Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 11 januari 2004 @ 13:12:
[...]

LOL

Lees het topic eens door zou ik zeggen. Je hebt B&W / quad / JBL / Mordaunt short / etc. Staan echt tientallen speakersets in dit topic in die prijsrange.
Ga eens naar een hifizaak of iets goedkoper (correct oid) en kijk maar eens rond!
dank u!!
Ik heb al een hele tijd het idee om dit aan te schaffen, en heb er heel veel research over gedaan, maar een persoon kan me denk ik het best vertellen hoe ik het beste voor m`n geld krijg. Misschien zijn er mensen die een koopje weten, of een tweedehandsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

xdc

ik was gisteren even bij de RAF en zag tot mijn verbazing dat de mordaunt short premiere set nog maar 299,- euro kost!

DEstijds (1 jaar terug was hij nog 899,- Euro) ik had hem bijna gekocht voor die prijs :)

inmiddels zit ik met een setje B&W 602, 603 s3 en de lcr 600 speakers,, maar de verleiding is wel erg groot voor een 2e setje ... zeker nu deze slechts 299,- euro kost!!

gaat om dit setje Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.com/pix/prem_all.jpg

ook al is deze set natuurlijk slechter dan een echte floorstander
Dit is tenslote een sattelite systeem , maar deze set is nog goedkoper dan 1 center speaker !! :P

Een sub heb ik ook nog niet , maar ik ga morgen deze set aanschaffen denk ik..
Weet iemand of deze sub een beetje bruikbaar is met de B&w boxen die ik hierboven noem ? of is dat echt ongebalanceerd ?

De specs van de Mordauntshort sub zijn

Model 308

Frequency response (Hz) 35-150

Sensitivity (dB) N/A

Impedance (nominal) (Ohms) N/A

Power rating (Watts RMS) 80 Active

Drivers* 1) 200mm long throw non-pressed paper cone woofer

X-Over type Active - variable between 50 - 150Hz

Dimensions (hxwxd) (mm) (inches) 305x305x305
12x12x12

Weight (kg) (lbs) 9.4
21.7

Magnetic sheilding yes

Finish

misschien kan iemand mij helpen ?

[ Voor 50% gewijzigd door xdc op 11-01-2004 22:54 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 23:47
Het is dat mijn kamer zo klein is dat mijn crappy JVC-satellietjes de maximale grootte hebben, anders had ik die Premiere set zeker gekocht! Voor nog geen 300 euro :9~...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Flem
Kijk voor 2ehands audio spul op: www.hifi.nl www.marktplaats.nl www.htforum.nl www.hear.nl etc.

Ik heb zelf ook nog een leuke speakerset te koop. als je interrese hebt mail maar.

Stereo set subwoofers zou ik zelf bouwen, bv de populaire XLS 10 naar ontwerp van Tbusquet. Of als je veel plek hebt een set Adire Shiva's (www.adire.com) er zijn zoveel mogelijkheden. Als je zelf het 1 en ander hebt uitgezocht en je weet al wat specifieker wat je wilt open dan een topic en dan helpen we mee.

@XDC

Hmm 8" subje gaat niet veel uithalen icm de B&W 600 s3 Kijk liever naar een 2ehands REL of zelfbouw. Wees blij dat je die B&W's gekocht hebt :9 . Van zo'n sub sat set krijg je alleen maar spijt. Als je bv een nieuwe amp koopt kunnen je speakers tenminste goed mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bij die morduount short speakers zat dacht ik geen sub bij inbegrepen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de advertentie staat gewoon "premiere" en volgens mij is dat zowiezo met sub erbij dus.
http://www.mordauntshort.com/products/premiere.asp
Maar echt zeker weten doe je het niet

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 12-01-2004 00:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

nou zeg kom net terug van de raf ! wat blijkt die set wordt geleverd zonder sub!

na dan is het helemaal geen goeie actie :)
kost je met sub alsnog 550,- en die sub hebben ze niet eens meer op voorraad (hij zei ook niet leverbaar...

heb je dus niets aan die set!

ps wel een marantz dv4300 gekocht .. voor maar 279,- :) plus 3 euro verwijderingsbijdrage

[ Voor 16% gewijzigd door xdc op 12-01-2004 15:41 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je die marantz dv4300 gekocht?

is degene met progressive scan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heel misschien bij RAF?... Doh |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 12-01-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Weet iemand hier een goede gratis webspace waarop ik mijn fotos kan gooien?
Dan kunnen jullie mijn setje ook zien :) (met zelfgemaakte speakersteunen)

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:32
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:36:
waar heb je die marantz dv4300 gekocht?

is degene met progressive scan niet?
Is idd met progressive scan.

Ik hem ook, sinds augustus '03, ben er zeer tevreden over.
Mocht ik 'ooit' nog een projector kopen dan komt dat prog. scan erg van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ik ben alles : www.TheForumIsDown.com

kan je je foto's voor niks uploaden (voor Rayzman)

[ Voor 38% gewijzigd door andriess op 12-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Nu online

Rayzman

+31 Rayzman

Ik kan geen foto's van je HT vinden op die site.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Niet online
|:( dat is een site waar je je foto's kan uploaden......... |:( (heb trouwens ook nergens gezegd dat ik een HT heb........., laat staan foto's daarvan)

edit : heb het ff aangepast......... :Z

[ Voor 17% gewijzigd door andriess op 12-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in me eigen kamer ook een Home Theatre maar dan komen nog wel us fotos van langs:) specs:
4x100W zuilen (rear&front)
2x70W speakers (beide op 1 center aansluiting)
5x100W jvc versterker
Ik heb een vloerbedeking en een kamer van 4,50M x 6,25M..
Nu wil ik mijn ouders wat meer rust geven en mezelf mooier geluid...
dus ik wil iets onder me speakers doen alleen weet niet wat ik hierbij moet gebruiken.. een vriend van me heeft spijkers in zijn speakers, dit is het mooiste voor laminaat...
Maar wat moet ik onder mijn speakers doen met vloerbedeking voor de beste kwaliteit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:24:
ik heb in me eigen kamer ook een Home Theatre maar dan komen nog wel us fotos van langs:) specs:
4x100W zuilen (rear&front)
2x70W speakers (beide op 1 center aansluiting)
5x100W jvc versterker
Ik heb een vloerbedeking en een kamer van 4,50M x 6,25M..
Nu wil ik mijn ouders wat meer rust geven en mezelf mooier geluid...
dus ik wil iets onder me speakers doen alleen weet niet wat ik hierbij moet gebruiken.. een vriend van me heeft spijkers in zijn speakers, dit is het mooiste voor laminaat...
Maar wat moet ik onder mijn speakers doen met vloerbedeking voor de beste kwaliteit???
Het zijn geen spijkers, het zijn spikes. :P

Beste resultaat? Rubber mat, stoep/betontegel, spikes.

Beste ontkoppeling. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Mooie setjes hoor allemaal! Ben flink aan het genieten van al dat eyecandy. Ik heb zelf maar een oud DD set, die eigenlijk het noemen niet waard is.

Ik had dus een vraag: Wat is het verschil tussen de Coaxial en Optische Output van een dvd-speler? En welke van de 2 is beter?

(Ik heb geen optisch input op mijn receiver dus... vandaar de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

coaxiaal is zoals de naam al doet vermoeden via een coax kabel, en optisch werkt met een glasvezelkabel. En er zijn onwijze discussies over wat beter is... Mijn persoonlijke gevoel is dat coax "natuurlijker is", aangezien voor optisch, het signaal van een "stroomstootje" in een lichtsignaal wordt omgezet en vervolgens weer in een "stroomstootje", waar het bij coax gewoon een stroompje blijft. Komt bij dat coax over het algemeen wat praktischer is.
Feit blijft wel dat beide signalen digitaal is (tenminste, als jij het over een daadwerkelijke coaxial hebt, en niet op het kwa aansluiting gelijke analoge signaal), dus theoretisch zou het allebei goed moeten zijn... Daar komt dan nog bij dat je echt een hele stevige set moet hebben staan wil je het verschil uberhaupt horen...
Maargoed, zoek maar wat met de search op optisch en coax en dan kom je vast leuke discussies tegen...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 13-01-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 12 januari 2004 @ 22:29:
[...]

Het zijn geen spijkers, het zijn spikes. :P

Beste resultaat? Rubber mat, stoep/betontegel, spikes.

Beste ontkoppeling. :)
het verschilt togh met wat je op je grond hebt liggen (ik vloerbedekking')??
ne het zijn wel spijkers 4 in een box...
edit: net gehoord dat die spikes 50/60€ zijn, zoveel heb ik er niet voor over hoor dan schroef ik er liever schroeven in en bespaar dat geld

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 09:51:
[...]

het verschilt togh met wat je op je grond hebt liggen (ik vloerbedekking')??
ne het zijn wel spijkers 4 in een box...
edit: net gehoord dat die spikes 50/60€ zijn, zoveel heb ik er niet voor over hoor dan schroef ik er liever schroeven in en bespaar dat geld
Man, dan heb je het echt over super deluxe spikes (wel 8 stuks toch?)
Je moet maar eens in andere winkels kijken want ik heb wel spikes gezien voor 10-15 euro. Maar schroeven zijn ook wel goed, zolang ze maar het gewicht wel goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
ik heb nooit begrepen voordat die spikes dienen
Uitleg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Niet online
over spikes :

De mening van een iemand :

http://www.audio-muziek.nl/audio-rj/spikes.htm

Weer een erg positieve mening ;) :
Spike, spikes
(1) Kortstondig stoorsignaal in een elektronisch circuit. Zie "Glitch".
(2) Conus vormig metalen object, maximale diameter ca. 3 cm, hoogte ca. 7 cm. Deze dingen worden aangeprezen om luidspreker(kasten) te "ontkoppelen" van de omgeving, of juist om een betere koppeling met de vloer te krijgen (Deze claims spreken elkaar tegen!).
Er zijn twee claims:
1/ De geluidsoverlast naar de (beneden) buren zou er door verminderen.
2/ Het geluid zou beter klinken doordat de luidsprekers niet meer vlak op de vloer staan.

1: Geluids overlast (naar de buren, of binnen je eigen woning) kan bijna nooit beduidend verminderd worden door zulke simpele maatregelen als spikes. In een enkel geval helpt het een beetje als je je luidsprekers opstelt op een verende, maar ook dempende ondergrond, zoals bijv. rubber tegels.
2: Het is absoluut nodig dat je vanuit je luisterplek vrij zicht hebt op de midden en hoge tonen luidsprekers. Daarvoor kan het wenselijk zijn om de luidspreker kasten wat hoger op te stellen. Je kunt dit realiseren met dure spikes, maar het zelfde effect kun je ook bereiken met zand-gevulde conserven-blikjes. (die van asperges zijn lekker dun) of ieder ander resonantie vrij onderstel.
Als je meer hoogte moet maken is een met zand gevulde houten kolom of een massief stuk boomstam bruikbaar. Het gaat erom dat zo'n kolom een flinke massa heeft en geen resonanties veroorzaakt. Je kunt ook marmeren zuilen gebruiken, dat kan erg mooi staan, maar het is wel veel duurder. Wel met zand vullen tegen mogelijke resonanties.
De bas-luidsprekers kunnen wel wat schaduw hebben, dus daar hoef je niet extreem veel aandacht aan te besteden.
Het gebruik van spikes onder elektronische apparatuur zoals de CD-speler of de versterker is klinklare onzin, die apparaten zijn niet gevoelig voor trillingen. (nouja, mischien staat het wel indrukwekkend, maar voor het geluid doet het niets)
(volgens mij zoek ik niet de beste dingen erruit....)

edit : een positieve mening gevonden
Spikes
Audioapparatuur is niet geheel ongevoelig voor mechanische trillingen. Denk aan microfonie bij buizenversterkers maar ook transistoren en IC's zijn gevoelig hiervoor. Met name het geluid zelf is verantwoordelijk voor deze trillingen. De beweging van de speakers wordt, zij het verzwakt, overgebracht op de audioapparatuur. Om dit euvel een beetje te verhelpen zijn z.g. spikes uitgevonden. Spikes zijn metalen kegels welke (meestal met de punt naar onder) onder elk afzonderlijke audio component, dus ook de speakers, geplaatst kunnen worden. Het idee achter spikes is dat eenmaal opgevangen trillingen beter afgevoerd kunnen worden. Spikes zijn algemeen geaccepteerd onder audio liefhebbers en kunnen een flinke verbetering geven in een aantal gevallen. Let wel op! Spikes werken niet altijd op elke set. Het kan zelfs voorkomen dat een gespikete set opeens iets minder fraai klinkt! Een verklaring hiervoor is niet te geven. Zelf uitproberen dus.
Bij de betere audiozaak kunt u spikes meekrijgen en zelf eerst uitproberen. U kunt ook eens experimenteren met een paar kopspijkers van een dubbeltje. Leg ook een dubbeltje onder de punt. Dit om uw audiomeubel voor beschadeging te behoeden.
gaat niet over Spikes maar volgens mij wel een interresante link voor beginnende surround gebruikers :

http://www.hometheaterweb.nl/

[ Voor 28% gewijzigd door andriess op 13-01-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green_Yoda schreef op 13 januari 2004 @ 14:25:
ik heb nooit begrepen voordat die spikes dienen
Uitleg??
Mechanische ontkoppeling, door de kleine oppervlakte van de spikes (scherpe punt bedoel ik :)) Is er een klein contactvlak en dus een hoge druk. Waardoor een kleine trilling op dat contactpunt weinig tot geen invloed kan uitoefenen. Beide oppervlakken zijn dus ontkoppeld. Bij veel speakers helpt plaatsing op spikes in het reduceren van ongewenste bas, vooral omdat veel productiespeakers vrij licht zijn uitgevoerd en de wanden al vrij snel gaan resoneren. (je voelt de bas, als je, je hand tegen de kast houdt).

Sommige mensen beweren ook dat de hoogweergave beter wordt, echter dit is meestal toe te schrijven aan het feit dat de speakers nu hoger staan en er dus andere reflecties optreden met betrekking tot je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55

w00Dy

Make soap, not war

Volgens mij ga je met spikes net koppelen, ontkoppelen doe je met van die vibrapods of iets gelijkaardigs.

Met spikes wordt de speaker een geheel met de vloer een gaat hij net trillingen doorgeven, niet aan te raden op houten vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Met spikes en kegels ontkoppel je en met vibrapods en dergelijke absorbeer/isoleer je.

Edit: natuurlijk heb je met spikes er onder nog wel contact met de grond, maar minder dan als je hele onderkant van je kast contact maakt met de grond. Voor vloeren met een beetje dikke vloerbedekking is de voornaamste reden voor het gebruiken van spikes trouwens stevigheid....ze staan dan solide. Als je ze los zet op de vloerbedekking kunnen ze een beetje heen en weer bewegen.

[ Voor 70% gewijzigd door zimbab op 13-01-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Ik wil als speakerset de volgende set gaan kopen:

2x Mordaunt-Short Avant 906 Front
2x Mordaunt-Short Avant 904 Rear
1x MordauntShort Avant 905c Centre

Ik heb ze beluisterd op mijn versterker, Sony STR-DB790QS, en het klonk allemaal super.

Alleen ik heb ze met muziek beluisterd en daar klonken ze prima mee.

Nu ga ik deze set voor zowel muziek als films gebruiken.
Is het voor films min-of-meer een vereiste om bij deze speakers nog een Subwoofer te nemen. Bijvoorbeeld de Mordaunt-Short 907W of de 909W.

Een andere vraag:
De 906 en 904 zijn te vullen met zand, dit moet droog fijn zand zijn, wat niet meer als logisch is.
Kan ik inplaats van "normaal" zand ook Schelpenzand gebruiken om de speakers te verzwaren?

Laatste vraag:

Waar zou ik deze speakers het beste kunnen kopen?
Bij zaak waar ik ze beluisterd heb moet ik voor deze set (2x 906, 2x 904, 1x 905c) +/- € 1165,- betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

kieskeurig.nl zegt:

Mordaunt-short 906 €230
Mordaunt-short 904 €150
Mordaunt-Short 905C €150

moet je zelf maar even bekijken welke winkel(s) het is enz hf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MnM schreef op 14 januari 2004 @ 10:24:

Is het voor films min-of-meer een vereiste om bij deze speakers nog een Subwoofer te nemen. Bijvoorbeeld de Mordaunt-Short 907W of de 909W.

Een andere vraag:
De 906 en 904 zijn te vullen met zand, dit moet droog fijn zand zijn, wat niet meer als logisch is.
Kan ik inplaats van "normaal" zand ook Schelpenzand gebruiken om de speakers te verzwaren?
waar heb je die speakers beluisterd? Ik heb nog nergens (tenminste in mijn buurt) de avant speakers gezien en beluisterd. Voor films zou ik zeker een sub halen, je kan daarbij ook andere merken subs nemen. Vooral in de klasse van de 909W heb je aardig wat concurrentie van andere merken. (yamaha, REL, B&W).

Je kan beter zand halen bij een dierenwinkel, van dat vogelzand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

vogelzand IS schelpenzand :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
MnM schreef op 14 januari 2004 @ 10:24:

Ik heb ze beluisterd op mijn versterker, Sony STR-DB790QS, en het klonk allemaal super.

Alleen ik heb ze met muziek beluisterd en daar klonken ze prima mee.

Een andere vraag:

Laatste vraag:

Waar zou ik deze speakers het beste kunnen kopen?
Bij zaak waar ik ze beluisterd heb moet ik voor deze set (2x 906, 2x 904, 1x 905c) +/- € 1165,- betalen
Ik heb de voorganger van de Avant, nl de Declaration. Voor de 906, center 905c. Achter heb ik 4 stuks 302 (van de premiere-set). Klinkt geweldig, goede keus. Ik heb zo'n 900 pleuro betaald voor de speakers, bij een hifi-zaak.

Ik moet zeggen, wat de bas betreft, die 906 denderen alles uit de kast, desnoods ook bij de buren, maar ze gaan niet heel erg laag (officieel tot 45Hz, in mijn kamer houden ze bij 38Hz op). Dus voor het echte laag overweeg ik wel een subwoofer. Bij de hifi-zaak adviseerden ze de 308 (ook van de premiere set) als het alleen voor films is. Als je de sub ook bij muziek wilt gebruiken is de 907 een goede keus, maar zoals al gezegd, zijn er ook goede subwoofers van andere merken. Die 907 is nog best prijzig.

Wat de prijs betreft, de prijs die je noemt vind ik wel wat aan de hoge kant. Probeer het voor 1000 te krijgen, als je zoveel speakers bij elkaar koopt kan er best wat korting af. Kopen via internet is goedkoper, maar mochten de speakers niet bevallen (thuis klinken ze meestal anders dan in de winkel) dan zit je ermee. Bij een goede hifi-zaak kun je ze meestal omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een kleine aanpassing aan m'n HT-tje :) Van het weekend me nieuwe (2de hands) B&W HTM2 center speaker op gehaald. Hier wat plaatjes als bewijs :)

Plaatjes op het scherm zijn erin gesjopped.

Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/images/theater/ht_frontstage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/images/theater/ht_frontstage2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooi _/-o_
mooi strak beeld ( |:( ik kan niet lezen |:( ) :) kun je wat meerdere specs van je ht geven plz ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:25:

Hehehe....ik wilde meteen weer ff opzoeken welke projector je ook al weer hebt......zag er zo goed uit! Maar goed dat ik ff het verhaaltje erboven las.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:33:
zeer mooi _/-\o_
mooi strak beeld :) kun je wat meerdere specs van je ht geven plz ;)
Die heeft het dus niet begrepen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 14-01-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetje van de HTM2 ook 2de hands gekocht ?

Mooie setup, al zou ik een vloerkleedje onder je "tafeltje" leggen ivm weerkaatsing op je laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:33:
zeer mooi _/-o_
mooi strak beeld ( |:( ik kan niet lezen |:( ) :) kun je wat meerdere specs van je ht geven plz ;)
Je kunt effies door klikken naar me website daar staat het meeste wel op, alleen de info over me front speakers moet ik nog eventjes updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:44:
Voetje van de HTM2 ook 2de hands gekocht ?

