[PC] EVE Online deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Afbeeldingslocatie: http://www.ccpgames.com/bitmaps/products/01.jpg

Wat is EVE Online?
EVE: The Second Genesis, is a massively multiplayer, online, persistent world game. perhaps even too real to be called a game, but definitely more fun than reality. Played on the Net, it takes place in a world that is alive and kicking every day, every hour. Players are spaceship captains cruising around the universe, trading, fighting and communicating with other players.
EVE Online is een MMORPG dat zich uit als een ruimtesim, eentje die veel op Freelancer lijkt, maar ook weer heel verschillend is.

Er zijn relatief weinig vaste doelen gesteld voor de gebruikers, sterker nog die zijn er niet - en er is ook weinig wat je niet kunt. Dit is dus ook meteen het grote verschil met andere ruimtesims.

Van 'piraatje' spelen in een oversized battleship-classed schip tot het traden in een 'huge-ass cargo-hauler', alles is mogelijk.

Kijk hier voor meer uitleg over de wereld van EVE.

Rassen
Elk spel heeft tegenwoordig zijn eigen rassen aanboord. Dit komt omdat mensen willen kunnen kiezen: kiezen tussen goed en/of slecht, tussen sience en/of brute kracht, enz. Ook EVE Online laat je deze keuze maken.
Hieronder wat informatie over de verschillende rassen.

AMARR - An empire built on slaves
The largest of the empires in the world of EVE, Amarr spans 40% of the inhabited solar systems. The Amarr Emperor is the head of a ritualistic, authoritarian imperial state, and below him are the Five Heirs, the heads of the five royal families from which a new Emperor is chosen. The Emperor's authority is unquestioned and absolute, but the archaic and bureaucratic system of government makes it difficult for him to exert his rule unless directly in person. Otherwise, the Five Heirs rule in his name, dividing the huge empire between them.
Lees het hele verhaal hier

GALLENTE - Vigorous, vibrant, pleasure seeking
The Gallenteans. Self-righteous, meddling, pompous and tiresome, or virile liberalists and defenders of the free world. Love them or hate them, you simply can't ignore them. Everybody has an opinion on the Gallente Federation, it all depends from which side of the table you view them. For many, it is the Promised Land, where any dream can become a reality. Descendants of Tau Ceti Frenchmen, the Gallenteans remain strong believers in free will and human rights, despite numerous setbacks in their long history.

MINMATAR - An independent people
A tough, no-nonsense race, the Minmatars are a determined and independent people. Their home planet of Matar is a natural paradise, although centuries of abuse have taken much from its beauty.

CALDARI - Militant, meddlesome, money driven
A state built on corporate capitalism, the Caldari State is run by a few mega-corporations which divide the state between them, controlling and ruling every aspect of society. Each corporation is made up of thousands of smaller companies, ranging from industrial companies to law firms. All land and real estate is owned by a company which leases it to the citizens, and government and policing are also handled by independent companies.

JOVE - Mysterious, enigmatic, elusive
The most mysterious and elusive of all the peoples of EVE, the Jovians number only a fraction of any of their neighbors, but their technological superiority makes them powerful beyond all proportion.

Elk ras is speelbaar, met uitzondering van Jove. Alhoewel ze wel schepen hebben, kun je deze (voor alsnog) niet kopen.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/01n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/02n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/03n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/05n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/07n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/09n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/10n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/11n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/12n.jpg
Kijk hier voor meer plaatjes.

Wat moet je weten voordat je gaat spelen?

- Aan EVE Online zitten kosten verbonden, deze zijn een eenmalige aanschaf van een CD met daarop een lisence-key waarmee je een account aanmaakt óf een download van de client en een online registratie van bijna 20 dollar.
DAARMEE BEN JE ER NOG NIET!, je moet tevens bijna 13 dollar per maand (30 dagen) betalen om te kunnen spelen (wel zijn de eerste 30 dagen (1 maand) gratis).

- Betaalmogelijkheden: Het makkelijkst en goedkoopst betaal je via een credit card. Heb je deze niet dan kun je gebruik maken van PayByCash. Hiermee kun je met elke bankrekening betalen, echter de maandelijkse kosten zijn dan wel aanzienlijk hoger (3 dollar voor 1 maand) als bij een credit card.
Meer informatie over PayByCash vindt je op hun website.

LET OP: je betaalt automatisch! Dit geldt voor zowel PayByCash als voor een credit card. Wil je dus niet meer spelen, zorg dan dat je de subscription stop zet anders word er vrolijk elke periode geld afgeschreven!

- In warp-drive gaat men DOOR objecten(planeten, stations, astroidbelts) heen. Dit is geen bug maar is naar specifiek aandringen van spelers geimplimenteerd om zo het verplaatsen door het IMMENSE stelsel aan sterren dat EVE Online biedt te vermakkelijke.

- EVE Online is een spel dat zich nog steeds ontwikkeld. Het kan dus zijn dat je onverhoopt tegen een bug aan loopt. Dit is nu eenmaal onoverkomelijk, maar het betekend niet dat er niets aan gedaan wordt. Regelmatig komen er nieuwe patches uit (welke automatisch worden geïnstalleerd) en mocht je zin hebben dan kun je zelfs een toekomstige versie gaan spelen op de test server.

- Test server: deze wordt om de zoveel dagen bijgewerkt met de character informatie van de gewone server. Dit betekend dus dat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen wil je eens een keer een nieuw schip of iets anders uit proberen. Echter, je informatie wordt niet meer teruggeplaatst, dus als je op de test server 1 miljard ISK verzamelt en je op de gewone server 100k hebt, dan heb je nog steeds 100k op de gewone server.

Links

Officiële site: www.eve-online.com
Veel gestelde vragen (FAQ): hier
Client download: www.eve-online.com/download

Fansite met veel handige tools: www.eve-i.com

Alliances map: hier

Overzicht van de verschillen tussen de races en hun class: hier

EVE Online speler op GoT
MgFun = BlackTwo
datdanweerwel = Lulee
DenMan = Jeice
StarLite = StarLite
zanac = Jean
Soulie = Daan
nimmolon = Maridia
Pete_Sampras = s4mp3r0r
CU2morO = Cindy Goodwill
Maverick-X = Masonius of Antonius
Terr = Cubus
CRiMiNaL = Martinus Crimson
rhialto = rhialto
Indi = Noa Strimmer
zion = Zion Fuente
FlamerX = Postman
Ghostie = Aurelius Zarander
HitmanWVU = Eveslasher
Loadichus = Nessa Vorax
Silent_One = SilentOne of PreTender
DreamCatchers = DREAMWORKS
digit7722 = Persiphal
willblack = Will McBlack
UTerror = HyperBaton
Coreantes = Coreantes
Padme = Padme Am

Overigens is het NIET de bedoeling dat je deze mensen in-game gaat vragen om ISK (credits) als je ze niet kent.

Ontmoetingsplaatsen
IRC: irc.stratics.com // #eve-dutch

EVE Online topic deel 1

[ Voor 12% gewijzigd door Postman op 07-02-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Voor beginnende spelers hier even een overzicht van de verschillen tussen de races en hun class.

Overzicht Skills Rassen
Amarr
AmarrIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:734610
Amarr FrigateLiberal Holders31
Small Energy TurretWealthy Commoners13
EngineeringReligious Reclaimers4
Ni-KunniIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:58764
Amarr FrigateFree Merchants4
Small Energy TurretBorder Runners13
TradeNavy Veterans4
Caldari
DeteisIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:76575
Caldari FrigateMerchandisers4
Small Hybrid TurretScientists31
EngineeringTube Child4
CivireIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:56946
Caldari FrigateEntrepreneurs4
Small Hybrid TurretMercenaries4
Missile Turret OpsDissenters22
Gallente
GallenteIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:68844
Gallente FrigateActivists4
Small Hybrid TurretMiners4
DroneImmigrants22
IntakiIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:86376
Gallente FrigateArtists22
Small Hybrid TurretDiplomat4
ElectronicsReborn4
Minmatar
SabiestorIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:76566
Minmatar FrigateTinkerers4
Small Projectile TurretTraders4
MechanicRebels31
BrutorIntChaPerMemWill
Skills:Bloodline:46947
Minmatar FrigateWorkers4
Small Projectile TurretTribal Traditionalists13
NavigationSlave Child22

Ter duidelijkheid, de cijfers die achter de bloodline staan, krijg je dus bij je base class points. (e.g. een Minmatar Brutor met bloodline Worker zou dus 8 mem krijgen (4 base + 4 van bloodline brutor)

Deze skillpoints zijn heel belangrijk want ze bepalen hoe snel je iets kan trainen, dat is voor verschillende richtingen een andere skill. Over het algemeen wordt een beetje aangenomen dat dit de belangrijkheid is, voor een gemiddelde EVE'r:

Perception
Willpower
Memory
Intelligence
Charisma

Aangezien het ondoenlijk veel werk is om de careers om te poorten naar iets wat GoT begrijpt (e.g. tables) bij deze een link naar een overzicht van welke keuze welke skills extra punten geeft: Education
Het is zeker een aanrader deze eens goed door te lezen alvorens een character te creeren. (je krijgt namelijk een extra level in de skills die bij de keuze's staan, dus het bepaalt in verregaande mate met welke stats je begint (als een skill meerdere malen voorkomt in de subkeuzes krijg je dus ook elke keer een level erbij, terwijl je normaal gesproken veel langer bezig bent met het trainen van een level 2 of 3 skill dan een level 1 skill, probeer dus in je keuze zovaak mogelijk een bepaalde skill te stoppen, zodat je die alvast level 3 of 4 hebt, dit kan je dagen training schelen)

Bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/education.jpg

A: Als je nu besluit om bijvoorbeeld Operation > Command > Captain training te doen krijg je de volgende extra skilllevels:

Minmatar Frigate +4 (1 (standaard) & +1 (Operation) +1 (Command) +1 (Captain Training))
Leadership +3 (1 (standaard) & +1 (Operation) +1 (Command))
Spaceship Command +3 (1 (standaard) & +1 (Operation) +1 (Captain Training))

B: Als je daarentegen zou kiezen voor bijvoorbeeld Operations > Recon > Scout Drones zou je de volgende stats krijgen:

Minmatar Frigate +2 (1 (standaard) & +1 (Operations))
Leadership +2 (1 (standaard) & +1 (Operations))
Spaceship Command +2 (1 (standaard) & +1 (Operations))
Electronics +2 (1 (standaard) & +1 (Recon))
Signature Analysis +2 (1 (standaard) & +1 (Recon))
Drones +2 (1 (standaard) & +1 (Scout Drones))
Scout Drone Ops +2 (1 (standaard) & +1 (Scout Drones))

Trainingstijden zijn (ongeveer, afhankelijk van je ability scores):
lvl1: 30min, lvl2: 1h30, lvl3: 16h, lvl4: 2d 12h

Je ziet dan het volgende plaatje:
Bij A: krijg je 1x lvl4 (= 0.30+1.30+16+60=78h) + 2x lvl3 (= 0.30+1.30+16=18h x2 = 36h) = 78+36= 114h training cadeau.

Bij B: is dit slechts 7x lvl2 (= 0.30+1.30 =2h x7 =14h) =14h training cadeau.
Hier krijg je echter wel 3 non-standard skills bij (Sig. Analysis, Drones, Scout Drone Ops). Deze skills kosten ongeveer 25.000 ISK per stuk, dus in totaal 75.000 ISK.

75.000 ISK verdien je alleen al binnen 2 uur (na de training missies heb je al zoiets), maar training kan je nauwelijks versnellen. Vraag jezelf dus goed af of 75K ISK je 100h training extra waard is! (Ik kan je verklappen, dat is het niet!)

Let hier dus alsjeblieft goed op voor je begint, anders heb je jezelf er behoorlijk mee.

Indien je geen zin heb om je er heel goed in in te lezen, adviseer ik je bovenstaand voorbeeld te volgen (hoeft niet met Minmatar, elk ras heeft dit careerpath.)

[disclaimer] Aangezien ik deze stats ook maar overgenomen heb ben ik niet verantwoordelijk voor evt. fouten, je careerpath moet je naar eigen inzicht vormen, bovenstaande voorbeelden zijn slechts ter illustratie wat voor een impact je keuzes hebben op je character)[/disclaimer]

[ Voor 36% gewijzigd door zion op 11-12-2003 05:39 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

woei... ik ben gister begonnen... pas voor 1 maand betaald, even kijken hoe het loopt... Noa Strimmer ingame :) lekker samen met Terr en CU2morO minen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29330

Zal eens in het weekend aan dit spel beginnen :-), lijkt me wel wat freelancer beviel me goed.

Nu ik toch uit gekeken ben op PlanetSide MMOFPS met ook kosten voor online spellen.
Maakt me toch niet veel uit als ik op dit over stap tis net zo veel als bij PlanetSide.

En zijn er nog wat tip's voor je begint.
Ik zelf heb het niet zo op traden ik ga liever rondjes vliegen en in een groepje lekker op lost knallen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

deel 2? volgens mij is dit al deel 3 hoor :) (nouja, beta + de vorige)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Operations > Command > Captain Training
Die training heb ik bij mijn tweede character (ik heb 2 accounts, 2 computers naast elkaar is leuk :) ) omdat ik een hauler nodig had, dus mijn main character Antonius gebruik ik om te minen in een Vexor cruiser en mijn 2de poppetje Masonius heb ik in een Iteron mk 3 (Gallente Indy level 4 ben ik nu aan het trainen, daarna level 5) om mijn geminded ore naar het station te brengen. Vanwege die hoge frigate + command level scheelde het me alweer een dag of zo in training om Masonius in de Iteron te krijgen.

Dat verdiend zeer leuk vindt ik :)

Ben nu bezig met Antonius om heavy drones te krijgen, ben nu bezig met Drones level 5 omdat te bereiken. Kan ik dadelijk met heavy drones in nog wat gevaarlijker gebied gaan minen zonder zorgen te maken.

FlamerX als je dus aub Antonius ook bij mijn playernames wil toevoegen dank ik je hartelijk. Mooie startpost btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Dit is misschien nog een leuke map om te zien hoe de alliances zijn in eve.

http://www.narcosislabs.o...age=LargeMapWithAlliances

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe goed beschermd zijn zo'n gebieden nou eigenlijk? Ik ben namelijk eigenlijk nog nooit verder dan 15 sprongen of zo van Cistuveart (begin system) geweest. En zijn die gebieden echt allemaal geclaimed door speler karakters of zijn het voornamelijk npc piraten gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Erikie schreef op 10 december 2003 @ 17:47:
deel 2? volgens mij is dit al deel 3 hoor :) (nouja, beta + de vorige)
Aangezien de vorige gewoon EVE Online was genoemd heb ik deze maar deel 2 gedoopt (anders raken mensen in de war 8)7)

Namen zijn toegevoegd. Heb je er nog meer, laat dit dan weten. Hoeft hiervoor niet speciaal een aparte reply te maken, gewoon ff bij je berichtje erbij zetten en dan vindt ik het wel (een nieuw topic is makkelijker te lezen dan 1 van 500 replies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 6441 schreef op 10 december 2003 @ 18:44:
Hoe goed beschermd zijn zo'n gebieden nou eigenlijk? Ik ben namelijk eigenlijk nog nooit verder dan 15 sprongen of zo van Cistuveart (begin system) geweest. En zijn die gebieden echt allemaal geclaimed door speler karakters of zijn het voornamelijk npc piraten gebieden?
Alle "geclaimde" gebieden op die kaart zijn idd "geclaimed" door spelers. Dit betekend NIET dat je word beschermt tegen NPC pirates, dis zullen altijd op je blijven schieten, waar je ook bent.

Sommige alliances sluiten "hun gebied" af tegen ALLES wat er in wil, hoor je er niet bij zul je neergeschoten worden. [NVA, CA bijvoorbeeld]
Andere alliances [zoals bijv de CFS] proberen een gebied tegen player pirates en griefers te beschermen. Als buitenstaander mag je er zonder problemen in/uit en alles down wat je wilt zolang je maar geen players neerschiet zonder reden of gaat piraten of griefen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Anoniem: 6441 schreef op 10 december 2003 @ 18:44:
Spelers en Pirates, voor meer informatie over geclaimde gebieden klik hier:

http://www.narcosislabs.o...age=LargeMapWithAlliances

Voor meer info over de skilltree:

http://www.bankize.com/eve/og_skillstree.html

Voor actuele informatie m.b.t. pirates kan je het beste je ingame map raadplegen, dan ga je in het menu naar stars en daarin heb je podded pilots in the last 24 hours. Gezien pirates op 1 plek hangen kan je hierdoor zien waar ze allemaal uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik ben nu ook begonnen, ingame nick is Postman. Lastig spel tot nu toe, maar goed, alle begin is moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 6441 schreef op 10 december 2003 @ 17:53:
Die training heb ik bij mijn tweede character (ik heb 2 accounts, 2 computers naast elkaar is leuk :) ) omdat ik een hauler nodig had, dus mijn main character Antonius gebruik ik om te minen in een Vexor cruiser en mijn 2de poppetje Masonius heb ik in een Iteron mk 3 (Gallente Indy level 4 ben ik nu aan het trainen, daarna level 5) om mijn geminded ore naar het station te brengen. Vanwege die hoge frigate + command level scheelde het me alweer een dag of zo in training om Masonius in de Iteron te krijgen.
2 accounts, dus je betaald ook 2 keer?

Ik vind het wel balen namelijk, dat ik niet met 2 characters tegelijk ingelogd kan zijn, en daar is voor zover ik weet ook geen enkele manier voor toch?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik betaal ook 2 keer, das natuurlijk iets minder maar heb vind het wel de moeite waard :)
Ik vind het wel balen namelijk, dat ik niet met 2 characters tegelijk ingelogd kan zijn, en daar is voor zover ik weet ook geen enkele manier voor toch?
Voor zover ik weet niet + je kunt niet 2 characters op 1 account tegelijk laten leren dus das ook minder :(

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 6441 schreef op 10 december 2003 @ 23:58:
Voor zover ik weet niet + je kunt niet 2 characters op 1 account tegelijk laten leren dus das ook minder :(
Het leren kan ik mee leven, maar 1 hauler + 1 miner simultaan laten werken is eigenlijk gewoon een must.

Helaas leeft het leeuwendeel van mijn corp in GMT-6 en wij in GMT+1 dus dat levert nog wel eens problemen op met afwezigheid van haulers....

En om nou de hele tijd met mijn Osprey (+3 Cargo extenders) (== traag) op en neer naar een station te gaan zuigt.

Maar goed, ga nu een nieuwe character maken die hauler word, icm een paar secure cargo containers kom je ook een heel eind, eerst alles volminen, dan ff switchen, en haulen. (ik maak een aparte char omdat een Bestower roeleert, en ik geen zin heb om te moeten wachten totdat mijn huidige char (Caldari) Amarr Frig lvl3 + Indy lvl1 heeft)

systeem

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Wij (ik, Indigo en Terr) zijn een corpje begonnen en aan het minen geslagen. doel van corp is oa het op weg helpen van beginners en daarom zijn alle beginners hier uiteraard welkom in deze corp. We zitten een paar jumps van Todaki af, de Caldari Deteis begin system, dus als je dit ras bent maakt dat het alleen maar makkelijker.
We concentreren ons op dit moment op de mid-low ores zoals scor, plag en pyrox om te refinen (over 3 weken hebben we 5/5 refining)
Stuur mij of Terr eens een ingame mailtje als je intresse hebt :)

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik hoop dat ik vrijdag eve binnen heb, zodat ik alvast aan de slag kan. zodoende zal ik 1 van jullie dan ook wel een seintje geven.

is er misschien ook een goeie starters guide ??

[ Voor 17% gewijzigd door Loadichus op 11-12-2003 10:44 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Loadichus schreef op 11 december 2003 @ 10:25:
Ik hoop dat ik vrijdag eve binnen heb, zodat ik alvast aan de slag kan. zodoende zal ik 1 van jullie dan ook wel een seintje geven.

is er misschien ook een goeie starters guide ??
op http://www.eve-i.com staat wel een beginners guide :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Anoniem: 52896

SilentOne en PreTender zijn mijn 2 accounts ;) als je die nog toe zou willen voegen aan de startpost. En maandag is het waarschijn patch day naar de castor release en alle tech level 2 troep

• CU2morO
Loadichus: niet vergeten om Caldari Deteis te worden dan heh :+ anders moet je het halve universum doorvliegen in je ibisje :D
uiteraard zelf weten, maar als je in onze corp wilt en je wilt op weg geholpen worden, kun je het beste bij ons spawnen. Er zullen ook soortgelijke corps zijn bij Amarr, Galente en Minmatar, maar deze zijn waarschijnlijk niet NL en al helemaal niet van GoT :+

[ Voor 51% gewijzigd door CU2morO op 11-12-2003 12:00 ]

• Loadichus
Lijkt me wel het verstandigst om eerst bij jullie te komen,... komt later wel een keer, dat ik mijn eigen kant op ga of niet

maar wat is het beste als je een beetje wilt gaan minen eerst met de caldari deteis??
+ Merchandisers
+ Scientist
+ Tubechild

met alle soorten komt je met mining op III uit als je die kiest bij je school, en,... maar met tubechild heb je een learning skill, scientist is je intel 10 en met merchandising krijg je extra industry skill,...

Zou die learning skill effect op je leren, en dat alles korter duurt?

[ Voor 3% gewijzigd door Loadichus op 11-12-2003 12:17 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

jah learning skill is er usefull, aan het begin nog niet maar later wel.
Maandag komt Castor naar TQ :) .... het staat op EVE-i

... MMORPG Addict.

• Loadichus
Castor ??

kan er zo snel nix over vinden, wil je misschien uitleggen wat het inhoud ?

---------------------------------
Loadichus = Nessa Vorax
---------------------------------

[ Voor 120% gewijzigd door Loadichus op 11-12-2003 13:01 ]

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Mijn charname is Eveslasher(Amarr Ni Kunni) en speel nu ongeveer 1 maand EVE. Heb plusminus een miljoen skillpoints en vlieg rond in een Amarr Maller (3rd lvl Cruiser).

Ik zit al sinds het begin bij de corp OmegaCom.

CU2morO schreef op 11 december 2003 @ 11:57:
Loadichus: niet vergeten om Caldari Deteis te worden dan heh :+ anders moet je het halve universum doorvliegen in je ibisje :D
uiteraard zelf weten, maar als je in onze corp wilt en je wilt op weg geholpen worden, kun je het beste bij ons spawnen. Er zullen ook soortgelijke corps zijn bij Amarr, Galente en Minmatar, maar deze zijn waarschijnlijk niet NL en al helemaal niet van GoT :+
Ik heb Terr maar ff een eve-mailtje gestuurd aangezien hij de corpoprichter is :) Ik ben dan wel Gallente, en dat is meteen mijn vraag ook aan de andere, als hun Caldari zijn kan je dan wel al meteen 2 Gallente leden krijgen? Kan me namelijk herinneren dat je voor andere rassen meer skills moet hebben of zoiets :?

• Loadichus
ja klopt ,... moet je soort onderhandelings skill "Ethnic Relations dus" hebben,.. staat wel ergens op de site van eve-online

[ Voor 11% gewijzigd door Loadichus op 11-12-2003 15:09 ]

Anoniem: 12316

Anoniem: 6441 schreef op 11 december 2003 @ 14:05:
[...]

Ik heb Terr maar ff een eve-mailtje gestuurd aangezien hij de corpoprichter is :) Ik ben dan wel Gallente, en dat is meteen mijn vraag ook aan de andere, als hun Caldari zijn kan je dan wel al meteen 2 Gallente leden krijgen? Kan me namelijk herinneren dat je voor andere rassen meer skills moet hebben of zoiets :?
Dat klopt. Ik heb de 'Ethnic Relations' skill al wel gekocht, maar nog niet geleerd (ik miste nog een andere skill). Ik ben bang dat ik je nog even (of voorlopig?) niet kan toevoegen.

Ik zal zo even kijken hoelang het duurt om al die skills bijelkaar te krijgen. Als ik het weet, dan edit ik deze reply :)

Edit
Ik moet Social lvl 3 hebben wil ik Ethnic Relations kunnen leren. Ik ben nu bezig met Social lvl 2 die nog anderhalf uur duurt. Ik gok dat ik morgenmiddag Social lvl 3 & Ethnic Releations heb :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 11-12-2003 16:32 ]

Anoniem: 45473

Loadichus schreef op 11 december 2003 @ 12:55:
Castor ??

kan er zo snel nix over vinden, wil je misschien uitleggen wat het inhoud ?
Met castor word oa het tech level aangeduid.
Tech 1 = Gemini
Tech 2 = Castor
Tech 3 = Shiva

• Loadichus
Met al die termen en technologies word ik denk ik snel genoeg bekend

*Loadichus kan niet wachten tot hij hem heeft*

Heb het spel trouwens bij Bol.Com besteld, normaal heb ik zoiets in 2 dagen,... dus dan zou betekenen dat ik hem morgen heb :9

Het concept van het spel blijft ongeveer hetzelfde als met Ultima Online, wat ik voorheen altijd deed,... met safety zones,.. en monsters die rare loot gaven op gevaarlijke plaasten,... Alleen vaak was ik dan de pk'er ... maar goed

[ Voor 4% gewijzigd door Loadichus op 11-12-2003 15:18 ]

• Ghostie|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06-2006
Voeg mij ook maar ff toe aan het lijstje:

Nick = Aurelius Zarander

Mijn corp (Phoenix Rising Inc.) zoekt nog leden dus als je geinteresseerd bent om een mining/producing corp te joinen moet je maar ff langs komen in het PRI kanaal (ingame)..

Voor de duidelijkheid: PRI is geen net opgerichte corp.. we bestaan al een tijdje en hebben dus ook al redelijk wat opgebouwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ghostie|IA op 11-12-2003 17:05 ]

Heh, ik ga ook een nieuwe corp oprichten. Details volgen later nog maar ik zoek nog een flash editor die de website voor me in elkaar kan draaien... Ik betaal isk ervoor.

Gezien het een site voor de game is en we elkaar zo kunnen helpen. :)
Het is erg easy in elkaar zetten, want ik heb alle graphics, video's, muziekbestanden e.d. al of zal deze maken.

Het is een website voor deze game en ben niet bereid euro's en dollars te investeren in een website voor deze game, daarintegen ben ik van mening dat als ik je isk geef voor je inspanning, je paar uurtjes aan een website hebt gezeten ipv het minen van ore. En het mogelijk winstgevender is dan dat je was gaan minen (tenzij je bistot mined.)

Het is echt heel basic, het zal zijn een pre loader, een main window waarin video's worden afgespeeld. Deze wil ik echter wekelijks wijzigen in een nieuwe video dus het moet wel aanpasbaar zijn door mijn persoonlijkheidje en er moeten geluidsbestanden worden toegevoegd als je 1 knop indrukt. en natuurlijk muziek uit knop.
Thats all.

-edit-

NICK is DREAMWORKS

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 91397 op 11-12-2003 17:29 . Reden: nickname toevoeging. ]

Anoniem: 12316 schreef op 11 december 2003 @ 15:05:
Edit
Ik moet Social lvl 3 hebben wil ik Ethnic Relations kunnen leren. Ik ben nu bezig met Social lvl 2 die nog anderhalf uur duurt. Ik gok dat ik morgenmiddag Social lvl 3 & Ethnic Releations heb :)
Heeft niet zoveel haast, zoals je in mijn eve-mail kon lezen ben ik in het weekend niet echt in de mogelijkheid om te spelen :) Maar dat maak ik wel goed doordeweeks :)

Hebben jullie trouwens al lange termijn plannen of is het op het moment nog alleen maar minen totdat je neervalt van alle isk die je moet dragen? :)

We hadden vanmiddag het idee om een aantal blueprints aan te willen schaffen waarmee we dan schepen / modules kunnen maken voor nieuwe mensen. Een doel op lange termijn hebben we niet, maar misschien is het wat om die Tech 2 / 3 dingen te kunnen maken straks. Die zijn alleen maar playermade, dus dat wordt een leuek handel :)

Mooi das namelijk ook de richting die ik op het moment wilde ingaan, dus dan is het wel fijn als de corp waar ik bij wil ook die richting in kijkt :)

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

hmm ik zit er over na te denken om hier ook een maandje te gaan kijken.

vraagje:(zag ik niet in de faq voorbij komen) kan ik als ik een char heb aangemaakt op mijn account later deze verwijderen en een nieuwe aanmaken ?

You can't free a fish from water.

Ja, je kan zelfs 3 characters aanmaken op 1 account.

maar je kan maar 1 caracter per account laten trainen of gebruiken :) op het zelfde moment

Zover als ik weet klopt dat.

• Postman
Met hoofdletters? :?

Jep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
vrees dat met de Tech2 zooi er weer een monopolie komt door Techell en consorten net als met de miners (werden verkocht voor 6 mil isk terwijl productiekosten rond de 50~100K isk kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Het voordeel van Tech2 is dat er in het begin zowiezo geen kant en klare bp's zijn. Er zijn namelijk Tech1 onderdelen nodig om Tech2 schepen te maken..

En de BP's worden vrijgegeven doormiddel van agent missions waardoor iedereen evenveel kans maakt om ze te vinden als de grote supercorps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
CRiMiNaL schreef op 11 december 2003 @ 12:35:
jah learning skill is er usefull, aan het begin nog niet maar later wel.
Maandag komt Castor naar TQ :) .... het staat op EVE-i
ik zie nix anders op eve-i dan outdated zooi? van die skillchart en ore calculator klopt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Nou ik heb de sprong genomen en ik moet zeggen:

Het valt niet tegen :P

sjees wat een gaaf spel zeg.
dit is alles wat ik hoopte te krijgen met freelancer.

helemaal geweldig, en zo mooi.

mijn nick ingame is trouwens Persiphal

mocht je me een keertje willen ontmoeten.

nou jongens bedankt voor de tip he. (jullie mogen wel commissie gaan vragen aan eve)

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

CU2morO schreef op 12 december 2003 @ 00:16:
[...]

ik zie nix anders op eve-i dan outdated zooi? van die skillchart en ore calculator klopt niets
voor de luie mensen en iemand met een grote mond : HIER
Major Announcement: The Castor to Tranquility patch date is tentatively set for next monday, the 15th.

[ Voor 18% gewijzigd door CRiMiNaL op 12-12-2003 01:14 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digit7722 schreef op 12 december 2003 @ 00:38:
Nou ik heb de sprong genomen en ik moet zeggen:

Het valt niet tegen :P

sjees wat een gaaf spel zeg.
dit is alles wat ik hoopte te krijgen met freelancer.

helemaal geweldig, en zo mooi.

mijn nick ingame is trouwens Persiphal

mocht je me een keertje willen ontmoeten.

nou jongens bedankt voor de tip he. (jullie mogen wel commissie gaan vragen aan eve)
Het is goed om te zien dat de "Download"-gok toch veel nieuwe spelers aantrekt. Ook toen ik nog bij m'n begin-corp zat, kwamen er in de chat veel nieuwe mensen langs.

Erg goed nieuws allemaal. Ook al speel ik het nog niet lang en was ik niet helemaal te spreken over de Beta, ik heb het altijd een prachtig idee/spel gevonden en ik had het ook zeker jammer vinden als ze er mee moesten stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
CRiMiNaL schreef op 12 december 2003 @ 01:08:
[...]

voor de luie mensen en iemand met een grote mond : HIER

[...]
die had ik ook al gevonden, maar ik zocht naar een meer uitgebreide post wat de nieuwe tech zal worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 12316 schreef op 12 december 2003 @ 01:13:
Erg goed nieuws allemaal. Ook al speel ik het nog niet lang en was ik niet helemaal te spreken over de Beta, ik heb het altijd een prachtig idee/spel gevonden en ik had het ook zeker jammer vinden als ze er mee moesten stoppen :)
Het is een leuk spel.

Het zou een prachtig spel zijn geweest als ze een betere combat interface hadden bedacht.

Nevertheless speel ik het met plezier :)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Neej,... ik heb hem maandag pas :( :(

Deze kreeg ik gister,....
"Uw bestelling zal binnen 2 dagen arriveren"
En dat is natuurlijk in werkdagen ..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Loadichus schreef op 12 december 2003 @ 09:40:
Neej,... ik heb hem maandag pas :( :(

Deze kreeg ik gister,....
"Uw bestelling zal binnen 2 dagen arriveren"
En dat is natuurlijk in werkdagen ..... :'(
Zegt niks, kan net zo goed vandaag zijn.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
waarom heb je hem niet gewoon gedownload? als je hem nu krijgt, moet je nog es een aantal dagen wachten totdat de betaling er is (tenzij je met CC betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 12:59
Ik ben trouwens gestopt met eve, maar het kan dat je m'n account nog wel tegenkomt. Aangezien die door een corpmate wordt gebruikt.

Als miner begon het een beetje te saai te worden en het koste me iets teveel tijd.
Maar het is en blijft een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
CU2morO schreef op 12 december 2003 @ 10:42:
waarom heb je hem niet gewoon gedownload? als je hem nu krijgt, moet je nog es een aantal dagen wachten totdat de betaling er is (tenzij je met CC betaald)
Jij snapt het niet helemaal denk ik.

Als je via PayPerCash betaald kan je gewoon opgeven dat je gaat betalen, dat sturen ze door en dan kan je meteen je eerste maand gratis spelen.

Ik heb nog € 0,0 betaald en ben al vrolijk 3 weken aan het spelen...
Nu ik dat zo zeg... Ik moet maar eens geld gaan overmaken

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
CU2morO schreef op 12 december 2003 @ 10:42:
Ik heb CC,.. maar moet nix uitmaken. Ergens in deel 1 van EVE online staat dat je eerst een vals nummer op kan geven omdat de eerste maand toch gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
SiErRa schreef op 12 december 2003 @ 11:11:
Ik ben trouwens gestopt met eve, maar het kan dat je m'n account nog wel tegenkomt. Aangezien die door een corpmate wordt gebruikt.
Ik heb je van de lijst verwijderd. Je account bestaat misschien nog wel, maar ik denk niet dat jouw corpmate het op prijs steld als ie door ons wordt lastig gevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aankomende maandag komen er een aantal changes waaronder:

* warp disrupter array.
Dit veroorzaakt dat je binnen 20-30km van de gates niet kan warpen.
* ICM mwd die generfed is waardoor je maximaal 600m/s gaat, ben je waarschijnlijk dood voordat je buiten deze zone kan komen of bij de gate komt.
* Tech 2, die alleen via agents kan worden verkregen. Kortom erg saai.
* Nerf aan bestaande systemen als EW en battleships
* locking tijden worden erg traag

Als deze echt zo erg zijn als ik denk dat ze worden, dan zal ik deze game verlaten en wat vrienden hebben gezegd dit eveneens te doen. In mijn huidige stijl (npc farmer) kan ik deze wijzigingen niet inplannen. Ik zal bij elke 0.0 gate een blockade vinden die ik niet kan vermijden en waar ik gegarandeerd elke keer zal doodgaan als ik een battleship vlieg.

Tech2 bp's zijn wel interesant kwa maken van items, maar om dit alleen via agents te doen is te saai. Agent missions houd in dat je 10 minuten verdoet aan het jumpen van system naar system om daar je cargo af te leveren.. Erg leuk voor een beginner maar na 200 missies ben je er een beetje simpel van.

We zullen zien wat maandag ons brengt, maar als het slecht is dan ken ik mensen uit RONA, Omega, Jericho en nog een zooi die de boel cancelen. Jammer, het is zo'n mooie game... maar moet wel speelbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 91397 schreef op 12 december 2003 @ 17:02:
Aankomende maandag komen er een aantal changes waaronder:

* warp disrupter array.
Dit veroorzaakt dat je binnen 20-30km van de gates niet kan warpen.
* ICM mwd die generfed is waardoor je maximaal 600m/s gaat, ben je waarschijnlijk dood voordat je buiten deze zone kan komen of bij de gate komt.
* Tech 2, die alleen via agents kan worden verkregen. Kortom erg saai.
* Nerf aan bestaande systemen als EW en battleships
* locking tijden worden erg traag

Als deze echt zo erg zijn als ik denk dat ze worden, dan zal ik deze game verlaten en wat vrienden hebben gezegd dit eveneens te doen. In mijn huidige stijl (npc farmer) kan ik deze wijzigingen niet inplannen. Ik zal bij elke 0.0 gate een blockade vinden die ik niet kan vermijden en waar ik gegarandeerd elke keer zal doodgaan als ik een battleship vlieg.

Tech2 bp's zijn wel interesant kwa maken van items, maar om dit alleen via agents te doen is te saai. Agent missions houd in dat je 10 minuten verdoet aan het jumpen van system naar system om daar je cargo af te leveren.. Erg leuk voor een beginner maar na 200 missies ben je er een beetje simpel van.

We zullen zien wat maandag ons brengt, maar als het slecht is dan ken ik mensen uit RONA, Omega, Jericho en nog een zooi die de boel cancelen. Jammer, het is zo'n mooie game... maar moet wel speelbaar blijven.
wat mij opviel, ookal in het topic wat je opende op de EVE fora, is dat je het allemaal alleen maar van een Negatief oogpunt bekijkt

bekijk het is zo :

Ja
Er word een hoop generft, maar het komt bijna allemaal ten goede aan PVP of Defense Tactics
Laten we eerlijk zijn, de bootst van de MWD en AB's waren gewoon TE hoog voor hun specs

Nee
Het is niet zo-erg als het lijkt , je hebt nu immers ook een imunity bubble van 30 seconden als je gejumpt bent, iets wat jou de kans geeft de zooi te laden en de stiuatie rustig te bekijken.

Als je een beetje ervaring hebt met PVP dan weet je dat de halve NVA fleet NU nog 5 uur bezig is om 2 f*cking pirates te pakken. CCP geeft ons nu de mogelijkheid tot PVP, en de plek die ze daarvoor gekozen hebben zijn StarGates, iets wat me heel erg Slim lijkt omdat zo 1 corp redelijk gemakkelijk een SolarSystems kan claimen .. en ook ECHT kan verdedigen .. zonder LAME JIP camping iets wat erg goed van pas gaat komen met Player owned scructures.

Ik hoop dat je is rustig over mijn benadering wil nadenken, en er dan je reactie op wil geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door CRiMiNaL op 12-12-2003 17:30 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Houd dat in, dat je met je corpmates ook een soort station kan bouwen en zo een solar system kan claimen??

[ Voor 30% gewijzigd door Loadichus op 12-12-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
WHOOOOO..

hijs is binnen,... cya all soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Loadichus schreef op 12 december 2003 @ 17:39:
[...]

Houd dat in, dat je met je corpmates ook een soort station kan bouwen en zo een solar system kan claimen??
station bouwen nog niet, maar wel :
  • Sentry guns
  • Mobile refineries
  • Advanced Drones (deze zijn nog niet officeel bevestigd)
trouwens ons kestkado'tje word : De Paintshop
Een nieuwe station service waarmee je je schip een eigen tintje/Logo kan geven ..... Hij zit zelfs al in Castor (maandag) maar hij's nog verborgen vanwege het optimizen van load times.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, kun je eigen corp kleuren gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
wtf is 'nerfen' waarom moet iedereen de meest moeilijke afkortingen/woorden gebruiken als ze het over eve hebben |:(
wordt een hoog tijd voor een lijst met alle definities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

U vraagt wij draaien :
  • CCP = Crowd Control Productions
  • PVP = Player versus Player
  • JIP = Jump in Point
  • NVA = New Venal Alliance
  • MWD = Mirco Warp Drive
  • AB = Afterburner
  • EW = Electronic Warfare
  • CC = Credit Card
  • TQ = Tranqulity
Nerfen is vrij vertaald begrenzen, met het nerfen van dingen bedoelen we dus: Mogelijkheden begrenzen.

en voor de rest RTFM :9

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiMiNaL schreef op 12 december 2003 @ 17:11:
[...]

wat mij opviel, ookal in het topic wat je opende op de EVE fora, is dat je het allemaal alleen maar van een Negatief oogpunt bekijkt

bekijk het is zo :

Ja
Er word een hoop generft, maar het komt bijna allemaal ten goede aan PVP of Defense Tactics
Laten we eerlijk zijn, de bootst van de MWD en AB's waren gewoon TE hoog voor hun specs

Nee
Het is niet zo-erg als het lijkt , je hebt nu immers ook een imunity bubble van 30 seconden als je gejumpt bent, iets wat jou de kans geeft de zooi te laden en de stiuatie rustig te bekijken.

Als je een beetje ervaring hebt met PVP dan weet je dat de halve NVA fleet NU nog 5 uur bezig is om 2 f*cking pirates te pakken. CCP geeft ons nu de mogelijkheid tot PVP, en de plek die ze daarvoor gekozen hebben zijn StarGates, iets wat me heel erg Slim lijkt omdat zo 1 corp redelijk gemakkelijk een SolarSystems kan claimen .. en ook ECHT kan verdedigen .. zonder LAME JIP camping iets wat erg goed van pas gaat komen met Player owned scructures.

Ik hoop dat je is rustig over mijn benadering wil nadenken, en er dan je reactie op wil geven :)
Ik ben het niet met je eens:

- JIP is random na de patch, kortom die bubble zou je niet meer nodig moeten hebben. Er zit niemand meer op je te wachten terwijl je scherm laad.

Waar het mij om draait is dat als ik een systeem binnenkom en mijn scherm te langzaam laad, ik al in een warp zit:

Ik eindig bij een gate waar ik NIMMER meer levend uit zal komen.

Ik zeg niet dat ik tegen deze wijzigingen ben, individueel zullen ze best ok en redelijk zijn. De combinatie maakt het echter dat ik straks blockades tegen zal komen van pirates waar ik niet uit kan vluchten

De gates zullen een radius hebben van 20-30 km, in deze radius kan je niet warpen.

Door de mwd nerf kan je niet meer racen naar de gate, want met 400-600m/s is je capacitor leeg waardoor geen cap overblijft als je toch beslist om te vechten

Beeld je dit scenario in:

Jij komt Biomass tegen in een systeem, dat terwijl je al in warp zit. Je komt aan bij de gate

Biomass hangt met 10 tempest van 30km ver van de gate, kortom als er problemen voor hun zijn worden ze _NIET_ beinvloed door de radius. Ze kunnen vluchten per seconden.

Ze hebben met signature analysis level 5 een target tijd van 10 seconden op een battleship. In deze tien seconden kan je met de maximale uitrusting 6km vliegen, dat terwijl je minimaal 15km moet vliegen om de gate te bereiken. De tempest doen 800-1500 dmg per schot, dit keer 4 (x) gezien er 4x 1400mm howitzers op een tempest passen die deze schade kunnen doen. Kortom ze zijn met 800 dmg medium per gun x 4 = *** x 10= , 32000 hp aan dmg waard per 10 mensen.

32000 dmg, dat terwijl een apocalypse met maximale hp slechts 18000 hp heeft

In de tien seconden dat jij zal willen vluchten zal jij meemaken dat:

jij niet kan warpen
jij niet op tijd bij die gate bent
tegen de tijd dat jij je battleship hebt gedraaid om toch uit die warp disruptor radius te komen, je 10 seconden al voorbij zijn.

NVA is een slecht voorbeeld die je geeft, ik heb een NVA NAP en reis hierdoor 3 keer per week naar NVA regio's. In de keren dat ik naar nva reis heb ik in totaal 1x een blockade van NVA gezien. Ik heb dit overlegd met verschillende hoogstaande members, RONA corp, jericho faction, KIA members, Grumpy old farts geven allemaal toe dat er geen of weinig bereidwilligheid is tot securing van de grensen. Dat terwijl NVA regio maar 1!!! ingang heeft die beveiligd kan worden door een vloot van 10 mensen maximaal om te zorgen dat NIEMAND nva binnen kan komen. Ik heb hier NOOIT iemand gezien.

NVA is niet in staat om beveiliging te doen van hun regio, maar waarom kan Stain en Fountain dit wel? En waarom weet CFS hun regio toch wel redelijk in controlle te houden? NVA zijn erg aardige mensen, maar als ze zelf toegeven dat ze eigenlijk weten dat mensen uit de alliance weinig voor de alliance over hebben dan is dit niet iets voor de DEV's om op te lossen maar voor de alliance zelf.

Wat nu word gecreeerd is waterdichte vallen voor Biomass die NVA members zal opwachten bij de gates, en wat kan NVA doen? Inwarpen met 20 man om vervolgens net nog Biomass weg te zien warpen naar hun safespots in space.

PS: Ik heb ervaring met PvP, mijn NAP met NVA komt voort uit het feit dat ik in het verleden aanvallen op Biomass heb gedaan. Mijn oud corp members hebben nog genoeg lijken en ik heb nog een lijk van een Space invader. Geloof zelfs dat ik bijna de enige nederlander ben op mijn corp leden lethal, thol na die enkele maanden dagelijkse pvper was, zonder pirate te zijn.
8)7

Als pvp'er zeg ik dat deze change alleen maar in voordeel zal vallen van pirates, en meer mensen zal wegjagen dan behouden. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Als je zo bang bent dat je al warped voordat je scherm geladen is moet je de auto pilot gewoon uitschakelen voordat je jumped..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghostie schreef op 12 december 2003 @ 19:33:
Als je zo bang bent dat je al warped voordat je scherm geladen is moet je de auto pilot gewoon uitschakelen voordat je jumped..
Heb jij ooit een 56 jump reis gemaakt met die tactiek? Dan ben je een half uur langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Het is wel een vet spel zeg,... zodra ik alles een beetje snap join ik de tweakers corp,... ben nu eerst voor een skil aan het sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 91397 schreef op 12 december 2003 @ 19:38:
[...]

Heb jij ooit een 56 jump reis gemaakt met die tactiek? Dan ben je een half uur langer bezig.
Het is me heel duidelijk dat je Chaos nog niet intensief gespeeld hebt, anders zou je weten dat je

• als je naar een system jumpt je ALTIJD binnen een radius van 20KM van de gate terecht komt ( de NO warp bubble) en dat je dus NOOIT kan warpen voordat je scherm geladen is.

• Je zelf kunt kiezen of je nu 20KM ( in de NO warp Bubble) of 50KM (ver buiten de warp bubble) bij die gate vandaan uit warp wil komen, dus als jij ignorant bent en op autopilot met 20KM gate distance 0.0 door gaat warpen is het mooi je eigen schuld als je afgeknald word door een pirate ..

Mocht je me niet geloven, dan daag ik je graag uit om vanavond een paar testen met mij te doen op Chaos, dan zul je zien dat he-le-maal nog niet zo erg is als jij beschrijft. :7

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Kun je van het start schip de cpu power ook upgraden ?? zo ja, welke moet ik kopen

Heb namelijk maar 1 mining laser,.. en wil graag een 2e monteren.
Heb al een miningdroid die nu helpt, daardoor gaat het al een stukje sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loadichus schreef op 12 december 2003 @ 22:59:
Kun je van het start schip de cpu power ook upgraden ?? zo ja, welke moet ik kopen

Heb namelijk maar 1 mining laser,.. en wil graag een 2e monteren.
Heb al een miningdroid die nu helpt, daardoor gaat het al een stukje sneller
Je kan een paar dingen doen:
  • De electronics skill trainen: Ieder level geeft je 5% meer CPU
  • Je kan een Co-CPU kopen: Die zet power om in extra CPU
  • Je traint gewoon even je frigate skill door en je koopt snel een Bantam, die behalve genoeg CPU/power voor 2 Mining Lasers ook een grote cargo hold heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loadichus schreef op 12 december 2003 @ 20:46:
Het is wel een vet spel zeg,... zodra ik alles een beetje snap join ik de tweakers corp,... ben nu eerst voor een skil aan het sparen
Je kunt beter meteen bij de "tweaker" corp komen aangezien we het niet erg vinden om een beetje te helpen op bepaalde punten + in team verband verdien je sneller geld. Dus als ik jouw was zou ik Terr in game (cubus) contacteren om te joinen, is veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Het is zeker handig om direct al een corp op te zoeken.. zij hebben meestal al wat skills en equip/schepen klaar liggen zodat je gelijk verder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

criminal die paint shop zit er al sinds beta in ;) maar is alleen gedisabled omdat ie teveel laad tijden veroorzaakt bij het zien van een nieuwe schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 52896 schreef op 12 december 2003 @ 23:53:
criminal die paint shop zit er al sinds beta in ;) maar is alleen gedisabled omdat ie teveel laad tijden veroorzaakt bij het zien van een nieuwe schip
begreep uit de devchat dat ze em weer helemaal gewijzigd hadden, BTW heb ook beta gespeeld, maar em nooit voorbij zien komen.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397 schreef op 12 december 2003 @ 19:30:
[...]- JIP is random na de patch, kortom die bubble zou je niet meer nodig moeten hebben. Er zit niemand meer op je te wachten terwijl je scherm laad.
Nee, je jumped nu van gate naar gate, dus als je pech hebt zit er wel iemand op je te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiMiNaL schreef op 13 december 2003 @ 01:04:
[...]

begreep uit de devchat dat ze em weer helemaal gewijzigd hadden, BTW heb ook beta gespeeld, maar em nooit voorbij zien komen.
Ze hebben de interface enzo al sinds de beta klaar. Net zoals de stockmarket en nog een paar andere dingen. Ze zijn alleen gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
heb gehoord dat caladari schepen niet zijn bedoeld voor minen,.. tot hoeverre is dit waar, en kan ik dan beter galante ships gaan trainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Loadichus schreef op 13 december 2003 @ 10:12:
heb gehoord dat caladari schepen niet zijn bedoeld voor minen,.. tot hoeverre is dit waar, en kan ik dan beter galante ships gaan trainen
Nou, je kan gewoon met elk schip minen.
Alleen de thorax is nogal favoriet en aangezien dat een gallente schip is.
Maar Battleships en cruisers zijn gewoon niet bedoeld om te minen, maar als het sneller gaat, waarom niet :)
Tis niet dat er regels zijn mbt minen met bepaalde schepen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door nimmolon op 13-12-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loadichus schreef op 13 december 2003 @ 10:12:
Ze zijn niet zo goed in minen, omdat ze minder turretslots hebben dan Amarr en gallente. Vooral bij de battleships zijn gallente en amarr veel beter.
Als je drones kunt gebruiken is de thorax de beste cruiser om in te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
heb nu een caldari bantam, met 2 mining lasers en 2 mining droids ,.... enig idee wat voor schip ik het beste naartoe kan gaan

heb ook de locatie van de corp van terr gekregen, zal vanavond daar ff kijken,... het is ook een 0.8 sector,.. wat houd dat in?? minder veilig ?

[ Voor 38% gewijzigd door Loadichus op 13-12-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Bantam is wel redelijk, de beste miningfrigate is de Probe maar dat is een Minmatar schip dus dan moet je een die frigate skill kopen..

0.8 is iets minder veilig dan 1.0 maar dit zal je alleen merken in Astroid Belts (meer npc pirates) maar zolang je niet beneden 0.4 gaat ben je wel veilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
ben nog nooit een pirate tegen gekomen,... heb ook geen guns op mijn ship. maar als je een tegen komt, kan je dan wel vluchten ??

Ben namelijk geariveerd in Ruvas II "Sukuu vesta....."

Hoe kan ik nou de tweakers corp joinen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij dat station zit aan de rechter kant als het goed is 3 tabbladen, een met guest. een met agents en een met offices, klik de offices tab en zoek daar Hazard Ops op. Dan staat onder het plaatje join corp die klik je en dan krijg je eem formulier, vul je gewoon niks in maar klikt meteen gewoon op join corp of send (weet niet meer precies wat er onder in staat :))

Dan moet Terr nog ff accepten en dan krijg jij berichtje terug en moet je die ook accepten en dan zit je in de corp :)

Over die piraten hoef je je niet zoveel zorgen te maken, het zijn maar kleintjes en als je daar in die roid belt lang hangt betekent dat meestal dat je met meerdere zit te minen en dan heeft een van ons wel een wapen er op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hmm. voeg mij ook maar toe :) dacht dat ik al in het lijstje stond :D

erikie - erikie

(hoe kan het ook anders :) )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Alleen nog ff wachten op Terr,.. en alles is klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D ik vlieg nu mijn tempestje,

Nu heb ik Scorp, tempest, Apoc... moet nog een nieuwe Raven kopen en scorp verkopen... Iemand intresse in een scorp voor 69mil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
wtf krijgen we nou? ik ben gewoon lekker in me MOA'tje agent lvl2 missies aan het doen, onderweg kom ik een Guristas Arrogator tegen (de simpelste pirate) en ik lock hem. hij blijkt al voor een kwart damaged te zijn en ik begin er vrolijk lasers en raketten op los te laten. met dat de rat ontploft, worden in een keer de caldari sentry guns actief en openen het vuur op mijn arme moa'tje (200dmg per schot :X). Dit zorgt er voor dat in 1x mijn schild weg is en een kwart van me hull dus ik weet niet hoe snel ik op quit moet drukken om 6.5 mil op te laten blazen door, klaarblijkelijk, een bug.
Is het nou zo dat er nog een mogelijkheid is dat me MOA nog heel is? is het niet zo dat de caldari sentry guns weer rustig worden na 10 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

CU2morO schreef op 14 december 2003 @ 01:58:
wtf krijgen we nou? ik ben gewoon lekker in me MOA'tje agent lvl2 missies aan het doen, onderweg kom ik een Guristas Arrogator tegen (de simpelste pirate) en ik lock hem. hij blijkt al voor een kwart damaged te zijn en ik begin er vrolijk lasers en raketten op los te laten. met dat de rat ontploft, worden in een keer de caldari sentry guns actief en openen het vuur op mijn arme moa'tje (200dmg per schot :X). Dit zorgt er voor dat in 1x mijn schild weg is en een kwart van me hull dus ik weet niet hoe snel ik op quit moet drukken om 6.5 mil op te laten blazen door, klaarblijkelijk, een bug.
Is het nou zo dat er nog een mogelijkheid is dat me MOA nog heel is? is het niet zo dat de caldari sentry guns weer rustig worden na 10 minuten?
wat jij beschrijft is geen bug, het is splash damage, iedere raket, torp, missile heeft splash damage. Als ook maar een beetje daarvan de gate/station/sentry raakt heb je de poppen aan het dansen. Ik geef je moa weinig kans van overleven. Maar mischien is ie er nog ... zou iig half uur wachten ofzo.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
die raketten hebben 50m explosion radius... zo dicht zat er echt niets in de buurt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

CU2morO schreef op 14 december 2003 @ 02:08:
die raketten hebben 50m explosion radius... zo dicht zat er echt niets in de buurt hoor
Als jij zeker weet dat er nix in de buurt was, dan moet je een petition indienen. Een GM kan pcies zien of jij ook maar 1point splash damage heb gedaan aan iets wat ook maar bij je in de buurt was. En geloof me, dat is het geval. heb het zelf ook twee keer gehad.
En het is gewoon een regel waar elke noob van op de hoogte moet zijn :
Geen missiles/rockets/torps gebruiken vlak bij een station of Stargate

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
naja heb gekeken en me moa is idd weg :'(
harde les... 6,5 miljoen isk hard :/
hij was nog niet eens afbetaald :'(
RiP MOA

[ Voor 26% gewijzigd door CU2morO op 14-12-2003 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat word dan weer flink minen voor ons om die terug te krijgen :)

Wel kut dat door zo iets kleins als die splash damage je nu je schip kwijt bent. Eigenlijk is dat een reden dat ik wel blij ben dat mijn Vexor geen missile turret hardpoints heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Het is wel waarschijnlijk dat er een missile is geweest die een sentrygun heeft geraakt.

Ik heb het laatst ook een keer gehad in een MOA:

Een corpmember had wat hulp nodig bij het afmaken van een level 3 missie (50k pirate) maar hij zat op dat moment in een Rifter dus dat ging niet echt handig. Ik ging dus wel ff helpen in een MOA...

50k pirates schieten best wel zware missiles af dus ik nam een paar defenders mee zodat die rifter van hem niet direct opgeblazen zou worden, alleen Defenders hebben ook een splash damage atribuut.. :o

Ik zag ook ineens m'n schild wegvallen en ik kon nog net op tijd weg warpen (had nog 3% armor en 10% structure over) :P

Maar ja het is en blijft klote om schepen te verliezen door zulke dingetjes..

2 weken geleden had je bij mij nog een MOA voor 5.8 kunnen kopen maar door die megacyte prijzen is alles nogal gestegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

yup, fucking nieuwe cruiser/BS betaal je je nu blauw aan :/
maargoed, nog 1 dagje en dan is het TL2 patch

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostie|IA
Met verbeterde astroid distributie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Ghostie schreef op 14 december 2003 @ 12:10:
heerlijk... ik wacht in spanning af of alles zo erg is als men zegt, of dat het wel mee valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Ghostie schreef op 14 december 2003 @ 12:10:
Wat bedoel je? dat we nu ook bistot in 1.0 space gaan vinden? :+

Oproep aan alle lieve EVE tweakers: Ik, Cindy Goodwill, ben mijn MOA kwijtgeraakt in een ongeluk zoals hier boven te lezen is. Help deze arme EVE spe(e)l(st)er en stort ISK's op mijn rekening, dank u :w

[ Voor 34% gewijzigd door CU2morO op 14-12-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
CU2morO schreef op 14 december 2003 @ 14:08:
[...]

Wat bedoel je? dat we nu ook bistot in 1.0 space gaan vinden? :+

Oproep aan alle lieve EVE tweakers: Ik, Cindy Goodwill, ben mijn MOA kwijtgeraakt in een ongeluk zoals hier boven te lezen is. Help deze arme EVE spe(e)l(st)er en stort ISK's op mijn rekening, dank u :w
Volgens mij moet FlamerX de volgende regel:
Overigens is het NIET de bedoeling dat je deze mensen in-game gaat vragen om ISK (credits) als je ze niet kent.
ff veranderen in:
Overigens is het NIET de bedoeling dat je deze mensen zowel in-game als in dit topic gaat vragen om ISK (credits) als je ze niet kent.
;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

HitmanWVU schreef op 14 december 2003 @ 14:40:
[...]

Volgens mij moet FlamerX de volgende regel:

[...]

ff veranderen in:

[...]

;) :P
^^ i'm with stupid :Y)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hehe, lol.. je krijgt wel 1 isk van me :D

zo ben ik dus ook een paar keer een cruiser kwijt geraakt. ff locken op een pirate, en boem.. dag cruiser door zo'n sentury gun.. Of was ik een convoi aan't overvallen, en toen te snel terug naar een station, dag cruiser :) ..sja, n00b tijden he. :).

traktor scratch!

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.