Jezus zegt: "Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek?"
vrij vertaald:
Als je me al niet gelooft wanneer ik over de wereldse dingen praat, hoe zul je me dan geloven als ik het over hemelse dingen heb?
Kijk, in mijn ogen, zijn er 6 catagorien:
- Goede christenen
- Slechte christenen
- Goede on-gelovigen
- Slechte on-gelovigen
- Goede onwetenden
- Slechte onwetenden
Goede christenen:
Die Jezus hebben aangenomen als redder en zijn wet goed proberen te volgen (heb je naasten lief als jezelf en heb God lief met heel je hart, ziel en verstand). Mensen die graag het evangelie vertellen.
Slechte christenen:
Die Jezus zeggen te hebben geaccepteerd en toch erg zondigen (terwijl ze weten dat het slecht is). Dit zijn dus schijn-christenen. Ze noemen zich christen, maar kennen Jezus niet. Mensen waarvan Jezus zegt: "Werkers der weteloosheid, ik heb jullie nooit gekend".
Goede on-gelovigen:
Mensen die van Jezus hebben gehoord maar het niet willen geloven/accepteren. Mensen die proberen goed en rechtvaardig te leven zodat ze na de dood naar de hemel gaan, of om wat voor reden dan ook. Mensen die het zelf proberen te doen en 100% voor hun eigen daden verantwoordelijkheid nemen
Slechte on-gelovigen:
Mensen die van Jezus hebben gehoord maar het niet willen geloven/accepteren. Mensen die niks om anderen geven en egoistisch zijn. Mensen die liegen, bedriegen en moorden omdat er toch niemand is die hun wat kan maken. Mensen die geloven dat er niks boeiends na de dood is en er op los leven en daarom ook niks willen weten van God
Goede onwetenden: mensen die nooit van Jezus hebben gehoord, maar wel zo rechtvaardig en goed mogelijk proberen te leven.
Slechte onwetenden: mensen die nooit van Jezus hebben gehoord en kwade dingen doen (moord, liegen, bedriegen, oplichten etc)
[b]Het oordelen[b/]
Goede christenen:
Worden niet geoordeeld. Ze hebben hun zonden (hoe klein ook) afgelegd (aan Jezus gegeven) en hebben zich bekeerd om voortaan goed te doen. Jesus heeft hun oordeel al gedragen, zij zullen in de hemel beloond worden omdat ze geen schatten op aarde proberen te verkrijgen.
Slechte christenen:
worden geoordeeld naar wat ze op aarde hebben gedaan
en zullen waarschijnlijk een zwaarder oordeel ontvagen omdat ze ondanks hun kennis en weten niet wilde volgen
Goede on-gelovigen:
Slechte on-gelovigen:
Goede onwetenden:
Slechte onwetenden:
Ik weet niet hoe God oordeeld en in hoe-verre hij vergeeft, maar ik weet wel dat hij rechtvaardig zal zijn. Alles, elk geheim dat je hebt zal aan het licht komen en over geoordeeld worden.
Want God zal de uiteindelijke rechter zijn die niks over het hoofd of door de vingers ziet. Misschien kun je op aarde wel de reachters omkopen of de politie ontwijken, maar ooit zal de waarheid boven tafel komen en zul je er op geoordeeld worden
Wil je de gok niet wagen om geoordeeld te worden, dan kun je Jesus accepteren in je leven en hem gaan volgen. Want Jesus houd veel van je, en ik ben net zo zondig als iedereen, maar gelukkig vergeeft Jesus mijn on-volmaaktheid. En elke belofte die ik met hem breek kan ik weer goed maken, want ik heb beloofd bepaalde dingen niet te doen, maar dan ga je je toch afvragen "mag het echt niet?" en dan doe je het toch. Maar dan word ik de volgende dag weer ziek of heb weer een wond die eerst genezen was, en dan beleid ik weer mijn zonden en geneest de wond weer.
Jesus laat je nooit in de steek en je kunt altijd tot hem komen, maar wil je het liever zelf proberen en 100% verantwoordelijkheid dragen voor elk woord en elk ding dat je hebt gedaan in je leven, dan mag dat ook natuurlijk.
Ik weet alleen niet hoe God oordeeld, en ga er maar vanuit dat hij zwaarder oordeeld dan jij over jezelf oordeeld. Hij zal over dingen oordelen die jij al jaren vergeten was.
Als jij Jesus hebt geaccepteerd, dan zul je je weer zonden gaan herrinneren van vroeger. zoals leugens/stelen enz. Dan kun je die zonden tegen Jesus vertellen en dat je er spijt van hebt en hij zal het je vergeven. Maar wat misschien nog een beter effect heeft voor jezelf is om het tegen het slachtoffer te vertellen en die om vergeving te vragen. En vergeving vragen is genoeg, dan zal het vergeven zijn, als die ander jou dan niet kan vergeven is het zijn probleem, maar vertel dat die persoon niet, maar kom er samen uit. Maar zorg er vanaf dit moment dan wel voor dat je nooit meer iemand om vergeving hoeft te vragen.
Wow wat een lap tekst, and I'm only starting

hehe, misschien wil iemand mij toevoegen aan msn om er over te praten of directere vragen te stellen als je dat wilt: bnkoning@hotmail.com
ik ben 20 jaar en kom uit omstreken Rotterdam incase dat boeiend is