Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Gemineye schreef op 29 januari 2004 @ 13:19:
Ik volg dit topic al een tijdje, en ik begin spontaan te kwijlen bij sommige setups.. Ik krijg toch spontaan neigingen om me helemaal de tering te gan werken om dat allemaal te kunnen betalen.. Maar ach, ik ben maar student dus moet ik het met maar wat minder doen ;)

Hier wat pics van mijn huidige, bij langena nog niet complete setup:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is, zoals de meesten denk ik wel kunnen zien:

-> 2xKef Q5 met Audiolab hiflex 2,50mm2 koperdraad
-> Een Onkyo TX-SR501E receiver
-> Een brakke Kenwood DFP-1010 cdspeler, met een Van den Hul D-102 interlink
(een nieuwe cdspeler is op dit moment reeds onderweg: een Marantz CD7300)

Verlanglijstje:
-> de cdspeler dus, maar die is er volgende week ofzo..
-> Andere luidsprekerkabels (tips zijn welkom...)
-> Kef Q9c centrespeaker
-> Onkyo DV-SP501 DVD-speler
-> 3x Kef Q5 achterspeakers
-> een subwoofer
-> een 70cm breedbeeldtelevisie

en dan zien we daarna wel weer verder ;) ik denk dat dan de volgende stap weer een andere receiver zal zijn met een pre-out uitgang, met de bijbehorende reutemeteut.. Duss, de komende tijd zal er regelmatig wat geupgrade worden, zoveel als mn budget dat toelaat, en ik zal jullie proberen regelmatig op de hoogte te houden ;)

Rest mij te zeggen dat ik mij wel een beetje nederig voel tussen al die geweldig sets hiero! _/-\o_

Gemineye
ik mis een tv :?

ohnee ik zie nu dat die op je verlanglijstje staat :)

mijn B&W ASW600 sub is na 2 maanden wachten eindelijk binnengekomen! (had de moed al een beetje opgegeven)

+ pa heeft een leuke digicam gekocht (Canon A80) dus spoedig ook pics van mijn setupje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Noedelsupke op 29-01-2004 17:50 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 28 januari 2004 @ 11:00:
Met die amp haal je bij lange na het meeste niet uit die speakers... daar heb je een goede stereo amp voor nodig.

Zelf heb ik CDM7NTs, die weliswaar een extra woofer hebben maar pas met een zware stereo amp en een extra eindbak volledig tot hun recht komen. Ter illustratie :)

En met de CDM1NT is een goede bron ook geen overbodige luxe, die dingen kunnen veel meer dan een DVD spelertje van flips kan laten horen.

Maar als jij het goed vind klinken dan zou ik lekker naar de muziek luisteren ipv naar mij. Je eigen oren liegen niet.
Zou het al een verbetering zijn als ik m'n dvd737 wissel tegen een 963SA?

Welke versterker zou ik dan nodig hebben om er wat meer uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gemineye schreef op 29 januari 2004 @ 13:19:

Dit is, zoals de meesten denk ik wel kunnen zien:

-> 2xKef Q5 met Audiolab hiflex 2,50mm2 koperdraad
-> Een Onkyo TX-SR501E receiver
-> Een brakke Kenwood DFP-1010 cdspeler, met een Van den Hul D-102 interlink
(een nieuwe cdspeler is op dit moment reeds onderweg: een Marantz CD7300)

Verlanglijstje:
-> de cdspeler dus, maar die is er volgende week ofzo..
-> Andere luidsprekerkabels (tips zijn welkom...)
-> Kef Q9c centrespeaker
-> Onkyo DV-SP501 DVD-speler
-> 3x Kef Q5 achterspeakers
-> een subwoofer
-> een 70cm breedbeeldtelevisie

Rest mij te zeggen dat ik mij wel een beetje nederig voel tussen al die geweldig sets hiero! _/-\o_
nou, met 2x Q5's hoef je je echt niet nederig te voelen. Ik zou eerder een 70cm BBTV en een DVD speler halen. Kun je nog genieten van films. Want nu heb je gewoon een multi channel receiver terwijl je gewoon cd's luistert in stereo, is wel zonde.

en 3x Q5 achterspeakers?!? Dat lijkt mij een beetje teveel van het goede. koop dan 3x Q1 ofzo en gebruik dat geld voor een betere subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye zet die speakers es wat verder uit elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 23:47
Ik ben de laatste maand druk bezig geweest met mijn budget-HTPC...

Vanmiddag heb ik een S-VHS -> SCART-kabel gekocht. Nu blijkt dat mijn TV het niet aankan :( ! Het enige dat ik kreeg was zwart-wit beeld.

Kan ik de kabel morgen weer terugbrengen en met composiet gaan werken :'(. Ik las ook ergens dat je dan weer een S-VHS->tulp-kabeltje zou moeten kopen, maar dan gaat de kwaliteit toch ook weer achteruit? :? Dan kan ik ze beter gewoon via tulp aan elkaar hangen. Of maak ik hier een denkfout?

Edit: Of kan s-vhs ook via een tulp-stekker? :?

[ Voor 9% gewijzigd door SpleeffY op 29-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:27:
[...]

Zou het al een verbetering zijn als ik m'n dvd737 wissel tegen een 963SA?

Welke versterker zou ik dan nodig hebben om er wat meer uit te krijgen?
Of je koopt een goede CD-speler :) . Daar haal je nog veel meer uit dan een combispeler. Qua versterker voldoet zo'n beetje de gemiddelde stereoversterker wel, dat klinkt al heel vlot beter dan een surround receiver. Je zou eens moeten gaan luisteren naar een Rotel, of een leuke Arcam. Daar kom je een heel eind mee! Uiteraard kun je duurder dan dat. Het ligt een beetje aan je budget :) . Maar de CD-speler zou een mooi begin zijn! De CD73 van Arcam komt zo snel even in me op, evenals een leuke Rega, of Creek. Die hebben gaaf spul voor het geld.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Eindelijk een beetje fatsoenlijke pics geschoten (heb de cam nog niet helemaal door)

eerst maar ff de specs:

TV = Thomson 32"/82cm 50hz
simpel modelletje, maar meer heb ik ook niet nodig, als het beeld maar groot is :)
100 herz vind ik al helemaal onzin (vooral bij de goedkopere tv's), maar daar zal ik nu maar niet op ingaan ;)

receiver = Pioneer VSX-709RDS
heeft alles wat ik wil behalve dolby prologic II, jammer nu ik een GameCube heb...

DVD-speler = Pioneer DV-565

front speakers = Tannoy Mercury MX3-M
perfect geluid wat mij betreft, zeker voor wat ze gekost hebben.....mistte alleen wat bass, maar dat is nu goed gemaakt met mn sub...

rear speakers = Tannoy Mercury MX2-M

subwoofer = B&W ASW600
pas 3 dagen in mn bezit, maar na even instellen toch al erg tevreden over :)
heb voor een wat duurdere sub gekozen (voor mijn doen dan) omdat ik de tannoy sub die er eigenlijk bij hoorde toch een stuk minder vond, deze B&W compenseert het enige minpuntje van de tannoy speakers veel beter dan die sub van tannoy

maargoed, tijd voor pics!
-----------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WE8KVZ46SM/picserver.jpeg

overzicht shotje met flits, niet mooi, maar gelukkig vond ik later uit hoe het zonder flits moest ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/979R436812/picserver.jpeg

Pioneer _/-\o_ ja het stickertje moet er nog af ;) ik heb de dvd speler pas, nadat de andere (oude Philips) was overleden....voor de oplettende kijkers, die staat ook nog ergens op de pics ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/89F0H0OY78/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L134N2UYKD/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5DC007AHV3/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/T3H93G0RVI/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/J4P7N40A4P/picserver.jpeg

eindelijk de flits uit, en de sfeerverlichting aan :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G7N4IGU0T2/picserver.jpeg

vage foto vanaf mn bed genomen, enige manier om de rears er alletwee op te krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F1TQG6605H/picserver.jpeg

op de geemkjoeb wordt met sfeerverlichting aan gespeeld...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/28BR1ROGV1/picserver.jpeg

voor films (of Band of Brothers in dit geval) gaat alle licht uit... :)

------------------------------------------------------------------------------

komende dagen ga ik me bezighouden met het ophangen van een gordijn (dat op die doos ligt) achter de tv zodat dozen en rotzooi en dergelijke achter de tv niet meer te zien zijn

zal eind dit weekend wel gelukt zijn, dan post ik wel weer eens een update :)

:Y)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Wow dat is wel een mega zolder zeg, erg leuke indeling zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Boekster schreef op 29 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Of je koopt een goede CD-speler :) . Daar haal je nog veel meer uit dan een combispeler. Qua versterker voldoet zo'n beetje de gemiddelde stereoversterker wel, dat klinkt al heel vlot beter dan een surround receiver. Je zou eens moeten gaan luisteren naar een Rotel, of een leuke Arcam. Daar kom je een heel eind mee! Uiteraard kun je duurder dan dat. Het ligt een beetje aan je budget :) . Maar de CD-speler zou een mooi begin zijn! De CD73 van Arcam komt zo snel even in me op, evenals een leuke Rega, of Creek. Die hebben gaaf spul voor het geld.
De 963SA is een grote verbetering t.o.v. de 737. Ik heb een Arcam CD72 gehad, en het verschil tussen de 963 met upsampling aan de CD72 was te verwaarlozen. Erg goede CD playback voor een DVD speler, dus als je ook een DVD speler nodig hebt is dat financieel een zeer aantrekkelijke keuze, hij is al rond de €400 te vinden. Een stand-alone CD speler, waarbij je dan ook een DVD speler nodig hebt (moeilijk om onder de €300 er een te vinden die zo goed is als de 963SA) vormt een veel duurdere oplossing.

Een goede stereo-amp zoals een Rotel, Arcam of zware Marantz (NAD kan ook maar matched niet goed IMHO met de CDM serie) is dan nodig, maar dan heb je geen surround. Je zou dan de AV amp ernaast moeten gebruiken, wat heel goed mogelijk is mits je een Arcam amp kiest. Het kan ook met andere amps, maar alle Arcams behalve de A65+ hebben een AV mode waarmee het heel handig wordt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Mr.C4 schreef op 29 januari 2004 @ 20:31:
[...]

nou, met 2x Q5's hoef je je echt niet nederig te voelen. Ik zou eerder een 70cm BBTV en een DVD speler halen. Kun je nog genieten van films. Want nu heb je gewoon een multi channel receiver terwijl je gewoon cd's luistert in stereo, is wel zonde.

en 3x Q5 achterspeakers?!? Dat lijkt mij een beetje teveel van het goede. koop dan 3x Q1 ofzo en gebruik dat geld voor een betere subwoofer.
Jaja, dat ligt allemaal nog in de plenning ;) Ik ben ook maar een student :D

Ik wilde in eerste instantie ook 3x de Q1 kopen, met een standaard daar onder (Ik kan ze hier niet fatsoenlijk aan de muur bevestigen) Maar een beetje stevige, mooie en passende standaard voor een Q1 is gewoon al best duur, en dus dacht ik, dan kan ik net zo goed zuilen gaan kopen.. Is nog mooier ook :o
Ik ben nog op zoek of ik nog ergens een paar demo Q3's op de kop kan tikken, en anders wordt het misschien ook wel 3x Q4.. Het is net hoe het allemaal loopt he ;)

Maar euhm, voor DTS heb je toch eigenlijk rondom gelijke speakers nodig?

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:03:
Gemineye zet die speakers es wat verder uit elkaar ;)
JAAA IK WEET HET :(

Maar als je goed kijkt kan die rechter speaker niet verder naar rechts, want dan wil de kast niet meer open.. En als je die linker speaker verder naar links zet, klinken ze niet meer gelijk, dan lijkt de rechter meer geluid te geven dan de linker.. Ik denk dat dat komt door die schuine wand er boven.. Maar op zich klinkt het serieus best oke hoor, je moet er alleen wel redelijk recht voor gaan zitten om van het geluid te genieten, maar das niet zo'n probleem :)

Leuk detail: de nieuwprijs van mn gebruikte interlink ligt hoger dan de nieuwprijs van mn huidige cd speler :D *wacht nog steeds op zn nieuwe marantz 8) *

Gemineye

[ Voor 1% gewijzigd door Gemineye op 30-01-2004 12:27 . Reden: typfoutje :o ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Voor een specificatie / norm zoals DTS of DD hoef je helemaal niet 5 gelijke speakers te gebruiken! Dat identieke speakers de meest ideale situatie is staat vast.

Veel mensen onderschatten van integratie van identieke speakers. Verder leeft bij veel mensen het besef dat het geluid achter minder belangrijk is, het is toch voor de effecten? Logisch gevolg van die gedachte is dat mensen bezuinigen op de achterspeakers. Daarnaast, laten we eerlijk zijn, in hoeveel huizen heb je de mogelijkheid om 5 grote jongens te plaatsen, en in hoeveelhuizen dan ook nog ideaal?. En dan hebben we het maar niet over de waf factor :D . Laat staan dat er een 7.1 systeem mogelijk is.

Laten we het dan nog maar niet hebben over de centerspeaker. Realiseer je dat 80% van het geluid in een film uit je center komt! Dat zou dan de duurste speaker uit je serie moeten zijn ipv de goedkoopste.

Beter 5 gelijke, maar iets minder dan 2 betere met 3 mindere. Integratie is de key!

In de praktijk zullen 5 gelijke niet altijd haalbaar zijn. Een goede compromis is het kopen van speakers uit een zelfde range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat verhaal van jou gaat alleen op als je echt verzot bent op films... Sowieso zijn voor muziek (wat vaak liever stereo geluisterd word) meestal andere speakers in trek dan voor film (surround...) Dus mijn keuze voor 2 betere front speakers heeft meer te maken met mijn keuze voor muziek dan voor de gedachte dat de achterspeakers "alleen maar voor effecten" zijn...
Volgend punt is voor mij dan dat ik nog nooit van mijn leven 5 identieke speakers gezien heb... 4 dezelfde, ala... Maar 5 is volgens mij onhaalbaar. Sowieso aangezien het meeste dat een center weer te geven krijgt de dialogen van een film zijn, en ook daar zijn weer andere eisen aan dan aan de effecten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 buttkickers op de front (Denon versterker AVR 1600) aangesloten om te testen. Werkt leuk, film gekeken en al. Vandaag wil ik weer een film kijken komt er geen geluid uit mijn front boxen meer :X

Mijn front aansluiting lijkt dus dood te zijn, valt zoiets te repareren ofzo ? heb totaal geen verstand van versterkers wat je ook kan zien aan het resultaat :'(

Heb ik geluk en is het een zekering (Wat ik niet zie in de binnenkant) of is de eindtrap kapot waar men het wel eens over heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je al gekeken of er een reset functie op je versterker zit? Grote kans van wel... Zo niet, inderdaad op zoek naar een zekering... Denk dat de kans niet zo groot is dat de eindtrappen niet gezekerd zijn... Maar alles kan natuurlijk kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke set ViperGTS!

ff offtopic!
wat is beetje goeie reciever voor 5.1 sound en als ik dit volgende erop wil aansluiten
-xbox
-tv
-dvd
-misschien eventueel een pc nog

en dat voor ong. 400 euro (liefst beetje goedkoper :P)
en alsk mission speakers zou nemen moet ik dan voor uzilen en achter kleinen of maakt dat niet uit :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, er zijn momenteel wat Harman/Kardon modellen in de aanbieding van de oude lijn... Bijvoorbeeld de 4550... Dus kijk daar eens naar... (jah, ben bevooroordeeld als H/K fan...)
Maar Marantz, Yamaha, Denon etc maken ook leuke receivers (duh...) dus zal je zoals zovaak gezegd toch echt zelf moeten gaan luisteren...

en over de discussie zuilen/bookshelfs zijn ook genoeg topics te vinden met de search... Ik kan nu alleen bookshelfs kwijt, dus ga die eerst kopen... Maar 4 zuiltjes geeft negen van de tien keer het mooiste geluid...

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jullie kunne altijd beetje advies gehevn dan he welke soorten binnenmijn "eisen" liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 30 januari 2004 @ 22:01:
Heb je al gekeken of er een reset functie op je versterker zit? Grote kans van wel... Zo niet, inderdaad op zoek naar een zekering... Denk dat de kans niet zo groot is dat de eindtrappen niet gezekerd zijn... Maar alles kan natuurlijk kapot...
euh oke ik hebt het inmiddels gevonden 8)7

Ze hebbe op de knopjes speaker a/b ligge te rammer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update van mn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/20040130/nieuw_HT.jpg

We hebben toch maar besloten om een dedicated HT te maken, en in de woonkamer de TV in een hoekje te zetten. Kan ik me tenminste helemaal uitleven kwa tweaken van de ruimte :)

Op de foto zie je, van links naar rechts:
- B&W 804
- Rotel RMB1095 (die gaat dit weekend weg)
- Marantz CC4300 en SR6300
- 2de 804

Achteraan staat nog een APC Line-R voor de receiver en cd speler.

Komende ugrades:
- Sanyo PLV-Z2 beamer + thommy doek
- Verven kamer
- Wat akoestische tweaks dmv kastjes, gamma matjes, posters en vooral een platform onder het scherm, samen met wat dik zwart doek wat die holle ruimte achter de apparatuur dichtmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:50:

[afbeelding]

(..)
Komende ugrades:
- Verven kamer
- Wat akoestische tweaks dmv kastjes, gamma matjes, posters en vooral een platform onder het scherm, samen met wat dik zwart doek wat die holle ruimte achter de apparatuur dichtmaakt.
Ik neem aan dat er ook nog een fatsoenlijke eindtrap komt voor die B&Ws? Beetje zonde anders....

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
MikeyMan schreef op 30 januari 2004 @ 21:43:
Dat verhaal van jou gaat alleen op als je echt verzot bent op films... Sowieso zijn voor muziek (wat vaak liever stereo geluisterd word) meestal andere speakers in trek dan voor film (surround...) Dus mijn keuze voor 2 betere front speakers heeft meer te maken met mijn keuze voor muziek dan voor de gedachte dat de achterspeakers "alleen maar voor effecten" zijn...
Volgend punt is voor mij dan dat ik nog nooit van mijn leven 5 identieke speakers gezien heb... 4 dezelfde, ala... Maar 5 is volgens mij onhaalbaar. Sowieso aangezien het meeste dat een center weer te geven krijgt de dialogen van een film zijn, en ook daar zijn weer andere eisen aan dan aan de effecten etc...
Op zich heb je een punt met muziek, mits je stereo bedoelt! Met name met 5.1 muziek is integratie wellicht nog belangrijker!

Duidelijk is de afweging die je moet maken:
-financieel
-waf
-ruimte
-voorkeur meerkanaals 2 kanaals
etc.

Ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen, alleen zoals aangegeven is 5 maal identiek de ideaal situatie.

Die 5e speaker, de center is vaak het ondergeschoven kindje in een setup. Maar tevens de moeilijkste speaker om deze identiek te houden. Het minste wat je moet / kan doen is iig deze uit dezelfde serie te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@melvin

die term "thommydoek" blijft wel hangen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

Blue Eyes schreef op 30 januari 2004 @ 23:16:
@melvin

die term "thommydoek" blijft wel hangen :D :D
term wordt overal gebruikt
zie ook htforum
*die nu overigens down is :( *

[ Voor 11% gewijzigd door xdc op 30-01-2004 23:20 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blue Eyes schreef op 30 januari 2004 @ 23:14:
[...]

Op zich heb je een punt met muziek, mits je stereo bedoelt! Met name met 5.1 muziek is integratie wellicht nog belangrijker!

Duidelijk is de afweging die je moet maken:
-financieel
-waf
-ruimte
-voorkeur meerkanaals 2 kanaals
etc.

Ik denk wel dat we hetzelfde bedoelen, alleen zoals aangegeven is 5 maal identiek de ideaal situatie.

Die 5e speaker, de center is vaak het ondergeschoven kindje in een setup. Maar tevens de moeilijkste speaker om deze identiek te houden. Het minste wat je moet / kan doen is iig deze uit dezelfde serie te betrekken.
misschien stel ik nu een hele stomme vraag hoor... Maar wtf is waf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

MikeyMan schreef op 30 januari 2004 @ 23:22:
[...]

misschien stel ik nu een hele stomme vraag hoor... Maar wtf is waf? ;)
Women Acceptancy Factor ;)

gelukkig heb ik daar geen last van, ik ben volledig vrijgezel :p (en ongetwijfeld als gevolg daarvan wat meer te besteden als de gemiddelde student ;) hmmm, it makes you wonder....... :P)

Ik heb vanavond trouwens een aantal setups beluisterd op een onkyo receiver, met 2 Q5's en een q9c voor, en met zowel 3x de Q1, de Q4 en de Q5..

De Q4 valt sowieso al af wat mij betreft, ik vind het klankbeeld van die speaker teveel afwijken van de Q5, ik denk doordat de wooferdiameter beduidend kleiner is. De Q1 klonk op zich wel prima, en de Q5 ook wel.. De Q5 als achterspeaker was wat indrukwekkender wat explosies enzo betreft. Dat gaf een enorme drukgolf rondom zeg maar, en bij de Q1 had ik nogal het gevoel dat die knal alleen maar van voren kwam.. Nou ja, nog maar even driftig over nadenken :)

Maar op zich is het natuurlijk wel zo, dat als ik de Q1 koop, ik een duurdere sub kan kopen, en daar heb ik bij stereo ook wat aan, en ik blijf mn setup toch vrij veel gebruiken voor cd's :/

nou ja, ik zie nog wel ;) ik denk dat het toch de Q3 gaat worden, op internet zijn die dingen nog wel leverbaar, in de zichzelf respecterende audiowinkel niet meer..

Gemineye

[ Voor 74% gewijzigd door Gemineye op 30-01-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy doek is al een begrip zich ja :)

Een betere receiver of pre/pro + eindbak staat ergens achter het verlanglijstje. Die SR6300 doet het prima, zeker omdat er nu maar 2 speakers op hangen en die dat makkelijk getrokken krijgt.

Even miereneuken: WAF = Wife Acceptance Factor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:34:
Even miereneuken: WAF = Wife Acceptance Factor
Yeah whatever :O O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ah... die factor die begint te zeuren over dat ik een Halo setje van €37000 wil gaan kopen... vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:57
Gemineye schreef op 30 januari 2004 @ 12:21:
[...]

Jaja, dat ligt allemaal nog in de plenning ;) Ik ben ook maar een student :D

Ik wilde in eerste instantie ook 3x de Q1 kopen, met een standaard daar onder (Ik kan ze hier niet fatsoenlijk aan de muur bevestigen) Maar een beetje stevige, mooie en passende standaard voor een Q1 is gewoon al best duur, en dus dacht ik, dan kan ik net zo goed zuilen gaan kopen.. Is nog mooier ook :o
Ik ben nog op zoek of ik nog ergens een paar demo Q3's op de kop kan tikken, en anders wordt het misschien ook wel 3x Q4.. Het is net hoe het allemaal loopt he ;)

Maar euhm, voor DTS heb je toch eigenlijk rondom gelijke speakers nodig?

Gemineye
Ik weet niet of je de Q3's al wel eens gehoord hebt, maar de keer dat ik ze ging beluisteren was ik er niet kapot van, ik vond de Q1 veel prettiger klinken, de Q3 heeft erg veel last van kastresonanties en een onrustig klankbeeld. Dus misschien is het raadzaam om voor je koop die speaker even te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

flipm0 schreef op 31 januari 2004 @ 10:03:
[...]

Ik weet niet of je de Q3's al wel eens gehoord hebt, maar de keer dat ik ze ging beluisteren was ik er niet kapot van, ik vond de Q1 veel prettiger klinken, de Q3 heeft erg veel last van kastresonanties en een onrustig klankbeeld. Dus misschien is het raadzaam om voor je koop die speaker even te luisteren :)
zucht.. ik hoor van veel mensen dat ie eigenlijk hetzelfde klinkt als de Q1.. Deze verkoper vertelde echter dat zn bas iets dieper klonk, door de kast eronder. Het leek me een geweldig compromis, maar dan moet ik nog maar een zaakje gaan zoeken die nog een Q3 heeft staan ;) Bedankt in ieder geval :)

Gemineye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:50:

[afbeelding]

We hebben toch maar besloten om een dedicated HT te maken, en in de woonkamer de TV in een hoekje te zetten. Kan ik me tenminste helemaal uitleven kwa tweaken van de ruimte :)

Op de foto zie je, van links naar rechts:
- B&W 804
- Rotel RMB1095 (die gaat dit weekend weg)
- Marantz CC4300 en SR6300
- 2de 804

Achteraan staat nog een APC Line-R voor de receiver en cd speler.

Komende ugrades:
- Verven kamer
En ga je nu je 804's wegdoen of koop je er nog twee bij voor een HT?
Trouwens, test eens zonder Line-R met cd en receiver... ik vond het een stuk beter zonder dat ding. Heb 'm daarom ook maar weer verkocht.

Akoestisch: wollen tapijt op die laminaat vloer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Mocht je toch besluiten om de 804's te verkopen dan heb ik zeeeeeeeeeer zeker interresse.

MVG Lord Elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 804's gaan zeker NIET weg :) Ik ga gewoon verder uitbouwen aan deze set, met dus de HTM1 en 805's of SCM's.

Een goed tapijt is idd hard nodig, ik heb er nu tijdelijk een oud laken gelegd en dat helpt ook al wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 30 januari 2004 @ 11:23:
[...]

De 963SA is een grote verbetering t.o.v. de 737. Ik heb een Arcam CD72 gehad, en het verschil tussen de 963 met upsampling aan de CD72 was te verwaarlozen. Erg goede CD playback voor een DVD speler, dus als je ook een DVD speler nodig hebt is dat financieel een zeer aantrekkelijke keuze, hij is al rond de €400 te vinden. Een stand-alone CD speler, waarbij je dan ook een DVD speler nodig hebt (moeilijk om onder de €300 er een te vinden die zo goed is als de 963SA) vormt een veel duurdere oplossing.

Een goede stereo-amp zoals een Rotel, Arcam of zware Marantz (NAD kan ook maar matched niet goed IMHO met de CDM serie) is dan nodig, maar dan heb je geen surround. Je zou dan de AV amp ernaast moeten gebruiken, wat heel goed mogelijk is mits je een Arcam amp kiest. Het kan ook met andere amps, maar alle Arcams behalve de A65+ hebben een AV mode waarmee het heel handig wordt.
Ik heb vandaag dus een 963SA gehaald. Wat een verschil! Dat het zo groot was had ik nooit gedacht. Nu nog kijken als ik wat met mijn reciever kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Heeft iemand hier ervaring met de Canton LE109 speakers?
Anders de LE107 of LE207? Lijken mij erg leuk namelijk...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:03:
Die 804's gaan zeker NIET weg :) Ik ga gewoon verder uitbouwen aan deze set, met dus de HTM1 en 805's of SCM's.

Een goed tapijt is idd hard nodig, ik heb er nu tijdelijk een oud laken gelegd en dat helpt ook al wat :)
Aha ... mocht je multichannel muziek willen, overweeg dan zeer zeker 804's achter (als het budget het toelaat :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
nou ja, ik zie nog wel ik denk dat het toch de Q3 gaat worden, op internet zijn die dingen nog wel leverbaar, in de zichzelf respecterende audiowinkel niet meer..
Ik ben het volledig met je eens ;). Ik heb zelf een paar Kef Q3's gekocht voor 450€ :P. Op het einde van het jaar, of vroeger, wie weet, komt er een paar Kef Q5 bij denk ik :). Schitterende luidsprekers gewoon, kan het niet genoeg blijven zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 31 januari 2004 @ 13:42:
[...]
Aha ... mocht je multichannel muziek willen, overweeg dan zeer zeker 804's achter (als het budget het toelaat :)).
Budget is 1 ding, plaatsing een ander. Rechts achter in de hoek zit een deur, dus vloerstanders wordt moeilijk plaatsen. Het makkelijkste is om 2 speakers bovenaan in de hoeken te hangen, of desnoods een 6.1 systeem met 2 aan de zijkant van de bank en 1 midden tegen de achtermuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
melvin wat komt er dan in je grote woonkamer te staan? alleen een tv :?

ik zou die 804 liever alleen voor stereo gebruiken (in de woonkamer)
en in de ht-ruimte 4 maal 805 met de asw 850 :9~ (in de ht-ruimte)

of heb ik je vorige berichten niet goed gelezen en ga je van de woonkamer een ht-ruimte maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel die 804's stonden in de woonkamer, maar het geluid ging er wat verloren. De ruimte is te groot voor die 804's, ze kunnen gewoon niet genoeg geluidsdruk produceren voor die ruimte. En een 802 zetten is niet echt een haalbare oplossing momenteel :)

Een dedicated HT is zowieso leuker: je kunt de ruimte perfect tweaken en je hebt geen vriendin die klaagt dat de bank zo dom moet staan omdat het geluid anders niet goed is :) In de woonkamer komen nu op de 6 hoeken kleine speakertjes tegen het plafond te hangen, die aansluitingen zijn er nog van de vorige eigenaars en die ga ik nu eens gebruiken, maar voor de rest komt er idd alleen maar een TV in het hoekje van de kamer staan (met de DVD speler wel, in de HT gebruik ik een Radeon-based HTPC).

Moest ik nu een set kiezen voor de HT ruimte zou ik voor 4x805 gaan met een HTM1 en AS800 ofzo, maar de 804's heb ik nu eenmaal en ik ben er toch wel redelijk aan gehecht nu :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 16:47 . Reden: Wat tekst bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Weer reden om pics te posten :P Heb sinds vanmiddag twee nieuwe rears en dat bevalt me zéér goed :P Eerst ff pics van hoe ik 't er nu bij heb staan:

Front gedeelte
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/ht_front.jpg

Nieuwe rear
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/ht_new.jpg

Rears plus net zo'n belangrijk HT onderdeel, nml. de bank :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/ht_rear.jpg

Sub, naast de bank (Elac)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/ht_sub.jpg

En nog een (béétje overbelichte) pic omdat er te weinig pics in dit topic staan 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/ht_side.jpg

Nieuw is dus twee maal B&W DM602.5 S3. Dit dus achter de beide DM603's en de LCR60 center. De center heb ik onlangs naar beneden de TV verplaatst omdat bovenop totaal niet staat.
Merk écht een enorm verschil met m'n vorige rears, nu komt alles veel beter, voller en fijner op me over :) Vanmiddag er direct een concert in dts in gedrukt namelijk.

En nu maar op zoek naar een receiver welke al dit leuks goed kan aansturen want ik krijg toch een beetje 't gevoel dat m'n JVC dit allemaal een beetje erg veel begint te vinden en niet het beste uit de speakers naar voren haalt (en dan te bedenken dat ik tot zo'n 1,5~2 jaar geleden dit soort spul complete onzin vond. Maar het kan verkeren :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Abbadon schreef op 31 januari 2004 @ 19:18:
...
Sub, naast de bank (Elac)
Bevalt dat een beetje, zo'n sub naast de bank? Hoor je dan niet dat het van opzij komt? Ik overweer nml ook een sub, en de enige plaats waar die kan staan is.. . idd, naast de bank. Welke crossover freq. gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:45:
Wel die 804's stonden in de woonkamer, maar het geluid ging er wat verloren. De ruimte is te groot voor die 804's, ze kunnen gewoon niet genoeg geluidsdruk produceren voor die ruimte. En een 802 zetten is niet echt een haalbare oplossing momenteel :)
Betere versterking helpt ook wel. Net name een goede voorversterker. 804's kunnen voldoende produceren. Tuurlijk als je veel 802's hebt geluisterd dan merk je dat de bas minder volume en makkelijkheid heeft, maar soms klinkt het ook wat onrealistisch op 802's. Die Rotel is leuk, maar nou niet echt diepgaand met bassen.
Moest ik nu een set kiezen voor de HT ruimte zou ik voor 4x805 gaan met een HTM1 en AS800 ofzo, maar de 804's heb ik nu eenmaal en ik ben er toch wel redelijk aan gehecht nu :)
Dat kan nog steeds met 804's. Zet twee 805's achter en een leuke subwoofer (als je niet alles in hetzelfde uiterlijk wilt kan het prima een ander merk zijn, die ASW800 is namelijk redelijk aan de prijzige kans voor z'n prestaties).

Overigens zou ik niet speakers gaan ophangen. Lees patrick_vdb's z'n stuk op htforum nog maar eens (de 4 g's). Of je moet scm's gaan kopen. Dat zijn platte 805's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
PhilipsFan schreef op 31 januari 2004 @ 19:51:
[...]

Bevalt dat een beetje, zo'n sub naast de bank? Hoor je dan niet dat het van opzij komt? Ik overweer nml ook een sub, en de enige plaats waar die kan staan is.. . idd, naast de bank. Welke crossover freq. gebruik je?
Lage tonen zijn veel minder richtingsgevoelig dan tonen uit de mid/hoog range. Een sub is dus vrijwel overal wel te plaatsen.

---

Mooie kleur B&W's, is dat Calvados?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Mijn nieuwste aanwinst: Mark Levinson no.331. Wederom een droom verder. Moet alleen een nw droom zoeken ;D

De foto's zijn niet de beste foto's, maar tzt komen op mijn site betere te staan. Ik moet de versterker alleen nog schoonmaken, die vlekken die je ziet is stof.

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46

-Stef-

Slainthe!

droeftoeter schreef op 31 januari 2004 @ 21:16:
[...]

Lage tonen zijn veel minder richtingsgevoelig dan tonen uit de mid/hoog range. Een sub is dus vrijwel overal wel te plaatsen.

---

Mooie kleur B&W's, is dat Calvados?
Jouw conclusie dat een sub vrijwel overal te plaatsen is volgt niet uit jouw eerste zin. Waarom moet je anders een sub ook calibreren naast je overige speakers? Omdat anders hoorbaar is waar de sub staat. Dus ook de sub calibereren!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blue eyes je pics doen het niet en die van moderator daar boven damn mooie set hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 22:08:
blue eyes je pics doen het niet en die van moderator daar boven damn mooie set hoor!!!
Hier doen ze het wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
-Stef- schreef op 31 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Jouw conclusie dat een sub vrijwel overal te plaatsen is volgt niet uit jouw eerste zin. Waarom moet je anders een sub ook calibreren naast je overige speakers? Omdat anders hoorbaar is waar de sub staat. Dus ook de sub calibereren!
Dat klopt. Die 2e regel is afhankelijk van je situatie. Ik had even iets anders in gedachten, een aanvulling tot 50hz bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@ Blue eyes, mooi ding..die ML...
probeer voor de gein eens een stel 8TC kabels uit ipv mit..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

GaMeOvEr

Is een hork.

droeftoeter schreef op 31 januari 2004 @ 22:33:
[...]

Dat klopt. Die 2e regel is afhankelijk van je situatie. Ik had even iets anders in gedachten, een aanvulling tot 50hz bijv.
Ik heb mijn subs afgefilterd staan op 50Hz. Als ik die achter me zet of naast me zet, hoor ik ze. Zet ik ze tussen mijn fronts, verdwijnen ze in het totaalbeeld.

Ik heb met diverse subopstellingen gespeeld. Conclusie (voor mij dan) alles zuigt, behalve als ze voor je staan. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 31 januari 2004 @ 23:20:
Idd, snap echt niet wat je daar in hoort :) Vieze spoeltjes in die kastjes.
Zijn dat nou XLR naar cinch converters die er daarvoor zitten? ook weg ermee :P
Gewoon goede gebalanceerde kabels kopen, alleen dan haal je alles eruit. Geldt ook voor die vincent mono's. gebalanceerd aansturen die dingen anders klinkt het lang niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Dat zijn idd XLR naar cinch. Voorlopig heb ik nog geen gebalanceerde voorversterker, dus daarom maar even zo.

Verder heb ik geen afdek stukjes meer voor de XLR ingangen, als ik cinch aansluit heb ik meer ruis. Daarom deze oplossing. Overigens zijn het metalen neutrik pluggen.

Gebalanceerd is mooi, maar kost veel geld. Mijn wens is een TAG McLaren AVR32, gebalanceerd. Maar ja,6500 euro nieuw....... Dat heb ik bij lange na niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Gitaarwerk schreef op 31 januari 2004 @ 23:20:
Ik denk dat jij de MIT T2 bi-wire onderschat ;)

Mischien moeten we maar eens ruilen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:24:
[...]

Idd, snap echt niet wat je daar in hoort :) Vieze spoeltjes in die kastjes.
Zijn dat nou XLR naar cinch converters die er daarvoor zitten? ook weg ermee :P
Gewoon goede gebalanceerde kabels kopen, alleen dan haal je alles eruit. Geldt ook voor die vincent mono's. gebalanceerd aansturen die dingen anders klinkt het lang niet zo goed.
Dit MIT kabels zijn erg goed hoor. Wat die kastjes doen weet ik niet, maar ze werken blijkbaar wel. Overigens was het inderdaad niet zo simpel om zomaar cinch aan te sluiten volgens de handleiding, daar had je wat voor nodig ofzo.
Daarbij heeft blue-eyes ook MIT interlinks en het mooiste resultaat haal je toch vaak als je de hele keten op dezelfde wijze bekabelt. Alhoewel andere combinaties ook wel goed kunnen zijn.

Erg mooie amp ... da's nou echte high end :)

[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 01-02-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 01 februari 2004 @ 01:56:
Dat zijn idd XLR naar cinch. Voorlopig heb ik nog geen gebalanceerde voorversterker, dus daarom maar even zo.

Verder heb ik geen afdek stukjes meer voor de XLR ingangen, als ik cinch aansluit heb ik meer ruis. Daarom deze oplossing. Overigens zijn het metalen neutrik pluggen.

Gebalanceerd is mooi, maar kost veel geld. Mijn wens is een TAG McLaren AVR32, gebalanceerd. Maar ja,6500 euro nieuw....... Dat heb ik bij lange na niet :D
Is deze amp zoveel beter dan je Vincent blokken? Ik had begrepen dat de Vincent statisch Class A was en deze ML dyamische Class A en de + versie van die Vincent mono's erg dicht in de buurt van ML kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Volgens een aantal duitse testen kwamen de Vincent 991 plus dicht bij de ML's en Krells. Dat durfde ik altijd te betwijfelen, en nu helemaal. De ML is toch wel een tandje hoger. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik de Vincents nooit gebalanceerd heb gehoord, dat schijnt bij Vincent behoorlijk beter te zijn dan de ongebalanceerde. Maar ja, dat geld ook voor de ML nu.

Maar een ding is duidelijk. De ML is procenten beter, niet een aantal maal! De prijskwaliteit verhouding is Vincents domweg een van de grootste winnaars in audioland. Daar kan niets anders tegenop. En de kwaliteit van Vincents is al hoog....

Met de ML win ik aan detail en controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 01 februari 2004 @ 10:57:
Volgens een aantal duitse testen kwamen de Vincent 991 plus dicht bij de ML's en Krells. Dat durfde ik altijd te betwijfelen, en nu helemaal. De ML is toch wel een tandje hoger. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik de Vincents nooit gebalanceerd heb gehoord, dat schijnt bij Vincent behoorlijk beter te zijn dan de ongebalanceerde. Maar ja, dat geld ook voor de ML nu.

Maar een ding is duidelijk. De ML is procenten beter, niet een aantal maal! De prijskwaliteit verhouding is Vincents domweg een van de grootste winnaars in audioland. Daar kan niets anders tegenop. En de kwaliteit van Vincents is al hoog....

Met de ML win ik aan detail en controle.
Ik gebruik mijn zelfbouw Pass Labs XA (slechts 50 watt class A ...) ook gebalanceerd, klinkt beter dan ongebalanceerd. Hoe mijn versterker zich verhoudt met commerciele versterkers durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik te weinig high-end stuff gehoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000

JT

VETAK y0

ViperGTS schreef op 29 januari 2004 @ 23:48:
Eindelijk een beetje fatsoenlijke pics geschoten (heb de cam nog niet helemaal door)

eerst maar ff de specs:

TV = Thomson 32"/82cm 50hz
simpel modelletje, maar meer heb ik ook niet nodig, als het beeld maar groot is :)
100 herz vind ik al helemaal onzin (vooral bij de goedkopere tv's), maar daar zal ik nu maar niet op ingaan ;)

receiver = Pioneer VSX-709RDS
heeft alles wat ik wil behalve dolby prologic II, jammer nu ik een GameCube heb...

DVD-speler = Pioneer DV-565

front speakers = Tannoy Mercury MX3-M
perfect geluid wat mij betreft, zeker voor wat ze gekost hebben.....mistte alleen wat bass, maar dat is nu goed gemaakt met mn sub...

rear speakers = Tannoy Mercury MX2-M

subwoofer = B&W ASW600
pas 3 dagen in mn bezit, maar na even instellen toch al erg tevreden over :)
heb voor een wat duurdere sub gekozen (voor mijn doen dan) omdat ik de tannoy sub die er eigenlijk bij hoorde toch een stuk minder vond, deze B&W compenseert het enige minpuntje van de tannoy speakers veel beter dan die sub van tannoy

maargoed, tijd voor pics!
-----------------------------------------------------------------------------

[afbeelding]

overzicht shotje met flits, niet mooi, maar gelukkig vond ik later uit hoe het zonder flits moest ;)

[afbeelding]

Pioneer _/-\o_ ja het stickertje moet er nog af ;) ik heb de dvd speler pas, nadat de andere (oude Philips) was overleden....voor de oplettende kijkers, die staat ook nog ergens op de pics ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

eindelijk de flits uit, en de sfeerverlichting aan :P

[afbeelding]

vage foto vanaf mn bed genomen, enige manier om de rears er alletwee op te krijgen...

[afbeelding]

op de geemkjoeb wordt met sfeerverlichting aan gespeeld...

[afbeelding]

voor films (of Band of Brothers in dit geval) gaat alle licht uit... :)

------------------------------------------------------------------------------

komende dagen ga ik me bezighouden met het ophangen van een gordijn (dat op die doos ligt) achter de tv zodat dozen en rotzooi en dergelijke achter de tv niet meer te zien zijn

zal eind dit weekend wel gelukt zijn, dan post ik wel weer eens een update :)

:Y)
Dude, vette HT heb je hoor, ook lekker sfeervol !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Even een aanvulling, de definitieve opstelling (foto's van rears ontbreken):

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml9.jpg

De meubels zijn selfmade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
JT schreef op 01 februari 2004 @ 15:31:
[...]

Dude, vette HT heb je hoor, ook lekker sfeervol !
tja dat zolder sfeertje komt vanzelf door de kamer....het is gewoon mn slaapkamer omdat ik nog thuis(lees bij mn ouders :+ ) woon.....die spotjes doen t m, geven echt lekker licht....

maar later zal het zo ongeveer worden als een paar posts terug, das pas echt stijlvol :9

die van Abbadon bedoel ik...

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 01-02-2004 23:23 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 13-09 22:19
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5BPP3BYR2GD
Receiver: Sony STR-DE475, 80W per kanaal

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5418835O17U
Fronts: Sony SS-A701, 120W (worden morgen vervangen door Magnat Motion 144 zuilen)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OZA8F7RIH35
Rears: Pioneer S-CR39, 80W

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7Q3X3A4TY5M
Center: Pioneer S-CR39 Center

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/I8B7I5A0L5L
Subwoofer: Sony SA-W305, 45W

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0N2DUIDP02S
DVD Player: Daewoo D9000S

Plaatjes zijn niet erg net. Ik wacht even tot mijn Magnat Motion 144 zuilen er zijn, dan maak ik betere :9

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

Haemorrhage schreef op 02 februari 2004 @ 16:45:
[afbeelding]

[afbeelding]
Fronts: Sony SS-A701, 120W (worden morgen vervangen door Magnat Motion 144 zuilen)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Plaatjes zijn niet erg net. Ik wacht even tot mijn Magnat Motion 144 zuilen er zijn, dan maak ik betere :9
Dus..

Ik dacht even dat ik een stukje van mij HT voorbij zag komen :P
Als ik dat zo zie, zelfde meubel/sub/dvd speler :D

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Alfa_33 schreef op 02 februari 2004 @ 16:56:
[...]

Dus..

[afbeelding]
Hahaa, hoe is het mogelijk :D

Alleen het meubel is niet hetzelfde, dat is zelfgemaakt ;)

edit: Wat zijn die front speakers van jou voor dingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Glenfiddich op 02-02-2004 17:01 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 09:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

Haemorrhage schreef op 02 februari 2004 @ 17:01:
[...]

Hahaa, hoe is het mogelijk :D

Alleen het meubel is niet hetzelfde, dat is zelfgemaakt ;)

edit: Wat zijn die front speakers van jou voor dingen?
Fronts: Magnat Motion 88
Center: JBL ATX 10C
Surrounds: Kenwood CRS-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 01 februari 2004 @ 22:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

zwaar mooie set vind ik dan en mooie meubels! heb je daar een tut oid voor ? en wat zit er allemaal in je opstelling (specs:P?) ennuh heb je tut hoe je die meubels gemaakt heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie die magnats haalt en tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 17:23:
[...]

zwaar mooie set vind ik dan en mooie meubels! heb je daar een tut oid voor ? en wat zit er allemaal in je opstelling (specs:P?) ennuh heb je tut hoe je die meubels gemaakt heb ?
Volgens mij is dat een TNT Flexy Meubel.

Bouwhandleiding: http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen moeren, dus geen flexi :)

Gewoon wat MDF en innox (?) buizen, netjes in elkaar gepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 17:23:
[...]

'k ben dan niet blue-eyes... maar ff denken wat ie had staan ...
JBL Tik10 fronts (mooie speakers)
Mark Levinson 331 amp voor de fronts (gave amp)
Rotel RSP1066 pre/pro
Rotel RCD991AE cd speler (toffe speler)
Rotel RDV1080 dvd speler
Rotel RT1080 tuner
Uhm.... dan nog 2 kleinere JBL's achter en een center.
En nog een andere Rotel amp voor de center en surrounds... kweet ff niet welke precies :)

Z'n rack is geen flexi rack. De buizen zijn RVS speciaal gemaakt door de metaalman van htforum :) Via schroeven die in de buizen vastdraaien is het vast gezet.

Mijn rack is op eenzelfde wijze gemaakt, alleen heb ik holle 4 cm RVS buizen en die van Blue-eyes zijn dunnere, maar volledige buizen.

[ Voor 19% gewijzigd door Scarp op 02-02-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:10
holle 4 cm RVS buizen
[mierenneukmodus]Buizen zijn over het algemeen hol. Anders heten ze cilinders ;) [/mierenneukmodus]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 22:24

Klippy

Still Game

mooie set ViperGTS! (ook in het echt :+ )

[ Voor 135% gewijzigd door Klippy op 02-02-2004 21:39 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Alfa_33 schreef op 02 februari 2004 @ 16:56:
[...]

Dus..

[afbeelding]
hey cool ongeveer hetzelfde meubel als mij

ik ben me ook aan het bedenken over een projector

jij hebt het scherm met een soort poten op het meubel staan ??
ik heb er nu dus een breedbeeld tv opstaan en daarop de center

ik zit me al tijden te bedenken over een oplossing voor projector, maar dat ik de tv daar kan laten staan....dus scherm ervoor hangen en wegpakken als ik tv wil kijken ofzo

maar dan zo dat ik niet steeds de center moet verplaatsen ofzo :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pioneer surrounds heb ik ook !!! :D Maar binnekort worden ze vervangen voor zuiltjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Thanks mate Scarp ;)

De vragen beantwoord:

Dan heb ik cylinders van 30mm doorsnee gebruikt.

De achterspeakers zijn TIK2 op originele stands, de centerspeaker is een TIK1. De gebruikte versterker voor center en rears is een Rotel RMB985MKII, die (vind ik) mooier klinkt dan de nw rotel rmb1075.

Bekabeling is volledig MIT, voornamelijk T2. De LS kabel is MIT T2 bi-wire.

Tut: alles uit het hoofd, zonder echt een plan. Het is idd geen TNT flex, maar toch stiekum wel weer een beetje ;)

MDF: nope. Massiefe keukenbladen van 30mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blue Eyes schreef op 01 februari 2004 @ 02:56:
[...]

Ik denk dat jij de MIT T2 bi-wire onderschat ;)

Mischien moeten we maar eens ruilen :D :D
nee hoor :P mit...spoeltjes.. bah :)

ook de interlinks zijn verre vanneutraal.. ikl moet wel toegeven dat het best goed klinkt als je wat schelle speakers hebt, maar het haalt een hoop soundstage weg..en dat vind ik jammer

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Blue Eyes schreef op 01 februari 2004 @ 22:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hee, die Blue Eyes!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tutorial van jou hoe je die dingen maakt (die meubels), maar ik kan het nergens vinden. Zou je daar niet eens een mooi topique van kunnen maken?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
De link klopt niet. Het is GEEN tnt flex rack or what so ever!

Tzt als ik wat tijd zal ik eens kijken of een klein verhaaltje kan schrijven. Kijk anders op HTForum (als de forumsoftware weer gereed is ;) ) in de DHZ sectie, daar staan wat foto's een klein verhaaltje met een stukje geschiedenis van een ander rack van mij, grotendeels hetzelfde als ik nu heb. Zoek naar berichten van Blue-Eyes, dan vindt je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000

JT

VETAK y0

ViperGTS schreef op 01 februari 2004 @ 23:21:
[...]

tja dat zolder sfeertje komt vanzelf door de kamer....het is gewoon mn slaapkamer omdat ik nog thuis(lees bij mn ouders :+ ) woon.....die spotjes doen t m, geven echt lekker licht....

maar later zal het zo ongeveer worden als een paar posts terug, das pas echt stijlvol :9

die van Abbadon bedoel ik...
Zelf zou ik dan toch voor die zolder kiezen :o Veel gezelliger :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Hier dan wat pics van mijn bescheiden home cinema

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/front.jpg

- Finlux 72cm breedbeeld tv
- 2 Eltax Mirage 10i zuilen (van de aldi :p )
- Logitech Z680 Center speaker
- 3 Rekken met dvd's (met nog ruimte in 2 stuks)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/meubel.jpg

Van boven naar beneden:

- Yamada DVX-6000 DVD/DivX speler
- Yamaha RX-V440RDS 6.1 Receiver
- M'n mediabox

Als je goed kijkt zie je aan de zijkant de voeding van de mediapc liggen, die past niet in de kast. Daar zat standaard een kleine voeding in met zo'n pokkefan. Dan maar een losse zalman ernaast. Geruisloos en stabiel. Dankzij de zwarte behuizing valt ie niet zo heel erg op.

Verder heb ik 2 logitech Z680 satelietspeakers op Ikea speaker standjes als links en rechts achter. Als rear center heb ik een tokyo speaker, een wazig merk maar klinkt erg goed met een passief membraam in plaats van een baspoort, samen met een mooie dome tweeter.

Ik heb nu tijdelijk geen sub erbij staan van de Z680, die ligt weer bij m'n pc op de werkkamer samen met 2 satelietjes. Ik heb wel al een subwoofer versterker, een Hypex HS80. Ter zijner tijd ga ik daar een leuk subje bij bouwen. Heb nu ook wel genoeg strakke bas maar meer is altijd beter natuurlijk.

Ik heb een leren relaxstoel met voetenbankje precies op de sweetspot om lekker te genieten. Verder een stapel grote kussens voor op m'n bed om met z'n 2tjes ook film te kunnen kijken in volledig comfort.

[edit]

De pics zijn nogal helder, komt door de over ijverige flits van m'n digicam. Heb 3 spotjes hangen voor de sfeerverlichting.

[ Voor 6% gewijzigd door Sick Nick op 04-02-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

Sick Nick schreef op 04 februari 2004 @ 20:46:
Hier dan wat pics van mijn bescheiden home cinema

[afbeelding]

- Finlux 72cm breedbeeld tv
- 2 Eltax Mirage 10i zuilen (van de aldi :p )

[afbeelding]

[edit]

De pics zijn nogal helder, komt door de over ijverige flits van m'n digicam. Heb 3 spotjes hangen voor de sfeerverlichting.
hey de aanbieding van de aldi , hoe klinken die boxjes ? zien er best leuk uit!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

[rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml]

Lees daar even door, ervaringen van mensen die hem hebben gekocht. Ik vind ze best lekker klinken, ik had eerst 2 van die satelietjes van de logitech Z680 als fronts. Deze hebben toch meer midden en bas (logisch ook), klinkt stuk voller vind ik zelf. Ik mis nu zelfs de sub niet echt, zit goede en best diepe bas in. Natuurlijk niet te vergelijken met sommige speakers die in dit topic voorbij komen vliegen maar daar is de prijs wel naar. 89 euro voor een setje is geen geld, voor dat geld heb je net het B&W stickertje en een snoertje ofzo. Misschien dat je er 1 kleine boekenplank speaker van kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 07:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij "item contects" staat dat je alleen maar twee lenzen krijgt en wat boekjes. Volgens mij is dit gewoon een verrekijker B) .

Feekback is helemaal mooi, als er namen als "trustworthy23" opduiken weet je al genoeg. Ook wordt er overal minstens twee uitroeptekens gebruikt

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 05-02-2004 13:27 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik snap niet eens hoe het werkt???
Moet ik dan die lens voor mijn tv houden die het dan vergroot op mijn muur? maar dan is het natuurlijk in spiegelbeeld toch?
Het kan NOOIT zo scherp zijn als in de voorbeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt idd te mooi om waar te zijn voor $ 10 dat kan imho nooit wat zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Hier de specs van mij setje(foto's komen nog wel een x)

Sony E200ESD voor versterker
Sony N220 Eindversterker
Onkyo Integra A8057 eindversterker
Onkyo Tuner
Onkyo Integra DX706 Cd speler
Harman/Kardon ADP 303 Dolby Digital Processor
2x Audiolab Candor cdII frontspeakers
2x Kenwood rear speakers
Technics Center speaker

Klinkt al aardig mooi maar wil er nog een x een mooie sub bij kopen/maken >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Davitos op 05-02-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens mij is de bedoeling van dat ding dat je met je eigen tv een soort projectietv bouwt... Maar ik geloof er niet echt in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 05 februari 2004 @ 14:05:
[...]

Ik snap niet eens hoe het werkt???
Moet ik dan die lens voor mijn tv houden die het dan vergroot op mijn muur? maar dan is het natuurlijk in spiegelbeeld toch?
Het kan NOOIT zo scherp zijn als in de voorbeelden!
Wie o wie gaat dit proberen voor $ 10,00

een zware buil kan je iig niet vallen >> ze zullen wel jampotten opsturen ofzo als grap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
dat projectie geval kan volgens mij nooit goed werken want zoveel licht komt er niet van een monitor of tv lijkt mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Haemorrhage schreef op 02 februari 2004 @ 16:45:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil misschien ook Magnat motion 144 zuilen kopen. Als je ze hebt kun je dan een reviewtje geven?
Ik wil wel is weten of de bas goed is, middentonen duidelijk aanwezig zijn en echte pics van de speaker met en zonder hoes...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 14:47:
[...]

Ik wil misschien ook Magnat motion 144 zuilen kopen. Als je ze hebt kun je dan een reviewtje geven?
Ik wil wel is weten of de bas goed is, middentonen duidelijk aanwezig zijn en echte pics van de speaker met en zonder hoes...
doe alsjeblieft jezelf een plezier en ga zelf luisteren... Jouw smaak is vast een hele andere dan van degene die je "reviewtje" maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

MikeyMan schreef op 05 februari 2004 @ 14:57:
[...]

doe alsjeblieft jezelf een plezier en ga zelf luisteren... Jouw smaak is vast een hele andere dan van degene die je "reviewtje" maakt...
Ja maar het feit is dat hij A. Bijna dezelfde versterker als mij heeft. En b. Ik kan hem alleen beluisteren 100 km van mij vandaan. Dus dat gaat niet lukken.
En ik heb zelf geen rijbewijs dus moet iemand anders voor me rijden... Moet natuurlijk ook mn eigen receiver meenemen...

En ik wil gewoon weten of de prijs/kwaliteit goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door IkBenAlles op 05-02-2004 15:03 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb zelf de 88 zuiltjes, 144 klinken een volle mep voller. Ik vind Magnat, zeker gezien de geringe prijs, een heerlijk neutraal beeld geven. Geen overdreven bassen, geen wollig geluid zoals ik bij JBL en ook B&W wel had, maar gewoon goed geluid voor een leuke prijs :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb ze (magnat 144) icm de rx440rds en ze klinken echt goed, zeker met de sub motion 125a erbij is het genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 14:47:
[...]

Soort van kleine "review" is coming up...

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

PnD schreef op 05 februari 2004 @ 15:09:
ik heb ze (magnat 144) icm de rx440rds en ze klinken echt goed, zeker met de sub motion 125a erbij is het genieten
Mhhh ff kijken naar die sub.
Tjah ik heb een sony str-de595, ik wil weten of die dat trekt...

Samen staan we sterk!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.