Toon posts:

[NEC ND-2500] Ervaringen

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.972 views sinds 30-01-2008

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 17:46
Een korte vraag:

Werkt deze DVD-brander ook een beetje fatsoenlijk op mijn systeempje?
- Athlon Classic 700
- 768 Mb geheugen
- WinXP Pro

Overige info, zie hieronder.
Thanx!

Anoniem: 79509

ik heb de nec 2500 ook net vandaag gekocht (109 eurotjes)
maar ik probeerde ff een imation cd te branden met nero 5.0.1.3 (gekraakt)
en hij deed niks, hij kon niet eens de lege cd openen in deze computer
(ook tdk cd-rw deed ie hetzelfde)

Anoniem: 81237

Anoniem: 79509 schreef op 13 februari 2004 @ 22:56:
ik heb de nec 2500 ook net vandaag gekocht (109 eurotjes)
maar ik probeerde ff een imation cd te branden met nero 5.0.1.3 (gekraakt)
en hij deed niks, hij kon niet eens de lege cd openen in deze computer
(ook tdk cd-rw deed ie hetzelfde)
probeer even een nero 6.x versie, dan zou het moeten werken, 5 is te ver verouderd

Anoniem: 53194

Ik heb hem sinds donderdag, en op m'n optodisc dvd+r's heb ik 2 films gebrand die vette beeldvervormingen en skips krijgen, en 2 films die het perfect doen.

Waar kan dit aan liggen? Kan het komen als je onder het branden zware bewerkingen doe in andere programma's?

Gebrand met de allerlaatste Nero.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Je geeft zelf het antwoord al. Wanneer je een DVD aan het branden bent, kun je het beste je PC niet teveel belasten, en dan al zeker geen zware bewerkingen uitvoeren. Surfen en dit forum lezen tijdens het branden gaat natuurlijk prima ;)

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:09
Ik heb zelf net een nec 2500a aangeschaft. Hierbij werd nero express 5.5.22 bijgeleverd zelf hda ik voor m'n plextor 48/24/48 nero burning ROM/express 5.5.9. Deze is netjes geúpgraded' Maar helaas ziet nero de nec 2500a niet alleen de plextor. Wanneer ik nero drive info tool gebruik ziet ie m wel. Ik heb ook al de oude versie van nero eerst helemaal verwijderd en vervolgens de nieuwe geinstalleerd. Dit heeft niet mogen baten. op de site van nero wordt trouwens de nec 2500a helemaal niet genoemd bij supported devices.

Iemand een id. alle heulp is welkom

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08-2022
De NERO die bij je PlexWriter wordt geleverd is alleen bedoeld voor je PlexWriter: op andere drives kan je met die Nero niet branden.

Mijn advies is om op zoek te gaan naar Nero 6.3.x Die 5 serie is wel wat oudbakken aan het worden... :/

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Anoniem: 47491

En is er nu een verschil tussen die 2500 en 2500a of niet?

oem en niet oem lijkt me

hmm oke..

In een winkel in de buurt is deze te koop: DVD+/-RW NEC ND2500 24x12x40x8 Zwart

Maar euhm... die snelheden kloppen toch niet? 24x12 moet zijn 32x16 toch? Of zijn er ook versies die wel 24x12 zijn ?

32 cd 12x dvd 8x branden

Anoniem: 91888

Welk brandprogramma zit er bij de NEC ND 2500 ? Of verschilt dat (OEM)?

kweet niet, ik heb em zonder doos gekocht (dus alleen de drive)

--edit--

Beetje domme vraag, niet goed gelezen... :)

[Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 47491 op 17-02-2004 21:32]

Anoniem: 93961

tsjah, ik heb dus ook een 8x fikker, alleen er zijn nog geen dvds die dat ondersteunen, maar op 4x kan ik prima kwali dvd's fikken hoor!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 15:42

Wekkie

Yeah

Anoniem: 91888 schreef op 17 februari 2004 @ 17:12:
Welk brandprogramma zit er bij de NEC ND 2500 ? Of verschilt dat (OEM)?
Hij's geloof ik alleen maar bulk verkrijgbaar :)

I've got a feeling...

Anoniem: 45133

Jin computers Den Haag NEC 2500 = 139,-

Bij alternate in Ridderkerk kan je hem voor €112,- halen (zwart).

Vraagje over die firmware:

NEC ND-2500A
RPC1 firmware based on Windows 1.06.
Original Stock Firmware Binaries ND-2500A 1.05 and ND-2500A 1.06.
Rip Lock Only Firmware Binary and Windows Flasher 1.06.

Als ik die RPC1 flash.... dan gaat m'n snelheid dus niet hoger zitten dan 5.1x lezen ( lees ik af als ik met DVD Decrypter een DVD backup ).

Als ik de Rip Lock only firmware erin flash, dan is alles hetzelfde.. Die original stock firmware is de originele farbikant firmware neem ik aan?
Weet iemand wat ik fout doe? Ik flash gewoon met die flasher in windows..

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Klein vraagje:

Ik lees in de review van de NEC-ND2500 op http://www.cdfreaks.com/article/134/10 dat de branden maar DVDs tot 90 minuten kan branden. Ik ben niet zo thuis in de DVD RW wereld dus ik weet niet echt of dit een uitzondering is en of ik hier echt last van ga hebben. Als ik heb goed heb kan op een DVD R schijfje 120 minuten=4.7 GB. Kan deze brander dan dus maar tot 90 minuten film of 3/4 van 4.7 GB op een schijfje branden? Dit zou voor mij namelijk een duidelijke reden zijn om de Lite-on LDW-811S of LDW-851S te nemen.

Kan iemand mij helpen?

>> Bastiaan

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 07:59
Volgens mij werd daar 90 minuten aan data bedoeld ?

PVoutput

dit gaat over CD's (er zijn cd's van 90 en zelfs 100 minuten, bepaalde branders ondersteunen deze, al voldoen ze niet aan de cd standaard, en kunnen problemen geven in diverse apparaten)

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 18-02-2004 23:04]

Anoniem: 106405

Jongens,

Ik heb sinds december de nec 1300A. Deze brand bij mij gewoon
constant op 4x speed dvd's hoor. Ik heb zelden dat hij verkeerd
brand. Dit is gewoon in combinatie met NERO en Instant Copier

Gr. Tom

P.s. De Nec 1300 A kan ik zowel + als - mee branden en ik gebruik meestal Princo DVD's. Werkt perfect

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

frank2kill en knights16: bedankt voor jullie snelle reacties! Al wordt de keuze tussen de Lite-On en de NEC nu weer moeilijker |:(

>> Bastiaan

Anoniem: 106405 schreef op 18 februari 2004 @ 23:07:
Jongens,

Ik heb sinds december de nec 1300A. Deze brand bij mij gewoon
constant op 4x speed dvd's hoor. Ik heb zelden dat hij verkeerd
brand. Dit is gewoon in combinatie met NERO en Instant Copier

Gr. Tom

P.s. De Nec 1300 A kan ik zowel + als - mee branden en ik gebruik meestal Princo DVD's. Werkt perfect
Ja oke, maar dit is een topic over de ND2500a :) Welke dvd's gebruik je? Merk?

Maar niemand antwoord op m'n vraag over die firmware?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 21:58

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ik heb sinds een paar dagen ook de 2500..

Ik had de 1300, maar die had m'n baas nodig, dus heb 'm omgeruild voor de 2500. Tja, da's natuurlijk niet zo'n probleem ;)

Nu nog dvds scoren die op 8x kunnen en dan eens testen ;)

Anoniem: 106405

Anoniem: 47491 schreef op 18 februari 2004 @ 23:10:
[...]

Ja oke, maar dit is een topic over de ND2500a :) Welke dvd's gebruik je? Merk?

Maar niemand antwoord op m'n vraag over die firmware?
Ik gebruik het merk PRINCO 4x. Het merk brander is NEC 1300A
De vraag over de firmware kan ik niet beantwoorden

• knights16
DaSchop schreef op 18 februari 2004 @ 23:09:
frank2kill en knights16: bedankt voor jullie snelle reacties! Al wordt de keuze tussen de Lite-On en de NEC nu weer moeilijker |:(
Ik heb zelf de NEC besteld .. hij komt een dezer dagen wel binnen denk ik.
Moet je maar even 2 reviews lezen, 1 over de nec en de ander over de LG.

Ik weet wel dat de NEC een hele goeie dvd-writing quality had .. en hier gaat het uiteindelijk toch om ..

PVoutput

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
ik ben opzoek naar een dvdbrander die + en - kan. en dan 4x speed of hoger. deze lijkt me dus wel een goeie keus. hijs ook maar 115 zie ik.
maar is het een beetje goeie brander? geeft ie weinig storingen enzo, en laat ie weinig dvdtjes mislukken?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Cardinoz schreef op 19 februari 2004 @ 19:45:
ik ben opzoek naar een dvdbrander die + en - kan. en dan 4x speed of hoger. deze lijkt me dus wel een goeie keus. hijs ook maar 115 zie ik.
maar is het een beetje goeie brander? geeft ie weinig storingen enzo, en laat ie weinig dvdtjes mislukken?
Je hebt dit topic zeker al helemaal doorgelezen he? :X

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Noun hoor dat mijn nec 2500 zojuist is gearriveerd. Ben helaas op mijn werk, maar ga hem vanavond ff in mijn Medion 8000 Xl pc bouwen. Heb er gelijk 100 Thats write DVD's bij besteld. Ben benieuwd. Laat mijn ervaringen hier nog horen.

http://specs.tweak.to/6635

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Crosspost hier ook nog wel even :)

Heb sinds gisteren deze fikker aangeschaft. Zojuist m'n eerste DVD gefikt (Princo 4x -R). Nou wil ik weten hoe goed die DVD is. Ik zie hier en daar wat van die grafiekjes met PI en PO waardes. Als ik het goed begrijp is dat een manier om te kijken hoe goed de DVD gelukt is Hoe maak ik die grafiekjes? Ik zag ergens kprobe staan maar die geeft een foutmelding (werkt alleen met LiteOn misschien?), en ik weet ook niet welke opties ik moet nemen.

Net Nero snelheidstest gedaan en zag maar een paar kleine dipjes van een paar pixels, niks extreems, is dat goed?

Wil namelijk mijn bevindingen aan de faq toevoegen, maar weet dus niet hoe ik eea kan controleren.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01

Magic666

No one's neighbour!

ehh....... ben een beetje in verwarring!
Heb sinds gisteren de 2500a, ga hem morgen inbouwen. Uiteraard de FW even flashen met de 1.06.

Moet ik daarna ook nog die riplock doen of zit dat in 1.06 FW?

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 20:21

SSSF

BLAAT !!

ik wou nog eens aan Danplo vragen wat zijn mening is over de NEC brander. Hij heeft m ondertussen meer dan een maand.

Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de NEC en de Plextor

plextor-freak

Anoniem: 106628

Hey,

Ik heb nu sinds een maand de NEC ND-2500A en draai NERO 6.3.0.3. Toch brandt hij maar op max 4speed ipv van 8speed. Hij staat nu op de site van NERO in de supported burners list maar nog altijd schrijft hij op 4speed. Heb reeds updates gedaan qua software en firmware (1.06) en verschillende mails gestuurd naar AHEAD software maar krijg geen deftig antwoord. Iemand bekend met dit probleem?? |:(

Greetz,

TommySan

Anoniem: 106643

heb ook net een 2500 aangeschaft in combinatie met SKS 8x certified media dvd+r

Met nero krijg ik hem niet hoger al x4.

Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID RITEK R03
Format Type UDF 1.02
Volume Name TM_2003_07_21
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 2/21/2004 11:54:57
Format Capacity 3.59GB(3.85GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 1CB44Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

hij bradnt wel goed verder

Ik probeer net een CD te branden... ( Maxell CD-R 80min 700MB ).

Al 2 keer de fout: could not perform fixation oid :(

Heb de 1.06 firmware erin geflashed... DVD's brandtie heel goed..!

Iemand ook met dit probleem?

[ Update ]

Nog eens geprobeerd op 24X + Titel van cd veranderd van: Wrong Turn naar Wrong_turn

Beetje raar, ik denk dat het met die snelheid te maken heeft. De cd-r's kunnen max 48X aan, dus das het probleem niet.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 47491 op 22-02-2004 13:56. Reden: Update]

Anoniem: 14318

Ben nu bezig een ND2500 te installeren voor een kennis van me op een A7N8X (2600+) Hij had een spindeltje Philips DVD+RW gekocht. Waarvan ik even snel de eerste erindrukte om te testen. Vervolgens begon de drive te rammelen en bleek na openmaken van de lade dat er een wit rond viltje op de DVD lag. Nu gebruik ik zelf nooit Philips vandaar mijn vraag. Ben ik aan een bril toe en hoort dat viltje bij de spindle of moet hij maandag zo snel mogelijk de drive terugbrengen.

edit:

Ik heb uitgebreid getest met Nero CD-DVD Speed en los van een wat tikkend geluid voorbij de 4 Gig grens geen enkel probleem. Vind alleen de CPU belasting nogal hoog. Bij 8X tegen de 50%. Met een CD gaat het beter dan haalt ie max. 6%

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41
Hehehehe, ik weet niet hoe het bij philips spindletjes geregeld is maar bij mijn princo cakejes zit er inderdaad bovenop de bovenste dvd een soort wit plastic ringetje. (soort afstandhoudertje denk ik) Misschien toch een bril kopen? ;)

Anoniem: 14318

Bedankt, Dominator _/-\o_ is dat ook weer opgelost. Hiervoor zat er trouwens een Plextor in zijn PC. Maar die wilde alleen lekker met Nero (5.5) werken als DMA was uitgeschakeld. (Schijnt wel vaker een probleem bij de A7N8X te zijn) De Plextor werkte hier probleemloos mee. De Nec is een ander verhaal. In de eerste test met CD-DVD Speed bleek hij nauwelijks boven de 2X te kunnen komen. Met DMA ingeschakeld dus gewoon tot 12X.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Anoniem: 14318 schreef op 22 februari 2004 @ 20:16:
Nu gebruik ik zelf nooit Philips vandaar mijn vraag. Ben ik aan een bril toe en hoort dat viltje bij de spindle of moet hij maandag zo snel mogelijk de drive terugbrengen.
Op spindels zitten meestal beschermingsdingen op de bovenste... Kan een doorzichtig plaatje zijn met cd-vorm.. maar blijkbaar dus ook een viltje ;)

UNOX: The worst operating system

Anoniem: 45027

Hier heb ik een aluminium kast, dus dacht ik een zilver uitvoering van deze dvd drive past wel goed bij m'n kast. Maar als ik daar naar zoek op i'net dan vindt ik ze wel, alleen staan er steeds plaatjes bij van een witte drive. Heeft iemand een plaatje van de zilvere versie?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 45027 op 22-02-2004 23:01]

• Dukey
  • Laatst online: 26-12-2022

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 106628 schreef op 21 februari 2004 @ 01:43:
Hey,

Ik heb nu sinds een maand de NEC ND-2500A en draai NERO 6.3.0.3. Toch brandt hij maar op max 4speed ipv van 8speed. Hij staat nu op de site van NERO in de supported burners list maar nog altijd schrijft hij op 4speed. Heb reeds updates gedaan qua software en firmware (1.06) en verschillende mails gestuurd naar AHEAD software maar krijg geen deftig antwoord. Iemand bekend met dit probleem?? |:(

Greetz,

TommySan
Gebruik je ook wel 8x speed schijfjes, tuurlijk wel een vereiste he :/
check even dit topic [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]

[Voor 8% gewijzigd door Dukey op 23-02-2004 12:58]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Hasse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 15:18
Intressant topic. Deze NEC kost momenteel minder dan 100 euro dus ik heb er nu ook maar eens een aangeschaft. Ik kreeg mijn data allemaal niet meer op CDRetjes dus.

Maar nu ik dit topic zo doorlees heb ik wel wat vraagjes gekregen:
- Wie het Herman en wat voor trucks doet hij met firmware?
- Wat zou je met aangepaste fimrware kunnen bereiken?
- Wat zijn 'bitsettings' & booktypes?

I love my Health Tech Start-up: ParkinsonSmartwatch.com

Anoniem: 100703

hasse_m schreef op 23 februari 2004 @ 14:16:
Intressant topic. Deze NEC kost momenteel minder dan 100 euro dus ik heb er nu ook maar eens een aangeschaft. Ik kreeg mijn data allemaal niet meer op CDRetjes dus.

Maar nu ik dit topic zo doorlees heb ik wel wat vraagjes gekregen:
- Wie het Herman en wat voor trucks doet hij met firmware?
- Wat zou je met aangepaste fimrware kunnen bereiken?
- Wat zijn 'bitsettings' & booktypes?
Herman is een gerespecteerd firmware schrijver voor de NEC dvdbranders hij maakt het mogenlijk d.m.v gehackte firmware te schrijven dat de drive regiovrij/riplockvrij/ wordt.Ook kan je bij de NEC 1300 de booktype veranderen(hopenlijk binnenkort ook voor de 2500)wat er voor zorgt dat je DVD+R(W) beschreven/herkent wordt als DVD-ROM en dan nog beter compatible is met dvdspelers/xbox.Ik heb trouwens 2 weken geleden ook een NEC 2500A gekocht.

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2021
Ik heb de search gebruikt maar ik kom er toch niet uit:
Ik heb ook de 2500 met firmware 1.06.
Alleen als ik met nero een dvd brand dan geeft hij aan 6x en keurig 10 minuut nog wat alleen elke keer als hij klaar is doet hij er toch een half uur over.
Zowel bij +r als -r. Ik gebruik Imation en Nero 6.3.0.3

Het maakt overgens ook niet uit of ik een image brand van dvd decrypter, bestanden geript met dvdshrink vervolgens branden met nero of een 1 op 1 kopie.

• Dukey
  • Laatst online: 26-12-2022

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

toelet schreef op 23 februari 2004 @ 21:28:
Ik heb de search gebruikt maar ik kom er toch niet uit:
Ik heb ook de 2500 met firmware 1.06.
Alleen als ik met nero een dvd brand dan geeft hij aan 6x en keurig 10 minuut nog wat alleen elke keer als hij klaar is doet hij er toch een half uur over.
Zowel bij +r als -r. Ik gebruik Imation en Nero 6.3.0.3

Het maakt overgens ook niet uit of ik een image brand van dvd decrypter, bestanden geript met dvdshrink vervolgens branden met nero of een 1 op 1 kopie.
Heb je het data veriefieren niet toevallig aanstaan ;) ?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op 20 februari 2004 @ 13:09:
Heb sinds gisteren de 2500a, ga hem morgen inbouwen. Uiteraard de FW even flashen met de 1.06.

iemand.........?

in de standaard 1.06 zit de riplock nog

• Hasse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 15:18
Dus als ik het goed begrijp kun je een DVD+R laten werken als DVD-R door het booktype te veranderen? Mijn huiskamer DVD speler wil alleen DVD-R, en dat is zelfs nog lastig. Als ik dus het booktype verander, dan slikt hij ook DVD+R? Werkt dit dan beter dan gewoon een DVD-R te gebruiken? Of is het alleen maar goedkoper en werkt het net zo goed of slechter?

rip-lock is gewoon een snelheidsbegrenzer voor de leessnelheid van DVD schijfjes?

Regiocode in een DVD writer is alleen voor het lezen van DVD's toch? Schrijven doe je toch altijd regiovrij neem ik aan?

I love my Health Tech Start-up: ParkinsonSmartwatch.com

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:33
rip-lock: ja
regio code: ook ja
:)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Anoniem: 81237 schreef op 24 februari 2004 @ 13:08:
in de standaard 1.06 zit de riplock nog
ah ok.
Dus naast de FW update toch ook die riplock doen!
Ben benieuwd!

nee de firmware update waar de riplock uit is van the dangerous brothers gebruiken.

• toelet245
Djoekie schreef op 23 februari 2004 @ 21:37:
[...]

Heb je het data veriefieren niet toevallig aanstaan ;) ?
Nee, die heb ik express niet aangevinkt.

Ik rip met dvdshrink naar 2 mappen: Video_TS en Audio_TS.
Vervolgens start ik Nero, kies voor Video_dvd, sleep de bestanden die ik net geript heb naar de Video_TS map en druk op branden.
Net gaf hij weer netjes 4 speed aan, 15 minuten. Maar vervolgens doet hij er wéér 29 minuten over!

• Crash
toelet schreef op 24 februari 2004 @ 16:57:
[...]

Vervolgens start ik Nero, kies voor Video_dvd, sleep de bestanden die ik net geript heb naar de Video_TS map en druk op branden.
Net gaf hij weer netjes 4 speed aan, 15 minuten. Maar vervolgens doet hij er wéér 29 minuten over!
schakeld ie niet terug in snelheid dan? kan bijvoorbeeld aan je media liggen

• toelet245
Ja misschien ligt het aan mijn media. Ik gebruik nu Imation dvd-r maar in mijn ps2 leest hij ze ook voor geen meter. Allemaal blokken en artifacts in beeld. Terwijl hij het op mijn gewone dvd speler wel doet. Maar een andere -r (m@m = Mitsumi dacht ik ) die doet het top.

Ik zal het is met Philips dvd+r proberen, misschien brand hij dan wel goed.

Anoniem: 106628

Djoekie schreef op 23 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Gebruik je ook wel 8x speed schijfjes, tuurlijk wel een vereiste he :/
check even dit topic [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]
Ik gebruik idd DVD+R 8x schijven.
Het probleem lag bij de niet ondersteunde media. Mijn merk is Datasafe Media van RITEK en die wordt niet door NEC ondersteund. Ander merk van schijven gebruiken dus. Desalniettemin waren deze 8x schijven. Problem solved zou ik zeggen :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Anoniem: 81237 schreef op 24 februari 2004 @ 14:54:
nee de firmware update waar de riplock uit is van the dangerous brothers gebruiken.
ok! Thanx frank2kill

Van het weekend gaat de brander erin. :)

Anoniem: 107091

[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met andere schijven... ik weet alleen niet of ik het probleem het beste hier kan posten of in de media compabiliteit thread...

Ik gebruik momenteel MMORE schijven (die in principe 4x moeten kunnen), mediacode MBIPG101R03.

Ik weet niet of ik iets fout doe, want dit is slechts mijn 2de gebrande DVD. Ik kan alleen in Nero 2x of 4x schrijven kiezen (dus niet 6 x of iets anders). Maar ook al kies ik voor 4x schrijven, en Nero geeft aan dat de DVD in 14 minuten klaar zou moeten zijn, hij loopt door tot 28 minuten... :?

• knights16
Heb je Verify written data aan of uitstaan ?
als je dit aan hebt staan, even uitvinken ?

Staat je UDMA voor je NEC-je wel geactiveerd ?
Ik bouwde me NEC in en moest er even aan prutsen voordat dit werkte.

PVoutput

knights16 schreef op 25 februari 2004 @ 21:54:

Ik heb Verify written data uitstaan.

UDMA ? Me = n00b. O-) Ik ga wel ff googlen

Hij is slave van een 2de dvd reader, maar dat lijkt me niet de oorzaak...

• toelet245
knights16 schreef op 25 februari 2004 @ 21:54:

Nee, verify written data heb ik niet aangevinkt.
Ik had eerst +r dvd's van Imation en die deden het volgens mij wel goed. Ik ga morgen even +r van Philips proberen. De -r's van Imation doen het ook erg slecht in mijn Playstation2.

Ook met RecordNow Max doet hij precies hetzelfde. Daarom denk ik dat de media de boosdoener is.

Knights16 wat moest je dan "prutsen" ;) aan je Nec? Want ik heb gekeken of mijn dma aanstaat en die staat aan. (Windows XP Pro)

• knights16
Ik moest even in me bios forcen dat die UDMA33 deed, en vervolgens opnieuw aangevinkt Use DMA if available.. na die reboot werkte het allemaal prima,

het lijkt idd wel een media probleem...

Voor iedereen waar de speed niet goed werkt raad ik je toch aan even andere media te proberen, de Traxdata (met die RICOH...media code) bijvoorbeeld,

PVoutput

[...]
Vervolgens start ik Nero, kies voor Video_dvd....
Ik kies in Nero altijd "DVD-Rom (ISO)" en daar brandt ik AUDIO_TS en VIDEO_TS op. Maar werken ze dan nogsteeds gewoon op een stand-alone dvd speler? Heb zelf alleen dvd speler in de pc namelijk die via tv-out op de tv is aangesloten.

En als dat ook gewoon werkt, wat is dan het verschil tussen "DVD-Rom" en "DVD-Video" ?

• knights16
DVD-Rom = bedoelt om data op te zetten
DVD-Video = bedoelt om video dvd's te branden ..

opmerking: ik weet niet wat er zou gebeuren als je in DVD-rom mode een directory VIDEO_TS aanmaakt, en hier vervolgens de .vobjes in doet.

Ik verwacht dat je dvd speler dit niet snapt.. ?

PVoutput

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 12:04
TommySan en toelet, ik zie dat jullie bepaalde ervaringen hebben met sommige media. Zouden jullie misschien de volledige info daarover in [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml] willen neerzetten? Alvast bedankt!

Anoniem: 45027 schreef op 26 februari 2004 @ 16:46:
[...]

Ik kies in Nero altijd "DVD-Rom (ISO)" en daar brandt ik AUDIO_TS en VIDEO_TS op. Maar werken ze dan nogsteeds gewoon op een stand-alone dvd speler? Heb zelf alleen dvd speler in de pc namelijk die via tv-out op de tv is aangesloten.

En als dat ook gewoon werkt, wat is dan het verschil tussen "DVD-Rom" en "DVD-Video" ?
Jawel hoor, ik brand het eigenlijk altijd zo, werkt prima op mn stand-alone dvd speler... eerlijk gezegd gebruik ik de audio_ts nooit ik zet alles in VIDEO_TS.

Anoniem: 33358

Het ligt heel misschien aan mij, maar in Nero kan ik alleen maar bij een VideoDVD op max 6 speed branden en nee dat is niet determine max speed.

Ik heb de NEC 2500 (black) en ben er zeer tevreden over, ik brand altijd op 4x speed want 8x speed dvd's zijn best duur. Maar ik vindt het toch frappant dat ik op max 6x speed kan branden ipv 8x..

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 11:16
Anoniem: 33358 schreef op 28 februari 2004 @ 13:13:
Het ligt heel misschien aan mij, maar in Nero kan ik alleen maar bij een VideoDVD op max 6 speed branden en nee dat is niet determine max speed.

Ik heb de NEC 2500 (black) en ben er zeer tevreden over, ik brand altijd op 4x speed want 8x speed dvd's zijn best duur. Maar ik vindt het toch frappant dat ik op max 6x speed kan branden ipv 8x..
Je hebt 4x media en vind het vreemd dat je niet op 8x kan branden?
Lijkt me normaal hoor, sommige 4x media kan idd op 6x en sommige zelfs op 8x, maar dat is niet echt gegarandeerd. Als je echt op 8x wil branden dan moet je gewoon 8x media gebruiken. Die worden trouwens steeds goedkoper!

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn nichtje wil deze brander kopen, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat op een P3 500mhz, weten jullie dat?

• Crash
dolby schreef op 29 februari 2004 @ 18:19:
Mijn nichtje wil deze brander kopen, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat op een P3 500mhz, weten jullie dat?
is ook afhankelijk van de hoeveelheid RAM en de hardeschijf.
opzich moet het kunnen, ikzelf zou het zonde vinden.
ik weet niet waar ze de brander voor wil gaan gebruiken?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Crash-Override schreef op 29 februari 2004 @ 18:35:
[...]

is ook afhankelijk van de hoeveelheid RAM en de hardeschijf.
opzich moet het kunnen, ikzelf zou het zonde vinden.
ik weet niet waar ze de brander voor wil gaan gebruiken?
256mb ram, 40gig hardeschijf, ze draait xp pro.
ze wil af en toe een filmpje downloaden en branden om te bekijken op een stand-alone dvd speler.

• toelet245
Maakt het uit of "Book type DVD-ROM" aangevinkt is? Want nog altijd brand mijn 2500 op 6 speed en doet er 30 minuten over.

Anoniem: 63512

mmm, ik zit zwaar te twijfelen tussen deze nec2500 brander en pioneer DVR-A07/DVR-107, kan iemand me verduidelijken welke ik beste van die 2 kan nemen? prijs is nie echt ut probleem, want krijg als verjaardagzkado een brander.

• dbzdragon
  • Niet online
Anoniem: 81237 schreef op 11 januari 2004 @ 23:12:
probleem dat er maar max op 6x gebrand kan worden is dat de ND 2500 nog niet officieel supported is door Ahead nero, heeft niets met je type DVD's te maken. ik heb al een mailtje gestuurd naar Ahead wanneer de nd 2500 officieel ondersteund wordt. antwoord heb ik nog niet gehad, maar dit verwacht ik voor woensdag
Als je nu op die lijst kijkt dan staat de ND2500A er wel degelijk tussen. Misschien hebben ze toch naar je mailtje gekeken ;)
Heeft iemand het branden van 8x dvd's met de nieuwste Nero (v6.3.0.3) al geprobeerd? Als iemand hier ervaringen mee heeft, gaarne even in de media compatibility topic plaatsen. Ik krijg mijn brander als het goed is morgen binnen samen met wat 44 dvd's die het op 8x zoudem moeten doen. De resultaten laat ik wel zien in het media compatibility topic.

Stand with Edward Snowden. Teken de petitie!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 13:41
Ik heb sinds kort een Nec nd-2500, en ben er zeer blij mee. Het enige wat ik een beetje raar vind is dat wanneer ik een DVD rip die gebrand is op een princo door een ND-1300, en dan met mijn 2500 op een lege princo zet, hij niet gelezen wordt door mijn sony DVD speler(het is een potable ding, die over het algemeen niet veel leest) terwijl de door de 1300 gebrande schijf wel gelezen word. De schijven werken overigens wel allebij in mijn Xbox en mijn PC. Ik heb het tot nu toe met 4 films geprobeerd, steeds weer geript en gebrand, en de door de 1300 gebrande disc wordt altijd gelezen, maar de door de 2500 gebrande disc niet.!!

Hoe kan dit!? ik gebruik de zelfde media, de zelfde snelheid (4×) en de zelfde DVD rip...

Edit:
Ik heb het nu met een nieuwere versie van nero geprobeerd, 6.3.0.3, en nu draaien ze wel in m'n DVD speler. Had voorheen 6.0.0.0

[Voor 9% gewijzigd door Hemmik op 03-03-2004 17:18]

• dbzdragon
  • Niet online
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend met dvd-branders, maar is een firmware update van deze NEC eigenlijk genoeg om in de toekomst alsnog dual layer dvdr te branden? Of moet je hiervoor 'bijbehorende' branders voor kopen?

Stand with Edward Snowden. Teken de petitie!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
bah dan koop ik eens belachelijk dure traxdata dvd+r 8x bij opus doen ze het maar op 4x:( , terug naar mijn 107 die lekker alle dvd-r 4x op 8x brand!!

• Crash
dbzdragon schreef op 04 maart 2004 @ 06:44:
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend met dvd-branders, maar is een firmware update van deze NEC eigenlijk genoeg om in de toekomst alsnog dual layer dvdr te branden? Of moet je hiervoor 'bijbehorende' branders voor kopen?
zoals ze het nu zeggen: nee, er is namelijk een andere afstelling van de laser of iets nodig
check ook dat ene artikel erover op de frontpage ;)

• J.W
  • Laatst online: 19:31
IRCfreAk schreef op 04 maart 2004 @ 10:07:
bah dan koop ik eens belachelijk dure traxdata dvd+r 8x bij opus doen ze het maar op 4x:( , terug naar mijn 107 die lekker alle dvd-r 4x op 8x brand!!
Vreemd er zijn er zat 4x die het goed doen op 8x met de nec2500.
zie ander draadje.

• Tycoontje
In dat andere draadje ( [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml] ) willen we graag de mediacode weten. Misschien dat een firmware update helpt?

Anoniem: 50620

Ik heb dus gisteren een dvdtje gebrand met Nero 6 met een paar bestandjes erop. Nu blijkt dat deze dvd niet te lezen is in andere dvd-rom drives maar wel in mijn eigen brander. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de regiocode, die ik waarschijnlijk verkeerd heb ingesteld. Weet iemand hoe je dit het beste kan oplossen?

• Turismo
  • Laatst online: 11:15

Turismo

Clobberin' time!

Anoniem: 50620 schreef op 05 maart 2004 @ 13:41:
Ik heb dus gisteren een dvdtje gebrand met Nero 6 met een paar bestandjes erop. Nu blijkt dat deze dvd niet te lezen is in andere dvd-rom drives maar wel in mijn eigen brander. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de regiocode, die ik waarschijnlijk verkeerd heb ingesteld. Weet iemand hoe je dit het beste kan oplossen?
Kan die DVD-rom wel gecopierde DVD's lezen, sommige kunnen alleen + of - lezen of niks.

kan je checken met Nero Infotool

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Anoniem: 50620

thank you, ik zal het checken

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Magic666 schreef op 20 februari 2004 @ 13:09:

Rip-lock zit niet standaard in 1.06 voor zover ik weet (was ook al eerder gemeld hier) maar boeit mij persoonlijk niet zo... Branden doe ik namelijk met de brander en rippen met de DVD-lezer. Is beter ook voor je brander, die je zo ontziet. :)

[Voor 59% gewijzigd door Tranquility op 06-03-2004 15:01]

Weet iemand of deze brander ook safedisc 2 beveiligde cd's kan branden?

• knights16
weet niet of je de review op http://www.cdfreaks.com/article/134/9 al gelezne hebt.. hier zijn wel een aantal testen gedaan wbt beveiligde discs lezen ..
etc

sowieso aan aanrader om te lezen als je de aanschaf overweegt.

PVoutput

knights16 schreef op 06 maart 2004 @ 18:47:
weet niet of je de review op http://www.cdfreaks.com/article/134/9 al gelezne hebt.. hier zijn wel een aantal testen gedaan wbt beveiligde discs lezen ..
etc

sowieso aan aanrader om te lezen als je de aanschaf overweegt.
Heej tnx, ik had dat artikel niet gevonden. Maar veel beveiligingen kopieert hij helaas niet. Maar das niet erg, voor elk probleem is wel een oplossing te vinden })

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 107091 schreef op 25 februari 2004 @ 23:06:
[...]

Ik heb Verify written data uitstaan.

UDMA ? Me = n00b. O-) Ik ga wel ff googlen

Hij is slave van een 2de dvd reader, maar dat lijkt me niet de oorzaak...
Om op mezelf maar te antwoorden, en wellicht handig voor andere N00B's zoals mezelf... het was dus inderdaad zo dat mn Bios settings nog niet goed stonden... grrrrr 8)7

Ik had mn DVD brander gewoon aangesloten zonder iets te veranderen in mn Bios settings, die stond dus op None, wat inhoudt dat ie het (denk ik O-) ) aan windows overlaat. En windows kiest dan (denk ik O-) ) de veiligste modus, namelijk PIOS. Na de setting op Auto gezet te hebben kwam de goede stand in windows te staan, DMA 2. Weer wat geleerd 8)

Nu kan ik wel "normaal" snel branden, 10 minuutjes over een DVD tje. :*)

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 107091 op 07-03-2004 10:26]

Anoniem: 71962

Hoe is de stand van zaken met updaten van firmware??

Ik heb nog helemaal niks gedaan met mijn 2500a, welke flashes/updates zijn aan te bevelen ondertussen?

[Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 71962 op 08-03-2004 05:19]

• knights16
In dit topic staat precies welke firmwares er zijn ..

geloof in de burt van pagina 6 .. je maakt je fikker region free en de riplock word removed ..

PVoutput

• toelet245
Mijn brander doet het eindelijk goed! Branden in 10 minuten...

Het waren de drivers voor dma ondersteuning. Gedownload van de Intel website en hij deed het perfect.

Thankz to Turismo! ;)

• Turismo
  • Laatst online: 11:15

Turismo

Clobberin' time!

heheh any time toelet ;)

het waren dus de intel application accelarator drivers.

nu heeft ie niet zo'n wisselvallende buffer als voorheen, maar constant

[Voor 3% gewijzigd door Turismo op 08-03-2004 13:20]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

dbzdragon schreef op 03 maart 2004 @ 02:53:
[...]

Als je nu op die lijst kijkt dan staat de ND2500A er wel degelijk tussen. Misschien hebben ze toch naar je mailtje gekeken ;)
Heeft iemand het branden van 8x dvd's met de nieuwste Nero (v6.3.0.3) al geprobeerd? Als iemand hier ervaringen mee heeft, gaarne even in de media compatibility topic plaatsen. Ik krijg mijn brander als het goed is morgen binnen samen met wat 44 dvd's die het op 8x zoudem moeten doen. De resultaten laat ik wel zien in het media compatibility topic.
klopt, maar we zijn nu ook 2 maanden verder ;)

knights16 schreef op 08 maart 2004 @ 08:05:
In dit topic staat precies welke firmwares er zijn ..

geloof in de burt van pagina 6 .. je maakt je fikker region free en de riplock word removed ..
jepz, en behalve die van the dangerous brothers heeft herrie ook inmiddels zijn firmware gereleased (thanks hermanvh)

• knights16
ik las wel zoiets ..
maar is er een (duidelijk) verschil tussen die van herrie en the dangarous brothers ?

PVoutput

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2022

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

knights16 schreef op 08 maart 2004 @ 15:07:
ik las wel zoiets ..
maar is er een (duidelijk) verschil tussen die van herrie en the dangarous brothers ?
Nee 100% zelfde ;)

webOS all the way!

Anoniem: 52251

Ben nu een beetje verward... de een zegt dat DVD9 nooit te branden is met de 2500... De ander denkt van wel... Moet ik het maar gewoon afwachten? want het is zo zonde om orginele DVD's te verkleinen en dan pas te kopiëren... als ik kopieer wil ik ALLES er op... Uiteraard voor eigen gebruik... :)

• knights16
ten eerste, je kunt dvd's echt prima op een dvd5 schijfje krijgen met alle extra's en menuus.. dit vergt wel wat oefening ..

de simpele programma's zoals DVD2One zijn wel prima bij kleine dvd9's ..

ten tweede .. voor dvd9 zal de laser op een andere manier moeten werken om dit aan te kunnen .. dvd5 zit wat anders in elkaar .. het zou ook stom zijn als de fabrikant dmv een stukje software hun single layer > dual layers fikkers kunnen toveren... (speculatief roepen sommige mensen dat dit dan zou kunnen op een lage speed... )

ga er maar niet van uit..

PVoutput

• Tycoontje
Dit zegt NEC Duitsland erover:

http://193.141.139.230/faq_detail.php/id/573/frage/363

Niet gepland dus. Dus zijn ze er waarschijnlijk ook niet mee bezig.

Edit: Overigens over firmware en dual layer:

nieuws: Pioneer demonstreert dual-layer-branden met A06-drive

Daar kon het wel. Maarja, misschien was die al voorbereid ofzo?

[Voor 33% gewijzigd door Tycoontje op 08-03-2004 23:15]

Anoniem: 52251

k ... fair enough....

Maar da was idd de reden dat ik toch iets meer er van wou weten... DVD 9 klinkt toch heel erg goed in de oren... Maar denk dat ik dan toch ook maar de 2500 (Black) neem... is kijken what ie doet...

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 52251 op 08-03-2004 23:22]

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee