Hij is breder dan bijvoorbeeld een 800 serie dit komt uiteraard door het breedbeeld scherm.
Het geluid is goed/mooi voor een laptop (bas komt beter uit door de ingebouwde subwoofer) vergeleken met een 800 serie waarvan het geluid hol kinkt omdat er niet zoveel bas in zit. Verwacht geen wonderen van de subwoofer, maar het klinkt vele malen beter dan een gewone laptop.
Spellen die op 1024 draaien worden uitgerekt, dit maakt het poppetje in bv max payne of het autootje in bv nfsu wat dikker, niet hinderlijk dik.
Videofilmpjes die opgenomen zijn in 4:3 worden ook afgespeeld in 4:3 met windows media player (zwarte balken), hiervoor gebruik ik powerdvd die het filmpje dus weer uitrekt wat ik zelf niet hinderlijk vind.
Het scherm is heerlijk scherp en de inkijkhoek is super van de zijkanten bekeken.
De laptop voelt zeer degelijk aan in het gebruik, het scherm klap je makkelijk open met genoeg tegenkracht het typen voelt lekker aan en de touchpad en de knoppen werken goed.
De laptop wordt niet zo heel erg warm, dit is natuurlijk bekend van de centrino.
Het fannetje draait zo goed als nooit waardoor de laptop zo goed als nooit lawaai maakt behalve de harde schijf hoor je heel zacht ratelen.
De accutijd heb ik nooit getimed, dit ligt zo goed als gelijk aan de 800 serie en de overige centrino's.
De bovenkant is zilver en de onderkant idem, de laptop word daardoor ook wel snel vies als je vettigere handen hebt.
De slimdrive is heel erg fijn, hij eet alles! het grote nadeel hieraan is dat hij geen kleine cd's pakt, dit vind ik dus wel erg jammer.
Zelf vind ik het wel jammer dat er geen ps2 aansluiting opzit om een toetsenbord die ik had liggen op aan te sluiten.
De tvout uitgang geeft een goed scherp beeld weer, hier is dus goed op te werken.
De svideo uitgang is uiteraard niet scherp in windows met kleine letters, met
spellen en dus grotere vormen is dit goed te doen.
Dvd's, mp3s en afbeeldingen kunnen makkelijk zonder windows of een andere os afgespeeld/bekeken worden, door middel van software van Acer.
Wanneer de laptop uitstaat kan hij aangezet worden met de arcade knop, hiermee start hij op en begint de software op een ext2 partitie waarin dit allemaal afgespeeld kan worden.
In windows media player en bij de software die gestart word bij het indrukken van de arcade knop kan je de play, stop, volume etc knoppen gebruiken die uitsteken als het scherm dichtgeklapt zit.
Het verschil tussen de ati9200 en de 9000 is verwaarloosbaar, spellen zoals nfsu op 1024 en redelijk hoog detail loopt gewoon soepel.
De laptop past makkelijk in een gewone 15" tas aangezien de meeste standaard tassen een verplaatsbare band hebben aan de zijkant.
Ik had ook wel een grotere harde schijf gewilt, maar ik heb altijd mijn desktop pc nog waar ik data op heb staan, dit benader ik dus altijd via het wireless netwerk wat ik hier thuis heb, het ontvangst is ook perfect.
Er zit geen bluetooth op de standaard versie, ik ben geen telefoon freak, heb dus ook niet het nieuwste mobieltje dus bluetooth is nog niet voor mij weggelegd en niet belangrijk.
Vraag jezelf af, boeit het je dat 4:3 spellen en filmpjes "dikker" zijn dan normaal, dit valt in de praktijk wel mee.
Maakt het uit dat de laptop iets zwaarder is dan bv een 800 serie?
Hiervoor heb je terug, een exclusiever design, breedbeeld wat mooi is voor dvd films en overzichtelijk bij het programmeren of bij grotere websites, goed geluid voor een laptop
De rest is eigenlijk hetzelfde als de 800 serie, ik hoop dat het zo misschien wat duidelijker is

Ik vind het een geweldig ding ! ik ben hardstikke bij dat ik deze laptop heb verkozen boven de 800 serie!
De keuze is aan jullie uiteraard
[
Voor 18% gewijzigd door
THxZ0NE op 06-12-2003 20:30
]