TFT-Gamen - The 8th Episode

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.896 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou word ik echt gek 8)7 gister dacht ik nog dat ik het wist aaaaaaaararararraraggggghhhhh!!!!!!

wie weet heeft tom de review verneukt! wat een ellende zeg koleere :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 22:09:
[...]

nou word ik echt gek 8)7 gister dacht ik nog dat ik het wist aaaaaaaararararraraggggghhhhh!!!!!!

wie weet heeft tom de review verneukt! wat een ellende zeg koleere :X
welke keus had je gemaakt en waarom?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 22:14:
[...]

welke keus had je gemaakt en waarom?:p
iiyama e431-s of die nieuwe hercules pro dvi die als beste getest is door toms hardware.
ik wachtte dus alleen nog op een review van onze aller rick2001 van de hercules, hoe die presteert tegenover de iiyama e431-s.

en het waarom.... tsja dat is gevormd door het compleet uit rafelen van dit topic van het begin af aan :)

Maar als ik nu dit nieuws: Samsung SyncMaster 172X 17" LCD-monitor review weer lees schijnt de sammie 172X juist weer Uber te zijn, terwijl die door tom's juist helemaal verpulverd was, maar om eerlijk te zijn als ik naar de screen shots kijk van games op de 172X dan trailen of ghosten die action shots als de hell!

wat ik dus wil zeggen is dat het zogenaamd plotseling weer super goed zijn van de 172X het er allemaal weer niet makkelijker op maakt.

[edit---> Hmmm de ghosting in de screen shots komt door de slome shutter tijd van de gebruikte digi cam lees ik net.
heel vreemd dit allemaal,van 16 naar 12 ms :? dit maakt het hele 172X avontuur er nog weer een stuk vager/mysterieuzer op.

Dit alles neemt niet weg dat de 172X echt wel een schandalig mooi ding is,maar ja time will tell :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Denk dat we beter kunnen w8ten todat er meer 12 ms schermen zijn of in ieder geval tot de samsung goed leverbaar is zodat we hem in het echt kunnen zien, want ik heb niet meer zon vertrouwe in toms review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nog één of meerdere testjes van de 172 X krijg te zien met een ook goed beoordeelde test, ga ik er eentje kopen!

Zelf vind ik het nog steeds raar dat het opeens 12ms is geworden i.p.v 16ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft Samsung iets veranderd en had Ome Tom een slechte versie van de 172x. Zou me niets verbazen als Samsung een en ander heeft veranderd. Ze waren ja ook nog nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 00:12:
Misschien heeft Samsung iets veranderd en had Ome Tom een slechte versie van de 172x. Zou me niets verbazen als Samsung een en ander heeft veranderd. Ze waren ja ook nog nergens te krijgen.
Ik hoop dat samsung inderdaad het een en ander heeft verandert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er kunnen altijd exemplarische problemen zijn, maar exemplarische ghosting? Bovendien zal Samsung op zo'n korte termijn niet een heel nieuw panel hebben ontwikkeld en deze op basis van één slechte review in de complete lijn hebben ingebouwd.

Maar ja, je gelooft waarschijnlijk toch alleen wat je wilt geloven Ortega.

[ Voor 19% gewijzigd door Brigitte op 16-11-2003 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is wel opvallend dat de specs van het scherm van 16ms opeens naar 12ms zijn verschoven. Misschien heeft samsung het deel van het scherm dat voor de aansturing van het panel zorgt vervangen zodat het toch wat sneller reageert, omdat het panel zelf dat kennelijk aankan?

Het mag zo zijn dat de nieuwe reviews enthousiast zijn, Ome Tom heeft em direct vergeleken met andere panels, en de latere reviews staan op zichzelf. Maar goed, misschien had Ome Tom een andere versie (16ms?) van het scherm.

Nu maar wachten op zo'n samsungetje in het eggie, zelf zien is geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hier nog een review over de 172x als die al niet ergens hier staat ..

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1033&page=1

Ze hebben het onderwerp ghosting niet 'echt' aan bod laten komen, wel worden er een paar positieve woorden over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 00:12:
Ik heb Samsung gemailt met de resultaten van Tom's test, maar heb hierop geen reactie gehad, nu zie ik op tweakers nieuws: Samsung SyncMaster 172X 17" LCD-monitor review een andere test waar je helemaal heet van wordt. Ga toch maar es in de winkel kijken als hij er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
Nog een review van neoseeker:

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=63161

Ook hier is het advies voor de 172x negatief. De prijs/kwaliteit verhouding is onder de maat. Hier is net als bij ome Tom ut2k3 getest en ze zeggen erover dat er niet echt sprake is van ghosting, maar meer van blurring. Volgens mij had Tom het hier ook over. Kan zijn dat ze meningen van elkaar gaan overnemen natuurlijk. Dit is echt een scherm waar Rick2001 goed een oordeel over kan vellen mocht hij aan dit type kunnen komen natuurlijk!

Ik blijf toch nog steeds ff een afwachtende houding aannemen t.o.v. TFT schermen. Tis en blijft wel een smak geld :/

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik vind dat als een reviewer stelt dat de kleuren van een TFT beter zijn dan die van een CRT, de geloofwaardigheid van de review er niet op vooruit gaat...

Scherpte beter: dat wil ik graag geloven.
Contrast beter: ook dat wil ik graag geloven
Kleuren beter: broodje aap...
[...]There is no comparing the 172X to a CRT in terms of clarity. Text is crisp. Colors are rich and bold, and black is black. Not grey or washed out faded black. [...]
Dat black is black kan je alleen zeggen als je geen goede vergelijking met een CRT maakt. Zwart wordt "gemaakt" door een kristal dat in zo'n stand staat dat het geen licht doorlaat. Het blijkt echter geen eenvoudige klus om het licht ook daadwerkelijk volledig af te schermen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele scherm dit zien doen (zelfs niet als de brightness op nul staat). Bovendien is het bekend dat vooral de 16 ms schermen kunstgrepen moeten uithalen om aan de 16 miljoen kleuren te kunnen komen. Schermen die erg donker zijn, kunnen de subtiele nuances in donkere kleuren bijvoorbeeld weer erg moeilijk aan. Een donkergrijspak in een donkere kamer wordt dan al snel een zwart pak. Zoals ik al vaker heb gezegd is dit vaak het geval bij Samsung schermen. De kleuren van mijn iiYama 19" Diamondtron zijn nog steeds onovertroffen. Vergelijkt hij dan met een inferieure CRT? Als dat zo is... dan mag je jezelf afvragen wat dan de waarde van de vergelijking is...

Erg opvallend is dat hij het telkens heeft over een vergelijking met een (dubieuze) CRT en niet met andere TFT's. Al met al vertrouw ik die hele review niet zo erg (zeker als er geen enkel minpuntje wordt opgenoemd) en wacht ik tot er een meer objectieve kijk van een Tweaker als Rick2001 beschikbaar is.

edit: ik zie dat Neoseeker al een heel wat realistischere review heeft gemaak voor wat betreft de kleuren:
[...]reproduction at the default values are not the best as it was noticed that graphics on Neoseeker were not the proper shade when compared to a CRT. Subjectively, the colors do not seem as rich in graphical files compared to a Trinitron that I use regularly.[...]

[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 16-11-2003 15:21 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

The_Sukkel schreef op 16 november 2003 @ 15:10:
Ik vind dat als een reviewer stelt dat de kleuren van een TFT beter zijn dan die van een CRT, de geloofwaardigheid van de review er niet op vooruit gaat...

[...]
Contrast is ook een stuk beter op een CRT hoor :)

[ Voor 62% gewijzigd door Bartjuh op 16-11-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
hehe dat is dus niet zo...

Ik heb nog nooit een CRT gezien die een beter contrast heeft dan een tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

STIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 15:48:
hehe dat is dus niet zo...

Ik heb nog nooit een CRT gezien die een beter contrast heeft dan een tft
Kon zo ff geen ander tabelletje vinden, but this will do :
http://www.belinea.nl/Background/technologie/vergleich2.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
dus daar staat toch duidelijk dat tft beter is...
trouwens contrast ratio is tegenwoordig 500:1 meestal. In ieder geval ik ken bijna geen TFT die geen contrast onder de 350:1 heeft

Maar iig uit mijn ervaringen vind ik tft stukken beter contrast hebben dan CRT

[ Voor 46% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levering va nde E431S van Iiyama heeft dus idd problemen, ik heb um van de week besteld maar kreeg dit mailtje terug:

Beste DonDJ,

De prijzen zijn vanaf dinsdag behoorlijk gestegen en waren blijkbaar nog niet verwerkt op de website. Bovendien zijn ze niet meer op voorraad bij Iiyama.

We hebben een offerte van ze gekregen voor 150 stuks, zodra we die binnen krijgen kunnen we ze weer leveren. Wilt u per se daarvoor u scherm dan kunnen wij helaas niet anders dan de order te annuleren of de nieuwe prijs 479 aan te houden.

Met vriendelijke groet,

ITwebwinkel Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 16 november 2003 @ 15:10:

[...]

Dat black is black kan je alleen zeggen als je geen goede vergelijking met een CRT maakt. Zwart wordt "gemaakt" door een kristal dat in zo'n stand staat dat het geen licht doorlaat. Het blijkt echter geen eenvoudige klus om het licht ook daadwerkelijk volledig af te schermen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele scherm dit zien doen (zelfs niet als de brightness op nul staat). Bovendien is het bekend dat vooral de 16 ms schermen kunstgrepen moeten uithalen om aan de 16 miljoen kleuren te kunnen komen. Schermen die erg donker zijn, kunnen de subtiele nuances in donkere kleuren bijvoorbeeld weer erg moeilijk aan. Een donkergrijspak in een donkere kamer wordt dan al snel een zwart pak. Zoals ik al vaker heb gezegd is dit vaak het geval bij Samsung schermen. De kleuren van mijn iiYama 19" Diamondtron zijn nog steeds onovertroffen. Vergelijkt hij dan met een inferieure CRT? Als dat zo is... dan mag je jezelf afvragen wat dan de waarde van de vergelijking is...

Erg opvallend is dat hij het telkens heeft over een vergelijking met een (dubieuze) CRT en niet met andere TFT's. Al met al vertrouw ik die hele review niet zo erg (zeker als er geen enkel minpuntje wordt opgenoemd) en wacht ik tot er een meer objectieve kijk van een Tweaker als Rick2001 beschikbaar is.

edit: ik zie dat Neoseeker al een heel wat realistischere review heeft gemaak voor wat betreft de kleuren:

[...]
hmmm ik heb dus ook die 19" iiyama de vision master pro 454 was toen het best geteste scherm maar ik word er doodziek van dat ie zo ongelofelijk donker is en als ik mijn brightness 100% heb ik dat nog steeds en wat mij ook heeel erg stoort is als ik mijn achtergrond volledig zwart gooi dat dan om mijn bureaublad iconen een witte gloed zie
ik dacht eerst dat het aan mijn video kaart lag een gforce 3 maar nu heb ik een ati radeon 9800 en het maakt geen verschil ik heb thuis ook nog een goedkope tft daar is alles een stuk duidelijker kwa donkere dingen en ik hoef dan echt mijn brightness niet 100% te zetten .
ik zit er erg aan te denken om die hercules profetvieuw te kopen 17" maar door alle verschillende tests is het er niet makkelijker op geworden ik hoop dat inderdaad rick2001 snel uitsluitsel kan geven B)
en wat is nou echt het voordeel van een dvi aansluiting dat heb ik nog niet helemaal begrepen
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

STIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 16:03:
dus daar staat toch duidelijk dat tft beter is...
trouwens contrast ratio is tegenwoordig 500:1 meestal. In ieder geval ik ken bijna geen TFT die geen contrast onder de 350:1 heeft

Maar iig uit mijn ervaringen vind ik tft stukken beter contrast hebben dan CRT
Ben je blind ofzo :?

code:
1
2
               LCD monitoren                     CRT monitoren
contrast ratio     (~) 150:1 tot 300:1 (typ.)    (+) over 350:1

TFT een stuk beter contrast, whaha, dan heb jij heel andere ervaringen dan ik.
Contrast vind ik juist een minpunt van tft, vooral met spellen zoals splinter cell, waar je veel donkere stukken hebt.

Vergelijk jij de nieuwste TFT monitoren met de allerbrakste CRT's ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Heb nog een review gevonden over de Samsung 172X!

"When it comes to games, the 172X is a mixed bag. Older first person shooter games experienced noticeable ghosting and trailing, but most of the newer games showed minimal trailing if at all."

Anywayz read it @ Designtechnikca : link http://reviews.designtechnica.com/review783_main3913.html

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik word gek!

Ik ben dus iemand die en spelletjes speelt en aan ontwikkelwerk (Visual Studio, Editplus, dat soort dingen) doet. Zeg maar 15% spelletjes en 85% ontwikkelwerk. Spelletjes zijn echter wel belangrijk voor mij. (Beetje CoD is altijd tof!)

Nu ziet het er naar uit dat ik om gezondheidsredenen beter een tweetal LCD monitoren kan aanschaffen. (Op 1 monitor valt niet te ontwikkelen :) )

Ik heb nu een tweetal iiyama 510's (22") en draai daar 1280x1024 op. Ik zoek een LCD-equivalent.

Ik heb werkelijk alles afgelopen op het internet. Vooral www.prad.de heeft hele goede informatie, een hele toffe LCD databank, en een beregoed forum helemaal geweid aan LCD/TFT montitoren. Ik heb ook all "TFT gaming" topics hier maar even doorgelezen. (Een hels karwei, niet in de minste plaats door de brakke zoekmogelijkheden hier.)

Goed. Mijn eerste keuze viel op de samsung 191T en 193T. Design-technisch zijn die monitoren zo onwijs geil, lekkere dunne rand, zwart, helemaal mijn ding, uiterlijk gezien dan. Wat blijkt, op de 191T valt nauwelijks te spelen en de 193T is zowaar nog slechter, en neigt naar geel. Daar boven op komt dat Samsung een hele slechte naam heeft opgebouwt qua support in Duitsland. Omdat eigenlijk alle betaalbare 19" monitoren gebruik maken van het zelfde paneel zijn ze niet echt veel verschillend. Alleen de viewsonic VP191B is een uitzondering, maar ook daar valt niet echt goed op te spelen. (De Hansol H950 en Belinea 101920 zijn overigens wel lekkere monitoren om op te werken, schijnt, en zo ongeveer gelijk aan de samsung 193T) De 19"ers zijn allemaal PVA/MVA schermen. Niet bijzonder goed voor gamen, maar wel heel scherp, helder en contrastrijk.

Ok, geen 19" dus :( Dan maar eens kijken naar 17". Mijn grote probleem met 17" is dat de lettertjes wel klein worden. (Ik meen dat een 17" LCD te vergelijken is met een 19" CRT) De iiyama E431S is vooral hier op GoT populair, en op prad zijn de Samsung 171P en Iiyama AS4332UT nummer 1 en 2. Ik heb de iiyama bij paradigit in't wild gezien en 't was best een mooi schermpje. Nadeel, 't is een Film+T scherm. Schijnt een slechte kijkhoek te hebben ofzo.

Omdat 17" toch iets te klein is, even naar de 18" schermen kijken. Zit mooi spul tussen, vooral de Viewsonic VP181B (slecht te krijgen in NL, maar heel populair in DE) en NEC 1880NX en 1860SX zijn goed te noemen voor gamen, volgens de vele gebruikersopinies op www.prad.de. Vooral de NEC 1880SX word aangeraden, maar da's toch €850 voor een 18" monitor. Daaro twee van is toch wat prijzig. Deze 18"ers hebben (S)IPS schermen, die ondanks hun 30ms responsetijd toch bijzonder geschikt zijn voor gaming. (www.prad.de heeft een mooie uitleg op hun site waarom de responsetijd niet bijzonder veel zegt.)

Nou, om't verhaal compleet te maken de 20" maar even bekeken. In tegenstelling tot de 19" schermen zijn er wel 20" en 21" (S)IPS schermen, wat deze schermen weer wat geschikter maakt voor gamen. Maar de betaalbare schermen zijn toch al gauw €1200, en dan heb je weer dat je 1600x1200 native draait op 20", en zijn je lettertjes weer net zo klein als op 1280 op 17". Dan was 2x de iiyama E431S een goedkopere optie geweest.

Dus het ziet er uit dat ik net te vroeg ben met het kopen van een LCD monitor. Wat ik eigenlijk nodig heb, lijkt een snel 19" SIPS scherm. Heeft iemand info over wanneer deze beschikbaar komen?

Maargoed, HCC over 2 weken. Als ik 2 goedkope zwarte iiyama's op de kop kan tikken dan doe ik het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bartjuh schreef op 16 november 2003 @ 17:01:
[...]

code:
1
2

Contrast vind ik juist een minpunt van tft, vooral met spellen zoals splinter cell, waar je veel donkere stukken hebt.

ijl niet gast.. ik zeg dat ik het beter vind en ik zeg ook dat de meeste tft's een minimaal contrast ratio hebben van 400:1. Mij schijt niet wat er op een of andere internet site staat beweert...
Ik ga uit van mijn ervaring

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Het allergrootste voordeel van dvi is het gebruiksgemak, gelijk welke resolutie je instelt (zelfs custom resoluties), je beeld komt altijd 100% overeen met je schermoppervlak, dwz je hebt die knopjes met pijltjes nooit meer nodig :)
Daarbij heb je altijd een mooi zuiver beeld ongeacht welke videokaart, je mag nog de allerbrakste no-name geforce mx hebben, als je dvi aansluit heb je geen last van de el cheapo DAC van je kaart.
DVI is zeker en vast de meerprijs waard, iig nooit meer analoog voor mij B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

STIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 19:28:
[...]ijl niet gast.. ik zeg dat ik het beter vind en ik zeg ook dat de meeste tft's een minimaal contrast ratio hebben van 400:1. Mij schijt niet wat er op een of andere internet site staat beweert...
Ik ga uit van mijn ervaring
Mijn ervaring:

1) opgegeven contrastratio's zeggen weinig tot niets. het gaat zoals zo vaak gezegd om de eigen ervaring of de ervaring van objectieve mede-Tweakers (en daar zijn er helaas niet veel van).
2) hoe hoger het contrast des te minder er onderscheid is in subtiele kleurnuances in vooral donkere kleuren.

Een hoog contrastratio alleen is dus zeker niet zaligmakend. Ik vind kleurechtheid vele malen belangrijker. Niet alleen voor grafische toepassingen zoals foto en video, maar ook bij spelletjes (in donkere gangen etc...).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
mrDevil schreef op 12 november 2003 @ 12:21:
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een aantal schermen. Veel goede reviews gelezen over de E431S-S, maar op zich lijkt me Samsung Syncmaster 193T me ook wel wat (ik game toch niet veel, en wanneer ik game blijft het bij Warcraft III etc.) Is de 193T trouwens de opvolger van de 192T??
Ik twijfel over hetzelfde :)

Als je over de samsung 193T twijfelt zal je ook over de Hansol H950, Viewsonic VP191B en Belinea 101920 moeten twijfelen. Allen een stukje goedkoper dan de 193T, maar wel hetzelfde scherm! (En allen ook met een lekker dun randje, de viewsonic ook in zwart verkrijgbaar.)

Dan komt het neer op het volgende:

19" = perfect voor office / internet, maar vanwege de ghosting ronduit slecht voor games. Vrij prijzig.

17" iiyama = ok voor office, maar wel iets kleiner natuurlijk. Veel beter voor gamen dan die 19"

De 193T is trouwens de opvolger van de 191T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil
  • Laatst online: 28-06 13:21

mrDevil

C'est la vie...

Crew One schreef op 16 november 2003 @ 23:51:
[...]

Ik twijfel over hetzelfde :)

Als je over de samsung 193T twijfelt zal je ook over de Hansol H950, Viewsonic VP191B en Belinea 101920 moeten twijfelen. Allen een stukje goedkoper dan de 193T, maar wel hetzelfde scherm! (En allen ook met een lekker dun randje, de viewsonic ook in zwart verkrijgbaar.)

Dan komt het neer op het volgende:

19" = perfect voor office / internet, maar vanwege de ghosting ronduit slecht voor games. Vrij prijzig.

17" iiyama = ok voor office, maar wel iets kleiner natuurlijk. Veel beter voor gamen dan die 19"

De 193T is trouwens de opvolger van de 191T.
Klopt, heb inderdaad deze monitoren ook overwogen, maar qua design blijft de samsung toch onovertroffen (het oog wil ook wat :+ )

Ik heb trouwens ook even naar de specs gekeken van de Samsung Syncmaster 192 T en de 193 T, en er zijn een paar kleine verschillen te vinden: van de 192 T is de contrast ratio iets hoger (750:1 tegenover 500:1 van de 193T) daarintegen is de vertikale frequentie van de 192 T iets lager (56 - 75 Hz tegen 56 - 85 Hz van de 193 T). Geen idee of je dit ook echt merkt qua prestatie. Vanmiddag maar eens checken of ik deze 2 monitoren bij de mediamarkt kan bekijken.

Pffffffffff, zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn om een TFT aan te schaffen. Ik neig momenteel toch iets meer naar een 19", aangezien ik toch geen tijd heb om te game'n. :P

Welke zou jij kiezen? (Misschien moeten we maar eens een polletje gaan opzetten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrDevil schreef op 17 november 2003 @ 11:02:
[...]
Pffffffffff, zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn om een TFT aan te schaffen. Ik neig momenteel toch iets meer naar een 19", aangezien ik toch geen tijd heb om te game'n. :P

Welke zou jij kiezen? (Misschien moeten we maar eens een polletje gaan opzetten :) )
hahah lastig!!?? laamenie lagge... als je er mee wilt gaan gamen dan word het pas echt lastig :X

jij hep een makkie man,als je er niet mee gaat gamen zou ik de grootste nemen die ik vinden kon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
mrDevil schreef op 17 november 2003 @ 11:02:
[...]

Klopt, heb inderdaad deze monitoren ook overwogen, maar qua design blijft de samsung toch onovertroffen (het oog wil ook wat :+ )
Nou, ik moet zeggen dat ik de viewsonic 191B onwijs mooi vind ook! Die andere 2 zijn inderdaad iets minder, maar de hansol is wel EUR 200 goedkoper. Portomonee wil ook wat :) Zoals eerder gezegd word samsung vanwege slechte support en veel beeldschermen waar wit naar geel neigt tegenwoordig niet meer aangeraden, in duitsland althans. Vooral de 193T zou dat 'gelige' hebben. De 191T is volgens velen ook beter dan de 193T. De belinea en viewsonic zouden dit niet hebben.
Welke zou jij kiezen? (Misschien moeten we maar eens een polletje gaan opzetten :)
Ik neig heeeeeeel sterk naar een 18" NEC 1860NX of Viewsonic VP181B. Lijkt de gulden middenweg. Beter voor office dan de iiyama, beter voor gamen dan de 193T. En daar dan twee van. Daar zijn ze op www.prad.de 't ook wel over eens dat die twee wel goede monitoren zijn. (En de NEC 1880SX, maar die's EUR 850)

Ik ga van de week kijken en testen bij een collega die een Philips met een soorgelijk scherm heeft, 's kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Even wat over de Sony X73B :) hij is als het goed is bij informatique binnen een halve week leverbaar volgens de site (dr waren toch tweakers die hem wouden, maar hij was er nergens???).

even snel wat specs:
17 inch TFT LCD monitor
Kleur: Zwart
Dot Pitch: 0.264 mm
Contrast Ratio: 500:1
Inkijkhoek Hor/Ver: 160 / 140 graden
Helderheid: 300 cd/m2
Respons: 16 ms
Max. Resolutie: 1280 x 1024 pixels
2x Mini D-Sub en 1x DVI-D aansluiting
Afmeting: 367 x 361 x 232 mm
Gewicht: 7.1 Kg

[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 17-11-2003 13:20 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Er is een HX en X serie van sony.
De x serie is volgende alleen anders in helderheid (x=300 en hx=400, volgens de specs) Volgens mij praten de meeste over de HX73 en niet de X73

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-11-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een BENQ 737s kopen, en de responstijd is 25ms, dus dat is genoeg om met
1280x1024 te kunnen gamen ?

