de kwaliteit van de formaten.
De films die ik hier heb, zijn allemaal beter dan VHS kwaliteit. Tuurlijk, aan een pure DVD kan het niet tippen, maar het is echt wel goede kwaliteit die je op een grote breedbeeld tv perfect kunt bekijken.

Voor mij is het dus gewoon een afweging: kwaliteit, prijs, snelheid. Die afweging heeft mij doen besluiten een Kiss DP-1000 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
SSSF schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:25:
[...]

Ik heb ook het probleem dat hij tijdens het afspelen van een film blijft hangen, wil dus weer terug naar 2.8.5. Echter de versie die jillie zeggen kan ik daar niet (meer ??) vinden, heeft iemand deze voor mij nog liggen zodat ik deze kan gebruiken ?

Wel irritand de de ondertiteling dan niet meer werkt (bij 2.8.5) bij divx (vind mijn vriendin niet leuk -> en daar is de player van)
De ondertiteling niet werkt bij 2.8.5? Bij mij werkt de ondertiteling gewoon met 2.8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:14:
[...]

Wat ik niet snap is waarom je de DVD's nu niet op de XboX afspeelt. Hij is toch zo geweldig dus waarom ? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat de kleuren nogal flets zijn vergeleken met de kiss maar dat kan aan de instellingen liggen. Misschien dat dat de reden is of gewoon omdat je 'm toch hebt staan.
Ik vind de weergave op een 'gewone' DVD-speler sowieso beter dan op een KiSS DP-500 en/of Xbox. Zowel de KiSS als de Xbox heb ik gekocht om m'n films (en vooral mp3's) via het netwerk te spelen en niet vanaf schijfjes. Desondanks gebruik ik de KiSS ook nog steeds in de slaapkamer, maar ik zit met smart op firmware te wachten die én m'n afstandsbediening laat werken én m'n films niet na drie minuten laat stoppen. Zit nu dus weer op de 2.8.3 firmware van 'Jacek' uit Polen. En het blijft maar stil vanaf het DP-500 front... Lees hier lovende verhalen over de 1000. Heb ik dan 'gewoon' de verkeerde KiSS player gekocht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
nee, ik ben zwaar lovend over de dp500 ;)

Deze maand zou er een firmware update komen voor de 500. Het afstandsbediening probleem heb ik ook, gewoon niet op de speler zelf richten maar op het dak doet wonderen ;).

De standaard scart kabel die bij mijn kiss zat was wel van mindere kwlaiteit, deze heb ik vervangen omdat er storingen in het beeld kwamen.

Verder niks geen problemen met het apparaat, hij doet wat hij hoort te doen en ben er zeer tevreeden mee.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja, ik heb gewoon de vanilla 2.8.3 voor mijn dp-500 en heb er eigenlijk nooit rare problemen mee gehad, enkel het niet kunnen spoelen in non-dvd-films ervaar ik als irritant tijdens het kijken, en het feit dat een é niet als een leeg karakter weergegeven word in de ondertiteling.

En als een film vaag stotterd (sommige skvcds en enkele zelfbrand-dvd's) , dan is dat meestal met een power-cycle wel weg.

Als ondertiteling-files gewoon de standaard sub of srt files (txt files, dus niet dvd-extracts) en geen problemen mee.

Ik heb expres nog niet de 2.8.8 fw erin gestopt, omdat mijn kiss achter een glazen deurtje staatm, en alhoewel ik hem al bijna 1.5 jaar heb, geen echte vage problemen heb met mijn speler, behalve mp3-play waar hij pauze's doet tussen de tracks.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan hij ook divx/xvid afspelen met ac3 of is alleen stereo geluid mogelijk ?
Wat voor ondertiteling formaat ondersteund die, gewoon *.srt ?
Heeft iemand een grote foto van de speler hoe de voorkant er uit ziet, ik kan op het i-net maag geen goeie foto vinden van de kis dp1000 . Alleen van die kleine foto0s met erg weinig detail.
Ondertiteling pakt hij meerdere formaten, ieg sub en srt.

Hier enkele foto's:
http://home.student.utwente.nl/m.veger/kissdp1000shining.jpg
http://home.student.utwente.nl/m.veger/kissdp1000front.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 02:41 . Reden: Foto's waren te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een maandje de DP500. Ik zit me af te vragen of ik misschien een maandag-morgen-gevalletje heb....

Probleem 1: als ik naar Webradio2 zit te luisteren en ik wil weer terug naar het hoofdmenu krijg ik een BSOD (Blue Screen Of Death, naar goed Microsoft-gebruik) met de volgende error-message:

PARSE ERROR
An error occurred during the processing of the page

[BACK]

Als ik nu op enter druk op de AB ben ik weer terug bij de Webradio2-pagina

Probleem 2: Als ik via de netwerkverbinding naar een gedownload filmpje wil kijken krijg ik heel vaak een error-message met betrekking tot een onbekende codec (zou alles af moeten kunnen spelen?). Hierna reageert de DP500 nergens meer op en de enige remedie om hem weer aan de praat te krijgen is DSR (Deep System Reset, power off, power on).

Deze problemen doen zich voor met FW 2.8.8 en FW 2.8.3.
Zitten deze fouten in de firmware, of in de hardware? En is er een fix voor?
Iemand enig idee? 8)7

mart148

Edit 20jan05:

Antwoord 1: eerst op STOP, dan via GO BACK weer terug naar het Webradio2 beginscherm, dan STOP drukken...... en je bent weer in het hoofdmenu..... (en dus NIET via de MENU knop)
Logisch? NEEEE! ...maar werkt wel...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:47:
[...]
Ik vind de weergave op een 'gewone' DVD-speler sowieso beter dan op een KiSS DP-500 en/of Xbox
De reden waarom ik dit vraag is omdat DVD's er heel raar uitzien op de xbox. Ik zie lijnen ontstaan bij de standaard DVD speler en onder XBMC schokt het beeld. Hier had ik geen last van met de DP500. Ik gebruik de composite uitgang via een video recorder naar de TV. En de TV is al erg oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
En jawel dames en heren,
met veel trots kondig ik u aan: FreeKiSS 0.3!

De lijst met veranderingen is nogal groot, maar ik heb toch steeds de nadruk blijven leggen op de snelheid en de userfriendly-ness (en geen kilo's aan opties zoals in ezlink :) )
Added:
* Bug #1025960: Selection of subtitle paths
* Request #958570: Automatically convert non-supported images to JPEG
* Request #1101470: Add an index to songs inside a playlist
* Added a tiny firewall feature to provide more security
* Added HTTP-server to serve KML-links (firmware 2.8.8+)
* Selection of debug level
* Added option to automatically resize images (fixes flicker)
* Popupmenu in the share-lists for easier manipulation of those lists
* Added player ID and filename to the "Connected Players" tab

Fixed:
* Bug #1028532: Multiple network interface cards are working correctly now
* Bug #1089672: Samba shares inside a playlist are supported now
* Samba shares are now working again in a shared path
* Huge speedup for image-loading
* Crash when closing FreeKiSS while streaming a file
* Allow multiple directories to be dragged at once

Changed:
* Much better (cleaner) code to see if a player is still connected
* Cleaned up the merge-code
* Removed playlist setting (defaulted to True)
De KML pagina's zijn uitermate handig voor iedereen die een firmware groter of gelijk aan 2.8.8 heeft, je moet dan PC-Link kiezen ipv webradio, en je krijgt een mooi lijstje.

linkje: http://prdownloads.source...s-setup-v0.3.exe?download
website: http://freekiss.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

fantastisch _O_

freekiss heb ik altijd al een uber progje gevonden, lekker vind ie de mappen auto, ipv zelf toevoegen met kiss :/

deze nu ff testne :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ok, mensen met een dp558 moeten de imageresize uitzetten, en zullen helaas nog steeds aan de .jpg gebonden zijn... ik heb namelijk pas ontdekt dat de dp558 een andere manier gebruikt om de images te requesten, en aangezien ik geen dp558 heb, zal dat niet zo simpel worden om te fixen

tenzij iemand mij een dp558 wil schenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
de problemen met de DP-558's zijn opgelost: FreeKiSS 0.31 (bugfix release)

code:
1
2
3
4
5
6
7
  Added:
    * Request #1099318: WPL Playlists supported (No Auto Playlists)
    * Option to check for updates on startup

Fixed:
    * Bug #1107506: Sending images to the DP-558 is now supported
    * Bug #1107505: Access Violation when showing the Log-tab

de 0.3 versie was nogal buggy (access violation op de log tab), maar deze versie zou dat goed moeten maken.

Wat zeer handig is, is de "Option to check for updates on startup", FreeKiSS zal zelf zeggen als er een update is :)

Veel plezier ermee, en sorry voor de nogal buggy 0.3...

edit: linkje: http://prdownloads.source...-setup-v0.31.exe?download

[ Voor 9% gewijzigd door Mayco op 24-01-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Als de kiss begint te zeuren dat imagemagick niet installed is, terwijl dat wel meegevinkd was ... controleer of msvcr71.dll wel op het systeem staan, en kopieer hem naar de freekiss directory.

De eerste keer na installatie gaf hij geen melding dat het miste, maar freekiss moet die goed zien anders werkt de resize niet.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hmm, dat is vreemd... ik herinner me dat die msvcr71.dll mee in het imagepakket zat, maar het gaf heen problemen door die weg te laten...
Ik zal in toekomstige versies die dll mee includen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

Mayco schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:40:
En jawel dames en heren,
met veel trots kondig ik u aan: FreeKiSS 0.3!
Perfect!!!!!
muchos kuddo's!

inmiddels 3.1 erop gezet, werkt voor zover ik kan zien allemaal perfect (dp-1500).
fijn dat je kml geintegreerd hebt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

watskeburt

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.