Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2*

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
Dat die lens soft wordt na 200mm heeft niets te maken met wel of niet stilhouden. De lui die dit soort uitspreken in reviews hebben gedaan, hebben die lens heus wel op een statief getest. Optisch is die lens gewoon niet in staat om haarscherp te fotograferen in dat bereik. Maar hij kost ook minder dan L glas, dus you get what you pay for. Als je kan leven met iets minder scherpe plaatjes heb je voor weinig een enorm bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

mjl

Ugh

Amphora schreef op 10 juni 2004 @ 11:48:
[...]

Sorry 6.3 inderdaad (deze op precies te zijn: http://www.sigmaphoto.com/html/pages/28_300_macro.htm)

En scherpte in 200-300 is voornamelijk omdat je dan eigenlijk een statief moet hebben of hele vaste handen of hele korte sluitertijd. En aangezien je al op 6.3 zit (hoewel de viewfinder op max zoom gewoon 5.6 aangeeft)
Dat deze 5.6 aangeeft is dan waarschijnlijk om de AF te neppen om toch te kunnen werken ... maar zal wel de foto met 6.3 maken.
Orangeman schreef op 10 juni 2004 @ 13:03:
Dat die lens soft wordt na 200mm heeft niets te maken met wel of niet stilhouden.

...

Als je kan leven met iets minder scherpe plaatjes heb je voor weinig een enorm bereik...
Precies !

[ Voor 21% gewijzigd door mjl op 10-06-2004 14:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Na dagen lang informatie te hebben gezocht over de d300 en welke lenzen heb ik vandaag een bezoekje gebracht aan Crown te Woudenberg. En het volgende gehaald.

- Digital Rebel + kit lens
- Canon EF 50mm f/1.8 II
- Canon EF 28-135mm 3.5-5.6 IS USM
- Canon EW-78BII zonnekap
- Hama uv-protector filter (72mm)
- Hama circular polariation filter.
(en een onderwater behuizing voor de a70.)

Deze middag meteen wat foto's gemaakt en zelf met alles op auto zijn de resultaten al zeer goed. Heb nog 6 weken om er verder mee te oefenen aangezien hij dan mee moet op vakantie naar Equador en de Galapagos Eilanden :)

Hier een foto van een schotsehooglander kalfje
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/hvanbuur/IMG_00730small.JPG

De foto is gemaakt met de 28-135mm op auto met de volgende waardes:

shutter Speed: 1/125
Lens Aperture: F/5,6
Focal Length: 135mm
ISO Speed: 100

orgineel: http://www.euronet.nl/users/hvanbuur/IMG_0073.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een 300D aan te schaffen. Op kamera-express en fotokonijnenburg wordt de Rebel aangeboden voor 925,- en 949,-. De bedrijven geven 1 jaar garantie (is 2 jaar niet wettelijk verplicht tegenwoordig op electronica btw?) omdat het geen europese versie is. Hoe zit het als zo'n bedrijf failliet gaat, hoe kun je dan garantie claimen? Je kunt de kamera aanbieden bij Canon zelf maar betaal je je dan niet scheel? of toch maar wat extra uitgeven voor een europese versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garak schreef op 13 juni 2004 @ 00:54:
Na dagen lang informatie te hebben gezocht over de d300 en welke lenzen heb ik vandaag een bezoekje gebracht aan Crown te Woudenberg. En het volgende gehaald.

- Digital Rebel + kit lens
- Canon EF 50mm f/1.8 II
- Canon EF 28-135mm 3.5-5.6 IS USM
- Canon EW-78BII zonnekap
- Hama uv-protector filter (72mm)
- Hama circular polariation filter.
(en een onderwater behuizing voor de a70.)
wow, loterij gewonnen? hoe is die 28-135 lens? lijkt me leuk speelgoed :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:38:
ik ben van plan een 300D aan te schaffen. Op kamera-express en fotokonijnenburg wordt de Rebel aangeboden voor 925,- en 949,-. De bedrijven geven 1 jaar garantie (is 2 jaar niet wettelijk verplicht tegenwoordig op electronica btw?) omdat het geen europese versie is. Hoe zit het als zo'n bedrijf failliet gaat, hoe kun je dan garantie claimen? Je kunt de kamera aanbieden bij Canon zelf maar betaal je je dan niet scheel? of toch maar wat extra uitgeven voor een europese versie...
Je kunt wellicht nog wat verder zoeken (b.v. AC-foto)

edit:
Ik heb zelf even uit interesse nog wat gezocht, dit gevonden, maar heb er helemaal geen ervaring mee, iig wel bedoeld voor europese markt.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Ik geloof dat konijnenberg de garantie gewoon overneemt. Maw, als je toestel kapot gaat, neemt konijnenberg gewoon je defecte toestel in en regelt een nieuwe. Mocht het meer gaan kosten omdat ie uit de VS komt, dan nemen zij die kosten gewoon voor hun rekening. Pin me er niet op vast, ik weet het niet helemaal zeker, maar het is misschien wel een mailtje in hun richting waard voordat je om de europese versie gaat zoeken.

Verder ben ik ook van plan een 300D te kopen ter vervanging van mijn analoge Minolta 500si (nog belangstellenden? ;) ) maar daar heb ik oa een 19-35 mm groothoeklens op zitten. Is er al een mooie groothoeklens voor digiflexen? De 18-55 die standaard word meegeleverd is het equivalent van een 28-80 lens en komt dus bij lange na niet in de buurt van mijn 19 mm nu :/ .

Zijn er verder nog tips om je CMOS sensortje schoon te houden? Schijnt nogal stofgevoelig te zijn.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Sigma 12-24 is redelijk groothoek. CMOS gewoon met een blaasdingetje doen (of gewoon met photoshop :P). Camera uitzetten voor lenzen wisselen, en nog ff op de sluiterknop drukken om de spanning van de sensor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Is die sigma 12-24 er speciaal voor digiflexen of is het nog gewoon een fish-eye voor analoge toestellen. In dat laatste geval betaal je je blauw ben ik bang....

-edit- Ik zie dat het kreng 800 euro kost, en is gemaakt voor analoge 35 mm camera's-

[ Voor 22% gewijzigd door Dunbar op 16-06-2004 00:44 ]

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:22:
[...]

No offense maar ik denk dat ik in mijn leven meer camera's heb vastgehad dan menig Gotter inclusief jij. Maar goed daar gaat het niet om....

[...]
Ja ja, en in je ondertitel staat "zware jongen", heb jij nog een EOS 10D liggen zo van de wagen ofzo haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Dunbar schreef op 16 juni 2004 @ 00:36:
Is die sigma 12-24 er speciaal voor digiflexen of is het nog gewoon een fish-eye voor analoge toestellen. In dat laatste geval betaal je je blauw ben ik bang....

-edit- Ik zie dat het kreng 800 euro kost, en is gemaakt voor analoge 35 mm camera's-
Het is een DG lens (digital generation), ook te gebruiken op full frame camera's.

Sigma heeft ook nog een 15-30.

