[MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini Review

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastapappie.NET schreef op 23 januari 2004 @ 15:26:
[...]

Dus hij is 1 mm groter en 2 gram zwaarder naast het iets grotere display? :P
Als Renard het zegt dan zal het wel juist zijn! :*) _/-\o_

ps: is dat nu waar dat, als je iets verwijderd op je Zen dat de usb2.0 snelheid verminderd?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou kunnen, maar ik heb er zelf nog niks van gemerkt. (maar had hem dan ook maar 3 weken :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 18:25:
[...]

Als Renard het zegt dan zal het wel juist zijn! :*) _/-\o_

ps: is dat nu waar dat, als je iets verwijderd op je Zen dat de usb2.0 snelheid verminderd?
Ja, dan moet je ff clean disk doen en is het probleem weer gefixed :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik heb van een oud surfpak een hoesje laten maken (door mn vlijtige moeder, nog bedankt mam !) voor mn NX, compleet met uitsparingen voor knoppies, display etc. Ziet er zeer strak uit, zit als een strakke sok om het apparaat :P (of een te kleine condoom, you name it ;) )

Anyway, nu wil ik een 8cm diskje (210GB) branden met alle software erop (win drivers voor verschillende platformen, file manager, en de mediasource software)
Dit kan ik dan mooi meedragen in die sok op de rug van mn NX zodat ik altijd en overal mn mp3 collectie kan delen en files kan swappen.

Zou iemand , zodra hij uit is, de link naar de downloadbare mediasource willen plaatsen ? Natuurlijk houd ik dat ook zelf in de gaten.
Ik las ergens dat iemand een gebrande cd met de laatste versie van Creative zou ontvangen ? Mirorren plz !!

[ Voor 4% gewijzigd door langgelee2002 op 24-01-2004 00:47 ]

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yakamitsu schreef op 24 januari 2004 @ 00:46:

Anyway, nu wil ik een 8cm diskje (210GB) branden met alle software erop
Zozo, en waar koop je die schijfjes? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
|:(
Zozo, en waar koop je die schijfjes?
|:(

Tsja eh, ik heb ze al, 8cm mini cd-rw. Gewoon bij de 'mediamarkt' gehaald, bestaat al jaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

yakamitsu schreef op 24 januari 2004 @ 00:46:
Anyway, nu wil ik een 8cm diskje (210MB )
Zo.. nu is het misschien duidelijker voor sommige mensen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht het al! Schijfjes van 210GB zou ik ook wel willen 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Nieuw probleem :

Na installatie van de mediasource en de file manager voor de NX werken de creative 'speaker settings' en de 'EAX console' van mn Audigy-2 niet meer..

Alles al geprobeerd, de laatste software van alles gebruikt.
Installatievolgorde: 1. Audigy-2 software, 2. filemanager + ZenNX drivers, 3. mediasource .

Werkt dus niet, de eax console en de speaker settings zijn nog steeds dood,

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Irritant is dat, die mensen van de Partshop hebben me nog steeds niet teruggemaild op de vraag of ze nou wel of niet de Xtra 30 hebben, en hoe duur ie zou moeten zijn... :{

Site is ook nog niet geupdate, dus schiet niet op zo.

Zit te twijfelen om hem bij Mp3cdspeler te bestellen, maar ik vind hem daar net iets te duur (329 euro, oude NX kostte daar 299).

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renard schreef op 23 januari 2004 @ 13:17:
@
-=DeLirium=-
idd, speelt op alfabetische volgorde, dus track nummers invoegen :)
begin bij 01 of 001
screenshot
edit: kijk niet naar de IDv1 tag, wordt nl. niet gebruikt.

Quote: (heeft wel even geduurd)
Met een ID3 tag editer is het zo gebeurd, zie startpost ;)
screenshot
Nee, binnen albums is het geen probleem, daar staan ze gewoon op goede volgorde, omdat ik die tags netjes heb ingevuld. Alleen als ik daar met m'n pc een playlist van maak, en die bestanden (per album gesorteerd) naar die playlist sleep, dan krijg ik wel weer die alfabetische volgorde.

Mijn plan was namelijk om van elk album 'n playlist te maken, omdat als je "Albums" kiest in Music library, staat de artiest er niet bij. En om nou al je albums te gaan retaggen naar "Artiest - Album" staat ook lelijk in je display.

Dus mijn vraag: hoe krijg je in een playlist je bestanden netjes op volgorde, zonder dat je de hele volgorde hoeft te veranderen en juist met de pc? Want om nou van ieder album (120 stuks) een playlist op de Zen zelf te gaan maken is wel heel cru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:09:
[...]
Nee, binnen albums is het geen probleem, daar staan ze gewoon op goede volgorde, omdat ik die tags netjes heb ingevuld. Alleen als ik daar met m'n pc een playlist van maak, en die bestanden (per album gesorteerd) naar die playlist sleep, dan krijg ik wel weer die alfabetische volgorde.

Mijn plan was namelijk om van elk album 'n playlist te maken, omdat als je "Albums" kiest in Music library, staat de artiest er niet bij. En om nou al je albums te gaan retaggen naar "Artiest - Album" staat ook lelijk in je display.

Dus mijn vraag: hoe krijg je in een playlist je bestanden netjes op volgorde, zonder dat je de hele volgorde hoeft te veranderen en juist met de pc? Want om nou van ieder album (120 stuks) een playlist op de Zen zelf te gaan maken is wel heel cru.
Dat laatste heb ik wel gedaan: van elke cd een aparte playlist gemaakt. En dat werkt als een tierelier.

De naam van de playlist heb ik dan als volgt opgebouwd:
naam artiest/band - jaar - naam van de cd

Let wel:
je moet in de directory op je pc wel de bestanden in de volgorde van de cd krijgen door bijv. het bestand te beginnen met het tracknr:

map ´artiest x - cd y´:
01 - titel liedje 1
02 - titel liedje 2
enz

Vervolgens maak je een nieuwe playlist op je Zen, en dan selecteer je in het linker window van Mediasource de bestanden binnen de map en klik je op de pijl ´overzetten´ naar de playlist in je rechter window: nu wordt in de playlist exact de volgorde aangehouden van de bestanden zoals je ze in de linkerwindow had staan dus op volgorde van bestandsnaam en niet op volgorde van tracknummer!
Appeltje eitje >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is toch logisch?
Als je nu voor elk nummer het getal ervoor zet, dan zijn er toch geen problemen?
-> zoals vorige post:
01-(naam)
O2-(naam)
03-(naam)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel slim idee eigenlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Maar ik heb net m'n best gedaan om al die tracknummers in de ID-tag te krijgen (track# in Winamp). Maar dit moet ook lukken lijkt mij. Bedankt!

Trouwens, ik heb 'n bug ontdekt in de nieuwste firmware. Weet niet of het met oude firmwares ook zo is, maar als je de Screensaver op "Time" zet, en je naar Time & Date ofzoiets gaat, en 'm een tijdje daarop laat staan, loopt de display "Now playing" gedeeltelijk door de tijd heen! (dom he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:57:
Wel slim idee eigenlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Maar ik heb net m'n best gedaan om al die tracknummers in de ID-tag te krijgen (track# in Winamp). Maar dit moet ook lukken lijkt mij. Bedankt!

Trouwens, ik heb 'n bug ontdekt in de nieuwste firmware. Weet niet of het met oude firmwares ook zo is, maar als je de Screensaver op "Time" zet, en je naar Time & Date ofzoiets gaat, en 'm een tijdje daarop laat staan, loopt de display "Now playing" gedeeltelijk door de tijd heen! (dom he).
Reset je Zen eens en kijk dan of het nog zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chi3F schreef op 26 januari 2004 @ 19:11:
Irritant is dat, die mensen van de Partshop hebben me nog steeds niet teruggemaild op de vraag of ze nou wel of niet de Xtra 30 hebben, en hoe duur ie zou moeten zijn... :{

Site is ook nog niet geupdate, dus schiet niet op zo.

Zit te twijfelen om hem bij Mp3cdspeler te bestellen, maar ik vind hem daar net iets te duur (329 euro, oude NX kostte daar 299).
Bij Mp3man.NL is ie ook 329 euro, ik denk niet dat je bij partshop.nl hem goedkoper zal krijgen:
pricewatch: Creative Zen NX, 30GB (USB 2.0)
http://www.mp3man.nl/product/2817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:34:
[...]

Reset je Zen eens en kijk dan of het nog zo is...
Nope, "probleem" opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:44:
[...]

Bij Mp3man.NL is ie ook 329 euro, ik denk niet dat je bij partshop.nl hem goedkoper zal krijgen:
pricewatch: Creative Zen NX, 30GB (USB 2.0)
http://www.mp3man.nl/product/2817
Ze gaan hem voor 309 verkopen, hebben ze teruggemaild. Hij zou ws. vandaag op de site komen, maar hij staat er nog steeds niet...
Aangezien ik hem voor 't weekend binnen wilde hebben, heb ik hem toch maar bij mp3cdspeler.nl besteld, wel iets duurder maar de rembourskosten zijn weer een stuk minder, dan scheelt het maar 10 euro.

Hoop dat 'ie morgen binnenkomt, zal zo snel mogelijk m'n ervaringen hier posten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mp3 speler inmiddels opgestuurd naar Creative. Donderdag verstuurd en morgen krijg ik hem zeer waarschijnlijk alweer terug. Hun service is in ieder geval snel. :D

Als hij nu ook nog zonder technische problemen is, dan verdient de creative service in mijn ogen een dikke 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:53:
Ik heb mijn mp3 speler inmiddels opgestuurd naar Creative. Donderdag verstuurd en morgen krijg ik hem zeer waarschijnlijk alweer terug. Hun service is in ieder geval snel. :D

Als hij nu ook nog zonder technische problemen is, dan verdient de creative service in mijn ogen een dikke 10.
Damn... ik zit bijna 2 weken te wachten op mijn gerepareerde Zen.Xtra.
Naar welk adres heb jij dat gestuurd?
Van mij krijgt www.mp3cd-spelers.nl een vette 10, die zenden me gratis een nieuwe sennheiser mx500 op!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Ik heb de Zen Xtra 30 gister besteld op mp3cdspelers, nog niet binnen helaas...
Bleek dat 'ie net was uitverkocht, ik krijg hem nu maandag of uiterlijk dinsdag binnen, inclusief een 'extraatje' vanwege de vertraging...

Ben erg benieuwd hoe de Zen me gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:10:
Damn... ik zit bijna 2 weken te wachten op mijn gerepareerde Zen.Xtra.
Naar welk adres heb jij dat gestuurd?
Van mij krijgt www.mp3cd-spelers.nl een vette 10, die zenden me gratis een nieuwe sennheiser mx500 op!!! _/-\o_
Ik heb vandaag mijn Zen NX teruggekregen. Ze hebben me gewoon een nieuw exemplaar gegeve die het perfect doet. Prima service dus. :)

Ik moest mijn speler opsturen naar een adres in Ierland, Dublin.
Het duurde 3 dagen voordat het pakketje daar aankwam en 3 dagen om het weer terug te sturen, dus ze hebben mijn speler in 1 werkdag verwerkt. Das erg snel, er zijn zat bedrijven waarbij dat een paar weken kan duren. :D

Edit: Ik ben aan het overwegen om een Creative audigy 2 ZS en Creative Gigaworks S750 te kopen. Nu ik weet dat ze zo'n service hebben, ga ik dat setje bijna zeker aanschaffen. Good work Creative!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reul schreef op 11 januari 2004 @ 15:30:
[...]

Als je het topic had gelezen, wist je dat je de Zen NX niet zomaar als externe harddrive kunt gebruiken.

Zodra je de software / drivers (al dan niet van Creative) hebt geïnstalleerd, kun je hem wel als harddrive gebruiken en erop zetten wat je maar wil.

Alleen om deze bestanden op een andere pc te zetten, moeten daar dus ook de drivers en software zijn geïnstalleerd.
Welke drivers/software heb je nodig om het een external hard drive te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Welke drivers/software heb je nodig om het een external hard drive te maken?
Draadje lezen, is al zovaak besproken.

- o. a. in de openings post onder: "Creative File Manager 2"
- [rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]
- [rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door Renard op 31-01-2004 14:49 . Reden: linkjes voor luie zoekers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al meer sites waar bootlogo's op staan? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrij lang gezocht, maar heb niks kunnen vinden. Via Google of nomadness.net krijg je niks. Het schijnt wel erg makkelijk te zijn om er zelf eentje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:24:
Ik heb vrij lang gezocht, maar heb niks kunnen vinden. Via Google of nomadness.net krijg je niks. Het schijnt wel erg makkelijk te zijn om er zelf eentje te maken.
Ik heb het zelf al eens gedaan en het is wel moeilijk! Je zal vlug een onscherpe beeld krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
deze gebruik ik al een tijdje, en ja ik ben een snob :z

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/robke/upload/1337.bmp

ze zelf maken valt wel mee, je moet natuurlijk geen gigantische kleurenfoto van een landschap proberen omzetten naar zo'n zwart-wit afbeeldinkje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinterreseert in de 60 gig versie alleen 1 klein vraagje, kan ik deze gewoon in me usb steken en wordt hij dan herkent door windows als storage ? krijg ik er een extra hd bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in start post :)
Kort antwoord: Nee, maar wel als je een kleine toevoeging aan windows downloadt, het is maar 2.7 mb. Met die toevoeging herkent windows een Zen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die werkt alleen voor XP. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 19:57:
Staat in start post :)
Kort antwoord: Nee, maar wel als je een kleine toevoeging aan windows downloadt, het is maar 2.7 mb. Met die toevoeging herkent windows een Zen zonder problemen.
En welke toevoeging is dat dan?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...rtabledevices.asp#PTAudio

Het heeft wel windows XP nodig.
Maar mensen, zoals ik al zei, het staat gewoon in de startpost. Lees deze eerst door en kom dan met vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Nou ik heb de Xtra 30 GB binnen!

Gister kreeg ik hem binnen, mooi verpakt (grote doos met luchtzakjes enzo).
334 eurootjes aan de postbode betaalt, en ben nu een prachtige mp3speler rijker... _/-\o_
Hulde aan Mp3cdspeler.nl trouwens, omdat ie 2 dagen later binnenkwam dan normaal hadden ze er een cassette-adapter en een kabeltje bijgedaan!

