Quoten is geweldig... - boer Krelis
Hoort zo, is niets aan te doen.
Voor ieder pakketje dat jij download moet een bevestiging terug worden gestuurd dat je het hebt ontvangen, voordat het volgende pakketje naar je toe komt.
Als jij aan het uploaden bent moeten die ACK(nowledge) pakketjes dus wat langer wachten voordat ze kunnen worden vestuurd (komen gewoon in de wachtrij met de rest van de upload data)
Voor ieder pakketje dat jij download moet een bevestiging terug worden gestuurd dat je het hebt ontvangen, voordat het volgende pakketje naar je toe komt.
Als jij aan het uploaden bent moeten die ACK(nowledge) pakketjes dus wat langer wachten voordat ze kunnen worden vestuurd (komen gewoon in de wachtrij met de rest van de upload data)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
jep klopt is btw met chello ook zo hoor..
Niks half-duplex, maar het niet op tijd doorkomen van de ACK pakketjes. Oftewel, omdat de upload vol zit, kan de server waar jij van download niet op tijd zijn bevestiging binnen krijgen, dus wacht die met het volgende pakketjeOp maandag 13 mei 2002 11:32 schreef Harkelaar het volgende:
Het half-duplex verhaal idd
Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Je uploads begrenzen dus indien mogelijk...
Forget your fears...
...and want to know more...
Inderdaad.... probeer maar eens online te gamen tijdens het uploadenOp maandag 13 mei 2002 11:35 schreef Harkelaar het volgende:
en @home uiteraard
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Heb altijd gedacht dat dat aan half duplex lag....Op maandag 13 mei 2002 11:55 schreef qless het volgende:
[..]
Niks half-duplex, maar het niet op tijd doorkomen van de ACK pakketjes. Oftewel, omdat de upload vol zit, kan de server waar jij van download niet op tijd zijn bevestiging binnen krijgen, dus wacht die met het volgende pakketje
do or do not, there is no try
Nee, er is dus gewoon een file (spreek uit "fiele") voor de uitgang. Als je uploads net niet maxmimaal laat gaan heb je er (bijna) geen last van!Op maandag 13 mei 2002 11:58 schreef Harkelaar het volgende:
[..]
Heb altijd gedacht dat dat aan half duplex lag....
Wees consequent, maar niet altijd
Ja, want het kan idd wel tegelijk (full duplex),Op maandag 13 mei 2002 12:07 schreef Ook het volgende:
[..]
Nee, er is dus gewoon een file (spreek uit "fiele") voor de uitgang. Als je uploads net niet maxmimaal laat gaan heb je er (bijna) geen last van!
alleen is de uplink al bezet!
Verwijderd
Het heeft ermee te maken dat als je wat download, er ook een upload is.
dus jij ontvangt een pakketje (download), en je pc stuurt een kleine bevestiging, dat ie het pakketje heeft ontvangen, en er een volgend pakketje kan komen met data (upload) (grof gezegt).
Als jij dus de complete upload (of een groot gedeelte) in gebruik hebt, zal het "bevestigings pakketje" langzaam/laat verstuurd worden, waardoor dit vertraging oplevert in je download.
Mijn ervaring is met @home @15 KB upload, dat als ik de upload begrens op 5Kbytes/sec, ik nergens last van heb, met 10 valt m'n download in elkaar.
dus jij ontvangt een pakketje (download), en je pc stuurt een kleine bevestiging, dat ie het pakketje heeft ontvangen, en er een volgend pakketje kan komen met data (upload) (grof gezegt).
Als jij dus de complete upload (of een groot gedeelte) in gebruik hebt, zal het "bevestigings pakketje" langzaam/laat verstuurd worden, waardoor dit vertraging oplevert in je download.
Mijn ervaring is met @home @15 KB upload, dat als ik de upload begrens op 5Kbytes/sec, ik nergens last van heb, met 10 valt m'n download in elkaar.
Pagina: 1