WAUW he, geweldig! werkelijk een totaal andere kijk inderdaad! toppie man! keep up the good workBlackhole schreef op 18 november 2003 @ 16:38:
Zo mensen vanaf vandaag heb ik dus ook weer een andere kijk gekregen op het vliegen.
Heb namelijk thuis even mijn flightdeck aangepast
Vroeger
[afbeelding]
NU
[afbeelding]
Dus hopelijk is mijn rugpijn wat minder binnen kort dan kan ik weer eens mooie vluchten gaan maken .
Verwijderd
Gaaf man een andere kijk!Blackhole schreef op 18 november 2003 @ 16:38:
Zo mensen vanaf vandaag heb ik dus ook weer een andere kijk gekregen op het vliegen.
Vroeger
[afbeelding]
NU
[afbeelding]
Dus hopelijk is mijn rugpijn wat minder binnen kort dan kan ik weer eens mooie vluchten gaan maken .
Ik ga ook eens kijken hoe ik een andere kijk tot stand kan brengen met de monitor die ik nog steeds heb.
Verwijderd
Zeg Zwartgat, ik denk dat fs niet meer in je register staat.
Dus even opnieuw installeren of de register instellingen terug zetten
Dus even opnieuw installeren of de register instellingen terug zetten
Verwijderd
Ziet er gaaf uit!Blackhole schreef op 18 november 2003 @ 16:38:
Vroeger
[afbeelding]
NU
[afbeelding]
JA die komt er ook nog wel moet nog zo veel dingen veranderenVerwijderd schreef op 18 november 2003 @ 17:12:
[...]
Ziet er gaaf uit!Btw, is een andere bureaustoel geen optie voor minder rugklachten?
Oja het is ook het jaar van bezuinigingen voor mij he
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Lucky you, t jaar is bijna afgelopenBlackhole schreef op 18 november 2003 @ 17:21:
[...]
JA die komt er ook nog wel moet nog zo veel dingen veranderen
Oja het is ook het jaar van bezuinigingen voor mij he
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Erg he en nu begin de politiek zich er ook al mee te bemoeienND schreef op 18 november 2003 @ 17:33:
[...]
Lucky you, t jaar is bijna afgelopen(ik had een meer-jaren contract voor de bezuinigingen
)

Ach maar zo lang ik kan eten en drinken hoor je mij niet klagen ....
Maar ik weet dat volgend jaar een moeilijker jaar wordt met hel;d als dit jaar .
Maar acht daar komen we ook wel over heen.
Daarom ben ik nu ook al aan het vernieuwen .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
EPWA - ESSA.
Cessna'tje over ut hoofd gezien....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
aj aj aj ... k' Moest opeens ff denken aan Linate, was toch ook een SAS (MD8X dan) en een cessna?achappey schreef op 18 november 2003 @ 18:59:
EPWA - ESSA.
bult mooie piccas
Yep, maar volgens mij was dat het gevolg van een kapotte grondradar en dikke soep....Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:56:
[...]
aj aj aj ... k' Moest opeens ff denken aan Linate, was toch ook een SAS (MD8X dan) en een cessna?
[edit]
dus niet van rokende piloten...
[ Voor 9% gewijzigd door achappey op 18-11-2003 20:58 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Davhor nog bedankt voor je transavia die je hier in originele grootte voor mij poste 
hij is hier inmiddels binnen (laten afdrukken) in 40x30cm haarscherp op afgapapier (www.picoprint.nl)
en dat voor een paar eurotjes
weer iets voor aan de muur 
hij is hier inmiddels binnen (laten afdrukken) in 40x30cm haarscherp op afgapapier (www.picoprint.nl)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Sorry davhor
En bedankt voor de tip Jos
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
op die manier heb ik er ook al wat van airbus.com af laten drukken, daar staan ook foto's in zeer hoge resolutie
Een paar screenshots van mijn vlucht van Moskou naar Amsterdam. De eerste wintershots van het seizoen 

Aan de gate met naast ons een aantal Aeroflot widebodies

De pushbacktruck komt al aanrijden

Opeens wordt het zicht wel dramatisch slecht, dus we besluiten om nog een half uurtje te wachten

Op naar baan 25R met terminal 2 in de achtergrond

"KLM904 is fully ready for departure runway 25R"

"Takeoff power set" en daar gaan we

"Possitive rate, gear up"

Aangekomen op onze cruise altitude van 10600 meter

Boven zee, een stukje ten zuiden van Zweden

Boven Almere, inbound Pampus

Amsterdam vanaf 2500 voet

Geparkeerd aan de E3
Jasper

Aan de gate met naast ons een aantal Aeroflot widebodies

De pushbacktruck komt al aanrijden

Opeens wordt het zicht wel dramatisch slecht, dus we besluiten om nog een half uurtje te wachten

Op naar baan 25R met terminal 2 in de achtergrond

"KLM904 is fully ready for departure runway 25R"

"Takeoff power set" en daar gaan we

"Possitive rate, gear up"

Aangekomen op onze cruise altitude van 10600 meter

Boven zee, een stukje ten zuiden van Zweden

Boven Almere, inbound Pampus

Amsterdam vanaf 2500 voet

Geparkeerd aan de E3
Jasper
Verwijderd
De registratie is niet voor niks ph-BSE...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:22:
Ik blijf er toch bij, het is net een deuk aan beide zijden in die KLM 737NG....
ik neem gewoon altijd die andere klm zonder die "deuk" en zonder winglets
Verwijderd
er werd hier laatst geloof ik een vervanging getoond van de lichten die de pmdg geeft op de grond indien je in het donker rijdt... de huidige zijn namelijk inderdaad erg fel. Kan iemand me vertellen waar ik deze kan vinden? THANX!!
dat is alleen bij de PSS airbusVerwijderd schreef op 19 november 2003 @ 11:27:
er werd hier laatst geloof ik een vervanging getoond van de lichten die de pmdg geeft op de grond indien je in het donker rijdt... de huidige zijn namelijk inderdaad erg fel. Kan iemand me vertellen waar ik deze kan vinden? THANX!!
Verwijderd
oh dat is heel jammer, want die van de pmdg zijn ook verblindend. Zo fel dat het gewoon NEP is!
ow dan heb ik het verkeerd
FS2004 update voor ISD project LIMC is uit... 
Gelijk ff getest, ook al zag ik niet veel...
LIRF - LIMC

Gelijk ff getest, ook al zag ik niet veel...
LIRF - LIMC

Mooie pic's hoor
Thx man, jij uiteraard bedankt voor je verfwerkThe_FrankO schreef op 19 november 2003 @ 15:18:
[...]
Die painter van PanAir B733 heeft er vast veel werk aan gehad
![]()
![]()
![]()
Mooie pic's hoor
[edit]
Had ik trouwens die schedule niet gemaakt?
Ja dus, waarom releasen wij niet gewoon complete packages...
[ Voor 23% gewijzigd door achappey op 19-11-2003 16:45 ]
Verwijderd
Gevonden op AVSIM:
100 Real-World Flight Plans for the PMDG B737NG
File Description:
FS2004/PMDG. 100 Real-World B737NG Plans. A varied collection of UK/European real- world B737NG flight plans. This zip file contains two identical sets of 100 real- world plans in both *.rte format for use in the PMDG B737's FMC and in *.pln format for use in Radar Contact 3 and the FS2000/02/04 GPS. (CJ)
http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=38276
100 Real-World Flight Plans for the PMDG B737NG
File Description:
FS2004/PMDG. 100 Real-World B737NG Plans. A varied collection of UK/European real- world B737NG flight plans. This zip file contains two identical sets of 100 real- world plans in both *.rte format for use in the PMDG B737's FMC and in *.pln format for use in Radar Contact 3 and the FS2000/02/04 GPS. (CJ)
http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=38276
ff snel vraagje.. waar hebben jullie die mooie Schiphol (met karretjes enzo) vandaan? Pay ware maakt niet uit, maar kan het nergens vinden voor FS2004
Veel van die dingen zijn PAYWARE of het zit ingebakken in FS zelf ...Megamind schreef op 19 november 2003 @ 21:30:
ff snel vraagje.. waar hebben jullie die mooie Schiphol (met karretjes enzo) vandaan? Pay ware maakt niet uit, maar kan het nergens vinden voor FS2004
Maar de meeste mensen hier die geven echt Miljoenen uit , om hier een beetje een mooi plaatje te kunnen posten.
cht neem maar van mij aan dat je eens moet gaan zoeken naar PAYWARE airports, of even goed zoeken op het Inet.
Maar als je het hier een beetje goed volgd dan weet je ook welke Airports goed zijn en welke het niet waard zijn , net zo als de PAYWARE planes.
Zie ook opeings post van deze draad
Maar voor EHAM (SCHIPHOL is er nog geen PAYWARE voor FS2004.
Al komt hij er wel aan . (freeware)
Alleen ik vraag me af wanner de makers van NL2000 nou eens komen met die nieuwe update.
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 19-11-2003 21:53 ]
Over NL gesproken. Ik had last van wat onverklaarbare bergen rondom schiphol en in de rest van nederland. Daarom heb ik wat mesh scenery voor Nederland gemaakt. Vanwege de hoogteverschillen hiero is het niet echt boeiend maar als er intresse voor is hoor ik het wel....Sleepie schreef op 19 november 2003 @ 22:31:
Het schijnt dat release 2.9 van de NL2000 scenery voor December gepland staat.
Verwijderd
Had je per ongeluk die LTWTmesh Europe geïnstalleerd dan?
Die had ik eerst ook, maar die bergen zinden me totaal niet...
En daar er nu toch allemaal mensen voor de rest van Europa mesh uitbrengen...kon ik wel zonder die mesh even....
Alleen een beetje LandClass files zou wel leuk zijn denk...
Dus als iemand daar een hoop van weet te vinden, heel graag...
Nog ff snel een screenshotje boven griekenland, vlak voor Arrival@LGAV...
Die had ik eerst ook, maar die bergen zinden me totaal niet...
En daar er nu toch allemaal mensen voor de rest van Europa mesh uitbrengen...kon ik wel zonder die mesh even....
Alleen een beetje LandClass files zou wel leuk zijn denk...

Dus als iemand daar een hoop van weet te vinden, heel graag...
Nog ff snel een screenshotje boven griekenland, vlak voor Arrival@LGAV...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:21 ]
hier een home make movie van mij ...
Hier stond een link maar die is weggehaald
met een Piper rond st Maarten .. hij is 9 mb
Hier stond een link maar die is weggehaald
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 20-11-2003 13:24 ]
Wel handig als het filmpje drie uurtjes na je post nog te downloaden zou zijn.Blackhole schreef op 19 november 2003 @ 23:37:
hier een home make movie van mij ...
http://blacky125.tripod.com/FS2004/WMV
Thx!!! Dat had ik inderdaad gedaan ja!! Had niet gedacht dat het probleem in bestaande mesh zou zitten, dacht eerder aan een brakke airport scenery ofzo...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 23:07:
Had je per ongeluk die LTWTmesh Europe geïnstalleerd dan?
LightWeight is gone!

Zojuist even EGSS-EHAM gedaan met deze landing als resultaat
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Als het goed is, is de lago eham anders wel voor fs2004, en dat is ook een PAYWARE shizzleBlackhole schreef op 19 november 2003 @ 21:51:
[...]
Veel van die dingen zijn PAYWARE of het zit ingebakken in FS zelf ...
Maar de meeste mensen hier die geven echt Miljoenen uit , om hier een beetje een mooi plaatje te kunnen posten.
cht neem maar van mij aan dat je eens moet gaan zoeken naar PAYWARE airports, of even goed zoeken op het Inet.
Maar als je het hier een beetje goed volgd dan weet je ook welke Airports goed zijn en welke het niet waard zijn , net zo als de PAYWARE planes.
Zie ook opeings post van deze draad
Maar voor EHAM (SCHIPHOL is er nog geen PAYWARE voor FS2004.
Al komt hij er wel aan . (freeware)
Alleen ik vraag me af wanner de makers van NL2000 nou eens komen met die nieuwe update.
www.lagoonline.com
Dus voor de PAYWARE moet je ff naar deze PAYWARE site gaan, waar je PAYWARE dingen kan krijgen voor je PAYWARE fs.. maar let op, dit is wel PAYWARE...
argh
Verwijderd
achappey schreef op 20 november 2003 @ 15:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
LIRF-EDDF?
Thx, het was nie echt goed te zien (of juist wel
Verwijderd
Gisteravond m'n OO-vlucht gemaakt (OO=Online Ontmaagding
). Rondje EHAM onder bezielde leiding van @Sleepie op Schiphol Tower. Omdat ik geen mirofoon had moest ik alle readbacks typen (wat een ramp). Het was zwaar bewolkt (begon al bij 600ft), daarom was ik blij met de combinatie @Sleepie en FMC. Alleen A/P deed weer vreemd ALT HOLD 7000, maar toch stiekum doorklimmen naar FL75
Tijdens de landing dacht A/P doe het laatste stukkie zelf maar. Omdat ik niks zag moest ik volledig m'n instrumenten en ATC vertrouwen. Resultaat een perfecte landing.
RW27 vacated at N2.... Taxi to gate D55 ach la maar, shutdown at N2 and goodnight!!
Thanks Sleepie for ATC
, uiteindelijk heb ik nog 5 uurtjes kunnen slapen.

RW27 vacated at N2.... Taxi to gate D55 ach la maar, shutdown at N2 and goodnight!!
Thanks Sleepie for ATC

woooshaaa
Ik dacht ik doe ff een paar touch and go's vanavond... dat was ik gister al van plan, maarja, heh, niemand online natuurlijk met dat voetbal
maar vandaag kon ND mij gelukkig even begeleiden
RWY 24 takeoff, en een touch and go rwy 18R... nou, leuk...
dus ik vraag ND om wat spannends
en dat hadtie wel hoor! Appr. Rwy 18R circling rwy 24

*pakt eham overview* heh, hoe ken dat nou? *kijkt nog eens* woei! moet lukken
Dus met het zweet op mn voorhoofd in het donker richting 24 gedraait... zicht was goed, maar als je dus vanaf daar aankomt heh, zit je natuurlijk al iets lager, en dan liggen daar ineens 3 banen!
das ff schrikken, en omdat ik mn EHSI of hoe het ook heet te ver uit had gezoomed leek het alsof ik er al bijna was... terwijl die hdg niet klopte met de banen die ik zag
(ja, twas donker heh, lastig hoor
) uiteindelijk zag ik toch nog 24 liggen, en had een heel mooie touchdown op de centreline 
meteen weer gas dr op... Doe nog maar een keer Noof!
dat kan beterr 
2e keer zat ik eerst wat te laag, want a/t wou niet helemaal mee werken.. dus appr was iets minder mooi, maar toch kickuh!
nu heb ik een klamme joystick
Als mn yoke het weer doet doen we het nog een keer noof !
Ik dacht ik doe ff een paar touch and go's vanavond... dat was ik gister al van plan, maarja, heh, niemand online natuurlijk met dat voetbal
maar vandaag kon ND mij gelukkig even begeleiden
RWY 24 takeoff, en een touch and go rwy 18R... nou, leuk...
*pakt eham overview* heh, hoe ken dat nou? *kijkt nog eens* woei! moet lukken
Dus met het zweet op mn voorhoofd in het donker richting 24 gedraait... zicht was goed, maar als je dus vanaf daar aankomt heh, zit je natuurlijk al iets lager, en dan liggen daar ineens 3 banen!
das ff schrikken, en omdat ik mn EHSI of hoe het ook heet te ver uit had gezoomed leek het alsof ik er al bijna was... terwijl die hdg niet klopte met de banen die ik zag
meteen weer gas dr op... Doe nog maar een keer Noof!
2e keer zat ik eerst wat te laag, want a/t wou niet helemaal mee werken.. dus appr was iets minder mooi, maar toch kickuh!
nu heb ik een klamme joystick
Als mn yoke het weer doet doen we het nog een keer noof !
Super hoor zo'n vluchtje. Ben nog steeds hard aan het studeren om straks online niet voor
te staan. Ik heb inmiddels allerlei ATC cd's beluisterd en procedures bekeken. Ook het 1 en ander gevraagd aan een bijna boeing 737 piloot. Deze moet alleen nog zijn 100 uur draaien.
Ik heb hier ook alle charts van eham liggen, maar als ik dan zo'n procedure hoor als Appr. Rwy 18R circling rwy 24 dan breekt mijn klomp. Hebben jullie misschien een kleinde uitleg van de betekenis van deze procedure.

Ik heb hier ook alle charts van eham liggen, maar als ik dan zo'n procedure hoor als Appr. Rwy 18R circling rwy 24 dan breekt mijn klomp. Hebben jullie misschien een kleinde uitleg van de betekenis van deze procedure.
[ Voor 3% gewijzigd door davhor op 20-11-2003 23:01 ]
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Morgen avond en misschien ook nog in de middag ben je welkom/ik online niels 
Circling naar een andere baan is niets anders dan zoals het woord zeg 'cirkelen' naar een andere baan, en daar gaan landen. "approach 18R for circling runway 24" betekent dus eerst dat je een approach uitvoert (een normale) voor runway 18R. Dan krijg je van ATC te horen (wanneer je established bent 18R) "cleared for circling approach 24" en dan moet je zelf als vlieger naar de beoogde baan draaien. Dan moet je ook nog eens reporten dat je de runway in sight hebt. Heb je dat, dan krijg je de landingsklaring
Het stukkie circelen naar runway 24 is trouwens at pilots descretion/piloots verantwoordelijkheid. (ja niels, ook de hoogte
)
Naderhand had ik jou (Niels) helemaal geen circling/visual mogen aanbieden. Metar gaf dikke over bewolking aan op 1000ft, en bewolking op 600ft
zicht was trouwens 9 km, maargoed als je op 1200ft zie je ook geen tierelier van schiphol
Circling naar een andere baan is niets anders dan zoals het woord zeg 'cirkelen' naar een andere baan, en daar gaan landen. "approach 18R for circling runway 24" betekent dus eerst dat je een approach uitvoert (een normale) voor runway 18R. Dan krijg je van ATC te horen (wanneer je established bent 18R) "cleared for circling approach 24" en dan moet je zelf als vlieger naar de beoogde baan draaien. Dan moet je ook nog eens reporten dat je de runway in sight hebt. Heb je dat, dan krijg je de landingsklaring
Naderhand had ik jou (Niels) helemaal geen circling/visual mogen aanbieden. Metar gaf dikke over bewolking aan op 1000ft, en bewolking op 600ft
ND, wordt een circling je aangeboden en mag je er dus voor bedanken of kan ATC het ook verpicht opdragen?
Van wat ik heb vernomen is dat je deze alleen mag aanbieden als ATC, tenminste voor IFR vluchten dan. In principe moeten IFR vluchten een 'IFR' approach maken. Een visual approach mag alleen worden aangeboden. En zodra je gaat circlen is het een visual approach.rellehenk schreef op 20 november 2003 @ 23:43:
ND, wordt een circling je aangeboden en mag je er dus voor bedanken of kan ATC het ook verpicht opdragen?
Dus of je bied het aan als atc (mits binnen de minima's) of de piloot vraagt het zelf aan. (in dat laatste geval weet ik niet of je als ATC verplicht bent te weigeren als het buiten de vmc minima's is)
Wat is het voordeel van deze approach? Dat je eerder bij je gate bent?
18R of 24 scheelt natuurlijk een eind rijden
Die VOR/ DME approach op 24 is trouwens ook wel leuk (herinner ik me opeens. Vorig jaar ooit gedaan).
18R of 24 scheelt natuurlijk een eind rijden
Hier een klein vluchtje met een Fairchild C119 "BOXCAR"

Flight1 Releases Ultimate Traffic AFCAD Batch
Posted: Thursday, November 20, 2003 - 19:43
Flight1 have released a batch of over 300 AFCAD files for the recently upgraded Ultimate Traffic for FS2004. The batch of files includes AFCAD information for a worldwide selection of airports, including Montreal-Dorval, Luton, Dusseldorf, Shannon, Reagan National, Bush Intercontinental and many more.
For more information, and to download, visit the Ultimate Traffic site here.
ik neem aan dat dit gewoon 300 afcad's voor de standaard airports zijn ? *) zou ja, dan is dit een aanrader voor iedereen om het drukker in de lucht te krijgen.
Posted: Thursday, November 20, 2003 - 19:43
Flight1 have released a batch of over 300 AFCAD files for the recently upgraded Ultimate Traffic for FS2004. The batch of files includes AFCAD information for a worldwide selection of airports, including Montreal-Dorval, Luton, Dusseldorf, Shannon, Reagan National, Bush Intercontinental and many more.
For more information, and to download, visit the Ultimate Traffic site here.
ik neem aan dat dit gewoon 300 afcad's voor de standaard airports zijn ? *) zou ja, dan is dit een aanrader voor iedereen om het drukker in de lucht te krijgen.
Voor de duidelijkheid: AFCAD's zijn gemaakt om het drukker op de GROND te krijgen.....jos_zwa schreef op 21 november 2003 @ 10:58:
Omdat door de AI engine in FS alleen de vliegtuigen om de huidige positie van de user heen berekend wordt. Als je op cruise level vliegt merk je nix van de AI on the ground.
[ Voor 24% gewijzigd door achappey op 21-11-2003 12:24 ]
Vluchtje Schiphol - Valkenburg:

Het was weer lekker Nederlands pleuris-weer:

Het was weer lekker Nederlands pleuris-weer:

[ Voor 4% gewijzigd door Ye Greate'96 op 21-11-2003 12:01 ]
Nofri, ik wacht met spanning tot je msn berichtje met de mededeling dat je online bent 
maarum, je zou natuurlijk wanneer je begint met circlen, kunnen switchen naar de ILS freq van rwy 24 en dan zie je op je ehsi al waar de baan ligt, en mik je een beetje op de g/s tottie 'em oppikt...
ik deed het gister namelijk helemaal visual, maar zo kan het ook natuurlijk...
maarum, ik vroeg alleen altitude advice omdat jij misschien beter kon zien hoe ver ik nog moest, aangezien ik de baan nog niet in zicht had... maagoe, lijkt me wel leuk om strax, of vanaaf ofzo, ff de meeste gekke circling approaches te doen
maarum, je zou natuurlijk wanneer je begint met circlen, kunnen switchen naar de ILS freq van rwy 24 en dan zie je op je ehsi al waar de baan ligt, en mik je een beetje op de g/s tottie 'em oppikt...
maarum, ik vroeg alleen altitude advice omdat jij misschien beter kon zien hoe ver ik nog moest, aangezien ik de baan nog niet in zicht had... maagoe, lijkt me wel leuk om strax, of vanaaf ofzo, ff de meeste gekke circling approaches te doen
Volgens mij is taxiien naar de polderbaan verder dan vliegen van schiphol naar valkenburg. Helemaal met deze wind. Dat is starten van 24 en landen op EHVB 23. Die liggen bijna in het verlengde van elkaar
Ennuh Nealzie: er is geen ILS voor RWY 24 op EHAM. Trouwens die 18R circling 24 van de Noofmans is een wel erg sportieve circling approach. Wordt eigenlijk niet gegeven. 27 circling 24 is wat realistischer.
Ennuh Nealzie: er is geen ILS voor RWY 24 op EHAM. Trouwens die 18R circling 24 van de Noofmans is een wel erg sportieve circling approach. Wordt eigenlijk niet gegeven. 27 circling 24 is wat realistischer.
[ Voor 35% gewijzigd door Jochem op 21-11-2003 15:31 ]
owja, daarom was ik dus ook zo verward toen ik al die banen zag bij 24... je land daar gewoon nooitJochem schreef op 21 november 2003 @ 15:29:
Volgens mij is taxiien naar de polderbaan verder dan vliegen van schiphol naar valkenburg. Helemaal met deze wind. Dat is starten van 24 en landen op EHVB 23. Die liggen bijna in het verlengde van elkaar
maarre, ik vroeg om iets moeilijks heh, 27 - 24 oid is te makkelijk
Verwijderd
Hmmm wordt het allemaal te makkelijk?nealzie schreef op 21 november 2003 @ 15:48:
[...]
owja, daarom was ik dus ook zo verward toen ik al die banen zag bij 24... je land daar gewoon nooit
maarre, ik vroeg om iets moeilijks heh, 27 - 24 oid is te makkelijk
VOR DME papa 24, doe dat maar ipv easy visual flying.
edit: ASRC 1.1 wordt dit weekend gereleased.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 16:01 ]
ziet er leuk uitVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:58:
[...]
Hmmm wordt het allemaal te makkelijk?
VOR DME papa 24, doe dat maar ipv easy visual flying.
edit: ASRC 1.1 wordt dit weekend gereleased.
edit:
Die gaan we iig doen vanaaf noof!
[ Voor 10% gewijzigd door nealzie op 21-11-2003 16:29 ]
Verwijderd
En wie gaat bepalen of dat uitgevoerd mag worden??? Tis geen speeltuin henealzie schreef op 21 november 2003 @ 16:25:
[...]
ziet er leuk uit
edit:
D'r worden wel vaker NDB/VOR DME's aangevragen, maar die worden zonder pardon afgewezen als er geen reden is tot uitvoer. Tenzij het vaste pilots zijn, waarvan we zeker weten dat het niet de soep in loopt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 16:34 ]
Niels, sorry ik kan vanavond niet
Er komt iets tussendoor
sorry almachtige fly-high, als u mij niet kundig genoeg acht deze praktijken uit te voerenVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:33:
[...]
En wie gaat bepalen of dat uitgevoerd mag worden??? Tis geen speeltuin he
D'r worden wel vaker NDB/VOR DME's aangevragen, maar die worden zonder pardon afgewezen als er geen reden is tot uitvoer. Tenzij het vaste pilots zijn, waarvan we zeker weten dat het niet de soep in loopt.
Goh en dat is een update van vandaag. Deze tekst staat er sinds de A340 uit is gekomenFolks, here is the latest status on all of the items we have going on here at PSS
1- Patch for A330/340. There are a number of items that have to be addressed and we are aware of all of them if it has been posted here in the forum. The most serious one being the gauge error when starting up.
ALEX BELIEVES HE HAS FOUND THE CAUSE OF THE 3RD PARTY GAUGE ERROR, TESTING STILL HAS TO BE DONE BUT THIS IS VERY GOOD NEWS!
WORK CONTINUES ON THE 330/340 PATCH, IT IS ABOUT 90% COMPLETE

Eujhs, voor een circling of non-normal procedure moet je bij mij aan 2 dingen voldoen :
1)Het is zodanig rustig qua verkeer dat er met de procedure anderen niet worden gestoord.
2)Ik heb zelf ook de beschikking over de tower positie, en dus de runways onder mn hoede
Hoe groot is de kans dat ASRC1.1 met AVC uitkomt?

ja ik heb vandaag veel te zeuren
[ Voor 15% gewijzigd door ND863 op 21-11-2003 17:23 ]
zeuren in de tijd dat je had kunnen controllenND schreef op 21 november 2003 @ 17:21:
[...]
Goh en dat is een update van vandaag. Deze tekst staat er sinds de A340 uit is gekomen*zucht*
Eujhs, voor een circling of non-normal procedure moet je bij mij aan 2 dingen voldoen :
1)Het is zodanig rustig qua verkeer dat er met de procedure anderen niet worden gestoord.
2)Ik heb zelf ook de beschikking over de tower positie, en dus de runways onder mn hoede
Hoe groot is de kans dat ASRC1.1 met AVC uitkomt?(heeft ook niet veel nut, vatsim moet dat ook de voice server software aanpassen...........naar mijn mening is vatsim ook niet de snelste. En waar blijft Squawkbox3?
)
ja ik heb vandaag veel te zeuren![]()
Volgens mij schiet squawkbox 3 al aardig op als ik het zo lees op zn site
Verwijderd
Ik heb je vaker op de scoop gehadnealzie schreef op 21 november 2003 @ 16:56:
[...]
sorry almachtige fly-high, als u mij niet kundig genoeg acht deze praktijken uit te voeren
En het gaat er niet om wat IK vind, maar om het gehele plaatje.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:38 ]
Ja als ik NU weg ga heeft het niet veel zin
Rellehenk > SB3 wel voorruit? Ohw, dan moet ik dat es ff checken, toen ik vorig jaar de site checkte was er geen spat veranderd toen ik nogeens 3 kwart jaar ff ging kieken
Ja, alleen voice en weather moet nog geimplementeerd worden. En van voice was al een aardig stuk gedaan.ND schreef op 21 november 2003 @ 17:42:
[...]
Ja als ik NU weg ga heeft het niet veel zin![]()
Rellehenk > SB3 wel voorruit? Ohw, dan moet ik dat es ff checken, toen ik vorig jaar de site checkte was er geen spat veranderd toen ik nogeens 3 kwart jaar ff ging kieken![]()
Heb net de foto van de Transavia opgehaald bij een picoprint dealer. Ziet er heel mooi uit. Nu ben ik al even opzoek geweest naar nog meer grote digitale foto's (wil mijn kamer ermee behangen
). Tot nu toe echter niks gevonden. Heb zelf ook geen digitale camera helaas.
Heeft iemand voor mij een paar foto's waarvan hij zegt: "Ja, die zijn wel wat, en die mag je wel gebruiken!"?
Heeft iemand voor mij een paar foto's waarvan hij zegt: "Ja, die zijn wel wat, en die mag je wel gebruiken!"?
Ja zo ben ik aan het kijken of ik ergens een 2 luik kan vinden met een flightdeck van een B737 400 er op voor in mij woonkamer .DutchCommando schreef op 21 november 2003 @ 19:50:
Heb net de foto van de Transavia opgehaald bij een picoprint dealer. Ziet er heel mooi uit. Nu ben ik al even opzoek geweest naar nog meer grote digitale foto's (wil mijn kamer ermee behangen). Tot nu toe echter niks gevonden. Heb zelf ook geen digitale camera helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-11-2003 20:19 ]
Ik ben zelf ook een verzameling aan het creeeren om te laten afdrukken bij picoprint. Ik spaar ze alleen even op om tegelijk te doen.DutchCommando schreef op 21 november 2003 @ 19:50:
Heb net de foto van de Transavia opgehaald bij een picoprint dealer. Ziet er heel mooi uit. Nu ben ik al even opzoek geweest naar nog meer grote digitale foto's (wil mijn kamer ermee behangen). Tot nu toe echter niks gevonden. Heb zelf ook geen digitale camera helaas.
De link van vorige keer
KLM
Het is alleen jammer dat de laatste met somber weer is geschoten. Ik heb er nog een aantal, maar die moet ik even bij elkaar zoeken. Binnenkort ga ik ook weer nieuwe plaatjes schieten dan zal ik de mooiste weer plaatsen.
davhor Die bovenste link van je verwijst naar allemaal 800x600 foto's.
Ik zou er hier graag een aantal van in hi-res willen hebben, indien mogelijk.
uhmm airliners.net? En mail de auteur zou ik zeggen. En misschien dat de auteur nog wel een grotere versie heeft. Ik zou zeggen, probeer het.
Geen probleem. Ik zal van de week als ik weer op de zaak ben de hi-res bestanden beschikbaar zetten op de pagina. Ik zal dan ff een berichtje posten hier op GOTSleepie schreef op 21 november 2003 @ 21:07:
davhor Die bovenste link van je verwijst naar allemaal 800x600 foto's.
picoprint.nl wordt rijk van ons. airbus.com zijn heeeele hoge res. pics te vinden 
multimedia gallery:
http://www.airbus.com/dynamic/media/photo.asp
voorbeeldje:
http://www.airbus.com/MultimediaElements/457.jpg
deze heb ik ook af laten drukken er zijn er nog veel meer
multimedia gallery:
http://www.airbus.com/dynamic/media/photo.asp
voorbeeldje:
http://www.airbus.com/MultimediaElements/457.jpg
deze heb ik ook af laten drukken er zijn er nog veel meer
[ Voor 63% gewijzigd door jos_zwa op 21-11-2003 22:48 ]
Verwijderd
Ik ben er ondertussen achtergekomen dat het PC Privé Project op m'n werk errug interessant is... Dus... ga ik de komende week (wellicht op de HCC-dagen) een nieuwe computer kopen!Blackhole schreef op 10 november 2003 @ 14:53:
Om dat er hier altijd maar gezeur is over welke video kaart vind ik het beste
Daarom vind ik dat deze link wil in de start post mag komen ..
http://www.tomshardware.c...1015/radeon9600xt-24.html
(ook gelijk de discussie weg welke kaart het beste is, ook weer van de baan hier zo )
Radeon of Gforce.
Zeg niets![]()
Als ik dan die tabel zie op de link hierboven (die van 1280x1024x32 met 4xFSAA en 8xAniso wordt ik helemaal blij! Want ik heb m'n settings nu niet bepaald ultra high zoals bij die test! Het idee... al dat moois met op meer dan 40 fps...! Klopt dat wel? Ik kan het me haast niet voorstellen...: alles high, alle 'beeldverbeteraars' aan en dan nog zulke fps...
Wat voor fps halen degenen hier die een systeem dat lijkt op wat ik ga kopen? Ik ben erg benieuwd! Het idee dat die gladde gedetailleerde screenshots straks voor m'n ogen gaan bewegen...
Deze foto's heb ik gemaakt op 25 oktober jl, en met goed resultaat laten afdrukken op 20x30 cm.DutchCommando schreef op 21 november 2003 @ 19:50:
Hierbij verleen ik alle mensen in dit topic het recht om één afdruk van één of meer van deze foto's te maken
Northwest DC-10, rotating. 2,2 MB, 2640x1764
Northwest DC-10, departing, vortexes. 1,5 MB, 2340x1560
KLM 747-200, rotating. 1,8 MB, 2424x1616
KLM 777, tailpart & cargodoor. 2,3 MB, 3003x2002
[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 21-11-2003 23:09 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mooie plaatjes man!
De 1e, dies toch vanuit de virtual cockpit genomen?
Wat denk je zelf, als in de rechterbovenhoek "VIRTUAL COCKPIT" staat?ND schreef op 21 november 2003 @ 23:19:
Mooie plaatjes man!De 1e, dies toch vanuit de virtual cockpit genomen?
Wel erg mooie shots inderdaad!
[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 21-11-2003 23:23 ]
Tourniquet schreef op 21 november 2003 @ 23:22:
[...]
Wat denk je zelf, als in de rechterbovenhoek "VIRTUAL COCKPIT" staat?![]()
![]()
Wel erg mooie shots inderdaad!
ND schreef op 21 november 2003 @ 23:25:
[...]
t rechterdeel past niet op mn beeldscherm, en scrollen is/kan alleen worden voldaan op ma t/m vijrdag tussen 9:00 en 20:00 en za t/m zo tussen 13:00 en 20:00
http://members.home.nl/a.stolk/landing.avi
Op en aanmerkingen graag over mijn VORDME landing @ 24. Ik blijf het een geweldige approach vinden
Op en aanmerkingen graag over mijn VORDME landing @ 24. Ik blijf het een geweldige approach vinden
Verwijderd
Wat valt er op te merken dan? Ik zie alleen de touchdownBolk schreef op 21 november 2003 @ 23:44:
http://members.home.nl/a.stolk/landing.avi
Aangezien ik met 700 ft/min naar beneden kom zeilen en dan een giga-flare maak is de landing eik wel netjes vind ik zelf
ATR - EDDW - ESMS

Verwijderd
Altijd fijn, las ik net op nu.nl:
----------------------------
Vliegtuig boven Bagdad geraakt door raket
Uitgegeven: 22 november 2003 11:37
BAGDAD - Een vliegtuig dat zaterdag bij Bagdad vloog, is door een raket geraakt. De piloot wist het toestel veilig op de grond te zetten. Volgens de luchthavenautoriteiten zijn er geen gewonden gevallen.
Getuigen meldden dat de linkervleugel is geraakt en dat de motor vlam heeft gevat. Een Amerikaanse legerwoordvoerder bevestigde het incident.
Het betreft een toestel van het internationaal koeriersbedrijf DHL. Een woordvoerder van het bedrijf zei dat het toestel, een Airbus A300 vrachtvliegtuig, onderweg was van Bagdad naar Bahrein. ,,Het vliegtuig maakte een succesvolle noodlanding in Bagdad en niemand raakte gewond.'' Ze kon niet bevestigen dat het toestel is geraakt door een raket.
Het zou de eerste keer zijn dat een burgervliegtuig nabij Bagdad onder vuur is genomen. Tot nu toe zijn wel acht niet-burgertoestellen bij de Iraakse hoofdstad beschoten.
-------------------
----------------------------
Vliegtuig boven Bagdad geraakt door raket
Uitgegeven: 22 november 2003 11:37
BAGDAD - Een vliegtuig dat zaterdag bij Bagdad vloog, is door een raket geraakt. De piloot wist het toestel veilig op de grond te zetten. Volgens de luchthavenautoriteiten zijn er geen gewonden gevallen.
Getuigen meldden dat de linkervleugel is geraakt en dat de motor vlam heeft gevat. Een Amerikaanse legerwoordvoerder bevestigde het incident.
Het betreft een toestel van het internationaal koeriersbedrijf DHL. Een woordvoerder van het bedrijf zei dat het toestel, een Airbus A300 vrachtvliegtuig, onderweg was van Bagdad naar Bahrein. ,,Het vliegtuig maakte een succesvolle noodlanding in Bagdad en niemand raakte gewond.'' Ze kon niet bevestigen dat het toestel is geraakt door een raket.
Het zou de eerste keer zijn dat een burgervliegtuig nabij Bagdad onder vuur is genomen. Tot nu toe zijn wel acht niet-burgertoestellen bij de Iraakse hoofdstad beschoten.
-------------------
ASRC 1.1 is uit met AVC. Dat word straks ff testen!
Verwijderd
Eerst het vliegtuig van LaPalma naar Gran Canaria gebracht en vervolgens gevlogen naar Faro:

Iemand al AVC getest als piloot zijnde?
http://www.xsquawkbox.net/setup.exe
http://www.xsquawkbox.net/setup.exe
[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 22-11-2003 21:16 ]
Verwijderd
Vraagie over de PMDG.. ik wil een autolanding uitvoeren... druk op de APP knop indruk... begint de FMC te zeggen dat 'NAV INVALID' hoe ken dit?
FMC is unable to receive the navaid for a RNAV or VOR approach procedure. Crosscheck the radio's and manually tune the desired navaidVerwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:39:
Vraagie over de PMDG.. ik wil een autolanding uitvoeren... druk op de APP knop indruk... begint de FMC te zeggen dat 'NAV INVALID' hoe ken dit?
DC 8 KLM PHDEC vertrekt vanaf EHAM anno 1968

Die panels zijn ook best wel mooi van die dingen .

Die panels zijn ook best wel mooi van die dingen .

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 23-11-2003 00:42 ]
Ik heb m ook nog even getest.
Het schijnt allemaal te werken, maar ik snap dat VSCS system nog niet 100% geloof ik. Toch weer maar eens ff lezen
ontzettend strakke foto's zeg, met wat voor camera heb je die gemaakt? en waar stond je?Tourniquet schreef op 21 november 2003 @ 23:07:
[...]
Deze foto's heb ik gemaakt op 25 oktober jl, en met goed resultaat laten afdrukken op 20x30 cm.
Hierbij verleen ik alle mensen in dit topic het recht om één afdruk van één of meer van deze foto's te maken
Northwest DC-10, rotating. 2,2 MB, 2640x1764
Northwest DC-10, departing, vortexes. 1,5 MB, 2340x1560
KLM 747-200, rotating. 1,8 MB, 2424x1616
KLM 777, tailpart & cargodoor. 2,3 MB, 3003x2002
PSS nieuws
:
1- Patch for A330/340
release date: next week
WORK CONTINUES ON THE 330/340 PATCH, IT IS ABOUT 98% COMPLETE
2- Dash 8, A320, Vulcan
THE Dash 8, A320, Vulcan PATCH IS ABOUT 98% FINISHED
Ik ben benieuwd
Volgende week kijken of de A340 uit de roest hangar krijg 
EDIT : wilde nog meer toevoegen
Mooie ploatjes heren!
Deniem-G : geinspireerd door DDM approach Palma? 
ASRC V1.1 met AVC is echt toppie!. Het is in zn geheel ook een stukje sneller geworden (ipv van sloom geklik) en VSCS werkt als een tierelier. Via voice dmv Override of Intercom communiceren is echt zo luid en duidelijk
Echt kewl
Alleen ik heb zon brakke el cheapo microfoon en krijg mn voice niet helemaal lekker (te zacht). (ben alweer opzoek naar een mic of headset) Ik ga straks weer ASRCen en zal dat pics schieten.
1- Patch for A330/340
WORK CONTINUES ON THE 330/340 PATCH, IT IS ABOUT 98% COMPLETE
2- Dash 8, A320, Vulcan
THE Dash 8, A320, Vulcan PATCH IS ABOUT 98% FINISHED
Ik ben benieuwd
EDIT : wilde nog meer toevoegen
Mooie ploatjes heren!
ASRC V1.1 met AVC is echt toppie!. Het is in zn geheel ook een stukje sneller geworden (ipv van sloom geklik) en VSCS werkt als een tierelier. Via voice dmv Override of Intercom communiceren is echt zo luid en duidelijk
[ Voor 46% gewijzigd door ND863 op 23-11-2003 14:11 ]
Verwijderd
Kan je het iets meer toelichten.. ben net wakker en de hersens hebben gisteravond beste opdonder gehad merk ik..rellehenk schreef op 22 november 2003 @ 21:47:
[...]
FMC is unable to receive the navaid for a RNAV or VOR approach procedure. Crosscheck the radio's and manually tune the desired navaid
Je frequentie in je nav-panel komt niet overeen met die in de FMC. In de INIT REF page staat een frequentie van de door jouw opgegeven ILS. Die moet je invoeren op je nav-panel. Als deze niet overeenkomen krijg je denk ik deze foutmelding.Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:21:
[...]
Kan je het iets meer toelichten.. ben net wakker en de hersens hebben gisteravond beste opdonder gehad merk ik..
Dat lijkt mij het meest voor de hand liggen.
Dit topic is gesloten.