[MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini Review

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
EMPC.NL krijgt ze niet meer binnen. Ik vind het eerlijk gezegd erg misleidend om producten aan te bieden die men helemaal niet kan leveren. Ze profiteren gewoon van de rente die men krijgt als je vooraf betaald. Zo kan ik ook goedkoop producten leveren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe ontwikkelingen in het coolelectronics drama:
Ik kreeg vorige week een email dat hij verstuurd was. het ging 6-9 dagen duren voor hij hier zou zijn. nu inmiddels 8 dagen geleden nog steeds niets, check ik mn mail box, emailtje met erin dat hij gecancelled is en dat ik een refund krijg. moet de klant daar geen inspraak in hebben over het wel of niet cancellen?
Ik hoop nu maar dat ik mn refund krijg en dat ik snel mn zen kan halen bij een ander bedrijf.

Iemand ervaring met refunds van coolelectronics? ik ben al zolang aan het lijntje gehouden en elke keer andere smoesjes en vage acties. ik vertrouw het voor geen cent meer en hoop maar dat ik mn studentencentjes weer terug krijg. Ik krijg de neiging om een of andere cocktail met zon rusische naam ;-) naar binnen te gooien bij die eikels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Zen Xtra speler bij www.mmport.nl besteld en de service is simpelweg goed! Een vorige mp3speler (de mislukte mambox) heb ik gekocht bij mp3cdspeler en daar was de service slecht (ontbrekende cd met drivers, geen reactie op mailtjes....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat met de nieuwste firmware het probleem van het aan het eind afkappen van wma bestanden een stuk minder is... Het lijkt nu nog in enkele gevallen een fractie van een seconde te zijn.
Ik ga het nog verder uitzoeken, ook het plaatsen van wma bestanden op de speler om te kijken of nu wel het tracknr behouden blijft

U hoort nog van mij

NB zijn er geen andere tweakers die problemen hebben gehad met wma? Of had iedereen de nieuwste firmware al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
ik heb morge of op zaterdag mijn mp3 speler
30gb zen nx

kan iemand een lijst maken met alles wat ik nodig heb en wat ik moet installeren
anders moet ik het hele topic doorkijken (dit topic)
heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel dank
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :) :) ;) ;) 8)7 :O O-) O-)

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:18:
Ik kreeg vorige week een email dat hij verstuurd was. het ging 6-9 dagen duren voor hij hier zou zijn. nu inmiddels 8 dagen geleden nog steeds niets, check ik mn mail box, emailtje met erin dat hij gecancelled is en dat ik een refund krijg. moet de klant daar geen inspraak in hebben over het wel of niet cancellen?
Ik hoop nu maar dat ik mn refund krijg en dat ik snel mn zen kan halen bij een ander bedrijf.

Iemand ervaring met refunds van coolelectronics? ik ben al zolang aan het lijntje gehouden en elke keer andere smoesjes en vage acties. ik vertrouw het voor geen cent meer en hoop maar dat ik mn studentencentjes weer terug krijg. Ik krijg de neiging om een of andere cocktail met zon rusische naam ;-) naar binnen te gooien bij die eikels
je moet het bij partshop bestellen dat is veel goedkoper O-) O-) |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
boogywoogy schreef op 15 januari 2004 @ 20:38:
kan iemand een lijst maken met alles wat ik nodig heb en wat ik moet installeren
anders moet ik het hele topic doorkijken (dit topic)
tjonge dat is veel werk }:O

Kort lijstje speciaal voor jou
stap 1
stap 2

Le-zen dus.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:53:
Het lijkt er op dat met de nieuwste firmware het probleem van het aan het eind afkappen van wma bestanden een stuk minder is... Het lijkt nu nog in enkele gevallen een fractie van een seconde te zijn.
Ik ga het nog verder uitzoeken, ook het plaatsen van wma bestanden op de speler om te kijken of nu wel het tracknr behouden blijft

U hoort nog van mij

NB zijn er geen andere tweakers die problemen hebben gehad met wma? Of had iedereen de nieuwste firmware al?
Zelf gebruik ik alleen mp3's op mijn Zen. Speciaal voor jou O+ 8) heb ik ff een aantal nr's geript in wma en op mijn Zen geplaatst.
(voor een goede vergelijking ook de zelfde nr. geript in mp3)
En ik kan zeggen, dat ik geen verschil hoor en opvalt met fade in en fade out.
de nummers lopen gewoon netjes af.

een firmware update kan geen kwaat btw, maar de laatste versie is van 26 nov. vorig jaar imho.

[ Voor 6% gewijzigd door Renard op 16-01-2004 00:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Damn, balen van je UNcoolelectronics-verhaal, gpsmit! Succes ermee!

Ik heb 2 dagen geleden een Jukebox Zen NX 30GB gekocht, geweldig ding maar ik heb me behoorlijk verkeken op de maat (11 cm!) en het gewicht (220 gram!). Het good-old walkman-gevoel van vroegah in mijn binnenzak... Ik heb deze Jukebox dan ook gisteravond teruggebracht naar de winkel (na een formatje natuurlijk ;)) en ik heb gisteren tevens de Muvo 2 4.0 GB besteld. Die weegt maar 98 gram incl. accu, beter! En er kunnen nog steeds heul veul cd's op, genoeg voor mij in elk geval.

De Zen NX klonk perfect trouwens (met andere oordoppen, dat wel). Ik verwacht van de Muvo 2 niet anders, maar dat post ik te zijner tijd in de desbetreffende thread wel. Ik verwacht hem volgende week binnen te krijgen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu maar mn zen ergens anders bestellen, ik wens hem nu wel enigzins rapido te krijgen, wacht al 6 weken :p
ik hoor mmport vaker vallen als zijnde goeie winkel. leveren ze de Zen daar snel?"
andere winkels die ook vlug zijn?

thanks dudes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 16 januari 2004 @ 00:13:
[...]

