Toon posts:

adsl probleem oplossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb erg veel last van het bekende upload probleem. Toch vind ik dat ik er vrij weinig over kan vinden op internet en tweakers. Ligt het dan aan mijn modem (alcatel speed touch home) of aan mijn provider (xs4all extra 2048/640)?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is http://www.tldp.org/HOWTO...nagement-HOWTO/index.html dit. Hiervoor moet ik wel een linux server installeren.
Wie heeft er ervaring met dit of een ander programma om het adsl upload probleem op te lossen? Als het eenmaal werkt kan ik eindelijk emule gewoon altijd aan laten staan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is "het upload probleem"? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 04 november 2003 @ 22:05:
Wat is "het upload probleem"? :?
Dat je niet tegelijkertijd kunt up- en downloaden. De link die ik gaf lijkt daar een oplossing voor te geven.

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Is dat niet een "duplex" probleem?

Correct me if i'm wrong

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 20:26

Korakal

Up up up!

Is het niet gewoon de eigenschap van het TCP/IP protocol waar jij op doelt? Downstream gebruikt simpelweg ook een stukje upstream om te kunnen communiceren met de bron; als je de upstream volstopt kan de downstream dus niet fungeren.
eMule kun je limiten met NetLimiter bijvoorbeeld, dan werkt het prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:14:
[...]

Dat je niet tegelijkertijd kunt up- en downloaden. De link die ik gaf lijkt daar een oplossing voor te geven.
Probeer eens een Emulemod met USS of SUC, dan kun je aangeven hoeveel hij maximaal mag uploaden zodat je lijn niet dichtslipt. Verder is Emule zich dan bewust van het overige netwerkverkeer en zal zijn eigen upload aanpassen zonder dat je downloadlimiet naar beneden gaat.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou je kan er niets over vinden? Het is anders erg vaak besproken hoor:
ADSL uploaden OF downloaden? ipv EN
Downloaden tijdens uploaden met ADSL baggertraag
Upload belast download teveel (chello)
[rml][ ADSL] download wordt minder tijdens upload?[/rml]
Downstream snelheid behouden bij gebruik upstream

en dat is maar een snelle greep. Je moet gewoon je upload niet 100% volgooien, maar limiteren zodat je nog 5Kbyte/sec overhoudt, dan gaat het goed.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 04 november 2003 @ 22:24:
Nou je kan er niets over vinden? Het is anders erg vaak besproken hoor:
ADSL uploaden OF downloaden? ipv EN
Downloaden tijdens uploaden met ADSL baggertraag
Upload belast download teveel (chello)
[rml][ ADSL] download wordt minder tijdens upload?[/rml]
Downstream snelheid behouden bij gebruik upstream

en dat is maar een snelle greep. Je moet gewoon je upload niet 100% volgooien, maar limiteren zodat je nog 5Kbyte/sec overhoudt, dan gaat het goed.
dat heb ik gelezen en het heeft me niet geholpen. Pas als ik emule op 10kb/s zet kom ik boven de 100kb download uit. Als ik met 15 kb/s upload haal ik nog niet eens de 40kb/s download.

Wel bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat er iemand is die het bovenstaande programma heeft gebruikt en zijn mening hier wil spuien.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb het even uitgetest,, ik heb nu een 1024/320 verbinding

Als ik een ftp server limiteer op 25kbyte/sec, heb ik pingtijden naar de DNS server van rond de 12ms, surfen gaat dan ook nog gewoon perfect en heel snel. Als ik een 100mb.bin ga downloaden, dan gaat dit nog maar met 50K/sec..

Ik weet niet in hoeverre dit een "probleem" is. Surfen gaat wel gewoon heel snel nog.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een probleem, zeker gezien het feit dat je emule juist aanzet om te downloaden. Meestal gaat dat net iets harder dan uploaden, dus dan blijft er erg weinig over. Het is natuurlijk wel te doen, maar waar het me vooral om gaat is mijn verbinding optimaal te benutten. Reacties van mensen die het gelukt is zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:13 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik denk dat je gewoon moet uitzoeken wat de beste upload/download combinatie is, want ja kan niets aan het tcp/ip preciepen verandere lijkt me.

zoals al werdt aangegeven kan je met netlimiter je upload/download beperken per programma werkt heel goed

[ Voor 28% gewijzigd door InfoTracer op 12-11-2003 00:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 00:12:
Dat is een probleem, zeker gezien het feit dat je emule juist aanzet om te downloaden. Meestal gaat dat net iets harder dan uploaden, dus dan blijft er erg weinig over.
Volgens mij moet je nog maar even kijken naar het Emule-topic in Software Algemeen. Verder kan ik je deze emule-mod:
http://emulepawcio.sourceforge.net wel aanraden

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit is _geen_ probleem maar gewoon het effect van TCP protocol. Wanneer upstream belast (of downstream) gebruik je ook de andere kant voor controle pakketten.

Zit 1 van de 2 vol dan wordt het trager doordat controle pakketen langer in de 'rij moeten staan'.

Logisch gevolg...

En met Adsl heb je er eerder last van .. A--> Asynchroom

Sdsl heb je het niet/minder doordat je up en down gelijk zijn.

Je kan misschien wat doen met 'trafficshapers' maar gewoon je upload niet vol zetten is gemakkelijker.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op 12 november 2003 @ 08:27:
Dit is _geen_ probleem maar gewoon het effect van TCP protocol. Wanneer upstream belast (of downstream) gebruik je ook de andere kant voor controle pakketten.

Zit 1 van de 2 vol dan wordt het trager doordat controle pakketen langer in de 'rij moeten staan'.
Als je nou even goed leest:
Ik heb een upload van 33Kbyte/sec, ik download met 110Kbyte/sec. Als ik upload met 25Kbyte/sec, is mijn verbinding nog steeds snel, maar de maximale downloadsnelheid is nog maar 50Kbyte/sec, terwijl er nog genoeg van die upload over is voor upstream pakketjes

Pagina: 1