Toon posts:

Downstream snelheid behouden bij gebruik upstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst gehoord dat het mogelijk is om bij ADSL op een of andere manier de instellingen zo te zetten dat je bij het gebruik van je upstream de maximale download snelheid behoudt.

Een voorbeeld: je upload een file naar een webserver, met de maximale snelheid van mijn ADSL basic abo van 13-14 kb/s. Als ik nu tegelijkertijd iets ga downloaden zal dit niet veel sneller gaan dan 15-20 kb/s terwijl je normaal gesproken zo'n 80 kb/s haalt.

Er schijnt ooit een artikel in een bekend computerblad te hebben gestaan hierover, het zou iets met die packetplanner te maken hebben of iets dergelijks.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. Er is namelijk altijd upload nodig om de download in stand te houden

Verwijderd

toppertje heeft gelijk, bij tcp/ip gebruik je tijdens downloaden ook een stukje uploadverkeer. Sommige andere protocollen doen dat niet, maar ja, daar heb je niks aan op het internet....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Dat is gewoon niet mogelijk nee, je hebt inderdaad altijd wat upload nodig om te kunnen downloaden. Zit je upload vol dan kan er minder snel dingen gestuurd worden die voor je download(snelheid) zorgt.

Tegelijk uploaden en met je maximum downloaden kan natuurlijk wel gewoon door bijvoorbeeld het uploaden van een bestand te maximaliseren, dus bijvoorbeeld de upload 8 kb/s te geven, zodat je download de resterende upload krijgt. Dat werkt misschien wel het beste :)

The devil is in the details.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:48:
Volgens mij kan dat niet. Er is namelijk altijd upload nodig om de download in stand te houden
Klopt, is de aansturende / controle stream. Verhouding bij adsl is ongeveer 1 op 8. Zonder up geen down.
Daarnaast heb je altijd ongeveer 1/10e van je stream aan overhead...dus je berekening klopt wel ongeveer

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 17:40

_nethack

We're all MAD here

Dus om je downloadsnelheid in stand te houden moet je ervoor zorgen dat het bij de download horende upstreamverkeer (over het algemeen ACK packets) voorrang krijgen boven ander upload verkeer. Je zult dus met iets van QoS moeten gaan werken, en dan kan het dus wél :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1