Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103205

de afstandbediening werkt toch alleen maar met de Zen en niet met de Nx of Xtra?
Anders koop ik er ook een. :9

Trouwens, weet iemand of er plannen zijn van creative om accocoires te releasen voor Zen Nx/Xtra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193

ja de afstandbediening werkt ook alleen met een nomad 3 of zen of een muvo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14314

Leuk hoor, die afstandsbediening die NIET werkt met 'n NX of Xtra... :(

Trouwens, het "stopcontactje" waar je het plugje van je koptelefoon in doet is kaduuk bij mij... daar baal ik 'n beetje van, want nu doet 'ie het bij m'n koptelefoon het maar aan 1 kant (ook bij 'n andere koptelefoon trouwens, dus dat is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987

Anoniem: 14314 schreef op 25 februari 2004 @ 21:10:
Leuk hoor, die afstandsbediening die NIET werkt met 'n NX of Xtra... :(

Trouwens, het "stopcontactje" waar je het plugje van je koptelefoon in doet is kaduuk bij mij... daar baal ik 'n beetje van, want nu doet 'ie het bij m'n koptelefoon het maar aan 1 kant (ook bij 'n andere koptelefoon trouwens, dus dat is het niet).
haha, ik heb hetzelfde probleem gehad :*). In mn vorige posts heb ik het al eens gezegd, de interne aansluiting met je koptelefoon is afgebroken! Gewoon terug sturen naar Creative en weken wachten op een nieuwe Zen Xtra. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14314

Wel leuk dat je 'n Xtra krijgt dan, maar weken wachten klinkt me nou niet echt bepaald als muziek in de oren. Morgen maar eens bellen die gasten.

Bij mij duurde het 2 weken voordat ik een vervangings exemplaar had. Dus dat valt nog mee. :)

Trouwens, het schijnt dat dat probleem met de hoofdtelefoon aansluiting een erg bekend probleem is bij de Zen Xtra. Op http://www.nomadness.net zijn er erg veel mensen met dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 17:51

SD5k

>4&X

Werkt de Creative Zen Xtra 30GB ook op USB 1.1? Want de PC waarop al mn MP3s staan heeft geen USB 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Zen NX/Xtra werkt op USB 1.1 en USB 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Mijn dank is groot, deze speler komt mijn kant op! :)

Hoelang duurt het dan om 12GB MP3's om te zetten naar de speler? Kan ik ze mooi op een snellere PC installeren.

[ Voor 53% gewijzigd door SD5k op 27-02-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeie keus. :)
Het is een erg leuke speler voor een goeie prijs.

Met USB 1.1 moet je (volgens mij) rekenen op zo'n 5-10 seconden per nummer. Dan moet je voor 12 gb toch rekenen op zo'n paar uur.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 103205 op 27-02-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 103205 schreef op 27 februari 2004 @ 09:58:
Goeie keus. :)
Het is een erg leuke speler voor een goeie prijs.

Met USB 1.1 moet je (volgens mij) rekenen op zo'n 5-10 seconden per nummer. Dan moet je voor 12 gb toch rekenen op zo'n paar uur.
Geeft niet, ik laat hem 's nachts wel ratelen :)

Maar nog een vraag: Waar is de Zen Xtra 30GB het goedkoopst? Sta op het punt om hem bij MP3CDspeler.nl voor 319euro te bestellen aangezien ik wel goede ervaringen heb met die winkel.

En nog maar een vraag :+ :
Kan de batterij het aan dat ik hem om de paar dagen oplaad zonder dat ik hem steeds leeg laat gaan of is het zo'n "intelligente" batterij? En is er ook een autolader voor te krijgen?

[ Voor 30% gewijzigd door SD5k op 27-02-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

320 euro is de laagste prijs die je voor een Zen Xtra 30GB kunt krijgen. Een vriend van mij heeft laatst ook een Xtra 30 GB gekocht. Hij heeft een paar dagen lopen zoeken, maar kon hem niet voor minder dan 320 euro krijgen.

Volgens mij hoeft je accu niet leeg te zijn voordat je hem oplaadt, al zou ik de accu de eerste twee keer wel helemaal leeg laten lopen.

En een car addapter is op de onderstaande link beschikbaar.
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nog een vraag (ja sorry, wil even goed geinformeerd zijn voordat ik 319euro uitgeef :)):
Herkent de PC de speler als externe harde schijf? Want ik wil ook de speler op de pc aan kunnen sluiten en dan de mp3s afspelen in WinAMP, en bijvoorbeeld de MP3s op een andere pc terug op de HD van de pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als je XP gebruikt icm een powertool die in de openingspost staat, kan je hem als externe harde schijf zien. De mp3's afspelen in Winamp zul je toch nog echt via Notmad Explorer moeten doen. (of ze afspelen in Creative Media Source :X)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard herkent Windows de Zen NIET als externe hardeschijf. Heb je echter windows Xp, dan kun je een kleine add-on downloaden (2.7MB). Nadat je deze hebt geinstaleerd, kun je de Zen als externe hardeschijf gebruiken.
http://www.microsoft.com/...s/dme/portabledevices.asp

Het is inderdaad niet mogelijk mp3's aftespelen op winamp zonder Notmad, maar das wel 25 euro :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 103205 op 27-02-2004 10:37 . Reden: pastpappie was me voor }) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Sorry, ik blijf bezig hoor.

Maar kun je ook playlists kwa albums op de player zelf maken, want als ik in de auto zit wil ik niet met de speler gaan zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je precies? Of je met de speler zelf playlists kan maken? Dat kan niet.

Je kunt wel met Mediasource playlists maken en die op de Zen zetten. Deze kun je weer selecteren en afspelen op de Zen (bijv als je op reis bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 103205 schreef op 27 februari 2004 @ 11:01:
Hoe bedoel je precies? Of je met de speler zelf playlists kan maken? Dat kan niet.

Je kunt wel met Mediasource playlists maken en die op de Zen zetten. Deze kun je weer selecteren en afspelen op de Zen (bijv als je op reis bent).
Ik bedoel zoiets als een program functie van een cd speler.. je selecteerd gewoon wat albums die je achter elkaar wil draaien. Dat zou ik wel geweldig handig vinden in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 27-02-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Gewoon albums kiezen en add to play doen :) (M.a.w. ja dat kan)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

pastapappie.NET schreef op 27 februari 2004 @ 11:07:
Gewoon albums kiezen en add to play doen :) (M.a.w. ja dat kan)
Kijk, dat klinkt lekker simpel, dat moet ik hebben. Speler is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thelema schreef op 27 februari 2004 @ 11:09:
Kijk, dat klinkt lekker simpel, dat moet ik hebben. Speler is besteld.
Goeie keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

jup, lijkt mij ook wel.

Enige nadeel lijkt me dat XP hem niet direct herkend als een externe harde schijf. Zat eerst over een iPod te denken, maar las er teveel negetieve dingen over naar mijn zin. Plus dat de Zen Xtra ook veel gunstiger is geprijsd! (Voor 30euro meer dan de iPod 10GB heb ik nu een geil spelertje met 30GB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het leek mij ook een nadeel dat hij niet direct als externe hard schijf te gebruiken is, maar in praktijk heb ik daar nauwelijks last van. Zeker omdat bijna iedereen die ik ken Xp heeft en die add-on zeer gemakkelijk valt te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 103205 schreef op 27 februari 2004 @ 11:22:
Het leek mij ook een nadeel dat hij niet direct als externe hard schijf te gebruiken is, maar in praktijk heb ik daar nauwelijks last van. Zeker omdat bijna iedereen die ik ken Xp heeft en die add-on zeer gemakkelijk valt te instaleren.
En onder Win98 werkt het totaal niet? Heb hier een wat oudere PC staan die is ingericht als deticated MP3 server zegmaar ;)

Leek me makkelijk om de Zen als backup apparaat te gebruiken als ik een format doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Thelema schreef op 27 februari 2004 @ 11:31:
[...]

En onder Win98 werkt het totaal niet? Heb hier een wat oudere PC staan die is ingericht als deticated MP3 server zegmaar ;)

Leek me makkelijk om de Zen als backup apparaat te gebruiken als ik een format doe.
Dan zul je toch echt Media Source moeten gebruiken :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ah, dus het kan wel.. dan maakt het me niet uit dat ik er een programma voor moet installeren. Dinsdag krijg ik hem binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, het schijnt dat dat probleem met de hoofdtelefoon aansluiting een erg bekend probleem is bij de Zen Xtra. Op http://www.nomadness.net zijn er erg veel mensen met dat probleem.
Het beste wat ik kan aanraden is heel voorzichtig omgaan met het insteken van je koptelefoon. Als je het geweldig doet en iets te schuin dan kan die makkelijk breken zoals bij mij! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
ik ben dus een opzoek naar een nieuwe mp3speler. ik heb nu een creative Nomad IIc, waar ik erg tevreden over was. Maar de schijfruimte blijft beperkt, dus wil ik een HD based Player. Als ik zo een beetje zoek kom ik uit op een 30 GIG speler, hoger wordt me te duur op het moment.

en met het budget van maximaal 330 euro ga ik dan zoeken en kom ik op de volgende spelers:

Creative Zen Extra 30
XClef HD500

het enige echte verschil dat ik kan vinden tussen deze spelers is dat de Xclef wèl een fm ontvangst heeft en de Zen niet. Dus mijn vraag is nu: Waarom hebben jullie dan voor de Creative Zen NX/Extra gekozen?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 12:27:
ik ben dus een opzoek naar een nieuwe mp3speler. ik heb nu een creative Nomad IIc, waar ik erg tevreden over was. Maar de schijfruimte blijft beperkt, dus wil ik een HD based Player. Als ik zo een beetje zoek kom ik uit op een 30 GIG speler, hoger wordt me te duur op het moment.

en met het budget van maximaal 330 euro ga ik dan zoeken en kom ik op de volgende spelers:

Creative Zen Extra 30
XClef HD500

het enige echte verschil dat ik kan vinden tussen deze spelers is dat de Xclef wèl een fm ontvangst heeft en de Zen niet. Dus mijn vraag is nu: Waarom hebben jullie dan voor de Creative Zen NX/Extra gekozen?
Omdat:
- ik al een kleine portable radiootje had, een aiwa
- in de praktijk werkt de radio maar matig in de trein, ook de fm ontvangst van de meeste mp3 spelers houdt niet over
- ik 60gb wilde, en dat had de Zen Xtra
- ik het gevoel had dat er nogal wat probleempjes met de xclef waren, waarschijnlijk omdat er heel veel van verkocht zijn, maar toch...
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

En daarnaast, waarom zou je radio luisteren als je 30, 40 of zelfs 60GB van je eigen muziek mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 82405 schreef op 28 februari 2004 @ 12:50:
[...]

Omdat:
- ik al een kleine portable radiootje had, een aiwa
- in de praktijk werkt de radio maar matig in de trein, ook de fm ontvangst van de meeste mp3 spelers houdt niet over
- ik 60gb wilde, en dat had de Zen Xtra
- ik het gevoel had dat er nogal wat probleempjes met de xclef waren, waarschijnlijk omdat er heel veel van verkocht zijn, maar toch...
-
als je al een radiootje had is dat prima natuurlijk, maar het is toch weer een 2de kleine gadget die je bij je moet hebben.
de radio (extern) voor mijn Sony-ericsson p800 is wel prima voor in de trein maar deze is nu kapot.
ik ga dus voor 30 gig ivm budget :) het is gewoon veel geld en dat heeft deze student niet :P

wat voor probleempjes had de XClef volgens jou dan? want bij de zen ging ook niet alles vlekkenloos. ik begrijp uit de verschillende reviews dat de software voor de Zen af en toe ook wat kuren vertoont

edit:

en dit is neem ik aan een echte fout?:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klopp270/nxextra.JPG

dit moet gewoon een Xtra 30 zijn, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door jeehaa op 28-02-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik ben ook aan het nadenken over een Zen Xtra. Twijfel nog tussen de 30 en de 60 GB versie. Op www.partshop.nl staat de 30 GB voor 309 euro trouwens.

Edit: Het plaatje van de post hierboven is dus van partshop.nl. Ik kan alleen geen fout ontdekken.
Edit 2: Nu zie ik dat er Zen NX staat, maar volgens mij is het inderdaad gewoon de Xtra.

[ Voor 42% gewijzigd door AgeOfPanic op 28-02-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Natuurlijk is dat de Xtra, die heeft namelijk een blauw scherm en de NX een groen, daarnaast is dat van de Xtra ook groter. Komt nogwel 6,50 verzendkosten bij, dus dat is samen 315,50 en dat is inderdaad het goedkoopste.

Maar ik moest de mijne bij MP3cdspeler.nl bestellen omdat ik mn vorige MP3 speler daar retour heb gestuurd. (Mobiblu dah-1000, leek goed, bleek niks te zijn)

[ Voor 52% gewijzigd door SD5k op 28-02-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Even over die powertool van Windows XP. De Zen Xtra staat niet bij de ondersteunde apparaten en er staat dan ook geen link naar de driver die je van Creative moet downloaden. Hoe moet je het dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon powertool gebruiken. Hij staat niet bij ondersteunde apperaten, maar hij werkt er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik schreef net een mail naar partshop.nl over de Xtra en een afstandbediening daarvoor. ik kreeg zojuist dit terug:
De Creative Zen (de vorige versie) daar was wel een afstandbediening voor
beschikbaar. Omdat de Xtra nog redelijk nieuw is in europa, denk ik dat
die er binnenkort wel aankomt.

Mocht je nog vragen hebben neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
waar moet deze AB dan in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

past niet, alleen in de ZEN 3 en Muvo 2, die hebben onder de koptelfoon uitgang een gleuf van 4 pinnetjes voor de AB maar dat ding kost 60 euro du sook nog es vrij prijzig, ik heb em zelf ook en de ontvangst is niet altijd super maar ik woon ook niet in een grote stad als ik naar groningen ga voor school ontvangt hij alles echt alles en nog goed ook. is wel beter als je accu leeg is dat ding vreet haast niets aan stroom. dus maken ze een nieuwe AB en dan idd waar mooet die dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
uh? wat ontvang jij dan ? er zit toch geen fm op de Creative players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gewoon aan de koptelefoonaansluiting hangen natuurlijk. Afstandsbediening zonder schermpje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
nee maar hij schrijft dat hij FM (?) ontvangst heeft met dat ding :) en ik was er nou net uit dat deze dat niet had... maar kan niemand mij er van overtuigen waarom ik een Zen Xtra 30 zou moeten kopen in plaats van een Xclef HD 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Goedkoper, mooier & meer geheugen? :)
FM ontvangst of niet maakt toch niet uit als je er toch een sloot aan MP3's op kwijt kunt lijkt mij.

[ Voor 66% gewijzigd door SD5k op 02-03-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
nou op meer geheugen gaat ie het ook niet redden want ze hebben allebei 30 gig (gaat hier om de 30 gig versie van de Xclef)

en mooier tja dat is natuurlijk maar relatief. ik vrees dat het op relativiteit aan gaat komen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nou, dan geldt dat goedkoper dus toch, want volgens mij is de 30GB versie van de Xclef nergens goedkoper als de 30GB Zen Xtra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

jeehaa schreef op 02 maart 2004 @ 10:20:
nou op meer geheugen gaat ie het ook niet redden want ze hebben allebei 30 gig (gaat hier om de 30 gig versie van de Xclef)

en mooier tja dat is natuurlijk maar relatief. ik vrees dat het op relativiteit aan gaat komen hier :)
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen die 2, maar heb toch voor de Xtra gekozen omdat:

-Ik de Creative mooier vind
-De Creative superieur geluid produceert, iedere review is daar zeer positief over
-Er Eax op zit, veel manieren om het geluid aan te passen
-Ik toch geen line-in ofzo nodig heb, en de radio van de Xclef schijnt sowieso matig te zijn (en wie heeft er uberhaupt radio nodig met 30 Gb aan muziek!)
-Er nogal veel problemen schijnen te zijn met de Xclef, het topic hier op tweakers staat er vol van iig.

Maar goed, je zal met beiden geen miskoop doen denk ik!

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

hmmm, mijn spelertje ligt thuis in de verpakking op mij te wachten, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb mijn speler nu thuis.

Ben er heel tevreden over, alles voelt goed aan en hij werkt uitstekent.

Maar ik heb 1 probleem, al mijn MP3 tracks hebben geen ID3 tags. Dus ik dacht dat ik gewoon al de mappen met albums erin kon slepen en dat ik dan wel zou kunnen kiezen welke map ik wou afspelen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Chi3F schreef op 02 maart 2004 @ 12:46:
[...]

Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen die 2, maar heb toch voor de Xtra gekozen omdat:

-Ik de Creative mooier vind
-De Creative superieur geluid produceert, iedere review is daar zeer positief over
-Er Eax op zit, veel manieren om het geluid aan te passen
-Ik toch geen line-in ofzo nodig heb, en de radio van de Xclef schijnt sowieso matig te zijn (en wie heeft er uberhaupt radio nodig met 30 Gb aan muziek!)
-Er nogal veel problemen schijnen te zijn met de Xclef, het topic hier op tweakers staat er vol van iig.

Maar goed, je zal met beiden geen miskoop doen denk ik!
dat denk ik ook niet hoor, het zijn beide twee snoepjes van gadgets. dat van die problemen ben ik met je eens en iemand hierboven zegt dat dat komt door de grote aantallen waarin deze gemaakt zijn. ik kom steeds dichter in de buurt van mijn eind keuze:) je mening wordt hier zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Dat iets in massa wordt geproduceert is maar een slap excuus voor fouten vind ik eigenlijk.

Maar weet iemand het antwoord op mijn vraag 2 posts terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Thelema schreef op 02 maart 2004 @ 18:47:
Ik heb mijn speler nu thuis.

Ben er heel tevreden over, alles voelt goed aan en hij werkt uitstekent.

Maar ik heb 1 probleem, al mijn MP3 tracks hebben geen ID3 tags. Dus ik dacht dat ik gewoon al de mappen met albums erin kon slepen en dat ik dan wel zou kunnen kiezen welke map ik wou afspelen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Nee, dat is niet mogelijk. Je zult toch echt eerst alle ID3(v2)-tags erin moeten zetten, zie ook [rml]Renard in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml] daarvoor :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Pfff, das nog een hoop werk zeg. Als mn oude geripte albums staat geen track in, dus de nummers binnen een album staan op alfabetische volgorde. Gelukkig doe ik dit sinds een jaar wel, dus nieuwe tracks zijn geen probleem.

Naja, 1000 tracks zijn renamed inmiddels, nog 3000 te gaan 8)7

Maar de geluidskwaliteit is echt suprieur, verdomme zeg, klinkt heerlijke met 192kbps MP3tjes, een goede hoofdtelefoon (bijgeleverd ding is gemaakt voor mensen met gigantische oren) en EAX aan op Rock. Heerlijk ding zeg, aanrader voor iedereen die een HDD speler wil gaan kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door SD5k op 03-03-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Is er eigenlijk al iets bekend over een nieuwe firmware update? Zo ja, wat wordt er allemaal aangepast/toegevoegd. Ik zou namelijk wel heel erg graag de mogelijkheid om mappen aan te maken en ID3 uit te schakelen willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
en voor de xtra, zijn er ook car accesoires? zoals een car adapter charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

jeehaa schreef op 04 maart 2004 @ 12:28:
en voor de xtra, zijn er ook car accesoires? zoals een car adapter charger?
Ja, maar de universele die ik al had werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gewoon een die je op 5V kan zetten met de goede aansluiting.

[ Voor 23% gewijzigd door SD5k op 04-03-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik kreeg weer een mail van partshop dat de afstandsbediening gewoon te gebruiken is op de Xtra 30 / 60

:

Hallo,

Deze afstandbediening zou daar ook op moeten werken volgens mijn leverancier.

edit:

op de site van creative vind ik het volgende bij die AB:

FM Wired Remote!

Note: This product is compatible with NOMAD Jukebox 3 and NOMAD Jukebox Zen models only.
Note: This product is NOT compatible with the NOMAD Zen NX or NOMAD Zen Xtra model.

dan werkt ie dus niet :? wat is het nou:?:?:?

[ Voor 68% gewijzigd door jeehaa op 04-03-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nee, dat werkt niet. Op de NX en Xtra zit geen aansluiting voor de afstandsbediening naar de koptelefoonaansluiting. Snap ook niet waarom ze dat niet hebben gedaan. Maar het is niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom lezen de mensen de andere posts niet voor ze zelf posten??? TE LUI??TE DOM??? Komaan zeg, jullie rekken dit forum met allemaal dezelfde vragen en antwoorden. Lees eerst voor je een vraag stelt.
Ik heb dus slechte ervaring met een Zen Xtra 60 Gb. Meer dan een maand geleden is m'n Zen stuk gegaan (kan je lezen in m'n posts ervoor). Na een 3 weken dat m'n Zen in Engeland lag om te repareren deden ze dit nog altijd niet en kreeg ik maar een creditnota (dat was ook hetgene dat ik wou). Dus heb ik uitgekeken naar een andere mp3 HD en ik kwam uit op de Iriver die ik persoonlijke beter vind dan de Zen.Reacties? :) http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=470
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspelers.nl/images/fotos/produkten/470_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

reactie: verkeerde topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 05-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thelema schreef op 05 maart 2004 @ 19:36:
reactie: verkeerde topic :)
Hu wat is er verkeerd aan? Ik zeg dat ik de service van Creative slecht is en ik voor een ander merk gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Anoniem: 99987 schreef op 05 maart 2004 @ 21:46:
[...]

Hu wat is er verkeerd aan? Ik zeg dat ik de service van Creative slecht is en ik voor een ander merk gekozen heb.
Ja, maar we hebben ook een specifiek iRiver draadje, en daarbij hebben we ook een topic over allerlei soorten mp3-hdd spelers :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt wel mooi maar als je verder kijkt lijkt het me alweer minder, nomad zen output op koptelefoon 100mW en deze 40. signaal ruisverhouding 90, niet slecht maar nomad heeft 102...
lijkt me een beetje een nomad 3 in een zen formaat met al die gaatjes en dingetjes erop, ook best jammer dat de zen geen lijn in en uitgangen heeft |:( , mis vooral de lijn uit voor mn stereo.

..en duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987 schreef op 05 maart 2004 @ 17:55:
...
Ik heb dus slechte ervaring met een Zen Xtra 60 Gb. Meer dan een maand geleden is m'n Zen stuk gegaan (kan je lezen in m'n posts ervoor). Na een 3 weken dat m'n Zen in Engeland lag om te repareren deden ze dit nog altijd niet en kreeg ik maar een creditnota (dat was ook hetgene dat ik wou). Dus heb ik uitgekeken naar een andere mp3 HD en ik kwam uit op de Iriver die ik persoonlijke beter vind dan de Zen.Reacties? :) http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=470
Tja, smaken blijven verschillen, de een wil een Ferrari, de ander een Lambourghini.
Zowel de Creative Zen Xtra als de iRiver ihp-1x0 zijn samen met de Xclef hd500/hd800 en (toch ook) de iPod topspelers in de hdd markt. ´Details´(mogelijkheden, prijs) en smaak zullen de doorslag geven waar je voor kiest.

Ik ben in ieder geval erg tevreden en gelukkig met mijn Creative Xtra 60GB ;)

En nu weer ontopic over de Creative Xtra / NX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Jup, ik ben ook heel tevreden met mn spelertje. Naar mijn mening heeft de Zen Xtra ook de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dan denk ik toch dat ik m ga kopen. overigens kreeg ik van partshop weer een mail dat de gegevens op de site van creative omtrend de FM wired remote niet geheel kloppen volgens hun leverancier en dat deze wel werkt op de NX/Extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

jeehaa schreef op 08 maart 2004 @ 15:19:
dan denk ik toch dat ik m ga kopen. overigens kreeg ik van partshop weer een mail dat de gegevens op de site van creative omtrend de FM wired remote niet geheel kloppen volgens hun leverancier en dat deze wel werkt op de NX/Extra
Dat is grote onzin want op de Xtra zit geen aansluiting voor de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Thelema schreef op 08 maart 2004 @ 15:47:
[...]

Dat is grote onzin want op de Xtra zit geen aansluiting voor de afstandsbediening.
zei ik ook, alleen hij zei dat het een gewone mini jack aansluiting was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

jeehaa schreef op 08 maart 2004 @ 16:23:
[...]

zei ik ook, alleen hij zei dat het een gewone mini jack aansluiting was :?
Hij kan zoveel zeggen, er zit wel een jack aansluiting aan die remote (voor de audio uiteraard), maar daarnaast zit nog een aparte aansluiting voor de controls/FM radio.

Dus als je hem erbij koopt kun je hem hoogstens als verlengsnoer gebruiken, maar daar is ie toch wat duur voor lijkt me :)

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 08-03-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
true, maar volgens jou werkt dan de ab niet ? en de fm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allebei niet, ik heb hem en de 2 aansluitingen zitten te dicht bvij elkaar om alleen de jack in de zen te stoppen. dan nog, de ab heeft voeding nodig dus de FM werkt ook niet je hebt alleen geluid en een verlengsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105707

Joepie, ik heb mijn zen xtra gisteren aangekregen , en hij werkt perfect!

Enig minpuntje: inderdaad het feit dat er geen opening in het beschermhoesje is om het schermpje te bekijken als je onderweg bent. Altijd openklappen is toch vrij omslachtig.

Ik heb hier ergens gelezen dat andere gebruikers zelf een kijkgat in het hoesje gemaakt hebben. Hoe doe je dat? De binnenkant is van stof, en ik zou het hoesje toch niet naar de knoppen willen helpen door er gewoon met een mes in te snijden. Iemand ervaring mee?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitbranden... >:)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 99987 op 10-03-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25597

Aan de hand van deze review , heb ik ook een Zen Xtra 30 Gig aangeschaft.
Ik vind het een geweldige player , ben er dik tevreden mee :)
Alleen die Jog Dial komt een beetje teer over , hoe is dat bij langer gebruik?
Zijn er al mensen die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 25597 schreef op 14 maart 2004 @ 11:01:
Het schijnt juist die van de Zen Xtra een stuk langer meegaat dan die van de Zen NX.

Op de oorspronkelijke Zen zat een scrollwieltje volgens mij, lijkt mij ook wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25597 schreef op 14 maart 2004 @ 11:01:
ik gebruik de zen xtra vanaf begin januari, nog geen enkel probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik overweeg de Zen Extra 60GB te kopen, aangezien die veel ruimte heeft en best betaalbaar is.
In de OP staat: 1000 tracks - 4 GB - 20 minuten. Nou vind ik dat eigenlijk best sloom: <3.5MB/sec.
Ik heb hier USB2.0 en verwacht eigenlijk dat het wel sneller kan. Of is die Zen zelf niet sneller?

Dus wat is jullie ervaring, hoe lang duur 10GB in 1 keer overpompen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Aikon schreef op 19 maart 2004 @ 16:14:
Ik overweeg de Zen Extra 60GB te kopen, aangezien die veel ruimte heeft en best betaalbaar is.
In de OP staat: 1000 tracks - 4 GB - 20 minuten. Nou vind ik dat eigenlijk best sloom: <3.5MB/sec.
Ik heb hier USB2.0 en verwacht eigenlijk dat het wel sneller kan. Of is die Zen zelf niet sneller?

Dus wat is jullie ervaring, hoe lang duur 10GB in 1 keer overpompen bijvoorbeeld?
Op USB 1.1 duurde ong. 19 GB overpompen zo'n 8 uur. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reken maar op 1 liedje/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mja, das niet te doen dus. Daarom wil ook ervaringen met USB2.0 weten :P
Uit ervaring? En dat is dus de eerder genoemde 3.5MB/sec ongeveer. Veels te langzaam mi.

Dan ben je nog ruim een uur bezig voor 20GB oid...

[ Voor 74% gewijzigd door Aikon op 19-03-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

pastapappie.NET schreef op 19 maart 2004 @ 16:15:
[...]

Op USB 1.1 duurde ong. 19 GB overpompen zo'n 8 uur. :)
Dat kan nooit, bij mij duurde 10 GB overpompen op 1.1 slechts 2 uur?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aikon schreef op 19 maart 2004 @ 16:40:
Mja, das niet te doen dus. Daarom wil ook ervaringen met USB2.0 weten :P

[...]

Uit ervaring? En dat is dus de eerder genoemde 3.5MB/sec ongeveer. Veels te langzaam mi.

Dan ben je nog ruim een uur bezig voor 20GB oid...
Ja, uit ervaring. Hang natuurlijk van de groote van je liedjes af, maar bij mij kost het 1 seconde om een liedje van zo'n 4 min geript op 192 Kbit overtezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, mijjn nomad(den) jassen er 20 gb doorheen in 100 minuten ongeveer, gaat helemaal niet zo sloom hoor, doet 2/3 nummers per seconde via USB2.0 en firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193 schreef op 19 maart 2004 @ 23:09:
hmm, mijjn nomad(den) jassen er 20 gb doorheen in 100 minuten ongeveer, gaat helemaal niet zo sloom hoor, doet 2/3 nummers per seconde via USB2.0 en firewire
1 nummer per seconde dus ongeveer 3MB per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Iemand een 30GB Zen Xtra kopen?

Mail naar: sander.dophemont (apenstaartje) cet.controlec.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

´t is een beetje stil rond de Zen, is iedereen simpelweg van deze geweldige speler aan het genieten zoals ik _/-\o_ , of ebt de interesse weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405 schreef op 05 april 2004 @ 01:03:
´t is een beetje stil rond de Zen, is iedereen simpelweg van deze geweldige speler aan het genieten zoals ik _/-\o_ , of ebt de interesse weg?
Omdat er al betere mp3-HD spelers bestaan zeker ? :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar bekende voorbeelden...
Iriver -> iHP 120 iRiver 20GB
Xclef Multi Channel Labs -> Xclef HD 800 20GB
Rio Volt -> Rio Audio Karma 20GB
PHILIPS -> HDD100 15 GB
Apple -> Ipod 20 GB

Zoals je ziet zijn er veel alternatieven. Met deze mp3 HD's kan je veel meer doen dan met de Zen maar als je voor de goedkoopste wilt gaan dan is de Zen de beste keuze voor jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach zooo, maar ik wil een lijn in en uitgang op mn nomad, daarom heb ik OOK een nomad jukebox 3 20 gb, waar binnenkort een 40 of 60 gb in komt _/-\o_ >:)
en er is helaas geen enkele Zen met lijn in EN uit, of een digitale connector, daarom hou ik de 3 ook nog steeds, heb ook al ee 2 gehad maar dat was ook dikke bagger. en I-pod lijkt me ook maar niets, vreselijk duur die dingen voor 20 of 40 gb en veel te patserig.
alleen die i river lijkt me wel wat, had ook een oogje op een mp3 cd speler van hun met dubbele accu en FM lijn in en uit en slechts 1,5 cm dik was erg mooi ding maar koste 219 euro
heeft die harde schijf i river wel lijn uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb net ook een Xtra 60GB aangeschaft. Ik vind het erg prettig werken. Alleen vind ik de output een beetje zacht. Zelfs met het volume op max en met mp3's waar MP3gain van zegt dat ze al erg luid zijn. Weet iemand of er manieren zijn om de output wat luider te krijgen?

Heb net even een upgrade gedaan van de firmware en hij lijkt al een stuk luider. Je kan gewoon niet trommelvliesbrekend luid.

Kan ik trouwens de speler ook aansluiten op een Windows XP computer zonder eerst drivers en/of software van Creative te installeren? Heb wel de drivers gedownload van Creative, maar daar staat dat Windows XP ook zo wel ondersteuning biedt aan de Xtra.

[ Voor 46% gewijzigd door AgeOfPanic op 06-04-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Anoniem: 105193 schreef op 06 april 2004 @ 21:51:
ach zooo, maar ik wil een lijn in en uitgang op mn nomad, daarom heb ik OOK een nomad jukebox 3 20 gb, waar binnenkort een 40 of 60 gb in komt _/-\o_ >:)
en er is helaas geen enkele Zen met lijn in EN uit, of een digitale connector, daarom hou ik de 3 ook nog steeds, heb ook al ee 2 gehad maar dat was ook dikke bagger. en I-pod lijkt me ook maar niets, vreselijk duur die dingen voor 20 of 40 gb en veel te patserig.
alleen die i river lijkt me wel wat, had ook een oogje op een mp3 cd speler van hun met dubbele accu en FM lijn in en uit en slechts 1,5 cm dik was erg mooi ding maar koste 219 euro
Welke Zen heeft een line-out dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193 schreef op 06 april 2004 @ 21:51:
Welke mp3 speler bedoel je ? En elke Iriver-HD heeft een line out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]AgeOfPanic schreef op 06 april 2004 @ 22:27
Heb wel de drivers gedownload van Creative, maar daar staat dat Windows XP ook zo wel ondersteuning biedt aan de Xtra.
Ik denk wel dat je altijd de drivers moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987 schreef op 07 april 2004 @ 22:56:
[...]

Ik denk wel dat je altijd de drivers moet instaleren.
ergens in dit topic (even zoeken...) staat waar je de microsoft software kunt downloaden zodat windows je zen herkent als externe harde schijf; deze heb ik ook gedownload en eens bekeken (ja het werkt!) maar ik gebruik het nooit, enkel de mediasource software van Creative zelf. En ja, dit is niet de beste software die ooit gemaakt is, maar er is wel goed mee te werken als je het een beetje kent, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor alle software van windows >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 08-04-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987 schreef op 06 april 2004 @ 13:05:
[...]

Een paar bekende voorbeelden...
Iriver -> iHP 120 iRiver 20GB
Xclef Multi Channel Labs -> Xclef HD 800 20GB
Rio Volt -> Rio Audio Karma 20GB
PHILIPS -> HDD100 15 GB
Apple -> Ipod 20 GB

Zoals je ziet zijn er veel alternatieven. Met deze mp3 HD's kan je veel meer doen dan met de Zen maar als je voor de goedkoopste wilt gaan dan is de Zen de beste keuze voor jou. :)
het klopt dat er meerdere voorbeelden zijn van goede spelers, hetzelfde geldt voor auto´s: je moet die speler kopen die past bij je eisen en bij je portemonnee, dus die kopen die de beste prijs/kwaliteit verhouding levert. En voor een aantal is dat de Creative Nomad Zen :9.

Kunnen we het nu weer over de Zen zelf hebben? Voor vergelijkingen tussen merken en verschillende spelers zijn andere topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AgeOfPanic schreef op 06 april 2004 @ 22:27:
...
Heb net even een upgrade gedaan van de firmware en hij lijkt al een stuk luider. Je kan gewoon niet trommelvliesbrekend luid.
...
over een paar jaar zul je de fabrikant hiervoor dankbaar zijn _/-\o_
met een gehoorapparaat lopen is ook niet fijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405 schreef op 08 april 2004 @ 00:29:
[...]

over een paar jaar zul je de fabrikant hiervoor dankbaar zijn _/-\o_
met een gehoorapparaat lopen is ook niet fijn 8)
Ik denk als je een de mp3-HD koopt uit Amerika dat die veiligheid er niet bij zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik gebruik nu alleen de Nomad Explorer die geïntegreerd is in Windows Explorer. Werkt perfect. Het gaat mij er alleen om dat ik graag de speler bij iemand anders even aan de pc wil koppelen, bijvoorbeeld bij het overzetten van data. Vroeg me af of dit kan, maar heb weinig zin om de speler te verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]AgeOfPanic schreef op 08 april 2004 @ 23:49
. Vroeg me af of dit kan, maar heb weinig zin om de speler te verkloten.
Dat kan alleen maar als de andere ook de software heeft geinstaleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Anoniem: 82405 schreef op 08 april 2004 @ 00:20:
[...]

ergens in dit topic (even zoeken...) staat waar je de microsoft software kunt downloaden zodat windows je zen herkent als externe harde schijf; deze heb ik ook gedownload en eens bekeken (ja het werkt!) maar ik gebruik het nooit, enkel de mediasource software van Creative zelf. En ja, dit is niet de beste software die ooit gemaakt is, maar er is wel goed mee te werken als je het een beetje kent, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor alle software van windows >:)
Het staat in de openingspost, maar het werkt alleen onder XP

Signature

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste