Krasgevoeligheid: na die anderhalve maand dat ik 'm heb zit er nog niet één krasje op (ook niet op de deksel). Misschien omdat ik er zo zuinig op ben. Maar aan de andere kant is een krasje snel gemaakt.
Geluid: Extreem goed

Dat komt door de subwoofer, als je die uitzet komt er niet veel beter geluid uit dan bij andere laptops. Maar die subwoofer maakt érg veel goed!
Scherm: De horizontale kijkhoek is enorm. Als er mensen om me heen staan als ik erop aan het werk ben hoor ik geregeld de opmerkingen 'jeetje, zelfs hier kan ik het nog heel goed zien' en 'heeft dat ding wel een kijkhoek joh?!'. Verticaal is het wat minder, maar voor zover ik weet beter dan bij andere laptopschermen. Specificaties van de kijkhoeken kunnen op de Acer site gevonden worden, tijdens de demo.
De resolutie is 1280x800. Erg fijn voor het dagelijkse codeerwerk wat ik erop doe. Echt ideaal dat je ook langere regels op je scherm blijft zien. Ook bij het werken in Windows met verschillende vensters naast elkaar kan het goed van pas komen.
VGA uitgang: Ik had de verkeerde kabel gekocht (

) dus ik heb die uitgang nog niet kunnen proberen.
TV-out Heel goed! Haalt het wat scherpte betreft niet bij de tv-out van m'n Matrox G400 maar de tekst van bijvoorbeeld het Start Menu is nog steeds goed te lezen. En het beeld bij DVD's is harstikke goed, ik zou niet kunnen zien dat het beeld er door een laptop ipv een DVD-speler uit wordt gegooid.
Harde schijf: Aantal toeren weet ik niet (kun je dit ergens opvragen?) maar de schijf is redelijk stil. Bij het lezen hoor je 'm niet, maar bij het schrijven hoor je 'm heel zachtjes ratelen. M'n Seagate Baracuda IV (ofzo

, iig die zogenaamd 'enorm stille schijf van Seagate' maakt meer lawaai als die gaat schrijven).
Stilte: Doordat het gebaseerd is op het Centrino platform zal de laptop niet warmer dan handwarm (en dan overdrijf ik nog) worden. Daardoor is er geen actieve koeling nodig. De enige keer dat bij mij de fan aanslaat is tijdens het spelen van spelletjes en eens in de 30 minuten als het energiebeheer staat ingesteld op 'Altijd aan' gaat het fannetje 20 seconden draaien. Het nut daarvan ontgaat me een beetje

Als de fan niet draait hoor je de laptop totaal niet! Ik zet 'm nog wel eens 's nachts aan om wat te downloaden (

) en ik kan absoluut niet slapen als ik iets op de achtergrond hoor ratelen of zoemen. Maar als deze aanstaat zoem ik met het grootste gemak naar dromenland

0 Decibel
[
Voor 8% gewijzigd door
Priet op 14-01-2004 23:33
]