Dat is geen juiste uitleg.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 00:40:
Wat jij zegt over wat Jezus zei over die twee belangrijkste dingen in leven dat heeft te maken met de 10 geboden!!!! Iemand vroeg Jezus wat hij moest doen omdat er zoveel regels en geboden waren en hij wilde het samen gevat hebben toen zei Jezus: Ten eerste plaats heb God lief en ten twee hebt uwe naaste lief zoals u uzelf lief hebt.
Dit is de essentie van het geloof. Jezus verwijst hier naar een uitspraak van de grote Joodse geleerde Hillel (50BC). "De rest zijn voetnoten" zei die er nog bij. Wat jullie fundamentalisten tot kern van je geloof gemaakt hebben is bijzaak, voetnoten.34 De Farizeeën hoorden dat Jezus de Sadduceeën tot
zwijgen had gebracht. Ze kwamen weer bij elkaar,
35 en een van hen, een wetgeleerde, probeerde hem
in de val te lokken met de vraag:
36 ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’
Jezus
37 antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel
uw hart en heel uw ziel, en met heel uw verstand.
38 Dat is het grootste en eerste gebod.
39 Het tweede gebod is even belangrijk als het eerste:
u moet uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Alles in de Wet en in de Profeten hangt af van
deze twee geboden.’
Ja wat Christus vraagt is te moeilijk voor jullie.Maar dit betekend niet dat we moeten verenigen met iedereen omdat we ze lief moeten hebben!!!
Ja een ander eren als jezelf, kunnen jullie niet opbrengen.Een SCHOON geweten!!!! En mensen vertrouw mij nu maar je krijgt geen schoon geweten als je yoga gaat doen. Je krijgt geen schoon geweten als je de islam in gaat. Je krijgt geen schoon geweten als je katholiek word. Je krijgt geen schoon geweten als je allemaal redenen gaat verzinnen waarom je geen God nodig hebt!!!
Jullie geloof bestaat eruit dat jullie andere mensen ervan willen overtuigen dat God even onverdraagzaam en kleinhartig is als jullie zelf. Als jij je naaste wilt eren als je zelf, zul ook zijn geloof moeten respecteren, of wil jij niet dat anderen jouw geloof respecteren?Iig Lasker en andere mensen er staat duidelijk wel iets over scheiding van andere mensen. In de oude testament staat al genoeg over scheiding. Het hele idee waarom Israel zich moesten scheiden/(dood maken) van andere volkeren was omdat als je je niet scheid dan ga je dingen over nemen van andere mensen met andere geloven. EN je raakt gewoon verder van God vandaan.
God zal het zeker kunnen waarderen. Houdt op jullie eigen onverdraagzaamheid op God te projecteren, want dat is precies wat je doet.En dat zie je ook met Israel wanneer ze niet scheden werd het alleen maar erger. En God strafte hun vaak genoeg. En nu worden de Joden ook al onderdrukt door de palesteinen en weet je waarom? Omdat ze niet in Jezus geloven en omdat ze nu ver van God zijn. En ze willen nu ook een tempel bouwen waarin ze weer offeringen gaan brengen.Totaal van God (Jezus) weg. En je ziet dit in openbaringen weer uitbreiden.
Natuurlijk staat de hemel voor mij open, ik ben immers een kind van God.In ieder geval Lasker jouwn hele lering is verkeerd. Hoe wil je nou meerdere wegen hebben terwijl er maar 1 weg is. Hoe kan je nou niet in Jezus geloven en in de hemel komen?? Jezus stierf voor onze zonden. Hoe wil jij in de hemel komen als je zonden niet zijn vergeven!!!!! Zoals ik al zei de hele bijbel draait om Jezus.
Als iemand vraagt: waarom worden er zoveel mensen vermoord? Dan antwoord je terecht: dat komt door de mensen. Maar als iemand vraagt waarom zijn de geschriften aangepast: dan is het antwoord: God. Zo herken je mensen de waarheid niet liefhebben: ze meten met twee maten en spreken met twee tongen.En ik zal je nog 1 ding vragen lasker?? Waarom is God niet in staat om de bijbel te houden zoals Hij het wilde hebben en hebben willen gehouden??? Wil je zeggen dat God niet in controlle is??
Nee, eerlijk, die twijfel ken ik niet. Waarom denk je dat ik daarover zou liegen?Je twijfelt over God lasker en je wilt het gewoon niet toe geven.
Allemaal prachtige woorden die moeten verhullen dat de kerken de geschriften hebben aangepast om een hun welgevallige versie van het geloof erdoor heen te pushen.Het is Gods wonder/mirakel dat Hij door mensen zijn woord in het boek heeft geschreven en het is door zijn 2de handse aktie dat het is geworden en is gevormd door mensen. Het is zijn voorziening dat het vertaald is en zolang goed gehouden is voor ons. Als je al twijfelt over zijn voorziening hoe meer zal je dan twijfelen over je ziel als je dood gaat. Als je al twijfelt over dat Hij geen boek kan houden en kan vormen door mensen hoe meer twijfel je dan dat Hij een mens kan redden van hell?
Lees liever het evangelie van Thomas, daar ontmoet je de ware Christus. Dit evangelie is pas in de vorige eeuw ontdekt, waardoor de kerk geen gelegenheid heeft gehad om er aan te knutselen. Jij wilt weten hoe God werkt? Zo werkt God. Hij ontmaskert leugens.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:46 ]