"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
das mooi om te horen.. aangezien ik vooral door de looks voor deze laptop ben gevallenPriet schreef op 03 april 2004 @ 19:51:
Yep, en 't draait best goed
Zet de resolutie op 1280x800 en de details gewoon standaard (dus niks aan veranderen) en je haalt 30-40fps
Verwijderd
Verwijderd
Kijk in de pricewatch waar hij het goedkoopst is. Als het meerdere shops zijn moet je degenen met de hoogste cijfers in de shopsurvey kiezen.Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 14:54:
Ik ben ook vanplan binnenkort deze laptop aan te schaffen, maar ik weet eigelijk nog niet zo goed waar. Ik dacht er aan om hem bij Pcsnel.nl te halen, maar heeft iemand van julie misschien ervaring met deze shop (hij staat niet tussen de shop serveys), of kunnen julie me een ander aanraden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:58 ]
Tadaaa: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3146Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 14:54:
Ik ben ook vanplan binnenkort deze laptop aan te schaffen, maar ik weet eigelijk nog niet zo goed waar. Ik dacht er aan om hem bij Pcsnel.nl te halen, maar heeft iemand van julie misschien ervaring met deze shop (hij staat niet tussen de shop serveys), of kunnen julie me een ander aanraden?
Ik heb mijn laptop hier ook gekocht en ben erg te spreken over de zaak. Ze helpen je goed (ik heb mijn laptop opgehaald) en nemen gewoon even de tijd voor je, wel zo prettig
Verwijderd
Mja, ik zag em ook netPriet schreef op 05 april 2004 @ 15:14:
[...]
Tadaaa: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3146![]()
Ik heb mijn laptop hier ook gekocht en ben erg te spreken over de zaak. Ze helpen je goed (ik heb mijn laptop opgehaald) en nemen gewoon even de tijd voor je, wel zo prettig

Is het bij deze shop trouwens ook mogelijk om er bijv een grotere hardeschijf en een 1.6 ipv. een 1.4 pentium m in te laten zetten? Of hebben ze alleen het standaard model?
Verwijderd
Ik heb er intotaal 2 besteld, goede service korte levertijden echt een goede shop!Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 14:54:
Als iemand nog pics wil dan hoor ik het graag
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 15:42 ]
Verwijderd
ben ook van plan deze laptop te gaan kopen, maar wat zou je zelf kiezen tussen deze 2 versie. (Acer - Aspire 2003WLMi / LX.A1405.034 en Aspire 2023WLMI Centrino 1,6 60GB 512MB DVD-RW ATI 9700 128MB VGA 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN 54Mbps)
De enige vershill is eingenlijk de videokart, de twede hebt 128 en de eerste hebt maar 64. maar het schelt wel qua prijs ongeveer 200 euro van elkaar. Ik game niet zo heel erg veel, maar gebruik alleen maar voor autocad en andere 3d bewerkingen. Met 64 mb video is toch wel genoeg? of kun je het beste toch die met 128 mb kiezen?
ronaldo,
iig mijn capslock led brand nu af en toe en dan moet ik een technisch tikje geven en dan gaat ie weer uit.. heel raar dus..
kent iemand dit probleem ook?
verder zeer tevreden op de vette vingers na dan wat erg zichtbaar is..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Inderdaad vette vingers zie je er inderdaad veel op. EN om op de capslock terug te komen, die springt bij het minste of geringste aan, tenminste dat is bij mij zo.. IK heb er niet heeel veel last van. Verder blijf ik zeer tevredenReseTTim schreef op 08 april 2004 @ 00:42:
ik heb dus ook deze laptop als sinds 5 januari![]()
kon hem helaas niet op 2 jan. krijgen
iig mijn capslock led brand nu af en toe en dan moet ik een technisch tikje geven en dan gaat ie weer uit.. heel raar dus..
kent iemand dit probleem ook?
verder zeer tevreden op de vette vingers na dan wat erg zichtbaar is..
/me bedenkt zich dat ie nog pic's moet uploaden
Groet,
Willem
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Verwijderd
Verwijderd
Groet,
Willem
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Verwijderd
- Mooi design!
- Kan er op gamen
- Kan Office applicaties mee draaien
- Kan er lang mee werken zonder netstroom
- Werkt fijn
- Groot scherm
Dit is voor mij belangrijk.. ik denk dat iedereen andere eisen stelt.! Maar 'luister' naar je eigen eisen.. dat is het belangrijkst denk ik!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 15:48 ]
Verwijderd
het schijnt een seagate te zijnVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:33:
Hmmm, ik heb ff gezocht bij seagate op de harde schijf en ik kwam op deze pagina terecht:
http://www.seagate.com/cd...detail/0,1081,593,00.html
Volgens mij een 5400 rpm schijf met 8 mb cache speciaal voor laptops.
We hebben hier en 1.4 en een 1.6 en ik moet zeggen dat het verschil pas tot uiting komt met het draaien van zware apps.
Als je geld teveel hebt zou ik voor de 1.6 gaan en als je gewoon een lekkere laptop wilt met internetten brieffie tikken en een leuk gamepie spelen is de 1.4 snel genoeg.
Wie heeft die bios nou installed? Ik heb em hier klaarstaan maar ik durf het (nog) niet aan...
Verwijderd
En dat lijkt mij ook een goed idee want ik zou deze machine niet graag als dagelijkse werkbasis willen gebruiken! :
- mijn 'oeroude' MSI KT Turbo2 met een AthlonXP 2100+ (proc 1.5jr oud, toen 65 euro...) loopt deze Pentium M 1.4 er gewoon uit,
- de scherpte en helderheid van het LCD scherm is echt uitmuntend... een lust voor het oog.... maar.... de kleurechtheid?! Absoluut BEDROEVEND, maak voor de gein eens een totaal oranje oppervlak in Photoshop, Corelpaint of weet ik wat en beweeg het scherm dan een paar graadjes verticaal... oei oei!!! Fotos komen op zo'n scherm echt verbijsterend erg slecht voor de dag. Vergeleken bij mijn CRTs dan. Ik weet niet of dat normaal is voor een LDC scherm maar als dat zo is dan hebben die dingen nog een HEEL stukje te gaan voordat ik er aan begin als CRT vervanger,
- zelfs met het 'subwoofertje' :-) aan is het geluid een heel stukje minder dan dat van het witte-merk setje speakertjes van 12 euro dat ik op een andere machine heb (vergeet trouwens niet om Loudness in te schakelen in bijv. Volume control anders is het geluid nog slechter - m.i.)
- van minder belang voor de meesten onder ons maar de resolutie van 1280x800 is verre van ideaal voor een linux console gezien er (zover ik weet!) geen VESA mode voor bestaat. Trouwens draait de Radeon 9200 X11 wel prima op 1280x800 (XFree 4.3), met een 16:10 tweak in XFConfig.
Oh ja. De harde schijf. Nou met AIDA32 zie ik een 4200rpm IBM Travelstar 80GN van 40GB met 2MB cache. Toegangstijd gemiddeld 12ms. Nee dat is geen toppertje hoor
Mijn advies is, wil je een snelle maar lawaaierige en lelijke sleeptop koop dan een 1501. Is geld echt geen bezwaar en wil je 20% sneller dan een 2001 koop dan een 2023. Maar ja zelfs op 1.6 denk ik niet dat je echt over snel kunt spreken met de Pentium-M....
Trouwens, persoonlijk kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand een razendsnelle laptop wil. Koop er een noname clone bij voor het prijsverschil met de 2001 als je nog geen desktop hebt (ook gelijk handig om een backup te maken van je laptop...).
Lex
De opmerking dat een 1.6Ghz niet snel zou zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op, leg er maar eens een paar benchmarks naast.
Ik ben het wel met je eens dat de kleurechtheid wel wat beter kan. Met het bekijken van foto's heb ik geen problemen (het is mooi helder) maar met het bekijken van bepaalde websites merk ik toch dat bepaalde kleurtinten anders over komen. Tijdens gebruik is het niet erg, maar tijdens de ontwikkelen van een website of iets graphics kan het soms een beetje vervelend zijn.
De speakers van een laptop moet je natuurlijk niet vergelijken met een 'echt' speakersetje. Heb je het al eens vergeleken met het geluid dat er uit een normale laptop komt zónder subwoofer? Als je dán niet hoort dat deze Acer een heel stuk beter klinkt dan moet er haast wel iets mis zijn met je oren
Groet,
Willem
Verwijderd
Lex
Verwijderd
Waarom koopt iemand een laptop? Daar zijn wel 100000 redenen voor te vinden...
Ik zie me al zitten in de trein met me desktop pc, wat een gesleep met alle spullen en dan ook nog de accu`s om de boel draaiende te houden
Maar goed lijkt me duidelijk wat ik hier zeggen wil.
Gewoon prima flaptoppie voor een prima prijs waar je veel plezier mee kan hebben....
Groet, Willem
Verwijderd
De 1.4 heeft een hd van 5400 rpm met 8 mb cache udma 100 en is 40 gb
De 1.6 heeft een hd van 7200 rpm met 8 mb cache udma 100 en is 60 gb
Ik bedank jullie voor de infromatie. Vraag me wel af Jasper, hoe je aan die informatie komt? Want ik heb erg lang moeten zoeken maar heb dit nergens kunnen vinden, zelfs niet op de site van Acer, of ik zoek niet goed? Ben wel blij dat die Acer Aspire 2023WLMI een snelle harddisk heb. Krijg steeds meer zin in die laptop.
Groet, Willem
Verwijderd
ik heb de 1.4 en een maat van me heeft de 1.6.
Gewoon in de eigenschappen van xp kijken welke naam of nummer bij de harde schijf staat, dan ff googlen en de rest kan je wel verzinnen......
Ik weet dat in mijn 1.4 een seagate zit, maar ben ff kwijt wat in die 1.6 zit. Als daar intresse voor is kan ik dat wel uitpluizen, maar niet eerder als dinsdag. Ik heb alleen onthouden dat dat een 60 gb 7200 pm schijf is.
Ook wil ik wel een foto (s) plaatsen als daar belangstelling voor is.......
Verwijderd
Aspire 2003WLMi Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x 256), 60GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b, 4 in 1 memory stick card reader
net 2,5 weken en ben er zeer tevreden over.
Ben ook al een uitgebreidere review aan het schrijven omdat deze bijna niet in het nederlands te vinden zijn.
Wat de harddisk betreft, het is een (edit: ik heb een)4200rpm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 14:25 ]
Verwijderd
Trouwens, wat je op het internet aan configuratieinfo vindt zou ik met een korrel zout nemen want volgens mij zitten er per regio andere componenten in.
Groet,
Willem
[ Voor 14% gewijzigd door LithoMan op 10-04-2004 12:10 ]
Verwijderd
Bij mij zit ook een hitachi in. Heb via apparaatbeheer op het id wat bij de hd stond gegoogled en ik kwam ook bij de hitachi 40 gb 4200 rmp uit. Wel naaien, dat ze bij de een snellere in doen dan bij de ander.Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 12:05:
Wat de harde schijf betreft, ik denk dat JasperH misschien mag zeggen dat in ZIJN 2001WLCi een Seagate met 5400rpm met 8MB buffer zit, maar dat geldt in ieder geval niet voor alle machines want in die van mij zit zoals ik al schreef een IBM/Hitachi Travelstar GN met 4200rpm en 2MB buffer! Kan goed dat Acer andere harde schijven in de machines stop afhankelijk van wat ze kunnen krijgen, de Acer specificaties zijn daar vaag genoeg voor gehouden.
Trouwens, wat je op het internet aan configuratieinfo vindt zou ik met een korrel zout nemen want volgens mij zitten er per regio andere componenten in.
Verwijderd
Dus dat wordt pas dinsdag...
Verwijderd
ff een acount aanmaken op http://www.tripod.lycos.nl/Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:18:
Ehm, misschien een domme vraag maar waar kan ik een foto uploaden?
dan uploaden via een ftp programma (smart ftp).
Verwijderd
Verwijderd
http://www.cpuscorecard.com/all_cpus.htm
AthlonXP 2500=38% sneller dan een AthlonXP 1800 (volgens de AMD definitie). Geen commentaar op de rest van het systeem.
Een P-M 1,4 is volgens de tabel dus net zo snel als een Celeron 2,2 die je wel ziet in de categorie superbudetlaptops. Dingen waarvan ik hoor dat ze zo'n anderhalf uur warm blijven op een volle accu.
Mijn keuze viel op deze laptop omdat ik geen drie accus wil laden en meesjouwen. Niet omdat-ie zo geweldig snel compileert. Dat doe ik sowieso niet in de trein - als ik al een zitplaats zou kunnen vinden.
Dit is ook nog interessant vond ik: http://www.aceshardware.com/forum?read=105030620
Kortom als ik maar 1 machine mocht hebben, het een laptop moest zijn, en ik er toch maar heel weinig mobiel mee bezig zou zijn dan zou ik zeker GEEN Centrino maar de Aspire 1501 gekocht hebben (hoe lelijk ook) want die machine zal echt gewoon ENG veel sneller zijn dan welke Pentium-M (=soort van geoptimaliseerde Pentium-III !!!) dan ook.
Lex
Verwijderd
Ik heb er een paar genomen van de buitenkant en opgestart. Als er behoefte aan is wil ik ook wel een paar foto`s van de achterkant en onderkant maken.
de link is: http://home.planet.nl/~heist053/
Veel plezier drmee
Verwijderd
Als je hem deze keer wat beter schoonmaaktVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:52:
Als er behoefte aan is wil ik ook wel een paar foto`s van de achterkant en onderkant maken.
Veel plezier drmee
Verwijderd
Nou je hebt er echt supersnel een paar vette vingers op zitten! Dus dat wordt goed poetsen voor de toekomstige eigenaren.
Verwijderd
Volgende keer beter....
Groet,
Willem
Verwijderd
Nu heb ik vanacht het apparaatje besteld en hoop hem deze week te kunnen begroeten als mijn eerste lappie...
Vraagjes; (mogelijk heb ik jullie berichten niet helemaal goed doorgestruind hoor)
-Bestaan de drie usb-poorten alle uit 2.0 full speed?
-gebruiken jullie liever een externe muis of liever het pad bij dit app?
-Is de 40 GB opslag voor jullie wel toereikend? Of raden jullie nog een specifieke ext. usb hd aan?
'ben benieuwd, (niet alleen naar jullie reactie, maar kan eigenlijk niet wachten tot hij er is...)
tnx!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 14:09 ]
Verwijderd
Ik persoonlijk gebruik liever een externe muis, ik ben nooit kapot van die pads.
Of alle poorten usb 2.0 zijn? ai.. uh geen idee.. 1 tje in ieder geval ik ga er dan ook vbanuit dat er minimaal 2 usb 2.0 zijn.
Misschien is het een goed idee om een nieuw topic te starten of de topic title/ begin post aan te passen naar zoiets als [Ervaringen] Acer Aspire 2001WLCi/2023WLCI. Ik zou graag een fatsoenlijke start post in elkaar draaien met foto's misschien kan een modje hier op reageren?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 14:19 ]
Verwijderd
Eerste vraag: na het spelen van een audio CD onder XP komt er uit het gebied onder de rechterluidspreker een hoge (piep)toon. Niet hard of zo maar toch wel storend. Heeft niks te maken met de CD drive want zelfs als de CD niet meer in de drive zit gaat het door. Geen enkele wijziging met welke volumeknop in Volume Control dan ook. Ik krijg hem alleen weer stil als ik de computer in standby zet en weer terugkom of (natuurlijk) een herstart. Ziet iemand anders dit ook??? Getest terwijl ik op accu werk.
Dan, de machine komt met alleen maar "restore CD's" met WinXP home.
Nog een tipje, als je vlak voor het XP welkomscherm niet nog even snel het Acer achtergrondje (3MB BMP) wilt laden (het beeld met de bogen/gebouwen direct na het Acer boot scherm) dan moet je met regedit de keywaarde van HKEY_USERS\.DEFAULT\Desktop\Wallpaper even wissen.
Nog een vraagje, weet iemand hoe die Arcade toets werkt als de machine uitstaat? Schijnt dat die een (niet via de bios in te stellen? de laatste?) partitie boot en dan dat Arcade start. Nou zat er op mijn schijf een FAT16 partitie van 8MB met DOS en daarachter een 86MB partitie waar normaal die Arcade software in staat.
Mijn vraag voor iemand die zijn systeem nog helemaal intact heeft, boot dat Arcade nou die partitie van 8MB en laadt het daarna die Arcade van de laatste partitie, of boot hij die allerlaatste partitie en is dat DOS ding van 1 cylinder alleen voor tech support of zo? Wil ik graag weten want ik zou het leuk vinden om met die knop bijv. meteen linux te booten, dus zonder boot loader met keuzescherm.
Lex
Verwijderd
Ik heb in de bios gezocht maar ik kan niet vinden van welke schijf hij boot, ik zou dit ook graag willen weten.
Van dat piepen heb ik persoonlijk nog geen last gehad, ik zal het dadelijk ook nog eens testen!
Verwijderd
Verwijderd
Voorbeeldje: www.schoolwest.nl
Let op daar waar het groene ophoudt, dus waar eigenlijk de site ook stopt. Daaronder (tot het einde van je browservenster) is de achtergrondkleur heel licht geel. Op de laptop is het nauwelijks te zien, je moet er ff op letten voor je het door hebt.
Het kan ook komen omdat het maar zo'n klein stukje is en dan ook nog eens aan de onderkant van het scherm, naar mijn idee zijn de kleuren daar altijd wat minder.
Ik denk dat het me zonder deze site niet was opgevallen, of misschien veel later. Want tijdens het gebruik ervan is het me verder niet opgevallen of heeft het me geïrriteerd.
Verwijderd
Volgens mijn bevindingen werdt die 80 mb gebruikt voor arcade. Ik heb em nu niet meer want ik draai de xp prof erop, vind ik zelf lekkerder draaien, en heb de schijf in 2en gehakt. 1 van 15 gb en de rest van 25 gb en das voor mij ruim voldoende, want ik heb nog een gewone pc en een server staan waar ik alles naar toe copie.
Dus volgens mij was de arcade toets voor die 80 mb. Na enig tweaken ben ik zover dat ie in een seconde of 25 boot en staat ie aangemeld bij het (draadloze) netwerk klaar.
Ik ben nog niet veel beperkingen tegengekomen met het scherm. Het enigste is dat als ik een wallpaper met iets rond erin heb dat het uitgetrekt word, maar goed dan kan je em centreren of watever.
Verwijderd
Over het scherm: het is heel scherp en heel prettig om mee te werken, en de kleuren zijn levendig en helder. Maar ik denk dat je de limitaties moet kennen, en de kleurechtheid is regelrecht belabberd. Ik schrok bij het zien van de allereerste foto op dit scherm. Goed bij het ontwerpen van websites maakt het uiteindelijk niet zo enorm veel uit wat de kleur nou precies is behalve misschien in heel speciale omstandigheden (grafische site oid).
Maar iemand die Quark en Photoshop moet gebruiken is geen webontwerper maar een professional in de grafische sector en daar is niet alleen een goede resolutie maar ook kleurechtheid en een perfecte kleurweergave van rand tot rand gewoon een vereiste. Daar is dit scherm gewoon echt ongeschikt voor. Bovendien, grafisch werk op 1280x800????
JasperH: da's interessant, jij hebt dus maar twee partities nu. Als jij nu die Arcade toets gebruikt met de machine uit, wat voor foutmelding krijg jij dan precies???
En.... euhhhh... wat bedoel je met XP Professional erop? Heb je er apart een licentie voor XP Pro bijgekocht!?! Nee toch? Want dat lijkt mij een flinke geldverspilling? Of wil je je laptop als domain controller gebruiken of zo
Wat de partities betreft, helaas heb ik geen tabel meer van zoals die waren toen hij uit de doos kwam maar in ieder geval /dev/hda4 is nog wel zoals hij was:
Disk /dev/hda: 40.0 GB, 40007761920 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 4864 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 * 1 1867 14996646 c Win95 FAT32 (LBA)
/dev/hda2 1868 3576 13727542+ f Win95 Ext'd (LBA)
/dev/hda3 3577 4851 10241437+ 7 HPFS/NTFS
--->/dev/hda4 4852 4852 8032+ 1e Hidden Win95 FAT16 (LBA)
<meer partities>
Zou kunnen dat de Acer Arcade setup disk deze partitie wist, want de Arcade partitie gaat van cylinder 4853 naar 4864 dus precies achter die FAT16 en als ik naar de Arcade setup kijk zie ik dat die een partitie kan wijzigen...
Zeg Voodoo, omdat jij dus nog de originele setup, hoe ziet dat er bij jou uit?
Lex
Verwijderd
Dus schijf in 2en gehakt. Met als gevolg ik nu het arcade knopje indruk als ie uit is ik deze melding krijg: Hard disk bootsector invalid. Press h to boot from hard disk and other key for boot from floppy
Overegins als ik in windows zit en ik druk op de arcade knop dan krijg ik wel dat mooie cinema van Acer te zien, maar dat moet je dan ook even downloaden ( ik geloof 50 mb ).
Wat betreft die piepjes of die zijn me nooit opgevallen of ik heb er geen last van. Ik zal eens beter luisteren.
Verwijderd
Daarna werkte Arcade niet meer, dat klopt. De 80 meg partitie was
wel behouden gebleven.
Daarna heb ik de setup CD van de Arcade erin gedaan, en toen was het
in no time weer goed. EN heb nu dus Win XP Prof, met werken de arcade.
Als ik in Win XP Prof zit en press de arcade button, krijg ik gelukkig WinDVD.
Dit was geloof ik een simpele regedit verandering.
Het zelfde geldt voorde STOP button, dan start bij mij nu UltraEdit op.
Is ook wel practisch.
Verwijderd
In je handleiding kun je lezen dat je hem niet aan zonlicht bloot moet stellen. Ik denk dat dit met warmte te maken heeft. Als je in de schaduw gaat zitten, zodat de zon er niet op staat te gloeien kan het volgens mij best. Als het buiten boven de 35 graden is, zou ik het niet doen.Priet schreef op 14 april 2004 @ 14:17:
't is nu weer mooi weerKan ik gewoon met dat ding buiten in de zon ('t is nog maar 20 graden) gaan zitten of is dat niet goed voor het beestje?
Verwijderd
Acer heeft die hele ext2 partitie in een bestand IOMP1A03.IMG op de Arcade setup CD gezet als disk image. Je kunt die in Linux gewoon mounten met een offset van 512 bytes. Dus iets van
losetup -o 512 /mnt/loop0 /cdrom/IOMP1A03.IMG
mkdir /img
mount /mnt/loop0 /img
Dat geeft je dan het arcade ext2 filesysteem in /img.
Maar om nou die Arcade op een willekeurige (lege!!!) ext2 partitie te zetten kun sneller:
dd if=IOMP1A03.IMG of=/dev/hdaX skip=1 bs=512
daarna die nieuwe partitie mounten met
mount /dev/hdaX /img
en dan de bootsector van je nu niet meer zo lege ext2 partitie aanpassen met lilo. Je moet daarvoor dus wel lilo geïnstalleerd hebben... of desnoods van een linux boot cd. In de Acer /etc directory (dus /img/etc) zie je verschillende lilo.conf.hdc.X files waar X de partitie is waar je de Arcade opgezet hebt.
Je kopieërt de goede dus naar /etc/lilo.conf en dan
lilo -v -c -r /img
Daarna werkt de Arcade knop dus om gewoon Arcade op te starten (grappig want ik had dat nog nooit gezien
Verwijderd
Helaas is mijn 3 weken oude Acer Aspire 2001 gister van een stoel gevallen en precies op de rechter onderhoek beland.
Nu vind ik het een beetje overdreven om de hele laptop naar acer op te sturen en vervolgens veel geld en tijd kwijt te zijn. Ik denk namelijk niet dat het veel werk is, aleen moet ik wel even wat ruimte hebben om er bij te kunnen.
Het probleem is dat ik niet weet hoe hij precies open moet. Ik heb alle schroefjes aan de onderkant eruit gehaald, maar heb het idee dat er onder het scherm nog schroefjes zitten die ik niet kan vinden.
Weet iemand in welke stappen en hoe ik de bodemplaat van deze notebook eraf kan halen?
Verwijderd
Doet de laptop het verder nog wel?
Verwijderd
Maar de schade valt volgens mij wel mee.
De knopjes van bluetooth en WLAN werken nog wel.
het is alleen dat de behuizing een deuk heeft.
Het enige is idd de garatie, die zal wel vervallen als ik hem open maak.
Verwijderd
ja, dat is het ergste. Maar denk je dat je de behuizing weer enigzins recht krijgt?Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 10:40:
IK heb er alleen een standaart garantie van 1 jaar opzitten. Het probleem van opsturen is dat ik hem waarschijnlijk erg lang kwijt ben. En ik kan hem bijna niet missen vanwege mijn opleiding.
Maar de schade valt volgens mij wel mee.
De knopjes van bluetooth en WLAN werken nog wel.
het is alleen dat de behuizing een deuk heeft.
Het enige is idd de garatie, die zal wel vervallen als ik hem open maak.
Verwijderd
Geen enkel idee wat mensen in in hoofd hebben die XP Pro op deze machine installeren, ik begrijp absoluut niet wat ze daarmee dan willen... en Jasper - allerlei spullen geïnstalleerd die je niet gebruikt in Home? Achtergrondprocessen? Nou al sla je me dood hoor. Als je wilt kan ik wel een proceslijstje posten maar ik verzeker je dat daar er niets loopt dat ik niet wil zien. Lijkt mij dat DESinstalleren wat je niet wilt sowieso sneller is dan opnieuw installeren. Maar goed gelukkig mag iedereen doen wat hij of zij wil....
Linux: iedereen die de machine nog in originele softwarestaat heeft die draait dus automatisch al Linux want dat Arcade is Linux
Trouwens over Linux gesproken, ik ben net op de nieuwe radeonfb driver overgestapt, HEEL ERG MOOI op vesa mode 0x305 en perfect leesbaar met 160x100 karakters...
Ik las op een buitenlandse groep dat er iemand was die zijn 2003 scherm zo onzettend vond tegenvallen. Zo vaag! En zo flets! Nou ja dat werd dus vreemd gevonden. Bleek dat hij ten eerste de resolutie op 800x600 had gezet 'om de lettertjes groter te maken'. Jammer. Dus dat werd opgelost, maar goed dat scherm bleef maar zo afschuwelijk flets! Kortom na wat heen een weer posten werd de conclusie getrokken dat dat ding wel defect zou zijn. Maar nee. Vlak voordat hij weer terug naar de winkel ging heeft de eigenaar dan toch maar even in de handleiding gekeken. En hij had de volgende gouden tip: hou de FN toets ingedrukt en dan druk je op het zonnetje aan de rechterkant van je toetsenbord!
Ik begin die bedrijven die 99c/min voor support vragen te begrijpen. Wat een afschuwelijke baan moet dat zijn, trouwens...
Lex
Verwijderd
Ik wil het namelijk langs mijn windows xp gaan draaien om zo wat meer ervaringen op te doen ik heb al wat ervaring emt linux maar nog niet echt veel. En op het moment dat ik linux erop heb staan zal ik regelmatig linux opstarten denk ik!
Verwijderd
Heel simpel, ik gebruik die Laptop voor het meeste deel om mijn IT werk te doen.
En de software die ik gebruik (IBM MQseries en MQSeries Integrator) hebben nu eenmaal een echte NT kernel nodig (NT 4, 2K of XP). Dat was mijn reden.
Linux komt later ook wel, al vrees ik dat ik tegen die tijd wel een grotere
HD koop. 40 Gig delen over XP en Linux,... dan hou ik te weinig space over voor
beide OSén.
Verwijderd
Oh en Klaas, de vraag was niet waarom XP en niet Linux (dat begrijp ik zeker) maar XP Pro en XP Home, omdat de paar voordelen van XP Pro t.o.v. Home mij nogal zinloos voorkomen voor een laptop!
Vraagje over de CD-RW, de Matshita CW-8123 die er bij mij inzit staat te boek als een 24X12X40, maar ik krijg er bij CD schrijven maar 8x uit? Heeft iemand dat ding al op 12x weten te laten schrijven? Misschien het type van mijn disks anders.
Lex
Verwijderd
Ik heb zo mijn redenen om de prof te draaien, en 1 van die redenen is idd dat er teveel zooi met de standaard software meegeleverd is, en ik hou nu eenmaal van een clean install met zo min mogelijk drivers.
Ik heb gewoon een clean install gedaan, alles geconfigged zoals ik et wilde en een ghost gedraaid. Als me syteem vervuild of niet meer lekker draait dan plop ik gewoon die ghost terug in 5 minuten en ik heb weer een gewoon systeem.

Zonde van die kapotte laptop, doet echt pijn als ik dat zie. Ik zou hem idd opsturen en als je niet verzekerd bent er wat € s tegenaan gooien. Ik zou hem in ieder geval grondig na laten kijken.....
Verwijderd
Hij werkt wel gewoon. En ik stuur hem wel op in de zomervakantie.
Dan heb ik hem toch niet echt nodig.
Verwijderd
Indien niet, heeft er iemand ervaring met universele adapters die je op dit notebook kunt gebruiken?
Bedankt,
Joa
Verwijderd
Over de burner het volgende.
De firmware van je burner kan aan de CDR zien
wat zijn max. burn speed is. En dit levert vaak de ellende
op. Dan kan de CDR maybe wel 24 keer, maar denkt de burner
dat hij maar op 8 keer kan.
En XP home/pro er zullen nutteloze dingen in de Pro zitten voor
een Laptop, dat geloof ik graag. Er zitten natuurlijk in de home edition
ook nutteloze dingen voor welke hardware dan ook.
Maar ik meen dat de Home edition geen NT kernel is en geen NTFS
aan kan. En dat was voor mij de reden om Pro erop te zetten.
En als die nifty Acer tools wou ik inderdaad ook niet hebben.
Just a clean install, die ik zelf weer mag vervuilen met dingen.
Vind het trouwens nog wel meevallen met de 'zooi' die Acer er standaard bij installeert. Ik heb het met andere merken stukken erger gezien...
[ Voor 51% gewijzigd door Priet op 19-04-2004 15:33 ]
Verwijderd
Die sopware die ik gebruik voor mijn werk wil niet installen
op XP Home.
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een modified firmware
voor de CD/DVD unit ivm DVD´s.
Op sommige fora vragen mensen dit ook maar helaas nog niets dus.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Intel Centrino 1,6Ghz
60GB Harddisk
512MB DDR SDRAM 333Mhz
DVD-RW Drive
ATI Radeon 9700 128MB VGA
15,4"WXGA TFT
Windows XP Home (NL/UK/FR)
Interne Wireless LAN (54Mbps)
Zijn er nog meer mensen die 'em hebben of bestellen? Graag wil ik jullie ervaringen weten.
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 20:37 ]
Groet,
Willem
Verwijderd
Ik zat te denken dat als de videokaart direct op de tft is aangesloten en dat er dan ook nog een vga poort is. Misschien dat de vga poort dan slomer is dan bij een gewone vaste pc, omdat daar niet zoals bij een laptop direct een tft aanzit.
Is deze opstelling even snel als je een crt op een vaste pc aansluit?
het lijkt me dat het even snel is.. en anders schakel je toch voor de zekerheid het tft scherm uit van de laptopVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 21:05:
Ik heb over een paar weken een lan party en wou graag mijn laptop meenemen. Omdat ik gamen op een tft schrem niet fijn vind, laat staan breedbeeld, wil ik tijdens de lanparty een crt monitor aan mijn vga poort hangen.
Ik zat te denken dat als de videokaart direct op de tft is aangesloten en dat er dan ook nog een vga poort is. Misschien dat de vga poort dan slomer is dan bij een gewone vaste pc, omdat daar niet zoals bij een laptop direct een tft aanzit.
Is deze opstelling even snel als je een crt op een vaste pc aansluit?
maar je kunt gerust even goed gamen via tft als via crt.. alleen had ik toch alleen voor de laptop gekozen.. je gaat toch geen crt mee slepen als je een tft hebt op je laptop
btw test het nu gewoon thuis uit. weet je het meteen
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Waarom gaan jullie niet voor deze Asus M6706NB voor 1399,- Eurootjes. Moet wel uit Duitsland komen dus iets extra verzendkosten. Maar het voordeel van deze laptop is dat ie
-Gigabit LAN
-2 jaar pick up & return garantie tov van 1 jaar carry in garantie van Acer
-ATI M10
-Bijpassende Notebooktas van Asus
-Bijpassende muis
Nadeel
-Geen besturingssysteem
-klein prijsverschil in het voordeel van de Acer
-Moet uit Duitsland komen
Midden op deze site staat een linkje die aangeeft dat de laptops in elke gewenste taal kan worden geleverd, ook in het nederlands. (US keyboard)
http://www.lapxpress.de/020402/M6000Nindex.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 11:19 . Reden: linkje toegevoegd ]
klopt dat? en, zo ja, hoe doe ik dat dan?
in de handleiding kan ik niets vinden
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Verwijderd
Overrigens is me ook nog niet gelukt om tv-out te gebruiken vanuit arcade (buiten windows om).
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat de lengte en breedte maten zijn in Centimeters, van het beeldscherm?
Is de hoogte dan lager dan een normaal scherm?
Voor de rest lijkt ie me super en wil m graag volgende week kopen
Ben benieuwd wat jullie er van denken!
Verwijderd
Verwijderd
De mogenlijke oplosingen uit deze 3 jaar oude FAQ hebben geen enkele invloed op het zwart-wit beeld. Is er niemand anders die een zwart-wit scherm krijgt met z'n TV-out?
Op de tv van een vriendin had ik ook last van z/w beeld. De S-Video ging in een scartblokje achterop de tv omdat die tv geen s-video ingang had. De oplossing was op de tv een of ander wazig knopje in te drukken zodat er wél beeld in kleur verscheen. Ik zou niet weten welk knopje dat was... later bij het kijken van een DVD via de aangesloten DVD-speler op die scart ingang (scart kabel) kreeg je ook weer z/w beeld te zien en moest het knopje weer 'terug' ingedruk worden.
Verwijderd
alleen kan ik bij de instellingen van de muis niet instellen wat de scroll-snelheid van mn scroll-wheel moet zijn, die staat standaard op 1 regel en die wil ik graag op 3 hebben, iemand enig idee hoe ik dat zou moeten doen ??
Verwijderd
Verwijderd
Trouwens kan iemand mij vertellen hoe het staat met games op deze laptop? Graag even FPS en welke game vermelden!
* Falcon is blij
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 03-05-2004 12:15 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dit topic is gesloten.