Hij is kleiner dan ik had verwacht, kan hem makkelijk in m'n hand houden of in m'n broekszak dumpen.

Geluidskwaliteit is goed, moet nog alle EAX settings uitproberen om de beste bass/treble verhouding te vinden. Standaard oordopjes zitten echt ruk, gelukkig had ik al Sony Ex71's gekocht!

De software is iets minder, opzich is het vrij duidelijk, maar niet altijd even logisch. Zo ging ik net ongeveer 5 gb aan mp3's overzetten. Eerst alles selecteren, vervolgens kan je met Mediasource nog even langsgaan of de Tags goed staan. Paar tags goed gezet, en op doorgaan geklikt.
Vervolgens gaat ie echt drie kwartier (!) doen over het opslaan van deze nieuwe tags (8)7), waarna hij ineens gewoon het programma afsluit, zonder ook maar 1 mp3'tje naar de zen te sturen!

Gelukkig had ie dus de nieuwe tags opgeslagen, zodat ik dat niet opnieuw hoefde te doen.

Overdracht zelf gaat redelijk snel, heb 1.1 op m'n pc dus moet eigenlijk nog een pci usb2 kaartje halen. Denk dat ik nu ongeveer 20 seconden over 10 mb doe.

Het hoesje wat erbij zit vind ik echt prima, mooi materiaal en beschermt goed. Ik vind het geen ramp dat je het schermpje niet kan zien met het hoesje eromheen, kleine moeite om hem even open te klappen, en het schermpje wordt tenminste goed beschermd.

Conclusie na 1 dag: topspelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de zen Nx (30GB) aan te sluiten op het stopcontact zonder dat ie begint op te laden
dit is zeer vervelend als je mp3s wil overzetten en de batterij is nog niet leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@Chi3F
Weer een tevreden Zen gebruiker er bij 8)
idd, juist met dit soort randapparatuur merk je de snelheid van usb2 tov usb1;)

Wat zijn in jouw imho de verschillen met de Zen NX, is het enkel een groter dislpay, zodat je minder hoeft te scrollen?
Misschien kan je een paar foto's plaatsen van het display, zoals ik gedaan heb in de startpost, zou leuk zijn voor de gene die nog twijfelen tussen een Creative en een ander merk.

@daedalus23
Welkom op GoT, ff draadje lezen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Renard op 05-02-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
dubbel :)

[ Voor 98% gewijzigd door Renard op 05-02-2004 12:46 . Reden: dubbelpost :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Het verschil met de NX weet ik niet exact, omdat ik zelf nooit de NX heb gebruikt.
Bij de specs kan ik wel vinden dat het schermpje van de NX grofweg 2 x zo klein is als dat van de Xtra, en ik vind de grootte van mijn Xtra toch echt wel handig.

Heb wat fotootjes gemaakt, met mijn brakke webcam dus de kwaliteit is ver te zoeken... :P Maar het gaat om het idee!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/16762KQV5SY/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/SR3W6JCM12V/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/2BU0G2D724/CL0CKD0EWRE/JPEG/1075986484//5fmz

(Op bovenstaande foto lijkt het alsof hij veel groter is dan die cd, maar de onder- en bovenkant van de cd komen onder de Zen uit, hij is dus kleiner!)

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/1XD1C3IE00/34DH105XEZ4/JPEG/1075986484//210y

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/W6DGGRS6M3/9ME49C237G6/JPEG/1075986485//pgo1

(Het schermpje is in het echt haarscherp, alleen m'n webcam niet... :/)

Zoals je ziet is het scherm vrij groot, alle zinvolle informatie past er makkelijk op. Ik vind het scrollen ook vrij makkelijk gaan, zolang je maar rekening houdt met de speed-sensitiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort wel eens foto's nemen met een camera met meer pixels! ;)

Renard, ik denk dat de NX en de Xtra30GB juist hetzelfde is behalve een groter scherm bij de Xtra!
Wat ik wel eens zou willen weten of in de Zen NX en de Xtra30GB dezelfde HD zit? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel. Dezelfde HDD gebruiken is goedkoper voor creative en er is toch niks mis met de HDD in de Zen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand een antwoord op mijn vraag?
kan je de zen nx aansluiten op het stopcontact zonder dat ie op begint te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 23:04:
kan je de zen nx aansluiten op het stopcontact zonder dat ie op begint te laden?
Alleen als je de batterij er uit haalt volgens mij :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de batterij er uit halen en de oplaader er in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de firmware update van de nx vind je bij opties iets van batterij maar ik weet niet goed waarvoor dit dient je kan een tijd instellen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 23:04:
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld. Het logische zou zijn dat, vanaf je je batterij wil opladen gewoon de kabel aansluit. En wat is er nu mis mee om je batterij niet te laten opladen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 21:38:
[...]

Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld. Het logische zou zijn dat, vanaf je je batterij wil opladen gewoon de kabel aansluit. En wat is er nu mis mee om je batterij niet te laten opladen? |:(
Daarbij is de vraag al beantwoord 2 a 3 posts geleden :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een 'probleem'
De 30 gig versies van de NX en de Xtra ontlopen elkaar nauwelijks, qua specs ook niet, enkel de grootte. Welke kan ik beter kiezen of maakt het gewoon niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
De 30 gig versies van de NX en de Xtra ontlopen elkaar nauwelijks, qua specs ook niet, enkel de grootte. Welke kan ik beter kiezen of maakt het gewoon niks uit?
Wil je eerst alles eens lezen voor je zo iets post!!! |:(
Ik denk niet dat ze nog de Zen NX maken maar ik zou toch zowiezo voor de Zen Xtra 30GB gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
Zoals als je had geweten indien je dit draadje had gelezen, is het beter om de Zen Xtra te kopen. Het enige verschil tussen Nx en Xtra is (Afgezonderd van de naam |:( ) dat een Xtra een groot blauw scherm heeft en een Nx een klein groen scherm. Dat is alles. Bedenk welke kleur je het mooist vindt en kies die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://3dnews.ru/documents/news4/20031015_nomandnew_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb ook een Nomad Jukebox zen USB 1.1 & Firewire gekocht.
Als ik nu terug kijk had ik beter een paar maandjes kunnen wachten dan had ik niet zoveel voor neer moeten tellen (413 euro).
En omdat ik niet online durfte te kopen ben ik naar Dixons gegaan, dacht dat ik daar klanteservice kreeg. Nou niet dus mijn koptelefoon viel van ellende uitelkaar. Wat ik kreeg was een telefoonnummer, een engels telefoonnummer. Ik zei dat nog tegen de verkoper hij zei dat het volgens de garantievoorwaarden zo bepaald was dat ik moest bellen.
Nou ach ja doen we even. Kon die man niet verstaan (sprak redelijk nederlands) kosten me behoorlijk wat tijd om het uit te leggen maar ik had uiteindelijk de koptelefoon nadat ik de bon via e-mail had opgestuurd. En de koptelefoon werd thuis gestuurd zonder de ander op te laten halen.

Nu weer een probleem de adapter doet het niet. Ik weet wat ik moet doen: bellen, gedaan. Ik zou een e-mailtje ontvangen ... niet gekregen ... wat nu dacht ik? ... ben naar de site gesurft maar geen telefoonnummers mee :? geen e-mailadressen ... lekker. Misschien moet ik toch maar weer gaan bellen of langs Dixons gaan. Iemand wel misschien een adres van de creative nomad site met e-mailadres?????????????????????????

Mijn review:

Koptelefoon:
Verder ben ik er wel positief over de nomad jukebox zen 20gb alleen die ellendige koptelefoon die had echt veel steviger kunnen zijn misschien van leer i.p.v vilt.

Spelen doet als de beste en ik gebruik 5 dagen van de week als ik naar school ga.

Vastlopen:
Soms kan hij vastlopen dan reageert hij nergers op. Dit kan hij soms onder afspelen doen of vooral als hij aan de computer aangesloten is. (vergeet een sateprikker of paperclip niet mee te nemen!) Is altijd handig om hem mee te resetten.

Software:
Overzetten makkelijk alleen de software is in tweeen gesplitst de ene is meer voor muziek de andere voor data. Je heb notmad die wel beide in een combineerd helaars moet je daarvoor betalen en het is niet goedkoop.
Het installeren:
Het installeren gaat makkelijk alleen ziet XP het als een schadelijk programma wat het dus niet is. Dan moet toch doorgaan klikken.

Vormgeving:
Vind ik mooier dan ipod. Maar qua grote en gewicht wee de ipod maar in die tijd dat ik hem kocht was de ipod duurder dus de keuze was snel gemaakt.

Bediening:
Ik zou zeggen kon beter maar is niet heel slecht bedacht alleen had ik ergens gelezen over hoe je hem stop kon zetten nou ik had het gevonden druk op pauze en dan op next of terug dan staat die af!

Andere opmerkingen:
Ook een ander rede was dat ze zeiden dat ipod een beveiliging had als je muziek terug wil zetten op een pc (muziek wordt vervormd). Weet niet of het waar is?
Je kunt met deze versie ook met USB opladen is nu vooral handig zonder adapter! :)

Verder is alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenacht iedereen,

ik had een nomad jukebox 2 en wou ook een andere omdat degene die ik wou nog niet te koop was in nederland. ik ben na 11 maanden gaan zoeken naar een andere en had altijd al een oogje op de nomad 3, en daarna ook op de ZEN, maar omdat ik een lijn uitgang erop wil hebben, werd de ZEN het niet maar toch de nomad 3, gewoon bij dixons toen hij 299 euro werd vanaf creative zelf, kon die oude nomad 2 verkopen voor 150 euro na bijna een jaar. de service is echt super hoor, ik had em verneukt door er de firmware 1.32.02 op te zetten, iets wat ik nooit weer doe, dat is zeker. hij begon te stotteren en vast te lopen net zoals die ZEN hierboven. toen ik ermee terug ging naar dixons keek die kerel er even naar en hij zei: dit hoort ie gewoon niet te doen en hij vroeg of ik er de nieuwste firmware op had gezet want dat kon wel es helpen, ja niet dus. ik kreeg gewoon een nieuwe mee. nu heb ik firmware 1.40.06. hij heeft nu de nieuwe skins net als de review ZEN en hij stottert nooit meer en is nog nooit vastgelopen wat mijn oude nogal leuk vond. het is dus echt oppassen met die firmware. ook mijn koptelefoon bevalt me slecht, er zit gewoon geen bas in maar hij kan wel hard, ik heb nu Sony Funtopia oordoppen van 15 euro, veel beter gewoon.

ook ik zat te kijken naar de I-Pod, maar vond hem vanaf het begin al niets omdat hij nooit op windows kon, en later las ik in een computerblad dta die creative jukebox gewoon veel betere kwaliteit had voor het geluid, en het gaat me niet om een externe harde schijf zoals velen.

_/-\o_ verder zijn de NOMAD 2, 3 en ZEN gewoon heersers, _/-\o_ en over de knoppen, ik snap niet dat sommige anti creative jukebox mensen kunnen zeuren over de zoekfuncie, ik heb er nu ruim 4500 nummers op staan en ik zou niet weten hoe ik makkelijker kan zoeken dan met de scroller letter voor letter de naam in te voeren, ook al is hij nog maar halverwege de naam, ik kan een nummer nu(na een dik jaar) in seconden vinden, echt niet moeilijk.

voor de beste man of vrouw hierboven, ik denk dat je er gewoon nieuwe firmware op moet zetten, dan zal hij waarschijnlijk minder vastlopen.... veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 23:34:
Iemand wel misschien een adres van de creative nomad site met e-mailadres?
http://nl.europe.creative.com/support/ klik op "chat" of Afbeeldingslocatie: http://nl.europe.creative.com/support/kbase/img/nav_contactus.gif
direct:
Email uw probleem

Edit: heb ik ook op gemaild binnen twee dagen antwoord, van een nederlandse medewerker :)

[ Voor 16% gewijzigd door Renard op 09-02-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben van plan om de zen xtra 30gb te kopen alleen ik hem gezien bij mpspeler.nl en mp3man.nl waar ze respectivelijk 325 en 329 eruo zijn. Zijn deze 2 site´s betrouwbaar en waar zou ik deze zen mischien nog goedkoper kunnen krijgen.

Wat zijn de voornamelijke redenen waarom ik voor de zen moet gaan inplaats van voor bijv deIpod, Ik zelf vind uiterlijk niet belangrijk. De ipod is iets kleiner dat is het grote voordeel van de ipod maar verder heeft hij volgens mij geen enkel voordeel tenopzichte van de zen. Zijn er trouwens nog nieuwe zen´s opkomts of mischien een concurerend opparaat in deze prijsklasse???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekers, er komt een nomad ZEN media center ofzoiets met kleurenscherm waar windows xp op zou moeten gaan draaien. staat wel bij www.creative.com dan bij porteble audio, en je zou eens bij dixons kunnen vragen of ze die zen daar hebben, hier in groningen hebben we NoRRoD, een computerwinkel waar ze ook vele nomad's hebben of hadden, www.norrod.nl, misschien staat hij daar tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 weken een Zen NX en ben er zeer tevreden over! _/-\o_
Voordat ik hem kocht las ik veel reviews enzo, daar zeiden veel mensen dat het schermpje niet zo duidelijk was, ik vind het schermpje juist wel duidelijk.
Ook heb ik nergens (ja het kan aan mij liggen :o ) iets gelezen over de zoek-functie van de Zen, die is zeer handig, zonder zou ik niet weten hou ik mijn nummers moet vinden O+ . Verder loopt hij bij mij nooit helemaal vast ofzo, alleen duurt het wel altijd even voordat ie begint als ik ''Willekeurig Nummer'' heb aangeklikt.
De software vind ik zelf ook nix, werkt veel te langzaam en hij vind vaak de Zen niet terwijl hij toch echt aangesloten zit, dan moet ik hem opnieuw aansluiten.. :(

Maarja ik vind het een heel fijn apparaat en de 300 euri helemaal waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de zen nx 30gb, leuk ding. alleen wat ik frappant vind is die deksel aan de voorkant, en het openingsmechanise ervoor. shit dat gaat om de tel open, hadden ze wel beter mogen maken. ik heb em wel meestal in die hoes die erbij zit, maar als ik hem es op tafel heb liggen en er wordt tegen de tafel gebeukt ligt die deksel weer los.
voor de rest is et wel een relaxt ding. wel heb ik een andere headset gekocht (pmx60 van sennheiser) omdat ik dat relaxter vind gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 16:52:
ik heb de zen nx 30gb, leuk ding. alleen wat ik frappant vind is die deksel aan de voorkant, en het openingsmechanise ervoor. shit dat gaat om de tel open, hadden ze wel beter mogen maken. ik heb em wel meestal in die hoes die erbij zit, maar als ik hem es op tafel heb liggen en er wordt tegen de tafel gebeukt ligt die deksel weer los.
voor de rest is et wel een relaxt ding. wel heb ik een andere headset gekocht (pmx60 van sennheiser) omdat ik dat relaxter vind gewoon.
Hmmmz.. daar heb ik zelf geen last van, kheb em zelf als ik em in mn broekzak heb zitten ook meestal met hoes eromheen (als ik telefoon bij me heb). Maar die andere oordopjes heb ik me zelf ook al na een maand ofzo gekocht.. Maar dat kwam omdat de originele kapot waren. Nu een paar sony's (geen idee welke, zo 123, check maar mijn post in het goede oordopjes topic ;) )

Signature

Verwijderd

Dag allemaal

Ik heb eergisteren een Jukebox 60GB besteld bij www.direqt.be, en zit nu vol spanning op de levering te wachten. Twee vraagjes (over de software) die hier nog niet veel aan bod gekomen zijn, denk ik, die alleen beantwoord kunnen worden door de ervaren gebruikers :) :

- Is de bijgeleverde software snel in het rippen van cd's? Ik heb nu al wat zitten experimenteren met Musicmatch, wat wel goed werkt, maar nogal traag is aangezien ik de niet-geregistreerde versie heb. Voldoet de bijgeleverde software of zijn er andere - betere - alternatieven?

- Is er een stap-voor-stap handleiding voor het aanpassen van de id3-tags? Bijvoorbeeld: ik heb een hele hoop eigen compilatie-cd'tjes. Als ik die op mijn Jukebox wil krijgen, moet ik ze eerst rippen. De bestanden worden natuurlijk niet gevonden in de cddb. Wat is nu de meest efficiënte manier om ze correct op mijn pc te krijgen, met correcte bestandsnaam en tags?

Bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 09:48 ]

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:47:
Dag allemaal

- Is de bijgeleverde software snel in het rippen van cd's? Ik heb nu al wat zitten experimenteren met Musicmatch, wat wel goed werkt, maar nogal traag is aangezien ik de niet-geregistreerde versie heb. Voldoet de bijgeleverde software of zijn er andere - betere - alternatieven?
Ehm.. ik gebruik zelf ook Musicmatch, ik heb nog nooit de bijgeleverde cd rip software van Creative gebruikt, dit omdat ik de hele Creative Media Source niet fijn vind om mee te werken. Ik gebruik het nu alleen nog maar om nieuwe muziek op mn mp3 speler te zetten :) *
- Is er een stap-voor-stap handleiding voor het aanpassen van de id3-tags? Bijvoorbeeld: ik heb een hele hoop eigen compilatie-cd'tjes. Als ik die op mijn Jukebox wil krijgen, moet ik ze eerst rippen. De bestanden worden natuurlijk niet gevonden in de cddb. Wat is nu de meest efficiënte manier om ze correct op mijn pc te krijgen, met correcte bestandsnaam en tags?

Bedankt ;)
Ehm, ik kan je aanraden om een programma te zoeken dat wat dingen voor je in kan vullen, daarbij als je met Musicmatch ript, worden de ID3 tags ook nog goed gedaan :*)

* = Ik had eigenlijk ook nog een vraagje, ik gebruikte eerst altijd Notmad trial edition om mn playlist aan te maken, omdat deze automagisch sorteerde op Artiest - Album - Nummer - Titel (bv. Dimmu Borgir - In Death's Embrace - 01 - Mourning Palace), nu is mijn vraag.. kan ik ze ook sorteren met Creative Media Source, want zover ik nu weet sorteert hij nu op Artiest - Titel, iets wat niet fijn is bij albums 8)

Signature

Verwijderd

pastapappie.NET schreef op 12 februari 2004 @ 10:11:
[...]
Ehm, ik kan je aanraden om een programma te zoeken dat wat dingen voor je in kan vullen, daarbij als je met Musicmatch ript, worden de ID3 tags ook nog goed gedaan :*)
Dat klopt inderdaad, maar enkel met full cd's. Waar ik het over heb, zijn eigen compilatie-cd's, met tracks van verschillende artiesten, willekeurig door mekaar. En dan wordt het toch wel een groot werk om zo'n 100-tal van die cd's te rippen :-)

Ik heb er ondertussen ook nog wat over nagedacht, en tot nu toe lijkt het volgende mij het meest praktisch en snelst:

1 Rip de cd met musicmatch, de tracks worden opgeslagen als 'track1.mp3', track2.mp3', ...

2 Verander manueel de bestandsnaam in 'artist - title.mp3'

3 Met het programma 'Rename' automatisch track-nummers en album-naam toevoegen aan de bestandsnaam (waarbij de album-naam de naam is die ik aan het album gegeven heb)

4 Met het programma 'mp3-tag' van de album-naam automatisch de id3-tags maken

5 Eventueel overtollige informatie (album) uit de bestandsnaam halen met 'Rename'

Kan lukken denk ik B) Andere suggesties?

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:51:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar enkel met full cd's. Waar ik het over heb, zijn eigen compilatie-cd's, met tracks van verschillende artiesten, willekeurig door mekaar. En dan wordt het toch wel een groot werk om zo'n 100-tal van die cd's te rippen :-)

Ik heb er ondertussen ook nog wat over nagedacht, en tot nu toe lijkt het volgende mij het meest praktisch en snelst:

1 Rip de cd met musicmatch, de tracks worden opgeslagen als 'track1.mp3', track2.mp3', ...

3 Met het programma 'Rename' automatisch track-nummers en album-naam toevoegen aan de bestandsnaam (waarbij de album-naam de naam is die ik aan het album gegeven heb)

5 Eventueel overtollige informatie (album) uit de bestandsnaam halen met 'Rename'

ehm.. Artiest: Various Artists
Titel: Artiest - Titel
(zo doe ik altijd compilatie cd's rippen :)

Signature

• Renard
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:47:

- Is de bijgeleverde software snel in het rippen van cd's?

- Is er een stap-voor-stap handleiding voor het aanpassen van de id3-tags?
1. Zelf gebruik EAC icm met Lame, niet echt de snelste, wel zeer goed, corrigeerd ook fouten en krasjes in cd's.

2. Zie openingspost en elders in dit topic.
[rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]

• Renard
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:51:
[...]

1 Rip de cd met musicmatch of een ander programma, in mijn gevan EAC, de tracks worden opgeslagen als 'track1.mp3', track2.mp3', ...

2. Met MP3/Tag Studio 3.05 van Magnus Brading, de titels van je eigen compilatie-cd's exporteren naar een text file, daarna je geripte nummers, uit die textfile laten importeren.

klaar en komt geen toestenbord aan te pas ;)

• Renard
pastapappie.NET schreef op 12 februari 2004 @ 10:11:
[...]
Ik had eigenlijk ook nog een vraagje, ik gebruikte eerst altijd Notmad trial edition om mn playlist aan te maken, omdat deze automagisch sorteerde op Artiest - Album - Nummer - Titel (bv. Dimmu Borgir - In Death's Embrace - 01 - Mourning Palace), nu is mijn vraag.. kan ik ze ook sorteren met Creative Media Source, want zover ik nu weet sorteert hij nu op Artiest - Titel, iets wat niet fijn is bij albums 8)
Artiest - Album - Nummer - Titel
Dimmu Borgir - In Death's Embrace - 01 - Mourning Palace
in principe maakt de volgorde niet uit, je hebt eenheid en dat is belangrijk.
Zie ook deze post.
ps. ik hoop dat deze voldoende is om jullie mp3 juist en snel te tagggen, opmerkingen zijn ook welkom :)

http://www.magnusbrading.com/mp3ts/sc_auto_tag.jpg
- vink track nummer aan
- met "order" op de juiste plaats zetten, in jouw geval op de 3e
- "Execute"

Als je de track nummers heb ingevoegd, sorteerd de Media Source ze goed, en speeld ze dus dus op nummer en niet op alfabet.
Tip: voor 1-9 zet er een Nul voor of twee nullen indien meer dan 100 nummers in 1 album, ook dat kan je voor mass-mp3's doen met 1-4 Rename, te vinden in de bovengenoemde post.

[ Voor 3% gewijzigd door Renard op 12-02-2004 13:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

Renard schreef op 12 februari 2004 @ 12:40:
[...]

1 Rip de cd met musicmatch of een ander programma, in mijn gevan EAC, de tracks worden opgeslagen als 'track1.mp3', track2.mp3', ...

2. Met MP3/Tag Studio 3.05 van Magnus Brading, de titels van je eigen compilatie-cd's exporteren naar een text file, daarna je geripte nummers, uit die textfile laten importeren.

Dit zou kunnen lukken! Ik heb alle tracklists sowieso nog als word-document (originelen van de cd-hoesjes die ik gemaakt heb).

• Chi3F

Chi3F

Hax

Renard schreef op 12 februari 2004 @ 12:40:
[...]

Ik vind dat geen geweldige programma's, ze doen het altijd net niet zoals ik het wil...
Heb dan ook veel mix-cd's, dus 74 minuten tracks, en die worden nooit correct getagged door het programma (ook omdat ze allemaal verschillende soorten filenames hebben).

Meestal wijzig ik de tags gewoon in mediasource voor ik ze overbreng, is niet zo heel veel werk omdat het ook minder tracks zijn (1 cd is 1 track, en bij een 'normale' cd 12 tracks ofzo).

• pasta

pasta

Ondertitel

Renard schreef op 12 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Artiest - Album - Nummer - Titel
Dimmu Borgir - In Death's Embrace - 01 - Mourning Palace
in principe maakt de volgorde niet uit, je hebt eenheid en dat is belangrijk.
Zie ook deze post.
ps. ik hoop dat deze voldoende is om jullie mp3 juist en snel te tagggen, opmerkingen zijn ook welkom :)

http://www.magnusbrading.com/mp3ts/sc_auto_tag.jpg
- vink track nummer aan
- met "order" op de juiste plaats zetten, in jouw geval op de 3e
- "Execute"

Als je de track nummers heb ingevoegd, sorteerd de Media Source ze goed, en speeld ze dus dus op nummer en niet op alfabet.
Tip: voor 1-9 zet er een Nul voor of twee nullen indien meer dan 100 nummers in 1 album, ook dat kan je voor mass-mp3's doen met 1-4 Rename, te vinden in de bovengenoemde post.
Hmmmz, ik zal thuis een schermschot maken, want bij mij doet ie het dus niet goed (op mn Zen NX), hij sorteert ze nu dus alleen op Artiest en daarna Titel bij het maken van een playlist

Signature

Verwijderd

ik gebruik zelf Cdex, een zeer handige programaatje dat mp3's automatisch goed benoemt. http://www.cdex.n3.net
Ook met compilatie cd's heeft Cdex geen moeite!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 16:27:
ik gebruik zelf Cdex, een zeer handige programaatje dat mp3's automatisch goed benoemt. http://www.cdex.n3.net
Ook met compilatie cd's heeft Cdex geen moeite!
Ook zelf-samengestelde cd's? lijkt me toch een beetje straf ;)

Verwijderd

ik heb dat nog niet getest, maar wie weet :9

• pasta

pasta

Ondertitel

Het kan aan mij liggen maar
Afbeeldingslocatie: http://www.pastapappie.net/images/mediasource.gif toont toch echt aan dat het eerst op Artiest en daarna op Titel wordt gesorteerd 8)7 :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
@pastapappie.NET,
* = Ik had eigenlijk ook nog een vraagje, ik gebruikte eerst altijd Notmad trial edition om mn playlist aan te maken, omdat deze automagisch sorteerde op - Artiest - Album - Nummer Titel (bv. Dimmu Borgir - In Death's Embrace - 01 - Mourning Palace), nu is mijn vraag.. kan ik ze ook sorteren met Creative Media Source, want zover ik nu weet sorteert hij nu op Artiest - Titel, iets wat niet fijn is bij albums
....toont toch echt aan dat het eerst op Artiest en daarna op Titel wordt gesorteerd.
Je kan toch "Albums" openen, en dan het betreffende album, die nummer in dat album worden netjes gesorteerd op track volgorde.

Als je kiest voor Artiesten, open die betreffende Artiest, als die artiest op meerdere albums hebt staat, kan je kieze tussen "sort. op tracks" en "sort op album".

Als ik alle ID3v2 tags in vul (iig Album, Artiest, Titel en track#) en ik open "alle nummers" dan staan die nummers (titels) netjes op abc..
Open ik een "album" dan staan die tracks netjes op track #. En bij "Artiesen", worden gesorden op abc..

Afbeelding
Bij mij worden ze ook gesorteerd, zoals bij jou. Als ik echter op een album bijvoorbeeld "Money for nothing" klik, dan worden al die nummers weer gegeven van dat album. en gesorteerd op abc. of track# (kolom volgerde, slepen) in de Media s. Als ik het album "Money for nothing" op op mn Zen open worden ze afgespeeld en weergegeven op track# volgorde.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik zo brutaal zijn om je wat vraagjes te stellen?
- waarom heb jij je speler teruggestuurd?
- Waar heb je hem heengezonden? (adres)
- Hoe lang duurde het tot hij weer terug was?
- Moest je nog geld betalen?
- Was de reparatie succesvol?

Bedankt alvast. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps. Ik reageerde dus op het bericht van DrDorkHimself van 29 januari.

Hij schreef:
Ik heb mijn mp3 speler inmiddels opgestuurd naar Creative. Donderdag verstuurd en morgen krijg ik hem zeer waarschijnlijk alweer terug. Hun service is in ieder geval snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:02:
Mag ik zo brutaal zijn om je wat vraagjes te stellen?
- waarom heb jij je speler teruggestuurd?
- Waar heb je hem heengezonden? (adres)
- Hoe lang duurde het tot hij weer terug was?
- Moest je nog geld betalen?
- Was de reparatie succesvol?

Bedankt alvast. :*)
Ik heb mijn Zen NX opgestuurd omdat deze niet meer op wilde starten. Hij starte nog wel op, maar liep steeds vast bij het EAX logo opstartscherm. Vervolgens probeerde ik met Rescue mode hem weer aan de praat te krijgen, maar wat ik ook deed (format, reinstal os en defragmenteren), hij liep steeds maar vast bij de EAX opstartscherm. Waarschijnlijk is er een kabeltje dat in verbinding stond met de harde schijf gesneuveld, want bij format en defragmenteren kreeg ik steeds een foutmelding van de harde schijf.
Ik heb de creative servicelijn op een donderdag gebeld. Zei gaven me een RMA nummer en zo. Vervolgens moest ik mijn aankoopsbewijs naar hen toe faxen. Dat deed ik de volgende dag. De donderdag daarop kreeg ik een e-mail van Creative met daarbij een adres waar ik mijn Zen heen moest sturen. Dat adres was in Ierland, Dublin. Als je het specifieke adres wilt weten, kan ik het wel voor je opzoeken. :*)
De volgende dag stuurde ik mijn Zen naar Ierland. Precies een week later bracht de postbode mij een gloednieuwe Zen NX. In totaal had ik dus 2 weken nadat mijn Zen kapot ging een nieuwe.
Het enige wat ik hoefde te betalen, waren de verzendskosten NAAR creative, in totaal 7.50, vanwege aangetekend verzenden. Zij betaalden het terugsturen naar Nederland en de reparatie, omdat ik nog ruim binnen de garantie periode zat.

Hopelijk heb je wat aan dit verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de Shuffle functie? Ik had eerst Minidisc en daarop werkte de shuffle gewoon goed. Maar op m'n Zen NX 30GB (staan voornamelijk albums op) speelt 'ie het altijd ongeveer zo af:

Album 1 - Liedje zoveel
Album 1 - Liedje zoveel
Album 3 - Liedje zoveel
Album 1 - Liedje zoveel
Album 2 - Liedje zoveel
Album 2 - Liedje zoveel

Zodat als ik 'n playlist van zeg 80 nummers heb gemaakt, een heleboel albums niet aan bod komen met de shuffle functie binnen deze playlist. Kan je beter alle liedjes zo min mogelijk gesorteerd in 'n playlist pleuren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik helemaal geen last van. Maar ik doe dan ook meestal shuffle bij playlists van 200 nummers, dan merk je dat soort dingen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 16:14:
Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de Shuffle functie? Ik had eerst Minidisc en daarop werkte de shuffle gewoon goed. Maar op m'n Zen NX 30GB (staan voornamelijk albums op) speelt 'ie het altijd ongeveer zo af:

Album 1 - Liedje zoveel
Album 1 - Liedje zoveel
Album 3 - Liedje zoveel
Album 1 - Liedje zoveel
Album 2 - Liedje zoveel
Album 2 - Liedje zoveel

Zodat als ik 'n playlist van zeg 80 nummers heb gemaakt, een heleboel albums niet aan bod komen met de shuffle functie binnen deze playlist. Kan je beter alle liedjes zo min mogelijk gesorteerd in 'n playlist pleuren ofzo.
Ik heb er eerlijk gezegd geen last van, maar dat komt omdat ik op het moment meestal alle nummers in mn playlist zet.. :) en dat zijn er zo'n 5000+ :+
Renard schreef op 13 februari 2004 @ 14:46:
@pastapappie.NET,

[...]

Je kan toch "Albums" openen, en dan het betreffende album, die nummer in dat album worden netjes gesorteerd op track volgorde.

Als je kiest voor Artiesten, open die betreffende Artiest, als die artiest op meerdere albums hebt staat, kan je kieze tussen "sort. op tracks" en "sort op album".

Als ik alle ID3v2 tags in vul (iig Album, Artiest, Titel en track#) en ik open "alle nummers" dan staan die nummers (titels) netjes op abc..
Open ik een "album" dan staan die tracks netjes op track #. En bij "Artiesen", worden gesorden op abc..

Afbeelding
Bij mij worden ze ook gesorteerd, zoals bij jou. Als ik echter op een album bijvoorbeeld "Money for nothing" klik, dan worden al die nummers weer gegeven van dat album. en gesorteerd op abc. of track# (kolom volgerde, slepen) in de Media s. Als ik het album "Money for nothing" op op mn Zen open worden ze afgespeeld en weergegeven op track# volgorde.

Ben benieuwd :)
Die 2 kolommen die je hier laat zien heb ik beide niet... Welke versie van de MediaSource software gebruik jij? Ik gebruik zelf 1.01.84, misschien dat het daar aan ligt.. :?
Dit is wat ik bedoel overigens:
Afbeeldingslocatie: http://www.pastapappie.net/images/mediasource2.gif
Klik voor een grotere versie

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een nieuwere versie van mediasource, versie 2.00.11, maar deze is niet via internet te verkrijgen ....
ik heb ook een oudere versie, 1.01.85 geloof ik, en heb daar wel enkele problemen mee, m.n. met tracknummers die door mediasource niet goed worden overgenomen, zie eerdere post van mij. creative heeft mij wel een cd'tje gestuurd met de nieuwe versie, maar daar ontbraken weer enkele bestanden (.dll)... toen heb ik de moed maar opgegeven :( en doe handmatig enkele correcties
Overall ben ik erg blij met de Zen Xtra 60gb :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Aan je versie (1.01.84) ligt het niet, want die heb ik ook.
Probeer dit eens afbeelding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Renard schreef op 14 februari 2004 @ 18:13:
Aan je versie (1.01.84) ligt het niet, want die heb ik ook.
Probeer dit eens afbeelding ;)
* pasta slaps himself around a bit with a large trout
Was het dat? 8)7
Thanks Renard... ik wist niet dat het zo makkelijk ging :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
Misschien dat ik het gemist heb, maar ik had geen zin om alle ruim 300 replies door te werken, maar is er misschien iemand die toevallig ook zit met het volgende probleem:

Ik heb nu een aantal maanden een Creative Zen NX (met 30 gb dus). Als MP3 speler is ie perfect, nooit geen ruimtegebrek of wat dan ook, goede geluidskwaliteit, enz.
Maar 30 gb is ook anders te gebruiken, bijvoorbeeld als portable HD en dat doe ik dus ook weleens: om een filmpje bij iemand vandaan te plukken, meenemen en d'r bij mijn eigen pc weer op te pompen. Daar gaat het dus fout:
het schrijven náár mijn Jukebox gaat perfect, binnen 10 minuten staat er een film van 700 mb op. Maar als ik die dan vervolgens naar mijn HD kopieer, duurt het heel lang voordat ie begint te kopiëren (als ie dat al doet), het kopiëren zelf gaat errug traag en meestal loopt Verkenner zelfs vast.
Ik heb al contact opgenomen met Creative: die stelde een Format en een Reloas OS voor. Heb ik allebei gedaan, 2x zelfs: geen resultaat.
Op Internet heb ik een trial versie van Notmad Manager gevonden en met Notmad Xtreamer kan ik wél een complete film overzetten (wel traag: 1,3 mb/s, maar hij doet het :) ).
Is er iemand die dit bekend voorkomt en/of een oplossing heeft?
Alvast bedankt

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrDorkHimself schreef:

Ik heb mijn Zen NX opgestuurd omdat deze niet meer op wilde starten. Hij starte nog wel op, maar liep steeds vast bij het EAX logo opstartscherm. Vervolgens probeerde ik met Rescue mode hem weer aan de praat te krijgen, maar wat ik ook deed (format, reinstal os en defragmenteren), hij liep steeds maar vast bij de EAX opstartscherm. Waarschijnlijk is er een kabeltje dat in verbinding stond met de harde schijf gesneuveld, want bij format en defragmenteren kreeg ik steeds een foutmelding van de harde schijf.
Ik heb de creative servicelijn op een donderdag gebeld. Zei gaven me een RMA nummer en zo. Vervolgens moest ik mijn aankoopsbewijs naar hen toe faxen. Dat deed ik de volgende dag. De donderdag daarop kreeg ik een e-mail van Creative met daarbij een adres waar ik mijn Zen heen moest sturen. Dat adres was in Ierland, Dublin. Als je het specifieke adres wilt weten, kan ik het wel voor je opzoeken.
De volgende dag stuurde ik mijn Zen naar Ierland. Precies een week later bracht de postbode mij een gloednieuwe Zen NX. In totaal had ik dus 2 weken nadat mijn Zen kapot ging een nieuwe.
Het enige wat ik hoefde te betalen, waren de verzendskosten NAAR creative, in totaal 7.50, vanwege aangetekend verzenden. Zij betaalden het terugsturen naar Nederland en de reparatie, omdat ik nog ruim binnen de garantie periode zat.

dit heb ik ook gehad. ik heb hem opengemaakt en er ene andere harde schijf in gedaan(garantie was er al af) en er een 15 gb hitatchi schijf ingedrukt. toen deed hij het weer goed 1 keer formateren met de nomad en hij zag en ziet nog steedds 14831 mb's.

en die garantie van creative heb ik ook al veel aan gehad. ik heb de afstandbedineing voor de Zen en NOMAD 3 met Fm-tuner erin, die ging kapot door een kabelbreuk toen ben ik gaan chatten met hun service op internet. ik kreeg een adres waar ik hem naar toe moest sturen en kreeg weer een nieuwe. was bij mij 2 euro 60 voor de verzendkosten naar ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb het nodige onderzoek verricht en heb besloten dat ik de trotse bezitter van een Zen Xtra met 60 gig ga worden. Het duurt echter nog wel een tijdje voordat ik het geld bij elkaar heb, maar ik ben al wel bezig met alles voor te bereiden (vnl. cd's rippen). Nu heb ik echter 1 vraag: is het mogelijk om (Winamp/Real Jukebox)playlists voor mijn cd's te maken, zodat ik dat niet meer allemaal hoef te doen en ze alleen maar over hoef te zetten als m'n nieuwe speeltje arriveert? Of kan dat alleen op de Zen zelf of met de bijgeleverde software? Bvd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de normale software is het niet mogelijk winamp playlists te importeren, maar als je Notmad explorer gebruikt, is dat wel mogelijk.

http://www.redchairsoftware.com/notmad/

Het kost echter wel $25, maar dan heb je wat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week maandag een zen xtra 60 gb besteld bij www.direqt.be. Heeft iemand ervaring met die firma en weet iemand wat de levertijd is? Op de website staat 2 à 4 werkdagen, en daar zijn we ondertussen al over. Op het moment dat ik 'm bestelde, was 'm nog in voorraad (ondertussen niet meer), dus daar kan geen probleem zitten. Ik kan niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een winkel in Amsterdam of Utrecht die offline een 30 gig Zen (dus NX of Xtra) verkoopt voor max 320? Mycom heeft ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raf in Amsterdam heeft ze. V en D bij de munt ook.

Ik heb zelf erg slechte ervaring met direqt. Een paar pagina's terug heb ik mijn problemen met hun beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50
Ik zit nog te twijfelen tussen deze speler en een iPod. Heeft er iemand ook ervaring met het aansluiten van deze speler in de auto ? Wil hem nl. gebruiken als vervanger van mijn huidige mp3 cd speler (is toch handiger als je hele collectie in een keer mee kunt nemen ipv onderdelen ;) ) Ik kan nl. nergens iets vinden over specifieke carkits. Ik zie hier en daar wel standaard kits voorbij komen met zo'n bandje maar is er ook iets wat je op bijv. een pioneer radio/cd combo aan kunt sluiten. En niet te vergeten opladen ?

Veel vragen hopelijk kan iemand mij verder helpen :P

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*NIKS*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 21:52 . Reden: Domheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Chocovla schreef op 18 februari 2004 @ 16:07:
Ik zit nog te twijfelen tussen deze speler en een iPod. Heeft er iemand ook ervaring met het aansluiten van deze speler in de auto ? Wil hem nl. gebruiken als vervanger van mijn huidige mp3 cd speler (is toch handiger als je hele collectie in een keer mee kunt nemen ipv onderdelen ;) ) Ik kan nl. nergens iets vinden over specifieke carkits.Ik zie hier en daar wel standaard kits voorbij komen met zo'n bandje maar is er ook iets wat je op bijv. een pioneer radio/cd combo aan kunt sluiten. En niet te vergeten opladen ?
Car Power Adaptor (ook geschik voor de Zen)

FM trasmitter
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:26:
Weet iemand een winkel in Amsterdam of Utrecht die offline een 30 gig Zen (dus NX of Xtra) verkoopt voor max 320? Mycom heeft ze niet meer.
Kon de Mycom, kinkerstraat of ceituurbaan niet een voor je bestelllen?
(nu wacht je ook al weer een paar dagen) ;)

electroland.nl heeft ook een afhaal optie in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik bij VBR mp3's in de "Track Info" 128kbps staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Misschien omdat het gemiddelde van de VBR 128 Kbps is?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk omdat de bitrate minimaal 128 kbps is;
blijft toch moeilijk voor de software makers 8)7 , want windows xp geeft ook niet het goede getal weer, vaak waarden van boven de 400 kbps :? terwijl ik bij het coderen aangeef dat het maximaal 256 moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Zen Xtra 30GB en wil 'm graag in de auto aansluiten. Op verschillende websites vind ik allemaal 12v adaptors (voor de sigarettenaansluiting), maar deze zijn allemaal 4,5v. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel mAmpère gaat er door zo'n adaptor? Een link naar een goedkope site zou ook niet gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk maar es op http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=344 daar staan allemaal dingen voor je nomad ik heb hier die afstandsbediening weggehaald betaalde gewoon 60 euro geen extra kosten voor verzending ofzo...
zit een bandje in voor je autoraio en een oplader voor 12-14 volt naar 5V
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste