Lijkt me niet. Op 10x DL writen?
Ik heb de NEC2500 nu een tijdje (ongeveer 3 weken) en ben er erg tevreden mee super branden. Alles wat ik brand op 8x (met verbatim dvd's) werkt prima op me xbox stand alone's en noem maarop. Verder vind ik die DL upgrade wel nice alleen wacht ik nog even tot er meer nieuws over is en betere firmwares. Wat ik er van gelezen heb met de eerste link was dat de DVD van nec af niet echt goed gelezen word door een standalone (maar wel weer op de pc zelf). Dus ik wacht wel even maar verder is het zekers nice.
PSN: Korumera | XBX: Korumera
Anoniem: 34869
Mensen niet om te flamen maar ik ben vandaag op het dealer event van mcdos geweest en met de vertegenwoordiger van NEC gesproken over de ND2510, wat blijkt de ND2500 is precies hetzelfde op een knopje na, de laser in de ND2500 is precies hetzelfde.
Als dat zo is.. waarom hebben ze dan de ND2510 uitgebracht? Dan kunnen ze toch net zo goed gewoon nieuwe firmware leveren? Ze hebben dus 2 namen voor zelfde product? Wel vreemd hoor.Anoniem: 34869 schreef op 13 mei 2004 @ 22:43:
Mensen niet om te flamen maar ik ben vandaag op het dealer event van mcdos geweest en met de vertegenwoordiger van NEC gesproken over de ND2510, wat blijkt de ND2500 is precies hetzelfde op een knopje na, de laser in de ND2500 is precies hetzelfde.
Money? Klinkt misschien erg suf, maar veel bedrijven brengen een 'ander' model uit om daarmee een bepaalde markt te bedienen. Jij en ik weten een 2500a zo te flashen naar een 2510a (althans, dat hoop ik, ik moet de mijne binnenkort binnen te krijgen), maar jouw paps of mams of kleine zusje zijn daar niet zo handig mee.
Dan is het extra makkelijk om dat zo uit te brengen, omdat het verschil tussen deze twee branders toch een extra 60 euro kost. Makkelijk verdiend dan.
Dan is het extra makkelijk om dat zo uit te brengen, omdat het verschil tussen deze twee branders toch een extra 60 euro kost. Makkelijk verdiend dan.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Hoewel de hardware best hetzelfde kan zijn kan het best zo zijn dat de beste exemplaren het label 2510 krijgen en de normale (niet de beste) het label 2500.
Philips zegt daarover:
Quote: According to Philips it will not be possible to upgrade existing 8x DVD recorders to DL layer recorders, contrary to what some rumours are saying. In theory the laser power of an 8x drive is strong enough to handle DL but the problem is, is that the OPU (Optical Pickup Unit) of the drive is often not good enough. This will lead to quality problems. However, some drives with good OPUs could, in theory, be upgraded although they’d have to be handpicked.
Dus uit de productie worden handmartig de drives met de beste OPU's gehaald die dan gebruikt kunnen worden voor DL.
Als dit klopt dan zullen we hier mensen zien waarbij de upgrade wel werkt en mensen waarbij het niet werkt. Ik ben benieuwd! Wat zou het soort problemen zijn dta je krijgt? "Quality problems" met de Optical Pickup Unit..... dus een (andere) drive heeft moeite de gebrande DL disk te herkennen? Iets wat we dus nog niet zo goed kunnen testen dus.
Philips zegt daarover:
Quote: According to Philips it will not be possible to upgrade existing 8x DVD recorders to DL layer recorders, contrary to what some rumours are saying. In theory the laser power of an 8x drive is strong enough to handle DL but the problem is, is that the OPU (Optical Pickup Unit) of the drive is often not good enough. This will lead to quality problems. However, some drives with good OPUs could, in theory, be upgraded although they’d have to be handpicked.
Dus uit de productie worden handmartig de drives met de beste OPU's gehaald die dan gebruikt kunnen worden voor DL.
Als dit klopt dan zullen we hier mensen zien waarbij de upgrade wel werkt en mensen waarbij het niet werkt. Ik ben benieuwd! Wat zou het soort problemen zijn dta je krijgt? "Quality problems" met de Optical Pickup Unit..... dus een (andere) drive heeft moeite de gebrande DL disk te herkennen? Iets wat we dus nog niet zo goed kunnen testen dus.
I love my Health Tech Start-up: ParkinsonSmartwatch.com
Hmm das wel leuk nieuws dan.. dan kunnen we dus gewoon gaan flashen..
kon helaas niet naar de mcdos dealerevent maar euhm.. wanneer komt die 2510?
kon helaas niet naar de mcdos dealerevent maar euhm.. wanneer komt die 2510?
Je denkt toch niet dat NEC alle drives stuk voor stuk gaat testen, en dan de beste er uit haalt op te flashen? Aangezien zij ook OEM's produceren voor de grote merken, zijn het echt gigantische hoeveelheden die iedere keer geproduceerd worden. Dan stuk voor stuk alles nalopen om de beste er uit te pakken?!? Dacht het niet. Philips is gewoon bang dat niemand een nieuwe drive aanschaft nu dual-layer uit is, waardoor zij dus een boel geld mislopen. Philips heeft ongetwijfeld nog steeds recht op een bepaald percentage van de winst omdat zij grondleggers zijn van de CD en daarmee waarschijnlijk ook wel van de DVD, en dus ook de DL DVD.hasse_m schreef op 14 mei 2004 @ 08:02:
Hoewel de hardware best hetzelfde kan zijn kan het best zo zijn dat de beste exemplaren het label 2510 krijgen en de normale (niet de beste) het label 2500.
Philips zegt daarover:
@DezJay:
Volgens mij zijn er al een aantal online shops die de ND2510A hebben opgenomen in hun assortiment.
Sinds een paar weken heb ik mijn NEC'je er nu inzitten, en gister wou ik ee DVD ISO branden op een Imation DVD RW. Volgens Nero helemaal gelukt, maar toen ik op de DVD ging kijken, was die LEEG... 
Herkent dit iemand?

Herkent dit iemand?
Om je vraag te beantwoorden: Ja dat denk ik inderdaad wel! Dat is namenlijk goed mogelijk! Uiteraard zal dat voor een groot deel wel automatisch gebeuren. Onze welbekende processor fabrikanten (Intel/AMD) doen dat ook. Een betere processor krijgt een hogere klok snelheid of krijgt meer functionaliteit enabled. Dit soort dingen gebeurt overal!BredeP schreef op 14 mei 2004 @ 10:23:
[...]
Je denkt toch niet dat NEC alle drives stuk voor stuk gaat testen, en dan de beste er uit haalt op te flashen? Aangezien zij ook OEM's produceren voor de grote merken, zijn het echt gigantische hoeveelheden die iedere keer geproduceerd worden. Dan stuk voor stuk alles nalopen om de beste er uit te pakken?!? Dacht het niet. Philips is gewoon bang dat niemand een nieuwe drive aanschaft nu dual-layer uit is, waardoor zij dus een boel geld mislopen. Philips heeft ongetwijfeld nog steeds recht op een bepaald percentage van de winst omdat zij grondleggers zijn van de CD en daarmee waarschijnlijk ook wel van de DVD, en dus ook de DL DVD.
Erg leuk allemaal, maar er is de komende maand geen media om te testencazzie schreef op 14 mei 2004 @ 17:39:
en wat vind herrie van deze nieuws feitjes
meuktracker: NEC ND-2500A K0P2 Double Layer

Er is 1 test geweest op www.cdrinfo.com waaruit blijkt dat het op HUN 2500A werkt. Dat wil niet zeggen dat het op alle 2500A's werkt, daarvoor moet meer getest worden!
webOS all the way!
Anoniem: 29226
Ik heb hier 4 speed platinum schijfjes, maar kan ik deze niet sneller branden dan 4 speed? Ligt dat echt zo gevoelig met dvd's?
Je hebt dit topic al doorgenomen? Anders had je het antwoord al gelezen hoorAnoniem: 29226 schreef op 15 mei 2004 @ 18:29:
Ik heb hier 4 speed platinum schijfjes, maar kan ik deze niet sneller branden dan 4 speed? Ligt dat echt zo gevoelig met dvd's?

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zijn waarschijnlijk RITEK R02 DVD+R schijfjes. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar hoger dan 4x geven ze veel errorsAnoniem: 29226 schreef op 15 mei 2004 @ 18:29:

webOS all the way!
check ff de thread over de mediacompatibiliteit dan weet je hetAnoniem: 29226 schreef op 15 mei 2004 @ 19:35:
en weet je het ook van Octron dvd-r 2 speed? zijn die sneller te branden?

Ik heb mijn ND-2500A ook geflashed. Het is prima gelukt. Windows heeft ook de nieuwe(2510A) gevonden.
Bij het opstarten van mijn PC gaat de lade van mijn CD automatisch open. Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van?
Bij het opstarten van mijn PC gaat de lade van mijn CD automatisch open. Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's
4 speed plantinum DVD +r's, worden die dan nog steeds verkocht ? Ik zie alleen nog maar de 8 speed DVD+R's van platinum die het hier perefect doen op 8 speed
.

Anoniem: 88548
Dit komt waarschijnlijk doordat je je brander niet aan de secundairy slave hebt hangen.timow schreef op 17 mei 2004 @ 09:41:
Ik heb mijn ND-2500A ook geflashed. Het is prima gelukt. Windows heeft ook de nieuwe(2510A) gevonden.
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 88548 op 17-05-2004 13:09]
ik wacht nog even met flashen naar 2510 tot media verkrijgbaar is en herrie er zijn ervaringen over gedeeld heeft.
eerder heeft het toch geen zin om te flashen
Je kunt inderdaad beter nog even wachten en de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken, dan weet je straxx zeker dat het ook werkt en wat de voor- nadelen zijn.Vierkant228 schreef op 17 mei 2004 @ 13:11:
ik wacht nog even met flashen naar 2510 tot media verkrijgbaar is en herrie er zijn ervaringen over gedeeld heeft.
Volgens de frontpage/meuktracker heeft Herrie zijn 1.07v2 beta 4 firmware released (meuktracker: NEC ND-2500A 1.07v2 beta 4 (Herrie)). Ik begin nu een beetje het overzicht kwijt te raken met al die versies.
In het topic over mediacompatibiliteit had iemand het over 1.08. Ik dacht eigenlijk dat die ook van Herrie kwam (stond een linkje naar de file op zijn site). Maar nu weer een 1.07?
Is 1.08 dan een firmware van NEC? Terwijl 1.07 pas net uit was? En heeft iemand meer info over het verschil van 1.08 met andere firmware? 1.07 was voor mediacompatibiliteit.. daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar als dan zo snel 1.08 volgt vind ik dat dan wel een beetje raar.
Ik vind herrie.org ook een beetje onoverzichtelijk (sorry Hermanvh!). Bij downloads staat allereerst alleen NEC 1x00 onder firmwares. Als je dan verder gaat kun je wel de 2500 kiezen, maar dan krijg je maar 6 downloads en geen 1.07 betas..
Zoals ik al zei.. ben een beetje het overzicht kwijt.
In het topic over mediacompatibiliteit had iemand het over 1.08. Ik dacht eigenlijk dat die ook van Herrie kwam (stond een linkje naar de file op zijn site). Maar nu weer een 1.07?
Is 1.08 dan een firmware van NEC? Terwijl 1.07 pas net uit was? En heeft iemand meer info over het verschil van 1.08 met andere firmware? 1.07 was voor mediacompatibiliteit.. daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar als dan zo snel 1.08 volgt vind ik dat dan wel een beetje raar.
Ik vind herrie.org ook een beetje onoverzichtelijk (sorry Hermanvh!). Bij downloads staat allereerst alleen NEC 1x00 onder firmwares. Als je dan verder gaat kun je wel de 2500 kiezen, maar dan krijg je maar 6 downloads en geen 1.07 betas..
Is dit een must dan? ik heb in DOS getypt dat mijn speler @ -pri -sla hangt. Ik heb SATA HDD's, dus mn CD spelers heb ik @ primary.Anoniem: 88548 schreef op 17 mei 2004 @ 13:07:
[...]
Dit komt waarschijnlijk doordat je je brander niet aan de secundairy slave hebt hangen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's
1.08 was een beetje dom van me, aangezien NEC pas op 1.07 zit en deze feitelijk gelijk is (met bitsetting toegevoegd), ik heb deze dus hernoemd naar 107v2 Beta 4. De final zal 107v2 of 107v3 hetenTycoontje schreef op 17 mei 2004 @ 14:30:
Volgens de frontpage/meuktracker heeft Herrie zijn 1.07v2 beta 4 firmware released (meuktracker: NEC ND-2500A 1.07v2 beta 4 (Herrie)). Ik begin nu een beetje het overzicht kwijt te raken met al die versies.

Beta's zijn alleen op de fora verkrijgbaar, nog niet op m'n website

webOS all the way!
het zou heelgoed kunnen dat je even de brander op de andere kabel moet hangen, probeer maar eens als pri-master, doet hij het helemaal niet (ik maar niet snappen tot ik hier de ervaringen gelezen had, was nec 1100 naar 1300 trouwens)timow schreef op 17 mei 2004 @ 15:55:
[...]
Is dit een must dan? ik heb in DOS getypt dat mijn speler @ -pri -sla hangt. Ik heb SATA HDD's, dus mn CD spelers heb ik @ primary.
probeer het dus idd nog een keer maar dan precies zoals voorgeschreven
Hey,
Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat het verschil is tussen de:
Nec ND 2500 en de Nec ND 2500A ??
Ik wil graag een van de twee aanschaffen maar ik weet niet welke ik moet kiezen omdat ik niet weet wat het verschil is.
Greetz: Genius
Ik wil graag een van de twee aanschaffen maar ik weet niet welke ik moet kiezen omdat ik niet weet wat het verschil is.

Specs: http://specs.tweak.to/14067
er is GEEN verschil, sterker nog ze zijn de A vergeten te typenGeniusJennis schreef op 17 mei 2004 @ 20:18:
Hey,
Ik wil graag een van de twee aanschaffen maar ik weet niet welke ik moet kiezen omdat ik niet weet wat het verschil is.![]()
Dus er bestaat geen Nec ND 2500 alleen een Nec ND 2500A, correct ?
het antwoord staat boven je laatste reply.
J
A
J
A
Oke, bedankt (ik wou het even zeker weten
)

Ik zat net op heise.de te browsen en las het volgende bericht "Falsche DL-Firmware für NEC-Brenner" http://www.heise.de/newsticker/meldung/47428. Nec zegt hier dat de laser speciaal afgesteld moet worden, en dat het afgeraden wordt... Ik wacht nog even met flashen.
Dit zou NEC natuurlijk ook kunnen zeggen om ervoor te zorgen dat iedereen hun DN2510 gaat kopen i.p.v DN2500 of eerder!
Genius, doe je naam eer aan en lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens.GeniusJennis schreef op 17 mei 2004 @ 20:49:
Dit zou NEC natuurlijk ook kunnen zeggen om ervoor te zorgen dat iedereen hun DN2510 gaat kopen i.p.v DN2500 of eerder!

[Voor 15% gewijzigd door Microkid op 17-05-2004 20:54]
3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nou sorrie hoor microkid niet iedereen heeft zin om 26 pagina's door te spitten waar dan miss. 1 post tussen zit waar ik miss. het antwoord op mijn vraag zou kunnen vinden, bovendien zo'n grote verspilling van jullie tijd was mijn vraag nu ook weer niet.
(ik heb me scheel gezocht op het net wat het verschil tussen de DN2500 en de DN 2500A was)
En wat is er mis met netjes Hey zeggen ik geloof niet dat dit tegen de regels is.
Dit komt alleen maar vriendelijker over.
PS: let's get back on topic
(ik heb me scheel gezocht op het net wat het verschil tussen de DN2500 en de DN 2500A was)
En wat is er mis met netjes Hey zeggen ik geloof niet dat dit tegen de regels is.
Dit komt alleen maar vriendelijker over.

PS: let's get back on topic
[Voor 10% gewijzigd door GeniusJennis op 17-05-2004 21:16]
OFFTOPIC:
Het probleem is dan, dat er zoveel hoi - hey - yo - jooo en weet ik veel wat getypt word. Het forum word er echt onoverzichtelijker door..
dit zorgt er ook wel voor dat je ipv 26 pagina's .. 30 paginas mag doorlezen omdat 'iedereen hey - doei ' doet..
Het is veel doelgerichter om meteen te beginnen met je probleem - oplossing.
Wil je hier op GOT relax hangen .. dan zal ik me aan die net-etiquette houden..
Iedereen doet het.
Het probleem is dan, dat er zoveel hoi - hey - yo - jooo en weet ik veel wat getypt word. Het forum word er echt onoverzichtelijker door..
dit zorgt er ook wel voor dat je ipv 26 pagina's .. 30 paginas mag doorlezen omdat 'iedereen hey - doei ' doet..
Het is veel doelgerichter om meteen te beginnen met je probleem - oplossing.
Wil je hier op GOT relax hangen .. dan zal ik me aan die net-etiquette houden..
Iedereen doet het.
hmm ik heb een probleem, met nero kan ik mn dvd's niet branden, heb het merk emtec dvd van de mediamarkt en de laatste versie van nero...
Hij ziet de drive wel, maar bij het branden kan ik geen snelheid selecteren en dan komt er onderin een statusbalk met waiting for drive to be ready ofzo.
In andere programmas kan ik deze dvds gewoon wel branden
Dus nu weet ik niet of het aan de dvd ligt, of aan de brander of aan nero
Hij ziet de drive wel, maar bij het branden kan ik geen snelheid selecteren en dan komt er onderin een statusbalk met waiting for drive to be ready ofzo.

Emtec is zowieso troep, Nero ook niet de besteDarkShadow schreef op 21 mei 2004 @ 11:56:
hmm ik heb een probleem, met nero kan ik mn dvd's niet branden, heb het merk emtec dvd van de mediamarkt en de laatste versie van nero...

webOS all the way!
Waar geef jij dan de voorkeur aan?
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
fijn, wat raad je me dan aan? Nashua werkt niet, en wat voor alternatief moet ik gebruiken voor nero, ik moet snel een dvd branden voor mn xbox, maar het lukt niet... (een iso)
Goedkoop is duurkoop. Dus koop wat redelijk geprijsde schijfjes en het moet werken. Nashua moet trouwens gewoon werken. En voor ISO's zou ik DVDDecrypter gebruiken!DarkShadow schreef op 22 mei 2004 @ 10:45:
[...]
fijn, wat raad je me dan aan? Nashua werkt niet, en wat voor alternatief moet ik gebruiken voor nero, ik moet snel een dvd branden voor mn xbox, maar het lukt niet... (een iso)
webOS all the way!
Wat is goedkoop en wat is duurkoop? Laatst heb ik verbatim 4x dvd-r schijfjes gekocht voor 32.50 via internet en die doen het prima: geen deukjes in de grafiek van nero dvd/cd-speed. En ik heb ook arita 4x dvd-r besteld en die waren maar 18 euro (ritek g04 dacht ik). Maar zouden de arita's dan slechter zijn dan de verbatims omdat ze goedkoper zijn? (de arita's heb ik nog niet getest).Hermanvh schreef op 22 mei 2004 @ 11:04:
Goedkoop is duurkoop. Dus koop wat redelijk geprijsde schijfjes en het moet werken. Nashua moet trouwens gewoon werken. En voor ISO's zou ik DVDDecrypter gebruiken!
Arita is er ook in A, B en C-kwaliteit. De A-kwaliteit is prima, B en C een stuk minder!Anoniem: 113707 schreef op 22 mei 2004 @ 12:19:
[...]
Wat is goedkoop en wat is duurkoop? Laatst heb ik verbatim 4x dvd-r schijfjes gekocht voor 32.50 via internet en die doen het prima: geen deukjes in de grafiek van nero dvd/cd-speed. En ik heb ook arita 4x dvd-r besteld en die waren maar 18 euro (ritek g04 dacht ik). Maar zouden de arita's dan slechter zijn dan de verbatims omdat ze goedkoper zijn? (de arita's heb ik nog niet getest).
webOS all the way!
ik heb het topic zo beetje gelezen maar ik kon niet echt vinden of er een zekerheid is dat je de 2500a firmware kunt upgraden voor dual layer ?
maar omdat dual layer schijfjes nog niet te koop zijn, kan niemand het nog testen?
Want ik sta op het punt een dvd writer te kopen.
maar omdat dual layer schijfjes nog niet te koop zijn, kan niemand het nog testen?
Ik vind dit topic nou niet een van de overzichtelijkste, dus ik post het even.
Ik zoek de firmware maar ik vind 20 versies. Welke moet ik nou nemen? Moet ik in stappen upgraden? Waar kan ik het downloaden? Is het veilig?
Misschien is het een goed idee om een nieuw topic te maken met goede startpost?
Ik zoek de firmware maar ik vind 20 versies. Welke moet ik nou nemen? Moet ik in stappen upgraden? Waar kan ik het downloaden? Is het veilig?
Branden werkt prima! Helaas heb ik maar 1 DVD Speler en die speelt m niet, dus ik moet nog even een paar andere spelers gaan testen bij een paar vrienden!Soul_ schreef op 22 mei 2004 @ 15:02:
ik heb het topic zo beetje gelezen maar ik kon niet echt vinden of er een zekerheid is dat je de 2500a firmware kunt upgraden voor dual layer ?
webOS all the way!
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=25706 daar staat ieFernoráto schreef op 22 mei 2004 @ 15:24:

webOS all the way!
Ben ik helemaal met je eens. Helaas is de topicstarter hier niet actief..Fernoráto schreef op 22 mei 2004 @ 15:24:
Wat betreft de firmware ligt het er eigenlijk een beetje aan wat je wilt. Wil je een originele, dan kun je de 1.07 van NEC nemen. Wil je echter riplock eraf en bitsetting kunnen toepassen dan kom je bij de firmwares van Herrie of TDB (The Dangerous Brothers) terecht. Daarvan zou ik gewoon de (voor)laastste versie, waar meer media zijn toegevoegd op de goede snelheden en -verantwoord- hoger dan bij de originele.
Over zijn firmware heeft Hermanvh (=Herrie) zo'n 25 posts geleden uitleg gegeven. Deze zijn dus eigenlijk allemaal nog beta, maar als je de reacties een beetje volgt hier en daar zie je dat deze goed draaien. Met de voorlaatste zit je volgens mij zeker safe.
Dan is er nog Dual Layer beta firmware, maar zou ik nog even mee wachten totdat die goed getest zijn. Als je andere forums leest die hier pas genoemd zijn lees je dat er tot nu toe 2 mensen DL schijfjes beschikbaar hadden en bij hun werkte het, maar dat wil niet nog zeggen dat het bij iedereen gaat werken.
Ow, hoe weet je dan welke kwaliteit Arita-dvd's je hebt? Ligt dat aan de brand of zo?Hermanvh schreef op 22 mei 2004 @ 12:25:
Arita is er ook in A, B en C-kwaliteit. De A-kwaliteit is prima, B en C een stuk minder!
Aan de prijs meestal. DDVD.Info heeft A-grade (dubbele printlaag), CDRWinkel heeft B-grade (enkele printlaag)Anoniem: 113707 schreef op 22 mei 2004 @ 15:56:
[...]
Ow, hoe weet je dan welke kwaliteit Arita-dvd's je hebt? Ligt dat aan de brand of zo?
webOS all the way!
En kun je ook nog ergens anders aan zien of je schijfjes enkele of dubbele printlaag hebben als je ze al in huis hebt? Met een of ander programma? Met het blote oog?
(eigenlijk hoort dit meer in het media topic
)
(eigenlijk hoort dit meer in het media topic

Geen flauw idee eigenlijk. Dubbel printlaag heeft een wat betere kleur (zeg maar meer diepgroenTycoontje schreef op 22 mei 2004 @ 16:21:
En kun je ook nog ergens anders aan zien of je schijfjes enkele of dubbele printlaag hebben als je ze al in huis hebt? Met een of ander programma? Met het blote oog?
(eigenlijk hoort dit meer in het media topic)

webOS all the way!
k, ff een vraagje over de Beta 4 of the 1.07V2 booktype firmware.
Heeft iemand deze al en werkt die stabiel?
En weet iemand of de uiteindelijke versie hiervan bijna komt?
Dus niet de beta?
Heeft iemand deze al en werkt die stabiel?
En weet iemand of de uiteindelijke versie hiervan bijna komt?
Dus niet de beta?
[Voor 28% gewijzigd door Sevenhunt op 23-05-2004 22:28]
Hermanvh, is het misschien een goed idee als er een nieuw topic wordt geopend. Een met een duidelijke startpost met linkjes en uitleg. Zoals het nu gaat is het eigenlijk een beetje warrig, ik weet niet of jij die taak zelf op je wil nemen? Misschien dat iemand anders het kan doen als jij er geen tijd/zin in hebt.
Het lijkt mij inedergeval makkelijker dan zoals het nu gaat

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
geen we nou hier: [rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml] verder dan? Of is dit anders bedoeld?Burning_acid schreef op 23 mei 2004 @ 22:32:
Hermanvh, is het misschien een goed idee als er een nieuw topic wordt geopend. Een met een duidelijke startpost met linkjes en uitleg. Zoals het nu gaat is het eigenlijk een beetje warrig, ik weet niet of jij die taak zelf op je wil nemen? Misschien dat iemand anders het kan doen als jij er geen tijd/zin in hebt.
Ik moet ff mijn frustraties kwijt over dat + en - gedoe!! Er zijn ZOVEEL mensen die alleen + of alleen - hebben.... En ook ZOVEEL mensen die denken een DVD te kunnen copieren, maar in 50% van de gevallen werkt ie dus niet, omdat OF de DVD crap is, of het + is en - moet zijn (of andersom).
Gelukkig kun je nu DVD-rom branden, dat scheelt al een hoop, alleen weten veel mensen dat niet.
Iemand die zich ook zo ergert/irriteert aan dat gezeik van +/- ....
De cd was gewoon makkelijk... Werkte altijd, mits de cd in orde was... (en de cdspeler RW kon afdraaien)....
Gelukkig kun je nu DVD-rom branden, dat scheelt al een hoop, alleen weten veel mensen dat niet.
Iemand die zich ook zo ergert/irriteert aan dat gezeik van +/- ....

De cd was gewoon makkelijk... Werkte altijd, mits de cd in orde was... (en de cdspeler RW kon afdraaien)....
+ of - is helemaal niet het probleem maar de brakke branders / media of verkeerde software die somige mensen gebruiken. Het is zo waneer een dvd het niet doet dat vaak de schuld aan gegeven wordt het een een + of - DVDr is.
IK gebruik al een tijd de platinum DVD+r en daar heb ik nog helemaal geen probleme gehad. Maar een vriend die voor mij iets had gebrand op een philips DVD+r doet het haast nergens.
IK gebruik al een tijd de platinum DVD+r en daar heb ik nog helemaal geen probleme gehad. Maar een vriend die voor mij iets had gebrand op een philips DVD+r doet het haast nergens.
Anoniem: 29226
hallo, mijn nec 2500a herkent sommige zelf geschreven dvd's niet meer terwijl anderen die dvd's wel herkennen, is dit bekend probleem en is er een oplossing voor? BvD!
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 29226 op 08-06-2004 22:20]
Anoniem: 29155
Ik wil een DVD +R platinum 8x ook op 8x branden, maar hij doet dit maar op 4x speed. Nero geeft wel 8x aan, maar het duurt 20 minuten.
De mediacode van de schijf is RICOHJPNR02.
Ik brand de DVD met booktype setting DVD-ROM.
Vaag... Hier doen die schijfjes het onder dezelfde omstandigheden prima....Anoniem: 29155 schreef op 11 juni 2004 @ 11:25:
Ik wil een DVD +R platinum 8x ook op 8x branden, maar hij doet dit maar op 4x speed. Nero geeft wel 8x aan, maar het duurt 20 minuten.
Welke firmware gebruik je???
Probeer anders ff een gehackte van Herrie... Ik draai Beta7 op het moment...
Damn is B7 al weer uit ... ik heb net B5 geflashed 
Maar ik zou in ELK geval de herrie firmware flashen. DL support en ik heb (geloof ik) geen last meer van het niet kunnen kopieren van gekopieerde DVDs.

Maar ik zou in ELK geval de herrie firmware flashen. DL support en ik heb (geloof ik) geen last meer van het niet kunnen kopieren van gekopieerde DVDs.
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Anoniem: 106128
Beste mensen,
even een vraagje (staat misschien al in dit topic, maar heb in de baas z'n tijd niet genoeg tijd om alles te lezen (thuis nog geen internet)).
Ik heb sinds afgelopen weekend ook een NEC 2500A. Ik brand op BlankMedia (+R, 4 speed). Branden gaat perfect, verifieren onder Nero ook in orde, máár...
Wanneer ik de gebrande schijf in mijn gewone DVD-Rom (dus alleen lezen) leg, herkend die de schijf niet eens. Krijg een melding van: "schijf mogelijk beschadigd of niet compatible met Windows". De brander herkent de schijf wel (soms echter ook niet de eerste keer, dus opnieuw lade open/dicht). De eerste schijf die in gebrand heb, kon ik wél in de rom-drive lezen, de tweede en derde niet.
Iemand een idee hoe dit kan?
Zou ik erg op prijs stellen 
even een vraagje (staat misschien al in dit topic, maar heb in de baas z'n tijd niet genoeg tijd om alles te lezen (thuis nog geen internet)).
Ik heb sinds afgelopen weekend ook een NEC 2500A. Ik brand op BlankMedia (+R, 4 speed). Branden gaat perfect, verifieren onder Nero ook in orde, máár...
Wanneer ik de gebrande schijf in mijn gewone DVD-Rom (dus alleen lezen) leg, herkend die de schijf niet eens. Krijg een melding van: "schijf mogelijk beschadigd of niet compatible met Windows". De brander herkent de schijf wel (soms echter ook niet de eerste keer, dus opnieuw lade open/dicht). De eerste schijf die in gebrand heb, kon ik wél in de rom-drive lezen, de tweede en derde niet.
Iemand een idee hoe dit kan?

Anoniem: 109548
meatloaf76, dat gebeurt mij ook wel eens. Nero of DVD Decrypter sluiten doet wonderen 

Na 3 lite-on 811 branders ben ik overgestapt naar de Nec ND2500. DIE P@#$KKE lite-ons konden totaal niet met cd-rw's overweg, laat staan DVD+RW's. Sinds twee dagen heb ik nu de Nec en ik heb nog nooit zo'n fijn en stil apparaat gehad wat ook fatsoenlijke rewritables klaarbakt!
Wat een superding!
Wat een superding!
Meatloaf76, de kans is groot dat het gewoon aan je DVD r's ligt.
Veder klopt het dat deze nec geweldig overg kan met RW's. Me gebranden RW's doen het echt haast overal
.
Alleen nu zie ik dat de nec 2510 er is voor de zlefde prijs als de 2500 in de meuktracer. Of zal het stiekem een 2500 zijn die omgeflast is ?
Veder klopt het dat deze nec geweldig overg kan met RW's. Me gebranden RW's doen het echt haast overal

Alleen nu zie ik dat de nec 2510 er is voor de zlefde prijs als de 2500 in de meuktracer. Of zal het stiekem een 2500 zijn die omgeflast is ?
En daarvoor is er [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]JC Ken schreef op 15 juni 2004 @ 22:13:
Meatloaf76, de kans is groot dat het gewoon aan je DVD r's ligt.

Ik mag hopen van niet. Er zit trouwens ook nog een sticker op..Veder klopt het dat deze nec geweldig overg kan met RW's. Me gebranden RW's doen het echt haast overal.
Anoniem: 107502
Ik wil deze brander ook gaan kopen. In de pricewatch: NEC ND-2500 8x (Zwart) is € 73 al een lange tijd de laagste prijs. € 73 is dan wel relatief goedkoop voor een DVD-brander, maar toch vind ik het toch nog te duur. Denken jullie dat de prijs nog verder zal gaan dalen, naar aanleiding van de nieuwe 16-speed en dual-layer branders die binnekort op de makrt komen? Za ik nog wachten, of kan ik het beste nu kopen?
Als je nog langer wacht, dan is de 2500A straks niet meer leverbaar. Je kan NOG een beetje langer wachten, en dan loop je het risico dat hij niet meer leverbaar is, en in het BESTE geval wordt hij misschien nog 5 euro goedkoper ofzo, wat maakt 5 euro in godsnaam uit? 

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 17-06-2004 21:43]
Anoniem: 115225
de 2510 is nu ook maar 86,- en die is net op de markt
zal die niet snel naar de 70 gaan?
zal die niet snel naar de 70 gaan?
Anoniem: 114757
Zoals ik al zei, vorige maand kon ik hem al voor 72 euro
kopen ( nec 2500bl ) Nu vroeg ik mij wel af, werkt de firmware
update ( voor dl ) hier ook op ?
En optie is ook double side, eerst brand je 1 kant daarna de andere.
Maar toch maar liever de optie te hebben dl te branden....
kopen ( nec 2500bl ) Nu vroeg ik mij wel af, werkt de firmware
update ( voor dl ) hier ook op ?
En optie is ook double side, eerst brand je 1 kant daarna de andere.
Maar toch maar liever de optie te hebben dl te branden....
Anoniem: 106128
Wa_Gwan, NERO was al afgesloten, dus daar ligt het niet aan. Zal zo zijn als JC Ken zegt, zijn ook wel erg goedkope schijven (en zolang de brander ze leest, is er geen data verloren).
Dit is dus zo geweldig aan dit forum. Stel een vraag, en word bedolven onder de antwoorden.
Als ik ooit iets weet (
) zal ik ook antwoorden.
Dit is dus zo geweldig aan dit forum. Stel een vraag, en word bedolven onder de antwoorden.
Als ik ooit iets weet (

IK heb mijn nec 2510 pas ontvangen hij werkt perfect en dat te denken dat de sony dual layer brander ongeveer 150 kost. Je kan trouwens zien dat het een 2510 is want op het frontje staat DVD+R DL.
ik zit nu te twijfelen of ik een 2500 of een 2510 neem
waarschijnlijk scheelt het over 2 a 3 weken maar een paar euro (dan kost de 2510 75,- of nog minder, zeker weten)
als ik een 2500 ga flashen lijkt me dat de garantie vervalt - dat is wel zonde om 5,- te besparen, dan neem ik toch liever de 2510
of is een met herrie geflashte 2500 beter dan een 2510, bv. wegens het omzeilen van kopieerbeveiliging? Dwz is het slim om ook een 2510 te herrie-flashen, dus dat het garantie aspect niet uitmaakt?
waarschijnlijk scheelt het over 2 a 3 weken maar een paar euro (dan kost de 2510 75,- of nog minder, zeker weten)
als ik een 2500 ga flashen lijkt me dat de garantie vervalt - dat is wel zonde om 5,- te besparen, dan neem ik toch liever de 2510
of is een met herrie geflashte 2500 beter dan een 2510, bv. wegens het omzeilen van kopieerbeveiliging? Dwz is het slim om ook een 2510 te herrie-flashen, dus dat het garantie aspect niet uitmaakt?
Tja, beter... riplock eraf, RPC1, betere mediasupport.
Denk dat ik een 2510 ook zou flashen.
NEC zegt geloof ik nog steeds dat een 2510 beter zou zijn afgesteld en daardoor betrouwbaarder zou zijn als DL brander ofzo.
Denk dat ik een 2510 ook zou flashen.
NEC zegt geloof ik nog steeds dat een 2510 beter zou zijn afgesteld en daardoor betrouwbaarder zou zijn als DL brander ofzo.
weet ik.. maar geloven doe ik het niet helemaal, lijkt me dat ze niks anders kunnen zeggen als alleen de firmware verschiltTycoontje schreef op 19 juni 2004 @ 01:05:
..

nou ja, iig als 2510 - 2500 > 10,- dan neem ik gewoon die 2500
Die 2510A lijkt me wel interessant om op termijn DL schijfjes te gaan bakken. Maar is het
mogelijk om met deze brander kapotte cd's/dvd's te bakken ? Wat ik bedoel ondersteunt hij
een soort van 'Lossles Linking'(?) zoals bij de Plextor PX-712A die een 'buffer onderrun' tegengaat. Mijn pc is namelijk niet meer van de snelste en de buffer zou wel eens snel kunnen leeglopen bij het branden.
Ik zit hier nog met een cd-brander dus heb nog niet veel ervaring met dvd-branders.
mogelijk om met deze brander kapotte cd's/dvd's te bakken ? Wat ik bedoel ondersteunt hij
een soort van 'Lossles Linking'(?) zoals bij de Plextor PX-712A die een 'buffer onderrun' tegengaat. Mijn pc is namelijk niet meer van de snelste en de buffer zou wel eens snel kunnen leeglopen bij het branden.
Ik zit hier nog met een cd-brander dus heb nog niet veel ervaring met dvd-branders.
Yup heeft zo'n technologie aan boordjos707 schreef op 20 juni 2004 @ 15:39:
Die 2510A lijkt me wel interessant om op termijn DL schijfjes te gaan bakken. Maar is het

webOS all the way!
Is deze dvd brander ook goed geschikt om gewoon dvd's mee af te spelen? of hapert 'ie meer dan een gewone dvd-speler?
licht ook gedeeltelijk aan de snelheid van de pc of de dvd gaat haperen
Ja, voor afspelen wel voor rippen wat minder. Er zit standaart een riplock op van 2 speed. Als je die unlockt dan haalt die maximaal iets van 6 speed bij het rippen. Branden gaat sneller.
Ik denk dat ik ook een ND2510 ga kopen maar is er al enige goede betaalbare DL media?
(ik neem gewoon die 2510 om voorbereid te zijn op DL, mijn ND1300A gaat naar een andere pc)
(ik neem gewoon die 2510 om voorbereid te zijn op DL, mijn ND1300A gaat naar een andere pc)
Dit topic wordt te lang, de 500-post limiet is ruimschoots overschreden, er worden steeds minder ervaringen gepost, er worden steeds meer problemen gepost en simpele basic/zoekvraagjes gesteld, ik kijk hier bijna nooit meer in, niemand doet topicreports in dit topic .. Da's niet zo goed meer
Dicht.
Zie verder ook dit stukje uit het Beleid van dit subforum: Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Jullie staat overigens wel vrij om Deel 2 te openen, mits de startpost een beetje netjes is
Dit is dus Deel 2 geworden: [rml][ NEC ND-2500] Ervaringen deel 2[/rml]

Zie verder ook dit stukje uit het Beleid van dit subforum: Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Jullie staat overigens wel vrij om Deel 2 te openen, mits de startpost een beetje netjes is

Dit is dus Deel 2 geworden: [rml][ NEC ND-2500] Ervaringen deel 2[/rml]
[Voor 38% gewijzigd door BalusC op 21-07-2004 14:58]
Dit topic is gesloten.