Was met mn zen nx aan het spelen en zag opeens dat mn hdtje vol was.. dit kon nooit kloppen want ik had er maar 14gig aan mp3's op staan..
Heb eerst nog ff gecheckt of er geen data meer opstond en toen dit niet zo bleek te zijn heb ik al mn mp3s eraf gegooid.. nog steeds 16gig in gebruik terwijl hij helemaal leeg was..
zat al beetje te balen.. (mn zalman 5.1 headset had het namelijk 2 dagen na aanschaf al begeven (2 weken geleden) en dacht dus meteen dat mn zen het ook al had begeven..) ben toen maar es druk op het net gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak (en oplossing) toen na een poosje kwam ik een post tegen van iemand die precies hetzelfde had als ik (was op
www.nomadness.net)
de oorzaak van dit probleem is:
de speler is tijdens de overdracht van data of mp3's uitgegaan.. (dit was bij mij omdat ik de speler op een niet al te volle accu 3500 mp3tjes liet binnenhalen van mn pc.. blijkt dat de overdracht van data veel stroom vereist en het is dus aanbevolen om de speler hiervoor aan netstroom te hangen!!)
de oplossing is:
1) zet de speler uit
2) houdt de play/pause knop ingedrukt
3) druk nu op het reset knopje van de speler (terwijl je stap 2 uitvoert

)
je krijgt nu het onderhoud menu (staat volgens mij nu ook beschreven in de review aan het begin van deze thread)
ik heb toen gekozen voor clean harddisk
als de speler klaar is kies je voor reboot..
je krijgt nu al de mp3tjes te zien die wel op de hd van je speler stonden maar die eerst niet zichtbaar waren..
Hoop dat ik hier iemand mee van hulp ben geweest..
Voor de rest ben ik zeer tevreden met mn Zen NX.. de geluidskwaliteit is een stuk beter dan die van de ipod (heb ze beide geprobeerd met sennheisser mx500 dopjes, ipod was nieuwste versie - 20gb)
Daarnaast vind ik de Zen NX mooier dan die ipod.. het enige voordeel van de ipod is dat ie kleiner is.. maar dan zou ik toch voor de iriver ihp-120 gaan.. die vind ik mooier en schijnt ook beter geluid te hebben dan de ipod..
Een ander voordeel van de Zen NX (en bijvoorbeeld ook de Xclef) is dat ze standaard laptop hdtjes gebruiken en je deze dus kunt vervangen en upgraden.. je kunt er gewoon een grotere hd inzetten.. dus zen nx 80gb is theoretisch ook mogelijk.. met een 1,8" hd zoals de ipod of iriver gebruikt kan je dit niet.. voor zover ik weet zijn deze niet los te koop..