Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hey zimbab... Dat bedoel ik dus... Vind die dingen die jij neerzet dus kwa design niet mooi... En dan geef ik liever 10000 uit voor een parasound set dan 40000 voor zo'n ding als jij neerplant...

edit: nouja... 40000 zal het niet gaan worden voor zo'n set volgens die prijslijst...

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

MikeyMan schreef op 21 december 2003 @ 17:47:
Hey zimbab... Dat bedoel ik dus... Vind die dingen die jij neerzet dus kwa design niet mooi... En dan geef ik liever 10000 uit voor een parasound set dan 40000 voor zo'n ding als jij neerplant...

edit: nouja... 40000 zal het niet gaan worden voor zo'n set volgens die prijslijst...
Daarom zei ik eerst ook:
Of jij hebt een aparte smaak of je hebt nog veeel te weinig gezien
We zijn er nu dus gewoon achter dat je een aparte smaak hebt. 9 van de 10 mensen zullen namelijk Theta of Bel Canto mooier vinden dan HK. Maar er is niks mis mee dat jij dat niet vindt.....ieder zo zijn ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op 21 december 2003 @ 17:47:

9500 basis unit + 3 extreme dac boards (5500 euro per stuk) + digital output board (1100) geeft toch een leuk bedragje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ach.. home theatre doe ik als ik geld heb pas.. ik ben nu met mijn stereo combo redelijk tevree :)

maar neemt niet weg dat die theta spul gewoon :9~ is...

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/images/ces-day-3-josephrm33si.jpg

is hier nou ook nog een loodgietersbedrijf voor nodig om deze radiatoren in te bouwen?? B)

[ Voor 62% gewijzigd door gitaarwerk op 21-12-2003 19:15 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Toekomstige (droom) HC mag dat ook?

Ik ben op zoek naar deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.crtprojectors.co.uk/cine7_black.jpg
Barco 708 of 708s of 7LT

Iemand een idee waar je goede 2e hands kunt scoren (prijsklasse 2 a 3K)?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 19:00:
ach.. home theatre doe ik als ik geld heb pas.. ik ben nu met mijn stereo combo redelijk tevree :)

[afbeelding]

is hier nou ook nog een loodgietersbedrijf voor nodig om deze radiatoren in te bouwen?? B)
Ha droog, dacht ff dat je een HTPC had staan in een gemodde Coolermaster case in spiegelbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/445e6eaa98f3daf69b98114e5663b557.jpg
:D . Maar dat is dus niet het geval zie ik aan het label >:) .

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-12-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

[afbeelding]
Barco 708 of 708s of 7LT

Probeer Rob Dingen van htforum.nl eens.

Btw, waarom wil je perse deze? Omdat het een vrij compacte CRT-projector is die toch behoorlijk hoog scant? Je kan beter met een model hoger beginnen, bv. Barco 800/801. Deze zijn in formaat inderdaad een stuk groter, maar hebben o.a. ook grotere buizen en een beter plaatje dan de 70x-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb Rob al eens bestookt met wat vragen (niet concreet of hij iets kon leveren).

Waarom deze?

Omdat ik hem in een salontafel wil inbouwen en de 80x is een meter lang. Deze is 73 cm en dan hou ik nog circa 180 cm projectie afstand over (beetje lastig uitleggen, maar het scherm moet voor de TV hangen).

Zie hier
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rwmmos/HT/EPSN0002s.jpg

Als ik de ruimte had zou ik natuurlijk liever een 8" kopen..

Of ik moet die Sony inruilen voor een lcd scherm of zo, dan kan het scherm 30 cm naar achteren (maar ja dat kost ook weer veel).

(PS er komen nog verduisterings gordijnen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, zoiets dacht ik al en ik begrijp je idee heel goed :)

Volgens de specs van de 708 is de minimale schermbreedte 140 cm. en als je dit invult in Lens, kom je uit op een projectie-afstand van 196,5 cm. bij 16:9 projectie (en 198,5 cm. bij 4:3 projectie). Dit is echter de afstand van het scherm tot het voorste ophangpunt, dus die 180 cm. is wel aardig haalbaar.
Maar ik denk dat je dit al hebt uitgerekend, dus is het eigenlijk voor niets, maar goed :)

Een 708 is helaas niet zo gangbaar. Een 701 is al iets gangbaarder, maar die scant niet zo hoog en heeft een beperkte bandbreedte van 45 MHz, maar op zich wel genoeg, aangezien de 'hogere' resoluties niet zo'n zin hebben met een 70x :)
Afijn, als je toch een 708 wilt hebben, zul je gewoon wat geluk en/of geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46188

Duck-Twacy schreef op 21 december 2003 @ 20:01:

[afbeelding]
Barco 708 of 708s of 7LT

Dat lijkt op een cine8 ;) , het is zeker een zeer mooi en kwalitatief hoogwaardig product, maar nu effe niet :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Anoniem: 52815 schreef op 21 december 2003 @ 21:33:
Ah, zoiets dacht ik al en ik begrijp je idee heel goed :)

Volgens de specs van de 708 is de minimale schermbreedte 140 cm. en als je dit invult in Lens, kom je uit op een projectie-afstand van 196,5 cm. bij 16:9 projectie (en 198,5 cm. bij 4:3 projectie). Dit is echter de afstand van het scherm tot het voorste ophangpunt, dus die 180 cm. is wel aardig haalbaar.
Maar ik denk dat je dit al hebt uitgerekend, dus is het eigenlijk voor niets, maar goed :)
Zoveel weet ik er nog niet van, bedankt voor de berekening.

Als het niet gaat wordt het gewoon een Panasonic AE500 crt of zo (ook leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hey Ronald, ook weer een keertje hiero ? :)
is die theta spul niet wat voor jou?? misschien een leuke plaats voor een mand op te zetten voor je katten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoveel weet ik er nog niet van, bedankt voor de berekening.

Als het niet gaat wordt het gewoon een Panasonic AE500 crt of zo (ook leuk)
np :)

Met Lens kun je de projectie-afstand/beeldbreedte bereken van Barco projectoren.

De Panasonic AE500 lijkt me inderdaad ook een leuke projector, maar kijk dan ook naar de Sanyo PLV-Z2 die ongeveer in dezelfde prijsklasse ligt, beide overigens LCD projectoren. Er zijn nog een aantal projectoren die interessant zijn, maar als CRT mogelijk is, zou ik zeker daarvoor kiezen.

Vergeet ook niet dat een fatsoenlijk scherm behoorlijk belangrijk is: echt doek is toch een stuk beter dan bv. een geverfde plaat hout. Kwaliteit van doek wil nogal verschillen, o.a. in dikte en daarmee samenhangend 'krulling' etc.

Ook over de aansturing (CRT vereist progressive aansturing. LCD niet altijd, ligt aan de kwaliteit van de interne deïnterlacer) moet je goed nadenken.

Afijn, je moet maar gewoon eens wat spul lezen op avs ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Anoniem: 46188 schreef op 16 december 2003 @ 22:48:
[...]

Het beeld verslaat elke Philips, Sony etc...
Ik wil niet flauw doen maar eh... het design van Loewe is van Philips (Design), en de beeldbuis ook! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Duck-Twacy schreef op 21 december 2003 @ 20:55:
Ik heb Rob al eens bestookt met wat vragen (niet concreet of hij iets kon leveren).

Waarom deze?

Omdat ik hem in een salontafel wil inbouwen en de 80x is een meter lang. Deze is 73 cm en dan hou ik nog circa 180 cm projectie afstand over (beetje lastig uitleggen, maar het scherm moet voor de TV hangen).

Zie hier
[afbeelding]

Als ik de ruimte had zou ik natuurlijk liever een 8" kopen..

Of ik moet die Sony inruilen voor een lcd scherm of zo, dan kan het scherm 30 cm naar achteren (maar ja dat kost ook weer veel).

(PS er komen nog verduisterings gordijnen ;) )
Is dat bij jou thuis? Ik kan me heel andere foto's herrineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 23:08:
Hey Ronald, ook weer een keertje hiero ? :)
is die theta spul niet wat voor jou?? misschien een leuke plaats voor een mand op te zetten voor je katten :)
Worden ze zo warm dan? Ook leuk als voetensteuntjes in de winter (onder mijn buro) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Anoniem: 52815 schreef op 21 december 2003 @ 23:19:
[...]
np :)

...

Afijn, je moet maar gewoon eens wat spul lezen op avs ofzo :)
Bedankt voor die link. Ben me natuurlijk wel aan het orienteren. Iedere kenner zegt dat crt veel mooier is dan lcd/dlp (behalve de Marantz). Ga dus maar eerst ergens kijken (ITC of zo). Heb begrepen dat voor optimaal resultaat je ook een scaler moet kopen of zo.

Wat zijn die schermen trouwens idioot duur. Ik heb nu een crt projector geleend (sony data projector) en projecteer op een (heel) oud diascherm. Dat gaat al best aardig.

De Sanyo en Panasonic zijn redelijk aan elkaar gewaagd volgens deze test
http://www.projectorcentr..._z2_panasonic_pt_L500.htm
En dan is er nog de Sharp 200/201 of Epson TW200.. Die Sharp zit eigenlijk al een beetje boven mijn budget (alhoewel een 2e hands crt + scaler waarschijnlijk meer kost, maar ik vind die Barco's zulke gave apparaten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op 22 december 2003 @ 01:52:
[...]
Is dat bij jou thuis? Ik kan me heel andere foto's herrineren.
Ha Jag, al dipool laag? ;)

Ik heb een L vormige kamer, misschien bedoel je een foto van mijn oude speakers of diy rack (even geen foto online, is toch altijd een zootje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

nou ik zal ook maar eens een poging wagen :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587349

mijn setje, bestaande uit een hele oude sony versterker van rond de 20 jaar oud 8)
een dansai dvd speler
en een sony tunertje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587351

mijn super de luxe tv :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587352
de us blaster set verzorgt het geluid van de dvd in 5.1 en de akai speakers waarvan er 1 te zien werken mee in combinatie met de set van usblaster.
de akai speakerset hangt dus aan de sony versterker en zorgt voor het geluid als ik cd's wil luisteren via de dvd speler.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587354
en tot slot de achterspeakers, horende bij de usblaster set

en geloof het of niet, het klink verbazingwekkend goed :) (voor het geld dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

-Sander-

///M Powerrrrrr

Die box naast je sub, is dat een cd/dvd opbergbox ??

Je hebt zeker een Trust digicam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb begrepen dat voor optimaal resultaat je ook een scaler moet kopen of zo.
Jep. In sommige projectoren zit nog wel eens een line-doubler, maar een externe scaler geeft een betere kwaliteit.
Wat zijn die schermen trouwens idioot duur. Ik heb nu een crt projector geleend (sony data projector) en projecteer op een (heel) oud diascherm. Dat gaat al best aardig.
Ik neem aan dat jij op zoek bent naar een rolscherm. Die zijn inderdaad duur, behalve bv. de S-serie van Projecta, maar dat doek gaat nogal snel krullen schijnt het (dun doek, oprollen, etc.)
Ik ga zelf een DHZ-scherm met echt projectiedoek maken die permanent aan de muur hangt, maar dat is denk ik geen goede mogelijkheid als ik jouw opstelling zie. Je kunt natuurlijk wel een frame maken en daarop doek spannen en dit ophangen aan je constructie als je film gaat kijken en er weer af halen (en ergens neerzetten) als je hem niet gebruikt.
Die Sharp zit eigenlijk al een beetje boven mijn budget (alhoewel een 2e hands crt + scaler waarschijnlijk meer kost, maar ik vind die Barco's zulke gave apparaten ;) )
Ach, voor een 'instap' CRT-projector heb je niet meteen de meest dure scaler nodig, maar kan je met een progressive scan dvd-speler (bv. Philips 963SA, Marantz 4300, HK DV25, etc. hebben allemaal PS op de component uitgang en sturen 480p (NTSC) en 576p (PAL) uit) ook goed uit de voeten.
Ik meen dat de 708 ook een component-ingang heeft en dan kun je deze DVD-spelers rechtstreeks op de projector aansluiten. Als de Barco (of andere projector) alleen een RGBHV-ingang heeft, heb je een transcoder nodig die component omzet naar RGBHV, zoals de Key Digital X-Blaster.

Deze DVD-spelers zijn te koop vanaf zo'n 300 euro, dus dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

Alfa_33 schreef op 22 december 2003 @ 11:33:
[...]

Die box naast je sub, is dat een cd/dvd opbergbox ??

Je hebt zeker een Trust digicam ?
dat is een cd opbergbox ja :+
en hoe weet jij wat voor digicam ik heb :o
(zijn de foto's zo gaar 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26512

Zie mijn opstelling op de 2de pagina of op
ik zoek nu ter vervanging van mijn oude phillips "satteliet" speakers nieuwe en kleinere exemplaren.
Nu zijn alle groten hier wel tig keer aan bod geweest (hierin ben ik ook al voorzien) ik zoek dus nu kleine satteliet speakers die ik mooi op kan hangen if op stands kan zetten.

Wie heeft tips; posten hier kan natuurlijk ook

[ Voor 9% gewijzigd door Superdeboer op 10-05-2006 19:31 . Reden: anonimisering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:16

w00Dy

Make soap, not war

Nu, dit vind ik mooi, origineel en strak :p

het leken mij heavy duty trussen, heb je dat zaakje kunnen kopen onder de 250 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 26512 schreef op 22 december 2003 @ 17:55:
Zie mijn opstelling op de 2de pagina of op
ik zoek nu ter vervanging van mijn oude phillips "satteliet" speakers nieuwe en kleinere exemplaren.
Nu zijn alle groten hier wel tig keer aan bod geweest (hierin ben ik ook al voorzien) ik zoek dus nu kleine satteliet speakers die ik mooi op kan hangen if op stands kan zetten.

Wie heeft tips; posten hier kan natuurlijk ook
http://www.celestion.com/products/soundstyle/avp303_1.htm
http://www.castle.uk.com/pages/compact_satellite.htm
http://www.monitoraudio.com/products/radius/index.htm

Mooie dingen , keuze genoeg lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Superdeboer op 10-05-2006 19:31 . Reden: anonimisering ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die celestions zijn mooi, zoiets zoek ik ik kan alleen nog geen prijs vinden van deze speakers, hoe zouden deze celestions zich verhouden to. mijn Phonar stereo speakers?

Dat Castle lijkt wel verdacht veel op Phonar!!
vast bedankt voor de info, meer tips zijn uiteraard welkom.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 22-12-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Mordaunt-Short 902:
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/902.html

Minipod (of je vindt ze prachtig, of afschuwelijk):
http://www.podspeakers.com/podspeakers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de POD speakers wel mooi, maar niet voor mijn setup en ik denk ook dat ze buiten mijn budget liggen.

Die Mordaunt shorts zie ik wel zitten eens even kijken wat die kosten,
staan ze op kieskeurig staat er geen prijs bij 8)7
gevonden bij Stassen voor € 119 dat is iig wel te doen
Ik heb ze nu besteld bij RAF voor € 99,00 pst.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 23-12-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 26512 schreef op 22 december 2003 @ 18:55:
[...]

Die celestions zijn mooi, zoiets zoek ik ik kan alleen nog geen prijs vinden van deze speakers, hoe zouden deze celestions zich verhouden to. mijn Phonar stereo speakers?
http://cgi.benl.ebay.be/w...3262021919&category=11276 Hier zie je voor een hele set de UVP van 1699 € .. Dus ik veronderstel dat de prijs van een stereo paar ( die ook te verkrijgen zijn ) rond de 399 € zal liggen?
Ik weet niet hoe je Phonars klinken , maar ik heb Celestion altijd een neutrale , heldere sound toegewezen (mede dankzij hun metal dome speaker) met altijd een mooie , gecontroleerde bas en vlotte mid.
Dat Castle lijkt wel verdacht veel op Phonar!!
vast bedankt voor de info, meer tips zijn uiteraard welkom.
Het is daarmee dat ik ze je wou tonen , ze zouden mooi erbij passen :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Anoniem: 26512 schreef op 22 december 2003 @ 19:04:
[...]

Ik vind ze wel mooi maar niet voor mijn setup en ik denk ook dat ze buiten mijn budget liggen.

Die Mordaunt shorts zie ik wel zitten eens even kijken wat die kosten,
staan ze op kieskeurig staat er geen prijs bij 8)7
gevonden bij Stassen voor € 119 dat is iig wel te doen
Bij RAF/Staffhorst zijn ze 99 euro per stuk. Je moet wel op het verschil tussen de Declaration en de nieuwe Avant serie letten. Maar ik geloof dat de Avant serie nog niet eens in Nederland verkocht wordt.

Maar verder kan ik je deze speaker alleen maar aanraden, voor deze prijs is er imho niets beters.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

w00Dy schreef op 22 december 2003 @ 18:29:
[...]

Nu, dit vind ik mooi, origineel en strak :p

het leken mij heavy duty trussen, heb je dat zaakje kunnen kopen onder de 250 euro ?
Dank je. Met 250 euro red je het niet met dat Prolyte spul. Misschien 2e hands? Als je er aan kunt komen, gewoon doen, want ook als je het nieuw koopt is het buiswerk echt niet in mint conditie.

Ik heb het hier gekocht.
Grappig is wel, die (Canton) speakertjes van nog geen 4 kilo zitten aan deze clamps met een draagvermogen van 500 kilo :o
Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HL70331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willems schreef op 22 december 2003 @ 01:04:
[...]

Ik wil niet flauw doen maar eh... het design van Loewe is van Philips (Design), en de beeldbuis ook! :-)
Voor de 2e keer, Loewe gebruikt andere electronica ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 19:00:

[afbeelding]

Ziet er mooi uit, je bent goed bezig gezien je leeftijd _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik was op zoek naar een betaalbaar audioset, het is een Sony-setupje geworden met een paar Mission M73 zuilen. Als student zijnde ben ik tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tvelsacker/pics/su1.jpg

De techniek :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tvelsacker/pics/su2.jpg

Schijnprobleem :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tvelsacker/pics/su3.jpg

Deze zuil staat wat te dicht op de muur, maar dat is om de buren even kenbaar te maken op hun eigen overmatige geluidsproductie. Ik houdt namelijk helemaal niet van harde, voelbare bassen, dus voor mij als simpele luisteraar heb ik er geen last van :)

Ja, ik weet het, de tv is natuurlijk helemaal niets, als er nog iemand tips heeft voor een flat-tron bak van rond de 400 euro...

Excuses voor de brakke kwaliteit ; flits doet het opeens niet, en mijn vaste hand ben ik al lang verloren, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Gezellig hoor Polle !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Huh, bedankt, maar niet eens commentaar op mijn geweldig foute kleedje ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Polle schreef op 22 december 2003 @ 21:58:
Huh, bedankt, maar niet eens commentaar op mijn geweldig foute kleedje ? :+
Gelukkig maak je het goed met een Keith Haring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik vind dat kleedje echt supergaaf hoor :D retro hè ;)

ontopic:
ik ben aan het rondkijken voor een niet te dure actieve subwoofer (tot 200, heel misschien 250 euro) en ga morgen een blik werpen op de Magnat Motion 125A (€149). Echter zag ik op ebay de Yamaha YST-SW205 voor 207 euro staan (172+35 verzenden)

Heeft iemand ervaring met een van deze subwoofers? Hij is puur voor films bedoeld, niet voor muziek. Daarvoor komen mijn fronts wel laag genoeg (Infinity Delta 60) maar ik mis het "geweld" in films.
Of iemand hele goede andere suggesties voor dit geld? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blamm op 22-12-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Voor films zijn die Magnat subs echt fantastisch _/-\o_
Ik heb de 130A en als de Ents in LOTR:TTT met stenen beginnen te smijten bibber je in je stoel.
Nee echt , enorm leuke sub.

Skullsplitter heeft trouwens de 125A ..

[ Voor 11% gewijzigd door TomSwinnen op 22-12-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

TomSwinnen schreef op 22 december 2003 @ 23:39:
Ik heb de 130A en als de Ents in LOTR:TTT met stenen beginnen te smijten bibber je in je stoel.

totdat je een adire hebt gehoord haha :D nee grapje, voor het geld zijn het idd leuke subs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 62484 schreef op 23 december 2003 @ 01:07:
[...]

totdat je een adire hebt gehoord haha :D nee grapje, voor het geld zijn het idd leuke subs :Y)
Die zou ik wel eens willen horen eigenlijk ! Kennis van me zegt altijd dat Adire het van het is en is van plan zeker zo een subwoofer te kopen.
"I wanna know what all the fuzz is aboet .." :)

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 23-12-2003 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Duck-Twacy schreef op 22 december 2003 @ 10:10:
[...]

Ha Jag, al dipool laag? ;)

Ik heb een L vormige kamer, misschien bedoel je een foto van mijn oude speakers of diy rack (even geen foto online, is toch altijd een zootje).
Bijna, bijna. Ik ben ff ergens anders mee bezig geweest :) :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Circus_2003/Finale.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Circus_2003/K3_4.jpg

Ik ben al sinds vorige week dinsdag elke dag van een uur of 10 tot 23 's avonds (excl biertje drinken met collega's :+ ) aan het werk.

Ontzettend cool trouwens gedaan met die decotruss. Dat schreeuwt er echt om om een doek overheen te spannen!
En trouwens, hang die center speaker eens ff normaal man :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Jag op 23-12-2003 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75859

Blijft een leuk topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op 23 december 2003 @ 03:57:
[...]
Bijna, bijna. Ik ben ff ergens anders mee bezig geweest :) :

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben al sinds vorige week dinsdag elke dag van een uur of 10 tot 23 's avonds (excl biertje drinken met collega's :+ ) aan het werk.

Ontzettend cool trouwens gedaan met die decotruss. Dat schreeuwt er echt om om een doek overheen te spannen!
En trouwens, hang die center speaker eens ff normaal man :P.
Tjonge wat een leuke job heb je toch. Heel wat anders dan dat suffe ict (wel lange dagen).

de center hang inmiddels 20 cm lager (niet altijd recht want er gaat we eens een kat op zitten). Tis overigens normale 50 mm truss, als ik me goed herinner (maar niet de extra heavy duty met dikkere wanden). Ik moet dus nog een constuctie verzinnen waarmee in een 60" doek (eventueel met plaat) kan ophangen zodanig dat het net voor de tv komt (zo'n 20 cm voor de truss). Waarschijnlijk weer 2 van die klemmen 2 op maat gemaakte stukje aluminium profiel.

Ik zit er aan te denken om doek achter de bank te verstoppen als er niet gebeamd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Metro2002 schreef op 22 december 2003 @ 14:08:
[...]

dat is een cd opbergbox ja :+
en hoe weet jij wat voor digicam ik heb :o
(zijn de foto's zo gaar 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ik weet dat het hier niet echt de plaats is om het te vragen, maar ik sta op het punt om een setje over te kopen van iemand, en wou toch even vragen wat jullie ervan vinden.
Luidsprekers :
kenwoord boxen type LS 69
surround boxen type CRS 25
Receiver :
KRF V-6020 surround reciever
En wat zouden jullie ongeveer geven voor dit setje ? (ik kan er bijna nix over vinden op internet ... :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eurotje of 150? Veel meer is het niet waard als ik even een blik op google werp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 07-07 13:16

w00Dy

Make soap, not war

[...]

Klik

:9 w00f w00f :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Wisten jullie trouwens dit:

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat Kenwood Electronics Europe B.V. per 1 januari 2003 de distributie van Home hifi produkten in Nederland heeft beeindigd.
Met nadruk willen wij stellen dat deze beslissing geen enkele invloed heeft op de distributie en verkoop van Kenwood Car Entertainment Systems, Kenwood Communicatie-apparatuur en Kenwood Test- en Meetapparatuur. Deze divisies zullen onveranderd hun activiteiten blijven voortzetten.

Wij gaan er vanuit u hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Kenwood Electronics Europe B.V.
Sales Division Nederland

Ik had die gasten een keer gemaild of het inderdaad waar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 23 december 2003 @ 13:26:
Eurotje of 150? Veel meer is het niet waard als ik even een blik op google werp
Waar heb je deze info vandaan ? De verkoper vroeger er ongeveer 275Euro voor. Dat is één van de goedkoopste ht-sets die ik kon vinden op internet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 68556 schreef op 23 december 2003 @ 14:48:
Wisten jullie trouwens dit:

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat Kenwood Electronics Europe B.V. per 1 januari 2003 de distributie van Home hifi produkten in Nederland heeft beeindigd.
Met nadruk willen wij stellen dat deze beslissing geen enkele invloed heeft op de distributie en verkoop van Kenwood Car Entertainment Systems, Kenwood Communicatie-apparatuur en Kenwood Test- en Meetapparatuur. Deze divisies zullen onveranderd hun activiteiten blijven voortzetten.

Wij gaan er vanuit u hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Kenwood Electronics Europe B.V.
Sales Division Nederland

Ik had die gasten een keer gemaild of het inderdaad waar was.
Ja....dat had ik ook gehoord. Ik heb halverwege Januari nog een Kenwood CD-speler ingeruild en kreeg er niet zo heel veel meer voor omdat Kenwood ermee gestopt zou zijn. Maar in Duitsland komen er nog steeds nieuwe produkten uit, dus ff naar de oosterburen als je nog wat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

TomSwinnen schreef op 22 december 2003 @ 23:39:

Vandaag ben ik even wezen luisteren naar de 125A en hij viel me zelfs MEE :D

Ik ga dus nu snel dingen verslepen hier in mijn kamer (groooote bende :P) zodat er morgen plek is ;) Kijken of ik mn pa zo gek kan krijgen om mee te rijden naar Rotterdam want ik ga hem niet met het OV meenemen ;)
Met een beetje mazzel staat hier dus morgen een subwoofer :D
[...]

En daarom heb ik daar dus ook niet geluisterd naar subs van 500 euro en meer. Dan wil ik namelijk ook weer meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Komt ook een leuke nieuwe sub van 'Von Schweikert' uit. Check:
Dan wordt ook de VR-11 XTC op de markt gebracht en zoals de toevoeging al doet vermoeden is dat een subwoofer die veel stof gaat doen opwaaien.

De subwoofer heeft vier jaar ontwikkeling achter de rug, gaat tussen de 100 en 165 duizend dollar kosten (!) en geeft volgens Von Schweikert een nieuwe dimensie aan "state-of-the-art performance." Alles draait om de capaciteit van de subwoofer zich aan te passen aan de ruimte, de natuurgetrouwe weergave en de output van de drivers. En met name in dat laatste segment is in de ontwikkeling veel tijd gestoken, door alle beschikbare drivers te testen alvorens een keuze te maken.

Met de VR-11 XTC haalt iemand een dure subwoofer in huis, maar absoluut één waar de meeste aandacht aan is geschonken in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oeh, von schweikerds!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 15:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ok ik ben net begonnen dus dit hangt sinds zondag en beamer en scherm zijn ok .. maar audio is ff spielerij daar gaan we tussen kerst en oud en nieuw voor "echt spul" kijken
Maargoed het begin is er
Beamer is een Infocus X1 ( DLP beamer )
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/cyclone/x1.jpg
Scherm net gehangen ( Grandmasterview228 Diagonaal u raad het al 2 meter 28 :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/cyclone/zoja.jpg
En tv kijken kun je er ook mee :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/cyclone/scherm.jpg
En hiermee doe ik het nu ff : audio logitec THX set Z680 leuk maar ach .. kan beter Grundig video ( als t.v. tuner ) en Grundig Xario DVD speler ( stond zo leuk bij de t.v. en video maar gaat ook vervangen worden )
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/cyclone/dvdzooi.jpg

Scherm en beamer combo ben ik erg blij mee .. beter dan een lullig plasma schermpje ;)
Audio en DVD speler die staan dik op vervangingslijst .. maar goed dat dus later

[ Voor 3% gewijzigd door cyclone op 23-12-2003 21:09 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

zimbab schreef op 23 december 2003 @ 20:02:
Komt ook een leuke nieuwe sub van 'Von Schweikert' uit. Check:

De subwoofer heeft vier jaar ontwikkeling achter de rug, gaat tussen de 100 en 165 duizend dollar kosten (!) en geeft volgens Von Schweikert een nieuwe dimensie aan "state-of-the-art performance."
[...]
Lekker prijsje...

http://www.vonschweikert.com/news.html

Tis een full range, geen sub.

Btw Gitaarwerk, VR-11 XTC... dus daar is Henno gebleven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Duck-Twacy op 23-12-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

CyCLoNe schreef op 23 december 2003 @ 21:06:
Ok ik ben net begonnen dus dit hangt sinds zondag en beamer en scherm zijn ok .. maar audio is ff spielerij daar gaan we tussen kerst en oud en nieuw voor "echt spul" kijken
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
Scherm net gehangen ( Grandmasterview228 Diagonaal u raad het al 2 meter 28 :) )
[afbeelding]
[afbeelding]
En hiermee doe ik het nu ff : audio logitec THX set Z680 leuk maar ach .. kan beter Grundig video ( als t.v. tuner ) en Grundig Xario DVD speler ( stond zo leuk bij de t.v. en video maar gaat ook vervangen worden )
[afbeelding]

Scherm en beamer combo ben ik erg blij mee .. beter dan een lullig plasma schermpje ;)
Audio en DVD speler die staan dik op vervangingslijst .. maar goed dat dus later
mooie set! Zat zelf ook te kijken naar de X1 , maar vanwege het regenboog effect durf ik er niet aan.... last van ? |
DAt scherm van GRandmaster waarvoor heb je voor dat scherm gekozen en niet een Beamax of een projecta scherm?

was deze goedkoper of duurder ?
Ik vind hem er onwijs strak uitzien![/

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 23-12-2003 21:28 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door xdc op 23-12-2003 21:28 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

xdc schreef op 23 december 2003 @ 21:26:
[...]

mooie set! Zat zelf ook te kijken naar de X1 , maar vanwege het regenboog effect durf ik er niet aan.... last van ? |
DAt scherm van GRandmaster waarvoor heb je voor dat scherm gekozen en niet een Beamax of een projecta scherm?

was deze goedkoper of duurder ?
Ik vind hem er onwijs strak uitzien![/
Thnx ..
Grandmastervieuw schermen is compleet nieuw concept ( zie ook hun site ) en ik ben via weblog daar terrecht gekomen ( addam curry schreef er een stuk over wat ik zwaar in twijfel trok .. ben toen uitgenodigd om te komen kijken daar en was metteen verkocht .. zie mijn log : www.jereinsteonzin.nl
maar blijft altijd een kwestie van smaak .. voordeel van dit scherm is dat je bij gewoon daglicht nog steeds een kraakheldere projectie hebt onder elke hoek.
Maar ook de mooie lijst vond ik belangrijk moet er ook een beetje uitzien als de beamer niet aan staat .. dus vandaar.
Geen idee wat een beamax scherm van dit formaat kost .. heb ik verders niet naar gekeken omdat ik geen oprol doek wilde .. en de gespannen doeken me ook niet echt aanspreken ..

Tja en wat het regenboog effect betreft .. ik zou zeggen ga gewoon eens een half uurtje film kijken met die beamer .. neem er echt de tijd voor en ga zitten ( blijft allemaal enorm smaak gebonden ) .. heb ik niet gedaan .. en zit nu continu te zoeken .. en me af te vragen of ik het nu zie of niet .. ik geloof het niet hoor .. ben er erg blij mee .. maar ik had wel iets meer tijd in de beamer zelf willen steken .. voorlopig ben ik mucho tevreden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

die beamaxen schermen niet oprolbaar zijn voor een beetje scherm
200x119 zo rond de 400,- euro dacht ik ....

op de website van grandview staan geen prijzen , mag ik vragen wat zo;n scherm kost ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 09:15:
[...]

Tjonge wat een leuke job heb je toch. Heel wat anders dan dat suffe ict (wel lange dagen).

de center hang inmiddels 20 cm lager (niet altijd recht want er gaat we eens een kat op zitten). Tis overigens normale 50 mm truss, als ik me goed herinner (maar niet de extra heavy duty met dikkere wanden). Ik moet dus nog een constuctie verzinnen waarmee in een 60" doek (eventueel met plaat) kan ophangen zodanig dat het net voor de tv komt (zo'n 20 cm voor de truss). Waarschijnlijk weer 2 van die klemmen 2 op maat gemaakte stukje aluminium profiel.

Ik zit er aan te denken om doek achter de bank te verstoppen als er niet gebeamd wordt.
Ja, het is zeker geen vervelende bijbaan ;). Ik word gillend gek in een "suffe" omgeving, ik heb mijn plekkie wel gevonden daar!

Ik bedoelde trouwens met normaal hangen om de center gewoon verticaal te doen :).
Wat betreft het projectiedoek: idd lastig probleem als je je tv daar wilt houden (en dat zal wel). Je moet eigenlijk gewoon een trekkenwand op je kamer hebben he? Changeer je gewoon ff je projectiedoek erin :*).

Ik denk dat er niet echt een ideale oplossing voor is, je zal dan toch elke keer het doek met frame moeten neerzetten en bevestigen/loshalen, niet erg handig.
Misschien toch iets met steels proberen dat je hem omhoog kan trekken en weer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag,

Weet niet wat "steels" zijn, maar tegen de tijd dat ik een beamer (crt of lcd) heb koop ik gewoon nog 2 van die heavy duty klemmen, maak daar aan elk met een M12 bout een U vormig aluminium profiel aan vast van circa 25 a 30 cm lang met aan de andere kant iets van een staalkabel met een haakje. Daar hang ik een projectiebord aan (vlak voor de beeldbuis van de tv). Zolang het niet te veel tocht hangt het wel stil (hoop ik, bas niet te hard zetten dus). Misschien nog iets met een contra gewicht aan de andere kant (zodat de stelling niet omkukeld)

Ik kijk hooguit 2 dvds per week. Vind het niet erg om 5 minuten te klooien om dat bord op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Steels zijn staaldraden. Maar jouw idee is veel beter denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 21:15:
[...]

Lekker prijsje...

http://www.vonschweikert.com/news.html

Tis een full range, geen sub.

Hmmmm......dat achterlijke hifi.nl ook....die lui kunnen ook niet gewoon even normaal lezen he. Na ja....het leek me ook wel erg duur voor een sub....de duurste tot nu toe is volgens mij nog "maar" 22.000 Dollar namelijk. Maar goed....een normale speaker is natuurlijk nog tien keer interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:00
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

haal die apparatuur eens van je subwoofer af..gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 07-07 13:39
xdc schreef op 23 december 2003 @ 22:55:
die beamaxen schermen niet oprolbaar zijn voor een beetje scherm
200x119 zo rond de 400,- euro dacht ik ....

op de website van grandview staan geen prijzen , mag ik vragen wat zo;n scherm kost ?
Ben ook wel erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Vandaag de Onkyo 484 eruit gedaan en de Harman Kardon 3550 ervoor in de plaats gekocht
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/hk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/hk2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/remote.jpg

Klinkt erg lekker op de Mordaunt Short luidsprekers.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/902.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/jvc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/dvd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/achter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/front.jpg

en dan nog :
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/dvds.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.arends1/ht/bordje.jpg

De specs :
Mordaunt Short 906 front
Mordaunt Short 905c centre
Mordaunt Short 902 rear

Harman Kardon 3550 amp
Philips 612s DVD speler
JVC 28" 100 hz Breedbeeld TV

[ Voor 62% gewijzigd door Duncan_R op 24-12-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ha, een medestander... Ziet er goed uit joh... Geen pics van je speakers danwel de rest van je apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

hehe, ik volg curry ze weblog ook ja, heel het stuk met die schermen ook gevolgd, best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

MikeyMan schreef op 24 december 2003 @ 19:17:
Ha, een medestander... Ziet er goed uit joh... Geen pics van je speakers danwel de rest van je apparatuur?
ja wel hoor maar die staan veel eerder in dit topic, ik zal ze er wel weer even bij zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Vandaag heb ik de Magnat 125A subwoofer gekocht. En na wat klooien met de instellingen staat hij nu naar mijn zin ingesteld :)

Zojuist heb ik de dvd van Underworld ermee gekeken (dont ask ;)) en WOW wat een gevoel geeft dat ding :D

specslijstje op dit moment:
- Marantz SR4300
- Infinity Delta 60 als fronts
- Magnat 125A subwoofer
- Philips 63cm tv (4:3)
- JVC dvdspeler

Achterspeakers en center ben ik nog over in dubio. Ik heb de materialen liggen om ze te bouwen met gebruik van tangband units, maar ik ben niet vreselijk handig met hout en dergelijke, en heb vandaag weer gehoord wat er onder de 100 euro te koop is aan bookshelves...
Dus dat bekijk ik de komende dagen nog even :)

[ Voor 50% gewijzigd door Blamm op 24-12-2003 23:40 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 21:15:
[...]
ah.. hernia van het kabels aanslepen? :D

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Goed, vandaag echt een goeie dag om weer nieuwe foto's te maken!

Update/Upgrade gisteren heb ik spikes onder mijn center geplaatst omdat het geluid wat teveel van het meubel vandaan kwam. Voorste volledig open gedraait zodat de center wat achterover hangt.

Resultaat: Precies het geluidsbeeld wat ik wilde hebben. Dus weer een geslaagde upgrade.

Voornu eerst wat pics :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/1.jpg

Center met spikes
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/3.jpg

Overzichts foto met PJ aan
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/4.jpg

Screens
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/New/7.jpg

• xdc

xdc

mooie spikes onder je center speaker!

Maar heb je dat scherm zelf geklust ? heb zelf net een sanyo z1 aangeschaft
en heb toevallig hetzelfde ikea meubel wat jij hebt!

daarop staat nu nog mijn philips 63cm tv... die gaat denk ik eraf , anders moet het beeld van mijn projector te hoog.

Ik zie dat je het scherm met voetjes op het meubeltje hebt gezet...

Zelfbouw schermpje dus ? heb je wat meer info over je scherm ? evt pics van hoe je dat hebt gemaakt ?

Ben wel benieuwd hoe het eruitziet , de voetjes maar ook van achteren. de constructie

slimmehotspot.nl

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

xdc schreef op 25 december 2003 @ 15:53:
mooie spikes onder je center speaker!

Maar heb je dat scherm zelf geklust ? heb zelf net een sanyo z1 aangeschaft
en heb toevallig hetzelfde ikea meubel wat jij hebt!

daarop staat nu nog mijn philips 63cm tv... die gaat denk ik eraf , anders moet het beeld van mijn projector te hoog.

Ik zie dat je het scherm met voetjes op het meubeltje hebt gezet...

Zelfbouw schermpje dus ? heb je wat meer info over je scherm ? evt pics van hoe je dat hebt gemaakt ?

Ben wel benieuwd hoe het eruitziet , de voetjes maar ook van achteren. de constructie
Ja het scherm heb ik samen met mijn vader inelkaar geklust.
Moet echt elke hoek 45c zijn anders lukt het je nooit om echt een goed 4:3 scherm te krijgen.
Eerst een frame gemaakt van hout, en daarna het doek erop gespannen met nietjes.
Daarna de poten bevestigd, en het scherm naar boven getild en getest..

Bouwpics:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DIY/DSC03226.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DIY/DSC03227.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DIY/DSC03228.jpg

Pics net ff voor je gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/diyscherm01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/diyscherm02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/diyscherm03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/diyscherm04.jpg

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 15:49:
Goed, vandaag echt een goeie dag om weer nieuwe foto's te maken!

Update/Upgrade gisteren heb ik spikes onder mijn center geplaatst omdat het geluid wat teveel van het meubel vandaan kwam. Voorste volledig open gedraait zodat de center wat achterover hangt.

Resultaat: Precies het geluidsbeeld wat ik wilde hebben. Dus weer een geslaagde upgrade.

Voornu eerst wat pics :)

Center met spikes
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie spikes ,waar gehaald? Dat systeem van "tilten" heb ik al eerder gezien , Celestion heeft dat op hun centers geïntegreerd , zo kan je je center hoger of lager of schuin zetten .. wel cool , mijne staat beetje naar beneden gericht.

Hoe zit dat trouwens met de integratie van je geluidsbeeld , ik bedoel , Magnat & JBL ( & Sony , maar een subwoofer heeft nu eenmaal weinig specifieke geluidskenmerken ;) ) , past dat allemaal wel samen ?

Ow en rrrr die van Evanescense ziet er wel errug goed uit in dat clipje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 25-12-2003 16:13 ]

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

TomSwinnen schreef op 25 december 2003 @ 16:09:
[...]

Mooie spikes ,waar gehaald? Dat systeem van "tilten" heb ik al eerder gezien , Celestion heeft dat op hun centers geïntegreerd , zo kan je je center hoger of lager of schuin zetten .. wel cool , mijne staat beetje naar beneden gericht.

Hoe zit dat trouwens met de integratie van je geluidsbeeld , ik bedoel , Magnat & JBL ( & Sony , maar een subwoofer heeft nu eenmaal weinig specifieke geluidskenmerken ;) ) , past dat allemaal wel samen ?

Ow en rrrr die van Evanescense ziet er wel errug goed uit in dat clipje ;)
Nee, dat valt heel erg mee!
Luidsprekers zijn allebei van Duitse herkomst,. JBL is wat agressiever en Magnat rustiger en anders.
Maar qua geluidsbeeld tussen de speakers erger ik me daar totaal niet aan. (misschien als je een andere speaker uit dezelfde serie ernaast zet vast wel maargoed.)

Ik heb voor een JBL center gekozen omdat Magnat niks had uit dezelfde serie wat een beetje goed was/is.
Tja en als je toch vreemd gaat,.. waarom dan niet een JBL ? Die mooi helder en zuiver overkomt.

De sub zal binnen nu en een maand of 3 wel vervangen worden door een DIY Peerless XLS10 (Active+Passive). Want de sub kan mij niet meer geven wat ik wil, en vooral in films is dat wel es vervelend.. Hij gaat dan gewoon over zn nek :(
Hij heeft het nu 2jaar volgehouden en dat is vrij lang, want meeste onderdelen blijven eigenlijk niet langer dan een jaar.

Daarna zal er een upgrade gedaan worden van de reciever, of dat weer een Sony (QS) wordt uit de nieuwste serie geen idee of Marantz. Maargoed alle tijd om me daar op te oriënteren, helemaal nu er weer genoeg wordt ontwikkeld op het geluidsgebied.

• xdc

xdc

Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 16:04:
[...]

Ja het scherm heb ik samen met mijn vader inelkaar geklust.
Moet echt elke hoek 45c zijn anders lukt het je nooit om echt een goed 4:3 scherm te krijgen.
Eerst een frame gemaakt van hout, en daarna het doek erop gespannen met nietjes.
Daarna de poten bevestigd, en het scherm naar boven getild en getest..

Bouwpics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Pics net ff voor je gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)
bedankt voor je mooie plaatjes
wordt een stuk duidelijker nu!~

ik ga denk ik een 16:9 scherm maken , heb je het scherm / folie toevallig gekocht bij die gast van htforum ? 70 euro per strekkende meter ?

slimmehotspot.nl

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Die eerste 2 zijn van ikea he? Is het ook mogelijk om dat ding gewoon zo op de grond te zetten? of moet ie persé opgehangen worden, word bij namelijk beetje moeilijk maar vind het wel mooi ding ;)

fotoblog

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

xdc schreef op 25 december 2003 @ 17:09:
[...]

bedankt voor je mooie plaatjes
wordt een stuk duidelijker nu!~

ik ga denk ik een 16:9 scherm maken , heb je het scherm / folie toevallig gekocht bij die gast van htforum ? 70 euro per strekkende meter ?
Thommydoek,.. nee dat wil ik er straks nog op hebben.
Maar wilde eerst even genieten van een vast scherm ipv wat ik eerst had... (Dia scherm)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DSC03209.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DSC03202.jpg

Zal nog weer beter worden dan!

Anoniem: 62469

Mooi,
Mijn vader heeft ook een beamer bestelt een Canon..
Alleen zat ik met het scherm, maar na de fotos op de vorige pagina weet ik een mooie oplossing :)

Offtopic,
Zou ik even mogen weten welke film dat is (met die witte Peugeot 'bigfoot' auto :P

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 62469 schreef op 25 december 2003 @ 19:48:
Offtopic,
Zou ik even mogen weten welke film dat is (met die witte Peugeot 'bigfoot' auto :P
Taxi 3. Zijn trouwens rupsbanden , voor in de sneeuw ;)

• Abbadon
  • Laatst online: 15:38
Heb ook een upgrade gedaan. Gisterochtend werd m'n bestelde LCR60 S3 gebracht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/centerspeaker.jpg

Nu ziet het er dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/hometheatre1.jpg

Twee B&W 603's, de LCR60, JVC 28" 100Hz breedbeeld en JVC Receiver (8012R) plus DVD spelert.

Nu alleen m'n Elac rears vervangen door twee bijpassende speakers, maar dat komt nog wel :) (de Elac's zijn geen straf :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 29-06 01:32

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Gewaagd design, die kruisjes, zijn het electrostaten?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
skullsplitter schreef op 26 december 2003 @ 00:36:
Gewaagd design, die kruisjes, zijn het electrostaten?
Als je de link copy/pasted in je browser doet ie het wel, tenminste bij mij...

Maar verder zien die B&W's er wel erg gelikt uit moet ik zeggen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 17:49:
[...]

Maar wilde eerst even genieten van een vast scherm ipv wat ik eerst had... (Dia scherm)

[afbeelding]
[afbeelding]

Aiiii het beeld is helemaal ingedeukt aan de zijkanten, hoe kan dat? Ligt dat aan het scherm?

Dan heb ik ook een vraag, wie weet een paar goede online shops voor schermen? Ik ken www.projecta.nl, en een (niet al te dure) dealer daarvoor is www.computerpirates.nl. Er is alleen niet een scherm van Projecta wat mij 100% aanspreekt, elke soort heeft wel iets wat me niet aanstaat (Procinema heeft een grote zwarte rand boven die ik niet nodig heb, en Proscreen is niet leverbaar in High Contrast).

Beamax?

Grandmasterview?

Waar kan je die krijgen en wat kosten ze ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Anoniem: 94631 schreef op 26 december 2003 @ 01:03:
[...]

Aiiii het beeld is helemaal ingedeukt aan de zijkanten, hoe kan dat? Ligt dat aan het scherm?

Dan heb ik ook een vraag, wie weet een paar goede online shops voor schermen? Ik ken www.projecta.nl, en een (niet al te dure) dealer daarvoor is www.computerpirates.nl. Er is alleen niet een scherm van Projecta wat mij 100% aanspreekt, elke soort heeft wel iets wat me niet aanstaat (Procinema heeft een grote zwarte rand boven die ik niet nodig heb, en Proscreen is niet leverbaar in High Contrast).

Beamax?

Grandmasterview?

Waar kan je die krijgen en wat kosten ze ongeveer?
Beamax
prijs indicatie site http://www.cinedream.be/
moet zeggen dat ik beamax zeer prijzig vind .. heb geen andere sites kunnen vinden met prijzen van beamax. zit zelf te kijken naar de A-serie in frame.

GRandmasterview
heeft geen prijzen online staan. (wel gezocht niet kunnen vinden) even een mailtje sturen naar ze ??

Projecta
Wat betreft de uitrolbare projecta screens, ik heb me laten vertellen dat als je ze uitrolt ook last hebt van opkrullende zijkanten (zelf geen ervaring met projecta screens)

Over schermen in het algemeen:

Daarnaast heb ik zoiets van waarom zoveel geld voor een scherm?
Als ik zie wat anderen doen met een mdf en wat matte latex... Toch best mooie beeldjes beloofde screenshots Sanyo Z1

Tuurlijk kwaliteit kost geld , maar als je een projector koopt van iets meer dan 1100,- euro , denk aan X1 , Sanyo z1 , Epson tw10..

Dan is 350 / 400 ,- euro (denk aan 16:9 203x113) toch wel erg veel geld voor een scherm en staat niet in verhouding met hetgeen , althans dat is mijn persoonlijke mening.

Verder ben ik zelf ook nog op zoek naar een goed en betaalbaar scherm.
Ik kwam dit tegen op het www. http://www.ongeduld.nl/hybride/diy/

Een gast die een scherm heeft gemaakt van een lijst van de EXPO met daarin een mdf plaat met daarop weer een stukje projectiedoek..
Toch best slim , mooi en goedkoop!

Maar ik ben dus nog aan het orienteren...

@Abbadon:

Ziet er weer mooi uit dat B&W setje..
welke kleur is dat nou ook al weer die B&W ,
als ik ze zie denk ik altijd , jammer dat ik de sorrento heb gekozen,
ik vond de gele kevlars + zilver mooier :P maar heb eingelijk altijd de stofkappen erop zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door xdc op 26-12-2003 02:21 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94237

het ziet eruit als cherry maar die kleur is maar tot en met serie 2 gebruikt, dus volgens mij moet dit dan ook sorento zijn net als jij hebt..

porthos heeft cherry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:38
Die kleurstelling heet Calvados :) Ik heb de stofkappen er altijd af omdat ik dat kevlar en alu er wel cool uit vind zien eigenlijk.

En xs4all doet blijkbaar een beetje gek met pics. Vreemd, nog nooit eerder meegemaakt

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Hertog_Martin schreef op 24 december 2003 @ 15:15:
[...]

haal die apparatuur eens van je subwoofer af..gek
Tis een logitech Z680 set dus speakers zijn allemaal afgeschermd, maar ben met je eens is niet "optimaal" puur vanwege ruimte gebrek en tijdsnood even zo geplaatst.
Thermo
hehe, ik volg curry ze weblog ook ja, heel het stuk met die schermen ook gevolgd, best interessant
Absoluut schermen zijn een uitkomst als je samenwoont en je vriendinnetje zou er eventueel ook nog overdag t.v. op willen kijken .. Dit scherm heeft als groot voordeel t.o.v. conventioneel doek dat je ook met gewoon daglicht een goeie projectie overhoud, met doek moet je toch al heel snel gaan verduisteren.

Ben alleen een beetje sceptisch over mijn beamer .. Infocus X1 .leverd een prima plaatje af e.d. echter is niet native 16:9 maar kan hem wel in 16:9 modus zetten echter had ik beter voor een native 16:9 beamer kunnen gaan denk ik nu.
Maargoed probleem bij mij is dat het altijd beter kan :)
Nu eerst concentreren op de audio .. dus als er nog mensen advies hebben voor een goede versterker c.q. reciever aller erop en eraan .. graag want er nogal veel keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Anoniem: 94631 schreef op 26 december 2003 @ 01:03:
[...]

Hey lees es door vanaf hier :+

Alfa_33 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Daar kan je mijn scherm zien...
Dan kun je ook zien, dat ik voorheen dat DIA scherm had.. Ik baalde van de randen aan de zijkant dat die naar binnen stonden dus heb ik een vast scherm gebouwd...

Have Phun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

xdc schreef op 26 december 2003 @ 01:58:
[...]

Beamax
prijs indicatie site http://www.cinedream.be/
moet zeggen dat ik beamax zeer prijzig vind .. heb geen andere sites kunnen vinden met prijzen van beamax. zit zelf te kijken naar de A-serie in frame.

GRandmasterview
heeft geen prijzen online staan. (wel gezocht niet kunnen vinden) even een mailtje sturen naar ze ??

Projecta
Wat betreft de uitrolbare projecta screens, ik heb me laten vertellen dat als je ze uitrolt ook last hebt van opkrullende zijkanten (zelf geen ervaring met projecta screens)

Over schermen in het algemeen:

Daarnaast heb ik zoiets van waarom zoveel geld voor een scherm?
Als ik zie wat anderen doen met een mdf en wat matte latex... Toch best mooie beeldjes beloofde screenshots Sanyo Z1

Tuurlijk kwaliteit kost geld , maar als je een projector koopt van iets meer dan 1100,- euro , denk aan X1 , Sanyo z1 , Epson tw10..

Dan is 350 / 400 ,- euro (denk aan 16:9 203x113) toch wel erg veel geld voor een scherm en staat niet in verhouding met hetgeen , althans dat is mijn persoonlijke mening.

Verder ben ik zelf ook nog op zoek naar een goed en betaalbaar scherm.
Ik kwam dit tegen op het www. http://www.ongeduld.nl/hybride/diy/

Een gast die een scherm heeft gemaakt van een lijst van de EXPO met daarin een mdf plaat met daarop weer een stukje projectiedoek..
Toch best slim , mooi en goedkoop!

Maar ik ben dus nog aan het orienteren...

@Abbadon:

Ziet er weer mooi uit dat B&W setje..
welke kleur is dat nou ook al weer die B&W ,
als ik ze zie denk ik altijd , jammer dat ik de sorrento heb gekozen,
ik vond de gele kevlars + zilver mooier :P maar heb eingelijk altijd de stofkappen erop zitten.
Bedankt voor je reply! Samen met mijn eigen gegoogel ben ik er ongeveer wel uit:

Beamax heeft een ongelukkig formaat (net iets te groot)
Grandmasterview is zo'n eenmanszaakje en nergens is een dealer. Scherm is overdag goed maar reflecteert iets te sterk om in het donker te gebruiken. Daarnaast is het me iets te prijzig.
Projecta lijkt me wel wat. En dan wel de Proscreen 117x200 Matte Wit S van 246 euro incl BTW bij www.computerpirates.com.

Bizar eigenlijk dat de 'permscreens', dus zonder oprolmechanisme, wat ik uiteindelijk toch bijna niet zal gebruiken, twee keer zo duur zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

mmm pix werken niet :r ik post ze alsnog wel ;(

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 99283 op 26-12-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 17:49:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

zou dat niet taxi 3 zijn??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
duncanvdlinden schreef op 26 december 2003 @ 16:24:
[...]

zou dat niet taxi 3 zijn??? :?
TomSwinnen schreef op 25 december 2003 @ 19:50:
[...]

Taxi 3. Zijn trouwens rupsbanden , voor in de sneeuw ;)
Ja dus :)

Zijn weer mooie foto's gepost zie ik! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag mbt dat DVD rek ( of die ook gewoon op de grond kan staan ipv aan de muur hangen )

[ Voor 21% gewijzigd door ViolatoR op 26-12-2003 16:58 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Hoho, kan niet de hele dag online zijn (moet ook al die dvd's bekijken :) ). Om je vraag maar te beantwoorden : je moet ze ophangen tenzij je zelf pootjes maakt ofzo. De deur is namelijk groter dan de kast, je hebt dus zeker een paar cm nodig om de kastdeur open te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

ViolatoR schreef op 26 december 2003 @ 16:58:
[...]

[...]

Ja dus :)

Zijn weer mooie foto's gepost zie ik! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag mbt dat DVD rek ( of die ook gewoon op de grond kan staan ipv aan de muur hangen )
Duncan_R schreef op 26 december 2003 @ 17:37:
Hoho, kan niet de hele dag online zijn (moet ook al die dvd's bekijken :) ). Om je vraag maar te beantwoorden : je moet ze ophangen tenzij je zelf pootjes maakt ofzo. De deur is namelijk groter dan de kast, je hebt dus zeker een paar cm nodig om de kastdeur open te kunnen doen.
Idd..
Hier een paar pics ter verduidelijking..
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DSC03206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/HT/DSC03208.jpg

oude pics er zijn nu bijna 4 planken vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Oh lol, beetje overheen gelezen :) sorry, iig bedankt voor de info :)

Vind het wel erg mooie kast! Als het alleen een paar pootjes eronder maken is, dan zal ik dat maar 's moeten doen als ik deze haal

V/h weekend maar 's ff 1 halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door ViolatoR op 26-12-2003 19:06 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Wat ik heb gedaan toen hij nog tegen het rookkanaal van de schoorsteen stond was een plaatje hout met 1 pootje aan de onderkant bevestigingen. Nu kon de deur open en dicht. Om er nu voor te zorgen dat hij niet omviel had ik 2 ogen links en rechts vd schoorsteen in de muur gedraaid en heb vervolgens met staaldraad en spanners de boel vastgezet. Werkte perfect tot ik mijn kledingkast op de overloop zette zodat hij netjes kon hangen met een broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

welke spikes kan je het beste gebruiken tegen het doordreunen van de subwoofer? en wat is de gemiddelde prijs voor spikes?

een pic/url is ook welkom :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.