nou word ik echt gek

wie weet heeft tom de review verneukt! wat een ellende zeg koleere

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 22:10 ]
Verwijderd
nou word ik echt gek
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 22:10 ]
Verwijderd
welke keus had je gemaakt en waarom?:pVerwijderd schreef op 15 november 2003 @ 22:09:
[...]
nou word ik echt gekgister dacht ik nog dat ik het wist aaaaaaaararararraraggggghhhhh!!!!!!
wie weet heeft tom de review verneukt! wat een ellende zeg koleere
Verwijderd
iiyama e431-s of die nieuwe hercules pro dvi die als beste getest is door toms hardware.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 01:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop dat samsung inderdaad het een en ander heeft verandert.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 00:12:
Misschien heeft Samsung iets veranderd en had Ome Tom een slechte versie van de 172x. Zou me niets verbazen als Samsung een en ander heeft veranderd. Ze waren ja ook nog nergens te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Brigitte op 16-11-2003 07:50 ]
Verwijderd
Ik heb Samsung gemailt met de resultaten van Tom's test, maar heb hierop geen reactie gehad, nu zie ik op tweakers nieuws: Samsung SyncMaster 172X 17" LCD-monitor review een andere test waar je helemaal heet van wordt. Ga toch maar es in de winkel kijken als hij er isVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 00:12:
Misschien heeft Samsung iets veranderd en had Ome Tom een slechte versie van de 172x. Zou me niets verbazen als Samsung een en ander heeft veranderd. Ze waren ja ook nog nergens te krijgen.
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Dat black is black kan je alleen zeggen als je geen goede vergelijking met een CRT maakt. Zwart wordt "gemaakt" door een kristal dat in zo'n stand staat dat het geen licht doorlaat. Het blijkt echter geen eenvoudige klus om het licht ook daadwerkelijk volledig af te schermen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele scherm dit zien doen (zelfs niet als de brightness op nul staat). Bovendien is het bekend dat vooral de 16 ms schermen kunstgrepen moeten uithalen om aan de 16 miljoen kleuren te kunnen komen. Schermen die erg donker zijn, kunnen de subtiele nuances in donkere kleuren bijvoorbeeld weer erg moeilijk aan. Een donkergrijspak in een donkere kamer wordt dan al snel een zwart pak. Zoals ik al vaker heb gezegd is dit vaak het geval bij Samsung schermen. De kleuren van mijn iiYama 19" Diamondtron zijn nog steeds onovertroffen. Vergelijkt hij dan met een inferieure CRT? Als dat zo is... dan mag je jezelf afvragen wat dan de waarde van de vergelijking is...[...]There is no comparing the 172X to a CRT in terms of clarity. Text is crisp. Colors are rich and bold, and black is black. Not grey or washed out faded black. [...]
[...]reproduction at the default values are not the best as it was noticed that graphics on Neoseeker were not the proper shade when compared to a CRT. Subjectively, the colors do not seem as rich in graphical files compared to a Trinitron that I use regularly.[...]
[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 16-11-2003 15:21 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Contrast is ook een stuk beter op een CRT hoorThe_Sukkel schreef op 16 november 2003 @ 15:10:
Ik vind dat als een reviewer stelt dat de kleuren van een TFT beter zijn dan die van een CRT, de geloofwaardigheid van de review er niet op vooruit gaat...
Scherpte beter: dat wil ik graag geloven.
Contrast beter: ook dat wil ik graag geloven
Kleuren beter: broodje aap...
[...]
[ Voor 62% gewijzigd door Bartjuh op 16-11-2003 15:43 ]
Kon zo ff geen ander tabelletje vinden, but this will do :STIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 15:48:
hehe dat is dus niet zo...
Ik heb nog nooit een CRT gezien die een beter contrast heeft dan een tft
[ Voor 46% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2003 16:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
hmmm ik heb dus ook die 19" iiyama de vision master pro 454 was toen het best geteste scherm maar ik word er doodziek van dat ie zo ongelofelijk donker is en als ik mijn brightness 100% heb ik dat nog steeds en wat mij ook heeel erg stoort is als ik mijn achtergrond volledig zwart gooi dat dan om mijn bureaublad iconen een witte gloed zieThe_Sukkel schreef op 16 november 2003 @ 15:10:
Ik vind dat als een reviewer stelt dat de kleuren van een TFT beter zijn dan die van een CRT, de geloofwaardigheid van de review er niet op vooruit gaat...
Scherpte beter: dat wil ik graag geloven.
Contrast beter: ook dat wil ik graag geloven
Kleuren beter: broodje aap...
[...]
Dat black is black kan je alleen zeggen als je geen goede vergelijking met een CRT maakt. Zwart wordt "gemaakt" door een kristal dat in zo'n stand staat dat het geen licht doorlaat. Het blijkt echter geen eenvoudige klus om het licht ook daadwerkelijk volledig af te schermen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele scherm dit zien doen (zelfs niet als de brightness op nul staat). Bovendien is het bekend dat vooral de 16 ms schermen kunstgrepen moeten uithalen om aan de 16 miljoen kleuren te kunnen komen. Schermen die erg donker zijn, kunnen de subtiele nuances in donkere kleuren bijvoorbeeld weer erg moeilijk aan. Een donkergrijspak in een donkere kamer wordt dan al snel een zwart pak. Zoals ik al vaker heb gezegd is dit vaak het geval bij Samsung schermen. De kleuren van mijn iiYama 19" Diamondtron zijn nog steeds onovertroffen. Vergelijkt hij dan met een inferieure CRT? Als dat zo is... dan mag je jezelf afvragen wat dan de waarde van de vergelijking is...
Erg opvallend is dat hij het telkens heeft over een vergelijking met een (dubieuze) CRT en niet met andere TFT's. Al met al vertrouw ik die hele review niet zo erg (zeker als er geen enkel minpuntje wordt opgenoemd) en wacht ik tot er een meer objectieve kijk van een Tweaker als Rick2001 beschikbaar is.
edit: ik zie dat Neoseeker al een heel wat realistischere review heeft gemaak voor wat betreft de kleuren:
[...]
Ben je blind ofzoSTIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 16:03:
dus daar staat toch duidelijk dat tft beter is...
trouwens contrast ratio is tegenwoordig 500:1 meestal. In ieder geval ik ken bijna geen TFT die geen contrast onder de 350:1 heeft
Maar iig uit mijn ervaringen vind ik tft stukken beter contrast hebben dan CRT
1
2
| LCD monitoren CRT monitoren contrast ratio (~) 150:1 tot 300:1 (typ.) (+) over 350:1 |
ijl niet gast.. ik zeg dat ik het beter vind en ik zeg ook dat de meeste tft's een minimaal contrast ratio hebben van 400:1. Mij schijt niet wat er op een of andere internet site staat beweert...Bartjuh schreef op 16 november 2003 @ 17:01:
[...]
Ben je blind ofzo
code:
1 2 LCD monitoren CRT monitoren contrast ratio (~) 150:1 tot 300:1 (typ.) (+) over 350:1
TFT een stuk beter contrast, whaha, dan heb jij heel andere ervaringen dan ik.
Contrast vind ik juist een minpunt van tft, vooral met spellen zoals splinter cell, waar je veel donkere stukken hebt.
Vergelijk jij de nieuwste TFT monitoren met de allerbrakste CRT's ofzo ?
[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2003 19:29 ]
Mijn ervaring:STIMPPYYY schreef op 16 november 2003 @ 19:28:
[...]ijl niet gast.. ik zeg dat ik het beter vind en ik zeg ook dat de meeste tft's een minimaal contrast ratio hebben van 400:1. Mij schijt niet wat er op een of andere internet site staat beweert...
Ik ga uit van mijn ervaring
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik twijfel over hetzelfdemrDevil schreef op 12 november 2003 @ 12:21:
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een aantal schermen. Veel goede reviews gelezen over de E431S-S, maar op zich lijkt me Samsung Syncmaster 193T me ook wel wat (ik game toch niet veel, en wanneer ik game blijft het bij Warcraft III etc.) Is de 193T trouwens de opvolger van de 192T??
Klopt, heb inderdaad deze monitoren ook overwogen, maar qua design blijft de samsung toch onovertroffen (het oog wil ook watCrew One schreef op 16 november 2003 @ 23:51:
[...]
Ik twijfel over hetzelfde
Als je over de samsung 193T twijfelt zal je ook over de Hansol H950, Viewsonic VP191B en Belinea 101920 moeten twijfelen. Allen een stukje goedkoper dan de 193T, maar wel hetzelfde scherm! (En allen ook met een lekker dun randje, de viewsonic ook in zwart verkrijgbaar.)
Dan komt het neer op het volgende:
19" = perfect voor office / internet, maar vanwege de ghosting ronduit slecht voor games. Vrij prijzig.
17" iiyama = ok voor office, maar wel iets kleiner natuurlijk. Veel beter voor gamen dan die 19"
De 193T is trouwens de opvolger van de 191T.
Verwijderd
hahah lastig!!?? laamenie lagge... als je er mee wilt gaan gamen dan word het pas echt lastigmrDevil schreef op 17 november 2003 @ 11:02:
[...]
Pffffffffff, zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn om een TFT aan te schaffen. Ik neig momenteel toch iets meer naar een 19", aangezien ik toch geen tijd heb om te game'n.
Welke zou jij kiezen? (Misschien moeten we maar eens een polletje gaan opzetten)
Nou, ik moet zeggen dat ik de viewsonic 191B onwijs mooi vind ook! Die andere 2 zijn inderdaad iets minder, maar de hansol is wel EUR 200 goedkoper. Portomonee wil ook watmrDevil schreef op 17 november 2003 @ 11:02:
[...]
Klopt, heb inderdaad deze monitoren ook overwogen, maar qua design blijft de samsung toch onovertroffen (het oog wil ook wat)
Ik neig heeeeeeel sterk naar een 18" NEC 1860NX of Viewsonic VP181B. Lijkt de gulden middenweg. Beter voor office dan de iiyama, beter voor gamen dan de 193T. En daar dan twee van. Daar zijn ze op www.prad.de 't ook wel over eens dat die twee wel goede monitoren zijn. (En de NEC 1880SX, maar die's EUR 850)Welke zou jij kiezen? (Misschien moeten we maar eens een polletje gaan opzetten
[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 17-11-2003 13:20 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-11-2003 17:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
(+) over 350:1 .....Bartjuh schreef op 16 november 2003 @ 17:01:
[...]
Ben je blind ofzo
code:
1 2 LCD monitoren CRT monitoren contrast ratio (~) 150:1 tot 300:1 (typ.) (+) over 350:1
TFT een stuk beter contrast, whaha, dan heb jij heel andere ervaringen dan ik.
Contrast vind ik juist een minpunt van tft, vooral met spellen zoals splinter cell, waar je veel donkere stukken hebt.
Vergelijk jij de nieuwste TFT monitoren met de allerbrakste CRT's ofzo ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:21 ]
Dat ben ik met je eens, al is er een heel groot verschil tussen een goede CRT en een slechte CRT.Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:16:
[...]
(+) over 350:1 .....
Dat is waneer je praat over een nieuwe crt, waneer je een crt al een jaar oud is dan gaat de contrast al gauw achteruit. Dat geld trouwens ook over de kleur weergave van die schermen.
Het mooie aan TFT is dat het via DVI helemaal digitaal is waardoor het nooit gaat afwijken. Bij analoge techniek heb je gewoon last van dat het allemaal op den duur gaat afwijkenweerstanden, inbrading, kabels, magnetische veld enz, waardoor het beeld nooit 100% over eenkomt met het ingang singaal. Vandaar dat ik nooit meer een crt wil.
En met zo tft hoeft je kamer ook niet meer zo donker te maken waneer je een vrij donker spel speelt.
Verwijderd
Yups, inderdaad een foutje_Richie_ schreef op 18 november 2003 @ 12:46:
Ik zie net dat de IIYAMA 431S-S nu 343 euro kost bij pcglobe.nl.
Zou dat een foutje zijn? Anders is namelijk wel heeeeel erg cheapo!
[ Voor 94% gewijzigd door Crew One op 18-11-2003 14:24 ]
Verwijderd
DVI geeft volgens de meesten alhier net wat strakker beeld.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:51:
Graag hoor ik spoedig een reactie, zodat ik weet of het de moeite is veel meer geld neer te leggen om een eigen pc samen te stellen (kost me meer, wil zelfde spects maar aldi veel goedkoper, en alleen voor dvi eigen samenstellen kost me zo 150 euro meer) of dat ik morgen gewoon met gerust gevul pc kan gaan kopen bij aldiAlvast bedankt
Verwijderd
de CX710P(asia)==173P(Eur)..Appelsap schreef op 15 november 2003 @ 00:33:
Ik probeer dit topic een beetje te volgen, en zag wel veel discussie over de nog in het wild te verschijnen Samsung 172X. Jammer dat die door Tomshardware zo is neergesabeld.
Ik heb niemand er hier nog over gehoord (of er overheen gelezen), maar het schijnt dat Samsung met nog iets nieuws gaat komen: de 177X, een 12ms scherm. Althans, zegt Samsung dan.
http://www.digit-life.com/news.html?98148#98148
(voor wie koreaans kan lezen, het persbericht van Samsung zelf staat op: http://www.sec.co.kr/index.jsp)
De 177X ziet er op de koreaanse sites waar ik hem met wat ge-google kon vinden hetzelfde uit als de 172X. Misschien toch nog binnenkort een snel scherm in een mooi jasje?
Verwijderd
Verwijderd
Zonde van t geld als ik de specs zo zie.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 23:32:
Aldi tft 17 inch 359 euro:
TFT Plat kleurenbeeldscherm
? Aktiv-SXGA LCD
on screen display
met geïntegreerde stereo luidsprekers
? incl. 3 aansluitingskabels
? kleur: zilvergrijs
? Beeldscherm 17 inch
zichtbare beeldbuis: 43,2 cm.
beeldresolutie 1280 x 1024
horizontale zichtshoek: 140°
verticale zichtshoek: 120°
contrast: 350:1
reactietijd: 30 ms typ
lijkt t jullie wat? ik hoorde dat t dezelfde monitor is als de vorige aanbieding
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Niet moeilijk, en dat had ik ook zeker gedaan. Maar de specs van de 172X zeiden ten tijde van dit nieuws nog 16ms, dus ik was in de veronderstelling dat een 177X met 12ms in de specs een ander scherm was, met wel dezelfde vormgeving. Inmiddels worden de specs van de 172X ook op 12ms gezet, en dan begrijp ik ook wel dat het om hetzelfde scherm gaat.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 21:16:
hoe moeilijk is het nou om op de frontpage van www.sec.co.kr ff 710p en 177x in het searchvakje in te tikken?
[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 18-11-2003 23:46 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 09:56 . Reden: vraagje toegevoegd ]
Verwijderd
neeVerwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:00:
Ik ga een BENQ 737s kopen, en de responstijd is 25ms, dus dat is genoeg om met
1280x1024 te kunnen gamen ?
Max
Gamen kan altijd natuurlijk. Maar je zult wel last hebben van ghosting. "genoeg" is een beetje persoonlijk en ligt aan de spelletjes die je speelt.Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:00:
Ik ga een BENQ 737s kopen, en de responstijd is 25ms, dus dat is genoeg om met
1280x1024 te kunnen gamen ?
Max
[ Voor 12% gewijzigd door Crew One op 19-11-2003 12:22 ]
Verwijderd
TFT's hebben een optimale resolutie, dat wil niet zeggen dat je de andere niet kunt gebruiken....Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:40:
Ook nog 1 vraag over TFT met DVI: Is het dan mogelijk wel verschillende resoluties te kiezen? Daar hadden ze het in de winkel over maar mij stond bij dat TFT maar goed functioneert op aanbevolen resolutie![]()
Alleen konden ze me niet een spel als Quake 3 zien (wat ik veel doe), en wil wel graag een scherm waarop ik dat goed kan spelen. Is het nou echt zo (kan nergens bekijken in winkels etc) dat gamen goed gaat op bijv. die Yiiama 431S-S (welke ik op het oog heb?). En gaat gamen beide goed met DVI en Analoog aansluiten?
Hoop niet dat dit een echte dubbelpost gaat worden, want ik las zulke vragen ook al beetje elders in dit topic, maar wil graag zekerheid voor mezelf dat ik achteraf spijt krijg met een TFT
Verwijderd
Kijk eens op www.prad.de. Daar hebben ze een fantastisch forum met indeling per grootte/merk en aparte fora voor koop-dilemma's en gaming-testen. Wel duitsVerwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:46:
Ik word zo moe van die ellenlange topics......totaal geen overzicht!
Is het echt niet mogelijk om een soort van onderverdeling per merk/type te maken?
Ik snap best dat het voor de modjes moeilijk is om alles te controleren op die manier, maar ik krijg echt hoofdpijn als ik alle 8 topics over TFTschermen moet lezen......(ik krijg hoofdpijn van te lang naar mn crt staren, daarom heb ik ook een TFT nodig en die moet ik dus op deze manier kopen VOORDAT ik dit topic begin te lezen.....)
Verwijderd
Hoofdpijn is voor mij ook een van de voornaamste redenen om naar tft over te stappen ik heb een vermoeden dat m'n huidige crt daar heel goed de oorzaak van kan zijn!Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:46:
Ik word zo moe van die ellenlange topics......totaal geen overzicht!
Is het echt niet mogelijk om een soort van onderverdeling per merk/type te maken?
Ik snap best dat het voor de modjes moeilijk is om alles te controleren op die manier, maar ik krijg echt hoofdpijn als ik alle 8 topics over TFTschermen moet lezen......(ik krijg hoofdpijn van te lang naar mn crt staren, daarom heb ik ook een TFT nodig en die moet ik dus op deze manier kopen VOORDAT ik dit topic begin te lezen.....)
http://www.microsquare.nl en http://www.micro-mail.nl leveren hem in ieder geval.Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 00:00:
Weet iemand waar je die ViewSonic VP191b kan vinden, staat niet in de pricewatch?
Verwijderd
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je weet dat je volgens de wet iets dat je op het internet gekocht heb tot 11 dagen na aankoop mag retourneren zonder opgaaf van reden, toch? Dat staat als het goed is in de algemene voorwaarden van elke webwinkel.Gunner schreef op 20 november 2003 @ 10:23:
tftscherm.nl biedt een pixel garantie door iiyama aan voor 59 euro extra, daar heb ik ze over gemaild, maar dit geldt dus alleen bij aankoop en niet tot een x aantal maanden bij aankoop.
Nu stellen zij dus in hun reply dat het haast nooit voorkomt dat na aankoop dooie pixels optreden.
Ik heb hier zo mijn vraagtekens bij, jullie ook?
Is 90 % niet een beeeeeeeeeetje te veel? Als je bijvoorbeeld de tests bekijkt, bijvoorbeeld die van PC active, dan is het eerder 1 van de 10 die dooie pixels heeft dan 9 van de 10mughato schreef op 20 november 2003 @ 10:31:
59 euro is een echte ripoff en jawel dooie pixels komen in 90% van de gevallen voor. (wel steeds minder maar toch)
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 20-11-2003 11:11 ]
59 euro is best veel, aangezien ik toendertijds van de zomer ook zo'n zero-pixel regeling kon aanschaffen voor minder dan de helft (25 euro om precies te zijn) bij Informatique, waarbij je 8 dagen krijgt om het scherm uit te proberen. Als ik jou was dan zou ik even verder kijken bij een andere zaak, omdat je voor dat geld wel betere service kunt krijgen dan wat je nu beschrijft.Gunner schreef op 20 november 2003 @ 10:23:
tftscherm.nl biedt een pixel garantie door iiyama aan voor 59 euro extra, daar heb ik ze over gemaild, maar dit geldt dus alleen bij aankoop en niet tot een x aantal maanden bij aankoop.
Zeg nooit nooit bij tft schermen, dode pixels komen spontaan of je het wilt of niet ... zo heb ik dus een maand na aanschaf al een dode subpixelNu stellen zij dus in hun reply dat het haast nooit voorkomt dat na aankoop dooie pixels optreden.
| My SpiderWeb |
Paradigm: Shift happens.
Voor gamen is IPS beter. (En TN nog beter) Dit komt doordat de gemiddelde responsetijd van een IPS scherm beneden de gemiddelde responsetijd van een MVA scherm ligt. Wat de fabrikanten overigens vermelden zijn minimale responsetijden. Zegt niet bijzonder veel dus.DareDevil schreef op 20 november 2003 @ 13:41:
Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteldt heb natuurlijk wel gezocht (ips vs mva) maar kon niks concreets vinden.
Wat de technieken in houden heb ik wel gevonden maar welke nu beter is heb ik niet kunnen vinden. En dan met betrekking op het gamen.
Dus je hebt een 19 " 25ms scherm met mva techniek en een met ips techniek. Welk van de 2 zou beter presteren ivm met games?
Kijkhoek en contrast ratio zijn door de gebruikte technieken bij de een beter.
Hiervoor zou je denk ik iets meer moeite voor moeten doen, want Informatique.nl is de enige winkel waar ik ervaring mee heb, wat betreft een TFT aankoop ... Dus zou je even moeten informeren bij de computerzaken, waar jij van plan bent eventueel een aankoop te gaan doen.Gunner schreef op 20 november 2003 @ 14:25:
Bij welke winkels kan ik een no-dead-pixel garantie krijgen?
| My SpiderWeb |
Ik heb contact gehad met tftschermen.nl en ook Informatique , maar van Informatique heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.LoEnaTiQ schreef op 20 november 2003 @ 14:58:
Hiervoor zou je denk ik iets meer moeite voor moeten doen, want Informatique.nl is de enige winkel waar ik ervaring mee heb, wat betreft een TFT aankoop ... Dus zou je even moeten informeren bij de computerzaken, waar jij van plan bent eventueel een aankoop te gaan doen.
Maar ik neem aan dat er wel meerdere computerzaken zijn die zo'n zero-pixel policy service aanbieden voor een acceptabele prijs. Dus ik raad je aan even bij een dichtbij zijnde computerzaak langs te gaan of hen een mailtje te gaan versturen, zo gedaan![]()
Suc6 ermee ...
DVI is wel de moeite hoor, zeker als je games draait op andere resoluties enzo, je hoeft dan immer niets meer in te stellen aan de schermcentrering enzo.La_Pazz schreef op 20 november 2003 @ 14:59:
Ik heb net een bestelling gedaan voor een Iiyama tft 431 en die zijn inderdaad moeilijk leverbaar. Nu boden ze aan om de 430 te bestellen. Volgens hun èn de Iiyama website zijn de 431 en de 430 helemaal identiek (zelfde scherm oa 16 ms, 24bit, superTN, etc) echter de 430 heeft geen DVI, alleen een D-sub.
Wat ik mij nu afvraag: Zou ik nou werkelijk verschil zien tussen een DVI en D-sub als ik de tft aanstuur met een Asus 9600XT?
Ik heb dus zo een videokaart met brakke analoge componenten en ik kan je verzekeren: DVI is stukken beter.corpseflayer schreef op 20 november 2003 @ 17:08:
[...]
DVI is wel de moeite hoor, zeker als je games draait op andere resoluties enzo, je hoeft dan immer niets meer in te stellen aan de schermcentrering enzo.
Daarbij is dvi altijd beter qua scherpte, alleen zie je dat niet met een echt goeie vidkaart.
Ook als je een nieuwe videokaart koopt met een goedkopere dac ben je (uiteraard) safe met dvi
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
gewoon met een DVI-D kabel. Past ook op je videokaart uitgang.mrDevil schreef op 20 november 2003 @ 13:11:
Hmmmm, net gelezen dat ik op mijn, deze middag af te halen, Samsung Syncmaster 193T een DVI-D ingang heb.. op mijn ATI Radeon 9700 pro kaart zit een DVI-I uitgang... Hoe sluit ik deze twee op elkaar aan(via dubbele DVI-I kabel?)
thanksVerwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:49:
[...]
gewoon met een DVI-D kabel. Past ook op je videokaart uitgang.
Heb geduld ... volgens mij krijg je binnen een of twee werkdagen al een bericht terug van ze ...Gunner schreef op 20 november 2003 @ 15:05:
[...]
Ik heb contact gehad met tftschermen.nl en ook Informatique , maar van Informatique heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
| My SpiderWeb |
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 23:48 ]
Verwijderd
Bij Mycom Zwolle stond de S430 Black, maar persoon die hielp zei ook achter de S431 Black te hebben en gaf aan dat de behuizing hetzelfde eruit ziet. Maar in de winkel zelf stond alleen dus de zwarte uitvoering van deze schermen, en vond ik er niet mooi uitzien. Zilver verder niet na gevraagd, helaasVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 00:02:
Emp-Hasis waar had je die schermen gezien en hadden ze er nog veel ?
Ik stond voor hetzelfde dilemmaLa_Pazz schreef op 20 november 2003 @ 14:59:
Ik heb net een bestelling gedaan voor een Iiyama tft 431 en die zijn inderdaad moeilijk leverbaar. Nu boden ze aan om de 430 te bestellen. Volgens hun èn de Iiyama website zijn de 431 en de 430 helemaal identiek (zelfde scherm oa 16 ms, 24bit, superTN, etc) echter de 430 heeft geen DVI, alleen een D-sub.
Verwijderd
www.pcvergelijk.nl geeft pixelgarantie ZONDER kostenGunner schreef op 20 november 2003 @ 10:23:
Nu stellen zij dus in hun reply dat het haast nooit voorkomt dat na aankoop dooie pixels optreden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zit nu achter m'n nieuwe iiyama E430-S dit te typen.Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
Ik zie hier toppers voorbij komen als de Samsung Syncmaster 172x etc., maar die zijn eigenlijk iets te prijzig voor mij. Zijn er ook oudere modellen van bijv. Iiyama (zoals de E430-S) die ook prima beeld leveren? En is bijv. Lite-on, LG of Acer geen goede keuze?
Verwijderd
Toppers en 172X in 1 zin??? Woah.. jij durftVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
Ik zie hier toppers voorbij komen als de Samsung Syncmaster 172x etc., maar die zijn eigenlijk iets te prijzig voor mij. Zijn er ook oudere modellen van bijv. Iiyama (zoals de E430-S) die ook prima beeld leveren? En is bijv. Lite-on, LG of Acer geen goede keuze?
Paradigm: Shift happens.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
nee dank je, ik sterf namelijk al van de tupperware thuisVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:31:
[...]
Toppers en 172X in 1 zin??? Woah.. jij durft
Volgens mij heeft niemand (die hem zelf gezien heeft) er nog een goed woordje voor over m.b.t. gamen.
Skippen dat ding.. en btw.. die specs kloppen voor geen kant op samsung's site.
Ga voor de 430S of 431S, krijg je geen spijt van lijkt me.
Komt nog wel 19% bij de prijs op, hun planten hun prijzen neer zonder btwinquestos schreef op 21 november 2003 @ 16:27:
Aanbieding bij Office Centre
Acer Al801 voor 349 euro
18 inch
30 ms
contrast: 450:1
250 cd/m2
goeie deal, of niet?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:23:
net de 431S Zilver besteld voor 449 euro![]()
Toch maar zilver ipv zwart wat ik eerste wilde, maarja die vond ik echt platic eruit zien
Nu nog ff 2 weken wachten alleeen..
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:49:
Is overigens het enige verschil tussen de E430 en de E431S dat de 431S DVI heeft?
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 21-11-2003 18:09 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq