Toon posts:

[NEC ND-2500] Ervaringen

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.956 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 26203

Topicstarter
Ik heb nu de nd1100 en het word tijd voor een nieuwe brander.
nu zie ik dat de NEC ND 2500 uit is maar kan er weinig tot eigenlijk niks over vinden.

M'n vraag is dus of er iemand hier er al een heeft en mij wat meer specs kan geven over deze brander.

op de nec site kan ik ook niets vinden.

Met hotbot.com heb ik alleen een verkoop adres gevonden.
http://www.onestarsystems...m?/producten_opticals.htm
maar ook daar staat erg weinig info.

Voor Mediacompatibiliteit kun je hier terecht:
[rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml] :)

[Voor 15% gewijzigd door BalusC op 30-01-2004 09:10]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2022

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Voor zover ik weet is ie nog niet uit! Pas rond kerst hoorde ik ;)

webOS all the way!

Topicstarter
Inmiddels heb ik hem besteld en zal er wat over vertellen als ik hem binnen heb.

BalusC thx voor het heropenen van dit topic.

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 26203 schreef op 12 december 2003 @ 14:50:
Inmiddels heb ik hem besteld en zal er wat over vertellen als ik hem binnen heb.

BalusC thx voor het heropenen van dit topic.
:) Heb je ze al gebeld om te vragen of ze m op voorraad hebben? Misschien dat je een backup v/d firmware kunt maken wanneer je de drive binnen hebt? Dan kan ik gaan hacken :P

webOS all the way!

Anoniem: 70325

Is dat een 8 speed brander ? Heeft dat zin dan jongens,...het blijkt in de praktijk behoorlijk lastig om met een constante kwaliteit op 4 speed te branden. Ik heb zelf een NEC 1300 (Herman's firmware 1.07) die ik gebruik met DVDshrink en Nero. In combinatie met Princo 4x, MAM-E 4x, Traxdata 4x is het mij in ieder geval nog niet gelukt ! Ja af en toe lukt er eentje op 4x maar dat is meer een uitzondering dan regel. Ik ga nu maar Mitsui's bestellen, misschien dat dat gaat lukken. Voorlopig blijf ik maar op 2x speed branden, dat blijkt de meest betrouwbare setting !

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 70325 schreef op 12 december 2003 @ 17:40:
Is dat een 8 speed brander ? Heeft dat zin dan jongens,...het blijkt in de praktijk behoorlijk lastig om met een constante kwaliteit op 4 speed te branden. Ik heb zelf een NEC 1300 (Herman's firmware 1.07) die ik gebruik met DVDshrink en Nero. In combinatie met Princo 4x, MAM-E 4x, Traxdata 4x is het mij in ieder geval nog niet gelukt ! Ja af en toe lukt er eentje op 4x maar dat is meer een uitzondering dan regel. Ik ga nu maar Mitsui's bestellen, misschien dat dat gaat lukken. Voorlopig blijf ik maar op 2x speed branden, dat blijkt de meest betrouwbare setting !
ik heb philps DVD+R en kan gewoon op 4x branden en na een test van cd-speed van nero kan hij geen fouten vinden. Ook als ik een opervlakte test doe!

geforce5_guy schreef op 12 december 2003 @ 17:44:
[...]

ik heb philps DVD+R en kan gewoon op 4x branden en na een test van cd-speed van nero kan hij geen fouten vinden. Ook als ik een opervlakte test doe!
Ok, ik brand alleen -R,..

• Hermanvh

Hermanvh

Mitsui + Traxdata werken hier op 4x. Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit vaak wel wat te wensen overlaat! Vooral de Traxdata :r

webOS all the way!

Hermanvh schreef op 12 december 2003 @ 18:03:
[...]

Mitsui + Traxdata werken hier op 4x. Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit vaak wel wat te wensen overlaat! Vooral de Traxdata :r
Zeker, die Traxdata's laten te wensen over. Na het branden test ik ze altijd even (met Nero) en dan blijken er gewoon veel niet goed te zijn. Met name op het einde, tegen de aftiteling aan zeg maar, beginnen ze te stotteren tijdens het afdraaien. Ik persoonlijk vind dat niet zo's hele grote ramp maar als je eens een keer wat voor vrienden brand ofzo,...is dat wel een beetje lullig :X

Zeg Herman: weet jij trouwens of die 3A media al in Nederland te koop zijn ? Ik begreep dat jouw ervaringen goed zijn met dit merk ?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 70325 op 12-12-2003 19:32]

Topicstarter
Geen problemen met de ND1100 die ik nu heb wat betreft het branden op 4 keer.
maar de juiste media wel belangrijk dat wel.
Ik zal kijken of ik de firmware d'r af kan halen
maandag of dinsdag moet hij binnen zijn.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 22:27
kep hier een pioneer a05 (4x -)
en kep spindeltje traxdata's gekocht ook 4x - dvd-r's
allemaal met films / ps2 gebrand (uiteraard op 4x)
en geen enkele die hapert of stottert
ook niet aan het eind!!!

kben wel tevreden met traxdata

die nec's vinnik nie zo lekker...
afwisselende snelheden enzo
keppem gelijk omgewisseld voor een pioneer
brand constant op 4,2/4,4 x met gehackte firmware
(plextor 708 wasser toen nog nie/te duur)

[Voor 37% gewijzigd door jozy op 13-12-2003 00:24]

• Hermanvh

Hermanvh

jozy schreef op 13 december 2003 @ 00:20:
kep hier een pioneer a05 (4x -)
en kep spindeltje traxdata's gekocht ook 4x - dvd-r's
allemaal met films / ps2 gebrand (uiteraard op 4x)
en geen enkele die hapert of stottert
ook niet aan het eind!!!

kben wel tevreden met traxdata

die nec's vinnik nie zo lekker...
afwisselende snelheden enzo
keppem gelijk omgewisseld voor een pioneer
brand constant op 4,2/4,4 x met gehackte firmware
(plextor 708 wasser toen nog nie/te duur)
Misschien dat jij geluk hebt met je TraxData's, maar ik hoor meer en meer slechte verhalen over ze! Ook van mensen met Pioneers :( Ik heb trouwens zelden problemen met snelheden (Alleen met hele cheapass dirt schijfjes (€ 0,50 voor 4 speed ;) )

webOS all the way!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuk, een topic over de ND2500 en iedereen praat over mediacompatibliteit en andere branders :/

Blijf ontopic aub. Voor mediacompatiblieit zijn er andere topics op OM, bijvoorbeeld:
[rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS[/rml]
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]
[rml][ Plextor PX-708a] Media topic 2.0[/rml]

• utilman
  • Laatst online: 22-03 13:15
Specs zie er goed uit op de NEC website. Heb net mijn DRU-500AX verkocht en denk dat ik nog maar een weekje of 2 wacht tot dat deze racemachine uit komt. Zit namelijk veel meer op DVD-R 8x te wachten dan op DVD+R 8x ;)

• utilman
Heb het even na gevraagd, en deze brander komt eind deze week of begin volgende week bij mijn hardware leverancier binnen. Prij sis nog onbekend, maar zal wel meevallen als ze nog concurrerend willen blijven. Als je dus nog een nieuwe brander wilt hebben kan je beter nog een weekje wachten ;)

Anoniem: 75278

Zijn er dan al dvd's die 8 speed schrijven aankunen??

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
TraxData, dat stond een paar dagen geleden op de frontpage. Er zijn al een aantal schijfjes die de Liteon/Plextor op 8speed kan branden terwijl ze voor 4speed gemaakt zijn.

• Hermanvh

Hermanvh

Sperenvanger schreef op 15 december 2003 @ 16:28:
TraxData, dat stond een paar dagen geleden op de frontpage. Er zijn al een aantal schijfjes die de Liteon/Plextor op 8speed kan branden terwijl ze voor 4speed gemaakt zijn.
+R ja, die zijn 'redelijk'. Toch zie ik ook oneffenheden in de opnamelaag wanneer ik er onder een bepaalde hoek naar kijk :'(

webOS all the way!

• Anoniem: 39712
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ennuh, zou je misschien een 1300a kunnen upgraden met de firmware van deze fijne brander? Tenslotte heb ik dat kunstje ook al eens uitgehaald met de Liteon CD writer

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 39712 schreef op 15 december 2003 @ 17:17:
ennuh, zou je misschien een 1300a kunnen upgraden met de firmware van deze fijne brander? Tenslotte heb ik dat kunstje ook al eens uitgehaald met de Liteon CD writer
Ik verwacht van niet, omdat de 1300A al in Maart/April op de markt was.

webOS all the way!

Topicstarter
kep hem nog niet binnen. Maybe moge.

• utilman
@Hermanvh

Wordt er ook weer mooie firmware voor deze NEC gemaakt Hermanvh ??

Zou neit slecht zijn ;)

• Hermanvh

Hermanvh

utilman schreef op 16 december 2003 @ 07:57:
@Hermanvh

Wordt er ook weer mooie firmware voor deze NEC gemaakt Hermanvh ??

Zou neit slecht zijn ;)
Ik hoop dat ze niet teveel versleuteld hebben aan de firmwares ;)

webOS all the way!

• utilman
Xiphy schreef op 18 december 2003 @ 10:56:
ut gaat hier om de nec nd2500 en niet om de media.........

ps kep hem nog niet binnen....
Ik ook niet Xiphy :|
Hoop nog steeds dat ik hem zaterdag kan ophalen, maar zal wel ergens
volgende week worden... ach, er zijn ergere dingen ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een beetje onbeleefde vraag maar hoeveel moet deze schrijver kosten en waar hebben jullie die besteld?

[Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 19-12-2003 00:34]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Topicstarter
Chevy454 schreef op 19 december 2003 @ 00:34:
Een beetje onbeleefde vraag maar hoeveel moet deze schrijver kosten en waar hebben jullie die besteld?
In m'n eerste post staat een link naar een site van een bedrijf die hem verkoopt
DVD + RW NEC ND 2500 8xSILV. NO NERO BLK NEC 177.00

Anoniem: 28807

Anoniem: 26203 schreef op 19 december 2003 @ 03:26:
[...]
In m'n eerste post staat een link naar een site van een bedrijf die hem verkoopt
DVD + RW NEC ND 2500 8xSILV. NO NERO BLK NEC 177.00
hij is ondertussen al goedkoper geworden, en meer (online)winkels gaan hem verkopen; hij is ondertussen al op zn goedkoopst €152,- zonder bezendkosten:

pricewatch: NEC ND-2500 8x

:*)

zijn er misschien al meer mensen met deze brander? ik ben zeer benieuwd naar hoe dit dingetje nou presteerd. als er goede bevindingen zijn over deze brander wil ik dan ook eindelijk m`n eerste dvd brander gaan kopen :P :)

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 28807 op 19-12-2003 16:13]

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 08:52

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Zit er ook al op te wachten. Bij de leverancier zie ik de voorraadteller nog op 0 staan. Hekel aan dat getal (Tenzij het de prijs is natuurlijk :P ). Er zijn weinig reviews over, dat is wel jammer.

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 13:46

lordsnow

I know nothing

Ik ben benieuwd of dit een concurrent kan gaan worden voor de Lite-On 8x.

De prijs zit wel snor.

Ik zit alleen te wachten op reviews, en wil ook weten hoe de media-compatibaliteit is.

//edit
Er is nog steeds weinig tot niks over de drive te vinden op het web. Wel las ik ergens dat de drive alleen DVD's slikt die ook daadwerkelijk geadviseerd worden door NEC, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

De prijs in de pricewatch is ook met €10 omhoog gegaan in een paar dagen.

Funprice zou 'm binnen hebben op woensdag zeiden ze. Hopen op een goede (!) review vandaag of morgen, dan ga ik er woensdag een halen. Anders toch de Lite-On 8x.

[Voor 56% gewijzigd door lordsnow op 22-12-2003 14:31]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Nou nog 8X dvdr media...... :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 11:28

Turismo

Clobberin' time!

dat zal niet lang duren hoor.

Bij de Philips 8x DVD+writer zit er standaard 1 8x DVD+R bij.

Ik denk dat we heel snel 8x standaard in de winkels zullen hebben.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

ffies offtopic:

hoe zit het trouwens met het lezen van 8x media op dvd-spelers ? gelezen in een ander draadje hier op GoT dat het problemen geeft?

• xiphias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 03:50

xiphias

goproblog.nl

Xiphy, heb je hem al binnen? Zit er namelijk ook aan te denken om deze te kopen.

(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)

Topicstarter
xiphias schreef op 23 december 2003 @ 18:44:
Xiphy, heb je hem al binnen? Zit er namelijk ook aan te denken om deze te kopen.
nein... nie zo leuk allemaal... ben er ook niet echt mee bezig geweest.. le moi is een van de vele die zo nodig ziek moest worden... maar zal er maandag ff achteraan gaan.

Edit: zag net dit. Geeft al wat meer info... :)

http://www.cdfreaks.com/news/8772

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26203 op 24-12-2003 16:14]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:32

botoo

💀 too old to die young

Ik heb 'm afgelopen week binnen gekregen, maar nog niet gemonteerd :o.

Wel vast een plaatje geschoten :).
http://crew.tweakers.net/botoo/nec_nd2500a_1.jpg
http://crew.tweakers.net/botoo/nec_nd2500a_2.jpg
specs in pdf

FXDLS 'torque brute'

• utilman
@botoo

Heb je hem al ingebouwd en wat getest met verschillende media?
Zou wel fijn zijn, want ik krijg hem maandag binnen (als het goed is)
en weet dan tenminste welke media wel en niet goed werken. En welke
op 4x of 8x (liefst DVD-R)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:32

botoo

💀 too old to die young

utilman schreef op 26 december 2003 @ 23:59:
@botoo
Heb je hem al ingebouwd en wat getest met verschillende media?
* botoo kucht ff :*
botoo schreef op 26 december 2003 @ 22:59:
Ik heb 'm afgelopen week binnen gekregen, maar nog * botoo niet gemonteerd :o.
edit:

De drive is voor in een nieuwe kast, die nu nog volledig leeg en ontmanteld staat te wachten op de inbouw van een H2O set, het zal dus nog wel ff duren voor ik aan het dvd testen toe kom.

[Voor 22% gewijzigd door botoo op 27-12-2003 00:22]

FXDLS 'torque brute'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een aantal Jappen hebben de ND2500 getest: nieuws: Blik op NEC ND-2500A 8x dvd-brander geworpen :)

ik heb hem ondertussen ook besteld, en verwacht hem maandag of dinsdag binnen. ik zal m`n ervaringen dan hier wel ffies posten ;)

Anoniem: 81237

ik heb hem woensdag bij informatique gekocht voor 159 euro, (kale versie alleen brander) ze hadden hem net binnen. heb dr nog niet zoveel mee gebrand, ben op het gebied van dvd branders nl een nOOb tenminste, alles wat ik gebrand heb (beveiligde DVD's eerst onder DVDshrink 2.3 op de hdd en dan naar schijfje met nero 6.3 op 4x) is gelukt, en werkt prima. ik vind het een heerlijke brander, jammer dat er alleen 4x media is, ik heb alleen nog maar memorex DVD+R 4x en Traxdata DVD+R 4x schijfjes gebrand, alle spelers hier in huis pakken ze goed (marquant DVD333-K, APEX AD 2710 en de Philips 621)

@hermanh als je firmware nodig hebt voor een closere look, zeg me hoe, en ik haal het wel ff uit de speler.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 28-12-2003 17:18]

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Heb vanochtend bij Norrod in Groningen een NEC ND-2500a (OEM, zonder software/kabels) gekocht. Ik wilde een brander van rond de 150 euro en heb niet gezocht naar een bepaald merk ofzo. Dit was gewoon de brander die ze me gaven.

Tot nu toe is alles nog goed gegaan, alleen haalt mijn computer volgens mij slechts met moeite 4 speed. Dus die 8-speed heb ik niks aan :)

Ik heb er een spindle van 10 Traxdata DVD+R's bij gekocht en een DVD+RW van Nashua. En ze werken allemaal perfect.

[Voor 22% gewijzigd door lzandman op 04-01-2004 01:34]

What's the speed of Dark?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Hebben echt niet nog meer mensen deze brander gekocht, tot nu toe?

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de LiteOn 8x en de NEC-2500.

Mijn voorkeur gaat op dit moment nog uit naar de LiteOn, omdat daar meer over bekend is. Maar als de NEC ook goed presteert neem ik liever die, aangezien deze ook op -R 8x brandt, en dat hij verkrijgbaar in ZWART en ZILVER (past beter bij mijn kast).

Dus - als je de NEC ND-2500 brander hebt, zou je wat ervaringen willen delen? Liefst ook met een paar kprobe resultaten!

• xiphias
  • Laatst online: 06-03 03:50

xiphias

goproblog.nl

Wat ik een beetje vaag vindt is dat als ik op het net zoek ik heel veel vewrschillen in prijs zie. Bij Gistron bijv. voor €149 maar bij een winkel via kelkoo (ofzo) ruim €250. Dit zou natuurlijk bulk/retail verschill kunnen zijn. Maar zelf bij winkels waaar het er bij staat dat ze bulk zijn dan zijn ze nog €200. Snap niet hoe ze die €60 kunnen verantwoorden.

Maar OK.. Mijn probleem op dit moment is dat ik nog nergen seen winkel, online/offline, heb gevonden waar ik die ND-2500A kan kopen en met creditcard kan betalen.. Beetje jammer.

-XiPHiAS

(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-02 11:21
is er nog een verschil tussen 2500 en 2500a?

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Wat zijn de ervaringen met deze brander, als ik dit zo lees dan zijn er inmiddels wel een aantal in gebruik!

Ik doel dan vooral op het lezen van beschadigde DVD's en CD's (hiervoor heb ik mijn Sony DDU1621 moeten vervangen door een Pioneer DVD-106S). En de geluidsproductie (tijdens DVD/DivX film kijken).

Anoniem: 6104

Ik heb ook een 1300a en gebruik arita 4x speed... Ik fik aan de lopende band zonder problemen dvd's. Ik gebruik wel + media

beschadigde dvd's zijn hierzo probleemloos te kopieren, zolang ze binnengehaald kunnen worden, of dit on the fly ook goed gaat dat weet ik niet, dat heb ik nog niet meegemaakt (mijn gewone dvd speler is een plextor PX-116A)

Anoniem: 102067

Hey,

Kben ook van plan om een dvd-brander te kopen. Mijn DVD-speler ondersteund alleen het - formaat geloofik. Ik heb er verder weinig verstand van, is dit nou eigenlijk een goeie keus of ken ik beter nog even wachten omdat er binnenkort nieuwe dingen op de markt komen :D

• moefit
Anoniem: 81237 schreef op 08 januari 2004 @ 11:31:
beschadigde dvd's zijn hierzo probleemloos te kopieren, zolang ze binnengehaald kunnen worden, of dit on the fly ook goed gaat dat weet ik niet, dat heb ik nog niet meegemaakt (mijn gewone dvd speler is een plextor PX-116A)
Maar kun je beschadigde DVD's net zo goed 'binnenhalen' met de NEC ND2500??

ja, geen probleem tenminste ik ben (van de massa's videoland DVD tjes) er nog geen een tegen gekomen die niet binnen te halen is

• moefit
Dan heb je meteen ook wel de ergste... Althans mijn DVD's zien er nooit zo uit! En is hij ook een beetje stil, niet met rippen maar met DVD/DivX kijken???

tja stil.. wat is stil tegenwoordig? m'n maxtor 120 GB hdd's klinken er nog bovenuit, dus dat valt wel mee

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ondertussen heb ik de NEC ND-2500 (zwart) dvd-brander ook gekocht, voor € 149 bij Maxpert.

Zondag avond heb ik 'm pas hier (iemand brengt 'm voor me mee), en ik zal 'm dan inbouwen.

Ik zal vandaag in de stad nog wat DVD-R's aanschaffen (ik moet morgen werken, dus dan kan het niet), dan kan ik zondag even testen en mischien wat KProbe pics posten.

Voor de LiteOn wedt TraxData DVD-R 4x geadviseerd als beste media. Weet iemand wat dat is voor deze NEC?

[Voor 93% gewijzigd door lordsnow op 09-01-2004 14:10]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 22:41

robbertb

winter

Ik heb deze brander ook gekocht gister in de Funprice in Groningen (krijg 5% studentenkorting :)) voor 179,55 in het zwart (ik heb ook zwarte kast).
Maar de verkoper zei dat deze brander alleen dvd+r in 8speed kan branden?
Ik heb nog geen nero ofzo dus heb hem nog niet kunnen testen.
Zal mijn pc snelgenoeg zijn voor 8speed? Ik heb een maxtor diamond 9plus 2mb cache/120 gb harddisk op een Barton 2600.

• moefit
Dit mag geen probleem zijn. 8x DVD is ongeveer 12MB/s Dat moet een recente Maxtor toch wel halen. Je PC is wel snel genoeg, als je U-DMA maar aan hebt staan! Maar blijkt vooral een Plextor probleem te zijn...

ja, ik heb hier 2 maxtor diamond max 9+ met 8 MB op ATA 133 en die trekken het probleemloos ik sluit me dus volledig aan bij moefit

over de snelheid, qoute van de site van nec:
NEC's ND-2500 is currently the world's fastest format-independent 8x DVD burner. The ND-2500 saves to DVD recordables at 8x speed (+R as well as -R) and writes DVD rewritables at 4x speed (+RW as well as -RW). In addition to DVD, the unit also records to CD media: CD-R at 32x and ultra-speed CD-RW at 16x speed. The unit's reading speed is impressive as well: 12x for DVD-ROM and 40x for CD-ROM in combination with access time of 140 ms for DVDs and 120 ms for CDs. An hour of DVD video can be recorded in less than ten minutes.
oftewel de verkoper verwart DVD+/-RW met DVD+/-R.
de brander brand DVD +/- R (Recordable) op 8X maximaal en DVD +/- RW op 4X (Rewritable)

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 09-01-2004 17:09]

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-02 11:21
robbertb schreef op 09 januari 2004 @ 11:19:
Maar de verkoper zei dat deze brander alleen dvd+r in 8speed kan branden?
Van de Nec website:

Data transfer rate:
read:
DVD: 12x CAV (max. 16,200 Kbyte/s)
CD: 40x CAV (max. 6,000 Kbyte/s)
write:
DVD-R: 8x (max. 11,040 Kbyte/s)
DVD-RW: 2x (max. 2,760 Kbyte/s)
DVD+R: 8x (max. 11,040 Kbyte/s)
DVD+RW: 4x (max. 5,520 Kbyte/s)
CD-R: 32x (max. 4,800 Kbyte/s)
CD-RW: 16x (max. 2,400 Kbyte/s)

Beide 8x dus

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 22-03 02:23
lordsnow schreef op 09 januari 2004 @ 02:51:
Ondertussen heb ik de NEC ND-2500 (zwart) dvd-brander ook gekocht, voor € 149 bij Maxpert.

Zondag avond heb ik 'm pas hier (iemand brengt 'm voor me mee), en ik zal 'm dan inbouwen.

Ik zal vandaag in de stad nog wat DVD-R's aanschaffen (ik moet morgen werken, dus dan kan het niet), dan kan ik zondag even testen en mischien wat KProbe pics posten.

Voor de LiteOn wedt TraxData DVD-R 4x geadviseerd als beste media. Weet iemand wat dat is voor deze NEC?
Ik heb zelf 2 Pioneers A05 en sinds kort de 2500 van Nec.
Gebruikte altijd naar volle tevredenheid Princo dvd-r's die ik nu ook gebruik met die Nec.
Voor + hoor ik een hoop goeie dingen over de Traxdata schijven die ik dan ook eerdaags over de testbank zal trekken.

Hmzz... nadeel is wel dat ik voorheen multiple recordes gebruikte (2x A05) maar nu met 1 A05 en 1 NEC 2500 werkt dat dus niet..... sjammer...

Wat ook zeker niet onbelangrijk is... mijnsinziens dan... is dat ie echt fluisterstil is ;)

[Voor 17% gewijzigd door ScooBY_DoO op 09-01-2004 18:09]

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Nou, ik heb 'm nu een week en hij bevalt echt heel goed. Heel stil en alles wat ik ermee doe heeft goed gewerkt. Alleen heb ik nog niet op 8x kunnen branden, maar dat komt volgens mij omdat ik geen 8x DVD+R's heb.

Hij ligt nu naast de computer (heb de brander ff meegenomen naar het huis van mijn ouders en 'm ff los eraan gehangen) te branden en ik hoor alleen de computer-fan en af en toe de HD. De brander maakt bijna geen geluid!

Anoniem: 102371

Ik ben nog aan het twijfelen om deze NEC ND-2500 of de Lite-On LDW 811S te kopen, kan op dit moment echt mijn keuze niet maken, wie haalt me over ?

tja eh de keuze is simpel, kies voor support! (zowel via fabrikant als andere nec eigenaars.) tot nu toe (dankzij mensen als Herman) is de nec 1x00 serie qua firmware veel beter als andere merken. hopelijk wordt de 2500 net zo'n succes

Anoniem: 102371

bedankt, nu nog ff op tweakers kijken voor een adresje waar ik 'm ga halen of bestellen

• ScooBY_DoO
Ik begin onderhand al lekker klaar te raken met die NEC.
Zoals hierboven beschreven lijkt inmiddels opgelost met een andere versie Nero, maar nu heb ik weer 2x dvd-rw die ie maar op 1x kan fikken....
Zucht.

ik weet niet welke nero versie je hebt, ik draai hier nero 6.3 en ik kan tot 6 speed gaan. omdat dr toch nog geen 8x media is heb ik hier geen problemen mee, en tegen de tijd dat er 8x media is dan hebben de makers van nero dat al lang geimplementeerd in de software.

de oorzaak hiervan is dat de nec nd 2500 erg nieuw is, en nog niet op de supported recorders list staat. de lijst is hier te vinden: http://www.ahead.de/en/63...2166.php?manu=NEC&lang=en

oftewel, hoe hoger je nero versie hoe beter. en ff de nero site in de gaten houden.

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 07:16
Ik heb mijn zwarte nec2500a nu een dagje, maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Vooral over de snelheid en het geluidsniveau, dit ligt echt zeer laag vooral als ik het met de cd-brander vergelijk die ik er eerst in had(dit was een 48x). Wereld van verschil!!!

Gebruik op het moment philips dvd+r 4x op 6 speed. Werkt goed, geen problemen.

Klein vraagje wel; dat ik geen 8 speed kan pakken ligt dat aan nero? Heeft deze nog geen 8speed ondersteuning? of kan het de brander zijn aangezien deze schijnbaar gewoon zo snel de dvd volbrandt als dat hij denkt dat mogelijk is en de philipsen maar tot max 6speed over spec gebrand kunnen worden?

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Nuke schreef op 11 januari 2004 @ 20:14:
Klein vraagje wel; dat ik geen 8 speed kan pakken ligt dat aan nero? Heeft deze nog geen 8speed ondersteuning?
Misschien zijn de DVD recordables die jij gebruikt niet geschikt voor 8x?

probleem dat er maar max op 6x gebrand kan worden is dat de ND 2500 nog niet officieel supported is door Ahead nero, heeft niets met je type DVD's te maken. ik heb al een mailtje gestuurd naar Ahead wanneer de nd 2500 officieel ondersteund wordt. antwoord heb ik nog niet gehad, maar dit verwacht ik voor woensdag

• EricHuyn
Dat de media dit niet officieel ondersteund had ik er al bijvermeld, zij het misschien niet al te duidelijk. Maar ik vroeg me gewoon af of de dvd media het maximum bepaalde of dat de software, in dit geval nero6, geeneens de mogelijkheid bevat om 8x te kunnen kiezen. Maarja op 6x is het nou gedaan in onder de 11 minuten, dus dat kan alleen maar minder worden :D

precies.. ik brand niet hoger dan 4x op een schijfje. heb er wel ene paar hoger gebrand, en ging wel goedf (traxdata) maar of het nou 10 of 15 minuutjes duurt.... ik heb de tijd, ga gewoon ff bakkie koffie doen tijdens het branden, of wat gotten pas de probleme

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 12-01-2004 01:29. Reden: offtopic gezwets]

• ScooBY_DoO
Anoniem: 81237 schreef op 11 januari 2004 @ 19:48:
ik weet niet welke nero versie je hebt, ik draai hier nero 6.3 en ik kan tot 6 speed gaan. omdat dr toch nog geen 8x media is heb ik hier geen problemen mee, en tegen de tijd dat er 8x media is dan hebben de makers van nero dat al lang geimplementeerd in de software.

de oorzaak hiervan is dat de nec nd 2500 erg nieuw is, en nog niet op de supported recorders list staat. de lijst is hier te vinden: http://www.ahead.de/en/63...2166.php?manu=NEC&lang=en

oftewel, hoe hoger je nero versie hoe beter. en ff de nero site in de gaten houden.
Ik had de nieuwste versie ged/l bij Ahead daarom vond ik het al erg vreemd.
En wat betreft 8x ondersteuning in Nero, dat moet er gewoon zijn aangezien een collega van me met een lite-on 811 wel op 8x fikt hiermee.

• EricHuyn
Op welk merk media brand hij dan op 8x met die lite on?

ScooBY_DoO schreef op 12 januari 2004 @ 11:44:
[...]

Ik had de nieuwste versie ged/l bij Ahead daarom vond ik het al erg vreemd.
En wat betreft 8x ondersteuning in Nero, dat moet er gewoon zijn aangezien een collega van me met een lite-on 811 wel op 8x fikt hiermee.
ik kan die brander niet vinden in het lijstje, en misschien zijn de niet afgeronde drivers die in nero zitten al in een verder stadium dan die van de nec.

• ScooBY_DoO
Nuke schreef op 12 januari 2004 @ 13:54:
Op welk merk media brand hij dan op 8x met die lite on?
Traxdata

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
'k heb hem net besteld.
had eerst een NEC1300 in de order staan maar dat CD's branden op 16x begint me toch wel de keel uit te hangen. dus dan maar liever 40 euro (ofzoiets) meer voor een NEC2500. laat maar komen dat ding :)

en ook nog eens in het zwart, past mooi bij m'n kast :p

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 16:17

danplo

The Force is strong with me

Nou ik heb vanmorgen mijn NEC-2500A binnen gekregen.
Ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden bent over deze DVD brander.
Ik heb even snel 1 test gedaan en het volgende heb ik te melden hierover.
Ik had hier nog een dvd film liggen en deze had ik al eerder met mijn andere dvd brander willen copieeren.
Maar mijn andere DVD brander gaf elke keer bij het rippen en lezen een fout melding dat er iets met die DVD was.
Ik dacht laat ik deze dan eens testen of hij het wel kan lezen en rippen.
En ja de NEC-2500A heeft het gelukkig wel voor elkaar gekregen.
Toen heb ik deze DVD film gecopieerd met Nero en dit gewoon nog met 4x speed schijfjes.
Dit branden deed hij in een tijd van 13 minuten en 13 sec
Ik heb de film getest en werkt uit de kunst.
Zo voor de mensen die deze willen kopen is het een pracht DVD brandertje.
Zijn er verdere vragen dan wil ik ze best beantwoorden of testen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Anoniem: 87513

Branden op de nec 1300 moet gewoon goed lopen op 4 speed , anders ligt het bijna zeker aan de schijfjes en/of hardware. Princo op 4 speed branden is hopen dat het goed gaat. Ritek G04 is eigenlijk altijd goed net als platinum 4 speed. Wel de juiste firmware erop zetten natuurlijk. Voor de plus schijfjes ga ik voor platinum want di hebben vindt ik de beste prijs/kwal verhouding (€ 30,00 p/25).

Topicstarter
Op dit moment zakt hij enorm in prijs. Kep het een beetje druk gehad maar heb hem ook al binnen. Alleen nog niet aangesloten.
Nadeel is dat ik ergens weet niet meer waar maar gelezen had dat je de Pioneer a06 met firmware kan upgraden naar een dual layer brander.... dus nu zit ik te denken om deze weer door te verkopen en die te gaan halen..
maar al met al schiet het niet op aangezien er nog geen 8x media te koop is zover ik gezien heb en weet.. en ook geen dual layer media...

• ScooBY_DoO
Anoniem: 26203 schreef op 14 januari 2004 @ 09:33:
Op dit moment zakt hij enorm in prijs. Kep het een beetje druk gehad maar heb hem ook al binnen. Alleen nog niet aangesloten.
Nadeel is dat ik ergens weet niet meer waar maar gelezen had dat je de Pioneer a06 met firmware kan upgraden naar een dual layer brander.... dus nu zit ik te denken om deze weer door te verkopen en die te gaan halen..
maar al met al schiet het niet op aangezien er nog geen 8x media te koop is zover ik gezien heb en weet.. en ook geen dual layer media...
nieuws: Pioneer demonstreert dual-layer-branden met A06-drive

• ScuL
-ScuL- schreef op 13 januari 2004 @ 03:39:
'k heb hem net besteld.
had eerst een NEC1300 in de order staan maar dat CD's branden op 16x begint me toch wel de keel uit te hangen. dus dan maar liever 40 euro (ofzoiets) meer voor een NEC2500. laat maar komen dat ding :)

en ook nog eens in het zwart, past mooi bij m'n kast :p
hehe . kreeg een mailtje:
Hartelijk dank voor uw bestelling. Wij hebben uw product, door zijn grote populariteit, helaas niet op voorraad, maar deze is reeds besteld bij onze leverancier. Wij verwachten deze dan ook op korte termijn weer op voorraad te hebben zodat wij u deze kunnen toesturen
hou op met bestellen mensen, ik wil mijn NEC2500 ! :p

haha goede producten lopen hard..... gelukkig heb ik mijn brandertje al een tijdje, en hoe meer ik brand hoe tevredener ik wordt over het speeltje

(brande net op 6x bride of chucky in 9 minuutjes....)

• ScooBY_DoO
-ScuL- schreef op 14 januari 2004 @ 12:47:
[...]

hehe . kreeg een mailtje:

[...]

hou op met bestellen mensen, ik wil mijn NEC2500 ! :p
Ik zie op de site van Yorcom op de mainpage toch echt staan dat ze uit voorraad leverbaar zijn.
Alternate ook by the way.... 139€

[Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 14-01-2004 23:29]

• ScuL
ScooBY_DoO schreef op 14 januari 2004 @ 23:22:
[...]

Ik zie op de site van Yorcom op de mainpage toch echt staan dat ze uit voorraad leverbaar zijn.
Alternate ook by the way.... 139€
Daar heb ik hem niet besteld, maar bij het bedrijf waar ik hem bestelde stond ook op de site dat ze al leverbaar waren maar na de bestelling bleek dat ze er inmiddels al doorheen waren (1 dag!) :) Ze zijn dus erg gewild.

Anoniem: 87513

Ritek (paars) 4 speed kan je ook gewoon op 8 speed branden met de liteon 8 speed. Alleen heb je kans dat je buffers leeg trekken.

• Toink
  • Niet online
Ik zit ook een beetje met de keuze Nec/Lite-on. Er wordt hier wel gezegd dat de support beter is omdat er bijv. allemaal gehackte biossen zijn, maar is dit dan wel echt zo positief? Een product moet toch goed zijn uit zichzelf?

Met andere woorden? Zitten er beperkingen aan die Lite-On omdat er minder aan te 'klooien' valt? Mijn ervaringen met Lite-On als merk zijn namelijk prima en (toevallig) is bij mijn pc-boer de Lite-On alleen op voorraad.

Gaan met die ban... uhhh Lite-On of toch maar de NEC?

Anoniem: 100703

Ik weet niet of deze vraag al beantwoordt ofzo heb gekeken in de replys maar ben het niet tegengekomen, maar ik vind het een beetje onduidelijk over hoe die -RW en +RW brand.Op sommige sites waar ze um verkopen die in de pricewatch staan staat er dat ie DVD-RW op 4x brand en op andere sites staat weer dat ie het maar op 2x kan.En op de nec'site zelf staat dat het ook gewoon -RW en +RW op 4x kan fikken.als het dus toch schijnt dat ie het op 4x kan dan begrijp ik niet dat er nog mensen zijn die twijfelen tussen de nec2500 en de lite-on 811s/851s of de plex. 708, aangezien de nec +R/-R op 8x kan en +RW/-RW 4x ipv 2x Lite-on/plextor.Pioneer A06 met dual layer support(als dat waar is en geen marketing of een andere manier op de verkoop te bevorderen)is een ander verhaal dan zou ik die weer nemen.

• ScooBY_DoO
http://www.nec.co.uk/ND2500A.asp
Lijkt me logisch de site van NEC zelf aan te houden.
Je heb gelijk wat betreft de sites van de verkooppunten in de pricewatch dat was mij ook opgevallen, sommige hebben ook 16x branden voor cd-r staan terwijl dit 32x is.
4x +\- klopt dus :)
Wat betreft de A06, sja da's afw88, maar dat valt ook te zeggen voor de 2500 met z'n 8x support terwijl er nog geen 8x media te verkrijgen is.
Lijkt me dus een persoonlijke keuze waar je zelf meer waarde aan hecht, sneller branden of meer kwijt kunnen op een schijf.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 22:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik kan voor een mooie prijs aan een 2500 komen, en ook voor een net bedrag aan Nashua dvdtjes, iemand al ervaring met deze combo? snel/langzaam?
en zal hij dual layer dvdtjes kunnen beschrijven na een eventuele update van de firmware?

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op 16 januari 2004 @ 01:40:
ik kan voor een mooie prijs aan een 2500 komen, en ook voor een net bedrag aan Nashua dvdtjes, iemand al ervaring met deze combo? snel/langzaam?
en zal hij dual layer dvdtjes kunnen beschrijven na een eventuele update van de firmware?
Op de Duitse NEC site kan je een PDFje neerhalen met daarin de recommended media voor de ND-2500, ik zie zo snel het hele merk Nashua er niet tussen staan.

http://www.necd.de/softwa...ist_for_8x_DVD_Writer.pdf

En er is daar ook nog een FAQje te vinden:
http://www.necd.de/faq.php/id/573

Voor zover ik weet is er is nog geen nieuwe firmware uit voor de ND-2500, mijn exemplaar zit op versie 1.06.

• ScooBY_DoO
DOOMer schreef op 16 januari 2004 @ 02:04:
[...]

Op de Duitse NEC site kan je een PDFje neerhalen met daarin de recommended media voor de ND-2500, ik zie zo snel het hele merk Nashua er niet tussen staan.

http://www.necd.de/softwa...ist_for_8x_DVD_Writer.pdf

En er is daar ook nog een FAQje te vinden:
http://www.necd.de/faq.php/id/573

Voor zover ik weet is er is nog geen nieuwe firmware uit voor de ND-2500, mijn exemplaar zit op versie 1.06.
Klopt 1.06 is de laatste (enige).
En om op de vorige post terug te komen, ik heb een aantal van die Nashua's er doorheen geboerd op m'n ander fikker (Pioneer A05) maar ik persoonlijk vond het een zootje bagger schijven, heb ze derhalve ook teruggestuurd en andere gekregen.

Anoniem: 42097

Ik ben ook van plan om de Nec te gaan halen maar heb een vraagje erover die ik niemand heb zien posten. Hoe is deze brander met het backuppen van playstation 2 spellen?

Topicstarter
http://www.cdfreaks.com/article/134

review van de drive bij cdfreaks.com
ze zijn wel te vreden... ik ook :)

• ScuL
Anoniem: 42097 schreef op 16 januari 2004 @ 18:38:
Ik ben ook van plan om de Nec te gaan halen maar heb een vraagje erover die ik niemand heb zien posten. Hoe is deze brander met het backuppen van playstation 2 spellen?
volgens mij werkt vrijwel iedere DVD-brander die DVD-R kan branden goed voor een PS2? :?

ik heb mijn NEC2500 trouwens vandaag binnen gehad :) nog geen zin/tijd gehad om in te bouwen. gaat snel gebeuren

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 22:41

robbertb

winter

Mijn Nero ziet geen bufferunder run protectie of hoe noem je dat? Heeft hi jdat niet?

jawel, maar het heet just link en geen burnproof, is wel vergelijkbaar

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 26203 schreef op 16 januari 2004 @ 19:18:
http://www.cdfreaks.com/article/134

review van de drive bij cdfreaks.com
ze zijn wel te vreden... ik ook :)
Woah, dat is toch een goede review voor de NEC hoor! Dat 'ie hier en daar wat trager is mwah, daar heb ik geen probleem mee, veel belangrijker vind ik de schrijfkwaliteit ... en zie de conclusie, de "write quality is amazing". Daarnaast is hij inderdaad erg stil in gebruik en helemaal niet duur.

Anoniem: 102016

Chevy454 schreef op 19 december 2003 @ 00:34:
ik heb em hier besteld :
http://www.pczaak.nl/cata...=1_39_70&products_id=1238
voor 150 euro

ik heb hrem bij informatique in bergschenhoek gekocht voor 159 euri ene paar weken terug

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb zelf erg lopen twijfelen tussen de liteon en deze burner maar toch maar de nec 2500 gekozen door zijn goede voorganger en de reviews van de 2500.

Ik ging zelf als eerste voor de plextor bevalt me altijd goed en perfecte quality alleen die prijs scheelt erg veel ! Hopelijk gaat de NEC 2500 goed bevallen :o

Loopt de 2500 al goed met de laatste nero ? alle speeds worden ondersteund ? want bij support op de site van nero staat deze burner er niet tussen..

[Voor 35% gewijzigd door _MaLa_ op 18-01-2004 15:15]

• ScooBY_DoO
Ja, ik gebruik 6.3 meen ik en die werkt perfect.
Heb nog geen 4x+ media binnen dus weet niet welke speed die aankunnen.
4x- princo iig niet hoger dan 4x.

kom hier niet hoger dan 6.1 speed helaas, meer ziet ie niet
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee