Ik volg dit topic al een hele tijd en er is bij mij het nodige verandert de afgelopen maanden, dus maar eens tijd om te posten!
Dit is 'm dan, my pride and joy, m'n huidige HTPC... Een 19" 4U Chieftec UNC-410S-B met daarin een A7N8X Deluxe met o.a. 2800+ 2x256mb, 80gb SATA, ATi Radeon 9600 128MB, Pinnacle DC10+, Pinnacle PCTV Pro (2x...), IrDA, 4x20 blue LCD, Plextor 48x CD-R, NEC 1300A DVD R, draaiend op Windows Server 2003 standard edition (enige met iRDA ondersteuning vreemd genoeg). Doelstelling voor/met deze machine is om naast een pure HTPC, meer te kunnen(gamen,PVR etc.) Deze staat 24/7 aan en naast MP3/DivX e.d. kan ie ook van TV opnemen (meerdere kanalen tegelijk is de bedoeling), is ook m'n P2P-server en het geheel zit aangesloten op m'n 400GB fileserver zodat ik weinig tot geen HD-activiteit op deze machine in idle toestand heb...
Ik heb deze spullen nu sinds de kerst en het is allemaal nog steeds in 'prototype'-fase. Het hele idee is/was om qua behuizing een beetje 'audiofeel' te krijgen (en nu hard sparen voor 19" audio :-)). Met het klepje dicht zie je alleen een blauwe led(erin gemod, was groen)...
Met het klepje open wordt er al meer duidelijk, 2 opticals, en een LCD. Voorin zit ook de iRDA-sensor voor m'n PalmIII wat uiteindelijk de volledige afstandsbediening van dit ding zou moeten worden.
M'n huidige stereo, een NAD916, in totaal 6x 30 watt, maar ik heb twee kanalen gebridged, dus ik heb nu 2x90 watt en 2x 30 watt en geen center. De bedoeling is om een hier binnenkort een beetje stevige NAD tweekanaals bij te zetten voor rondom +/- hetzelfde vermogen, maar op zich ben ik tevreden over de prestaties nu. Het geheel wordt aangestuurd door m'n Yamaha DDP-2 Dolby Digital Decoder welke sinds m'n nieuwe HTPC, m'n enige bron is. De A7N8X deluxe kan namelijk alles upmixen naar Dolby Digital en dat werkt imho perfect! Het gaat me niet om de effecten, grotendeels om de volumeregeling en dat werkt prima. TV-geluid bijvoorbeeld wordt real-time gedigitaliseerd en omgezet in AC3, alhoewel het dus gewoon 2-kanaals stereo blijft en puur uit m'n fronts komt en geen fancy quasi-surroundtruukjes o.i.d. Daarnaast heb ik op deze manier geen D/A-converter in de PC-kast zelf
M'n huidige scala aan 'human interface devices' voor deze setup

De PalmIII die er ligt is, samen met de cradle, ook gemod, na een avond kan ik 'm in de cradle zetten en worden de batterijen opgeladen, nu normaal bij elke PDA, paar jaar geleden nog niet...
...en m'n 9" PC-monitor, in een zwart gespoten Mac SE gemod... moet een beetje stijlvol blijven niet waar?
M'n huidige fronts, BNS E5 waar ik de tweeters van vervangen heb... (en er ligt een gamepad op de TV, ik kan ook gamen (NFSU) op de TV met deze HTPC)
...en 1 van m'n rears, Tannoy mercury mR
...hij zit behoorlijk vol...

(wat betreft de inrichting, ik sta op het punt te verhuizen en dan de boel 'netjes' weg te werken qua bekabeling, ander audiomeubel e.d. tsja, voornemens....)
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61805 op 10-02-2004 10:02. Reden: kleine aanpassingen]