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op 16 november 2003 @ 17:01:
[...]

code:
1
2

(+) over 350:1 .....

Dat is waneer je praat over een nieuwe crt, waneer je een crt al een jaar oud is dan gaat de contrast al gauw achteruit. Dat geld trouwens ook over de kleur weergave van die schermen.

Het mooie aan TFT is dat het via DVI helemaal digitaal is waardoor het nooit gaat afwijken. Bij analoge techniek heb je gewoon last van dat het allemaal op den duur gaat afwijkenweerstanden, inbrading, kabels, magnetische veld enz, waardoor het beeld nooit 100% over eenkomt met het ingang singaal. Vandaar dat ik nooit meer een crt wil.

En met zo tft hoeft je kamer ook niet meer zo donker te maken waneer je een vrij donker spel speelt _/-\o_.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wou ff me bericht editten aleen ik drukte blijkbaar op de qute knop :S.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:16:
[...]

(+) over 350:1 .....

Dat is waneer je praat over een nieuwe crt, waneer je een crt al een jaar oud is dan gaat de contrast al gauw achteruit. Dat geld trouwens ook over de kleur weergave van die schermen.

Het mooie aan TFT is dat het via DVI helemaal digitaal is waardoor het nooit gaat afwijken. Bij analoge techniek heb je gewoon last van dat het allemaal op den duur gaat afwijkenweerstanden, inbrading, kabels, magnetische veld enz, waardoor het beeld nooit 100% over eenkomt met het ingang singaal. Vandaar dat ik nooit meer een crt wil.

En met zo tft hoeft je kamer ook niet meer zo donker te maken waneer je een vrij donker spel speelt _/-\o_.
Dat ben ik met je eens, al is er een heel groot verschil tussen een goede CRT en een slechte CRT.

Ik heb thuis een LG 795ft+ , en ik vind dat een super monitor. Mooie kleuren, goed contrast, hoge helderheid, geen rare vervormingen in het beeld en goede refreshrates.
Maar dat ding wat ik op me werk heb staan is echt een bagger ding, vale kleuren, rare vervormingen en ondanks de 85hz refreshrate nog steeds erg vermoeiend.

Maar ik ben van plan om binnekort ook een tft monitor te halen. Mijn broertjes hebben er allebei een, en het beeld vind ik tog nog een stuk rustiger bij het lang achter de computer zitten. Alleen de kleuren vind ik niet altijd even mooi, vooral als je hoge resolutie digitale foto's bekijkt vind ik de foto's er een stuk mooier uit zien op mijn lg monitor. Maar goed, dat neem ik voor lief, zo erg vind ik het niet en ik doe tog niet aan fotobewerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie net dat de IIYAMA 431S-S nu 343 euro kost bij pcglobe.nl.

Zou dat een foutje zijn? Anders is namelijk wel heeeeel erg cheapo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hierbij een vraag. Ik ben van plan na 4,5 jaar is weer een nieuwe pc te halen en daarbij een nieuw monitor. Ik volg dit topic nu 2 weken en mijn voorkeur gaat erg uit naar de Yiiama 431S. De keuze hiervoor is dat ik regelmatig game (Quake 3 vooral) en een snel TFT monitor hiervoor zoek, dat tevens scherp is en goede kleuren heeft. CRT Valt voor mij af vanwege formaat.

Ik was van plan op de HCC beurs 28 nov a.s. een nieuwe pc te halen, maar mijn oog viel gisteren op de ALDI pc die nu wordt aangeboden welke erg :9 voor die prijs. Nadeel is dat op de radeon 9800 (die bijgeleverd wordt) geen DVI uitgang zit. Ik las in dit topic dat DVI aan te raden is voor een TFT, maar in hoeverre maakt het verschil van gebruik van DVI en gewone aansluiting? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik om de reden van het missen van een DVI op de aldi pc de pc wel moet kopen (ivm aanschaf het TFT monitor) |:( :?

Graag hoor ik spoedig een reactie, zodat ik weet of het de moeite is veel meer geld neer te leggen om een eigen pc samen te stellen (kost me meer, wil zelfde spects maar aldi veel goedkoper, en alleen voor dvi eigen samenstellen kost me zo 150 euro meer) of dat ik morgen gewoon met gerust gevul pc kan gaan kopen bij aldi :) Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

_Richie_ schreef op 18 november 2003 @ 12:46:
Ik zie net dat de IIYAMA 431S-S nu 343 euro kost bij pcglobe.nl.

Zou dat een foutje zijn? Anders is namelijk wel heeeeel erg cheapo!
Yups, inderdaad een foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Te laat! mrDevil was me voor :)

[ Voor 94% gewijzigd door Crew One op 18-11-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:51:
Graag hoor ik spoedig een reactie, zodat ik weet of het de moeite is veel meer geld neer te leggen om een eigen pc samen te stellen (kost me meer, wil zelfde spects maar aldi veel goedkoper, en alleen voor dvi eigen samenstellen kost me zo 150 euro meer) of dat ik morgen gewoon met gerust gevul pc kan gaan kopen bij aldi :) Alvast bedankt
DVI geeft volgens de meesten alhier net wat strakker beeld.
Ook hoef je nooit meer met de settings te kloten.

Heb zelf een 431S via analoog aangesloten, en dat ziet er al verbluffend uit..
Of die extra voordelen opwegen tegenover 150,- ... ? Lijkt mij persoonlijk niet, maar het blijft jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

Heb toch maar de Samsung Syncmaster 193 T besteld :*) Als het goed is ergens donderdag af te halen (wat ik trouwens zelf erg betwijfel)

Als ik um heb zal ik volledig verslag doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Ik heb net een philips brilliance 180P2M (*1) aan wat hevige tests onderworpen. Volgens de kenners is het scherm wat de philips gebruikt (een IPS scherm) toch wel 1 van de betere 18" schermen die je kan hebben, en geschikt voor gaming, volgens de meeste. (De 18" schermen zijn nog niet zo snel als de 17" schermen, dus vergelijken met die iiyama prolite E431S kan je het nog niet)

Nou. Het is het toch net niet :'( Desktop werk gaat echt fantastisch, kleuren zijn helder en kleurrijk, lettertjes scherp, maar in spelletjes (Max Payne 2 en 3DMark03 getest) is het toch lang niet zo goed als een CRT. (Ik heb een 22" Iiyama vision master pro 510.) Ghosting en wazigheid alom.

Heel erg is het niet, en je moet wel goed B), maar toch. Als je €800 voor een monitor neertelt, dan zou ik persoonlijk meer willen.

En als je dan op zo'n 18" scherm toch niet goed kan spelen, dan ga ik maar voor een 19" scherm waar je ZEKER niet goed op kan spelen, maar waar ontwikkelwerk nog beter op gaat. Want die 18" heeft me wel van 1 ding overtuigt, en dat is dat 17" echt te klein is voor 1280x1024.

