Lood schermt niet zo goed af tegen electro-magnetische metalen. Neem hiervoor mu-metaal.MikeyMan schreef op 11 februari 2004 @ 15:22:
in een loden kluis zetten? ==> was op de vraag hoe de receiver magnetisch afgeschermd kon worden...
@drahcir: Inderdaad, ken zelf die set ook niet, en ben toch een redelijke Harman/Kardon fan... Als ze nou zo nodig zilver hadden moeten gebruiken, hadden ze in mijn ogen beter dit design aan kunnen houden ipv de nieuwe lijn die ze nu neerzetten... Vind het wel iets minder dan het oude zwart/champagne design... Maar het blijft strak
om hiermee toch maar aan te geven dat het uberhaupt een vrij kansloos idee is? Volgens mij is het echt onmogelijk om dat te bereiken...
Anoniem: 62295
Ik heb voor mezelf een combinatie bedacht als HC-set voor op mijn kamer. Ik heb een zolderkamer van 6,30m bij 3,60m. Het plafond dak op 1 meter hoogte schuin te worden, het loopt niet helemaal in een punt want er zit een plat plafond op 2,00m hoogte.
Watr ik in gedachten had was:
Versterker: Yamaha RX-V440RDS +-€300,-
DVD-speler: Ben ik nog niet helemaal uit maar ik denk een JVC, tips zijn welkom!
Front-speakers: ALDI-zuilen.
Rear-speakers: Ben ik nog niet uit maar ik heb hier nog 2xBOSE ML2 staan deze zijn 10-50 Watt.
Center-speaker: Ben ik ook nog niet uit de tips zijn altijd welkom!
Subwoofer: Ik weet niet of die in deze opstelling nodig is.
TV/Projector: Daar gaan we voor sparen.
Watr ik in gedachten had was:
Versterker: Yamaha RX-V440RDS +-€300,-
DVD-speler: Ben ik nog niet helemaal uit maar ik denk een JVC, tips zijn welkom!
Front-speakers: ALDI-zuilen.
Rear-speakers: Ben ik nog niet uit maar ik heb hier nog 2xBOSE ML2 staan deze zijn 10-50 Watt.
Center-speaker: Ben ik ook nog niet uit de tips zijn altijd welkom!
Subwoofer: Ik weet niet of die in deze opstelling nodig is.
TV/Projector: Daar gaan we voor sparen.
Hoe dik moet ie zijn dan? Deze was €19 als ik me niet vergis (Bandridge), en is toch best dik...Anoniem: 99283 schreef op 11 februari 2004 @ 08:34:
[...]
moet je een dikkere scart kabel halen is het probleem weg
Lijkt best veel op mijn 2 kamers, alleen is de kamer waar ik m'n setupje heb geen 6.30 lang maar pak m beet 4.50. Ook een schuin dak wat niet helemaal tot in de punt door loopt. Een sub is op zich niet echt nodig maar voor films is het toch wel aan te raden, de bas komt dan veel meer tot z'n recht bij explosies en andere dingen met flink wat lage tonen. Ik heb sinds deze week een nieuwe sub in elkaar gezet, een kastje van 35*35*30 cm met een 12" woofer. Deze krijgt z'n sap van een Hypex HS80 subwooferversterker. Dit geeft toch wel een extra dimensie aan de filmsAnoniem: 62295 schreef op 11 februari 2004 @ 19:41:
Ik heb voor mezelf een combinatie bedacht als HC-set voor op mijn kamer. Ik heb een zolderkamer van 6,30m bij 3,60m. Het plafond dak op 1 meter hoogte schuin te worden, het loopt niet helemaal in een punt want er zit een plat plafond op 2,00m hoogte.
.
OFFTOPICAnoniem: 99283 schreef op 10 februari 2004 @ 18:42:
hier bekijk ik mijn filmpjes en speel ik af en toe een spelletje.
hier zie je een
samsung 55 cm plano tv
koda 5.1 versterkertje
pioneer 2.0 versterkertje voor de sub
H&b 3110 divx speler
2 zuiltjes van 120 watt rms
een nutteloze subwoofer rechtsonder die niet is aangesloten
[afbeelding]
hier is me subje van 80 liter om te zorgen dat ik de bas ook kan voelen
[afbeelding]
120 Watt RMS? Lijkt me sterk!
/OFFTOPIC
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Anoniem: 53287
Zeker weten, 't geluid van die H/K set is ook echt super..Anoniem: 100231 schreef op 11 februari 2004 @ 22:37:
drahcir echt mooie set man!!
De originele uitvoering in het zwart/goud vond ik ook mooi... (daar was ik eigenlijk ook naar opzoek) maar toen kwam ik deze tegen..
Deze past beter bij mn interieur.. en aangezien tegenwoordig alles in het zilver/zwart is.. moet je toch maar met de tijd mee gaan he
Daarnaast zie je deze uitvoering ook nergens... ze hadde er van mij alleen wel blauwe verlichting in mogen bouwen net als bij die nieuwste H/K lijn..
Maarja.. nou heb ik weer wat te modden
die H/K set vind er wel mooi uitzien.Anoniem: 53287 schreef op 11 februari 2004 @ 23:02:
[...]
Zeker weten, 't geluid van die H/K set is ook echt super..
De originele uitvoering in het zwart/goud vond ik ook mooi... (daar was ik eigenlijk ook naar opzoek) maar toen kwam ik deze tegen..
Deze past beter bij mn interieur.. en aangezien tegenwoordig alles in het zilver/zwart is.. moet je toch maar met de tijd mee gaan he![]()
Daarnaast zie je deze uitvoering ook nergens... ze hadde er van mij alleen wel blauwe verlichting in mogen bouwen net als bij die nieuwste H/K lijn..
Maarja.. nou heb ik weer wat te modden
alleen staat die center nou schuin naar boven? Lijkt me beter als je hem naar je zit plaats richt. iig horizontaal of als je center laag staat schuin naar boven.
ja klopt .. de onderkant van die center is schuin...
je kan hem ook op zn kop zetten met de rechte kant naar onderen ,, maar na wat experimenteren vond ik dit toch net iets ruimtelijker klinken...
maar ik zal um morge weer voor de verandering omdraaien, wie weet went het
EDIT:
Ik heb hem ff snel omgedraait, maar toch staat het niet. De bovenkant van mn tv loopt namelijk iets schuin naar benede af, waardoor de center meer naar ondere wordt gericht.
Hij staat nu dus weer mooi op de originele manier
je kan hem ook op zn kop zetten met de rechte kant naar onderen ,, maar na wat experimenteren vond ik dit toch net iets ruimtelijker klinken...
EDIT:
Ik heb hem ff snel omgedraait, maar toch staat het niet. De bovenkant van mn tv loopt namelijk iets schuin naar benede af, waardoor de center meer naar ondere wordt gericht.
Hij staat nu dus weer mooi op de originele manier
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 53287 op 11-02-2004 23:34 ]
mooie setAnoniem: 53287 schreef op 11 februari 2004 @ 23:28:
ja klopt .. de onderkant van die center is schuin...
maar die center staat idd vreemd zo....je kunt beter een beetje naar beneden gericht dan naar boven, dit is niet goed voor het geluid zo
enne dat 'idle' DVD scherm van H/D blijft lelijk
PIII 800@804 Mhz
Toch maar weer omdraaien dan? 'k Zal morge nog maar is luisteren wat echt beter klinkt. (Daar is het nu een beetje laat voor
)
Tada:

tja.. andersom vond ik mooier, maargoed... morge maar even luisteren dan
Tada:

tja.. andersom vond ik mooier, maargoed... morge maar even luisteren dan
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 53287 op 11-02-2004 23:42 ]
valt mee hoor... heb op me dvd-30 best een strak schermpie, zonder die vreemde kerel erop
Ik voel me hier echt zo'n n00b met mijn Philips LS3000D setje
Gewoon dvd-spelertje met ingebouwde receiver en een 5.1 boxensetje d'rbij. Als arme AH-slaaf zijnde vond ik die 403 euri al duur genoeg
Hoe groot is het kwaliteitsverschil nu eigenlijk met een iets meer custom setje (als ik weer eens geld teveel heb
)?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ligt eigenlijk aan jou. Wanneer je een goede instap receiver, dvd speler en redelijke speakers koopt dan hoor jij zeker een volller en mooier geluid. Dit kost je wel 1000 euro iig.Wormaap schreef op 11 februari 2004 @ 23:41:
Ik voel me hier echt zo'n n00b met mijn Philips LS3000D setjeGewoon dvd-spelertje met ingebouwde receiver en een 5.1 boxensetje d'rbij. Als arme AH-slaaf zijnde vond ik die 403 euri al duur genoeg
Hoe groot is het kwaliteitsverschil nu eigenlijk met een iets meer custom setje (als ik weer eens geld teveel heb
)?
Je kan ook nog meer uitgeven, in mijn geval 2000 euro. De een hoort wel het verschil en de ander niet. Ga eens luisteren is dus eigenlijk het enige zinnige advies.
Ik wilde u nog even een foto laten zien van mn nieuwste aanwinst; een Marantz CD7300. Een aanrader voor u allen; een wereld van verschil ten opzichte van mn oude kenwood!
Hm, heeft dan wel niks met home theater te maken, ik post het toch maar hier

Hm, heeft dan wel niks met home theater te maken, ik post het toch maar hier
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Ruil hem in voor een 6300 en koop van dat overgebleven geld een goede digicam

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
whaha, ik hoef geen goede digicam, ik gebruik dat ding toch bijna nooitJT schreef op 12 februari 2004 @ 12:36:
Ruil hem in voor een 6300 en koop van dat overgebleven geld een goede digicam![]()
Gemineye
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Is je receiver de nieuwe SR5400??
En klinkt die goed naar jou idee, ik ga namelijk van het weekend ook weer even shoppen, wil graag de SR5300 SR6300 of SR7300 maar goed die zijn wat lastig te vinden dus ben bang dat ik bij de nieuwe serie uitkom sr4400 sr5400.
En klinkt die goed naar jou idee, ik ga namelijk van het weekend ook weer even shoppen, wil graag de SR5300 SR6300 of SR7300 maar goed die zijn wat lastig te vinden dus ben bang dat ik bij de nieuwe serie uitkom sr4400 sr5400.
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
heb je het tegen mij?DracoplasM64 schreef op 12 februari 2004 @ 13:06:
ik heb een onkyo reciever...
En de marantz sr7300 staat te koop bij correct voor €599,-
Oeps Onkyo
beetje heel erg stom van me, sorry.
En ja weet dat hij bij correct te koop is maar ik zoek toch meer een winkel in het noorden van het land, dus ga ik zaterdag om te beginnen de wat betere zaakjes in Groningen bezoeken
(maar bedankt voor het wijzen op de aanbieding).

En ja weet dat hij bij correct te koop is maar ik zoek toch meer een winkel in het noorden van het land, dus ga ik zaterdag om te beginnen de wat betere zaakjes in Groningen bezoeken
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
Ik heb die center ff getest op alle mogelijke posities.. (rechtop en op zn kop..) bij zowel muziek als dvd.. maar ik hoor zelf niet echt heel erg veel verschilViperGTS schreef op 11 februari 2004 @ 23:32:
[...]
mooie set
maar die center staat idd vreemd zo....je kunt beter een beetje naar beneden gericht dan naar boven, dit is niet goed voor het geluid zo
enne dat 'idle' DVD scherm van H/D blijft lelijk
Voor de vorm laat ik hem dan maar zo staan zoals ie nu staat.. iets naar beneden gericht dus...
enne... boeie.. wanneer kijk je nou naar het idle scherm ? je koopt zo'n ding toch om DVDtjes te kijken
Als het vanwege de afstand is, ze bezorgen boven de €250 gratis door heel nederland. Als dat niet de reden is dan heb ik niks gezegdDracoplasM64 schreef op 12 februari 2004 @ 14:16:
Oeps Onkyo![]()
beetje heel erg stom van me, sorry.
En ja weet dat hij bij correct te koop is maar ik zoek toch meer een winkel in het noorden van het land, dus ga ik zaterdag om te beginnen de wat betere zaakjes in Groningen bezoeken(maar bedankt voor het wijzen op de aanbieding).
Hij wordt dan alleen wel via DHL bezorgt, en niet door de bezorgdienst van Correct zelf. Wat in principe inhoudt dat je hem zelf moet aansluiten. Bezorgdienst van Correct doet dit voor je, DHL geeft hem aan de deur afXenofoob schreef op 12 februari 2004 @ 14:28:
[...]
Als het vanwege de afstand is, ze bezorgen boven de €250 gratis door heel nederland. Als dat niet de reden is dan heb ik niks gezegd
Ik heb nog wel voor €549 een 6300 in de vingers gekregen. Dat was bij RAF in Kampen >> daar stond (4weken terug) toen ook nog een SR7300!!DracoplasM64 schreef op 12 februari 2004 @ 13:06:
Anoniem: 86389
Ik wil geen reclame maken, maar ik zag net in de krant staan dat de JBL SCS178 satelietjes in de aanbieding zijn bij Correct voor 29 euro p/s
Daar heb je een heel goed speakertje aan, zeker voor de prijs
ik heb ze als rear's
Daar heb je een heel goed speakertje aan, zeker voor de prijs
p/s als in per stuk, of als in per set
Kan iemand me een linkje bezorgen van deze meubels van Aldenkamp die in de aanbieding zijn bij Correct? Op de site van Aldenkamp (http://www.aldenkamp.com/) kan ik deze typenummer niet terugvinden.
http://www2.correct.com/k...38ab2287e69d237964a71a0f5
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zo, mijn SONY STR-DE475 is vandaag afgelost door een Denon AVR1803 
Ik zal binnenkort zodra ik tijd heb eens een definitieve set foto's maken van mijn HT; er is veel aan veranderd de afgelopen twee weken
Ik zal binnenkort zodra ik tijd heb eens een definitieve set foto's maken van mijn HT; er is veel aan veranderd de afgelopen twee weken
Catch a smile out there!
Het wordt toch eens tijd dat ik nog eens iets update want het is toch al weer een tijdje geleden , als ik al die mooie dingen zie heb ik zin om men set weer eens te upgraden en eindelijk mijn mono-poweramps te kopen of een beamer , maar het geld is op
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
En hoe bevalt hij je? Ik ben zelf ook geïnteresseerd in DenonHaemorrhage schreef op 12 februari 2004 @ 17:01:
Zo, mijn SONY STR-DE475 is vandaag afgelost door een Denon AVR1803
Uitstekend! echt een verademing na mijn ouwe sonyduponjan schreef op 12 februari 2004 @ 18:06:
[...]
En hoe bevalt hij je? Ik ben zelf ook geïnteresseerd in Denon
Die sony was eigenlijk gewoon te zwak om mijn magnat motion 144 zuilen aan te sturen; daarom ging die weg. Maar ook het geluid van de denon is veel en veel beter (vind ik dan)
Catch a smile out there!
welk type wil je hebben dan?Dr. Strangelove schreef op 12 februari 2004 @ 16:51:
Kan iemand me een linkje bezorgen van deze meubels van Aldenkamp die in de aanbieding zijn bij Correct? Op de site van Aldenkamp (http://www.aldenkamp.com/) kan ik deze typenummer niet terugvinden.
Anoniem: 82006

kleine update,
Ik heb gister me TV gehaald, een Vestel 2191 (55cm 50hz 100% vlakke beeldbuis, stereo 8 watt speakers en dual scart + front en rear aansluitingen voor beeld+audio).
beeld is perfect voor het geld (169 euro, in de aanbieding)
aleen op de een of andere manier wil me TV geen Eurosport/MTV/Nickleodeon/Discovery ontvangen, weet iemand misschien hoe dit komt?? in de gebruiksaanwijzing staat niks over dat probleem.
Anoniem: 99283
dat komt omdat de prijs zo laag is. BIj een dure tv koop je dan die zenders erbij snapie?Anoniem: 82006 schreef op 12 februari 2004 @ 20:04:
[afbeelding]
kleine update,
Ik heb gister me TV gehaald, een Vestel 2191 (55cm 50hz 100% vlakke beeldbuis, stereo 8 watt speakers en dual scart + front en rear aansluitingen voor beeld+audio).
aleen op de een of andere manier wil me TV geen Eurosport/MTV/Nickleodeon/Discovery ontvangen, weet iemand misschien hoe dit komt?? in de gebruiksaanwijzing staat niks over dat probleem.
haha lolbroek, me vorige tv was 100 euro (37cm) en daarmee kon ik wel alles ontvangenAnoniem: 99283 schreef op 12 februari 2004 @ 22:19:
[...]
dat komt omdat de prijs zo laag is. BIj een dure tv koop je dan die zenders erbij snapie?
Als die Vestel van je handmatig kunt instellen op kanaal, dan zoek even de bijbehorende kanaal op (teletekst/website van je kabelaanbieder) en waarschijnlijk moet je met handmatig fijnstellen de zender opzoeken.
hehehe idd, alle kanalen werken nuQuantor schreef op 13 februari 2004 @ 10:36:
Als die Vestel van je handmatig kunt instellen op kanaal, dan zoek even de bijbehorende kanaal op (teletekst/website van je kabelaanbieder) en waarschijnlijk moet je met handmatig fijnstellen de zender opzoeken.
Anoniem: 35647
welke sjop heb je hem gehaald?Anoniem: 82006 schreef op 12 februari 2004 @ 20:04:
[afbeelding]
kleine update,
Klinkt aardig die prijs
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35647 op 13-02-2004 11:57 ]
Zo is alweer 37 pagina's terug, dat ik hier wat gepost heb. En intussen heeft mijn home theater set steeds meer vorm aan genomen, dus vandaar dat ik hier maar weer eens iets post. De afgelopen tijd is er een nieuwe receiver gekomen (Harman/Kardon 2550) en twee rears (Mirage Omnisat). Ik heb nog geen DVD speler, maar mijn spdif en S-video van mijn computer doen het voorlopig nog goed.
Maar goed hier komen dus een paar foto's :

Plaatje van een van de jongedames/heren

Achterkant van één van mijn magnepans.

Een Mirage omnisat.

Zonder hoofddeksel.

Nah spreekt voor zich........

De H/K 2550 + een kenwood cd speler

Mn subwoofer op een tegel (design.. liggen ook in de voortuin...)
Ik heb nog geen totaalshot van de spullen..., maar dat maakt ook niet uit. Want de rears hangen nog niet aan de muur (en heb er ook geen snoeren voor. Ik dacht dat ik nog geld had, maar dat viel erg tegen toen ik mn saldo eens opvroeg)
En dan voor de rest mijn tv, het is en blijft een Orion van 17/18 jaar oud. Dus is ook niet veel soeps en zal na de Zomervakantie wel eens vervangen worden.
En let Alsjeblieft niet op de Hier en daar (beetje) wazige foto's
Edit : Nu ik die foto's eens goed bekijk, kom ik erachter dat ik het stukje folie dat over het display van de H/K zit er nog niet heb afgehaald
Maar goed hier komen dus een paar foto's :
Plaatje van een van de jongedames/heren

Achterkant van één van mijn magnepans.
Een Mirage omnisat.
Zonder hoofddeksel.
Nah spreekt voor zich........
De H/K 2550 + een kenwood cd speler
Mn subwoofer op een tegel (design.. liggen ook in de voortuin...)
Ik heb nog geen totaalshot van de spullen..., maar dat maakt ook niet uit. Want de rears hangen nog niet aan de muur (en heb er ook geen snoeren voor. Ik dacht dat ik nog geld had, maar dat viel erg tegen toen ik mn saldo eens opvroeg)
En dan voor de rest mijn tv, het is en blijft een Orion van 17/18 jaar oud. Dus is ook niet veel soeps en zal na de Zomervakantie wel eens vervangen worden.
Edit : Nu ik die foto's eens goed bekijk, kom ik erachter dat ik het stukje folie dat over het display van de H/K zit er nog niet heb afgehaald

[ Voor 5% gewijzigd door andriess op 13-02-2004 12:14 ]
Die rears lijken mij kwa bouw niet zo geschikt om aan de muur te hangen, toch. Denk eerder dat de op een horizontaal vlak beter tot hun recht komen. het zijn immers rondstralers. Als je ze aan de muur hangt, gaat de helft van het geluid naar het plafond, daar heb je denk ik niet zo heel veel aan. Maar het is een kwestie van uitproberen natuurlijk...Grooze schreef op 13 februari 2004 @ 12:09:
[...]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ehm..., het is niet zo goed op de foto's te zien maar ze hebben aan 2 kanten een platvlak. Dus als je naar die foto kijkt die van voren is gemaakt, dan is de achterkant vlak). Waardoor de speaker niet naar boven is gericht maar gewoon recht naar voren/opzij/beneden (360 graden, behalve dan waar de muur zit). En ook in de winkel waar ik ze heb gekocht, hingen ze aan de muren als Front en rears en klonk het (voor surround) heel mooi. Ik raad ze dan ook absoluut niet aan als stereo speakers, persoonlijk vind ik het dan niet mooi klinken. Maar als rears kan je ze niet echt plaatsen, waardoor het Surround effect versterkt wordt.
PS : Ik hang ze niet helemaal in de hoeken, maar ongeveer op oorhoogte....
PS : Ik hang ze niet helemaal in de hoeken, maar ongeveer op oorhoogte....
[ Voor 9% gewijzigd door andriess op 13-02-2004 12:44 ]
Anoniem: 91434
he, grooze die sub die je hebt is toch de atx100 he? hoe bevalt ie ? ik wil hem ook waarschijnlijk gaan halen
Netjes
Nope, mijn H/K heeft er niet echt Hoorbaar moeite mee, mn volume knop staat gemiddeld op -25/-15 DB(a)<- hoort die erbij?? Ik vind het zelfs een hele verbetering ten opzichtte van de NAD die ik eerst had.Danster schreef op 13 februari 2004 @ 13:04:
NetjesMaar heb je met die HK geen moeite om je maggies aan te sturen? Heb zelf een set aangesloten op een Denon 3802 en moet zeggen om het mooiste geluid eruit te halen moet ik de volume knop aardig omhoog schroeven.
Ik vind het een goede Subwoofer voor het geld, maar als ik jou was (als je het geld hebt) zou ik voor een Rel Quake gaan.Anoniem: 91434 schreef op 13 februari 2004 @ 12:56:
he, grooze die sub die je hebt is toch de atx100 he? hoe bevalt ie ? ik wil hem ook waarschijnlijk gaan halen
299 euro? (nieuw in doos, niet gebruikt)Anoniem: 100231 schreef op 13 februari 2004 @ 13:16:
wat heb je betaald voor de H/K 2550 als ik vragen mag
[ Voor 11% gewijzigd door andriess op 13-02-2004 13:22 ]
Modern Electronics in Lisse, hij was 2 weken geleden in de aanbieding en toen ik er kwam was hij al weg, maar ze konden hem nog wel bestellen voor de actie prijs.Anoniem: 35647 schreef op 13 februari 2004 @ 11:12:
[...]
welke sjop heb je hem gehaald?
Klinkt aardig die prijs
Ik denk dat als jij nu gaat, dat je hem niet meer voor 169 meekrijgt
Ik zie hem nu op de site voor 199 euro staan, ook niet verkeerd.Anoniem: 82006 schreef op 13 februari 2004 @ 20:49:
[...]
Modern Electronics in Lisse, hij was 2 weken geleden in de aanbieding en toen ik er kwam was hij al weg, maar ze konden hem nog wel bestellen voor de actie prijs.
Ik denk dat als jij nu gaat, dat je hem niet meer voor 169 meekrijgt
Alleen zit die sjop weer niet echt in de buurt
Ik wil gewoon een platte buis voor 200 of minder
Eindelijk maar toch. Mijn setje. (En hey we willen pics zien hier nietwaar?)
Sorry voor de brakke pics maar heb net een Dimage F200 binnen en ben er nog mee aan het spelen.
Het hart van de set. Denon 3802 en de DVD 2800MK II

De tijdelijke setup. Moet nog even kijken waar ik de centre plaats want die staat daar niet lekker. TV is trouwens een Grundig elegance nogwat..72 cm breedbeeldje

Ff shotje van de zijkant. (plat he die maggies)

De surrounds. De welbekende mini's

En dan nu mijn nieuwste aanwinst. De metsubsidie HC3

En het scherm. Voor degenen die die IKEA lamp kennen die daar hangt hij is super fel. En de foto is genomen met de flits aan en nog is het beeld redelijk strak. Zal binnenkort proberen om een shot te maken zonder flits en in de schemering want het is een klasse beamer

Okee voor de meesten is het duidelijk dat dit geen gebalanceerde set is qua speakers. Maar het is simpelweg zo dat ik de maggies niet weg wil doen. (Alleen voor een setje ML's) En om 4 van die panelen in huis te hebben is ook een beetje teveel van het goede. Dus daarom deze keuze. En nee geen sub. Wil mijn buren graag te vriend houden
Sorry voor de brakke pics maar heb net een Dimage F200 binnen en ben er nog mee aan het spelen.

De tijdelijke setup. Moet nog even kijken waar ik de centre plaats want die staat daar niet lekker. TV is trouwens een Grundig elegance nogwat..72 cm breedbeeldje

En het scherm. Voor degenen die die IKEA lamp kennen die daar hangt hij is super fel. En de foto is genomen met de flits aan en nog is het beeld redelijk strak. Zal binnenkort proberen om een shot te maken zonder flits en in de schemering want het is een klasse beamer

Okee voor de meesten is het duidelijk dat dit geen gebalanceerde set is qua speakers. Maar het is simpelweg zo dat ik de maggies niet weg wil doen. (Alleen voor een setje ML's) En om 4 van die panelen in huis te hebben is ook een beetje teveel van het goede. Dus daarom deze keuze. En nee geen sub. Wil mijn buren graag te vriend houden
[quote] boekwerk [quote]
Hoe vet moet die scene er niet uitzien waar mark ducacus (zoiets toch) uit die vlammenzee explosie schietend komt vliegen in jouw kamer
Hoe vet moet die scene er niet uitzien waar mark ducacus (zoiets toch) uit die vlammenzee explosie schietend komt vliegen in jouw kamer
[quote]Anoniem: 35647 schreef op 14 februari 2004 @ 09:49:
[quote] boekwerk
[quote] boekwerk
Rete cool..maar hij stond hier nog op sports modus en niet op theater. Heb dat nu aangepast.Hoe vet moet die scene er niet uitzien waar mark ducacus (zoiets toch) uit die vlammenzee explosie schietend komt vliegen in jouw kamer
[quote]Danster schreef op 14 februari 2004 @ 09:59:
En als je nog een buurman zoekt dan hoor ik het wel, ik heb geen enkel probleem met subwoofers, moet je me wel af en toe uitnodigen
Pas maar op dat je wenkbrauwen er niet afschroeienboekwerk
[...]
Rete cool..maar hij stond hier nog op sports modus en niet op theater. Heb dat nu aangepast.
En als je nog een buurman zoekt dan hoor ik het wel, ik heb geen enkel probleem met subwoofers, moet je me wel af en toe uitnodigen
[quote]Anoniem: 35647 schreef op 14 februari 2004 @ 10:07:
Nou dan ga ik maar ff kijken naar een SVS sub ofzoAnoniem: 35647 schreef op 14 februari 2004 @ 09:49:
[...]
Pas maar op dat je wenkbrauwen er niet afschroeien![]()
Anoniem: 100231
leuke set man! en damn die speakers zijn echt flinter dun komt er nog wel beetje geluid uit
?
Super geluidje.Anoniem: 100231 schreef op 14 februari 2004 @ 10:08:
leuke set man! en damn die speakers zijn echt flinter dun komt er nog wel beetje geluid uit?
Kon deze trouwens voor een prikkie krijgen. 300 pleuro'tjes
[ Voor 5% gewijzigd door Danster op 14-02-2004 10:20 ]
danster ziet er goed uit hoor
blauwe muur staat trouwens ook goed dat heb ik nog niet vaak gezien die kleur in een huiskamer
wat voor scherm heb je daar hangen? en kan je mischien een overzichtsfoto maken van het totale plaatje met scherm omhoog? bvd
blauwe muur staat trouwens ook goed dat heb ik nog niet vaak gezien die kleur in een huiskamer
wat voor scherm heb je daar hangen? en kan je mischien een overzichtsfoto maken van het totale plaatje met scherm omhoog? bvd
Thxmarz01 schreef op 14 februari 2004 @ 10:31:
danster ziet er goed uit hoor![]()
blauwe muur staat trouwens ook goed dat heb ik nog niet vaak gezien die kleur in een huiskamer![]()
Het is een beamax 213x122 Dit is een 16x9 scherm en de film is 4x3 beetje jammer maar goed. The gladiator zag er super uit op dit ding

[ Voor 8% gewijzigd door Danster op 14-02-2004 10:41 ]
Voor zover ik weet is hij alleen in combinatie met de DVD speler te krijgen.Anoniem: 100231 schreef op 13 februari 2004 @ 22:43:
[...]
heb je dan dezelfde zilveren versie van h/k 2550 ?
De set heet Harman Kardon System 2550s.
( AVR 2550s en DVD 2550s )
Hier mijn audiospullen:

Denon 2100F
Dateq LPM 7.3
Behringer 8024 Ultra-curve PRO 24bit DSP
LEM DX24 40bit DSP
Audience Delight 2404 4 kanaals microprocessorgestuurde eindversterker 4x800W RMS/4Ohm
Dit aan 4x:

Denon 2100F
Dateq LPM 7.3
Behringer 8024 Ultra-curve PRO 24bit DSP
LEM DX24 40bit DSP
Audience Delight 2404 4 kanaals microprocessorgestuurde eindversterker 4x800W RMS/4Ohm
Dit aan 4x:

Every morning is the dawn of a new error.
Haha, gelukkig heb ik geen buren, alleen een huisgenoot. En in het weekend is ie 's nachts of werken of hij zit bij mij
Heeft die Lem trouwens pitch control? Of ben ik nu zo kippig?raphidae schreef op 14 februari 2004 @ 11:04:
[...]
Haha, gelukkig heb ik geen buren, alleen een huisgenoot. En in het weekend is ie 's nachts of werken of hij zit bij mij
Je bedoelt vanwege die draaiknop? Dat is voor de besturing....Danster schreef op 14 februari 2004 @ 11:06:
[...]
Heeft die Lem trouwens pitch control? Of ben ik nu zo kippig?
Ah okee..meer koffie drinken dusraphidae schreef op 14 februari 2004 @ 11:10:
[...]
Je bedoelt vanwege die draaiknop? Dat is voor de besturing....

hehe ik ook 
damn dat zou echt jmmr zijn wil nmlk andere dvd speler dan de dp-500/508Anoniem: 53287 schreef op 14 februari 2004 @ 10:38:
[...]
Voor zover ik weet is hij alleen in combinatie met de DVD speler te krijgen.
De set heet Harman Kardon System 2550s.
( AVR 2550s en DVD 2550s )
Heel erg mooi setje man!!!Danster schreef op 14 februari 2004 @ 07:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat kastje ook ikea? (zoek nog een kastje, was laatst bij de ikea maar vond niks echt mooi. Maar de jouwe eignlijk wel)
Nope is geen Ikea. Komt van Bo-conceptstatata schreef op 14 februari 2004 @ 12:12:
[...]
Heel erg mooi setje man!!!
Is dat kastje ook ikea? (zoek nog een kastje, was laatst bij de ikea maar vond niks echt mooi. Maar de jouwe eignlijk wel)
http://www.boconcept.com/SiteVersions/34/226.asp
ik heb m'n ouders hun 55cm 100% vlakke beeldbuis Sony TV gister ff naast de mijne gezet, en ik vond het beeld van mijn TV toch echt mooier, het was veel rustiger en de kleuren waren veel levendigerAnoniem: 35647 schreef op 13 februari 2004 @ 21:58:
[...]
Ik zie hem nu op de site voor 199 euro staan, ook niet verkeerd.
Alleen zit die sjop weer niet echt in de buurtmisschien megapool die heeft ook vestels.
Ik wil gewoon een platte buis voor 200 of minder
Ik zou de center in ieder geval recht onder/boven je beeldscherm zetten, dat is namelijk de enige juiste plek en precies de reden dat center uberhaupt bestaan: waar je ook zit, het geluid komt altijd "uit" het scherm. Is er geen groot verschil in geluid met magnetostaten als fronts en conventioneel als center?Danster schreef op 14 februari 2004 @ 07:21:
(..)
Daarnaast; ik denk dat de Maggies pas echt tot hun recht komen met een fatsoenlijke voor/eind combi (of geintegreerd apparaat). Met een HT-receiver doe je ze echt te kort!
Great minds think alike!
Ja, ik ben er ook erg blij mee. Het is in principe een PA amp, maar de specs zijn net zo goed als niet beter dan de meeste goeie 'huis'-amps. Er zit een 40bit AD converter in direct bij de ingangen en het ding is volledig computergestuurd. Versterker zelf heeft ook limiter etc. (wat ik niet gebruik, daar heb ik die LEM voor).Anoniem: 62484 schreef op 14 februari 2004 @ 12:54:
Jo Raphidae vette amp man die AD !
Hij staat tijdens het kijken ook hoger. Dit is als het ware de "opruimmodus"Verbal Kint schreef op 14 februari 2004 @ 18:58:
[...]
Ik zou de center in ieder geval recht onder/boven je beeldscherm zetten, dat is namelijk de enige juiste plek en precies de reden dat center uberhaupt bestaan: waar je ook zit, het geluid komt altijd "uit" het scherm. Is er geen groot verschil in geluid met magnetostaten als fronts en conventioneel als center?
Daarnaast; ik denk dat de Maggies pas echt tot hun recht komen met een fatsoenlijke voor/eind combi (of geintegreerd apparaat). Met een HT-receiver doe je ze echt te kort!
Wat de maggies aangaat. Nou het valt op zich wel mee. Heb ze op een rotel voor en eind combi gehoord en vond ze daar niet eens zo veel beter op klinken. Sterker nog, zelfs minder. Moet er wel bijzeggen dat die qua continues vermogen minder waren dan de 3802 dus misschien op een duurdere set-up heb je waarschijnlijk wel gelijk.
Compleet rack voor je HT... Zwaar netjes Raphidae
Klinkt't ook nog lekker of alleen maar hard? (Zal ook wel goed klinken denk ik
)
ALs het echt mooier dan sony is dan word ik gek, sony trinitron springt er voor mij altijd tussenuit.Anoniem: 82006 schreef op 14 februari 2004 @ 18:02:
[...]
ik heb m'n ouders hun 55cm 100% vlakke beeldbuis Sony TV gister ff naast de mijne gezet, en ik vond het beeld van mijn TV toch echt mooier, het was veel rustiger en de kleuren waren veel levendiger
Ondersteund de scart ook svideo?
Als je hem aanzet krijg je dan zo'n hoge pieptoon, erg gevoelige oren heb ik hiervoor.
Anoniem: 58485
Ja, en hoe doe ik dat? eerst met Windows recht zetten en dan iets van beeldrotatie ? maar ik blijf zo'n irritante rgb lijn boven houden. Ik heb het nu aangepast en het is nu mooi gecentreerdAnoniem: 13426 schreef op 11 februari 2004 @ 14:43:
Je moet je geometrie ook eens beter afregelen...
kijk eens op het forum van www.hifi.nl... Kun je vast een hoop vinden over die calibratie etc.
s-video van de TV-out van m'n pc pikt ie perfect op, maar van m'n dvd speler niet(maar ik heb idee dat die aansluitjng van m'n dvd speler kapot is, aangezien hij het een week geleden nog half deed)Anoniem: 35647 schreef op 15 februari 2004 @ 00:18:
[...]
ALs het echt mooier dan sony is dan word ik gek, sony trinitron springt er voor mij altijd tussenuit.
Ondersteund de scart ook svideo?
Als je hem aanzet krijg je dan zo'n hoge pieptoon, erg gevoelige oren heb ik hiervoor.
Als ik hem aanzet hoor ik helemaal niks, dus ik neem aan dat hij geen pieptonen maakt :P:P
doet ie helemaal niks of is het zwart wit?
Danster, mooie setup, t ziet er gewoon ook modern uit zo met 2 van die witte paneeltjes in je kamer, veel mooier dan gewone speakers eigenlijk
Thx. Maar helemaal van mijn hand komt dit niet moet ik toegeven._ferry_ schreef op 16 februari 2004 @ 23:12:
Danster, mooie setup, t ziet er gewoon ook modern uit zo met 2 van die witte paneeltjes in je kamer, veel mooier dan gewone speakers eigenlijk
Degene van wie ik deze maggies had gekocht had een beetje hetzelfde interieur en die had dus een hele hoge waf factor. (heeft nu final 0.5 dacht ik) Daarom had hij de maggies wat aangepast. Ander kleurtje stof en chromen zijkanten
En toen hij ze aanbod was het precies wat ik voor ogen had
een stel speakersDanster schreef op 17 februari 2004 @ 06:12:
En toen hij ze aanbod was het precies wat ik voor ogen had
maar goed ik ben het met hme eens wrede zet hoor!
Ja zijn vrouw wou die niet kwijt helaasAnoniem: 100231 schreef op 17 februari 2004 @ 07:07:
[...]
een stel speakers?
maar goed ik ben het met hme eens wrede zet hoor!
Anoniem: 85619
Hier is mijn setje.....

Panasonic 32"
Philips dvd 963SA
Marantz SR-7200 Reciever
Accuphase E-305 Versterker
B&W 802MK3
Dali center
B&W Solid rear

Panasonic 32"
Philips dvd 963SA
Marantz SR-7200 Reciever
B&W 802MK3
Dali center
B&W Solid rear
LeukAccuphase E-305 Versterker
De rest natuurlijk ook
Mooie set hoor zal wel perfect klinken maar deze B&O's vind ik niet erg mooi. Dat rare ding erop misstaat gewoon.Anoniem: 85619 schreef op 17 februari 2004 @ 10:20:
Hier is mijn setje.....
[afbeelding]
Panasonic 32"
Philips dvd 963SA
Marantz SR-7200 Reciever
B&W 802MK3
Dali center
B&W Solid rear
De nieuwe (800) serie vind ik wel prachtig.
[ Voor 8% gewijzigd door tatata op 17-02-2004 11:17 ]
Het is echt nog een product uit de jaren 80 met het design uit die tijd....
Ze zien er vind ik ook wat gedateerd uit, maar klinken doen ze dat bepaald niet
Die nieuwe N802 zijn vind ik ook prachtig maar die prijs 10.000 euro's of zoiets is een beetje teveel van het goede. De meningen zijn trouwens verdeeld of ze ook een echte verbetering zijn (qua geluid dan...) tegenover de mk3 serie.
Ze zien er vind ik ook wat gedateerd uit, maar klinken doen ze dat bepaald niet
Die nieuwe N802 zijn vind ik ook prachtig maar die prijs 10.000 euro's of zoiets is een beetje teveel van het goede. De meningen zijn trouwens verdeeld of ze ook een echte verbetering zijn (qua geluid dan...) tegenover de mk3 serie.
Opzich is b&o (Bang & Olufsen) =Gelukkig!!!= heel wat anders dan b&w (Bowers & Wilkins)... Denk dat de gemiddelde HomeTheater-fan/tweaker meer te spreken is over de laatste.
Maar inderdaad een mooie set... Alleen die tafel
Wij hadden hier een eettafel en een paar stoelen van dezelfde set
.
Wat heb je eigenlijk op de vloer liggen? Is dat tapijt of iets van linoleum ofzow?
Maar inderdaad een mooie set... Alleen die tafel

Wat heb je eigenlijk op de vloer liggen? Is dat tapijt of iets van linoleum ofzow?
/edit
lezen!

[ Voor 79% gewijzigd door beschuitfluiter op 17-02-2004 13:23 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ach ja dat tafeltje.......MikeyMan schreef op 17 februari 2004 @ 13:14:
Opzich is b&o (Bang & Olufsen) =Gelukkig!!!= heel wat anders dan b&w (Bowers & Wilkins)... Denk dat de gemiddelde HomeTheater-fan/tweaker meer te spreken is over de laatste.
Maar inderdaad een mooie set... Alleen die tafelWij hadden hier een eettafel en een paar stoelen van dezelfde set
.
Het past wel in het huis waar ik in woon (+/- 100 jaar oud..!) en noem het gebrek aan beter. De vloer is vloerbedekking en op de foto is het inderdaad een beetje vreemd gezicht maar het is normaal vrij donder in deze kamer en daar staat het dan ook prachtig. Ik ga hier trouwens niet verder over in discussie want ik vind het niet echt relevant voor deze topic en het is een questie van (mijn vriendins...
Niet relevant? Denk dat de vloerbedekking toch wel één van de dingen is waar je je geluid een stuk mee kunt verkloten hoor... Had je namelijk in het geval van linoleum willen aanraden om ivm het geluid eens een stuk tapijt te gaan kopen
Vloerbedekking kan idd reflecties van geluid verminderen 
Edit: Oe, 1000e post voor mij
Edit: Oe, 1000e post voor mij
[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2004 13:40 ]
Darn... Nieuw topicje dan maar???
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Anoniem: 50944
Mikeyman, ik snap dat je niet kan wachten om zélf een 7e deel te openen maar wacht even op een moderator. Je bericht is van een uurtje geleden, beetje meer geduld ajb.
Naja, Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 dus.
Abbadon..wegwezen!!
Naja, Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 dus.
Abbadon..wegwezen!!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 17-02-2004 14:26 ]
Dit topic is gesloten.