Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2*

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Ok, maar met toelichting dan? Waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Omdat een Point en Shoot al die processing al in de camera voor je doet. Bij een DSLR kan dat overigens ook hoor alleen daar is hij niet voor bedoeld - d.w.z. de meeste amateurs/prosumers willen dat gewoon zelf op de PC doen en de pro's helemaal. De processing mogelijkheden van een Mac (ok ok PC dan ook :P ) met Photoshop 7.0 / CS zijn gewoon vele malen krachtiger dan wat een camera "in-cam" kan bieden. Beter mogelijkheden maar ook absolute controle over de bewerkingen die je wilt doen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Spotter schreef op 15 mei 2004 @ 17:50:
[...]

en om nog even verdere twijfel te zaaien: hoeveel tijd wil je aan photoshop besteden? een DSLR is niet echt een camera waarbij je zonder photoshop (of elements welke bij de 300D zit) het beste resultaat hebt.

een goede lens is dan de Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM ø 58mm, €209 bij www.fotokonijnenberg.nl
Ik ben niet bang om het e.e.a. over Photoshop te leren. Daar wil ik best tijd in steken als ik daar maar goede resultaten mee krijg. Als ik de foto's hier zo zie van de 300D dan ben ik best onder de indruk, en begint het gewoon te kriebelen bij me :)

Ik heb net die lens bekeken op fotokonijnenberg en ziet er inderdaad erg goed uit voor die prijs! Toevallig dat de kit daar ook een mooie prijs heeft :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

levering is ook goed te noemen, al kwam mijn pakketje na 3 werkdagen aan, ipv 1 zoals op de site staat.

Maar dat maakt opzich niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 10:21
Spotter schreef op 15 mei 2004 @ 23:45:
levering is ook goed te noemen, al kwam mijn pakketje na 3 werkdagen aan, ipv 1 zoals op de site staat.

Maar dat maakt opzich niet zoveel uit
Tja ik heb een beetje heen en weer gemailed, maar was sowieso van plan het pakketje zelf op te halen (ben van de week toch vrij).

Maar die foto's van je op JetPhotos.net, heb je die allemaal met de Canon 300D gemaakt icm die lens die je me net aanbeveelde? of heb je een andere setup?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
Helaas, ik ben nog steeds niet overtuigd van Spotter's uitspraak.

Ik vond het juist wel een interessante uitspraak van Spotter, maar ik had er mijn vraagtekens bij en nu nog steeds btw ;)

Hopelijk geeft hij nog uitleg waarom "Een DSLR-foto meer nabewerking nodig heeft dan een p&s-cam", want anders ga ik teveel offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Dj Daniel schreef op 16 mei 2004 @ 00:52:
[...]

Helaas, ik ben nog steeds niet overtuigd van Spotter's uitspraak.

Ik vond het juist wel een interessante uitspraak van Spotter, maar ik had er mijn vraagtekens bij en nu nog steeds btw ;)

Hopelijk geeft hij nog uitleg waarom "Een DSLR-foto meer nabewerking nodig heeft dan een p&s-cam", want anders ga ik teveel offtopic :+
:? Wat snap jij niet aan dit verhaal dan:
tazzman schreef op 15 mei 2004 @ 23:09:
Omdat een Point en Shoot al die processing al in de camera voor je doet. Bij een DSLR kan dat overigens ook hoor alleen daar is hij niet voor bedoeld - d.w.z. de meeste amateurs/prosumers willen dat gewoon zelf op de PC doen en de pro's helemaal. De processing mogelijkheden van een Mac (ok ok PC dan ook :P ) met Photoshop 7.0 / CS zijn gewoon vele malen krachtiger dan wat een camera "in-cam" kan bieden. Beter mogelijkheden maar ook absolute controle over de bewerkingen die je wilt doen.
Ben jij dom of ik zo slim? |:( Daar staat toch exact waarom een plaatje van een 300D (of andere dSLR) gemiddeld maar postprocessing ondergaat dan een plaatje van een p&s camera? :?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
Sorry hoor, maar je hoeft niet zo vervelend te reageren.

Ik snap tazzman's verhaaltje voor de volledige 100%, maar de link met die uitspraak was er niet. Kijk bij RAW-bestanden snap ik dat, maar dat de jpg'jes die eruit rollen meer nabewerking nodig heeft dan de jpgjes uit P&S-camera's, vond ik nogal een gekke uitspraak.

Missschien bedoelde hij gewoon de RAW-bestandjes, dán begrijp ik het wel.

Ik denk dat ik nu wel weet wat ermee bedoeld was, maar toch wel een beetje jammer van dat "Ben jij dom of ik zo slim?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Daniel,

Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit of je RAW schiet of JPEG wat post processing betreft. Het verschil zit hem daar in dat RAW bijna een dump is van je sensor (er zit altijd een beetje processing van de camera zelf bij) en waarbij zaken als je white balance settings nog niet zijn "gedaan" door je camera. Mocht er daar b.v. iets mee fout zijn gegaan (je had de verkeerde instelling voor de verkeerde situatie, etc) dan kan je tijdens het converteren van het RAW bestand alsnog andere instellingen gebruiken.. zonder kwaliteitsverlies. En op RAW bestanden worden door de camera geloof ik GEEN post-processing stappen toegepast dus je zal dan wel even op JPEG moeten schieten omdat te gebruiken. Dacht ik hoor - alleen ik schiet alleen op RAW en heb alles uitstaan :)

Een JPEG is meer een niet-omkeerbare-optelsom van processing stappen in de camera zelf. Dus eigenlijk meer zoiets van RAW Image + White Balance Settings + Processing Opties + JPEG Compression = foto.jpg

Opzich is daar niets mis mee alleen mocht er in de white balance settings of processing opties iets verkeerd zijn gegaan, dan moet je heftig gaan Photoshoppen om de foto to corrigeren. En wanneer je dusdanig moet ingrijpen in Photoshop, dan zal de eigenlijke kwaliteit van de foto alleen maar achteruit gaan.
En heb je ook nog de verkeerde JPEG compressie gekozen (b.v. je denkt "Minimum" compression te gebruiken maar de camera staat op "minimum size"!) dan heb je probleem want dat kan je niet meer terugdraaien. (De optie wel natuurlijk maar de foto niet).

Wat overtuiging betreft - laat ik het zo zeggen... Als ik een 300D of mijn 10D neem en ik schroef daar alle In-camera sharpening/contrast/saturation opties helemaal op MAX - dan rollen daar hele constrast rijke en kleurige foto's uit. Zo'n beetje als bij een Point & Shoot camera. Standaard staan deze opties niet op MAX of eigenlijk niet eens aan. Ik heb ze bij mij camera allemaal uit gezet (zover als mogelijk) omdat ik dat liever zelf doe. Maar je kan het gewoon aan zetten en dan zo hoog mogelijk instellen zoals jij wilt.

Ook mensen met een analoge SLR stonden eerst een beetje raar te kijken wat de "matige kwaliteit" van foto's die uit een 300D/10D kwamen (met alle opties uit) omdat ze 35mm films/dia's gewend zijn. En met uitzondering van pro films zoals Kodachrome 25/64 (welke ik normaal altijd gebruikte), worden in normale foto centrales ook post-processing toegepast op de foto's die worden ingeleverd.

Bij de ene centrale/foto-toko wat meer dan bij de ander en het is ook erg afhankelijk van de film die wordt gebruikt (consumer films hebben bijna altijd een veel hogere saturation dan professionele films) maar ook bij normale foto's afdrukken wordt er zeker een portie post-processing stappen toegepast.

[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 16-05-2004 10:19 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

DenMan schreef op 16 mei 2004 @ 00:08:
[...]

Tja ik heb een beetje heen en weer gemailed, maar was sowieso van plan het pakketje zelf op te halen (ben van de week toch vrij).

Maar die foto's van je op JetPhotos.net, heb je die allemaal met de Canon 300D gemaakt icm die lens die je me net aanbeveelde? of heb je een andere setup?
ze zijn geen van allen gemaakt met de lens die ik je aanbeveelde, simpelweg omdat ik die niet heb :X De foto's uit Zurich (de oudste) zijn met een analoog toestel gemaakt, dus daar heb je opzich vrij weinig aan. De foto's van de KLM 777 in de hangaar zijn gemaakt icm de kitlens, de rest op Schiphol en London Heathrow zijn met de Tamron 28-300 XR Apherical f3.5/6.3, en last but not least de foto's op Rotterdam zijn genomen met de Sigma 50-500mm f4-6.5 EX APO HSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Gister na een lens-wissel buiten merkte ik dat er een haartje / stofdeeltje op me spiegel is gekomen :(
Teminste, dat denk ik, ik zie het namelijk niet zitten.

Kan ik nu gewoon het proberen weg te blazen zonder enige problemen verder? of komt daar toch enige preciezie met bijv. een kwastje

[ Voor 52% gewijzigd door Type-R op 21-05-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ammie schreef op 21 mei 2004 @ 00:13:
Gister na een lens-wissel buiten merkte ik dat er een haartje / stofdeeltje op me spiegel is gekomen :(
Teminste, dat denk ik, ik zie het namelijk niet zitten.

Kan ik nu gewoon het proberen weg te blazen zonder enige problemen verder? of komt daar toch enige preciezie met bijv. een kwastje
Ik zou he tzeker voor het onzekere nemen en gewoon de procedure volgen + een kwastje..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op je spiegel maakt geen drol uit, gewoon even wegblazen. Als er iets op je sensor zit: even procedures volgen en wegblazen. Kwastjes en swabs enzo nog maar mooi in de verpakking laten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

Ik heb betreffende stofje gevonden :)

Het zit niet op de spiegel maar op het stuk glas wat erboven zit (ook waar de focuspunten opzitten - las ergens dat dit ook wel het matglas wordt genoemd, klopt dit?) - Zelfde verhaal als bij de spiegel of niet? Ik las ook dat dit gedeelte erg krasgevoelig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het matglas inderdaad, daar kom ik liever niet aan, beetje lucht erlangs deed de truuk?

Het matglas is eenvoudig te beschadigen en daarom dien je er erg voorzichtig mee te zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

* Type-R blaast

Worked :)

Kan ik weer verder fotograferen met een gerust hart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Heb een 300D (incl kitlens) besteld ontvang deze over een week.

Heb de laatste weken veel gelezen en enige informatie betreffende filters is echter nog gewenst.

Welke filters bevelen jullie mij aan. Wil zowel foto's maken buiten in de volle zon en aan het water.

Rickyboy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwesigaar schreef op 21 mei 2004 @ 18:40:

Heb de laatste weken veel gelezen en enige informatie betreffende filters is echter nog gewenst.

Welke filters bevelen jullie mij aan. Wil zowel foto's maken buiten in de volle zon en aan het water.

Rickyboy 8)7
Een polarisatiefilter (waarschijnlijk heb je een circulaire nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
deblaauwesigaar schreef op 21 mei 2004 @ 18:40:

Rickyboy 8)7
Een circulaire polarisatie filter en het liefst daar nog een UV filter voor... Het UV filter beschermt dan je duure pola filtertje + je lens. Vooral aan het water (zee?) heb je veel opwaaiend zand wat je toch niet graag op je lens wil hebben.

Als je een pola filter te duur vind, kun je ook gewoon eerst een UV filtertje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik zou niet te veel filters tegelijk gebruiken, zeker niet als je de goedkope filters hebt. Of een polarisatie filter OF een UV filter. Hoe meer lagen glas/kunstof voor je objectief hoe meer kans op vertekende kleuren of beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvdl op 22-05-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 10:17

fcs

ik weet eerlijk gezegd niet of deze vraag hier hoort... (zo niet, dan kan ik hem evnt. nog edditen..)

Ik ga binnekort ergens met werk naar een indoor ski-uitje.
Natuurlijk neem ik mijn toestel weer mee. Ik weet van mijn 300v (analoge versie) dat de foto's op sneeuw nogal zwaar overbelicht raken.

Heb op het toestel de standaart kit lens, en een polarisatie filter.
Hoe kan ik met mijn bestaande uitrusting foto's nemen die niet overbelicht raken? (wil het zelfde later kunnen doen op gletjer/sneew/hoogte rijke gebieden)

Ikzelf dacht hoge diafragma, en lage iso (100 ofzo) of zit ik geheel verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, wie zet er in godsnaam altijd een pol filter op zijn lens. De enige filter die er bij mij standaard op zit, is mijn UV filter ter bescherming van mijn objectief. Wanneer de situatie erom vraagt (donkere lucht, wegnemen glinstering, in bepaalde gevallen verduidelijken van kleuren) dan gaat de UV filter eraf en de pola erop. Waarom altijd die UV filter erop? Simpel, je verliest er marginaal veel licht mee, maar je wint heel veel aan veiligheid. Standaard een pola erop laten zitten is geen optie omdat je een stop licht verliest!

Wanneer je gaat wintersporten dan zijn je foto's niet over-, maar onderbelicht! De lichtmeting werkt in grijswaarden en zoekt naar 18% (oid) grijs over het gemeten gebied. Als jij dus een lichtmeting doet op een gebied met sneeuw erin, dan ziet de camera veel licht en zal dus onderbelichten om van de witte sneeuw 18% grijs te maken. Manieren om dit te voorkomen zijn, een stopje overbelichten als je de standaard lichtmeting gebruikt of de lichtmeting handmatig uit te voeren (op een stukje huid oid) en die vast te zetten! Veranderen van iso waarden of werken met de diafragma voorkeuze zijn onzin!

En waarom staat dat in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 10:17

fcs

Mig29 schreef op 24 mei 2004 @ 16:24
En waarom staat dat in dit topic?

Ik zag soortgelijke vragen in dit topic. Dacht dat het er in hoorde (kennelijk dus niet).

Stukje huid belichten zal moeilijk gaan worden (alleen gezicht is mogelijk) de rest zit dik ingepakt (3 lagen kleding met regenkleding erboven (in de zomer, winter is er niet uit tehouden, wil ik echter nog wel eens doen..)

K. dus belichting vast houden, en dan plaatje schieten... zal eens wat proberen.

sorry voor offtopic geblaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeuh geeft niet, bedoelde niet alleen jouw vraag. Zorg ervoor dat je de meting doet waar je ook de foto wilt nemen. Gewoon even op een wang mikken van dichtbij oid. Belichting vastzetten en knallen met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over prijzen gesproken: afgelopen weekend (23 mei 2004) op Sint Maarten heb ik een 300D incl 18-55mm lens gekocht voor $910 (Euro 775) :) De eerder genoemde prijs voor de 10D ($925) klopt niet. Een 10D wordt voor ongeveer $ 1275 verkocht. Aangezien daar geen lens bij wordt geleverd vond ik het prijsverschil te groot.

Trouwens: mij 'oude' EOS lens (Sigma) bleek niet te werken bij een sluitertijd korter dan 1/125. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:13

tismij

???

Even een vraagje voor de al trotste bezitters.

Zelf wil ik op korte termijn een 300D aanschaffen en in de pricewatch staat hij voor 925,- bij Kamera Express en voor 998,- bij Yorcom.
Bij KE is het een import model met garantie via KE (zij betalen Canon Nederland om garantie te leveren), bij Yorcom echter is het een 100% nederlands model (met dus direct garantie bij Canon Nederland).

Heeft er iemand ervaring met garantie na aanschaf bij Canon en/of KE ?

73 euro verschil is niet zo veel op zo'n bedrag maar als winkel staat KE hoger aangeschreven dan Yorcom volgens mij (de winkel zelf is in de buurt van mijn schoonzus dus indien nodig kan ik daar rechtreeks naar toe).

Wat vinden jullie, is garantie bij Canon Nederland belangrijk genoeg om 73 euro extra te betalen ?
(is toch weer 3/4 CF kaart ;) )

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 25-09 15:00
Whoei, net mijn nieuwe 300D opgehaald! NL versie. Ik heb gekozen voor de Body. Ik heb er een sigma 24-135mm 2.8-4.5 lens bij gekocht en een Lowepro Rover AWII rugzak op alles te vervoeren. Pics en ervaringen volgen! eerst opladen.

I'm a happy man :7

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:13

tismij

???

oe, leukleukleuk.

Durf het bijna niet te vragen maar..... waar en hoeveel ?
(online of toch voor meer zekerheid van de lokale fotozaak)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:14
Ik heb de Digital Rebel van mijn vader een dagje meegehad naar de apenheul. De zijn gemaakt met een 90-200mm lens die bij een Canon 300 analog heeft gezeten. Ze zijn zo uit de camera, alleen verkleint in PS.

Hier een kleine selecte van wat foto's:

ExposureTime : 1/320Sec
FNumber : F7,1
ISOSpeedRatings : 100
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1035.jpg

FNumber : F8,0
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1037.jpg

ExposureTime : 1/200Sec
FNumber : F5,6
ISOSpeedRatings : 125
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1091.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Chilly_Willy op 25-05-2004 18:28 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
tismij schreef op 25 mei 2004 @ 13:04:
oe, leukleukleuk.

Durf het bijna niet te vragen maar..... waar en hoeveel ?
(online of toch voor meer zekerheid van de lokale fotozaak)
mag wel hoor :)
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Normale zaak. Camera-express. Erg goede service!!
Cam. was 999
lens 399
tas 149

Veel te veel dus ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 16:01
Zozo, dat was een dure tas :|
Wat voor eentje heb je gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
Apen roeleren _/-\o_ middelste foto is liev :)

Ik wil binnenkort ook een 300D aanschaffen, ik ben behoorlijk aan het zoeken naar geschikte lenzen. Volgens photozone.de zijn Tokina lenzen best aardig, verslaan vaak de gelijkgeprijsde Tamrons en Sigmas. Bijvoorbeeld de Tokina 28-70 2.8 komt er heeel goed uit, maar ik hoor er nooit iemand over. Misschein een gevalletje onbekend maakt onbemind?

Heeft iemand ervaring met Tokina en in het bijzonder de genoemde lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Sauron-XP schreef op 25 mei 2004 @ 18:28:
LowePro Rover AWII
is een rugzak, waarbij de onderkant voor fotoapparatuur is en de bovenkant gewoon een rugzak. Verder issie van stevig materiaal gemaakt, heeft ie een regencover en draagt hij relaxed :)

linkje: http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/roverawII.htm

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Chilly_Willy schreef op 25 mei 2004 @ 18:21:
Ik heb de Digital Rebel van mijn vader een dagje meegehad naar de apenheul. De zijn gemaakt met een 90-200mm lens die bij een Canon 300 analog heeft gezeten. Ze zijn zo uit de camera, alleen verkleint in PS.

Hier een kleine selecte van wat foto's:
[b]
FNumber : F7,1
[afbeelding]
Ik vind hem niet echt scherp, lijkt bewogen zelfs, misschien ietsje frontfocus, ik weet het niet, maar het stoort me.
FNumber : F8,0
[afbeelding]
Zwaar okay, zeer prima, leuke foto, leuke compositie. Alleen de kleuren zouden iets sprekender mogen. (Iets meer saturation wat mij betreft)
ExposureTime : 1/200Sec
FNumber : F5,6
ISOSpeedRatings : 125
[afbeelding]
[/b]
Ik vind ook deze niet scherp, de tak/boom waar de aap op zit is bij die knoest scherp lijkt wel. (Verkeerde AF-punt?)
Sauron-XP schreef op 25 mei 2004 @ 18:28:
Valt toch wel mee? Een beetje serieuze tas ben je snel € 90,- of meer voor kwijt. Voor de grotere tassen 150+ en als je speciale dingen wil zoals een plekje voor je laptop in de tas of waterdicht dan kan je nog dieper in de buidel tasten.

(Ik heb een LowePro DryZone100, waterdicht cam-compartiment, plek voor een (max 15") laptop en ruimte voor 5 lenzen+flitser+2bodies.. Kost je € 330,- ongeveer.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

offtopic:
floris...doe jij dit als hobby of ben je werkzaam als fotograaf

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 26-09 15:14
Floris schreef op 26 mei 2004 @ 11:40:
[...]

Ik vind hem niet echt scherp, lijkt bewogen zelfs, misschien ietsje frontfocus, ik weet het niet, maar het stoort me.
[...]
Zwaar okay, zeer prima, leuke foto, leuke compositie. Alleen de kleuren zouden iets sprekender mogen. (Iets meer saturation wat mij betreft)
[...]

Ik vind ook deze niet scherp, de tak/boom waar de aap op zit is bij die knoest scherp lijkt wel. (Verkeerde AF-punt?)
[...]
De foto's zijn op 100% wel een stuk scherper dan wanneer ze verkleind zijn, aan de kleuren heb ik niets gedaan. btw, dit is de eerste keer dat ik met deze camera geschoten heb, en ik ben een echte foto noob, die apen zijn echt mega klein en snel, daarom had ik ook meer tijd met de middelste foto en die is dus ook scherper. Mijn digicam (fz10) komt volgende week.

Hier de gepostprocessede versies:
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1035ps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1037ps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jzuijlek.demon.nl/Rebel/IMG_1091ps.jpg

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12:45

mjl

Ugh

Orangeman schreef op 25 mei 2004 @ 18:29:
Apen roeleren _/-\o_ middelste foto is liev :)

Ik wil binnenkort ook een 300D aanschaffen, ik ben behoorlijk aan het zoeken naar geschikte lenzen. Volgens photozone.de zijn Tokina lenzen best aardig, verslaan vaak de gelijkgeprijsde Tamrons en Sigmas. Bijvoorbeeld de Tokina 28-70 2.8 komt er heeel goed uit, maar ik hoor er nooit iemand over. Misschein een gevalletje onbekend maakt onbemind?

Heeft iemand ervaring met Tokina en in het bijzonder de genoemde lens?
Kijk eens in dit topic:

centraal objectieven-topic

staat veel over canon/tamron/sigma etc ook voor 300D, ik ben zelf helemaal va de 3rd party lenzen af, gaf teveel incompatibiliteits problemen met de 300D.

Veel Tokina en Sigma zijn dezelfde lenzen geloof ik alleen een ander merkje erop.

[/edit]@Orangeman hieronder: Je hebt gelijk ik was abuis met tamron (ook met een T ;) )

Tamron levert mooie lenzen, ik had bijna een 24-200 van tamron besteld ware het niet dat die moeilijk te krijgen is in Nederland (Tamron is uberhaupt lastig verkrijgbaar in NL). Het blijft natuurlijk een 3rd party lens, maar Canon heeft er ook slechte tussen zitten (enkele kitlenzen en 70/75/90-300 series, 100-300 is optisch een stuk beter ... en met een 300D met cropfactor 1.6 kun je beter de IS 70/75-300 zoom nemen of een 70-200L f4). de 28-70 2.8 van Tokina lijkt in reviews er niet slecht vanaf te komen.

Wel dit gevonden: http://66.102.11.104/sear...ml+tokina+28-70+2.8&hl=en

"-- Agnius Griskevicius, March 3, 1998

I recently upgraded my Tokina 28-70 ATX 2.8-3.5 for the Canon 28-70 2.8L. The difference is stunning. I thought I had a good lens in the Tokina but I realized I have been playing in the minor leagues all these years. Even at four times the price of the Tokina the Canon is a steal. Simply superb, consistently sharp and always at my side. I used to be afraid to take the Tokina to work with me, I work in highrise applications, but the quality of the Canon dictates that it is with me always. Measure the cost in the shots you will lose with an inferior lens. Worth every penny. (No, I don't work for Canon and for me, the $1400 was a stretch). "

Elders op dezelfde pagina:

"Tried a Tokina AT-X pro f/2.8 28-80 on my EOS-30 and it consistently front focused. The lens wouldn't give me a sharp image at f/2.8 at any focal length, even with manual focus."

Maar dit zijn natuurlij L-freaks die 1500 euro voor een lens willen uitgeven ... (like me...) Canon heeft overigens deze lens vervangen door een nieuwer model de EF24-70 f2.8 L

[ Voor 54% gewijzigd door mjl op 03-06-2004 16:33 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
mjl schreef op 28 mei 2004 @ 13:19:
[...]

Kijk eens in dit topic:

centraal objectieven-topic

staat veel over canon/tamron/sigma etc ook voor 300D, ik ben zelf helemaal va de 3rd party lenzen af, gaf teveel incompatibiliteits problemen met de 300D.

Veel Tokina en Sigma zijn dezelfde lenzen geloof ik alleen een ander merkje erop.
Ik heb daar gekeken en het woord "Tokina" komt daarin niet voor...
Wellicht ga ik mijn vraag daar ook wel stellen, maar ik weet niet of de Minolta mount of Nikon mount veel aan de performance van een lens verandert... Het liefst lees ik ervaringen van 300D gebruikers... Maar niemand heeft die dingen blijkbaar :'(

En Sigma en Tokina zijn echt niet hetzelfde, een Tokina is veel zwaarder en steviger gebouwd. Ik heb wel eens gelezen dat somminge Tamron en Nikon lenzen veel gelijkenis vertonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
Hou er wel rekening mee dat je millimeters worden vermenigvuldigt met 1.6 ;)
Dus als je groothoek wilt (28mm) neem dan een 18 mm :)

Ik zeg dit natuurlijk omdat ik denk dat de meeste mensen dit niet door hebben O-)

[ Voor 25% gewijzigd door FireArrow op 28-05-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Chilly_Willy: Post ze dan in 1 keer zo, veel meer contrast, hoewel je groen in de 2e teveel gekilled hebt IMHO. (Wel een berg USM gebruikt zo te zien)
YellowCube schreef op 26 mei 2004 @ 11:51:
offtopic:
floris...doe jij dit als hobby of ben je werkzaam als fotograaf
offtopic:
Semi-pro. Wat wil zeggen dat ik betaalde opdrachten doe, maar niet dermate veel dat ik er van leven kan, of eigenlijk is het een uit de hand gegroeide hobby.

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 29-05-2004 03:19 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

wat kan ik beter doen? een canon batterij kopen die erg duur is of batterijen kopen van andere merken die de helft goedkoper zijn?

Zoals:
http://www.mobilestunter.com/N_frame.html

en

http://www.deverkoper.nl/

8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Erw op 29-05-2004 16:02 . Reden: links ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
gms-welt.de (als ik het goed schrijf)
zijn erg goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

FireArrow schreef op 29 mei 2004 @ 19:09:
gms-welt.de (als ik het goed schrijf)
zijn erg goedkoop!
Dat vraag ik niet, wat is beter gewoon Canon of een noname

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een compliment voor dit leuke en informatieve forum. _/-\o_

Ik ben dus ook van plan om een 300d te gaan kopen.
Nadat ik deze threat compleet gelezen had ben ik gaan zoeken naar een leuk combo setje.

Ik kwam hier op uit:

Een canon eos 300d + ef-s 18-55 + 90-300 usm voor € 1258,00 incl. BTW bij http://www.kamera-express...GITAAL&categorie=4&merk=6

Ik heb voor dit setje gekozen omdat ik graaf de standaard (ef-s 18-55) lens wil hebben plus eentje met een redelijke zoom 90-300 usm.

Alleen nog een vraagje over de 90-300 usm lens. Ik wil hem voornamenlijk gaan gebruiken om sport/vliegtuig foto's mee te maken. Denken jullie dat deze lens daarvoor geschikt zal zijn.

(wat ik uit de vorige threats haal lijkt me het van wel, maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even. Blijft veel geld namenlijk. )

Alvast bedankt !

Grtz, spidere2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 13:19:
Even een compliment voor dit leuke en informatieve forum. _/-\o_

Ik ben dus ook van plan om een 300d te gaan kopen.
Nadat ik deze threat compleet gelezen had ben ik gaan zoeken naar een leuk combo setje.

Ik kwam hier op uit:

Een canon eos 300d + ef-s 18-55 + 90-300 usm voor € 1258,00 incl. BTW bij http://www.kamera-express...GITAAL&categorie=4&merk=6

Ik heb voor dit setje gekozen omdat ik graaf de standaard (ef-s 18-55) lens wil hebben plus eentje met een redelijke zoom 90-300 usm.

Alleen nog een vraagje over de 90-300 usm lens. Ik wil hem voornamenlijk gaan gebruiken om sport/vliegtuig foto's mee te maken. Denken jullie dat deze lens daarvoor geschikt zal zijn.

(wat ik uit de vorige threats haal lijkt me het van wel, maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even. Blijft veel geld namenlijk. )

Alvast bedankt !

Grtz, spidere2004
Kan je hem beter bij Foto Konijnenburg kopen denk ik. Is een erg goede winkel met goede service en lekker lage prijzen:

• Canon EOS 300D Kit €969.00
• Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM €199.00
------------------------------------------- +
Totaal €1168,-

Zelf wilde ik eigenlijk dit gaan kopen:

• Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM €209.00
Totaal €1178,-

Ik weet eigenlijk niet het kwaliteitsverschil tussen de 75-300 en de 90-300 maar ik neem aan dat ze qua kwaliteit aardig in elkaars buurt zitten aangezien ze nagenoeg even duur zijn. Echter de 75-300 heeft toch een net wat breder bereik wat ik wel lekker vind anders zit er zo'n groot gat tussen van 55-90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Ik heb zelf zo'n 90-300 usm, maar ik denk niet dat ik em een tweede keer zou kopen. Bij mij hebben foto's gemaakt >200mm nogal last van CA (misschien doe ik zelf wel iets fout, maar ik zou niet weten wat).
Verwacht trouwens ook niet dat het een stille lens is (wat ik zelf wel had vewacht gezien de toevoeging USM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
Ik wil ook nog even terug komen op de accu. Om marktplaats bied een kerel noname accu's aan voor €29,- per twee, terwijl 1 originele €85,- kost. Moet ik bang zijn dat m'n camera er kapot van kan gaan (zoals bij nokia eens is gebeurd)? Of is dit maar onzin en moet ik het gewoon doen? het is een erg groot prijsverschil en als ze van mindere kwaliteit zijn vind ik dat geen probleem.....als ze m'n camera maar niet vernielen.

iemand ervaringen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 30 mei 2004 @ 13:47:
[...]

Kan je hem beter bij Foto Konijnenburg kopen denk ik. Is een erg goede winkel met goede service en lekker lage prijzen:

• Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM €199.00
Totaal €1168,-

Zelf wilde ik eigenlijk dit gaan kopen:

• Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM €209.00
Totaal €1178,-

Ik weet eigenlijk niet het kwaliteitsverschil tussen de 75-300 en de 90-300 maar ik neem aan dat ze qua kwaliteit aardig in elkaars buurt zitten aangezien ze nagenoeg even duur zijn. Echter de 75-300 heeft toch een net wat breder bereik wat ik wel lekker vind anders zit er zo'n groot gat tussen van 55-90...
Bedankt voor de tip, en ja het setje van jou lijkt me id ook net iets beter.
Ik zal eens gaan informeren wat de levertijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:48:
[...]

Bedankt voor de tip, en ja het setje van jou lijkt me id ook net iets beter.
Ik zal eens gaan informeren wat de levertijden zijn.
Bij konijnenberg leveren ze de artikkelen die jij wilt gewoon uit voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Erw schreef op 29 mei 2004 @ 19:43:
[...]

Ow sorry :p
Ik gebruik nu 4 noname batterijen... en die werken perfect.
Ze zijn 1250 mA, en da's 50 minder dan de standaard Canon batterij... dacht ik of misschien wel meer.. geen idee wat de Canon batterij heeft eigenlijk :p
Ik heb namelijk een GP batterij bij m'n cam gekregen :Y)
Maargoed, geen kwaliteitverschil eigenlijk ;) ze zijn het geld iig waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
de canon b511 heeft 1100mAh dus dan zijn ze beter :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag:

ik ga toevallig binnenkort naar USA en wil daar de rebel kopen. Ik lees wel dat er geen verschil zit tussen de rebel en de 300d (alleen de naam), maar als ik op verschillende sites kijk kost de 300d toch ruim 100 euro meer als de amerikaanse importmodellen. Waar ligt dit aan??

Heeft iemand toevallig de rebel in de USA gekocht en weet hoe het met de garantie zit? Biedt Canon worldwide garantie?

Bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 21:03:
Een vraag:

ik ga toevallig binnenkort naar USA en wil daar de rebel kopen. Ik lees wel dat er geen verschil zit tussen de rebel en de 300d (alleen de naam), maar als ik op verschillende sites kijk kost de 300d toch ruim 100 euro meer als de amerikaanse importmodellen. Waar ligt dit aan??

Heeft iemand toevallig de rebel in de USA gekocht en weet hoe het met de garantie zit? Biedt Canon worldwide garantie?

Canon bied europese garantie. Als je een camera aanbied voor reparatie zullen zij hem op jou kosten naar de states, en je bent hem lang kwijt. Wat betrefd de camera zelf zijn ze identiek (alleen het labeltje verschilt).

Bedenk dus goed of het prijsverschil het risico lopen waard is.

Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een NL versie.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 21:03:
Een vraag:

Bij konijnenberg hebben ze ook de amerikaanse versie. Alleen dan krijg je van konijnenberg garantie! Dacht dat zij dan gewoon het geld betalen en hem naar Canon opsturen, dus ze gaan er niet zelf aan prutsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk geen verschil in accu's. Laad tijd hetzelfde, levensduur hetzelfde.

Het enige wat ik gemerkt heb is als je je camera een paar weken niet gebruikt en je beide accu's laat liggen dat de goedkope ietsje leger is dan de canon.

Gewoon kopen, val je echt geen bult van!
Erw schreef op 29 mei 2004 @ 19:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
Ik heb maar een GP batterij besteld dan heb ik toch zeker nog wat kwaliteit, ongeveer €40,- overal op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik zit ook te kijken voor een EOS 300D met de kitlens en aanvullend de Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM lens. Is dit een pakketje waar ik voorlopig mee vooruit kan? Ga ik de 20 mm missen tussen de kitlens (18-55) en de 75-300? Waar uit zich dit in?

Heeft het een voordeel om alles te kopen bij een echte fotografiezaak tov een internetwinkel? Of zijn deze gewoon te duur en kan ik beter op internet de goedkoopste zoeken?

Een tijdje terug werden er in dit topic de namen Corné en Crown genoemd. Heeft iemand daar een link van, de oude links werken niet meer.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
coelho schreef op 31 mei 2004 @ 18:08:
Ik zit ook te kijken voor een EOS 300D met de kitlens en aanvullend de Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM lens. Is dit een pakketje waar ik voorlopig mee vooruit kan? Ga ik de 20 mm missen tussen de kitlens (18-55) en de 75-300? Waar uit zich dit in?

Heeft het een voordeel om alles te kopen bij een echte fotografiezaak tov een internetwinkel? Of zijn deze gewoon te duur en kan ik beter op internet de goedkoopste zoeken?

Een tijdje terug werden er in dit topic de namen Corné en Crown genoemd. Heeft iemand daar een link van, de oude links werken niet meer.
Ik heb zelf dezelfde combinatie die jij in gedachte hebt. die 20 mm mis je echt niet... Dit is maar een klein verschil. Ik zelf heb de spullen gekocht bij Konijnenberg, omdat ze niet duur zijn en goede service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
ygma!l schreef op 31 mei 2004 @ 19:18:
[...]

Ik heb zelf dezelfde combinatie die jij in gedachte hebt. die 20 mm mis je echt niet... Dit is maar een klein verschil. Ik zelf heb de spullen gekocht bij Konijnenberg, omdat ze niet duur zijn en goede service bieden.
Iemand heeft dat ooit wel eens heel mooi voorgerekend voor me. Die 20 mm scheelt ongeveer 1 stap zetten. In de meeste gevallen geen onoverkomelijke hindernis zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe hacked Firmware (WasiaWare!)

And you thought Wasia was done!

New in this release:
- ISO 3200
- Mirror Lock up

Changes:
- 'Left' button selects the autofocus mode:
PA-1 - ONEShot
PA-2 - AIservo (dosn't work right now)
PA-3 - AIfocusAF

- FEC is moved to JUMP button
- 'Right' button has no function assigned
- the default button in delete prompt was changed from 'Cancel' to 'OK'. So, be aware.
Now if you want to delete an image, press DEL button and then SET one. To Cancel press any other key."

You can download this latest version from http://www.cat.orc.ru/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik ga volgende week denk ik m'n 300D halen. En op 13 Juli ga ik naar Maleisie op vakantie. Dus ik dacht misschien kan ik in Maleisie wel goedkoop cf-kaartjes kopen!
Dus ik wilde even vragen of iemand misschien weet of in Maleisie de cf-kaartjes goedkoop zijn. En mocht je het heel precies weten, ik kom ook in Kuala Lumpur dus als je daar een winkel zou weten ;) (btw kom ook in Singapore, en nog wel wat kleinere steden maar denk niet dat iemand daar iets van weet ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die richting op gaat neem dan een kopietje van je aankoopbewijs van je camera mee, kan wat gezeur voorkomen mocht je aangehouden worden op de terugweg. verder weet ik niets van de prijzen af, zoek eens op Google maar een goede truc is (mocht je dure kaarten aanschaffen) foto's uit NL even naar de nieuwe CF kopieren, is vrij overtuigend met de douane. Maar meestal is er niets aan de hand, totdat je een keer uit de rij wordt geplukt.... Net zoals m'n ouders toen ze uit Amerika terugkwamen :( Ze hadden niets nieuws bij maar wat een gezeik hadden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Je hoeft geen bonnetjes te hebben, je bent onschuldig tot anders bewezen, oke je hebt veel gezeik, maar we leven nog wel in een Nederlandse rechtsstaat!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:50:
Als je die richting op gaat neem dan een kopietje van je aankoopbewijs van je camera mee, kan wat gezeur voorkomen mocht je aangehouden worden op de terugweg. verder weet ik niets van de prijzen af, zoek eens op Google maar een goede truc is (mocht je dure kaarten aanschaffen) foto's uit NL even naar de nieuwe CF kopieren, is vrij overtuigend met de douane. Maar meestal is er niets aan de hand, totdat je een keer uit de rij wordt geplukt.... Net zoals m'n ouders toen ze uit Amerika terugkwamen :( Ze hadden niets nieuws bij maar wat een gezeik hadden ze.
Euhmm ja, zoeken op 'Compact flash Maleisie' ofzo :/ 8)7
Is beetje lastig zoeken denk ik met google, vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb hier die nieuwe firmware al geflashed, alles werkt nog perfect maar ben twee dingen tegengekomen:

De 3 opties bij de linkerbutton geven bij mij wel degelijk 3 verschillende resultaten. Ook optie 2 lijkt hier dus te werken. :)
PA1= Eenmalige focus, geen AIfocus meer.
PA2= Direct constante focus,
PA3= AIfocus, Eenmalige focus, overgang naar constante focus bij flinke beweging.

Na het flashen van deze firmware kan ik hier de taal niet meer wijzigen, Camera hangt, maar vind dit geen groot probleem.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.cornevaniperen.nl/

Kijk voor Crown op www.marktplaats.nl waar ze diverse aanbiedingen hebben staan, je kan ook een mailtje sturen naar hpr@crown-group.demon.nl voor een prijsopgave.
coelho schreef op 31 mei 2004 @ 18:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Overigens zit ik ook hard na te denken over de aanschaf van een 300D...
Maar is nog steeds veel geld, jammer genoeg.

Trouwens de CF prijzen in Kuala Lumpur is ongeveer gelijk aan die van NL (klasgenoot loopt daar ergens stage)...
Dus voor het geld hoef je het niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:30

breinonline

Are you afraid to be known?

RobertJ schreef op 02 juni 2004 @ 20:51:
Je hoeft geen bonnetjes te hebben, je bent onschuldig tot anders bewezen, oke je hebt veel gezeik, maar we leven nog wel in een Nederlandse rechtsstaat!
Maar als je je onschuld aan de douane kan laten zien door middel van een kopie bon, is het in ieder geval wel erg snel afgehandeld.

Om op de firmware terug te komen: heeft iemand de nieuwste versie van WasiaWare al geprobeerd? Op de FP is een leuke discussie op gang gekomen over het al dan niet garantie hebben, maar er staat niemand bij die het zelf al heeft uitgevoerd (al dan niet gelukt ;))

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

breinonline schreef op 03 juni 2004 @ 07:56:
Om op de firmware terug te komen: heeft iemand de nieuwste versie van WasiaWare al geprobeerd? Op de FP is een leuke discussie op gang gekomen over het al dan niet garantie hebben, maar er staat niemand bij die het zelf al heeft uitgevoerd (al dan niet gelukt ;))
3 reacties boven je :X

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware is top, alleen AIServo werkt niet maar dat staat ook duidelijk in de readme. Ik heb ook dezelfde bug met de taal verandering maar who cares!

M-Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belichtingsproblemen met Canon 300D

Ik heb m'n 300D sinds oktober en heb er al een hoop foto's mee geschoten.
Over het algemeen ben ik er tevreden over, maar regelmatig loop ik tegen
twee lastige belichtingsproblemen aan waarvoor ik geen verklaring of
oplossing heb.
Doug Kerr's overzicht (aanrader trouwens!) heb ik gelezen, de Canon
workshops doorgeworsteld en zo'n beetje alles wat ik erover kon vinden
gelezen, maar het probleem blijft. Ik heb meerdere Canon camera's gehad,
zowel analoge als compacte digitale. Ik ben dus niet een complete beginner.
Blijft nog steeds m'n digitale uitdaging: ik fotografeer over het algemeen
zwart/witte honden.
Voordat ik Canon begin te beschuldigen van het leveren van een defecte
camera wil ik eerst weten of iemand van jullie nog briljante ideeen heeft.

Voorbeelden (thumbnails) met links naar de EXIF data en links naar de originele
(rechtstreeks uit de camera) foto's zijn te vinden op
http://www.xs4all.nl/~dcbjht/300D/ . De originele foto's zijn behoorlijk
groot. Download ze alleen als je ze nodig hebt, want de maandelijkse
datalimiet is niet onbeperkt ;-)

Probleem 1 (foto 1A en 1B)

Het is voor mij niet mogelijk om center-weighted metering te gebruiken met
zwart/witte honden. Als het midden op een wit deel van de hond valt (1A) is
de foto onderbelicht; valt het midden op een zwart deel (1B) dan is de foto
overbelicht. Iemand met een slimme oplossing? (behalve: "gebruik geen
center-weighted metering" (en dus geen Manual mode) of "koop een andere
kleur hond")

Probleem 2 (foto 2A/B en 3A/B)

Alle vier de foto's zijn genomen met Program AE modus, the kit lens en
evaluative metering. Foto 2B is vier seconden na foto 2A genomen (constant
licht, geen plotselinge wolk voor de zon ofzo) en geschoten met dezelfde
brandpuntsafstand. Foto's 3A en 3B zijn een maand later genomen, een seconde
na elkaar met dezelfde instellingen. Heeft iemand een verklaring voor het
feit dat steeds een van beide foto's extreem overbelicht is? Of beter: weet
iemand hoe ik dit kan vermijden? Dit zijn slechts twee voorbeelden van een
probleem dat zeer frequent optreedt en dat ik niet verwachtte van evaluative
metering.

Bedankt!
Miriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Wat je kunt doen is op een bepaalde gedeelte van de hond meteren en al naar gelang daarvan belichtingscompensatie instellen. Als je op het witte metert wil de camera onderbelichten, als je op het zwarte metert wil de camera overbelichten, dus dan kan je -1 á -2 EV instellen.

Wat ik bij 1 niet snap is dat je ze op manual hebt geschoten met precies dezelfde instellingen maar dat het er toch anders uitziet, net alsof de belichting ineens is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik zag vandaag in de pricewatch de 300D kit voor €923,- staan, dus ik meteen naar die winkel toe en heb ze even een mailtje gestuurt mbt de garantie enzo:
Goedendag,

De Canon Eos300D/Rebel is een Amerikaans model. Dit wil echter niet zeggen dat er qua specificaties van de camera verschil zit tussen een Europees model en een Amerikaans model. Alle modellen ondersteunen gewoon de Nederlandse taal en van ons krijgt u er een Nederlandse handleiding bij. De camera is voorzien van een jaar fabrieksgarantie. Wanneer u de camera via onze winkel aanschaft, krijgt u een service-aanvraag formulier mee die u kunt invullen wanneer er problemen met de camera ontstaan. Deze kunt u dan bij ons terugbrengen. Wij zorgen ervoor dat deze dan bij Canon Nederland terechtkomt en uiteindelijk ook weer bij u.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd bellen of e-mailen.
Klinkt goed en dat voor €923,- denk dat ik hem daar maar ga halen :)

Btw BizzyBee misschien is in RAW mode schieten een oplossing? Dan kan je de witbalans lekker op je pc doen en kijken welke het beste is.

[ Voor 7% gewijzigd door McFlipp op 03-06-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Bij http://www.japancamera.nl/ kan je ook de zwarte 300D kopen trouwens, 1099 euro.
McFlipp schreef op 03 juni 2004 @ 14:38:

Btw BizzyBee misschien is in RAW mode schieten een oplossing? Dan kan je de witbalans lekker op je pc doen en kijken welke het beste is.
wat heeft witbalans met belichting te maken :?

[ Voor 64% gewijzigd door Azrael op 03-06-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Azrael schreef op 03 juni 2004 @ 14:40:
Bij http://www.japancamera.nl/ kan je ook de zwarte 300D kopen trouwens, 1099 euro.

[...]

wat heeft witbalans met belichting te maken :?
Oh doh, ja beetje verkeerd gelezen... Maar kan je in RAW niet ook nog de belichting aanpassen? (of werkt autolevels in PS niet gewoon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:30

breinonline

Are you afraid to be known?

justmental schreef op 03 juni 2004 @ 07:58:
[...]

3 reacties boven je :X
:X Ik ging blijkbaar zo op in het douaneverhaal dat ik er gewoon overheen gelezen heb....

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 03 juni 2004 @ 14:43:
[...]

Oh doh, ja beetje verkeerd gelezen... Maar kan je in RAW niet ook nog de belichting aanpassen? (of werkt autolevels in PS niet gewoon?)
Je kan in PS je exposure aanpassen ja, maar het is beter om dit te doen voordat jeje foto schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met (zwaar) overbelichte foto's is dat je alle detail kwijt bent. In PS kun je er dan ook niks meer mee. Onderbelicht is minder erg, zolang het detail er nog is kun je dat best redelijk oplichten.

Azrael: het probleem met foto 1A/B is flash.... De Av en Tv blijven hetzelfde, maar in de camera zit iets "intelligents" (?) wat de intensiteit van de flits aanpast. En dat is weer afhankelijk van de lichtmeting, in Manual mode op het midden van de foto. Dus als hij iets donkers meet in het midden geeft hij extra veel flits, bij iets wits een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:12:
Nieuwe hacked Firmware (WasiaWare!)

And you thought Wasia was done!

New in this release:
- ISO 3200
- Mirror Lock up

Changes:
- 'Left' button selects the autofocus mode:
PA-1 - ONEShot
PA-2 - AIservo (dosn't work right now)
PA-3 - AIfocusAF

- FEC is moved to JUMP button
- 'Right' button has no function assigned
- the default button in delete prompt was changed from 'Cancel' to 'OK'. So, be aware.
Now if you want to delete an image, press DEL button and then SET one. To Cancel press any other key."

You can download this latest version from http://www.cat.orc.ru/.
Deze versie ga ik dit weekend maar eens proberen, op de mirror lock-up functie zat ik nog te wachten, nu alleen de 2nd curtain flash synchronisatie en ik hoef niet meer op zoek naar een 10D ...

mbt de taalinstellings problemen, ik heb ergens gelezen dat je dan de taal moet instellen voordat je deze hack installeerd. Van de vorige versie werd ook een multilanguage gefixte versie uitgebreacht, nu wellicht weer.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
@Bizzybee
Ik heb eens ergens gelezen dat je voor zulk soort problemen beter RAW kan schieten en dan die RAW 2 keer anders converteren naar JPG, eentje met wat meer belichting en eentje met wat minder. Deze 2 afbeeldingen kan je dan in een fotobewerkprogramma "blenden" zodat je de lichte hond op de juist belichte achtergrond zet.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, misschien kan je via google wat vinden over blenden en photoshop enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
BizzyBee

Kijk eens hier, bijna onderaan deze review wordt een soortgelijk probleem geschetst. Dit is nog geen oplossing voor jou probleem maar je bent iig niet de enige!

Misschien is het dan toch een bugje in 300D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit Z, bedankt voor de link! Ik heb de schrijver van deze review een e-mail gestuurd met de vraag of hij de 300D nog steeds gebruikt en of hij de EXIF-files van die bewuste twee foto's nog heeft. Dit lijkt inderdaad verdacht veel op mijn overbelichtingsprobleem.

Mijn issue is dat dit niet zomaar een beetje overbelicht is, maar serieus overbelicht waardoor de foto's gewoon totaal weggegooid kunnen worden. En dat terwijl de compostie op de foto amper veranderd is. De hond draait haar kop een beetje, en dan zo'n verschil? Dan is er toch of iets raars met het evaluative algoritme van de 300D, of het is inderdaad een bug(je). Vraag is dan of dit in alle camera's zo is (onwaarschijnlijk, anders waren er al veer meer klachten geweest), of alleen bij een paar ongelukkigen. En omdat random gebeurt (ik schat dat ik zo'n 50 van dit soort extreme gevallen heb op de paar duizend foto's die ik heb gemaakt, naast een heleboel meer onverklaarbare minder extreme belichtingsfouten): hoe overtuig je Canon daarvan? Ik heb mijn vraag ook op een aantal andere fora geplaatst, maar daar is de overheersende reactie dat ik eerst maar eens moet leren fotograferen of dat ik permanent de lichtmeting van de 300D voor de gek moet houden door de EC op +2 te zetten, te locken op iets wits, en dan de foto moet maken. Sorry hoor, dat kan toch niet de bedoeling zijn van een >1000 euro spiegelreflex van een gerenommeerd merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik heel even lekker grof onder de gordel mikken (gelijk erbij zeggend dat ik niet naar je foto's heb gekeken en geen idee heb wat jouw kwaliteiten zijn als fotograaf):

tegenwoordig geven mensen zomaar 1000 euro uit aan een spiegelreflex camera zonder dat de meesten van hen een idee hebben wat de mogelijkheden zijn van een dergelijke camera. Wanneer zij de mogelijkheden van de camera niet kennen betekent dit dat zij ook niet weten hoe zij die functies moeten gebruiken en wat dit voor implicaties heeft op de uiteindelijke foto. Mijn stelling is dat niet de camera kut is wanneer die niet overweg kan met een situatie die moeilijk te belichten is, maar de fotograaf die niet weet dat een camera van >1000 euro die situatie niet goed kan belichten. 8)

Dit is natuurlijk heel zwart/ wit gesteld en ik vermoed dat je wel meer kennis hebt dan dat ik hierboven heb gesteld, maar ik denk dat je je toch even in algemene lichtmeting moet gaan verdiepen als de automaat het laat afweten. Ik neem aan dat je met vaste diafragma's werkt, hetzij vanwege de scherptediepte hetzij vanwege de kwaliteit van het objectief. Leer wat de effecten zijn op de sluitertijd in verschillende omstandigheden en stel je daarop in.

Nog beter is om te kijken naar de lichtmeting in een bepaalde ruimte en die gewoon vast te zetten, mits het licht niet veranderd. Waarom zou je het overlaten aan een automaat die het niet begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Ik denk dat het niets met de skillz van BizzyBee te maken heeft hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat het een fout is vande lichtmeting van de 300D. Ik zit zelf ook te denken om deze camera te kopen maar ik ben het met BizzyBee eens dat dit niet hoort bij een camera van 1000 euri.

Misschien toch maar eens met canon contact opnemen... Jij heb dit probleem gehad en die gast bij dcresource ook. Het is alleen jammer dat het niet te reproduceren is.

Ben trouwens wel benieuwd of je bericht krijgt van de gast van dcresource!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van Jeff van DCResource:
"I don't have the camera anymore -- it went back months ago. I don't have the original image (and thus EXIF data) for that blown-out image, sorry."
Helaas dus....

Met Canon heb ik geprobeerd via e-mail contact op te nemen.... Nergens een e-mail adres te vinden, je kunt alleen vragen telefonisch of via een invulformulier in het Self Service Center gebruiken. Ik heb het invulformulier gebruikt, en dan krijg je dus een automatisch gegenereerd antwoord waarbij je een hele lijst van algemene tips en tricks mbt belichting van de 300D krijgt. Ja, die had ik dus zelf ook al gelezen op de Canon website. Ze nemen niet eens de moeite om naar de foto's te kijken. En weer geen e-mail adres waar je op kunt antwoorden, je wordt weer doorverwezen naar het invulformuliertje of het telefoonnummer...

Mig29: ik fotografeer al jaren met een analoge Canon EOS 50E, ik heb wat digitale ervaring opgedaan met twee Canon compacts (A20 en Ixus 330) voordat ik deze 300D kocht. Met geen van deze krijg ik dit soort rare effecten. Het gaat mij er niet om dat een aantal foto's zwaar overbelicht zijn, dat kan inderdaad te maken hebben met mijn skills. Het gaat erom dat ik twee foto's met vrijwel dezelfde compositie, vanaf dezelfde positie, zonder veranderende lichtsomstandigheden, met dezelfde instellingen (Program AE, zelfde brandpuntsafstand) en met minder dan 1 seconde ertussen maak, en dat 1 van die 2 zwaaaaar overbelicht is. Ik zoek de fout altijd eerst bij mezelf, maar dan wil ik wel kunnen verklaren wat ik fout heb gedaan, zodat ik daar van leer en die fout de volgende keer kan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:00:
Nu ga ik heel even lekker grof onder de gordel mikken (gelijk erbij zeggend dat ik niet naar je foto's heb gekeken en geen idee heb wat jouw kwaliteiten zijn als fotograaf):
Ik zou wel even kijken naar die voorbeeldplaatjes; het is één klikje en dan heb je een snel overzicht van 6 thumbnails, die eigenlijk voor zich spreken.
Mijn stelling is dat niet de camera kut is wanneer die niet overweg kan met een situatie die moeilijk te belichten is, maar de fotograaf die niet weet dat een camera van >1000 euro die situatie niet goed kan belichten. 8)
Ach, als je wat meer camera's in je handen hebt gehad ga je op een gegeven moment een verwachting ontwikkelen (die consumenten trouwens ook tegenwoordig mogen hebben).
Als ik naar de foto's van m'n oude Oly C-2020Z kijk (die toentertijd ook omgerekend EUR 1000 kostte), dan heb ik dit soort belichtingsrampen ('k fotografeer toevallig ook voornamelijk zwart/witte honden) alleen gezien als ik de spotmetering aan had staan (zelfde knop als macro 8)7 ) en een zwart deel in het midden van het beeld lag.
Eigenlijk verwacht ik dat in de afgelopen 4-5 jaar de camera's beter zijn geworden in plaats van slechter.

Op http://www.camera.canon.c...raphy/art/art14/index.htm is een uitleg van de Evaluative Metering van de Canon EOS camera's te lezen. Na 6 pagina's ophemelen van de techniek volgen op pagina 7 soortgelijke foute belichtingen. Uit de tekst daar moet ik opmaken dat evaluative metering gebruik maakt van de (bij de 300D) 35 zones (die van grootte en vorm wisselen) en aan de zone waarin het gebruikte autofocuspunt ligt (en als er meerdere punten gebruikt zijn wordt een onbekende keuze uit die punten gemaakt :? ) meer gewicht toekennen. Een soort van autofocuspunt-weighted metering dus.

Bij het fotograferen van statische objecten is dit leuk, maar voor wat actievere composities met veel contrasterende gebieden een behoorlijk rampzalig scenario. Je hebt immers geen tijd om een focusarea te kiezen en spot focus is bij de 300D weer gekoppeld met spot metering. Daarbij wil je eigenlijk dat gewicht van het gekozen focuspunt niet groter hebben dan de rest. Voor sommige situaties is dat een leuke oplossing, maar als dit je hoofdonderwerp is werkt het averechts.
Nog beter is om te kijken naar de lichtmeting in een bepaalde ruimte en die gewoon vast te zetten, mits het licht niet veranderd. Waarom zou je het overlaten aan een automaat die het niet begrijpt?
Ja, dat moest ik doen in de tijd van m'n Praktica L :*) Liep je met een losse lichtmeter rond om de range een beetje in te schatten en gokte je de juiste belichting maar afhankelijk van wolken, richting, hoeveelheid lucht in beeld, etc.
Weer een kwestie van verwachting: BizzyBee vertelt al een Canon analoge SLR en twee Canon compact camera's versleten te hebben die blijkbaar wel gewoon hun werk deden. Dan mag je van de volgende generatie ook wel iets verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging mij om de opmerking dat een dure camera alles goed zou moeten doen! Ik begrijp dat bij eenzelfde compositie je dit gevoel krijgt, echter dit zou ook goed moeten gaan bij een camera van een paar tientjes.

Probeer het eens met een van te voren ingestelde belichting. Krijg je dan ook rare verschillen? (ik weet dat je vertelde dat het moeilijk te reproduceren is, maar het lijkt me dat je er wel achter wilt komen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:12:
[...]

Ik zou wel even kijken naar die voorbeeldplaatjes; het is één klikje en dan heb je een snel overzicht van 6 thumbnails, die eigenlijk voor zich spreken.
Zal ik doen als ik tijd heb.
Ach, als je wat meer camera's in je handen hebt gehad ga je op een gegeven moment een verwachting ontwikkelen (die consumenten trouwens ook tegenwoordig mogen hebben).
No offense maar ik denk dat ik in mijn leven meer camera's heb vastgehad dan menig Gotter inclusief jij. Maar goed daar gaat het niet om....
....

Bij het fotograferen van statische objecten is dit leuk, maar voor wat actievere composities met veel contrasterende gebieden een behoorlijk rampzalig scenario. Je hebt immers geen tijd om een focusarea te kiezen en spot focus is bij de 300D weer gekoppeld met spot metering. Daarbij wil je eigenlijk dat gewicht van het gekozen focuspunt niet groter hebben dan de rest. Voor sommige situaties is dat een leuke oplossing, maar als dit je hoofdonderwerp is werkt het averechts.
Inderdaad, mee eens. Aan de andere kant werkt een lichtmeting nog steeds op basis van het principe van de grijsdekking, dus hoeveel zone's je ook kiest, als je compositie zwart is zal je foto overbelicht zijn; is ie wit dan is je foto onderbelicht!
Ja, dat moest ik doen in de tijd van m'n Praktica L :*) Liep je met een losse lichtmeter rond om de range een beetje in te schatten en gokte je de juiste belichting maar afhankelijk van wolken, richting, hoeveelheid lucht in beeld, etc.
Weer een kwestie van verwachting: BizzyBee vertelt al een Canon analoge SLR en twee Canon compact camera's versleten te hebben die blijkbaar wel gewoon hun werk deden. Dan mag je van de volgende generatie ook wel iets verwachten.
Wat ik bedoel is, doe een spotmeting met je camera (is ook een lichtmeter) op iets wat ook 18 procent grijs is (groen of blauw oid) en zet je belichting vast. Dan moet je belichting in principe goed zijn. Waar het nu op lijkt is dat de belichtingsmeter over zijn nek gaat. Op die manier voorkom je dat ten alle tijden. Is natuurlijk wel lastig als je objecten fotografeert in verschillende typen licht! (bijv schaduw/ zon)

Tot slot wil ik nog even opmerken dat mijn reactie met name was gericht tegen de opmerking dat een camera van 1000 euro maar alles goed moet doen, want het is het geval van een complexe belichting de taak van de fotograaf om de beperkingen van de camera te kennen en te weten hoe hij deze moet compenseren teneinde een goed resultaat te krijgen! Het was dus geen flame naar op de persoon! (ik hoop dat dat van jou ook niet zo bedoeld was....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:22:
No offense maar ik denk dat ik in mijn leven meer camera's heb vastgehad dan menig Gotter inclusief jij. Maar goed daar gaat het niet om....
Ik bedoelde slechts dat als het je eerste camera is, dat je wel verwachtingen kunt hebben, maar dat die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn en dus wel eens overspannen verwachtingen kunnen zijn. Als je meerdere camera's hebt gebruikt, dan bouw je uit de ervaringen daarmee een verwachting op wat toekomstige modellen zouden moeten kunnen.
Inderdaad, mee eens. Aan de andere kant werkt een lichtmeting nog steeds op basis van het principe van de grijsdekking, dus hoeveel zone's je ook kiest, als je compositie zwart is zal je foto overbelicht zijn; is ie wit dan is je foto onderbelicht!
En in dit geval is het zwartwit :)
Met een lichtmeting die vele zones beslaat hoop ik dat er uit die diverse zones een conclusie getrokken wordt over wat het donkerst is en wat het lichtst en dat daar de belichtingsinstellingen aan worden aangepast.
Het was dus geen flame naar op de persoon! (ik hoop dat dat van jou ook niet zo bedoeld was....)
'k Reageer op uitspraken, maar speel nooit op de persoon. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sauron-XP schreef op 11 mei 2004 @ 20:34:
Ik heb ook eindelijk mijn 300D :9 en tis zeker een lekkere camera.
Nu eerst nog even alle mogelijkheden onder de knie krijgen, maar dat is gewoon er mee "spelen" denk ik zo.

Ik ben van plan om 2 extra batterijen te bestellen in Duitsland via Gsm-welt.de. Daar zijn ze € 9,90 per stuk voor 1250 mAh. De verzendkosten zijn normaal € 4,50 + € 3,- voor buitenland, maar die eerste € 4,50 vervallen wanneer er voor meer dan € 49,99 besteld wordt. Dat zijn dus 6 batterijen. Nu dacht ik zo, misschien zijn er meer mensen die mee willen bestellen, dan kunnen we de verzendkosten delen.
Zijn er dus meer belangstellende?
Hij is fijn. Kom net terug van de mediamarkt. Die éne batterij die ik daar kocht was qua prijs bijna genoeg om de verzendkosten te omzeilen. Na ja.
Heb nog steeds interesse hoor. Ik wil er wel ééntje afnemen van je. En als het beter uitkomt ook wel twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 16:01
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:12:
[...]

Hij is fijn. Kom net terug van de mediamarkt. Die éne batterij die ik daar kocht was qua prijs bijna genoeg om de verzendkosten te omzeilen. Na ja.
Heb nog steeds interesse hoor. Ik wil er wel ééntje afnemen van je. En als het beter uitkomt ook wel twee.
Dat zou mooi zijn, dan hebben we nu 3 man die dat willen. Als we er totaal 6 kopen vervallen de 4,50 verzendkosten (alleen de 3,- voor verzending naar buitenland blijft).
Neem ff contact op via mail of msn op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/62440/AAAAE6/000000/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sauron-XP schreef op 05 juni 2004 @ 20:17:
[...]

Dat zou mooi zijn, dan hebben we nu 3 man die dat willen. Als we er totaal 6 kopen vervallen de 4,50 verzendkosten (alleen de 3,- voor verzending naar buitenland blijft).
Neem ff contact op via mail of msn op: [afbeelding]
Lijkt met goed...vertel me even hoe ik je kan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:44:
[...]

Lijkt met goed...vertel me even hoe ik je kan mailen.
8)7 :? :X :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

McFlipp schreef op 30 mei 2004 @ 13:47:
[...]

Er is weinig kwaiteitesverschil tussen de 70-300 en de 90-300. de 100-300 USM is wel een stuk beter evenals de 75-300 IS USM (deze laatste lijkt erg op de 75-300 USM maar is technisch/optisch compleet anders en beter ontworpen).

Ze zijn duurder dan de 75/90-300 lens maar zeker de meerprijs waard. Ultiem neem je natuurlijk de 70-200 f2.8 IS USM met een 1.4 extender ... of budget de 70-200f4.0 en een 1.4 extender, maar wel veel duurder dan de 70-300 natuurlijk. ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

mjl schreef op 07 juni 2004 @ 18:06:
[...]

Er is weinig kwaiteitesverschil tussen de 70-300 en de 90-300. de 100-300 USM is wel een stuk beter evenals de 75-300 IS USM (deze laatste lijkt erg op de 75-300 USM maar is tchnisch compleet anders en beter ontworpen).

Ze zijn duurder dan de 75/90-300 lens maar zeker de meerprijs waard. Ultiem neem je natuurlijk de 70-200 f2.8 IS USM met een 1.4 extender ... of budget de 70-200f4.0 en een 1.4 extender, maar wel veel duurder dan de 70-300 natuurlijk. ....
Ik heb alleen de body gekocht en er een 28-300 F3.5-5.6 Sigma Lens bij gekocht. Lens kost €249,- Dan heb je die standaard lens ook niet nodig. (Of je moet die 18-28 mm echt nodig hebben. Ik mis het niet in ieder geval)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Amphora schreef op 09 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Ik heb alleen de body gekocht en er een 28-300 F3.5-5.6 Sigma Lens bij gekocht. Lens kost €249,- Dan heb je die standaard lens ook niet nodig. (Of je moet die 18-28 mm echt nodig hebben. Ik mis het niet in ieder geval)
Mooie combo, de 18-55 ga je niet missen als je 'm niet hebt (gehad) ... 28 wordt natuurlijk wel 45 .. ik zou er niet mee kunnen leven ;) maarja een ieder heeft z'n eigen benodigdheden en wensen ..

Ik hoop wel dat je tevreden bent over de scherpte van 200-300 met die Sigma lens, ik heb gelezen en gezien dat daar nogal wat te wensen over blijft, maar het hangt er ook vannaf wat je er zelf mee wilt/verwacht.

Is het trouwens niet de Sigma AF 28-300/3,5-6,3 Asf. IF ?? 3.5-5.6 heeft alleen Canon geloof ik met dit bereik en is bijna 10x duurder dan de Sigma ...

Voor zover ik weet heeft een EOS minmaal 5.6 nodig om een goede AF te kunnen uitvoeren, dus ik vraag me af hoe dat bij deze lens zit met 6.3 op 300 mm ? - anyone ?? :?

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 10-06-2004 14:15 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet 5.6 maar 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Euh right :z

Alleen professionele bodies (EOS 1, 3) houden AF op f8, en dan alleen het centrale focuspunt.

Lenzen die op 6.3 uitkomen op tele worden op 10D, 300D etc. gezien als 5.6 waardoor je toch autofocus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Azrael schreef op 09 juni 2004 @ 12:14:
[...]

Euh right :z

Alleen professionele bodies (EOS 1, 3) houden AF op f8, en dan alleen het centrale focuspunt.
Precies .. en dan ook alleen de op EOS 1v gebaseerde camera's (qua EOS 1 ...) en dus de EOS 3.
Lenzen die op 6.3 uitkomen op tele worden op 10D, 300D etc. gezien als 5.6 waardoor je toch autofocus hebt.
Ah soort van plakband mod als bij de extenders (how to fool your EOS ....).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

mjl schreef op 09 juni 2004 @ 11:45:
[...]

Mooie combo, de 18-55 ga je niet missen als je 'm niet hebt (gehad) ... 28 wordt natuurlijk wel 45 .. ik zou er niet mee kunnen leven ;) maarja een ieder heeft z'n eigen benodigdheden enm wensen ..

Ik hoop wel dat je tevreden bent over de scherpte van 200-300 met die Sigma lens, ik heb gelezen en gezien dat daar nogal wat te wensen over blijft, maar het hangt er ook vannaf wat je er zelf mee wilt/verwacht.

Is het trouwens niet de Sigma AF 28-300/3,5-6,3 Asf. IF ?? 3.5-5.6 heeft alleen Canon geloof ik met dit bereik en is bijna 10x duurder dan de Sigma ...

Voor zover ik weet heeft een EOS minmaal 5.6 nodig om een goede AF te kunnen uitvoeren, dus ik vraag me af hoe dat bij deze lens zit met 6.3 op 300 mm ? - anyone ?? :?
Sorry 6.3 inderdaad (deze op precies te zijn: http://www.sigmaphoto.com/html/pages/28_300_macro.htm)

En scherpte in 200-300 is voornamelijk omdat je dan eigenlijk een statief moet hebben of hele vaste handen of hele korte sluitertijd. En aangezien je al op 6.3 zit (hoewel de viewfinder op max zoom gewoon 5.6 aangeeft)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.