[Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg de Acer Aspire 2001 aan te schaffen. Alleen kan ik erg weinig over de notebook vinden. In het Acer Travelmate 80x topic zijn twee opmerkingen te vinden van andere users die ook aan deze notebook denken....
Reviews op 't net: none so far. Op kieskeurig.nl vertellen alleen twee gebruikers dat ze tevreden zijn over hun aankoop.

Prijzen van de Aspire 2001WLCi en een 'vergelijkbare' TravelMate 800 zijn ongeveer hetzelfde; specs verschillen niet veel op het eerste gezicht.
Alleen de Aspire 2001WLCi heeft een breder scherm en heeft naar mijn mening een mooier design.

Aspire 2001WLCi
Afbeeldingslocatie: http://global.acer.com/products/notebook/images/inner_main_as2000.gif
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15.4TFT WXGA
512MB DDR RAM (2x 256)
40GB HDD
DVD&CDRW
LiIon
56K modem/ Wired & Wireless 802.11b Lan
4 in 1 memory stick card reader

Reviews/test meer ervaringen van andere gebruikers over de Aspire 2001WLCi ontbreken............ iemand de Aspire 2001WLCi in bezit? Ervaringen?
Reviews gevonden? Laat weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind het een erg leuke notebook :9, maar hij heeft natuurlijk wel een lagere res scherm, en het scherm oppervlak is volgens mij ook kleiner (heb ff geen zin om het uit te rekenen ;) )
Dus dat zou je wel moeten meenemen in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Ik heb deze acer, werkt perfect geen problemen.
Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt een beetje compact over maar als je die afmetingen bekijkt:
Dimensions: 36,0 (b) x 27,3 (d) x 3,35 (h) cm (aspire 200x)

dan is ie alleen maar groter in vergelijking met de Travelmate 80x serie:
Dimensions: 33,0 (b) x 27,2 (d) x 2,95 (h) cm

Beetje dikker en breder...

zijn er ook dingen waar je minder tevreden over bent THxZ0NE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Hij is breder dan bijvoorbeeld een 800 serie dit komt uiteraard door het breedbeeld scherm.
Het geluid is goed/mooi voor een laptop (bas komt beter uit door de ingebouwde subwoofer) vergeleken met een 800 serie waarvan het geluid hol kinkt omdat er niet zoveel bas in zit. Verwacht geen wonderen van de subwoofer, maar het klinkt vele malen beter dan een gewone laptop.
Spellen die op 1024 draaien worden uitgerekt, dit maakt het poppetje in bv max payne of het autootje in bv nfsu wat dikker, niet hinderlijk dik.
Videofilmpjes die opgenomen zijn in 4:3 worden ook afgespeeld in 4:3 met windows media player (zwarte balken), hiervoor gebruik ik powerdvd die het filmpje dus weer uitrekt wat ik zelf niet hinderlijk vind.
Het scherm is heerlijk scherp en de inkijkhoek is super van de zijkanten bekeken.
De laptop voelt zeer degelijk aan in het gebruik, het scherm klap je makkelijk open met genoeg tegenkracht het typen voelt lekker aan en de touchpad en de knoppen werken goed.
De laptop wordt niet zo heel erg warm, dit is natuurlijk bekend van de centrino.
Het fannetje draait zo goed als nooit waardoor de laptop zo goed als nooit lawaai maakt behalve de harde schijf hoor je heel zacht ratelen.
De accutijd heb ik nooit getimed, dit ligt zo goed als gelijk aan de 800 serie en de overige centrino's.
De bovenkant is zilver en de onderkant idem, de laptop word daardoor ook wel snel vies als je vettigere handen hebt.
De slimdrive is heel erg fijn, hij eet alles! het grote nadeel hieraan is dat hij geen kleine cd's pakt, dit vind ik dus wel erg jammer.
Zelf vind ik het wel jammer dat er geen ps2 aansluiting opzit om een toetsenbord die ik had liggen op aan te sluiten.
De tvout uitgang geeft een goed scherp beeld weer, hier is dus goed op te werken.
De svideo uitgang is uiteraard niet scherp in windows met kleine letters, met
spellen en dus grotere vormen is dit goed te doen.
Dvd's, mp3s en afbeeldingen kunnen makkelijk zonder windows of een andere os afgespeeld/bekeken worden, door middel van software van Acer.
Wanneer de laptop uitstaat kan hij aangezet worden met de arcade knop, hiermee start hij op en begint de software op een ext2 partitie waarin dit allemaal afgespeeld kan worden.
In windows media player en bij de software die gestart word bij het indrukken van de arcade knop kan je de play, stop, volume etc knoppen gebruiken die uitsteken als het scherm dichtgeklapt zit.
Het verschil tussen de ati9200 en de 9000 is verwaarloosbaar, spellen zoals nfsu op 1024 en redelijk hoog detail loopt gewoon soepel.
De laptop past makkelijk in een gewone 15" tas aangezien de meeste standaard tassen een verplaatsbare band hebben aan de zijkant.
Ik had ook wel een grotere harde schijf gewilt, maar ik heb altijd mijn desktop pc nog waar ik data op heb staan, dit benader ik dus altijd via het wireless netwerk wat ik hier thuis heb, het ontvangst is ook perfect.
Er zit geen bluetooth op de standaard versie, ik ben geen telefoon freak, heb dus ook niet het nieuwste mobieltje dus bluetooth is nog niet voor mij weggelegd en niet belangrijk.

Vraag jezelf af, boeit het je dat 4:3 spellen en filmpjes "dikker" zijn dan normaal, dit valt in de praktijk wel mee.
Maakt het uit dat de laptop iets zwaarder is dan bv een 800 serie?

Hiervoor heb je terug, een exclusiever design, breedbeeld wat mooi is voor dvd films en overzichtelijk bij het programmeren of bij grotere websites, goed geluid voor een laptop

De rest is eigenlijk hetzelfde als de 800 serie, ik hoop dat het zo misschien wat duidelijker is :)
Ik vind het een geweldig ding ! ik ben hardstikke bij dat ik deze laptop heb verkozen boven de 800 serie!
De keuze is aan jullie uiteraard :)

[ Voor 18% gewijzigd door THxZ0NE op 06-12-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gister ook een eigenaar van de aspire 2001wcli..

Design is wel mooi,..alleen vindt ik de mini "cd speler" display niet zo, had wel weggelaten gemogen. Zou wel 3 cm gescheelt hebben...

Het geheel voelt robust aan.. wel wennen aan de toetsenboard layout (ben jaren gewend aan een hp laptop layout) enne er is geen " mouse stick" (vindt ik echt jammer). Het opstarten van windows xp gaat lekker rap (heb 1 gb aan geheugen erin laten zetten).

Onderkant wordt niet erg warm (na 2 uurtjes wlannen) en verbruik is inderdaad laag (enne de fan,..helemaal niet gehoord).

Geluid is mooi!.,..absoluut (aan de onderkant zit een mini bas speaker)..

overall genomen... mooie laptop en lekker snel en goedkoper (vergeleken met nx 7000)

Zal straks even generals op mijn flaptop installeren en kijken hoe soepel deze speelt..

*zit me af te vragen hoe hij de sticker (met de specs van de laptop) van zijn notebook moet halen*

grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik ben benieuwd naar je 3dmark2001 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou een van jullie een paar fotos willen maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay,

na windows xp pro opnieuw geinstalleerd te hebben (standaard komt 'ie met xp home edition).

Even snel generals gespeeld op 1024x768 met high detail. het ging soepel.

Daarna 3dmark 2001 - score is 6519 ...(heb ipv 1 gb maar 768 mb)...

foto's uhm..maybe vanavond met de webcam...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Die score heb ik ook ongeveer, weet het niet precies.
Je ziet nu toch dat het verschil tussen deze vga en de 9000 verwaarloosbaar is, hun halen zelfs een betere score, hoe kan dit?
Ik heb ook dat zeg maar ongeveer 1x in het uur een toets blijft hangen, dus in een spel dat ik opeens rechts blijf sturen.
Wanneer ik dan een andere toets vaak indruk is het weg, ik heb de touchpad besturingssoftware uitgezet enzo en nu lijkt het dat het over is, bekend?

[ Voor 44% gewijzigd door THxZ0NE op 07-12-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met de stevigheid/robuustheid van de acer? Heeft 'ie bijv. metalen omhulzing?
Ik kijk nu naar een Toshiba M30-154 en deze. Ook de packard bell vond ik erg robuust. De scherpte van de schermen van HP/Compaq vond ik tegenvallen, zeker ten opzichte van de toshiba (die wel weer minder kleuren schijnt te hebben).
Ik vond de andere acers (290/660/800) tegenvallen kwa stevigheid. Ik til m'n dell vaak aan 1 hoek op, en voel dan hoe de laptop 'tordeert': niet zo heel stevig dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als we Acer.com mogen geloven wel:
" A solid aluminium casing with an anodic coating not only adds strength and resilience --- it oozes urban sophistication too "

THxZ0NE & Shao bedankt voor jullie (uitgebreide) feedback!

ps: over die foto's, plz do so...
leg er wel een euromuntstuk naast of zo, kun je de grootte beetje refereren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THxZ0NE schreef op 06 december 2003 @ 20:09:
Vraag jezelf af, boeit het je dat 4:3 spellen en filmpjes "dikker" zijn dan normaal, dit valt in de praktijk wel mee.
Volgens de website van Acer, wordt dat boller worden van 4:3 formaat films verholpen door

" Arcade's cinema vision "
Afbeeldingslocatie: http://global.acer.com/products/notebook/images/icon_as2000_pic09.gif

Weet niet of dat ook op kan gaan voor je spellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THxzone,.

dat de 9200 even "goed" presteerd als de 9000 is volgens mij om de volgende reden:
As with NVIDIA's mobile GPUs, the reduced number of pixel pipelines will also cause the Radeons to suffer in some gaming situations, at least when you compare them to the big desktop models. The Mobility Radeon 9200, however, will have a real struggle competing against NVIDIA's FX Go5200, not only because it is based on the design of the old Radeon 8500's DirectX 8.1 chip, but also because it offers very slow SuperSampling FSAA.

Bytheway THxZone,..heb jij een drie jarige garantie bijgenomen?

Ik zal morgen eens kijken of ik de pics kan maken,.. over de robuustheid - het zit en voelt stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige lompe van de 2000WLCi die ik naast me heb staan op m'n werk is dat de slot-in dvd een hard geluid maakt als je er een cd/dvd in doet, maar dat hoort zo.

Het ladingmechanisme had van mij iets zachter gemogen, maar voor de rest: :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/temp/aspire2000/as2k-12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/temp/aspire2000/as2k-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/temp/aspire2000/as2k-W03.jpg

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik heb maar 1 jaar garantie, ik heb me eigenlijk niet verdiept in garantie uitbreiding, ik weet dus ook niet hoeveel duurder het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 00:08

sus

is druk :+

Ik kan je vertellen dat er 2 opties zijn voor garantie-uitbreieing:

optie 1: 145,-
uitbreiding van de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar naar 3 jaar

optie 2: 199,-
uitbreiding van de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar naar 3 jaar + een aanvullende verzekering op een aantal punten (het is me ff ontschoten wat dat precies is, zoek het zsm op). Hierbij kan je ook je TFT laten repareren als hier wat mee aan de hand zou zijn. Er is dan wel een eigen risico van 100,-.

Bij beide garantie-opties vallen deukjes en krasjes niet onder de garantie, omdat dit valt onder normale schade bij laptops.

Als ik er aan denk zal ik er van de week wat meer over vertellen (de garantie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een korte review van deze acer:
-erg mooi apparaat.
-weet nou niet zeker of de onderkant ook echt van metaal is, lijkt eerder plastico.
-beeldscherm is subliem! heel helder, schitterend voor dvd's en nfsu _/-\o_
-geruisloos, alleen de dvd-speler hoor je.
-3 kg, dus goed te tillen
-prestaties zijn ook erg goed, "need for speed underground" draait voortreffelijk op 1024x768 (wordt dus wat uitgerekt) met medium detail.
-Arcade-software werkt ook goed (dvd's en muziek luisteren zonder windows)
-eigenlijk dus een hele goede prijs-prestatie verhouding (1510,- bij takeitnow)

dus ook voor de acer (naast voor nfsu) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 20:34:
-weet nou niet zeker of de onderkant ook echt van metaal is, lijkt eerder plastico.
Plastico :)

btw:

http://www.ati.com/products/mobilityradeon9200/features.html
en
http://www.ati.com/products/mobilityradeon9000/features.html

Ik zie geen/niet veel verschillen.

[ Voor 34% gewijzigd door THxZ0NE op 08-12-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Raar.... jammer dat er nergens idd duidelijk staat vermeld

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besides, you may notice that there are no differences in performance of RADEON 9000 PRO and RADEON 9200-based graphics cards in Direct3D applications in certain totally different modes. For instance, when we turned FSAA 2x in 1024x768 and higher screen-resolutions in Direct3D software and then tested with enabled and disabled anisotropic filtering, we got similar results.
Van X-bit labs.

Volgens zdnet:
And finally, the system houses the ATI Mobility Radeon 9200 64MB, which is faster than the ATI Mobility Radeon 9000 64MB used in the comparison systems.
Hier staan geen specs bij.

Van Nordichhardware:
RV280, Radeon 9200 that is, isn't the most exciting news in town. This card is simply a RV250 i.e. Radeon 9000 with some small improvements...

..The only real new addition here is AGP 8x support which we wouldn't exactly call noteworthy. It's rather just one of those check list items that the "average joe" looks for, in reality however AGP 8x doesn't actually provide any tangible performance benefits over AGP 4x. We touched the possibility of passive cooling for RV350, on the RV280 passive cooling will most likely be standard at least for the non-Pro versions.
Ik zal hier zo ff een 3dmark draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om deze laptop te kopen. Ik wil hem gebruiken voor school (draadloos internet) en ik zou er ook wel mee willen gamen (lan-party's). Wat ik me nou afvraag is: Hoe zit het met de responsetijd van de laptop schermen. Ik heb een keer gegamed om een tft met een response van 16 ms, maar het was gewoon shit.

p.s. Shao, kom je uit het harde en ken je theo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:10
Heeft er iemand even een Digicam in de buurt, zodat deze real-pics kan schieten?
:) tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal hier 6733 3D marks met 3D mark2001SE. Ik ga ff kijken voor de real pics.
Heb hem hier namelijk naast me staan :D
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 09:47:
Ik ben ook van plan om deze laptop te kopen. Ik wil hem gebruiken voor school (draadloos internet) en ik zou er ook wel mee willen gamen (lan-party's). Wat ik me nou afvraag is: Hoe zit het met de responsetijd van de laptop schermen. Ik heb een keer gegamed om een tft met een response van 16 ms, maar het was gewoon shit.

p.s. Shao, kom je uit het harde en ken je theo? :+
Lager als 16ms gaat niet :+

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:34:
Ga ff kijken voor de real pics.
Tnx, ik zit namelijk nog erg te twijfelen tussen de 663, 803 en deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op 09 december 2003 @ 13:59:
[...]

Tnx, ik zit namelijk nog erg te twijfelen tussen de 663, 803 en deze :)
Zolang je maar een Acer koopt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deze ASUS is anders ook zeer concurrerend:
Asus M6000N.....

Kwam op deze site http://www.lapxpress.de/ de volgende laptop tegen. Week 2 2004 leverbaar...

ASUS M6000N
Prozessor Intel P M 1.4-1.7 GHz.
Display 15" SXGA+ ( M6800N ), oder 15.4" WXGA ( M6700N )
Grafik ATI Mobility Radeon 9600 ( M10-CSP64 ) 64 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 14:06:
[...]

Zolang je maar een Acer koopt :Y)
krijg ik dan personal assistance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op 09 december 2003 @ 14:16:
[...]

krijg ik dan personal assistance ;)
Da schuift? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSCF0006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSCF0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSCF0008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSCF0003.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSCF0009.JPG

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5

Deze zijn erg groot! (bijna 10MB/stuk.).

Aspire 2000 High Res 1
Aspire 2000 High Res 2
Aspire 2000 High Res 3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ze zijn allebei :9, bedankt voor de foto's

De 2100 is wel erg breed :) of is dit nu optisch bedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op 09 december 2003 @ 15:18:
Ze zijn allebei :9, bedankt voor de foto's

De 21002001 is wel erg breed :) of is dit nu optisch bedrog?Mislukte fotografiekunsten
:+

Kijk hier eens:

Dimensions & Weight 360 (W) x 273 (D) x 33.5 (H) mm
3kg* for 15.4” LCD model
(*actual weight may differ, depending on configuration)

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 19:42

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb sinds vandaag ook een Acer Aspire 2001 :)

ff wat benchmarks gedraaid:
3dMark2001: 6722 punten (mijn Athlon XP 2500+ GF4 Ti4280 128 MB haalt er 10624)
3dMark2003: 1047 punten

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...

Van ghosting heb ik niks gemerkt tijdens C&C generals.. bij 3dmark heb ik ook geen last van ghosting gehad (hier zitten snel bewegende beelden in).

Heb geen seconde getwijfeld aan de koop... alleen een hoop geld :( ,gelukkig kon nog net gebruik maken van pc-prive project :)

Hond12345 ,..harde?..uhh nee en of ik Theo ken : nope :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met deze laptop al problemen met dooie pixels gehad? Wil ik even weten, want volgens mij is het niet mogelijk garantie bij te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 07:36:
Heeft iemand met deze laptop al problemen met dooie pixels gehad? Wil ik even weten, want volgens mij is het niet mogelijk garantie bij te kopen :(
Je kan wel garantie bijkopen, de Acer Advantage, alleen de defecte pixel norm is, volgens de pixelpolicy

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:22:
[...]

Je kan wel garantie bijkopen, de Acer Advantage, alleen de defecte pixel norm is, volgens de pixelpolicy
Ik bedoelde eigenlijk (dode) pixelvrij garantie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 07:36:
Tot nu toe nog geen dode pixels gezien :)

Bij pcsnel.nl kun je wel een dodepixel garantie erbij kopen. Dan kijken ze in de winkel ter plekke of alle pixels goed zijn.

Verwijderd

Wat is nou de preciese maximale resolutie?

ik lees: 1280 x 800 of 1280 x 1050

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 13:34 ]

Verwijderd

1280x800 :D

Horizontaal=1280, verticaal 1280/1.6=800 :+

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
Mooi ding, heb hem zojuist besteld bij de-laptopper.nl
Ga hem wel zelf afhalen, want er zit gratis pixelgarantie bij, maar dat wil ik terplekke even checken natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:42:
[...]

Dimensions & Weight 360 (W) x 273 (D) x 33.5 (H) mm
Van de week gezien in mediamarkt, wat een beest van een ding man. Ik vind em jammer genoeg te groot, ga denk ik voor een compactere versie.
Scherm is wel mooi man :9

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:41 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat kost ie bij de Mediamarkt dan?

Verwijderd

En welke mediamarkt..ik wil dat ding namelijk eerst in het echt zien voordat ik hem koop.

Verwijderd

Dynabyte Amersfoort staat 'ie ook, in een vitrine...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:39:
[...]

Van de week gezien in mediamarkt, wat een beest van een ding man. Ik vind em jammer genoeg te groot, ga denk ik voor een compactere versie.
Scherm is wel mooi man :9
Compacter?

Hoe wou je die 15" WXGA panels kleiner krijgen dan? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:02:
[...]

Compacter?

Hoe wou je die 15" WXGA panels kleiner krijgen dan? :P
Hij bedoelt denk ik dat de kast gewoon een stuk groter is dan een 'normale' 15 inch laptop. Hik ik zelf ook nog wat tegenaan, omdat ik voornamelijk met het ding op de bank hang, en dan hoop dat 'ie niet te groot is.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:07:
[...]

Hij bedoelt denk ik dat de kast gewoon een stuk groter is dan een 'normale' 15 inch laptop. Hik ik zelf ook nog wat tegenaan, omdat ik voornamelijk met het ding op de bank hang, en dan hoop dat 'ie niet te groot is.....
Dat vind ik nou echt alles meevallen :?
Hij is alleen breder... en hij is rechthoekig, i.t.t. een 800 of een 660.. daardoor lijkt ie wat lochter.

Als ik moest kiezen zou de keuze liggen tussen een 663LMi of een 2001WLCi, met de noot dat als de 2001 in games mij niet zou hinderen dat ik die zou nemen...

• winand
voordat ik hem op internet bestelde heb ik um natuurlijk ook even 'gevoeld' en live bekeken bij Dynabyte stond ie te demo-en. Zelf effe onderbroken natuurlijk en beetje rondgeklikt en het toetsenbord geprobeerd. Klep voelt ook solide aan en stijver dan menig andere laptop. dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 11 december 2003 @ 16:27:
Wat kost ie bij de Mediamarkt dan?
Bij de mediamarkt was ie 200 euro duurder dan de goedkoopste in de pricewatch,
nl 1695 ipv 1495. :O

Bij dynabyte stond ie inderdaad ook
Inderdaad, het is ook een 15.4 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
HEBBES :) Vandaag heb ik hem opgehaald.

Ik las iemand met problemen bij verwijderen van stickers;
Heb inmiddels de stickers gewoon met mijn nagels kunnen verwijderen (ook die metale windows xp sticker. De centrino sticker heb ik laten zitten)

Die twee acer partities wil ik gewoon weghalen en xp prof installeren. Ik neem aan dat dat gewoon kan met behoud van de 2 NON-dos partities die nodig zijn voor de arcade software voor stand-alone DVD play zonder te booten (overigens, zijn deze ALLE TWEE nodig en wat voor partities zijn dit? ext2? of anders?)

Voor zover ik nu kan oordelen, helemaal te gek die laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
ext2 is van de arcade software, de rest kan je allemaal weggooien.
Ik heb toevallig vrijdag de laptop ter RMA aangeboden vanwege het knoppenprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Je bedoelt dat je muisknoppen blijven hangen?
heb ik nog geen last van, alleen merkte ik meteen dat de scrolltoets die er tussenin ligt niet naar boven wil scrollen. maar ik gebruik meestal toch de pijltjes toetsen daarvoor.

Wel lastig vind ik de home en end toets. Die moet je samen met de Fn toets gebruiken. Ik programmeer veel en selecteer vaak de regel totaan het begin of tot het einde met shift-home of shift-end. Nu wordt dat Fn-shift-home en Fn-shift-end.. Pfff B)

Vraagje over die arcade software. Als ik een DVD film afspeel kan ik niet naar het menu komen (heb diverse DVD's geprobeerd..) De handleiding zegt dat ik met mijn muis moet bewegen om een menu te krijgen onderin het beeld. Dat werkt niet. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
BTW; Als ik die windows xp home edition eraf gooi en er windows xp prof op zet, waar haal ik dan de drivers voor het een en ander vandaan?
Drivers stan niet op de cd's (ik heb 1 arcade software cd, de andere 8 cd's zijn de systeem recovery cd's in 3 talen)
Op de support site van acer staan drivers, maar de aspire 2001 staat hier niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb oook xp home eraf gegooid.. en xp pro geinstalleerd. De meeste drivers kan je vinden op de cd's alleen is er een onbekend device...

dacht nml eerst dat dit de bt was (was optioneel,..wist ik niet) en toen dacht ik dat het de card reader was... brrr was na 8 minuten zoeken zat.

Heb toen het volgende gedaaN..originele xp home terug gezet (recovery cd) en vervolgens geupgrade naar xp pro. Voordeel al je hw in een keer goed geinstalleerd en je "arcade" mode doet het :)

Tot nu alleen maar tevree met laptop...speel generals zero hour erop..no swat (is zelfs snelller dan mijn desktop top :) )

alleen inderdaad lastig met die home en end toets...programmeer ook vaak.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Dat unknown device is vast iets met USB 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 00:01:Heb toen het volgende gedaaN..originele xp home terug gezet (recovery cd) en vervolgens geupgrade naar xp pro. Voordeel al je hw in een keer goed geinstalleerd en je "arcade" mode doet het :)
Alleen jammer dat je partitie dan als FAT32 is geformatteerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
shao: Heb je ook die 2 partities eraf gegooid (ACER en ACERDATA) ?
(de 2 ext2 partities laat ik zowieso staan)
Ik kan me voorstellen dat die recovery cd's alleen werken als deze partities niet veranderd zijn :?

Hoe heb je die drivers van de rec. cd's gehaald? Zijn die gewoon ergens te vinden in een folders 'drivers' op een van die cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
winand schreef op 13 december 2003 @ 23:20:
Je bedoelt dat je muisknoppen blijven hangen?
heb ik nog geen last van, alleen merkte ik meteen dat de scrolltoets die er tussenin ligt niet naar boven wil scrollen. maar ik gebruik meestal toch de pijltjes toetsen daarvoor.
Nee, willekeurige toetsen op het toetsenbord die "virtueel" blijven hangen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
vwk: COOL :) Beetje moeilijk te vinden, m.a.w, ik kon um niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

THxZ0NE schreef op 14 december 2003 @ 17:14:
[...]

Nee, willekeurige toetsen op het toetsenbord die "virtueel" blijven hangen zeg maar.
Heb ik één keer gehad met de rechter Shift toets. Die opnieuw indrukken verhielp het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op 14 december 2003 @ 09:09:
[...]

Alleen jammer dat je partitie dan als FAT32 is geformatteerd :'(
Ik heb daarna de schrijf geconverteerd naar ntfs :) (met de commando convert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Uhhh hoe doe je dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

est e simple

convert c: /fs:ntfs

thats all.. :)
convert /?
helpt ook wel meestal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een paar vraagjes.....hoe zit het met het geluidsniveau? En maakt de cd speler echt zoveel lawaai.
Hoe zit het met de temperatuur van de laptop? Word de onderkant bijv. erg warm?
Heeft iemand al wat spelletjes uitgeprobeert?
Tikt het toetsenbord een beetje fijn? Ben van plan er veel mee te programmeren.
Hoe zit het filmpjes/dvd's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
D.Patty : Het is een dvd/cdrw drive zonder lade, een zgn. slot loader, dus de drive trekt' het cd-tje naar binnen..

Het geluid wat je gewend bent van een normale cd-rom drive, het open en sluiten van het laatje klinkt als 'zzzzzk' :)
Als je in deze drive een cd-tje inschuift hoor je 'klak-klak-klak' :+

Tijdens het draaien van een dvd is ie net zo stil als een normale drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Oh, en de temperatuur; Blijft na een uur gamen op je schoot (speelde nooit spellen, mar relaxed op de bank vind ik dat toch wel leuk) wordt ie hooguit handwarm. De ventilator spingt niet eens aan.

Gamen doet ie echt goed met die Mobile Radeon 9200 met 64 Mb. (in de handleiding staat dat je dit naar 128 Mb kunt uitbreiden.)
3DMark2001 score : 6320 (uit mijn hoofd) 3Dmark2003 score : 1025 (ook uit het koppie)

Moet zelf wel even wennen aan toetsenbord d.w.z. aan de home en end toets, de page-up en page-down. Pageup en Pagedown zit links en rechts van de cursor-up toets. Home en End zijn dezelfde toetsen, maar dan in combinatie met de 'Fn' toets. Effe wennen, maar da's maar een klein minpuntje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Heb gisteren een WLAN Access point gekocht bij Computerland:

Conceptronic Accesspoint 54mbit -> 79 EURO

Ik heb um aangesloten op mijn E-tech ADSL modem/router (die blauwe)

Alles standaard gelaten (AP heeft IP 10.0.0.1) en de eerste keer dat ik hem probeerde werkte ie al perfect :) Dat had minder gekunt!!
Perfect apparaatje.

Mijn router is als DHCP server geconfigureerd, en de AP heeft dar helemaal geen last van, geeft alles netjes transparant door. (heb DHCP instelling zo gezet dat adressen vanaf 10.0.0.4 weggegeven worden) want:
10.0.0.1 = Access point
10.0.0.2 = Modem/Router
10.0.0.3 = Mijn webservertje, vast IP is dan wel zo handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb gisteren ook bij broederlief wireless internet probleemloos aan de gang gekregen. Alleen moet die wireless aansluiting nog even automatisch starten bij het aanzetten van de pc. Dat moet hij zelf maar uitzoeken ;)

Ik vind het een mooi apparaat en die mini-subwoofer is wel lachen. Filmpjes heb ik niet bekeken, het was netwerk instellen geblazen gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik heb een probleem met de DVD/CD speler in m'n Aspire 2001. Hij staat ingesteld op PIO modus waardoor het kopiën van een cd ervoor zorgt dat het complete systeem hangt.
Ik heb in Apparaatbeheer al het secundaire IDE kanaal op 'DMA, indien mogelijk' ingesteld, maar het blijft op PIO modus ingesteld :(

In het BIOS is er ook niks in te stellen...

Iemand een oplossing? Want op deze manier kun je ook niet fatsoenlijk cd's branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:11:
[...]
Als ik moest kiezen zou de keuze liggen tussen een 663LMi of een 2001WLCi, met de noot dat als de 2001 in games mij niet zou hinderen dat ik die zou nemen...
Wat is er hinderlijk aan de Aspire 2001, het breedbeeldscherm dat mischien een ietwa vertekend beeld zou geven bij games tov TM 66x ???

Zelf twijfel ik ook tussen beide, maar als je naar de video controllers kijkt bij een Aspire 2001 een ATI MOBILITY™ RADEON™ 9200 64 MB DDR VRAM, en bij de TM 66x een Integrated 3D AGP4X DVMT 64 MB shared VRAM zou mijn keuze toch naar de Aspire gaan. 8)7

Het enige wat me tegenhoud is het formaat, hij moet nl wel compact blijven en daarin valt de Aspire me iets tegen.
Ben zelf geen "die hard" gamer maar kan je op de TM 66x wel enigzins redelijk een game spelen b.v RTCWolfenstein oid ?

Ik zag op http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=362&head=36 een review staan waarin stond dat het spelen van 3D games niet mogelijk is, of zie ik dit verkeerd ???

"Driving the screen is an integrated Intel graphics chipset, so you won't be playing any 3D games on this machine. That said, Acer is clearly aiming this product at the corporate executive or serious home user rather than a mobile gamer." :?

• Priet

Priet

Ik vind zelf de Aspire niet eens zo heel erg lomp. Hij is maar een paar centimeter breder dan de Travelmate serie. Maar voor die paar extra centimeter krijg je wel een stuk beter scherm terug (en een subwoofer :P).

Die Radeon9200 trekt ook de nieuwere games prima. Die intergrated variant moet UT (de oude) op 100fps kunnen draaien naar het schijnt. Ik meen dat ergens in het topic over de TM8xx gelezen te hebben, dus daar zou je het na kunnen lezen.

En ik heb ook een probleem: ik kan niet eens meer DVD's afspelen!!! :( Hij schokt en hij hapert als de ****** :'( Windows zegt ook doodleuk dat het IDE kanaal in PIO modus staat. Maar ik krijg het maar niet veranderd 8)7

Wie weet raad? In het begin ging het nl. wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Priet schreef op 18 december 2003 @ 20:51:
Ik vind zelf de Aspire niet eens zo heel erg lomp. Hij is maar een paar centimeter breder dan de Travelmate serie. Maar voor die paar extra centimeter krijg je wel een stuk beter scherm terug (en een subwoofer :P).
Beter scherm :? Ik vind de resolutie nou niet om over naar huis te schrijven. Mijn TM803 heeft een hogere resolutie en dat breedbeeld is grappig maar niet echt super interessant bij die resolutie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Het werkt toch prima? Het is groter dan 1024x768 (waar de meeste al prima op kunnen werken) en 1280x800 is al wat groter.
Ik vind het een prima resolutie, had alle lettertjes en dergelijke niet kleiner willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 19 december 2003 @ 00:07:
[...]

Beter scherm :? Ik vind de resolutie nou niet om over naar huis te schrijven. Mijn TM803 heeft een hogere resolutie en dat breedbeeld is grappig maar niet echt super interessant bij die resolutie.....
Een hogere resolutie zal toch niet to fijn werken op een laptop, je gaat dan imo hoofdpijn krijgen. Het is misschien voor het gevoel mooi als je sxga+ hebt.. je gaat volgens mij zleden op de hoogste res. draaien...

Maar goed das mijn mening (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 13:26

ReseTTim

Chocolate addicted

net ffies pcsnel.nl gebeld :) die kunnen de laptop binnen 2 werkdagen leveren :) en voor 45,= excl. btw extra heb je er de pixel garantie ook nog erbij.
denk dat ik die acer maar ga bestellen 1 deze dagen :P blijft een mooi dingtje..
fijne is ook dat deze laptop geen shared mem heeft :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

De ze de groeten, ik heb 'm daar ook gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me 2 :o ...met extra 512 mb geheugen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Priet : Hoe check ik snel in welke mijn CD-combo drive staat in windows xp?
Wellicht draait ie standaard op PIO mode 4 en heeft het schokken van je DVD's met iets anders te maken?

Edit:

Gevonden, primary channel werkt op DMA mode 5. Secundary channel op DMA mode 2

Ik neem aan dat het secundary channel de cd-drive is?

[ Voor 31% gewijzigd door winand op 19-12-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ja klopt. De mijne doet het nu ook (opeens) weer 8)7. Hij draait nu in DMA Modus 2 en alles loopt nu perfect.

BTW: als de schijf gaat een cd gaat branden dan hoort het lampje te knipperen (dacht dat 'ie nog steeds bufferunderuns aan het genereren was :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben ook in het bezit van de aspire 2000, met de centrino 1.4 cpu zonder dvd brander ( de 1.6 heeft nl. een dvd brander erin).

Ik ben erg tevreden met dit speeltje, ik moet zeggen dat me desktop pc vaker uit is en dat ik nu vaak languit op de bank aan het inetten ben.

Wat me opvalt is dat de accu 4 a 5 uur meegaat en dat ie binnen 2 a 3 vol is. Ik moet zeggen ik ben dr erg blij me. Ik zit me nu alleen af te vragen of ik er de home op zal houden of de pro erop zal zetten.

Wat is het voordeel om de pro erop te hebben? Wie heeft daar ervarin mee.

Verder puik ding en echt aan te raden.

Jasper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 23:11:
Wat is het voordeel om de pro erop te hebben? Wie heeft daar ervarin mee.
Verder puik ding en echt aan te raden.
Jasper...
het verschil tussen de home en de pro is volgensmij dat je meer dingen kan instellen enzo.
tja weet niet spies omdat ik niet van XP hou. ik ga ook meteen xp eraf halen en 2k installen..
tenminste dat is toch wel mogelijk? klpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
ReseTTim schreef op 20 december 2003 @ 00:02:
[...]

het verschil tussen de home en de pro is volgensmij dat je meer dingen kan instellen enzo.
tja weet niet spies omdat ik niet van XP hou. ik ga ook meteen xp eraf halen en 2k installen..
tenminste dat is toch wel mogelijk? klpt dit?
Jah, waarom niet?
Ik moet nog even brommen voor ik mijn notebook terug heb :(
Zal wel over 2 weken zijn ofzo, heb ik em net kannie gelijk weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrm XP eraf halen? Ik heb dus de home eraf geknikkerd en de prof erop gezet. Er waren een aantal dingen die ik in de home dus niet kon doen maar in de prof dus wel.

Ik moet zeggen draait als een zonnetje. Ik weet niet of 2000 beter of sneller loopt dan xp. Ik weet wel dat ik niet zo gauw terug wil naar een vorig OS, draait goed, geen fouten, alles is ondersteund dus.....

Ik ben erg tevreden over dit speeltje en me desktop staat minder vaak aan want lekker languit op de bank is ook erg fijn.

Goeie flaptop het aanraden waardt.

Jasper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 01:03:Ik ben erg tevreden over dit speeltje en me desktop staat minder vaak aan want lekker languit op de bank is ook erg fijn.
Of op zaterdagochtend vanuit je bed, das ook erg fijn :Y)

Waar zijn eigenlijk al die partities voor? Eentje (Ext2 ofzoiets?) is voor de Arcade software, en een andere is voor XP. Dan blijven er nog twee over. Eentje daarvan bevat allemaal images ofzo :? En die ander is 2 MB groot.

Wat moet je met die laatste twee? Moet je dat gebruiken in combinatie met de recovery cd's die erbij zaten of werken die ook op een systeem waarvan de complete harddisk leeg is (dus ook alle parties weg zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 01:03:
Wrm XP eraf halen? Ik heb dus de home eraf geknikkerd en de prof erop gezet. Er waren een aantal dingen die ik in de home dus niet kon doen maar in de prof dus wel.

Ik moet zeggen draait als een zonnetje. Ik weet niet of 2000 beter of sneller loopt dan xp. Ik weet wel dat ik niet zo gauw terug wil naar een vorig OS, draait goed, geen fouten, alles is ondersteund dus.....
tja ik ben niet zon XP fan.. vandaar 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die partities niet echt bekeken, maar weet wel als je de op de linkerknop op de voorkant drukt met arcade erop dan opent ie een quickdvd speler waarmee je dus dvdtjes kan bekijken zonder dat je windows opstart. Ik heb al deze partities dus verwijderd en dat knopje doet het dus niet meer.

Heb ik overigens ook geen moeite mee want hij staat toch bijna altijd aan.

Ik heb de home er ook af geknikkerd en de prof erop gezet dus ik moet wel ff op zoek naar een ander dvd progamma.

Jasper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[quote]winand schreef op 16 december 2003 @ 17:11:
Oh, en de temperatuur; Blijft na een uur gamen op je schoot (speelde nooit spellen, mar relaxed op de bank vind ik dat toch wel leuk) wordt ie hooguit handwarm. De ventilator spingt niet eens aan.

>Gamen doet ie echt goed met die Mobile Radeon 9200 met 64 Mb. (in de >handleiding staat dat je dit naar 128 Mb kunt uitbreiden.)

O, en uit welke handleiding heb je dat dan? In die van mij staat er niets over.

Is er al iemand ingeslaagd om de Aspire 2001 te laten booten van USB?
Ik kan er niks over vinden in het BIOS. Lijkt me toch door het ontbreken van een diskette station dat zoiets toch moet kunnen?

Zal er anders Acer support mee gaan lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt, zo even uit m'n hoofd, 4 tabellen, waar je tussen de 4 boot-opties kan kiezen. Daar zit USB niet bij, dus dat zal helaas ook niet gaan.
Of je moet (als dat kan) zelf een constructie maken dat ie van je HD/FD/CD doorboot naar een USB-device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
ello,

nou heb ik de mogelijkheid om mijn Acer TM800 (de 1,3ghz dus) in te ruilen voor een Acer Aspire 2001.
Ik gebruik mijn laptop voor zo'n 80% voor school (programma's als: Homesite, Dreamweaver, photoshop, visual basic etc etc...).
Games speel ik er ook welis op, maar flinke 3d games blijven op mijn desktop (gewoon makkelijker).

ik zit dus op het moment te twijfelen of ik hem zou omruilen. Wat zouden jullie doen?? (note: het kost mij geen geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Het gaat er dan puur om of je de extra grammetjes voor lief neemt.
Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Pluspunten voor de Aspire:
+ breedbeeldscherm
+ subwoofer
+ Arcademode
+ 1.4 Ghz
+ Radeon 9200
+ cardreader (weet niet zeker of de TM800 die niet heeft)
+ breder touchpad (ik vind 't heerlijk :p)
+ slot-in driver (gemak dient de mens, je kunt meteen een cd'tje erin rammen zonder eerst een laatje te hoeven openen)

minpunten:
- hij is ietsje groter
- en dus ook iets zwaarder (hoewel?)

En dan nog iets: de Aspire kan een ongelooflijke hoop lawaai produceren uit die speakertjes (met subwoofer aan). Maar of dat een nadeel is... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve week geleden een Aspire 2001WLCi aangeschaft waar ik tot enkele dagen geleden zeer tevreden over was. Prachtig breedbeeld, mooie weergave DVD's etc.

Tot enkele dagen geleden omdat ik toen gebruik wilde maken van de (interne) microfoon.
Tot op heden is het mij niet gelukt om deze werkend te krijgen!!!
Van alles geprobeerd:
- externe microfoon aangesloten
- standaard procedure: microfoon selecteren voor opnemen en volume aanzetten.
- andere media geselecteerd (mono, stereo, lijningang etc.)
- geluidskaart gede-installeerd en opnieuw ge-installeerd
- nieuwste versie van Realtek ge-installeerd.

Niets werkt! Ik begin nu zo'n beetje wanhopig te worden.
De helpdesk van Acer is nog een mogelijkheid maar dat zal ongetwijfeld lang (en dus prijzig) duren en het is nog maar de vraag of zij antwoord kunnen geven.

De geluidskaart werkt verder naar behoren. Geluid komt er goed uit, windows zegt dat alles in orde is.

Kan iemand mij verder helpen??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag de aser aspire 2001. Ik heb windows erop gezet en alles doet het. Heb geen extra drivers geinstalleerd. ik heb nog een paar vragen.

Ik kan de refreshrate alleen op 60 hz zetten. In beeldscherm eigenschappen staat: meerdere schermen op radeon 9200. in apparaatbeheer staat 3x standaard beeldscherm. Kan ik mijn refreshrate hoger zetten? het beeld is nogal onrustig.

Als ik bij counterstrike radio oproepen krijg, loopt hij 2 seconden vast. Ook als ik recht voor iemand sta en hij begint te schieten loopt hij ff een paar seconden vast. Ik weet niet of dit alleen bij cs het geval is, maar hoe kan ik dit stoppen?

Ik heb alleen windows geinstalleerd. geen extra drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:10:
ik heb sinds vandaag de aser aspire 2001. Ik heb windows erop gezet en alles doet het. Heb geen extra drivers geinstalleerd. ik heb nog een paar vragen.

Ik kan de refreshrate alleen op 60 hz zetten. In beeldscherm eigenschappen staat: meerdere schermen op radeon 9200. in apparaatbeheer staat 3x standaard beeldscherm. Kan ik mijn refreshrate hoger zetten? het beeld is nogal onrustig.

Als ik bij counterstrike radio oproepen krijg, loopt hij 2 seconden vast. Ook als ik recht voor iemand sta en hij begint te schieten loopt hij ff een paar seconden vast. Ik weet niet of dit alleen bij cs het geval is, maar hoe kan ik dit stoppen?

Ik heb alleen windows geinstalleerd. geen extra drivers.
Dan zou ik dat maar eens gaan doen he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 30 december 2003 @ 16:28:
[...]

Dan zou ik dat maar eens gaan doen he? 8)7
Alle drivers zijn standaard al geinstalleerd. Maar extra drivers staan niet op de cd ook niet op internet. Ik d8 dat je misschien een driver voor het beeldscherm kon installeren, omdat er standaard beeldscherm bij staat. Misschien dat ik heb zo hoger dan 60 hz kan zetten.

Het gekke is als ik de resolutie op 1024 x 768 zet kan ik de frequentie op 200 hz zetten. Wat volgens mij ook niet klopt.

Zijn er hier users die de frequentie wel hoger kunnen zetten dan 60 hz op een resolutie van 1200 x 800?

ik heb nu de omegadrivers geinstalleerd. die op cat 3.10 zijn gebaseerd. Ik kan de refreshrate nog steeds maar op 60 zetten bij een reso van 1280 bij 800. ik neem aan dat het scherm niet hoger aan kan.

ik zette net de resolutie ip 1280 bij 1024 wat overigens niet past in het beeldscherm. kan ik de refreshrate ineens op 160 hz zetten terwijl dit hoger is dan 1280 bij 800. Ik begin het nu echt vreemd te vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:22:
Anderhalve week geleden een Aspire 2001WLCi aangeschaft waar ik tot enkele dagen geleden zeer tevreden over was. Prachtig breedbeeld, mooie weergave DVD's etc.

Tot enkele dagen geleden omdat ik toen gebruik wilde maken van de (interne) microfoon.
Tot op heden is het mij niet gelukt om deze werkend te krijgen!!!
Van alles geprobeerd:
- externe microfoon aangesloten
- standaard procedure: microfoon selecteren voor opnemen en volume aanzetten.
- andere media geselecteerd (mono, stereo, lijningang etc.)
- geluidskaart gede-installeerd en opnieuw ge-installeerd
- nieuwste versie van Realtek ge-installeerd.

Niets werkt! Ik begin nu zo'n beetje wanhopig te worden.
De helpdesk van Acer is nog een mogelijkheid maar dat zal ongetwijfeld lang (en dus prijzig) duren en het is nog maar de vraag of zij antwoord kunnen geven.

De geluidskaart werkt verder naar behoren. Geluid komt er goed uit, windows zegt dat alles in orde is.

Kan iemand mij verder helpen??? ;(
Ehm bij mij deed hij het standaard. Ik hoefde niets in te stellen. Misschien dat hij kapot is. En wat gebeurde er toen je een externe microfoon aansloot? Deed die het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:15:
[...]

Alle drivers zijn standaard al geinstalleerd. Maar extra drivers staan niet op de cd ook niet op internet. Ik d8 dat je misschien een driver voor het beeldscherm kon installeren, omdat er standaard beeldscherm bij staat. Misschien dat ik heb zo hoger dan 60 hz kan zetten.
Euuhh, ik weet niet waar jij de Aspire 2000 vandaan hebt, maar bij die van mij worden restore cd's meegeleverd waarvan er op de systeem cd (nr 1) gewoon alle drivers staan.
Bovendien staan de drivers wel degelijk bij Acer op de site, eigenlijk op de FTP server. Dat de NL site nog niet up to date is wil niet zeggen dat de andere Acer sites dat ook niet zijn. Gewoon ff je best doen en je vind ze vanzelf. Er is zelfs een Bios update beschikbaar.

Bovendien heeft het op een TFT scherm geen zin om je frequentie hoger dan 60 hz in te stellen. 60 hz is namelijk de standaard resolutie die prima werkt op TFT schermen, in tegenstelling tot CRT monitoren. Ik zou zeggen, lees eerst eens iets erover voordat je onzinnige experimenten gaat uitvoeren die toch alleen maar leiden tot ergenis.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Waar heb jij die BIOS update gevonden? Ik zie 'm zelf nergens staan tussen de andere updates op de Acer site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link staat niet op de site, maar wel op de FTP, daar staat de link wel van op de site.

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_2000/bios/

cl32103d.zip
cl32103w.zip

Is beschikbaar :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.