Verwijderd
Maar wat denken jullie, wanneer zouden die duals een beetje betaalbaar worden?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
nou tegen de zomervakantie zou het nog maar weinig kosten .. ik weet het niet precies..
Wat ik ook niet snap is dat jullie 4X schijfjes op 8X kunnen proberen, sommige schijfjes willen maar max 2,4X hier, hoe kan ik ze dan ooit sneller proberen? Moet toch kunnen... Met cdr's kon je ook altijd 16X schijfjes op 24X fikken etc =/
[ Voor 58% gewijzigd door ephymerous op 09-03-2004 23:24 ]
XXXVI
dat eerste -> geen ideeephymerous schreef op 09 maart 2004 @ 23:17:
Klas op irc dat deze fikker ok Plextor firmware aan kan? Zoja, welke moet ik dan hebben?
Wat ik ook niet snap is dat jullie 4X schijfjes op 8X kunnen proberen, sommige schijfjes willen maar max 2,4X hier, hoe kan ik ze dan ooit sneller proberen? Moet toch kunnen... Met cdr's kon je ook altijd 16X schijfjes op 24X fikken etc =/
dat van die schijfjes sneller kunnen fikken dan waarvoor ze gemaakt zijn ligt aan je media die je gebruikt
Verwijderd
dat 2e: de dvd geeft zelf door hoeveel speed ie max is aan de brander, dus als er een 4x id op staat kun je tot max 4x gaan, met een 8x id kun je tot 8x
Mjah die schijfjes van mij werken top in een 1300, maar in mn 2500 dus niet, is dat ding dan blind en kan de brander de max snelheid niet lezen? =/Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:27:
dat eerste - van de 1300 heb ik ook roddels gehoord dat ie veel weg heeft van de plextor, al kan ik dat niet bevestigen, en al helemaal niet van de 2500.
dat 2e: de dvd geeft zelf door hoeveel speed ie max is aan de brander, dus als er een 4x id op staat kun je tot max 4x gaan, met een 8x id kun je tot 8x
XXXVI
Verwijderd
Al gedaan.... in dvdfikker van pa (Acer Aspire 1454) gaan ze ook op 4X, wt ik me afvraag, kan je die gegevens dat je dvdr maar op 2,4X wil niet vervalsen? Zodat je zelf een snelheid in kan stellen?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 23:25:
kan ook zijn dat de brander ze gewoon niet goed kan branden, want de 2500 is wel degelijk anders, mijn tip van de dag: kijk eens in het nec 2500 media topic!
XXXVI
Verwijderd
Ik heb dus een probleem, ik heb laatst de Nec 2500 aangeschaft en op me computertje gezet maar ik ben niet bepaald een tweaker dus heb niet super veel verstand ervan
maar goed het probleem is dus: Als ik nero start en wil branden dan ziet hij de brander als een image brander. Als ik begin met branden vraagt hij waar de image staat.
Ik weet niet zkr of het met de brander zelf te maken heeft maar ik kan niks vinden erover. Dus iemand die misschien weet wat ik moet doen?
Welke versie van Nero gebruik je?Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 00:15:
Ik weet niet of dit de perfecte plek was maar 't leek met niet handig om hiervoor meteen een nieuwe topic aan te maken.
Ik heb dus een probleem, ik heb laatst de Nec 2500 aangeschaft en op me computertje gezet maar ik ben niet bepaald een tweaker dus heb niet super veel verstand ervan![]()
maar goed het probleem is dus: Als ik nero start en wil branden dan ziet hij de brander als een image brander. Als ik begin met branden vraagt hij waar de image staat.
Ik weet niet zkr of het met de brander zelf te maken heeft maar ik kan niks vinden erover. Dus iemand die misschien weet wat ik moet doen?
Als je nog 5.5.*.* hebt, dan moet je bij Ahead.de even de laatste update halen.
Linkje
Dat wordt dan versie 5.5.10.56 en die ziet 'em wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Jur op 17-03-2004 09:09 . Reden: Link toegevoegd. ]
jaJur schreef op 17 maart 2004 @ 08:26:
Als je nu zo'n brander koopt, wat is dan de firmware versie?
Is dat al de laatste, dus 1.0.6?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb nu sinds een weekje ook de NEC2500a, maar tot dus ver wou ie nooit sneller branden dan 1x op Nero 6.3.0.3. Alles stond goed ingesteld...
Nou heb ik gister is naar de firmware gekeken. Deze was al 1.06, maar flashen kon geen kwaad in mijn ogen dus dat heb ik toen maar ff gedaan.
Na de reboot brand Nero ineens mijn dvd's wel goed en heb ik zelfs de keuze om ze op 6x te branden
Oftewel; mocht je problemen hebben, probeer altijd een nieuwe firmware, zelfs als je al de v1.06 hebt!
[ Voor 22% gewijzigd door _MaLa_ op 17-03-2004 10:06 ]
Verwijderd
Dit alles nog steeds met DE nero 5.5.10.42.
Gaat dit ook gelden voor de NEC 2500a?Mensen met een DVDRW824 8x single-layer brander kunnen medio maart een firmwareupgrade downen, zodat ze ook dual-layer kunnen branden.
Bron: http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=21731
Zou niet verkeerd zijn dan!
[ Voor 12% gewijzigd door bosaap22 op 17-03-2004 23:40 ]
Ik kan mijn cdrw's alleen op minimaal 10x branden....Waarom niet op 4x of 8x??
Ondersteund de firmware dat niet?
Ik brand met Nero en alcohol 120%
mocht dit eerder in dit topic of in het comatibiliteits topic zijn voor gekomen: mijn excuses....ik heb geen tijd (gehad) dit allemaal door te lezen....
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:02 ]
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
ik heb platinums spindle van 25, kan mn dvds prima fikken op 4x! net nog pulp fiction gefikt werkt perfect in beide standalone dvdspelers hier in huis.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:40:
Is dat een 8 speed brander ? Heeft dat zin dan jongens,...het blijkt in de praktijk behoorlijk lastig om met een constante kwaliteit op 4 speed te branden. Ik heb zelf een NEC 1300 (Herman's firmware 1.07) die ik gebruik met DVDshrink en Nero. In combinatie met Princo 4x, MAM-E 4x, Traxdata 4x is het mij in ieder geval nog niet gelukt ! Ja af en toe lukt er eentje op 4x maar dat is meer een uitzondering dan regel. Ik ga nu maar Mitsui's bestellen, misschien dat dat gaat lukken. Voorlopig blijf ik maar op 2x speed branden, dat blijkt de meest betrouwbare setting !
ik heb een fikker met het type nr: IDE1008 volgens mij ook een NEC maar weet ik niet zeker.
Verwijderd
Zie op de site van herrie 2 x de 1.06 staan: eentje van 19-12-2003 en eentje van 08-01-2004: zijn die gelijk of is de nieuwere anders ofzo; versie is nl gelijkVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 10:53:
Nieuwe firmware 1.06 er overheen gezet (herrie 1.06)
Ik heb namelijk een lianli c01-a aluminium frontje en mijn lade gaat niet meer vanzelf dicht. Ik moet het frontklepje omlaag houden anders gaat hij niet dicht.
Mijn frontje:

Uiteraard niet te veel kracht zetten.
Verwijderd
Thx, pak ik die ook gewoon...;)Xolon schreef op 20 maart 2004 @ 00:08:
zat ik ook bij te twijfelen toen ik daar was. Zou gewoon de diegene van de laatste datum nemen, die had geloof ik de meeste downloads en geen problemen vermeld...
Verwijderd
Mijn Playstation 2 spellen wilden het niet lekker doen in de Pioneer A05 van Medion (Aldi) PC, het duurde ook veel te lang (1x) voordat deze klaar waren. Ik gebruikte Nashua 1x media (DVD-R)
Mijn vraag was: Heeft iemand al ervaringen met de 2500 i.v.m. branden van PS2 spellen?
en zo ja, welke media gebruik je?
Bedankt
CeBIT: NEC ND-2500A kann Double-Layer
Auf der CeBIT hatten wir die Möglichkeit mit Ralf Wolf, dem Pressesprecher von NEC, ein paar Worte zu wechseln. Wie uns dieser mitteilte, arbeitet man bei NEC an einem Firmwareupdate für den ND-2500A, damit dieser auch Double-Layer Medien beschreiben kann. Ob das benötigte Firmware-Update jedoch jemals erscheint, ist von mehreren Faktoren abhängig.
Zum einen wäre da die bei DVD DL erzielte Brennqualität und zum anderen ist man bei NEC momentan natürlich auch noch stark auf die Rohlingindustrie angewiesen, da ja entsprechende Double-Layer Medien auch noch in den Kinderschuhen stecken und sich immer noch diverse Parameter ändern können.
Es bleibt abzuwarten, wie sich die Zukunft des ND-2500A entwickelt - rechnen kann man, wenn überhaupt, frühestens ab der zweiten Jahreshälfte mit den entsprechenden Modifikationen an der Firmware.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
webOS all the way!
begrijp ik nu goed dat je door middel van die booktype .. een DVD+R voor een dvdspeler of een console een DVD-R tintje kan geven .. waardoor +r in een -r lezer werkt ??
Interessant. Waar heb je dat vandaan?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Met bitsetting kun je iedere type DVD (±R) omzetten in booktype DVD-ROM. En dat laatste word zo'n beetje door 99.9% van alle DVDspelers gelezen. Wel handig, als je bijvoorbeeld een DVDspeler hebt die alleen - kan lezen, terwijl DVD+R media een stuk goedkoper is dan DVD-R media.knights16 schreef op Tuesday 23 March 2004 10:18
Ik ben echt al vanaf het begin van dittopic hier actief ..
begrijp ik nu goed dat je door middel van die booktype .. een DVD+R voor een dvdspeler of een console een DVD-R tintje kan geven .. waardoor +r in een -r lezer werkt ??
Of als je een Liteon 811 hebt: dan kun je je DVDtjes tenminste op 8x branden (+R) ipv op 4x (-R).
[ Voor 6% gewijzigd door Kajun op 23-03-2004 16:56 ]
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Wow, dat had ik niet verwacht. Veel mensen waren van mening dat de huidige DVD laser niet sterk genoeg was om ook dual layer te beschrijven. Maar kan blijkbaar toch wel.Spice schreef op Tuesday 23 March 2004 16:12 http://www.computerbase.d...t_nec_nd2500a_doublelayer
Ik denk alleen niet dat het branden van dual layer DVDtjes al te snel zal gaan (1x? De nieuwe Philips kan ook maar 2.4x). Desalniettemin, het zou mooi zijn als de firmware released wordt...dit jaar.
Voor zover ik weet *moet* je PS2 Games op 1x branden, anders is de kans erg groot dat je PS2 moeite heeft om je gebrande DVD te lezen. Dus met 1x media is er op zich niks mis mee.JRD2004 schreef op Saturday 20 March 2004 15:52
Mijn Playstation 2 spellen wilden het niet lekker doen in de Pioneer A05 van Medion (Aldi) PC, het duurde ook veel te lang (1x) voordat deze klaar waren. Ik gebruikte Nashua 1x media (DVD-R)
Mijn vraag was: Heeft iemand al ervaringen met de 2500 i.v.m. branden van PS2 spellen?
Verbatim DataLifePlus DVD-R schijnt heel goed te zijn. Je kunt beter de wat duurdere media nemen, dan heb je een veel grotere kans dat je PS2 hem pakt.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Verwijderd
Ik miste idd iets: had any-dvd nog op de achtergrond meedraaienVerwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:58:
[...]
Nou, heb ik dus gedaan.....zonder succes: krijg een FLASH-error
Mis ik iets...

doet het nu wel
Verwijderd
JRD2004 schreef op Saturday 20 March 2004 15:52
Het kopieren van ps2 games op een 2500 gaat goed. Ik maak eerst een image met RecordNow MAX en dan branden op dvd. Ik gebruik Arita en Imation deze leest mijn ps2 goed. Maar ik ga toch binnenkort over op goede, duurdere media omdat dit beter is voor je laser.
Verwijderd
[edit] Laat maar. Heb al gevonden. [edit]
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:29 ]
Verwijderd
waar dan?Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:28:
Waar kun je de nieuwste firmware downloaden, want ik kan het niet vinden op de nec site (www.nec.co.uk).
[edit] Laat maar. Heb al gevonden. [edit]
ik kan namelijk weinig vinden over de PS2 beveiliging wbt backups e.d.
Je moet altijd een modchip hebben, omdat er een gedeelte op de DVD beschreven is die niet te schrijven is met een DVD brander. Booktype DVD-Rom is alleen handig met DVD+R(W)'s zodat ze beter in de PS2 gelezen kunnen worden!knights16 schreef op 25 maart 2004 @ 13:09:
Als ik nu een perfecte 1-1 kopie maak van een Playstation manier, en deze als zijnde dvd-rom bookmark .. daar trapt mijn ps2 zeker niet in ?
webOS all the way!
Windows: http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107b3.rar
DOS: http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107b3dos.rar
Booktype wordt volledig gesupport. Booktype kan ingesteld worden met DVDInfoPro (www.dvdinfopro.com) en daarna kan je prima met Nero branden!
Veel plezier met testen!
P.s. Extra DVD+R media support (o.a. POMSC001 002, MEDIA ID001, 001 en anderen komt binnenkort!)
[ Voor 34% gewijzigd door Hermanvh op 26-03-2004 05:03 ]
webOS all the way!
Verwijderd
Hopelijk krijg je de Ritek R03 onderteuning er ook snel in. Ben altijd blij met je firmwares
Nu las ik ergens dat de NEC branders aanzienlijk stiller zijn (en ook te regelen met nero speed?) dan de Lite-on's, een sterk argument voor de NEC dus, aangezien ze voor de rest niet veel verschillen.
Ik wil namelijk in m'n nieuwe pc alleen een dvd brander stoppen, daar kan je immers alles mee doen (of zijn er argumenten voor een apparte cd/dvd player?), maar die moet wel een beetje stil zijn.
Zijn er mensen die met zowel de NEC als de Lite-on branders ervaringen hebben wat betreft geluid?
ik weet wel dat NEC 'excellent' dvd burning quality heeft volgens een review..
ik ben heel erg blij dat ik gekozen heb voor deze dvd fikker..!
ik zou niet echt twijfelen
Heb je hier al gekeken?knights16 schreef op 25 maart 2004 @ 13:09:
Als ik nu een perfecte 1-1 kopie maak van een Playstation manier, en deze als zijnde dvd-rom bookmark .. daar trapt mijn ps2 zeker niet in ?
http://www.psxforum.com/index.php
Geweldig werk heb je verricht manHermanvh schreef op 26 maart 2004 @ 05:00:
Net ook de eerste test versie met 4x DVD+RW support gemaaktEn zoals met beta 2 ook weer 6x DVD+R voor RICOHJPN R01! Tevens is ie RPC1 + de rip-lock verwijderd!
Booktype wordt volledig gesupport. Booktype kan ingesteld worden met DVDInfoPro (www.dvdinfopro.com) en daarna kan je prima met Nero branden!
Veel plezier met testen!
P.s. Extra DVD+R media support (o.a. POMSC001 002, MEDIA ID001, 001 en anderen komt binnenkort!)
Weet je al hoe het komt dat sommige mensen schijfjes -- die ze voorheen op 6x konden branden -- met de nieuwe firmware nu maar op 4x kunnen branden?
Ik heb zelf geen Lite-on, maar ik kan je wel vertellen dat de NEC heel, heel stil is. Je hoort hem nauwelijks. De CPU fan zal hem waarschijnlijk wel overstemmen.Devilsown schreef op 26 maart 2004 @ 10:19:
Ik wilde eigenlijk kiezen voor de Lite-on, vanwege de booktype setting, maar dat argument gaat geloof ik niet meer op.
Nu las ik ergens dat de NEC branders aanzienlijk stiller zijn (en ook te regelen met nero speed?) dan de Lite-on's, een sterk argument voor de NEC dus, aangezien ze voor de rest niet veel verschillen.
Ik wil namelijk in m'n nieuwe pc alleen een dvd brander stoppen, daar kan je immers alles mee doen (of zijn er argumenten voor een apparte cd/dvd player?), maar die moet wel een beetje stil zijn.
Zijn er mensen die met zowel de NEC als de Lite-on branders ervaringen hebben wat betreft geluid?
Wat de Lite-on o.a. wel beter in is:
*hogere gemiddelde CD/DVD writing speeds (CLV t.o.v. NEC's Z-CLV)
Daar staat tegenover dat de NEC betere burn quality heeft (wat belangrijker is dan dat de Lite-on een minuutje sneller is op 8x writing), ondersteuning voor 8x DVD-R, betere mediasupport. En blijkbaar ook Dual Layer support later dit jaar..
*betere error correction
de NEC is hier blijkbaar niet goed in, maar ik heb zelf het nog niet echt kunnen testen met beschadigde schijfjes.
*betere backups van cds met Safedisc beveiliging
Vind ik zelf niet belangrijk, aangezien je beter een aparte DVDrom kan halen voor het rippen..
Verwijderd
thanx man... hier kunnen we wat meeHermanvh schreef op 26 maart 2004 @ 05:00:
Net ook de eerste test versie met 4x DVD+RW support gemaaktEn zoals met beta 2 ook weer 6x DVD+R voor RICOHJPN R01! Tevens is ie RPC1 + de rip-lock verwijderd!
Veel plezier met testen!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 19:57 ]
Met Beta 3 kunnen ze weer op 6x, ook de DVD+RW's die teruggezet waren naar 2.4x doen het weer op 4xKajun schreef op 26 maart 2004 @ 14:26:
Geweldig werk heb je verricht man
Weet je al hoe het komt dat sommige mensen schijfjes -- die ze voorheen op 6x konden branden -- met de nieuwe firmware nu maar op 4x kunnen branden?
Er waren blijkbaar andere write strategies geïmplementeerd. Ik heb die van de 2500A 1.06 firmware er dus weer ingezet voor het merendeel een van de +R's en alle +RW's
webOS all the way!
Nu heb ik al meerdere malen getwijfeld mbt de aanschaf.
Is het wel verstandig om nu nog een standaard DVD-brander aan te schaffen, of zal ik nog ff wachten tot de dual-layer er zijn. Hoe lang zal dat ong. nog duren, voordat ze in de winkel liggen ?
Voor de prijs van 85,- hoef je het niet te laten.. Maar ik kan er zeker nog wel een tijdje mee vooruit zeker als ik deze Nec 8x brander aanschaf?
Iemand die me kan overhalen tot aanschaf van de Nec
Als je even terugleest kan je zien dat de NEC ND-2500 d.m.v een firmware update in de toekomst dual compatible gemaakt kan wordenSandeR schreef op 26 maart 2004 @ 21:00:
Ik ben ook op zoek naar een Dvd-Brander.
Nu heb ik al meerdere malen getwijfeld mbt de aanschaf.
Is het wel verstandig om nu nog een standaard DVD-brander aan te schaffen, of zal ik nog ff wachten tot de dual-layer er zijn. Hoe lang zal dat ong. nog duren, voordat ze in de winkel liggen ?
Voor de prijs van 85,- hoef je het niet te laten.. Maar ik kan er zeker nog wel een tijdje mee vooruit zeker als ik deze Nec 8x brander aanschaf?
Iemand die me kan overhalen tot aanschaf van de Nec![]()
Verwijderd
MAM DVD-R; mediacode MCI4XG-01: speed 2x: Power calibration error
ARITA DVD-R; mediacode RITEKG04: speed 4x: NO PROBLEMS
ARITA DVD+R; mediacode RICOHJPNR01: speed 6x: Power calibration error
ARITA DVD+R; mediacode RICOHJPNR01: speed 4x: Power calibration error

Probeer nog even de laatste op 2x, maar moet toch hoger kunnen
Das nog helemaal niet zeker als je dat duitse verhaaltje leest..Wout schreef op 26 maart 2004 @ 21:13:
[...]
Als je even terugleest kan je zien dat de NEC ND-2500 d.m.v een firmware update in de toekomst dual compatible gemaakt kan worden
Ik zal me er maar 1 aanschaffen..
We zien het dan wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 26-03-2004 21:34 ]
Vreemd, gewoon 1:1 gecopyed uit STOCK 1.06 firmware! Zou gewoon op 6x moeten werken! Misschien slechte discs?Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:20:
Ok, eerste resultaten met de 2k5107b3:
webOS all the way!
Verwijderd
Klopt, deden 1.06 ook gewoon 4x, 1.07b3 alleen 2.4x (net even 2 getest)Hermanvh schreef op 26 maart 2004 @ 21:26:
[...]
Vreemd, gewoon 1:1 gecopyed uit STOCK 1.06 firmware! Zou gewoon op 6x moeten werken! Misschien slechte discs?
Ga even terug naar 1.06 om te verifieren...
CU
Ik probeer net met DVD-shrink een DVD te rippen maar het gaat erg traag. De drive spinned de tijd op, leest een paar seconden, spinned down,hangt even, en spinned weer op.
De video preview van DVD-shrink hangt dus ook om de paar seconden even stil. Hij leest dus niet constant maar met korte piekjes.
Weet iemand hoe dit kan komen?
DMA staat uit? http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=7625Wout schreef op 26 maart 2004 @ 21:54:
Hmm, raar dit.
Ik probeer net met DVD-shrink een DVD te rippen maar het gaat erg traag. De drive spinned de tijd op, leest een paar seconden, spinned down,hangt even, en spinned weer op.
De video preview van DVD-shrink hangt dus ook om de paar seconden even stil. Hij leest dus niet constant maar met korte piekjes.
Weet iemand hoe dit kan komen?
webOS all the way!
Nope, Ultra DMA mode 2Hermanvh schreef op 26 maart 2004 @ 22:04:
[...]
DMA staat uit? http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=7625
niet beschadigd oid ?
Disc ziet er ok uit. (Bryan Adams unplugged). De kopie die ik er net van gemaakt hebt werkt wel prima.knights16 schreef op 26 maart 2004 @ 22:38:
Wout, probeer eens een andere dvd ?
niet beschadigd oid ?
Raar, het is gewoon een originele winkel DVD.
Verwijderd
WEIRD....teruggeflashed naar 1.06 => 3 schijven ARITA DVD+R RICOHJPNR01 op 6x gebrand zonder problemenVerwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:49:
[...]
Klopt, deden 1.06 ook gewoon 4x, 1.07b3 alleen 2.4x (net even 2 getest)
Ga even terug naar 1.06 om te verifieren...
CU
Welke 1.06? Die van TDB (oude) 1.06 of de nieuwe 1.06 van mijn site?Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 00:06:
[...]
WEIRD....teruggeflashed naar 1.06 => 3 schijven ARITA DVD+R RICOHJPNR01 op 6x gebrand zonder problemen
webOS all the way!
Verwijderd
Verwijderd
de 1.06 van jouw site: die gedateerd 08-01-2004Hermanvh schreef op 27 maart 2004 @ 03:06:
[...]
Welke 1.06? Die van TDB (oude) 1.06 of de nieuwe 1.06 van mijn site?
Met de "oude" (lees: standaard) had ik ook problemen met de RICOHJPNR01 op 6x: slecht lezen aan het einde.
Deze 1.06 doet het bij mij goed; de booktype-versie dus niet
Ik zal het in beta 6 meenemenVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 13:30:
[...]
de 1.06 van jouw site: die gedateerd 08-01-2004
Met de "oude" (lees: standaard) had ik ook problemen met de RICOHJPNR01 op 6x: slecht lezen aan het einde.
Deze 1.06 doet het bij mij goed; de booktype-versie dus niet
webOS all the way!
Net nog even gechecked, er is 0,0 verschil tussen writing strategy in de oude en nieuwe 1.06 van TDB. Dus dat zal niks oplossen!
webOS all the way!
Verwijderd
Graag zou ik mijn Nec ND 2500 A regiovrij maken, net als mijn Nec DVD rom (5800-C).
Wie is mijn verlosser en vertelt mij hoe ik dat ga aanpakken?
Groet
Henry
P.S. Mail me als je wilt, dan is het directer.
Verwijderd
En als je verder achter de komma kijkt?.....Hermanvh schreef op 27 maart 2004 @ 21:04:
[...]
Net nog even gechecked, er is 0,0 verschil tussen writing strategy in de oude en nieuwe 1.06 van TDB. Dus dat zal niks oplossen!
Nee, even serieus: de 1.06 af fabriek gaf wel wat probleempjes op 6x.
Op aanraden GoT ff opnieuw een 1.06 erin geflashed: direct maar je jongste van jouw site gepakt en de drive schijnt toch stabieler.... maar als er geen verschil is: BEATS ME!....misschien toch foutje in eerste?
anyway: probeer binnenkort toch nog even je beta5
Jep, met de RICO heb ik dat ook.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:20:
Ok, eerste resultaten met de 2k5107b3:
Eens terugflashen dan maar, hopelijk doet'ie het dan weer. Gisteren kon ik overigens met dezelfde firmware wel succesvol fikken, vandaag niet.
En hij doet het weer \o/
[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 28-03-2004 15:15 ]
🌞🍃
webOS all the way!
Verwijderd
Dat zou helemaal kicken zijnHermanvh schreef op 28 maart 2004 @ 15:20:
Ben bezig met 8x support voor RICOHJPN R01Eerste tests zien er prima uit
Daar wacht ik dan nog even op: de 1.06 die ik nu heb is retestabiel...
Zit dit niet in de nieuwe firmware van Hermanvh?? Daar is ie nu mee bezig, dus nog ff geduld..Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 23:15:
Hallo allemaal,
Graag zou ik mijn Nec ND 2500 A regiovrij maken, net als mijn Nec DVD rom (5800-C).
Wie is mijn verlosser en vertelt mij hoe ik dat ga aanpakken?
Groet
Henry
P.S. Mail me als je wilt, dan is het directer.
Bewaar je je DVD's wel goed?? Kijk eens of dat ook (al) is bij de schijfjes die je nog niet hebt gebrand. Heeft wellicht iets met zonlicht te maken... ??jorngrisel schreef op 28 maart 2004 @ 18:59:
ik heb nu dat als ik een dvd brandt (maakt niet uit welk merk) dat ik dan allemaal zwarte puntjes onderop de dvd komen te staan wat kan het zijn??, het kwam van de een op de andere dag
Verwijderd
Lees deze thread es helemaal door: dan wordt je een hoop duidelijk...BiG-GuY schreef op 28 maart 2004 @ 20:07:
Welke firmware is nu de beste om te branden? ik krijg nu opeens vage power-calibratie errors als ik Princo DVD-r 4x, op 4x of op 2x brandt, geen verschil... ik had eerst Nero 6302 en die gaf problemen, CD-R's pakte die wel, maar CD-RW's pakte die nie meer, toen n tijde 6303, ik had n tijdje geen DVD-r(Princo) gebrand alleen DVD+RW (CMC), en die deed t ook gewoon (nog steeds overigens), dus ik wou net weer wat branden, 3,9 GB, op DVD-r (princo 4x) en toen gaf die die foutmeldingen. op 4x en 2x maakt niets uit... terwijl ik vroeger wel goed heb gebrand... welke versie was er voor 6302? kan zijn dat die t wel doet? of support die de brander nie? anders zou ik ook nie weten waar t aan kan liggen... dus daarom welke firmwares zijn er nu? ik heb nog standaard firmware... kan t ook nog aan brand-software liggen?...
Mijn ervaring nu: laatste versie 1.06 van herrie...
Ik bewaar mijn dvd's goed jah, k haal ze net uit de verpakking. Als ik ze nog niet heb gebrant staan er geen zwarte puntjes op het merk van het schijfje is BulkqPagbosaap22 schreef op 28 maart 2004 @ 19:45:
[...]
Bewaar je je DVD's wel goed?? Kijk eens of dat ook (al) is bij de schijfjes die je nog niet hebt gebrand. Heeft wellicht iets met zonlicht te maken... ??
ik heb de 2500 al een tijdje werkt perfect, alleen ik brand maar met 8x Platinum DVD-R + 4x Platinum DVD-RW, ik heb nog geen andere media getest.
Maar nu heb ik een aantal vraagjes:
- Is het beter de nieuwe firmware erop te zetten?
- Moet ik dan ook de laatste Nero installeren?
- Heb ik dan meer opties, kwa andere snelheden branden, andere soorten media te branden?
- Wat is een booktype DVD waar jullie t over hebben?
- Dual layer is nog niet mogelijk of wel?
Alvast bedankt...
This is the Way.
Een aantal post hierboven staat een Duits artikel over de 2500a i.s.m. dual layer technologie. Lees dat eens door, dan zul je zien dat het nu nog niet kan (is overigens toch nog geen media voor) maar het wellicht over een aantal weken/maanden wel tot de mogelijkheden behoort...HIValicious schreef op 29 maart 2004 @ 09:13:
hallo,
ik heb de 2500 al een tijdje werkt perfect, alleen ik brand maar met 8x Platinum DVD-R + 4x Platinum DVD-RW, ik heb nog geen andere media getest.
Alvast bedankt...
Als je dit topic doorzoekt, dan zul je op al je vragen antwoord krijgen ..en nog veelmeer interessante dingen tegenkomen .. me spatiesuxHIValicious schreef op 29 maart 2004 @ 09:13:
hallo,
- Heb ik dan meer opties, kwa andere snelheden branden, andere soorten media te branden?
Alvast bedankt...
Kan je vragen niet echt beantwoorden. Draai zelf nog de originele firmware versie 1.06. Maar zou je je ervaringen met je dvd's willen posten in het [NEC ND-2500] media compatibiliteit topic?HIValicious schreef op 29 maart 2004 @ 09:13:
hallo,
Alvast bedankt...
8x Platinum DVD-R staat nog niet in de lijst bijvoorbeeld, dus daar zou ik graag de mediacode van hebben.
Geldt natuurlijk ook voor anderen die hun ervaringen met media en de ND-2500 willen delen!
Alvast bedankt!
VIA chipsetBiG-GuY schreef op 29 maart 2004 @ 07:54:
hij doet t nog steeds nie... t kan toch nie dat die opeens stopt met DVD-r schrijven? t zijn dezelfde DVD-r (Princo 4x) als de eerdere die ik had gebrand... zelfde spindel, en ik heb nog 2 volle spindels over
als ze t opeens nie meer doen vind ik t wel heel naaiend... wat kan t nog meer zijn? nieuwere fw van 1.06 erop... t enige verschil is nu dat ik n Gigabyte GA-7VT600-L mobo heb en eerst n MSI KT4V, waar die dus wel perfect op werkte... kan t ook aan de kabel liggen?

Mijn vorige mobo had ook een VIA chipset en daarmee deed m'n 2500 het heel slecht. Veel dvd's hingen gewoon op de helft ofzo of ze begonnen helemaal niet. Heb allerlei drivers en bende geprobeerd maar ik kwam er niet uit.
Nu heb ik een Abit NF7-S mobo met Nforce2 chipset en is er niks aan de hand.
........................................................................................................................................................
Verwijderd
Heb er net een besteld en ik heb ook een via chipset....
Nog meer mensen met hetzelfde probleem dat via chipset niet goed werkt met de Nec 2500??
ach laat sommige mensen toch zeurenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 16:52:
Dat is mooi klote dan,
Heb er net een besteld en ik heb ook een via chipset....
Nog meer mensen met hetzelfde probleem dat via chipset niet goed werkt met de Nec 2500??
nee, kep ook een via chipset en nergens problemen mee .. denk dat de kans dat jij er problemen mee krijgt vrij klein is man!
op KT400 chipset geen problemen... kan zijn dat t gewoon toeval is, dat t aan mn mobo ligt... want ik brand nie zoveel..
Verwijderd
6.3.1.6...BiG-GuY schreef op 28 maart 2004 @ 22:48:
ok, ik heb ff alles doorgelezen, en als ik t goed begrijp moet je de laatste 1.06 firmware hebben... toch vaag dat er 2 verschillende 1.06 fw zijn... ga morgen ff proberen.
met welke versie van Nero werken jullie?
Dit topic is gesloten.