Dat's idd een goed idee, maar staat hij zo onstabiel dan als je hem niet ophangt ?Duncan_R schreef op 26 december 2003 @ 19:09:
Wat ik heb gedaan toen hij nog tegen het rookkanaal van de schoorsteen stond was een plaatje hout met 1 pootje aan de onderkant bevestigingen. Nu kon de deur open en dicht. Om er nu voor te zorgen dat hij niet omviel had ik 2 ogen links en rechts vd schoorsteen in de muur gedraaid en heb vervolgens met staaldraad en spanners de boel vastgezet. Werkte perfect tot ik mijn kledingkast op de overloop zette zodat hij netjes kon hangen met een broertje.
misschien niet als je hem 4 pootjes geeft, de basis is ongeveer 33x17 cm. Je moet de pootjes ongeveer 6 cm maken om het deurtje vrij te krijgen. Ik had geen zin om 4 pootjes te maken, heb gewoon een metalen poot van een vorig buro op maat gezaagd en vervolgens de boel vastgezet (heb ook 2 katten dus...) Maar aangezien er voor een paar 100 euro aan dvd's in komen en de kast ook 79,- kost volgens mij lijkt me het geen overbodige luxe. Maar je kan natuurlijk ook een gewone vitrinekast kopen, deze zijn wel al met pootjes.
Verwijderd
Daar zit echt geen reet verschil in hoor.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 19:58:
welke spikes kan je het beste gebruiken tegen het doordreunen van de subwoofer? en wat is de gemiddelde prijs voor spikes?
een pic/url is ook welkom
Heb een set van 8 gezien voor een kleine 30 euro bij de lokale hifiboer. Ongeveer standaard schat ik zo.
het meest effectief is spikes icm steen en wat rubber onder de subwoofer om te dempen, een zware stoeptegel demt ook al aardig.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:16:
[...]
Daar zit echt geen reet verschil in hoor.
Heb een set van 8 gezien voor een kleine 30 euro bij de lokale hifiboer. Ongeveer standaard schat ik zo.
Waar heb je die lampen vandaan die er bovenin zitten en hoe heb je die bevestigd?Duncan_R schreef op 26 december 2003 @ 22:05:
Een heel verhaal over de Ikea DVD kast
Heb nl. zelf ook één zo'n kast (vanaf morgen twee.....) en wil er ook graag lampjes in.....
Nahja ik ga er morgen ff kijken, zal 's ff zien of het wat is, misschien kom ik wel met iets heel anders thuisDuncan_R schreef op 26 december 2003 @ 22:05:
misschien niet als je hem 4 pootjes geeft, de basis is ongeveer 33x17 cm. Je moet de pootjes ongeveer 6 cm maken om het deurtje vrij te krijgen. Ik had geen zin om 4 pootjes te maken, heb gewoon een metalen poot van een vorig buro op maat gezaagd en vervolgens de boel vastgezet (heb ook 2 katten dus...) Maar aangezien er voor een paar 100 euro aan dvd's in komen en de kast ook 79,- kost volgens mij lijkt me het geen overbodige luxe. Maar je kan natuurlijk ook een gewone vitrinekast kopen, deze zijn wel al met pootjes.
De kast zelf heet in ieder geval Bertby. (meubel dat ernaast staat is een Benno
, evenals het TV meubel dat al eerder voorbij kwam, met de glazen deurtjes). De spotjes kun je ook bij IKEA krijgen. Met een gatenzaagje het spaanplaat uitboren en het spotje Non erin proppen. Klaar bent u
. Of er pootjes onder kunnen, uiteraard. Of het verstandig is weet ik niet. Denk dat je hem in ieder geval moet verankeren aan de muur. De massa van dedeur zal zorgen dat hij in onbalans is. Maar ik neem aan dat ik je niet hoefde te vertellen dat vastzetten wel slim is
.
Music Addicted
Ok even 1 ding uit de wereld helpen .. GMV is geen 1 manszaakje, je verward even 2 dingen.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:45:
[...]
Grandmasterview is zo'n eenmanszaakje en nergens is een dealer. Scherm is overdag goed maar reflecteert iets te sterk om in het donker te gebruiken. Daarnaast is het me iets te prijzig.
GMV is compleet nieuw concept en net nieuw op de markt, ook de reden waarom ze nog geen prijzen e.d. op de site hebben ze willen alle klanten nu goed kunnen helpen en hebben nog niet de capaciteit om veel particulieren te helpen, dus zoeken ze die markt nog niet op , ( ze zijn wel al in gesprek met dealers waaronder MediaMarkt )
Echter als je bij ze langs gaat in Wamel ( vlakbij Tiel ) staat er een comleet team voor je klaar en is de service echt erg goed.
( nee ik heb geen aandelen, ik ben gewoon erg enthousiast over deze lui )
En verder heb je de schermen dus duidelijk niet gezien want " ze reflecteren te sterk" ? sorry maar dat is absolute B.S. Ga er eens kijken en vorm dan je mening .. en anders mag je bij mij komen kijken .. ik woon in rotterdam dus als je in de buurt zit . laat maar ff weten maken we een afspraak .. en dan mag je je mening vormen.
Ik ben absoluut overtuigd van deze schermen .. heb er niet voor niets zelf een gekocht .. en dit is beter dan wat ik ooit op een doek gezien heb .. maar ik geloofde er ook geen hol van .. voor ik het met mijn eigen ogen gezien had ..
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Neuh, dat stond al als een paal boven waterBoekster schreef op 27 december 2003 @ 00:35:
De kast zelf heet in ieder geval Bertby. (meubel dat ernaast staat is een Benno, evenals het TV meubel dat al eerder voorbij kwam, met de glazen deurtjes). De spotjes kun je ook bij IKEA krijgen. Met een gatenzaagje het spaanplaat uitboren en het spotje Non erin proppen. Klaar bent u
. Of er pootjes onder kunnen, uiteraard. Of het verstandig is weet ik niet. Denk dat je hem in ieder geval moet verankeren aan de muur. De massa van dedeur zal zorgen dat hij in onbalans is. Maar ik neem aan dat ik je niet hoefde te vertellen dat vastzetten wel slim is
.
Zoals eerder vermeld, de lampen heten NON en komen bij de ikea vandaan. Ik heb ze gewoon vastgeschroeft in de bovenkant vd kast. Ze zijn echter niet handig als je tot boven aan dvd hebt staan, deze worden tamelijk warm en je houd weinig licht over. Ik vind ze beter werken in mijn vitrinekast.Communicator schreef op 27 december 2003 @ 00:22:
[...]
Waar heb je die lampen vandaan die er bovenin zitten en hoe heb je die bevestigd?
Heb nl. zelf ook één zo'n kast (vanaf morgen twee.....) en wil er ook graag lampjes in.....

Je zou de bertby's eigenlijk van buitenaf moeten verlichten als je tot bovenaan gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door Duncan_R op 27-12-2003 20:47 ]
Verwijderd
http://www.htforum.nl/yab...on=display;threadid=12801CyCLoNe schreef op 27 december 2003 @ 00:44:
[...]
Ok even 1 ding uit de wereld helpen .. GMV is geen 1 manszaakje, je verward even 2 dingen.
GMV is compleet nieuw concept en net nieuw op de markt, ook de reden waarom ze nog geen prijzen e.d. op de site hebben ze willen alle klanten nu goed kunnen helpen en hebben nog niet de capaciteit om veel particulieren te helpen, dus zoeken ze die markt nog niet op , ( ze zijn wel al in gesprek met dealers waaronder MediaMarkt )
Echter als je bij ze langs gaat in Wamel ( vlakbij Tiel ) staat er een comleet team voor je klaar en is de service echt erg goed.
( nee ik heb geen aandelen, ik ben gewoon erg enthousiast over deze lui )
En verder heb je de schermen dus duidelijk niet gezien want " ze reflecteren te sterk" ? sorry maar dat is absolute B.S. Ga er eens kijken en vorm dan je mening .. en anders mag je bij mij komen kijken .. ik woon in rotterdam dus als je in de buurt zit . laat maar ff weten maken we een afspraak .. en dan mag je je mening vormen.
Ik ben absoluut overtuigd van deze schermen .. heb er niet voor niets zelf een gekocht .. en dit is beter dan wat ik ooit op een doek gezien heb .. maar ik geloofde er ook geen hol van .. voor ik het met mijn eigen ogen gezien had ..
Hier vertolkt iemand een hele andere mening.
Verder is er geen reet op internet te vinden over GMV. Een google levert alleen maar resultaten op waar JIJ op de een of andere manier iets mee te maken hebt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 21:57 ]
quote :Hoi fooks,
Vanmiddag in wamel geweest, hebben ze een nieuw projectorscherm.
Dit is al eens op dit forum geweest, weet iemand waar dit zit.
Kwaliteit was redelijk voor woonkamergebruik bij daglicht, maar niet geschikt voor volledig duister. Scherm glanst licht.
Mvrgr. AD
ff quote uit dat forum van HT...
Hij is er geweest maar heeft geen idee waar het is
Kwee nie of je uit deze opmerking nou kan opmaken of het wel of niet iets is.
denk dat het stukje van Cyclone dan toch stukje beter onderbouwt is...
En nee hij heeft geen enkele connectie met GMV mja Faktuurtje wat ie moet betalen misschien..
http://www.jereinsteonzin.nl/entry_708.html
http://www.jereinsteonzin.nl/entry_743.html
Vanmiddag in wamel geweest, hebben ze een nieuw projectorscherm.
Dit is al eens op dit forum geweest, weet iemand waar dit zit.
Kwaliteit was redelijk voor woonkamergebruik bij daglicht, maar niet geschikt voor volledig duister. Scherm glanst licht.
Mvrgr. AD
ff quote uit dat forum van HT...
Hij is er geweest maar heeft geen idee waar het is
Kwee nie of je uit deze opmerking nou kan opmaken of het wel of niet iets is.
denk dat het stukje van Cyclone dan toch stukje beter onderbouwt is...
En nee hij heeft geen enkele connectie met GMV mja Faktuurtje wat ie moet betalen misschien..
http://www.jereinsteonzin.nl/entry_708.html
http://www.jereinsteonzin.nl/entry_743.html
[ Voor 5% gewijzigd door Smurff op 27-12-2003 22:19 ]
Ik zal dan m'n home theather maar eens posten, heb nog geen foto's maar dat komt omdat het hier een beetje een teringzooi is 
Finlux 72cm 16:9 breedbeeld tv
Yamada DVX-6000 DVD/divx/xvid speler
Logitech Z-680
Het is geen peperdure set maar ja, ben nog altijd een student die niet echt omkomt in het geld. Het bevalt meer dan genoeg, relaxed flimpjes kijken gaat prima
Finlux 72cm 16:9 breedbeeld tv
Yamada DVX-6000 DVD/divx/xvid speler
Logitech Z-680
Het is geen peperdure set maar ja, ben nog altijd een student die niet echt omkomt in het geld. Het bevalt meer dan genoeg, relaxed flimpjes kijken gaat prima
Verwijderd
Ik heb mijn HT ( www.12webdesign.nl) gisteren uitgebreid met 2 Mordaunt Short 902 surround speakers.
Hier zoek ik mooie stands bij, ik zit te twijfelen tussen Quadral stands (€ 109,00) of Tannoy Nexus 7 (€ 139,00)stands.
Wie weet waar deze te koop zijn in de buurt van Lochem (Deventer)?
Ikea heeft ook 2 Stands:

deze kosten € 24,90

deze kosten € 19,95
De kwaliteit zal echter wel niet al te best zijn en mijn speakers zijn met 5 KG ook te zwaar voor deze stands.
Ik post nieuwe foto's zodra ik stand heb voor mijn speakers.
Hier zoek ik mooie stands bij, ik zit te twijfelen tussen Quadral stands (€ 109,00) of Tannoy Nexus 7 (€ 139,00)stands.
Wie weet waar deze te koop zijn in de buurt van Lochem (Deventer)?
Ikea heeft ook 2 Stands:

deze kosten € 24,90

deze kosten € 19,95
De kwaliteit zal echter wel niet al te best zijn en mijn speakers zijn met 5 KG ook te zwaar voor deze stands.
Ik post nieuwe foto's zodra ik stand heb voor mijn speakers.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:26 ]
Dus jij baseerd je mening alleen over hetgeen je gelezen hebt op internet en doet het overkomen alsof je er zelf verstand van hebt.Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:56:
[...]
http://www.htforum.nl/yab...on=display;threadid=12801
Hier vertolkt iemand een hele andere mening.
Verder is er geen reet op internet te vinden over GMV. Een google levert alleen maar resultaten op waar JIJ op de een of andere manier iets mee te maken hebt

Wat jij wil .. maar ga nou eerst maar eens zelf kijken, en laat anders duidelijk weten dat het om je MENING gaat en doe niet alsof je kennis / ervaring hebt met een product product, want dat heb ik wel en in mijn mening sla je de plang helemaal mis.
Mijn uitnodiging staat nog steeds .. kom maar een keertje langs ..and see for yourself.
En tot dan :
I rest my case
* cyclone geen zin in een flame war
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
raar, het contrast lijkt zo verschillend Alfa, enig id hoe dat komt?
Dit ziet er prima uit

Terwijl ik hier nauwelijks kleur zie
Dit ziet er prima uit

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
volgens mij zijn dat 2 verschillende schermenernst schreef op 28 december 2003 @ 20:22:
Dit ziet er prima uit
[afbeelding]
[afbeelding]
verklaart ook het contrast verschil
slimmehotspot.nl
Leuk topic, zeker aangezien ik besloten heb dat 2004 mijn HT jaar wordt. Zit er aan te denken aan het volgende set-je (staat op volgorde van aanschaf):
DVD Speler:
- Harman/Kardon DVD 30
Receiver:
- Harman/Kardon AVR 3550 of de AVR 5500
Fronts:
- 2x Infinity ALPHA 50
Rears:
- 2x Infinity ALPHA 20
Center:
- Infinity Alpha Center
Sub:
- Infinity Alpha Subwoofer
Lijkt me wel een leuke set. Heb er ook wel positieve verhalen over gehoord. Mensen hier die toevallig ook iets uit dit rijtje hebben? Wat zijn jullie ervaringen? (Vooral over de receiver zit ik een beetje te tobben, vraag me af of die 5500 wel het dubbele aantal euro's waard is)
DVD Speler:
- Harman/Kardon DVD 30
Receiver:
Fronts:
- 2x Infinity ALPHA 50
Rears:
- 2x Infinity ALPHA 20
Center:
- Infinity Alpha Center
Sub:
Lijkt me wel een leuke set. Heb er ook wel positieve verhalen over gehoord. Mensen hier die toevallig ook iets uit dit rijtje hebben? Wat zijn jullie ervaringen? (Vooral over de receiver zit ik een beetje te tobben, vraag me af of die 5500 wel het dubbele aantal euro's waard is)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja dat weet ik..ernst schreef op 28 december 2003 @ 20:22:
Dit ziet er prima uit
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenste plaatje is met mn nieuwe scherm, en onderste plaatje met het oude scherm.
Verwijderd
waar heb je dat doek gekocht alfa?
ik zoek namelijk ook een doek voor een zelfbouwscherm.
ik zoek namelijk ook een doek voor een zelfbouwscherm.
1000-1500 euro heb je al een best wel goede voor, maar afhankelijk van waar je hem koopt.
Wow, dat is dan duidelijk zichtbaar zegAlfa_33 schreef op 28 december 2003 @ 23:19:
[...]
Ja dat weet ik..
Bovenste plaatje is met mn nieuwe scherm, en onderste plaatje met het oude scherm.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Ik zou deze infinity's niet kopen zonder ze eerst te beluisteren. Ik wou deze zelf ook kopen maar ben na een luistertest toch ergens anders op uit gekomen.Phydomir schreef op 28 december 2003 @ 22:31:
Leuk topic, zeker aangezien ik besloten heb dat 2004 mijn HT jaar wordt. Zit er aan te denken aan het volgende set-je (staat op volgorde van aanschaf):
DVD Speler:
- Harman/Kardon DVD 30
Receiver:
Fronts:
- 2x Infinity ALPHA 50
Rears:
- 2x Infinity ALPHA 20
Center:
- Infinity Alpha Center
Sub:
Dit type is een erg commerciele (Mainstream)speaker, een soort van compromis zeg maar.
Ga maar eens luisteren naar diverse speakers, dan ben ik benieuwd of je bij je keuze blijft
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 11:05 ]
Verwijderd
Commerciele speaker? Noem jij eens een fabrikant dan die geen winst op z'n speakers maakt? Verder is een speaker smaakafhankelijk en heeft hij er niks aan dat jij hem niet goed vindt.
Daarnaast weet je ook niet of hij al heeft geluisterd, wat hij overigens wel slim is om te doen voordat je een set koopt.
Daarnaast weet je ook niet of hij al heeft geluisterd, wat hij overigens wel slim is om te doen voordat je een set koopt.
Daar kan ik alleen nog maar aan toevoegen dat JBL zeker ook leuke dingentjes maakt, en wat jij bedoelt met "commercieel" zal je wel als mainstream ofzo bedoelen ?
In dat geval ; vaak is er wel een gegronde reden waarom veel mensen een bepaalt merk waarderen, bijvoorbeeld een goede prijs/kwaliteit verhouding of een mooi design.
Uiteraard heeft deze stelling ook zo zijn uitzonderingen. ( Bose
)
In dat geval ; vaak is er wel een gegronde reden waarom veel mensen een bepaalt merk waarderen, bijvoorbeeld een goede prijs/kwaliteit verhouding of een mooi design.
Uiteraard heeft deze stelling ook zo zijn uitzonderingen. ( Bose
Verwijderd
Ik heb ook op het punt gestaan om deze (Infinity) te kopen, en er is wel degelijk verschil tussen massa productie en kwaliteit.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 10:11:
Commerciele speaker? Noem jij eens een fabrikant dan die geen winst op z'n speakers maakt? Verder is een speaker smaakafhankelijk en heeft hij er niks aan dat jij hem niet goed vindt.
Infinity is voor het grote publiek en is dus een compromis, veel andere merken zoals B&W, Dali, KEF, Phonar etv bieden een meer persoonlijke klank.
Hij moet maar eens gaan luisteren en dan een keuze maken
Ik denk dat je onder het woordje commercieel massa produktie moet verstaan. Uiteraard hebben alle speakerbouwers een commercieel doel (winst bijv.) maar de een doet dat middels massaproduktie, dus kwantiteit en minder kwaliteit. Waarbij niet mee bedoelt wordt dat het geen kwaliteit is!
De andere fabrikant maakt er minder, met meer R&D, betere speakers, maar daar betaal je ook voor.
Overigens je geeft een leuke opsomming van een stuk voor stuk leuke onderdelen. Maar heb je ze ook samen gehoord? Het beste van het beste afzonderlijk wil nog niet zeggen dat ze samen goed klinken, laat staan samen nog beter worden! Luisteren dus zou ik zeggen!
P.s. Leuk nog eens een reactie te zien van iemand die JBL ook kent als goede speakerbouwer IPV de boemboxen fabrikant! TIK serie rules
. En wat te denken van de hi-end afdeling van JBL? Alleen voor de rijken onder ons, onderdelen worden oa van Lexicon betrokken (pre/pro). Dit wordt alleen als complete HT geleverd en gebouwd. Ik geloof dat in Enkhuizen de dealer van Nl. zit.
De andere fabrikant maakt er minder, met meer R&D, betere speakers, maar daar betaal je ook voor.
Overigens je geeft een leuke opsomming van een stuk voor stuk leuke onderdelen. Maar heb je ze ook samen gehoord? Het beste van het beste afzonderlijk wil nog niet zeggen dat ze samen goed klinken, laat staan samen nog beter worden! Luisteren dus zou ik zeggen!
P.s. Leuk nog eens een reactie te zien van iemand die JBL ook kent als goede speakerbouwer IPV de boemboxen fabrikant! TIK serie rules
Verwijderd
Ik heb mijn HT geupdate met 2 Mordaunt Short 902 surround speakers.
Tevens heb ik mijn Marantz SR4300 vervangen voor een SR5300 Receiver.
De SR5300 heeft beduidend meer laag!!
kijk op: ::Neo's Home Theater:: voor de foto's.

Subwoofer
Ik wil op den duur misschien nog een keer een subwoofer erbij zetten, ik zit zelf te denken aan de SVS 20-39PCi subwoofer
Dit merk komt zeer goed uit diverse tests;
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/4039
http://www.svsubwoofers.com/subs_pci_20-39.htm
Wie heeft ervaring met SVS subwoofers?

Subwoofer
Ik wil op den duur misschien nog een keer een subwoofer erbij zetten, ik zit zelf te denken aan de SVS 20-39PCi subwoofer
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:45 ]
Netjes hoor, maar heb je niet vre-se-lijk last van tegenlicht? Het ziet er wel mooi uit maar qua lichtval kon je het niet beroerder neerzetten volgens mij?Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:42:
Ik heb mijn HT geupdate met 2 Mordaunt Short 902 surround speakers.
[afbeelding]
Subwoofer
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Helaas past het niet anders, valt overigens nog wel mee hoor de lichtinval als de gordijnen dicht zijn.spaceboy schreef op 29 december 2003 @ 18:48:
[...]
Netjes hoor, maar heb je niet vre-se-lijk last van tegenlicht? Het ziet er wel mooi uit maar qua lichtval kon je het niet beroerder neerzetten volgens mij?
Verwijderd
Je mag mij echt eens uit gaan leggen waarom je B&W en consorten een meer persoonlijke klank vind geven. Net als Infinity worden ze ook gewoon met honderden tegelijk gefrabiceert, en uiteraard bij geen enkele speaker wordt er rekening gehouden met de individule eindgebruiker. Ik vraag me trouwens ook af hoeveel infinity alpha's jij denkt dat er meer verkocht worden dan de 600 serie van B&W.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:02:
[...]
Ik heb ook op het punt gestaan om deze (Infinity) te kopen, en er is wel degelijk verschil tussen massa productie en kwaliteit.
Infinity is voor het grote publiek en is dus een compromis, veel andere merken zoals B&W, Dali, KEF, Phonar etv bieden een meer persoonlijke klank.
Hij moet maar eens gaan luisteren en dan een keuze maken
Ik denk dat je imago verward met kwaliteit. Verschil tussen massaproductie en kwaliteit...
Verwijderd
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen. Ik vond infinity alpha serie gewoon wat tegenvallen in afwerking en klank.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:22:
[...]
Je mag mij echt eens uit gaan leggen waarom je B&W en consorten een meer persoonlijke klank vind geven. Net als Infinity worden ze ook gewoon met honderden tegelijk gefrabiceert, en uiteraard bij geen enkele speaker wordt er rekening gehouden met de individule eindgebruiker. Ik vraag me trouwens ook af hoeveel infinity alpha's jij denkt dat er meer verkocht worden dan de 600 serie van B&W.
Ik denk dat je imago verward met kwaliteit. Verschil tussen massaproductie en kwaliteit...
Om even wat duidelijkheid te scheppen. Heb nog niets gehoord of gezien. Dit is puur op basis van gebruikers ervaringen en ook een beetje van design. Echte research gaat nu pas beginnen.
En ik ga zeker speakers luisteren, voordat ik ze koop, blijft toch een hoop geld.
ps: is het trouwens aanteraden om dvd speler en receiver van hetzelfde merk te houden. Qua looks vind ik het zelf wel het mooist, en het oog wil ook wat
En ik ga zeker speakers luisteren, voordat ik ze koop, blijft toch een hoop geld.
ps: is het trouwens aanteraden om dvd speler en receiver van hetzelfde merk te houden. Qua looks vind ik het zelf wel het mooist, en het oog wil ook wat
[ Voor 30% gewijzigd door Phydomir op 29-12-2003 20:01 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Phydomir: Ik zou kijken wat je de beste Receiver vind. Vooral op receiver goed selecteren wat je lekker vind klinken, en dan inderdaad van hetzelfde merk een DVD speler als je graag dezelfde 'look' wil behouden (wat heel begrijpelijk is).
Tussen DVD spelers binnen een bepaalde prijsklasse onderling zit niet zo veel verschil vind ik. Tussen receivers binnen een prijsklasse zit wel (hoorbaar) verschil.
Voor speakers moet je vooral op je eigen oren af gaan, ervaringen van anderen zijn niet jou ervaringen en kunnen dus totaal misleidend zijn. Dus vooral veel luisteren en af gaan op wat jij goed vind klinken.
Tussen DVD spelers binnen een bepaalde prijsklasse onderling zit niet zo veel verschil vind ik. Tussen receivers binnen een prijsklasse zit wel (hoorbaar) verschil.
Voor speakers moet je vooral op je eigen oren af gaan, ervaringen van anderen zijn niet jou ervaringen en kunnen dus totaal misleidend zijn. Dus vooral veel luisteren en af gaan op wat jij goed vind klinken.
De beloofde update van foto's:

p.s. Moet nog schoonmaken en het RVS oppoetsen
.
p.s. De spike die je ziet is iets beschadigd.... De waterpomptang schoot los (ik had er een doekje tussen). Goed oppoetsen dus
p.s. Moet nog schoonmaken en het RVS oppoetsen
p.s. De spike die je ziet is iets beschadigd.... De waterpomptang schoot los (ik had er een doekje tussen). Goed oppoetsen dus
[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 30-12-2003 14:28 ]
Bij deze:-Skyhawk- schreef op 30 december 2003 @ 14:29:
Kun je er mischien ook bijzetten wat er allemaal staat
Niet iedereen is een HIFI spotter
JBL TIK10 fronts
JBL TIK1 center
JBL TIK2 rears (niet te zien op foto's)
Canton AS 25 subwoofer
Apparatuur (van onderen naar boven):
Rotel RMB985MKII 5 kanaals EV
Rotel RT1080 tuner
Rotel RSP1066 PRE/PRO
Rotel RDV1080 dvd speler
Rotel RCD991AE cd speler
Onder TV:
Vincent 991 plus monoblock 1 kanaals EV
Vincent 991 plus monoblock 1 kanaals EV
TV:
Standaard 4 jaar oude Sony 28" BB, Triniton
Bekabeling:
Interlinks MIT T2 en MIT 330 Plus series II
LS: MIT T2 bi-wire voor de fronts
LS: rears en center: standaard 4mm2 voorlopig
Eichmann digitale kabel en een selfmade
Monster 850 subwoofer kabel
Oehlbach s-video -> scart
Speciaal verzoek aan Blue Eyes: zou je er misschien een mooie foto bij kunnen plaatsen van de monoblokjes? Ik heb ze namelijk nog nooit in het zwart gezien in real life en zoals ik het hier zie ziet het er wel mooi uit....iets sjieker dan de zilveren uitvoeirngen als je het mij vraagt. Maar op deze foto's kan je ze niet zo goed zien.....misschien een foto "en face" ofzo? Lijkt me super.
Errug mooi Blue Eyes.
Wist niet dat jij zo prachtige speakers had!
Dat zijn mijn droomspeakers als ik ooit eens een apart stereosetje naast mijn HT kan uit de grond stampen ..
Nuja , blijven dromen
Dat zijn mijn droomspeakers als ik ooit eens een apart stereosetje naast mijn HT kan uit de grond stampen ..
Nuja , blijven dromen
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Wat (en waarvoor is het) zijn die witte blokjes op de 6de foto van boven aan je kabels?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een goeie beamer en kwam deze tegen:
http://www.thuisbioscoop....p?structuurid=109&vlag=nl
De NEC VT46. Bij thuisbiscoop.nl staat die op nr1 in de top5 van beamers.
Nu zie ik hier namen voorbij komen van de infocus X1, maar deze heeft voor sommige personen last van regenboog effect. Soms komt er een sharp voorbij.
Nu ben ik een leek op dit gebied, maar ik wil straks een projector aanschaffen voor in principe alleen dvd films te kijken. Dus in 16:9 formaat.
Hebben jullie misschien een suggestie voor een goeie beamer.
http://www.thuisbioscoop....p?structuurid=109&vlag=nl
De NEC VT46. Bij thuisbiscoop.nl staat die op nr1 in de top5 van beamers.
Nu zie ik hier namen voorbij komen van de infocus X1, maar deze heeft voor sommige personen last van regenboog effect. Soms komt er een sharp voorbij.
Nu ben ik een leek op dit gebied, maar ik wil straks een projector aanschaffen voor in principe alleen dvd films te kijken. Dus in 16:9 formaat.
Hebben jullie misschien een suggestie voor een goeie beamer.
kijk ook eens naar de Sanyo Z1 , of Epson EMP-TW10
of eigenlijk naar alle top 5 beamers in de pricewatch projectors , meest populair,
of eigenlijk naar alle top 5 beamers in de pricewatch projectors , meest populair,
[ Voor 9% gewijzigd door xdc op 30-12-2003 15:26 ]
slimmehotspot.nl
Die witte "blokjes" (ook grijze) zit elektronica in. Deze elektronica doet iets met filtering etc. Hoe en wat weet ik niet, ging mij om de klank van MIT. De blokjes is de filosofie van MIT. Er zijn overigens meer merken die dit hanteren. Overigens zijn die witte vrij fors, maar op een foto is ook de LS kabel te zien, die zijn nog veel forser. En er zijn zelfs zulke grote kastjes dat die van mij helemaal wegvallen!tatata schreef op 30 december 2003 @ 15:10:
Wat (en waarvoor is het) zijn die witte blokjes op de 6de foto van boven aan je kabels?
Het waren ook altijd mijn droomspeakers! Tot ik een advertentie zag, gedwongen verkoop, 1000 euro het paar! Over mazzel gesprokenTomSwinnen schreef op 30 december 2003 @ 15:06:
Errug mooi Blue Eyes.
Nuja , blijven dromen
De eerste prijzen waren indertijd 7000 euro oid. Maar in de lijn van de JBL traditie worden ze al goedkoper. Ik weet ze nu wel voor je te vinden onder de 1500 euro per stuk, een koopje. De adviesprijs is nog steeds een kleine 3000 euro.
Ze zijn echter enorm ondergewaardeerd door de grote massa, het is een JBL.... De reviewers etc. waarderen deze speakers wel goed. Zit een beetje tussen de 802 en de 803 van B&W in kwa kwaliteit etc. De klank is wel anders.
Ik moet zeggen , in het begin waren het ook de looks van deze speaker die me aantrokken.Echt fantastisch mooi!Blue Eyes schreef op 30 december 2003 @ 15:42:
[...]
Het waren ook altijd mijn droomspeakers! Tot ik een advertentie zag, gedwongen verkoop, 1000 euro het paar! Over mazzel gesproken. Ik viel lang geleden voor de looks van deze speaker, maar na het horen ben ik helemaal gevallen. Ik wilde zo bij zo geen B&W schaap worden
![]()
De eerste prijzen waren indertijd 7000 euro oid. Maar in de lijn van de JBL traditie worden ze al goedkoper. Ik weet ze nu wel voor je te vinden onder de 1500 euro per stuk, een koopje. De adviesprijs is nog steeds een kleine 3000 euro.
Ze zijn echter enorm ondergewaardeerd door de grote massa, het is een JBL.... De reviewers etc. waarderen deze speakers wel goed. Zit een beetje tussen de 802 en de 803 van B&W in kwa kwaliteit etc. De klank is wel anders.
En voor die prijs zou ik het natuurlijk ook wel direct weten
Het is kwestie van geluk hebben hé .. Mijn Celestion C3 stonden aan adviesprijs 1500 € , tot op een dag er uitverkoop was bij een winkel in duitsland die ging verhuizen .. de C3 aan de helft van de prijs ! Ik stond rap in duitsland
Ben ook trouwens blij dat ik ook geen b&w schaap ben geworden
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
zimbab schreef op 30 december 2003 @ 14:53:
Speciaal verzoek aan Blue Eyes: zou je er misschien een mooie foto bij kunnen plaatsen van de monoblokjes? Ik heb ze namelijk nog nooit in het zwart gezien in real life en zoals ik het hier zie ziet het er wel mooi uit....iets sjieker dan de zilveren uitvoeirngen als je het mij vraagt. Maar op deze foto's kan je ze niet zo goed zien.....misschien een foto "en face" ofzo? Lijkt me super.
Zo iets beter te zien? Ik heb niet de beste camera, en ben zeer zeker niet een fotograaf.
Mijn dank is groot. Ik vind ze zo inderdaad wel mooier dan de zilveren versie.....en ze klinken ook nog eens heerlijk....dat kan je wel beamen als het goed is.Blue Eyes schreef op 30 december 2003 @ 16:10:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo iets beter te zien? Ik heb niet de beste camera, en ben zeer zeker niet een fotograaf.
Verwijderd
Dat is ook weer kort door de bocht. Er zijn inderdaad veel mensen die B&W kopen zonder echt andere speakers te beluisteren, maar dan is nog niet elke B&W-bezitter een schaapBen ook trouwens blij dat ik ook geen b&w schaap ben geworden
Maar goed ...
Zeg ik ook niet hoorVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:46:
[...]
Dat is ook weer kort door de bocht. Er zijn inderdaad veel mensen die B&W kopen zonder echt andere speakers te beluisteren, maar dan is nog niet elke B&W-bezitter een schaap
Maar goed ...
Maar zodra er een schaapje voorbijkomt zie je ze wel
Hier thuis hebben we ook wat nieuw spul 
Met name: 2 Kef Q7 en een Yamaha S540 DVD-speler
Nog te vervangen: de TV
pics:

Foto's zijn wat brak uitgevallen doordat ik flits moest gebruiken
.

pics:

Foto's zijn wat brak uitgevallen doordat ik flits moest gebruiken

Heren dan ook mijn setje:

Helaas nog zonder sub.
Het liefst wil ik de bijbehorende bassstation maar die is zo duur (ned: E899,- /amerika $675)
Of de zo lekker klinkende mj acoustics pro 50 (maar ook E500,- vind ik veeel geld)
Of (maar bang dat ik spijt krijg want kan deze niet eerst beluisteren met mijn pods) een Magnat Subwoofer Motion Sub 300A (E220,-)
Zonder discussie uit te lokken wil ik toch vragen of een leek (ik) verschil zou horen als ik dikkere kabels neem dan deze hieronder. Het is nu correct kabel 1.5mm^2 met 'ruimte' in het midden. Of stel ik een onmogelijk vraag en moet ik gewoon luisteren (maar waar leen ik dan al die kabels met totaal 40 m lengte?)
Helaas nog zonder sub.
Het liefst wil ik de bijbehorende bassstation maar die is zo duur (ned: E899,- /amerika $675)
Of de zo lekker klinkende mj acoustics pro 50 (maar ook E500,- vind ik veeel geld)
Of (maar bang dat ik spijt krijg want kan deze niet eerst beluisteren met mijn pods) een Magnat Subwoofer Motion Sub 300A (E220,-)
Zonder discussie uit te lokken wil ik toch vragen of een leek (ik) verschil zou horen als ik dikkere kabels neem dan deze hieronder. Het is nu correct kabel 1.5mm^2 met 'ruimte' in het midden. Of stel ik een onmogelijk vraag en moet ik gewoon luisteren (maar waar leen ik dan al die kabels met totaal 40 m lengte?)
Wat mankeert er aan die tv dan?duponjan schreef op 30 december 2003 @ 16:57:
Hier thuis hebben we ook wat nieuw spul
pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn wat brak uitgevallen doordat ik flits moest gebruiken.
Maar wel mooie luidsprekers hoor! Heb zelf de Q5's, bevallen me perfect!
Het kleur verspringt, beeld wordt plots geel en zutViolatoR schreef op 30 december 2003 @ 17:09:
[...]
Wat mankeert er aan die tv dan?
Maar wel mooie luidsprekers hoor! Heb zelf de Q5's, bevallen me perfect!
Blue Eyes :Blue Eyes schreef op 30 december 2003 @ 16:10:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruik jij die Vincents om je TI10K's te Bi-Ampen?
Hoe heb je de Bi-Amping dan ingeregeld? (Zorgen dat je hoog wat ik gok waarschijnlijk van je Rotel Amp komt matched met het volume van het laag wat ik gok van de Vincents komt?)
Of sturen die Vincents gewoon ieder één volledige speaker aan en heb je nog 2 kanalen over op je Rotel?
Aannames zijn fataal.
Laat die kabels maar lekker zo zitten.....misschien dat het iets beter kan, maar je komt dan snel op een eurotje of 8 per meter en dat maal 40 is het niet waard denk ik. Ik vraag me trouwens af waarom je die MJ sub duur vindt? Die minipods zijn ook niet zo goedkoop voor wat je krijgt (hoewel ze nu minder duur zijn dan vroeger). Maaruh....die Magnat lijkt me wel een aardig ding....TomSwinnen heeft ook zoiets en is wel tevreden. Voor HT zou ik het gewoon doen en als je hem ook voor muziek zou willen gebruiken dan is het toch wel aan te raden om hem eerst te luisteren ja.tatata schreef op 30 december 2003 @ 17:03:
Heren dan ook mijn setje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas nog zonder sub.
[afbeelding]
Kef maakt wel mooie speakertjes heduponjan schreef op 30 december 2003 @ 17:14:
[...]
Het kleur verspringt, beeld wordt plots geel en zut. En zelf heb ik de Q3 op me kamer dus ik heb niets te klagen over kef
.
@tatata, ziet er ook leuk uit! ik blijf dat grappige luidsprekers vinden qua design
Ik heb mijn minipods gekocht in Amerika voor $110 stuk. E500 voor een sub vind ik gewoon veel geld. Ik dacht zelf aan E350 max. Ik heb gelezen dat TomSwinnen er erg blij mee is maar ik wil hem dus ook voor muziek luisteren gebruiken. Hifi zaken die minipods hebben verkopen vaak geen magnat en andersom (rotterdam).zimbab schreef op 30 december 2003 @ 17:27:
[...]
Laat die kabels maar lekker zo zitten.....misschien dat het iets beter kan, maar je komt dan snel op een eurotje of 8 per meter en dat maal 40 is het niet waard denk ik. Ik vraag me trouwens af waarom je die MJ sub duur vindt? Die minipods zijn ook niet zo goedkoop voor wat je krijgt (hoewel ze nu minder duur zijn dan vroeger). Maaruh....die Magnat lijkt me wel een aardig ding....TomSwinnen heeft ook zoiets en is wel tevreden. Voor HT zou ik het gewoon doen en als je hem ook voor muziek zou willen gebruiken dan is het toch wel aan te raden om hem eerst te luisteren ja.
Iemand een tweedehands mjacoustics over
Aha....dat zijn inderdaad wel goede prijzen. Als ik jou was zou ik naar een zaak gaan die Magnat verkopen en 2 minipods meenemen. Daar doet geen enkele zaak moeilijk over als je ze zo wilt beluisteren. Toen ik mijn huidige speakers heb gekocht heb ik ook gewoon mijn CD-speler en versterker meegenomen. Je kan ook vragen of je hem thuis mag beluisteren......ook dat is bij vele zaken goed te regelen. Ik dacht dat het probleem lag dat je hem via internet wilde kopen en dan is het wat lastiger.tatata schreef op 30 december 2003 @ 17:36:
[...]
Ik heb mijn minipods gekocht in Amerika voor $110 stuk. E500 voor een sub vind ik gewoon veel geld. Ik dacht zelf aan E350 max. Ik heb gelezen dat TomSwinnen er erg blij mee is maar ik wil hem dus ook voor muziek luisteren gebruiken. Hifi zaken die minipods hebben verkopen vaak geen magnat en andersom (rotterdam).
Hier nog wat pics van mij, heb vorige week m'n HT uitgebreid met de KEF Q9c en heb gelijk alles ff anders ingedeeld enzo, ohja, ook nieuwe dvd kast, jullie kennen hem wel 

Specs:
Marantz SR4300
Marantz DV4300
Kef Q5
Kef Q9c
Panasonic 28PL10F

Specs:
Marantz SR4300
Marantz DV4300
Kef Q5
Kef Q9c
Panasonic 28PL10F
[ Voor 9% gewijzigd door ViolatoR op 30-12-2003 19:23 ]
Ze komen iig bij de Ikea vandaan. Wij hebben er ook 2 in de woonkamer
Yep is idd de Bertby van Ikea, hij's wel eerder hier voorbij gekomen. Het is idd een nice kast voor DVD's
Vind het maar moeilijk om iets moois en passends te vinden voor DVD's, beperkte keuze
@Duncan_R: Waar heb jij trouwens die vitrine van jou weg en wat kostte die als ik vragen mag?
Deze:
@Duncan_R: Waar heb jij trouwens die vitrine van jou weg en wat kostte die als ik vragen mag?
Deze:

[ Voor 37% gewijzigd door ViolatoR op 30-12-2003 22:51 ]
Is onderdeel van een wandsysteem vd ikea weet alleen zo snel de naam niet meer. Kan je wel vertellen dat hij inmiddels uit de collectie is (had ik een 4 maanden geleden toch maar die 2 extra staanders meegenomen
)
Ik gebruik de Vincents puur voor de fronts, geen bi-amp maar wel bi-wired, de Rotel stuurt de center en de rears aan. Ik gebruik geen bi-amping, dus blijven er twee kanalen onbenut.GaMeOvEr schreef op 30 december 2003 @ 17:23:
[...]
Blue Eyes :
Gebruik jij die Vincents om je TI10K's te Bi-Ampen?
Hoe heb je de Bi-Amping dan ingeregeld? (Zorgen dat je hoog wat ik gok waarschijnlijk van je Rotel Amp komt matched met het volume van het laag wat ik gok van de Vincents komt?)
Of sturen die Vincents gewoon ieder één volledige speaker aan en heb je nog 2 kanalen over op je Rotel?
Aai jammer 
vind het namelijk mooie vitrine kast, zoek namelijk iets dergelijks maar kan eigenlijk alleen maar vinden die volledig van glas zijn, of juist weer veel teveel hout
vind het namelijk mooie vitrine kast, zoek namelijk iets dergelijks maar kan eigenlijk alleen maar vinden die volledig van glas zijn, of juist weer veel teveel hout
Is dat een specifieke keuze, niet Bi-Ampen? Je zou je center mooi kunnen Bi-Ampen met een overgebleven kanaal.Blue Eyes schreef op 30 december 2003 @ 23:47:
[...]
Ik gebruik de Vincents puur voor de fronts, geen bi-amp maar wel bi-wired, de Rotel stuurt de center en de rears aan. Ik gebruik geen bi-amping, dus blijven er twee kanalen onbenut.
Niet dat die Rotel zal zweten van die Center, maar toch.
Aannames zijn fataal.
Weet inmiddels de naam : Niklas serie. Misschien kan je ergens nog wat op de kop tikken, de kast was volgens mij €50,- . Moet je nog wel een paar planken en 2 staanders hebben. Misschien is marktplaats een optieViolatoR schreef op 30 december 2003 @ 23:47:
Aai jammer
Die Rotel kan zelfs de TIK10's aansturen, dus zweten zal idd niet gebeuren. Maar aansturen en aansturen zijn wel twee verschillende zaken. De Vincents doen het met zo'n enorm gemak, gigantisch.GaMeOvEr schreef op 31 december 2003 @ 00:11:
[...]
Is dat een specifieke keuze, niet Bi-Ampen? Je zou je center mooi kunnen Bi-Ampen met een overgebleven kanaal.![]()
Niet dat die Rotel zal zweten van die Center, maar toch.
Over bi-ampen, heb verder nooit over nagedacht. En daarnaast op de center zitten enkele speaker aansluitingen. Op de fronts zitten vier aansluitingen, dus zou ik 4 mono blokken per TIK10 kunnen aansluiten
Nee hoor, het is goed zo!
Ik ga komend jaar mijn bekabeling in orde maken en eventueel de cd speler modificeren. Veel meer zal ik niet hoeven te doen. Wat eventueel een optie zou zijn is de Vincent pre/pro op test. Deze heeft gebalanceert uit, en schijnt met stereo nog een verbetering te geven. Alleen schijnt het een nogal spartaans bediening en mogelijkheden te hebben. Maar de mogelijkheden die erop zitten zijn ook de enige die ik gebruik, dus wat dat betreft.......... Betere stereo en gebalanceerd, dat lijkt me leuk.
Het stereomeubel wil ik verplaatsen, maar dat betekend hele lange interlinks naar de EV, dat moet eigenlijk gebalanceerd.
Een andere optie is de pre/pro vervangen door een TAG, een gebalanceerde uitvoering, dat is mijn einddoel, maar dat is lang, lang sparen
Ik mag toch zeker niet hopen dat die Vincents per stuk 500W aan stroom slurpen? Dan zou ik heel snel voor wat anders gaan kijken
. Da's idioot, om 500W naar je speakers te pompen. Reken maar op een paar Watt op z'n hoogst. Die 4kW is wel erg hoog gegrepen denk ik
.
Desalniettemin een mooie set. Ik het de TIK's nooit gehoord, ik vind ze qua uiterlijk gewoon niet mooi. En mijn dunk van JBL is inderdaad niet hoog, hoewel dat inderdaad komt door de goedkopere series en de discotroep die ze maken. Waarschijnlijk zullen die TIK's wel goed klinken.
En B&W is een merk dat zich goed geprofileerd heeft tussen de andere merken. Ze hebben nu eenmaal een betere naam dan de andere merken. Of die gegrond is is een tweede. Ik ben erg tevreden met die van mij, en vele anderen zijn dat ook met die van hun. Veel mensen kopen ze simpelweg vanwege de naam (ik hoor ook regelmatig dat B&W's supergoed zijn). Anderen kiezen ze na zorgvuldig luisteren. Het blijft toch een hoop geld dat je erin stopt. Dus een B&W schaap zou ik voor de meelopers willen gebruiken, maar ik reken mezelf er toch niet onder
.
Desalniettemin een mooie set. Ik het de TIK's nooit gehoord, ik vind ze qua uiterlijk gewoon niet mooi. En mijn dunk van JBL is inderdaad niet hoog, hoewel dat inderdaad komt door de goedkopere series en de discotroep die ze maken. Waarschijnlijk zullen die TIK's wel goed klinken.
En B&W is een merk dat zich goed geprofileerd heeft tussen de andere merken. Ze hebben nu eenmaal een betere naam dan de andere merken. Of die gegrond is is een tweede. Ik ben erg tevreden met die van mij, en vele anderen zijn dat ook met die van hun. Veel mensen kopen ze simpelweg vanwege de naam (ik hoor ook regelmatig dat B&W's supergoed zijn). Anderen kiezen ze na zorgvuldig luisteren. Het blijft toch een hoop geld dat je erin stopt. Dus een B&W schaap zou ik voor de meelopers willen gebruiken, maar ik reken mezelf er toch niet onder
Music Addicted
Verwijderd
Nou reken maar dat versterkers een boel meer stroom vreten dan wat ze leveren. En in het geval van een klasse A bak is dat helemaal idioot dus die 500Watt vind ik nog niet eens zo gek.Boekster schreef op 31 december 2003 @ 14:22:
Ik mag toch zeker niet hopen dat die Vincents per stuk 500W aan stroom slurpen? Dan zou ik heel snel voor wat anders gaan kijken. Da's idioot, om 500W naar je speakers te pompen. Reken maar op een paar Watt op z'n hoogst. Die 4kW is wel erg hoog gegrepen denk ik
.
Dan wordt het verdomd warm in die kamer
. Zeker als alles uitstaat. Maar 500W vind ik wel erg hoog gegrepen. Ik zou de helft nemen, maximaal. En zelfs dan zou ik zeggen dat het nog aan de hoge kant is
. Misschien leuk om het een keer te meten? Ik ben wel nieuwsgierig
.
Music Addicted
Ik heb pas met plezier de Magnat motion 125A Sub toegevoegd aan me setup.. 
Ik weet dat me opstellingen niet ideaal is, maar dat is mijn kamer ook niet
Voorlopig ben ik tevreden met me geluid, en me volgende upgrade wordt een +-70cm zwarte TV met een vlakke beeldbuis (iig geen breedbeeld)

Lijstje is nu:
Yamaha RX-V440RDS
Magnat motion 144 fronts
Magnat motion C210 center
Magnat motion 125A sub
PC Soundstorm geluidskaart als voornaamste bron
Voorlopig ben ik tevreden met me geluid, en me volgende upgrade wordt een +-70cm zwarte TV met een vlakke beeldbuis (iig geen breedbeeld)
Lijstje is nu:
Yamaha RX-V440RDS
Magnat motion 144 fronts
Magnat motion 125A sub
[ Voor 23% gewijzigd door PnD op 31-12-2003 16:11 ]
Verwijderd
magnat, is dat nou een supermerk of gewoon low budget?PnD schreef op 31 december 2003 @ 16:08:
Ik heb pas met plezier de Magnat motion 125A Sub toegevoegd aan me setup..
Lijstje is nu:
Yamaha RX-V440RDS
Magnat motion 144 fronts
Magnat motion 125A sub
ik begin mn eigen home theatre, maar zit te twijfelen over die boxen

't is nog niks maar dat komt wel
nu : Samsung TV 52 cm
Samsung DVD
Oude Hitachi Versterker (doet et nog goed trouwens
Sony boxen, worden waarschijnlijk vervangen door Magnat dus
ik kan ze nu in alkmaar komen voor 40 per stuk ipv 99
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 16:45 . Reden: zo mag het ]
Nou,... Ik kijk net op de website daar wordt gerept over een 1,5 KVA Toroid transformator, 120.000 uF capacitors, 300 Watt aan 8 Ohm in Class B en 100 Watt aan 8 Ohm in pure Class ABoekster schreef op 31 december 2003 @ 14:22:
Ik mag toch zeker niet hopen dat die Vincents per stuk 500W aan stroom slurpen? Dan zou ik heel snel voor wat anders gaan kijken. Da's idioot, om 500W naar je speakers te pompen. Reken maar op een paar Watt op z'n hoogst. Die 4kW is wel erg hoog gegrepen denk ik
.
Dan komt je bij een gemiddelde efficientie in class A van 20% gevaarlijk dicht bij die 500 Watt continu.
* BWzes03 verbaasd zich over de 30 Kg per stuk = *2 = 60 Kg voor 2 x 100Watt class A

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep
Powerconsumptie is 1 kwatt per paar................... Echt waar.Boekster schreef op 31 december 2003 @ 15:20:
Dan wordt het verdomd warm in die kamer. Zeker als alles uitstaat. Maar 500W vind ik wel erg hoog gegrepen. Ik zou de helft nemen, maximaal. En zelfs dan zou ik zeggen dat het nog aan de hoge kant is
. Misschien leuk om het een keer te meten? Ik ben wel nieuwsgierig
.
Stroomvreters zijn het. Dit komt met name doordat de eerste 100 watt klasse A is. Reken op een maximale benutting van 25% en je komt alleen al voor het klasse A gedeelte al op 400 watt per block. De fabrieksopgave is echter 1000 watt voor een paar.
Sterker nog, mijn 991 is de plus versie: 36 kg. Verder heb je veel beter berekend / uitgelegd dat de 1000 watt powerconsumptie per stel zeker klopt, merci. Tja, dat is het enig nadeel wat ik van deze eindbakken kan bedenken.BWzes03 schreef op 31 december 2003 @ 16:45:
[...]
Nou,... Ik kijk net op de website daar wordt gerept over een 1,5 KVA Toroid transformator, 120.000 uF capacitors, 300 Watt aan 8 Ohm in Class B en 100 Watt aan 8 Ohm in pure Class A
Dan komt je bij een gemiddelde efficientie in class A van 20% gevaarlijk dicht bij die 500 Watt continu.
* BWzes03 verbaasd zich over de 30 Kg per stuk = *2 = 60 Kg voor 2 x 100Watt class A
Je kan het ook anders benaderen. Voor een vergelijkbare kwaliteit moest ik bij een ander merk veel meer investeren. Dat verschil is veel groter dan ik nu per jaar aan extra stroom moet betalen. Let wel, deze blokken staan alleen aan bij het film kijken en cd's luisteren. Normaal TV kijken doe ik nu wel via de tv speakers en radio luisteren doe ik via de achterspeakers (5 channel stereo mode) waarbij ik de center en fronts uitgeschakeld heb. Radio luisteren via de rears klinkt ook super (tik2 op rotel EV).
In het weekend staat ie wel vaak 8 of meer uren aan, dat kost veel stroom. Maar door de week kom ik er vaak niet aan toe om te luisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 31-12-2003 17:10 ]
En sowieso.....maakt het zoveel uit? Ja het kost misschien veel aan energie en het is niet zo milieuvriendelijk, maar je hebt er ook wat voor terug. Als je het geld hebt en je wilt een Porsche hebben ga je toch ook niet zeuren over het benzineverbruik. Als ik het geld zou hebben voor die Vincents zou ik ze misschien ook wel halen en dan inderdaad net als Blue Eyes uit zetten als ik ze niet gebruik (wat ik nu met mijn 2x8 Watt Klasse A niet doe
).
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 31-12-2003 17:14 ]
Verwijderd
Ik heb nu dus de 902 >> wat is het verschil tussen de avant en declaration?StarTAC schreef op 22 december 2003 @ 19:11:
[...]
Bij RAF/Staffhorst zijn ze 99 euro per stuk. Je moet wel op het verschil tussen de Declaration en de nieuwe Avant serie letten. Maar ik geloof dat de Avant serie nog niet eens in Nederland verkocht wordt.
Maar verder kan ik je deze speaker alleen maar aanraden, voor deze prijs is er imho niets beters.
Wij doen het op dit moment nog met deze zeer brakke setup:

Overzichtje

Tekentablet om lekker te kunnen iSketchen in de woonkamer

Kansloze AB verzameling

Trust Televiewer die de kleuren aardig vern**kt

Zelfgekluste Breakout-box
Maar het schijnt dat ik vanavond de oudejaarsloterij win dus dan wordt e.e.a. wel vervangen...
Overzichtje
Tekentablet om lekker te kunnen iSketchen in de woonkamer
Kansloze AB verzameling
Trust Televiewer die de kleuren aardig vern**kt
Zelfgekluste Breakout-box
Maar het schijnt dat ik vanavond de oudejaarsloterij win dus dan wordt e.e.a. wel vervangen...
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Ik heb bij mijn overweging wel hieraan gedacht. Maar je moet er wel goed over nadenken. Deze monsters kosten je per luisteruur (alleen de EV's!!) alleen al 15-20 eurocent per uur. Dit lijkt niet veel, maar tel je uren eens op. Ga eens na als je 8 uur per dag luistert, dat is 30-35 euro EXTRA per maand. Ik heb er voor gekozen, maar denk er wel aan.zimbab schreef op 31 december 2003 @ 17:14:
En sowieso.....maakt het zoveel uit? Ja het kost misschien veel aan energie en het is niet zo milieuvriendelijk, maar je hebt er ook wat voor terug. Als je het geld hebt en je wilt een Porsche hebben ga je toch ook niet zeuren over het benzineverbruik. Als ik het geld zou hebben voor die Vincents zou ik ze misschien ook wel halen en dan inderdaad net als Blue Eyes uit zetten als ik ze niet gebruik (wat ik nu met mijn 2x8 Watt Klasse A niet doe).
Er staat nu op hifi.nl een stelletje te koop voor 1500 euro (als set). Dat is 50% minder dan de nwprijs. Het betreft de zilveren uitvoering, de eerste. Dus niet de nieuwere plus versie die ik heb.
"vergeleken met" is bijna alles low budget..Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:30:
[...]
magnat, is dat nou een supermerk of gewoon low budget?
ik vind ze erg goed klinken maar dat ligt natuurlijk aan je smaak
Verwijderd
ja dat low budget klinkt ook verkeerd, anders dan ik bedoeldePnD schreef op 31 december 2003 @ 18:52:
[...]
"vergeleken met" is bijna alles low budget..
ik vind ze erg goed klinken maar dat ligt natuurlijk aan je smaak
ik bedoel meer, zijn ze echt goed en staan ze goed bekend, of zijn ze wel ok
op de manier van krijg je die kwaliteit ook bij standaard stereotorens?
ViolatoR, zijn de achterste pootjes van de Q9 verstelbaar in hoogte? Dit ivm plaatsing op een schuin aflopende TV. En heb je toevallig de Q6 ook gehoord of niet?
Gefeli met je setup, ik heb precies dezelfde
Gefeli met je setup, ik heb precies dezelfde
Thnx 
Ja het achterste pootje ( zit er maar 1 ) van de Q9c is in hoogte verstelbaar, alleen vond ik de maximale hoogte wel wat tegenvallen daarom heb ik hem onder de tv gezet. Aangezien mijn TV redelijk schuin afloopt, richtte de center toch niet echt goed ook op z'n hoogst. Bovendien vind ik de center eronder ook een wat netter beeld geven.
De Q6c heb ik niet gehoord nee
Had hem de Q9c al poosje geleden besteld namelijk, maar ivm leverings problemen duurde dat allemaal wat langer, in die tussen tijd is de Q6c uitgekomen
En eigenlijk heb ik daar geen aandacht meer aan besteed.
Ohja, heb jij je pics ook ergens gepost? Wil ik jouw opstelling ook wel zien
Ja het achterste pootje ( zit er maar 1 ) van de Q9c is in hoogte verstelbaar, alleen vond ik de maximale hoogte wel wat tegenvallen daarom heb ik hem onder de tv gezet. Aangezien mijn TV redelijk schuin afloopt, richtte de center toch niet echt goed ook op z'n hoogst. Bovendien vind ik de center eronder ook een wat netter beeld geven.
De Q6c heb ik niet gehoord nee
Ohja, heb jij je pics ook ergens gepost? Wil ik jouw opstelling ook wel zien
[ Voor 35% gewijzigd door ViolatoR op 31-12-2003 19:15 ]
@ Duncan_R
Hoe ben je aan dit Now Playing-ding gekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door SpleeffY op 01-01-2004 21:45 ]
http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/c27.html Verkoopt hemSpleeffY schreef op 01 januari 2004 @ 21:42:
@ Duncan_R
[afbeelding]
Raymen, te vinden op htforum.nl maakt deze voor je. Kijk even op htforum en stuur een mail of PM.
Ik heb er ook een van hem, ze zijn erg leuk en goed en netjes gemaakt. Vakman, hij heeft alle RVS onderdelen van mijn beide zelfbouwracks gemaakt, te zien wat postings hierboven.
Ik heb er ook een van hem, ze zijn erg leuk en goed en netjes gemaakt. Vakman, hij heeft alle RVS onderdelen van mijn beide zelfbouwracks gemaakt, te zien wat postings hierboven.
ow ja...
Mocht ik binnen kort mijn nieuwe set hebben / aanschaffen,
Dolby Digital, en een Now Playing zou me dan wel stoer lijken
Mocht ik binnen kort mijn nieuwe set hebben / aanschaffen,
Dolby Digital, en een Now Playing zou me dan wel stoer lijken
Ik zou het geen home cinema noemen aangezien ik mij eerder richt op muziek, magoed ik wil mn apparaten ook wel eens showen
pics:

overzichtje:
cheap ass aldi tv
Cyberhome dvd speler, past wat betreft kwaliteit perfect bij mn TV.
Sansui S55 XL tuner, oud maar aangezien ik haast nooit radio luister heb ik daar geen centen ingestoken
NAD C 521i CD speler
NAD C 350 eindversterker
standaard dikke kabel naar de speakers
toestellen zijn verbonden met dikkere kables en "vergulde stekkers" (maar zeker niets speciaals)
details:

van boven naar onder: dvdspeler, tuner, CD speler

TV, AMP

Aan bovengenoemd setje hangt een paar B&W 603's serie 3

Dit is de voornaamste input van de amp: 2 x Technics SL1200

Wazig detail van een concorde naald, alleen al voor de look koop je een dergelijke naald
klinkt beter dan stantonbrol, even vast als shure
TV geluid gaat naar de amp, TV speakers zijn echt waardeloos
Verder heb ik nog :
een ESO Hip MKII mixer (kan beter)
Sony mdr v700 headphones (topding, schijnen wel erg breekbaar te zijn)
Dat was het, aangezien ik plaatjes draai heb ik een setje die wat meer gericht is op power ipv op kwaliteit, maar dat laatste is zeker niet uit het oog verloren. Mn belangrijkste criteria waren dus (in volgorde) power, kwaliteit, looks. Dat heb ik voor mezelf kunnen bereiken met het budget die er was.
HIFI / Video toekomst:
De TV en DVD zijn goedkope en voorlopige oplossingen. Op termijn (3 jaar) komt een DVD die past bij de rest - een NAD dus - en als TV moet er maar een plasma komen, binnen 3 jaar zijn die dingen waarschijnlijk goed te betalen. Surond zal ik aan mij voorbij laten gaan, voor muziek vind ik het echt niets, en film in stereo bevalt me momenteel ook goed, ik heb al suround gehoord maar ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik wat miste
DJ spul toekomst:
Ik denk aan een naaldupgrade naar de nightclub reeks van ortofon, die klinken wat beter maar zijn minder skipvast, een nieuwe mixer moet er ook maar eens komen, dat wordt een Rodec of als Technics hun nieuwe mixer uitbrengen bekijk ik die ook eens.
pics:
overzichtje:
cheap ass aldi tv
Cyberhome dvd speler, past wat betreft kwaliteit perfect bij mn TV.
Sansui S55 XL tuner, oud maar aangezien ik haast nooit radio luister heb ik daar geen centen ingestoken
NAD C 521i CD speler
NAD C 350 eindversterker
standaard dikke kabel naar de speakers
toestellen zijn verbonden met dikkere kables en "vergulde stekkers" (maar zeker niets speciaals)
details:
van boven naar onder: dvdspeler, tuner, CD speler
TV, AMP
Aan bovengenoemd setje hangt een paar B&W 603's serie 3
Dit is de voornaamste input van de amp: 2 x Technics SL1200
Wazig detail van een concorde naald, alleen al voor de look koop je een dergelijke naald
TV geluid gaat naar de amp, TV speakers zijn echt waardeloos
Verder heb ik nog :
een ESO Hip MKII mixer (kan beter)
Sony mdr v700 headphones (topding, schijnen wel erg breekbaar te zijn)
Dat was het, aangezien ik plaatjes draai heb ik een setje die wat meer gericht is op power ipv op kwaliteit, maar dat laatste is zeker niet uit het oog verloren. Mn belangrijkste criteria waren dus (in volgorde) power, kwaliteit, looks. Dat heb ik voor mezelf kunnen bereiken met het budget die er was.
HIFI / Video toekomst:
De TV en DVD zijn goedkope en voorlopige oplossingen. Op termijn (3 jaar) komt een DVD die past bij de rest - een NAD dus - en als TV moet er maar een plasma komen, binnen 3 jaar zijn die dingen waarschijnlijk goed te betalen. Surond zal ik aan mij voorbij laten gaan, voor muziek vind ik het echt niets, en film in stereo bevalt me momenteel ook goed, ik heb al suround gehoord maar ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik wat miste
DJ spul toekomst:
Ik denk aan een naaldupgrade naar de nightclub reeks van ortofon, die klinken wat beter maar zijn minder skipvast, een nieuwe mixer moet er ook maar eens komen, dat wordt een Rodec of als Technics hun nieuwe mixer uitbrengen bekijk ik die ook eens.
You don't need eyes to see, you need vision
Ik heb absoluut geen verstand van mixers enzo, maar ik ken wel een aardig goede DJ en die is nu overgestapt op een mixer van Rane. Schijnen erg mooie mixers te maken, maar is nog niet zo bekend als Vestax enzo. (hij wordt er door gesponsord trouwens, maar het was wel zijn eerste keus, want hij heeft ze zelf gevraagd of ze hem wilden sponseren)leffe_blond schreef op 01 januari 2004 @ 23:13:
DJ spul toekomst:
[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 01-01-2004 23:48 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb met nieuwjaar mijn spaarpotje mooi bijgevuld en nu ben ik op zoek naar een degelijke dvd speler van 100-150 euro. Welke raden jullie mij aan? Liefst een Philips, LG, JVC of een Sony want die zijn het makkelijkst te verkrijgen....
Verwijderd
Na jaren van lurken is dan nu de tijd gekomen dat ook ik met gepaste trots mijn home cinema setje kan presenteren. Het betreft een Marantz SR-4300 receiver, Marantz DV-4100 (ose uitvoering) dvd speler, een paar Tannoy MX-3 speakers en een Daewoo 53 cm tv (vissekom model maar doet 't al een aantal jaren perfect). De speakers zijn aangesloten met standaard koperen kabel, tussen de dvd speler en receiver zit een optische kabel voor het dvd geluid en een analoge interlink voor cd audio. Het video-signaal gaat door een scart kabel naar de tv.
Helaas zijn de Tannoys niet van mij maar van mijn vader, ik heb ze geleend omdat mijn eigen Magnats nog in de doos zitten. Daar wil ik ze ook het liefst houden maar vermoedelijk moeten de tannoys op termijn weer terug. Het ziet er allemaal nogal rommelig uit maar dat komt omdat we pas verhuisd zijn. Genoeg geblaat, hier de fotos :
overzicht:

marantz:

nogmaals:

tannoy:

En just for the fun nog een foto van de lcd tv in de woonkamer :

Als alles goed gaat komt binnenkort de Denon dvd speler aan, er staat al een Denon 1603 receiver. Over de Bose speakers die daar aan zitten zal ik maar niet beginnen
Helaas zijn de Tannoys niet van mij maar van mijn vader, ik heb ze geleend omdat mijn eigen Magnats nog in de doos zitten. Daar wil ik ze ook het liefst houden maar vermoedelijk moeten de tannoys op termijn weer terug. Het ziet er allemaal nogal rommelig uit maar dat komt omdat we pas verhuisd zijn. Genoeg geblaat, hier de fotos :
overzicht:

marantz:

nogmaals:

tannoy:

En just for the fun nog een foto van de lcd tv in de woonkamer :

Als alles goed gaat komt binnenkort de Denon dvd speler aan, er staat al een Denon 1603 receiver. Over de Bose speakers die daar aan zitten zal ik maar niet beginnen
Mag ik vragen waar jij die minipods hebt gekocht in de vs? en wat je aan shipping kwijt was enzo?tatata schreef op 30 december 2003 @ 17:36:
[...]
Ik heb mijn minipods gekocht in Amerika voor $110 stuk. E500 voor een sub vind ik gewoon veel geld. Ik dacht zelf aan E350 max. Ik heb gelezen dat TomSwinnen er erg blij mee is maar ik wil hem dus ook voor muziek luisteren gebruiken. Hifi zaken die minipods hebben verkopen vaak geen magnat en andersom (rotterdam).
Ik zit er een beetje naar te kijken, maar de enige die ik op eBay heb gevonden voor $110 heeft alleen wit, blauw en lucente. Geen zwart of andere mooie kleuren
Dan heb je goed gekeken. D'r zijn er twee via ebay, 1 amerika (110 ps) en 1 canada (269 pp). Ze krijgen beide geen nieuwe meer binnen, volgens hun is het opgekocht bij failliete zaak (maar kan net zo goed gejat zijn). Wanneer de kleuren op zijn heb je dus pech!Razorfist schreef op 02 januari 2004 @ 15:36:
[...]
Mag ik vragen waar jij die minipods hebt gekocht in de vs? en wat je aan shipping kwijt was enzo?
Ik zit er een beetje naar te kijken, maar de enige die ik op eBay heb gevonden voor $110 heeft alleen wit, blauw en lucente. Geen zwart of andere mooie kleuren
Ik heb er eerst 4 besteld ($117 shipping) maar eentje was kapot (barstje) dus terug gestuurd en toen maar 2 extra besteld (40 shipping, 1tje betaalde hij).
Alles ging prima, paypal betaald, duurde bijna een maand en nog een rekening (75 euro) van de douane
Vorige week heb ik ook eens de stap genomen om een home cinema setje te kopen.
http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-112AL&catid=14

Van boven naar benden:
Hercules smart tv: hiermee laat ik alle beelden van de dvd speler naar m'n TFT lopen die aan de muur hangt en kan er gelijk mee tv kijken.
De dvd speler zelf: spreekt voor zich, speelt alles af wat ik tot nu toe hebt geprobeerd (divx speelt hij niet af, doh)
De reciever: Prachtig ding, heel veel aansluit mogelijkheden en is erg makkelijk te bedienen.
Totale specs:
Het staat allemaal gepositioneerd rondom mijn bed, heerlijk is dat.
http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-112AL&catid=14

Van boven naar benden:
Hercules smart tv: hiermee laat ik alle beelden van de dvd speler naar m'n TFT lopen die aan de muur hangt en kan er gelijk mee tv kijken.
De dvd speler zelf: spreekt voor zich, speelt alles af wat ik tot nu toe hebt geprobeerd (divx speelt hij niet af, doh)
De reciever: Prachtig ding, heel veel aansluit mogelijkheden en is erg makkelijk te bedienen.
Totale specs:
offtopic:
XV-E112
DVD video speler
Ondersteunde systemen: DVD-video, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW)
96 kHz/24-bits audio D/A converter (P.E.M. D.D. Converter)
Dolby Digital/DTS/MPEG Digital uitgang
10-bits/27 MHz video D/A converter
THEATER functie (3 standen)
SCART met RGB
3D-PHONIC
ZOOM Play
RESUME (Bookmark) functie
Video: S-video en composiet
RX-E112R
Home Cinema Control Receiver
Stereo: 2 x 60 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); surround: 5 x 60 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Video: vier 21-pins SCART in- en uitgangen (RGB compatible)
Dolby Digital/DTS decoder ingebouwd
Dolby Pro Logic II (Movie en Music standen)
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
TV Direct mode (doorkoppeling naar de TV voor laag stroomverbruik)
Auto Functie via de SCART aansluiting
Auto Surround instelling bij digitale audiobronnen
Hoofdtelefoonaansluiting
A/V-STB afstandsbediening voor meerdere merken
SP-X100
Satelliet luidspreker systeem
5-luidspreker systeem: voor, midden en surround
Gedeeltelijk ovale kasten
Twee 5 cm full-range weergevers
Hoge maximale belastbaarheid, 100 W
Magnetisch afgeschermd
Beugels voor wandmontage meegeleverd
Compact (B x H x D): voor/surround: 75 x 159 x 107 /midden: 158 x 77 x 107 mm
SP-PW100
Actieve subwoofer
16 cm conus woofer
Nieuw cascade basreflex systeem
Krachtige ingebouwde versterker (60 W max.)
Continu instelbare kantelfrequentie: 50-200 Hz
Phase reversal schakeling voor de optimale luister positie
Auto power-on/stand-by
Magnetisch afgeschermd
Compact (B x H x D): 226 x 315 x 376 mm
XV-E112
DVD video speler
Ondersteunde systemen: DVD-video, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW)
96 kHz/24-bits audio D/A converter (P.E.M. D.D. Converter)
Dolby Digital/DTS/MPEG Digital uitgang
10-bits/27 MHz video D/A converter
THEATER functie (3 standen)
SCART met RGB
3D-PHONIC
ZOOM Play
RESUME (Bookmark) functie
Video: S-video en composiet
RX-E112R
Home Cinema Control Receiver
Stereo: 2 x 60 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); surround: 5 x 60 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Video: vier 21-pins SCART in- en uitgangen (RGB compatible)
Dolby Digital/DTS decoder ingebouwd
Dolby Pro Logic II (Movie en Music standen)
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
TV Direct mode (doorkoppeling naar de TV voor laag stroomverbruik)
Auto Functie via de SCART aansluiting
Auto Surround instelling bij digitale audiobronnen
Hoofdtelefoonaansluiting
A/V-STB afstandsbediening voor meerdere merken
SP-X100
Satelliet luidspreker systeem
5-luidspreker systeem: voor, midden en surround
Gedeeltelijk ovale kasten
Twee 5 cm full-range weergevers
Hoge maximale belastbaarheid, 100 W
Magnetisch afgeschermd
Beugels voor wandmontage meegeleverd
Compact (B x H x D): voor/surround: 75 x 159 x 107 /midden: 158 x 77 x 107 mm
SP-PW100
Actieve subwoofer
16 cm conus woofer
Nieuw cascade basreflex systeem
Krachtige ingebouwde versterker (60 W max.)
Continu instelbare kantelfrequentie: 50-200 Hz
Phase reversal schakeling voor de optimale luister positie
Auto power-on/stand-by
Magnetisch afgeschermd
Compact (B x H x D): 226 x 315 x 376 mm
Het staat allemaal gepositioneerd rondom mijn bed, heerlijk is dat.
39
@ Homedisc
Ik heb hetzelfde JVC-setje vorig jaar februari gekocht alleen dan met mintgroen frontje. Spijt heb ik zeker niet, maar niet bij elke muzieksoort presteert hij maximaal... Latin en klassiek komen prima uit de verf, alleen bij pop en rock laat het wat te wensen over.
Maarja, ik heb het voor de films aangeschaft... Jij waarschijnlijk ook. Dus veel plezier ermee
.
En neem de handleiding goed door, je kunt erg veel instellen en 'as you adequately put it; the problem is choice'
Ik heb hetzelfde JVC-setje vorig jaar februari gekocht alleen dan met mintgroen frontje. Spijt heb ik zeker niet, maar niet bij elke muzieksoort presteert hij maximaal... Latin en klassiek komen prima uit de verf, alleen bij pop en rock laat het wat te wensen over.
Maarja, ik heb het voor de films aangeschaft... Jij waarschijnlijk ook. Dus veel plezier ermee
En neem de handleiding goed door, je kunt erg veel instellen en 'as you adequately put it; the problem is choice'
Dit topic is gesloten.