We Are Borg schreef op 01 november 2003 @ 23:43:
[...]
Geen ghosting, heerlijke tft, etc. Vaak genoeg gelezen. En dan komt er ook weer iemand voorbij, lets say Wolvie, die zelfs bij 25ms schermen ghosting ziet. Zijn ook zat mensen die hier klagen dat een 16ms scherm zelfs nog verschrikkelijk is.
Het is persoonlijk naar mijn mening. Altijd zelf proberen is mijn advies dan ook. Nogmaals, als deze 191T een uurtje heeft warm gedraaid, kan ik er echt heerlijk op gamen. Misschien dat mijn ogen gewent zijn geraakt aan het wat langzamere beeld....ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik i.i.g. niet langs de oogarts moet want een TFT is vele mate minder slecht voor je ogen dan een CRT
edit:
Nee het is niet Wolvie afzeik dag. Je hebt opzich gelijk dat een die hard gamer een vage term is en een goede discussie ga ik nooit uit de weg. Ik lees net ook dat je dit onderwerp al lang volgt en dus zal je het denk ik wel eens zijn met het '40ms voor sommige al prima vs 16ms super veel ghosting voor andere" verhaaltje![]()
Ok ik heb op dit moment een 17" acer al718 bevalt mij goed, maar ik speel geen spellen omdat ik een onboard videokaart heb.
de specificaties zijn:
contrast 450:1
response 20ms
Nu ga ik binnenkort een nieuwe videokaart kopen, en ik vroeg mij af of het scherm dat ik nu heb snel genoeg is voor spellen.
Want ik zag nu de iiyama E431s (verbeter mij als dit het verkeerde model is) een 17" met 16ms en dvi zal dit heel veel uitmaken of is het zijn geld niet waard nu ik al die acer heb?
de specificaties zijn:
contrast 450:1
response 20ms
Nu ga ik binnenkort een nieuwe videokaart kopen, en ik vroeg mij af of het scherm dat ik nu heb snel genoeg is voor spellen.
Want ik zag nu de iiyama E431s (verbeter mij als dit het verkeerde model is) een 17" met 16ms en dvi zal dit heel veel uitmaken of is het zijn geld niet waard nu ik al die acer heb?
[ Voor 2% gewijzigd door StephaN900 op 03-11-2003 15:08 . Reden: spellingsfout ]
Vraag over Digitale en het analoge signaal;
Ik heb nu KVM switch met 4 Pc’s en wil graag een IIyama Prolite E431S of een Samsung 172X
Het is de bedoeling dat mijn Game PC doormiddel van DVI aan de monitor vast komt en de overige 3 Pc’s via de gewone VGA aansluiting.
Nu is mijn vraag kan je doormiddel van een simpele druk op de knop op het scherm wisselen tussen beide aansluitingen.
Ik ben in 3 winkels geweest en niemand kon mij een bevredigend antwoord geven.
Bij sommige monitoren moet het via de OSD en dat is lastig.
Ik heb nu KVM switch met 4 Pc’s en wil graag een IIyama Prolite E431S of een Samsung 172X
Het is de bedoeling dat mijn Game PC doormiddel van DVI aan de monitor vast komt en de overige 3 Pc’s via de gewone VGA aansluiting.
Nu is mijn vraag kan je doormiddel van een simpele druk op de knop op het scherm wisselen tussen beide aansluitingen.
Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!
Anoniem: 50272
Snap ik nou dat je de DVi in je KVM switch wil stoppen? Ik heb nog nooit een KVM met DVI aansluiting gezien. Welke heb je? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?!CPZ schreef op 03 november 2003 @ 14:39:
Als je goed leest dan gaat de DVI rechtstreeks naar de monitor en alle ander via de KVM switch.Anoniem: 50272 schreef op 03 november 2003 @ 15:43:
[...]
Snap ik nou dat je de DVi in je KVM switch wil stoppen? Ik heb nog nooit een KVM met DVI aansluiting gezien. Welke heb je? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?!
Er zijn wel KVM switchen met DVI alleen moet ik dan 3 nieuwe videokaarten kopen inclusief dure KVM switch.
Daarom wil ik weten of het schakelen mogelijk is.
Anoniem: 73794
Ik zit nu al een tijd te twijfelen tussen verschillende merken. Mijn argumenten bij aankoop zijn vooral, design, 2d-prestaties en het scherm moet ook goed meekomen bij spellen (al is dit niet zo'n belangrijke conditie). Mijn oog is vooral gevallen op de nieuwe schermen van Eyegonomic. Een nieuwkomer in TFT-land naar mijn mening, die hun eerste schermen reeds hebben gepubliceerd op de markt.
De schermen zijn qua design werkelijkwaar prachtig en naar mijn mening (want design blijft een kwestie van smaak) de mooiste schermen op de markt. Wat mij ook heel erg mooi lijkt, is de glasplaat die voor het scherm zit.
Foto Link
Echter het vinden van goede reviews en/of vergelijkingen van deze schermen (en hierbij doel ik vooral op de 'X' serie) zijn nergens te vinden.
Ik heb de schermen mogen bewonderen op een computerbeurs en ze zijn werkelijkwaar prachtig. Helaas stond er alleen maar de Nvidia Demo op (die schaarsgeklede dame in de vorm van een vlinder). Echter de helderheid en snelheid van dit scherm waren prachtig.
Het enige negatieve punt wat ik eigenlijk kan vinden is het grote prijskaartje wat er aan vast hangt.
Nu wilde ik vragen of er al andere mensen zijn met ervaringen op het gebied van dit scherm en wat hun meningen en bevindingen zijn van deze schermen. Nogmaals ik doel dan op de 'X' serie, omdat de 'T' toch echt wel boven het budget gaat.
De schermen zijn qua design werkelijkwaar prachtig en naar mijn mening (want design blijft een kwestie van smaak) de mooiste schermen op de markt. Wat mij ook heel erg mooi lijkt, is de glasplaat die voor het scherm zit.
Foto Link
Echter het vinden van goede reviews en/of vergelijkingen van deze schermen (en hierbij doel ik vooral op de 'X' serie) zijn nergens te vinden.
Ik heb de schermen mogen bewonderen op een computerbeurs en ze zijn werkelijkwaar prachtig. Helaas stond er alleen maar de Nvidia Demo op (die schaarsgeklede dame in de vorm van een vlinder). Echter de helderheid en snelheid van dit scherm waren prachtig.
Het enige negatieve punt wat ik eigenlijk kan vinden is het grote prijskaartje wat er aan vast hangt.
Nu wilde ik vragen of er al andere mensen zijn met ervaringen op het gebied van dit scherm en wat hun meningen en bevindingen zijn van deze schermen. Nogmaals ik doel dan op de 'X' serie, omdat de 'T' toch echt wel boven het budget gaat.
Anoniem: 36437
Ik ben ook van plan een tft te kopen maar kan nog steeds niet kiezen
De Iiyama E431S-b of de Hyundai Q17 17" TFT
Ik wil het liefst een zwarte, is er ook een zwart model van de Q17?
Wat wel bagger is is dat er geen DVI kabel bij de E431S-b zit. Schermpje kost zelf €445 bij maxpc, alleen kunnen ze er geen DVI kabel bijleveren. Dit kan ik wel bij de lokale pc boer halen (€28), en nog eens verzendkosten erbij kom ik uit op een kleine € 500, scheelt toch een hoop
En bij de Hyundai Q17 zit er volgens mij standaard een DVI kabel bij. Alleen weet ik niet of deze dus ook in het zwart te krijgen is. Voordeel is wel dat deze geen irri speakers heeft. Dit schermpie kost €469.
Volgens mij zijn de meeste mensen meer te spreken over de E431S-b...what should i buy?
Wat wel bagger is is dat er geen DVI kabel bij de E431S-b zit. Schermpje kost zelf €445 bij maxpc, alleen kunnen ze er geen DVI kabel bijleveren. Dit kan ik wel bij de lokale pc boer halen (€28), en nog eens verzendkosten erbij kom ik uit op een kleine € 500, scheelt toch een hoop
En bij de Hyundai Q17 zit er volgens mij standaard een DVI kabel bij. Alleen weet ik niet of deze dus ook in het zwart te krijgen is. Voordeel is wel dat deze geen irri speakers heeft. Dit schermpie kost €469.
Volgens mij zijn de meeste mensen meer te spreken over de E431S-b...what should i buy?
idd ik twijfel eigenlijk ook tussen die 2 schermen (eigenlijk ook nog de hitachi 174cmx)
De dvi-cable zit er standaard bij de hyundai, ook mocht dat belangrijk zijn, is ie in hoogte verstelbaar!
Nu hoor je wel weinig van die hyundai, eenmaal een review bij tomshardware maar verder geen echte uitgebreide reviews
De dvi-cable zit er standaard bij de hyundai, ook mocht dat belangrijk zijn, is ie in hoogte verstelbaar!
Nu hoor je wel weinig van die hyundai, eenmaal een review bij tomshardware maar verder geen echte uitgebreide reviews
Errug mooi!Anoniem: 73794 schreef op 03 november 2003 @ 16:06:
Ik zit nu al een tijd te twijfelen tussen verschillende merken. Mijn argumenten bij aankoop zijn vooral, design, 2d-prestaties en het scherm moet ook goed meekomen bij spellen (al is dit niet zo'n belangrijke conditie). Mijn oog is vooral gevallen op de nieuwe schermen van Eyegonomic. Een nieuwkomer in TFT-land naar mijn mening, die hun eerste schermen reeds hebben gepubliceerd op de markt.
Foto Link
Hoeveel kost dat ongeveer?
Die winkel in NL heeft een site waar dat scherm niet op is terug te vinden...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Die Hyundai heeft ook irri-speakersAnoniem: 36437 schreef op 03 november 2003 @ 17:14:
Ik ben ook van plan een tft te kopen maar kan nog steeds niet kiezen
Zelf twijfel ik ook tussen deze monitors, hoewel ik neig naar de Hyundai, met name vanwege de 'vaste' responstime. De Iiyama schijnt bij veel kleuren te verdubbelen (dan wordt 'ie dus 16x2=32ms).
Is er overigens een winkel die de Iiyama levert en test (en dan niet tegen astronmische bedragen zoals 50 euro)?
[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 03-11-2003 17:45 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
CVI > VGA converter en een VGA KVM-Switch halenCPZ schreef op 03 november 2003 @ 14:39:
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Anoniem: 25526
Op een duitste site www.tftshop.net hebben ze hem staan voor 769 euro, exclusief verzend kosten enzo.The_Sukkel schreef op 03 november 2003 @ 17:39:
[...]
Errug mooi!
Hoeveel kost dat ongeveer?
Die winkel in NL heeft een site waar dat scherm niet op is terug te vinden...
Anoniem: 73794
In Nederland zijn ze voor de volgende prijzen te krijgen:
Eyegonomic TFT X15 Met glasplaat 15 inch 602,00
Eyegonomic TFT X17 Met glasplaat 17 inch 773,00
Eyegonomic TFT T15 Aluminium 15 inch 837,00
Eyegonomic TFT T17 Aluminium 17 inch 1.001,00
Eyegonomic TFT T19 Aluminium 19 inch 1.735,00
Exclusief Verzendkosten.
Dat is dus echt nog wel een flinke prijs. Ik wil ze wel van te voren een stuk beter testen dan alleen die demo erop zien draaien, want voor dat geld mag je toch wel wat verwachten vind ik.
Eyegonomic TFT X15 Met glasplaat 15 inch 602,00
Eyegonomic TFT X17 Met glasplaat 17 inch 773,00
Eyegonomic TFT T15 Aluminium 15 inch 837,00
Eyegonomic TFT T17 Aluminium 17 inch 1.001,00
Eyegonomic TFT T19 Aluminium 19 inch 1.735,00
Exclusief Verzendkosten.
Dat is dus echt nog wel een flinke prijs. Ik wil ze wel van te voren een stuk beter testen dan alleen die demo erop zien draaien, want voor dat geld mag je toch wel wat verwachten vind ik.
Eizo komt ook met een nieuw scherm. Ik zit er zelfs over te denken om er zo 1 aan te schaffen.
de Flexscan L885 wordt als het goed is zo rond december op de nederlandse markt geintroduceert.
het is een 20.1 inch scherm met een resolutie van 1600x1200 en een response time van 20 ms.

voor meer info check deze url
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l885/
de Flexscan L885 wordt als het goed is zo rond december op de nederlandse markt geintroduceert.
het is een 20.1 inch scherm met een resolutie van 1600x1200 en een response time van 20 ms.

Ik heb al een KVM switch en ik wil geen gebruik maken van een converter maar van de DVI voor mijn game PC en de andere 3 pc's via de KVM switch op de VGA poort.
Vraag; kan je gemakkelijk switchen tussen de DVI ingang en de VGA ingang op de door mij aan gegeven modellen of werkt dat alleen via de OSD.
Hier wat pics van me Sony HX73S 
Ik heb 1 dode subpixel (blauw) die vanaf links gezien 2cm uit de kant en vanaf onder gezien 3 cm. Ik zie hem nauwelijks dus alles is voor mij perfect.
Er werd van alles meegeleverd.
Netsnoer, DSub kabel, dvi kabel, netsnoer Uk, snoertje voor geluid, Pinnacle studio en instant cd\dvd .
Ik heb net ff Enemy Territory gespeeld, kheb geen ghosting kunnen ontdekken.
wat basdoorn zegt over dat de bovenkant wat donkerder is. Daar heb k ook wat last van, maar op het moment dat ik mijn monitor recht zet heb ik daar bijna geen last meer van.

Ik heb 1 dode subpixel (blauw) die vanaf links gezien 2cm uit de kant en vanaf onder gezien 3 cm. Ik zie hem nauwelijks dus alles is voor mij perfect.
Netsnoer, DSub kabel, dvi kabel, netsnoer Uk, snoertje voor geluid, Pinnacle studio en instant cd\dvd .
wat basdoorn zegt over dat de bovenkant wat donkerder is. Daar heb k ook wat last van, maar op het moment dat ik mijn monitor recht zet heb ik daar bijna geen last meer van.
[ Voor 38% gewijzigd door 4p0c op 03-11-2003 20:55 ]
Anoniem: 7063
Hoi,
Heeft iemand ervaringen met de Viewsonic 171b? Testen van HWI en testen in Duitsland komt hij zeer goed uit de bus of "DER spielmonitor". Ik kan in Nederland geen enkel online verkoopadres vinden, alleen enkele importeurs.
Weet iemand meer?
Heeft iemand ervaringen met de Viewsonic 171b? Testen van HWI en testen in Duitsland komt hij zeer goed uit de bus of "DER spielmonitor". Ik kan in Nederland geen enkel online verkoopadres vinden, alleen enkele importeurs.
Weet iemand meer?
ik krijg steeds meer het idee dat ik de enige ben op got met een nec scherm
jah dat klopt niet er zijn niet veel tweakers met een NEC, merendeels zijn het Iiyama gebruikersstar-saber schreef op 03 november 2003 @ 20:56:
ik krijg steeds meer het idee dat ik de enige ben op got met een nec scherm
maar dat wil niet zeggen dat je geen pics van je nec 2080UX hoeft te plaatsen
Anoniem: 7063
Hoi,
Ik lees trouwens dat de NEC schermen 1760nx/1860nx/1880nx goede gameschermen zijn...
Ik lees trouwens dat de NEC schermen 1760nx/1860nx/1880nx goede gameschermen zijn...
klopt NEC-schermen zijn over het algemeen vrij goed van kwaliteit,
die 1860NX is éen van de meest gebruikte 18" schermen in duitsland, meeste zeggen dat het een zeer goed gamescherm is...
maar ja, ik was ook aan het twijfelen tussen een 17" & 18" maar heb toch besloten voor 17" te gaan, aangezien je voor die ene inch ongeveer 200 euro neertelt! Daar heb je binnen een dik jaar de helft van een 19" voor afbetaald
die 1860NX is éen van de meest gebruikte 18" schermen in duitsland, meeste zeggen dat het een zeer goed gamescherm is...
maar ja, ik was ook aan het twijfelen tussen een 17" & 18" maar heb toch besloten voor 17" te gaan, aangezien je voor die ene inch ongeveer 200 euro neertelt! Daar heb je binnen een dik jaar de helft van een 19" voor afbetaald
[ Voor 5% gewijzigd door The.Force op 03-11-2003 21:21 . Reden: off-topic => Ender, je hoeft niet steeds 'hoi' te zeggen hoor ;) ]
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit!tastingw schreef op 03 november 2003 @ 19:53:
Er werd van alles meegeleverd.[...]
Wel moet ik zeggen dat de HX73 er wat vierkanter uitziet dan de HS73, omdat de HX zo'n dikke onderkant lijkt te hebben. Maar verder ziet het er robuust uit.
Die dooie subpixel... als het voor jou perfect is... lekker laten zo. Zeker omdat Sony een scherm met 1 dode subpixel volgens hun level 2 policy officieel niet zal omruilen, dus als je dat zou willen doen zou dat een hoop gezeur opleveren. Als je het bij PCVergelijk hebt besteld dan mag je het eenmalig omruilen... maar dat is een soort russisch roulette, omdat je kans loopt op een nieuw scherm met nog meer dode pixels. Onderstaand ga ik in het algemeen verder en is niet bedoeld om je een complex aan te praten...
In het algemeen begrijp ik wel dat als je 1280x1024 pixels hebt er een kans is dat er één of enkele niet helemaal goed zijn... maarrrrr de schermen worden steeds beter en beter. Als ik afga op eigen waarnemingen (op werk) en de eerlijke (?) meldingen van het aantal pixelperfecte en niet pixelperfecte schermen die hier worden gemeld, dan lijkt het er een beetje op dat 1 op de 20 schermen niet pixelperfect is (kan Rick2001 dit uit eigen waarnemingen bevestigen?). Nu lijkt het mij een zeer irritante gedachte om te weten dat je honderden euro's uitgeeft aan een scherm en dat je nèt die ene pechvogel bent met een niet pixelperfect scherm (en negentien anderen met een wél perfect scherm)... Helemaal irritant wordt het als je je realiseert dat de kans op een niet pixelperfect steeds kleiner wordt en je toch nog nèt dat ene imperfecte scherm thuisgestuurd krijgt...
Het wordt hoog tijd dat de fabrikanten wat aan hun policy gaan doen. Nu krijgt waarschijnlijk alleen een zeer vasthoudende klager een nieuw scherm mee. Maar een fabrikant als CTX geeft gewoon een 101 dagen garantie af voor nul dooie pixels. Dat moeten andere fabrikanten toch ook kunnen doen? Als er tegenwoordig echt maar 1 op de 20 schermen niet pixelperfect zijn, dan houdt het in dat je de prijs van het scherm maximaal met 5% laat stijgen. De stijging is nog minder (en dus te verwaarlozen) als je vervolgens niet pixelperfecte schermen met korting verkoopt. Dan weet de kant tenminste van tevoren waar hij aan toe is.
[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 04-11-2003 01:23 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Het officiële standpunt van consumentenorganisaties (ik weet het, meestal hebben die geen verstand van PC's, maar toch) is dat je geen pixelfout hoeft te accepteren omdat de techniek van het produceren zodanig is verbeterd, dat de meeste schermen pixelperfect zijn. Hoe je je recht echter haalt als een fabrikant iso2 hanteert (en dat doen ze voor de consumentenmarkt allemaal) vertellen ze er natuurlijk niet bij.
Overigens werd mij bij PCVergelijk verteld dat je zo vaak mag omruilen als je wilt binnen de pixelgarantie-termijn. Bij de eerste omruil heb ik ze echter zover gekregen dat zij het scherm voorafgaand aan het opsturen hebben gecontroleerd
Het gaat trouwens om een NEC1880SX.
Overigens werd mij bij PCVergelijk verteld dat je zo vaak mag omruilen als je wilt binnen de pixelgarantie-termijn. Bij de eerste omruil heb ik ze echter zover gekregen dat zij het scherm voorafgaand aan het opsturen hebben gecontroleerd
Het gaat trouwens om een NEC1880SX.
Bedankt, zijn robuustheid valt echt reuze mee. Hij is juist slanker dan op de foto´s.The_Sukkel schreef op 04 november 2003 @ 01:18:
[...]
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit!
Wel moet ik zeggen dat de HX73 er wat vierkanter uitziet dan de HS73, omdat de HX zo'n dikke onderkant lijkt te hebben. Maar verder ziet het er robuust uit.
Nu lijkt het mij een zeer irritante gedachte om te weten dat je honderden euro's uitgeeft aan een scherm en dat je nèt die ene pechvogel bent met een niet pixelperfect scherm (en negentien anderen met een wél perfect scherm)... Helemaal irritant wordt het als je je realiseert dat de kans op een niet pixelperfect steeds kleiner wordt en je toch nog nèt dat ene imperfecte scherm thuisgestuurd krijgt...
Het is idd een irritante gedachte dat je een hoop geld uitgeeft en je dan een product niet goed.is. Ik heb ook de afweging gemaakt om hem terug te sturen. Met als reden de wet van kopen op afstand. Ik heb het scerm bij [[[[Sony zelf gekocht en je krijgt daat uiteraard geen pixelgarantie. Helaas heeft pcvergelijk het scherm niet anders had ik hem daar wel besteld. Ik hou mijn scherm om dat de plek van subpixel bijna in de linkeronderhoek zit. Ik heb altijd een blauwe achtergrond dus ik zie hem niet eens. Je moet trouwens wel erg goed kijken om heb te ontdekken
Ik ben me aan het orienteren op een Eizo Flexscan. Nu is mijn ook gevallen op twee types, namelijk de L565 (T.net pricewatch €609) en de L557 (T.net pricewatch €555).
Ik heb de specifcaties naast elkaar gelegt, maar er zijn maar weinig verschillen.
De L565 kent ten opzichte van de L557 enkele veschillen:
1. Lagere contrast ratio (is dit per definitie ook beter?)
2. Helderheid (ook iets lager per cd/m2)
Heel veel andere specs zijn dus gelijk. maar is het prijs veschil van 50 euro gerechtvaardigd? m.a.w is de L565 ook het betere scherm?
Ik heb de specifcaties naast elkaar gelegt, maar er zijn maar weinig verschillen.
Heel veel andere specs zijn dus gelijk. maar is het prijs veschil van 50 euro gerechtvaardigd? m.a.w is de L565 ook het betere scherm?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
is er iemand die weet bij welke nederlandse leverancier de Hyundai Q17 vandaan komt?
Ok ik ben erover uit ik ga mijn acer al718 vervangen, maar nu twijfel ik tussen de iiyama s431-B of de hercules prophetview 920pro DVI ze zijn beide ongeveer even duur (460 voor de iiyama 500 voor de hercules, maar de hercules heeft een dvi kabel erbij).
Ik heb al een beetje door de topics heen gescrolt, maar de 920pro vooral de dvi versie kwam eigenlijk niet aan bod. Ik vind de hercules kwa design veel mooier, maar kan hij kwa techniek ook een beetje meekomen met de iiyama?
Ik heb al een beetje door de topics heen gescrolt, maar de 920pro vooral de dvi versie kwam eigenlijk niet aan bod. Ik vind de hercules kwa design veel mooier, maar kan hij kwa techniek ook een beetje meekomen met de iiyama?
Op mijn werk heb ik absoluut geen goede ervaringen met de 16"versie (L465), maar die heeft dan ook een responsetijd van rise 10 fall 35 dus in totaal 45 ms!Gunner schreef op 04 november 2003 @ 09:52:
Ik ben me aan het orienteren op een Eizo Flexscan. Nu is mijn ook gevallen op twee types, namelijk de L565 (T.net pricewatch €609) en de L557 (T.net pricewatch €555).
Ik zie dat de L565 35 ms kent en de L557 25 ms, dus theoretisch zouden die beter moeten zijn. Maar als ze in de praktijk toch in de buurt komen van de L465, dan wil ik je die met klem afraden! Ik ben geen gamer, maar zelfs het scrollen door tekst, sheets en webpagina's levert grote problemen op.
Vaak/soms eindigt het in een totaal verminkte pagina waarvan je het scherm eerst moet minimaliseren en daarna weer maximaliseren voordat de boel weer juist op het scherm staat... Bij mijn nieuwe Philips (responsetijd <25ms) heb ik daar totaal geen last van...
But hey..it's your call... (en de 17" is anders dan de 16")
Anoniem: 13443
ik kwam een interessante test tegen op Extremetech over de DVI aansluiting. Het gaat weliswaar niet over de monitor maar over de uitgang van de videokaart. Ze hebben diverse kaarten getest. Ik zal even de conclusie geven maar het is wel interessant om even voor te lezen als je je monitor via DVI wilt aansluiten.
Met een 17" zul je er maaestal geen last mee hebben, maar een 20" 1600x1200 scherm moet je wel even opletten (kortere kabel is ook aan te raden.DVI Compliance Shootout
DVI compliance is really only one data point in making your graphics card choices. If you're running on CRT-based displays, it may not be a consideration at all. Even if you are using a DVI display, if it's running at 1280x1024 pixels, you'll still likely run without any issues.
But higher resolution displays are steadily becoming more popular and, by this time next year, we'll see the prices on 1600x1200 displays become much more affordable. As TFT-LCD response times improve, they'll even become good displays for gaming. So if you are considering a DVI flat panel display and are tempted by the higher resolution models, DVI compliance may be an important concern.
What's clear from our testing is that ATI has developed a robust internal DVI transmitter. Even the failure we noted with the Tyan board was borderline ? and occurred at 162MHz. nVidia-based boards are considerably more problematic. We're not sure why, but in our conversations with Silicon Image, they've indicated that circuit board design issues may be a factor. That, and the use of lower-cost filers and capacitors on some boards, may come into play. Some manufacturers may be making a calculated decision that no one would attach a $1,200 flat panel to a $60 graphics card. That may be a faulty assumption. Corporate IT departments may not want to invest big bucks in the graphics hardware, but users may want ? and buy ? high resolution displays. We're hoping the manufacturers of nVidia-based solutions get the message: DVI compliance will become more important as UXGA panels become more common. As we've seen from the nVidia reference boards, this is not an insurmountable problem.
Anoniem: 54532
Guys,
Ik sta op het punt een Nec 1760NX Black te kopen (eigenlijk 2 keer), maar nu ben ik in verwarring over hoe deze eruit ziet. Op onderstaande sites staan een plaatje waar ie helemaal zwart is, terwijl op de site van NEC een andere plaatje staat waar die een witte rand langs het beeld heeft.
Helemaal zwart:
http://www.prawlings.net/mycomputer/nec1760nx.htm
http://www.2mcomputers.nl...oductDetails&productID=60
Witte rand:
http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=811&cel=5
http://www.nec-mitsubishi...XBK,spec=_3F__be__nl.html
Wie heeft een verklaring hiervoor?
Grtz,
Jeroen
Ik sta op het punt een Nec 1760NX Black te kopen (eigenlijk 2 keer), maar nu ben ik in verwarring over hoe deze eruit ziet. Op onderstaande sites staan een plaatje waar ie helemaal zwart is, terwijl op de site van NEC een andere plaatje staat waar die een witte rand langs het beeld heeft.
Helemaal zwart:
Witte rand:
Grtz,
Jeroen
Ey nou zie ik toevallig op jou achtergrond ook een 17' inch van dell staan (1702FP) als het goed is?tastingw schreef op 03 november 2003 @ 19:53:
Of iig wat is er minder aan het scherm vergeleken met 1702
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou was ik van plan ook een HX17 te kopen van sony. Maar 1 vraag. Ben jij er met gamen en destkop werk wel op vooruit gegaan of is het verschil niet te merken ?
[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-11-2003 17:15 ]
Ik moet op mn werk vaak aankijken tegen de 15" variant (de L365) en die vindt ik goed om tegen aan te kijken. Ook reviews op verschillende toonaangevende sites vinden de EIZO's een van de beste uit de test komen.The_Sukkel schreef op 04 november 2003 @ 16:43:
Op mijn werk heb ik absoluut geen goede ervaringen met de 16"versie (L465), maar die heeft dan ook een responsetijd van rise 10 fall 35 dus in totaal 45 ms!
Ik zie dat de L565 35 ms kent en de L557 25 ms, dus theoretisch zouden die beter moeten zijn. Maar als ze in de praktijk toch in de buurt komen van de L465, dan wil ik je die met klem afraden! Ik ben geen gamer, maar zelfs het scrollen door tekst, sheets en webpagina's levert grote problemen op.
Vaak/soms eindigt het in een totaal verminkte pagina waarvan je het scherm eerst moet minimaliseren en daarna weer maximaliseren voordat de boel weer juist op het scherm staat... Bij mijn nieuwe Philips (responsetijd <25ms) heb ik daar totaal geen last van...
But hey..it's your call... (en de 17" is anders dan de 16")
De problemen die jij ervaart lijken meer op video driver problemen want die kne ik totaal niet met de 15" varianten die ik ken. Nu is dat dus alleen 2d werk, wat 3d betreft kan ik niet over oordelen.......
Tsja...zou kunnen... Tis wel zo dat de L365 een R:6, F:19 dus in totaal 25 ms response heeft, dat scheel al weer een hoop vergeleken met 45 ms. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het door videodriverproblemen komt omdat er nu zo'n 6000 schermen zijn uitgerold met diverse PC's die eraan hangen. Ik zou daarom niet voor de 35 ms variant gaan maar voor de 25 ms in de hoop dat dat dezelfde bevredigende resultaten geeft als jouw L365.Gunner schreef op 04 november 2003 @ 17:28:
[...]Ik moet op mn werk vaak aankijken tegen de 15" variant (de L365) en die vindt ik goed om tegen aan te kijken. Ook reviews op verschillende toonaangevende sites vinden de EIZO's een van de beste uit de test komen.
De problemen die jij ervaart lijken meer op video driver problemen want die kne ik totaal niet met de 15" varianten die ik ken. Nu is dat dus alleen 2d werk, wat 3d betreft kan ik niet over oordelen.......
Wij hebben overigens ook de L365, maar die staat als 2e scherm ernaast in portrait stand. Ben daar ook niet erg van onder de indruk, maar dat komt omdat het in de portrait stand staat zodat de horizontale kijkhoek bagger is. Het blijft erg belangrijk om met eigen ogen die 2 17" Eizo's te tesen en niet alleen op specs van Eizo (en hear-say van andere Tweakers zoals een The_Sukkel) af te gaan. Succes ermee!
(Mijn mening over Eizo in het algemeen is nogal gekleurd door de slechte ervaringen met de L465 in het bijzonder... misschien daarom niet helemaal objectief...)
[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 04-11-2003 18:10 ]
Weet iemand toevallig of ze de hercules prophetview 920 pro bij de mediamarkt in amsterdam verkopen? of misschien een andere winkel in amsterdam?
Alvast bedankt
(ik bestel liever niet vanwege dode pixels en zo)
Alvast bedankt
Klopt die van me ouders. Daar werd mijn pakketje afgeleverd en ze hebben een digicamSTIMPPYYY schreef op 04 november 2003 @ 17:12:
[...]
Ey nou zie ik toevallig op jou achtergrond ook een 17' inch van dell staan (1702FP) als het goed is?
?
Vind ik nu nog moeilijk om te zeggen. Mijn eerste indruk is dat alles veel scherper. Ik draai nu ook een hogere resolutie (1280/1024 voorheen 1024/768). Dus ook dat geeft een aardig verschil maar niet monitor gebonden. Ik heb helemaal niets van ghosting kunnen ontdekken. Ik heb flink Enemy Territory gespeeld.Nou was ik van plan ook een HX17 te kopen van sony. Maar 1 vraag. Ben jij er met gamen en destkop werk wel op vooruit gegaan of is het verschil niet te merken ?
Maar ik denk dat je het verschil tussen de Dell en de Sony bedoeld. Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven
Tsjah, waar ik nu op af ga zijn mijn ervaringen met de L365, Eizo schermen in het algemeen, review op hardwareinfo.nl en specs van Eizo zelf (die zijn natuurlijk niet helemaal onpartijdig)The_Sukkel schreef op 04 november 2003 @ 18:08:
Wij hebben overigens ook de L365, maar die staat als 2e scherm ernaast in portrait stand. Ben daar ook niet erg van onder de indruk, maar dat komt omdat het in de portrait stand staat zodat de horizontale kijkhoek bagger is. Het blijft erg belangrijk om met eigen ogen die 2 17" Eizo's te tesen en niet alleen op specs van Eizo (en hear-say van andere Tweakers zoals een The_Sukkel) af te gaan. Succes ermee!
Maar ik kijk ook naar de iiyama e430T. Dit is ook een 17" model maar dan wel 175 euro goedkoper. Specs zien er ook vrij goed uit, en iiyama heeft natuurlijk over het algemeen een goede reputatie.
Zijn daar ook mensen met ervaring met dit model?
19" Review
Ik heb vandaag mijn DELL FP1901 binnen gekregen. Een heel prettige verassing voor mij is dat ik dit scherm 2x90 graden kan draaien. Dat wist ik niet, maar ik ben er zekers heel blij mee. Vooral als ik alleen maar aan het browsen ben is deze opstelling welkom. Het verschil met de FP1800 is duidelijk te merken. Het scherm is wat helderder wat ik vooral tijdens Dogfighter en 3Dmark2003 merk. Ik speel Dogfighter nu sinds zondag en vandaag is het gewoon goed te merken dat het vliegtuig mooiere kleuren laat zien. UT2003 draait ook als een zonetje net als NFSHP2. Dat ghosting moet 1 van jullie mij maar eens laten zien, want ik merk er geen hol van. Mijn vorige 15" Tekbright daar kon ik echt geen NFSHP2 op spelen. Net een DVD-tje bewerkt... Die overgangen gaan ook lekker soepel. Dus nogmaals, ghosting my ass. De kijkhoek is ook perfect. Ik kan pal naast het scherm staan zonder dat de kleuren veranderen zoals bij de Tekbright destijds. Al met al ben ik erg tevreden. Hier wat plaatjes voor joelie

Linkerscherm is de 19"

Conclusie, de 18" is 98% net zo goed. Ik vind het geen € 300,- extra waard. Lang leve pc-privé
Ik heb vandaag mijn DELL FP1901 binnen gekregen. Een heel prettige verassing voor mij is dat ik dit scherm 2x90 graden kan draaien. Dat wist ik niet, maar ik ben er zekers heel blij mee. Vooral als ik alleen maar aan het browsen ben is deze opstelling welkom. Het verschil met de FP1800 is duidelijk te merken. Het scherm is wat helderder wat ik vooral tijdens Dogfighter en 3Dmark2003 merk. Ik speel Dogfighter nu sinds zondag en vandaag is het gewoon goed te merken dat het vliegtuig mooiere kleuren laat zien. UT2003 draait ook als een zonetje net als NFSHP2. Dat ghosting moet 1 van jullie mij maar eens laten zien, want ik merk er geen hol van. Mijn vorige 15" Tekbright daar kon ik echt geen NFSHP2 op spelen. Net een DVD-tje bewerkt... Die overgangen gaan ook lekker soepel. Dus nogmaals, ghosting my ass. De kijkhoek is ook perfect. Ik kan pal naast het scherm staan zonder dat de kleuren veranderen zoals bij de Tekbright destijds. Al met al ben ik erg tevreden. Hier wat plaatjes voor joelie

Linkerscherm is de 19"

Conclusie, de 18" is 98% net zo goed. Ik vind het geen € 300,- extra waard. Lang leve pc-privé
[ Voor 12% gewijzigd door Die Bruine op 04-11-2003 19:17 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Anoniem: 36437
Nou, ik heb na lang overwegen toch maar voor de E431S Black gekozen. Hem um morgen als goed is binnen en laat ik wel even weten hoe die bevalt. Ik heb iig een jaloerse pa erbij
Wat waren de argumenten tegenover de Hyundai Q17?Anoniem: 36437 schreef op 04 november 2003 @ 19:38:
Nou, ik heb na lang overwegen toch maar voor de E431S Black gekozen. Hem um morgen als goed is binnen en laat ik wel even weten hoe die bevalt. Ik heb iig een jaloerse pa erbij
Ik zit zelf achter de 191b (grote broer van) dus niet geheel gelijk maar 1 minpunt kan ik zo wel zeggen en dat zijn de knopjes op het scherm, die zijn echt naatje. Maar dat is verder ook een van de weinige dingen verder nog geen spijt gehad. Maar omdat deze schermen niet geheel vergelijkbaar zijn zal ik er niet te ver op in gaan maar de kwalitieit ligt hoog van het scherm. De verpakkingen zijn zelfs beter dan die van sony en die vond ik al zeer goed, en verder is het gewoon een goed afgewerkt scherm.Anoniem: 7063 schreef op 03 november 2003 @ 20:44:
Hoi,
Weet iemand meer?
Volgens mij had balusc 2 vp171' staan maar weet het niet zeker meer.
owja enigste winkel die officieel viewsonic leverancier is in nederland was www.micro-mail.nl (volgens een mailtje van viewsonic)
[ Voor 13% gewijzigd door Maartenvs op 04-11-2003 19:59 ]
Gefeliciteerd...Biposto schreef op 04 november 2003 @ 19:13:
19" Review
Ik heb vandaag mijn DELL FP1901 binnen gekregen. [...]
Nu ff over die foto's... wat een klein tafeltje! Waar laat je je muis?
Ben je niet bang dat bij de eerste de beste stoot tegen dat tafeltje dat alles eraf dondert?
Kijk kijk, dat begint er een beetje op te lijken .. een 20 inch met 20ms.rico_fxp schreef op 03 november 2003 @ 18:37:
Eizo komt ook met een nieuw scherm. Ik zit er zelfs over te denken om er zo 1 aan te schaffen.
[afbeelding]
Even wat tests afwachten en ronkijken of deze te vinden is in het wild (lees: de winkels).
Anoniem: 44189
Ik heb net mijn SONY HX73S geinstalleerd!! 0 dode pixels, heel strak net schermpje
Alleen 2 probleempjes. Het scherm is veel te Bright... Ik verhelp het niet echt met de instellingen.. Kan ik bij deze niet een knop indrukken en dat ie zich dat zelf goed zet?
EN mijn linker boxje van srswow lijkt net of ie ontploft is.. als er een bass op komt geeft ie een heel raar geluid.. kraakt een beetje.. dit is niet met de instellingen te veranderen..
Voor de rest TOPPIE!!!
Alleen 2 probleempjes. Het scherm is veel te Bright... Ik verhelp het niet echt met de instellingen.. Kan ik bij deze niet een knop indrukken en dat ie zich dat zelf goed zet?
EN mijn linker boxje van srswow lijkt net of ie ontploft is.. als er een bass op komt geeft ie een heel raar geluid.. kraakt een beetje.. dit is niet met de instellingen te veranderen..
Voor de rest TOPPIE!!!
Dat had ik ook, kheb dmv de instellinge wat zachter gezet. Je heb ook vier standen he Movie, pc. game en auto, Als ik gewoon bezig ben dan heb 'm op movie staan.Anoniem: 44189 schreef op 04 november 2003 @ 20:09:
Ik heb net mijn SONY HX73S geinstalleerd!! 0 dode pixels, heel strak net schermpje
Voor de rest TOPPIE!!!
De boxjes heb ik niet aangesloten dus daar kan ik je niets oververtellen
Ja ik bedoel het verschil qua contrast, brightness, ghosting van dell 1702FP etc... t.o.v. Sony HX73.tastingw schreef op 04 november 2003 @ 19:05:
[...]
Klopt die van me ouders. Daar werd mijn pakketje afgeleverd en ze hebben een digicam
?
[...]
Vind ik nu nog moeilijk om te zeggen. Mijn eerste indruk is dat alles veel scherper. Ik draai nu ook een hogere resolutie (1280/1024 voorheen 1024/768). Dus ook dat geeft een aardig verschil maar niet monitor gebonden. Ik heb helemaal niets van ghosting kunnen ontdekken. Ik heb flink Enemy Territory gespeeld.
Maar ik denk dat je het verschil tussen de Dell en de Sony bedoeld. Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven
Maar draaide jij op die dell een resolutie van 1024x768?
[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-11-2003 21:49 ]
The_Sukkel schreef op 04 november 2003 @ 20:05:
[...]
Gefeliciteerd...
Nu ff over die foto's... wat een klein tafeltje! Waar laat je je muis?
Ben je niet bang dat bij de eerste de beste stoot tegen dat tafeltje dat alles eraf dondert?

Degelijk en stabiel. Gebruik btw een Zeptor. Soms voor gamen een optical die daar ook ergens tussen ligt.
Anoniem: 83585
De afbeeldingen met een zwarte rand is zeker geen 1760NX, want die heeft een in hoogte verstelbare voet.Anoniem: 54532 schreef op 04 november 2003 @ 17:05:
Guys,
Helemaal zwart:
Witte rand:
Grtz,
Jeroen
In de datasheet van de 1760NX staan twee afbeeldingen en bij 'versions' dat zowel de zwarte als de grijze uitvoering een zilverkleurige front bezel heeft.
Is dat een omgebouwd fitness apparaat ofzo?Biposto schreef op 04 november 2003 @ 23:09:
[...]
[afbeelding]
Degelijk en stabiel. Gebruik btw een Zeptor. Soms voor gamen een optical die daar ook ergens tussen ligt.
Is in elk geval fantastisch gamen
Vooral het stuurtje pas perfect
Ik geloof het wel ja, mensen worden al wat ouder dus die kleine lettertjes schieten dan niet opSTIMPPYYY schreef op 04 november 2003 @ 21:48:
[...]
Ja ik bedoel het verschil qua contrast, brightness, ghosting van dell 1702FP etc... t.o.v. Sony HX73.
Maar draaide jij op die dell een resolutie van 1024x768?
Beetje late reactie mijnerzijds, maar ja: ik bedoelde de knoppen op het tb, ik kan verder namelijk nergens een duidelijke afbeelding vinden...The_Sukkel schreef op 02 november 2003 @ 11:35:
[...]
Een OEM toetsenbord dat alleen bij nieuwe systemen mag worden meegeleverd (staat op de doos). Op de achterkant staat: Ultraflat Keyboard, Model Name: Y-SX49
[...]
Bedoel je de extra knoppen op het toetsenbord?
Die SanDisk reader... eerdaags spuit ik hem zilver
Ik neem aan dat je deze extra knoppen bedoelt...ESteg schreef op 05 november 2003 @ 13:32:
[...]Beetje late reactie mijnerzijds, maar ja: ik bedoelde de knoppen op het tb, ik kan verder namelijk nergens een duidelijke afbeelding vinden...
Nu weer terug naar de TFT-business:
Wie heeft cleartype onder win xp aanstaan?
Ik vind de cleartype op zowel mijn 19" CRT als op de nieuwe TFT er wel aardig uit zien, maar ik geef toch de voorkeur aan de strakke letters zonder cleartype.ClearType improves readability on color LCD displays with a digital interface...
Nu vraag ik me af of het echt veel verschil maakt of je cleartype installeert op een TFT mét DVI of een TFT zonder...
oke... hoe kan je cleartype weer uitzetten? want ik vind het er echt niet fijn uitzien. Letters zijn veel waziger en doffer.
Anoniem: 93939
Hmmm ik heb ook cleartype op mijn 431s en ik vind het mooier dan als het uit staat. Het is wel zo dat je soms een beetje een blauw/groene waas over de letters ziet. Maar dit is bijna niet te zien. Als het clear type uit staat dan vind ik alles zo super strak dat het niet meer mooi lijkt. Maar goed dit is puur persoonlijk. Ik zit op DVI trouwens.
op je desktop rechter muis klikken en voor properties kiezen. hierna de appearance tab kiezen en dan op effects klikken. hier kun je clear type aan en uitzetten.STIMPPYYY schreef op 05 november 2003 @ 15:57:
oke... hoe kan je cleartype weer uitzetten? want ik vind het er echt niet fijn uitzien. Letters zijn veel waziger en doffer.
Anoniem: 92726
Ik heb Cleartype uitstaan, TFT is aangestuurd via analoge interface.
Maak eens een poll
Maak eens een poll
Thnx had het al gevondenAnoniem: 93939 schreef op 05 november 2003 @ 16:02:
[...]
op je desktop rechter muis klikken en voor properties kiezen. hierna de appearance tab kiezen en dan op effects klikken. hier kun je clear type aan en uitzetten.
Ik zit op DVI, maar vindt het stuk minder scherp als cleartype aanstaat.
heb jij ook last van trailing bij spellen? is analoog nou slechter als DVI? ik hoorde dat je met analoog meer last hebt van trailing als bij DVI.Anoniem: 92726 schreef op 05 november 2003 @ 16:03:
Ik heb Cleartype uitstaan, TFT is aangestuurd via analoge interface.
Maak eens een poll
ja klopt. het is wat smoother met clear type aan. als ie uitstaat is het super strak.STIMPPYYY schreef op 05 november 2003 @ 16:04:
[...]
Thnx had het al gevonden.
Ik zit op DVI, maar vindt het stuk minder scherp als cleartype aanstaat.
Hij had geen geld meer voor een raam nadat de vorige pc er door was gegooid
Tja je moet wat over hebben voor zon computer
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 93939 op 05-11-2003 16:23 ]
TEST 172X:
http://www.tomshardware.com/display/20031105/index.html
ps: 172X liefhebbers ga maar even rustig zitten en zorg dat een goede bekende in de buurt is .......
http://www.tomshardware.com/display/20031105/index.html
ps: 172X liefhebbers ga maar even rustig zitten en zorg dat een goede bekende in de buurt is .......
[ Voor 47% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2003 17:08 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
mooi zo in die review staat ook de hercules die vind ik weer interessanter 
edit: mwuhahaha! die samsung hehe ok hercules wordt het dus, maar kan ik voorlopig de dvi versie ook op een analoge videokaart aansluiten? (gf4 mx)
edit: mwuhahaha! die samsung hehe ok hercules wordt het dus, maar kan ik voorlopig de dvi versie ook op een analoge videokaart aansluiten? (gf4 mx)
[ Voor 50% gewijzigd door StephaN900 op 05-11-2003 17:15 ]
Als de DVI versie een analoge aansluiting heeft wel ja.StephaN schreef op 05 november 2003 @ 17:09:
mooi zo in die review staat ook de hercules die vind ik weer interessanter
Hmmmmm......wazige shit met die Samsung. En dat terwijl er met mijne (152T) 0,0 ghosting is (OK....15"). Ik begin zelfs te denken dat het een slecht exemplaar is, want zo erg kan het toch niet zijn? Maar ook al zou het een slecht exemplaar zijn dan begin je wel weer over de kwaliteitscotrole bij Samsung te twijfelen. Maar goed.....hoewel ik meer om de kleurweergave geef kan ik toch niet leven met in en in triest scherm qua ghosting. Ik denk dat ik dan toch maar voor de Acer 1731 ga.....nog 100 euro goedkoper ook (en dus 200 per 2
). Toch nog beloond het wachten op een review, anders had ik nu misschien wel zo achter mijn scherm gezeten:

Mensen kinderen. Wat heeft Samsung nu weer gefabriceerd. Als dit een indicatie is voor de 172x dan slaan ze echt een slecht figuur. Wat ik niet snap is waarom de iiyama 431s niet getest wordt. Dat is toch ook een nieuw scherm
Ik moet zeggen die hercules overtreft mijn verwachtingen. Had niet gedacht dat ze zo goed zouden zijn. Nu nog wachten op de review van Rick over de 172x. Kijken of ie echt zo slecht is als Tom zegt.
Ik zweer bij mijn iiyamaatje

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 93939 op 05-11-2003 18:05 ]
Damn....jammer van de 172x!! F*ck het blijft ome tom maar ik was (zoals meer mensen hier)toch echt van plan dit ding binnen te slepen!!
Wat nu? Die Hercules vindt ik persoonlijk niet echt mooi.
Terug naar de "samsuns/iiyama/acer" tekentafel......
Ik wil gewoon een strakke 17" tft.
Wat nu? Die Hercules vindt ik persoonlijk niet echt mooi.
Terug naar de "samsuns/iiyama/acer" tekentafel......
Ik wil gewoon een strakke 17" tft.
[ Voor 11% gewijzigd door PWA op 05-11-2003 18:23 ]
Zeker jammer dat ze de iiyama niet meenemen 
De samsung 172x droom is uiteen gespat als een zeepbel
Die prophetview 920 pro met dvi lijkt erg goed te zijn maar toch zou ik em graag tegenover de iiyama willen zien. Zelf vond ik de iiyama qua kleuren echt een stuk beter dan de prophetview (al was de prophetview wel analoog aangesloten).
Trouwens in dat laatste overzicht bij de conlusie, staat bij de 172x 10 dode pixels!?!?!?!?! dan is je halve scherm kapot (jaja overdreven maar je snapt me wel). Mocht iemand em gaan kopen is een pixel garantie geen overbodige luxe lijkt me.
Die prophetview 920 pro met dvi lijkt erg goed te zijn maar toch zou ik em graag tegenover de iiyama willen zien. Zelf vond ik de iiyama qua kleuren echt een stuk beter dan de prophetview (al was de prophetview wel analoog aangesloten).
Trouwens in dat laatste overzicht bij de conlusie, staat bij de 172x 10 dode pixels!?!?!?!?! dan is je halve scherm kapot (jaja overdreven maar je snapt me wel). Mocht iemand em gaan kopen is een pixel garantie geen overbodige luxe lijkt me.
[ Voor 27% gewijzigd door gri- op 05-11-2003 18:41 ]
Ad1: Een review vd 431s tegen de 920pro lijkt me erg interessantgri- schreef op 05 november 2003 @ 18:39:
Zeker jammer dat ze de iiyama niet meenemen
Ad2: Het zal wel aan mij liggen maar dat van die 10 dooie pixels zag ik nergens staan! linkje misschien. Laat maar... nu geeft ie bij mij wel een pagina 21 met een tabel
Verder zou het best ns kunnen dat in de Viewsonic NEC LCD71VM hetzelfde panel als in de IIyama 431s is gebruikt. Wie weet meer?
@ Rick2001: Wellicht kun je weer ns een overzichtje van je huidige Top5 voor 17 en 19 inch neerzetten en even laten weten wat jij denkt van deze test.
Verder een goed artikel qua technische achtergrond. Wel zou ik willen dat ze die apparaten openschroeven en de typenummers van de gebruikte Panels zouden publiceren. Dat is toch wel handig, je kan dan iig nazoeken op de site vd panelleveranciers wat zij voor specs aangeven.
Jammer vond ik ook dat Tom niet:
- echt op verschil DVI en Analoog inging
- de gevonden dooie pixels vermeldde
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2003 19:27 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat lijkt me sterk:Help!!!! schreef op 05 november 2003 @ 18:52:
[...]
...
Verder zou het best ns kunnen dat in de Viewsonic hetzelfde panel als in de IIyama 431s is gebruikt. Wie weet meer?
...
"The VP171b was launched this summer and uses a AU Optronics panel, which is well-known to our readers because we found it on most of the panels we previously tested. "
De 431S gebruikt een LG/Philips panel en geen AU Optronics panel.
Idd jaJnX schreef op 05 november 2003 @ 19:16:
[...]
Dat lijkt me sterk:
"The VP171b was launched this summer and uses a AU Optronics panel, which is well-known to our readers because we found it on most of the panels we previously tested. "
De 431S gebruikt een LG/Philips panel en geen AU Optronics panel.
PC Specs
Anoniem: 41187
Nadat ik de review heb gelezen bij tom , ben ik toch erg geschrokken over die 172x.
Ik ga de bestelling nu annuleren , en bestel nu denk ik die hercules !
Aangezien die toch best goed uit de rest komt, en toch ook redelijk mee kan games en een super gaaf disign heeft.
Komt die nu boven aan me lijstje te staan, ben erg teleurgesteld.
Heb zwaar lang moeten wachten totdat hij geleverd werd, en nou hoor je meer negatief dan positieve dingen uit de review na boven komen
.
Is er al iemand die deze nieuwe Hercules heeft ? (met dvi ! )
Aangezien die toch best goed uit de rest komt, en toch ook redelijk mee kan games en een super gaaf disign heeft.
Heb zwaar lang moeten wachten totdat hij geleverd werd, en nou hoor je meer negatief dan positieve dingen uit de review na boven komen
Tja je kan altijd je ??? er nog bij zetten. Erg jammer om te lezen ja...Anoniem: 41187 schreef op 05 november 2003 @ 21:04:
Nadat ik de review heb gelezen bij tom , ben ik toch erg geschrokken over die 172x.
Heb zwaar lang moeten wachten totdat hij geleverd werd, en nou hoor je meer negatief dan positieve dingen uit de review na boven komen.
Anoniem: 68280
Jammer, ik wilde ook graag een Samsung 172 X voor mn neus.
Of terug naar een Samsung 172 T of Iiyama denk ik.
Of terug naar een Samsung 172 T of Iiyama denk ik.
Anoniem: 59734
Was ook verliefd op de 172x tot dat ik de review van ome tom las :((. Maar goed heb nu een andere mooie tff gezien (19 inch) met 16 ms response, namelijk de LG1910B. Enkelt vrees dat ik ff naar duitsland moet, ik heb hem hier nog helemaal niet gezien.
Wat denken jullie ?
http://www.lge.de/cgi-bin...=494&sess=6U-y4f--42PTHwH
Wat denken jullie ?
Wat gaat tie kosten?Anoniem: 59734 schreef op 05 november 2003 @ 21:42:
Was ook verliefd op de 172x tot dat ik de review van ome tom las :((. Maar goed heb nu een andere mooie tff gezien (19 inch) met 16 ms response, namelijk de LG1910B. Enkelt vrees dat ik ff naar duitsland moet, ik heb hem hier nog helemaal niet gezien.
Wat denken jullie ?
OOH vet !
ehehe een 19" met 16 ms. Ik hoop dat binnenkort meerdere fabrikanten volgens, want ik wil toch wel graag een 19". Ik zit nu op 17" TFT, maar wil ook graag qua grote vooruit (specs natuurlijk ook)
kijk eens een keer naar de nec 2080UX
specs zeggen wel 25ms maar ik merk geen trailing ofzo.
en is groter dan 17"
superstrak beeld.
ik speel veel ut2003,battlefield,mohaa en command en conquer generals.
specs zeggen wel 25ms maar ik merk geen trailing ofzo.
en is groter dan 17"
superstrak beeld.
ik speel veel ut2003,battlefield,mohaa en command en conquer generals.
Anoniem: 41187
Dat echt bruut 19 inch tfteuro schreef op 05 november 2003 @ 22:28:
[...]
Als de specs echt kloppen, wil ik er ook een, is er al een revieuw?
Maar overal staat echt 16 ms
Maar das echt bruut !
Op alle duitse site's staat 16 ms. Weet alleen niet of dit up en down bij elkaar is.
Want als ik op www.lge.com ga kijken, en kijk onder produkt naam Model : L1910BL (das wel met een l erbij)
Dan heb ik deze specs :
Size : 19"
Resolution : 1280 x 1024
Pixel Pitch : 0.294 mm
Brightness : 250 cd/m2
Contrast Ratio : 400 : 1
Viewing Anlge : 176/176 (H/V)
Response Time : 25 ms
Display Colors : 16.8M
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 05-11-2003 22:59 ]
Ik heb zelf de LG 1910P getest die ook zogenaamd 16ms zou moeten zijn en geloof me, hier valt niet goed op te gamen. Is dus echt gewoon 25ms zoals alle andere 19" panelen zijn. Veel ghosting dus. De B uitvoering lijkt me persoonlijk niet anders te zijn aangezien het gewoonweg nog geen 16 of 20ms panelen geeft in die grootte.
Tja, de SAMSUNG is toch wel erg slecht zogezien. Persoonlijk vind ik het ook nog steeds jammer dat er niet eens een keer gemeten wordt aan de IIYAMA E431S monitor zodat ook deze eens ergens geplaatst kan worden. Persoonlijk is het nog steeds de winnaar als het om beeldkwaliteit/helderheid en snelheid gaat. Design misschien niet maar wel alle andere punten.
Zo zie je toch maar weer dat specs absoluut uit de lucht gegrepen worden en er door veel teveel mensen de fout gemaakt wordt om hierop af te gaan.
Tot nu toe ben ik nog steeds geen andere monitor tegengekomen die hetzelfde LG panel heeft dan de IIYAMA.
Binnenkort meer over de EIZO L557 monitor.
Tja, de SAMSUNG is toch wel erg slecht zogezien. Persoonlijk vind ik het ook nog steeds jammer dat er niet eens een keer gemeten wordt aan de IIYAMA E431S monitor zodat ook deze eens ergens geplaatst kan worden. Persoonlijk is het nog steeds de winnaar als het om beeldkwaliteit/helderheid en snelheid gaat. Design misschien niet maar wel alle andere punten.
Zo zie je toch maar weer dat specs absoluut uit de lucht gegrepen worden en er door veel teveel mensen de fout gemaakt wordt om hierop af te gaan.
Tot nu toe ben ik nog steeds geen andere monitor tegengekomen die hetzelfde LG panel heeft dan de IIYAMA.
Binnenkort meer over de EIZO L557 monitor.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Nou ja ik heb de 920pro dvi besteld (500 euro) dus zal hem wel vergelijken met mijn acer al718 zodra ik hem binnen heb
Anoniem: 59734
Humm hier zal nog veel over gepraat worden, maar zie hier een stukje tekst wat op de GONEGOLD site vermeld staat.
The world's first 16ms 20" LCD monitors are available--in Scandinavia. I think. On the LG Electronics Nordic web site, the L1910B and L2010P monitors are listed with a 16ms response time--if you're interested, here is the link. Put in the monitor model in the 'Sok product' box in the upper right hand corner of the page. I'm not quite sure which specific language the website is in, but the phrase '16ms' is the same in all languages.
linkje: http://www.gonegold.com/a...03/nightcall/060603.shtml
The world's first 16ms 20" LCD monitors are available--in Scandinavia. I think. On the LG Electronics Nordic web site, the L1910B and L2010P monitors are listed with a 16ms response time--if you're interested, here is the link. Put in the monitor model in the 'Sok product' box in the upper right hand corner of the page. I'm not quite sure which specific language the website is in, but the phrase '16ms' is the same in all languages.
linkje: http://www.gonegold.com/a...03/nightcall/060603.shtml
vandaag is er een monteur langs geweest voor mn Neovo F-419. Ik had na EINDELOOS lang zoeken eindelijk een tel gekregen. Ik had dus 4 dode pixels.
Toen de monteur deze bekeek zei hij dat de pixels buiten een straal van 6cm van het midden afzaten. tsja.. 1tje zat iets van 6,5cm er vandaan.
Ik zei: "maar ik heb wel 4 dode pixels, dus dan heb ik dus ook garantie?"
hmm.. ik dacht 5, maar ik zal wel ff bellen.
OK. nu heb ik dus mn nieuwe monitor ZONDER ENIGE DODE PIXEL!!
had eigenlijk geen goede service verwacht van Neovo.
Toen de monteur deze bekeek zei hij dat de pixels buiten een straal van 6cm van het midden afzaten. tsja.. 1tje zat iets van 6,5cm er vandaan.
Ik zei: "maar ik heb wel 4 dode pixels, dus dan heb ik dus ook garantie?"
hmm.. ik dacht 5, maar ik zal wel ff bellen.
OK. nu heb ik dus mn nieuwe monitor ZONDER ENIGE DODE PIXEL!!
had eigenlijk geen goede service verwacht van Neovo.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
deze is ook een mooie scherm van NEC, maar is volgens mij (nog) niet verkrijgbaar in nederland.

http://reviews.cnet.com/N...468947.html?tag=pdtl-list
http://www.necmitsubishi.com/products/home/nec_index.cfm

http://reviews.cnet.com/N...468947.html?tag=pdtl-list
http://www.necmitsubishi.com/products/home/nec_index.cfm
---
Anoniem: 92726
Via anoloog heb ik GEEN trailing. Zowel via games als de bekende testproggies/sites.Anoniem: 93939 schreef op 05 november 2003 @ 16:06:
[...]
heb jij ook last van trailing bij spellen? is analoog nou slechter als DVI? ik hoorde dat je met analoog meer last hebt van trailing als bij DVI.
DVI kan ik niets over zeggen daar mn huidige GF4200 het niet ondersteund
Ben aan het sparen voor een ATI 9600PRO DVI maar duurt nog ff..
Vorige week mijn schermpje besteld E431S-B, maar hij wordt nog steeds niet uitgeleverd door Iiyama!!!Iemand toevallig inside informatie over wanneer dit weer zou kunnen gaan gebeuren?
Begin te twijfelen of ik dan niet toch voor de zilveren zal gaan als dit nog lang duurt.....
Begin te twijfelen of ik dan niet toch voor de zilveren zal gaan als dit nog lang duurt.....
Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Ik denk dat je de review van ome Tom nog ns goed moet lezen, over response tijden opgegeven door fabrikanten, en de waarde daarvan. Die Samsung had ook een opgegeven waarde van 16ms, maar die valt na het lezen van de review af. Ik zou dus, als je enige waarde hecht aan de bevindingen val de reviewer op Tomshardware, niet meer blind afgaan op de specs van de fabrikant.Anoniem: 59734 schreef op 05 november 2003 @ 21:42:
Was ook verliefd op de 172x tot dat ik de review van ome tom las :((. Maar goed heb nu een andere mooie tff gezien (19 inch) met 16 ms response (...)
Wat denken jullie ?
Het lijkt me verstandig eerst het scherm in het wild te zien, en werkend, zodat je een idee hebt van wat je koopt. Ik zag gisteren een hele rits TFT's staan bij computer-land, waaronder een NEC scherm (weet niet meer welke), een aantal Samsungs en de hier veel besproken Iiyama's. Even gekeken naar de demo van de ATI radeon waar ze allemaal op waren aangesloten, en je zag duidelijk dat alle schermen wat waziger waren dan die Iiyama's (431). Alleen die bleven bij bewegende beelden haarscherp. Ik vind die schermen niet mooi, maar ze zijn dus wel erg snel - en blijven bij bewegend beeld dus goed scherp. Jammer dat er geen 172X, Hyundai of Hercules bij stond...
Waarom wordt door jullie de Samsung 172X zo afgebrand? Alleen om het feit dat onder het kopje 'game' maar 2 w's worden uitgedeeld? Als we de resultaten mogen geloven, geeft de 172X wel de beste kleuren weer.
Misschien dat ik een compleet stuk tekst mis bij de test, maar waarom wordt een scherm zo afgebrand? Omdat het niet de beste game-scherm is?
Daarnaast nog even een vraag: Zoals ik het heb gelezen, geven 16ms schermen 3*6=18bits kleuren weer. Dat betekent dat bij 24 bits kleuren soms 2 keer een kleur moet worden geprojecteerd om de juiste kleur weer te geven.
Hoe is dit hele verhaal als je in je videoinstellingen in WinXP het kleurenbereik op 16 bit instelt? Dan blijft hij toch in het kleurenbereik van het scherm, en zal hij dus sneller zijn dan wanneer je hem op 24 bits instelt?
Misschien dat ik een compleet stuk tekst mis bij de test, maar waarom wordt een scherm zo afgebrand? Omdat het niet de beste game-scherm is?
Daarnaast nog even een vraag: Zoals ik het heb gelezen, geven 16ms schermen 3*6=18bits kleuren weer. Dat betekent dat bij 24 bits kleuren soms 2 keer een kleur moet worden geprojecteerd om de juiste kleur weer te geven.
Hoe is dit hele verhaal als je in je videoinstellingen in WinXP het kleurenbereik op 16 bit instelt? Dan blijft hij toch in het kleurenbereik van het scherm, en zal hij dus sneller zijn dan wanneer je hem op 24 bits instelt?
[ Voor 41% gewijzigd door JeroenTheStig op 06-11-2003 10:42 ]
Het was je misschien nog niet zo opgevallen, maar dit topic heet: "TFT-Gamen - The 8th Episode". Lijkt me wel dat de mensen hier een voorkeur hebben voor snelle schermen. Ik ben wel met je eens dat ik meer waarde hecht aan de kleurweergave, maar een klein beetje vlot mag ie ook wel zijn.BoKToR schreef op 06 november 2003 @ 10:39:
Waarom wordt door jullie de Samsung 172X zo afgebrand? Alleen om het feit dat onder het kopje 'game' maar 2 w's worden uitgedeeld? Als we de resultaten mogen geloven, geeft de 172X wel de beste kleuren weer.
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 06-11-2003 13:52 ]
Oke, je hebt gelijk. Maar hoe kun jij aan twee 'w' tjes zien hoe goed/slecht zo'n scherm is? Waar wordt mee vergeleken? Dat weet je niet.zimbab schreef op 06 november 2003 @ 11:37:
[...]
Het was je misschien nog niet zo opgevallen, maar dit topic heet: "TFT-Gamen - The 8th Episode". Lijkt me wel dat de mensen hier een voorkeur hebben voor snelle schermen. Ik ben wel met je eens dat ik meer waarde echt aan de kleurweergave, maar een klein beetje vlot mag ie ook wel zijn.
En trouwens, wie weet het antwoord op mijn vraag over 16 bits instellingen?
Anoniem: 6104
Ik ga hem ergens proberen te pakken te krijgen, waar ik hem kan terugbrengen....Anoniem: 41187 schreef op 05 november 2003 @ 21:04:
Heb zwaar lang moeten wachten totdat hij geleverd werd, en nou hoor je meer negatief dan positieve dingen uit de review na boven komen.
In ieder geval heeft men 4 games getest op 4 schermen en is iig tot de conclusie gekomen dat de 172X duidelijk veel minder is dan degene met 5 w's. Tevens beschrijft hij in woorden wat hij per game waarneemt.BoKToR schreef op 06 november 2003 @ 11:45:
[...]
Oke, je hebt gelijk. Maar hoe kun jij aan twee 'w' tjes zien hoe goed/slecht zo'n scherm is? Waar wordt mee vergeleken? Dat weet je niet.
En trouwens, wie weet het antwoord op mijn vraag over 16 bits instellingen?
Alhoewel er nergens precies staat waar 5W voor staat kan je er toch wel uit halen, mede door de opgeschreven waarnemingen dat 5W staat voor vrijwel geen trailing/ghosting.
Mijn inschatting is dat een CRT wellicht 6W's zou krijgen.
Dit topic gaat over gamen en op dat punt scoort de 172X dus relatief slecht en wordt dus daarom 'afgebrand'.
Wel is het zo dat geen 1 reviewer alle wijsheid in pacht heeft en dat een afgewogen oordeel alleen tot stand kan komen door meerdere reviews en gebruikerservaringen te bekijken. Daarna zou je hem zelf in het echt moeten bekijken.
Kleuren zijn m.i. ook erg belangrijk maar voor mij als fps speler is het onderwerp trailing veeeeeeeeeeeel belangrijker.
PC Specs
Ik heb een Sony S73 staan en die bevalt mij tot op heden uitstekend. Hij is niet overal te koop, maar wel vaak te zien in winkels die sony computers verkopen. Dit scherm is echt heel goed. Films en spelletjes gaan prima en de kleuren zijn heel mooi en strak. De monitor heeft alleen een D-Sub aansluiting en daarop doet hij het prima. De Auto functie werkt goed en scherpte en contrast is meer dan goed. Ik zal vanavond eens een paar plaatjes plaatsen, dan zien jullie ook eens een andere monitor dan Iiyama's en Samsungs.
Ik denk dat ik het wel weet. Iiyama heeft heel veel zwarte uitvoeringen uit de winkels gehaald omdat er defecten in zaten. De zilveren schijnen wel prima te werken. Dus ik denk dat het nog lang kan duren als het tegenzit.Syndicaat schreef op 06 november 2003 @ 09:59:
Vorige week mijn schermpje besteld E431S-B, maar hij wordt nog steeds niet uitgeleverd door Iiyama!!!Iemand toevallig inside informatie over wanneer dit weer zou kunnen gaan gebeuren?
Dit topic is gesloten.