Tot zover...

*1 - http://www.prad.de/guide/screen581.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 15 november 2003 @ 00:33:
Ik probeer dit topic een beetje te volgen, en zag wel veel discussie over de nog in het wild te verschijnen Samsung 172X. Jammer dat die door Tomshardware zo is neergesabeld.

Ik heb niemand er hier nog over gehoord (of er overheen gelezen), maar het schijnt dat Samsung met nog iets nieuws gaat komen: de 177X, een 12ms scherm. Althans, zegt Samsung dan.

http://www.digit-life.com/news.html?98148#98148

(voor wie koreaans kan lezen, het persbericht van Samsung zelf staat op: http://www.sec.co.kr/index.jsp)

De 177X ziet er op de koreaanse sites waar ik hem met wat ge-google kon vinden hetzelfde uit als de 172X. Misschien toch nog binnenkort een snel scherm in een mooi jasje?
de CX710P(asia)==173P(Eur)
specs

Korean Samsung announced two new LCD monitors for its Premium series: Syncmaster Magic CX710P and Syncmaster 177X. The former, positioned as a model of the year 2004, is supplied with MagicTune software that enables to control its settings by mouse. Therefore this model doesn't have any controls on the front panel. Features differ from usual as well: 700:1 brightness, 178° vertical and 180° horizontal viewing angle.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-11/syncmaster_magic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sec.co.kr/images/product/monitor/goods/cx710p_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sec.co.kr/images/product/monitor/salespoint/cx710p.jpg

de 177X(asia)==172X(Eur)
specs

The latter monitor, 17" Syncmaster 177X, seems to be one of the first to feature just 12ms response time (vs. 25ms). Model MSRPs are $670 and $550, respectively. No shipments information has been disclosed yet.

Afbeeldingslocatie: http://www.sec.co.kr/images/product/monitor/goods/177x_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sec.co.kr/images/product/monitor/salespoint/177X.jpg

hoe moeilijk is het nou om op de frontpage van www.sec.co.kr ff 710p en 177x in het searchvakje in te tikken? B)

/me w8 dus op de bovenste.
Gewoon PVA 25ms, maar wel goede kleurweergave. Als ik de Duitse site moet geloven komt hij pas in december.

Na nu geloof ik Vincent Alzieu van THG niet meer. Ik vond zijn reviews toch al twijfelachtig. Die andere review zet er tenminste een stel echte fotos bij. Kun je het zelf tenminste zien. Ookal ziet het er niet strak uit, hij durft het er tenminste gewoon eerlijk bij te zetten. (komt door de traagheid vd camera btw)
De review van THG is absoluut niet te verifieren. Er staat geen enkele eigengemaakte foto bij. Alleen pressfotos een een stripje generieke screenshots van spelletjes.
[speculatie] Zeker nog steeds boos op Samsung dat ze hem de vorige keer geen TFT wilden lenen. [/speculatie]

Niet dat ik 12ms geloof, maar dan moet het toch minstens op dezelfde manier gemeten zijn als hun PVA schermen van 25ms. En die kwamen tot voor kort overal al als beste uit de test.

Het zal allemaal wel. Eerst zien en dan geloven.
Het is vaak toch een kwestie van 'liefde op het eerste gezicht' , persoonlijk dus. Dat had ik met mijn vorige monitor (Phil 17A) en deze (Sams 900P) ook en ik ben er altijd tevreden mee gebleven.
Het is mijn ervaring (dat heb ik al wel aardig wat, zie mijn profile) dat als je een compromis sluit je op een gegeven moment toch ontevreden wordt en weer wat anders wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff over de test van THG: er staat ook niet bij wat voor videokaart hij heeft gebruikt en hoe hij de kaart heeft aangesloten (D-sub of DVI).

offtopic:
Ik ga de post niet editen want hij wat best lastig met die hele lange url's en ik wil hem niet verpesten.
/me klopt zichzelf even op de schouder

Ik vond nog een leuke test van de Samsung Syncmaster 21" op Envynews
1600x1200 25ms (fwiw)
(en nee ik ben niet Samsunggek)

En ...hop... ff 21" op zijn kant 1200x1600 :9
Afbeeldingslocatie: http://www.envynews.com/reviews/images/581/pcb.jpg
Best wel indrukwekkend
Afbeeldingslocatie: http://www.envynews.com/reviews/images/581/lanb.jpg
Leuke tegeltjes...

Kort het stukje over gaming en ghosting :
So we all know how well this monitor works with everyday and work related duties, but what about gaming? I mean seriously what is the point of talking about a monitor, or LCD for that matter if we don?t talk about gaming?

It had actually taken me a fair amount of time to get to the gaming tests with this monitor simply because I had been very busy with work and getting reviews out. It was almost everyday I would be asked what it was like to game on by different people at the site who know I had it. So when I finally got around to checking it out, I had been told by several people that they had read a review somewhere else that said they came across a lot of ghosting when playing games. I do not know if they were running the 213T in analog mode or digital, but from my experience with the 213T in digital mode, I would have to say that they must have been using it in analog mode. The 213T comes with a refresh of 25ms, which is not the ideal rate to have a complete cross over from a CRT, but it is close to the 16ms refresh rate that has become the accepted standard for ?perfect? gaming. I had expected ghosting to be quite prevalent with this LCD, and not so much because of the 25ms but also because of the size of the LCD.

Don?t get me wrong here, yes there is ghosting, but it is very minimal, and in all honesty in the middle of my favorite FPS, or racing game, it is not noticeable, at least to my aging eyes.

Being concerned that others have found ghosting with this LCD, and again I believe that it to be in analog mode, I decided to head over to Monitor Direct and use their very handy CRT and LCD calibration program. They have a section for testing ghosting, and it compromises of four white squares to move around a black background. This should allow for you to concentrate on staring at the screen rather than jumping and dodging bullets. Looking at that screen long enough to dry out my eyes, the result was negligible to say the least. However, if one was to run outside of the native resolution, I would think ghosting would be more noticeable.

I have thoroughly enjoyed reviewing and working with the 213T, whether it be gaming or forcing myself to actually get some work done, the 213T has done an amazing job. It?s stylish design, and sheer amount of desktop real estate makes this an impressive looking and functioning LCD. Going back to my 21 inch CRT is going to not only be hard to take, but dull to look at, as nothing looks more vivid than it does on an LCD.

Hij is trouwens niet eens echt duur voor een 21"TFT. Ach, wat is €1450? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heb hem (213T) laatst gezien....zag er wel heerlijk normaal uit tussen al die 5:4 schermen. :P Maar ik vind het toch wel een enorme Unit....die voet is ook zo lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi tft 17 inch 359 euro:

TFT Plat kleurenbeeldscherm
? Aktiv-SXGA LCD
on screen display
met geïntegreerde stereo luidsprekers
? incl. 3 aansluitingskabels
? kleur: zilvergrijs
? Beeldscherm 17 inch
zichtbare beeldbuis: 43,2 cm.
beeldresolutie 1280 x 1024
horizontale zichtshoek: 140°
verticale zichtshoek: 120°
contrast: 350:1
reactietijd: 30 ms typ

lijkt t jullie wat? ik hoorde dat t dezelfde monitor is als de vorige aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 23:32:
Aldi tft 17 inch 359 euro:

TFT Plat kleurenbeeldscherm
? Aktiv-SXGA LCD
on screen display
met geïntegreerde stereo luidsprekers
? incl. 3 aansluitingskabels
? kleur: zilvergrijs
? Beeldscherm 17 inch
zichtbare beeldbuis: 43,2 cm.
beeldresolutie 1280 x 1024
horizontale zichtshoek: 140°
verticale zichtshoek: 120°
contrast: 350:1
reactietijd: 30 ms typ

lijkt t jullie wat? ik hoorde dat t dezelfde monitor is als de vorige aanbieding
Zonde van t geld als ik de specs zo zie.
Als je dan budget wil gaan kan je beter 40 euro bijlappen en de Neovo F-417 17" kopen

specs
Panel Size 17" (431.8mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 430:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 160o / 130o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog
Response Time 5ms / 15ms (Typical)
Net Dimension 377 x 373 x 200mm
(14.8" x 14.7" x 7.9")
Net Weight 5.0Kg (11lbs)
Kleur Zwart

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 21:16:
hoe moeilijk is het nou om op de frontpage van www.sec.co.kr ff 710p en 177x in het searchvakje in te tikken? B)
Niet moeilijk, en dat had ik ook zeker gedaan. Maar de specs van de 172X zeiden ten tijde van dit nieuws nog 16ms, dus ik was in de veronderstelling dat een 177X met 12ms in de specs een ander scherm was, met wel dezelfde vormgeving. Inmiddels worden de specs van de 172X ook op 12ms gezet, en dan begrijp ik ook wel dat het om hetzelfde scherm gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 18-11-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren had ik een post geplaatst over verschil tussen DVI en analoog, wat mij na doorlezen van topic 7 ook stukken duidelijker is geworden. Toch heb ik nog een vraag waar ik erg mee zit (keuze tussen CRT en TFT)
Waar ik pc voor gebruik is gamen, internetten en ben veel bezig met digitale fotografie (wil fotos dus scherp op beeld hebben).

Ik ben gisteren bij computerwinkel Mycom wezen kijken naar de CRT's en TFT's, en kwam tot de conclusie dat ik persoonlijk de TFT een erg mooi trillingsvrij beeld vind en heerlijk rustig. Ook de dikte van het scherm bevalt me prima zeg maar :)

Ook nog 1 vraag over TFT met DVI: Is het dan mogelijk wel verschillende resoluties te kiezen? Daar hadden ze het in de winkel over maar mij stond bij dat TFT maar goed functioneert op aanbevolen resolutie :?

Alleen konden ze me niet een spel als Quake 3 zien (wat ik veel doe), en wil wel graag een scherm waarop ik dat goed kan spelen. Is het nou echt zo (kan nergens bekijken in winkels etc) dat gamen goed gaat op bijv. die Yiiama 431S-S (welke ik op het oog heb?). En gaat gamen beide goed met DVI en Analoog aansluiten?

Hoop niet dat dit een echte dubbelpost gaat worden, want ik las zulke vragen ook al beetje elders in dit topic, maar wil graag zekerheid voor mezelf dat ik achteraf spijt krijg met een TFT :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 09:56 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:00:

Max
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:00:

Max
Gamen kan altijd natuurlijk. Maar je zult wel last hebben van ghosting. "genoeg" is een beetje persoonlijk en ligt aan de spelletjes die je speelt.

Advies: Eerst HEEL goed bekijken en testen als je'n TFT voor gamen gaat kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Crew One op 19-11-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:40:

Ook nog 1 vraag over TFT met DVI: Is het dan mogelijk wel verschillende resoluties te kiezen? Daar hadden ze het in de winkel over maar mij stond bij dat TFT maar goed functioneert op aanbevolen resolutie :?

Alleen konden ze me niet een spel als Quake 3 zien (wat ik veel doe), en wil wel graag een scherm waarop ik dat goed kan spelen. Is het nou echt zo (kan nergens bekijken in winkels etc) dat gamen goed gaat op bijv. die Yiiama 431S-S (welke ik op het oog heb?). En gaat gamen beide goed met DVI en Analoog aansluiten?

Hoop niet dat dit een echte dubbelpost gaat worden, want ik las zulke vragen ook al beetje elders in dit topic, maar wil graag zekerheid voor mezelf dat ik achteraf spijt krijg met een TFT :'(
TFT's hebben een optimale resolutie, dat wil niet zeggen dat je de andere niet kunt gebruiken....

Quake3 : Je kan toch gewoon je q3 dir op een cd fikken?? Dan prop je die erin en gaan met die banaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Daarnet mijn Eizo L557 gaan afhalen. Ik ben supertevreden :*)
Ik zou geen betere review kunnen schrijven van deze monitor als Rick2001, daarvoor moet je maar een paar bladzijden teruggaan.
Ik had eerst wat twijfel of de kleuren heel anders zouden zijn, maar daar is dus geen sprake van, heel goed. Qua gamen nog niks geprobeerd, maar ik heb ook nog geen DVI-kabel, die was niet in voorraad.

Ik wou dit toch even delen, bedankt aan iedereen voor het advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:30
Slecht nieuws van iiyama voor de geïnteresseerde:

Beste Distributeur,

Vanwege de aanhoudend hoge vraag naar 17" LCD monitoren en de (waarschijnlijk alom bekende) tekorten op 15" LCD monitoren, verwachten wij in de komende maanden helaas ook problemen met de uitlevering van 17" LCD monitoren.

De E430 (alle kleuren) heeft naar verwachting een gemiddelde levertijd van twee á drie weken en de E431S (alle kleuren) zijn nu tot half december uitverkocht. Reeds geplaatste orders van deze modellen worden wel in de komende weken uitgeleverd.

Wij verwachten dat in januari verbetering op zal treden in deze situatie. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

iiyama benelux b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word zo moe van die ellenlange topics......totaal geen overzicht!
Is het echt niet mogelijk om een soort van onderverdeling per merk/type te maken?

Ik snap best dat het voor de modjes moeilijk is om alles te controleren op die manier, maar ik krijg echt hoofdpijn als ik alle 8 topics over TFTschermen moet lezen......(ik krijg hoofdpijn van te lang naar mn crt staren, daarom heb ik ook een TFT nodig en die moet ik dus op deze manier kopen VOORDAT ik dit topic begin te lezen..... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:46:
Is het echt niet mogelijk om een soort van onderverdeling per merk/type te maken?

Ik snap best dat het voor de modjes moeilijk is om alles te controleren op die manier, maar ik krijg echt hoofdpijn als ik alle 8 topics over TFTschermen moet lezen......(ik krijg hoofdpijn van te lang naar mn crt staren, daarom heb ik ook een TFT nodig en die moet ik dus op deze manier kopen VOORDAT ik dit topic begin te lezen..... |:( )
Kijk eens op www.prad.de. Daar hebben ze een fantastisch forum met indeling per grootte/merk en aparte fora voor koop-dilemma's en gaming-testen. Wel duits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:46:

Hoofdpijn is voor mij ook een van de voornaamste redenen om naar tft over te stappen ik heb een vermoeden dat m'n huidige crt daar heel goed de oorzaak van kan zijn!

een keer in de week krijg ik wel een aanval de ene keer wat heftiger dan de andere keer,in de zomer als ik veel minder achter de pc zit heb ik daar totaal geen last van.

Verwijderd

Weet iemand waar je die ViewSonic VP191b kan vinden, staat niet in de pricewatch?

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 00:00:
Weet iemand waar je die ViewSonic VP191b kan vinden, staat niet in de pricewatch?
http://www.microsquare.nl en http://www.micro-mail.nl leveren hem in ieder geval.

Verwijderd

Vraagje... is er ook een tft waarvan het zwart net zo zwart is als dat van bijv. een iiyama vmp 510 ?

ik heb namelijk vanavond een benq fp747 uit getest, met dank aan interdeath _/-\o_

Een heel leuk scherp monitortje, zeker voor het geld, 25 ms en niet al te veel trailing of uitsmeer effecten, het is wel aanwezig maar niet echt hinderlijk.
Maar een ding wat me wel opviel is dat ik in een vrij donkere kamer het beeld niet donker genoeg afgesteld kan krijgen zodat het zwart hetzelfde diepzwart is als op m'n crt

vandaar dus de vraag... is er op het moment een snelle gamers tft waarvan het zwat wel zwart is? want mijn favo Ut 2003 level grendlekeep (vrij donker) zag er niet uit op de benq :'(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tftscherm.nl biedt een pixel garantie door iiyama aan voor 59 euro extra, daar heb ik ze over gemaild, maar dit geldt dus alleen bij aankoop en niet tot een x aantal maanden bij aankoop.

Nu stellen zij dus in hun reply dat het haast nooit voorkomt dat na aankoop dooie pixels optreden.

Ik heb hier zo mijn vraagtekens bij, jullie ook?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
59 euro is een echte ripoff en jawel dooie pixels komen in 90% van de gevallen voor. (wel steeds minder maar toch)

• Crew One
  • Niet online
Gunner schreef op 20 november 2003 @ 10:23:
tftscherm.nl biedt een pixel garantie door iiyama aan voor 59 euro extra, daar heb ik ze over gemaild, maar dit geldt dus alleen bij aankoop en niet tot een x aantal maanden bij aankoop.

Nu stellen zij dus in hun reply dat het haast nooit voorkomt dat na aankoop dooie pixels optreden.

Je weet dat je volgens de wet iets dat je op het internet gekocht heb tot 11 dagen na aankoop mag retourneren zonder opgaaf van reden, toch? Dat staat als het goed is in de algemene voorwaarden van elke webwinkel.

Dus als het ding bij aankoop niet bevalt, gewoon terugsturen. Je hebt geen garantie nodig.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
mughato schreef op 20 november 2003 @ 10:31:
59 euro is een echte ripoff en jawel dooie pixels komen in 90% van de gevallen voor. (wel steeds minder maar toch)
Is 90 % niet een beeeeeeeeeetje te veel? Als je bijvoorbeeld de tests bekijkt, bijvoorbeeld die van PC active, dan is het eerder 1 van de 10 die dooie pixels heeft dan 9 van de 10 :?

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 20-11-2003 11:11 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

59 euro is best veel, aangezien ik toendertijds van de zomer ook zo'n zero-pixel regeling kon aanschaffen voor minder dan de helft (25 euro om precies te zijn) bij Informatique, waarbij je 8 dagen krijgt om het scherm uit te proberen. Als ik jou was dan zou ik even verder kijken bij een andere zaak, omdat je voor dat geld wel betere service kunt krijgen dan wat je nu beschrijft.

Zeg nooit nooit bij tft schermen, dode pixels komen spontaan of je het wilt of niet ... zo heb ik dus een maand na aanschaf al een dode subpixel :'(
natuurlijk heb ik geen garantie meer, ik heb wel het geluk dat ie over het algemeen niet enorm opvalt.

| My SpiderWeb |

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

Hmmmm, net gelezen dat ik op mijn, deze middag af te halen, Samsung Syncmaster 193T een DVI-D ingang heb.. op mijn ATI Radeon 9700 pro kaart zit een DVI-I uitgang... Hoe sluit ik deze twee op elkaar aan :? (via dubbele DVI-I kabel?)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteldt heb natuurlijk wel gezocht (ips vs mva) maar kon niks concreets vinden.

Wat de technieken in houden heb ik wel gevonden maar welke nu beter is heb ik niet kunnen vinden. En dan met betrekking op het gamen.
Dus je hebt een 19 " 25ms scherm met mva techniek en een met ips techniek. Welk van de 2 zou beter presteren ivm met games?

Kijkhoek en contrast ratio zijn door de gebruikte technieken bij de een beter.

Paradigm: Shift happens.

• Crew One
  • Niet online
DareDevil schreef op 20 november 2003 @ 13:41:
Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteldt heb natuurlijk wel gezocht (ips vs mva) maar kon niks concreets vinden.

Wat de technieken in houden heb ik wel gevonden maar welke nu beter is heb ik niet kunnen vinden. En dan met betrekking op het gamen.
Dus je hebt een 19 " 25ms scherm met mva techniek en een met ips techniek. Welk van de 2 zou beter presteren ivm met games?

Kijkhoek en contrast ratio zijn door de gebruikte technieken bij de een beter.
Voor gamen is IPS beter. (En TN nog beter) Dit komt doordat de gemiddelde responsetijd van een IPS scherm beneden de gemiddelde responsetijd van een MVA scherm ligt. Wat de fabrikanten overigens vermelden zijn minimale responsetijden. Zegt niet bijzonder veel dus.

Betere uitleg in't Duits: http://www.prad.de/new/lexikon/responseverlauf.html

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij welke winkels kan ik een no-dead-pixel garantie krijgen?

Verwijderd

CTX geeft 12 maanden gratis dead-pixel garantie op al zijn TFT's.

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Gunner schreef op 20 november 2003 @ 14:25:
Bij welke winkels kan ik een no-dead-pixel garantie krijgen?
Hiervoor zou je denk ik iets meer moeite voor moeten doen, want Informatique.nl is de enige winkel waar ik ervaring mee heb, wat betreft een TFT aankoop ... Dus zou je even moeten informeren bij de computerzaken, waar jij van plan bent eventueel een aankoop te gaan doen.

Maar ik neem aan dat er wel meerdere computerzaken zijn die zo'n zero-pixel policy service aanbieden voor een acceptabele prijs. Dus ik raad je aan even bij een dichtbij zijnde computerzaak langs te gaan of hen een mailtje te gaan versturen, zo gedaan :)

Suc6 ermee ...

| My SpiderWeb |

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ik heb net een bestelling gedaan voor een Iiyama tft 431 en die zijn inderdaad moeilijk leverbaar. Nu boden ze aan om de 430 te bestellen. Volgens hun èn de Iiyama website zijn de 431 en de 430 helemaal identiek (zelfde scherm oa 16 ms, 24bit, superTN, etc) echter de 430 heeft geen DVI :(, alleen een D-sub.
Wat ik mij nu afvraag: Zou ik nou werkelijk verschil zien tussen een DVI en D-sub als ik de tft aanstuur met een Asus 9600XT? :?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LoEnaTiQ schreef op 20 november 2003 @ 14:58:
Hiervoor zou je denk ik iets meer moeite voor moeten doen, want Informatique.nl is de enige winkel waar ik ervaring mee heb, wat betreft een TFT aankoop ... Dus zou je even moeten informeren bij de computerzaken, waar jij van plan bent eventueel een aankoop te gaan doen.

Maar ik neem aan dat er wel meerdere computerzaken zijn die zo'n zero-pixel policy service aanbieden voor een acceptabele prijs. Dus ik raad je aan even bij een dichtbij zijnde computerzaak langs te gaan of hen een mailtje te gaan versturen, zo gedaan :)

Suc6 ermee ...
Ik heb contact gehad met tftschermen.nl en ook Informatique , maar van Informatique heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
La_Pazz schreef op 20 november 2003 @ 14:59:
Ik heb net een bestelling gedaan voor een Iiyama tft 431 en die zijn inderdaad moeilijk leverbaar. Nu boden ze aan om de 430 te bestellen. Volgens hun èn de Iiyama website zijn de 431 en de 430 helemaal identiek (zelfde scherm oa 16 ms, 24bit, superTN, etc) echter de 430 heeft geen DVI :(, alleen een D-sub.
Wat ik mij nu afvraag: Zou ik nou werkelijk verschil zien tussen een DVI en D-sub als ik de tft aanstuur met een Asus 9600XT? :?
DVI is wel de moeite hoor, zeker als je games draait op andere resoluties enzo, je hoeft dan immer niets meer in te stellen aan de schermcentrering enzo.
Daarbij is dvi altijd beter qua scherpte, alleen zie je dat niet met een echt goeie vidkaart.
Ook als je een nieuwe videokaart koopt met een goedkopere dac ben je (uiteraard) safe met dvi :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

corpseflayer schreef op 20 november 2003 @ 17:08:
[...]

DVI is wel de moeite hoor, zeker als je games draait op andere resoluties enzo, je hoeft dan immer niets meer in te stellen aan de schermcentrering enzo.
Daarbij is dvi altijd beter qua scherpte, alleen zie je dat niet met een echt goeie vidkaart.
Ook als je een nieuwe videokaart koopt met een goedkopere dac ben je (uiteraard) safe met dvi :)
Ik heb dus zo een videokaart met brakke analoge componenten en ik kan je verzekeren: DVI is stukken beter.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

mrDevil schreef op 20 november 2003 @ 13:11:
Hmmmm, net gelezen dat ik op mijn, deze middag af te halen, Samsung Syncmaster 193T een DVI-D ingang heb.. op mijn ATI Radeon 9700 pro kaart zit een DVI-I uitgang... Hoe sluit ik deze twee op elkaar aan :? (via dubbele DVI-I kabel?)
gewoon met een DVI-D kabel. Past ook op je videokaart uitgang. 8)

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:49:
[...]

gewoon met een DVI-D kabel. Past ook op je videokaart uitgang. 8)
thanks _/-\o_

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Gunner schreef op 20 november 2003 @ 15:05:
[...]

Ik heb contact gehad met tftschermen.nl en ook Informatique , maar van Informatique heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
Heb geduld ... volgens mij krijg je binnen een of twee werkdagen al een bericht terug van ze ... :*)

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Vraagje over de Iiyama 431 Silver: ziet deze er ook zo "plastic" uit als de Black versie? Vanavond nog maal ff naar schermpjes gekeken en vond die black toch wel erg budget eruit zien :(
Zilveren versie nergens gezien

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emp-Hasis waar had je die schermen gezien en hadden ze er nog veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 00:02:
Emp-Hasis waar had je die schermen gezien en hadden ze er nog veel ?
Bij Mycom Zwolle stond de S430 Black, maar persoon die hielp zei ook achter de S431 Black te hebben en gaf aan dat de behuizing hetzelfde eruit ziet. Maar in de winkel zelf stond alleen dus de zwarte uitvoering van deze schermen, en vond ik er niet mooi uitzien. Zilver verder niet na gevraagd, helaas :( Wilde die achteraf ook wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
La_Pazz schreef op 20 november 2003 @ 14:59:
Ik stond voor hetzelfde dilemma :)

Gister heb ik de 430 zilver toch maar gekocht, dan maar geen dvi. Heb van diverse leveranciers te horen gekregen dat het dit jaar zeer moeilijk wordt om nog aan een 431 te komen. De "gewone" witte versie is nog wel bij sommige direct leverbaar maar aangezien niemand die kleur wilt :)

Krijg vanmiddag dus m'n 430 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.pcvergelijk.nl geeft pixelgarantie ZONDER kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 17" TFT monitor maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb nu een 17" CRT die het op zich nog wel goed doet, maar een TFT lijkt me ook wel erg mooi. Ik heb begrepen dat een 17" TFT dus ook nog een stuk groter zal uitpakken (in beeldgrootte dan, niet in omvang)?

Mijn budget is ongeveer € 420,-. Ben wel van plan er op te gaan gamen trouwens, maar dat schijnt tegenwoordig wel goed te kunnen, ook op een 17"?

Overigens onderhand wat rond te lezen in het voorgaande deel, maar er wordt ook gezegd dat reviews op internet lezen niet zoveel zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me door het topic geworsteld!

Ik ben op zoek naar het beste TFT scherm momenteel! Gebruik normaal + gamen

Ik heb al het gezocht en er een paar gevonden

1. Samsung 172X De responsetijd zou 12ms volgens de duitse site
nieuws: Samsung SyncMaster 172X 17" LCD-monitor review

Deze wordt door Tom weer afgekraakt en die adviseert de

2. Hercules PV 920Pro Dvi
http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-21.html

3. Jullie ervaring met de Ilyama E413S

4. Nec 1760

Hebben jullie advies waar ik voor zou kiezen of een andere suggestie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier toppers voorbij komen als de Samsung Syncmaster 172x etc., maar die zijn eigenlijk iets te prijzig voor mij. Zijn er ook oudere modellen van bijv. Iiyama (zoals de E430-S) die ook prima beeld leveren? En is bijv. Lite-on, LG of Acer geen goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

wij kregen toevallig vandaag een krantje van paradigit in de bus, en daar stond de e431s in de aanbieding voor 449,- en ook zeer opmerkelijk in alle 3 de kleuren, dus ff paradigit.nl checken als je m echt wil hebben :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
Ik zie hier toppers voorbij komen als de Samsung Syncmaster 172x etc., maar die zijn eigenlijk iets te prijzig voor mij. Zijn er ook oudere modellen van bijv. Iiyama (zoals de E430-S) die ook prima beeld leveren? En is bijv. Lite-on, LG of Acer geen goede keuze?
Ik zit nu achter m'n nieuwe iiyama E430-S dit te typen.
Vandaag binnen gekregen en moet zeggen dat het echt een strak schermpje is! Ben er heel tevreden over geen dooie (sub)pixels.

Wilde eerst voor de E431-S gaan maar ja, die is gewoon bijna niet te krijgen dus daarom ben ik voor dit alternatief gegaan aangezien beide schermen zo goed als hetzelfde zijn. Geen dvi, nou helaas dan maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
Toppers en 172X in 1 zin??? Woah.. jij durft :)
Volgens mij heeft niemand (die hem zelf gezien heeft) er nog een goed woordje voor over m.b.t. gamen.
Skippen dat ding.. en btw.. die specs kloppen voor geen kant op samsung's site.

Ga voor de 430S of 431S, krijg je geen spijt van lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Iemand een goede suggestie voor een 19" tft?

Ik zat zelf te denken aan een Iiyama ProLite E481S.
Reactietijd Op / Neer: 25ms
Type TFT: IPS
Heb begrepen dat IPS techniek beter is als mva maar zijn er ook 19" TFT's met (super)TN+F.
Ik heb ze nog niet kunnen vinden maar somminge fabrikanten vermelden niet de gebruikte productie techniek :( .

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Aanbieding bij Office Centre
Acer Al801 voor 349 euro
18 inch
30 ms
contrast: 450:1
250 cd/m2

goeie deal, of niet?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:31:
[...]

Toppers en 172X in 1 zin??? Woah.. jij durft :)
Volgens mij heeft niemand (die hem zelf gezien heeft) er nog een goed woordje voor over m.b.t. gamen.
Skippen dat ding.. en btw.. die specs kloppen voor geen kant op samsung's site.

Ga voor de 430S of 431S, krijg je geen spijt van lijkt me.
nee dank je, ik sterf namelijk al van de tupperware thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

inquestos schreef op 21 november 2003 @ 16:27:
Aanbieding bij Office Centre
Acer Al801 voor 349 euro
18 inch
30 ms
contrast: 450:1
250 cd/m2

goeie deal, of niet?
Komt nog wel 19% bij de prijs op, hun planten hun prijzen neer zonder btw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de 431S Zilver besteld voor 449 euro 8)
Toch maar zilver ipv zwart wat ik eerste wilde, maarja die vond ik echt platic eruit zien :(
Nu nog ff 2 weken wachten alleeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gefeliciteerd ik ben ook van plan om er eentje te bestellen in het zilver :7 8)
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:23:
net de 431S Zilver besteld voor 449 euro 8)
Toch maar zilver ipv zwart wat ik eerste wilde, maarja die vond ik echt platic eruit zien :(
Nu nog ff 2 weken wachten alleeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de Iiyama E-430s of de E-431s is wel een goede keus?

Ga ik daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is overigens het enige verschil tussen de E430 en de E431S dat de 431S DVI heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja dat is het enige verschil. De volgende keer kun je beter je vorige post editen. I.p.v in een korte tijd twee posts te plaatsen.
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:49:
Is overigens het enige verschil tussen de E430 en de E431S dat de 431S DVI heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 21-11-2003 18:09 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.