Toon posts:

[NEC ND-2500] Ervaringen

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.884 views sinds 30-01-2008

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Cannondale schreef op 20 april 2004 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat `ie bedoelt dat `ie z`n vorige DVD`s verknalt heeft en nu nieuwe nodig heeft omdat hij door z`n voorraad heen zit ;) Ik krijg trouwens aanstaande donderdag ook deze brander en ik kan niet wachten om `m uit te proberen, resultaten zullen hier nog vermeld gaan worden :)
Juist ja, had nieuwe DVDtjes nodig. Niet om de ruimte maar om de kwantiteit :9
En nu is het wel gelukt _/-\o_

Anoniem: 50620

Kan iemand me vertellen hoe ik booktype kan instellen in Nero. Schijnbaar is dit de reden dat ik de dvdtjes, die ik brand met deze dvd brander, niet kan lezen in andere dvd-rom drives.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:57

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sorry Wyckse_witte :O :O
:O was weekend.Bedankt moet hem morgen gaan halen en inbouwen

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-07 15:46
Ik heb ook het probleem dat ik data DVD's niet in een andere DVD speler kan lezen. Dus wel in de ND-2500 zelf. Ik brand de data DVD op een DVD+RW (van Nashua). Als ik een video DVD brand (DVD met menu voor het bekijken van foto's op een stand-alone DVD speler) werkt dit prima. Deze DVD leest hij ook in mijn (computer)DVD-lezer.
Ik heb al zitten klooien met wel/niet Joliet UDF formaat 1.02 t/m 2.01.
Brander software die ik gebruik is (erbij gehad) Pinnacle instant CD/DVD 8.0.
Wat doe ik verkeerd? Dit kan volgens mij niet liigen aan "booktype" achtige dingen. :/ Oh en ik sluit de DVD's wel natuurlijk :o

Anoniem: 66642

Ik heb op dit moment b6 van Herrie's firmware geflashed maar ik wil terug naar de officiele. Ik vertrouw het toch niet omdat toen ik de laatstgebrande DVD+R (op 6x) wilde controleren met Nero CD/DVD-speed dat progje aan het eind de check onderbrak vanwege een leesfout.

Een probleem: ik kan nergens een download vinden van de originele firmware. Nec biedt die nergens aan lijkt het...

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De originele 1.06 stock firmware staat hier:
Dangerous Brothers pagina

Systeem specs

Anoniem: 106436

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je die moet gebruiken? Die van Herrie kun je ff in windows op dubbelklikken en klaar is kees.

Deze gaan toch iets lastiger :{

Anoniem: 58621

Anoniem: 106436 schreef op 22 april 2004 @ 19:16:
[...]

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je die moet gebruiken? Die van Herrie kun je ff in windows op dubbelklikken en klaar is kees.

Deze gaan toch iets lastiger :{
Dan haal je de stock toch ook gewoon bij herrie >:)
http://www.herrie.org/mod...p=viewdownload&cid=44#cat

Die flashed namelijk wel gewoon onder windows B)
(wel de goeie nemen, hoor...)

Anoniem: 58621 schreef op 22 april 2004 @ 20:51:
[...]

Dan haal je de stock toch ook gewoon bij herrie >:)
http://www.herrie.org/mod...p=viewdownload&cid=44#cat

Die flashed namelijk wel gewoon onder windows B)
(wel de goeie nemen, hoor...)
En wat is de goeie volgens jou dan?

Versie 1.06 van 19-12-2003 of van 08-01-2004.

Ik neem aan de laatste?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 16:51
Zijn er hier mensen die de NEC in een dooske buiten de PC hebben hangen met firewire of USB2.0? Vind ik wel interessant om te weten.
Nog ff wachten tot m'n salaris binnen is en dan heeft deze jongen namelijk ook een NEC ND-2500 :9

Het is voor mij niet echt een optie om 'm extern te maken, omdat ik m'n Toshiba DVD-drive er gewoon uithaal. Ik wil nl. de IDE port van m'n systeem HDD vrij houden van die CD/DVD drive-meuk. En die Toshiba (model 1712) bevalt me slecht.... maar ik dwaal af. :P

Bovendien zijn die externe behuizingen ook niet gratis. :|

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Anoniem: 66642

Volgens dit verhaal (http://club.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=86541) moet de versie uit dec 2003 betrouwbaarder zijn.

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:40
Ik ga morgen regeling dat ik me Sony DRU- 500A terug kan bregen omdat die maar maximaal 4 speed Data dvd leest en video DVD maar maximaal op 2 speed :'(.

Alleen nu zit ik te denken wat ik zal doen, hem laten omruilen voor een pionier 106 of geld terug vragen en voor 20 euro meer de nec 2500 halen.
Verschil in de nec en pioneer is dat de nec max op 8 speed brand en de pioneer op 4 speed. Bij beide is de read speed te unlocken.

Waarmij het om gaat is welke brander de minste foute maakt. Snelheid vind ik niet zo belangrijk.

Ik begrijp niet dat anderen hier geen probleem mee hebben. Ik brand lekker allemaal dvdtjes, geen enkel probleem. Het enige probleem is echter dat ze totaal niet te lezen zijn op andere DVD-Rom drives. Ik ben wel erg benieuwd hoe iedereen zijn booktypes heeft ingesteld. Op deze manier kan ik tenminste eens data kan branden voor een ander die alleen een normale DVD-Rom drive heeft. (Ik heb trouwens tot nu toe alleen de DVD+RW's van Philips gebruikt 4.7GB)

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 10:13

bosaap22

Doing things I'm good at.

Anoniem: 50620 schreef op 25 april 2004 @ 21:29:
Ik begrijp niet dat anderen hier geen probleem mee hebben. Ik brand lekker allemaal dvdtjes, geen enkel probleem. Het enige probleem is echter dat ze totaal niet te lezen zijn op andere DVD-Rom drives. Ik ben wel erg benieuwd hoe iedereen zijn booktypes heeft ingesteld. Op deze manier kan ik tenminste eens data kan branden voor een ander die alleen een normale DVD-Rom drive heeft. (Ik heb trouwens tot nu toe alleen de DVD+RW's van Philips gebruikt 4.7GB)
Brand de DVD's eens als DVD-rom via de nieuwe firmware van Herrie....
Als het goed is is de DVD dan veel compatible-er dan hij nu is...

• JKen
Zover ik weet zijn die philips dvd schijfen een probleem. iemand had voor mij ook toen de tijd op philips dvd+r schijfjes gebrand en die deden het ook niet op de DVD drive. Terwijl de DVD+RW van Memorex het er perecft op doen, ze werken zelfs op onze dvd speler.

Je bedoelt dat ik dit instel in DVDinfoPro of gewoon via Nero? -> aanvinken bij het branden.

Bij DVDinfoPro heb je verschillende mogelijkheden:

Ik dacht dat dit wel een goede optie was:

MEDIATYPE BOOKTYPE

CURRENT -----------

DVD+RW DVD-RW

DVD+R DVD-ROM

Is dit bovenstaande wat je bedoelde of had je iets anders in gedachten?

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-03 16:57
Ik gebruik ook Philips DVD+RW's en probeer momenteel zelf een dvd video te maken. Dat lukt nog niet heel erg lekker. Op mijn standalone willen ze helemaal niet (na een tijdje zegt ie "no disc"). Bij m'n broer doet ie het alleen als ik het booktype op dvd-rom gooi. Maar ik heb geen zin om te experimenteren met niet-RW schijven.

Wat ze doen op een dvd drive weet ik niet. Die heb ik er hier geen meer in zitten.

Booktype zit ik sinds gisteren ook mee te spelen. Je moet in elk geval een gehackte firmware draaien. Dan kun je met DVDINFOPro het booktype (dvd-rom) kiezen. Eerst het type kiezen. Dan "Set Drive Default" en Nero zal neemt dat mee over. Of "Set Current Media" voor alleen het schijfje wat in de drive zit. Dat laatste lijkt hier niet altijd goed te gaan. DVDINFOPro gaf al een aantal keren een melding dat de drive het niet support en hangt daarna. Als ik het dan nog eens probeer lukt het wel.

Anoniem: 7066

hoi
ik heb net een dvd brander in mijn computer gezet maar als ik nu een dvd-rw formateer dan blijf mijn hd ook draaie dus dvd brander lampje brand en mijn hd lampje alle bij tegelijk klopt dit.................
========================================================

• JKen
Ja dat klopt doordat je brander op de ide aansluiting zit van je moederbord. De HD led op je moederbord laat de datd verkeer zien van je IDE poorten, dus ook de data verkeer van je brander ;-) .

ja ok heb hier wat meer info is dit goed zie info..?

Interface Information
---------------------
Adapter 1
---------
Description : Primary IDE Channel

Driver
Description : System32\DRIVERS\atapi.sys
Company : Microsoft Corporation
Version : 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
Description : IDE/ATAPI Port Driver

Attached Devices
Description : Master: ST380011A
Type : Disk Drive
DMA : On
Description : Slave: WDC WD102AA
Type : Disk Drive

Adapter 2
---------
Description : Secondary IDE Channel

Driver
Description : System32\DRIVERS\atapi.sys
Company : Microsoft Corporation
Version : 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
Description : IDE/ATAPI Port Driver

Attached Devices
Description : Master: _NEC DVD_RW ND-2500A
Type : CD-Rom Drive
Autorun : On
Description : Slave: PLEXTOR DVDR PX-708A
Type : CD-Rom Drive
Autorun : On

ik vraag dit omdat het lampje van mij hd eerst gewoon af en toe knipperde met branden maar nu brand ie continu..

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29
ik ga ook een dvd brander kopen, maar twijfel nu tussen de NEC2500A en de Pioneer dvr 107.

Die Pioneer staat erom bekend dat hij vrijwel met alle media voerweg kan, maar die NEC is iets goedkoper en met bepaalde firmware updates is het ook mogelijk om deze bepaalde media te laten branden.

Maar welke van deze 2 zouden jullie aanraden?

Mijn voorkeur gaat eigenlijk toch wel uit naar de Pioneer

Stop chasing the dream, you're already living it

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 11:59
Ga voor Nec 2500a!
Deze is mogelijk aan te passen voor Dual Layer.
Bovendien met de firmware van Herrie, een uitstekende dvd-writer voor 8 speed branden.

De Pioneer 107 brandt lang niet zo goed alle schijfjes als de Pioneer 106.

"Soylent Green is people!"

• mssl
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
GrrRon schreef op 26 april 2004 @ 15:32:
Ga voor Nec 2500a!
Deze is mogelijk aan te passen voor Dual Layer.
Bovendien met de firmware van Herrie, een uitstekende dvd-writer voor 8 speed branden.

De Pioneer 107 brandt lang niet zo goed alle schijfjes als de Pioneer 106.
Maar er is niks zeker over firmware voor dual layer toch bij de NEC2500a. Alleen mogelijk :) maar dat is denk ik ook wel bij de NEC1300a mogelijk, alleen of ze het wel doen etc. is de vraag want het kost hen dan gewoon geld....want dan ga ik niet snel upgraden he :9

• JKen
--
Hollander heeft ze sony drive ingeleverd bij mycom en bij computerland een 2500 gehaald voor 20 euro meer.
--

Met de Nec 2500 kan ik al standaart 8x branden die firmware van herrie is toch er voor dat je dvd's sneller kan lezen ;-) .

Ik merk trouwens ook dat de mechanishe kwaliteit beter is dan me sony brander die ik eerst had, die 20 euro meer is het zeker waard _/-\o_ .

...Oeps, nero 6 die bij me sony zat staat nog op me pc, bij de nec zat geen nero. Maar gauw even een gehost/backup van maken.

[Voor 18% gewijzigd door JKen op 26-04-2004 17:15]

• JKen
Welke Firmware's kan ik neme als ik wil dat me brander de DVD's sneller kan inlezen ?
+The Dangerous Brother
+ Bitsetting firmware 1.07
+Herrie Firmware

En welke moet ik dan neme van Herrie;
Deze NEC 2500A 1.06 (08-01-2004) RPC 1 (Free) Windows ?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:34

PnD

like in Pinda ^_^

iemand ervaring met de zilvere brander icm met een zilverkleurige shuttle?
ziet het er mooi uit?

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:35

Rincewind

Take me in your arms tonight

PnD schreef op 26 april 2004 @ 20:49:
iemand ervaring met de zilvere brander icm met een zilverkleurige shuttle?
ziet het er mooi uit?
Ik heb een zilveren gekocht pas geleden. Het was even schrikken toen ik het uit de doos haalde maar in mijn (niet-shuttle) zilveren frontpanel komt-ie wel mooi uit :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

heb je misschien een fotootje. die fabrieksfoto's vertekenen nogal is vind ik

Anoniem: 83039

Nieuwe firmware

NEC 2500A Bitsetting firmware (Beta 9a)

http://forum.rpc1.org/vie...c6361887bf4bc6b858b280afe

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:25
zoo is beta 9 al uit ik had een weekje geen internet en de laatste was nog beta 7.
Geloof mij nou maar de Firmwares van Herrie zijn echt goed. Dat is de enige reden waarom ik de nec heb genomen zulke firmwares zie je niet bij Lite-on ofzo.

maar ja ervaringen met beta 9?? en beta 8???

Anoniem: 80579

Heb laatst de beta 7 erin geflashed maar ik stuit nog op een probleempje. Ik kan de regio code van de speler wel op de gewenste regio zetten, maar wil ik dan een film kijken zegt mijn film-kijk programma dat ik eerst de regiocode van de speler moet instellen, wat ik dan dus net gedaan heb.

Iemand een oplossing hiervoor?

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-08 23:27
Anoniem: 80579 schreef op 28 april 2004 @ 14:44:
Heb laatst de beta 7 erin geflashed maar ik stuit nog op een probleempje. Ik kan de regio code van de speler wel op de gewenste regio zetten, maar wil ik dan een film kijken zegt mijn film-kijk programma dat ik eerst de regiocode van de speler moet instellen, wat ik dan dus net gedaan heb.

Iemand een oplossing hiervoor?
Draai DVD Region Killer .

Hopelijk doet hij het wel dan.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 21:44
Heb hem vandaag binnen gekregen. Ik had een pioneer 106 maar ben toch maar voor nec gegaan omdat 8x meer wel aan stond (en kon me pioneer goed verkopen) Ik heb een paar mam-e dvd's op 8x gefikked maar dat ging niet goed. Hangt in dvd speler enzo. Staat trouwens ook in compat list dat het niet goed gaat maar toch eigenwijs dat ik ben ff proberen. Ik heb nu Verbatium DVD-R besteld die kunnen wel op 8x. Verder is het echt een topbrandertje lekker rustig :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• JKen
Zou ik neem me films op via me satellie tinstaletie zodat ik ze daarna direcxt op DVD kan zetten (nadat ik de reclame's e ruit heb gehaald).

Alleen een film is maar 2,3gb dus er passen 2 films op één dvd. IS het bij DVDs ook moegelijk net als bij CD's dat je er later nog een film er bij op kan zetten. (Of bestaat er geen multisesien bij DVD's ?)

• Korumera
  • Laatst online: 17-08 21:44
hmmm volgens mij werkt dat gewoon het zelfde. Ik heb een dvd recorder (van liteon) en die werkt met dvd+r als ik een film heb opgenomen en heb zeg nog een uur over. Dan kan ik die er gewoon achter aanzetten. Daarna moet ik hem afsluiten (in het menu) en dan werkt het gewoon. Denk dat het met fikkers gewoon precies het zelfde geld.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 13:20
*newsflash* de nieuwe officiele 1.07 firmware

http://www.station-drivers.com/page/nec.htm

:Y)

Firmwareupdate ND-2500A - Important Information:

[F/W revision Brands]
1.07 (WIN) - 03-05-2004

You will find information for firmware 1.07 changes on our FAQ: http://www.de.nec.de
-> Support and Service -> Technical questions -> Optical storage -> DVD / DVD Writer

-This update dont create a dual layer writing function.

-this Update works only with NEC ND-2500A (retail&bulk), not with OEM releases.
(OEM means part of a full PC package or external USB/FireWire variant of this burner)
For OEM products contact your dealer, distributior or manufacturer of PC package.

-You can only update from Firmwareversion 1.06.
(you can verify firmware with NERO Info Tool: http://www.nero.com)

-disconnect all external USB / FireWire devices.

-do not turn off power during the updating process.

-before updating pls. deinstall all packetwriting softwares.

-this update is not compatible with dual DvD Burner`s from IOMEGA!
(also firmwareupdates for IOMEGA DvD burners are NOT compatible with NEC DvD Burners)

-Warranty will be lost during false updating procedure (especially modified firmwares were used before).
We (NEC) cannot guarantee correct updating, if "modified" firmwares, e.g. "herrie.rpc1.org" or "etna.rpc1.org" etc., were used before, it is true such "hacks" offer a recovery function, but their manufacturers had only assembled firmwares (NEC will never release original firmwares!), so
>YOU WILL NEVER HAVE THE SAFETY THAT
>YOUR DRIVE HAS THE ORIGINAL FIRMWAREVERSION AGAIN!
In such cases we could not offer you a solution any more. You have to repair it by cost then.

[Voor 90% gewijzigd door cazzie op 04-05-2004 16:10]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 14:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op http://www.necd.de/faq_detail.php/id/573/frage/364 gelezen.......

---Damage caused by an improper firmware or using a modified "unofficial"
firmware upgrade like e.g. "herrie.rpc1.org" makes the warranty invalid!---

Vertellen dat het niet mag, maar er direct wel bij vertellen waar je het kunt vinden....

Rare jongens daar bij NEC 8)7

-- edit --
Die van etna kon ik nog niet cazzie, toch eens kijken :+

[Voor 13% gewijzigd door Coach4All op 04-05-2004 16:19]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JKen
LordHades schreef op 29 april 2004 @ 19:14:
hmmm volgens mij werkt dat gewoon het zelfde. Ik heb een dvd recorder (van liteon) en die werkt met dvd+r als ik een film heb opgenomen en heb zeg nog een uur over. Dan kan ik die er gewoon achter aanzetten. Daarna moet ik hem afsluiten (in het menu) en dan werkt het gewoon. Denk dat het met fikkers gewoon precies het zelfde geld.
Met welke programma heb je dan de video DVD gebrand ? Bij nero bruning rom 6 zie ik geen multisesion staan bij "video DVD".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

heb de mijne net binnen.. even newb/luie vraag:
welke firmware kan ik het beste gebruiken en hoe install ik het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JKen
Met de firmware 1.06 doen me DVD+RW het niet zo heel goed op me dvd speler, sinds ik de Herrie firmware beta 7 gebruikt is dit probleem minder erg.

Maar bij de sony dvd brander die ik eerst had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

aha, het updaten van firmware heeft dus vooral te maken met "het doen van je dvd's" op je dvd speler?
Ik moet mijn dvd speler nog kopen (denk cyberhome 505/412 ofzo). Dus laat het nu maar op de standaard firmware dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tycoontje
Gewoon eerst proberen. Standaard firmware is in principe prima.. totdat je merkt dat merkt dat je bitsetting wilt om je dvd's nog beter compatible te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

heb net de nieuwe nero erop gezet maar als ik nu naar cdrecorder kiezen gaat zegt ie dat mij nec 2500a een 4x brander is..lig dit aan nero?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Anoniem: 7066 schreef op 05 mei 2004 @ 17:32:
heb net de nieuwe nero erop gezet maar als ik nu naar cdrecorder kiezen gaat zegt ie dat mij nec 2500a een 4x brander is..lig dit aan nero?
Nee aan je schijfjes. Ik kan trouwens RecordNow Max aanbevelen (download op m'n site ;))

webOS all the way!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kajun
NEC @ CeBit

Hoop op DVD9+R writing voor de NEC ND-2500A wakkert weer op.
Maar tot nu toe nog niks vernomen van de NEC ND-2510A.

Druk op Herrie neemt weer toe zodra de release nadert :)

[Voor 22% gewijzigd door Kajun op 05-05-2004 21:08]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
..., it is true such "hacks" offer a recovery function, but their manufacturers had only assembled firmwares (NEC will never release original firmwares!),...
Wat bedoelen ze hier nou weer mee? NEC is toch juist degene die de originele firmware released?

Hebben jullie trouwens de changelog voor de NEC-versie 1.07 gelezen? Hij staat op http://www.necd.de/faq_detail.php/id/573/frage/399

Anoniem: 48983

Heeft iemand al goeie ervaringen met de laatste firmware? De 1.07b9a...
Ik werk nu nog met de 1.07b7 die overigens prima werkt!!! Gebruik nu Princo's (spindel 25st.), deze branden op 6 speed ipv 4 speed zonder kwaliteit verlies. :P

Ik hoor het wel...
Greetz BeuKeR

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 48983 schreef op 06 mei 2004 @ 00:30:
Heeft iemand al goeie ervaringen met de laatste firmware? De 1.07b9a...
Ik werk nu nog met de 1.07b7 die overigens prima werkt!!! Gebruik nu Princo's (spindel 25st.), deze branden op 6 speed ipv 4 speed zonder kwaliteit verlies. :P

Ik hoor het wel...
Greetz BeuKeR
Ik zou op B7 blijven! Binnenkort nieuwe release met Princo @ 8x ;) Dan zou ik weer gaan updaten ;)

webOS all the way!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59
Herman: Ik vroeg me af of je nog interessante dingen bent tegengekomen in de *official* 1.07 firmware .. ?
:)

PVoutput

• Hermanvh

Hermanvh

knights16 schreef op 06 mei 2004 @ 12:05:
Herman: Ik vroeg me af of je nog interessante dingen bent tegengekomen in de *official* 1.07 firmware .. ?
Nee :(

webOS all the way!

waar kan ik de firmware 1.07B7 vinden ?

• OZz|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01-2009
-before updating pls. deinstall all packetwriting softwares.

moet dit?
m.a.w. gaat het echt fout als ik dit niet doe?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:08

Nitai

Feels good man

yeah dan gaat het fout, maar aan packetwriting software moet je denken aan DirectCD en dat soort zooi...(UDF writing). Dat betekent niet dat je al je brand software moet wegdoen, packetwriting is anders, hij maakt van je cd een soort van schijf en dan kun je vanuit windows bestanden er direct naar toe schrijven.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, ik heb een probleempje.
Ik heb net geformatteerd en heb een Medion DVD gebruikt om bestanden op te backuppen.

Alleen heb ik nu problemen met lezen. Ik krijg de error

'Kan xxx niet kopieren. Kan geen gegevens van bronbestand of de bronschijf lezen'
en soms
'Kan xxx niet kopieren. Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Ik gebruik de meest recente officiele firmware van NEC.
Ben ik deze bestanden nu kwijt? Of is er nog een manier om ze van de DVD te halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
www.tweakers.net > PRICEWATCH...

ps: weltrusten .. ben pitten.

[Voor 36% gewijzigd door knights16 op 08-05-2004 01:12]

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
kan je de 2500 al flashgen naar de dual layer 2510 zoals ie te koop is bij opus.nl ?
want ik heb nog een 1300a die een beetje brak wordt en wil een andere kopen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 11:52
Ik kan nog niet helemaal wijs worden uit die nieuwe firmwares.
Is de Riplock hier nou inmiddels uit verwijderd? Wordt er een beetje gestoord van dat mijn NEC2500a alleen maar op 2x kan inlezen. Ik brand een film gewoon sneller weg dan dat ik hem inlees... :(

Systemspecs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met de firmwares van herrie zijn de regiocode en riplock idd verwijderd.
Laatst nog een dvd geript @ 8X :)

Systeem specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 13:15

robbertb

winter

donald_dick schreef op 08 mei 2004 @ 16:14:
kan je de 2500 al flashgen naar de dual layer 2510 zoals ie te koop is bij opus.nl ?
want ik heb nog een 1300a die een beetje brak wordt en wil een andere kopen.
Ik hoop het wel, of dat die firmware misschien ook op de 2500 te gebruiken is maaar dat zal wel niet. Ik heb pas een paar maand de 2500a dus hoop dat ik em wel kan flashen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 13:15

robbertb

winter

Kajun schreef op 05 mei 2004 @ 21:06:
NEC @ CeBit

Hoop op DVD9+R writing voor de NEC ND-2500A wakkert weer op.
Maar tot nu toe nog niks vernomen van de NEC ND-2510A.

Druk op Herrie neemt weer toe zodra de release nadert :)
Van die site:
The ND-2510A drive will basically be the same drive as the ND-2500A but with a different firmware. Before any of you start thinking about upgrading the ND-2500A into a ND-2510A, just upgrading the firmware is not enough. Just as Philips said, the drive has to have a higher quality OPU for it to handle DL properly.
Dus het is gewoon NIET mogelijk :/ omdat de OPU van de 2500a niet sterk genoeg is?

Edit:
oeps deze post had wel samengevoegd kunnen worden met me vorige.

[Voor 5% gewijzigd door robbertb op 09-05-2004 23:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kajun
robbertb schreef op 09 mei 2004 @ 23:27
Dus het is gewoon NIET mogelijk :/ omdat de OPU van de 2500a niet sterk genoeg is?
De 2510A heeft waarschijnlijk dezelfde hardware als de 2500A. Dus je kunt er op blijven hopen.

[Voor 5% gewijzigd door Kajun op 10-05-2004 00:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
Als de NEC 2510A binnen de komende weken uitkomt .. dan zou het uitlezen van deze firmware ons een boel duidelijkheid geven of we onze 2500A's Dual Layer kunnen maken toch ?

wie regelt deze firmware even dan ? :)

klopt het verhaal van hierboven ?

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81237

laser die niet sterk genoeg is... hij leest dual layer prima, dus ik zie niet in waarom ie het niet zou kunnen branden.... ok, misschien gebruikt ie daar een andere laser voor, maar ik denk niet dat dit een probleem is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hmm, heb me 2500a net een week, maar dual layer schijfjes komen pas eind juni/begin juli dus voorlopig voldoet de 2500a nog wel even :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 11:09
Domme vraag misschien, maar de 2500A is dat dezelfde 2500 die ik bij Informatique kan kopen of moet ik speciaal zoeken voor de 2500A?

Acties:
  • 0Henk 'm!

ik heb de nec ND-2500A bij informatique gekocht, dus volgens mij kun je hem daar gewoon kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 19:59

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik ben zelf op zoek naar een DVD-brander die (met een firmware update) DVDR9 aankan. De 2510 lijkt mij dan ook zeer interessant. Ik heb alleen een vraagje, kan de 2510(en de 2500) video die met een DVD-recorder op een DVD+RW is opgenomen on-disc bewerken? Dus dat je de inhoud niet direct naar je harde schijf kopieert maar dat je meteen veranderingen kan aanbrengen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kajun
knights16 schreef op 10 mei 2004 @ 11:45:
Als de NEC 2510A binnen de komende weken uitkomt .. dan zou het uitlezen van deze firmware ons een boel duidelijkheid geven of we onze 2500A's Dual Layer kunnen maken toch ?

wie regelt deze firmware even dan ? :)

klopt het verhaal van hierboven ?
Hopelijk dumpt iemand de 2510 firmware, dan kan Herrie meteen aan de slag. Niet dat we even de Dual Layer Writing kunnen testen met DVD+R9 schijfjes voor 17 euro per stuk..
Anoniem: 81237 schreef op 10 mei 2004 @ 11:46:
laser die niet sterk genoeg is... hij leest dual layer prima, dus ik zie niet in waarom ie het niet zou kunnen branden.... ok, misschien gebruikt ie daar een andere laser voor, maar ik denk niet dat dit een probleem is.
Je zegt het zelf al, lezen is al wat anders dan schrijven. Maar de 2500A lijkt identiek te zijn aan de 2510A, afgezien van de firmware...In dat geval zou het zeker moeten kunnen.
Tom Weustink schreef op 10 mei 2004 @ 15:36:
Domme vraag misschien, maar de 2500A is dat dezelfde 2500 die ik bij Informatique kan kopen of moet ik speciaal zoeken voor de 2500A?
Nee, dat hoeft niet, met de 2500 bedoelen ze gewoon de ND-2500A.
MetroidPrime schreef op 10 mei 2004 @ 18:43:
Ik ben zelf op zoek naar een DVD-brander die (met een firmware update) DVDR9 aankan. De 2510 lijkt mij dan ook zeer interessant. Ik heb alleen een vraagje, kan de 2510(en de 2500) video die met een DVD-recorder op een DVD+RW is opgenomen on-disc bewerken? Dus dat je de inhoud niet direct naar je harde schijf kopieert maar dat je meteen veranderingen kan aanbrengen?
Je bedoelt dat je stukjes video wegknipt e.d.?
Ik denk niet dat dat kan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:58
Ik krijg straks of morgen mijn NEC 2500A brander binnen, nu was ik benieuwd welke software en firmware ik het best kan installeren/gebruiken.
Was ook benieuwd of ik bijv met clone cd DVD's exact kan kopieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vierkant228
  • Laatst online: 15-08 11:56
Bjk schreef op 11 mei 2004 @ 09:42:
Ik krijg straks of morgen mijn NEC 2500A brander binnen, nu was ik benieuwd welke software en firmware ik het best kan installeren/gebruiken.
Was ook benieuwd of ik bijv met clone cd DVD's exact kan kopieren.
de firmware van herry (107 en up) zijn toppie en met clone CD kan je geen DVD's copieren helaas, kijk daarvoor maar bij http://www.doom9.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 109571
  • Niet online
ik zie net dat ze bij salland de nec2510 in het assortiment hebben opgenomen. Met dual layer ondersteuning. Gaat dit betekenen dat dit niet voor de 2500 komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
dit betekent niets meer dan dat Salland de 2510A (Dual layer) brander gaat verkopen.. en de rest blijft onduidelijk:)

De 2510A zou hetzelfde kunnen zijn qua loopwerk als de 2500A .. als er een of andere gek in deze wereld die 2510A nou zou hebben .. even zijn firmware uitleest en deze op Internet zou zetten .. krijg je snel je antwoord:)

[Voor 61% gewijzigd door knights16 op 11-05-2004 09:56]

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bjk
Heb net mijn NEC 2500a binnen, om te testen probeer ik een andere DVD te backupen, in dit geval het eerste deel van BoB :9~
Die cd is niet in al te goede staat, maar nu heb ik dus DVD Decrypter gedownload omdat je niet van dvd naar dvd kan kopieren. Vervolgens heb ik een ISO file dmv DVD Decrypter op mijn HD gezet. Maar op het moment dat ik deze ISO op een lege DVD -R (4 speed / 4,7 gb) wil zetten zegt DVD Decrypter:

I 18:27:58 Source File: E:\Films\BAND_OF_BROTHERS_DISC1.ISO
I 18:27:58 Source File Sectors: 2.842.437 (MODE1/2048)
I 18:27:58 Source File Size: 5.821.310.976 bytes
I 18:27:58 Destination Device: [1:1:0] _NEC DVD_RW ND-2500A 1.06 (H:)
I 18:27:58 Destination Media Type: DVD-R (Disc ID: TTG01) (Speeds: 2x, 4x)
I 18:27:58 Destination Media Sectors: 2.298.496
I 18:27:58 Write Mode: DVD
I 18:27:58 Write Speed: MAX
I 18:27:58 Test Mode: Yes
I 18:27:58 BURN-Proof: Enabled
E 18:27:59 Failed to Reserve Track! - Invalid Field in CDB
E 18:28:00 Operation Failed! - Duration: 00:00:01

Heeft iemand een idee, wat ik hier mee aan zou moeten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vierkant228
  • Laatst online: 15-08 11:56
volgens mij is je iso een beetje te groot

I 18:27:58 Source File Sectors: 2.842.437

of zie ik dat verkeerd ?

[Voor 82% gewijzigd door vierkant228 op 11-05-2004 18:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Bjk schreef op 11 mei 2004 @ 18:38:
Heb net mijn NEC 2500a binnen, om te testen probeer ik een andere DVD te backupen, in dit geval het eerste deel van BoB :9~
Die cd is niet in al te goede staat, maar nu heb ik dus DVD Decrypter gedownload omdat je niet van dvd naar dvd kan kopieren. Vervolgens heb ik een ISO file dmv DVD Decrypter op mijn HD gezet. Maar op het moment dat ik deze ISO op een lege DVD -R (4 speed / 4,7 gb) wil zetten zegt DVD Decrypter:

I 18:27:58 Source File: E:\Films\BAND_OF_BROTHERS_DISC1.ISO
I 18:27:58 Source File Sectors: 2.842.437 (MODE1/2048)
I 18:27:58 Destination Device: [1:1:0] _NEC DVD_RW ND-2500A 1.06 (H:)
I 18:27:58 Destination Media Type: DVD-R (Disc ID: TTG01) (Speeds: 2x, 4x)
I 18:27:58 Write Mode: DVD
I 18:27:58 Write Speed: MAX
I 18:27:58 Test Mode: Yes
I 18:27:58 BURN-Proof: Enabled
E 18:27:59 Failed to Reserve Track! - Invalid Field in CDB
E 18:28:00 Operation Failed! - Duration: 00:00:01

Heeft iemand een idee, wat ik hier mee aan zou moeten?
Volgens mij heb je gewoon een te grote file. Op een dvdtje kan max 4,7 Gig, en waarschijnlijk is die dvd van BoB iets groter :)

ff comprimeren dus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mssl
  • Niet online
Anoniem: 106436 schreef op 11 mei 2004 @ 18:54:
[...]

Volgens mij heb je gewoon een te grote file. Op een dvdtje kan max 4,7 Gig, en waarschijnlijk is die dvd van BoB iets groter :)

ff comprimeren dus
Kan maximaal 4,5gb op :) . (spelen van de fabrikanten net als bij HD's dat 80gb niet 80gb is (8> )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 16-08 15:35
mssl schreef op 11 mei 2004 @ 20:02:
[...]

Kan maximaal 4,5gb op :) . (spelen van de fabrikanten net als bij HD's dat 80gb niet 80gb is (8> )
Ook fout, er passen 4.700.000.000 bytes op een DVD-R. De fabrikanten noemen dat 4.7GB terwijl de software het 4.700.000.000/1024/1024=4475MB en 4475/1024=4.37GB noemt.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bjk schreef op 11 mei 2004 @ 18:38:
Te groot file voor backup...
DVDShrink gebruiken.

ARME AOW’er

Anoniem: 29226

Vierkant228 schreef op 11 mei 2004 @ 09:47:
[...]

de firmware van herry (107 en up) zijn toppie en met clone CD kan je geen DVD's copieren helaas, kijk daarvoor maar bij http://www.doom9.nl/
waar vind ik herry zijn site?

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Systeem specs

kan nergens de herrie 107b7 vinden op www.herrie.org

pls help..

• tweak_dude
Het is al iemand gelukt om een nec 2500a naar een 2510 te flashen en daarmee DL media te schrijven! Check it out: http://www.cdrinfo.com/fo...66772&mpage=1&key=&#66772
Als er verder geen haken achter zitten is dat een lekkere upgrade voor de 2500 :)
(nu alleen de media nog :/)

• Anoniem: 113707
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier is nog een link over het upgraden van een 2500 naar een 2510:

http://www.cdfreaks.com/news/9688

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=95369

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 113707 op 12-05-2004 15:24]

Anoniem: 32410

ik heb al een maand een NEC 2500a, firmware geupdate naar 1.07 en hij schrijft + leest z'n geschreven dvds perfect (met data op, film nog niet geprobeerd)
maar nu stop ik een originele (!) dvd in.. en vern**kt ie gans het beeld als ik 'm afspeel, geluid is perfect maar het beeld veranderd in vormen met groene/rode blokjes
ik heb met meerdere orignele dvd's geprobeerd en geen enkele leest ie goed
in mijn standalone dvd lezer lukken wél alle dvds.. dus aan de schijfjes ligt het niet
hij staat op regio 2 en firmware is dus 1.07

iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32410 op 12-05-2004 18:56]

• Tycoontje
Met welke player speel je het af?
Gaat het met elke dvd zo?

het gaat met elke originele dvd film zo
ik heb al geprobeerd met powerdvd, bs player, media player,..

• Coach4All
  • Laatst online: 14:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 32410 schreef op 12 mei 2004 @ 19:19:
het gaat met elke originele dvd film zo
ik heb al geprobeerd met powerdvd, bs player, media player,..
Vage codecs geinstalleerd??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Coach4All schreef op 12 mei 2004 @ 19:23:
[...]

Vage codecs geinstalleerd??
wat zou er vaag moeten zijn dan?
divx, xvid, mpeg3.. ik heb geen niet-zo-bekende installed

• Slurpgeit
  • Laatst online: 14:21
ik ga dalijk de 2510 firmware op mijn 2500 flashen. weet iemand of lege DVD9 schijfjes al te koop zijn?

• tweak_dude
Slurpgeit schreef op 12 mei 2004 @ 21:31:
ik ga dalijk de 2510 firmware op mijn 2500 flashen. weet iemand of lege DVD9 schijfjes al te koop zijn?
Die zijn nog niet te koop nee. Daarom heef thet ook nog niet echt zin om met de firmware te flashen. Herrie en TDB zullen waarschijnlijk ook wel aan deze firmware gaan sleutelen, dus ik wacht het allemaal nog wel even af.

• Bjk
Hmm ik wacht nog even af, zou wel fijn zijn als je de firmware zou kunnen downgraden voor als het eventueel fout ZOU gaan. Wel "gaaf" dat we straks DVD9 kunnen branden :)

• Slurpgeit
ik heb hem er nu op zitten, maar, zoals voorspeld: een continu brandend hd lampje. hij word wel herkend als 2510A.

downgraden maar weer..

/edit: je kan dus gewoon downgraden met de dos flasher van TDB, nu is het wachten op een betere firmware, en natuurlijk DVD9 schijfjes

[Voor 34% gewijzigd door Slurpgeit op 12-05-2004 22:16]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:12
Slurpgeit schreef op 12 mei 2004 @ 22:07:
ik heb hem er nu op zitten, maar, zoals voorspeld: een continu brandend hd lampje. hij word wel herkend als 2510A.
Schijnt dat je hier alleen last van hebt als je de drive als slave hebt geconfigureerd. Als master zou het over moeten zijn.

Hier nog een linkje naar een echte brandtest met een DL DVD:

http://www.cdrinfo.com/fo...66772&mpage=1&key=&#66772

• Slurpgeit
ik heb hem als sec master hangen, met een dvd-rom als sec slave

• Tycoontje
Maakt het eigenlijk nog uit welke van de 3 versies (original, fast, rpc1) je gebruikt of geven ze allemaal dat probleem met die led?

hmmm machtig mooi dat die dual layer firmware er is... alleen... ik wacht nog ff op (liefst officiele) stabielere versies.... (herrie?) dvd9 here we come! scheelt me weer ebayen....

Anoniem: 27187

Erg interessant die firmware die dual layer ondersteund :P

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hmm ik snap iets niet :?

Het volgende plaatje is genomen van een NEC2500 @NEC2510

http://gfx.cdfreaks.com/img/1084316430

Maar waarom staat er dan als read speed 32x en Write speed 10?

De read speed van een NEC2500 is voor zover ik weet 40x en de Write speed 32x. Zouden de speeds op de screen dan alleen voor DL media gelden?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee