Wat ik me afvraag mbt DivX-XviD files, waarvoor mensen over het algemeen zo een speler kopen, is er nog wel leven voor dit formaat op de korte termijn ?
Sinds de intrede van de DVD recorders en de verhoging van de snelheid van het internet, is DivX toch geen noodzaak meer ? Persoonlijk vind ik namelijk de bottleneck, de kwaliteit van de formaten.
Met Blu Ray in aantocht zal dat toch helemaal veranderen ? Kwaliteits technisch gezien ? Tuurlijk, een DivX filmpie download je nu eenmaal sneller, maar is dat de grote reden hiervoor ? Films downen en lekker gratis kunnen kijken ?
Ook had ik onlangs gelezen op de DivX site dat producenten van stand alone DVD recorders straks DivX gaan ondersteunen. Dan rijst bij mij de vraag : Waarom een slechtere codec kiezen als we daarmee straks op Dual Layer kunnen opnemen, en misschien al vrij snel op Blu Ray ?
Heb zelf een tijdje DivX gebruikt, verschillende versie's, om een aantal dingen in deze codec te zetten voor back up. Maar de tijd die je ervoor kwijt bent en de kwaliteit hebben mij ervan weggedreven.
Dus ik vraag me af of DivX in de nabije toekomst de mensen nog kan bekoren om het blijven te gebruiken, zeker nu gezien de ontwikkelingen. Voor internet gebruik kan me ook uitwijken naar andere codec's lijkt me
Heb zelf eens voor de keuze gestaan om een Kiss speler over te nemen, maar heb hier vanaf gezien, omdat mijn Xbox hetzelfde, zo niet meer kan dan de Kiss speler