TFT-Gamen - The 8th Episode

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

Praat hier over TFT's , ghosting , ervaringen , pics en andere TFT gerelateerde zaken. Lees gerust een topic door. Zet je in je prefs aantal posts per pagina op 999 om via ctrl-F makkelijk te kunnen zoeken. Veel vragen over TFT's zijn al vaak gesteld , dus schroom niet om het topic door te lezen.
Reviews

LG 1701B
Samsung 171N & NEC LCD1760V vs. Everyone Else
Samsung 172T
Samsung 172W
Hercules Prophetview 920 pro
Iemand nog nieuwe reviews? De oude heb ik verwijdert ivm datering.
Fabrikanten

ADI
Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo
Acer
NEC
Belinea
AOC
Pricewatch

T.Net Pricewatch LCD/TFT
Andere delen

TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
TFT/Gamen - the final episode part 3
TFT/Gamen - the final episode part 4
TFT/Gamen - the final episode part 5
TFT/Gamen - The 6th Episode
TFT-Gamen - The 7th Episode
Handigheidjes

Monitor direct toolkit
Handige toolkit om instellingen te optimaliseren en ghosting/streaking te testen.

TFT - hoe werkt dat?
Als je (nog) niet weet wat alles betekent e.d. :)

Specs:
Staar je niet blind op specs... werkelijke specs kunnen heel anders zijn als de fabrikant aangeeft. Ga een beetje verdiepen in reviews. :)

Wat info over DVI mbv plaatje:
  • [img]http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif[/img]
Problemen met scrollen in IE?
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Smoot scrolling afzetten

Reviews?
Natuurlijk staan hier niet alle reviews. Maar je kunt ze makkelijk vinden met Google!

Mini FAQ
Natuurlijk mag de mini FAQ niet ontbreken:
MiniFaQ

Penalty: an autopsy of dead lcd pixels
Een leuk verhaaltje van Toms Hardware Guide over dode pixels en policy's van fabrikanten.
Populaire modellen

IIyama Prolite E431S
Sony SDM-HX73
Samsung 172X (nog niet in de winkels)

Deze startpost is mede mogelijk gemaakt door MaRc0 en Eth3r3al, waarvoor bedankt! en gejat uit deeltje 6/7 :P

[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 31-10-2003 11:26 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Nogmaals de vraag hoe lang de levertijd van een monitor bij beat-it.nl is
en de vraag wat het verschil is tussen deze 2. scheelt om precies te zijn 1 euro!

SDM-HX73S Sony 17IN 25MM 1280X1024 75HZ SDMHX73S SILVER TFT TCO 03 490.00 10-11-2003

SDM-HX73S Sony HX73S 17INCH TFT .26 85KHZ TCO99 491.00 11

Op real time voorraad staan er 12 maar in het normale menu staan er 0
wat klopt nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Heb zojuist ook een tft schermpje gekocht @ norrod Groningen (met studentenkorting ;)). Zeer stijl schermpje, geen dode pixel te bekennen en zoals ik al had verwacht is het wel behoorlijk wennen. Alles is veel feller en scherper t.o.v een CRT maar daarna wil je niks anders meer!

Weer een zeer tevreden E431S-B (wat anders :D) gebruiker erbij. Nu nog ergens een DVI kabel vandaan plukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
Anoniem: 23844 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:31:
Heb zojuist ook een tft schermpje gekocht @ norrod Groningen (met studentenkorting ;)). Zeer stijl schermpje, geen dode pixel te bekennen en zoals ik al had verwacht is het wel behoorlijk wennen. Alles is veel feller en scherper t.o.v een CRT maar daarna wil je niks anders meer!

Weer een zeer tevreden E431S-B (wat anders :D) gebruiker erbij. Nu nog ergens een DVI kabel vandaan plukken :).
Zou het echt veel verschil maken?

Ik heb net 2 uur commando's 3 gespeeld, en alleen binnen donkere ruimte's heb ik moeite met zien.

En verder heb ik een kleinbeetje ghosting.

Zou dat dan zijn opgelost met een dvi kabel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

RS_003 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:40:
[...]

Ik heb net 2 uur commando's 3 gespeeld, en alleen binnen donkere ruimte's heb ik moeite met zien.

Als ik de verschillen zo bekijk dan is het die 15 euro meer dan waard:
Oke, wat is nou het nut van DVI ten opzichte van analoog? (ik heb beide en kan het goed zien!) (iiyama 4316utc)

- DVI heeft een beeld dat helemaal strak staat tot keurig netjes in de hoeken. Je hebt de auto-functie van de tft dus niet nodig want het scherm weet waar de hoeken zich bevinden.

- DVI heeft als voordeel dat het volledig ruisvrij is op 60hz (verschil met analoog is best groot eigenlijk)

- DVI heeft geen last van kleurvlekken op wit bijv. Soms zie je bij analoge tft's als je over het wit kijkt 'waasvlekken' van blauw of paars bijv. Dat heb je bij DVI totaal niet naar wat ik gemerkt heb. De kleurvlakken zijn dus volledig egaal.

Waarom de consumentenbond zegt dat deze verschillen te verwaarlozen zijn snap ik niet want DVI is ZO VEEL BETER dan analoog dat ik in ieder geval nooit meer een analoog scherm wil. Ik heb trouwens al met heel veel TFT's gewerkt, dus niet alleen met deze.

Een greep:

Neovo F15/17
Cornea 1704
Iiyama (diverse modellen 15 en 17 inch)
Samsung (bijna alle 15, 17 en 19 inch varianten)
Acer 532, 707, 712 en ik geloof dat de 18 inch de 801 is...

En zo nog een aantal. Ze hebben eigenlijk allemaal bij omschakelen van digitaal naar analoog hetzelfde verschil (als ze een DVI-aansluiting hebben).
Denk niet dat het tegen ghosting helpt though.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Waar kan ik voor 15 euro zon kabel kopen, pcvergelijk heeft ze, maar ik hoorde dat dat singel / imitatie kabels ofzo waren. En duals dus veel beter waren :? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 30-10-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Net de laatste post in de vorige thread, vandaar dat ik hem nog eens post, hopenlijk hebben jullie er nog iets aan :Y)

Ik wil voor deze keer een review maken van de Acer Al1931

http://www.acer.nl/acereu...tx1=NL&crc=1101767533

Hieronder de specificaties, maar de zullen de meeste al wel kennen
http://www.acer.nl/acereu...tx1=NL&crc=1427968119

Bij het uitpakken was ik ronduit gecharmeerd door het design, ondanks dat de monitor niet voor mij was (het was op mijn werk) voelde ik mijn hartje toch wat kloppen

Toen ik het ding inelkaar gezet, aangesloten en de stroom erop, werd ik aangenaam verrast door fluoriserende blauw power toets met daarna het embleem van Acer in het scherm... erg mooi !

Eerste indruk, PRIMA !
De brightness stond op 100% maar die bleek bij 50% ook al goed beeld op te leveren, strak beeld, mooie osd display, zeer goede kleuren... snelle ff een aantal testjes eroverheen... geen dode pixels, diverse stroomkabels voor verschillende systemen erbij, zowel d-sub als dvi kabel erbij.

Nu gaan jullie me uitlachen:
Ik heb in mijn auto een preinstalled cd-tje liggen met quake3 erop
Dus ik naar mijn auto rennen, cd erin en ff proberen...

Tot mijn spijt moet ik bekennen, dat ik dit scherm NIET zou kopen op basis van deze resultaten (oke het was geen turbo PC zoals ik thuis heb) maar het was gewoon niet goed... Niet dat het SUPER ghosting had, maar ik kon duidelijk zien, dat dit niet was wat ik zoek in een monitor....

Mijn simpele conclusie :
Als je voor "normaal" gebruik een prima scherm zoekt, meteen kopen !
Als je gamed, gewoon niet doen ! (snelle games dus, zoals q3, mohaa ect)
Het is een prima scherm, alleen voor een diehard gamer als ik gewoon niet wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 21-05 14:15

The.Force

*Bauer Addict

mjah volgens mij is er momenteel geen enkele 19" TFT geschikt voor gaming...

Weet iemand soms of er 18" TFT modellen bestaan waar je mee kan deftig gamen (FPS à UT2003 ed.)?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93939

RS_003 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:40:
[...]

Hmm ik zit op DVI en ik kan geen ghosting zien als ik games speel. Dus ik denk wel dat DVI een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The.Force schreef op 30 oktober 2003 @ 23:21:

Weet iemand soms of er 18" TFT modellen bestaan waar je mee kan deftig gamen (FPS à UT2003 ed.)?
Volgens mij gaat 18inch eruit. Het verschil met 17inch is te klein en 18inch wordt bijna niet verkocht. Of hier nog nieuwe modellen van zijn of komen dat weet ik niet. Ik vrees dat je toch een 17inch moet hebben of wachten tot de 19inch goed mee te gamen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:57:
Waar kan ik voor 15 euro zon kabel kopen, pcvergelijk heeft ze, maar ik hoorde dat dat singel / imitatie kabels ofzo waren. En duals dus veel beter waren :? :)
Waar heb je dat gehoord dan? Ik heb mijn DVI kabel ook bij PC vergelijk gekocht en ik vind het prima. Ik heb zon Bellinea kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

The.Force schreef op 30 oktober 2003 @ 23:21:

Ja das de 172x waar we op wachten :P
Maar wanneer die komt ? Mag pietske weten!

Doordat de 172x een dot. heeft van 0.29 komt je eigenlijk op 18 inch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Anoniem: 93939 schreef op 31 oktober 2003 @ 00:08:
[...]

Volgens mij gaat 18inch eruit. Het verschil met 17inch is te klein en 18inch wordt bijna niet verkocht. Of hier nog nieuwe modellen van zijn of komen dat weet ik niet. Ik vrees dat je toch een 17inch moet hebben of wachten tot de 19inch goed mee te gamen is.
mjah maar ik wil niet terug naar een kleiner formaat :'(

zo aan de reviews te zien, zijn de NEC 1860NX en de Dell 1800FP wel goede schermpjes ;)

Bopitje --> jah de 172X, maar daar kunnen we nog enkele maandjes op wachten & zo geduldig ben ik niet :o (daarbij gaat een 18" TFT nog steeds een groter zichtbare oppervlakte hebben... zoals de naam vermeldt, is het 17"2x ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door The.Force op 31-10-2003 10:06 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik heb een 18 inch TFT scherm (gebruikt om film en games met te spelen)
verder heb ik ook nog 1*17inch tft staan en 1*15 inch tft
en qua ghosting heb ik het minst last op mijn 18 inch tft scherm

Merk: LACIE
http://www.lacie.com

Model: Photon18vision

Prijs: nou ja kzou zeggen rond de 700 euro

voor iedereen aan te raden dit scherm (ook al is de prijs wel hoog)
grtz

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Anoniem: 41187 schreef op 31 oktober 2003 @ 00:17:
[...]

Ja das de 172x waar we op wachten :P
Maar wanneer die komt ? Mag pietske weten!

Doordat de 172x een dot. heeft van 0.29 komt je eigenlijk op 18 inch :+
Sorry dat ik het zeg, maar kun je gewoon niet lezen ?
Jij gelooft dus dat de 172x 18" is, simpelweg doordat SAMSUNG een foutje in de specs heeft gezet ?
Nou, de 172x is netzoals alle andere 17" TFT monitoren een 17" monitor met een pitch van 0.264dpi, nothing more.

Ook is er niets 'gemanipuleert' aan de dot-pitch. Dat kan toch helemaal niet.
17" in doorsnee is 17" en dit met 1.3Miljoen pixels. Simple is that.
Dat betekend gewoon dat de pixelgrootte onmogelijk groter of kleiner is dan die 0.264dpi.

[ Voor 20% gewijzigd door Rick2001 op 31-10-2003 00:52 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Rick2001 schreef op 31 oktober 2003 @ 00:50:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar kun je gewoon niet lezen ?
Jij gelooft dus dat de 172x 18" is, simpelweg doordat SAMSUNG een foutje in de specs heeft gezet ?
Nou, de 172x is netzoals alle andere 17" TFT monitoren een 17" monitor met een pitch van 0.264dpi, nothing more.

Ook is er niets 'gemanipuleert' aan de dot-pitch. Dat kan toch helemaal niet.
17" in doorsnee is 17" en dit met 1.3Miljoen pixels. Simple is that.
Dat betekend gewoon dat de pixelgrootte onmogelijk groter of kleiner is dan die 0.264dpi.
idd, in het vorige deeltje was er op pagina 5 dacht ik (bij 100 posts per pagina) een hele discussie over :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik lees in de startpost dat de Sony SDM-HS73 een van de meest populaire modellen is...

Volgens mij zijn er maar drie Tweakers (waaronder ikzelf) te vinden die dit ding willen hebben en maar eentje (Bonanza) die hem al daadwerkelijk heeft. Maar goed... als dat betekent dat het direct tot de top drie populaire TFT's hoort... mij best...

Voor alle duidelijkheid: ik ben geinteresseerd in dat ding vanwege de looks. Ik vraag me daarbij af of ik niet te veel moet inleveren op de technische aspecten. Het heeft bijvoorbeeld geen DVI, is niet in hoogte verstelbaar, niet roteerbaar, schijnt in sommige reviews nogal te kunnen wiebelen etc... Ook heeft het een responsetijd van 20 ms terwijl de meeste moderne schermen op de 16 ms zitten. Ik geef echter meer om kleurechtheid dan om snelle responsetijd.

Ik hoor daarom ook graag van een expert of de kleuren van de HS73 echt iets beter zijn dan die van een doorsnee 16 ms TFT. Ook vraag ik mij af of de 20 ms van de HS 73 significant langzamer is dan een 16 ms van bijv de iiyama 431.

Nu vraag ik nog even jullie mening welke er lekkerder uitziet:
Sony SDM-HS73W
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/HS5_0012small.JPG

Of de Philips 170C4 Silver
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/170C4LEFT30%5B1%5D%20small.jpg

De Philips is 100 euro goedkoper...maar heeft een responsetijd van 25 ms. Iemand er al ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 31-10-2003 01:42 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 93939 schreef op 31 oktober 2003 @ 00:10:
[...]

Waar heb je dat gehoord dan? Ik heb mijn DVI kabel ook bij PC vergelijk gekocht en ik vind het prima. Ik heb zon Bellinea kabel.
Bij de pcconcurent, waar ik dus dit scherm heb gekocht.

Een DUAL :? zou veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 00:18:
[...]

mjah maar ik wil niet terug naar een kleiner formaat :'(

zo aan de reviews te zien, zijn de NEC 1860NX en de Dell 1800FP wel goede schermpjes ;)

Bopitje --> jah de 172X, maar daar kunnen we nog enkele maandjes op wachten & zo geduldig ben ik niet :o (daarbij gaat een 18" TFT nog steeds een groter zichtbare oppervlakte hebben... de 172X manipuleert de dotgrootte ;) )
De meeste schermen zijn wel goed, alleen helaas niet geschikt voor gamen... en de 17"18"en 19" hebben allemaal 1280 als max resolutie... dus bieden eigenlijk niets meer... behalve dat de grotere schermen trager zijn en dus niet geschikt voor gamen (en toch wil ik een 19", maar die zijn er dus nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4351

ik wil ook een tft gaan kopen,
wat kunnen jullie aanrade?\
maximaal 400 euro, liefst goedkoper :p
17" 20ms en mischien dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 6104 schreef op 31 oktober 2003 @ 09:20:
[...]

De meeste schermen zijn wel goed, alleen helaas niet geschikt voor gamen... en de 17"18"en 19" hebben allemaal 1280 als max resolutie... dus bieden eigenlijk niets meer... behalve dat de grotere schermen trager zijn en dus niet geschikt voor gamen (en toch wil ik een 19", maar die zijn er dus nog niet)
Wees blij dat dat 19" varianten meestal max 1280 aankunnen. Gamen op 1600x1200 gaat echt niet lang ook al heb je net een nieuwe pc. Misschien kan je de bestaande games dan op 1600x1200 spelen maar nieuwe spellen lopen toch pas goed als je terug valt naar 1280. En laat dat nou net de resolutie zijn die veel 19" tft's hebben en dus het scherpst naar voren brengen. Als ik kon kiezen tussen een 19" TFT met max reso van 1600x1200 of 1280x1024 kies ik voor het laatste. Daarmee game je vaak en dus het scherpst :)

Ten tweede, je zegt dat een groter scherm niet geschikt is voor game? Dan heb je OF geen ervaring met grote TFT's OF je hebt de verkeerde voor je gehad. Ik ben een veel eisende gamer (counterstrike, unreal 2003, age of mythologie, generals, quake 3) en mijn TFT (een samsung 191T) draait hier alle games zonder ghosting en haarscherp. Kortom, beide opmerkingen ben ik het absoluut niet mee eens en je laatste opmerking is ook nog onjuist ook (eerste is een mening) :)

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 31-10-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394

Rens Braspenning

Door Rens Braspenning - Friday 31 October 2003 09:26

maximaal 400 euro, liefst goedkoper

------------------------------------

Zou zo bij zo voor dvi gaan , dan komt een tft echt tot z'n recht.
Wat grote betreft ben daar zelf ook nog niet uit 17 of 18" wat scherpe prijs betreft en je wilt echt goedkoop kan je de compaq halen openings aanbieding bij media markt enschede dacht 369 euro maar geen dvi en 25ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Even over DVI: het is echt onzin om te beweren dat DVI per definitie beter is dan een gewone analoge aansluiting. Mijn HS73 geeft een superstrak beeld, geen faseverschillen, geen pitchproblemen, noem maar op.

Dus mensen die geen TFT willen kopen vanwege de afwezigheid van DVI: ga kijken in de winkel, er zijn namelijk ook genoeg TFT's met brakke DVI aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

We are Borg --> weet jij soms of de 192T de opvolger is? Zoja, ben ik misschien ook wel geïnteresseerd in de samsung...

ps; heb je soms digicam? ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We Are Borg schreef op 31 oktober 2003 @ 09:44:
[...]

Wees blij dat dat 19" varianten meestal max 1280 aankunnen. Gamen op 1600x1200 gaat echt niet lang ook al heb je net een nieuwe pc. Misschien kan je de bestaande games dan op 1600x1200 spelen maar nieuwe spellen lopen toch pas goed als je terug valt naar 1280. En laat dat nou net de resolutie zijn die veel 19" tft's hebben en dus het scherpst naar voren brengen. Als ik kon kiezen tussen een 19" TFT met max reso van 1600x1200 of 1280x1024 kies ik voor het laatste. Daarmee game je vaak en dus het scherpst :)

Ten tweede, je zegt dat een groter scherm niet geschikt is voor game? Dan heb je OF geen ervaring met grote TFT's OF je hebt de verkeerde voor je gehad. Ik ben een veel eisende gamer (counterstrike, unreal 2003, age of mythologie, generals, quake 3) en mijn TFT (een samsung 191T) draait hier alle games zonder ghosting en haarscherp. Kortom, beide opmerkingen ben ik het absoluut niet mee eens en je laatste opmerking is ook nog onjuist ook (eerste is een mening) :)
Dat klopt ook... Het is alleen vervelend dat bij TFT's de voorgeschreven resolutie ook meestal het scherpste beeld oplevert... DAT is het probleem, want je moet ook lagere resoluties met een dezelfde scherpte kunnen spelen

En wat je ten 2de zegt : Je neemt dingen aan die je niet kan waarmaken. Ja ik heb ervaringen met grotere TFT's ik schat ongeveer een stuk of 15 verschillende varieerend van 18" tot 20" en ik heb ook met jou 191T gespeeld. Als jij zegt dat hij geen ghosting heeft, dan mag je eens langs de oogarts gaan... Dat jij zegt dat jij het acceptabel vind, dan kan ik wel gedeeltelijk met je mee, want de 191T is een van de beste die ik gezien heb (al voldoet het in mijn beleving nog steeds niet 100%) En een "veeleisende gamer" is een onzin term. Want mbt response tijden kan je de games die je noemt niet echt vergelijken, C&C en Age of mytho is veel trager qua gameplay, Counterstrike is ook veel trager als ut2003 en q3 en dat komt vooral door het type fps.
Ik kan je heel simpel vertellen als je strafed en een heel klein beetje bijdraait je bij alle grotere schermen ghosting ziet. Of je het acceptabel vind of niet, dat kan ik niet bepalen. In vergelijking met mijn CRT is het gewoon k*t en zal ik genoodzaakt zijn voor een 17" te gaan.

Om nog even op jou 191T terug te komen... Toen ik zat te spelen heb ik inderdaad ook op het punt gestaan hem te kopen, omdat de ghosting inderdaad meevalt. Maar meevallen en geen ghosting hebben, is een verschil.
Tot nu toe kan ik me nog bedwingen een scherm te kopen, maar ik heb er inmiddels zoveel gezien dat de conclusie voor mij nog steeds een 17" is.

Is dat voldoende antwoord waarde medetweaker? :+

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 31-10-2003 11:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 6104 schreef op 31 oktober 2003 @ 09:20:
[...]

Wat een onzin zeg. Ik krijg het idee dat iedereen hier over het algemeen elkaar een beetje napraat zonder ook maar enige ervaring te hebben met TFT schermen ?

Ik heb er ook al heel wat mogen testen en ben heel erg kieskeurig op hardware gebied. Ik heb hier een Viewsonic VP181b en een IIyama E431S-B naast elkaar staan met respectievelijk de snelheden van 30ms en 16ms.
Als ik op beide PC's een willekeurig spel aanzet kan ik nou niet echt zeggen dat het mooier verloopt op de 17" IIyama. Het ziet er zeker wel goed uit, maar toch ook zeker even mooi als op de Viewsonic. Wat me wel als duidelijk verschil opvalt is dat de IIyama 2 witte randen vertoont aan boven- en de onderzijde van het beeld als je in een volledig zwart (dos) scherm zit bijv. bij het booten. Het lijkt op een soort verlichting (?). Dit is niet aanwezig op de Viewsonic.

Verder zit er in de IIyama een hoge pieptoon bij het aanzetten wat iets minder wordt als de monitor even aan staan. Dit heeft de Viewsonic ook niet. Heeft iedereen dit ?

Even over de meerwaarde van grotere schermen op dit moment. Natuurlijk blijft het allemaal dezelfde resolutie, maar wat ik wel veel prettiger vind op de Viewsonic is dat deze 18,1" is en dus een wat groter kijk-oppervlak heeft in dezelfde resolutie. Dus de toegevoegde waarde van een groter scherm dan een 17" is wel degelijk aanwezig.
Dit bestrijden is dus allemaal wel leuk en aardig, maar het is blijft een persoonlijke kwestie.

[ Voor 9% gewijzigd door K-2SO op 31-10-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 31 oktober 2003 @ 08:26:
[...]

Bij de pcconcurent, waar ik dus dit scherm heb gekocht.

Een DUAL :? zou veel beter zijn.
Wat vreemd. Ik zie helemaal bovenaan zon tekening van die DVI kabels en nu zat ik dus te kijken naar die connecties van single en dual. Ik heb dus die Dual link. Dat weet ik zeker. Ik heb dus net zoals op dat tekeningetje over de hele breedte van die puntjes erin zitten met 1 streepje. Die andere heb ik niet. Heeft PC vergelijk mij dan een Dual link geleverd ipv single link? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Serum --> is de Iiyama aangesloten op dvi?

Ik las net over de Viewsonic : Super-fast 30ms video response enables broadcast-quality full motion video at 33 FPS.

Ik veronderstel dat die 33 FPS dan ook wel in games gelden, dus m'n vraag is; merk jij enige ghosting (bv. in shooters) ?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-2SO schreef op 31 oktober 2003 @ 10:39:
[...]

Verder zit er in de IIyama een hoge pieptoon bij het aanzetten wat iets minder wordt als de monitor even aan staan. Dit heeft de Viewsonic ook niet. Heeft iedereen dit ?
Eh nee. Ik heb geen pieptoon. Ook klopt het wel wat je zegt over dat witte. Maar bij mij valt het heel erg mee. Een beetje met de contrast en brightness spelen en dan is het al een stuk beter. Maar goed. Het klopt wel wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-2SO schreef op 31 oktober 2003 @ 10:39:
[...]

Wat een onzin zeg. Allemaal letterijk uit de opmerkingen op dit forum gehaald zeker ? Heb je wel enige ervaring met de schermen eigenlijk ?
Is het vandaag nationale zeik-Wolvie-af dag? Mijn normale reactie zou iets in de trend zijn als "STFU prutser", maar dat zal ik nu niet doen en ik zal zuchtend een reactie geven op je vraag:

Nee, ik heb geen opmerkingen uit het forum gehaald en ik heb thuis geen TFT maar een 19" CRT. Omdat ik deze wil vervangen volg ik deze thread en heb ik in diverse winkels en op mijn werk allerlei schermen bekeken en getest. En ik ben heel huiverig een scherm te kopen waar ik niet tevreden over zou zijn, omdat ik een veeleisende gebruiker ben. Ik speel al jaren fps games als bijvoorbeeld Metal of Honor, Quake3, Counterstrike en soms wat andere games. Als je mij een vraag stelt over wat ik belangerijk vind aan een game PC of in dit geval een monitor, dan kan ik je hier een heel goed gefundeert antwoord op geven.

Op dit moment heb ik bijvoorbeeld een Acer Al1931 op mijn buro staan en een Fujitsu-Siemens 17"

De vrienden club waar ik mee game organiseren ook regelmatig lans en gamen daar tegen elkaar... de meeste mensen hebben daar allerlei verschillende merken en maten TFT's. Hierdoor heb ik op basis van ervaringen van de mensen en mijn eigen waarneming (ik spring er natuurlijk meteen achter) een aardig beeld.

Ik zie in je profiel dat je ICT consultant bent, ik zou mijn profiel ook even bekijken als ik jou was en daarna aanvaard ik met liefde je excuses. En mocht het beroep "ICT blahblah" niet duidelijk genoeg zijn, ik word ingehuurd door bedrijven om technische problemen op te lossen of omdat ik kennis bezit die zij niet in huis hebben. Kort gezegd, de meeste consultants komen bij mij voor de zaken die zij niet snappen })

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 31-10-2003 11:06 . Reden: weer typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4351 schreef op 31 oktober 2003 @ 09:26:
maximaal 400 euro, liefst goedkoper :p
Als je deeltje 7 zou lezen dan weet je al heel wat denk ik. Eigenlijk worden de verschillen steeds kleiner tussen de verschillende TFT's. Je moet gewoon dit topic eens doorlezen (deel 7 eerst). Ik ben dus voor de IIyama 431s-s gegaan. Kost zon 450 euro. Met DVI en is 16ms. Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur en anderen gaan liever voor de Acer of de Samsung of Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 10:52:
Serum --> is de Iiyama aangesloten op dvi?

Ik las net over de Viewsonic : Super-fast 30ms video response enables broadcast-quality full motion video at 33 FPS.

Ik veronderstel dat die 33 FPS dan ook wel in games gelden, dus m'n vraag is; merk jij enige ghosting (bv. in shooters) ?
De IIyama heb ik getest op zowel analoog als DVI, DVI is inderdaad wat beter.

Ik kan geen ghosting bekennen, ik heb al heel wat spellen getest nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Anoniem: 6104 schreef op 31 oktober 2003 @ 10:59:
[...]

Is het vandaag nationale zeik-Wolvie-af dag? Mijn normale reactie zou iets in de trend zijn als "STFU prutser", maar dat zal ik nu niet doen en ik zal zuchtend een reactie geven op je vraag:

Nee, ik heb geen opmerkingen uit het forum gehaald en ik heb thuis geen TFT maar een 19" CRT. Omdat ik deze wil vervangen volg ik deze thread en heb ik in diverse winkels en op mijn werk allerlei schermen bekeken en getest. En ik ben heel huiverig een scherm te kopen waar ik niet tevreden over zou zijn, omdat ik een veeleisende gebruiker ben. Ik speel al jaren fps games als bijvoorbeeld Metal of Honor, Quake3, Counterstrike en soms wat andere games. Als je mij een vraag stelt over wat ik belangerijk vind aan een game PC of in dit geval een monitor, dan kan ik je hier een heel goed gefundeert antwoord op geven.

Op dit moment heb ik bijvoorbeeld een Acer Al1931 op mijn buro staan en een Fujitsu-Siemens 17"

De vrienden club waar ik mee game organiseren ook regelmatig lans en gamen daar tegen elkaar... de meeste mensen hebben daar allerlei verschillende merken en maten TFT's. Hierdoor heb ik op basis van ervaringen van de mensen en mijn eigen waarneming (ik spring er natuurlijk meteen achter) een aardig beeld.

Ik zie in je profiel dat je ICT consultant bent, ik zou mijn profiel ook even bekijken als ik jou was en daarna aanvaard ik met liefde je excuses. En mocht het beroep "ICT blahblah" niet duidelijk genoeg zijn, ik word ingehuurd door bedrijven om technische problemen op te lossen of omdat ik kennis bezit die zij niet in huis hebben. Kort gezegd, de meeste consultants komen bij mij voor de zaken die zij niet snappen })
Ik sprak in een algemene vorm, jij in persoonlijke vorm .. dat zegt nu duidelijk meer over jou dan over mij. Je vind het vast niet erg dat ik je nu helemaal niet meer serieus neem ? :/
Als je ontopic nog wat te melden hebt hoor ik het graag, verder wens ik je nog veel plezier met het verkopen van je 'kennis' aan de bedrijven die er (nog) intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Hebben mensen ervaring met pcconcurrent?Je moet namelijk vooruit betalen en ben daar niet zo`n fan van!(de Iiyama E431S-B is daar wel het cheapst)

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
The_Sukkel schreef op 31 oktober 2003 @ 01:42:
Ik lees in de startpost dat de Sony SDM-HS73 een van de meest populaire modellen is...
bla bla bla
daar heb je bestwel gelijk in...

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Syndicaat schreef op 31 oktober 2003 @ 11:20:
Hebben mensen ervaring met pcconcurrent?Je moet namelijk vooruit betalen en ben daar niet zo`n fan van!(de Iiyama E431S-B is daar wel het cheapst)
De PCConcurrent ken ik niet, maar over het algemeen dnek ik niet dat er gauw wat fout gaat met vooruit-betalen. Bij privé-verkopen zou ik wel alert blijven.
Heb je hier al gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

MewBie schreef op 31 oktober 2003 @ 11:25:
[...]

daar heb je bestwel gelijk in...
LOL...
De startpost is inmiddels aangepast!
Alleen de Sony SDM-HX73 is overgebleven (van de 2 sony's die daar stonden)... bij mijn weten heeft nog geen enkele Tweaker dat ding...

edit: hey newbie toch een mooie startpost ;) Thx voor de moeite en sorry voor het gezeur... eigenlijk vind ik het best wel leuk dat de Sony's nu ook wat exposure krijgen na al het iiYama, Samsung en Acer-geweld...

[ Voor 26% gewijzigd door The_Sukkel op 31-10-2003 11:49 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Wolvie --> Wat zijn je bevindingen omtrend de Acer Al1931 (ghosting)?

Serum --> En hoe zit het met jouw Viewsonic VP181b? ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 11:40:

Had ik al op gereplyed. ;)
Ghosting .. is vrijwel niet te ontdekken. Ik heb afgelopen weekend een Lanparty bezocht met dat scherm en ik heb me erg goed vermaakt de hele dag.
(Veel mensen hebben me ook wat meer info gevraagd over het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-2SO schreef op 31 oktober 2003 @ 11:13:
[...]

Ik sprak in een algemene vorm, jij in persoonlijke vorm .. dat zegt nu duidelijk meer over jou dan over mij. Je vind het vast niet erg dat ik je nu helemaal niet meer serieus neem ? :/
Als je ontopic nog wat te melden hebt hoor ik het graag, verder wens ik je nog veel plezier met het verkopen van je 'kennis' aan de bedrijven die er (nog) intrappen.
Ik vind het inderdaad totaal niet boeiend. Zeker niet, als jij de volgende verandering in je post aanbrengt en vervolgens mij schijnheilig gaat aanvallen
Wat een onzin zeg. Allemaal letterijk uit de opmerkingen op dit forum gehaald zeker ? Heb je wel enige ervaring met de schermen eigenlijk ?
verandert na de reactie in:
Wat een onzin zeg. Ik krijg het idee dat iedereen hier over het algemeen elkaar een beetje napraat zonder ook maar enige ervaring te hebben met TFT schermen ?
Op je laatste zwaktebod reageer ik helemaal niet. Laten we het serieus nemen maar aan de andere lezers overlaten. Ik vraag nooit of iemand het met me eens is, maar hoop dat mijn ervaring iets kan bijdragen aan de keuzes van anderen.

Denk de volgende keer na voor je op verzenden drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 11:40:

AL1931
Dat had ik net op de eerste pagina gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Anoniem: 6104 schreef op 31 oktober 2003 @ 11:46:
[...]

Ik vind het inderdaad totaal niet boeiend. Zeker niet, als jij de volgende verandering in je post aanbrengt en vervolgens mij schijnheilig gaat aanvallen

[...]

verandert na de reactie in:

[...]

Op je laatste zwaktebod reageer ik helemaal niet. Laten we het serieus nemen maar aan de andere lezers overlaten. Ik vraag nooit of iemand het met me eens is, maar hoop dat mijn ervaring iets kan bijdragen aan de keuzes van anderen.

Denk de volgende keer na voor je op verzenden drukt...
Serum wijzigde dit bericht 31-10-2003 10:42 (9%)
Wolvie schreef op 31 oktober 2003 @ 10:59
Mijn wijziging was al doorgevoerd ruim voordat jij je reply gaf, ik bedacht m'n manier van replyen dus ruim op tijd. Had jij dat ook maar gedaan. :D

En over zwakteboden gesproken .. wie kaatst ..

[ Voor 8% gewijzigd door K-2SO op 31-10-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
The_Sukkel schreef op 31 oktober 2003 @ 11:34:
[...]

LOL...
De startpost is inmiddels aangepast!
Alleen de Sony SDM-HX73 is overgebleven (van de 2 sony's die daar stonden)... bij mijn weten heeft nog geen enkele Tweaker dat ding...

edit: hey newbie toch een mooie startpost ;) Thx voor de moeite en sorry voor het gezeur... eigenlijk vind ik het best wel leuk dat de Sony's nu ook wat exposure krijgen na al het iiYama, Samsung en Acer-geweld...
de Sony niet populair :? het vorige topic ging alleen maar over IIyama E431S de Samsung 172X en de Sony HX73 :P en af en toe een verdwaalt ander model

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

The_Sukkel schreef op 31 oktober 2003 @ 01:42:
Of de Philips 170C4 Silver
[afbeelding]

De Philips is 100 euro goedkoper...maar heeft een responsetijd van 25 ms. Iemand er al ervaring mee?
De philips 170c4 met 16ms en DVI zou echt super zijn !

Toen ik in de winkel dit scherm zag werd ik er spontaan verliefd op ! :P
Alleen toen ik hoorde dat ie 25ms had en geen DVI vond ik het al weer een stuk minder :'(

Hij staat ongetwijfeld op nummer 1 in mijn rijtje voor tft's met het beste uiterlijk/stijl !

Wel raar, als je ziet hoe lelijk die andere philips tft schermen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de Sony hx73s net besteld bij beat-it... hoe lang is de levertijd eigenlijk?
Ik laat jullie het weten wanneer hij er is en wat ik ervan vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23

star-saber

Ryzen

ik heb zelf een nec 2080UX tft

ben hem nog niet echt tegen gekomen in de topics.
scherm bevalt uitstekend.spelletjes erop gaan prima.
ghosting heb ik nog niet gezien.

een aanrader.

ik heb foto's van schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Wolvie en @Serum:

Ik denk dat jullie het er iig mee eens zijn dat de mate waarin je ghosting/trailing waarneemt afhankelijk is van
- je ervaring (die jullie blijkbaar allebei in ruime mate bezitten)
- in hoeverre, dat wat je waarneemt, je PERSOONLIJK stoort.

Bijv: Ik heb collega's die op een CRT met 75hz verversing werken. Ik zie dat gelijk en irriteer me eraan. Pas bij een verversing van 85hz merk ik trillingen niet meer.
Echter: Hele volksstammen die het niet zien en zich er niet aan ergeren. Zelfs bij 60hz!!! Pas als je het aanpast en een week later terugzet naar 60hz merken ze het ook.

Nu mijn PERSOONLIJKE ervaring met TFT's.
Zoals je hierboven kunt lezen ben ik nogal kritisch en ik heb dus een IIyama 431s-s gekocht voornamelijk obv ervaringen hier.
Helaas vond ik het dus tegenvallen en heb hem daarom weer doorverkocht.
Afhankelijk van welk spel je speelt (uiteraard met gelijke resoluties op CRT en TFT) vond ik het echt minder dan op mijn CRT. Niet dat het niet te doen is maar ik vond het nog niet goed genoeg. Daarom koop ik binnenkort een nieuwe 17inch CRT en probeer het over 3 jaar nog wel een keer.

De overige spelen die ik gespeeld heb:
Mohaa: Vond ik duidelijk minder dan CRT
BF1942: Vond ik nog het beste speelbaar tov CRT ondanks dat BF alleen 1280*960 ondersteunt en niet de TFT native reso van 1280*1024

Ik kan me mede hierom redelijk voortstellen dat een hoop mensen een scherm groter dan 17inch niet adequaat vinden. Alhoewel dit PERSOONLIJK is, is dit wel de teneur in alle testen op het web en elders. Omdat dit dus door veel mensen zo gevonden wordt lijkt het me niet goed om medeforummers te melden dat je op 19inch schermen goed kunt gamen.
Dit zal door de meerderheid van de mensen nl niet zo ervaren worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Laatst online: 24-05 20:18

salient

Want omdat ik herhaal

[quote]The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 11:40:

Ik snap nog steeds niet waarom mensen steeds ghosting zeggen terwijl ze eigenlijk trailing bedoelen.

Ghosting is als je een schaduw hebt zeg maar, het beste te zien bij letters.

Trailing is de 'nasleep' die je hebt bij snelle beeldveranderingen, en dit is wat de meeste mensen bedoelen als ze over gaming praten.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
wat is een goede 17" tft, die niet te duur is, en waar voornamelijk kantoor (word, spss) werk op gedaan word?
elke tft voldoet dan? :?
en heeft het zin om een goede tft op een 4mb pci kaartje aan te sluiten?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 10:21

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Anoniem: 44189 schreef op 31 oktober 2003 @ 14:05:
Heb net de Sony hx73s net besteld bij beat-it... hoe lang is de levertijd eigenlijk?
Ik laat jullie het weten wanneer hij er is en wat ik ervan vind
Ik heb hem een paar dagen geleden besteld bij www.beat-it.nl, hij is nu verzonden, dus zou er vanavond of morgen moeten zijn, als ik pech heb maandag. Ik probeer wat plaatjes te regelen voor jullie als hij er is.
De levertijd: een dag om het geld van abn rekening naar abn-rekening te krijgen en hun systeem door te laten krijgen dat ik betaald had, een dag om de monitor bij hun uit het magazijn te krijgen en verzendklaar te maken, de dag erna verzenden, dus drie dagen tot verzending met vooruitbetaling. Je moet wel bestellen door bij real-time op het winkelwagentje te klikken waar hij voorradig is. De prijs was bij mij daardoor 491 ipv 490.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

mmh het viel me nu net op dat de Iiyama een DVI-D aansluiting heeft en geen
DVI-I, is daar een reden voor?

Ik veronderstel dat een DVI-D wel in de DVI-I ingang past, maar niet andersom?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39441

DVI-I kan ook voor analoog signaal gebruikt worden. Zo kun je via een verloopstuk op een videokaart met VGA en DVI-I twee analoge monitoren aansluiten. Een TFT heeft normaalgesproken een aparte VGA en DVI-D aansluiting. Deze DVI-D aansluiting kan uitsluitend voor digitaal signaal gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Bartjuh schreef op 31 oktober 2003 @ 12:03:
[...]De philips 170c4 met 16ms en DVI zou echt super zijn !

Toen ik in de winkel dit scherm zag werd ik er spontaan verliefd op ! :P
Alleen toen ik hoorde dat ie 25ms had en geen DVI vond ik het al weer een stuk minder :'(

Hij staat ongetwijfeld op nummer 1 in mijn rijtje voor tft's met het beste uiterlijk/stijl ![...]
Ik kan er helaas maar geen review van vinden.
Is dat ding dan nog maar net uit?
Daar lijkt het een beetje op.
Maar als het ding maar net uit is dan vraag ik me af waarom er een response tijd van 25 ms op zit en niet 20 ms laat staan 26 ms...

Misschien dat het een hele scherpe 25 ms is met briljante kleuren?
Wie er ervaring mee heeft mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Help!!!! schreef op 31 oktober 2003 @ 14:27:
@Wolvie en @Serum:

Ik denk dat jullie het er iig mee eens zijn dat de mate waarin je ghosting/trailing waarneemt afhankelijk is van
- je ervaring (die jullie blijkbaar allebei in ruime mate bezitten)
- in hoeverre, dat wat je waarneemt, je PERSOONLIJK stoort.

Bijv: Ik heb collega's die op een CRT met 75hz verversing werken. Ik zie dat gelijk en irriteer me eraan. Pas bij een verversing van 85hz merk ik trillingen niet meer.
Echter: Hele volksstammen die het niet zien en zich er niet aan ergeren. Zelfs bij 60hz!!! Pas als je het aanpast en een week later terugzet naar 60hz merken ze het ook.

Nu mijn PERSOONLIJKE ervaring met TFT's.
Zoals je hierboven kunt lezen ben ik nogal kritisch en ik heb dus een IIyama 431s-s gekocht voornamelijk obv ervaringen hier.
Helaas vond ik het dus tegenvallen en heb hem daarom weer doorverkocht.
Afhankelijk van welk spel je speelt (uiteraard met gelijke resoluties op CRT en TFT) vond ik het echt minder dan op mijn CRT. Niet dat het niet te doen is maar ik vond het nog niet goed genoeg. Daarom koop ik binnenkort een nieuwe 17inch CRT en probeer het over 3 jaar nog wel een keer.

De overige spelen die ik gespeeld heb:
Mohaa: Vond ik duidelijk minder dan CRT
BF1942: Vond ik nog het beste speelbaar tov CRT ondanks dat BF alleen 1280*960 ondersteunt en niet de TFT native reso van 1280*1024

Ik kan me mede hierom redelijk voortstellen dat een hoop mensen een scherm groter dan 17inch niet adequaat vinden. Alhoewel dit PERSOONLIJK is, is dit wel de teneur in alle testen op het web en elders. Omdat dit dus door veel mensen zo gevonden wordt lijkt het me niet goed om medeforummers te melden dat je op 19inch schermen goed kunt gamen.
Dit zal door de meerderheid van de mensen nl niet zo ervaren worden.
aha, maar je zegt niet wat je niet goed vond ? ghosting, scherpte ??? wat dan ?
Ik ben zelf ook zeer kritisch, dat verhaal van dat 75 klinkt me bekend in de oren ;)
Maar mijn 431s is toch wel een stukkie beter dan mijn 19 inch monitor ! de tft is veel scherper en heeft mooiere kleuren, en ik heb niet een of ander flutmonitortje ernaar nee maar een van de betere (iiyama 454 momenteel) dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
quote:
Raven- schreef op 30 oktober 2003 @ 01:35:
Ik heb maar ook even een IIyama E431S-S gehaald. Tot nu toe tevreden, maar nog niet echt veel getest eigenlijk.

2 Foto's. Copy/Paste in nieuwe window. Locatie is helaas beveiligd tegen hyperlinks....

http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray1.jpg
http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray2.jpg

De groenten...

Donderbij schreef op 30 October 2003 @ 07:37:
Hahaha heb die em toch ook maar gehaald. Eerst zeggen dak overenthousiast ben heheheeh, maar dan ben ik ook! En hoe bevaltie Raafje???
Ja... ik ben maar voor de Iiyama gegaan, want ik had niet zoveel zin om 2 maanden te gaan wachten op een Samsung 172x, die waarschijnlijk toch weer wordt uitgesteld en welke ook nog is 100 euro duurder is dan de iiyama. :) :)
Maar tot zover ben ik blij, mijn kleine donderbij. Al heb ik hem nog niet voor veel noemenswaardige dingen gebruikt. Een dvd kijken gaat iig goed. Ik ben, in tegenstelling tot mijn Acer 19" 25ms TFT, nog geen irritante ghosting (wat eruit ziet als interlacing) tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

epo schreef op 31 oktober 2003 @ 17:48:
[...]

aha, maar je zegt niet wat je niet goed vond ? ghosting, scherpte ??? wat dan ?
Ik ben zelf ook zeer kritisch, dat verhaal van dat 75 klinkt me bekend in de oren ;)
Maar mijn 431s is toch wel een stukkie beter dan mijn 19 inch monitor ! de tft is veel scherper en heeft mooiere kleuren, en ik heb niet een of ander flutmonitortje ernaar nee maar een van de betere (iiyama 454 momenteel) dus...
Als je puur naar tekstverwerken e.d. kijkt vond ik het juist heel erg goed. Scherpte van letters enzo.

Neem in gedachte dat ik het nodige geexperimenteerd heb met instellingen. De monitor is alleen aangesloten geweest op SUB-D en niet op DVI. De verversingsfrequentie heb ik allebei geprobeerd maar 60hz was duidelijk beter.

Wat vond ik minder:
- de kleuren. op mijn 5 jaar oude iiyama MF 8617 vind ik de kleuren mooier want voller en minder flets.
- Het beeld is erg hard aan je ogen.
- Ik vond de monitor beduidend meer trailen/ghosten (uitsmeereffect) hoe je wilt dan mijn CRT.
m.n. in GTA vice city vond ik het echt veel minder vloeiend spelen dan op mijn CRT.
- Ook heb ik het idee dat je veel meer met instellingen moet spelen om per spel mooie kleuren en de goede helderheid te krijgen. Bij mijn CRT speel ik hooguit wat met de brightness.

Nogmaals dit is allemaal strikt PERSOONLIJK en betekent niet dat de 431s-s niet geschikt is. Ook ik vond hem niet slecht! Alleen vind ik een CRT voor gamen vooralsnog nog iets prettiger en wacht daarom nog een tijdje in de hoop dat de technologie nog wat beter wordt en er ook meer inzicht komt in het belang van diverse response times zoals black to white en grey tot grey en tevens vermelding hiervan bij elke monitor.

Men zal zelf moeten kijken bij iemand die er 1 heeft om te beoordelen of wat deze monitor biedt voldoende is.

Veel (kritische) mensen in deze thread vinden hem top en dat zal heus niet ten onrechte zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50272

Ik heb in het vorige TFT/Gamen topic al iets over mijn berichtwisseling met samsung over de 172x gepost, hier is de rest. Het is fijn te weten dat samsung op andere sites, en niet in hun eigen informatiesysteem, wat ze aan wie verkopen. Erg goed punt van ze. Ik hoef gelukkig niet meer op de 172x te wachten, want ik heb nu een BenQ FP791. Werkt ook prima, en ik moet nog zien dat de samsung die kwaliteit kan gaan waarmaken. Veel fun met lezen van de mails (je meot wel onderaan beginnen want ik had geen zin ze om te draaien).
Geachte mijnheer Schulte,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de 172x.

De monitor moet leverbaar zijn, ik heb het zelf even opgezocht op het internet en heb via de site www.kieskeurig.nl een aantal website gevonden die dit model kunnen leveren. Het gaat hier alleen wel om een online bestelling.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Physon
Samsung Electronics

---------------------------------------------------------------------

Ik ben bij Polectro, MediaMarkt, BCC, Megapool, V&D en Dixons geweest. En bij geen van
allen is ook maar bekend dat de monitor uit gaat komen. Nergens is hij op
voorraad en niemand weet wanneer de 172x gaat komen. Het is dus niet een kwestie
dat de monitor uitverkocht zou zijn. Hij is gewoon nog nergens te
krijgen.

Casper Schulte

Geachte heer Schulte,

de 172X is gewoon leverbaar op het moment.
Wij leveren wel aan Polectro maar weten niet wat welke dealer op
voorraad heeft staan. We kunnen dus niet zeggen of Polectro ook deze monitor heeft.
Verdere dealers zijn o.a. MediaMarkt, BCC, IT's, Megapool, V&D
en Dixons.

Met vriendelijke groet,

Michaela
Samsung
Electronics

Hartelijk dank,

Dus als ik het goed begrijp moet ik de 172x op die
moment gewoon kunnen kopen? Mijn postcode is **** ** in Amstelveen.
Kunnen jullie me ook vertellen of jullie aan polectro
leveren?

mvg.

Casper

Geachte mijnheer

Schulte,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de
172x.

De monitor is uitgebracht in nederland. U heeft uw postcode
niet vermeldt, voor
mij lastig om na te gaan waar u de monitor kan kopen.
Dealers die samsung
producten verkopen zijn o.a Mediamarkt, It's, Megapool.

Ik hoop dat dit voor u van
nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om
contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Physon
Samsung Electronics

Ik wil graag weten of ik het bovenstaande product (172x) al
kan kopen. En waar ik dit product dan kan kopen.

mvg.

Casper Schulte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
tja dat blijven ze zeggen, maar die online sites kunnen ze ook niet leveren :/

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50272

jah I know. Misschien is het voor iedereen die op de 172x wacht een id om samsung een mail te sturen dat ze maar een andere TFT gaan kopen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63676

Gebeld met mijn leverancier...die heeft een rechtstreekse verbinding met de importeur..NIET LEVERBAAR, en levertijd onbekend...blijft raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Samsung ? Die sony is qua specs stukken beter, de ilyma 431S is ook niet zoveel minder slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
STIMPPYYY schreef op 31 oktober 2003 @ 22:57:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Samsung ? Die sony is qua specs stukken beter, de ilyma 431S is ook niet zoveel minder slecht.
door de hele hype van de Samsung en het uitstellen kent bijna iedereen hem die op zoek is naar een 17". ik persoonlijk vindt het design onwijs mooi.
En op de specs die de fabrikant geeft moet je niet afgaan, zoals al vaker gezegt is in een eerder topic. wat dat betreft hebben ze namelijk een vrij grote duim

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 31-05 11:17
Iedereen zegt ook dat je op TFT niet moet bezuinigen enzo, en dat als je je besluit hebt gemaakt dat het t wachten waard is, anders krijg je evt. spijt.
T blijft natuurlijk een hele hoop geld, nogal logisch dat veel mensen dan wachten op hun ultieme scherm.
Daarbij Samsung heeft zich al dik bewezen kwa responsetijd, zwart/wit en kleur enzo, met name met de 171T.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

In de winkel vind ik die Samsungs altijd erg tegenvallen als je het naast de andere schermpjes ziet... Het lijkt dan altijd alsof het veel donkerder is. Hoezeer ik ook op de brightness of contrast knoppen druk... het lijkt niets te helpen. De specs van Samsung zijn dus eigenlijk altijd heel goed, maar de werkelijke (subjectief beoordeelde) prestaties vallen daarmee vergeleken nogal tegen...

De specs van de Sony zijn meestal nogal middelmatig volgens mij, maar de eerste indrukken in de winkel zijn altijd erg ok. Ik heb alleen geen kans om in de winkel dat ding goed te testen... Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de eerste genadeloze review van Rick2001...

@Bonanza: jouw review is zo ontzettend positief... dat het bijna ongeloofwaardig klinkt... het is meestal geloofwaardiger als je ook wat negatieve punten weet op te dissen (om te voorkomen dat het zo'n "hoera! ik heb een nieuw scherm verhaal" wordt ;) )... Ik heb nog de volgende vragen:
*scherpte: heb je het scherm nu vergeleken met een DVI-scherm ernaast? Meestal zie je pas dat een scherm iets minder scherp is als er een ander (beter) scherm naast staat. Of is er werkelijk geen verschil?
* autoadjust: de Sony heeft geen autoadjustknop, maar doet het corrigeren automatisch. Is volgens mij uniek en fantastisch, maar helaas gaat dat niet altijd even goed. In de winkel zag ik hem op een gegeven moment veel waziger dan de week ervoor. Bleek dat het weer veel scherper werd toen de resolutie even werd heen en weer geswitched zodat de scherpte opnieuw werd aangepast (maar toen werd het beeld dus ook superrrrstrak!). Al last van gehad? (want dan heb je misschien iets dan deze tip: even full-screen-dosscherm induiken en weer terug)
* Zijn de kleuren beter dan die van een 16ms scherm?
* als je snel door tekst scrollt of door een excel sheet: blijft de schermopbouw dan correct? Dit is heel belangrijk voor mij: op mijn werk hebben de Eizo's grote moeite om het scrollen bij te houden en eindig je vaak met een scherm waarin complete regels verminkt zijn en moet je rustig op en neer page-up en page-downen om weer een correct scherm te krijgen.
* Over de pixel policy van Sony: volgens jou zijn dus alle schermen van Sony pixelperfect? Volgens mij hanteren ze gewoon niveau 2 en moet je dus meer dan een maximaal aantal (half)dode pixels hebben wil je het kunnen omruilen. En af-fabriek alles controleren... is niet hetzelfde als pixelperfect garantie...Kwestie van pech hebben als je net in de foutmarge valt.... CTX heeft wel een pixelperfectgarantie.

[ Voor 55% gewijzigd door The_Sukkel op 01-11-2003 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus gisteren rond 12en mijn sony hx73s besteld via beat-it.nl..
Nu heb ik gisteren ook het geld over gemaakt maar heb nog steeds geen bevestiging zoals ik die normaal volgens de site moet krijgen.. Ik krijg ze vandaag ook niet te pakken.. Wat is nu precies de procedure?? Ik ben nieuw in het kopen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93360

Anoniem: 44189 schreef op 01 november 2003 @ 13:03:
Heb dus gisteren rond 12en mijn sony hx73s besteld via beat-it.nl..
Nu heb ik gisteren ook het geld over gemaakt maar heb nog steeds geen bevestiging zoals ik die normaal volgens de site moet krijgen.. Ik krijg ze vandaag ook niet te pakken.. Wat is nu precies de procedure?? Ik ben nieuw in het kopen via internet.
beat-it.nl.. nee he?
maat van me had daar ook een monitor besteld.. hij geld over maken.. kreeg ook geen bevestiging.. hij een maand lang mailtjes sture en belle.. heeft met veel moiete na een maand zn geld terug gehad en zijn monitor bij een ander bedrijf besteld.. toen had ie um binne ene paar dagen.. hoop voor jou dat het bij jou wel goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb zojuist toch maar de Philips 170C4 gekocht.
Zal er vanavond een review van proberen te maken (als er iemand in is geinteresseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

The_Sukkel schreef op 01 november 2003 @ 15:44:
Zal er vanavond een review van proberen te maken (als er iemand in is geinteresseerd).
Natuurlijk zijn de mensen die dit topic bezoeken daar in geinteresseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68483

Ik ben van plan de LG1710B te kopen, op mijn ATI Readon 9800 kaart.(geen gamer)

Zijn er mensen met slechte ervarigen met deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68483 schreef op 01 november 2003 @ 16:22:
Ik ben van plan de LG1710B te kopen, op mijn ATI Readon 9800 kaart.(geen gamer)

Zijn er mensen met slechte ervarigen met deze monitor?
De LG1715S schijnt ook een goede te zijn. Heeft alleen geen DVI. Ik heb een IIyama 431s en volgens mij zit er een LG/Philips panel in. Als je niet gamed dan denk ik dat het een hele goede keus is die 1710b of 1715s.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 93939 op 01-11-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

The_Sukkel schreef op 01 november 2003 @ 15:44:
Mooie monitor !! :P

Er is iig één iemand geïnteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

K-2SO schreef op 31 oktober 2003 @ 11:49:

Mijn wijziging was al doorgevoerd ruim voordat jij je reply gaf, ik bedacht m'n manier van replyen dus ruim op tijd. Had jij dat ook maar gedaan. :D

En over zwakteboden gesproken .. wie kaatst ..
kan de bal verw88...
Wat een zielige vertoning. Hoe kan hij jou dan quoten als je het al gewijzigd had??? Beperk je aub tot zinnige bijdragen en ga anderen niet afzeiken.

Terwijl je ook goede observeringen te melden hebt:
Ik heb er ook al heel wat mogen testen en ben heel erg kieskeurig op hardware gebied. Ik heb hier een Viewsonic VP181b en een IIyama E431S-B naast elkaar staan met respectievelijk de snelheden van 30ms en 16ms.
Als ik op beide PC's een willekeurig spel aanzet kan ik nou niet echt zeggen dat het mooier verloopt op de 17" IIyama. Het ziet er zeker wel goed uit, maar toch ook zeker even mooi als op de Viewsonic. Wat me wel als duidelijk verschil opvalt is dat de IIyama 2 witte randen vertoont aan boven- en de onderzijde van het beeld als je in een volledig zwart (dos) scherm zit bijv. bij het booten. Het lijkt op een soort verlichting (?). Dit is niet aanwezig op de Viewsonic.
Als 16ms en 30ms (2x zo lang!) zo weinig merkbaar verschil hebben, wat is dan daaruit je conclusie?
1 dat de specs niets zeggen. Of
2 dat deze specs onder compleet verscillende meetomstandigheden tot stand gekomen zijn. Of
3 het aan jouw observatievermogen ligt. Of
4 jij niet getest hebt met spellen waarmee je trailing goed kunt zien
5 de Iiyama 2x 16ms nodig heeft om 16M kleuren goed weer te geven

Ik denk dat het 2, 4 en 5 zijn. De Viewsonic heeft een MVA scherm neem ik aan?

Dat is de reden dat ik liever een Samsung met PVA kies, omdat hij gewoon een betere kleurenweergave heeft ( onderbouwing). Ik ben dus ook nog aan het orienteren en heb absoluut geen haast. Daarnaast ga ik gewoon dual draaien met een Samsung 900p zodat ik direct de kleuren van vergelijken en snelle FPSsen zoals Q3 gewoon op de crt kan spelen.

Ik zit nu eigenlijk op deze 173p te wachten.

Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/173p_m.jpg

Deze is vwb de display gelijk aan de 172T, die op diverse plaatsen als zeer goed uit de test kwam (ook om te gamen). Alleen deze kan ook het scherm draaien op de voet en het scherm portrait ZZ. En het design is weergaloos (moet je wel ff de grote platen aanklikken:
achterkant
detail voor
inklapbaar
detail achterkant

@The.Force: De 192T is de grote broer van, en dus praktisch gelijk aan de 172T.
Dat er zgn geen 'geschikte' 19" schermen zijn komt doordat er geen 19" '16ms' TN schermen zijn waar iedereeen zich zo blind aan staart. Maar zoals uit hierboven al blijkt is het maar de vraag of het zoveel uitmaakt.

Ik weet ook nog wel een goede test van de 192T op Anandtech: klik

daar staat ook dit stukje bij:
A lot of people made a big deal about 16ms response time LCDs a few months ago with the introduction of the Hitachi CML174 (and others). We were skeptical about the hype but gave the monitor a lot of credit for producing some noticeable difference when playing fast action games. In fact, during our simplest ?solitaire? test, we saw the most motion blur due to response time. Still, we only slightly noticed the blur occurring, but the pictures pretty much speak for themselves.

The interesting thing a lot of companies have been stressing is the Gray to Gray response times. These response times are rarely published and do not appear in the VESA Flat Panel Display Manual. Since we have an entire article lined up to talk specifically about response time in the near future, we won?t go into much detail right now.

When we see the image go from White to Black to Green (ie mouse cursor over a green background), the response times appear clearly in excess of 40ms. As we will discover more in the near future, gray to gray response times can actually be as high as 100ms.

@Wolvie:
Ik kan je heel simpel vertellen als je strafed en een heel klein beetje bijdraait je bij alle grotere schermen ghosting ziet. Of je het acceptabel vind of niet, dat kan ik niet bepalen. In vergelijking met mijn CRT is het gewoon k*t en zal ik genoodzaakt zijn voor een 17" (crt?) te gaan.
_/-\o_
(het is vandaag Wolvie ophemeldag! :P )

Ik ben bang dat je hier helemaal gelijk mee hebt, en ergo mijn motivatie voor een dualopstelling crt-tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Over Portrait gesproken, de TFT monitor die ik op m'n stage heb, is een 15" TFT van Fujitsu Siemens. Als ik deze op portrait mode zet, dan is de linkerkant donkerder dan de rechterkant. Gewoon zeer slecht. Dit heeft dan te maken met de kijkhoek van de monitor in normale positie. Hoe is dat met jullie schermen? Is dit wél goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 10:34
Ik overweeg een Hyundai Q17 bij Easycom.nl te bestellen. Ik heb een en ander opgezocht over deze monitor (en soortgelijken) en deze lijkt me wel wat. Voor €479,- wordt hij onder rembours verzonden en krijg ik pixelperfect garantie (eventuele gebreken moet ik binnen 5 werkdagen melden). Eigenlijk is dit iets boven mijn begroting (rond de €400,- met als top €450,-) maar ik heb dan wel een mooi scherm in handen (of niet dan?). Heeft hier iemand ervaringen met dit scherm en eventueel kunnen vergelijken met de IIyama Prolite E431S?

Ik heb (natuurlijk) ook even naar andere soortgelijke schermen gekeken en daarbij kwam dus de IIyama Prolite E431S naar voren. Na het lezen van dit topic (en voorgaande delen) ben ik erachter gekomen dat dit een populair gevalletje is. Is deze boven de Hyundai te verkiezen om maakt het niets uit? Ook las ik dat de zwarte variant vaker defect terug wordt gestuurd dan wit of zilver?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik ben vandaag naar beverwijk geweest en daar hadden ze een Ilyama 431S en een Acer Al 707. Allebei draaiden ze een DVD film. Er waren bij de Ilyama trouwens geen wit over zwart balken te bekenen (waar iedereen over zeikt). Bij allebei waren de kleuren perfect. Zwart=zwart wit=wit. Ik moet eerlijk toegeven dat die Acer echt qua scherpte veel mooier was, veel helderder en scherper beeld. Er was bij de schermen geen waas te bekenen (bij de Acer was het beeld directer, waarschijnlijk door hogere refreshrate)

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-11-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
STIMPPYYY schreef op 01 november 2003 @ 20:10:beverwijk geweest en daar hadden ze een Ilyama 431S
Ej, waar precies in Beverwijk? Welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zwarte markt, hij was 379 of 397 euro

[ Voor 54% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-11-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Ik lees zo af en toe wat over de 1800FP van Dell. Gelukkig toch wel positief zo te lezen. Maar tegelijkertijd lees ik ook dat alleen 17" goed genoeg zijn voor de "echte" gamer?!? Ehm, ik ben dan inderdaad 4 jaar uit de roulatie geweest en het gamen sinds 2 maanden pas weer opgepakt. Maareh, UT2003, NFSHP2, CMR3 die doen het allemaal perfect. Net zo netjes als op mijn CRT. Misschien ben ik zo kritisch als jullie, maar zijn "echte" gamers dan echt zulke muggezifters :X .

En dan lees ik dat 19" modellen al helemaal niet goed genoed zijn? Nou dat zullen wij snel genoeg weten dan. ER is mijn namelijk per abuis een 1800FP geleverd terwijl ik een 19" heb besteld. Na 3 weken krijg ik dus eindelijk mijn 19" DELL 1901FP UltraSharp. Als ik de reviews mag geloven is dit scherm veel helderder en heeft het een lagere responsetijd dan de 18". Dus het verhaal dat de 19" niet geschikt is voor gamen durf ik dan bij voorbaat te zeggen dat deze 19" daar wel voor geschikt is. Ik kan me de review niet herinneren (17+18+19+21" DELL schermen) van die amerikaan, maar hij was uiterst kritisch, dat terwijl ik al zo blij ben met de 1800FP.

Ik zal heel goed opletten op het verschil en ze naast elkaar draaien (mag hem toch nog even houden). Voor de geïnteresseerden een mini review ofzo...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92602

@The_Sukkel:

- scrollen gaat perfect, geen verschil met mn oude CRT
- 0 (sub)dooie pixels
- ik zie geen afwijkende kleuren; zal sowieso nooit hetzelfde zijn als op een CRT, maar de technieken zijn ook niet te vergelijken. Geel is geel en blauw is blauw. Ik miereneuk niet over kleurechtheid, anders had ik vroeger wel een Mac gekocht. Kleuren zijn gewoon helder, fel, goed dus.
- auto-adjust: ik zette mn scherm aan, 9700pro stond op native resolution (1280), alles in 1 keer strak in de hoeken. Heb voor de rest met de instellingen lopen kloten, maar de standaard settings waren het beste.
- een wit scherm is ook wit; geen vegen of geelkleurige vlekken

Nadeel:
Als je er binnen 20cm vanaf zit, zie je de pixels...

Dan nog iets:
Ik ga er geen andere TFT's ernaast zetten met alleen DVI om maar te testen. Ik heb de HS73 gekregen, uitgepakt, aangesloten en ik ben er voor 100% tevreden mee. Als dat niet zo was, had ik dat zeker gezegd. Wat is mijn voordeel om hier alleen maar lovend over mn eigen spullen te praten?

Ik kan hem alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb nu mijn Sony SDM-HX73S :), helaas geen digicam bij de hand. Wat mij opvalt bij mijn exemplaar: de bovenkant van het scherm is minder goed verlicht dan de onderkant :'(. Vooral op lichte egale vlakken valt dit erg op (witte zijrand in Internet Explorer, witte desktop...). Nu vroeg ik mij af: kent iemand dit verschijnsel en is er iets aan te doen? Ik heb in mijn monitor instellingen niets kunnen vinden wat hierop betrekking zou moeten hebben, het Color profile en drivers voor mijn scherm zijn geladen, zonder verschil. Refresh rate heb ik al op alle standen van 60 Hz tot en met 85 gehad, ook dit maakte niets uit.
De monitor is nu aangesloten via VGA op een Hercules Radeon 9700. De DVI aansluiting wil ik straks zonder meer nog even gaan proberen, maar ik heb zo'n gevoel dat dit niet de oplossing mag/zal zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door OruBLMsFrl op 01-11-2003 21:39 . Reden: Server not found error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
The.Force schreef op 31 oktober 2003 @ 10:12:
We are Borg --> weet jij soms of de 192T de opvolger is? Zoja, ben ik misschien ook wel geïnteresseerd in de samsung...

ps; heb je soms digicam? ;)
Ik dacht niet dat het de opvolger was. Ergens gelezen @ GoT of in een review, weet het eerlijk gezegd niet meer.

En ja, ik heb een digi (of mijn zus eigelijk :P ) en heb dus een plaatje geschoten. Nog niet eerder gepost maar eens moet de eerste keer zijn ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/PB020025klein.JPG
Klik voor grote versie

En ik weet idd niet hoe ik met een digi cam kan omgaan want beetje onscherp/scheef/grote flits.

Meer pics kan op verzoek :)
Anoniem: 6104 schreef op 31 oktober 2003 @ 10:18:
[...]

Dat klopt ook... Het is alleen vervelend dat bij TFT's de voorgeschreven resolutie ook meestal het scherpste beeld oplevert... DAT is het probleem, want je moet ook lagere resoluties met een dezelfde scherpte kunnen spelen

En wat je ten 2de zegt : Je neemt dingen aan die je niet kan waarmaken. Ja ik heb ervaringen met grotere TFT's ik schat ongeveer een stuk of 15 verschillende varieerend van 18" tot 20" en ik heb ook met jou 191T gespeeld. Als jij zegt dat hij geen ghosting heeft, dan mag je eens langs de oogarts gaan... Dat jij zegt dat jij het acceptabel vind, dan kan ik wel gedeeltelijk met je mee, want de 191T is een van de beste die ik gezien heb (al voldoet het in mijn beleving nog steeds niet 100%) En een "veeleisende gamer" is een onzin term. Want mbt response tijden kan je de games die je noemt niet echt vergelijken, C&C en Age of mytho is veel trager qua gameplay, Counterstrike is ook veel trager als ut2003 en q3 en dat komt vooral door het type fps.
Ik kan je heel simpel vertellen als je strafed en een heel klein beetje bijdraait je bij alle grotere schermen ghosting ziet. Of je het acceptabel vind of niet, dat kan ik niet bepalen. In vergelijking met mijn CRT is het gewoon k*t en zal ik genoodzaakt zijn voor een 17" te gaan.

Om nog even op jou 191T terug te komen... Toen ik zat te spelen heb ik inderdaad ook op het punt gestaan hem te kopen, omdat de ghosting inderdaad meevalt. Maar meevallen en geen ghosting hebben, is een verschil.
Tot nu toe kan ik me nog bedwingen een scherm te kopen, maar ik heb er inmiddels zoveel gezien dat de conclusie voor mij nog steeds een 17" is.

Is dat voldoende antwoord waarde medetweaker? :+
Mijn waarde medetweakers :+ :

Is er niks mis met mijn ogen en ook niks met die van jou. Wat ik aangenaam beschouw en geen zichtbare ghosting, vind jij enorm veel ghosting. Ik weet niet of je dit topic al langer volgt maar er is mij 1 ding opgevallen. Sommige mensen hier zijn super tevreden met een 40MS TFT. Geen ghosting, heerlijke tft, etc. Vaak genoeg gelezen. En dan komt er ook weer iemand voorbij, lets say Wolvie :P , die zelfs bij 25ms schermen ghosting ziet. Zijn ook zat mensen die hier klagen dat een 16ms scherm zelfs nog verschrikkelijk is.

Het is persoonlijk naar mijn mening. Altijd zelf proberen is mijn advies dan ook. Nogmaals, als deze 191T een uurtje heeft warm gedraaid, kan ik er echt heerlijk op gamen. Misschien dat mijn ogen gewent zijn geraakt aan het wat langzamere beeld....ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik i.i.g. niet langs de oogarts moet want een TFT is vele mate minder slecht voor je ogen dan een CRT :P

edit:

Nee het is niet Wolvie afzeik dag. Je hebt opzich gelijk dat een die hard gamer een vage term is en een goede discussie ga ik nooit uit de weg. Ik lees net ook dat je dit onderwerp al lang volgt en dus zal je het denk ik wel eens zijn met het '40ms voor sommige al prima vs 16ms super veel ghosting voor andere" verhaaltje ;)

[ Voor 66% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
hmm, ff een berichtje met betrekking to de 172X, ik weet niet of het al bekend was:

van Central Piont Europe (de goedkoopste in de PW - EUR 570,- )
Actuele voorraadgegevens

Productnummer: 857933
Omschrijving: 172X/ 17" TFT .264 81kHz TCO99 Silver UltraLight fast responsetimes <16ms
Voorraad: 0
Datum voorraad: 19112003
19 november 2003 that is

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

"Review" van de Philips 170C4 Silver

Algemeen: dé koop
Ik heb 'm uiteindelijk gekocht bij Paradigit, omdat ik hem daar gigantisch uitgebreid mocht testen. Bij Dunnet was de verkoper in principe ook bereid tot heel wat testwerk. Omdat het aangesloten stond op een splitter sloot hij hem aan op een aparte PC, maar daar was de resolutie gelocked op 1024x768 zodat ook daar weinig te testen viel. Bij Paradigit stond het direct al aangesloten op één PC in de native resolutie met een of ander 3-D soldaten shooter, Lord of the Rings DVD, wat tekenfilms en heb ik uitgebreid de scherpte kunnen testen door in Word en Excel van alles te kladderen. Later hier meer over. Nadeel van Paradigit was wel dat ze duurder (€479 ipv €446) waren dan Dunnet. Ze waren zo aardig om de monitor tegen dezelfde prijs mee te geven als Dunnet. Waarschijnlijk speelde wel mee dat ik ook nog een toetsenbord en de i-trigue 3300 speakers kocht (ik zei: als jullie die monitor tegen dezelfde prijs als Dunnet willen meegeven, dan neem ik hem direct ook mee). Aldus geschiedde... De hele set (TFT 446+speakers 89+keyboard 29) kreeg ik dus mee voor €564: zeg maar de prijs van een Sony SDM-HS73... Ook mocht ik het scherm al in de winkel testen en geldt 2 weken "niet goed geld terug"... Gelukkig lijkt dit niet nodig, want ik heb geen (half)dode pixels kunnen ontdekken. Fijne service al met al!

Design
Ik had al duidelijk aangegeven dat het ding in de huiskamer moest komen te staan en dat het er vooral mooi moet komen uit te zien... De voet is mooier dan die van de Sony, maar de achterkant van de Sony is weer mooier. Mijn vrouw is er in ieder geval tevreden mee... vooral de combinatie met de i-trigue 3300, de ultraflat Silver Logitech keyboard en de MX700 ziet er nu wel aardig uit... (Als ik de HS73 had gekocht dan zou ik voor de I-trigue 3450 zijn gegaan...). Wel vind ik het scherm een beetje wiebelig vergeleken met TFT's die op een "gewone voet" staan. Het wiebelen merk je alleen als je de knoppen aan de zijkant indrukt voor het OSD, maar als je een wiebelig tafeltje hebt is het wel iets om op te letten (de HS 73 vond ik overigens ook een beetje wiebelig...). De kabels zijn van achteren heel netjes weg te werken. Het kostte wel moeite om de klep goed af te sluiten omdat er een stukje metaal in de weg leek te zitten, pas met 2 man/vrouw lukte het... Misschien dat daarom in beide winkels de klep er niet op zat... Het materiaal is overigens een beetje teleurstellend: op de foto leek het zilver van metaal te zijn. In de werkelijheid is het gewoon kunststof... (wel kunstof in precies dezelfde kleur en glans als de titanium speakers!)

Scherpte
De auto-adjust-knop doet zijn werk erg goed. Wel moest ik uiteraard mijn huidge resolutie van 1280x960 omzetten naar 1280x1024 en de 85 Hz naar 60 Hz. Maar daarna stond het beeld errug strak. Helaas kan ik het niet vergelijken met een DVI aansluiting (dit scherm heeft alleen een analoge aansluiting). In de winkel stond het aangesloten op een moderne Radeon 9800 en thuis mocht mijn Asus V7100/T Geforce 2 MX het oplossen. Ik moet toegeven: het is scherper dan mijn 19"CRT iiYama VMP 450 met diamondtron buis! Een echte meevaller dus... De tekstopbouw bij het scrollen gaat ook perfect. Veel beter dan de Eizo's die ik op werk gebruik. Geen verminkte regels te bespeuren!

Kleuren
Hier moet de TFT het duidelijk afleggen tegen mijn 19"CRT iiYama VMP 450... Het vreemde is dat, waar ik de Samsungs over het algemeen te donker vind, ik deze Philips weer te licht vind. Ik heb de brightness en contrast op ongeveer 30% staan, ik kan geen gele vlakken in het wit ontdekken, rood is rood, blauw is blauw, maar de kleuren kunnen toch niet tippen aan mijn (zeer goede!) CRT. Maar dat is bekend lijkt me... Helaas kan ik niet vergelijken met andere TFT's. In het OSD kan ik de kleuren instellen, maar ik heb het nu "gewoon" op 6500K staan (Image Management), de sRGB stand ziet er wel heel fel uit (maar misschien kleurechter?).

Games
Zoals al gezegd: ik ben geen hardcore-gamer. Het enige spel dat ik speel is Diablo LOD (en Bob de Bouwer voor mijn 2-jarige dochter... hoewel ze ook vrolijk meedoet met Diablo...). Deze games gaan uitstekend. Wel is het zo dat LOD in 800x600 over het volledige scherm wordt weergeven. D.w.z.: de poppetjes zien er wat smaller uit (10%). Na een half uur spelen weet je niet beter, maar toch blijft het een groot raadsel voor me waarom 16"-19" TFT's een aspect ratio hanteren van 5:4 ipv 4:3. In de winkel scrollde dat 3-D shooter spel ook lekker soepel. De specs zijn "<25ms". Waarschijnlijk merk je wel een verschil als je het naast een goede 16 ms scherm zet, maar voor een leek als ik is er geen ghosting te ontdekken (ben dik tevree)...

Films
Ik zag in de winkel "Lord of The Rings: Two Towers" erop draaien en volgens mij had dit scherm minder last van te donkere beelden (zoals de Samsungs...). Ook geen "Ghosting" te bespeuren of een haperende beeldopbouw.

Conclusie
Een fijne scherm voor een scherpe prijs, met een mooie design, scherpe teksten, maar geen DVI-aansluiting en vergeleken met een CRT mindere kleuren. Een die-hard gamer zal waarschijnlijk toch gaan voor 16 ms TFT's, maar kijk je af en toe filmpjes, wat foto's, surf je wat af en tik je wat af in Office dan lijkt het een minstens even goede kandidaat (zo niet beter) dan die nogal donkere 16 ms schermen van Samsung. Heb je dus geen DVI-videokaart en wil je toch een mooi schermpje om een oude CRT te vervangen, dan is dit scherm zeker een overweging waard.

Nu dan maar eens wat pics:

De monitor+speakers+keyboard zijn nieuw, de MX 700+Koptelefoon had ik al...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0039small.JPG

Pseudo Droste effect...uiteraard staat Tweakers.net TFT-topic op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0041small.JPG

Van opzij... kleine tegenvaller dat de achterkant wit is...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0032small.JPG

Kabels netjes weggewerkt onder de 2 kleppen (achter en in voet)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0034small.JPG

De achterkant is niet lelijk... maar duidelijk minder mooi dan die van de Sony...(vind ik)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0036small.JPG

Nog even kwijlen bij het titanium van de i-trigue 3300...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/tft/DSCN0044small.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 04-11-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

**offtopic**

Welk toetsenbord van logitec is dat?
The_Sukkel schreef op 02 november 2003 @ 02:19:
"Review" van de Philips 170C4 Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
STIMPPYYY schreef op 01 november 2003 @ 20:14:
Het betaal-deel (zoja, welke winkel/stand als je dat nog weet) of op de bazaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 45135 schreef op 02 november 2003 @ 10:34:
**offtopic**

[...]
Op de site van Paradigit staat deze omschrijving die ik verder niet ken: "logitech ultra x flat keyboard oem" - (nog?) niet te vinden op de Logitech site.

Ik gok dat het om dit tb gaat... The_Sukkel, misschien zou je nog één pic van die extra knoppen bij je post kunnen editten...? :>

Verder is het inderdaad een beetje vreemd dat Philips ervoor heeft gekozen om de achterkant wit te maken. Ik moet wel zeggen dat ik de oplossing voor de snoeren wel weer erg fraai vind. Mooie set heb je zo staan... alleen Die San-disk reader... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Breepee schreef op 02 november 2003 @ 10:49:
[...]

Het betaal-deel (zoja, welke winkel/stand als je dat nog weet) of op de bazaar?
Bazaar, staat groot computer zaak op. Je komt hem vanzelf daar wel tegen. Als je aan de voorkant of uitgang (weet niet precies) naar binnen loopt, zit er rechts van je een friet/shoarma kate, als je dan rechtdoor loopt en dan naar links, daar staat hij op een gegeven moment. Volgens mij bij de cartridges stand en bankstellen (in die rij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 45135 schreef op 02 november 2003 @ 10:34:
**offtopic**
[...]
Een OEM toetsenbord dat alleen bij nieuwe systemen mag worden meegeleverd (staat op de doos :P ). Op de achterkant staat: Ultraflat Keyboard, Model Name: Y-SX49

Het typt vederlicht (stuk minder lawaai dan de vorige), maar ik kan het niet terugvinden op hun site. Ik kocht het vooral omdat in de winkel een meisje tegen haar vriend zei: "wat een mooooi toetsenbord! zo eentje wil ik ook hebben! Maar ja 29 euro is we heel erg goedkoop... zal wel voor die pet (die daar ook hing) gelden..." Ook kamp ik met een mysterieus probleem, waarvan ik dacht dat een nieuw toetsenbord het zou verhelpen. Hielp niet, maar het staat te gek bij het setje...

Nu weer terug on-topic:
Kijkhoek
De horizontale kijkhoek zijn volgens de specs links en rechts minimaal 70 graden. Ik kan bevestigen dat dit inderdaad minimaal het geval is (zonder noemenswaardig kleurverlies). 2x80 graden zouden ze wat mij betreft ook mogen opgeven. De verticale kijkhoek however... De specs spreken van 2x 80 graden... Ik vind dat nogal optimistisch. Het beeld lijdt al snel onder het fenomeen dat van onderen de boel te donker wordt en van boven te licht (2x 50 graden zonder noemenswaardig kleurverlies is realistischer). Misschien dat dit komt doordat de "tL-balk" onderin is geplaatst? Op mijn werk staat er een 15" Eizo in portrait stand gedraaid als 2e scherm. Daar merk ik ook dat de verticale (daar dus horizontaal geworden) kijkhoek een stuk minder is als de horizontale (daar verticaal)...

edit:
ESteg schreef op 02 november 2003 @ 11:19:
[...]... The_Sukkel, misschien zou je nog één pic van die extra knoppen bij je post kunnen editten...? :>[...] Mooie set heb je zo staan... alleen Die San-disk reader... ;)
Bedoel je de extra knoppen op het toetsenbord?
Die SanDisk reader... eerdaags spuit ik hem zilver :+

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 02-11-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:24
Welke LCD tv's hebben een resolutie van 1920x1080 of 1920x1440?

Of is dat nog toekomstmuziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
STIMPPYYY schreef op 02 november 2003 @ 11:32:
[...]

Bazaar, staat groot computer zaak op. Je komt hem vanzelf daar wel tegen. Als je aan de voorkant of uitgang (weet niet precies) naar binnen loopt, zit er rechts van je een friet/shoarma kate, als je dan rechtdoor loopt en dan naar links, daar staat hij op een gegeven moment. Volgens mij bij de cartridges stand en bankstellen (in die rij)
Ik heb hem helaas niet kunnen ontdekken :'( Bedankt igg voor je hulp.

Iemand nog ervaringen met de Hyundai Q17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07
Afbeeldingslocatie: http://dj.lemsters.net/desk.jpg

Iiyama E431S-b met 1 dooie pixel :9 Maar dat boeit niet, volgende week maar eens gaan omruilen. Over ghosting etc, helemaal nix nakkes nada. Aangesloten via gewone vga-kabel @ 9800pro, en kan bij, Quake III, UT 2003, MotoGP2, Divx, DVD helemaal geen verschil merken met mijn 19" crt. Ook bij 3dmark2k3 is het gewoon een genot om naar te kijken. Ook de bij res. van 1024 x 768 blijft dit scherm gewoon een toppertje, helemaal geeeeeeeen enkele nadelen hiero voor mij bij dit scherm :9~

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59023

STIMPPYYY schreef op 01 november 2003 @ 20:14:
kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23

star-saber

Ryzen

pas wel op hoor.
er is 1 winkel daar dat gejat spul verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
We Are Borg schreef op 01 november 2003 @ 23:43:
Het is persoonlijk naar mijn mening. Altijd zelf proberen is mijn advies dan ook. Nogmaals, als deze 191T een uurtje heeft warm gedraaid, kan ik er echt heerlijk op gamen.
Volledig akkoord.

Om de mensen die beweren dat je niet kan gamen op de 191T het tegendeel te bewijzen. Het kan dus echt wel. Noem het gewenning, of eender wat je wil, maar gamen kan dus echt..

En nog altijd een van de mooiste TFT's die er te kopen valt, imho.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 59023 schreef op 02 november 2003 @ 16:27:
[...]

kan iemand dit bevestigen?
Ik ben er vandaag in totaal 2 keer geweest (ik had tijd over :P) en heb hem niet kunnen vinden (niet voor die prijs en niet voor een andere prijs). Dus ik denk dat hij al verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

-Noel- schreef op 02 november 2003 @ 18:14:
[...]

Volledig akkoord.

Om de mensen die beweren dat je niet kan gamen op de 191T het tegendeel te bewijzen. Het kan dus echt wel. Noem het gewenning, of eender wat je wil, maar gamen kan dus echt..

En nog altijd een van de mooiste TFT's die er te kopen valt, imho.
Idd...
Ben ik ff blij dat onze werkzaal @ de universiteit vol staat met zeg (ruim) 50 van die dingen :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Breepee schreef op 02 november 2003 @ 19:04:
[...]

Ik ben er vandaag in totaal 2 keer geweest (ik had tijd over :P) en heb hem niet kunnen vinden (niet voor die prijs en niet voor een andere prijs). Dus ik denk dat hij al verkocht is.
Ik denk het, hij staat trouwens niett heel erg opvallend en ik ga heus niet liegen over zoiets als iemand dat denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10443

Nog 's even een vraagje. Zoals velen is mijn oog gevallen op de Hyunday Q17 (of de ADI Microscan A715, die is vrijwel identiek).
Maar nu lees ik ook over de beeldschermtechnieken MVA en ISP, die qua responiveness beter moeten zijn dan 'standaard' TFT. ISP zit bijvoorbeeld verwerkt in de Eizo L565, en MVA in de Iiyama Prolite H430.
Is het de investering waard om voor de Eizo of Iiyama te gaan, of zie je dat verschil nauwelijks in vergelijking met het scherm dat bij THG als beste uit de bus kwam, de Q17?
Het gaat mij zowel om 2D (office en internet) als 3D (in spellen) en evt film.
Het prijsverschil is zo'n 150 EUR tussen de Q17 (459 EUR) en de Eizo (609 EUR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 10443 schreef op 02 november 2003 @ 22:42:
Nog 's even een vraagje. Zoals velen is mijn oog gevallen op de Hyunday Q17 (of de ADI Microscan A715, die is vrijwel identiek).
Maar nu lees ik ook over de beeldschermtechnieken MVA en ISP, die qua responiveness beter moeten zijn dan 'standaard' TFT. ISP zit bijvoorbeeld verwerkt in de Eizo L565, en MVA in de Iiyama Prolite H430.
Is het de investering waard om voor de Eizo of Iiyama te gaan, of zie je dat verschil nauwelijks in vergelijking met het scherm dat bij THG als beste uit de bus kwam, de Q17?
Het gaat mij zowel om 2D (office en internet) als 3D (in spellen) en evt film.
Het prijsverschil is zo'n 150 EUR tussen de Q17 (459 EUR) en de Eizo (609 EUR).
code:
1
2
3
4
5
6
7
                           TN + Film           IPS                        MVA 
Blickwinkel             Gut                    Sehr gut               Sehr gut 
Kontrast                Gut                    Gut                        Sehr gut 
Energie- 
verbrauch            Sehr gut          Zufrieden-stellend            Gut  

Antwortzeit        sehr gut              sehr gut                      gut

Ik denk niet dat het veel uit zal maken, misschien dat dit schema helpt
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.