[Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 11:18:
De link staat niet op de site, maar wel op de FTP, daar staat de link wel van op de site.

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_2000/bios/

cl32103d.zip
cl32103w.zip

Is beschikbaar :)
Waarbij de cl32103w.zip versie de windows flash versie is. Handig want voor de dos versie moet je kunnen booten van een flop (o.i.d.) en laat die er nou net niet opzitten.. ;-)
Ik heb de update geinstalleerd maar het enige vershil dat ik kan ontdekken is dat er een netwerk boot optie is biijgekomen. Ik had gehoopt dat er boot optie voor USB was bijgekomen, word wel ondersteund door de hardware want booten van een USB floppy drive gaat prima. Next time dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42

Priet

To boldly do what no one has..

Is er ergens een changelist voor te vinden?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Nope, just as it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit ook wel een leuke laptop http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=P890500505
welke zou ik beter kunnen nemen deze acer of de packardbell ik 2 uur accu tijd genoeg en er moet wel een dvd writer in zitten de packard bell kost € 1767,97 met een p4 mobile 3.0 ik vind de 9600 hier in een voordeel wat is jullie mening?
Smirnoff schreef op 09 december 2003 @ 13:59:
[...]

Tnx, ik zit namelijk nog erg te twijfelen tussen de 663, 803 en deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tft scherm kun je alleen op 60Hz draaien.
De andere (hoge) hor. freq. zijn voor CRT's.
Ik heb zelf een Ferrari3000, die scoort ong. gelijk met 3dmark2001, maar hoger op 3dmark2003 (1600 punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:30:
ik vind dit ook wel een leuke laptop http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=P890500505
welke zou ik beter kunnen nemen deze acer of de packardbell ik 2 uur accu tijd genoeg en er moet wel een dvd writer in zitten de packard bell kost € 1767,97 met een p4 mobile 3.0 ik vind de 9600 hier in een voordeel wat is jullie mening?
Misschien is wat interpunctie de volgende keer handig 8)7

De laptops zijn niet te vergelijken. Ga je voor een echt notebook of voor een desktnote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42
Ik zit te denken om deze laptop te kopen, maar heb er nog wat vragen over: Hoe stevig is deze in het dagelijks gebruik? Is de behuizing krasgevoelig? Hoe is het geluid? Is het scherm mooi scherp, bevalt de breedbeeld resolutie? En hoe zit het met de VGA-uitgang en de tv-uitgang? Wat voor hd zit erin, 4200rpm? Is de laptop stil?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 14-01-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Krasgevoeligheid: na die anderhalve maand dat ik 'm heb zit er nog niet één krasje op (ook niet op de deksel). Misschien omdat ik er zo zuinig op ben. Maar aan de andere kant is een krasje snel gemaakt.
Geluid: Extreem goed :9 Dat komt door de subwoofer, als je die uitzet komt er niet veel beter geluid uit dan bij andere laptops. Maar die subwoofer maakt érg veel goed!
Scherm: De horizontale kijkhoek is enorm. Als er mensen om me heen staan als ik erop aan het werk ben hoor ik geregeld de opmerkingen 'jeetje, zelfs hier kan ik het nog heel goed zien' en 'heeft dat ding wel een kijkhoek joh?!'. Verticaal is het wat minder, maar voor zover ik weet beter dan bij andere laptopschermen. Specificaties van de kijkhoeken kunnen op de Acer site gevonden worden, tijdens de demo.
De resolutie is 1280x800. Erg fijn voor het dagelijkse codeerwerk wat ik erop doe. Echt ideaal dat je ook langere regels op je scherm blijft zien. Ook bij het werken in Windows met verschillende vensters naast elkaar kan het goed van pas komen.
VGA uitgang: Ik had de verkeerde kabel gekocht (:Y)) dus ik heb die uitgang nog niet kunnen proberen.
TV-out Heel goed! Haalt het wat scherpte betreft niet bij de tv-out van m'n Matrox G400 maar de tekst van bijvoorbeeld het Start Menu is nog steeds goed te lezen. En het beeld bij DVD's is harstikke goed, ik zou niet kunnen zien dat het beeld er door een laptop ipv een DVD-speler uit wordt gegooid.
Harde schijf: Aantal toeren weet ik niet (kun je dit ergens opvragen?) maar de schijf is redelijk stil. Bij het lezen hoor je 'm niet, maar bij het schrijven hoor je 'm heel zachtjes ratelen. M'n Seagate Baracuda IV (ofzo :?, iig die zogenaamd 'enorm stille schijf van Seagate' maakt meer lawaai als die gaat schrijven).
Stilte: Doordat het gebaseerd is op het Centrino platform zal de laptop niet warmer dan handwarm (en dan overdrijf ik nog) worden. Daardoor is er geen actieve koeling nodig. De enige keer dat bij mij de fan aanslaat is tijdens het spelen van spelletjes en eens in de 30 minuten als het energiebeheer staat ingesteld op 'Altijd aan' gaat het fannetje 20 seconden draaien. Het nut daarvan ontgaat me een beetje 8)7 Als de fan niet draait hoor je de laptop totaal niet! Ik zet 'm nog wel eens 's nachts aan om wat te downloaden (O-)) en ik kan absoluut niet slapen als ik iets op de achtergrond hoor ratelen of zoemen. Maar als deze aanstaat zoem ik met het grootste gemak naar dromenland :+ 0 Decibel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Priet op 14-01-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik ga deze laptop ook kopen na al deze positieve reacties hierzo
Ik vind het wel jammer dat er geen compactflashkaarten in gelezen kunnen worden maar dat is maar een heel klein nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
mirelia schreef op 15 januari 2004 @ 19:58:
Ik ga deze laptop ook kopen na al deze positieve reacties hierzo
Ik vind het wel jammer dat er geen compactflashkaarten in gelezen kunnen worden maar dat is maar een heel klein nadeel
Zou je dat wel doen? Ik heb um dus zelf ook nu een maand, en eigenlijk best wel tevreden. Maar probeer maar eens contact met Acer te krijgen, dat is zo goed al onmogelijk. Ik heb er extra 3 jaar garantie bijgekocht voor 199 euri en wil eigenlijk wel weten waarom mijn account nog niet geactiveerd is. Jajaja, alles opgestuurd en zo (helemaal naar Italië (????)). Maar ik ben er nu al een week mee bezig en ga de zaak nu maar uit handen geven van het bedrijf waar ik het notebook gekocht heb. En dan moet je nagaan, dan heb ik nog niet eens een probleem. Volgens het contract moeten ze binnen 5 dagen een probleem oplossen. Tja, als ze gewoon lekker onbereikbaar blijven schiet dat niet op natuurlijk.
Kortom, ik zou er nog eens even goed over nadenken als ik jou was, iedereen eigenlijk die van plan is een Acer product aan te kopen.
Als ik dit van te voren had geweten had ik geen Acer gekocht, ofschoon ik met het product tevreden. Hoop alleen echt niet dat er een defect optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Als je het naar Italië moet opsturen, kun je ook verwachten dat het wat langer duurt voor je antwoord hebt... toch?

Ik heb het al minstens 4 weken geleden opgestuurd naar Acer in Italië (ook voor 3 jaar extra garantie) maar ik heb er verder ook nog niks van gehoord.

Volgens mij heb ik ook vernomen dat als je het boekje enzo van de garantie nog hebt het ook wel goed zit ondanks dat je nog niks van Acer zelf gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Erg gave notebook dit, alleen ik zou zo graag de virtual tour willen bekijken op http://global.acer.com/products/notebook/index.htm#

Alleen werkt hij niet, het laden duurt heel lang en stopt telkens. Heeft iemand hier ervaring mee of die tour al eens gezien? Is het de moeite waard?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze laptop al boven de 600 mhz gekregen, wat ik ook doe met voeding zonder voeding.. vol rendeneren in studio 8 krijgt hem niet boven de 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Energiebeheer al bekeken? Als je daar een ander schema kiest dan verandert ook de kloksnelheid.

Bij Minimaal energieverbruik blijft de CPU op 600Mhz.
Bij Desktop/draagbaar (ofzoiets) is de CPU snelheid variabel (afhankelijk van hoeveel CPU kracht er nodig is)
Bij Altijd aan blijft de CPU op 1400Mhz.

Met Flash 7 doet de virtual tour het prima... maar hij is wel vrij zwaar dus het inladen duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog andere firmwares voor die CW-8123 combo drive ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou alle mogelijke standen geprobeerd, niet sneller te krijgen dan 598 mhz, en dat zit die in studio vol te rendeneren, met 100% belasting dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 09:42:
Nou alle mogelijke standen geprobeerd, niet sneller te krijgen dan 598 mhz, en dat zit die in studio vol te rendeneren, met 100% belasting dus
En toch doe je iets niet goed dan? Zoals Priet als zegt moet je toch echt even naar je energiebeheer gaan kijken of gebruik de stroom voorziening.
600mhz is inderdaad normaal als je in energiebeheer max battery kiest, always on geeft gewoon 1.4 ghz. Test het anders eens met het tooltje van Intel,
ftp://aiedownload.intel.com/df-support/3084/eng/fidenu26.msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou helemaal lekker vaag, op de batterij zonder iets bijzonders aan te hebben staat bij systeembeheer 254 mhz, start ik iets op dan gaat die naar 600, als ik dat progje van intel start dan geeft die doodleuk aan dat die op 1.4ghz loopt, op de batterij??? in idle, kijk ik dan weer bij systeembeheer staat die op 600 als dat intel progje aanstaat. Ik snap er geen ruk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Kijk voor de zekerheid even met zCPUnfo ofzoiets (ben de naam een beetje vergeten :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben er achter, dit geloven jullie nooit.

Moet je eens voor de gein wlan uitzetten. Dan schieten de prestaties omlaag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Uhhh niet bij mij hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm net ff gespeeld met 3dmark2001 (build 340, ofzo).
Beetje spelen met Rage3dTweak, en overclocken van de 9200 ATI.
Kwam opeens op ongeveer 8100 punten.
Core 268 Mhz, memory 240 ongeveer.
ipv 213/200

Zijn er nog leuke tools om de FSB te verhogen ofzo ??
En wat doe ik met die regio code voor de DVD unit.
Hebben jullie die op de EU regio gezet ??
Is dat 1 of 2 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:48:
Hmm net ff gespeeld met 3dmark2001 (build 340, ofzo).
Beetje spelen met Rage3dTweak, en overclocken van de 9200 ATI.
Kwam opeens op ongeveer 8100 punten.
Core 268 Mhz, memory 240 ongeveer.
ipv 213/200

Zijn er nog leuke tools om de FSB te verhogen ofzo ??
En wat doe ik met die regio code voor de DVD unit.
Hebben jullie die op de EU regio gezet ??
Is dat 1 of 2 ??
Das wel aardig hoog ja die 3dmark score, 6500 is ongeveer standaard. fsb kun je toch in bios verhogen? Er is ook een bios update, zoals je vast al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja standaard had ik ongeveer 6800 dat klopt.
De 103 Bios zit al op me Acer, zo kreeg ik hem (gister :-) )

Nee FSB setting heb ik nog niet gevonden in de bios, lijkt me bij
Laptops ook vrij ongebruikelijk. Maar ik zal nog eens kijken !

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit notebook nu een maand. Sinds twee weken komt er een raar geluid uit. Het is een erg hoog piepend geluid. Volgens mij komt het uit de (buurt van) de rechter speaker. Het lijkt samen te vallen met de harde schijf activiteit.

Het geluid komt en gaat; Het is iig bijzonder irritant...

De USB poorten hadden wat mij betreft wel aan de zijkant gemogen. Verder niets dan goeds over dit notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:54:
Ik heb dit notebook nu een maand. Sinds twee weken komt er een raar geluid uit. Het is een erg hoog piepend geluid. Volgens mij komt het uit de (buurt van) de rechter speaker. Het lijkt samen te vallen met de harde schijf activiteit.

Het geluid komt en gaat; Het is iig bijzonder irritant...

De USB poorten hadden wat mij betreft wel aan de zijkant gemogen. Verder niets dan goeds over dit notebook.
Als ik in de taakbalk switch van map of webpagina die erin staan, hoor ik ook een hoog pieptoontje in mijn koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eens spelen met energie beheer, zet hem eens op laptop, als je dat veranderd hebt. Werkt bij mij. Als ik de computer op desktop zet dan gaat die ook piepen als die aan het laden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetings from an Aspire 2001's spanish user.

I got a problem with Matsushita/Panasonic CW-8123 CW23 Combo. It's supposed the max burning speed for CD-Rs is 24x, but, even selecting it, the real burning speed never goes above 16x :(

You can see my problem here:
http://www.terra.es/personal9/jagamar/web/grabacion.png

And here is my review:
http://www.terra.es/personal9/jagamar/

Any solution 4 burning at 24x (real speed)?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... ik ben er ook over aan het denken om deze laptop te kopen als desktop vervanger. Ik vind de specs super alleen 1 nadeel is die 4200 RPM hdd.

Zijn er mensen die echt last hebben van deze hdd ? dat hij echt te langzaam is ?. Bij mij is hij bedoeld voor wat render werk en soms eens een game te spelen, ik neem aan dat hij daar snel genoeg voor is.

Of kan ik toch beter voor de Asus M6000 gaan met 7200 RPM schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

for that burning speed of 24x, turn of bufferunderrun protection. maybe that those the trick. But dont know if thats worth it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:48:
Hmm... ik ben er ook over aan het denken om deze laptop te kopen als desktop vervanger. Ik vind de specs super alleen 1 nadeel is die 4200 RPM hdd.

Zijn er mensen die echt last hebben van deze hdd ? dat hij echt te langzaam is ?. Bij mij is hij bedoeld voor wat render werk en soms eens een game te spelen, ik neem aan dat hij daar snel genoeg voor is.

je kan ook de laptop heel hard in tegengestelde richting draaien dan de draairichting van de harddisk, win je vast wat snelheid mee als die te langzaam gaat. >:)

even zonder gein. Ik ben nog geen 1 keer tegen beperkingen van de harddisk aan gelopen. Goed voor analoge video bewerking is die misschien niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan moet je nog steeds 24x kunnen halen op de buitenste ring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:48:

Ach, je merkt het wel :)

Maar zo lang je geen gekke dingen gaat doen zoals servertje spelen in een game of kazaa + nav + newspro open hebt staan is het zeer goed te doen, en ntfs vs fat32 merk je heel goed (op de tm-800 igg wel) ik draai op iedere pc die ik heb ntfs behalven op mijn laptops, want daar wil je toch net die extra performance hebben.

En een UT level loaden duurt zon 10 sec :) Toch nog redelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een raar probleem. Als ik een cd/dvd in de cdspeler doe slikt hij hem in en wil hij er niet meer uit. Hij blijft er gewoon inzitten en als ik hem wil uitwerpen hoor ik vanalles, het lijkt alsof hij tegen de behuizing aandrukt en dan start hij de cd opnieuw op. Als ik mijn laptop op de kop houd en dan op het eject knopje druk gaat hij er wel uit. Hij moet waarschijnlijk de cd iets omhoog beuren om hem eruit te gooien en dat werkt niet meer.

Nu wil ik in de (zomer) vakantie mijn laptop of alleen de dvd/cdrw opsturen. Het zou het mooist zijn als ik alleen het dockable dvd spelertje kon opsturen. Zou dit kunnen?

Hoe lang gaat het ongeveer duren voordat je je laptop/dvdspelertje terug hebt? Want echt een ernstig is het probleem niet, maar ik wil mijn laptop niet zo lang kwijt zijn i.v.m. school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well, I've been making some tests with my combo. I've checked it only reaches real 24x speed using TDK CD-Rs. When using other brands like Imation or Sony, it doesn't go above 16x |:(

I've tried turning off my antivirus, checked DMA settings, turning on & off the buffer underrun protection, but always get the same results: real 24x burning speed only depends on CD-R brands used (in this case, only TDK reaches 24x) 8)7

Is that normal? How can the burning speed vary so much using one or another CD-R brand?

I don't wanna be with my Aspire on Technical Service for too much :'(

Could u tell me CD-R brands u've used and the real burning speed u've reached (don't wanna think the problem comes only from CD-Rs) :?

Verwijderd

This limitation is probably because the firmware (of the combo) does not
recgonize teh ATIP code of the media and will give you everything BUT the 24x times. This is the normal situation of it´s not recognized by the firmware.

In some cases you can hack the firmware (mostely DVD burners), of just
wait to find the new firmware (released by panasonic/matsushita).

I ´m also looking for an other fimware, but this has to do with
region code things :-)

Verwijderd

Klaas_Baas, thanks 4 answering. I'm quite shocked 'bout this error. I've been posting my situation to another guy with the same notebook & combo, but his unit works right.

Could someone tell me what firmware version have on his Aspire 2001WLCi combo? I'd like to know if it really it's due to firmware.

This morning I tried burning with an IMATION 48x CD-R, but this one didn't go above 8x (the worst result I've got).

I sent an e-mail to Acer Support, but the answer is really annoying :r They told me to download an upgrade for NTI CD Maker (on this way I'm technician too :( )
Time ago, I sent an e-mail to Matshita Support too, but I think the answer was even worse: they suggested me 'bout trying with TDK or Taiyo-Yuden CD-Rs. Really, I think these are answers coming from a :+

Well, please someone post here wich firmware version of Aspire 2001 combo have.

(And sorry 4 my english 8)7 )

• Priet

Priet

I don't have any troubles burning CD-R's at 24x. I'm using Philips or Sony 48x certified discs and Nero or BlindWrite Suite.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
This is a Dutch forum, not an English forum. Even though you're Spanish you managed to register on this board, while the rules and the register-form is Dutch. You should at least be able to read Dutch.

Terug naar Nederlands dus svp. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 19-02-2004 22:05 ]

• Priet

Priet

Ok: Ik heb geen problemen met het branden van CD-R's op 24x. Ik gebruik Philips of Sony gecertificeerde schijfjes en Nero of BlindWrite Suite.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY LAST POST

1.- I have no idea of Dutch (I could register on this forum 'cause words like Username, Password, Smilies, Signature, Bookmark, are understandable for everyone, even not dutch like me). I have no idea what does any ducth word means (sorry). }:O

2.- I posted my problems here 'cause it's the only place I've found information 'bout Aspire 2001. You'd be sure that if I'd found any spanish or english forum I won't be here, 4 sure (I don't understand anything on the rest of the posts) :?

3.- I just came looking for some help, but now I see English is a big problem here. OK. I won't disturb you anymore :X

4.- Although, if anyone has sometime any question 'bout this notebook, i'd help the best way I can (that includes the languages I speak: spanish or english, no problem). 4 any question or suggest, just have to visit my web and check the Contact section.

Thank u very much to all whom didn't care to understand & help me, even not posting in dutch _/-\o_

Respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in een review van de 2003WLMi :'( op http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=465&head=36
word geschreven over het probleem dat door de afstand tussen het toetsen bord en de rand je armen hier opliggen en niet je polsen. waardoor de houding vervelend kan zijn bij het typen.

The keyboard itself isn’t the problem; it’s the sheer size of the notebook itself. The chassis is so large that when you’re typing, you’re not resting the heels of your hands, or even your wrists on the area in front of the keyboard. No, with this notebook I ended up with the ends of my forearms resting on the front of the chassis, making it virtually impossible to type. The only other option was to hover my hands above the keyboard, but with no support for my arms this soon got tiring

Zijn er mensen die dit ook als een probleem ervaren of vinden dat het wel mee valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb al 3 2001WLCi's gezien met hetzelfde probleem, namelijk dat het toetsenbord soms niet goed reageert. Je drukt een toets in en er gebeurt gewoon niets zegmaar. Dit gebeurt niet de hele tijd, maar wel regelmatig, zeker als je een tekst aan het typen bent. Iemand anders ervaringen met dit probleem?

Ik heb 1 notebook al om laten ruilen, maar de 2e heeft het probleem ook (wel in iets mindere mate gelukkig), en een persoon met dezelfde notebook heeft het probleem dus ook...

[ Voor 9% gewijzigd door Moartn op 05-03-2004 00:45 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 00:00:
in een review van de 2003WLMi :'( op http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=465&head=36
word geschreven over het probleem dat door de afstand tussen het toetsen bord en de rand je armen hier opliggen en niet je polsen. waardoor de houding vervelend kan zijn bij het typen.

The keyboard itself isn’t the problem; it’s the sheer size of the notebook itself. The chassis is so large that when you’re typing, you’re not resting the heels of your hands, or even your wrists on the area in front of the keyboard. No, with this notebook I ended up with the ends of my forearms resting on the front of the chassis, making it virtually impossible to type. The only other option was to hover my hands above the keyboard, but with no support for my arms this soon got tiring

Zijn er mensen die dit ook als een probleem ervaren of vinden dat het wel mee valt
Ik heb er geen last van, had 't ook niet opgemerkt eigenlijk. Het toetsenbord typt erg fijn en dat je met je halve armen op dat ding steunt is ook weer wat overdreven. Het scheelt niet veel met andere laptops.

Trouwens is het sowieso beter om 'de polsjes omhoog' te doen tijdens het typen (ik hoor het mijn lerares blindtypen nog schreeuwen) ipv je polsen te laten steunen op het toetsenbord of bureau.

Dan even mijn eigen probleempje: bij het opstarten krijg ik de tekst 'Aspire 2000' niet meer te zien in het LCDtje! Geen idee hoe dat zo gekomen is. De tijd wordt nog wel weergegeven. Zou een BIOS update helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een probleem met mn toetsenbord als ik aan het gamen ben,
bv bij fifa 2004, dan begint het poppetje ineens naar een kant te lopen en krijg ik
hem met geen mogelijkheid de andere kant op....wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows doet het niet meer op mijn acer aspire 2001. Nu wilde ik graag windows er opzetten via de recovery cd's. Wordt hierdoor de d:\ partitie ook geformateerd? Ik heb nl. vanalles van school op de d:\ partitie staan en mag deze echt niet kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Dan zou ik er maar vanuit gaan dat 'ie alles wist en een backup maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus een andere windows versie er naast geinstalleerd. Via deze windows versie heb ik de bestanden gebackuped. Om te voorkomen dat hij weer crashed wat nu al 2 keer is gebeurd, wilde ik alle partities verwijderen en dan windows er opnieuw op zetten, zodat alles weer als nieuw was.

Dit heb ik gedaan. ik heb windows xp geinstalleerd (een gewone win xp cd). Er stonden drie partities: een c schijf die je ook in windows kan zien, deze was 27 gb. Ook was er een d schijf deze was in windows te zien en was 10 gb. Er was ook een derde partitie die niet in windows te zien was, Ik heb alle partities verwijderd. Ik vermoed dat ik dit niet had moeten doen. Waarschijnlijk is dit de acer arcade partitie oid. Ik heb toen weer 2 partities aangemaakt een c van 10 gb en een d van 30 gb en installeren maar.

Maar toen ik dus windows erop had zitten gebeurde er niets tijdens het booten. Ik heb toen de windows xp cdrom er weer in gedaan en toen ik in het partities gedeelte kwam stond er 1 schijf van 6 gb. Er was ook geen ongepartitioneerde ruimte. Deze partitie heb ik verwijderd.

Ik kreeg toen het vermoeden dat ik die 3e partie (acer arcade) beter niet had kunnen verwijderen. Ik heb toen besloten om maar met de recovery cd's aan de gang te gaan. Eerst de system cd erin doen. Dan zegt hij doe de revovery 1 disk erin, dan laad hij en zegt hij doe toch de instand on arcade er maar in. Dan start hij opnieuw op en start hij de arcade cd. Dan kom je in zo'n installatie schermpje en ging hij de iomp oid installeren. Hierna ging hij weer rebooten en ging hij moet je de system cd er weer in doen. Dan zegt hij doe recovery cd er weer in. Toen ging hij alles installeren en moest ik op een gegeven moment recovery disk 2 erin doen. toen alles klaar was dacht ik dat ik zo langzamerhand wel in windows kon. Maar nee hoor hij zei dat er niets op de harde schijf stond.

Toen de gewone xp cd er maar eens in drukken. En bij het partitie gedeelte stond weer dat er een schijf van 6 gb was en geen ongepartitioneerde ruimte terwijl er echt een hd van 40 gb in zit.

Toen de system disk er maar weer in. hij zei doe de recovery disk er maar weer in. na ff laden zei hij doe de instand on arcade disk er maar in. toen weer opnieuw starten. het instand on arcade installatie menutje komt weer en hij zegt: Restore IOMP form z:\IOMP1A01.IMG Fail !!
target partition is nog IOMP !!

Dit proces heeft zich zo ongeveer 3 keer herhaald. En weer system disk erin dan weer instand arcade dan weer recorvery dan weer zus dan weer zo. Telkens als ik de gewone xp cd erin doe krijg ik een schijf van 6 gb te zien. Die schijf van 6 gb heb ik ook al eens verwijderd en alles opnieuw geprobeerd. Maar als ik weer in windows kom krijg ik weer die 6 gb schijf te zien.

Maar ik kom er dus niet echt uit.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder de laptop uit het raam te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, moeilijk te zeggen wat er nou mis gaat. Ik zou toch nog eens de hele harde schijf leeggooien bijv. via een knoppix cd of via een eigengemaakte bootable cd met dos 7 ofzo erop en kijken of je dan met dos/knoppix 1 partitie kan maken van 40Gb en dat ook zo te zien krijgt na een herstart. Denk er ook aan de partitie actief te maken anders wordt er niet van geboot. Daarna windows XP installeren. Ik heb in het begin ook eens alle partities gewist maar het terugzetten via de recovery cd's ging (afgezien van de vele cd wisselingen) prima. Ook WinXP Pro los installeren ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 3e partitie weer aan de praat gekregen. de acer instand arcade partitie. Ik controleerde het me tde windows xp boot cd en de partities klopten weer. Maar echter kwam er 3 uur na de installatie een blauw schrem.

Ik wilde windows opnieuw installeren, omdat ik steeds blauwe schermen krijg. Als ik deze blauwe schermen krijg, krijg ik ze ook tijdens de eerste keer dat windows opstart. Hierna wil windows niet meer booten. Ik heb nu 3 keer windows geinstalleerd en krijg binnen 5 uur nadat windows is geinstalleerd een blauw scherm. In het laatste blauwe scherm staat.

disable or uninstall any antivirus, defrag of backup utils. Check your hd config, check updated drivers. run CHKDSK /F to check for hd corruption and restart pc.

Na deze restart krijg ik een zwart beeld met een knipperende cursor.

Is de harde schijf misschien kappot?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet helemaal duidelijk of je nu een schone windows install hebt gedaan (en welke versie dan home of pro) of dat je de voorgeinstalleerde versie gebruikt. Misschien ook nog even kijken of je BIOS up-to-date is en ook windows update uitvoeren.
Natuurlijk nog een uitgebreide schijfcontrole uitvoeren.
Mocht je een schone windows install hebben gedaan welke drivers heb je dan geinstalleerd van Acer. Hieronder een lijstje wat ik gedownload en geinstalleerd heb. Hiermee werkt m'n notebook al een maand of meer 24/7 zonder problemen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
17-02-2004  10:14         1.228.552 80211b.zip
28-01-2004  20:00        44.784.765 arcade.zip
28-01-2004  20:01        21.433.127 vga.zip
28-01-2004  19:54        18.744.806 audio.zip
28-01-2004  19:58           633.097 BIOS - c132103w.zip
28-01-2004  19:55        20.215.057 bluetooth.zip
28-01-2004  19:55           187.351 cardbus.zip
28-01-2004  19:57         5.188.936 cardread.zip
28-01-2004  19:56         2.861.037 chipset.zip
28-01-2004  20:01        19.089.273 hotfix.zip
28-01-2004  19:57         2.126.581 lan.zip
17-02-2004  10:14           652.566 launmgr.zip
28-01-2004  19:56           668.071 modem.zip
17-02-2004  10:25        14.718.494 proset.zip
28-01-2004  19:59         6.633.648 touchpad.zip

Je kan ook nog proberen om via de WinXP recovery console (vanaf een windows xp bootable cd) de commando's fixmbr en fixboot uit te voeren (om je opstart probleem met zwart scherm en knipperende cursor te verhelpen).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows xp professional (losse windowsversie) naast de eerste installatie van mijn acer windows(windows home met drivers is dat dus). Ik kreeg nl. een keer een blauw scherm (niets deed het meer) in de eerste installatie en wilde niet alles kwijt raken. Daarom heb ik de windows xp professional ernaast geinstalleerd (niet de recovery disks want dan raak je alles kwijt). Ik heb toen de d schijf via het netwerk naar mijn vaste pc gekopieerd.

In deze windows xp professional versie die ik ernaast had geinstalleerd kreeg ik ook een blauw scherm. Ook tijdens het opnieuw opstarten weer een blauw scherm en daarna het zwarte scherm met de cursor.

Ik heb toen alle partities verwijderd via de windows xp installatie. c, d en acer arcade partitie van +- 90 mb. Toen weer windows installeren. Tijdens de installatie start hij opnieuw op. Maar dat opnieuw opstarten verliep niet goed, omdat de arcade partitie was verwijderd.

Hierna heb ik zitten kloten met de recovery cd's omdat ik de d: toch had gebackuped. Dit is in een aantals posts terug beschreven.

Ik heb windows xp professional er weer op gekregen door hem gewoon maar weer eens te booten. In het partitie venster stond de arcade partitie van 90 mb er weer. Ook klopte de rest, er was nl. in totaal 40 gb. Ik heb dus windows xp weer opnieuw geinstalleerd.

Maar helaas kreeg ik na 3 uur na de installatie weer een blauw scherm. Tijdens het opnieuw opstarten weer een blauw scherm. Daarna weer het zwarte scherm met de cursor.

Na de windows xp profesional cd weer te booten, krijg ik in het partitie venster weer 1 partitie van 6 gb te zien zonder ongepartitioneerde ruimte.

Ik ben nu knoppix aan het downloaden en zal morgen eens kijken of ik alle partities kan verwijderen en dan 1 grote kan maken.
ook ga ik nu nog ff die fixboot en fixmbr testen.

Ik heb trouwens voor de windows xp professional de drivers van de ftp van acer gedownload en geinstalleerd. met als vga drivers de omega's. Maar ik zo'n vermoeden dat het niet aan de drivers ligt.
De bios update heb ik niet gedaan, maar daar zal het ook niet aan liggen.

Is die 6 gb schijf niet de schijf waar de acer windows xp home installatie bestanden op stonden tijdens de allereerste keer opstarten? Toch raar dat ik die schijf steeds terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik zit ook met een probleempje met de aspire 2001.

Paar maand geleden aangeschaft. Tot enige tijd geleden werkte hij perfect.
Ik heb nadat ik hem heb aangeschaft winxp home eraf gehaald, en prof erop gezet. Ook de acer partitie heb ik verwijderd omdat ik die eigenlijk toch niet nodig heb. Nu heb ik er een heletijd goed mee kunnen werken, maar tot voorkort doet de cd-rw/dvd speler raar. Ik kan wel dvd´s afspelen maar geen cd´s. Zowel orginele als gebrande. Nu heb ik alle update/drivers van de acer site gehaald. dus aan de drivers zal het ook niet liggen lijkt me...
Als ik bij de divice manager kijk, staat het secondary ide kanaal (waar lijkt mij de cdrw/dvd combo op moet zitten) op ultra dma mode 2. Lijkt me ook goed?!?

Ik heb gezocht op google en hier op GoT maar niks kunnen vinden, kan ik hem nu het beste opsturen? of ligt het aan xp pro?

Iemand enig id waar het aan kan liggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt je CDRW drive ook niet met een bootable cd-rom ? (bijv. de WinXP installatie CD of een Knoppix CD) Als je notebook wel wil starten vanaf een bootcd dan heeft het zin om verder te zoeken of er een probleem is met WinXP Pro. Misschien heb je er dan wat aan om je instellingen te vergelijken met wat ik heb staan in WinXP Pro NL
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Klasse: IDE ATA/ATAPI-controllers
Apparaat: Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
Geheugen: [FEBFFC00 - FEBFFFFF]
     I/O: [00001100 - 0000110F]

Apparaat: Primair IDE-kanaal
IRQ: [00000014]
I/O: [000001F0 - 000001F7]
I/O: [000003F6 - 000003F6]
Apparaat: Secundair IDE-kanaal
IRQ: [00000015]
I/O: [00000170 - 00000177]
I/O: [00000376 - 00000376]

Op het secundaire IDE-kanaal staat bij mij ook Ultra DMA Mode 2
aan bij de huidige overdrachtsmodus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is nu opgelost. Ik heb de gratis boot cd www.ultimatebootcd.com gedownload. Ik heb alles van de harde schijf afgegooid via een hd wipe programa en toen de recovery cd's gebruikt en het werkte. Er was denk ik iets mis met de partition table oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze laptop wat te sjouwen, hij is wel 3 kilo zwaar, maar dat is vrij gem lijkt me, kan een eigenaar mij vertellen of het wat te doen is? Ik wil hem gaan gebruiken voor de opleiding Technische Informatica. Dus ik zal veel moeten lopen op school. Ik ben niet bang voor een beetje gewicht, maar het moet niet irritant worden. BvD voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hij is prima te dragen... Veel notebooks zijn dikker en zwaarder iig...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Op de Taiwanese service site van Acer is inmiddels BIOS 1.05 verschenen.
http://stkts.sertek.com.t...5&ExpandView&catex3rd=412
Changelist:

1. Implement ACER INT15 Wireless LAN detection.
2. Update Micro code for Dothan A2 CPU.
3. Change EC BIOS.

Voor wie er ook in is geïnteresseerd. Jammer genoeg nog steeds geen USB Boot toegevoegd aan BIOS.

Iemand trouwens al een idee waar het BT module geplaatst moet worden, voor zover er aan is te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah neue BIOS, cool

God mag weten wat die changes zijn EC, en die Wlan.
En ik kan er dus nu ook een andere CPU in plakken ??

BT device is denk ik een MiniPCI kaart.
Maar dan heb je weer geen WLAN.
Maybe is de BT versie een met een MiniPC card met BT en WLAN.

Tja USB boot, ach zolang de CD unit werkt, maakt het mij niet veel uit.

Is er al een firmware voor de dvd/cd unit ivm regio c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Staan die BIOS updates ook ergens op de ACER site? 'k heb ze nergens kunnen vinden daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:06:
Ah neue BIOS, cool

God mag weten wat die changes zijn EC, en die Wlan.
En ik kan er dus nu ook een andere CPU in plakken ??

BT device is denk ik een MiniPCI kaart.
Maar dan heb je weer geen WLAN.
Maybe is de BT versie een met een MiniPC card met BT en WLAN.

Tja USB boot, ach zolang de CD unit werkt, maakt het mij niet veel uit.

Is er al een firmware voor de dvd/cd unit ivm regio c.
Vaak zitten bij laptops de processors erop gesoldeerd. Dus die andere processor erop plakken gaat niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Ik had begrepen dat dit soort cpu's gewoon in een socket zitten.
Ik vraag me af of er al iemand dit notebook als uit elkaar gehaald heeft.
Op het werk hebben we nu Compaqs NX7010 gekregen, zelfde scherm en de opbouw ziet er bijna gelijk uit. Ook de plekken waarop de hd, het geheugen en het mini pci slot zijn gelijk. Van dat type heb ik het toetsenbord eraf gehad en daar zit in ieder geval een geheugenslot en nog één of ander vage socket. Ik vermoed dat dat weleens de BT module kan zijn, stond er wel niet op maar het modem en netwerk zitten over het algemeen gesoldeerd op het moederbord.

(edit) BT module aansluiting gevonden !!!! Onder het batterij compartiment zit een los stekkertje en 2 schroefbusjes. In de Compaq NX7010, zelfde moederbord, word als module de ActionTec BTM200 gebruikt.
Al even naar op zoek geweest maar is lastig aan te komen. Iemand een idee?

[ Voor 20% gewijzigd door regmaster op 19-03-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook mijn Acer Aspire 2001WLCi binnen gekregen! Woei! Wat een ontzettend geil apparaat zeg, te gek! :*) O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou hier de beste keuze zijn tussen de acer 2002wlci of de 2003wlmi bijde met 1,6 ghz centrino.

de 2002wlci heeft dus 1 reepje 521 mb geheugen en 60 gig 7200 rmp harde schijf. en de 2003wlmi 2x 256 mb en 60GB ATA/100 verder zijn ze identiek (volgens mij)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1940

Acer Aspire 2002WLCI Centrino 1,6 60GB 7200RPM 1 x 512MB DVD/CDRW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN.

Acer Aspire 2003WLMI Centrino 1,6 60GB 512MB DVD-RW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:26:
wat zou hier de beste keuze zijn tussen de acer 2002wlci of de 2003wlmi bijde met 1,6 ghz centrino.

de 2002wlci heeft dus 1 reepje 521 mb geheugen en 60 gig 7200 rmp harde schijf. en de 2003wlmi 2x 256 mb en 60GB ATA/100 verder zijn ze identiek (volgens mij)

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1940

Acer Aspire 2002WLCI Centrino 1,6 60GB 7200RPM 1 x 512MB DVD/CDRW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN.

Acer Aspire 2003WLMI Centrino 1,6 60GB 512MB DVD-RW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN
Ook heeft de 2003 een dvd brander en de 2002 een cd-rw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik vandaag of morgen ook de aspire 2001 Wlci binnnen.
Nu zit ik met 1 vraag: Is die acer arcade ding (of hoe dat ding ook mag heten) nou echt handig? gebruiken mensen het veel?

Ik ga de laptop niet als standalone dvd speler gebruiken, en een mp3 speler voor in de trein heb ik al.

Want als ik hem binnen heb zit ik er aan te denken om er direct win xp pro op te zetten. en dan alle andere partities eraf te gooien.

Of zijn dan die functie buttons van dat arcade ding ook niet meer te gebruiken in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De arcade mode gebruik ik nooit.
Ik heb op mijn XP pro gewoon Windvd gezet.
De partitie met arcade heb ik wel laten staan overigens.

En met wat registry hacken kan je de buttons zelf configureren.
Bij mij zit op de stop button nu UltraEdit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze laptop net besteld :9 ben benieuwd.. ik krijg hem van de week :) ben benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Longhorn draait er erg fijn op......... 8)

Btw iwe heeft die nieuwe bios er al op gezet, ik durf het niet want misschien boot ie niet meer. En wat doet die bios dan allemaal precies? Ik kan het nergens terugvinden.... :?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel een beetje tussen de 2001 en de 2003. Ik vind het zonde dat je de 2003 niet zonder dvd brander hebt, die heb ik namelijk niet nodig. Is de 1,6 eigenlijk veel sneller dan de 1,4? of is dat te verwaarlozen. Wat ik met ook afvroeg, in de 2001 zit een 40 gig harde schijf, is die net zoals in de 2003 7200 rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:32:
ik twijfel een beetje tussen de 2001 en de 2003. Ik vind het zonde dat je de 2003 niet zonder dvd brander hebt, die heb ik namelijk niet nodig. Is de 1,6 eigenlijk veel sneller dan de 1,4? of is dat te verwaarlozen. Wat ik met ook afvroeg, in de 2001 zit een 40 gig harde schijf, is die net zoals in de 2003 7200 rpm?
De 40 gb schijf in de 2001 is een 4200 rmp schijf.
de 1.6 is 14% sneller dan de 1,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik heb ff gezocht bij seagate op de harde schijf en ik kwam op deze pagina terecht:

http://www.seagate.com/cd...detail/0,1081,593,00.html

Volgens mij een 5400 rpm schijf met 8 mb cache speciaal voor laptops.

We hebben hier en 1.4 en een 1.6 en ik moet zeggen dat het verschil pas tot uiting komt met het draaien van zware apps.

Als je geld teveel hebt zou ik voor de 1.6 gaan en als je gewoon een lekkere laptop wilt met internetten brieffie tikken en een leuk gamepie spelen is de 1.4 snel genoeg.

Wie heeft die bios nou installed? Ik heb em hier klaarstaan maar ik durf het (nog) niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ik denk dat ik dan voor de 2001 ga, ik gebruik hem toch hoofdzakelijk voor internet, office en macromedia. Af en toe een spelletje en dat was het wel.

In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nog steedts te wachten op m'n latopie .. als het goed is krijg ik hem vandaag spannend!

Vanavond zal ik hier mijn eerste ervaringen posten!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn acer aspire 2001 voor het eerst opstarte, zag ik direct een dode pixel zitten. Ik baalde er vet van.

Nu, drie maanden later, doet de dode pixel het weer. Op een geven moment dacht ik: "Waar is mijn dode pixel nu?". Dus dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb hem eindelijk ontvangen en tot nu toe werkt ie super.
Het uiterlijk vind ik super mooi! maar dat is persoonlijk, hij is zeer stil alleen tijdens het opstarten hoor je de fan even aan slaan.

Verder heb ik eigenlijk nog weinig uitgeprobeerd(geen tijd) zodra ik er wat meer achter heb gezeten zal ik nog wat meer ervaringen posten. Als iemand vragen heeft, ik volg dit topic dus vraag gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het typen voodoo3, ik heb gelezen in reviews dat het toetsenbord klotehoog zit en dat je daardoor niet lekker je handen kunt laten rusten. Ik moet straks veel typen (programmeren) dus vertel aub wat je er van vind. BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt inderdaad wat hoger dan bij de andere acer laptops. Ik vind het persoonlijk niet storend. De reden dat de toetsen wat hoger liggen is dat er een schitterend display te zien is.

Ik vind het eigenlijkwel fijn dat het iets hoger ligt mij polsen leunen volledig op de laptop.

Ik heb trouwens 1 minpuntje gevonden B) de dvd-combo drive maakt redelijk wat lawaai.

De accutijd blijkt uit mijn eerste ervaring op meer dan 4 uur te liggen

Het geluid is echt zeer goed er komt niet zo'n koektromel geluid uit. Gewoon een mooie sound!

Infrarood werkt ook goed :) Deze laptop voldoet precies aan de eisen die ik heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:29:
het ligt inderdaad wat hoger dan bij de andere acer laptops. Ik vind het persoonlijk niet storend. De reden dat de toetsen wat hoger liggen is dat er een schitterend display te zien is.

Ik vind het eigenlijkwel fijn dat het iets hoger ligt mij polsen leunen volledig op de laptop.

Ik heb trouwens 1 minpuntje gevonden B) de dvd-combo drive maakt redelijk wat lawaai.

De accutijd blijkt uit mijn eerste ervaring op meer dan 4 uur te liggen

Het geluid is echt zeer goed er komt niet zo'n koektromel geluid uit. Gewoon een mooie sound!

Infrarood werkt ook goed :) Deze laptop voldoet precies aan de eisen die ik heb!
Bij mij werkt de infrarood niet goed. Hij vind mijn telefoon pas na een minuut en hij ligt er na een halve minuut weer uit.

Bij mensen uit mijn klas werkt de infrarood van mijn telefoon wel. Het ligt misschien aan de instellingen van mijn infrarood.

Hoe heb jij je infrarood ingesteld in de bios en in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:50:
[...]

Bij mij werkt de infrarood niet goed. Hij vind mijn telefoon pas na een minuut en hij ligt er na een halve minuut weer uit.

Bij mensen uit mijn klas werkt de infrarood van mijn telefoon wel. Het ligt misschien aan de instellingen van mijn infrarood.

Hoe heb jij je infrarood ingesteld in de bios en in windows?
Ja ik heb de instellingen van het infrarood flink aagepast ik heb de snelheid van 4mbps naar 1 mbps of zelfs 500kbs gezet toen werkte het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:40:
[...]

Ja ik heb de instellingen van het infrarood flink aagepast ik heb de snelheid van 4mbps naar 1 mbps of zelfs 500kbs gezet toen werkte het perfect
Hij doet het nu. Bedankt.

Ik heb even in windows de snelheid verlaagd en ik legde mijn telefoon ernaast en hij deed het meteen. Ook bleef de verbindng goed. Nu ga ik oxigen phone manager maar een installeren. tnx m8!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:10:
[...]

Hij doet het nu. Bedankt.

Ik heb even in windows de snelheid verlaagd en ik legde mijn telefoon ernaast en hij deed het meteen. Ook bleef de verbindng goed. Nu ga ik oxigen phone manager maar een installeren. tnx m8!!
ik denk dat de telefoon er gewoon niet snel genoeg voor is! In ieder geval op deze manier werkt het super goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Ik heb dus de nieuwe bios installed die van de taiwanese site en ik moet zeggen dat tot nog toe geen verschil merk, maar goed misschien komt dat nog wel.

Dit zijn de verschillen:

1. Implement ACER INT15 Wireless LAN detection.
2. Update Micro code for Dothan A2 CPU.
3. Change EC BIOS.

Als ik nog verschillen merk horen jullie te wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Zijn die (en eerdere) BIOS updates ook op de Acer site te downloaden? Ik kan ze niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op 28 maart 2004 @ 13:56:
Zijn die (en eerdere) BIOS updates ook op de Acer site te downloaden? Ik kan ze niet vinden...
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_2000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik de channel range van de wifi nic kan veranderen van 1-11 naar 1-14? ik kan nu niet op netwerken komen die bijv op channel 12 zitten omdat ie niet verder gaat dan 11 (Amerikaanse standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Heb je de Intel ProSet netwerkdrivers geïnstalleerd? Daar zit een tool bij waar het misschien mee kan worden ingesteld. Zeker weten doe ik het niet, ik heb de mogelijke instelling niet zo grondig doorgeplozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de bleutooth kan activeren op de aspire 2001. Ik heb al gelezen dat het helemaal niet werkt. Wat moet je doen om het wel te laten werken?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Een bluetooth-module erin laten bouwen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard zit er geen bluetooth op je kunt echter wel een bluetooth kaart er voor bestellen, de knop (de blauwe) zal dan ook gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:10:
Weet iemand hoe je de bleutooth kan activeren op de aspire 2001. Ik heb al gelezen dat het helemaal niet werkt. Wat moet je doen om het wel te laten werken?
Prima, welke? En kan je het zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Priet schreef op 31 maart 2004 @ 20:02:
Heb je de Intel ProSet netwerkdrivers geïnstalleerd? Daar zit een tool bij waar het misschien mee kan worden ingesteld. Zeker weten doe ik het niet, ik heb de mogelijke instelling niet zo grondig doorgeplozen :)
Jup ik heb ProSet 7.1.0.0 geinstalleerd maar kan nergens een country of channel range setting vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk iemand opgevallen dat er een nieuwe (krachtigere) versie van deze laptop uit is?

Aspire 2023WLMI Centrino 1,6 60GB 512MB DVD-RW ATI 9700 128MB VGA 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN 54Mbps

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2449 ...

Sounds impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:46:
Is het eigenlijk iemand opgevallen dat er een nieuwe (krachtigere) versie van deze laptop uit is?

Aspire 2023WLMI Centrino 1,6 60GB 512MB DVD-RW ATI 9700 128MB VGA 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN 54Mbps

Sounds impressive.
ja :) alleen lag deze niet in mijn budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:46:

Sounds impressive.
Eigenlijk de 2003 maar dan met radeon 9700 ipv 9200. Deze kan concureren met de asus m6000 op grafisch gebied. Een goede zet van acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort hoor ik soms zo'n irritante hoge toon :( ,..toontje komt van ongeveer rechtsboven van de keyboard. Las ergens dat je de energiestand op laptop moest zetten..

Maar ik hoor het nog steeds :'( Ik wordt er horendsdol van..

Ben ik de enige die zo'n gevoelig oor heeft of zijn er meerdere lotgenoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 23:22:
Sinds kort hoor ik soms zo'n irritante hoge toon :( ,..toontje komt van ongeveer rechtsboven van de keyboard. Las ergens dat je de energiestand op laptop moest zetten..

Maar ik hoor het nog steeds :'( Ik wordt er horendsdol van..

Ben ik de enige die zo'n gevoelig oor heeft of zijn er meerdere lotgenoten?
Ik heb het tot nu toe 2 keer gehoord. Maar het is vanzelf weg gegaan toen ik hem uit zette. Het leek wel alsof het uit dat koel roostertje aan de rechter zijkand kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat 105 bios nu ook al een 3 week geloof ik draaien.
Ik merk geen verschil, misschien dat me WiFi aanmelding wat trager gaat
maar dat kan ook een instelling zijn van de driver set. Of je laat het WiFi
gebeuren over aan Windows, of je laat het over aan de Intel Pro driver set.

Verder geen verschil gemerkt, niet positief niet negatief.

Ik zoek alleen nog naar een firmware voor die DVD/CDRW unit mbt
de regio code.

En ik zal me eens verdiepen in die Compaq versie van deze laptop.
Mijn dank voor degeen die dat onderzocht heeft !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem net besteld nu maar wachten en veel veel kofie :) en trouwens al iemand ut2004 er op geprobeert te spelen?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.