[3d] post je 3d stuff maar weer - part 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103805

Bedankt voor de reacties..

Het wordt inderdaad een symmetrische beer, dus met vertices
cutten, welden en slepen, bepaal je de grove vorm... Hoezo gebruik je niet al
te veel extrude en bevel? En Niet al de veel op polygon niveau werken dus?

Ik ga snel weer verder proberen, hoop binnenkort mijn 1e WIP
te presenteren..

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/10002/10002/JPEG/1030453515//m7n1
deze stamt uit m'n prille box-moddel-begintijd :)
Het is een methode waar ik verliefd op ben geworden, maar een goed model, is heel, heel erg lastig. Je leert het eigenlijk alleen maar door ervaring. Het helpt wel als je de gedachte achter bv. meshsmooth weet. Dan snap je ook dat het handig is om de niet-gesmoothe mesh erg strak en netjes te houden.

Een leuke vorm maken is erg makkelijk met box-moddeling. Een goede mesh daarentegen ontettend moeilijk imho. het beertje hierboven is een ware ramp qua mesh en de enigste rede dat het wel leuk uitziet is door hele hoge meshmooth waardes :+

Maar nogmaals, doen, doen en dan eventueel nog wat doen. De enigste methode om box-moddelen echt te leren :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Atgast schreef op 25 januari 2004 @ 17:41:
[afbeelding]
<knip> ;)
lol ziet er leuk uit... pic is een beetje klein, is dat een normale material of heb je er echt haar op gezet? (shag hair?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik ben maar weer eens aan een auto begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/shelby.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

geez schreef op 25 januari 2004 @ 18:13:
[...]

lol ziet er leuk uit... pic is een beetje klein, is dat een normale material of heb je er echt haar op gezet? (shag hair?)
jup, shag hair. Het model was aanvankelijk ook bedoeld om dat te testen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86400

Qylos schreef op 25 januari 2004 @ 17:24:
Betreft Chamfer:

Als ik bezig ben met een vertex die ik wil chamferen is het vaak dat de standaart waarde die de pijltjes doen (0,1) al te veel is. In dat geval moet ik natuurlijk gewoon een lagere waarde met het toestenbord invullen. Het probleem is dan alleen dat het soms gebeurt dat de chamfer dan niet goed gaat: de vertices worden dan wel gecopieerd maar de positie veranderd niet; dus als ik een ronde vorm wil maken gebeurt er niets, terwijl er wel wat gebeurt als ik niet het toetsenbord gebruik om waardes in te voeren (die waardes waren dan 0,05).
Ik ben er niet zeker van, maar het zou wel eens kunnen zijn dat dit te wijten is aan het gebruik van een punt ipv een komma. Als je gewoon het punt van je nummeriek toetsenbord gebruikt zal het niet lukken. Je moet de komma van je gewone toetsenbord gebruiken (zo is het bij mij iig) Of het moet zijn dat je dit ergens kunt veranderen (zal waarschijnlijk wel gaan, maar ik heb er nog nooit achter gezocht, misschien toch eens doen... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Atgast schreef op 25 januari 2004 @ 17:41:
[afbeelding]
Het is een methode waar ik verliefd op ben geworden, maar een goed model, is heel, heel erg lastig. Je leert het eigenlijk alleen maar door ervaring. Het helpt wel als je de gedachte achter bv. meshsmooth weet. Dan snap je ook dat het handig is om de niet-gesmoothe mesh erg strak en netjes te houden.

Een leuke vorm maken is erg makkelijk met box-moddeling. Een goede mesh daarentegen ontettend moeilijk imho. het beertje hierboven is een ware ramp qua mesh en de enigste rede dat het wel leuk uitziet is door hele hoge meshmooth waardes :+

Maar nogmaals, doen, doen en dan eventueel nog wat doen. De enigste methode om box-moddelen echt te leren :)
Ja, maar zowiezo het hele 3d gebeuren draait uiteindelijk toch om ervaring.. .. beertje ziet er wel lachuh uit.. maar lijkt me toch niet zo'n ramp om te maken?.. Box modeling vind ik eigenlijk alleen handig als k te weinig reference ergens voor heb.. Of het geen moeilijke organische vormen hoef te hebben.. Zo wel dan ga k gewoon vlakje voor vlakje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Misschien is het een stomme vraag, maar weet iemand toevallig een tutorial om mensen (en/of hoofden) te maken, desnoods alleen moddelen, voor 3dsmax?
B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Anoniem: 73881 schreef op 25 januari 2004 @ 20:43:
Misschien is het een stomme vraag, maar weet iemand toevallig een tutorial om mensen (en/of hoofden) te maken, desnoods alleen moddelen, voor 3dsmax?
B.v.d.
Ik weet zeker dat het eerste antwoord op je vraag beäntwoord gaat worden met deze link, dus doe ik het maar alvast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

FF een snel updateje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/shelby2.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!