Als je meer groothoek wilt voor digitaal zit je al aan een fisheye vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 16:12
Dunbar schreef op 16 juni 2004 @ 00:12:
Ik geloof dat konijnenberg de garantie gewoon overneemt. Maw, als je toestel kapot gaat, neemt konijnenberg gewoon je defecte toestel in en regelt een ......
Ik heb er pas 1 gekocht bij Konijnenberg. Ze nemen idd de garantie voor hun rekening. Je moet de "warrantycard" goed bewaren. Bij defect dan proberen ze eerst zelf te maken, lukt dit niet, dan opsturen naar VS.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
garak schreef op 13 juni 2004 @ 00:54:

...
Deze middag meteen wat foto's gemaakt en zelf met alles op auto zijn de resultaten al zeer goed. Heb nog 6 weken om er verder mee te oefenen aangezien hij dan mee moet op vakantie naar Equador en de Galapagos Eilanden :)

...

De foto is gemaakt met de 28-135mm op auto met de volgende waardes:

shutter Speed: 1/125
Lens Aperture: F/5,6
Focal Length: 135mm
ISO Speed: 100

orgineel: http://www.euronet.nl/users/hvanbuur/IMG_0073.JPG
Zeer mooie foto alleen jammer dat kalfje er net niet helemaal op staat. Je had best iets lager kunnen nemen aan bovenkant heb nog ruimte

[ Voor 18% gewijzigd door Micha op 17-06-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patten schreef op 16 juni 2004 @ 23:36:
[...]

Ik heb er pas 1 gekocht bij Konijnenberg. Ze nemen idd de garantie voor hun rekening. Je moet de "warrantycard" goed bewaren. Bij defect dan proberen ze eerst zelf te maken, lukt dit niet, dan opsturen naar VS.
Hoe zit het dan na het eerste jaar. Als de camera dan kapot goed moet je m zelf opsturen naar de VS of wil Canon NL deze ook repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon wilje camera volgens mij altijd wel repareren... de grote vraag is volgens mij alleen 'wie betaald dat?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 08:42:
Hoe zit het dan na het eerste jaar. Als de camera dan kapot goed moet je m zelf opsturen naar de VS of wil Canon NL deze ook repareren?
Op een product als een digitale camera of objectief is de garantie wettelijk wel langer dan een jaar. Een consument mag verwachten dat zo'n ding jarenlang meegaat. Hoelang precies hangt af van het soort product en natuurlijk merk en prijs; van een digitale camera van EUR 1000 mag je meer verwachten dan van een camera van EUR 100.
Al die tijd is de verkoper de partij die de garantie moet afhandelen. Fabrieksgarantie is voor twee situaties handig:
1) de verkoper kan tijdens de periode van de fabrieksgarantie reparaties gratis door de fabriek laten verrichten.
2) als de verkoper niet meer bestaat kan de consument terugvallen op de fabrieksgarantie.

Overigens zitten er nog een paar addertjes onder het gras:
- er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als je na 1,5 jaar bij de verkoper aanklopt en hij weigert het product op zijn kosten te repareren moet je mogelijk naar een geschillencommissie of zelfs een kantonrechter stappen om gelijk te krijgen. Een verzekering voor een verlengde garantie van bijv. 5 jaar is weliswaar een sigaar uit eigen doos, maar kan bij sommige zaken (met name dozenschuivers als Dixons, BCC, etc.) een hoop gezeur voorkomen.
- als de reparatie de levensduur van het product verlengt kan de verkoper een bijdrage in de reparatiekosten verlangen. Als na 2,5 jaar het sluitermechanisme vervangen moet worden levert dat een aantoonbaar verlengde levensduur op. Is de te verwachten levensduur van de betreffende camera bijvoorbeeld 7 jaar dan wordt een bijdrage van ca. 28% van de reparatiekosten redelijk genoemd.

Als je betaalt wil Canon NL hem waarschijnlijk wel repareren. Wel heb ik van andere reacties begrepen dat ze niet de fabrieksgarantie willen uitvoeren van niet-Nederlandse versies van Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Tarin

Just plain weird.

Dunbar schreef op 16 juni 2004 @ 00:36:

Hij werkt inderdaad in principe op 35mm-toestellen, maar daar heeft hij wat problemen (net iets donkerdere hoekjes (vignetting), iets minder scherp in de hoeken), wat je op een kleinere sensor niet hebt, omdat hij dan het slechte gedeelte min of meer wegcropped.

Het is op zich extreem gaaf, 12mm groothoek, maar voor full-frame is het geen unanieme aanrader helaas.

En voor de vorm: erg goede review .

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Na veel onderzoek wordt dit waarschijnlijk binnenkort mijn boodschappenlijstje: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.com.au/images/image_library_low_res/eos%20300d%20+%20flash%20angle.jpg klikcanon eos 300d + kitlens€ 950,-
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaphoto.com/images/lenses/apo_70_300macro2.jpg kliksigma af 70-300/4.0-5.6 apo makro super ø 58mm€ 220,-
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.cz/produkty/objektivy/50f1.8/ef50mmf_18.gifcanon ef 50/1.8 ii ø 52 mm€ 110,-
Afbeeldingslocatie: http://www.aifo.se/bwf/images/f-pro.gifuv & pola filters (weet nog niet welke)+/- € 120,-
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/sketch/s_f-rover-light_la_1.gif kliklowepro rover aw ii€ 150,-

De totaalprijs komt ongeveer neer op € 1550,-.

Wat vinden jullie ervan, wat zouden jullie anders doen?

Ik heb momenteel een Canon Powershot S50 waar ik erg actief mee ben, ik ben dus een beginnende (D)SLR-er.

[ Voor 11% gewijzigd door OrbitZ op 19-06-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 15:00
de tas zou ik zeker doen, ik heb hem zelf ook en ik ben er erg tevreden over. Voor de filter zou ik iig 58mm nemen en evt voor het gebruik op andere lenzen een converter nemen (bv 58->52).
De kitlens zou ik zelf vervangen doorn een sigma 18-50 die is iets steviger gebouwd. Ik heb laatst die kitlens in mijn handen gehad en die voelde echt cheap aan, die sigma is stuken beter.
Houdt er wel rekening mee dat de voorkant van de kit lens en de sigma 70-300 draaien terwijl je zoomt, dit maakt het gebruik van een pola filter een stuk moeilijker!

Verder mooie post ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Mmm, zijn idd dingen waar je rekening mee moet houden (van die filters).

Verder kan ik aan de Zwarte Body komen (met de USM versie van de kitlens) Deze kost 1099 vinden jullie dat de zwarte 150 euro meer waard is? (De halve wereld loopt al met de 300D grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

OrbitZ schreef op 19 juni 2004 @ 08:56:
Na veel onderzoek wordt dit waarschijnlijk binnenkort mijn boodschappenlijstje: :)
[...]

De totaalprijs komt ongeveer neer op € 1550,-.

Wat vinden jullie ervan, wat zouden jullie anders doen?

Ik heb momenteel een Canon Powershot S50 waar ik erg actief mee ben, ik ben dus een beginnende (D)SLR-er.
Gezien de S50 heb je al wat CF geheugen, maar is dat genoeg voor de plaatjes van de 300D?
En een eventuele extra accu kan ook nooit kwaad denk ik.
OrbitZ schreef op 19 juni 2004 @ 09:59:
Mmm, zijn idd dingen waar je rekening mee moet houden (van die filters).

Verder kan ik aan de Zwarte Body komen (met de USM versie van de kitlens) Deze kost 1099 vinden jullie dat de zwarte 150 euro meer waard is? (De halve wereld loopt al met de 300D grijs)
Tja.. het is natuurlijk wel leuk, maar voor die € 150 kan je ook andere leuke dingen doen. Uiteindelijk is het hetzelfde apparaat.. bovendien krijg je met een NL versie misschien minder problemen als je je garantie aan wil spreken?

[ Voor 35% gewijzigd door Tarin op 19-06-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Hij zij dat de garantie geen probleem was, maar het is idd hetzelfde apparaat (Op de USM Lens na dan).

Verder heb ik nu 256 mb geheugen + 20GB X's Drive kan ik wel even mee vooruit. Kan altijd nog een groter kaartje kopen.

Ik heb gelezen dat je met de accus +/- 300 foto's kan maken dus dan lijkt me een extra accu niet direct noodzakelijk.

Wat ik btw nog ben vergeten is een ander statief (niet te duur) en eventueel een flitser. Ik heb een beetje lopen kijken en die flitsers zijn ook nog best duur...

Tenzij iemand een goed voorstel heeft voor een (betaalbare) flitser wacht ik daar nog maar even mee. :)

[ Voor 35% gewijzigd door OrbitZ op 19-06-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je die prijs van €220 voor die Sigma vandaan? bij Konijnenberg kost die €279 geloof ik. ikzelf twijfel tussen deze lens en de EF 75-300 USM III van Canon. iemand hier ervaring mee?

de zwarte body zou ik niet kopen. ten eerste de meerprijs, waar je niks aan hebt en ten tweede warmt die sneller op. heb al gehoord van mensen met een 10D die dit probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

OrbitZ schreef op 19 juni 2004 @ 10:36:
Ik heb gelezen dat je met de accus +/- 300 foto's kan maken dus dan lijkt me een extra accu niet direct noodzakelijk.
Altijd een extra (volle :P) accu bij je hebben. Niets is zo irritant als er halverwege de dag achter komen dat je je accu toch niet goed opgeladen hebt, en daarna geen foto's meer kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
volgens de handleiding kan je in het meest ideale geval 600 foto's schieten op 1 accu. Ikzelf heb nu bijna 900 foto's geschoten en heb heb net pas voor de 3e keer opgeladen dus die accuduur valt best mee!

Ik zou die 150 euro voor die zwarte versie lekker ergens anders in steken, misschien de 75-300 IS van canon ofzo.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
De Tamron 70-300 doet niet onder voor de Canon en de Sigma met hetzelfde bereik, echter kost die maar 150 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Orangeman schreef op 19 juni 2004 @ 15:12:
De Tamron 70-300 doet niet onder voor de Canon en de Sigma met hetzelfde bereik, echter kost die maar 150 euro...
De sigma is toch echt wel een stukje scherper hoor, zeker in het bereik van 200-300mm. Over de Canon heb ik echt hele slechte dingen gehoord en over die Sigma hoor ik over het algemeen alleen maar positieve dingen. Dus van deze 3 lijkt me de sigma de beste.
En over die prijs van €220,- kijk eens hier: http://www.cornevaniperen.nl

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:06:
waar heb je die prijs van €220 voor die Sigma vandaan? bij Konijnenberg kost die €279 geloof ik. ikzelf twijfel tussen deze lens en de EF 75-300 USM III van Canon. iemand hier ervaring mee?
www.fotovideostore.nl
De Canon lens is wat sneller, de Sigma is optisch wat beter. Hangt er dus een beetje vanaf wat je ermee wilt schieten, maar in principe zou ik de Sigma kiezen.
de zwarte body zou ik niet kopen. ten eerste de meerprijs, waar je niks aan hebt en ten tweede warmt die sneller op. heb al gehoord van mensen met een 10D die dit probleem hadden.
Pff, dat lijkt me echt de grootste onzin. Misschien midden in de woestijn ofzo.. En dan nog, in de woestijn worden genoeg foto's gemaakt, nog nooit iemand hier over horen klagen ;)
Maar 1100 lijkt me ook wat veel, kan je net zo goed gelijk een 2ehands 10D kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb de prijs van 220 idd bij www.fotovideostore.nl gezien.

Ik heb verschillende reviews gezien en vond de Sigma toch echt een stuk beter (fotokwaliteit) dan de canon. Het enige nadeel is dat het scherpstellen langzamer gaat wat vervelend kan zijn bij aktie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Sander0105 schreef op 19 juni 2004 @ 09:42:
de tas zou ik zeker doen, ik heb hem zelf ook en ik ben er erg tevreden over. Voor de filter zou ik iig 58mm nemen en evt voor het gebruik op andere lenzen een converter nemen (bv 58->52).
De kitlens zou ik zelf vervangen doorn een sigma 18-50 die is iets steviger gebouwd. Ik heb laatst die kitlens in mijn handen gehad en die voelde echt cheap aan, die sigma is stuken beter.
Houdt er wel rekening mee dat de voorkant van de kit lens en de sigma 70-300 draaien terwijl je zoomt, dit maakt het gebruik van een pola filter een stuk moeilijker!

Verder mooie post ;)
Zit er eigenlijk veel verschil tussen de Sigma 18-50 en de Canon EF-S 18-55 (Misschien wat links naar beoordelingen, reviews of testen)? Aangezien de Sigma ook maar € 110 euro kost is dit misschien een goed alternatief als er echt wezelijke verschillen zijn. Anders ga ik voor € 70 meer liever voor de kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
hier staat een vergelijking
http://www.photozone.de/bindex2.html
->canon eos->ultra wide zooms + order by performance

en verder staat er veel info op dpreview (de forums)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Sander0105 schreef op 19 juni 2004 @ 19:54:
hier staat een vergelijking
http://www.photozone.de/bindex2.html
->canon eos->ultra wide zooms + order by performance

en verder staat er veel info op dpreview (de forums)
Kan aan mij liggen hoor maar ik zie de Sigma er niet tussen staan...

(Ik zie wel dat de EF-S 18-55 Onderaan staat... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
die sigma staat de plaats erboven ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Of ik moet naar de oogarts of jij ;) :*)

onderste:
Canon EF -S 18-55mm f/3.5-5.6

daarboven:
Sigma AF 18-35mm f/3.5-4.5 Aspherical

Sigma AF 18-35mm f/3.5-4.5 Aspherical != Sigma AF 18-50mm

Misschien is het geen probleem om voor de 18-35 te gaan maar ik was op zoek naar de 18-50!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

OrbitZ schreef op 19 juni 2004 @ 23:40:Misschien is het geen probleem om voor de 18-35 te gaan maar ik was op zoek naar de 18-50!
:D
Kort gezegd: de Sigma is iets beter qua prestaties, heeft een metalen mount ('fitting') en ik ben even vergeten of het glas ipv plastic was, of beter glas dan bij de Canon. :X

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:06:

Ik heb zelf de EF 75-300 USM III en ben er zeer tevreden over. Ik heb de Sigma 70-300 APO in handen gehad. Optisch kan ik op het eerste oog niet veel verschil zien, maar de canon is met z'n USM absoluut sneller en enorm veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:35

Crusader

Arc Nature

Sinds vandaag heb ik ook de 300D. Heb gisteren heel dit topic zitten doornemen en kwam een probleem tegen waar ik ook last van heb maar waar ik geen oplossing voor gezien heb.

Van veel foto's is namelijk de belichting niet helemaal in orde, gedeeltelijk overbelicht of onderbelicht. Bij foto's waarbij de lucht zichtbaar is, is die lucht vaak erg overbelicht. Of juist omgekeerd, lucht goed, maar rest onderbelicht. Ik heb de P modus en de AUTO modus gebruikt, maakt niet uit. Heb wel door dat het uitmaakt waar de EOS op focust, het object waar je op focust, daar is de belichting wel van in orde (logisch).
Maar wat mij juist irriteert, is dat de PowerShot A70 (die ik vandaag verkocht heb) hier helemaal geen last van had. Daarvan waren de foto's altijd goed belicht.
Ik gebruik de lens uit de kit, de Canon 18-55 mm dus. Ook met een Sigma 28-105 en 100-300 heb ik hier last van.
Nou las ik wel vaker dat belichting een heikel punt is, maar helaas heb ik geen oplossing, of op z'n minst een workaround gevonden.
Iemand een idee?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb wel vaker belichtingsproblemen gezien met de 300D maar niet in de mate waarin jij het verteld. Als jij dit probleem altijd hebt is er toch wat mis. Anders hadden wel meer mensen geklaagt denk ik! ;)

Ik heb dus wel gehoord van extreme belichtingsproblemen maar dit was dan 1:50-100 foto's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat je moet doen is op je histogram letten. je kan exposure compensation gebruiken tegen overbelichting en onderbelichting. Bij wolken is het handig om veel wolk mee te nemen in je foto. Op zonnige dagen zowieso 1/3 a 2/3 stop onderbelichten en vooral op je histogram letten.

Maar het probleem wat je beschrijft komt voor bij veel digicams van nu (ook de a70). De beperkingen van het dynamisch bereik zorgen hier voor. voor uitleg + hoe je best mee om kan gaan kan je hier lezen: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7221
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7476

Ik heb het vaak genoeg meegemaakt met mijn vorige digicam (G1). Bij de a80 heb ik dit ook vaak gezien. Ik kan me niet voorstellen dat de a70 het niet heeft.

Leer je digicam beter kennen (vooral exposure compensation).

[ Voor 6% gewijzigd door xoror op 21-06-2004 22:51 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 16:12
Crusader schreef op 21 juni 2004 @ 21:54:
Sinds vandaag heb ik ook de 300D. Heb gisteren heel dit topic zitten doornemen en kwam een probleem tegen waar ik ook last van heb maar waar ik geen oplossing voor gezien heb.

Van veel foto's is namelijk de belichting niet helemaal in orde, gedeeltelijk overbelicht of onderbelicht. Bij foto's waarbij de lucht zichtbaar is, is die lucht vaak erg overbelicht. Of juist omgekeerd, lucht goed, maar rest onderbelicht. Ik heb de P modus en de AUTO modus gebruikt, maakt niet uit. Heb wel door dat het uitmaakt waar de EOS op focust, het object waar je op focust, daar is de belichting wel van in orde (logisch).
Maar wat mij juist irriteert, is dat de PowerShot A70 (die ik vandaag verkocht heb) hier helemaal geen last van had. Daarvan waren de foto's altijd goed belicht.
Ik gebruik de lens uit de kit, de Canon 18-55 mm dus. Ook met een Sigma 28-105 en 100-300 heb ik hier last van.
Nou las ik wel vaker dat belichting een heikel punt is, maar helaas heb ik geen oplossing, of op z'n minst een workaround gevonden.
Iemand een idee?
Ik had precies hetzelfde... Met mijn analoge SLR nooit problemen, met mijn Coolpix 775 ook nooit problemen.
Wat ik heb gedaan: (ik heb geen zin om alles na te bewerken)
- witbalans: ingesteld mbv de "pringles" dop methode. (toestel op M, pringles dop voor lens, lens op MF, image op RAW en klikken. Uiteraard lens met die dop voor een lichtbron houden. Dit leverde in elk geval kwa kleur al betere beelden op.
- te donker: belichting met 1/3-2/3 stop compenseren. Dit zag er ook al veel beter uit toen.
- Auto/P mode doen het in mijn ogen niet echt lekker. De Av mode met 1/3-2/3 stop extra lichtcompensatie werkt weer perfect.
- Veel experimenteren. Ik doe het vaak met de kabel in mijn breedbeeld. Het is weliswaar geen pc monitor, maar geeft het resultaat toch redelijk weer.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Voor de rest wel een fijne camera.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Ik herken het probleem ook, ik heb (denk ik in deel 1 van deze draad?) een keer erover gepost. Wat bij mij ook heel erg heeft geholpen is het terugschroeven van het contrast (in P-mode parameter 2 gaan gebruiken ipv 1). Je foto's zien er gelijk een stuk schappelijker uit.
RAW gebruiken helpt niet an sich tegen het probleem, maar wel veel makkelijker achteraf te corrigeren. http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/ dit stukje software bevalt be daarvoor uitermate goed. Vooral het EV+/- schuifje is mijn grote vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Wel vreemd want ik heb laats een verhaal zitten lezen dat de plaatjes van de 330d snel onderbelicht waren... De conculsie was dat de 300D de plaatjes liever iets meer onderbelicht maakt om detail te behouden.

Ach we zien het wel als ik binnenkort ook de 300D in mijn bezit heb :*) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Erg bedankt voor jullie behulpzame reacties, heb er wel wat aan. Het is inderdaad ook zo dat ik de camera nog onder de knie moet krijgen (al heb ik lang gefotografeerd met de analoge EOS 300). Het is niet op alle foto's dat ik er last van heb, maar naar schatting 10% dat het opvalt. Kon het me niet herinneren van de A70.
Exposure compensation is wat ik zal gebruiken, heb ik al iets mee lopen testen gisteren, maar het was niet zaligmakend.
Misschien eis ik wel iets teveel van de camera, omdat de A70 een point-and-shoot camera was en ik dit misschien teveel verwacht van de 300D.
Het werken met Pringles doppen gaat me op dit moment nog iets te ver, het moet wel leuk blijven, zie mezelf nog niet zo gauw op vakantie met die doppen prutsen als ik ergens een pic van wil maken. ;)
Het valt mij wel op dat portretopnames 's avonds met flits enorm scherp zijn. Liever zet ik de sluitertijd op 1/40 sec, daarmee komt de achtergrond ook iets meer tot z'n recht, met het risico van bewegingsonscherpte.
Ik vind het een logische verklaring dat ik vaker overbelichting zie wanneer parameter 1 gebruikt wordt, als die al het contrast omhoogschroeft. Ik ken het effect van mijn tv, als daar het contrast te hoog van staat worden de lichte kleuren ook zo ontzettend wit. Dat verschijnsel heb ik ook op een aantal foto's.

Nog twee vragen: er werd als tip gegeven om iets meer wolk mee te nemen in de belichtingsmeting, maar hoe doe ik dat? De camera doet zelf toch al een evaluative metering, waarbij de gehele compositie gebruikt wordt?

Ik weet nog niet hoe ik de histogrammen aanzet in de camera maar dat zoek ik in de handleiding wel op. Wil ik alleen graag weten hoe ik die histogrammen moet interpreteren, want het is nieuw voor me. Heeft iemand nog een nuttige link misschien? Ik zal ook wel wat gaan googlen.

Ik zal in elk geval ook eens wat vaker de andere modes dan P en AUTO gaan gebruiken.

O ja, ik heb twee oude Sigma lenzen van mijn analoge EOS 300, maar die doen het dus (zoals verwacht) niet goed. Diafragma instellen geeft Error 99 op het lcd display van de camera.
Weet iemand wat het kost om die chips in de lenzen te laten vervangen?

@Orbitz: klopt, ik heb ook foto's waarvan ik denk, nou nou, dat had wel wat lichter gemogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 22-06-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Voor een histogram moet je op "info" drukken (Weet niet of je dan in play mode moet staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Crusader schreef op 22 juni 2004 @ 09:05:
foto's.

Nog twee vragen: er werd als tip gegeven om iets meer wolk mee te nemen in de belichtingsmeting, maar hoe doe ik dat? De camera doet zelf toch al een evaluative metering, waarbij de gehele compositie gebruikt wordt?

Ik weet nog niet hoe ik de histogrammen aanzet in de camera maar dat zoek ik in de handleiding wel op. Wil ik alleen graag weten hoe ik die histogrammen moet interpreteren, want het is nieuw voor me. Heeft iemand nog een nuttige link misschien? Ik zal ook wel wat gaan googlen.

Ik zal in elk geval ook eens wat vaker de andere modes dan P en AUTO gaan gebruiken.

O ja, ik heb twee oude Sigma lenzen van mijn analoge EOS 300, maar die doen het dus (zoals verwacht) niet goed. Diafragma instellen geeft Error 99 op het lcd display van de camera.

@Orbitz: klopt, ik heb ook foto's waarvan ik denk, nou nou, dat had wel wat lichter gemogen.
de histogram zet je aan daar naar de play mode te gaan en dan op info te drukken.

Wbt de lenzen, neem even contact op met Sigma die kunnen je vertellen hoeveel het gaat kosten (ligt eraan hoe oud de lenzen zijn) is sommige gevallen is het kosteloos.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Crusader schreef op 22 juni 2004 @ 09:05:

Neem maar voor de gein een foto met bijv zooi dakjes met relatief weinig wolken, vrij grote kans dat je wolken overbelicht zijn. Neem nog een foto met iets minder dakjes en meer wolken. Grote kans dat je wolken nu goed zijn. Het heeft met het beperkte dynamisch bereik te maken die kleiner is dan bij analoge slrs. simpel gezegd komt het er op neer dat de camera x aantal kleuren in een foto kan waarnemen. als je veel van bepaalde kleuren heb (bijv veel dakjes en weinig wolk) heeft ie 'weinig' kleuren over voor de wolk en het wordt al gauw een witte massa.
digi Cams hebben moeite met grote verschillen in donkere kleuren en lichtere kleuren. (correct me if i'm wrong)

hier http://www.dpreview.com/l...ging/Dynamic_Range_01.htm wordt het wat beter uitgelegd.

dit probleem is dus niet gerelateerd aan de 300d maar aan digicams in het algemeen. het kan zijn dat je met de metering van de 300d er meer last van heb dan bij andere cams.

de histogrammen kan je aanzetten bij review van je image. druk op de info knop. dan zie je histogram. hij knippert als hij denkt dat bepaalde delen overbelicht zijn. aan het histogram kan je dat ook zien natuurlijk.

hoe histogrammen te interpreteren zijn kan je hier http://www.dpreview.com/l..._Imaging/Histogram_01.htm lezen.

oude sigma lenzen willen nog al eens niet werken. ze moeten ge-rechipped worden. je moet even contact opnemen met sigma. (sigma heeft protocol gereverse engineerd, maar blijkbaar niet geheel correct, waardoor het wel eens problemen geeft op nieuwere toestellen)

[ Voor 10% gewijzigd door xoror op 22-06-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bedankt voor de heldere uitleg en links.
Heb inmiddels contact opgenomen met Sigma, ze zeiden dat mijn lenzen randgevallen waren en dat ze niet zeker weten of het goed gaat werken. Ze willen het wel proberen. Lukt het niet, kost het me niets. Lukt het wel, dan kost me dat 45 euro per lens.

Ik heb nog een oude EOS 300 (analoog) die ik los wilde verkopen, maar nu begin ik te twijfelen of ik niet beter die oude EOS 300 met die oude lenzen kan verkopen en zelf een compleet nieuwe lens aan kan schaffen.
Vraag blijft dan welke (wil wel tot 300 mm kunnen gaan) maar de vraag "welke lens" heb ik al tig keer voorbij zien komen, dus ik begin wel weer van voor af aan met deze topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/105961 daar staat ook nog leuke tip om die overbelichte wolken te 'voorkomen'

wat betreft lenzen, op http://www.fredmiranda.com/reviews/ kan je zien wat andere users vinden van bepaalde lenzen. Erg handig! zelf heb ik mbv van die site de 17-40/f4l, 50/1.8, 70-200/f4l gehaald. De kitlens vond ik erg tegenvallen onder 40mm. Wide open is die erg soft en na aanschaf van de 17-40 wist ik niet wat ik zag, wat een verschil zeg. succes met het uitzoeken van de lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de prijs met de kitlens scheelt dan ook zo'n €650 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
Meer algemeen vraagje: Waar ligt volgens jullie de grens om nog uit de hand te schieten (sluitertijd bedoel ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik doe altijd 1/60 of beter uit de hand.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Surf_dude schreef op 22 juni 2004 @ 20:48:
Meer algemeen vraagje: Waar ligt volgens jullie de grens om nog uit de hand te schieten (sluitertijd bedoel ik)?
Dat ligt ook een beetje aan de brandpuntsafstand (en een aan onderwerp/afstand), met 50mm is 1/30 bij opperste concentratie voor mij het maximum,op een echt goede ondergrond en als ik niet heel grote vergrotingen wil afdrukken lukt 1/20 ook nog wel heel soms, maar daar kan ik niet van opaan, normaalgesproken 1/60.

Met langere brandpuntsafstanden en liggend/ lens via de hand eigenlijk op de grond steunend zijn kortere/langere tijden mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

lijkt me afhankelijk van de brandpuntsafstand van je objectief (hoe meer tele, hoe hoger die grens)

maar goed, het is persoonlijk, ik krijg soms op 1/30 nog iets scherp maar dat is voor mij een minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

xoror schreef op 22 juni 2004 @ 16:30:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/105961 daar staat ook nog leuke tip om die overbelichte wolken te 'voorkomen'

wat betreft lenzen, op http://www.fredmiranda.com/reviews/ kan je zien wat andere users vinden van bepaalde lenzen. Erg handig! zelf heb ik mbv van die site de 17-40/f4l, 50/1.8, 70-200/f4l gehaald. De kitlens vond ik erg tegenvallen onder 40mm. Wide open is die erg soft en na aanschaf van de 17-40 wist ik niet wat ik zag, wat een verschil zeg. succes met het uitzoeken van de lenzen
Wederom bedankt, waar haal jij toch zo snel al die info vandaan ;)

Aangezien ik donderdagochtend op vakantie ga en mijn budget beperkt is, ben ik naar de lokale fotoboer gegaan (waar ik 6 jaar geleden mijn EOS 300 kocht) om die oude EOS met de twee Sigma lenzen in te ruilen voor 1 zoomlens.

Ik heb bij hem de Sigma 70-300 APO 4-5,7 gehaald. Nieuwprijs was 259 euro, voor mij als inruilprijs 89 euro.
Mooie is dat die ook macro foto's kan maken, maar alleen tussen de 200 en 300 mm. Eerste tests uit eigen hand hebben mij laten zien dat dit een (voor mij) mooie lens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Mijn langste sluitertijd per aantal mm:
15fish ±1/10
17-35 @ 35 ± 1/15
17-35 @ 35 ±1/25
24-70 @ 24 ±1/20
24-70 @ 70 ±1/50
50 @ 50 ± 1/40
70-200 @ 70 ±1/60 (lens is zwaarder, ik tril iets meer. Met IS aan kom ik tot ±1/40)
70-200 @ 200 ±1/200 (met IS ±1/80)

Stelregel is 1/mm, afhankelijk van hoe stil je zelf kunt staan en hoe stil je de camera-lens combinatie kunt houden kan je hier wat van afhalen of moet je hier een marge bij optellen. Ik kan de korte lenzen nu goed stilhouden, maar de 70-200 heb ik nog wel last mee, die lens weegt dan ook ruim 1,5kg...

De 300D is relatief licht, ik heb meer moeite met het stilhouden van lichtere camera's met zware lenzen dan bij zwaardere bodies met zware lenzen. Hopelijk kan ik vandaag mijn nieuwe body nog ophalen, die is ruim 400gram zwaarder dan mijn huidige body... Dat wordt dus opnieuw wennen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
<Floor-Absolut> (staat hier in een bepaald scherm ;) )
En ik ben best verbaast dat jij precies weet wat je aankan bij je lenzen :p

Ik kan max 1sec aan, maar dan moet ik me heel erg concentreren, en dan heb ik een heel klein beetje bewegings onscherpte, maar ik kijk daar vaak langs en kijk dan meer naar de waarde van de foto :)
Maar anders komt het rond de 1/30 uit, soms iets lager... en hangt er allemaal vanaf welke lens ik heb uiteraard... straks met een 50/ 1.8 gaat die sluitertijd lekker omhoog met weinig licht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

FireArrow:
De tijden die er staan zijn direct en zonder heel veel moeite reproduceerbaar, niet once-in-a-lifetime zegmaar, maar keer op keer weer te halen. Zonder bewegingsonscherpte en minuten concentreren, maar met maximaal 1,5s voorbereiding...

Ik heb vorige week met de 70-200L IS (IS op tripod-stand) op mijn monopod een sluitertijd van 3s gehaald, nog akelig scherp en met byzonder weinig bewegingsonscherpte, jammer dat de foto verder compleet niet boeiend is. ;)

Ik heb trouwens mijn body nog niet opgehaald, morgen om 19:00 afgesproken bij Corne van Iperen om hem op te halen, samen met de 50/1.4, extra batt en een nieuwe 550EX (mijn 420je is kapot :/). Dan moet ik alleen nog wat CF en SD en een nieuw statief, een paar extra quickreleaseplates en dan ben ik er voorlopic wel vind ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em vandaag eindelijk binnen :D met de 'kit lens' en een canon 75-300mm tele-lens (zolang geleend van een vriend met een EOS 300)

Morgen is het weer dag dus kan ik eindelijk naar buiten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 01:32:
Ik heb em vandaag eindelijk binnen :D met de 'kit lens' en een canon 75-300mm tele-lens (zolang geleend van een vriend met een EOS 300)

Morgen is het weer dag dus kan ik eindelijk naar buiten gaan :)
Ik heb die van mij ook vandaag gekregen :D Wat een heerlijk ding zeg! Ik vind hem echt lekker in de hand liggen. Ik was een IXUS 400 gewend en dan is dit ding echt rete snel :D
Ik ben tot nu toe helemaal tevreden, nog niet veel mee gespeeld, moest natuurlijk voetbal kijken enzo ;) Wacht alleen nog op m'n 512MB Sandisk Ultra II kaartje... (gister overschrijving op de bus gedaan)
En ik ga ook nog de Sigma 70 - 300mm APO Macro Super II kopen, dus die maakt het feest (voor mij) natuurlijk helemaal compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik ga heb vandaag halen hoor!! Spannend heb maar speciaal wat uurtjes vrij genomen! (Heb geen zin om op de internet bestelling te wachten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Veel mensen die hem allemaal gekocht hebben :P
* Tha BasZ moet even zijn financien bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
F*k de winkel waar ik hem wilde kopen heeft hem niet meer, nog ietmand andere ideeen waar ik goedkoop de body of body+kitlend kan halen? (Leiden en omstreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

OrbitZ schreef op 24 juni 2004 @ 12:46:
F*k de winkel waar ik hem wilde kopen heeft hem niet meer, nog ietmand andere ideeen waar ik goedkoop de body of body+kitlend kan halen? (Leiden en omstreken)
Tja, ik weet niet wat je onder omstreken verstaat, maar als je toch een paar uurtjes vrij hebt, kan je eventueel naar Kamera-express in Capelle a/d IJssel gaan, daar issie € 1.049 (NL versie afaik). Wel evt. even vantevoren bellen/mailen of ze hem ook op voorraad hebben, is beetje lullig als je daar alsnog staat terwijl hij weg is :P.

edit:
humz, maar bij Konijnenberg issie €929... maar Den Ham (Overijssel) is een beetje verder weg :/.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 24-06-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 21:11
OrbitZ schreef op 24 juni 2004 @ 12:46:
Check hier voor de gein 'es :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Tarin schreef op 24 juni 2004 @ 13:32:
[...]

Tja, ik weet niet wat je onder omstreken verstaat, maar als je toch een paar uurtjes vrij hebt, kan je eventueel naar Kamera-express in Capelle a/d IJssel gaan, daar issie € 1.049 (NL versie afaik). Wel evt. even vantevoren bellen/mailen of ze hem ook op voorraad hebben, is beetje lullig als je daar alsnog staat terwijl hij weg is :P.

edit:
humz, maar bij Konijnenberg issie €929... maar Den Ham (Overijssel) is een beetje verder weg :/.
Ja ik heb hem bij Konijnenberg gehaald :) Dinsdag om 14:45 besteld, woensdag om 14:00 in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb hem hoor :D I'm happy!

Zwarte Canon EOS Digital Kiss

- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER ø 58mm
- Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm
- 18-55 Kitlens USM Versie
- Lowepro Rover AW II

Afbeeldingslocatie: http://www.suijten.nl/IMG_4173.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OrbitZ schreef op 24 juni 2004 @ 19:43:
Ik heb hem hoor :D I'm happy!

Zwarte Canon EOS Digital Kiss

- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER ø 58mm
- Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm
- 18-55 Kitlens USM Versie
- Lowepro Rover AW II

[afbeelding]
:9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Oeh :).

Waar heb je hem nu uiteindelijk gehaald, en wat kostte de zwarte daar?
McFlipp schreef op 24 juni 2004 @ 16:08:
[...]

Ja ik heb hem bij Konijnenberg gehaald :) Dinsdag om 14:45 besteld, woensdag om 14:00 in huis :)
En is dat dan een Rebel of een 300D? Staat niet echt duidelijk op de site, en de andere winkels die in die prijsklasse (<€1.000) zitten hebben voor dat geld allemaal alleen een import (Rebel).

[ Voor 72% gewijzigd door Tarin op 24-06-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb de zwarte bij japancamera gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konijnenberg verkoopt enkel Rebels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Tarin schreef op 24 juni 2004 @ 20:46:
Oeh :).

Waar heb je hem nu uiteindelijk gehaald, en wat kostte de zwarte daar?

[...]

En is dat dan een Rebel of een 300D? Staat niet echt duidelijk op de site, en de andere winkels die in die prijsklasse (<€1.000) zitten hebben voor dat geld allemaal alleen een import (Rebel).
Zoals Colicab al zegt is dat een Rebel ja. Maarja, ik ben niet zo rijk en de engelse handleiding vind ik eigenlijk fijner dan een Nederlandse. Ik lees toch alleen maar engels, voor school, op internet, m'n windows is engels, kijk films zonder ondertiteling. Onderhand lees ik sneller engels dan nederlands.
Je hebt natuurlijk geen garantie bij Canon NL maar ik heb goede ervaringen gehoord over Konijnenberg. Je hebt daar dus een jaar garantie en ze proberen het eerst zelf te maken, als dat niet lukt betalen zij de kosten die Canon maakt om hem te repareren.
Overigens heb je wel international warranty op de kitlens. (jeeh :P)

Oh aangezien er nu dus weer een aantal nieuwe EOS 300D bezitters zijn wil ik hier eventjes een boek onder de aandacht brengen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.shortcourses.com/bookstore/canon/cover-rebel.jpg

Is echt een heel handig boek, het is een soort handleiding maar dan met veel voorbeeld foto's en echt vanuit de praktijk bekeken zeg maar. En er staan heel veel handige tips in :) Zeker voor de beginnende (dslr) fotograaf een must (denk ik).

[ Voor 23% gewijzigd door McFlipp op 24-06-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

McFlipp schreef op 24 juni 2004 @ 21:59:
[...]

Zoals Colicab al zegt is dat een Rebel ja. Maarja, ik ben niet zo rijk en de engelse handleiding vind ik eigenlijk fijner dan een Nederlandse. Ik lees toch alleen maar engels, voor school, op internet, m'n windows is engels, kijk films zonder ondertiteling. Onderhand lees ik sneller engels dan nederlands.
Je hebt natuurlijk geen garantie bij Canon NL maar ik heb goede ervaringen gehoord over Konijnenberg. Je hebt daar dus een jaar garantie en ze proberen het eerst zelf te maken, als dat niet lukt betalen zij de kosten die Canon maakt om hem te repareren.

Oh aangezien er nu dus weer een aantal nieuwe EOS 300D bezitters zijn wil ik hier eventjes een boek onder de aandacht brengen :)

[afbeelding]

Is echt een heel handig boek, het is een soort handleiding maar dan met veel voorbeeld foto's en echt vanuit de praktijk bekeken zeg maar. En er staan heel veel handige tips in :) Zeker voor de beginnende (dslr) fotograaf een must (denk ik).
Waar is dat boek in nederland tekoop?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Erw schreef op 24 juni 2004 @ 22:58:
[...]

Ja, dat zit ik me ook af te vragen!!!
Inkoopactie? :P
Maar trouwens er is toch technisch geen verschil tussen de zwarte Digital Kiss en de "gewone" 300D Rebel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
DeKiss wordt met de USM versie van de kitlens geleverd. Dat is het enige verschil technisch gezien denk ik. Ik weet niet of de Rebels/300D's in een andere fabriek gemaakt worden.

Op die van mij staat Made in Japan, en die van jullie? Ik heb btw ook de laatste firmware versie standaard.

Ik wil ook wel weten waar dat boekje in nl te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als het goed is zijn er geen verschillen. Het enige verschil zit in de lens, de lens die bij de KISS hoort is de USM verse van de 18-55 mm.

Hoe zit het eigenlijk met garantie, verloopt dit via japancamera?

[ Voor 0% gewijzigd door De_Klusjesman op 25-06-2004 00:40 . Reden: Te laat, jammer dan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik zag overigens al in de startpost dit staan ->

De titel Kiss wordt alleen gebruikt in Japan, de Rebel in USA en 300D in de overige landen (europa). Verder zit er geen verschil in de camera's, behalve dat de lens in Japan een USM versie zal zijn (andere motor).

dus het klopt inderdaad... ben beetje n00b, had eerst startpost moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Die lens heeft micro-usm, dus heel veel maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmz ik heb een probleempje met de software. Alles gaat goed, hij installeert alles prima. Ook als ik de camera inschakel dan herkent windows hem en zegt ie "new hardware found" "new hardware installed succesfully" enzo...
Maar als ik dan bijvoorbeeld met Zoombrowser EX foto's van de camera wil halen zegt ie: "No Camera was found!"
Echt heel raar... Maar het rare is dat ie dat ook al zei bij m'n IXUS... Maar op de pc van m'n vader werkt het wel goed (ik heb xp3000+, 512mb, 240gb enz, enz hij een PII 233 |:(). Ik denk dat ik de eerste keer die IXUS al had aangesloten voordat ik de software op deze pc had geinstalleerd en volgens de handleiding kan je de software dan nooit goed installeren ofzo. Maar ik dacht achja dan ff alles uninstallen enzo dan zal het wel goed komen. Niet dus...
Ik vermoed dat er dus nog wat overblijfselen in het register zitten, maar ik weet dus niet waar.
Misschien iemand die het specifieke probleem kan aanduiden, zodat ik gericht in bijvoorbeeld het register kan zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door McFlipp op 25-06-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem net aangekregen m'n Rebel...nu wachten tot de batterij opgeladen is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Erw schreef op 24 juni 2004 @ 22:58:
[...]

Gewoon online te bestellen:
http://www.shortcourses.c...canon/book_canonrebel.htm

e-book, hint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Heb je wel de WIA driver geïnstalleerd McFlipp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Azrael schreef op 25 juni 2004 @ 14:41:
Heb je wel de WIA driver geïnstalleerd McFlipp?
Natuurlijk heb ik die geïnstalleerd :) Ben niet dom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ok zou kunnen, vaak zijn het van die voor de hand liggende dingetjes die je over het hoofd ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

McFlipp schreef op 25 juni 2004 @ 14:45:
Natuurlijk heb ik die geïnstalleerd :) Ben niet dom ;)
Zit de camera op een (passieve) hub? Doe hem dan eens op de mobo-connectoren. Wil weleens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik overweeg om een DSLR aan te schaffen, waarbij groothoek / supergroothoek mogelijkheden belangrijk zijn.

Klopt het dat de 300D in dat verband niet erg handig is door de cropfactor van 1.6? De standaard lens is al 18mm, lensen met nog een kleinere focal length zijn er nauwelijks en daarnaast onbetaalbaar. En wat heb je dan: een 14mm fish eye die op deze cam als een 22,4mm presteert.. Of begrijp ik 't nog niet helemaal? :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ja dat heb je helemaal goed ;) wel een voordeel voor tele-lenzers trouwens... maar spijtig genoeg niet voor groothoek...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je veel groothoek foto's maken, dan is die cropfactor alleen maar in je nadeel! je zal een super groothoek moeten kopen om eigenlijk gewoon op groothoek te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tegen dat nadeel loop ik eigenlijk ook aan. Ik schiet momenteel in het 35 - 105 bereik en zou op een dSLR eigenlijk wel een 25 - xxx mm willen hebben omdat ik eigenlijk vrijwel nooit zoom. Wil je 25 mm, dan heb je op de 300D of D70 (de enigste betaalbare camera's voor mij) 15mm lens nodig. Die zijn verschrikkelijk duur en hebben meestal maar een klein zoom bereik. tot 35mm. bijvoorbeeld.

De 50mm/F1.8 lens van canon is bijv. een hele mooie lens, maar op een 300D wordt dat een 80mm lens. Dan heb je er binnen ineens vrij weinig aan.

Op een SLR koop je gewoon een 28-200 mm lens, en dan ben je klaar, maar op een dSLR schijnt dit toch niet goed te kunnen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
de 50mm 1.8 wordt met 1.6 crop factor leuke portret lens (vooral binnen, waar het meestal donkerder is). wil je ong. zelde bereik, dan haal je toch 35mm prime ?

daarnaast kan je een sigma 12-24 oid halen als je echt ultra wide angle wil. Hij zal wel niet goedkoop zijn, maar waarschijnlijk stukken beter dan een 28-200. Meestal zijn lenzen met meer dan 3x zoom niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Canon FD 50/1.8 is dat een leuke lens voor mn 300d??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
FD niet, want dat die past niet (oudere mount). maar een EF 50 1.8 past wel en is een super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoekende:

bij office center staat de kit versie voor nog gen 1000euro (dacht 979)+ een 512 kaartje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

xoror schreef op 25 juni 2004 @ 22:39:
FD niet, want dat die past niet (oudere mount). maar een EF 50 1.8 past wel en is een super ding.
1.8 licht sterke is dat wel goed om in een wat donker verlichte pub fotos zonder flits temaken?/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
1.8 is juist heel lichtsterk. je kan prima zonder flits fotos maken. Daarnaast kan je iso omhoog krikken tot 800 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:44:
Voor de zoekende:

bij office center staat de kit versie voor nog gen 1000euro (dacht 979)+ een 512 kaartje!!!
Ik zag 't ja. Das wel excl BTW trouwens :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Burat schreef op 25 juni 2004 @ 16:58:
Ik overweeg om een DSLR aan te schaffen, waarbij groothoek / supergroothoek mogelijkheden belangrijk zijn.

Klopt het dat de 300D in dat verband niet erg handig is door de cropfactor van 1.6? De standaard lens is al 18mm, lensen met nog een kleinere focal length zijn er nauwelijks en daarnaast onbetaalbaar. En wat heb je dan: een 14mm fish eye die op deze cam als een 22,4mm presteert.. Of begrijp ik 't nog niet helemaal? :)
Dat klopt, als je echt veel groothoek wilt kan je beter 2ehands een 1D kopen voor ca. 2000 euro. Of een 1Ds, als je echt goed in de slappe was zit ;)

Een Kodak SLR/c is trouwens goedkoper dan een 1Ds, maar dramatisch op hogere iso's.

[ Voor 7% gewijzigd door Azrael op 26-06-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik kwam ook nog toevallig dit tegen op het web...
Misschien wel leuk om te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burat schreef op 25 juni 2004 @ 23:56:
[...]

Ik zag 't ja. Das wel excl BTW trouwens :).
8)7 dom van me dat ik dat vergeten was, maar goed t was goed bedoeld> :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
McFlipp schreef op 25 juni 2004 @ 13:55:
Hmmz ik heb een probleempje met de software. Alles gaat goed, hij installeert alles prima. Ook als ik de camera inschakel dan herkent windows hem en zegt ie "new hardware found" "new hardware installed succesfully" enzo...
Maar als ik dan bijvoorbeeld met Zoombrowser EX foto's van de camera wil halen zegt ie: "No Camera was found!"
Echt heel raar... Maar het rare is dat ie dat ook al zei bij m'n IXUS... Maar op de pc van m'n vader werkt het wel goed (ik heb xp3000+, 512mb, 240gb enz, enz hij een PII 233 |:(). Ik denk dat ik de eerste keer die IXUS al had aangesloten voordat ik de software op deze pc had geinstalleerd en volgens de handleiding kan je de software dan nooit goed installeren ofzo. Maar ik dacht achja dan ff alles uninstallen enzo dan zal het wel goed komen. Niet dus...
Ik vermoed dat er dus nog wat overblijfselen in het register zitten, maar ik weet dus niet waar.
Misschien iemand die het specifieke probleem kan aanduiden, zodat ik gericht in bijvoorbeeld het register kan zoeken?
Je camera heeft 2 verschillende modes... moet je maar even in je Menu kijken, maar je kan 'm op USB en nog iets zetten... moet je ff kijken welke hij 't doet..
Bij remotecontroll mag ie niet op USB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

McFlipp schreef op 24 juni 2004 @ 21:59:
[...]
dat van die internationale garantie, geldt dat voor alle lenzen uit de canon range?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.