"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Ik ga binnenkort deze laptop kopen, en in de toekomst upgraden naar 802.11g wlan,dan hoef ik niet meer te zoeken waar de mini-pci zit
Iemand daar (wlan vervangen) eigenlijk al ervaringen mee?
Verwijderd
Aan de onderkant van je laptop heb je een aantal "klepjes" die je open kunt schroeven. Het zijn er uit mijn hoofd drie. Onder de een zit de harde schrijf onder een ander zit mini pc en weer een ander iets anders.eyoor schreef op 07 mei 2004 @ 16:41:
@dreamraver: nav van je pic van de open laptop:is dat rechtsboven de mini-pci wlan kaart?
Ik ga binnenkort deze laptop kopen, en in de toekomst upgraden naar 802.11g wlan,dan hoef ik niet meer te zoeken waar de mini-pci zit![]()
Iemand daar (wlan vervangen) eigenlijk al ervaringen mee?
Kijk ff in je handleiding boek achter welk klepje de mini pci zit. Een kwestie van openschroeven, pci ding erin drukken en schroeven, dan klepje er weer op.
Verwijderd
Jullie horen wel hoe dat verloopt
Verwijderd
De Laptopper heeft voor een snelle en goede aflevering gezorgt! Ik ga nu de machine testen.
Verwijderd
Dit gebeurt als je gebruik maakt van powerplay. Tenminste dat gebeurde ooit eens bij mij.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:13:
Ik heb sinds een paar dagen het irritante probleem dat m'n scherm eens in de 1 a 2 uur voor een paar seconden uitvalt. Opzicht niet heel erg natuurlijk, maar wel enigsinds frustrerend als je met je laptop in de weer bent. Iemand anders die dit probleem ook toevallig heeft, of misschien wel een oplossing weet?
Kun je niet je drivers een updaten of powerplay uitschakelen?
Verwijderd
Verwijderd
Wat zijn eingelijk de maten van een normale 15 inch notebook scherm??? in centimeters???Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 09:42:
Hij is goed te tillen en zeer goed handelbaar, Je kunt er in de trein veel plezier van hebben! De maten van het scherm zijn 33 cm x 20.5 cm
alvast bedankt
Dat kan je ook aardig brengen.
[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 17-05-2004 23:57 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
ik kan het niet vinden. dus als er iemand is die wel zo vriendelijk is om mij te helpen...
Verwijderd

zo, ff naar de site van iiyama, en kijk naar de specs van een 15" monitor, en daar staat 't:Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:40:
[...]
ik kan het niet vinden. dus als er iemand is die wel zo vriendelijk is om mij te helpen...
304 x 228 mm, dus 30,4 x 22,8 cm
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Voor degene die intresse hebben: Het draait goed, alle hardware werdt gedecteerd, behalve de wireless ondersteuning, die moest ik installen maar daarna werktie ook perfect.
Booten duurt lang, ook na het tweaken van Longhorn. Erg mooi zijn die special effects van die thema`s. Gaat alleen redelijk traag, ook afhankelijk hoe het powermanagement is ingesteld.
Ik denk dat als dit een volwaardig OS zou zijn dat ik em wel had willen draaien.
Ik ben wel terug naar XP nu.
Misschien aardige info voor deze of gene ...;)
Vandeweek de 2003wlmi zien draaien bij de mediamarkt in Rotterdam, vandaar dat ik nu zeker weet dat ik deze laptop (maar dan dus de 2023) wil.
[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 24-05-2004 11:40 ]
PowerPlay is de energie besparende functie van de nieuwe 9700 kaarten. Je kan in het PowerPlay configuratiescherm instellen wanneer hij wat kan gebruiken. Dus als je accu helemaal vol is mag hij bijvoorbeeld een mix van performance en detail hebben, zit hij aan de stroom, dan alleen maar detail en als de accu bijna leeg is dan mag hij bijvoorbeeld zo goed als niets van z'n trucjes gebruiken. Zo voorkom je dat je accu vroegtijdig leeg is. Ik heb geen ervaring hier mee, maar ik kan me voorstellen dat je zonder stroom toch geen uren wil gaan gamen, dus is dit een erg goed uitgekiende functie. Als je accu bijna op is, dan kan je nog wel tekstverwerken maar spellen spelen is er dan toch niet meer bij (ivb stroomverbruik door de processor, geheugen en videokaart). Dat je de videokaart op dat moment kan zeggen dat hij zuiniger moet zijn is in mijn opini erg handig.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:52:
Ehm, ik heb geen id wat Powerplay is, dus misschien dat je dat je met dat nog even zou kunnen melden. Alvast bedankt iig.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Nu ben ik geinteresseerd om deze Aspire 2001 te kopen omdat ik er zoveel goede reacties over lees en blijkbaar niet zo heel veel problemen. Bij de Travelmate 800 zijn er wel een heel aantal meer bekende vaak voorkomende problemen.
Is het nu eigenlijk effectief zo dat deze Aspire 2001 minder problemen heeft, of zijn de Aspire 2001 -bezitters gewoon niet zo'n klagers
Graag de mening van al diegenen die hem al hebben gekocht (en liefst al lang hebben).
Het kan aan mij liggen, maar de travelmate is toch geen breedbeeldlaptopVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:44:
In feite verschillen de Travelmate 800 en deze Aspire 2001 niet echt zoveel van elkaar (zoals ook al in de allereerste post van deze threat wordt gezegd).
Nu ben ik geinteresseerd om deze Aspire 2001 te kopen omdat ik er zoveel goede reacties over lees en blijkbaar niet zo heel veel problemen. Bij de Travelmate 800 zijn er wel een heel aantal meer bekende vaak voorkomende problemen.
Is het nu eigenlijk effectief zo dat deze Aspire 2001 minder problemen heeft, of zijn de Aspire 2001 -bezitters gewoon niet zo'n klagersals de Travelmate800-bezitters.
Graag de mening van al diegenen die hem al hebben gekocht (en liefst al lang hebben).
Verwijderd
Zelfde snelheid Centrino, WLan, beide een Radeon Mobility etc.
Verder zullen professionals (de (hoofd-)doelgroep van de 2000-serie imho) vaak meer van computers afweten en eventuele simpele problemen eerder zelf kunnen verhelpen, waar de 'gemiddelde consument' op dat moment de laptop weer RMA moet sturen...
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
(niet echt voor jou van toepassing)Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:13:
Ik ben sinds twee maanden in het bezit van deze laptop en het enige probleem wat ik ermee heb is dat mijn toetsenbord af en toe virtueel blijft hangen. ik gebruik m om te gamen, ook online, draai office, en verder als muziekstation. Het enige nadeel wat ik daarvan heb is dat de harde schijf een beetje krap is, maar dat is op te lossen. Gewoon een toppertje.
Maar er zijn ook luxere modellen met 60 gig harde schijven, dat vind ik toch al aardig netjes. Ikzelf heb toevallig net de 2023 besteld (200x, 201x en 202x zijn officieel verschillende modellen, maar zijn in feite gewoon vrijwel hetzelfde) en daar zit dus een 60 gig hd in (maar deze is dus wel veel duurder, ook door dvd-rw en radeon 9700 met 128 mb)
als ik het goed begrijp kon je ong 2/3 uur gamen en 4/5 tekstverwerken,
maar hoe zwaar is een dvd draaien eigenlijk voor de accu
edit: er is toch nog geen opvolger bekend van de aspire2001wlci rond dezelfde prijsklasse?
[ Voor 21% gewijzigd door PnD op 26-05-2004 14:54 ]
wil helemaal geen laptop met "dure" videokaart.
on board shared vga gaat voldoen, want zal niet veel op gegamed worden eerder een dvdtje.
en meer hd capiciteitM1lamb3r schreef op 26 mei 2004 @ 17:31:
ligt eraan of je het een opvolger wind, maar de 2012wlci kost ongeveer 100€ meer en heet een 1.5 p-m met 64 mb radeon9700
De 2023 kost bij Salland iets van 1740 ofzo (moet je even in de pricewatch kijken)418O2 schreef op 27 mei 2004 @ 00:35:
die is 2000 toch?
Ik heb een 2012WLCi besteld, kan hem zaterdag ophalen..
Alleen krijg net bericht van Salland dat de acer advantage garantie levertijd vertraagd is, heb geen zin om daar nog 7 dagen voor te gaan wachten, haal ik dan volgende week wel apart op (als dat kan)
[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 27-05-2004 12:14 ]
Verwijderd
2012
1.5 ghz
40 gb (4200 of 5400 rpm denk ik)
DVD&CDRW,
wlan 802.11g
ATI 9700 64MB
€1376
2003
1.6 ghz
60 gb (7200 rpm)
DVD-RW
wlan 802.11b
ATI 9200 64MB
€1550
voor de rest zijn er zover dat ik weet geen verschillen, ik weet eigenlijk niet goed wat ik belangrijker vind, de snellere proc en grotere harde schijf, of een betere lan en videokaart. Graag zou ik wat argumenten hebben om voor een bepaalde laptop te gaan.
alvast bedankt
De 2012 is echt leuk modelletje en heb zelf nog effe een ouder model gezien bij een dude die toevallig in een lokaaltje zat en dat ding zag er kwel uit en licht
Effe weekentje over denken en dan keuze maken
Weet iemand trouwens welke pixelgarantie geld op dit model ?
[ Voor 17% gewijzigd door _MaLa_ op 28-05-2004 17:43 ]
http://support.acer-euro....ts/reports/displaylcd.pdf_MaLa_ schreef op 28 mei 2004 @ 17:40:
Ik heb zelf ook nog aardig zitten twijfelen tussen de asus,acer en nog een goedkope compaq die ik tegen kwam wel met breedbeeld maar geen centrino.
De 2012 is echt leuk modelletje en heb zelf nog effe een ouder model gezien bij een dude die toevallig in een lokaaltje zat en dat ding zag er kwel uit en licht
Effe weekentje over denken en dan keuze maken
Weet iemand trouwens welke pixelgarantie geld op dit model ?
Verwijderd
Je moet jezelf dan een aantal vragen stellen:Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:55:
ik ben van plan om deze week deze laptop te bestellen, ik moet zeggen dat ik erg veel heb gehad aan het hele forum. MIjn enige probleem nu is dat ik twijfel tussen de verschillende versies, de 2023 is te duur, de 2001 is wel prima maar mijn budget gaat tot ongeveer €1500, de 2012 en de 2003 blijven dus over, echt veel verschillen zijn er niet:
2012
1.5 ghz
40 gb (4200 of 5400 rpm denk ik)
DVD&CDRW,
wlan 802.11g
ATI 9700 64MB
€1376
2003
1.6 ghz
60 gb (7200 rpm)
DVD-RW
wlan 802.11b
ATI 9200 64MB
€1550
voor de rest zijn er zover dat ik weet geen verschillen, ik weet eigenlijk niet goed wat ik belangrijker vind, de snellere proc en grotere harde schijf, of een betere lan en videokaart. Graag zou ik wat argumenten hebben om voor een bepaalde laptop te gaan.
alvast bedankt
- Heb ik die 100Mhz echt nodig
Ik gebruik mijn laptop ook vaak als webserver als ik op mijn desktop bezig ben met het ontwikkelen van (PHP/MySQL) websites. Om dan energie te sparen en om het beeldscherm snel uit te laten gaan zet ik de energiemodus op 'Minimaal energieverbruik'. De laptop gaat dan op 600Mhz lopen. Later, als ik de laptop op school of onderweg of beneden op de bank gebruik, vergeet ik vaak de energieinstelling weer terug te zetten. Volgens mij is een van de redenen waarom ik dat vergeet dat ik persoonlijk eigenlijk nauwelijks in de gaten heb als ie op 600Mhz loopt ipv 1400Mhz. En tja, als je zo'n groot verschil al nauwelijks merkt...
- Besparen op de harde schijf
Gebruik jij je laptop als centrale bewaarplaats van al je gegevens, DVD's, Divxjes en MP3? Of werk je er alleen op het werk, onderweg of op school op en zullen er voornamelijk documenten en een enkel spelletje op bewaard blijven? Die extra snelheid van 7200rpm is natuurlijk wel mooi meegenomen, want volgens mij merk je dat goed. Maar misschien gaat dat wel weer ten koste van de accuduur...
- DVD's branden op je laptop
Ik heb geen idee hoe snel die DVD brander is, maar ik geef de voorkeur aan het branden van m'n DVD's op mijn desktop. Gegevens die ik ff op cd moet zetten kan ook met die (goedkopere) DVD/CD-RW combo. DVD's branden gebruik ik zelf eigenlijk alleen om films te branden, en die staan toch niet om m'n laptop...
- Wordt de laptop veel gebruikt in een draadloos netwerk
Ik werk thuis ook veel met ons draadloze netwerk, en mijn pa op zijn laptop alleen maar. Wij hebben allebei een Centrino met maximaal 11Mbit verbindingssnelheid. Voor internetten, je documenten van het netwerk te halen en voor het kijken van foto's vanaf het netwerk is die snelheid meer dan voldoende. Alleen moet je geen grote bestanden met die snelheid overzetten, daarvoor prik ik er wel ff een kabeltje in, dat blijft nog altijd sneller dan zo'n 802.11G netwerk...
- Ga je spelletjes spelen o[ je laptop
Ik heb zelf de ATi Radeon 9200 65MB erin zitten en dat vind ik eigenlijk wel prima. Meer is altijd leuk, maar die-hard gamen doe ik, áls ik dat al doe, wel op m'n desktop. Met die 9200 kan ik UT2004 spelen (niet op max natuurlijk) en C&C Generals zal al helemaal geen problemen geven. Far Cry gaat helaas niet, maar daar breekt m'n desktop met Ti4200 ook zo'n nek over...
- Heb ik een maximum budget
Vind je die €1375,- al meer dan genoeg dan zal die €1550,- wel teveel zijn. Als daar dan ook nog eens bijkomt dat je de extra features geen noodzaak acht dan lijkt mij de keus snel gemaakt...
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Ik denk dat ik die komende donderdag ga halen.
[ Voor 5% gewijzigd door markklok op 30-05-2004 16:45 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
[ Voor 98% gewijzigd door markklok op 30-05-2004 16:45 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik zou ook graag bench resultaten van de 2023WLMi zien. Ik denk dat ik hem deze week en anders volgende week ga halen. Cadeautje voor mezelf omdat ik m'n examen heb gehaaldstalker_90909 schreef op 30 mei 2004 @ 16:44:
of van de 2023WLMi mag ook
Ik denk dat ik die komende donderdag ga halen.

Edit:
Ik heb een beetje rondgegoogled en kwam de volgende benchmark resultaten tegen:
3D Mark 2001

AquaMark 3
Aida32
Ziet er goed uit
[ Voor 38% gewijzigd door the_shadow op 30-05-2004 17:05 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Zoals the_shadow hierboven toont haalt hij met zijn uit de kluiten gewassen laptop met zware centrino cpu en Radeon 9700 128mb amper 9000 en nog wat score in 3dMark 2001.
En dat erwijl ik met m'n desktop die half zoveel geheugen heeft, een tragere cpu, en een gf4 ti4200 64mb een score haal van makkelijk 11000 - 12000.
Dan geef je zoveel geld uit aan een deluxe gamers laptop, en dan haal je nog minder performance dan een desktop van 2 jaar oud

Ik vind het een héle mooie prestatie voor een laptop, hij draait de Asus er iig uit.
Nu nog hopen dat iemand met een 2012 ff een 3dmarkje / pcmarkje kan draaien, zou ook leuk zijn om de 2012 en de 2023 te kunnen vergelijken.

Volgens mij is 2.8k punten erg netjes voor een laptop, de asus M6000N haalt er 2.6k. Thuis haal ik hier ook bijna 5k met een r9700 en een 2.2ghz barton. Een gewoon dekstop systeem is gewoon niet te vergelijken met een laptop.
[ Voor 29% gewijzigd door -JB- op 30-05-2004 19:01 ]
Enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is de gevoeligheid van het toetsenbord, af en toe pakt hij een getikte letter niet, waardoor je dus weer moet corrigeren.
Verdere ervaringen: (Korte review)
De laptop is niet echt zwaar (drie kilo), dus je bent iig wel echt mobiel. Door de breedte van het scherm (en daardoor de breedte van de laptop zelf) is lopen met de laptop met opengeklapt scherm wel ff wennen, maar dit is dus alleen van belang als je regelmatig tijdens gebruik van plaats wisselt.
Ik heb een usb-muis (intellimouse explorer 4.0) aangesloten. Helaas heb je dan de keus om óf de drivers voor de complete touchpad óf de drivers voor de intellimouse te gebruiken. Aangezien ik meestal de muis gebruik heb ik voor de intellimouse drivers gekozen. De touchpad werkt nu wel, alleen e 4-weg scrollknop (nog) niet. Ik met nog nakijken of dit met een eventuele tweak wel werkt.
Verder wordt de laptop bij stevige processen best warm, wel handwarm, maar je wil hem op een warme dag niet op je schoot hebben terwijl je aan het gamen bent. Als je gewoon surft/tikt of simpele zaken doet blijft de laptop wel lekker koel.
Bij gewoon gebruik is de laptop simpelweg onhorbaar. De ventilator gaat pas hoorbaar aan wanneer de centrino op 1.6ghz gaat draaien. Het dvd-laadsysteem maakt zoals bij de overige modelen een hard klikkend geluid bij het laden, wat verder geen afwijking is. De drive maakt niet teveel lawaai tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een DVD, branden heb ik nog niet getest.
Vooral het geluid uit de laptop is een toppertje, door het subwoofertje wordt het geluid eindelijk vol en niet zo blikerig als bij de meeste laptops.
Het draadloze netwerkdeel werkte meteen zonder problemen, al ben ik nog aan het experimenteren met het bereik. Dit lijkt me enigzins tegen te vallen, maar ik heb verder nog geen ervaring met wifi dus heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal.
Gamen op de laptop gaat prima, Perimeter en GTA:VC draaien als een tierelier. GTA:VC laadt op dit systeem vele malen sneller dan op mijn P4-1800 desktop met 768mb rdram, dus dat zit ook wel snor imho.
De accu houdt het bij surfen en dergelijke zeker een uur of vijf uit. Bij gamen zul je na twee uur wel even de kabel aan moeten sluiten om een eventuele onderbreking na 2,5 uur te voorkomen.
De Acer Arcade is ook prima en een goede toevoeging aan de laptop. Deze zaken zijn echter alleen praktisch als je er dus ook gebruik van wil maken. Ben je geen film-mens dan zal deze functie naturlijk weinig nut hebben.
Het scherm wilde ik bewaren voor het laatst. Ik had al wel verwacht dat een breedbeeld scherm heerlijk zou werken, maar het overtreft tot nu toe al mijn verwachtingen. Ik heb al eens gewerkt met dual/triple screen oplossingen, een breedbeeld-monitor geeft een vergelijkbaar bureaublad als bij dual screen (natuurlijk wel iets smaller
Breedbeeld, veel mensen vragen hier of spellen en dergelijke niet uitgerekt worden. Het antwoord: dat hangt van het spel af
Concluderend:
Een goede laptop tegen een voor deze klasse scherpe prijs. Toppertje
[ Voor 130% gewijzigd door pagani op 31-05-2004 13:50 ]
Verwijderd
Ik heb een vraagje is de Acer 2001 goed geschikt voor games internet enz.. vooral games vindt ik belangrijk
Greetz
Thnx voor de review.. nu kan ik al helemaal niet meer wachten tot donderdagjohnnyv.nl schreef op 31 mei 2004 @ 13:06:
Ik heb net ook de 3d-mark 2003 gedaan op mijn 2023 en had 2759, met de ati settings op gebalanceerd. Prima resultaat imho
Enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is de gevoeligheid van het toetsenbord, af en toe pakt hij een getikte letter niet, waardoor je dus weer moet corrigeren.
De laptop is niet echt zwaar (drie kilo), dus je bent iig wel echt mobiel. Door de breedte van het scherm (en daardoor de breedte van de laptop zelf) is lopen met de laptop met opengeklapt scherm wel ff wennen, maar dit is dus alleen van belang als je regelmatig tijdens gebruik van plaats wisselt.
Ik heb een usb-muis (intellimouse explorer 4.0) aangesloten. Helaas heb je dan de keus om óf de drivers voor de complete touchpad óf de drivers voor de intellimouse te gebruiken. Aangezien ik meestal de muis gebruik heb ik voor de intellimouse drivers gekozen. De touchpad werkt nu wel, alleen e 4-weg scrollknop (nog) niet. Ik met nog nakijken of dit met een eventuele tweak wel werkt.
Verder wordt de laptop bij stevige processen best warm, wel handwarm, maar je wil hem op een warme dag niet op je schoot hebben terwijl je aan het gamen bent. Als je gewoon surft/tikt of simpele zaken doet blijft de laptop wel lekker koel.
Bij gewoon gebruik is de laptop simpelweg onhorbaar. De ventilator gaat pas hoorbaar aan wanneer de centrino op 1.6ghz gaat draaien. Het dvd-laadsysteem maakt zoals bij de overige modelen een hard klikkend geluid bij het laden, wat verder geen afwijking is. De drive maakt niet teveel lawaai tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een DVD, branden heb ik nog niet getest.
Vooral het geluid uit de laptop is een toppertje, door het subwoofertje wordt het geluid eindelijk vol en niet zo blikerig als bij de meeste laptops.
Het draadloze netwerkdeel werkte meteen zonder problemen, al ben ik nog aan het experimenteren met het bereik. Dit lijkt me enigzins tegen te vallen, maar ik heb verder nog geen ervaring met wifi dus heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal.
Gamen op de laptop gaat prima, Perimeter en GTA:VC draaien als een tierelier. GTA:VC laadt op dit systeem vele malen sneller dan op mijn P4-1800 desktop met 768mb rdram, dus dat zit ook wel snor imho.
De accu houdt het bij surfen en dergelijke zeker een uur of vijf uit. Bij gamen zul je na twee uur wel even de kabel aan moeten sluiten om een eventuele onderbreking na 2,5 uur te voorkomen.
De Acer Arcade is ook prima en een goede toevoeging aan de laptop. Deze zaken zijn echter alleen praktisch als je er dus ook gebruik van wil maken. Ben je geen film-mens dan zal deze functie naturlijk weinig nut hebben.
Het scherm wilde ik bewaren voor het laatst. Ik had al wel verwacht dat een breedbeeld scherm heerlijk zou werken, maar het overtreft tot nu toe al mijn verwachtingen. Ik heb al eens gewerkt met dual/triple screen oplossingen, een breedbeeld-monitor geeft een vergelijkbaar bureaublad als bij dual screen (natuurlijk wel iets smaller) waardoor je met gemak twee vensters naast elkaar kun plaatsen tijdens je werkzaamheden. Ook zou je in Longhorn stijl een zijbalk kunnen maken met de startbalk en evt instant messaging enzo, dit natuurlijk geheel naar gelang je wensen. Ik heb al gehoord dat de huidige versies van Longhorn er prima op draaien, dus mocht je dit OS wilen gaan draaien in de toekomst dan is dit een prima keus. Ik had gelukkig geen dode pixels en het scherm valt op door afwezigheid van ghosting. Eigenlijk kan ik zo snel geen slechte punten met betrekking tot het scherm vinden.
Breedbeeld, veel mensen vragen hier of spellen en dergelijke niet uitgerekt worden. Het antwoord: dat hangt van het spel afGTA:VC bijvoorbeeld biedt gewoon een breedbeeldresolutie, waaronder de native resolutie van de 2023. Het ziet er dan zeer gelikt uit, eigenlijk moet ik nog kijken of je ook daadwerkelijk meer ziet. Perimeter daarentegen biedt geen breedbeeldresolutie. Hierdoor worden blijkbaar alle zaken wat opgerekt, maar eerlijk gezegd zie ik het niet. De filters van Acer/ATI doen goed hun werk.
Concluderend:
Een goede laptop tegen een voor deze klasse scherpe prijs. ToppertjeEnige nadeel is toch het ietwat vage toetsenbord.
Legion 7i i9 3080 32gb
Bedankt voor de reviewjohnnyv.nl schreef op 31 mei 2004 @ 13:06:
Ik heb net ook de 3d-mark 2003 gedaan op mijn 2023 en had 2759, met de ati settings op gebalanceerd. Prima resultaat imho
[review]
Concluderend:
Een goede laptop tegen een voor deze klasse scherpe prijs. ToppertjeEnige nadeel is toch het ietwat vage toetsenbord.
Dat wordt dus woensdag middag (na m'n examen Scheikunde) nog bestellen
Ik zou graag een goed antwoord willen weten over die voor- en nadelen van zo'n 15.4 scherm, want ik zit zelf heel erg te twijfelen.
Waarom lijken notebooks trouwens met een 15.4 Inch beeldscherm een beter beeld te hebben, qua invalshoek en helderheid? Bijvoorbeeld als je de Acer 2023 vergelijkt met een 15 Inch. scherm acer laptop?
Bij deze laptop gaat het er om dat het een breedbeeld scherm is, niet per se dat het een 15,4 inch scherm is. De kwaliteit waar jij het over hebt is denk ik het verschil tussen XGA en SXGA, wat dus in feite het verschil in native resolutie is. De meeste moderne SXGA schermen zijn 15,4 inch, dus vandaar dat de eventuele verwarring is ontstaan. Hoe het komt dat de invalshoek beter is zou ik je niet kunnen vertellen.greenlizzard schreef op 31 mei 2004 @ 20:04:
Wat zijn nou eigenlijk echt de voor en nadelen van een 15.4 Inch scherm en waarom kiezen jullie voor 15.4 Inch scherm ipv. een 15 Inch? Kun je zo'n scherm ook op een resolutie zetten boven de native resolutie?
Ik zou graag een goed antwoord willen weten over die voor- en nadelen van zo'n 15.4 scherm, want ik zit zelf heel erg te twijfelen.
Waarom lijken notebooks trouwens met een 15.4 Inch beeldscherm een beter beeld te hebben, qua invalshoek en helderheid? Bijvoorbeeld als je de Acer 2023 vergelijkt met een 15 Inch. scherm acer laptop?
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 01-06-2004 09:02 ]
De invalshoek en helderheid hangen puur af van de kwaliteit van het scherm. Het scherm van de 2023WLMi is dus van een hogere kwaliteit dan dat van andere notebooks. Het heeft dus niets te maken met 15" of 15.4".greenlizzard schreef op 31 mei 2004 @ 20:04:
[...]
Legion 7i i9 3080 32gb
Nee.stalker_90909 schreef op 01 juni 2004 @ 11:58:
is het nou eigenlijk mogelijk om een extra accu aan te sluiten in de 2023 ?
Verwijderd
De 2012 is nu zelfs 60 euro goedkoper dan de 2001M1lamb3r schreef op 26 mei 2004 @ 17:31:
ligt eraan of je het een opvolger wind, maar de 2012wlci kost ongeveer 100€ meer en heet een 1.5 p-m met 64 mb radeon9700
zelfs DTM Race Driver 2 doet het soepel, lekker voor op school.. Accutijd valt me ook mee.. En de snelheid is ook dik in orde..
zou je een 3dmarkje willen draaien, en het resultaat hier posten?418O2 schreef op 01 juni 2004 @ 22:22:
Ik heb de 2012WLCi nu een tijdje en kan er niets slechts aan vinden
zelfs DTM Race Driver 2 doet het soepel, lekker voor op school.. Accutijd valt me ook mee.. En de snelheid is ook dik in orde..
Van welke laptop? De 2001, 2003 en 2023-resultaten staan al in dit topic418O2 schreef op 02 juni 2004 @ 10:33:
ben bezig om 3dmark03 te downen + nieuwste catalyst, dan zal ik mijn laptop ff an het werk zetten
catalyst willen er niet op.. 3dmark is bijna klaar met downen
r9700 64mb that is
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 02-06-2004 10:37 ]
De gewone catalysts kunnen niet op de mobiles, je kunt de omega drivers wel installeren418O2 schreef op 02 juni 2004 @ 10:36:
2012 heb ik..
catalyst willen er niet op.. 3dmark is bijna klaar met downen
r9700 64mb that is
(ik zit nog steeds met de standaard drivers, toch maar eens gaan experimenteren vandeweek)
http://www.beyond3d.com/reviews/ati/mr9700/

Powerplay:

Asus Zenbook i7 256gb
Das nog binnen de foutmarge-JB- schreef op 02 juni 2004 @ 17:41:
zo te zien schelen de 2012 en de 2023 nog geen 200 3dmarks met elkaar, dat vind ik best een mooi resultaat, als ik m'n examen-uitslag binnen heb (en ik ben geslaagd
) ga ik een 2012 halen

Hopelijk heb ik em morgen binnen
[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 02-06-2004 18:55 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Dit zijn desktop-9600's en die hebben helemaal niets met de 2012 te maken-JB- schreef op 02 juni 2004 @ 17:41:
zo te zien schelen de 2012 en de 2023 nog geen 200 3dmarks met elkaar, dat vind ik best een mooi resultaat, als ik m'n examen-uitslag binnen heb (en ik ben geslaagd
) ga ik een 2012 halen

daar stond ook dit linkje bij. In dat systeem zit dus een r9700 met 128mb, een aspire 2023 dus.
dat is de score van Catch22, die een aspire 2012 bezit.
Asus Zenbook i7 256gb
En werken al je mediaknoppen nu nogGreenFury schreef op 03 juni 2004 @ 09:42:
Muwhaha de mijne is vandaag binnen gekomen 2012WLCI. Ik post rond deze dagen ook wel ffe ervaringen etc(BTW hebben jullie die recover partitie nog ?? Ik niet gewoon weggetyft
)
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 03-06-2004 09:53 ]
btw ik haal maar 8800 3d marks in 2001se, Maar dat zal wel door de Omege drivers komen. Ik heb ook de nieuwste chipset drivers erop
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb zelf ook alles van die ftp afgehaald en ook chipset drivers nog mee gepakt en verder alleen de drivers geinstalt van de hardware die onbekent was bij xp. Vind alleen raar dat er een bleutooth knop opzit maar de functie of module ontbreekt... verder super flappieGreenFury schreef op 03 juni 2004 @ 15:55:
De FN toetsen werken gewoon, Geen probleem. Het was wel ffe zoeken met drivers maar op de FTP van acer waren ze wel tevinden
btw ik haal maar 8800 3d marks in 2001se, Maar dat zal wel door de Omege drivers komen. Ik heb ook de nieuwste chipset drivers eropIk ben tot nu toe erg tevreden
Heb ik geen last vanjohnnyv.nl schreef op 03 juni 2004 @ 16:27:
Ik blijf alleen het toetsenbord vaag vinden, bij snel typen slaat ie af en toe een letter over.

Asus Zenbook i7 256gb
Verder zat er gewoon een cd laatje in, geen sleuf zeg maar.
Klopt het dat deze versie anders is?
Verwijderd
Het klopt idd hij heeft geen display voorop gewoon recht en strak. Ook erg mooi dat de speakertjes naast het tobo zitten. (ik heb dus de 2012wlci en niet de 2001)Flydesign.nl schreef op 03 juni 2004 @ 18:45:
Ik stond vandaag bij de Dynabyte to koekeloeren naar deze laptop. Er stonden 2 naast elkaar, een 2001 en een 2012. Tot mijn grote verbazing zag de 2012 er anders uit. Op het voorpaneel waar bij de normale versie het lcd schermpje en de media knoppen zitten, zat hier niets. (Misschien lcd schermpje achter zwart glas, kon ik niet goed zien)
Verder zat er gewoon een cd laatje in, geen sleuf zeg maar.
Klopt het dat deze versie anders is?
Asus Zenbook i7 256gb
Ja dat heb ik ook! Ik heb de 2001 en mis ook wel eens een lettertje, erg raar hoor. Want verder typt ie wel erg lekker, misschien is ie wel te licht ofzojohnnyv.nl schreef op 03 juni 2004 @ 16:27:
Ik blijf alleen het toetsenbord vaag vinden, bij snel typen slaat ie af en toe een letter over.
Hij bevalt echt uitstekend en ik heb net even wat games geinstalleerd en deze lopen heel erg lekker op de ATI radeon m 9700... kaartje.
Ik lekker even verder gamen en als er nog wat dingen getest moeten worden geef het hier even aan!
"Optional BluetoothTM capability"
Want je hebt dus wel een bluetooth knop, maar geen ingebouwde bluetooth. Kan je dit ergens inbouwen, of moet je altijd gebruik maken van externe usb apparaten?
Sinds wanneerThe Real Falcon schreef op 04 juni 2004 @ 12:52:
In de 2012 zit standaard bluetooth ingebouwd. Dan zou je denken dat dit ook in de 2023 wel zit.
Volgens mij is het voorbereid in de 2012 knopje zit erin alleen lampje gaat nie aan als je erop drukt maybe mist de module ofzo... Wel jammer dat ie bleutooth mist soms wel handig.johnnyv.nl schreef op 04 juni 2004 @ 13:16:
[...]
Sinds wanneerVolgens mij zit in geen van de 20xx modellen bluetooth hoor...
Arrived anxious, left bored
Je kunt er niets mee, ja, leuke groene letters op je beeld toeverenPuCK schreef op 04 juni 2004 @ 14:27:
Kan je die knop dan wel iets laten doen? Bijvoorbeeld als ik er een USB Bluetooth Dongle indoe? Wat moet je nou met een knop waar je niks meer kan
Verder zijn de foto's aan het begin van dit topic verdwenen, misschien kan een eigenaar nog wat leuke foto's voor ons maken?
Hoe zit het eigenlijk met het materiaal van de laptop, is dit volledig metaal of zijn er ook delen van plastic? Het lijk mij een zeer degelijk geheel in ieder geval!
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik heb contact gehad met acer over het probleem van mijn toetsenbord wat virtueel blijft hangen. Hun reactie was dat ik een nummer kreeg en m op kon sturen, maar zoals ik in het begin van het forum las duurde dat 5 weken en helpt het niks. Ik denk dat ze voor dit probleem hetzelfde zeggengreenlizzard schreef op 04 juni 2004 @ 14:58:
Is er al iemand die contact heeft opgenomen met Acer over het toetsenbord probleem? Zoja, wat hadden die ervover te melden?
Verwijderd
Zit er op de 2012 geen lcd schermpje meer ervoor dat is jammer!!
Dit topic is gesloten.