Mooie setup, al zou ik een vloerkleedje onder je "tafeltje" leggen ivm weerkaatsing op je laminaat.
HTM2 en stand was 1 koop, 899 euro-tjes, niet slecht vond ik zelf. Kleedje zou op zich geen kwaad kunnen want het weerkaatst op zich wel wat tijdens film kijken. Zijn echter plannen voor een dedicated HT ruimte en daar zal ik dat probleem zeker niet meer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weer een kleine aanpassing aan m'n HT-tje :) Van het weekend me nieuwe (2de hands) B&W HTM2 center speaker op gehaald. Hier wat plaatjes als bewijs :)

[afbeelding]

[afbeelding]
T*ring relaxt man, erg mooie kamer + setup.

--
Mmm, helaas kan ik mijne niet posten, heb geen digicam, binnenkort nieuwe speakers (speaer en co standard waarschijnlijk):P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023

[afbeelding]

[afbeelding]
Zooooo'n mooie kamer, zoooo'n mooie HT en dan zooo'n lelijk tafeltje :+
Je mag er best trots op zijn ;)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vraagjes: bestaan er eigenlijk DVD-spelers met hele moderne decoders? Ik zie altijd alleen staan Dolby Digital en DTS, maar op de moderne receivers/processors zie je vaak dingen als Dolby Digital EX, DTS-ES, DTS 24/96 enzo. Zijn er ook DVD-speler met decoders daarvoor? En welk format maakt nu gebruik van 7.1? En wat gebruikt men tot nu toe het meest in de praktijk op de nieuw uitgekomen DVD's (dus niet van films van 6 jaar oud ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
zimbab schreef op 14 januari 2004 @ 19:05:
Vraagjes: bestaan er eigenlijk DVD-spelers met hele moderne decoders? Ik zie altijd alleen staan Dolby Digital en DTS, maar op de moderne receivers/processors zie je vaak dingen als Dolby Digital EX, DTS-ES, DTS 24/96 enzo. Zijn er ook DVD-speler met decoders daarvoor? En welk format maakt nu gebruik van 7.1? En wat gebruikt men tot nu toe het meest in de praktijk op de nieuw uitgekomen DVD's (dus niet van films van 6 jaar oud ofzo)?
Ehhhmmmmm......Waarom zou je dit eigenlijk op je DVD-speler willen????? Dit is alleen interessant als je op de DVD speler DIRECT je speakers aansluit. Zodra je met een digitale interlink (dus coax, of nog liever optisch....) je signaal naar je versterker stuurt, dan wordt het signaal in je versterker gedecodeerd. En de meeste moderne versterkers kunnen alle door jou vermelde formaten wel aan.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Communicator schreef op 14 januari 2004 @ 19:11:
[...]

Ehhhmmmmm......Waarom zou je dit eigenlijk op je DVD-speler willen????? Dit is alleen interessant als je op de DVD speler DIRECT je speakers aansluit. Zodra je met een digitale interlink (dus coax, of nog liever optisch....) je signaal naar je versterker stuurt, dan wordt het signaal in je versterker gedecodeerd. En de meeste moderne versterkers kunnen alle door jou vermelde formaten wel aan.
Begrijp ik het goed als ik dus mijn Playstation 2 (die in de specs alleen gewoon dts ondersteunt) optisch aansluit op m'n Yamaha rx-v440 die dts:neo 6 ondersteunt ik dan dus 6.1 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Communicator schreef op 14 januari 2004 @ 19:11:

Hmmmmm....waarom verwachtte ik eigenlijk zo'n reactie al? Maar je hebt wel gelijk om dit je af te vragen. Ik zal het even uitleggen:

Ik wil dus binnenkort een nieuwe versterker gaan kopen en aangezien ik veel meer waarde hecht aan stereo wordt dit dus ook een stereo versterker. Hoogstwaarschijnlijk gaat het dan de Arcam FMJ A32 worden en die heeft als interessante optie dat je die (later) kan uitbreiden met een 7.1 meerkanaals kaart. Dan moet je nog 3, 4 of 5 eindtrappen er bij kopen en dan heb je via die kaart aansturing voor alle eindtrappen. Er zitten echter geen decoders op (ik weet niet waarom....technisch moeilijk of duur ofzo) en dus heb je een DVD-speler nodig met die decoders. Nu zijn DVD-spelers met die decoders niet eens zo duur dus het lijkt me wel een aardige oplossing, maar ik vraag me dus af hoe up to date je die decoders kan krijgen.

Misschien neem ik ook wel een aparte HT-receiver, maar ik kijk nu gewoon even wat mijn opties zijn met deze constructie.

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 14-01-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ares schreef op 14 januari 2004 @ 19:37:
[...]

Begrijp ik het goed als ik dus mijn Playstation 2 (die in de specs alleen gewoon dts ondersteunt) optisch aansluit op m'n Yamaha rx-v440 die dts:neo 6 ondersteunt ik dan dus 6.1 kan krijgen?
ja
heerlijk die simpele antwoorden :)

edit
je dvd-speler (in jouw geval een xbox) doet niets meer dan het dts signaal doorgeven aan je versterker, die vervolgens het signaal decodeerd en weergeeft.

[ Voor 20% gewijzigd door mlevd op 14-01-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Niet online
correct me if im wrong :

Er werden toch in het begin dvd spelers verkocht die een meerkanaals output hadden(dus een ingbeouwde decoder voor DTS), voor de versterkers die geen DTS konden decoden...??? Duz ik denk waarom zouden die nu niet meer uitgebracht worden....??? Maar als iemand het zeker weet meld het dan ff.... (ben nu ook nieuwschierig)

[ Voor 6% gewijzigd door andriess op 14-01-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens mij decodeert een dvdspeler het sowieso (tenminste, via de analoge outputs) anders zou hij nooit iets analoog uit kunnen sturen... En mijn dvdspeler (een harman kardon dvd30) heeft iig een 6 kanaals analoge uitgang... (gewoon kinch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Grooze schreef op 14 januari 2004 @ 20:25:
correct me if im wrong :

Er werden toch in het begin dvd spelers verkocht die een meerkanaals output hadden(dus een ingbeouwde decoder voor DTS), voor de versterkers die geen DTS konden decoden...??? Duz ik denk waarom zouden die nu niet meer uitgebracht worden....??? Maar als iemand het zeker weet meld het dan ff.... (ben nu ook nieuwschierig)
DEZE nieuwe sony heeft het ook..

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
De meeste (non-Aldi) DVD-spelers hebben idd DTS en DD decoders aan boord. Tevens hebben deze vaak dan ook 6 kanaals (5.1) aansluitingen achterop. Ik heb echter nog nooit een 7.1 aansluiting achterop een DVD speler gezien.......Je zult dus ws. aangewezen zijn op 5.1 in zo'n geval!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
die worden wel degelijk nog steeds verkocht hoor. Ik geloof dat de aanbieding bij de kruidvat of blokker nu zelfs een DD decoder aan boord heeft voor 50 E

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Hier dan ook ff mijn eerste ht set.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/tv3.jpg
clickable

Kabels moeten nog worden weggewerkt.
Er komt ook nog een sub bij. En de aankoop erna zal een beamer worden.

specs:
Panasonic 32ps10 + meubel
Marantz sr4400
Marantz dv4300
2x Jbl xti 100
Jbl Xti C
2x jbl xti 10

[ Voor 4% gewijzigd door Plaagje op 14-01-2004 20:51 ]

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
zimbab schreef op 14 januari 2004 @ 19:05:
Ik heb nog nooit een dvd-speler gezien met dts-es of Dolby Digital EX. Het is altijd 'slechts' 5.1. Er zijn ook maar weinig versterkers te koop met een multikanaalsingang groter dan 5.1, dus veel zin zou het ook niet hebben, of je moet verschillende versterkers gebruiken. Je bent dus aangewezen op 5.1 als je perse de decoder in de dvd-speler wilt hebben.

