MikeyMan schreef op 08 januari 2004 @ 11:56:
In iedergeval, ik zit die specs van die Quad speakers eens te bekijken, omdat ik op zoek ben naar een paar goede bookshelfs, maar ik zie redelijk afwijkende specs... Onder andere 6Ohm impendantie
Zo afwijkend zijn ze niet hoor, je kan ze gewoon 'als ware het een 8Ohm speaker' aansluiten, die impendantie zegt lang niet zoveel als je wellicht denkt

en een volgens mij vrij lage gevoeligheid van 88dB... Iemand daar problemen mee? (icm met versterker bv...)
Problemen mee

Tuurlijk niet, je denkt toch niet dat ze die dingen op de markt zouden zetten als ze problemen zouden veroorzaken met normale versterkers?

De mijne bevallen me prima en ik heb ze geregeld zo hard staan dat ik in de keuken (vanuit mijn kamer, door 5 meter gang, dan de hoek om) de muziek prima kan horen (voor bij het koken en afwassen).
En onder welke omstandigheden zou je problemen kunnen krijgen met die impendantie (aangezien het geen 4 of 8 is, wat volgens mij wat meer standaard is...)
Geen, althans, alleen als je je versterker op maximaal zet en je daardoor clipping zou kunnen krijgen, maar dat heeft geen verband met de impendantie van je luidspreker. Maar het is absoluut niet zo dat je met een impendantie van 6 ohm ineens meer problemen moet verwachten dan met 4 of 8.
edit... Goed, die gevoeligheid valt wel mee voor bookshelfs

En desnoods moet je ze een tikje harder zetten dan andere bookshelfs die je eventueel gekocht zou hebben, zoveel verschil is het nou ook weer niet
Ik gok dat je ze gewoon prima kunt gebruiken op elke versterker van 50 tot 150 watt (bij 6 of 8ohm impendantie) en daarbuiten ook, maar dan moet je iets voorzichtiger zijn wellicht met je volume knop.
Anyway, ik vond ze mooier klinken (en eruitzien) dan de meeste andere speakers van dat formaat die ik beluisterd had (o.a. de B&W 601 en 602).
Welke eventueel ook nog een aanrader is, is de Dynaudio Audience 42, die vond ik wat mooier klinken dan de Quad 11L, maar was weer duurder (nahja, weer 100 of 150 euro meer per paar) dat ie boven mijn budget ging. Of wellicht de Quad 12L's