Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2*

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zelf ook een keer zo'n test gedaan. Had ik beter niet kunnen doen, want gelukkig wordt ik er niet van. Ik heb ongeveer dezelfde gemaakt als op dpreview staat. Een schaalverdeling die op 45 graden t.o.v. van de camera staat en de afstand tussen de streepjes is Wortel(2), zodat de misfocus direct in millimeters afgelezen kan worden. Bij 0 mm zit een vlakje met een patroon dat loodrecht op de camera staat waarop scherp gesteld wordt (met 1 punt).

Wat belangrijk is, is dat je voor deze test een foto maakt met een zo klein mogelijke scherpte-diepte, zodat het werkelijk focuspunt het makkelijkst te maken is. Dus schiet op het grootste diafragma (bijv. 2.8) en zo dicht bij mogelijk (bijv. 0.5 meter).

Op de onderstaande foto's is een resultaat te zien. Geschoten op 50 mm, F2.8, 1/50 sec in RAW, alleen omgezet naar jpg en gecropped. De scherpte-diepte van deze foto is ~ 10 mm. Ik heb dus enige last van front-focus (ongeveer 9 mm).

Weet iemand welke mate van misfocus binnen de toleranties van Canon valt?

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanwichen.com/temp/CRW_1297.jpg

100% crop
Afbeeldingslocatie: http://www.vanwichen.com/temp/CRW_1297_crop.jpg

@Okyah
Bij F9 en F10 is de scherpte-diepte zo groot, dat je volgens mij niet kunt bepalen waar het daadwerkelijk scherpstelpunt ligt. Bovendien als je zo op de liniaal scherp stelt, hoe weet je waar het daadwerkelijke scherpstelpunt ligt, aangezien de sensor hiervoor groter is dan het vakje dat je door je camera ziet. Hoe weet je of de camera de bovenkant/midden/onderkant van de sensor heeft gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Oh, mkae. Dus ik zou zo'n dingetje moeten maken. Mjah, ik ging er een beetje vanuit dat hij echt met het midden scherpstelde :P Als ik dus dat AF-punt koos. Maar ik moet dus met de laagste dof schieten, mkae. Maar dan wordt het sowieso minder scherp, he. Nja, ik ga dat dan wel proberen. Maar kvind het wel vervelend dat het niet goed lijkt :/

Btw wel een werk zeg, dat ding maken :o Met streepjes met afstand wortel2 :X

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Weet iemand hoe je de binnenkant van je oculair schoonmaakt? In het toestel zitten bij de af puntjes een paar stofdeeltjes die niet met blazen weg willen en ze zijn heel duidelijk zichtbaar als ik door de zoeker kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
wrcveen schreef op 06 maart 2004 @ 15:57:
Weet iemand hoe je de binnenkant van je oculair schoonmaakt? In het toestel zitten bij de af puntjes een paar stofdeeltjes die niet met blazen weg willen en ze zijn heel duidelijk zichtbaar als ik door de zoeker kijk.
Zitten er niet gewoon stofdeeltjes op je spiegel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
wrcveen schreef op 06 maart 2004 @ 15:57:
Gewoon even bij de betere fotozaak schoon laten maken, als je het combineert met iets kopen in die zaak, of foto's laten afdrukken ofzo, en het is niet druk op dat moment, doen ze het misschien nog wel gratis voor je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Is het slim om een Microdrive tegebruiken met deze camera, of is dat gewoon telangzaam?

Antwoord gevonden:

http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6425
:9 :P :9

[ Voor 37% gewijzigd door Erw op 07-03-2004 13:49 . Reden: Antwoord gevonden ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f@stmem
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 18:22
Ik heb zelf een Microdrive in mijn EOS 300d. Werkt perfect.
Het enige nadeel wat ik heb, is dat wanneer ik de camera uit zet mijn microdrive steeds probeert op te spinnen?
Ik moet dan even de microdrive uit zijn CF slot halen en erweer terug instoppen.
Ik heb firmware 1.1.1. Zijn er meer mensen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

fastmem: ik gebruik ook een MD in mn 300D en heb ook 1.1.1, maar ik heb totaal geen last van het door jou beschreven probleem.
Ik vind juist dat de MD relatief weinig ronddraait om een foto weg te kunnen schrijven. Totaal geen klachten dus van mijn kant :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb dan wel een 10D, maar ook ik heb met mijn MickeyDrive geen problemen, behalve dat hij wat traag is. (10D met FirmWare V2-Floris, ja een aangepaste dus)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb ook een Microdrive en hij gaat hiet opspinnen als ik m uitzet hoor... Alleen als ik een foto maak :+

@Evert: je weet toch wel dat je geen professional camera hebt gekocht?
En dan nog, elke (jah echt _elke_ camera) heeft last van misfocussen.
Misschien moet je het nog een paar keer proberen (dat het dan wel beter wordt).
Het kan natuurlijk als bijkomst ook aan de lens liggen, het is een goeie kwaliteit lens, maar echt super kun je niet zeggen. Dan moet je een Sigma, Canon of een van de beter bekende merken nemen. De 50 F1.8 schijnt erg goed te zijn, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik ben me er van bewust dat het geen prof. camera en geen prof lens is (geplaatste shot was trouwens met een Sigma EX 28-70/2.8). En als ik de verhalen op dpreview mag geloven hoef ik nog niet echt te klagen. Het "probleem" doet zit namelijk alleen grote diafragma's voor. Als je namelijk richting de 5.6 gaat en de afstand tot het onderwerp vergroot wordt, is het onderwerp altijd scherp.

Wel ben ik er van overtuigd dat het aan de camera ligt, want ik heb vele shots met al mijn lenzen (4) en allemaal vertonen ze min of meer hetzelfde resultaat: een zeer kleine front-focus.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

De Sigma 28-70mm EX DF is geen DG lens en kan op sommige digitale EOS'n wat problemen veroorzaken. De 24-70mm EX DF DG (pffrt mond vol) is beter geschikt voor de digitale EOS lijn (DG serie) bijvoorbeeld.

Sigma is wat dat betreft een apart verhaal.. waar Tamron bijvoorbeeld netjes een Canon licentie gekocht heeft en dan ook volledig toegang heeft tot de EF mount specs, weigert Sigma een dergelijke licentie te kopen en heeft in z'n eigen labs gewoon de EF mount dmv re-engineering "uitelkaargepeuterd". :)

Overigens neem ik wat op dpreview.com gepost wordt (zeer zeker in de fora) met een enorme berg zout. De Sigma 28-70mm EX en de 24-70mm EX zijn voor hun geld echt prima lenzen waar ook werkelijk schitterende platen mee getrokken kunnen worden. Zo zou er een hele serie 10D's zijn met echte AF problemen. Nu waren er enkele super-early-production modellen met een afwijking maar het verhaal werd zo opgeblazen dat ineens iedereen op dpreview.com met linealen zat te klooien en ineens waren alle 10D's slecht. 8)7

Ik hecht zelf wat meer waarde aan de fora van fredmiranda.com - daar wordt doorgaans ook wat normaleren met elkaar om gegaan en heeft niet iedereen een mega-ik-ben-de-pro-en-jij-bent-niets-ego zoals op dpreview.com nog wel eens voorkomt. (In vergelijking: op dpreview.com worden Sigma en Tamron zelden nog wel eens enorm afgekraakt terwijl er op fredmiranda veel objectiever naar de kwaliteit en prijs/prestatie verhouden gekeken).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Het schijnt wel te kloppen dat een of andere lens (ik dacht de befaamde 50 1.8) frontfucusde.. iets meer dan dit. maar volgens mij hebben alle camera's dit.. ook compactjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik neem gebruikerservaringen ook altijd met een korreltje zout (ik erger me er daar nogal eens aan de instelling dat alleen Canon L lenzen goed genoeg zouden zijn) en inderdaad, wat op Fred Miranda staat is wat objectiever dan dpreview. Persoonlijk vind ik het jammer dat photodo geen recentere lens reviews heeft voor het vergelijken van lenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Evert op 15-03-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Evert schreef op 15 maart 2004 @ 23:06:
Ik neem gebruikerservaringen ook altijd met een korreltje zout (ik erger me er daar nogal eens aan de instelling dat alleen Canon L lenzen goed genoeg zouden zijn) en inderdaad, wat op Fred Miranda staat is wat objectiever dan dpreview. Persoonlijk vind ik het jammer dat photodo geen recentere lens reviews heeft voor het vergelijken van lenzen.
Canon L lenzen zijn wel goed maar niet zaligmakend :) Zo is de Sigma 70-200mm f/2.8 EX HSM ook een beest van een lens en ik moet zeggen, de Sigma 50-500mm is voor een "superzoom" ook helemaal niet verkeerd. Ik heb zelf alleen voor de Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM gekozen vanwege z'n AF snelheid, z'n interne-zoom en z'n weervaste omhuizing. Ik schiet alleen buiten en soms inderdaad in slecht weer...en het is de lens die ik het meest gebruik dus daar wilde ik wel een extra centje voor neer leggen :) Ga je hem naast de 70-200mm f/2.8 EX HSM leggen dan is de L wel ietsjes beter optisch gezien .. maar dat ietjes is echt enkel en alleen een verschil van.... een haartje of niet nog eens :) Dus optisch gezien is dat ook zeker een goede keus. (Had ik niet het geld gehad voor de L, dan had ik gewoon de Sigma genomen).

Tja, ik lees eigenlijk de fora van Dpreview.com niet meer - de toon staat mij meestal niet aan en er wordt meteen paniek voetbal gespeeld zodra er een onscherpe plaat getrokken is met een 10D of een L lens. Dat is op Fredmiranda toch wel anders. :X

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik vind FredMiranda ook wat prettiger dan DPR moet ik zeggen, maar ik kom ook nog wel eens op RobGalBraith en ook daar is het prettiger vertoeven dan op DPhoto of DPR vind ik eigenlijk...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 10:17

fcs

ik zit op het moment sterk te denken om naar de D versie over te springen..

Op het moment zit ik met een 300 eos (analoog) met een Tamron lenzen setje (20 - 80 mm en een 80 - 200 mm ).

Ik denk wel dat ik de huidige lenzen over kan nemen naar de D versie. Echter, wegens de "lichtgevoeligheids probleem" die ik waarschijnlijk zal gaan krijgen (ik ga vaak naar het noorden wandelen met rugzak, dus zit ik op plekken waar veel, tot zeer weinig licht is) zat ik te denken om een 20-80 mm lens er bij te nemen.

Dan wel eentje die zeer licht gevoelig is, en het liefst ook nog "weersvast" is (dus een stevige behuizing heeft voor stof/zand deeltjes ect).

Welke lens kan ik hierbij het beste kopen?

als het nodig is kan ik enkele foto's plaatsen die ik met deze setje gemaakt heb...

PS: budged zet ik er ff niet bij aangezien ik wil weten wat de mogelijkheden zijn...
daarna kan ik wel kijken wat er binnen mijn budged past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als het echt om weergevoeligheid gaat, dan zou een Canon EF 24-70mm f/2.8L USM zeer geschikt zijn. De L-serie van Canon zijn grotendeels (enige uitzonderingen daar gelaten) ontworpen om stof, regen en vuil zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Deze lenzen zijn ook meestal van bijzonder stevig materiaal gefabriceerd wat ze wel een stuk zwaarder maakt - maar ook bijzonder stevig.

Ze zijn alleen niet goedkopo... Deze 24-70L zou je dan wel 1280 euro kosten.

Anders kan je ook naar de Sigma EX serie kijken. De EX serie vormt de pro-sumer lijn van Sigma en dat zijn ook prima lenzen. Wellicht niet zo weer bestandig als de Canon L serie maar zeker stevige lenzen, die ook optisch prima presteren. Ik gebruik zelf de Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG waar ik zeer tevreden over ben... en vond 399 euro een prima prijsje voor deze lens. Daar ik meestal met een tele-zoom werk, en er een kleinere zoom "voor erbij wilde hebben", was ik niet van plan om 300% meer te betalen. :)

Naast de Sigma zou je ook kunnen kijken naar de Tamron 28-75mm f/2.8 Di. Deze lens schijnt ook erg goed te moeten zijn. Ik ga er vanuit dat de Tamron en Sigma optisch zeer dicht bijelkaar zullen liggen - ik heb zelf voor de Sigma gekozen omdat deze voor mij makkelijker te krijgen was (ik hou niet van bestellen en opsturen - ik koop alles bij een select aantal verkopers waar ik gewoon langs ga) en ik wilde toch die 4mm extra hebben i.v.m de 1.6x crop van mijn 10D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

@zAo; lees de reviews; daar staan zowat alle verschillen in.
@Oscar: Ikke ook besmet; heb G3, wil D10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

tazzman schreef op 16 maart 2004 @ 11:45:
Als het echt om weergevoeligheid gaat, dan zou een Canon EF 24-70mm f/2.8L USM zeer geschikt zijn. De L-serie van Canon zijn grotendeels (enige uitzonderingen daar gelaten) ontworpen om stof, regen en vuil zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Deze lenzen zijn ook meestal van bijzonder stevig materiaal gefabriceerd wat ze wel een stuk zwaarder maakt - maar ook bijzonder stevig.

[knip]

Tamron 28-75mm f/2.8 Di. Deze lens schijnt ook erg goed te moeten zijn. Ik ga er vanuit dat de Tamron en Sigma optisch zeer dicht bijelkaar zullen liggen - ik heb zelf voor de Sigma gekozen omdat deze voor mij makkelijker te krijgen was (ik hou niet van bestellen en opsturen - ik koop alles bij een select aantal verkopers waar ik gewoon langs ga) en ik wilde toch die 4mm extra hebben i.v.m de 1.6x crop van mijn 10D.
Het gaat mij voornamelijk om de lichtgevoeligheid (weet dat de ccd's in digitale cams minder zijn dan spiegel reflex...). Stof/zand gevoeligheid is mooi meegenomen... (een beetje voorzichtig omgaan met apparatuur zou ook handig zijn :P )

Die tamron spreekt me wel aan (voornamelijk omdat ik zelf al 2 setjes heb) moet wel thuis ff kijken welke exact ik heb. Cannon is leuk, maar niet echt noodzakelijk...

Prijs, tja, ik zie al dat lenzen duurder kunnen zijn dan de body himzelve...
Zal dus langs heel wat winkels moeten gaan om een goede te vinden (2de hands voor z'n lens is denk ik niet nodig... alleen als je over de 80 mm heen gaat...)
Zoals aangegeven, gaat het hiervoornamelijk om trektochten, gewicht besparing is voor mij een must (alhoewel foto apparatuur op mijn buik gedragen wordt, mag het niet te veel hinderen...)

Thx voor adviezen, zal ff google op die lenzen los laten... :*)

* fcs is verslaafd aan trektochten, die moeten op de gevoelige plaat, dus raakt fcs ook nog eens verslaafd aan fotografie... >:)

[ Voor 7% gewijzigd door fcs op 16-03-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

fcs schreef op 16 maart 2004 @ 11:58:
[...]

Het gaat mij voornamelijk om de lichtgevoeligheid (weet dat de ccd's in digitale cams minder zijn dan spiegel reflex...).
Daar ben ik het zeker niet mee eens - er zijn veel meer variabelen in het spel aan beide kanten (CCD vs CMOS, merk/type film in analoge body, gebruikte ISO instellingen, lenzen) om zo een stelling te lanceren. Het is niet zo dat je op een 10D ineens een lichtgevoeligere lens moet gaan gebruiken om dezelfde resultaten te krijgen als met een analoge body, met dezelfde lens en ISO waarden. En dan betrekken we nog niet eens de kwaliteit van de gebruikte film in de vergelijking. :)
Die tamron spreekt me wel aan (voornamelijk omdat ik zelf al 2 setjes heb) moet wel thuis ff kijken welke exact ik heb. Cannon is leuk, maar niet echt noodzakelijk...
Vlak zeker de Sigma EX lenzen niet uit. De Tamrons zijn optisch wel goed maar qua bouw toch minder stevig dan de Sigma EX serie. Wel schijnt het zo te zijn dat er tussen de Tamron lenzen zelf nogwel eens behoorlijk verschil in kwaliteit kan zitten - de productie kwaliteit is kennelijk niet altijd even constant. Koop deze lens dan ook in de winkel (als je je digitale body hebt) en hebben ze er meerderen, vraag dan of je er even 2 of 3 mag testen. Het zijn dure lenzen dus dat zal geen probleem moeten zijn ... er zijn ook zeker kwaliteitsschommelingen bij Sigma en Canon lenzen maar dit schijnt toch minder variabel te zijn dan bij de Tamrons.
Prijs, tja, ik zie al dat lenzen duurder kunnen zijn dan de body himzelfe...
Zal dus langs heel wat winkels moeten gaan om een goede te vinden (2de hands voor z'n lens is denk ik niet nodig... alleen als je over de 80 mm heen gaat...)
Het is heel normaal dat je body goedkoper is dan je lenzen! Steek alsjeblieft je geld liever in goed glas dan in een super body met mindere kwaliteit lenzen. Het zijn de lenzen die de foto maken - niet je body! De body, zeker bij analoge fotografie, is niets meer dan een tool om je lenzen mee te bedienen en als medium om het licht door de lens op te vangen. Ik zie veel mensen die veel geld uitgeven aan een dure body en dan gaan beknibbelen op het allerbelangrijkste.. de lenzen!

In mijn geval was mijn 10D dan wel duurder dan mijn lenzen maar dat komt omdat de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale reflex bodies gewoon erg duur zijn. Voor een betere verhouding moet je even kijken naar de analoge fotografie.. de 10D is gebaseerd op de EOS 30/33 en ELAN 7 en deze zijn echt goedkoper dan de 70-200mm f/2.8 L die ik gebruik. :) Voor het geld wat je neerlegt voor een 10D zou je ook gewoon een EOS 1V kunnen hopen - een van de allerbeste 35mm bodies naast de legendarische Nikon F5.

2e hands kan *zeker* interesant zijn omdat je dan voor minder/evenveel geld als een "consumer lens"een pro-sumer lens op de kop kan tikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

tazzman schreef op 16 maart 2004 @ 12:17:
[...]

knip

[...]

Mzzz...

Dan moet ik nog ff wat reviews gaan lezen over lichtgevoeligheid (wat ik begreep is dat lichtgevoeligheid niet te tippen is aan analoog (gebruik zelf iso 200 a 400 )
-

Vlak zeker de Sigma EX lenzen niet uit. De Tamrons zijn optisch wel goed maar qua bouw toch minder stevig dan de Sigma EX serie. Wel schijnt het zo te zijn dat er tussen de Tamron lenzen zelf nogwel eens behoorlijk verschil in kwaliteit kan zitten - de productie kwaliteit is kennelijk niet altijd even constant. Koop deze lens dan ook in de winkel (als je je digitale body hebt) en hebben ze er meerderen, vraag dan of je er even 2 of 3 mag testen. Het zijn dure lenzen dus dat zal geen probleem moeten zijn ... er zijn ook zeker kwaliteitsschommelingen bij Sigma en Canon lenzen maar dit schijnt toch minder variabel te zijn dan bij de Tamrons.

-*

ok. Sigma site krijgt ook een bezoeker er bij.... ff kijken wat ze bieden.
De bouw was me wel opgevallen (kon toendertijd kiezen voor soortgelijke setje maar dan van cannon). dus dat zal mee genomen worden.
[...]

Het is heel normaal dat je body goedkoper is dan je lenzen! Steek alsjeblieft je geld liever in goed glas dan in een super body met mindere kwaliteit lenzen. Het zijn de lenzen die de foto maken - niet je body! De body, zeker bij analoge fotografie, is niets meer dan een tool om je lenzen mee te bedienen en als medium om het licht door de lens op te vangen. Ik zie veel mensen die veel geld uitgeven aan een dure body en dan gaan beknibbelen op het allerbelangrijkste.. de lenzen!

In mijn geval was mijn 10D dan wel duurder dan mijn lenzen maar dat komt omdat de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale reflex bodies gewoon erg duur zijn. Voor een betere verhouding moet je even kijken naar de analoge fotografie.. de 10D is gebaseerd op de EOS 30/33 en ELAN 7 en deze zijn echt goedkoper dan de 70-200mm f/2.8 L die ik gebruik. :) Voor het geld wat je neerlegt voor een 10D zou je ook gewoon een EOS 1V kunnen hopen - een van de allerbeste 35mm bodies naast de legendarische Nikon F5.

2e hands kan *zeker* interesant zijn omdat je dan voor minder/evenveel geld als een "consumer lens"een pro-sumer lens op de kop kan tikken..
Ok. 1 ding ben ik nu wel uit: body gaat los gekocht worden en dan enige winkels afspeuren naar lenzen. Ik denk dat het voor mij ff het belangrijkste is om eerst een goede "normale" lens te kopen.

Zoom heb ik al, zoals ik uit deze posts begrijp, kan de Tamron zonder problemen op de 300D...

mmzz...

maar ff markplaats (oa) toevoegen aan mijn lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kijk zeker ook op DPZ: www.dutchphotozone.com
Canon en Sigma lenzen haal ik zelf uitsluitend bij Crown Group en Corne van Iperen (www.cornevaniperen.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

tazzman schreef op 16 maart 2004 @ 13:15:
Kijk zeker ook op DPZ: www.dutchphotozone.com
Canon en Sigma lenzen haal ik zelf uitsluitend bij Crown Group en Corne van Iperen (www.cornevaniperen.nl)
dutchphotozone kende ik...
cornevaniperen niet. zal ze allebei ff doornemen.
camara moet voor de zomer aangeschaft zijn, ruim de tijd dus :)

(vette spelfout eruit gehaald... :( )

[ Voor 5% gewijzigd door fcs op 16-03-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan bij mijn Canon rebel een "Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM" te gaan kopen, omdat dat een telefoto objectief is. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die over dit objectief beschikken. Ik zoek namelijk voorbeeld foto's gemaakt met dit (of een gelijkwaardige 75-300mm) objectief. En dan een foto op 75mm en een foto op 300mm.

Kan verder op internet zo snel geen voorbeeld foto's vinden namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:31:
Hallo,

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die over dit objectief beschikken. Ik zoek namelijk voorbeeld foto's gemaakt met dit (of een gelijkwaardige 75-300mm) objectief. En dan een foto op 75mm en een foto op 300mm.

Kan verder op internet zo snel geen voorbeeld foto's vinden namelijk :)
Kijk eens hier:

http://www.pbase.com/cameras

Even zoeken naar de Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM, onderaan onder de camera's staan de lenzen namelijk :) ("Camera database" is dan ook niet geheel gelukkig gekozen).

Daar vinden we een beetje weinig, maar 1 entry:

http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_70-300_45-56_do_is_usm

Dan maar even kijken of we wat reviews kunnen vinden, ik vind die van Fred Miranda altijd wel goed:

http://www.fredmiranda.co...oduct=16&sort=7&thecat=27

Daar vinden we als grote negatieve aspecten:

-Slow AF
-Soft

[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 16-03-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

** dubbelpost **

(hier heb ik wel een edit button? naja zeg :P )

[ Voor 90% gewijzigd door tazzman op 16-03-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Sorry voor de dubbelpost - ik wilde een spelvout verbeteren maar kan de EDIT knop niet meer vinden!!! (dacht hem te hebben maar dat was dus de quote.. DUH!!)

Waar is die gebleven? Of mogen posts niet meer gedit worden met de nieuwe react software?! 8)7 8)7

Blegh krijg er koppijn van - ik ga naar bed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

tazzman schreef op 16 maart 2004 @ 14:49:
Sorry voor de dubbelpost - ik wilde een spelvout verbeteren maar kan de EDIT knop niet meer vinden!!! (dacht hem te hebben maar dat was dus de quote.. DUH!!)

Waar is die gebleven? Of mogen posts niet meer gedit worden met de nieuwe react software?! 8)7 8)7

lol :)
Had 30 min geleden hetzelfde... Edit zit nog altijd op dezelfde plek... Misschien had ie toen net ff problemen??? :P

Maar goed, net Sigma catalegus van 2004 maar besteld (april komt ie uit ) die van 2003 moet ergens in een winkel te krijgen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 16 maart 2004 @ 14:49:

hehe, maakt nie uit, ga nu maar lekker slapen ;) U hebt mij goed geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn wat van mijn eerste foto's met mijn EOS 300D.

Ik ben een beginnend amateur fotograaf en hoor graag jullie commentaar.

Ik weet alleen niet hoe ik hier foto's moet up-loaden.

Daarom maar even de links:

http://home.wxs.nl/~veld3987/Foto/dupond0112.jpg
http://home.wxs.nl/~veld3987/Foto/kwt0036.jpg
http://home.wxs.nl/~veld3987/Foto/kwt0025.jpg

BTW de eerste en tweede foto is gemaakt met de bijbehorende EF-S lens. De laatste foto is gemaakt met een Canon 90-300 USM lens met een circulair polarisatie filter. De foto's zijn uit de hand gemaakt.

De rest van de gegevens zitten er bij.

Graag jullie commentaar dus. :*)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar, hm ja, uhhh komt ie:

@Foto 1: controlleer zelf even waar je hebt scherp gesteld. De kraan is namelijk niet scherp, maar de verbinding erachter wel. Het lijkt mij dat de kraan je onderwerp is, dus de foto is niet goed. Daarnaast vind ik het niet zo mooi om een onderwerp van bovenaf te fotograferen. Vanaf ooghoogte is vast mooier!

@Foto2: hij staat op zijn zijkant. Nou ga ik ervan uit dat het paard gewoon rechtop stond, dus draai die foto ff. Ik kreeg nou pijn in mijn nek. Wat ik gezien heb, was in principe goed. Mooi scherp gesteld op het oog, maar dat is alles waar ik naar heb gekeken.

@Foto3: jammer van die paal erachter. Daarnaast zit er te weinig scherptediepte in je opname want een deel van je onderwerp is onscherp. Vind ik in dit geval niet mooi. Wel een erg leuk spel met kleuren. Daarnaast vind ik ook de schaduw op de achtergrond erg leuk. Toch mis ik iets wat ik niet kan omschrijven. Zal wel iets van een x-factor zijn oid. B)

Hier vind je hoe je foto's moet invoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je commentaar...

Het paard staat nu overigens recht. :-)

De kraan is inderdaad niet echt scherp, dat is wel jammer. Maar het rode brandweerpaaltje is volgens mij scherp en ik vind de kleuren wel mooi samen. Hoe dan ook, bedankt voor je commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey mensen!

Eindelijk heb ik (mijn vader) hem dan ook (300D that is)! We hebben er even op moeten wachten, maar het wachten is beloond! Super dingetje! Alleen 1 probleem: de flitser, een Metz 54MZ-3, werkt niet via TTL? :? Canon vermeldt verder ook niet dat het wel zou kunnen, maar ik kan met niet voor stellen dat dat niet kan? :?

Nu flitst hij gewoon niet als hij op TTL staat. Is dit misschien met een firmware update verholpen, of is het gewoon een matige actie van Canon? :?

Volgens deze tabel moet het geval gewoon via E-TTL werken..... Zie ik een instelling over het hoofd?

[ Voor 17% gewijzigd door Plague op 22-03-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb dit topic al zowat helemaal door gespit, alleen ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ik ben ook van plan de 300D + lenskit aan te schaffen. Alleen bijna overal staan ze in bestelling, nu heb ik een adres gevonden die hebben wel de "Rebel" uitvoering (USA uitvoering?) op voorraad..
Is dit een verstandige keus om die toch aan te schaffen of kan ik beter wachten totdat de NL uitvoering weer ergens leverbaar wordt?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Br@m schreef op 28 maart 2004 @ 21:26:
Ik heb dit topic al zowat helemaal door gespit, alleen ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ik ben ook van plan de 300D + lenskit aan te schaffen. Alleen bijna overal staan ze in bestelling, nu heb ik een adres gevonden die hebben wel de "Rebel" uitvoering (USA uitvoering?) op voorraad..
Is dit een verstandige keus om die toch aan te schaffen of kan ik beter wachten totdat de NL uitvoering weer ergens leverbaar wordt?
In principe maakt het niet zoveel uit (denk ik), je moet alleen een nederlandse handleiding erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Erw schreef op 28 maart 2004 @ 21:38:
[...]

In principe maakt het niet zoveel uit (denk ik), je moet alleen een nederlandse handleiding erbij kopen.
De handleiding vind ik eigenlijk het minste probleem :) Het gaat mij meer om de hardware en garantie enzo..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Br@m schreef op 28 maart 2004 @ 21:40:
[...]

De handleiding vind ik eigenlijk het minste probleem :) Het gaat mij meer om de hardware en garantie enzo..
Hardware is hetzelfde, garantie , tja vraag in de winkel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evert schreef op 05 maart 2004 @ 17:30:
Ik heb zelf ook een keer zo'n test gedaan. Had ik beter niet kunnen doen, want gelukkig wordt ik er niet van. Ik heb ongeveer dezelfde gemaakt als op dpreview staat. Een schaalverdeling die op 45 graden t.o.v. van de camera staat en de afstand tussen de streepjes is Wortel(2), zodat de misfocus direct in millimeters afgelezen kan worden. Bij 0 mm zit een vlakje met een patroon dat loodrecht op de camera staat waarop scherp gesteld wordt (met 1 punt).

Heb je hier ooit nog iets mee gedaan of vond je 't 'wel goed zo'? Ik heb een soortgelijke afwijking op m'n 10D en vind het toch wel jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Plague schreef op 22 maart 2004 @ 22:49:
Hey mensen!

Eindelijk heb ik (mijn vader) hem dan ook (300D that is)! We hebben er even op moeten wachten, maar het wachten is beloond! Super dingetje! Alleen 1 probleem: de flitser, een Metz 54MZ-3, werkt niet via TTL? :? Canon vermeldt verder ook niet dat het wel zou kunnen, maar ik kan met niet voor stellen dat dat niet kan? :?

Nu flitst hij gewoon niet als hij op TTL staat. Is dit misschien met een firmware update verholpen, of is het gewoon een matige actie van Canon? :?

Volgens deze tabel moet het geval gewoon via E-TTL werken..... Zie ik een instelling over het hoofd?
Interessante vraag, ik heb dezelfde flitser (op een D30), en flitsen in TTL doet ie bij mij ook niet :P
Vind het op zich niet zo erg want ik flits toch altijd in A, maar wel handig om te weten waar dit door komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Plague: je moet even kijken op je flitser welke sca adapter je eronder hebt zitten en vervolgens even kijken op www.metz.de of deze adapter ook werkt met digitaal. Zo niet dan kun je terugvinden welke adapter je wel moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien twee mensen het probleem hebben (was nog niet gedurende mijn post), maar even opgezocht welke adapter nodig is onder de 54 MZ3 (mooie flitser, heb me zelf ook ;) ) en het blijkt de SCA 3102 M2 te zijn. Onder mijn flitser zit een niet M2 versie (kleinbeeldcamera) en het verschil bij mijn adapter (voor Minolta) is dat hij te gebruiken is bij digitaal in het geval ik een M2 adapter zou aanschaffen (dus ik heb nu SCA 3xxx, als ik digitaal zou willen dan moet ik een SCA 3xxx M2 aanschaffen)!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
@Qlone: Nee, ik heb hier niets meer mee gedaan, aangezien de mate van misfocus ongeveer 10 mm is. Dit levert alleen een probleem op bij close-up fotografie op F2.8 o.i.d. Bij normaal gebruik en hogere diafragmawaarden is het onderwerp altijd scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok, er was een fout in de instellingen op de flitser:

Je moet (natuurlijk wel met het goede voetje) de camera op "ttl" zetten via het "mode" knopje. Dan wachten tot hij niet meer knipperd. Dan druk je nogmaals op "mode" en draai je het wieltje naar boven of beneden. Dan zie je dat het veranderd in "ETTL". Dan moet je gewoon wachten tot ie niet meer knipperd. Dit kan overigens alleen als je op de camera de mode "Auto" of "P" hebt ingesteld. Misschien moet je voor je gaat proberen hem op ETTL te zetten, nog even scherp laten stellen en een lichtmeting laten doen. Zo laat je de camera even "syncen" met de flitser.

Geen dank mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ok cool, dat stond ws. ook in de (slechte) handleiding :P
In gewoon TTL doet ie t niet, dat klopt wel.
Het kan trouwens in elke mode hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 09:51:
[...]

offtopic:
Ik weet wat je bedoeld, maar ik ben het nog niet tegen gekomen... ;(

/me Oude camera slopen...? >:)
Is dit niet bruikbaar: SLUITERSCHAKELR13-508B-05 GN (Bij Conrad)
Of bij ALPS is zoiets wel te vinden (volgens mij dan, maar hey ik word niet gehinderd door kennis dus....)
http://www.alps-europe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 23:14
Oke...vraagje voor sportfotografie van roeien!

Is het beter om een lens te kopen met een f=2.8 en een zoom van max 200? Of een f=4.5 ofzo en dan een max zoom van 300....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bekende russische hacker Wasia heeft de FEC (Flash Exposure Compensation) unlocked. Nieuwe firmware is beschikbaar op:

http://demeter.x1.ru/soft/E3kr111_v2.FIR

Verschillen tussen E3kr111.fir en de nieuwe E3KR111_v2.FIR-firmware:
000CE6AB: 52 B7
000CE6AC: F2 48
00150EE1: 34 38
00181FF5: B9 D5

Behalve het unlocken van de Custom Functions menu vervangt deze hack de WhiteBalance- button door de nieuwe FEC functionaliteit.

Zorg er dus voor dat de WB-functie op auto staat voordat je deze upgrade installeert.

Dit is slechts een beta-release. Whasia is bezig met een full-release. Wat hier allemaal ' unlocked' wordt is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:13:
De bekende russische hacker Wasia heeft de FEC (Flash Exposure Compensation) unlocked.
...
Dit is slechts een beta-release. Whasia is bezig met een full-release. Wat hier allemaal ' unlocked' wordt is nog onbekend.
Hier ben ik (en waarschijnlijk ook anderen ;) ) heel blij mee, vooral icm m'n 420ex. Ik wacht nog wel even een final af, m'n witbalans wil ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Tele schreef op 02 april 2004 @ 22:35:
[...]
Ik wacht nog wel even een final af, m'n witbalans wil ik niet missen.
^^^with stupid :P

FEC heb ik al via mijn flitser, een AI servo handmatig selecteerbaar zou wel helemaal geweldig zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Alfisti op 02-04-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Who needs whitebalance, gewoon raw schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe hack van Wasia: http://demeter.x1.ru/soft/

Plaatst FEC functionaliteit onder de SET-button.

Taalinstelling moet wel op English staan voordat de firmware wordt geupgraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

*meldt met verse 300D*

Ik heb een vraagje, ik wil graag weten wat ik anders moet doen :P

De EF-24-85 f3.5-4.5 die ik bij mijn camera heb gekocht vind ik nogal donkere plaatjes geven. Ik heb op zich vergelijkingsmateriaal, namelijk een EF-50 f1.8 objectief, daar heb ik geen enkel probleem mee. Verder vergeleken met een Sigma AF18-50 f3.5-5.6
En met m'n eigen ogen :Y)

La 'problème' (zomaar wat testplaatjes om te kijken hoe de camera reageert, dus om 'm te leren kennen :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0428s.JPG
Standje P
EXIF:

Make - Canon
Model - Canon EOS DIGITAL REBEL
Orientation - Left bottom
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:04:06 18:10:20
YCbCrPositioning - Centered
ExifOffset - 260
CustomRendered - Normal process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
SceneCaptureType - Standard
ExposureTime - 1/160 seconds
FNumber - 8.00
ISOSpeedRatings - 200
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:04:06 18:10:20
DateTimeDigitized - 2004:04:06 18:10:20
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 3 (bits/pixel)
ShutterSpeedValue - 1/160 seconds
ApertureValue - F 8.00
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 3.50
MeteringMode - Multi-segment
Flash - Not fired
FocalLength - 24 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 2048
ExifImageHeight - 3072
FocalPlaneXResolution - 3442.02
FocalPlaneYResolution - 3443.95
FocalPlaneResolutionUnit - Inch
SensingMethod - One-chip color area sensor
FileSource - Other

Maker Note (Vendor): -
Macro mode - Off
Self timer - Off
Quality - Normal
Flash mode - Not fired
Sequence mode - Single or Timer
Focus mode - One-Shot
Image size - Large
Easy shooting mode - Full Auto
Digital zoom - None
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Normal
ISO Value - 200
Metering mode - Center weighted averaging
Focus type - Manual
AF point selected -
Exposure mode - Easy shooting
Focal length - 0 - 0 mm
Flash activity - Not fired
Sequence number - 0
White Balance - Auto

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0201s.JPG
Standje P :)

Make - Canon
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:04:04 17:32:01
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/200 seconds
FNumber - 9.00
ISOSpeedRatings - 100
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:04:04 17:32:01
DateTimeDigitized - 2004:04:04 17:32:01
ShutterSpeedValue - 1/200 seconds
ApertureValue - F 9.00
ExposureBiasValue - 0.00
Flash - Not fired
FocalLength - 24 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 3072
ExifImageHeight - 2048
InteroperabilityOffset - 2366
FocalPlaneXResolution - 3443.95
FocalPlaneYResolution - 3442.02
FileSource - DSC - Digital still camera
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto

Macro mode - Off
Self timer - Off
Quality - Fine
Flash mode - Not fired
Sequence mode - Continous
Focus mode - AI Focus
Image size - Large
Easy shooting mode - Manual
Digital zoom - None
Contrast - High , +1
Saturation - High , +1
Sharpness - High , +1
ISO Value - 100
Metering mode - Evaluative
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Program
Focal length - 24 - 85 mm
Sequence number - 0
White Balance - Auto
Image Type - IMG:EOS DIGITAL REBEL JPEG

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0320s.JPG
OK, deze is dus 1 stop overbelicht. Het gras is IMO al beter van kleur, maar de lucht blijft niks van over.
Make - Canon
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:04:05 18:23:30
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/200 seconds
FNumber - 4.50
ISOSpeedRatings - 200
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:04:05 18:23:30
DateTimeDigitized - 2004:04:05 18:23:30
ShutterSpeedValue - 1/200 seconds
ApertureValue - F 4.50
ExposureBiasValue - 1.00
Flash - Flash fired, compulsory flash mode
FocalLength - 24 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 3072
ExifImageHeight - 2048
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto

Macro mode - Off
Self timer - Off
Quality - Fine
Flash mode - On
Focus mode - MF
Image size - Large
Digital zoom - None
Contrast - High , +1
Saturation - High , +1
Sharpness - High , +1
ISO Value - 200
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Program
Sequence number - 0
White Balance - Auto

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0307s.JPG
Make - Canon
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:04:05 18:17:41
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/125 seconds
FNumber - 7.10
ISOSpeedRatings - 200
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:04:05 18:17:41
DateTimeDigitized - 2004:04:05 18:17:41
ShutterSpeedValue - 1/125 seconds
ApertureValue - F 7.10
ExposureBiasValue - 0.00
Flash - Not fired
FocalLength - 24 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 3072
ExifImageHeight - 2048
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto

Macro mode - Off
Self timer - Off
Quality - Fine
Flash mode - Not fired
Focus mode - AI Focus
Image size - Large
Digital zoom - None
Contrast - High , +1
Saturation - High , +1
Sharpness - High , +1
ISO Value - 200
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Program
Sequence number - 0
White Balance - Auto

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0291s.JPG
(dit is de Sigma, helaas niet helemaal mooi vergelijkbaar omdat de zon daar net ging schijnen)
Make - Canon
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:04:05 16:00:50
ExifOffset - 196
ExposureTime - 1/160 seconds
FNumber - 8.00
ISOSpeedRatings - 100
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:04:05 16:00:50
DateTimeDigitized - 2004:04:05 16:00:50
ShutterSpeedValue - 1/160 seconds
ApertureValue - F 8.00
ExposureBiasValue - 0.00
Flash - Not fired
FocalLength - 18 mm
UserComment -
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 3072
ExifImageHeight - 2048
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto

Macro mode - Off
Self timer - Off
Quality - Fine
Flash mode - Not fired
Focus mode - AI Focus
Image size - Large
Digital zoom - None
Contrast - High , +1
Saturation - High , +1
Sharpness - High , +1
ISO Value - 100
Focus type - Auto
AF point selected -
Exposure mode - Program
Focal length - 18 - 50 mm
Sequence number - 0
White Balance - Auto

Wat moet ik nou anders doen om een beetje helderheid erin te krijgen?
Als ik belichtingscorrectie toepas dan wordt bijvoorbeeld de lucht weer te overbelicht. In het plaatje met die trein is het dat zelfs al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Korakal schreef op 07 april 2004 @ 00:07:
*meldt met verse 300D*

Als ik belichtingscorrectie toepas dan wordt bijvoorbeeld de lucht weer te overbelicht. In het plaatje met die trein is het dat zelfs al een beetje.
Een goede vraag, want ik vraag me dat soms ook af :7
Belicht je de gewoon normaal dan is de lucht overbelicht, belicht je de lucht normaal dan is je omgeving onderbelicht :(

Nog een andere tip: Zet je diafragma op f/8 (minimaal), dan krijg je de beste qualiteit uit je lens. (Vrijwel) Alle lenzen geven blurry als je op wide open foto's maakt.

Dus als het kan moet je voor de f8 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Goeie lenzen niet :P

Maargoed, je 300D is niet een of ander wonderapparaat, te sterke contrasten kan een cam gewoon niet aan. Je hebt een bereik van zo'n 5 stops. Dus niet direct tegen de zon in fotograferen als je de voorgrond ook goed belicht wilt hebben.

Je contrast op high zetten helpt ook niet echt trouwens als je de highlights een beetje wilt beschermen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Azrael op 07-04-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Je hebt een bereik van 5 stops?
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Evert schreef op 05 maart 2004 @ 17:30:

Wat belangrijk is, is dat je voor deze test een foto maakt met een zo klein mogelijke scherpte-diepte, zodat het werkelijk focuspunt het makkelijkst te maken is. Dus schiet op het grootste diafragma (bijv. 2.8) en zo dicht bij mogelijk (bijv. 0.5 meter).

Op de onderstaande foto's is een resultaat te zien. Geschoten op 50 mm, F2.8, 1/50 sec in RAW, alleen omgezet naar jpg en gecropped. De scherpte-diepte van deze foto is ~ 10 mm. Ik heb dus enige last van front-focus (ongeveer 9 mm).

Overzicht:
[afbeelding]

100% crop
[afbeelding]

@Okyah
Bij F9 en F10 is de scherpte-diepte zo groot, dat je volgens mij niet kunt bepalen waar het daadwerkelijk scherpstelpunt ligt. Bovendien als je zo op de liniaal scherp stelt, hoe weet je waar het daadwerkelijke scherpstelpunt ligt, aangezien de sensor hiervoor groter is dan het vakje dat je door je camera ziet. Hoe weet je of de camera de bovenkant/midden/onderkant van de sensor heeft gebruikt?
check dit topic eens:
Canon 10D front focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 16:59

Ravhin

no <root>...

*meldt met verse 300D*

De EF-24-85 f3.5-4.5 die ik bij mijn camera heb gekocht vind ik nogal donkere plaatjes geven. Ik heb op zich vergelijkingsmateriaal, namelijk een EF-50 f1.8 objectief, daar heb ik geen enkel probleem mee. Verder vergeleken met een Sigma AF18-50 f3.5-5.6

Grote verschillen in het contrast kan je niet compenseren omdat omdat je maar een bepaalde bandbreedte daarin hebt. Geldt overingens ook met filmpjes. Als je als eerste wil experimenteren met de 300D raad ik je aan om eerst wat foto's te maken in basisfunctie's (portret, landschap etc.) en deze foto's in FileViewerUtility te bekijken. Dan krijg je alle info mee over sluitertijd, diafragma en ISO-getallen zodat je kan zien hoe de camera zelf verschillende problemen oplost. Ik heb het zelf op deze manier uitgeprobeerd en je komt toch sneller achter wat je 'fout' doet. Tevens zou ik je aanraden om van parameter 1 naar 2 te gaan zodat je foto's wat meer licht aan kunnen.

...probeer ook de andere kleurpalletten eens, want ook daarmee kan je een verbreding van je bereik voor elkaar boxen (vooral Adobe RGB)

* Ravhin heeft in 1 week tijd 500 foto's geschoten en is zeer tevreden met de 300D...

[ Voor 3% gewijzigd door Ravhin op 07-04-2004 10:05 ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*meldt met verse 300D*

La 'problème' (zomaar wat testplaatjes om te kijken hoe de camera reageert, dus om 'm te leren kennen :P)

Oscar: quote ff ingekort...

Euh, wat heel vaak voorkomt, is dat mensen het focus punt (AF punt) zelf instellen op alleen de middelste. inplaats van automatische waar de camera kijkt na de 7 foces punten

als jij dan een foto maakt met maar 1 focus punt, stelt de camera zich ook in op de hoeveelheid licht bij dat ene focus punt. is het daar erg licht, zal de camera de sluitersnelheid of diafragma veranderen en wordt de rest van je foto vrij donker. en omgekeerd, als het er donker is, zal de rest van de foto vrij licht worden.

probeer het maar uit, stel hem in op automatisch die 7 focus punten. Wel zelf ff goed uitkijken waar de camera op scherp steld.

[ Voor 87% gewijzigd door Oscar the Grouch op 07-04-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 16:59

Ravhin

no <root>...

Br@m schreef op 28 maart 2004 @ 21:26:
Ik heb Canon NL gebeld met deze vraag en de europese garantie geldt alleen op de 300D, niet op de Rebel. Dit is een andere organisatie en daar doen ze nix voor. Dus: stuk = terugsturen naar USA met alle narigheid van dien...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

tja, niet iedereen heeft had geld voor een EF 80-200 2.8L he :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ravhin schreef op 07 april 2004 @ 10:36:
[...]

Ik heb Canon NL gebeld met deze vraag en de europese garantie geldt alleen op de 300D, niet op de Rebel. Dit is een andere organisatie en daar doen ze nix voor. Dus: stuk = terugsturen naar USA met alle narigheid van dien...
Zelfs als je (bv) een duits model op de kop tikt, zonder europees garantiebewijs, heb je het probleem dat hij terug moet naar het land van herkomst.
Er zijn ook winkels in Nederland die zulke modellen verkopen. Even opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ammie, Azrael, Ravhin, rwheely; bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken wat ik met deze tips kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen kwam er een zwarte 300D :) (laten we hopen niet alleen in japan)

Afbeeldingslocatie: http://cweb.canon.jp/newsrelease/photo/2004-04/kissdb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cweb.canon.jp/newsrelease/photo/2004-04/kissdb-bk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cweb.canon.jp/newsrelease/photo/2004-04/kissdb-bg.jpg

(vertaalde) bron

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

dat hadden ze echt direct moeten doen, ik vind zwart echt veel mooier.
Het vormt dan ook 1 geheel met de grip, want bij mij lijkt de grip er nu maar een beetje onder te hangen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
*meldt met verse 300D*

Probeer het volgende eens, want eigenlijk heeft echt ELKE foto nabewerking nodig met Photoshop.
Ga naar (bij engelse versie) Image --> Ajustments --> Levels (CTRL+L)
en druk dan op auto. Probeer met dit tooltje een beetje te spelen.
Daarna ziet je foto er vaak veel beter uit, en komen de kleuren veel beter naar voren, je werkt trouwens ook wazen weg.

Ik raad dit tooltje iedere Photoshop Leek echt aan ;) Super makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ammie schreef op 07 april 2004 @ 10:46:
[...]

tja, niet iedereen heeft had geld voor een EF 80-200 2.8L he :( :P
Zo duur is die niet hoor ;)
Ik heb ook geen 300D trouwens, die is duurder dan mijn cam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 09:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(vertaalde) bron
van mij hadden ze hem best cheap-ass-grey mogen laten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 09:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(vertaalde) bron
ARG, dat menen ze niet!
Ik wil die zwarte ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
Donkere foto's bij gebruik Speedlite 420EX

Ik heb de EOS kit en een 420EX flitser. De bedoeling is dat de foto's hiermee beter belicht zijn, maar als ik de flitser gebruik zijn veel foto's zeer donker, zelfs donkerder dan zonder flits. Het lijkt erop dat de EOS overcorrigeerd oid. Hoe is dit op te lossen?

Voorts zie ik in de EXIF soms staan 'flash fired [on]' en soms 'flash fired [auto]'. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 18:13

xon

Vandaag op het circuit wat foto's geschoten met me nieuwe eos. Ik ben nog erg aan het experimenteren met settings etc. Sta daarom ook open voor jullie suggesties en of verbetertips.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xonmultimedia/circuit/circuit2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xonmultimedia/circuit/circuit3.jpg

Gemaakt met Tamron 70/300 lensju en sterk gecomprimeerd (640x480) om het acceptabel te houden op ut forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

xon schreef op 12 april 2004 @ 20:36:
Vandaag op het circuit wat foto's geschoten met me nieuwe eos. Ik ben nog erg aan het experimenteren met settings etc. Sta daarom ook open voor jullie suggesties en of verbetertips.

[afbeelding]
Meer van dit soort foto's is zowieso al een verbetering ;)
[afbeelding]

Gemaakt met Tamron 70/300 lensju en sterk gecomprimeerd (640x480) om het acceptabel te houden op ut forum.
Anyway, het lijkt erop dat je wat last hebt van inkomende zon, misschien een barn-door of filter gebruiken, zou al heel erg helpen. Daarnaast is je perspectief wel heel erg standaard, probeer een ander kijkpunt en zie dan 's hoe 't is, maar dat is meer iets voor de fotograaf ipv de camerasettings :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Damn! Zit al een tijdje te denken over de aanschaf van de 300D maar als die zwarte ook in NL geleverd gaat worden (Als ze uberhaupt de 300D nog in NL gaan verspreiden) ga ik hier zeker op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OrbitZ schreef op 13 april 2004 @ 12:33:(Als ze uberhaupt de 300D nog in NL gaan verspreiden)
Dat zal toch wel meevallen. Ze kunnen alleen de vraag nog niet aan. Ik hoop trouwens ook op een zwarte 300D lijkt me toch een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ben ik nou de enige die de zilveren 300D juist mooier vindt?

Die zwarte is zo saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zilveren is zo plastic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook.

Maarre uiteraard als het erop aankomt maakt de kleur weinig uit het gaat immers om de specificaties. Wie heeft er al ervaring (en dus bevindingen) met die gehackte firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Bij de laatste versie van de firmware heb ik me er ook aan gewaagd, en het bevalt tot nu toe goed. Ook heb ik deze versie van 07-04-04 gemirrord

Deze versie geeft de custom functies ook in het Nederlands weer, en je hebt geen knipperend rooie-oogjes icoontje meer zoals bij de vorige versies.

Hoe het custom menu er nu uitziet:

01 Set knopfunc bij fotograferen
-----0 Standaard (geen functie)
-----1 Verander kwaliteit
-----2 Verander FEC
-----3 Menu Display
-----4 Beeld herhalen
02 Ontspannen zonder CF kaart
-----0 Mogelijk zonder kaart
-----1 Niet mogelijk zonder kaart
03 Flits sync snelheid in AV mode
-----0 Automatisch
-----1 1/200sec. (vast)
04 Sluiter/AE vergrendelknop
-----0 AF/AE vergrendel
-----1 AE vergrendel/AF
-----2 AF/AF vergrendel, geen AE
-----3 AE/AF, geen AE
05 AF hulplicht/Flits
-----0 Meetlicht/Zenden
-----1 Geen meetlicht/Zenden
-----2 Extern meetlicht/Zenden
-----3 Meetlicht/Niet zenden
06 Belichtingsniveau verhoging
-----0 1/2 stop
-----1 1/3 stop
07 AF punt registratie
-----0 *
-----1 _
-----2 *
-----3 *
-----4 *****
-----5 *
-----6 *
-----7 ^
08 RAW+JPEG opnemen
-----0 RAW+Klein grof
-----1 RAW+Klein fijn
-----2 RAW+Medium grof
-----3 RAW+Medium fijn
-----4 RAW+Groot grof
-----5 RAW+Groot fijn
09 Reeksopnamen/auto uitzetten
-----0 0,-,+/Activeren
-----1 0,-,+/Deactiveren
-----2 -,0,+/Activeren
-----3 -,0,+/Deactiveren
10 Ingespiegeld display
-----0 Aan
-----1 Uit
11 Displaypositie menuknop
-----0 Vorige (boven in uitstand)
-----1 Vorige
-----2 Boven
12 Spiegel opklappen
-----0 Deactiveren
-----1 Activeren
13 Hulpknop functie
-----0 Normaal
-----1 Selecteer startpositie (SP)
-----2 Selecteer SP bij indrukken
-----3 AV+/- AF punt bij instelwiel
-----4 FE blokkering
14 Autom. reductie invulflits
-----0 Activeren
-----1 Deactiveren
15 Sluiter synchronisatie
-----0 1e gordijn sync.
-----1 2e gordijn sync.
16 Veiligheidsshift in Av of Tv
-----0 Deactiveren
-----1 Activeren
17 Lens AF stopfunctie knop
-----0 AF stop
-----1 AF start
-----2 AE vergrendeling bij meting
-----3 AF punt: M -> Auto/Auto -> ctr.
-----4 ONE SHOT <-> AI Servo
-----5 Beeldstabilisatie starten

Let wel op, zet de taal zoals je hem wilt hebben voordat je flasht, nadien veranderen gaat bij mij iig niet meer :!:

Verder is misschien de 10D handleiding makkelijk om de bijgekomen functies uit te leggen. (vanaf pagina 146)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:33

Neo

Maar kan je ook als je de gehackte firmware hebt gebruikt em weer terug flashen naar Canon firmware als je bijvoorbeeld terug moet voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
AMD user schreef op 13 april 2004 @ 15:15:
Maar kan je ook als je de gehackte firmware hebt gebruikt em weer terug flashen naar Canon firmware als je bijvoorbeeld terug moet voor garantie?
Dat is inderdaad geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Tele schreef op 13 april 2004 @ 16:32:
[...]

Dat is inderdaad geen probleem :)
Hoe doe je dat dan? Kan je de oude firmware ook downloaden naar je pc voordat je die tweakfirmware erop zet?

Tandem rulez.... IBM s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
dijkp schreef op 13 april 2004 @ 17:18:Hoe doe je dat dan? Kan je de oude firmware ook downloaden naar je pc voordat je die tweakfirmware erop zet?
Het flashen van de firmware wordt gedaan door de .fir file op een lege compactflash te zetten. Als je de camera dan aanzet vraagt deze of je van 1.1.1 naar 1.1.1 wilt flashen. Hetzelfde geldt voor de originele firmware, die hier verkrijgbaar is. :)

Zie ook de firmware update procedure van Canon.

[ Voor 10% gewijzigd door Tele op 13-04-2004 17:33 . Reden: update pdf erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 25-09 15:00
Korakal schreef op 13 april 2004 @ 13:39:
Ben ik nou de enige die de zilveren 300D juist mooier vindt?

Die zwarte is zo saai...
Ik vind de zilveren ook veel mooier!! die zwarte is zo fake, vooral omdat het nog steeds plastic is!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Tele schreef op 13 april 2004 @ 17:32:
[...]

Het flashen van de firmware wordt gedaan door de .fir file op een lege compactflash te zetten. Als je de camera dan aanzet vraagt deze of je van 1.1.1 naar 1.1.1 wilt flashen. Hetzelfde geldt voor de originele firmware, die hier verkrijgbaar is. :)

Zie ook de firmware update procedure van Canon.
Werkt! Bedankt!
Komt er misschien later nog een andere versie uit van die tweak?

Tandem rulez.... IBM s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

dijkp schreef op 13 april 2004 @ 19:36:
[...]

Werkt! Bedankt!
Komt er misschien later nog een andere versie uit van die tweak?
ja :) de maker is nog druk bezig om meerdere functie's te unlocken.
Volgens hem moeten er meer functie's mogelijk zijn dan bij de 10D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op 13 april 2004 @ 20:23:
[...]

ja :) de maker is nog druk bezig om meerdere functie's te unlocken.
Volgens hem moeten er meer functie's mogelijk zijn dan bij de 10D
Heeft de maker van die firmware ook een website? Of heb ik die over het hoofd gezien? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na uren forums en reviews te hebben gelezen heb ik mijn 300D ook in de bestelling... :D :D :D

Gewoon de standaard kit, want ik heb nog niet zo vaak gewerkt met SLR camera's.

Met de camera wil ik de meest uiteenlopende dingen fotograferen, dus ik denk dat ik later, als er weer wat geld beschikbaar is :+, een extra lens koop om de fotomogelijkheden te vergroten. Heeft iemand suggesties? Ik zat persoonlijk te denken aan die Sigma AF 55-200/4,0-5,6..omdat deze goed aansluit op de EF-S 18-55mm van Canon die in de kit zit en niet al te duur is, maar andere suggesties zijn welkom.

Ohja en heeft iemand ervaring met die extra grip / batterijghouder? Lijkt mij wel handig met verticale foto's maken en ook dat je geen extra batterij hebt rondslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mede-tweakers,

ik ga ook een 300d bestellen de standaard kit alleen heb ik een vraagje die luidt als volgt.

ik wil graag een goede telelens om vliegtuigen te spotten (ben er gek op). ik zag op airliners.net dat velen een sigma apo ofzo iets hebben nu heb ik zelf deze op het oog Canon Zoom Telephoto EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM Autofocus Lens .
weet iemand of dit een goede lens is of dat ik beter een andere kan kopen??

alvast heeeeeeeeel erg bedankt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 09:05:Heeft de maker van die firmware ook een website? Of heb ik die over het hoofd gezien? }:O
Dat is http://satinfo.narod.ru , hoe goed is je russisch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Even een side-remark: Jullie weten dat je in principe de garantie vaarwel zegt als je deze firmware gaat gebruiken?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
hallo mede-tweakers,

ik ga ook een 300d bestellen de standaard kit alleen heb ik een vraagje die luidt als volgt.

ik wil graag een goede telelens om vliegtuigen te spotten (ben er gek op). ik zag op airliners.net dat velen een sigma apo ofzo iets hebben nu heb ik zelf deze op het oog Canon Zoom Telephoto EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM Autofocus Lens .

Hier staan er een stel... Hij scoort niet bijzonder hoog iig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:32:
[...]

Hier staan er een stel... Hij scoort niet bijzonder hoog iig... :)
Nou wordt bij fredmiranda.com de lat over het algemeen wel wat hoger gelegd dan van de beginnende (hobby) fotograaf hier soms op tweakers ;)

Echter heb ik zelf de 75-300USM III van Canon en ik kan je zeggen dat dit een heel fijn lensje is. Ik heb ook de Sigma in handen gehad maar die is gewoon TRAAG vergeleken met deze Canon. Bovendien maakt die Sigma een HOOP lawaai :P Het verschil in beeld kwaliteit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op 21 april 2004 @ 20:46:
[...]

Dat is http://satinfo.narod.ru , hoe goed is je russisch? ;)
Moet een eitje zijn (8>

Er staat trouwens een knopje op de site naar de engelse variant :)

http://satinfo.narod.ru/en/index.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 21 april 2004 @ 21:07:
Even een side-remark: Jullie weten dat je in principe de garantie vaarwel zegt als je deze firmware gaat gebruiken?
Stel, je hebt een probleem met focussen dan kun je voordat je hem terugstuurt/brengt toch weer voorzien van de canonfirmware? Of wordt er iets van een log bijgehouden waarmee ze het kunnen zien?
het is natuurlijk erg lullig als ie niets meer doet, dan kun je de oude firmware er niet meer opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:25:
Ohja en heeft iemand ervaring met die extra grip / batterijghouder? Lijkt mij wel handig met verticale foto's maken en ook dat je geen extra batterij hebt rondslingeren.
Jah, dat heb ik :)
Wat had je graag willen weten erover?
Of ie zwaarder wordt? -> Jah
Of ie langer met zn batts. doet? -> Jah
Of ie stabieler in de hand ligt? -> Jah
Of je nu beter portet kan schieten? -> Jah
Of die advertentie op marktplaats van die vent in Alkmaar betrouwbaar is? -> Jah (daar komt die van mij ook vandaan)
Anders nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
hallo mede-tweakers,

deze lens heeft
geen ring-usm (trager scherpstellen)
geen full time manual focus (voor manual focus moet je het knopje omzetten op de lens)
een draaiend front-end (onhandig bij gebruik polarizer filter)
geen afstandschaal
en het belangrijkste, boven de 200 mm wordt hij soft

als ik jou was, ging ik op zoek naar een 100-300 usm van canon.
deze heeft ring-usm (supersnelle focus), full time manual, non-rotating front end, een afstandschaal en hij is nog scherper ook.
qua prijs scheelt het niet zo heel veel.
de 100-300 schijnt zelfs scherper te zijn dan de 75-300 IS lens van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over welke prijs praat je dan(ik bedoel die lens ),gewoon uit nieuwsgierigheid,misschien dat er in de zomer ook ééntje aankomt(300D),enfin ik hoop op de zwarte maar of ze hem hier gaan uitbrengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor jullie tips, ik ben opzoek gegaan en kwam deze 2 tegen welke is beter dan kies ik er een van deze twee.

Canon Zoom Telephoto EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM Autofocus Lens

http://www.bhphotovideo.c...ails&Q=&sku=12059&is=GREY

Sigma Zoom Telephoto 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II Autofocus Lens

http://www.bhphotovideo.c...ails&Q=&sku=163657&is=REG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgaande op de reviews op photozone scoort de canon een 'average' en de sigma een 'poor'. Nou zeggen die scores daar ook niet zo veel, maar 't is een indicatie... De sigma 100-300 EX scoort daarentegen wel weer erg goed, maar die zal wel buiten je budget liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Sigma 75-300mm APO is, voor het geld, geen onaardige lens. Tis niet super maar goed - wil je echt goed glas, dan betaal je daar ook veel meer voor. De Canon EF 75-300mm IS zou ik niemand aanraden - da's niet echt een geweldige lens.

De 100-300mm f/4 EX is ook erg goed maar wel duur - het is een lens uit Sigma's EX reeks, de "L-klasse" van Sigma om het zo maar te zeggen.

Overigens is wellicht de Sigma 135-400mm APO geen optie? Deze lens is niet heel duur, is optisch behoorlijk goed en is ook gebruikt nog wel te vinden. Heeft alleen geen HSM dus de AF is niet heel erg snel maar ik heb hem zelf jarenlang gebruikt.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.