Over 7.1: Er is nog geen enkel formaat beschikbaar op dvd dat 7.1 discrete kanalen voert. Het hoogste is DTS-ES discrete met 6.1 discrete kanalen, Dolby Digital EX komt in de buurt met 5.1 discrete kanalen en een afgeleid zesde kanaal. De term 7.1 is dus eigenlijk niet terecht, de twee achterkanalen laten in principe hetzelfde geluid horen. Er zijn echter wel receivers die met nabewerkingsprogramma's ('surround-modes') de twee achterspeakers een verschillend signaal geven. Bijvoorbeeld de THX-specificatie voor 7.1 schrijft voor dat de twee surround-back speakers in tegenfase moeten worden aangestuurd.

Om je laatste vraag te beantwoorden: er komen gelukkig steeds meer films met DTS, maar alleen de echte 'spetters' zoals LotR hebben DTS-ES. Ook komen er steeds meer films met DD-EX (Star Wars, Harry Potter). Overigens kun je de meeste moderne films met 5.1 geluid prima afspelen met ingeschakelde DD-EX of DTS-ES (matrix) decoder, het geluid wat anders tussen de achterspeakers in klonk, klinkt nu perfect in het midden uit de achterspeakers.

Een leuke oplossing voor jou als je die Arcam versterker wilt integreren in een home cinema set: Koop een instapmodel receiver, bv de Yamaha RX-V440. Die heeft alle decoders tot en met dts 96/24 (ooit schijfjes gezien die het gebruiken?). Sluit hierop je dvd speler digitaal aan. Gebruik de pre-outs van de frontkanalen om je Arcam aan te sturen. Gebruik de eindtrappen van de Yamaha om de overige speakers aan te sturen, of schaf losse eindversterkers aan als de kwaliteit te laag is. Je cd-speler van hoge kwaliteit sluit je rechtstreeks op een andere ingang van je Arcam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Aanvulling: ik zie net dat de RX-V440 geen pre-outs heeft, dat was dus geen goed voorbeeld. Je moet dus op zoek naar een goedkope instap-receiver met pre-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Plaagje schreef op 14 januari 2004 @ 20:51:
[afbeelding]
clickable

specs:
Marantz sr4400
Marantz dv4300
2x Jbl xti 100
Jbl Xti C
2x jbl xti 10
ziet er lekker strak uit!
me kan niet wachten tot mijn dv4300 binnen komt

[ Voor 7% gewijzigd door xdc op 14-01-2004 22:22 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie receiver :)
WAar heb je die gekocht en voor hoeveel?
Omdat hij nog vrij nieuw is staat hij overal in NL voor zo'n 500 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

[afbeelding]
clickable

specs:
Marantz sr4400
Marantz dv4300
2x Jbl xti 100
Jbl Xti C
2x jbl xti 10
Nice, maar waarom ligt je center op de grond?
Mooie tv ook btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan zijn we weer.

Update.

Stoelen zijn binnen 8) en ook de boxen :P

Opstelling 1

www.duiveltjeonline.nl/ht.html

Opstelling2 (nog niet klaar)

http://www.duiveltjeonline.nl/htnieuw.html

;D Ziet er al stuk beter uit 8)

Fotos zijn onbewerkt, ik projecteer nog steeds op een muur maar het beeld is haarscherp, ook al zie je dat op de site niet 100%

Er ligt nog een matras die er morgen uitgaat en een bank die geplaatst word.

Tips/kritiek zijn welkom.

Denon Avr-1600RD Surround Receiver

JBL Center
Max. vermogen 100 Watt.
Aantal luidsprekers 1
Kleur beuken
Breedte 41 cm.
Hoogte 16 cm.
Diepte 13 cm.
Gewicht 3 kg.

JBL Front
Max. vermogen 200 Watt.
Kleur beuken
Breedte 21 cm.
Hoogte 87 cm.
Diepte 29 cm.
Gewicht 15 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:39:
oke dan zijn we weer.

Update.

Opstelling 1

;D Ziet er al stuk beter uit 8)

Fotos zijn onbewerkt, ik projecteer nog steeds op een muur maar het beeld is haarscherp, ook al zie je dat op de site niet 100%

Er ligt nog een matras die er morgen uitgaat en een bank die geplaatst word.

Tips/kritiek zijn welkom.

Denon Avr-1600RD Surround Receiver

JBL Center
Max. vermogen 100 Watt.
Aantal luidsprekers 1
Kleur beuken
Breedte 41 cm.
Hoogte 16 cm.
Diepte 13 cm.
Gewicht 3 kg.

JBL Front
Max. vermogen 200 Watt.
Kleur beuken
Breedte 21 cm.
Hoogte 87 cm.
Diepte 29 cm.
Gewicht 15 kg.
ah geil die 2e setup ziet er stukken beter uit!

netjes opgeruimd lekker stofzuigen!

maar vooral die bisocoopstoelen van bseated ??
die wilde ik ook hebbnen !!!
de chocolat love seat!!! heb je die nieuw gekocht ? of 2e hands!

ik wilde hem kopen maar vond de hoes / bruin niet zo mooi
maar de rooie was gelijk 100,- euro duurder!

wel geil, blijft dat trouwens gewoon staan ? moet je hem niet vastmaken ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Nog geen pics, maar die komen snel:

DVD / CD:
DVD-speler: Pioneer DV656A (kan DVD-audio en SACD)
DVD-receiver: Pioneer VSX-D1011 (7 kanaals, THX-certified)

TV / Video:
Televisie: Sony 28FX66 (strakke breedbeeld)
Videorecorder: Philips VR800 (hifi-stereo)

Speakers:
Front: OLS Lotus (prachtig warm geluid)
Center: Kef Q9c (de stemmen komen nu ook mooi over)
Rear: 2 oude merkloze kastjes (zo maken ze ze niet meer)
Subwoofer: Rel Q150-E (heerlijk laag uit zo'n klein doosje)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:39:
oke dan zijn we weer.

Update.

Opstelling 1

Ziet er erg goed, mooi een aparte ruimte voor een HT, wil ik ook graag :) Kleuren van je projectie lijken nog niet echt te kloppen maar dat kan ook door de foto komen, zou als ik jou was toch eens een grayscale correctie laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na veel WOOWW!!! roepen dacht ik...laat ik mijn setje ook maar eens zien.

heb een Z-680 in gebruik en ja...foto's zeggen meer dan 1000 woorden. dus hier komen ze!

Hier is goed de apparatuur te zien die ik gebruik voor mijn home-cinema. TV links, TFT in het midden en een CRT rechts... die CRT is gekoppeld met de beneden tv zodat wanneer we divx beneden gaan kijken ipv boven...dan weet ik dus precies wat ik doe..
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Room-overview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Rearroom.jpg

Hier breng ik dus heel wat uurtjes door op een dag ;)
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Worksite.jpg

Weer een zicht op me kamer vanaf de bank...
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Roomoverview2.jpg

Mijn tv setje..
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/TV.jpg

hier zie je de boxen van de Z-680 en van me stereo toren. de center speaker zie je hier trouwens ook nog een beetje na voren leunen..is wel kewl 8) .
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Screenleft.jpg

same here...maar dan van de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Screenright.jpg

hier dan mijn 500 Watt RMS bassbox van de logitech Z-680
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Bassbox.jpg

en kijk! heb mijn kabels wel goed opgeborgen he!
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Cablerun.jpg

en ja...hier bestuur ik me geluid mee. zit een afstandsbediening bij dus dat scheelt weer 4 a 5 meter lopen!
Afbeeldingslocatie: http://213.51.200.119:1062/Pics/Controlpod.jpg

nou..tell me what you think :) Tjow

ps= voor de mensen die et forum helemaaal goed doorlezen..hij staat ook in het Z-680 topic :) goed gezien dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie indeling van je kamer, alles netjes weggewerkt en een wel verdacht net bureau! :) Maar ik begrijp dat je films kijkt op je TFT? Zou je niet films kijken op je TV en dan je opstelling wat aanpassen? Lijkt mij een stuk fijner kijken! Verder mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:57:
Mooie indeling van je kamer, alles netjes weggewerkt en een wel verdacht net bureau! :) Maar ik begrijp dat je films kijkt op je TFT? Zou je niet films kijken op je TV en dan je opstelling wat aanpassen? Lijkt mij een stuk fijner kijken! Verder mooie set!
ik kijk ook naar de films op de TV. dan doe ik de TFT en crt uit, en dan op de bank met een zak chips :D. tv kun je draaien want die staat op zo'n speciaal platform ding.

me bureau? dies altijd opgeruimd :) ...ok ok ik geef et toe...wel ff geshowed met de P800 naast de muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 21:53
waaah 500 watt rms :D :P yeah rite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op 15 januari 2004 @ 01:32:
[...]

ah geil die 2e setup ziet er stukken beter uit!

netjes opgeruimd lekker stofzuigen!

maar vooral die bisocoopstoelen van bseated ??
die wilde ik ook hebbnen !!!
de chocolat love seat!!! heb je die nieuw gekocht ? of 2e hands!

ik wilde hem kopen maar vond de hoes / bruin niet zo mooi
maar de rooie was gelijk 100,- euro duurder!

wel geil, blijft dat trouwens gewoon staan ? moet je hem niet vastmaken ?
Zijn idd van bseated, ze zijn 2de hands en dat was ook zeer duidelijk te merken. Hij kwam allemaal in onderdelen aan en die waren wel heel erg smerig :r ook de bekleding stonk erg.

Ik heb alles liggen te boenen en bekleding liggen te reinigen en ze zien er nu perfect uit.

Ik heb de stoelen op een stuk mdf staan 120*60. Staat goed zo >:)
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:37:
[...]

Ziet er erg goed, mooi een aparte ruimte voor een HT, wil ik ook graag :) Kleuren van je projectie lijken nog niet echt te kloppen maar dat kan ook door de foto komen, zou als ik jou was toch eens een grayscale correctie laten doen.
Dat die kleuren niet kloppen is alleen op de foto zo. Als je een film kijkt zijn de kleuren wel goed en beeld ook veel scherper dan op de foto.

Aparte ruimte is echt cool ja. Dit gaat vandaag gebeuren. Matras naar andere kamer en alles goed neerzetten. Pic van totaal plaatje plaats ik later op de dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Sjoak schreef op 15 januari 2004 @ 11:02:
zoek de spec's maar ff op van de Z-680..en dan nog een keer...Yeah RITE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Yeah Right

Bij 2 Ohm zeker, of alles bij elkaar opgeteld. ;)

Ik ga zaterdag naar Stassen kijken voor een setje, aanschaf in januari of februari

[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 15-01-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
stefijn schreef op 15 januari 2004 @ 13:53:
Yeah Right

Ik ga zaterdag naar Stassen kijken voor een setje, aanschaf in januari of februari
hier dan toch maar ff de spec's erbij ;)
Spec sheet:

Home Theater Sound

True Dolby Digital and DTS 5.1 surround sound with built-in hardware decoding
Dolby Pro Logic® II decoding creates a 5.1 soundfield from two-channel sound sources
THX® certification ensures top sound quality
Connects to PlayStation®2, Xbox™, DVD players, satellite receivers, PC sound cards, and more to deliver immersive gaming and movie experiences
Home-stereo style connectors use standard gauge speaker wire
Four stylish satellites stand on desk or mount on wall to provide smooth mid and high frequencies
Center channel speaker rests on your monitor, on your desk, or mounted on the wall
Magnetic shielding in speakers protects your equipment
Internal power supply eliminates bulky wall adapters
Removable cloth grills on satellites deliver improved sound and variable aesthetics
Wireless remote control, batteries included
Uses regular stereo speaker wire (included)
Two-year limited warranty
Specifications

Total output power: 500 Watts RMS
Subwoofer power output: 185 Watts RMS
Satellite speaker power output: 265 Watts RMS (53 Watts RMS per channel)
Maximum SPL: 114 dB
System frequency response: 35Hz - 20kHz
Input impedance: 10,000 ohms
Shielded satellites for use near video monitors
Source Inputs

(1) digital optical for DVD or CD player, PlayStation 2, Xbox*, or PC sound card (requires optical cable, sold separately)
(1) digital coaxial for DVD or CD player, or PC sound card (requires coaxial cable, sold separately)
(1) 6-channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2-, 4-, or 6-channel PC sound cards
(1) Analog stereo-mini for portable CD, MP3, or MiniDisc® player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Je moet niet alles zo nemen als het er staat ;)
En daarbij komt ook hoe ze het meten. En RMS zegt niet zoveel.
Maar voor de rest wel mooi ingedeeld. :) en een mooi ordelijk bureau. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
stefijn schreef op 15 januari 2004 @ 13:53:
Yeah Right

Woei..je hebt gelijk..tis 500 Watt RMS voor de gehele set! de sub is 185 watt RMS ofzow...nouja..ook niet gek! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze dan ook mijn Home Cinema:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20008.jpg
De versterker + DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/HomeCinema%20023.jpg
Versterker nog een keer

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstelling%20003.jpg

Overzichtje, de zilveren stereoversterker (voor de sub) ligt inmiddels bij de stort

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstelling%20033.jpg

Nogmaals de DVD+ Versterker

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstelling%20039.jpg

De Fronts (Magnat Project 4)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstelling%20042.jpg

Zonder stofkappen

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstellingnieuw%20001.jpg

DVD's + CD's (beginnende collectie)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/mark.prinsen/images/Opstellingnieuw%20007.jpg

Klipsch Quintet II rearspeaker (let niet op het behang :) dat is van 8 jaar geleden!

Spec's:

Versterker: Marantz SR4300
DVD-speler: Pioneer DV-360 K
Fronts: Magnat Project 4
Center: Quadral Caerul QLX Base II
Rears: Klipsch Quintet II
Koptelefoon: Sennheiser RS-20
TV: JVC AV-21BF10S
Kabel: Monitor D.A.S. Correct
CD-speler: Pioneer PD-Z81M
AB: Palm Vx Met OmniRemote pro

Kom maar op met de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 21:53
rikgoodhart schreef op 15 januari 2004 @ 14:03:
[...]

hier dan toch maar ff de spec's erbij ;)
Spec sheet:

Home Theater Sound

True Dolby Digital and DTS 5.1 surround sound with built-in hardware decoding
Dolby Pro Logic® II decoding creates a 5.1 soundfield from two-channel sound sources
THX® certification ensures top sound quality
Connects to PlayStation®2, Xbox™, DVD players, satellite receivers, PC sound cards, and more to deliver immersive gaming and movie experiences
Home-stereo style connectors use standard gauge speaker wire
Four stylish satellites stand on desk or mount on wall to provide smooth mid and high frequencies
Center channel speaker rests on your monitor, on your desk, or mounted on the wall
Magnetic shielding in speakers protects your equipment
Internal power supply eliminates bulky wall adapters
Removable cloth grills on satellites deliver improved sound and variable aesthetics
Wireless remote control, batteries included
Uses regular stereo speaker wire (included)
Two-year limited warranty
Specifications

Total output power: 500 Watts RMS
Satellite speaker power output: 265 Watts RMS (53 Watts RMS per channel)
Maximum SPL: 114 dB
System frequency response: 35Hz - 20kHz
Input impedance: 10,000 ohms
Shielded satellites for use near video monitors
Source Inputs

(1) digital optical for DVD or CD player, PlayStation 2, Xbox*, or PC sound card (requires optical cable, sold separately)
(1) digital coaxial for DVD or CD player, or PC sound card (requires coaxial cable, sold separately)
(1) 6-channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2-, 4-, or 6-channel PC sound cards
(1) Analog stereo-mini for portable CD, MP3, or MiniDisc® player

echt niet dat dat ding zovel trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
jah et staat er op onafhankelijke sites die dat ook getest hebben. kijk anders ff in het Z-680 topic hier op GOT om er meer info over te verzamelen.

dan weet je iets beter waarover je praat 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Leuk al dat gezeik over die Z680... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Boekster op 15-01-2004 14:44 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Boekster schreef op 15 januari 2004 @ 14:43:
Leuk al dat gezeik over die Z680... :/
jah man! ook een homecinema :7 ;)

of zeg maar...waar wil jij het over hebben? dan hou ik me mond ff dicht :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik wil pics! Niet of die sub nou 500, 185 of 3W is! Daar is het Logitech Z-*** topic voor :P .

Ik heb trouwens de Signatures vandeweek ook even gebruikt als fronts voor de film. Gewoon de PS2 erop gejast :P . Ik schrok echter nogal toen er een ruit stukging. Ik dacht dat het de schuifpui was :D (daar staat ie voor).

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoak schreef op 15 januari 2004 @ 11:02:
Sjoak schreef op 15 januari 2004 @ 14:23:
[...]

echt niet dat dat ding zovel trekt
Dat ongefundeerde gezeik in steenkolen engels over de wattages van de Z-680 is nu wel over neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 15 januari 2004 @ 15:01:
Ik wil pics! Niet of die sub nou 500, 185 of 3W is! Daar is het Logitech Z-*** topic voor :P .

Ik heb trouwens de Signatures vandeweek ook even gebruikt als fronts voor de film. Gewoon de PS2 erop gejast :P . Ik schrok echter nogal toen er een ruit stukging. Ik dacht dat het de schuifpui was :D (daar staat ie voor).
Zie mijn post enkele posts hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:09:
[...]

[...]
Dat ongefundeerde gezeik in steenkolen engels over de wattages van de Z-680 is nu wel over neem ik aan?
ehmmm......blijkbaar?...maar je blijft er maar over doorgaan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:20:
[...]

Zie mijn post enkele posts hierboven :)
Gelukkig wel ja :) . Mooie set! Ziet er erg netjes uit.

Maar wat zijn die dingen naast de DVD's B) ?

En dat behang, gelukkig schaam je je er al voor ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeken :) dat zag je natuurlijk al, LOTR Trilogie, The Hobbit, woordenboekjes, dat was het wle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bedankt voor je heldere reply. Ik was inderdaad al "bang" dat het zo zou zijn en de kans dat ik het via Arcam zou doen zou toch wel klein zijn....ik zou immers zo'n 2.500 euro aan extra versterkers en de meerkanaalskaart uit moeten geven en dat vind ik gewoon te veel.....ben meer een stereoman namelijk. Maar ik wilde eerst wel even weten hoe dat zit. Een keer een mooie HT-versterker erbij en ik vind het dan wel weer goed. Arcam heeft trouwens een handige AV-functie op de versterkers zitten waardoor je heel makkelijk de versterker kan integreren met de HT-receiver.......Dr. Strangelove weet daar wel het fijne van...die heeft de A85. Dat gaat dan de weg worden die ik ga bewandelen, maar dat duurt nog wel ff denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben klaar met het verschuifen en doen, paar nieuwe pics erbij

www.duiveltjeonline.nl/htnieuw.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:37:
Ik ben klaar met het verschuifen en doen, paar nieuwe pics erbij

www.duiveltjeonline.nl/htnieuw.html :)
Welke boxen zijn dat op die eerste foto? Zien er wel leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JBL....dat is op de derde en vierde foto toch wel duidelijk te lezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
zimbab schreef op 15 januari 2004 @ 18:31:
JBL....dat is op de derde en vierde foto toch wel duidelijk te lezen......
oh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Speedy_J schreef op 14 januari 2004 @ 23:22:
[...]

Nice, maar waarom ligt je center op de grond?
Mooie tv ook btw..
Center moet toch ergens staan :P, en ophangen aan gipsplaatsen is neit echt nuttig :P
Iemand een idee waar die dan kan?

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 22:18

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Plaagje schreef op 15 januari 2004 @ 20:07:
[...]

Center moet toch ergens staan :P, en ophangen aan gipsplaatsen is neit echt nuttig :P
Spullen aan / tegen of hoe dan ook op een gipsplaat monteren .. HOLLE WAND PLUGGEN is het magische woord .. houden tot +\- 50 kg ofzo .. dus een centre speakertje geen probleem

@duiveltje en andere Infocus X1 gebruikers
Lees deze site eens door http://members.shaw.ca/technut/x1faq/
Ik had al ranzig goed beeld, maar nu wat met de instellingen geklooid .. en nu heb ik nog een "steviger" plaatje .. beetje lastig om te fotograferen maar mijn tip .. blijf niet bij de standaard instellingen "pressentation - film - video " hangen maar gebruik ook de zelf manageable settings ( kun je saven onder user1 t/m 3 )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Plaagje schreef op 15 januari 2004 @ 20:07:
[...]

klinkt dat een beetje de center op de grond??

ik ben bang van niet maar als ik aan een projector zou beginnen, zou ik ook niet weten waar de center heenmoet....

krijg binnenkort eindelijk een digicam dus zal dan ook eens wat pics plaatsen van mijn (bescheiden) setupje......ben nu nog een beetje aan het afwerken met een donker gordijn achter de tv, zodat je niks meer van reflecties krijgt (heb nl witte muren)

tegen de digicam tijd is dat ook meteen af hoop ik EN is eindelijk mn sub binnen (B&W ASW600)....al een maand geleden bestelt :|

[ Voor 6% gewijzigd door Noedelsupke op 15-01-2004 20:21 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Nog ff een snel vraagje, heeft iemand ervaring met deze sub?
de Yamaha YST-SW315, deze zal dan 90% voor films worden gebruikt.

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Plaagje schreef op 15 januari 2004 @ 20:46:
Nog ff een snel vraagje, heeft iemand ervaring met deze sub?
de Yamaha YST-SW315, deze zal dan 90% voor films worden gebruikt.
ik! maar dan wel 1 model groter.....weet niet precies de verschillen...

heb m niet zelf, maar mn broer heeft m gehad, en ik heb er menig film mee gekeken

is opzich niks mis mee...alleen zou ik persoonlijk gaan voor een sub met de woofer naar voren maar das persoonlijk
komt ook vooral omdat ik een houten ondergrond heb op mn kamer en dan krijg je al snel irritant gedreun....

en ik vond die knopjes op de voorkant ook wel fijn, mooi model ook
maar je moet dus wel een goede ondergrond hebben (steen is ideaal uiteraard, kunt er ook een losse steen onder leggen)

hij gaat vrij laag zo te zien, alhoewel je dat wel nog eens na moet checken op de officiele site, kieskeurig zet soms maar wat neer

prijs/kwaliteit verhouding is ook wel goed trouwens, voor nederlandse winkels zelfs

maar voor speakers e.d. moet je eigenlijk in duitsland zijn: ik heb nu de B&W ASW600 bestelt voor 360 euro, richtprijs in Nederland is tussen 599 en 699! maarja zit er nu wel al een maand op te wachten..........das dan wee het nadeel

[ Voor 6% gewijzigd door Noedelsupke op 15-01-2004 21:15 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal mijn setje ff neerzetten.
Niet echt helemaal van deze tijd meer, maar het heeft me dan ook hooguit €50,- gekost (ex computer dan ;) ) meeste heb ik gekregen :) .

overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka1.jpg

speakers, JBL model L110

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka3.jpg

Mengpaneel, (niet genoeg ingangen op de receiver) Soundlab DSM 5
Cd-speler, Sony cdp-497

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka4.jpg

Versterker, hartje van mn setje :) de marantz model 2215bl heerlijk ding alhoewel ie wel wat oud wordt 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka5.jpg

TV, Samsung 53cm ofzo, moet eigenlijk vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka6.jpg

Draadloze koptelefoon, voor als ik pOrn aan het kijken ben ;) of mn ouders liggen te slapen en ik film wil kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka8.jpg

Computer, xp1800, 256ddr, 40gb op 7200 toeren (herrie ding) en een gf2 mx400.
binnenkort verhuist dat naar een geplande mini tower. (kast mag je kopen btw..)

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka9.jpg

Nog eentje van mn tv & versterker

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sjoerd87/fok/ka7.jpg

En wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 22:18

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 21:54:
Niet echt helemaal van deze tijd meer, maar het heeft me dan ook hooguit €50,- gekost (ex computer dan ;) ) meeste heb ik gekregen :) .

Die de marantz model 2215bl is VET klinkt echt rete lekker heb ik ook gehad pasgeleden met pijn in mijn hart weggedaan stond al sinds mijn laatste verhuizing stof te happen .. dus helaasch maar geweldig ding !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Wat vind jij van die draadloze koptelefoon. Heb hem ook en vind hem zeer goed. Vooral om pr0n te kijken :P :P :P :9~ :9~

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
seadive87, dat mag je nog niet zien. :+ ;)
of ben je net 18 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 15 januari 2004 @ 22:44:
seadive87, dat mag je nog niet zien. :+ ;)
of ben je net 18 :X
gheghe >:) 16 en over een paar dagen 17 :9 .
Die versterker zal ik waarschijnlijk nooit weg doen, das gewoon een deel van mij geworden :D releaxed geluidje/mooie looks/werkt nog perfect maar mis alleen wel mn afstandbediening en toekomstig 5.1 ofzo ;( , maar dan hou ik hem voor stereo geluid of voor bij de computer ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mischien een goed vervanging voor de woofers van de speakers?
heb hier heel lang geleden al een vraagje over gesteld maar daar heb ik niet echt een concreet antwoord uit gehad 8)7 .
Ze zijn uit mn hoofd 21cm doorsnede.
Rubber randje is namelijk kapot enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 23:18

JWO

is het een bass-reflex systeem ? of een gesloten behuizing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWO schreef op 15 januari 2004 @ 23:39:
is het een bass-reflex systeem ? of een gesloten behuizing ?
een bass-reflex systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 21:54:
Ik vind eigenlijk wel dat je je camera wat stiller mag houden als je foto's maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 08:12:
[...]

Ik vind eigenlijk wel dat je je camera wat stiller mag houden als je foto's maakt :)
of ik deed het met scene mode (lange sluitertijd) of met flits, er met flits werdt t een beetje overbelicht.
Dus maar voor de scene mode gekozen en dan beweeft t altijd wel wat, ong 5 sec geen enkel trilling maken als je op een knie leunt is moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

mijn setje

computer
PIV3,2
radeon 9800 pro met tv out :>
dit boxen setje was 5.1 maar de 2 uitgangen zijn stuk.. dus nu een stereo setje met een center en woofer, klinkt nog heerlijk (hard en zuiver)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/monitorbox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/pcset.jpg

tv+boxenen dvd/cd collectie

2x jamo conrad 175 kap eraf voor de gelegenheid
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/jamozonder.jpg
2x canton plus S
en de sub is de canton plus C
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dvdentv6.jpg
en de sub is de canton plus C
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/subenset.jpg

versterker jvc r32-r

alleen de dvd speler nog vervangen ( eentje die wel alles leeest !! )
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.