Vanmiddag mn Zen NX 30GB gekocht bij funprice Groningen. Ik kreeg hem mee voor Eur.290 ipv Eur.320 (vaste klant korting geloof ik), dus Toppie weer, goede service als vanouds !
Anyway, hij staat nu de accu leeg te spelen, zodat ik hem straks volledig op kan laden.
Ik heb een vraagje.
Ik rip mn cd's met Audiograbber ism de Lame encoder 3.93 op variabele bitrate, hoogste kwaliteit. Dit betekend dat af en toe de kwaliteit >320 kbps zal gaan. Hoe zit dit met deze player, geeft dit problemen ?
Ik ben redelijk nieuw in dit soort zaken, maar ga me er de komende week eens even lekker in verdiepen ! (ik heb net het forum tot pag. 5 doorgelezen, wellicht staat info over mn vraag verderop)
Ik zal snel mn ervaringen met jullie delen !
Nog twee korte vraagjes:
Het lijkt me waarschijnlijk dat mn Zen vast wel eens op de grond zal gaan pleuren, op een of andere manier verwacht ik in de (hopelijk verre) toekomst eens de HDD te moeten vervangen. Zijn er al 'How to's' van verschenen, compleet met fotos ? Ook handig misschien om hem ooit eens naar 80 gig te modden (of meer)
Ik zit nu ff naar de voorgeprogrammeerde klassieke toppers te luisteren, het valt me op dat het volume een redelijk 'beperkt' bereik heeft. Ligt dit aan de mp3's of is dit idd zo ? (met de oordopjes viel het wel mee, maar met mn zennheiser hd433 oorschelpen was het wat beperkt)
Later nog even op een van mn versterkers (via jack-->tulp), ook hier viel de output wat tegen. Wordt dit aangepast door nieuwe firmware ?
Over de geluidskwaliteit ben ik erg te spreken. Heb net een paar uur naar muziek liggen luisteren op de bank, wel leuk, klassiek

Ook wat dance beluisterd.
De bijgeleverde oordopjes leveren wel een redelijke kwaliteit vind ik, ik denk wel dat topkwaliteit redelijk veel zal toevoegen aan midden en laag. Maar eens op zoek naar een beter setje
Nog een vraag :
Wellicht heb ik iets voordehandliggends over het hoofd gezien... :
Ik kan 'play' geven, eventueel 'pauze' , maareh, waar zit 'stop' ?
[
Voor 72% gewijzigd door
langgelee2002 op 18-01-2004 03:12
]