Zelf gebruik ik alleen mp3's op mijn Zen. Speciaal voor jou O+ 8) heb ik ff een aantal nr's geript in wma en op mijn Zen geplaatst.
(voor een goede vergelijking ook de zelfde nr. geript in mp3)
En ik kan zeggen, dat ik geen verschil hoor en opvalt met fade in en fade out.
de nummers lopen gewoon netjes af.

een firmware update kan geen kwaat btw, maar de laatste versie is van 26 nov. vorig jaar imho.
thanks voor het meekijken en -denken _/-\o_

Het probleem van afgekapte wma bestanden lijkt inderdaad verholpen.

Het probleem met tracknummer in wma bestanden echter niet. Ik heb wma bestanden via de Mediasource (versie 1.01.85) overgezet in de muziekbibliotheek op mijn pc en op de Zen. Voor beide geldt dat volgens Mediasource dan het tracknummer van de eerste file van een album 49 is, terwijl als ik bij bestandseigenschappen kijk dit gewoon 1 is; nummer 2 wordt 50 en vanaf track 10 krijgen alle nummer tracknummer 49..... helaas wordt er niet lekker doorgenummerd

Kortom: mediasource neemt de tracknummers bij wma bestanden niet goed over en gooit de nummers door elkaar waardoor de volgorde niet blijft :(
(voor mp3 bestanden geldt dat niet)

Oplossingen:
1) workaround: maak een playlist van een album :(
2) hersteloperatie deels: ga handmatig alle tracknummers vanaf track 10 handmatig doornummeren vanaf 58... :(
3) hersteloperatie volledig: ga handmatig alle tracknummers in mediasource weer goedzetten, da´s een flinke klus :( :(

Helaas is de MediaSource niet te downloaden van internet, op de Creative site staat:
"Plans make Creative MediaSource available as a download to other NOMAD products will be announced later."

Ik heb het probleem gemeld bij Creative, eens kijken of ik een reactie krijg en welke

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:36:
ik ga nu maar mn zen ergens anders bestellen, ik wens hem nu wel enigzins rapido te krijgen, wacht al 6 weken :p
ik hoor mmport vaker vallen als zijnde goeie winkel. leveren ze de Zen daar snel?"
andere winkels die ook vlug zijn?

thanks dudes.
ik had em op dinsdagmiddag 17.15 uur besteld bij mmport en woensdagochtend stond tpg al voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:18:

geen ervaringen mee maar wat ik tijdje terug in alg. voorw. van hen las is dat je het geld binnen 4 weken terugkrijgt. Bij Coolelectronics weet je dan dus wel hoe laat het is.

Hebben ze een reden gegeven voor het cancellen van de order. vraag me af of dat zomaar kan :s

Ik zal ook niks meer bij ze bestellen na mijn ervaringen. Ben ook lang aan het lijntje gehouden. Gelukkig wel in bezit nu en niet gecancelled. Sterkte ermee!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Renard schreef op 16 januari 2004 @ 00:02:
[...]

tjonge dat is veel werk }:O

Kort lijstje speciaal voor jou
stap 1
stap 2

Le-zen dus.

je begrijpt het niet
ik bedoel al de drivers op een lijsteje en zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 16 januari 2004 @ 15:37:
[...]
je begrijpt het niet
het is heel simpel: lees de startpost en de bij je speler geleverde handleiding, dan kan het niet misgaan.
Het is zelfs mij gelukt ;)

Je moet nog wel ff kijken of op je speler de laatste firmware is geinstalleerd (zie settings in het keuzemenu) en vergelijk de versie met die op firmware site voor de Nomad Zen. Op de mijne stond een verouderde versie, via de site kun je eenvoudig de versie updaten, ´t wijst zich vanzelf

Suc6 ! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:17:
[...]

het is heel simpel: lees de startpost en de bij je speler geleverde handleiding, dan kan het niet misgaan.
Het is zelfs mij gelukt ;)

Je moet nog wel ff kijken of op je speler de laatste firmware is geinstalleerd (zie settings in het keuzemenu) en vergelijk de versie met die op firmware site voor de Nomad Zen. Op de mijne stond een verouderde versie, via de site kun je eenvoudig de versie updaten, ´t wijst zich vanzelf

Suc6 ! :Y)
thanks a >:) hell >:) of a lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
boogywoogy schreef op 16 januari 2004 @ 15:37:
[...]

je begrijpt het niet
JIJ bebrijpt het niet, GoT is niet ik vraag, en jullie draaien wel...
zoals je doet in dit topic:Speakers: Logitech Z-640

Lees eerst dit maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

schijnnbaar voor jouw teveel moeite om ff dit topic door te lezen
wat je allemaal kan doen met je Zen :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug tijd om te posten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op 16 januari 2004 @ 08:52:
Damn, balen van je UNcoolelectronics-verhaal, gpsmit! Succes ermee!

Ik heb 2 dagen geleden een Jukebox Zen NX 30GB gekocht, geweldig ding maar ik heb me behoorlijk verkeken op de maat (11 cm!) en het gewicht (220 gram!). Het good-old walkman-gevoel van vroegah in mijn binnenzak... Ik heb deze Jukebox dan ook gisteravond teruggebracht naar de winkel (na een formatje natuurlijk ;)) en ik heb gisteren tevens de Muvo 2 4.0 GB besteld. Die weegt maar 98 gram incl. accu, beter! En er kunnen nog steeds heul veul cd's op, genoeg voor mij in elk geval.

De Zen NX klonk perfect trouwens (met andere oordoppen, dat wel). Ik verwacht van de Muvo 2 niet anders, maar dat post ik te zijner tijd in de desbetreffende thread wel. Ik verwacht hem volgende week binnen te krijgen.
Waarom vergelijk je nu met mp3 speler met 56 GB minder??? Als je voor de Zen Xtra kiest dan is het toch puur om de vele GB's. Dan moet je niet zeuren over de grote van de behuizing. En trouwens hij is maar de helft zo dik als een walkman! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve wat meer vragen te posten over de Creative Zen in plaats van over welke winkel je best je mp3 spelers besteld. Open daarvoor misschien een topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
o sorry
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
ik was gewoon :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :Z :Z :Z :Z :z :z :z :z :O :O :O :O :O

offtopic.

ik heb nog steeds niet mijn mp3 spler want die iedioten bij partsdhop hebben het nmiet in voorraaad

[ Voor 25% gewijzigd door boogywoogy op 16-01-2004 22:50 . Reden: vergeten ieyts te zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:53:

U hoort nog van mij

Het eerste wat ik deed toen ik mijn Zen kreeg, was de nieuwste firmware instaleren! Geen problemen gehad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Het nadeel van het hoesje is dat er geen venster in zit voor het display.

als je een venstertje wilt dan kun je

A. Zelf een hoesje maken (dat heb ik met mijn walkman gedaan) (ik raad je aan om een leren te mkane dat is leker stevig
Dat doe je hoe jij maar wilt
B.Je snijdt gewoon het venstertje uit

Dank }) }) }) }) }) 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 16 januari 2004 @ 23:00:
Het nadeel van het hoesje is dat er geen venster in zit voor het display.

als je een venstertje wilt dan kun je

A. Zelf een hoesje maken (dat heb ik met mijn walkman gedaan) (ik raad je aan om een leren te mkane dat is leker stevig
Dat doe je hoe jij maar wilt
B.Je snijdt gewoon het venstertje uit

Dank }) }) }) }) }) 8)7 :X
Hahaha... Dat is om het schermpje goed te beschermen en als je het toch wilt bekijken dan doe je het bovenste "leren lapje (wat hard is)" open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 23:27:
[...]

Hahaha... Dat is om het schermpje goed te beschermen en als je het toch wilt bekijken dan doe je het bovenste "leren lapje (wat hard is)" open!
nee ik bedoel dat je het helemaal uistnijdt van het hoesje
en dat het niet dicht kan
ik zou dit door een prol laten doe renard
and messt het up en sit je in d penarie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:26:
[...]

Waarom vergelijk je nu met mp3 speler met 56 GB minder??? Als je voor de Zen Xtra kiest dan is het toch puur om de vele GB's. Dan moet je niet zeuren over de grote van de behuizing. En trouwens hij is maar de helft zo dik als een walkman! :Y)
Ik had geen Zen Xtra, maar een Zen NX. Die is 30 GB, en 30 - 4 = 26 GB minder. Ik kocht hem vanwege de goede recensies en en goede prijs-GB-kwaliteitverhouding (een vergelijkbare iRiver is 130 euro duurder). Ik spreek alleen uit ervaring, zo'n Zen NX van 12 cm en 230 gram zit niet lekker in mijn kleine broek- cq binnenzak. But that's just me. En 4 the record: ik zeur ook niet (toch?) O-) Feit is wel dat iPods en iRivers dezelfde opslagcapaciteit kunnen bieden bij een beduidend lager gewicht, dus moet Creative het toch ook kunnen? Maar goed, ik ga vast heel blij worden met mijn kleinere Creative-speler, maar ik wilde mijn ervaringen met de Zen NX delen met de mede-GOT-ers :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Bedankt voor dit topic !

Ik was al wat aan het wroeten, had reeds een search gedaan, maar kwam jouw review niet tegen. Dus plaatste ik een korte post :

aankooptips gewenst; Creative jukebox Zen of Zen NX ?

Na het lezen van je thread en je eigen reply met overzicht is het me redelijk duidelijk: ik ga toch maar voor de Zen NX, ondanks het feit dat ik de Zen er beter uit vind zien.

De verwisselbare accu trekt me over de streep.

Wel ERG jammer dat er een verschil in garantie-termijn is van een jaar.. :/
Ook 16MB SDram (ipv 8 op de Zen NX) was wel fijn geweest.. :?

[ Voor 7% gewijzigd door langgelee2002 op 18-01-2004 03:10 ]

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:51:
[...]
Het eerste wat ik deed toen ik mijn Zen kreeg, was de nieuwste firmware instaleren! Geen problemen gehad. :*)
Blijkt erg verstandig te zijn! Tip voor elke nieuwe gebruiker.
Maar het probleem dat de tracknummers van de wma bestanden niet goed worden overgenomen blijft.... Hoewel ik vermoed dat de meeste gebruikers toch zonder problemen enkel mp3´s gebruiken, gb'tjes genoeg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is wel dat iPods en iRivers dezelfde opslagcapaciteit kunnen bieden bij een beduidend lager gewicht, dus moet Creative het toch ook kunnen?
De Zen Nx/Xtra weegt meer omdat de behuizing uit een zwaarder en sterker materiaal gemaakt is. Je zult niet rap krassen maken op de aluminium voor-en achterkant.
Hoe steviger = hoe zwaarder! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:39:
[...]
De Zen Nx/Xtra weegt meer omdat de behuizing uit een zwaarder en sterker materiaal gemaakt is. Je zult niet rap krassen maken op de aluminium voor-en achterkant.
Hoe steviger = hoe zwaarder! :9
Hebben we het nog niet eens over het prijsverschil (per gb) tussen Nomad enerzijds en iPod en iRiver anderzijds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3cdspeler.nl heeft hem ook al niet meer in voorraad :(

Ik had de mijne zaterdag 2 weken geleden besteld, maar ze hebben de leveringsdatum alsmaar zitten verschuiven. In hun laatste email stond er dat ze niet weten wanneer ze hun nieuwe lading zen's gaan binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Vanmiddag mn Zen NX 30GB gekocht bij funprice Groningen. Ik kreeg hem mee voor Eur.290 ipv Eur.320 (vaste klant korting geloof ik), dus Toppie weer, goede service als vanouds !

Anyway, hij staat nu de accu leeg te spelen, zodat ik hem straks volledig op kan laden.

Ik heb een vraagje.
Ik rip mn cd's met Audiograbber ism de Lame encoder 3.93 op variabele bitrate, hoogste kwaliteit. Dit betekend dat af en toe de kwaliteit >320 kbps zal gaan. Hoe zit dit met deze player, geeft dit problemen ?
Ik ben redelijk nieuw in dit soort zaken, maar ga me er de komende week eens even lekker in verdiepen ! (ik heb net het forum tot pag. 5 doorgelezen, wellicht staat info over mn vraag verderop)
Ik zal snel mn ervaringen met jullie delen !

Nog twee korte vraagjes:
Het lijkt me waarschijnlijk dat mn Zen vast wel eens op de grond zal gaan pleuren, op een of andere manier verwacht ik in de (hopelijk verre) toekomst eens de HDD te moeten vervangen. Zijn er al 'How to's' van verschenen, compleet met fotos ? Ook handig misschien om hem ooit eens naar 80 gig te modden (of meer)

Ik zit nu ff naar de voorgeprogrammeerde klassieke toppers te luisteren, het valt me op dat het volume een redelijk 'beperkt' bereik heeft. Ligt dit aan de mp3's of is dit idd zo ? (met de oordopjes viel het wel mee, maar met mn zennheiser hd433 oorschelpen was het wat beperkt)
Later nog even op een van mn versterkers (via jack-->tulp), ook hier viel de output wat tegen. Wordt dit aangepast door nieuwe firmware ?

Over de geluidskwaliteit ben ik erg te spreken. Heb net een paar uur naar muziek liggen luisteren op de bank, wel leuk, klassiek :) Ook wat dance beluisterd.

De bijgeleverde oordopjes leveren wel een redelijke kwaliteit vind ik, ik denk wel dat topkwaliteit redelijk veel zal toevoegen aan midden en laag. Maar eens op zoek naar een beter setje :)

Nog een vraag :
Wellicht heb ik iets voordehandliggends over het hoofd gezien... :
Ik kan 'play' geven, eventueel 'pauze' , maareh, waar zit 'stop' ?

[ Voor 72% gewijzigd door langgelee2002 op 18-01-2004 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yakamitsu schreef op 17 januari 2004 @ 22:05:
Nog twee korte vraagjes:
Het lijkt me waarschijnlijk dat mn Zen vast wel eens op de grond zal gaan pleuren, op een of andere manier verwacht ik in de (hopelijk verre) toekomst eens de HDD te moeten vervangen. Zijn er al 'How to's' van verschenen, compleet met fotos ? Ook handig misschien om hem ooit eens naar 80 gig te modden (of meer)

Ik zit nu ff naar de voorgeprogrammeerde klassieke toppers te luisteren, het valt me op dat het volume een redelijk 'beperkt' bereik heeft. Ligt dit aan de mp3's of is dit idd zo ? (met de oordopjes viel het wel mee, maar met mn zennheiser hd433 oorschelpen was het wat beperkt)
Later nog even op een van mn versterkers (via jack-->tulp), ook hier viel de output wat tegen. Wordt dit aangepast door nieuwe firmware ?
1. Ik zou ook eens graag weten hoe je een nieuwe HD er in stopt maar ik heb er nog niks over kunnen vinden.
2. Er bestaat een regel in Europa en die luid dat een mp3/MD/cd-speler zo luid mag gaan zolang het niet schadelijk wordt voor de oren. De hoeveelheid decibels weet ik niet van buiten dus als je het wil weten moet je het maar eens opzoeken.
Ik vind zelf dat hij nogal luid kan in vergelijking met andere mp3 spelers(creative muvo en I-bead).
Tip: als je in de equalizer "rock" instelt dan zal het luider gaan dan normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bijgeleverde oordopjes leveren wel een redelijke kwaliteit vind ik, ik denk wel dat topkwaliteit redelijk veel zal toevoegen aan midden en laag. Maar eens op zoek naar een beter setje :)
De bijgeleverde dopjes zijn niet echt slecht maar mijn sennheiser mx500 zijn toch duidelijk een stukkie beter ;)
Nog een vraag :
Wellicht heb ik iets voordehandliggends over het hoofd gezien... :
Ik kan 'play' geven, eventueel 'pauze' , maareh, waar zit 'stop' ?
Die heb ik ook nog niet gevonden :? Ik zet de speler op pauze, waarna het apparaatje na enkele minuten zichzelf uitschakelt (idle), of gebruik de aan/uit knop.... beetje vreemd is het wel 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik ook nog niet gevonden :? Ik zet de speler op pauze, waarna het apparaatje na enkele minuten zichzelf uitschakelt (idle), of gebruik de aan/uit knop.... beetje vreemd is het wel 8)7
Neen er zit idd geen stop-knop op. Als je je afspeellijst verwijderd dan zal de muziek ook stoppen. En als je je muziek wilt stoppen zonder dat je de playlist wil verwijderen dan druk je gewoon op pauze.
Zelf vind ik die stop-knop overbodig want als ik niet meer verder wil luisteren dan druk ik gewoon op de aan/uit-knop. Als ik m'n Zen weer aanzet dan speelt ie gewoon weer verder. Logisch toch? :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ´feature´ die wat mij betreft nog toegevoegd mag worden is een totaaltijd van geselecteerde muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:43:
[...]
Het probleem met tracknummer in wma bestanden echter niet. Ik heb wma bestanden via de Mediasource (versie 1.01.85) overgezet in de muziekbibliotheek op mijn pc en op de Zen. Voor beide geldt dat volgens Mediasource dan het tracknummer van de eerste file van een album 49 is, terwijl als ik bij bestandseigenschappen kijk dit gewoon 1 is; nummer 2 wordt 50 en vanaf track 10 krijgen alle nummer tracknummer 49..... helaas wordt er niet lekker doorgenummerd
Volgens mij is de oorzaak simpel, type van het veld tracknummer ´ascii´ danwel number: in de ascii tabel heeft character 1 de ascii waarde 49, character 2 de waarde 50 etc
(letter a heeft ascii waarde 65, letter b heeft ascii waarde 66 etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vlak voor kerst een Zen Nx gekocht. Ik was er wel tevreden mee, goeie kwaliteit voor een lage prijs (dacht ik)
NEE DUS. 3 weken nadat ik hem voor het eerst gebruikt heb, is hij kapot! Zeer waarschijnlijk ligt het aan de HD, ik moet hem nu dus opsturen naar Creative en dan maar bidden dat ze hem repareren. Heeft iemand ervaring met de service van Creative? Volgens mij is deze niet al te best.

Trouwens, ik zou iedereen willen afraden bij mp3.direqt.nl iets aan te schaffen, ik kreeg daar erg slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Hey luitjes, nogmaals een van de vragen die ik hierboven stelde:

Wat doet de speler met MP3's die op een gevarieerde bitrate met pieken tot 512kbps zijn geript ? De speler gaat tot 320kbps, toch ?
NEE DUS. 3 weken nadat ik hem voor het eerst gebruikt heb, is hij kapot! Zeer waarschijnlijk ligt het aan de HD, ik moet hem nu dus opsturen naar Creative en dan maar bidden dat ze hem repareren. Heeft iemand ervaring met de service van Creative?
Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen ?

[ Voor 45% gewijzigd door langgelee2002 op 19-01-2004 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:51:
ik heb vlak voor kerst een Zen Nx gekocht. Ik was er wel tevreden mee, goeie kwaliteit voor een lage prijs (dacht ik)
NEE DUS. 3 weken nadat ik hem voor het eerst gebruikt heb, is hij kapot! Zeer waarschijnlijk ligt het aan de HD, ik moet hem nu dus opsturen naar Creative en dan maar bidden dat ze hem repareren. Heeft iemand ervaring met de service van Creative? Volgens mij is deze niet al te best.

Trouwens, ik zou iedereen willen afraden bij mp3.direqt.nl iets aan te schaffen, ik kreeg daar erg slechte service.
Heb ik al eerder gehoord , wat heb jij nu meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun website staat zeer duidelijk bij de garantie dat (technische) problemen met de bij hun gekochte producten door hun deskundige helpdesk zo snel mogelijk verholpen zullen worden. Echter toen mijn mp3 speler kapot ging stuurde ik een e-mailtje met daarin uitleg van mijn probleem en de vraag hoe zij aan de garantie bepaling zouden voldoen. In plaat van een antwoordt op mijn vraag, kreeg ik een botte doorverwijzing naar de servicelijn van creative. Ik moest het maar met hen regelen. Hiermee was ik het niet eens. Ik stuurde een e-mailtje terug waarin ik zeer duidelijk te kennen gaf dat ik van HEN verwachte dat ze het probleem zouden oplossen. Zij leveren een ondeugelijk product, dus dan moeten zij het oplossen. Ik werd dit keer heel erg bot doorverwezen naar Creative. Ze hadden duidelijk absoluut geen zin aan hun eigen garantievoorwaarden te voldoen. Ook werd er aangekondigd dat ze de volgende twee weken op vakantie zouden gaan en dat ze dan niet bereikbaar zouden zijn.

Verder zijn ze telefonisch erg slecht bereikbaar (14.00 - 18.00, alleen op maandag woensdag en vrijdag).

Tevens zeggen ze dat ze zeer snel bezorgen. Daar heb ik weinig van gemerkt, het duurde ruim een week voordat mijn Zen binnenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Bovenstaande vind ik vervuiling van dit draadje, je kan je comentaar op service van leveranciers ook kwijt in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er werd mij gevraagd wat mijn problemen met direqt waren. Dit heb ik toen gezegd. Ik heb een paar berichten eerder al gezegd dat ik problemen had met direqt en verder niks. Ik zag er geen reden voor om dat uitgebreid te gaan toelichten omdat het niet zoveel te maken heeft met de het onderwerp van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:34:
Verder zijn ze telefonisch erg slecht bereikbaar (14.00 - 18.00, alleen op maandag woensdag en vrijdag).
Ik heb een tijdje terug op een dinsdag 3x gebeld naar het service nummer: 00353-1-4333272.
Zelfs na half 8, ik weet niet waar je vandaan haald dat ze slecht bereikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
IK heb een email van partshop gekregen en ze zeggen dat ze de mp3 spelers morgen in voorraad hebben en dat we ook een voordeel hebben: het is een nieuw type

8)7 :? weet iemands wat dit betekent :? 8)7 plz help

[ Voor 3% gewijzigd door boogywoogy op 20-01-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 20 januari 2004 @ 16:24:
IK heb een email van partshop gekregen en ze zeggen dat ze de mp3 spelers morgen in voorraad hebben en dat we ook een voordeel hebben: het is een nieuw type

Nieuwe Firmware er op zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:51:

Mijn Zen was ook stuk na 4 weken door een breuk in 'de line-out'.
Ik heb dus m'n Zen terug gestuurd naar Mp3cd-spelers.nl en die gingen hem terug opsturen naar Creative. Ik denk dat ze de defecte toestellen van "winkels" rapper zullen repareren. En de rest kan wachten... :P
Ooit had ik een defecte Creative Muvo en ik had toch wel 2 maanden op een nieuwe mogen wachten! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:29:
[...]

Nieuwe Firmware er op zeker? :)
toch niet
ze zeiden dat het usb 2.0 is
kan niet raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

USB 2.0 zat bij de gewone Zen NX ook al standaard, dus dat kan het niet zijn

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Nadat ik me goed heb ingelezen op de player, de laatste drivers/software heb gedownload (helaas is de mediasource manager nog niet los te downloaden, of toch ?) heb ik me vanavond gewaagd aan het overzetten van muziek.

Dit ging niet zonder slag of stoot..

Allereerst installeerde ik de laatste firmware, wat los van het tabbed menu ook een hoger uitgangsvolume met zich mee bracht. Dit alles ging foutloos, gewoon de Zen aankoppelen, executable vd firmware activeren en klaar.

Het overzetten van mp3's gaf me aanvankelijk veel problemen:
Een album van lenny kravits (als snelle test) leek zonder problemen overgebracht te worden, echter toen ik de Zen even oppakte werd er een transfer-error gegeven (bij nummer 7). Blijkbaar komt de usb-aansluiting op de speler nogal precies. Laten liggen dus !
Nadat ik de al getransferde nummers van de Zen had verwijderd probeerde ik het opnieuw. Continue transfererrors waren het gevolg. Appart was dat de error steeds optrad bij het eerste nummer op 9%. Ook een ander album gaf errors reeds op het eerste nummer, steeds op 15% in dit geval.

Nadat ik via de recovery-functie een 'diskcleanup' gevolgd door een 'reboot' had gedaan ging de transfer van het album van Lenny feilloos. Alle instellingen waren natuurlijk wel weg na de reboot dus die ga ik zo opnieuw instellen.

Ik hoop dat dit een uitzondering is, morgen ga ik verder (ik moet eerst bijna al mn albums nog correct taggen). Ik houdt jullie op de hoogte.

Nog anderen met soortgelijke ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 20 januari 2004 @ 16:24:

Ik denk dat ze deze bedoelen (zen xtra 30gb):

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ €70 en je hebt 60 GB ! 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik denk dat ik ook maar een Zen NX ga aanschaffen, mede dankzij dit topic.
Heb wel nog getwijfeld aan de Iriver IHP-120, maar die vind ik te duur in vergelijking met z'n voordelen.

Bij de partshop krijgen ze hem morgen weer binnen, ze zijn daar te koop voor 277 euro, lijkt me een nette prijs... :)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Chi3F schreef op 21 januari 2004 @ 18:57:
Ik denk dat ik ook maar een Zen NX ga aanschaffen, mede dankzij dit topic.
Heb wel nog getwijfeld aan de Iriver IHP-120, maar die vind ik te duur in vergelijking met z'n voordelen.

Bij de partshop krijgen ze hem morgen weer binnen, ze zijn daar te koop voor 277 euro, lijkt me een nette prijs... :)
daar heb ik zo ook van ;) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kopen jullie nu nog een Zen NX? De nieuwe Zen Xtra 30GB heeft een groter (hemelsblauw) scherm! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:11:
Waarom kopen jullie nu nog een Zen NX? De nieuwe Zen Xtra 30GB heeft een groter (hemelsblauw) scherm! :*)
Is die uit dan :?

En is ie duurder dan een NX?

-edit-

Ik zie hem idd staan in de pricewatch, maar alleen mp3cdspelers.nl verkoopt hem, voor 329 euro.

Partshop.nl mailde me dat ze donderdag (morgen dus) de 'nieuwe versie' binnenkregen, ik ga ze maar eens vragen of ze daarmee de Xtra 30 GB bedoelen!

[ Voor 34% gewijzigd door Chi3F op 21-01-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:43:
[...]

Kortom: mediasource neemt de tracknummers bij wma bestanden niet goed over en gooit de nummers door elkaar waardoor de volgorde niet blijft :(
(voor mp3 bestanden geldt dat niet)

...

Helaas is de MediaSource niet te downloaden van internet, op de Creative site staat:
"Plans make Creative MediaSource available as a download to other NOMAD products will be announced later."

Ik heb het probleem gemeld bij Creative, eens kijken of ik een reactie krijg en welke
Creative heeft gereageerd: in versie 2.00.11 van Mediasource treedt de fout niet op! In mijn versie 1.01.85 wel. Ik heb ze gevraagd hoe ik aan de nieuwe versie kan komen.... to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik ook voor de Xtra gaan...krijg je lekker een groot scherm en 10GB meer ! hoe meer hoe beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:23:
[...]

Dan zou ik ook voor de Xtra gaan...krijg je lekker een groot scherm en 10GB meer ! hoe meer hoe beter....
Ze mailden mij dus dat ze de nieuwe versie morgen binnenkrijgen, voor 277 euro.
Maar dat zou betekenen dat die even duur is als de NX 30, lijkt me sterk?

Naja ik zie wel wat ze morgen mailen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:23:
[...]

De Zen NX heeft 30 GB en de nieuwe Zen Xtra heeft er ook 30! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:24:
[...]

en...............................wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

[...]

Maar hij is iets kleiner en lichter en heeft een groter (blauw!) scherm... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
hoe kom je aan mesenger plus
Chi3F schreef op 21 januari 2004 @ 22:41:
[...]

Maar hij is iets kleiner en lichter en heeft een groter (blauw!) scherm... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Iemand zei dat de nieuwe Zen Xtra 10 GB extra had. Dat is dus niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
hoe kom ja aan mesenger plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 21 januari 2004 @ 22:43:
hoe kom je aan mesenger plus

[...]
Wat zeik je toch altijd? Dit is niet het gepaste topic om dat te vragen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
[...]

waar dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:46:
[...]

Iemand zei dat de nieuwe Zen Xtra 10 GB extra had. Dat is dus niet zo!
de zen xtra heeft het dubbele :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
[...]

@boogywoogy

Ben het helemaal met sick.eskimo eens :)

boogywoogy, als GoT te hoog voor je gegrepen is, kan je ook naar beginners web gaan. Jouw vragen en reacties van het niveau van een peuter.
net als in de andere topics waar je actief bent die op slot zijn.
Lees de FAQ eerst maar eens :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Voor de duidelijkheid,

Deze site bied een Zen Xtra 30GB aan.

Dit is fout en deze bestaat helemaal niet!!!

Het moet de Zen NX (30 gb) of de Zen Xtra (60 gb) zijn.

dus geen variant!

zover ik weet zijn er ook geen nieuwe modellen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Renard schreef op 21 januari 2004 @ 23:56:
Voor de duidelijkheid,

Deze site bied een Zen Xtra 30GB aan.

Het moet de Zen NX (30 gb) of de Zen Xtra (60 gb) zijn.

dus geen variant!

zover ik weet zijn er ook geen nieuwe modellen uit :)
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=468

Wat is dit dan? :P

Bij de volgende link zie je dat ze dat Zen NX 30 GB, de Zen Xtra 30 GB, en de Zen Xtra 60 GB in het assortiment hebben. Neem dan toch echt aan dat de Xtra 30 bestaat :?

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@Chi3F
Vreemd, gaan we uitzoeken. Op de off. Creative site's is deze nog niet opgenomen.
'k heb ff een mailtje gestuurd naar mp3cdspeler.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Renard schreef op 22 januari 2004 @ 01:16:
@Chi3F
Vreemd, gaan we uitzoeken. Op de off. Creative site's is deze nog niet opgenomen.
'k heb ff een mailtje gestuurd naar mp3cdspeler.nl :)
Op de creative's site staat niet specifiek dat de Xtra 60 GB heeft, kijk maar: http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=9288

Heb zelf partshop gemaild, als het goed is heb ik morgen meer duidelijkheid over het grote Zen-mysterie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Renard schreef op 21 januari 2004 @ 23:45:
[...]

@boogywoogy

Ben het helemaal met sick.eskimo eens :)

boogywoogy, als GoT te hoog voor je gegrepen is, kan je ook naar beginners web gaan. Jouw vragen en reacties van het niveau van een peuter.
net als in de andere topics waar je actief bent die op slot zijn.
Lees de FAQ eerst maar eens :w .
sorry 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 21 januari 2004 @ 23:56:
In de usa is dit model al een maand of 2 op de markt.
Het zou mij dus niets verbazen als die ook hier leverbaar is.
Dusse in vervolg niet Op zo'n manier JOUW waarheid verkondigen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Met de vraag naar mp3cdspeler.nl hoe dat nu zit met de Xtra 30 gb ?

Antwoord van mp3cdspeler.nl:

"Dat klopt de speler is ook splinternieuw en de Zen NX vervalt over een paar
dagen ! we krijgen ze net voor het eerst binnen.

In de Verenigde Staten is er zelfs ook een 40GB maar die is niet leverbaar
in Europa"

sorry jongens O+

tevens heb ik ook Creative gemaild, met dezelfde vraag, helaas nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Renard schreef op 22 januari 2004 @ 12:39:
Met de vraag naar mp3cdspeler.nl hoe dat nu zit met de Xtra 30 gb ?

Antwoord van mp3cdspeler.nl:

"Dat klopt de speler is ook splinternieuw en de Zen NX vervalt over een paar
dagen ! we krijgen ze net voor het eerst binnen.

In de Verenigde Staten is er zelfs ook een 40GB maar die is niet leverbaar
in Europa"

sorry jongens O+

tevens heb ik ook Creative gemaild, met dezelfde vraag, helaas nog geen reactie.
Kijk dat is goed nieuws, jammer dat 'ie bij mp3cdspeler 329,- is, wacht even tot ie ergens goedkoper te krijgen is... :)

Partshop heeft nog niet teruggemaild helaas, zal hun reactie hier posten als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Chi3F schreef op 22 januari 2004 @ 12:49:
[...]

Kijk dat is goed nieuws, jammer dat 'ie bij mp3cdspeler 329,- is, wacht even tot ie ergens goedkoper te krijgen is... :)

Partshop heeft nog niet teruggemaild helaas, zal hun reactie hier posten als ik hem binnen heb.
Ik weet het al

Dit is de email van partshop

Ja.

Mocht je nog vragen hebben neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Marco
-----------
PartShop.nl
www.partshop.nl
info@partshop.nl

> is de zen nx die binnekomt een zen xtra
>
> heel heel snel antowoorden plz

[ Voor 7% gewijzigd door boogywoogy op 22-01-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/468_5.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
dat zijn er 5 waarom heb je 5 mp3 spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 22 januari 2004 @ 17:24:
[...]

dat zijn er 5 waarom heb je 5 mp3 spelers
Dan kan ie ermee jongleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:35:
[...]

Dan kan ie ermee jongleren
nee hallo doe is ff serieus
ga je ze soms aan mensen kado geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 22 januari 2004 @ 17:38:
[...]

nee hallo doe is ff serieus
ga je ze soms aan mensen kado geven
er staat "copyright MP3CDspeler.nl" onder, dus het zal wel een doos uit het magazijn van mp3cdspeler.nl zijn he! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:39:
[...]

er staat "copyright MP3CDspeler.nl" onder, dus het zal wel een doos uit het magazijn van mp3cdspeler.nl zijn he! ;)
oh sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch eens 2 keer nadenken voor je post ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:47:
[...]

Creative heeft gereageerd: in versie 2.00.11 van Mediasource treedt de fout niet op! In mijn versie 1.01.85 wel. Ik heb ze gevraagd hoe ik aan de nieuwe versie kan komen.... to be continued.
Ze gaan de nieuwste versie van Mediasource op een cd branden en naar mij opsturen :)
'k ben benieuwd, service lijkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:23:
[...]

Ze gaan de nieuwste versie van Mediasource op een cd branden en naar mij opsturen :)
'k ben benieuwd, service lijkt goed
Kan je het dan nergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

boogywoogy schreef op 22 januari 2004 @ 16:10:
[...]

Ik weet het al

Dit is de email van partshop

Ja.

Mocht je nog vragen hebben neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Marco
-----------
PartShop.nl
www.partshop.nl
info@partshop.nl

> is de zen nx die binnekomt een zen xtra
>
> heel heel snel antowoorden plz
Fijn dat ze mij ook terugmailen... not :{

Maar goed ik begrijp dus dat de partshop de Xtra 30 GB voor 277 gaat verkopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chi3F schreef op 22 januari 2004 @ 19:10:
[...]

Fijn dat ze mij ook terugmailen... not :{

Maar goed ik begrijp dus dat de partshop de Xtra 30 GB voor 277 gaat verkopen :?
Is het niet de Zen NX dat € 277 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:32:
[...]

Is het niet de Zen NX dat € 277 kost?
Weet ik dus niet...
Stond in een mailtje van ze dat de 'nieuwe versie' vandaag zou binnenkomen, en 277 euro kost.
Ze reageren niet meer op m'n mailtjes, dus heb geen bevestiging dat het idd om de Xtra gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
De Zen NX is 30 GB, is 48 gram lichter dan de Zen, is 3,5 milimeter dunner dan de Zen, heeft de zeer practische 'back' knop (de Zen heeft die niet)..

Als we hier tenminste hebben over de rebirth van de 'uitgefaseerde' Zen 20GB in 30GB versie.. wat ik betwijfel

De Zen Xtra zoals ik hem ken heeft 60GB en is qua uitvoering gelijk aan de Zen NX 30GB, met als enige verschil de blauwe grotere display:

http://www.dealtime.co.uk...mad_Jukebox_Zen_Xtra_60GB

[trouwens mode]
Trouwens , het valt me op dat wanneer ik files heb verwijderd (bijvoorbeeld 'delete album' in het zen-menu) de filetransfer meer als 2x zo langzaam gaat via usb2.0. Wanneer ik een 'clean up disk' heb uitgevoerd zijn de snelheden weer op usb2.0 niveau..
[/trouwens mode]

[ Voor 30% gewijzigd door langgelee2002 op 23-01-2004 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:25:
[...]

Kan je het dan nergens downloaden?
zie mijn post van 16/1/2004 11.43 u:

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleempje: Ik heb al m'n albums in dat dingetje gezet, en van elk album een playlist gemaakt. Al m'n tags zijn in orde (heeft wel even geduurd), zelfs de tracknummers zijn goed. Alleen nu heb ik dus al die tracks in die playlists gezet, zodat ik van elk album dus 'n playlist heb met die nummers. Alleen nu speelt ie ze standaard in alfabetische volgorde af! Moet ik nou elk album apart op volgorde gaan zetten, of is er een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@
-=DeLirium=-
idd, speelt op alfabetische volgorde, dus track nummers invoegen :)
begin bij 01 of 001
screenshot
edit: kijk niet naar de IDv1 tag, wordt nl. niet gebruikt.

Quote: (heeft wel even geduurd)
Met een ID3 tag editer is het zo gebeurd, zie startpost ;)
screenshot

[ Voor 8% gewijzigd door Renard op 23-01-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:47:
Mijn probleempje: Ik heb al m'n albums in dat dingetje gezet, en van elk album een playlist gemaakt. Al m'n tags zijn in orde (heeft wel even geduurd), zelfs de tracknummers zijn goed. Alleen nu heb ik dus al die tracks in die playlists gezet, zodat ik van elk album dus 'n playlist heb met die nummers. Alleen nu speelt ie ze standaard in alfabetische volgorde af! Moet ik nou elk album apart op volgorde gaan zetten, of is er een andere oplossing voor?
en let op bij wma bestanden, als je een oude versie van MediaSource hebt, dan wordt de trackvolgorde gewijzigd bij het overzetten op je Zen, zie eerdere posts van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
De reactie van Creative, mbt Xtra 30 GB:

"Het toestel is inderdaad een Creative product en is de vervanger van de Creative Zen NX.
In bijlage kan je een prijslijst terugvinden waar de meest recente producten opstaan. Daar dit een vrij nieuw product is zal u er op dit moment niet al te veel van terugvinden in het straatbeeld.
Bij de MP3 spelers krijgt u een overzicht van alle beschikbare spelers op dit moment."

Bijlagen: in Acrobat Reaader PDF formaat:
Creative Jukebox Zen Xtra 30GB Datasheet UK
PRIJSLIJSTjanuari2004

imho komt het er op neer dat dit een NX is met groter display, net als de huidige Xtra met 60 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Creative® Jukebox Zen Xtra 30GB

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/egvos/forum/zennx/zen30gb.jpg

Vernaderingen t.o.v. de NX:

Display: 160 x 104 pixel resolution blue EL backlite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Renard schreef op 23 januari 2004 @ 14:16:
Creative® Jukebox Zen Xtra 30GB

[afbeelding]

Vernaderingen t.o.v. de NX:

Display: 160 x 104 pixel resolution blue EL backlite
Volgens mij is ie ook ietsje kleiner en lichter, en is de scroll-lever iets verbeterd (althans, volgens IGN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Chi3F schreef op 23 januari 2004 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is ie ook ietsje kleiner en lichter, en is de scroll-lever iets verbeterd (althans, volgens IGN).
Xtra 30 GB:
224 g with battery
Size (WxHxD): 112 x 76 x 22 mm

NX 30 GB:
226 g with battery
Size (WxHxD): 112mm x 75mm x 22mm

[ Voor 18% gewijzigd door Renard op 23-01-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002