Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 24 december 2003 @ 00:54:
[...]
Niet direct, je zou m aan kunnen laten staat totdat ie leeg is.
Toen ik 'm pas had, en 's avonds nog maar één blokje batterij had (=ca. 30%). Kom je voor een dilemma te staan, opladen (bijladen), zodat ik morgen in de trein vollop kan genieten, of gewoon morgen het risico lopen dat ik op de terug reis geen muziek meer heb, maar dat ie wel goed leeg is.
In het begin ging ik voor de laatste optie, omdat het beter is voor de batterij. Maar nu, na een maand niet meer, bijladen dus. En één keer per maand goed leeg laten lopen en volledig opladen, net als bij een gsm. :)
Is het dan een verschil van een 30min, 1 uur, 2 uur als je hem in het begin van 0% naar 100% oplaad in plaats van 60% naar 100%?

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 24 december 2003 @ 00:42:
[...]
Appels met peren vergelijken ;) , wat bedoel je precies met vergelijken?
Ik heb hier een sony discman liggen, waar ik drie weken mee kan "treinen" op twee penlite batterijen. :)
De beste vergelijking is natuurlijk een vergelijking van de Zen met andere mp3 spelers zoals ipod, xlef en iriver. Ik vermoed dat er aan een dergelijke vergelijking wordt gewerkt achter de coulissen (toch omni?), maar als er meer mensen zijn die vergelijkende ervaringen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 11:32:
[...]

De beste vergelijking is natuurlijk een vergelijking van de Zen met andere mp3 spelers zoals ipod, xlef en iriver. Ik vermoed dat er aan een dergelijke vergelijking wordt gewerkt achter de coulissen (toch omni?), maar als er meer mensen zijn die vergelijkende ervaringen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Klik op search en typ in 'ZEN of IPOD' en je zult er een hoop topics vinden waarin de ZEN en de IPOD vergeleken worden met elkaar.
Het negative aan al die topics is dat iedereen zijn eigen mp3 speler de beste vind. Hoeveel mensen hebben een ZEN en ook een IPOD? Ik vind bv. mijn ZEN Xtra mooier dan de Ipod maar er zijn veel mensen die het omgekeerde vinden. Ieder heeft z'n smaak en eisen van een mp3 speler. Het beste is de eigenschappen van 2 mp3-spelers vergelijken en welke je het meest aanstaat moet je dan kopen. :)

ps: Ik gebruikte hier nu wel de Ipod om met te vergelijken maar het kan evengoed een andere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 12:15:
[...]
Klik op search en typ in 'ZEN of IPOD' en je zult er een hoop topics vinden waarin de ZEN en de IPOD vergeleken worden met elkaar.
Het negative aan al die topics is dat iedereen zijn eigen mp3 speler de beste vind. Hoeveel mensen hebben een ZEN en ook een IPOD? Ik vind bv. mijn ZEN Xtra mooier dan de Ipod maar er zijn veel mensen die het omgekeerde vinden. Ieder heeft z'n smaak en eisen van een mp3 speler. Het beste is de eigenschappen van 2 mp3-spelers vergelijken en welke je het meest aanstaat moet je dan kopen. :)
ps: Ik gebruikte hier nu wel de Ipod om met te vergelijken maar het kan evengoed een andere zijn.
veel van de vergelijkingen die er op internet te vinden zijn, zijn ´papieren´ vergelijkingen, gewoon de specs naast elkaar gelegd. Mij gaat het juist om ervaringen van gebruikers en zoals je al schrijft, dat zie je niet zo vaak... maar geeft wel het beste beeld...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn mening:
+
.stevige behuizing ( je zult niet rap krassen maken op de behuizing)
.groot scherm + hoge resolutie
.de positie van de knoppen ( je kan de speler met 1 hand bedienen)
.in minder dan 2 seconden start de ZEN op
.de 'back'-knop
.de stevige soft- en hardware binnenin de ZEN +de snelle processor
.en al de rest dat niet in de - vermeld wordt.

-
.Het scrolwieletje dat altijd maar rapper gaat als je blijft drukken
.de voorkant zit niet 100% vast (daarmee bedoel ik dat je aan de bovenkant van de voorkant (klep) lichtjes kan induwen) maar dat kan natuurlijk afhangen van speler tot speler.
.de software van de pc
.het (goedkope en loszittend) knopje onderaan de mp3 speler om de klep te openen om de batterij eruit te halen
.het schermpje dat een heel klein beetje buiten de behuizing steekt (kwetsbaar voor krassen)

Ik hoop dat je er iets mee bent... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 01:05:
[...]

Is het dan een verschil van een 30min, 1 uur, 2 uur als je hem in het begin van 0% naar 100% oplaad in plaats van 60% naar 100%?
In theorie is één blokje ca. 30 %. Dat blokje blijf je ook nog zien als je al ie al 3 uur gespeeld heeft, dus elk moment leeg kan zijn.

Maar het gaat erom dat je beter de batterij in het begin Goed leeg moet maken om de maximale capaiteit te halen dus als je "low batt" ziet en niet bij één of twee blokjes ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Renard op 24-12-2003 21:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

Hier wordt duidelijk niet veel gepost hé. Ligt dat aan de naam van de topic? Of heeft niemand een ZEN? :'(

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 11:24:
Hier wordt duidelijk niet veel gepost hé. Ligt dat aan de naam van de topic? Of heeft niemand een ZEN? :'(
probeer http://www.nomadness.net eens

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• sx_blade
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 12:49
Was met mn zen nx aan het spelen en zag opeens dat mn hdtje vol was.. dit kon nooit kloppen want ik had er maar 14gig aan mp3's op staan..

Heb eerst nog ff gecheckt of er geen data meer opstond en toen dit niet zo bleek te zijn heb ik al mn mp3s eraf gegooid.. nog steeds 16gig in gebruik terwijl hij helemaal leeg was..

zat al beetje te balen.. (mn zalman 5.1 headset had het namelijk 2 dagen na aanschaf al begeven (2 weken geleden) en dacht dus meteen dat mn zen het ook al had begeven..) ben toen maar es druk op het net gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak (en oplossing) toen na een poosje kwam ik een post tegen van iemand die precies hetzelfde had als ik (was op www.nomadness.net)

de oorzaak van dit probleem is:

de speler is tijdens de overdracht van data of mp3's uitgegaan.. (dit was bij mij omdat ik de speler op een niet al te volle accu 3500 mp3tjes liet binnenhalen van mn pc.. blijkt dat de overdracht van data veel stroom vereist en het is dus aanbevolen om de speler hiervoor aan netstroom te hangen!!)

de oplossing is:

1) zet de speler uit
2) houdt de play/pause knop ingedrukt
3) druk nu op het reset knopje van de speler (terwijl je stap 2 uitvoert ;) )

je krijgt nu het onderhoud menu (staat volgens mij nu ook beschreven in de review aan het begin van deze thread)

ik heb toen gekozen voor clean harddisk

als de speler klaar is kies je voor reboot..

je krijgt nu al de mp3tjes te zien die wel op de hd van je speler stonden maar die eerst niet zichtbaar waren..

Hoop dat ik hier iemand mee van hulp ben geweest..

Voor de rest ben ik zeer tevreden met mn Zen NX.. de geluidskwaliteit is een stuk beter dan die van de ipod (heb ze beide geprobeerd met sennheisser mx500 dopjes, ipod was nieuwste versie - 20gb)
Daarnaast vind ik de Zen NX mooier dan die ipod.. het enige voordeel van de ipod is dat ie kleiner is.. maar dan zou ik toch voor de iriver ihp-120 gaan.. die vind ik mooier en schijnt ook beter geluid te hebben dan de ipod..
Een ander voordeel van de Zen NX (en bijvoorbeeld ook de Xclef) is dat ze standaard laptop hdtjes gebruiken en je deze dus kunt vervangen en upgraden.. je kunt er gewoon een grotere hd inzetten.. dus zen nx 80gb is theoretisch ook mogelijk.. met een 1,8" hd zoals de ipod of iriver gebruikt kan je dit niet.. voor zover ik weet zijn deze niet los te koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sx_blade schreef op 25 december 2003 @ 23:17:
Hoop dat ik hier iemand mee van hulp ben geweest..
Met de ZEN Xtra heb je die problemen niet ze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Zelf ben ik nog op zoek naar een mp3 speler, maar ik heb er een specifieke eis voor: Je moet .jpg files van een digitale camera zonder behulp van een computer erop kunnen copieren. Iets zoals dit dus (voor de ipod):
http://a248.e.akamai.net/...og/US/Images/t7418lla.pdf
Ik heb dus hierover een mailtje gestuurd naar creative, en dit is het resultaat:
I am going on a long trip across the world in a couple of
months, with my digital camera, and a mp3 player. What I would like to
have is some kind of plugin device so that you can transfer .jpg files
from your flashcard to your mp3 player.
I found this for the ipod
(http://a248.e.akamai.net/...og/US/Images/t7418lla.pdf), but I would
rather take the zen nx. Is there a device like this for the zen nx, or
is something like this in the making?
If not, is this the place to suggest considering developing something
like this?

Regards, Laurens Rietveld
Reply:
Dear Laurens,

We do not have such a device available unfortunately. While we're
considering such a device at the moment unfortunately I cannot
approximate whether and when will we launch it. I will indeed pass your
feedback on to the development team, and it is most welcome.

Please retain all the previous correspondence when replying to this
email.

Best Regards
Opzich dus wel mooi dat ze het aan het overwegen zijn om zoiets te maken. Helaas zal het nog wel een tijd duren als zoiets op de markt zou komen...

[ Voor 3% gewijzigd door lrietveld op 27-12-2003 01:17 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj2000 schreef op 27 december 2003 @ 01:12:
Zelf ben ik nog op zoek naar een mp3 speler, maar ik heb er een specifieke eis voor: Je moet .jpg files van een digitale camera zonder behulp van een computer erop kunnen copieren.
Dat is er wel hoor maar niet van creative : http://www.archos.com/products/prw_500447_specs.html

Hij is verkrijgbaar bij dixons, je moet wel een extra stukje software kopen om de feature vrij te schakelen (beetje flauw wel de CF interface erin stoppen maar niet de software)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Notmad Explorer, is dat nog ergens in 'n winkel te koop? Of puur op de site van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 14:04:
Die Notmad Explorer, is dat nog ergens in 'n winkel te koop? Of puur op de site van de fabrikant?
Alleen op de site, maar echt nodig is hij niet meer omdat creative na de updates er een prima filemanager heeft bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microsoft ondersteuning van mp3 spelers zoals de nomad zen:
http://www.nomadness.net/...News&file=article&sid=710

oeps, even te snel gepost, want verderop in hetzelfde artikel is niet iedereen even positief (bekend ms fenomeen)...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ik ben benieuwd. Heb me vanmiddag een Zen NX (30 gb) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 14:07:
[...]

Alleen op de site, maar echt nodig is hij niet meer omdat creative na de updates er een prima filemanager heeft bijzitten.
Welke update deed je dan? Ik heb alleen Creative mediasource Organizer en de NOMAD explorer. Welke filemanager bedoel jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben we het wel over hetzelde, ik bedoel de "creative file manager 2".
Hier staat die : http://www.nomadness.net/...s&d_op=viewdownload&cid=6

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een nieuwere versie van de software (volgens de setup). Wat ik heb opgemerkt is dat die file manager alleen voor niet-audiobestanden geschikt is, je kan er dus niet heel de content van de Zen mee zien. Als je er audiobestanden via de Explorer erop zet, wordt dat gewoon gezien als bestand en niet als muziekbestand, zodat je 'm niet af kan spelen!

Wat ik dus wil is muziekbestanden drag&droppen naar de Zen, het liefst met de Verkenner. Overigens gebruik ik Windows 98, zodat die MS plugin voor XP niet voor mij van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Misschien een beetje offtopic maar toch mijn vragen:

1. zijn hier mensen die deze MP3 speler net als ik bij coolelectronics.nl hebben besteld? Zo ja, zijn die tevreden met hun levering en afhandeling? (zo niet, niet doen!!) ik wacht namelijk al 5 weken op mijn Zen NX 30gb speler terwijl hij binnen 2-3 dagen zo moeten worden geleverd

2. Hebben deze menen (die bestelden bij coolelectronics) een adapter ontvangen die op het Nederlandse lichtnet past of niet. Hoor nu namelijk verhalen dat coolelectronics deze speler met een Amerikaanse stekker levert :(

Ik wacht met steeds meer ongeduld op deze vette speler maar de voorpret wordt er NIET leuker op door de trage levering

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, software"problemen" verholpen.

Maar nog een vraagje: er zit achter de batterij van mijn Zen een doorzichtig plastic stripje. Waar is deze voor? Ik heb 'm al gedeeltelijk afgeknipt, maar kan je die er gewoon uittrekken?

Btw Robby, ik zou die bestelling gewoon annuleren (dat kan volgens mij altijd) en hem bij Mp3cdspeler.nl bestellen. Heb je 'm binnen een dag, en istie volgens mij nog goedkoper ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dat doorzichtige plastic stripje is handig als je de batterij van de Zen NX wilt verwijderen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:38:
Ok, software"problemen" verholpen.

Maar nog een vraagje: er zit achter de batterij van mijn Zen een doorzichtig plastic stripje. Waar is deze voor? Ik heb 'm al gedeeltelijk afgeknipt, maar kan je die er gewoon uittrekken?

Btw Robby, ik zou die bestelling gewoon annuleren (dat kan volgens mij altijd) en hem bij Mp3cdspeler.nl bestellen. Heb je 'm binnen een dag, en istie volgens mij nog goedkoper ook.
Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en het is zo dat je alleen kan annuleren als het moment van versturen langer duurt dan 30 dagen. Hij is al verzonden (net binnen 30 dagen) dus dat kan helaas niet. Of ik moet de voorwaarden verkeerd hebben gelezen.

Daarnaast heb ik vooruit betaald. Iets wat ik normaal NOOIT doe en nu ook NOOIT MEER zal doen!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Dit stond er namelijk in de Alg. voorwaarden:

Artikel 3. Levering.
De uiterste leveringstermijn is 30 dagen na ontvangst van de bestelling, met uitzondering van vooruitbetalingen waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling. Met leveringstermijn wordt bedoeld dat het produkt in 30 dagen als verzonden in de orderstatus vermeld staat. Na overschrijding van deze periode zal de wederpartij hiervan zo snel mogelijk in kennis worden gesteld en de mogelijkheid worden geboden de overeenkomst te ontbinden, dan wel de bestelling te annuleren. Eventueel reeds gedane betalingen zullen binnen 14 dagen na het ontbinden van de overeenkomst worden teruggeboekt. De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er word een Amerikaanse adapter meegeleverd, geen Europese... Maar je hoeft er enkel een andere stekker op te lassen want de meeste adapters kunnen zowel 110 als 230V aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, kben van zin om mij die te kopen, maar kan dat een beetje tegen schokken, zo'n harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:27:
hmmm, kben van zin om mij die te kopen, maar kan dat een beetje tegen schokken, zo'n harde schijf?
Hij kan dezelfde schokken opvangen als een HD in een laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kga der vanmiddag om, in fnac, em staat daar serieus overprijsd, maar hier in Gent (België B) ) vindt ik em nerges anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 02:51:
kga der vanmiddag om, in fnac, em staat daar serieus overprijsd, maar hier in Gent (België B) ) vindt ik em nerges anders :(
Ik ben ook een Belg en ik heb hem besteld van http://www.mp3cdspelers.nl !
Echt heel goede service en heel goedkoop. Binnen een week werd hij thuis afgeleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De harde schijf dat in de creative producten zit, is dezelfde als een harde schijf in een laptop. Dus kunnen ze evenveel schokken verdragen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na lang wikken en wegen ook de Nomad Zen Xtra aangeschaft, vanwege:
- 60 gb
- goede geluidskwaliteit
- fabrikant Creative bestaat al lang en ik heb weinig gelezen over bugs
- de mindere software neem ik op de koop toe, waarschijnlijk ga ik de notmad explorer van redchair aanschaffen

Ik heb de Zen Xtra gekocht bij www.mmport.nl omdat zij altijd snel en goed reageerden op mijn mailtjes en ik in het verleden moeiteloos een bestelling heb kunnen annuleren. Gisteren na 17.00 u besteld, vandaag voor 11.00 u geleverd!
Mijn ervaringen met www.mp3cdspeler.nl zijn niet goed, mailtjes werden maar sporadisch beantwoord, maar meestal niet ... een ontbrekende cd-rom met drivers werd nooit geleverd (heb ik via een andere tweaker gekregen) ... misschien ben ik de uitzondering die de regel bevestigt, maar toch

Binnenkort zal ik mijn bevindingen natuurlijk posten!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:03:
Ik heb na lang wikken en wegen ook de Nomad Zen Xtra aangeschaft, vanwege:
- 60 gb
- goede geluidskwaliteit
- fabrikant Creative bestaat al lang en ik heb weinig gelezen over bugs
- de mindere software neem ik op de koop toe, waarschijnlijk ga ik de notmad explorer van redchair aanschaffen

Binnenkort zal ik mijn bevindingen natuurlijk posten!
We wachten vol spanning af... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 29 december 2003 @ 17:13:
Er word een Amerikaanse adapter meegeleverd, geen Europese... Maar je hoeft er enkel een andere stekker op te lassen want de meeste adapters kunnen zowel 110 als 230V aan
bij de mijne is een 2 polige adapter meegeleverd met
ingang 100-240v 50-60hz max 0.24a
uitgang 5v 1,5a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:03:
Ik heb na lang wikken en wegen ook de Nomad Zen Xtra aangeschaftquote]

Zit bij jou het dekseltje in de linkse bovenhoek ook niet echt stevig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:57:
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:03:
Ik heb na lang wikken en wegen ook de Nomad Zen Xtra aangeschaftquote]

Zit bij jou het dekseltje in de linkse bovenhoek ook niet echt stevig vast?
het zit wel vast, maar er zit wel speling in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:38:
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:57:

[...]

het zit wel vast, maar er zit wel speling in
Ja dat bedoelde ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Als het goed is krijg ik vandaag na lang wachten mijn ZEN NX binnen. Echter, er zit een amerikaanse stekker bij. Nu heb ik gezien op de foto's van deze review dat het snoertje met de stekker niet vast zit aan de adapter.

Ik kan er dus volgens mij een ander snoertje met stekker in pluggen (correct me if I'm wrong)

Nu is mijn vraag wat voor aansluiting er op de adapter zit. Hopelijk is dit een zogenaamd achtje (00) Zo'n stekker heb ik namelijk nog liggen.

Op de foto bij deze review kon ik niet duidelijk zien wat voor stekkertje het is, vandaar mijn vraag

[ Voor 12% gewijzigd door robbydw op 31-12-2003 10:26 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op 31 december 2003 @ 10:26:
Als het goed is krijg ik vandaag na lang wachten mijn ZEN NX binnen. Echter, er zit een amerikaanse stekker bij. Nu heb ik gezien op de foto's van deze review dat het snoertje met de stekker niet vast zit aan de adapter.

Ik kan er dus volgens mij een ander snoertje met stekker in pluggen (correct me if I'm wrong)

Nu is mijn vraag wat voor aansluiting er op de adapter zit. Hopelijk is dit een zogenaamd achtje (00) Zo'n stekker heb ik namelijk nog liggen.

Op de foto bij deze review kon ik niet duidelijk zien wat voor stekkertje het is, vandaar mijn vraag
bij mij zat er inderdaad een los snoer met stekker bij die aan de adapter te pluggen is met een ´achtje´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan niemand meer die problemen heeft met de Zen NX/Xtra? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

dgk

Weet iemand de telefoonnummer van de technisch (NL) helpdesk van Creative? Heb een Zen met een kapotte accu en wil gebruik maken van de garantie. (als mogelijk is). Had al gekeken via internet maar dat is een vage internationale nummer waar ik niet zo ver kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dgk schreef op 04 januari 2004 @ 18:56:
Weet iemand de telefoonnummer van de technisch (NL) helpdesk van Creative? Heb een Zen met een kapotte accu en wil gebruik maken van de garantie. (als mogelijk is). Had al gekeken via internet maar dat is een vage internationale nummer waar ik niet zo ver kwam.
Toen ik via de creative site informatie vroeg kreeg ik een mailtje terug met onderstaand telefoonnr, ´t is in Dublin, Ierland:

KINDEST R e g a r d s,
C l a u d i a CIOCCA

ON_LINE_SALES
Creative Labs Ltd. Dublin
Ph: +353 1 820 6444 ext.6233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 11:30:
Is er dan niemand meer die problemen heeft met de Zen NX/Xtra? :*)
niet echt een probleem, maar een uitzoekpuntje, mogelijk schoonheidsfoutje: als ik zelf de tracknummers opgeef, dan neemt de Mediasource programmatuur dit niet 1 op 1 over, maar geeft het ogenschijnlijk het volgnummer van overdracht naar de speler. Dus als ik 100 nummers achter elkaar over plaats, dan krijg ik ook volgnummer 1 tm 100, terwijl ik zelf de volgnummer van de cd opgeef...

Heb jij dat ook? Weet je hoe dat anders kan (anders dan elke keer aparte overdrachtsessie opnieuw te starten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik bestanden van een netwerklocatie naar mijn Zen NX 30 GB sleep wordt er alleen een folder met de bestandsnaam aangemaakt, maar het bestand zelf wordt niet komt niet op de Zen.
Ik moet het bestand eerst op mijn eigen pc zetten en daarna kan ik hem wel zonder problemen op mijn zen zetten.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ik gebruik de standaard filemanager van de Zen.

Verder ben ik overigens erg tevreden over mijn Zen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou precies hetzelfde! 't Is idd wat omslachtig, eerst naar je eigen pc'tje kopieren maar het moet nou eenmaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

beetje ipod faker :P

maar wel mooooi!!

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw, ik heb zelf ook mn zen nx besteld bij cool electronics, tis inmiddels ook 5 weken geleden dat ik heb besteld en nog steeds niets binnen. Ik heb meerdere malen gemailed met het bedrijf en krijg keer op keer beloftes dat ze hem snel sturen en dat het moeilijk voor hun is ivm. de drukte enzo.. Heb jij nog iets speciaals gedaan (druk zetten dmv advocaat ofzo :p) om ze zover te krijgen dat ze hem sturen?

En dan hoor ik ook nog eens dat verschillende mensen een US adapter erbij krijgen.. Ik raad iedereen dan ook aan die winkel te mijden, ik vertrouw het voor geen cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:05:
[...]

niet echt een probleem, maar een uitzoekpuntje, mogelijk schoonheidsfoutje: als ik zelf de tracknummers opgeef, dan neemt de Mediasource programmatuur dit niet 1 op 1 over, maar geeft het ogenschijnlijk het volgnummer van overdracht naar de speler. Dus als ik 100 nummers achter elkaar over plaats, dan krijg ik ook volgnummer 1 tm 100, terwijl ik zelf de volgnummer van de cd opgeef...

Heb jij dat ook? Weet je hoe dat anders kan (anders dan elke keer aparte overdrachtsessie opnieuw te starten)?
Je mp3 speler kan toch niet op zichzelf andere namen of nummers gaan geven voor een liedje?
Wat ik je kan aanraden is er een playlist van maken op je pc en die op je mp3 speler zetten of in je mp3 speler een playlist maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:11:
robbydw, ik heb zelf ook mn zen nx besteld bij cool electronics, tis inmiddels ook 5 weken geleden dat ik heb besteld en nog steeds niets binnen. Ik heb meerdere malen gemailed met het bedrijf en krijg keer op keer beloftes dat ze hem snel sturen en dat het moeilijk voor hun is ivm. de drukte enzo.. Heb jij nog iets speciaals gedaan (druk zetten dmv advocaat ofzo :p) om ze zover te krijgen dat ze hem sturen?

En dan hoor ik ook nog eens dat verschillende mensen een US adapter erbij krijgen.. Ik raad iedereen dan ook aan die winkel te mijden, ik vertrouw het voor geen cent
>>> http://www.mp3cdspelers.nl
Ik bestelde mijn ZEN Xtra daar en na een week kreeg ik die in België. Wat ik je kan aanraden is de bestelling anuleren en gewoon opnieuw bestellen bij de site hierboven. Maar als je al betaald hebt dan zou ik toch voor een advocaat gaan ;) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defect!!! Mijn line out is binnenin losgeraakt. Hij moet zeker ergens een stoot gekregen hebben. Maar ik denk dat het alle mp3 spelers kan overkomen.
Zijn er nog mensen die hun defecte toestellen naar Creative terugzonden? Zoja, kreeg je een nieuw toestel en hoe lang heb er op moeten wachten?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

erg mooi review :D

die ga ik gebruiken voor verkooppresentatie op school :)
mag dan wel een i-bead 100 verkopen, maar die screenshots van display zitten toevallig zogenaamd ook op mijn ibead :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul

Ik heb hem zaterdag 27 december besteld bij empc.nl, als alles goed is kunnen ze hem mij vrijdag a.s. verzenden, dus dan zou ik m binnen 2-3 weken hebben. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad eskimo, kheb al betaald aan de naaiers, creditcard betaling die paar dagen terug dus is afgeschreven (2 december besteld. GRRR) de bank gaat als het goed is er ook achteraan, dat zit bij de creditcard service zegmaar, maar toch lijkt me genoeg zeggen over Cool electronics.. KOOP HET DAAR NIET!!! :p
maar inderdaad ik geef ze nog een paar dagen als ik dan niets hoor krijgen ze inderdaad een advocaat aan hun broek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 00:41:
.. KOOP HET DAAR NIET!!! :p ...
Voor mij helaas ook te laat :|
Rio Karma daar gekocht half december, geen sjoege op emails en nog niet afgeschreven van mijn credit card. Ik zit te dubben of ik de hele boel maar moet cancelen, maar ja daar moet ik toch eerst wat van ze (email) horen.
Volgens mij is Leslie op wintersport :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ceejay op 07-01-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
hey renard ik heb voor 277euro mijn zen nx
en jij
want als je het niet van partshop.nl gokocht hebtr dan ben je opgelicht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 08 januari 2004 @ 16:44:
hey renard ik heb voor 277euro mijn zen nx
en jij
want als je het niet van partshop.nl gokocht hebtr dan ben je opgelicht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zijn andere winkels niet goed dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rescue Mode
Hoe kan ik de Zen NX formateren
a. Zet de Zen NX uit!
b. Druk op de Play/Pause en de Reset knop tegelijk in.

>> Dit werkt dus niet meer bij me :'(
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 18:42:
Rescue Mode
Hoe kan ik de Zen NX formateren
a. Zet de Zen NX uit!
b. Druk op de Play/Pause en de Reset knop tegelijk in.

>> Dit werkt dus niet meer bij me :'(
Weet iemand raad?
Kan kloppen dat het niet werkt.

a. zet de NX / Xtra uit !
b. druk de Play/Pause knop in en hou vast.
c. druk nu (met paperclip o.i.d.) de reset knop in (1x klikken)
d. je ziet nu de "Creative Copyright 2003 enz.." scherm
c. pas als je het Rescue Mode scherm ziet kan je de Play/Pause knop loslaten.

ps.
-als het niet werkt ff de batterij er uit en er in.
-start de player normaal op, en sluit weer af en probeer opnieuw.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn Zen Xtra, na anderhalf week gebruik.
Behalve gisteren, toen het apparaatje problemen had met de tijd: wma bestanden werden 3 seconden voor het einde beeindigd (dus liedjes afgekapt), en bij sommige mp3 bestanden werd de verlopen tijd aangegeven die boven de tijdsduur van het bestand was terwijl het liedje nog niet afgelopen was :? :? :?
Nadat ik allerlei soorten bestanden achter elkaar had geprobeerd (mp3 en wma, zowel vbr als cbr) en de speler nog eens aan en uit had gezet, was het probleem weg. Vaag....

Verder volop tevredenheid :9 _/-\o_ :9~ :
+ goede geluidskwaliteit
+ goede speeltijd batterij (10-12 uur)
+ het playlist concept en het selected music concept van de Zen zijn erg fijn: je kunt on the fly de muziek die je wilt horen samenstellen en beluisteren
+ de shuffle mogelijkheden in combinatie met playlist en selected music zijn erg goed: je hebt een jukebox die je zo kunt samenstellen zoals je wilt: TOP!
+ 60 gb!

En enkele verbeterpunten 8)7 :
- minder mogelijkheden dan bijv. iriver ihp of xclef: geen line-out, geen recorder, geen fm radio (maar ik mis dat niet want ik gebruik het toch niet)
- geen mass storage device, maar software die muziek overzet naar de speler (nu valt mij de software mee afgezet tegen allle negatieve verhalen die ik gelezen had)
- albums worden niet in volgorde afgespeeld maar op alfabetische volgorde van de titels van de nummers; dit kun je oplossen door er een playlist van te maken maar dat is extra werk voor de gebruiker
- geen Ogg Vorbis ondersteuning
- het als eerst genoemde incidentele tijdsprobleempje
- een keertje werden letters vervangen door koreaanse tekens; opnieuw ingevoerd en fout was weg...

Lees ook de reviews waar naar verwezen wordt op www.dapreview.com:
> voor de Zen Xtra:
http://www.amazon.com/exe...27228?vi=customer-reviews
http://gear.ign.com/articles/442/442693p1.html?fromint=1

> voor de Zen NX
http://www.amazon.com/exe...00330&vi=customer-reviews
http://reviews.cnet.com/C...4505-6490_7-30468951.html
http://gear.ign.com/articles/437/437957p1.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tevreden Zen-gebruiker erbij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 09 januari 2004 @ 11:53:
[...]
Kan kloppen dat het niet werkt.

a. zet de NX / Xtra uit !
b. druk de Play/Pause knop in en hou vast.
c. druk nu (met paperclip o.i.d.) de reset knop in (1x klikken)
d. je ziet nu de "Creative Copyright 2003 enz.." scherm
c. pas als je het Rescue Mode scherm ziet kan je de Play/Pause knop loslaten.

ps.
-als het niet werkt ff de batterij er uit en er in.
-start de player normaal op, en sluit weer af en probeer opnieuw.

Het is gelukt! Nu kan ik hem 'netjes' terug opsturen naar Creative.
Bedankt Renard :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:28:
[...]

Het is gelukt! Nu kan ik hem 'netjes' terug opsturen naar Creative.
Bedankt Renard :>
Mooi, dan pas ik ff de startpost aan O-)
Hoop voor je dat de reparatie snel klaar is ;)

laat je het nog ff weten hoe het afgelopen is?

[ Voor 22% gewijzigd door Renard op 09-01-2004 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn zen nx binnen, nieuwste firmware erop, skin op modern en classic hetzelfde ik krijg dus niet die mappen zoals in de startpage, iemand die weet waardoor dit komt?
Verder lukt het me niet om muziek in mappen op mijn mp3 speler te zetten en ik dus gewoon een map kan pakken en nummers daaruit kan selecteren of gewoon de hele map, is hier nog een mogelijkheid toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:47:
Vandaag mijn zen nx binnen, nieuwste firmware erop, skin op modern en classic hetzelfde ik krijg dus niet die mappen zoals in de startpage, iemand die weet waardoor dit komt?
Verder lukt het me niet om muziek in mappen op mijn mp3 speler te zetten en ik dus gewoon een map kan pakken en nummers daaruit kan selecteren of gewoon de hele map, is hier nog een mogelijkheid toe?
"mappen" bekomen:
Instellingen -> profiel bew. -> MENU: Stijl: Tabs

Je kan kiezen uit Albums, Artiesten, Genres... maar je kan geen mappen selecteren.
Daarvoor zal je van de muziek die in de map staat een playlist moeten maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx dat mapgebeuren is veel duidelijker en makkelijker te gebruiken.

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik word gek! Ik heb hem Tag & Rename 3.1 (nieuwste) al mijn ID3V1's ingevult en nog vind meadiasource ze niet, bij de helft vind hij het wel en bij de andere helft zegt hij onbekent ik dus ook maar de ID3V2's ingevuld precies hetzelfde als de 1, nu blijft het hetzelfde, mediasouce zegt bij de helft onbekent en bij de helft leest hij het wel goed af, en in Winamp en Tag & Rename staat alles toch echt goed weet iemand wat dit probleem kan veroorzaken?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:50:
Jongens ik word gek! Ik heb hem Tag & Rename 3.1 (nieuwste) al mijn ID3V1's ingevult en nog vind meadiasource ze niet, bij de helft vind hij het wel en bij de andere helft zegt hij onbekent ik dus ook maar de ID3V2's ingevuld precies hetzelfde als de 1, nu blijft het hetzelfde, mediasouce zegt bij de helft onbekent en bij de helft leest hij het wel goed af, en in Winamp en Tag & Rename staat alles toch echt goed weet iemand wat dit probleem kan veroorzaken?
bij mij werkt dit allemaal wel goed op mijn Zen Xtra, ik gebruik ook tag&rename (alleen tracknummer wordt niet altijd goed overgenomen, zie een van mijn vorige posts).
heb je al gekeken naar trackeigenschap via mediasource, wat lees je daar?

Andere mogelijkheid is de laatste versie van de firmware te downloaden en installeren, zie
http://www.nomadworld.com...firmware/wma-zen_xtra.asp

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 11:40:
[...]

bij mij werkt dit allemaal wel goed op mijn Zen Xtra, ik gebruik ook tag&rename (alleen tracknummer wordt niet altijd goed overgenomen, zie een van mijn vorige posts).
heb je al gekeken naar trackeigenschap via mediasource, wat lees je daar?

Andere mogelijkheid is de laatste versie van de firmware te downloaden en installeren, zie
http://www.nomadworld.com...firmware/wma-zen_xtra.asp
ik bezit al over de nieuwste firmware, ook heb ik de de laatste upgrade gedownload voor mijn creative meadiasource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:50:
Zie opennings post:

10. De Muziekbibliotheek en afspelen

"De Zen NX leest bij primair de ID3v2 tag, en secundair de ID3v1 tag"

en verder....

als de v2 velden blanco zijn heb je dus een probleem, een optie is deze uit te zetten of de velden copieren naar de ID3v2 tag.
dus zorg dat je wel eenheid hebt, dus niet van 1 album het enen nummmer v1 en het andere nr v2 want dan wordt het echt een bende ;)

deze gebruik ik zie mijn uitleg:
[rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]
die werkt ff sneller en beter dan Tag & Rename 3.1 (vind ik :) )

ps. aan je firmware ligt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Renard op 10-01-2004 18:56 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 10 januari 2004 @ 18:54:
[...]

Zie opennings post:

10. De Muziekbibliotheek en afspelen

"De Zen NX leest bij primair de ID3v2 tag, en secundair de ID3v1 tag"

en verder....

als de v2 velden blanco zijn heb je dus een probleem, een optie is deze uit te zetten of de velden copieren naar de ID3v2 tag.
dus zorg dat je wel eenheid hebt, dus niet van 1 album het enen nummmer v1 en het andere nr v2 want dan wordt het echt een bende ;)

deze gebruik ik zie mijn uitleg:
[rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]
die werkt ff sneller en beter dan Tag & Rename 3.1 (vind ik :) )

ps. aan je firmware ligt het niet.
ik had eerst enkel en alleen die ID3V1 velden in gevuld, de helft deed het wel de helft niet in mediasource dus ja toen maar ff de ID3V1 ook naar ID3V2 gecopieerd en het bleef precies hetzelfde en winamp vind het allemaal prima, zegt netjes dat het ingevult is zoals het bij tag & rename staat en leest het ook prima af maar mediasource ho maar terwijl die het bij andere CD's wel goed deed, snap er niks van en begrijpen al helemaal niet :( 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:01:
[...]

ik had eerst enkel en alleen die ID3V1 velden in gevuld, de helft deed het wel de helft niet in mediasource dus ja toen maar ff de ID3V1 ook naar ID3V2 gecopieerd en het bleef precies hetzelfde en winamp vind het allemaal prima, zegt netjes dat het ingevult is zoals het bij tag & rename staat en leest het ook prima af maar mediasource ho maar terwijl die het bij andere CD's wel goed deed, snap er niks van en begrijpen al helemaal niet :( 8)7 :?
Staat die file(s) wel op je Zen als <onbekend> of wil ie m niet naar je Zen overbrengen?
Mogelijk probleem:
Open eens dat nummer in winamp en dan alt+3 (file info)
MPEG Info:
welke layer?
je hebt minimaal layer 3, layer 1 en 2 ondersteund je player niet. had ik in het begin ook vooral met wat oudere mp 3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 10 januari 2004 @ 21:58:
[...]

Staat die file(s) wel op je Zen als <onbekend> of wil ie m niet naar je Zen overbrengen?
Mogelijk probleem:
Open eens dat nummer in winamp en dan alt+3 (file info)
MPEG Info:
welke layer?
je hebt minimaal layer 3, layer 1 en 2 ondersteund je player niet. had ik in het begin ook vooral met wat oudere mp 3's
Bij een van de nummers waarbij MediaSource dus zegt dat de gegevens nie zijn ingevult en zelf maar gegevens uit de naam plukt staat dit in winamp onder file info:
MPEG 1.0 layer 3
lijkt me okee
het vreemde is ook dat de eerste 6 en het laatste (nr16) wel goed zijn en de rest niet van die cd terwijl ze in tag en remane en in winamp toch echt wel goed staan en allemaal op dezelfde manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@Mr. Hard,
heb je die nummers zelf geript?
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld die nummers her-rippen, dat kan zonder kwaliteits verlies (kan met cdex of het met EAC kan ?)
Echt vreemd probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 10 januari 2004 @ 22:25:
@Mr. Hard,
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld die nummers her-rippen, dat kan zonder kwaliteits verlies (kan met cdex of het met EAC kan ?)
Echt vreemd probleem. 8)7
IDD vreemd probleem, uhh ja ik zal is opzoek gaan naar die proggies (in de hoop dat ik ook meteen weet hoe ze te gebruiken) maar het is wel weer een hoop werk zeg pff (maarja je moet wat overhebben voor een beetje geordende musiclist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
kun je ook .doc files erop save als external harddrive en dus ook fotos en filmen of .ppt powerpoint
ik wil dit wetren want ik heb op dinsdag mijn zen nx 30gb

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 18:23:
[...]

Zijn andere winkels niet goed dan? :?
nee ik bedoel gewoon dat partshop.nl het goedkoopst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
boogywoogy schreef op 11 januari 2004 @ 15:11:
kun je ook .doc files erop save als external harddrive en dus ook fotos en filmen of .ppt powerpoint
ik wil dit wetren want ik heb op dinsdag mijn zen nx 30gb

dank
Als je het topic had gelezen, wist je dat je de Zen NX niet zomaar als externe harddrive kunt gebruiken.

Zodra je de software / drivers (al dan niet van Creative) hebt geïnstalleerd, kun je hem wel als harddrive gebruiken en erop zetten wat je maar wil.

Alleen om deze bestanden op een andere pc te zetten, moeten daar dus ook de drivers en software zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
:'( ik ken iemand en die heeft een Nomad muvo nx dat is er zoeen die een usb stick is een beetje en dan trek je het gewoon los en steek je het in je compouter
hijn kan dat in een mac steken en dan hoeft hij geen software instaleren en dan can hij het ipenen als een file kan dat ook met een zen nx en dan maak je gewoon de kabel vast aan d mac
het is een emac
:/ :/ :/ :/ :) :7 _/-\o_ :Y) (8> 8)
hebben jullie die nieuwe mini ipods gezien het blijkt te zijn dat als je een student bent dan kun het voor 100 dollar cheaper krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door boogywoogy op 11-01-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
quote: Renard schreef op 10 januari 2004 @ 22:25:
@Mr. Hard,
Echt vreemd probleem.

IDD vreemd probleem, uhh ja ik zal is opzoek gaan naar die proggies (in de hoop dat ik ook meteen weet hoe ze te gebruiken) maar het is wel weer een hoop werk zeg pff (maarja je moet wat overhebben voor een beetje geordende musiclist)

wat is rippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
Renard schreef op 24 december 2003 @ 00:42:
[...]
Appels met peren vergelijken ;) , wat bedoel je precies met vergelijken?
Ik heb hier een sony discman liggen, waar ik drie weken mee kan "treinen" op twee penlite batterijen. :)
wat is "treinen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

boogywoogy schreef op 11 januari 2004 @ 17:51:
quote: Renard schreef op 10 januari 2004 @ 22:25:
wat is rippen
Een audio cd omzetten naar mp3
Reizen met de trein? :?

[ Voor 27% gewijzigd door pasta op 11-01-2004 18:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trei·nen (onov.ww.)
1 met de trein reizen => sporen

trei·nen·loop (de ~ (m.))
1 treinverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boogywoogy schreef op 11 januari 2004 @ 15:45:
:'( ik ken iemand en die heeft een Nomad muvo nx dat is er zoeen die een usb stick is een beetje en dan trek je het gewoon los en steek je het in je compouter
hijn kan dat in een mac steken en dan hoeft hij geen software instaleren en dan can hij het ipenen als een file kan dat ook met een zen nx en dan maak je gewoon de kabel vast aan d mac
het is een emac
:/ :/ :/ :/ :) :7 _/-\o_ :Y) (8> 8)
hebben jullie die nieuwe mini ipods gezien het blijkt te zijn dat als je een student bent dan kun het voor 100 dollar cheaper krijgen
Wil je dit eens opnieuw typen in het nederlands en met leestekens!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:05:
[...]

Wil je dit eens opnieuw typen in het nederlands en met leestekens!?
Ik geloof dat ik al begrijp wat hij bedoeld.

Hij kent iemand met een Muvo NX, die automatisch door win2k en hoger wordt herkend als een externe hdd. Nu vraagt hij of de Zen NX dit ook kan op een Mac.
> Scroll eens een paar reacties omhoog, dan zie je vanzelf mijn andere reactie op jouw vorige vraag. Mocht dit te lastig zijn, NEE dit kan de Zen NX niet.

Daarna nog iets over de mini ipods, hetgeen niet veel met dit topic te maken heeft. Tevens lijkt het me sterk dat studenten op dit apparaat 100 dollar korting zullen krijgen maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de rest nieman die mijn probleem herkent of weet op te lossen :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reul schreef op 11 januari 2004 @ 20:20:
[...]
Daarna nog iets over de mini ipods, hetgeen niet veel met dit topic te maken heeft. Tevens lijkt het me sterk dat studenten op dit apparaat 100 dollar korting zullen krijgen maargoed.
Idd wie gaat het controleren of je wel zeker een student bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:28:
Voor de rest nieman die mijn probleem herkent of weet op te lossen :? :(
sorry ik weet het niet, mssh eens ergens anders zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:28:
Voor de rest niemand die mijn probleem herkent of weet op te lossen :? :(
Even voor de (mijn) duidelijkheid:
- je hebt een album, zelf geript neem ik aan
waarvan een X aantal nummers wel gekopieerd worden naar de Zen en een X aantal niet
- gebruikt de Media Source om over te brengen
- het bestands formaat is:
MP3 (8 t/m 48 kHz) layer 3, WMA (16 t/m 48 kHz) of WAV (32 t/m 48 kHz)
bij de helft vind hij het wel en bij de andere helft zegt hij onbekend
Wordt het nummer wel gekopieerd naar de Zen dus "voltooid"
zo ja dan zie je dit:
afbeelding1
bij:
ja: dan staat er ergens een bestand "<onbekend>" of met de juiste titel op je Zen.
nee: of helemaal niets, dan zijn de bestanden niet in orde, wordt dus niet ondersteund door de Zen.

Optie her-rippen of opnieuw rippen
instelling CDex
afbeelding2
afbeelding3

het kan ook met EAC, Exact audio Copy
uitleg:
http://www.ping.be/satcp/cd2mp3.htm
http://www.dj-triplem.com/eaclame

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 12 januari 2004 @ 00:04:
[...]

Even voor de (mijn) duidelijkheid:
- je hebt een album, zelf geript neem ik aan
waarvan een X aantal nummers wel gekopieerd worden naar de Zen en een X aantal niet
- gebruikt de Media Source om over te brengen
- het bestands formaat is:
MP3 (8 t/m 48 kHz) layer 3, WMA (16 t/m 48 kHz) of WAV (32 t/m 48 kHz)

[...]

Wordt het nummer wel gekopieerd naar de Zen dus "voltooid"
zo ja dan zie je dit:
afbeelding1
bij:
ja: dan staat er ergens een bestand "<onbekend>" of met de juiste titel op je Zen.
nee: of helemaal niets, dan zijn de bestanden niet in orde, wordt dus niet ondersteund door de Zen.

Optie her-rippen of opnieuw rippen
instelling CDex
afbeelding2
afbeelding3

het kan ook met EAC, Exact audio Copy
uitleg:
http://www.ping.be/satcp/cd2mp3.htm
http://www.dj-triplem.com/eaclame

ben benieuwd :)
Ik heb die nieteens op de zen gezet aangezien hij niet normaal mijn tracks wou overnemen en ik hem dus niet op mijn zen zet.
Nu heb ik een nieuwe vraag, gelukkig neemt hij tot nu toe met de rest van mijn cd's wel alles goed over en ik zet alle nummers netjes in een tracklist van iedere album appart (pff wat een zoekwerk die paar nummers uit de 100en) dan ga ik naar mijn tracklist en dan zie ik alle nummers door elkaar staan, is er geen manier dat hij ze binnen de tracklist op track sorteerd :?

edit: volgens mij heb je aardig je best gedaan mij te helpen, heb ze niet zelf geript, teminste niet bij waar het nu mis gaat, is van mijn broertje die ooit is een cd heeft geleend.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een nieuwe HD in je Zen kan brengen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Hebben er trouwens mensen ervaring met EMPC.nl. Ik heb mijn Zen NX daar 2-3 weken geleden besteld, de leveringsdatum is nu al 2 keer verschoven en vandaag kreeg ik een mail dat er bij hun nog geen nieuwe leveringsdatum bekend is.

Denken jullie dat als het nog langer dan een week duurt er een mogelijkheid is om mijn geld terug te laten boeken en de Zen NX op een andere plek te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
reul schreef op 11 januari 2004 @ 20:20:
[...]

Ik geloof dat ik al begrijp wat hij bedoeld.

Hij kent iemand met een Muvo NX, die automatisch door win2k en hoger wordt herkend als een externe hdd. Nu vraagt hij of de Zen NX dit ook kan op een Mac.
> Scroll eens een paar reacties omhoog, dan zie je vanzelf mijn andere reactie op jouw vorige vraag. Mocht dit te lastig zijn, NEE dit kan de Zen NX niet.

ik ken iemand en die heeft gezegd dat de zen nx wordt herkent door doe pc en dan als floppy word geopend
ik zie wel jullie weeten het op woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
boogywoogy schreef op 12 januari 2004 @ 19:50:
[...]

ik ken iemand en die heeft gezegd dat de zen nx wordt herkent door doe pc en dan als floppy word geopend
ik zie wel jullie weeten het op woensdag
10 tegen 1 dat dit niet zal werken, maargoed veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:39:
[...]
-knip-
Nu heb ik een nieuwe vraag, gelukkig neemt hij tot nu toe met de rest van mijn cd's wel alles goed over en ik zet alle nummers netjes in een tracklist van iedere album appart (pff wat een zoekwerk die paar nummers uit de 100en) dan ga ik naar mijn tracklist en dan zie ik alle nummers door elkaar staan, is er geen manier dat hij ze binnen de tracklist op track sorteerd :?
-knip-
op alfabet of op track nr.?
Dit vrij eenvoudig op te lossen, ik denk dat het track nummer niet goed is in gevuld in de id3v1/2 tag dus heb je meer dan 99 tracks (in een album of afsleellijst) begin dan bij 001.
Winamp
Magnus Brading ID3 tag editor. (werking Magnus Brading elders in dit topic)

nu speelt ie 971 echt af na 970 ;)
je ziet btw in het in de id3v1 tag "255" maar de Zen leest toch geen id3v1 tags, als v2 niet aanstaat. ik raad je aan V2 tags te gebruiken op je Zen.

wil je het op alfabet zorg dat er geen nummer instaat of overal het zelfde.
zelf doe ik altijd "00".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 12 januari 2004 @ 20:59:
[...]

op alfabet of op track nr.?
Dit vrij eenvoudig op te lossen, ik denk dat het track nummer niet goed is in gevuld in de id3v1/2 tag dus heb je meer dan 99 tracks (in een album of afsleellijst) begin dan bij 001.
Winamp
Magnus Brading ID3 tag editor. (werking Magnus Brading elders in dit topic)

nu speelt ie 971 echt af na 970 ;)
je ziet btw in het in de id3v1 tag "255" maar de Zen leest toch geen id3v1 tags, als v2 niet aanstaat. ik raad je aan V2 tags te gebruiken op je Zen.

wil je het op alfabet zorg dat er geen nummer instaat of overal het zelfde.
zelf doe ik altijd "00".
nee het staat al op volgorde (01 t/m 18) enkel staan ze nu op alfabetische volgorde in mediasoure en ik wil ze op trackvolgorde maar dat doet de zen (nx) dus wel automatisch?, stel ik wil de ID3V2 gaan gebruiken i.p.v. 1 wat is het voordeel hiervan en mag ik hem gewoon overkopieren van mijn ID3V1? (alvast bedankt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@ Mr. Hard,
idd, vul de V2 tags in zoals gewenst, of "copy from v1" en de tracks # 01, 02 , enz.
De Zen en Media Source lezen Primair de V2 tags, ongeacht wat instaat.
Het nadeel van de ID V1 tags is dat de track nummering niet bij "01" of "001" kan laten beginnen maar bij "1" en mocht het zo zijn dat er toch stiekem een v2 veld is ingevuld dan leest de Zen dat veld dus. visa versa niet.

Wat voorbeelden, hoop dat het zo duidelijker is :)
afbeelding1
afbeelding2
afbeelding3
afbeelding4

Mijn advies gewoon ff alles door een MP3 ID tagger heen halen, en dan de V2 tags laten invullen, dat is voor een album van 18 nr's binnen 10 seconden gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 12 januari 2004 @ 22:22:
@ Mr. Hard,
idd, vul de V2 tags in zoals gewenst, of "copy from v1" en de tracks # 01, 02 , enz.
De Zen en Media Source lezen Primair de V2 tags, ongeacht wat instaat.
Het nadeel van de ID V1 tags is dat de track nummering niet bij "01" of "001" kan laten beginnen maar bij "1" en mocht het zo zijn dat er toch stiekem een v2 veld is ingevuld dan leest de Zen dat veld dus. visa versa niet.

Wat voorbeelden, hoop dat het zo duidelijker is :)
afbeelding1
afbeelding2
afbeelding3
afbeelding4

Mijn advies gewoon ff alles door een MP3 ID tagger heen halen, en dan de V2 tags laten invullen, dat is voor een album van 18 nr's binnen 10 seconden gebeurd ;)
pff gaan we weer nouwja voortaam maar gewoon de ID3V1 invullen en kopieeren naar de ID3V2 maarja dat ene album wat het eerst maar half deed was zowel bij 1 als 2 volledig ingevult en van de helft zei hij (mediasource iig wel hem heb nieteens op mijn zen gezet daarom) onbekent bij alles of alleen een artiest enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:48:
Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn Zen Xtra, na anderhalf week gebruik.
Behalve gisteren, toen het apparaatje problemen had met de tijd: wma bestanden werden 3 seconden voor het einde beeindigd (dus liedjes afgekapt), en bij sommige mp3 bestanden werd de verlopen tijd aangegeven die boven de tijdsduur van het bestand was terwijl het liedje nog niet afgelopen was :? :? :?
Nadat ik allerlei soorten bestanden achter elkaar had geprobeerd (mp3 en wma, zowel vbr als cbr) en de speler nog eens aan en uit had gezet, was het probleem weg. Vaag....
Het probleem doet zich vaker voor: bij wma bestanden worden vaak de laatste paar seconden niet afgespeeld, soms 3, soms 2, soms 1 seconde
Heeft iemand dit probleem ook eens gehad met wma?
of werken jullie niet met wma? (ik heb nog 10gb op een oude speler staan met wma.... zou een beetje jammer zijn als ik die cd´s opnieuw moet gaan rippen naar mp3)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een stukje van de wma puzzel gelegd:
ik een vorige post heb ik al aangegeven dat er soms tracknummers anders in een bestand op de Zen blijken te staan dan dat ze op de pc staan: dit geldt niet voor mp3 bestanden maar wel voor wma bestanden....

het lijkt wel of er iets niet goed is hoe Zen Xtra i.c.m. MediaSource omgaan met wma bestanden

ik heb zojuist de laatste firmware versie van internet gehaald en geinstalleerd en ga onderzoeken of de wma problemen zich daar ook voordoen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Heb je je MP3 speler inmiddels binnen? hoop voor jou van wel. Coolelectronics had bij mij iedere keer andere smoesjes. Uiteindelijk heb ik hem dus na ruim een maand wel ontvangen. Gelukkig zonder extra douane kosten wat bij hen ook nogal eens voor schijnt te komen. Zat wel VS stekker bij maar heb er NL kabel op geprikt.

Advocaat heb geen zin. In hun voorwaarden staat dat ze binnen 30 dagen moeten verzenden. Anders kan je koop ontbinden. Ze gaven op tijd aan dat ie verzonden was maar of ie dat ook daadwerkelijk was.

Maar goed. Ik heb hem inmiddels en ben met het apparaat dik tevreden.
Heb je geen geduld, dan kan je beter iets meer neertellen en niet bij coolelectronics bestellen

Geen commentaar

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste