Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

zAo schreef op 25 juni 2004 @ 16:21:
[...]

Zit de camera op een (passieve) hub? Doe hem dan eens op de mobo-connectoren. Wil weleens helpen :)
Hij zit al in een van de moboconnectoren...
FireArrow schreef op 26 juni 2004 @ 19:37:
[...]

Je camera heeft 2 verschillende modes... moet je maar even in je Menu kijken, maar je kan 'm op USB en nog iets zetten... moet je ff kijken welke hij 't doet..
Bij remotecontroll mag ie niet op USB staan.
Ja je hebt in het Menu bij Communication de keuze uit 'Normal' en 'PTP' en hij moet op 'Normal' staat in de handleiding, daar staat ie dus ook op.
nimm2 schreef op 27 juni 2004 @ 12:16:
[...]

dat van die internationale garantie, geldt dat voor alle lenzen uit de canon range?
Ik zou het niet weten eerlijk gezegt.

[ Voor 4% gewijzigd door McFlipp op 27-06-2004 21:44 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hij moet op normal staan geloof ik. ik heb in het begin wel via usb kabel bestanden uitgelezen, en het stond op normal. ik lees nu altijd met card reader trouwens, veel sneller.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

xoror schreef op 27 juni 2004 @ 20:32:
hij moet op normal staan geloof ik. ik heb in het begin wel via usb kabel bestanden uitgelezen, en het stond op normal. ik lees nu altijd met card reader trouwens, veel sneller.
Oh, ja dit is dus een TYPE-fout :) Hij stond/staat dus op Normal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
hmm ik gebruik die begeleverde zooi niet. waarom download je van breezesys.com de downloader pro. test dan of je files kan downen. zo ja, dan flipt die canon software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

xoror schreef op 27 juni 2004 @ 21:46:
hmm ik gebruik die begeleverde zooi niet. waarom download je van breezesys.com de downloader pro. test dan of je files kan downen. zo ja, dan flipt die canon software.
Nope werkt ook niet. Ik zie hem ook niet in verkenner...
Bij apparaatbeheer staat ie overigens wel en ik hoor, als ik hem in-plug, wel zo'n pliepje van Windows Xp dat ie nieuwe hardware heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00

RvV

Ik heb de draad nog niet helemaal gelezen maar ik begin ook wel geinteresseerd te raken in deze camera. Alleen weet ik niet of het nou het geld waard is om een kiss/rebel? versie met usm lens te kopen?

Bij konijnenberg is de 300d met kit lens 929 euro.
Bij japancamera is de 300d (zwart) met kit lens usm 1099 euro.

Dus 170 euro verschil omdat er een ander motortje in zit en hij een andere kleur heeft. :) Het kan zijn dan ik bepaalde zaken over het hoofd heb gezien.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Tarin

Just plain weird.

De Japanse lens is inderdaad USM, maar heeft (behalve eventueel het geluid wat hij maakt) geen voordelen ten opzichte van de Amerikaanse/Europese kitlens.
Je hebt 2 soorten USM: micro-USM en ring-USM. Naar wat ik heb begrepen werkt micro-USM hetzelfde als een standaardmotortje, maar wat stiller, en hebje bij ring-USM de mogelijkheid om altijd handmatig scherp te stellen (full time MF).
correct me if I'm wrong

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op 28 juni 2004 @ 00:25:
Je hebt 2 soorten USM: micro-USM en ring-USM. Naar wat ik heb begrepen werkt micro-USM hetzelfde als een standaardmotortje, maar wat stiller, en hebje bij ring-USM de mogelijkheid om altijd handmatig scherp te stellen (full time MF).
correct me if I'm wrong
Correct :)
RvV schreef op 28 juni 2004 @ 00:03:
Dus 170 euro verschil omdat er een ander motortje in zit en hij een andere kleur heeft. :) Het kan zijn dan ik bepaalde zaken over het hoofd heb gezien.
Eeuh, ik kan je altijd USM lenzen aanbevelen (Tarin's opmerking in acht nemend). Qua snelheid,geluidsniveau en batterijverbruik toch een paar klasses beter dan gewone AF-systemen. Ga eens naar een fotograaf en laat hem het verschil zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
McFlipp schreef op 27 juni 2004 @ 23:52:
[...]

Nope werkt ook niet. Ik zie hem ook niet in verkenner...
Bij apparaatbeheer staat ie overigens wel en ik hoor, als ik hem in-plug, wel zo'n pliepje van Windows Xp dat ie nieuwe hardware heeft gevonden.
mja lijkt erop dat drivers niet goed zijn geinstalled, probeer eens je device manager te kijken of je daar conflicten ziet. Zie je trouwens geen extra removeable drives? dat is je cam namelijk.

scoor anders goedkoop card readertje, via camera uitladen is zo sloom. (lees paar honder kb tegen 3mb (usb2) card reader) Maar de cam moet gewoon in XP herkend worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de canon 300D gekocht met 1 gig sandisk ultra II 60x CF kaartje

in plaats van de sandisk heb ik ongevraagd 1 gig Lexar 40x gekregen welke duurder is. Zal ik hiermee akkoord gaan, is Lexar een goed merk? zal ik er in de praktijk iets van snelheidsverschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Kamera Express noemden ze Lexar de Rolls Royce onder de geheugenkaartjes.... Misschien wat overdreven maar ik heb wel goeie ervaringen met Lexar (ook de USB sticks).
Die Lexar is volgens mij ook Ultra II dus ik zou me er niet te druk om maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Over het 50 mm verhaal: de 50 mm / 1.8 wordt op de 300D een 80 mm. Binnen redelijk waardeloos, en buiten is het leuk, maar vooral de hoge lichtsterkte zou het een mooie lens voor binnen maken.
Toch wil ik graag een 50 mm. weet iemand of Canon plannen heeft om speciaal voor DSLR's een 50 mm equivalent te maken? Of is die er al?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dunbar schreef op 28 juni 2004 @ 11:25:
Over het 50 mm verhaal: de 50 mm / 1.8 wordt op de 300D een 80 mm. Binnen redelijk waardeloos, en buiten is het leuk, maar vooral de hoge lichtsterkte zou het een mooie lens voor binnen maken.
Toch wil ik graag een 50 mm. weet iemand of Canon plannen heeft om speciaal voor DSLR's een 50 mm equivalent te maken? Of is die er al?
Met een 28mm-lens zit je enigszins in de buurt van de 50mm (28*1.6=44.8), en er bestaat een 28mm f/1.8 USM voor €475, en een 28mm f/2.8 voor €225. (prijzen bij Kamera-express).

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 28-06-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De 50 mm voor dslr's is er al, omgerekend zou je voor de dslr met 1.6 cropfactor een lens met brandpunt van 31 mm nodig hebben. Canon heeft lichtsterke primes van 28 en 35 mm, dus die voldoen in principe. Het enige nadeel t.o.v. de 50 1.8 is dat deze duurder zijn. De 50 1.8 is een koopje (leuk voor erbij) en deze lenzen zijn een wat serieuzere investering (imho). Enkele links (prijzen Konijnenberg):

De EF 35 F2 (~330,=)
De EF 28 F2.8 (~270,=)
De EF 28 F1.8 USM (~600,=)

[edit] Ik moet sneller leren typen...

[ Voor 6% gewijzigd door Evert op 28-06-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:53

Keukenrol

velletje??

Vraagje...misschien is die al gesteld maar heb ik eroverheen gekeken.

Klopt het als je d Digital Rebel versie heb dat je in Nederland geen aanspraak kan maken op de garantie of heb ik het verkeerd begrepen?

Altijd handig, zo'n keukenrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Keukenrol schreef op 28 juni 2004 @ 11:57:
Vraagje...misschien is die al gesteld maar heb ik eroverheen gekeken.

Klopt het als je d Digital Rebel versie heb dat je in Nederland geen aanspraak kan maken op de garantie of heb ik het verkeerd begrepen?
Canon Nederland geeft inderdaad geen support/garantie op de Rebel en de Kiss. Als je een beetje een vriendelijke winkel hebt (volgens mij Konijnenberg en Crown sowieso) krijg je via hen een jaar (?) garantie, en is dat op die manier op zich prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamera Express doet dat ook zo. Nu maar hopen dat ze niet failliet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenrol
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:53

Keukenrol

velletje??

Dan is het de vraag....995 voor nederlandse 300D versie (yorcom.nl) of 923 voor de Rebel (Digitalstreet.nl)

Altijd handig, zo'n keukenrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

xoror schreef op 28 juni 2004 @ 10:47:
[...]

mja lijkt erop dat drivers niet goed zijn geinstalled, probeer eens je device manager te kijken of je daar conflicten ziet. Zie je trouwens geen extra removeable drives? dat is je cam namelijk.

scoor anders goedkoop card readertje, via camera uitladen is zo sloom. (lees paar honder kb tegen 3mb (usb2) card reader) Maar de cam moet gewoon in XP herkend worden hoor.
Ja ik weet dat een cardreader wel zal werken, maar ik wil gewoon dat het ook via de camera werkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/300d.JPG

Hier even hoe het er in device manager uitziet. Helemaal goed dus volgens mij. Ik snap er echt niks van. Oh en in verkenner zie ik idd geen removable drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Dat #2 geeft al aan dat hij denkt dat je 'm voor de 2e keer aansluit of installeert. Blijkbaar is 'ie een keer niet goed ontkoppeld of ge-uninstalleerd en zou het best wel eens daarin kunnen zitten.
Overigens, je weet dat 'ie niet als een driveletter in je explorer komt maar als een 'imaging device' hè, onderaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Korakal schreef op 28 juni 2004 @ 12:31:
Dat #2 geeft al aan dat hij denkt dat je 'm voor de 2e keer aansluit of installeert. Blijkbaar is 'ie een keer niet goed ontkoppeld of ge-uninstalleerd en zou het best wel eens daarin kunnen zitten.
Overigens, je weet dat 'ie niet als een driveletter in je explorer komt maar als een 'imaging device' hè, onderaan dus.
Ben niet dom hoor :) En wat je aangeeft dat #2 dat ie dus ooit al eens verkeerd aangesloten was, dat zei ik toch al in m'n eerste berichtje? :) Maar jullie dachten dat het ergens anders aanlag :)
Maarja nu wil ik dus weten hoe ik hem '#1' krijg zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

McFlipp schreef op 25 juni 2004 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk heb ik die geïnstalleerd :) Ben niet dom ;)
McFlipp schreef op 28 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Ben niet dom hoor :)
als je nog geholpen wilt worden moet je vooral doorgaan met van die opmerkingen maken :Z
En wat je aangeeft dat #2 dat ie dus ooit al eens verkeerd aangesloten was, dat zei ik toch al in m'n eerste berichtje? :) Maar jullie dachten dat het ergens anders aanlag :)
Blijkbaar heb ik die niet gezien, kan gebeuren toch. En 'jullie' wil nog niet alles zeggen.
Het was alleen maar een reactie op je opmerking:
Hier even hoe het er in device manager uitziet. Helemaal goed dus volgens mij.
Niet 'helemaal goed dus'... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Korakal schreef op 28 juni 2004 @ 13:04:
[...]

[...]

als je nog geholpen wilt worden moet je vooral doorgaan met van die opmerkingen maken :Z

[...]

Blijkbaar heb ik die niet gezien, kan gebeuren toch. En 'jullie' wil nog niet alles zeggen.
Het was alleen maar een reactie op je opmerking:

[...]

Niet 'helemaal goed dus'... :/
Wat moet ik dan zeggen? Net doen alsof ik dat fout deed ofzo en dan zeggen dat het nog steeds niet werkt? Die simpele dingen doe ik echt wel goed hoor, we zitten hier toch niet op beginnersweb?
En mja helemaal goed is dus niet waar, nee. Ik vond de #2 al vaag, maar ik wist verder niet precies wat ik ermee moest, had zoiets nog nooit gezien, dus dacht zal wel iets van canon zijn ofzo. Daarom bracht ik het niet in verband met mijn eerdere opmerking over het feit dat ik al eens een IXUS 400 had aangesloten voordat ik de software had geinstalleerd en het daar dus ook nooit bij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

#2 hoeft niet te zeggen dat het fout is. Mijn G2 is soms #3, soms #2 en hij doet het altijd prima. Ligt er gewoon aan op welke usb poort ik 'm aansluit. In WinXP is het (kennelijk) op elke usb poort een ander apparaat...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job-lek
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 11:56
Remy: weg

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 29-06-2004 00:24 ]

Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb even een vraagje over de hoogte / breedte verhouding van 3:2, zien de foto's er dan niet vervormd uit op je monitor met een verhouding van 4:3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Nee ;)

Normale plaatjes zien er toch ook niet anders uit? Pixels zijn pixels hoor ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Alex214 schreef op 29 juni 2004 @ 22:03:
Ik heb even een vraagje over de hoogte / breedte verhouding van 3:2, zien de foto's er dan niet vervormd uit op je monitor met een verhouding van 4:3 ?
Nee hoor. De plaatjes zijn alleen niet beeldvullend op je scherm te krijgen zonder te croppen (of inderdaad te vervormen). Ziet het als breedbeeld kijken op je grootbeeldtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:07:
Bij Kamera Express noemden ze Lexar de Rolls Royce onder de geheugenkaartjes.... Misschien wat overdreven maar ik heb wel goeie ervaringen met Lexar (ook de USB sticks).
Die Lexar is volgens mij ook Ultra II dus ik zou me er niet te druk om maken.....
Het snelheidsverschil tussen de Lexar en Ultra-II zal je echt niet merken.

Maar Lexar is echt geen Ultra-II, dat is namelijk de typenaam van SanDisk; Lexar heeft weer "WA". :)

Zie ook: http://robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

Voor mijn 1D2 (RAWs!) scheelt het al wat meer overigens:
Lexar 1GB 40x -> 3706kB/s
SanDisk 1GB UII -> 4011kB/s
Als ik wegschrijf naar SD dan haal ik met mijn SanDisk U-II ± 7150kB/s

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 30-06-2004 02:25 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Laatst online: 24-04-2024
Nou ik heb mijn eos 300D (ned versie incl. lens) besteld. Morgen komt ie waarschijnlijk binnen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 16:12
McFlipp schreef op 28 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Ben niet dom hoor :) En wat je aangeeft dat #2 dat ie dus ooit al eens verkeerd aangesloten was, dat zei ik toch al in m'n eerste berichtje? :) Maar jullie dachten dat het ergens anders aanlag :)
Maarja nu wil ik dus weten hoe ik hem '#1' krijg zeg maar :P
Opstarten in "safe-mode" en alle overbodige en teveel geinstalleerde dingen eruit gooien. Of anders een restorepoint gebruiken van voor de installatie van de camera. Ook even op de cd kijken welke .inf file(s) de camera nodig heeft, en die van je hdd wissen. Dit kun je ook nog met de drivers doen. Na een reboot zal nu alles weer "correct" worden herkend. Zo moet het lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Patten op 30-06-2004 23:20 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eos nu net 2 weekjes in huis. Heb mezelf wel in het diepe gegooid, want heb totaal geen verstand van fotografie en ben begonnen met een ixus i.

Maar, wat niet is kan nog komen. :)

Hier een probeersel. Alle commentaar is welkom. De foto is niet bewerkt, alleen verkleind.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cang/tweakers/Bloemen/Roos_01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:35

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 16:48:
Ik heb mijn eos nu net 2 weekjes in huis. Heb mezelf wel in het diepe gegooid, want heb totaal geen verstand van fotografie en ben begonnen met een ixus i.

Maar, wat niet is kan nog komen. :)

Hier een probeersel. Alle commentaar is welkom. De foto is niet bewerkt, alleen verkleind.

[afbeelding]
Voor een eerste shot is ie zeker niet slecht, maar het rood knalt er teveel uit.
Ik zou proberen om (gebruikmakend van statief o.i.d.) de flits uit te laten. Dan krijgt de achtergrond ook de kans om beter in beeld te komen en ziet het geheel er natuurlijker uit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
je wilt geen achtergrond bij zo'n mooie roos, tenzij de achtergrond iets toevoegt... tenminste vind ik...
Ennuhhh.. welke EOS? toch niet de 300D al he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind dat de groene bladeren de compositie mooi compleet maken, nu vallen ze erg weg in de schaduw. Maar goed, da's persoonlijk.
En welke EOS zou ie bedoelen (hint: naam van dit topic) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 03 juli 2004 @ 20:31:
[...]

Voor een eerste shot is ie zeker niet slecht, maar het rood knalt er teveel uit.
Ik zou proberen om (gebruikmakend van statief o.i.d.) de flits uit te laten. Dan krijgt de achtergrond ook de kans om beter in beeld te komen en ziet het geheel er natuurlijker uit.
Thanks voor de tip. :)

Ik heb er hier ook eentje zonder flits. Die is wel iets waziger geworden. Een statief staat inderdaad zeer hoog op mijn lijstje, maar na de Eos kit te hebben gekocht en een extra batterij, cardreader en Cf card moet ik echt even wachten.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cang/tweakers/Bloemen/Roos_zonderflits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireArrow schreef op 03 juli 2004 @ 22:29:
je wilt geen achtergrond bij zo'n mooie roos, tenzij de achtergrond iets toevoegt... tenminste vind ik...
Ennuhhh.. welke EOS? toch niet de 300D al he?
Ja zeker, gelijk al de Eos 300d (daar gaat het topic tenslotte over). :)

Het is een grote stap in de wereld van fotografie (daar doelde je op toch?), maar voor mij een goeie manier om te kijken of het wat voor me is.
Met de vele fora, de photoworkshop online en een e-book (short course eos 300d) kom ik al een heel eind.

Ik zag inderdaad dat de achtergrond wat storend was (niet de bladeren, maar de rest). Bij mijn vorige post is die wit (v/d badkuip). Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kijk, dat gaat al een heel eind de goede kant op, ziet er een stuk natuurlijker uit. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Liet; probeer ten eerste nederlandse boeken te koopen. dat scheelt je een hoop moeite vaak.
En idd de 300D is een wereld van verschil in vergelijking met zo'n compact.
Tip. probeer aan Photoshop CS te komen. altijd handig.

en die 2e foto is al stukken beter :7

[ Voor 14% gewijzigd door FireArrow op 04-07-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 04 juli 2004 @ 00:00:
Kijk, dat gaat al een heel eind de goede kant op, ziet er een stuk natuurlijker uit. Netjes!
Dank je!
:)
Ik heb er een heel zooitje geschoten met allerlei verschillende opties. Veel fotoos maken is toch het belangrijkste denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireArrow schreef op 04 juli 2004 @ 00:07:
Liet; probeer ten eerste nederlandse boeken te koopen. dat scheelt je een hoop moeite vaak.
En idd de 300D is een wereld van verschil in vergelijking met zo'n compact.
Tip. probeer aan Photoshop CS te komen. altijd handig.

en die 2e foto is al stukken beter :7
Wat de nl boeken heb je wel een beetje gelijk. Ondanks dat mijn engels best heel goed is kom ik toch een aantal termen tegen die nog niet helemaal duidelijk zijn.
Maar dit boek was dan ook niet gekocht zeg maar.

Photoshop heb ik inmiddels. Fireworks ken ik een beetje, maar dat heeft lang niet genoeg opties.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heeft iemand trouwens al eens die firmware-hack geprobeerd met zijn 300D, dat de 300D meer een 10D wordt...

en werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tha BasZ schreef op 05 juli 2004 @ 15:15:
Heeft iemand trouwens al eens die firmware-hack geprobeerd met zijn 300D, dat de 300D meer een 10D wordt...

en werkt dat een beetje?
Nou een 10D wordt het nog niet, maar er worden verschillende handige functies bruikbaar gemaakt. Ikzelf heb een 420EX flitser, en met deze firmware kan ik heel gemakkelijk de FEC (flash exposure compensation) instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat een dezer dagen toch eens doen. Vind het toch wel prettig om een mirror lockup te hebben en FEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat is nou precies die Flash Exposure Compensation?
Ik dacht altijd dat dat de mogelijkheid bood om je sluitertijd op iets anders dan de standaard 1/60e seconde te kunnen zetten. Maar dat kan ik ook al met de standaard firmware (v1.1.1). Blijkbaar heb ik niet helemaal door wat FEC doet. Kan iemand daarin helderheid verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In deze PDF kan je wat informatie over de laatste firmwareversie vinden :)

Dit is een zeer informatief verhaal over flitsfotogratie met Canon slr's, waarin een uitleg over FEC staat.

Als je wat meer info over een eos onderdeel of model zoekt is het EOS documentation project wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Tele op 05-07-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat zijn wel heel erg nuttige links, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik zie nu in de aktiekrant van de Axxo een aanbieding van de EOS 300D staan (nederlandse versie). 895 Euro inclusief 38 - 76 zoomlens. Is dat nou een goede koop of kan ik toch beter voor de kit gaan? Want ik hoor toch wel goede verhalen over de kitlens.

Opzich is 895 Euro natuurlijk een mooie prijs, maar ga ik die 18 tot 38 mm missen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De vraag is meer wat voor kwaliteit die 38-76 lens is. Kans is groot dat dat niet veel is. Ik zou me eerst laten informeren naar die lens, daar reviews over lezen en vervolgens een besluit nemen. Goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ja die 18 tot 38 ga je missen. een stuk groothoek mis je altijd!

38 mm wordt 60.8 mm na conversie! dat is van een slok op een borrel. let erop dat je in ieder geval 50 mm (na conversie) tot je beschikking hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:08
Hmmm ja ik had er zelf ook al niet een te best gevoel over. Ik denk dat ik daar dan toch eens ga vragen wat de 300D met kitlens kost. Dan weet ik zeker dat ik goed zit.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

kit kostte een paar weekjes terug 925 bij kamera express, en anders eens op de tweakers pricewatch kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Door onverwachte omstandigheden zou ik opeens deze camera kunnen kopen... Ik heb hier ergens nog een lens liggen van Canon (niet de beste maarja, die kitlens schijnt ook niet de beste te zijn).. Maar ik heb nog meer dure hobby's. Wel gaaf zo'n toestel.. Ik ga tóch nog even wat reviews lezen om mezelf lekker te maken voor dit ding of juist niet ;)

Lastig!!! Lijkt me wel gaaf, maarja, het is en blijft een smak met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als je denkt 'wel tof, maar ga ik het wel gebruiken?' doe het dan niet. Koop een mooie prosumer, een G5 of een S1 of een Pro1 bijvoorbeeld. Een DSLR is namelijk een geldslurper: je wil veel CF, meer lenzen, statief, tas, flitser, extra batterijen, filters, nog meer flitsers, lenzen etc. etc. etc.

Met een prosumer heb je in ieder geval die lenzen, de rest kan allemaal veel goedkoper etc. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Statief, flitser, tas heb ik al...

Ik snap wat je bedoel, maar ik heb ervaringen met SLR en ik weet hoeveel meer lol je hieraan heb, ook zonder al die extra lenzen/filters e.d. Kwaliteit van het plaatje an sich is groot verschil tussen prosumer en dslr en ik weet dat dat niet het belangrijkste wat een goeie foto maakt, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik!

Het verschil tussen Prosumer en Dslr is voornamelijk een gevoel en aangezien ik aan beide heb mogen proeven ben je als ware verkocht.. Stom eigenlijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Inderdaad flink stom ;)

Ik heb een 10D en toen ik een keertje twee lenzen ging lenen bij miekol heb ik met zijn 1D-MarkII gespeeld, wat een topding! Maar ik wilde het nog niet doen, pas na de zomer... Toen ik mijn 10D moest gaan vervangen (ding is jaartje oud en heeft 30k+ foto's gemaakt), heb ik toch een 1D-MarkII gekocht.

Niet omdat hij zo veel lekkerder in de hand ligt dan mijn 10D, of omdat hij sneller achter elkaar foto's kan maken overigens: maar omdat er zo ontzettend veel andere voordelen aan vast plakken. (Behalve dan het kostenplaatje en die extra geheugenmodules die je toch weer nodig hebt... 2GB CF en 512MB SD erin kostte me gewoon nog € 700 :/)

Natuurlijk voelt een DSLR beter aan dan een prosumer, zal je kwalitatief mooiere foto's kunnen maken en zijn de extra mogelijkheden erg prettig! Ze hebben echter ook nadelen... Je blijft uitbreiding kopen, ze zijn toch wel vrij groot (wat nou in je borstzakje?) en ook wel wat zwaar. Je neemt hem dus niet zo snel mee. Daarom zie je veel mensen met een (D)SLR ook een pro/consumercammie kopen. Ik heb zelf een S45 naast mijn twee DSLR's, omdat het toch wel lekker klein en handig is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn eos 300d gebruikt op vakantie. Heb een Kingston 1gb CF kaart erin zitten en maakte grootste jpg opnamen. Na ongeveer 250 fotos gaf hij een cf error. foto gedelete en verder geschoten. na een paar fotos de gelijke error terug. Daarna geprobeerd de cf kaart te formatteren en opnieuw te schieten, alweer error. Nu wil hij die hele kaart niet meer aannemen. Kent iemand dit probleem met de kingston kaart???? of is het gewoon een slecht exemplaar (merk???) en moet ik maar meer betalen voor een Sandisk oid.

Bedankt

Groeten

Partho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 08 juli 2004 @ 21:45:Een DSLR is namelijk een geldslurper: je wil veel CF, meer lenzen, statief, tas, flitser, extra batterijen, filters, nog meer flitsers, lenzen etc. etc. etc.
Zoals al meerder malen bewezen is in "het zwarte gat topic deeltje x" op DPZ ;)

Het is heel verleidelijk om een hele grote tas te kopen en net zoveel spaargeld te investeren tot ie vol zit :)
Viel mij zaterdag in het Vondelpark op, veel fotografen met tassen vol glas. Zelf heb ik momenteel de grootste lol met alleen een 50mm prime op mijn 300D. Soms is het ook leuk om het nog een beetje basic te houden.
/me denkt dat hij met deze argumenten weinig gehoor zal vinden op een tweakerforum :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 05:18:
Heb net mijn eos 300d gebruikt op vakantie. Heb een Kingston 1gb CF kaart erin zitten en maakte grootste jpg opnamen. Na ongeveer 250 fotos gaf hij een cf error. foto gedelete en verder geschoten. na een paar fotos de gelijke error terug. Daarna geprobeerd de cf kaart te formatteren en opnieuw te schieten, alweer error. Nu wil hij die hele kaart niet meer aannemen. Kent iemand dit probleem met de kingston kaart???? of is het gewoon een slecht exemplaar (merk???) en moet ik maar meer betalen voor een Sandisk oid.

Bedankt

Groeten

Partho
Op zich moet Kingston niet al te slecht spul zijn, het is alleen ontzettend traag :)
Het klinkt overigens wel als een kapot kaartje, even mee terug naar de winkel dus...
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 08:23:
[...]

Zoals al meerder malen bewezen is in "het zwarte gat topic deeltje x" op DPZ ;)

Het is heel verleidelijk om een hele grote tas te kopen en net zoveel spaargeld te investeren tot ie vol zit :)
Ik vrees dat ik ondertussen een grotere tas moet gaan aanschaffen, mijn DryZone100 zit namelijk bommetje vol en dan heb ik nog een flitser 'over' (past niet :/).
Viel mij zaterdag in het Vondelpark op, veel fotografen met tassen vol glas. Zelf heb ik momenteel de grootste lol met alleen een 50mm prime op mijn 300D. Soms is het ook leuk om het nog een beetje basic te houden.
* Floor-is denkt dat hij met deze argumenten weinig gehoor zal vinden op een tweakerforum :+
Op zich 'tas vol glas' klinkt leuk, maar zoals je waarschijnlijk wel weet moet ik lichtsterk werken; dan kan je niet met een 28-300L rondlopen... Ik heb nu gewoon 17-200mm gedekt op f/2.8, waarnaast er een 15fish (f/2.8) en een 50/1.4-tje in de tas rondhangt.
Dus ach: 5 lensjes, 2 bodies, 2 flitsers, "wat CF en SD" (en soms een laptop) moet passen toch? ;)

Maar ik vind het ook wel tof als mensen het met een of twee lensjes doen: mag je wel een stuk creatiever aan het werk. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 25-09 18:01
canon eos 300d "bulk"+ ef-s 18-55 € 875,00
canon eos 300d (imp)+ ef-s 18-55 € 925,00
canon eos 300d + ef-s 18-55 € 1099,00
Kamera-express.nl

Bij de laatste 2 weet ik wat het pakket inhoud.
Bij de 1e zou je denken aan een camera zonder doos etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Klik eens rond op de site, onder afkortingen:
"bulk" Direct vanuit de fabriek, zonder commercieële verpakking verder alles inclusief.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 21:09
Ze hebben nu hier in Almere een aanbieding voor van de nederlandse versie:
Canon 300d kit met 28-70 lens - 895,-

Nu heb ik dus een normale 300, met zo'n lensje en nog een flinke zoomlens. Ik kan nergens deze camera (ned. versie) goedkoper vinden, alleen de digital rebels zijn voor deze prijs te koop. Is dit werkelijk goedkoop?

Het enige dat ik dus zal missen op dit moment is de groothoek?

Verder heb ik dan nog een domme vraag, ik kan nergens een vertaaltabel vinden van hoeveel mm. zoom lens welke vergroting is.. dus bv 80mm = 2x zoom ofzo?
Voor mij is digitaal en analoog fotos maken altijd 2 aparte gebieden geweest, mijn vriendin loopt met de kleine compact digitale camera (en schiet alles wat los en vast zit) en ik met de spiegelreflex en ben spaarzaam met analoge fotos schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Badnews schreef op 14 juli 2004 @ 10:05:

Nu heb ik dus een normale 300, met zo'n lensje en nog een flinke zoomlens. Ik kan nergens deze camera (ned. versie) goedkoper vinden, alleen de digital rebels zijn voor deze prijs te koop. Is dit werkelijk goedkoop?
Ik denk niet dat je hem veel goedkoper zult krijgen nee. De meeste echt goedkope camera's zijn geimporteerde.
28 * 1.6 wordt 44.8mm. Ik denk dat je een groothoek van 28mm (effectief) zeker gaat missen ja. Maar dat hangt van ieder's stijl van fotograferen af :)
Verder heb ik dan nog een domme vraag, ik kan nergens een vertaaltabel vinden van hoeveel mm. zoom lens welke vergroting is.. dus bv 80mm = 2x zoom ofzo?
Zoom heeft op zich niets met vergroting temaken. Zoom is het dichterbij komen bij je onderwerp. Een 10mm-30mm lens (ik noem maar even hele tientallen) heeft bijvoorbeeld 30/10=3x zoom. Je komt 3x dichterbij. Een 50-500mm lens heeft dus 500/50=10x zoom.

Wat betreft vergroting is volgens mij 50mm effectief ongeveer gelijk aan wat het menselijk oog ziet. Als je dat als uitgangspunt neemt kan je dus zien hoeveel je ongeveer dichterbij komt met je camera vergeleken met zonder camera.
Voor mij is digitaal en analoog fotos maken altijd 2 aparte gebieden geweest, mijn vriendin loopt met de kleine compact digitale camera (en schiet alles wat los en vast zit) en ik met de spiegelreflex en ben spaarzaam met analoge fotos schieten.
Met een D-SLR kan je ook wat meer uitproberen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het je veel gaat kosten aan rolletjes, dus dat is op zich wel een voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21:55

mjl

Ugh

Badnews schreef op 14 juli 2004 @ 10:05:

Zie ook berricht van hierboven ...

De vergroting wordt bepaald door de focal length (bijv 50mm lens) en de nearest focal distance (EF50 op ~22 cm is 0.5x) Voor een 1:1 vergroting heb je een Macro lens nodig (dus 1 cm is op negatief ook 1 cm) die erg dichtbij kan focussen (EF50 compact macro met EF12 tussenring bijv.), maar dit zul je niet bedoelen, jij bedoeld meer de zoomfactor. Op de EF-lneses site van canon is daar een leuk tooltje te vinden waarbij verschillende brandpunts afstanden met elkaar vergeleken/bekeken kunnnen worden vanuit hetzelfde standpunt.

http://www.usa.canon.com/...01/focallength/index.html (direct naar de pagina die ik bedoel)

http://www.usa.canon.com/html/eflenses/ (hoofdpagina EF-lenses aangezien bovenstaande url wel eens veranderd)

http://www.usa.canon.com/...es/lens101/focalflash.swf

Reken dus ook 1.6x cropfactor (zie startpost) mee bij de vergelijkingen ! Als je 28 gewend bent met een EOS 300 dan zul je dat gaan missen op een 300D dus dan is de kitlens (deze EF-S lens past alleen op 300D en niet op je oude 300!!) of een EF24-85, EF22-55, danwel EF17-40L lens zeker aan te bevelen. Voor meer bevindingen over de 300D en verschillende lensen kan ik je nog verwijzen naar mijn site: http://www.kimarco.nl/ onder de Canon EOS sectie met onder andere een conversie tabel voor verschillende lenzen. Verder zou je Crown in Woudenberg eens moeten bellen (zie detelefoongids) hij kan je vast ook een mooie aanbieding doen op 300D gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 14-07-2004 12:40 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbles schreef op 14 juli 2004 @ 10:19:
[...]
28 * 1.6 wordt 44.8mm. Ik denk dat je een groothoek van 28mm (effectief) zeker gaat missen ja. Maar dat hangt van ieder's stijl van fotograferen af :)
Dat kan ook wel eens een pluspunt zijn. Ik ben altijd een beetje wide-angle geil geweest, om het zo te zeggen. Dat is dus klaar met die 300D, maar het opent wel perspectieven. Je gaat namelijk ineens weer op een heel andere manier kijken naar je onderwerp, en dat kan verfrissend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 05:18:

Bedankt

Groeten

Partho
Ik zou eens een ander CF kaartje testen, als die het wel doet al de kingston stuk zijn ... kwestie van garantie lijkt me. Kingston zal niet slecht zijn, wellicht iets langzamer dan Sandisk, maa kwalitatief zullen ze heus niet onderdoen Kingston is een gerenomeerd geheugen merk en hebben een naam hoog te houden, ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt met dit specifieke kaartje ..

Mischien een idee om voortaan 2 kaartjes te kopen (ipv 1x 1GB, 2x 512MB) als er dan 1 stuk gaat in je vakantie zit je niet meteen zonder en is soms nog goedkoper ook ...

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 14-07-2004 15:54 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 21:09
Net mijn Canon 300d besteld, en gelijk mijn oude normale 300 ingeruild.

Helaas is de levertijd 2 weken, dus ik moet nog 2 weken geduld hebben.

Nu zag ik ergens dit ding: Magicstor 2.2Gb CF
http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_a_07.htm

Hoe zijn de ervaringen met deze, hij is compatible met de 300d enzo, maar hij is dan ook zeer betaalbaar (165euro excl. btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Badnews schreef op 14 juli 2004 @ 13:16:
Net mijn Canon 300d besteld, en gelijk mijn oude normale 300 ingeruild.

Helaas is de levertijd 2 weken, dus ik moet nog 2 weken geduld hebben.

Nu zag ik ergens dit ding: Magicstor 2.2Gb CF
http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_a_07.htm

Hoe zijn de ervaringen met deze, hij is compatible met de 300d enzo, maar hij is dan ook zeer betaalbaar (165euro excl. btw).
Het is een CF2+ kaartje en die werken prima in een 300D, is gewoonweg een Microdrive ...

Microdrives zijn vaak wel iets trager dan Sandisk CF kaarten en verbruiken meer stroom. Met de 340MB microdrive die ik had was de batterij sneller leeg dan met m'n 256 MB Sandisk kaartje.

Wat en waar heb je nu eigenlijk besteld en voor hoeveel, en hoeveel kreeg je terug voor de 300 (met lens of zonder lens ge/verkocht) ? Jammer van de levertijd, de camera is ondertussen toch goed leverbaar zou je zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 14-07-2004 14:05 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje te denken om de 300D aan te schaffen.
Sinds me Digital Ixus v2 heb ik het foto virus een beetje te pakken.
Heb sinds 3 maanden een Digital Ixus 500 maar sta echt te kijken van de mooie kwaliteit foto's die de 300D maakt. Snap helaas niet veel van de lenzen (mm en f/s snap ik te weinig van om te gebruiken). Wil in de toekomst er meer op uit (naar bossen enzo) om mooie foto shoots te maken. Met Ixus 500 maak je zeker mooie foto's maar denk dat alles beter tot zijn recht komt met een spiegelreflex (toch?)

Zal alleen flink moeten sparen want het is nog best prijzig. Denk dat het bij aanschaf bij een lens zal blijven. Bestaat er een lens die algemeen mooi werkt (mooie macro en infinity foto's), een lens waarmee je overal goed uit de voeten komt...of kom ik met de laatste zinnen wat amateur-achtig en zit ik met me hoofd nog teveel in de digitale compact cam's :P

Ps,
Is de leercurve voor zo camera nou hoog? (voor iemand die een Ixus 500 uit zijn hoofd kent) mbt scherpstellen en dat f/s gedoe :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 300D nu een week of drie vier. het was en is m'n eerste digitale camera en ik moet zeggen: het valt reuze mee! je bent er zo mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 17:04:
Ps,
Is de leercurve voor zo camera nou hoog? (voor iemand die een Ixus 500 uit zijn hoofd kent) mbt scherpstellen en dat f/s gedoe :P
Je kan de N00B mode gebruiken. Dan doet ie alles automatisch. Daarna kan je per mode expirimenteren. Het gaat vrij snel hoor, ik kwam van een G1 en heb het vrij snel door gekregen.

[ Voor 71% gewijzigd door xoror op 14-07-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 17:04:
Zit al een tijdje te denken om de 300D aan te schaffen.
Sinds me Digital Ixus v2 heb ik het foto virus een beetje te pakken.
Heb sinds 3 maanden een Digital Ixus 500 maar sta echt te kijken van de mooie kwaliteit foto's die de 300D maakt. Snap helaas niet veel van de lenzen (mm en f/s snap ik te weinig van om te gebruiken). Wil in de toekomst er meer op uit (naar bossen enzo) om mooie foto shoots te maken. Met Ixus 500 maak je zeker mooie foto's maar denk dat alles beter tot zijn recht komt met een spiegelreflex (toch?)

Zal alleen flink moeten sparen want het is nog best prijzig. Denk dat het bij aanschaf bij een lens zal blijven. Bestaat er een lens die algemeen mooi werkt (mooie macro en infinity foto's), een lens waarmee je overal goed uit de voeten komt...of kom ik met de laatste zinnen wat amateur-achtig en zit ik met me hoofd nog teveel in de digitale compact cam's :P

Ps,
Qua lenzen zo ik me in eerste instantie niet druk maken, kijk eens wat de ixus 500 heeft: 7.4 – 22.2 mm (35mm film equivalent: 36 – 108mm)

De kitlens is 18-55 (28.8-88 equivalent 35 mm) Je zult dus iets minder kunnen inzoomen maar je hebt iets meer "Wide" voor de wide-tele verschillen zie een paarposten hierboven van mij met een aantal liks.

De kitlens is mooi om mee te beginnen en als je de camera op vol auto (groene vierkantje) (noob mode) zet en de AF op de lens aan is het net zo makkelijk als met de ixus 500 behalve dan dat je aan je lens moet draaien voor het zoomen ipv de digitale knopjes. Als je da eenmaal begonnen bent kun je gaan experimenteren op internet zijn genoeg sites om vanalles te weten te komen en er is vast iets als een boek met spiegelreflex voor dummies.

Qua macro is de kitlens redelijk (nearest focus 28 cm en Maximum Magnifcation 0.28x ).

Voor in het bos is dit een mooie start lens, maar in de toekomst zul je ongetwijfeld meer willen maar dan heb je al veel meer bijgeleerd. Meteen het nadeel van spiegel reflex, je kunt je helemaal bankroet kopen aan nieuwe spulletjes (en geloof me op den duur wil je alleen maar meer en beter ...).

De foto's zullen mooier zijn, de sensor is een stuk beter en de optiek natuurlijk ook. Verder is het aan de fotograaf om aantrekkelijke composities te maken.

Als je budget het toelaat zou ik het dus zeker proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 15-07-2004 11:29 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op 15 juli 2004 @ 11:28:
[...]

Qua -knip-proberen.
Qua lenzen zo ik me in eerste instantie niet druk maken, kijk eens wat de ixus 500 heeft: 7.4 – 22.2 mm (35mm film equivalent: 36 – 108mm)
Dit is neem ik aan positief bedoeld voor de 500 :D

Heb gemerkt dat ik erg weinig zoom met me cam's, heb dus eigenlijk geen lenzen nodig die ver kunnen zoomen. Gebruik ook veel macro, iets wat de 500 ontzettend mooi kan. even wat voorbeelden

http://home.planet.nl/~essen577/500/beest_hi.jpg
http://home.planet.nl/~essen577/500/ketting_hi.jpg
http://home.planet.nl/~essen577/500/bij_hi.jpg
http://home.planet.nl/~essen577/500/ps2_hi.jpg
http://home.planet.nl/~essen577/500/ps2_hi2.jpg

Gaat eigenlijk dus meer om de 'landschap' foto's dus :)
Vind het overigens wel wat hebben om te draaien ipv op knopjes te drukken :D
Maar eerst even sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Ik vind mijn foto's vaak te donker. Belichting klopt, zelfs histogram ziet er goed uit en zit netjes tussen de grenzen.
Op het display ziet de foto er perfect uit, en op de pc is ie weer te donker.
Iemand tips?

- afhankelijk van onderwerp/achtergrond compenseer ik het licht
- schiet veelal in Tv mode
- WB pas ik vaak aan naar behoefte (zon/shaduw etc)

Ik ga bijna denken dat er iets mis is met de camera......

[ Voor 9% gewijzigd door Patten op 15-07-2004 22:57 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Patten schreef op 15 juli 2004 @ 22:55:
Ik vind mijn foto's vaak te donker. Belichting klopt, zelfs histogram ziet er goed uit en zit netjes tussen de grenzen.
Op het display ziet de foto er perfect uit, en op de pc is ie weer te donker.
Iemand tips?

- afhankelijk van onderwerp/achtergrond compenseer ik het licht
- schiet veelal in Tv mode
- WB pas ik vaak aan naar behoefte (zon/shaduw etc)

Ik ga bijna denken dat er iets mis is met de camera......
Je display is sowieso lichter (LCD met backlight) en altijd scherper (downsampled) dus daar kan je niet goed vanuit gaan.

Als je histogram goed is zou de beeldinformatie in het bestand goed moeten zijn. Is je monitor goed gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Het is een veelgehoorde klacht dat foto's uit de 300D ietwat onderbelicht lijken te zijn. Oorzaak is mij onbekend maar ik had het zelf ook, vooral in het begin. Nu ik de camera leer kennen komt het steeds minder vaak voor. Heb zelf de indruk dat het aan de belichtinsmeting van de 300D ligt.

Ik vind zelf de kitlens een beetje tegenvallen. Weinig detail en ietwat onscherp. Bij beide foto's heb ik overigens gefocused op de horizontale tak die uit de linkerkant komt. Ik wil even weten of ik nou zo verwend ben of dat ie inderdaad niet al te best is. Om een voorbeeld te geven, de eerste foto is kitlens, de tweede is de Sigma 70-300 APO SUPER MACRO II. Ik zie veel meer detail bij de Sigma lens, niet alleen omdat ie is ingezoomd maar ik vind het er ook rustiger uit zien (foto's clickable naar origineel):

Afbeeldingslocatie: http://www.crusader.demon.nl/Foto/IMG_0851_Small.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.crusader.demon.nl/Foto/IMG_0853_Small.jpg

Ben ik nou zo'n perfectionist?

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 15-07-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Nibbles schreef op 15 juli 2004 @ 23:05:
[...]

Je display is sowieso lichter (LCD met backlight) en altijd scherper (downsampled) dus daar kan je niet goed vanuit gaan.

Als je histogram goed is zou de beeldinformatie in het bestand goed moeten zijn. Is je monitor goed gecalibreerd?
Nee, scherm is niet gecalibreerd. Maar op mijn breedbeeld via video out zijn ze ook te donker.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Crusader schreef op 15 juli 2004 @ 23:13:
Het is een veelgehoorde klacht dat foto's uit de 300D ietwat onderbelicht lijken te zijn. Oorzaak is mij onbekend maar ik had het zelf ook, vooral in het begin. Nu ik de camera leer kennen komt het steeds minder vaak voor. Heb zelf de indruk dat het aan de belichtinsmeting van de 300D ligt.

Ik vind zelf de kitlens een beetje tegenvallen. Weinig detail en ietwat onscherp. Bij beide foto's heb ik overigens gefocused op de horizontale tak die uit de linkerkant komt. Ik wil even weten of ik nou zo verwend ben of dat ie inderdaad niet al te best is. Om een voorbeeld te geven, de eerste foto is kitlens, de tweede is de Sigma 70-300 APO SUPER MACRO II. Ik zie veel meer detail bij de Sigma lens, niet alleen omdat ie is ingezoomd maar ik vind het er ook rustiger uit zien (foto's clickable naar origineel):

De eerste 3 dagen vond ik de kwaliteit helemaal belabberd in verhouding tot mijn Coolpix 775 (georienteerd op point-and-shoot met super wit-balans).
Maar nu na 4 weken moet ik toegeven dat de camera mooie foto's levert, alleen niet in de full-auto stand, EN muv de te donkere foto's. Ik controleer vaak het histogram, en die ziet er dan goed uit, en toch te donker???
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ik hem voor mijn vakantie onder de knie heb... Nog 4 weken te gaan.
Btw mooie foto's!
Hoe staat het met je standaard parameters? Af fabriek zijn die allemaal +1. Ik heb ze allemaal op 0 gezet ivm in mijn ogen teveel verzadiging.

[ Voor 10% gewijzigd door Patten op 15-07-2004 23:45 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb sinds kort ook een 300D tweedehands op de kop weten te tikken met een standaard canon F4-5.6 grijs zoomlensje van 28-90 mm. Nou schijnt die lens volgens de echte kenners helemaal niks te zijn, ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen t.o.v. het Minolta GT objectief dat op mijn Dimage A2 zit.

Toch ben ik nog wel op zoek naar een goeie maar betaalbare telelens. Ik lees hier veel over de 70-300 apo macro van sigma, die schijnt erg goed te zijn. Ik kan daar heel goed inkomen, want die lens had ik vroeger op mijn analoge minolta ook, niet al te lichtsterk, maar wel prima kwaliteit.

Ik ben eens wat her en der in Groningen wezen shoppen, en keer op keer hoor hoor je hetzelfde: "Originele canon lenzen kopen, dat scheelt dag en nacht" Als ik vervolgens aangeef dat ik toch wel naar een redelijk apo objectief op zoek ben, dus geen standaard cosina rommel, wordt mij nog doodleuk vertelt dat ze toch de vergelijking met normale EF objectieven niet aankunnen. :|

Ik vraag me dan ook af: verkooppraat of niet? Zijn er mensen die de goedkopere EF canon objectieven hebben ingewisseld voor Sigma of Tamron? En vond je het een verbetering, maakt het weinig uit, of raad je het ook af?

[ Voor 5% gewijzigd door lordofthelints op 15-07-2004 23:57 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Crusader schreef op 15 juli 2004 @ 23:13:

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Nee hoor, ik had het ook. De kitlens is pas vanaf F8 goed scherp. verder vind ik hem onder 40mm veels te soft. Maar ja wat verwacht je voor lens van 100 euro.

Je kan de tamron 17-35/2.8-4 di nemen. Die schijnt wel vrij goed te zijn en redelijk betaalbaar (onder 500 euro). Andere mogelijkheid is de canon 17-40, maar die is flink duurder (die heb ik uiteindelijk gekozen om de kitlens te vervangen)

@Evil_ivanhoe:
De tamron DI series schijnen echt goed te zijn en betaalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door xoror op 16-07-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Het feit dat er Canon op je lens geplakt zit is ook niet zaligmakend hoor. Ik heb zelf de Canon EF 90-300 USM gekocht (200euro), maar dat is dus echt een waardeloze lens. Vanaf 200mm zoomen weet ik niet meer waar ik het zoeken moet met al die paarse randjes.
Achteraf gezien had ik liever zo'n APO lens gekocht, maar da's nu te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Evil_ivanhoe schreef op 15 juli 2004 @ 23:55:
Toch ben ik nog wel op zoek naar een goeie maar betaalbare telelens. Ik lees hier veel over de 70-300 apo macro van sigma, die schijnt erg goed te zijn. Ik kan daar heel goed inkomen, want die lens had ik vroeger op mijn analoge minolta ook, niet al te lichtsterk, maar wel prima kwaliteit.
Een paar posts boven deze staan twee foto's van mij, waarvan de tweede met die APO lens van Sigma is gemaakt. Ik ben daar ook heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb zelf ook de Sigma 70-300 APO SUPER MACRO II gekocht, voor 220 euro bij de fotovideostore.nl

Ben behoorlijk tevreden over de lens, alhoewel ie wel een beetje soft wordt boven de 200 mm.
Daar staat dan weer wel tegenover de er amper sprake is van CA.

Als je niet al te veel geld uit wil geven aan een lens (als aanvulling op de kit lens) is de Sigma 70-300 zeer interessant om eens naar te kijken.
Neem alleen niet de DL versie, die is 50 euro goedkoper maar heeft een stuk meer last van CA.

Zie ook hier voor een rechtstreekse vergelijking tussen de APO en gewone versie van de lens.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 00:53

Jaymz

Keep on moving !

Evil_ivanhoe schreef op 15 juli 2004 @ 23:55:
"Originele canon lenzen kopen, dat scheelt dag en nacht"
Als er L achter staat klopt dat wel, alleen betaal je je daar wel blauw voor, die heb je niet voor 100 euro (2, of 3 denk ik ook niet). Maar dan moet je je wel afvragen of dergelijke kwaliteit niet een beetje te duur is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymz op 16-07-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kitlens (he, wil ik weer kutlens typen) van de 300D komt niet echt goed uit de tests.

Grappig dat jullie het hebben over onderbelichten. Mijn 300D wil juist overbelichten. Ik zet 'm onder normale omstandigheden 1/3 stop onderbelicht en in fel zonlicht minimaal 2/3 stop onderbelicht ingesteld om een beetje normaal histogram te krijgen, en niet de helft van mijn pixels tegen de rechterrand van de grafiek geplakt te zien.

Veel foto's zien er trouwens fletsig uit op mijn scherm, maar toen ik de prints deze week van pixum.nl terug kreeg kwamen daar heel gedetailleerde, scherpe foto's terug met warme kleuren. Waarschijnlijk moet je je tft-scherm dus niet als maatstaf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LCD vind ik nooit een goede maatstaaf, op een beeldscherm zijn de werkelijke kleuren en contrast nooit zoals het hoort (zeg ik als DTP'er).
Denk zoals poster hierboven je de echte kwaliteit pas ziet met de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 02:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat vind je van die LaCie LCD-bakken? Is dat nog wat, of valt dat ook tegen?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Even een update:

Vandaag een Tamron 70-300mm 4.5-5.6 LD Macro 1:2 gekocht voor 149 euro. Dit schijnt best een redelijke lens te zijn. De Sigma Apo zal wel wat beter zijn, was eigenlijk ook mijn eerste voorkeur, maar dan had ik hem moeten laten opsturen en nu heb ik voor veel minder de service vlakbij en ik spaar liever even door voor de 70-200L/f4 van canon.

Ik heb de lens in de winkel even uitgetest op een muurtje, dat viel in elk geval niet tegen. De kleuren van de lens zijn ook goed. Je merkt wel dat hij een stuk trager is dan een origineel canon objectief, maar dat maakt me voorlopig niet zoveel uit, dan mijdt ik de vliegtuigen wel even. De traagheid valt trouwens met daglicht reuze mee. @Crusader: Merkte je dat met je sigma apo ook t.o.v. een standaard canon objectiefje?

Ik kan in elk geval even een leuk telelensje meenemen op vakantie en daar ging het me om. Voor andere geïnterresserden: in een van de laatste camera magazines staat een vergelijkende test tussen de tamron en de sigma 70-300 lenzen. Niet geweldig onderbouwd, maar je krijgt er wel een aardig idee door.

Zodra ik ergens een kwalitatief goede gratis webspace host kan vinden die veel dataverkeer toelaat zal ik wat plaatjes posten. Iemand een suggestie trouwens?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

THW Arie schreef op 16 juli 2004 @ 13:18:
Heb zelf ook de Sigma 70-300 APO SUPER MACRO II gekocht, voor 220 euro bij de fotovideostore.nl

Ben behoorlijk tevreden over de lens, alhoewel ie wel een beetje soft wordt boven de 200 mm.
Daar staat dan weer wel tegenover de er amper sprake is van CA.

Als je niet al te veel geld uit wil geven aan een lens (als aanvulling op de kit lens) is de Sigma 70-300 zeer interessant om eens naar te kijken.
Neem alleen niet de DL versie, die is 50 euro goedkoper maar heeft een stuk meer last van CA.

Zie ook hier voor een rechtstreekse vergelijking tussen de APO en gewone versie van de lens.
Sh*t! :'(
Had ik dit maar eerder geweten. Ik heb die lens amper 2 uur en heb er nu al spijt van! :|

Dat wordt weer een slapeloze nacht... hoop dat ik morgen m'n geld terugkrijg! 8)
Dit soort gezeur heb ik nou altijd! Ik moet gewoon beter naar jullie luisteren! >:) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door lordofthelints op 16-07-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op 16 juli 2004 @ 17:32:
Wat vind je van die LaCie LCD-bakken? Is dat nog wat, of valt dat ook tegen?
Euh, tegen wie heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Evil_ivanhoe:
Ik vind die Sigma helemaal niet traag, maar goed, ik kan alleen maar vergelijken met de kitlens (oeps, wou ik ook bijna kutlens typen :P)
Ik zou bijna zeggen dat die Sigma net zo snel focust als de kitlens. Mij hoor je absoluut niet klagen. Vanavond ik Stompwijk geweest en heb behoorlijk wat foto's geschoten van de brommerrace's aldaar. Veel meetrek-foto's gemaakt met de Sigma en het grootste deel (> 80%) is gewoon goed gelukt, perfect scherp. Ook de kleuren zijn heel mooi.

Als ik die kitlens zou willen inruilen, welke lens raden jullie mij aan ter vervanging?
Hoeft van mij niet eens een Canon te zijn want die zijn duur. Tamron of Sigma heb ik ook vertrouwen in.

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 16-07-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Crusader schreef op 16 juli 2004 @ 21:41:
@Evil_ivanhoe:
Ik vind die Sigma helemaal niet traag, maar goed, ik kan alleen maar vergelijken met de kitlens (oeps, wou ik ook bijna kutlens typen :P)
Ik zou bijna zeggen dat die Sigma net zo snel focust als de kitlens. Mij hoor je absoluut niet klagen. Vanavond ik Stompwijk geweest en heb behoorlijk wat foto's geschoten van de brommerrace's aldaar. Veel meetrek-foto's gemaakt met de Sigma en het grootste deel (> 80%) is gewoon goed gelukt, perfect scherp. Ook de kleuren zijn heel mooi.

Als ik die kitlens zou willen inruilen, welke lens raden jullie mij aan ter vervanging?
Hoeft van mij niet eens een Canon te zijn want die zijn duur. Tamron of Sigma heb ik ook vertrouwen in.
tamron 17-35/2.8-4 di. en als je wat meer wil uitgeven canon 17-40/4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Evil_ivanhoe schreef op 16 juli 2004 @ 18:32:
[...]

Sh*t! :'(
Had ik dit maar eerder geweten. Ik heb die lens amper 2 uur en heb er nu al spijt van! :|

Dat wordt weer een slapeloze nacht... hoop dat ik morgen m'n geld terugkrijg! 8)
Dit soort gezeur heb ik nou altijd! Ik moet gewoon beter naar jullie luisteren! >:) _/-\o_
Wat bevalt je niet aan de Tamron dan?

Om nog even zout in je wonden te strooien, hier 2 foto's gemaakt met de Sigma 70-300 APO Macro Super II.

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/arie/foto/218mmvlinder.jpg
#1 218 mm, 1/160 sec, 100 ISO, F8, 100% crop

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/arie/foto/300mmvlinder.jpg
#2 300 mm, 1/200 sec, 100 ISO, F8, 100% crop

De foto's zijn genomen op ongeveer 2 meter afstand in de Macro stand van deze lens.

#2 is wat minder scherp omdat ik beide foto's uit de hand heb geschoten en omdat de lens wat soft is bij de 300 mm in de buurt.

De Sigma 70-300 APO Macro Super II kost nu zelfs 202 euro bij fotovideostore.nl, heb dus weer een week te vroeg besteld :(

[ Voor 48% gewijzigd door Kanarie op 17-07-2004 01:58 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Ik ben vandaag teruggeweest naar foto Kral waar ik de Tamron gekocht heb, wat een stelletje amateurs. Ze beroepen zich gelijk op de algemene voorwaarden die mij natuurlijk nooit verteld zijn. Ik krijg m'n geld dus niet terug. :(

Dit zegt mij genoeg over de gemiddelde fotozaak tegenwoordig, ik bestel in het vervolg mooi online, voor service hoef je in elk geval tegenwoordig niet meer in de winkel te wezen. Goed, er zullen ongetwijfeld uitzonderingen op de regel zijn. Maar in Groningen kan volgens mij iedereen met een lagere school diploma en een mooi blond kapsel camera's verkopen. Tsjonge jonge, dat was vroeger wel anders.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als marktplaats.

Ik zal de lens dit weekend nog een tweede kans geven, het weer was per slot van rekening hier ook niet al te best. Maar ik ben bang dat crusader en xoror me al overtuigd hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 21:11
Evil_ivanhoe schreef op 17 juli 2004 @ 17:47:
Ik ben vandaag teruggeweest naar foto Kral waar ik de Tamron gekocht heb, wat een stelletje amateurs. Ze beroepen zich gelijk op de algemene voorwaarden die mij natuurlijk nooit verteld zijn. Ik krijg m'n geld dus niet terug. :(
Door aanschaf ga je veelal automatisch akkoord met algemene voorwaarden. Zoiets staat waarschijnlijk op de bon of op de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Jaymz schreef op 16 juli 2004 @ 13:46:
[...]
Als er L achter staat klopt dat wel, alleen betaal je je daar wel blauw voor, die heb je niet voor 100 euro (2, of 3 denk ik ook niet). Maar dan moet je je wel afvragen of dergelijke kwaliteit niet een beetje te duur is ;)
Dat klopt.....L-lenzen zijn dé lenzen (alleen een beetje duur idd) ze zijn ook stof-, en spatwaterdicht.

zo heb ik zelf een canon ef17-40L/f4(usm) :9, en daar komen geweldige foto's uit

De lens bepaalt voor 80% de kwaliteit van de foto, daarom snap ik niet dat mensen héél veel uitgeven aan een body, om er dan vervolgens een ''budget'' lens op te zetten.....

De lenzen hou je de rest van je leven (als je een beetje fatsoenlijken koopt), de body koop je om de zoveel tijd nieuw.....vandaar

voor lens-reviews: http://www.fredmiranda.com/reviews/index.php

[ Voor 37% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-07-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Jasper schreef op 17 juli 2004 @ 18:28:
[...]

Door aanschaf ga je veelal automatisch akkoord met algemene voorwaarden. Zoiets staat waarschijnlijk op de bon of op de kassa.
Om van toepassing te zijn moeten algemene voorwaarden voor de koop ter hand worden gesteld, op de bon is dus te laat en op de kassa is niet ter hand stellen. Mij lijkt dus dat die voorwaarden hier niet van toepassing waren.

Als je het in een normale winkel koopt heb je trouwens vanzelf geen recht op geld terug, dat is service van de winkel. On-line ligt dat weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 21:11
begintmeta schreef op 17 juli 2004 @ 22:01:
[...]

Om van toepassing te zijn moeten algemene voorwaarden voor de koop ter hand worden gesteld, op de bon is dus te laat en op de kassa is niet ter hand stellen. Mij lijkt dus dat die voorwaarden hier niet van toepassing waren.
Algemene voorwaarden zijn vrij opvraagbaar als ze niet achterop een factuur bv. gedrukt zijn. Winkels zijn niet verplicht om ze in je handen te drukken voordat de koop plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Jasper schreef op 17 juli 2004 @ 22:30:
[...]

Algemene voorwaarden zijn vrij opvraagbaar als ze niet achterop een factuur bv. gedrukt zijn. Winkels zijn niet verplicht om ze in je handen te drukken voordat de koop plaatsvindt.
Hmm, jij zou het dus normaal vinden dat je voorwaarden pas na het tot stand komen van het contract zou krijgen (zoals op factuur)? Je moet als je ze gratis kunt krijgen toegestuurd (evt. van de KvK) dat ook voor de overeenkomst te horen krijgen. Bij handel met consumenten zijn er zowiezo wat 'strengenre' regels.

Op GoT zijn trouwens multipele mensen die hier ook anders over denken dan jij, heeft mijn korte zoektocht opgeleverd. Dus als je meer info wilt/mensen ervan overtuigen dat je gelijk hebt, kun je ook in de search/met een topicstart terecht op GoT ;)

Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 25-09 18:01
Gister mijn spullen gehaald bij Konijnenberg _/-\o_

* Canon EOS 300D Rebel. KIT
* Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm
* Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM
* Canon ET-60 zonnekap voor EF 75-300/4.0-5.6 II/ USM

* Tiffen 58mm uv haze 1 filter
* Tiffen 52 to 58 step up ring
* Tiffen pic-pac lens schoonmaakset

* Lowepro Nova 3 AW :9
* Sandisk Ultra II CompactFlash 512Mb
* Foto Konijnenberg Verlengde garantie (8>

Binnenkort erbij:

* Canon Speedlite 420EX flitser
* Tiffen 58mm circular polarizer
* Tiffen 58mm uv haze 1 filter

En dan moet het voorlopig wel compleet zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j-vdweide/roosklein.jpg
klikbaar

Geschoten met Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM @ 80 mm
Voor een eerste keer lijkt het me niet onaardig :>
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.