Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ga binnenkort hopelijk een nieuwe sub in elkaar schroeven. Ik ben er nog niet helemaal over uit.
Ik heb namelijk nu een 15" disco sub op me kamer (zie _ferry_ in "Post hier foto's en specs van je home-ci..." ) en dat klinkt gewoon een stuk strakker als m'n infinity subje. Alleen gaat die 15" niet zo diep omdat t een gesloten kast is, rond de 65hz denk. Die infinity heb ik op een HK versterker van 2x60watt, die 15" op een disco AMP.

Ik weet dus nog niet wat de beste optie wordt, op zich kan ik me HK versterker nog voor een leuk prijsje verkopen denk ik, waardoor het kopen van nieuwe subs aantrekkelijker wordt. Als ik dat dus doe moet ik de sub met me disco amp aansturen, wat denk niet echt een probleem is.

Maarjah, dan nog t type sub. Hij hoeft niet keihard te gaan, als t maar diep gaat, wat die 15" dus niet doet, en als ie maar strak is, wat die infinity dus weer niet heeft :P

Ruimte heb ik genoeg, en wellicht dat ik 2 losse subs kan maken voor een mooiere spreiding? t budget hangt er een beetje af of ik die HK versterker wel of niet verkoop. Als ik em hou, dan wil ik dus 2 losse chassis, omdat er immers 2 versterkers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
Anoniem: 80648 schreef op 16 december 2003 @ 15:14:
[...]

Waar heb je dat gekocht?
En hoeveel kostte die?
Ik zoek namelijk ook zoiets
Ik zoek ook zoiets, en hoeveel dvd's passen daarin?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Oke, dan nu wel, I proudly present... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.erno.demon.nl/setje.jpg

(a) Loewe Aconda 9381 DR+
digital recording, 80gb harddisk, timeshifting, pip, etc.
(ik schijn een van de eersten in NL te zijn, yeah) :D

(b) Nintendo Gamecube
plus wat games

(c) Logitech Cordless Desktop
bedoeld voor (e)

(d) Philips stereo VCR
vrijwel overbodig dankzij de DR+ van hierboven

(e) Intel Celeron 1.7ghz
voor de broodnodige divx, mp3 en games

(f) Nintendo Wavebird
bedoeld voor (b)

(g) Celestion AVP100 center speaker
totaal 5 speakers

(h) Lord of the Rings
zonder LotR geen home-cinema! :)

(i) Pioneer DVD Player DV-454
regio-vrij, maar niets bijzonders

(j) Pioneer Receiver VXS-D511
ook niets bijzonders

(k) Celestion AVP100 subwoofer
op verzoek van de onderburen

(l) nep-plant
not part of home-cinema

[ Voor 36% gewijzigd door ThePriest op 16-12-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ThePriest schreef op 16 december 2003 @ 20:03:

(g) Celestion AVP100 center speaker
totaal 5 speakers

(k) Celestion AVP100 subwoofer
op verzoek van de onderburen
Hoera ! Weeral eentje :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:55
ThePriest schreef op 16 december 2003 @ 20:03:
Oke, dan nu wel, I proudly present... :)
GEIL!!!!!

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 17-12-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

:) :) beetje overdreven, maar zeker wel mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

hoe bevalt die loewe tv? Wij hebben een loewe Xelos en ik vind ze gewoon te duur voor wat ie levert , en de afstands bediening sux.

vooral slecht geluid, beeld is redelijk goed op de xelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46188

Anoniem: 80648 schreef op 16 december 2003 @ 15:14:
[...]

Waar heb je dat gekocht?
En hoeveel kostte die?
Ik zoek namelijk ook zoiets
In Duitsland is al 2 jaar geleden dat ik hem heb gekocht, kwam ongeveer DM 1500,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434 schreef op 16 december 2003 @ 22:44:
hoe bevalt die loewe tv? Wij hebben een loewe Xelos en ik vind ze gewoon te duur voor wat ie levert , en de afstands bediening sux.

vooral slecht geluid, beeld is redelijk goed op de xelos
Het beeld verslaat elke Philips, Sony etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Anoniem: 46188 schreef op 16 december 2003 @ 22:47:
[...]

In Duitsland is al 2 jaar geleden dat ik hem heb gekocht, kwam ongeveer DM 1500,-.
:| ookee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072

loewe = philips matchline
dus verslaat niet elke sony philips of whatever ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja luister het zal wel dat loewe philips is etc, maar dat maakt me niet uit me pa heeft er dus 1 en het geluid sux gewoon ik zou er dus nooit een kopen ik vraag me af of dat bij zijn loewe ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Anoniem: 91434 schreef op 16 december 2003 @ 23:15:
ja luister het zal wel dat loewe philips is etc, maar dat maakt me niet uit me pa heeft er dus 1 en het geluid sux gewoon ik zou er dus nooit een kopen ik vraag me af of dat bij zijn loewe ook zo is
Ik heb 'm nog maar 1 dag, maar het geluid is zeker niet verkeerd. Misschien dat een Xelos minder is ofzo, maar ik vind het geluid eigenlijk nog mooier als het rechtstreeks van de tv komt dan dat ik het via m'n receiver laat lopen. Het klinkt erg vol en vooral de bas klinkt erg goed. Dat was met m'n Philips tv'tje (70cm 4:3 tv) wel anders... Maar goed, ik weet niet waar jouw eisen liggen, maar ik vind het klasse. Het beeld is helemaal onovertroffen. Strak als een plaatje. En of het Loewe=Matchline verhaal helemaal opgaat weet ik niet. Belangrijkste vind ik in elk geval dat ik naar de 32" - 36" modellen van Philips heb gekeken, die hebben allemaal PixelPlus en dat bevalt me niet. Daar hoor je veel te veel nare verhalen over. Of Loewe kwaliteit naar prijs is weet ik niet. Hij was wel duur. Maar ach, geld moet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kicks :P _/-\o_

maar het beeld is in ieder geval erg goed ja daar ben ik het wel mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is zeer zeker waard, waarschijnlijk zitten er wel andere speakers in die loewe maar de beeldbuis is zeker uit een philips serie.
en pixelplus niet mooi !!?! sorry maar die uitspraak vat ik niet
42% meer pixels levert beter beeld op dus enge verhalen kan ik er niet aan vastkoppelen.

ook gaat het erom hoe blij iemand is met zijn/haar tv en wat er aan eisen aan worden gesteld dat lijkt mij belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
[...]

:X Euh 1500 DM voor een rekje? Met die dvd's of zonder? :/

Hmmm leuk rekje maar ik denk dat ik maar even verder timmer aan m'n eigen custom rekie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Anoniem: 93072 schreef op 16 december 2003 @ 23:46:
dat is zeer zeker waard, waarschijnlijk zitten er wel andere speakers in die loewe maar de beeldbuis is zeker uit een philips serie.
en pixelplus niet mooi !!?! sorry maar die uitspraak vat ik niet
42% meer pixels levert beter beeld op dus enge verhalen kan ik er niet aan vastkoppelen.

ook gaat het erom hoe blij iemand is met zijn/haar tv en wat er aan eisen aan worden gesteld dat lijkt mij belangrijkste.
Ik heb zelf geen ervaring met PixelPlus, maar lees er rustig zelf reviews op internet op na (het gaat mij dus om toestellen >= 32" voor de duidelijkheid). Ik ben altijd pro-Philips geweest, maken prima tv's, maar als zelfs op kieskeurig.nl (en daar staan vrijwel alleen positieve reviews omdat mensen iets gekocht hebben en dat niet zo snel zullen afkraken) de negatieve opmerkingen over de PixelPlus technologie de overhand hebben, gaat bij mij wel een alarmbel rinkelen.

Meest gehoorde klacht is dat PixelPlus het beeld zo scherp maakt dat het erg onnatuurlijk wordt. Te scherp is niet goed. En 42% meer pixels klinkt leuk, maar het zegt gelijk iets over wat jij van beeldbuizen weet. Want die bestaan namelijk niet uit pixels maar uit beeldlijnen. :)

En bij Loewe heb ik net een iets beter gevoel qua garantie enzo. Volgens mij krijg je bij Philips geen 3 jaar garantie op je tv. Dat zegt ook iets over kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door ThePriest op 17-12-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07

xdc

El Gravedigger schreef op 17 december 2003 @ 00:09:
[...]

:X Euh 1500 DM voor een rekje? Met die dvd's of zonder? :/

Hmmm leuk rekje maar ik denk dat ik maar even verder timmer aan m'n eigen custom rekie ;)
idd dat is wel een heel duur rekje dan

maar het ziet er wel heeel geil uit

wat ik wilde weten van htfreak is wat voor ophangsysteem hij gebruikt voor de sanyo z1 , en hoeveel die heeft gekost.. dat ophang systeem

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32
Loewe is geen Philips Matchline. Er worden wel Philips componenten in gebruikt, maar een Loewe is zeker qua beeld een betere TV dan een Philips of Sony. Zeker nu Philips op zijn topmodellen alleen nog maar PixelPlus ( :r ) heeft zitten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
Pixelplus werkt inderdaad niet echt geweldig. Doordat het te scherp wordt gaat het beeld een beetje vegen bij snelle bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
[...]

Zo, dat is een hoop geld voor een dvdrekje, wel mooie hoor! Maar ik heb daar echt het geld niet voor over :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ViolatoR schreef op 17 december 2003 @ 10:43:
[...]

Zo, dat is een hoop geld voor een dvdrekje, wel mooie hoor! Maar ik heb daar echt het geld niet voor over :)
ik heb een boekenkast van trendhopper voor mijn dvd's :p
zitten van boven tot beneden allemaal gaatjes en met een paar plankjes erbij heb je zo een prachtige dvd-kast, op die manier heb ik gelijkmatige vakken waar precies een dvd tussenpast met een kleine ruimte erboven om ze er nog makkelijk tussenuit te halen, ofdat het er voor gemaakt is!
owja de kast is donker beuken en heb dus zwarte afgewerkte plankjes laten zagen bij de gamma, zo heb ik om en om een beuken plankje en een zwart plankje, en dat ziet er best stylevol uit ;)

owja kast koste me 35 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een beeld heeft nog altijd een resolutie die wordt uitgedrukt in pixels , dus daarom de 42% meer pixels.

PAL heeft standaard een resolutie van 1024x625 pixels. PixelPlus verdubbelt tot 2048x833 pixels, PixelPlus maakt het beeld harder, maar zorgt wel voor een betere beelddefinitie.

ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is hoe je het beeld vind.
jvc heeft deze techniek ook DIST en panasonic komt er ook mee dus ik denk dat het wel een teken voor de toekomst is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

PAL = 720x576 en geen 1024x625 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
duncanvdlinden schreef op 17 december 2003 @ 11:25:
[...]

ik heb een boekenkast van trendhopper voor mijn dvd's :p
zitten van boven tot beneden allemaal gaatjes en met een paar plankjes erbij heb je zo een prachtige dvd-kast, op die manier heb ik gelijkmatige vakken waar precies een dvd tussenpast met een kleine ruimte erboven om ze er nog makkelijk tussenuit te halen, ofdat het er voor gemaakt is!
owja de kast is donker beuken en heb dus zwarte afgewerkte plankjes laten zagen bij de gamma, zo heb ik om en om een beuken plankje en een zwart plankje, en dat ziet er best stylevol uit ;)

owja kast koste me 35 euro >:)
Hmmm heb je pic?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12
Onze Philips TV heeft ook PixelPlus. Nu is PixelPlus niet spectaculair, maar onze TV heeft ook de Progressive mode (misschien hebben meer PP TV's dit), wat er echt veel beter uit ziet dan PixelPlus. De TV is de 30PF9975, dat 30" TFT ding. Hij heeft n VGA ingang waarop je 1280*768 kan aanbieden. Laptop oid eraan en de DVD op de laptop afspelen ziet er werkelijk fantastisch uit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 19:17
FatalError schreef op 17 december 2003 @ 11:43:
Onze Philips TV heeft ook PixelPlus. Nu is PixelPlus niet spectaculair, maar onze TV heeft ook de Progressive mode (misschien hebben meer PP TV's dit), wat er echt veel beter uit ziet dan PixelPlus. De TV is de 30PF9975, dat 30" TFT ding. Hij heeft n VGA ingang waarop je 1280*768 kan aanbieden. Laptop oid eraan en de DVD op de laptop afspelen ziet er werkelijk fantastisch uit.
Eeuh, vrij logisch dat je TV progressive scan heeft, het is een LCD TV, ik moet de eerste LCD/PLASMA TV nog tegen komen die niet progressive is..

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hou je het alsjeblieft nog een beetje techachtig door er een onderbouwing bij te geven. Aan alleen wat geil geroep en dan dan ook nog zo'n mega quote (welke ik voor je verwijderd heb) heeft echt niemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pal had toch 640x480? dacht dat die amerikaanse standaard 7**x*** was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op 17 december 2003 @ 14:19:
pal had toch 640x480? dacht dat die amerikaanse standaard 7**x*** was?
NTSC = 720x480
PAL = 720x576
HDTV = 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Dr. Strangelove schreef op 17 december 2003 @ 00:57:
[...]

Loewe is geen Philips Matchline. Er worden wel Philips componenten in gebruikt, maar een Loewe is zeker qua beeld een betere TV dan een Philips of Sony. Zeker nu Philips op zijn topmodellen alleen nog maar PixelPlus ( :r ) heeft zitten.
Inderdaad, Loewe gebruikt een philips beelbuis, maar zij halen daar meer uit dan Philips zelf doet in zijn matchline modellen, wat te maken heeft met de electronica die de buis aanstuurt (vergelijk het maar met de (oudere) nvidia kaarten en matrox; ook op dezelfde monitor (buis) een groot verschil in beeldkwaliteit).

En wat betreft Pixelplus. Bij gewone TV uitzendingen en zeker als je ver van je TV afzit, vind ik het een enorme verbetering van de beeldkwaliteit geven. Van dichtbij is het te hard en bij DVDs zet ik het ook uit omdat die van zichzelf al veel scherper zijn, waardoor het wat onnatuurlijk begint aan te doen.

Als ik veel gewoon TV zou kijken in een grote kamer zou ik zeker voor pixelplus kiezen. Als je eigenlijk alleen DVD kijkt of een kleine kamer hebt zou ik voor een Loewe gaan.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loewe gebruikt de beste onderdelen voor hun TV's te maken, en daarnaast zijn hun toegelaten afwijkingen op onderdelen een stuk strenger dan anderen. Als je bv. een Philips TV hebt mag er bv. 6% geometrische afwijking inzitten, bij Loewe gaat dat dan bv. 3% zijn.

Ik heb een 28PW9616 die oorspronkelijk een slechte beeldbuis had (er zat 6mm verschil tussen de raster aan de linkerkant dan aan de rechterkant), die is toen netjes onder garantie vervangen door een nieuw exemplaar. Wist ik meteen ook waarom ik hem bij Megapool met korting had kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Een goed werkende PixelPlus is gewoonweg erg mooi. En dit is niet subjectief.
De techniek is nog voor verbetering vatbaar d.w.z. het verminderen van artefacten, echter het algehele beeld is gewoon zeer goed.

Mensen die zeggen zich mateloos te ergeren aan digitale artefacten zijn overigens ontzettende mierenneukers. Als ik er op ga letten zie ik ze, maar als ik naar een film kijk, kijk ik film en zit ik niet constant te flippen als ik een keer een kleine ongerechtigheid zie.

Als je op een Pixelplus last hebt van erge blokvorming of een kameffect, is het toestel niet goed of zit je naar een hele slechte bron te kijken.
Helaas is er een serie geweest die erg veel problemen had, en dat is spijtig voor degenen die zo'n toestel hebben gekocht, maar de techniek is zeker een hele vooruitgang in beeldweergave.
Dit geldt zowel voor DVD (niks te hard) als voor kabel.

Het grootste euvel is volgens mij dat veel mensen hun beeld verneuken door de gebruikersinstellingen (contrast, brightness, sharpness) te misbruiken en alle andere (foute) digitale opties zo hoog mogelijk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 02-06 15:31
Even iets heel anders dan het bovengaande. Ik ben nu al een tijdje in bezit van het volgende ht systeem:
1x marantz sr4200
1 x mordant short (ms) 905c centre
2 x ms 902 rears
2x tannoy r2's (de revolution serie)

Nu wil ik de tannoys (ondanks dat ze goed bevallen), toch weg doen om een coherenter geluidsbeeld te krijgen) Echter ik heb geen idee wat ik er voor kan vragen. Ik kan ook nergens vinden wat deze speakers zouden moeten kosten. Daarnaast ben ik niet zo kapot van tweedehands.nl dus zijn er betere advertentiepagina's voor speakers? Iemand een antwoord op beide vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:10

4POX

Everybody is wired

Als het klopt hebben loewe televisies zware kwaliteits voedingen terwijl bij de andere merken vaak een el cheapo hoog frequent voeding in zit. Ik heb een tijdje gewerkt op een TD van een winkel en 80 % van de reperaties was aan de voedingen van televisies.

Een goede voeding kost helaas veel geld.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93072 schreef op 16 december 2003 @ 22:59:
Loewe gebruikt betere electronica ;) , Sony is altijd al slecht geweest met tv's Philips is iets beter, maar het is nog steeds prul :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xdc schreef op 17 december 2003 @ 00:50:
[...]

idd dat is wel een heel duur rekje dan

maar het ziet er wel heeel geil uit

wat ik wilde weten van htfreak is wat voor ophangsysteem hij gebruikt voor de sanyo z1 , en hoeveel die heeft gekost.. dat ophang systeem
Ik heb geen idee van welke fabrikant het is, zij kost ongeveer 180 Euro heb hem gekocht bij Grobi.

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Eh, Tom Swinnen: als ik Enten hoor praten in TTT met DTS, dan heb ik nagenoeg GEEN LFE geluid, just to let you know :D

Settings zijn dan ook:
-centre = small
-L&R = large (klinkt voller, veeeeeel voller en vooral vloeiender)
-RL&RR = small

Misschien dat het daar aan ligt...

www.avpnews.com

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 18 december 2003 @ 00:37:
Eh, Tom Swinnen: als ik Enten hoor praten in TTT met DTS, dan heb ik nagenoeg GEEN LFE geluid, just to let you know :D

Misschien dat het daar aan ligt...
March of the ents - flooding of isengard ..

Dat bedoelde ik dan zo ook beetje ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Vandaag even bij een vriend wezen luisteren .. Hij had ook een HT set gekocht :) Namelijk dit :

De Onkyo DR-S2.0 :
Afbeeldingslocatie: http://www.bmk.spb.ru/img/small/79.jpg
en de Jamo Apollo HT set :
Afbeeldingslocatie: http://www.stereovideo.cz/old/0004/testy/reprosoustavy/jamo_apollo_3.jpg

Waar het duidelijk was dat de versterker/dvdspeler een mooi ding is ( mag wel, voor bijna 1400 € ) , was het even duidelijk dat de speakers hem niet echt konden volgen. De subwoofer overheerste wel ( later wel veranderd in test tone menu maar bleef toch wel geven ) , maar klonk over het algemeen nog wel goed. Genoeg "Punch for the buck" zou ik zo zeggen. De sattelites vond ik ander paar mouwen .. De center klonk niet echt als een center , nou ja , omdat het gewoon dezelfde speaker was als al de ander .. stemmen zaten precies ergens achterin. De andere speakers , en de over-all sound was niet overtuigend. Geluid bleef in de speakers , en kwam net niet los , ook op hogere volumes ( Speakers bleken ook niet al te blij op hogere volumes , gingen vervormen ) .. Over-all eigenlijk een setje boxen die niet echt veel meer waard zijn als de meeste Sony DAV setjes , maar voor de prijs ( rond de 500 € voor de hele set dacht ik ongeveer .. ) krijg je een stevige subwoofer , en een aardige set.
Heb ze niet kunnen testen met muziek , spijtig.

[ Voor 42% gewijzigd door TomSwinnen op 18-12-2003 02:47 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:26
kieskes schreef op 13 december 2003 @ 19:54:
Zo, weer een upgrade :)

CD speler:
Marantz CD17KI
[afbeelding]

Speakers:
Cabasse Farella 401
[afbeelding]

Versterker:
Unison Research S2 (op proef!)
[afbeelding]

Met Vd Hul D352 speakerkabel en D102 interlinks

Helaas nog geen fotos van hoe alles staat in m'n kamer op een target rack, hopelijk is deze week alles klaar hier in huis, zal tijd worden :)
Die marantz CD17ki ziet er geil uit! mooie design en mooi geluid natuurlijk!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

OcNewB schreef op 17 december 2003 @ 15:28:
[knip]
2x tannoy r2's (de revolution serie)

Nu wil ik de tannoys (ondanks dat ze goed bevallen), toch weg doen om een coherenter geluidsbeeld te krijgen) Echter ik heb geen idee wat ik er voor kan vragen. Ik kan ook nergens vinden wat deze speakers zouden moeten kosten. Daarnaast ben ik niet zo kapot van tweedehands.nl dus zijn er betere advertentiepagina's voor speakers? Iemand een antwoord op beide vragen?
je kan eens proberen ze aan te bieden op hear.nl of hifi.nl en natuurlijk marktplaats.nl. Ik denk dat je er wel 250+ voor moet kunnen krijgen.

ActueleWind

Anoniem: 43391

Ik lees net dat NAD binnenkort met allerlei nieuwe modellen uitkomt, o.a. de T-753 en de T-763.

Weet iemand op welke termijn dit zal plaatsvinden? Ik heb weinig zin om een T-752 te kopen als 2 weken daarna een nieuw model verschijnt.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

- Vraag je dealer
- Bel de importeur (te vinden via hifi.nl)

Great minds think alike!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:32
Een goed werkende PixelPlus is gewoonweg erg mooi. En dit is niet subjectief.
De techniek is nog voor verbetering vatbaar d.w.z. het verminderen van artefacten, echter het algehele beeld is gewoon zeer goed.

Mensen die zeggen zich mateloos te ergeren aan digitale artefacten zijn overigens ontzettende mierenneukers. Als ik er op ga letten zie ik ze, maar als ik naar een film kijk, kijk ik film en zit ik niet constant te flippen als ik een keer een kleine ongerechtigheid zie.
Grapjas. Elke mening is subjectief. Ik ben al vanaf december vorig jaar bezig met het uitzoeken van een nieuwe TV, en ik ben door alle merken behalve Loewe behoorlijk teleurgesteld. En Philips maakt het bijzonder bont met PixelPlus. Je kan jouw mening hebben, ik heb de mijne.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12
Ik heb ook gekeken naar Loewe, en dan met name de Mimo. Ik vind het n heel erg mooie TV, maar wat n ongelooflijk wazig beeld, net of er n enorme blur overheen zit. Wel jammer, want die Mimo zelf ziet er meesterlijk uit en is niet eens zo heel erg duur.

If it ain't broken, tweak it!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het ligt er ook een beetje aan hoe hoog je de eisen stelt en of je een beetje mazzel hebt. Ik heb een Sony KV28LS60 en ben zeker wel tevreden. Ik heb heeeel soms dat ik artifacts zien (met water enzo) maar dat stoort niet zo gigantisch omdat het eigenlijk ook alleen maar met TV is. De beruchte voetbalwedstrijd geeft absoluut geen problemen hiero (afgezien van de smart-functie uiteraard). Maar het beeld benadert dat van een CRT-projector natuurlijk niet....daar moet ja dan ook niet naar zoeken. Voor het gewone gebruik en zo nu en dan een filmpie is hij wel goed geschikt en ik heb er maar 670 euro voor betaald een klein jaartje geleden.

Anoniem: 86389

Ik heb mijn HT ook weer wat ge-updated met een set JBL SCS 178 als rear's :)
check mn site :)

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier een pic van mijn 6.1 'instap' HT. Ben er wel trots op, helemaal zelf betaald. ik ben nog maar 17.

Ik weet niet of het te donker is omdat de brightness en contrast van mijn beeldscherm niet hoger kan (klote 17" crt)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.hang/Pics/htnieuwste.JPG

Specs:

Front: 2x Mordaunt-Short 904
Center: Mordaunt-Short 905C
Subwoofer: Tannoy Mx-10
Rears: 3x Sony speakers van mijn oude prologic set. (wordt binnenkort vervangen door 3x MS 302).
Receiver: de bekende Yamaha RX-V440
Dvd-speler: Sony DVP-NS 330
TV: Panasonic TX-28PS10
Console: PS2

@ Mr.C4, mooie set :) ik heb die mordounts gister toevallig beluisterd en bevielen me zeer goed.
PS. de RX-V440 is toch aardig in trek :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86389 op 18-12-2003 13:55 ]

• Mr.C4
  • Niet online
Anoniem: 86389 schreef op 18 december 2003 @ 13:40:
@ Mr.C4, mooie set :) ik heb die mordounts gister toevallig beluisterd en bevielen me zeer goed.
PS. de RX-V440 is toch aardig in trek :P
Thnx.
alleen de bas van die zuilen vallen toch wel tegen. Dus een sub icm die zuilen is wel aanteraden.

Oja en de meubel heb ik gewoon gekocht bij leen bakker, ze zijn niet zo duur daar.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
kingfriko schreef op 15 december 2003 @ 16:38:
Mag ik vragen waar je dat meubel vandaan hebt , of weet iemand soms een vergelijkbaar meubel ?
wil een lager tv meubel , om straks het projectie scherm boven de tv te kunnen hangen ;)
Het is de OPPLI van de Ikea, alleen zonder wieletjes eronder.

Oppli meubel

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.nl/PIAimages/27385_PE082595_S3.jpg

Slechts € 59,-

[ Voor 4% gewijzigd door zion op 18-12-2003 16:20 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn 2 weken oude setje:

receiver * Yamaha RX-V440 RDS
fronts * Magnat motion 144
center * Magnat motion C210
speaker kabel * Monitor 4.0mm
meubel * 30 euro bij de leenbakker

bron * Abit NF7-S Nforce 2 soundstorm

Setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/S2100009.JPG

Zonder kapjes

Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/S2100011.JPG

De (voorlopige) bron:

Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/S2100002.JPG

Binnenkort even de Magnat motion 220 of 22 of 11 als rears aanschaffen.
Het is maar een klein kamertje dus een fatsoenlijke opstelling zal nooit lukken.
Subwoofer is bij muziek zowiezo niet nodig en bij films twijfel ik al of het wel nodig is.
Zodra ik weer genoeg geld heb een mooie (yamaha?) dvd speler aanschaffen.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Het is de OPPLI van de Ikea, alleen zonder wieletjes eronder.
Thnx , heb hem inmiddels ook staan hier , precies zo`n meubel als ik zocht .
nou de beamer en het scherm nog :)

kingfriko

• spaceboy
  • Laatst online: 05-06 17:35

spaceboy

Op grote hoogte

PnD: klinken die front boxen net zo goed als ze eruit zien?? Ziet er wel beetje uit als overkill....

En alhoewel je misschien verstand hebt van home-cinema, van voetbal zeker niet. ERG erg jammer, dat vlaggetje. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nieuwe foto's!

Gister gemaakt met de Canon 10D van een collega van mij. Allemaal met professionele lenzen.

B&W Nautilus 804
De 804
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0022.JPG

Blue-eyes' kabouter perspectief.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0052.JPG

Closeup van de 804
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0006.JPG

Closeup van de 804 tweeter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0008.JPG

Closeup van de granieten onderplaat.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0023.JPG

Kabelterminals
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0086.JPG

Parasound

Parasound A51
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0013.JPG

A51 uit en aanknop (wordt nooit gebruikt vanwege 12v trigger
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0064.JPG

A51 Closeup
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0061.JPG

Parasound C2
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0015.JPG

C2 lampjes
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0018.JPG

Closeup van de C2
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0028.JPG

C2 van de zij
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0049.JPG

C2 achterkant
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0099.JPG

Rack en 804. Mocht er nog een Parasound Halo DVD speler komen, dan wil ik die echt graag hebben zodat de Rotel CD speler en Onkyo DVD speler wegkunnen. Dan is het een supermooie set (vind ik zelf dan :))
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0003.JPG

HTM1
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0074.JPG

Front
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0040.JPG

(let niet op de rommel op de tafel :))
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0031.JPG
De tv staat op bovenstaande plaatje echt aan, maar door de flits is het gewoon niet zichtbaar. Hieronder dus met iets andere instellingen van de camera.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0035.JPG

Achterkant van de A51
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/C2_New/IMG_0101.JPG

Anoniem: 563

Scarp, schitterend! Niet alleen je set maar ook de kwaliteit van de foto's, prachtig hoor.

• Rappie
  • Laatst online: 03-06 12:56
dat is nog eens een nette set Scarp, wel andere prijsklasse als meeste tweakertjes, maargoed toch mooi :)

wat voor rears heb je er bij staan ?

• Scarp
  • Niet online
Die camera die gebruikt is was supermooi. Canon 10D met lenzen die een stuk duurder waren dan de camera zelf :)

De rears zijn oudere JBL speakertjes die ik nog heb. Tzt moeten hier toch echt eens 805's of 804's komen, maar voorlopig vind ik het goed genoeg voor het surround gevoel.

Qua kabels komen er nog upgrades (kimber d-60 digital coax en 3 setjes kimber hero xlr)

[quote]Scarp schreef op 18 december 2003 @ 19:15:
Rack en 804. Mocht er nog een Parasound Halo DVD speler komen, dan wil ik die echt graag hebben zodat de Rotel CD speler en Onkyo DVD speler wegkunnen. Dan is het een supermooie set (vind ik zelf dan :))

Alsof het dat nu nog niet is 8)7 :9~ :9~ :9~

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Scarp schreef op 18 december 2003 @ 19:15:
Nieuwe foto's!

Gister gemaakt met de Canon 10D van een collega van mij. Allemaal met professionele lenzen.

B&W Nautilus 804
De 804
[afbeelding]

Blue-eyes' kabouter perspectief.
[afbeelding]

Closeup van de 804
[afbeelding]

Closeup van de 804 tweeter
[afbeelding]

Closeup van de granieten onderplaat.
[afbeelding]

Kabelterminals
[afbeelding]

Parasound

Parasound A51
[afbeelding]

A51 uit en aanknop (wordt nooit gebruikt vanwege 12v trigger
[afbeelding]

A51 Closeup
[afbeelding]

Parasound C2
[afbeelding]

C2 lampjes
[afbeelding]

Closeup van de C2
[afbeelding]

C2 van de zij
[afbeelding]

C2 achterkant
[afbeelding]

[afbeelding]

HTM1
[afbeelding]

Front
[afbeelding]

(let niet op de rommel op de tafel :))
[afbeelding]
De tv staat op bovenstaande plaatje echt aan, maar door de flits is het gewoon niet zichtbaar. Hieronder dus met iets andere instellingen van de camera.
[afbeelding]

Achterkant van de A51
[afbeelding]
Wauw, wat een set man :9~ . Prachtig vastgelegd ook. Zou je willen proberen een omschrijving te geven van het geluid, plussen en (lijkt me sterk) minnen? Dit zijn m'n droomspeakers, nu het geld nog :D. Die Parasound's zijn al mooi om naar te kijken. Gaat dat een beetje samen? Welk merk kabels zijn dat aan die speakers, bevalt dat wat?

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-12-2003 20:40 ]

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Kabels zijn van Nordost. En voor zover ik weet bevalt hem dat erg goed. Hij heeft ze namelijk nog niet geupgrade :P .

Music Addicted

Anoniem: 40806

Ey Mr.C4 mooie set!
Ik had ook een vraagje, ben je tevreden over de panasonic breedbeeld? Of denk je achteraf had ik maar paar 100euro meer uit gegeven aan een sony/philips? want ik ben namelijk van plan om deze binnenkort aanteschaffen.

Alvast Bedankt :*)

• Scarp
  • Niet online
Nordost Blue Heaven (2x 4 meter) speaker kabels. Echt superkabels. Vergeleken met wat ik had (4 mm^2 standaard koper kabel, watnog steeds op center en surrounds zit) enorm veel meer detail en openheid. Maar goed, ze zijn niet goedkoop :)

Inderdaad ben ik daar erg tevreden over en zullen die ook blijven. Ik moet alleen nog een keer een kabel voor de center ervan hebben. Als ik nog eens betere surrounds koop, dan komt van hetzelfde merk een iets goedkoper type daarop, aangezien nieuwprijs van de kabels voor achter hoger zou komen te liggen dan de speakers die er achter moeten komen :)

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dames (wie, wat?) en heren, ik geloof dat mijn TV na bijna 2 jaar aan het overlijden is :'(

Bij stilstaand beeld, met name lichtere kleuren dan onstaan links en rechts vertikale verkleuringen, alsof er iets doorgebrandt is... het KAN liggen aan mijn metalen kast waar alles in staat, maar ik gok er persoonlijk niet op...

Het is een Panasonic, modelnummer weet ik zo 1-2-3 niet, in de winkel gekocht als zijnde nieuw, doch wel een plankmodel (en kreeg er verdomme gewoon geen korting op)

Iemand suggesties?

www.avpnews.com

Nieuwe woning, nieuwe opstelling :)

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/wonen/KZLSTR_5/200312/huiskamer.jpg

Speakers zijn voorlopig nog alleen de B&W Nautilus 804 (zelfde als Scarp hierboven), komen ooit nog een HTM1 en 805 setje bij.

Voor de rest staat onder de TV en ernaast:

- Rotel RMB 1095 (5x200watt 8Ohm)
- Marantz SR6300 (gebruikt als pre/pro, komt volgend jaar een nieuwe Rotel in de plek)
- Pioneer DV-454-K
- Marantz CC4300

Dan ook nog:

- APC Linefilter (die de hele tijd tussen normaal en laag schakelt, moet dringend een aparte groep voor komen dus)
- HTPC met een P3 800, 512MB, SB Live Platinum en Radeon 7000 met S-VIDEO out (31 euri, ik zie geen verschil in kwaliteit met mn 9500)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

scarp & melvin, gaan jullie ook nog een biemer aanschaffen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Melvin heeft duidelijk GEEN 10D gebruikt ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

JT

VETAK y0

JvS schreef op 18 december 2003 @ 23:55:
Brilletje nodig ? B) Niet teveel achter de pc, beschadigd je ogen :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En bedankt he scarp... Was totdat ik die parasounds zag ervan overtuigd dat mijn Harman Kardon kwa design het mooiste was wat er te vinden is... Nu moet ik weer gaan sparen voor een parasound set :S Heel fijn...

Maar wel een schitterend ensemble ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ik zal me collega maar back-uppen met het feit dat ik het best wel scherp gezien vindt dat hij een andere camera gebruikt heeft voor het nemen van z'n foto. B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 13:40
JvS schreef op 18 december 2003 @ 23:55:
Nee, een Nikon E2000 B)

Als je een 10D op 1600 iso zet zien de foto's er trouwens precies zo uit ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Azrael op 19-12-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 15:34
melvin mooi huisje hoor _/-\o_ 3kmr hoek-app?
heb je nu geen center en rear speakers meer?

en mischien kan scarp ff op bezoek komen met die vriend om wat top-pics te schieten ;)

scarp zeer mooie pics :9~ :9~ nu nog 1ab ipv 7 :) en een lcd-tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marz01 schreef op 19 december 2003 @ 00:45:
melvin mooi huisje hoor _/-\o_ 3kmr hoek-app?
heb je nu geen center en rear speakers meer?

en mischien kan scarp ff op bezoek komen met die vriend om wat top-pics te schieten ;)

scarp zeer mooie pics :9~ :9~ nu nog 1ab ipv 7 :) en een lcd-tv ;)
Nee gewoon een vrijstaand huis gekocht, kan ik tenminste ook echt alles uit mn set halen wat erin zit :)

Center en rear speakers had ik niet meer. Ik heb mn 602/601/LCR60 set verkocht en toen de 804's gekocht met de 1095 als amp. En daar ga ik nu op verder bouwen. 't Is iig wel de bedoeling dat het ooit volledig surround wordt. Misschien gaan de 804's wel als surround dienen en komen er andere front speakers maar dat zal niet voor het eerste jaar zijn.
En ergens daartussen nog een subwoofer natuurlijk. De 800 en 805 van B&W zijn mooie dingen, maar vreselijk duur :'(

En ivm die foto: 't is gemaakt met een Nikon Coolpix 2000 en daarna redelijk wat opgefokt in Photoshop door mij omdat hij te wazig was. Stuk of 20 keer de "Sharpen more" filter gebruikt ofzo >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 19-12-2003 07:37 . Reden: Ik klik echt veel te vaak op de quote knop ipv de edit knop... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
marz... de parasound AB moet wel alles gaan vervangen, maar heb nog niet alles er goed in.

@gitaarwerk: nee, geen beamer. Daar zou ik zelf niet meer dan 2 mille voor uit willen geven (als ik dat al had), maar de beeldkwaliteit in die prijsklasse vind ik nog steeds niet geweldig. Ik geef dan liever iets meer uit voor een goede 36" breedbeeld. TV kijken doe ik toch vrij vaak, dus heeft dat mijn voorkeur.

@melvin: betere opstelling zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beamer staat ook nog niet op mn verlanglijstje, misschien ooit eens een plasma TV, maar dat is dan wel pas zodra die dingen echt HDTV aankunnen (1920x1080) via een DVI-I interface. En 80" groot zijn ofzo B)

Op zich zou ik in de kelder wel een apart HT kunnen maken, daar heb ik een ruimte van 4.5 op 10 en 2m hoog over, maar ik vind het gezelliger om alles in de woonkamer te integreren.

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 19-12-2003 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

En hoe denkt je partner daar over? :) Als ik een kelder zou hebben zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

scarp, vraagje voor jou... Zit op de site te kijken van die parasound halo serie... En daar zie ik een "controller" serie... Mijn vraag is, wat doet zoiets? Fungeert dat als een schakelbox ofzow? Of vervangt het je voorversterker?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 13426 schreef op 19 december 2003 @ 07:36:
Een beamer staat ook nog niet op mn verlanglijstje, misschien ooit eens een plasma TV, maar dat is dan wel pas zodra die dingen echt HDTV aankunnen (1920x1080) via een DVI-I interface. En 80" groot zijn ofzo B)

Op zich zou ik in de kelder wel een apart HT kunnen maken, daar heb ik een ruimte van 4.5 op 10 en 2m hoog over, maar ik vind het gezelliger om alles in de woonkamer te integreren.
hehe..ik dacht al, mooi set, maar een normale tv?? :P kan niet he ;)

ik heb niet zo heel lang geleden nog ff op een plasma tv (redelijk groot) ps2 zitten spelen :) , ik vond toch het niet zo mooi als een beamer hoor... en ook plasma tv's maken weer zo een klote pieptoon (dat is een hele grote reden waarom ik geen tv's wil :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298 schreef op 19 december 2003 @ 08:06:
En hoe denkt je partner daar over? :) Als ik een kelder zou hebben zou ik het wel weten.
't Is eigenlijk zij die bepaald heeft dat het in de woonkamer komt. Ik maak er dan alleen een projectje van om dat zo netjes en efficient mogelijk te doen :)

@Gitaarwerk: Een beamer of CRT als TV gebruiken is toch ook niet echt ideaal, als je uitgaat van 4u TV per dag. Ideaal is eigenlijk een TV voor TV kijken en dan een leuk verborgen CRT of beamer met een uitrolbaar projectiedoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

4 uur tv kijken per dag op een crt kun je ruim 7 jaar volhouden. Maar zelf gebruik ik hem ook enkelt voor dvd-tjes, blijft het nog een beetje speciaal. CRT zit ook met opwarmtijd en dan is een tv gewoon practischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Scarp schreef op 18 december 2003 @ 19:15:
Nieuwe foto's!

Mooie set!

Alleen de foto's ben ik niet zo over te spreken. Zeker met een Canon 10D moeten veel betere resultaten te behalen zijn!
Geen enkele foto is echt mooi scherp, composities zijn ook niet echt super, maar dit is bij object fotografie als HT ook wel wat moeilijker.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94237

scarp die granieten platen onder de 804's zijn die los te krijgen? en wat kost zoiets.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@portohos002:
http://www.cromarbo.com/nl/servicesd.html

http://www.kloosterzielnatuursteen.nl/

etc. etc...

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

scarp: _o_ mooi!!! ben jalours :P Vooral de lampjes achter de knopjes zijn zo mooi :9~

Ooit stond er in het eerdere deel van dit topic iemand die een crt beamer had, en zowel als front en rears electrostaten had, bioscoop stoelen enz. enz. Ik dacht eerst nog dat scarp dat was, maar dat is dus niet zo. Iemand die dat wel is hiero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Anoniem: 40806 schreef op 18 december 2003 @ 21:00:
Ey Mr.C4 mooie set!
Ik had ook een vraagje, ben je tevreden over de panasonic breedbeeld? Of denk je achteraf had ik maar paar 100euro meer uit gegeven aan een sony/philips? want ik ben namelijk van plan om deze binnenkort aanteschaffen.

Alvast Bedankt :*)
Thnx.
Ik ben wel tevreden met de panasonic breedbeeld. Kostte mij 875 euro vorig jaar. Een philips kostte toen iets van 1100, het verschil was dus te groot naar de kwaliteit van de philips heb ik toen maar ook niet zo goed gekeken. De pana vond ik wel beter dan de sony en jvc in dezelfde prijsklasse maar voor iedereen is het verschillend. Je moet maar zelf kijken, wel met dvd vergelijken en niet met tv-uitzendingen.
Hij heeft wel last van een lichte brom, irritant als er een lange stille moment is in een film alleen dat gebeurd niet zo vaak. En de zapsnelheid is laag maar dat maakt voor mij niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op 19 december 2003 @ 13:04:
scarp: _o_ mooi!!! ben jalours :P Vooral de lampjes achter de knopjes zijn zo mooi :9~

Ooit stond er in het eerdere deel van dit topic iemand die een crt beamer had, en zowel als front en rears electrostaten had, bioscoop stoelen enz. enz. Ik dacht eerst nog dat scarp dat was, maar dat is dus niet zo. Iemand die dat wel is hiero?
Je bedoelt garmt z'n HT zeker ? Komt overeen met je omschrijving, behalve de bioscoop stoelen. Hij heeft idd een indrukwekkende set, en hij blijft maar upgraden :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 19-12-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

MikeyMan schreef op 19 december 2003 @ 00:29:
En bedankt he scarp... Was totdat ik die parasounds zag ervan overtuigd dat mijn Harman Kardon kwa design het mooiste was wat er te vinden is... Nu moet ik weer gaan sparen voor een parasound set :S Heel fijn...

Maar wel een schitterend ensemble ;)
Of jij hebt een aparte smaak of je hebt nog veeel te weinig gezien........er zijn wel een heleboel mooie apparaten op de markt. Zal ff een teasertje plaatsen van wat aardig spul:

Afbeeldingslocatie: http://www.belcantodesign.com/images/prepro_angle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.belcantodesign.com/images/p_player_wide.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moremusic.nl/thetaproducten/casablancasilver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moremusic.nl/thetaproducten/dreadnaught.jpg

Afbeeldingslocatie: http://moremusic.nl/thetaproducten/carmen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 13426 schreef op 17 december 2003 @ 14:44:
Loewe gebruikt de beste onderdelen voor hun TV's te maken, en daarnaast zijn hun toegelaten afwijkingen op onderdelen een stuk strenger dan anderen. Als je bv. een Philips TV hebt mag er bv. 6% geometrische afwijking inzitten, bij Loewe gaat dat dan bv. 3% zijn.
Dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Philips maakt buizen in verschillende kwaliteiten, zeg maar van A tot en met D, waar A de beste is. De A kwaliteit gaat naar Loewe en B gebruiken ze zelf. C gaat naar Aristona/Erres (bestaat dat nog) en D naar de rest.

PixelPlus schijnt toch erg goed te zijn. Ik sprak met Frank van HTForum, die ISF calibraties uitvoert en hij vind Philips met PixelPlus nog altijd het beste. Tenminste...als ze gecalibreerd zijn. Standaard is elke TV vreselijk slecht afgesteld en zelf calibreren is niet 100% te doen. Hij doet dat met meetapparaten en een laptop en dan is je TV/Beamer echt goed afgesteld. Aangezien Frank dagelijks met allerlei TV's in de weer is, beschouw ik hem toch wel als een autoriteit op dit gebied.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Mijn nederige "Home Cinema", bestaande uit 28" Thomson TV met ingebouwde dvd speler. Verder een antieke Akai versterker, een UM01 ofzo, met Mordaunt-Short 902's. Klinkt voor het geld heel leuk, ik ben zelfs best tevreden over de bass, gaat imho erg diep voor zulke speakers. En nee ze staan niet echt "akoestischverantwoord" maarja ik kijk wel hoe ik dat een keer op ga lossen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~smi01728/HT.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op 19 december 2003 @ 15:45:
[...]

Of jij hebt een aparte smaak of je hebt nog veeel te weinig gezien........er zijn wel een heleboel mooie apparaten op de markt. Zal ff een teasertje plaatsen van wat aardig spul:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je effe 30000 - 40000 Euro op tafel kan leggen is een Theta setup inderdaad interessant ;) , ze zakken niet veel in prijs ook 2e hands zeer prijzig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
@MikeyMan: de C2 is een Pre-amplifier en (Surround) Processor. Word ook wel Controller genoemd. Oftewel hij neemt het pre-amplifier werk voor zich en het decoderen van de formaten (dd, dts, etc). Daarnaast zit er video switching, daarom wordt het ook wel A/V Pre-amp ofzo genoemd. Andere voorbeelden zijn bv de Rotel RSP1066, Lexicon MC12, etc.

@Wimpie: dat sommige foto's niet super zijn ligt aan mij omdat ik ze zelf heb gemaakt. Was mijn eerste keer werken met een digitale spiegel reflex camera. Een aantal hebben extra een deel onscherp (Depth of View). Daarnaast is bijna alles uit de hand geschoten, waarbij een statief had geholpen om de boel beter scherp te krijgen. Ook is het lastig werken in het donker. Tzt nodig ik mijn collega nog eens uit met z'n camera spullen waaronder studio lampen enzo.

@porthos002: die platen zijn speciaal gemaakt voor de speakers. Samen met iemand anders hebben we er 4 van laten maken. De vorm komt van de onderplaat van de 805 stands af. Kosten waren geloof ik zo'n 150 euro per plaat. Let op het is 4 cm dik graniet wat sowieso niet goedkoop is, daarnaast zagen, polijsten en waxen.

@zimbab: Theta is Cooooooooooooooool ... echt gaaf spul, maar bereduur.

@ht-freak: als je ze al 2e hands kan kopen dan zijn ze wel duur of je moet een mazzeltje hebben zoals iemand van een ander forum had... die heeft een schijntje voor de casablance II betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Hieronder mijn huidige opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.nobs.nl/~gerben/tv/tv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nobs.nl/~gerben/tv/dvd.jpg

Specs:

TV - JVC AV28X37S
Is een maand oud en geeft prachtig beeld. Ik ben er helemaal weg van :)

DVD-speler - Kenwood DVF-R4050 - 5 Disc Changer
Mooi apparaat, alleen een zeer groot beest, het heeft de afmetingen van een redelijke reciever :)

Video - Daewoo DV-K485
Een videorecorder...

Mijn HT set is dus nog niet compleet. ik ben nu aan het sparen voor een reciever plus twee zuilen. Later misschien nog een center speaker en de rear speakers.

Voor de reciever denk ik aan de bekende Yamaha RX-V440 RDS (mooie prijs/kwaliteit verhouding).

Ik heb alleen nog geen idee welke zuilen ik moet aanschaffen. Er is gewoon teveel keus. Ik kijk regelmatig op kieskeurig.nl om reviews te lezen maar ik kom er niet echt uit.

Voor de speakers wil ik tussen de 150-300 euro per speaker uitgeven.

Op zich ben ik geen audiofiel maar ik ben wel iemand die van kwaliteit houdt. Kunnen jullie mij tips geven voor 2 goede speakers?

En ja, ik weet het, ik moet eigenlijk naar een winkel gaan om te luisteren maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 20-12-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 68556 schreef op 20 december 2003 @ 20:04:
Voor de speakers wil ik tussen de 150-300 euro per speaker uitgeven.

Op zich ben ik geen audiofiel maar ik ben wel iemand die van kwaliteit houdt. Kunnen jullie mij tips geven voor 2 goede speakers?

En ja, ik weet het, ik moet eigenlijk naar een winkel gaan om te luisteren maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen :)
Er is gewoon zoveel mooie keuze in speakerland tegenwoordig ! Ik kan alleen maar de volgende merken met een warm hart aanbevelen omdat ik er zelf positieve ervaring mee heb gehad : Celestion , JBL , Tannoy , Mission , Magnat .. er zijn natuurlijk vééél meer goede speakers , maar moest ik nog op zoek zijn , ik zou bij deze merken gaan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wow..dat theta spul ziet er gelikt uit :9~ kost volgends mij ook een hoop...ziet er zowieso erg degelijk en stijlvol uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
TomSwinnen schreef op 20 december 2003 @ 20:35:
[...]

Er is gewoon zoveel mooie keuze in speakerland tegenwoordig ! Ik kan alleen maar de volgende merken met een warm hart aanbevelen omdat ik er zelf positieve ervaring mee heb gehad : Celestion , JBL , Tannoy , Mission , Magnat .. er zijn natuurlijk vééél meer goede speakers , maar moest ik nog op zoek zijn , ik zou bij deze merken gaan zien ;)
Waarom neem je Tannoy voor op Kef mijne heer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

duponjan schreef op 21 december 2003 @ 00:16:
[...]

Waarom neem je Tannoy voor op Kef mijne heer? ;)
Heb Kef nog nooit gehoord , kan er dus weinig over zeggen dan hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Gitaarwerk schreef op 20 december 2003 @ 22:45:
wow..dat theta spul ziet er gelikt uit :9~ kost volgends mij ook een hoop...ziet er zowieso erg degelijk en stijlvol uit!
Ziet er Romeins uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

intreseerd me niets!!! :P ik wil die meuk wel hebben :9~ :9~ :9~ !!...

[ Voor 15% gewijzigd door gitaarwerk op 21-12-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 01:12:
[...]

intreseerd me niets!!! :P ik wil die meuk wel hebben :9~ :9~ :9~ !!...
Nou....dan maar ff de prijslijstjes: http://moremusic.nl/prijzen.html
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.