-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik speel alleen maar met een vriend van me en wij hebben nooit anders gespeeld.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 14:23:
[...]
Hoe lang is 1.10 nu al uit? Ik lach me elke keer weer dood als weer een of andere hassan roept 'all my tp' (naar canyon of durance2) en elke keer weer 'can't enter?! What happen?!' En dan leg je ze nog uit dat ze eerst zus en zo moeten doen, en dat snappen ze dan niet
waar zijn de mensen die nog alle quests doen? en ook naar plekken gaan die niet bijdragen aan een quest? zoals The Hole (act1) of Crypt, Mausoleum, ancient sewers in Lost City, waar zijn de echte spelers?
Gewoon lekker questen en ondertussen zelfs alle pitjes en caverns en holes en wat nog meer doen
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 25-12-2003 09:37 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
langlang geleden heb ik het hele spel gewoon single player uitgespeeld.... alles gedaan, nu wil ik gewoon zo snel mogelijk een vampier worden
Minions van Baal zijn erg fijn om een beetje te skillen, maar het echte boosten als in de 1.09 patch is er niet meer bijVandread schreef op 25 december 2003 @ 11:57:
de nieuwe cow-runs heten nu dus baal-runs..... dikke xp bij die minions van em
langlang geleden heb ik het hele spel gewoon single player uitgespeeld.... alles gedaan, nu wil ik gewoon zo snel mogelijk een vampier worden

Soms mis is dat toch wel een beetje, maar aan de andere kant helemaal niet
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik vind dat Blizz op dit moment veel te erg bezig is met het rekken van de speelduur en minder met het speelplezier. Dat ze tegen cheaters zijn ok, maar dat gedoe met niet meer snel kunnen boosten naar een hoog lvl enzo, dat vind ik toch wel lame. Dat moet iedereen toch zelf weten? Als ik een char met lvl 15 al matriarch/patriarch wil hebben, wat maakt dat dan uit?chromeeh schreef op 26 december 2003 @ 10:37:
[...]
Minions van Baal zijn erg fijn om een beetje te skillen, maar het echte boosten als in de 1.09 patch is er niet meer bij
Soms mis is dat toch wel een beetje, maar aan de andere kant helemaal niet
Ik mis het heel erg, gewoon lekker levellen en dan gaan runnen voor items of gewoon runs doen voor de fun, dat was juist een deel van het spel, nu is dat veel moeilijker geworden, en alleen maar omdat Blizz vind dat je minimaal lvl 60 moet zijn om op hell Baal te kunnen killen... Echt Lame!
Ik heb al lvl 6-9 ventjes gezien in Hell baalruns....obsidian schreef op 26 december 2003 @ 11:56:
[...]
Ik vind dat Blizz op dit moment veel te erg bezig is met het rekken van de speelduur en minder met het speelplezier. Dat ze tegen cheaters zijn ok, maar dat gedoe met niet meer snel kunnen boosten naar een hoog lvl enzo, dat vind ik toch wel lame. Dat moet iedereen toch zelf weten? Als ik een char met lvl 15 al matriarch/patriarch wil hebben, wat maakt dat dan uit?
Ik mis het heel erg, gewoon lekker levellen en dan gaan runnen voor items of gewoon runs doen voor de fun, dat was juist een deel van het spel, nu is dat veel moeilijker geworden, en alleen maar omdat Blizz vind dat je minimaal lvl 60 moet zijn om op hell Baal te kunnen killen... Echt Lame!
het kan dus wel, alleen bijna niemand weet hoe
Je kan in town gewoon alle quests mee-leechen, dus ben je niet verplicht om daar exp van te krijgen, dus ben je low-lvl als je in hell aankomt.RocketKoen schreef op 26 december 2003 @ 14:16:
[...]
Ik heb al lvl 6-9 ventjes gezien in Hell baalruns....
het kan dus wel, alleen bijna niemand weet hoe
Geld ook voor de ancients, het lvl 20 ervoor zijn is alleen om exp van ze te krijgen.
als ik met lvl 23 ofzo aankom in een baalrun krijg ik ook geen XP
Nydro heeft mijn accounts, ik log vandaag nog een paar keer in om te checken of er mensen online zijn etc..
monsters op Nightmare zijn nog sterker dan op Hell

Rocket, ik denk dat als je dat lang genoeg volhoudt je wel omhoog komt
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Sinds een tijdje ben ik al vervent Diablo speler. Aangezien ik altijd maar halve mannetjes bouw, heb ik besloten om me te concenteren op een drietal mannetje die ik eens goed ga uitbouwen. Ik speel op het moment trouwens nog SP. DSL komt er aan
Okeej, wat heb ik op het moment
lvl 46 Palladin met Zeal Fanatism en Vengeange
Lvl 23 Necromancer wordt een met veel minions (zookeeper heet dat geloof ik), dat gaat echt stukken beter in 1.10!
En dan de volgende, ik ben er nog niet helemaal uit, ik heb even gekeken naar een sorceress, maar op de een of andere manier vind ik die toch niet zo leuk.
Dus ik dacht ik ga een Amazon bouwen, echter ik heb echt geen idee hoe ik die goed op moet bouwen. Ik dacht aan lighting fury en Jab. Echter wat moet ik in de andere skills stoppen, wat is het beste voo PVM. Ik wil in elk geval iets met javelins en/of spears, geen pijl en boog
Daarnaast heb ik ook geen idee hoe het zit met strenght dex ed. Met het gooien van wapens, telt dan strenght of dex?
Als iemand me een linkje kan geven naar een goede build, heel graag. Ik heb zelf ook al wat gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Het leuk vind ik zelf aan die palla dat je dus en zeal en vengenage en fanatism kunt maxen, velvolgens pak je sacrifice en die res verlagende aura voor de passive skills.Skyclad schreef op 29 december 2003 @ 13:40:
Kijk de Diablo II threads een beetje door, staan veel builds uitgelegd. Je kan in 1.10 als Paladin beter je concentreren op 1 specialiteit, niet zeal/fana met vengeance combineren maar met skills die zeal boosten, en met holy shield. Voor een vengeance pala moet je die skill die resistances verlaagd nemen, kan ff niet op de naam komen.
Maar goed dat was mn vraag niet, mn vraag was hoe ik een goede 1.10 amazon kan maken. Ik zal in elk geval Diablo 2 Classic/ LoD: deel 19 eens door gaan kijken
maar ik hou me nog steeds aanbevolen voor nuttige builds
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
http://www.diabloii.net/strategy/index.shtmlZTeeVeR schreef op 29 december 2003 @ 13:49:
[...]
Het leuk vind ik zelf aan die palla dat je dus en zeal en vengenage en fanatism kunt maxen, velvolgens pak je sacrifice en die res verlagende aura voor de passive skills.
Maar goed dat was mn vraag niet, mn vraag was hoe ik een goede 1.10 amazon kan maken. Ik zal in elk geval Diablo 2 Classic/ LoD: deel 19 eens door gaan kijken
Hier kijk ik zelf altijd... Links staan ook links naar het forum, moet je wel ff lid worden
This message was sent on 100% recyclable electrons.
alle kills die je merc maakt gaan gewoon als XP erbij bij jouw hoor....daves2hd schreef op 29 december 2003 @ 13:42:
ben ook weer aan d2-lod begonnen. vind alleen zo irrie in act1. als je blood raven een toontje lager hebt laten kraaien. dat je die huurling aan moet nemen om de quest af te maken. ik wil dat wijf helemaal niet. ript me exp
Pagina 5 van deze thread wordt een 1.10 Javazon beschreven, ook al wil je misschien iets meer lightning res dan dat char als je HC zou gaan spelenZTeeVeR schreef op 29 december 2003 @ 13:49:
[...]
Het leuk vind ik zelf aan die palla dat je dus en zeal en vengenage en fanatism kunt maxen, velvolgens pak je sacrifice en die res verlagende aura voor de passive skills.
XP word tog verdeelt tussen 2. huurling 50% jij 50%? dat ik weet tenminsteRocketKoen schreef op 29 december 2003 @ 14:12:
[...]
alle kills die je merc maakt gaan gewoon als XP erbij bij jouw hoor....
Nee.......daves2hd schreef op 29 december 2003 @ 15:50:
[...]
XP word tog verdeelt tussen 2. huurling 50% jij 50%? dat ik weet tenminste
de merc krijgt XP op 2 manieren.
1) Door wat ie zelf doet, sommige per kill, somige per schot
2) Door hun aura. een HF merc krijgt XP voor elk monster dat freezed was door zn aura
en jij krijgt alle XP van kills die je merc zelf maakt
Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
# of Skeletons 1 2 3 3 3 4 4 4 5 5 5 6 6 6 7 7 7 8 8 8
Mana Cost 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Damage 1 - 2 1 - 2 1 - 2 1 - 2 1 - 2 1 - 2 1 - 2 1 - 2 2 - 4 4 - 5 6 - 7 8 - 9 10 - 11 12 - 14 14 - 16 17 - 19 21 - 23 26 - 28 31 - 33 37 - 39
Attack Bonus 20 35 50 65 80 95 110 125 140 155 170 185 200 215 230 245 260 275 290 305
Defense 20 35 50 65 80 95 110 125 140 155 170 185 200 215 230 245 260 275 290 305
Life 21 21 21 31 42 52 63 73 84 94 105 115 126 136 147 157 168 178 189 199
Raise Skeleton Receives Bonuses From
Skeleton Mastery
Summon Resist
Skeleton Damage +2 +4 +6 +8 +10 +12 +14 +16 +18 +20 +22 +24 +26 +28 +30 +32 +34 +36 +38 +40
Monster Life +% 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80 85 90 95 100
Monster Damage +% 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200
Improved Missile Damage past Level 2
deze 2 grafieken is het uit te halen. verdewre info is t vinden op: http://www.battle.net/diablo2exp/skills/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
maar gezien een huurpersoon geen XP ript ga ik er tog maar 1 nemen. maar dan toch als zij een monster kilt en er xp van krijgt kan ik dat toch niet krijgen? gezien zij het al neemt
[ Voor 11% gewijzigd door daves2hd op 29-12-2003 18:11 ]
Verwijderd
Ja hoe zit dat eigenlijk met xp en mercs? Heeft iemand enig idee?daves2hd schreef op 29 december 2003 @ 17:53:
maar gezien een huurpersoon geen XP ript ga ik er tog maar 1 nemen. maar dan toch als zij een monster kilt en er xp van krijgt kan ik dat toch niet krijgen? gezien zij het al neemt
Je merc krijgt exp als hij 1 level (of meer ) lager is dan dat jij bent. Hij krijgt exp als jij, je minion of hijzelf iets killed
Uitzondering is dat als jij 99 bent en je merc 98, dan krijgt hij geen exp meer
[ Voor 16% gewijzigd door reddevil op 30-12-2003 08:46 ]
How does "shared experience" work with a mercenary
It's all good - literally! You get experience for each monster your mercenary kills, but you do not give up anything in return. She levels solely on her own merit, and requires none of your XP to do so.
Was een thorns hassan niet beter?RocketKoen schreef op 29 december 2003 @ 21:51:
voor een necro kun je het beste een act2 might merc nemen
Of doel je meer op een might merc en iron maiden als curse erbij? Krijg je natuurlijk hetzelfde effect.
Ik ben eerst wat aan het uitdenken. Het wordt iig een hc ladder char.
Het tabelletje van hierboven heb ik ook gevonden op aereat summit, maar of ordinaire skeletons nog enigszins keet kunnen schoppen op hell niveau kan ik er niet echt uithalen. In 1.09 was het iig vrij triest.
Mijn eerste gedachte is een zookeeper met een zooi raise skeleton en mages, misschien wat revives later. Maar revives vond ik ook al in 1.09 tegenvallen.
Als hulpcurse decriptify en een might hassan (sorry, ik heb voor elke act huurling koosnaampjes
Een golem zie ik niet zo zzitten, daar de skillpoints niet toereikend zijn. Tenminste, als je een golem wilt die ook nog hell kan overleven...
link naar Skellymancer/Zookeeper achtig gericht op skelletjes
Ik vind revives te DOM, skelletjes doet het vrij goed, ik heb nu met die guide zoiets skellymancer gemaakt ben lvl 66 en draag trang ouls set, is best geinig ^_^
Raise Skel geeft je tegenwoordig minder, maar veel sterkere skellies. Ik durf best uber-skellies te zeggen want ze ownen hard. Je krijgt tegenwoordig 3 skellies voor de eerste 3 statpoints, en daarna 1 per 3 extra statpoints. En ja, dr zit geen cap op (ik loop zelf met 13 skels rond).Pheno79 schreef op 29 december 2003 @ 17:13:
Necro vraag: is het verstandig om veel punten in raise skeleton te doen? Of te wachten tot revives beschikbaar komen? Ik lees wel dat de necro beter is geworden, maar eerst waren de skeletons niks op hell niveau. Is dat veranderd?
Zowel mijn hassan als mijn skellies schoppen kont in Hell. Ik versla baal met gemak met mijn skelsletjes @Hell. Duurt alleen lang... En die golem? Duw een puntje in elke golem stat... Heb je aan 't eind toch een leuke fire golem die je als decoy casten kan.
[ Voor 18% gewijzigd door Aetje op 30-12-2003 12:32 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
na lvl 20 krijg je maar 1 skelly per 4 skillpoints
Revives zijn ook niet nuttig om dmg te doen, maar ze hebben wel superveel life.
thorns merc kan ook best nuttig zijn voor een skellymancer, maar aangezien monsters relatief weinig dmg doen aan je skellies kun je beter een might hassan pakken.
als je je concentreerd op mages kun je beter een prayer pakken, en als je vooral revives gebruikt is een thorns weer beter (omdat die revives toch geen dmg doen)
Verwijderd
maar een Tir in een shaft... hoe verneuk ik een waardevol item in 3 stappen
Verwijderd
Ik heb niets beters om in die staff te doen en ik heb runes genoeg.RocketKoen schreef op 30 december 2003 @ 13:51:
ook met een spel....
Wat zou ik dan met die runes moeten doen volgens jou?
dit is _NIET_ waar. Jouw kills levert je merc _OOK_ xp op, hoewel het minder is dan als je merc zelf kills maakt. verder krijgt je merc _NUL_ xp voor kills die iemand anders dan jij of de merc maakt. dus als je je merc wil trainen _moet_ hij of jij de kills maken. ik heb meerdere mercs naar 98 geholpen en dat deed ik niet door te leechenSkyclad schreef op 30 december 2003 @ 09:47:
http://www.diabloii.net/townsfolk/mercs3.shtml
How does "shared experience" work with a mercenary
It's all good - literally! You get experience for each monster your mercenary kills, but you do not give up anything in return. She levels solely on her own merit, and requires none of your XP to do so.

de meeste info op diabloii.net wat betreft mercs is trouwens achterhaald
Verwijderd
zomaar een vraagje: hoeveel mana kost het jou om een monster te killen? Vast meer dan 2...in mijn ogen (en in de ogen van velen) is die Tir rune compleet useless, tenzij je em gebruikt voor een runeword of als je heel erg low lvl bent.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:47:
Een tir rune doet 2 mana na elke kill. Als ik die in een staff stop, krijg ik dan alleen mana als ik een creature in close combat kill, of ook met een spel?
hij zegt STAFF geen SHAFTRocketKoen schreef op 30 december 2003 @ 13:51:
ook met een spel....
Tir wegsmijten en er een perfect skull instoppen in de plaats van die tir.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:57:
[...]
Ik heb niets beters om in die staff te doen en ik heb runes genoeg.
Wat zou ik dan met die runes moeten doen volgens jou?
Forget your fears...
Verwijderd
Pskull in STAFF werkt alleen als ie ermee slaat, wat ie denk ik dus niet doetAetje schreef op 30 december 2003 @ 14:41:
[...]
Tir wegsmijten en er een perfect skull instoppen in de plaats van die tir.
En daar heeft hij dus niets aan. Life en mana leech werkt alleen op melee combat, en niet op spells. Tir werkt wel.Aetje schreef op 30 december 2003 @ 14:41:
[...]
Tir wegsmijten en er een perfect skull instoppen in de plaats van die tir.
Edit: Werkt ook bij ranged combat met een boog of werpbijl, wat ik bedoelde is dat je physical damage nodig hebt, en dat andere damage types niet werken
[ Voor 21% gewijzigd door Skyclad op 30-12-2003 17:40 ]

Forget your fears...
Verwijderd
Maar op de één of andere manier wil dat niet lukken. Als ik op convert character click, geeft hij de volgende foutmelding: "Unable to access file. Cannot convert character".
Ik heb de laatste patch (1.10) geinstalleerd.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?
Forget your fears...
Heb ik ook gehad, gewoon ff de game op non-exp. starten, save & exit en dan vervolgens alle files van je character checken op read-onlyVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:43:
Ik wil graag mijn oude diablo 2 character converten naar en expansion character, zodat ik samen met een expension character kan multyplayen.
Maar op de één of andere manier wil dat niet lukken. Als ik op convert character click, geeft hij de volgende foutmelding: "Unable to access file. Cannot convert character".
Ik heb de laatste patch (1.10) geinstalleerd.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?
ik speel nu zelf een paar weekjes D2+lod online maar goeie vriend van mij is diehard cs speler en heeft het spel niet.
als ik daar ben wil ik wel ff kunnen spelen, dus de vraag is hoe kan ik met mijn copie bij hem thuis op mijn account spelen???
ik heb het thuis al ff op 2e pc geprobeerd te installeren maar dan begint tie te piepen dat de serial al is gebruikt om te installeren.
kan ik dan wel alles ff uninstallen en bij die vriend erop zetten en er weer afhalen ???? (multiplayer only install is toch zo gebeurt)
tnx alvast.
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Een dubbele serial gaat nooit werken, wat je wel kunt doen is het spel laden met een loader, die gebruik ik ook want ik gebruik nooit m'n orginele cd.intuliegend schreef op 31 december 2003 @ 10:59:
hmmmm even een vraagje, misschien een beetje n00b maar wil het toch weten![]()
ik speel nu zelf een paar weekjes D2+lod online maar goeie vriend van mij is diehard cs speler en heeft het spel niet.
als ik daar ben wil ik wel ff kunnen spelen, dus de vraag is hoe kan ik met mijn copie bij hem thuis op mijn account spelen???
ik heb het thuis al ff op 2e pc geprobeerd te installeren maar dan begint tie te piepen dat de serial al is gebruikt om te installeren.
kan ik dan wel alles ff uninstallen en bij die vriend erop zetten en er weer afhalen ???? (multiplayer only install is toch zo gebeurt)
tnx alvast.
je kunt wel maar met 1 PC tegelijk online per serial die je hebt
hmmmm ok maar betekend dat dan ook dat ik hem op m'n eigen pc kan un-installen en dan gewoon ergens anders kan installen en dat het dan werkt??RocketKoen schreef op 31 december 2003 @ 12:39:
je kunt diablo op zoveel PC's installeren als je wilt.
je kunt wel maar met 1 PC tegelijk online per serial die je hebt
of zit dat gebonden aan je ip ofzo???
die loader heb ik geprobeerd maar snap het nut niet helemaal
heb nog steeds cd nodig om te spelen en kan nu wel inloggen op battle.net en spel starten maar krijg na minuutje connection interupted en dan weer schermpje van deze key wordt al gebruikt door ..
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
die cd key beveiliging is niet te omzeilen....
je kunt gewoon met 1 key op meerdere PC's spelen, maar nooit tegelijk.
als je regelijk wilt, koop de value pack versie dan voor 10 pleuro
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
ja dat kan....pingkiller schreef op 31 december 2003 @ 20:05:
Even een stomme vraag tussen door.Hoe transfer je wapens en armor naar je mercenaries in single player? Ik heb gelezen dat het kon,standaard toets om inventory te openen van je merc zou O zijn,maar er gebeurd niks.Kan het eigenlijk wel in single player?
alleen als je lord of destruction doet (expansion)
O is de standaard toest, kijk anders ff in opties, misschien heb jij daar een andere key voor?
Check wel of je merc de vereiste stats heeft: Sommige stukken armor vereisen een bepaalde STR of level, die je merc dan hebben moet. Ook willen mercs specifieke wapens:RocketKoen schreef op 01 januari 2004 @ 00:43:
[...]
ja dat kan....
alleen als je lord of destruction doet (expansion)
O is de standaard toest, kijk anders ff in opties, misschien heb jij daar een andere key voor?
Act1 mercs willen bows (maar niet de amazon-specific).
Act2 mercs willen polearms (Spear/Polearm/Javelin werkt allemaal).
Act3 mercs willen zwaard en schild (maar gebruiken het zwaardje nooit, t zijn mages. Zwaard met veel +jes op resistance en andere bonussen is hier een idee).
Act4 heeft geen merc.
Act5 mercs willen zwaarden (single of 2handed maakt nie uit). Act5 mercs zijn ook de enige mercs die barbarian-specific helmpjes dragen kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Aetje op 01-01-2004 05:29 ]
Forget your fears...
Kijk dit is nuttige infoAetje schreef op 01 januari 2004 @ 05:25:
[...]
Check wel of je merc de vereiste stats heeft: Sommige stukken armor vereisen een bepaalde STR of level, die je merc dan hebben moet. Ook willen mercs specifieke wapens:
Act1 mercs willen bows (maar niet de amazon-specific).
Act2 mercs willen polearms (Spear/Polearm/Javelin werkt allemaal).
Act3 mercs willen zwaard en schild (maar gebruiken het zwaardje nooit, t zijn mages. Zwaard met veel +jes op resistance en andere bonussen is hier een idee).
Act4 heeft geen merc.
Act5 mercs willen zwaarden (single of 2handed maakt nie uit). Act5 mercs zijn ook de enige mercs die barbarian-specific helmpjes dragen kunnen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
Ik speel met een sorceress en heb clacial spike 5, static field 16 en meteor 2 tot mijn beschikking. Ik heb al een merc ingehuurd, mijn ook dat wil niet helpen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, voordat ik geen gold meer heb en zonder merc zit?
Stop niet zoveel punten in laag en mid level spells, maar spaar wat meer punten op voor hoog level spells. (Glacial spike is niet iets wat je straks nog zal gebruiken)Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:33:
Ik zit momenteel vlak voor Baal waar ik die minions van hem moet killen. Alles gaat prima totdat ik de "Champion" van de laatste set van minions voor me neus staat. Ik krijg hem niet dood, omdat hij sneller leven erbij krijgt dan eraf gaat.
Ik speel met een sorceress en heb clacial spike 5, static field 16 en meteor 2 tot mijn beschikking. Ik heb al een merc ingehuurd, mijn ook dat wil niet helpen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, voordat ik geen gold meer heb en zonder merc zit?
Static field is wel handig, maar straks krijg je +skill bonus items en zal je dus niet zoveel punten erin nodig hebben. Ik zou er niet meer dan 5-10 in stoppen.
Speel eventueel eerst even door in makkelijkere gebieden tot je level 30 of 31 bent, zodat je frozen orb hebt (en in ieder geval 1 punt in cold mastery).
Als je ook teleport hebt kan je het ook anders doen: Lok alle minions de kamer uit, en teleport er dan weer in. Baal checkt alleen of zijn minions nog in de kamer zijn, niet of ze nog leven. Op deze manier kan je dus een groep over slaan. Let wel op dat, wanneer je 2 groepen op deze manier probeert over te slaan, de eerste nog buiten de kamer staat te wachten wanneer de 2e komt
Baal is waarschijnlijk ook een beetje aan de sterke kant voor je als de minions zoveel moeite kosten. Vergeet niet om meteen in de kamer een town portal te gooien, zodat je niet langs de minions hoeft te lopen indien je dood gaat.
Verwijderd
In ieder geval bedankt voor de tips.
Ik heb trouwens last van een volle stash. Er zitten alleen maar gems en runes, maar toch is hij vol. Heeft iemand nog een goeie tip om meer ruimte te creeren?
als je frozen orb wil maxen moet je icebolt d'r bij maxen, en dan 5 punten in static max...
je krijgt dan wel een +1 all skills of +1 sorc skills ergens van, dus wordt al iets beter, verder zou ik een stuk of 10 punten in warmth stoppen, scheeld een hoop potions, en natuurlijk teleport en dat euh.. mana shield ding 1 punt in doen (erg handig)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Ja: Gooi de te lage runes weg (alles onder Tal: Ith, Eth, Nef, Tir, Eld, El is gewoon nutteloos). Gems: Gooi ook alles wat je niet direct gebruikt weg. Hou van iedere perfect gem er 1tje tenzij je die later zeker gebruiken gaat.Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:30:
Ok, het is me gelukt om die champion te verslaan. Ik heb trouwens maar 2 skill points in glacial spike gestoken en de rest komt door mijn staff. Ik heb ook een staff met meteor. Ik ben van plan frozen orb te combineren met static field, dus ik heb weldegelijk van te voren over mijn character nagedacht. Ik heb zoveel in static field gestoken, omdat ik die spell van ver af wil gebruiken.
In ieder geval bedankt voor de tips.
Ik heb trouwens last van een volle stash. Er zitten alleen maar gems en runes, maar toch is hij vol. Heeft iemand nog een goeie tip om meer ruimte te creeren?
Forget your fears...
Verwijderd
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Forget your fears...
Verwijderd
Ben trouwens niet zo ver. Ik had een Sorceress en een Barbarian ( met stomme Sigon Schild). Ik kreeg allemaal wapens van aardige mensen op Battlenet ( Nlers trouwens die Fransen zijn klootzakken)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 23:58 ]
Heeft er iemand misschien een paar goede tips om op te letten en waar ik me op moet concentreren kwa spells. Zelf geef ik de voorkeur aan Cold spells. Ik heb gezien in Baal-runs met mn lvl 50 Barb dat de Frozen Orb zeer handig is. Kheb op het forum van diabloii.net wel een mooie build gezien, die is gespecialiseerd op cold en lightning spells. Die zou ik graag willen maken maar dan wil ik graag eerst weten hoe het zit met de mana/life punten, en hoe ik die het best kan verdelen want die spells kosten veel mana.
me account is: MysticPrince
-Totaal cold (meestal wordt blizzard gebruikt met de synergies)
-Totaal fire (Hier kun je meteor en fireball goed gebruiken als ze beide gemaxed zijn + andere synergies en mastery)
-'meteorb' , meteor (max), fireball (max), mastery (max) en dan frozen orb (max) en cold mastery (6 punten)
-Orb + lightning, frozen orb (max), cold mastery (6 punten), chain lightning (max), (meestal) lightning (max).
Voor alle builds geldt: 1 punt static field, 1 punt telekenesis en 1 punt teleport
Het verschil in de spell soorten zit hem in het al dan niet timered zijn van de spell. orb, meteor en firewall zijn bijvoorbeeld getimede spells. het duurt even voor je kunt recasten. En dit hebben fireball, chain lightning en lightning bijvoorbeeld niet. Door die cast delay verbruik je minder mana (je kunt immers minders snel casten) en dus heb je voor een meteorb build met goede gear helemaal geen punt in energy nodig. Voor de lightning builds is mana wel noodzakelijk, want deze casten heel snel! Hoeveel je uiteindelijk nodig hebt in je mana pool kan ik je niet vertellen, want zelf heb ik (nog) geen ervaring met een high lvl chain lightning sorc.
Voor een meteorb build zijn de volgende punten al goed:
str 156 (als je stormshield gat gebruiken in end game)
dex 237 (dan heb je 75% block op lvl 99 met je stormshield)
vit rest
energy geen
Ik ga hier even gemakshalve uit van uber gear die niemand in het begin heeft
Dus dat wordt mf runs!
Uiteindelijk wil je met een meteorb iets van 800-1000 mana hebben en met lightning builds ongeveer 1200 (denk ik). Op deze manier kun je ook nog eens op je gemak door durance lvl 2 teleporten!
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Verwijderd
Verwijderd
Die 25% geldt wel voor unique/rare items, alleen dan is de kans daarop geen 25%, maar minder. Op diabloii.net staat daar zo'n mooie tabel van.Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 02:26:
Als een item er voor zorgt dat je bijvoorbeeld 25% meer kans hebt op een magic item te vinden, geldt dat dan ook voor unique/rare items?
Geloof me, de lag zal niet aan -jouw- kant van de verbinding liggenVerwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 23:56:
Ehm kun je met 40 k/b download en 8 k/b upload een beetje leuk DIablo spelen? Aangezien ik eraan verslaafd ben maar mijn broer zo leuk is geweest om zijn abbo te wisselen naar @home basis
Ben trouwens niet zo ver. Ik had een Sorceress en een Barbarian ( met stomme Sigon Schild). Ik kreeg allemaal wapens van aardige mensen op Battlenet ( Nlers trouwens die Fransen zijn klootzakken)

Forget your fears...

B.Net is de laatste tijd erg traag....Pheno79 schreef op 02 januari 2004 @ 11:52:
Nee, zelfs met een 8/1mbit verbinding heb ik er nog last van
Ik heb ook een 8/1 Mbit

Verwijderd
Iseci
Verwijderd
Dit varieerd van +1 t/m ~ +5Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:48:
Ik bedoel of het mogelijk is dat het totaal aantal punten in een skill boven de 20 komt, niet of een magic item +1 op je skills kan doen.
Je mag zelf maximaal 20 punten in een skill gooien. Daarnaast kun je door items je skill verder verhogen... Voorbeeldje, mijn Necro:Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:48:
Ik bedoel of het mogelijk is dat het totaal aantal punten in een skill boven de 20 komt, niet of een magic item +1 op je skills kan doen.
20 punten in Skeleton Mastery. Ik krijg in het totaal +14 van m'n items. Resultaat: Lvl 34 skeleton mastery.
Forget your fears...
Nadeel is alleen dat een poison nova af en toe wel heel erg fijn is....
- max skeleton mastery
- lvl 12 raise skeleton
- lvl 7 raise mages
- lvl 9 decriptify
Plus pure crap qua items. Maar ik ga pas op nightmare kijken naar wat betere zooi. Of de nieuwe runewords, Beast ofzo: lvl 9 fanatisme when equipped
ICM een van de act2 mercs met aura (might of thorns) idd wel lekker. Op hoge lvls met n lekker armor aan gaat je merc ook niet zo vaak dood (hint: life leech wapen >7% ).Pheno79 schreef op 05 januari 2004 @ 12:22:
Het loopt tot op heden vrij soepel ja. Ladder HC lvl 43:
- max skeleton mastery
- lvl 12 raise skeleton
- lvl 7 raise mages
- lvl 9 decriptify
Plus pure crap qua items. Maar ik ga pas op nightmare kijken naar wat betere zooi. Of de nieuwe runewords, Beast ofzo: lvl 9 fanatisme when equipped
Waarom zoveel points in mage trouwens? In Hell overleven ze het toch niet, en om de damage die je magi doen hoef je het echt niet te doen....
Forget your fears...
Nu eerst raise skeleton maxxen, die moeten toch het meeste doen. De might en thorns huurling kan je pas in nightmare halen, nu doe ik dus maar een healing aap, die toch niet zo hard mee levelt. Hij gaat eerder dood dan mijn skeletons
Ik ga dus voor:
- skeleton mastery max (check)
- raise skeleton max
- decriptify 10? Alleen de duration gaat omhoog, ik moet dus eerst kijken of ik mijn skeletons genoeg tijd geef om hun werk te doen
- summon resist (ook zo'n gevalltje, niet teveel de +skill items zorgen wel voor betere res.)
Dus ik heb skillpuntjes over, ik zie wel waar ik die in gooi. En anders niet, als het niet nodig is...
Huurling wordt een might hassan. Thorns is in mijn geval niet handig. Ik decriptify mijn vijanden, dus ze slaan sowieso niet zo snel. Kan ik beter zorgen dat ze ook niet zo lang leven dmv might
[ Voor 6% gewijzigd door Pheno79 op 05-01-2004 15:18 ]
een stuk of 5 in revives
en de rest in curses, er zijn een boel handige curses, en met +skill items krijg je niet genoeg range imho. voor 3-4 puntjes in een paar handige curses (decryp, lower res, dim vision, attract)
ik zoek IK armor
SC non ladder
skellymancers zijn cool... alleen die hassan gaat zo vaak dood :-/
Verwijderd
Verwijderd
Het zorgt dat je attack 'pierced'? Wat had je anders verwacht?Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:00:
Hebben jullie enig idee wat een piercing attack doet? Mijn gok is "ignore targets devence", klopt dat?
ie: pijl gaat DOOR de vijand heen
Verwijderd
Leuke uitleg. Maar wat doet het speltechnisch?Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:04:
[...]
Het zorgt dat je attack 'pierced'? Wat had je anders verwacht?
ie: pijl gaat DOOR de vijand heen
dus gooiwapens (magic telt niet, dus een icobolt ofzo zal niet piercen
vooral handig als je een lightning fury amazon maakt, omdat 1x pierce betekend dat ie nog een keer die berg bolt afgeeft
(weet je meteen waarom elke LFzon een razortail belt heeft
strength: 84
dex: base
life: 175
energy: 70
Vanaf nu steeds 4 punten in life, 1 punt in energy. Energy zodat het nog wat lijkt. Voor die curses dus. Ik pak meestal 2 mana pots op, dan heb ik genoeg om de skeletjes te krijgen.
Alleen act 1 nightmare doen om die might hassan eindelijk te krijgen. Ik heb al een unique partizan voor die gast
Geef hem ASAP een wapen met life leech, dat houdt die act2 gastjes zeer goed in leven. 'n armor met bonussen naar all resistances helpt ook (mijne -had- n goldskin aan, nu 'n griswolds en n natalya's helm). Een Bonehew met Shael erin wil lekker, maar n Tomb Reaver is natuurlijk helemaalPheno79 schreef op 06 januari 2004 @ 10:27:
Zo, raise skeleton is nu ook maxxed. Ga maar eens baal voor echt doen, zijn minions heb ik nu wel genoeg gezien
strength: 84
dex: base
life: 175
energy: 70
Vanaf nu steeds 4 punten in life, 1 punt in energy. Energy zodat het nog wat lijkt. Voor die curses dus. Ik pak meestal 2 mana pots op, dan heb ik genoeg om de skeletjes te krijgen.
Alleen act 1 nightmare doen om die might hassan eindelijk te krijgen. Ik heb al een unique partizan voor die gast
Forget your fears...
mijnes heeft tal rasha's maskAetje schreef op 06 januari 2004 @ 11:39:
[...]
Geef hem ASAP een wapen met life leech, dat houdt die act2 gastjes zeer goed in leven. 'n armor met bonussen naar all resistances helpt ook (mijne -had- n goldskin aan, nu 'n griswolds en n natalya's helm). Een Bonehew met Shael erin wil lekker, maar n Tomb Reaver is natuurlijk helemaal
10% dualleech
Toch maar eens leren dat battlenet te hacken

Mja, ik zelf met een skelliemancer met rond de 500% MF vind toch vaak wat leuks. Harlequin crest (uit een vaasje in Tal Rasha's tombPheno79 schreef op 06 januari 2004 @ 12:13:
Ik vind die dingen nooit. Als er een wit item valt met een rare naam is het een elite ding, die zie ik ook niet zo vaakWel viel 'gull' bij andariel, zogenaamd met 100% mf. Niet dat ik er ene rotmoer van merk, maar goed, het is een begin. Ik heb een tijdje in 1.09 nog met een burizon mf runs gedaan, maar zelfs dat schoot niet op. 800% mf en nog geen kloot wat de moeite waard was. Ik zal wel iets fout doen
Toch maar eens leren dat battlenet te hacken![]()
Forget your fears...
Idd, 3 perfect diamonds in een socketed shield wil wel gaan...Pheno79 schreef op 06 januari 2004 @ 14:40:
Ach, ik doe het maar met de meuk die ik heb. Moet ook wel te doen zijn. Daarom spaar ik gems wel, bij gebrek aan goede items zijn socketed items nog wel leuk. Kun je tenminste nog wat aan resistance doen enzo
Forget your fears...
Verwijderd
4 Pdiamands in een pala schildje dat al +30-40 to all res heeftAetje schreef op 06 januari 2004 @ 16:10:
[...]
Idd, 3 perfect diamonds in een socketed shield wil wel gaan...59 resist to all. En perf. Topazjes in een helm of armor is ook wel
* RocketKoen heeft er nu een met +109 to all res en 55% block
Leuk is dat he? Heb ook een +120 all res op die manier rondzwervenRocketKoen schreef op 06 januari 2004 @ 23:58:
[...]
4 Pdiamands in een pala schildje dat al +30-40 to all res heeft
* RocketKoen heeft er nu een met +109 to all res en 55% block
Dit topic is gesloten.