TFT-Gamen - The 8th Episode

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 3.894 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 21 november 2003 @ 18:08:
Ja dat is het enige verschil. De volgende keer kun je beter je vorige post editen. I.p.v in een korte tijd twee posts te plaatsen.

[...]
Is ook goed :)

Maar de meningen over DVI zijn nogal verdeeld. De één vindt het er veel scherper/helderder op worden en de ander zegt dat het verschil verwaarloosbaar is. Het scheelt wel ongeveer 60 euro.... Is het verschil tussen de E430 en de 431S dus echt zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

bartjee is trouwens ook niet juist...

E430S-B = 25ms (E.O.L.)
E430-B = 16ms
E431S-B = 16ms + DVI

De 430 die verkrijgbaar is, is meestal de bovenste versie (dus 25 ms en geen DVI)!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op 21 november 2003 @ 18:32:

E430S-B = 25ms (E.O.L.)
E430-B = 16ms
E431S-B = 16ms + DVI

De 430 die verkrijgbaar is, is meestal de bovenste versie (dus 25 ms en geen DVI)!
Ah, ok. Maar op die E430S-B valt ook nog goed te gamen met 25 ms mag ik hopen? En is dat DVI dus veel mooier?

Quote uit de Computer!Totaal over de iiyama E430S-B:
"Hij scoort zeer goed tot uitstekend op alle fronten. Hij is 'pixelperfect' en heeft een mooi contrast, ondanks zijn 18-bits weergave. De auto-instelling van klok en fase is uitstekend; ook hier treffen we een reactietijd aan van 25m/s, net voldoende voor videobeeld. De response-time en de zwarte randen blijven de enige echte minpunten"

Die zwarte rand vind ik juist wel chique, maar die responstijd? Heeft iemand ervaring met die iiyama en kan je daar wel goed op gamen/filmpjes kijken?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
The.Force schreef op 21 november 2003 @ 18:32:

E430S-B = 25ms (E.O.L.)
E430-B = 16ms
E431S-B = 16ms + DVI

Mijn lokale pc boer bied dit aan:
IIYAMA E430S-B 17inch black 0.264/TCO99/450:1/16ms/Audio (3 years On Site)
Is dit dan fout? Deze versie heeft geen DVI maar wel 16 ms response time.
Overigens word de E431SB ook aangeboden (met de juiste specs).
ff verwarrend :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 21-11-2003 18:52 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Bartjuh schreef op 21 november 2003 @ 16:52:
[...]

Komt nog wel 19% bij de prijs op, hun planten hun prijzen neer zonder btw :/
Das waar ook. Tjah, dan is het allesbehalve een aantrekkelijk aanbod.....

Ben trouwens meer opzoek in de 17 inch modellen
- Hercules phrophetview 920 pro dvi
- iiyama E431S-S
- samsung 172X

Maar aangezien de iiyama uitverkocht lijkt te zijn, en de samsung hier en daar slechte kritieken krijgt, gaat het waarschijnlijk toch de hercules worden...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar die hercules heeft ook nog niemand de pro dvi bedoel ik dan die wil ik ook ja of een van de drie ik wacht denk tot de hcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey, ik heb een probleem met de TFT-monitor. Deze geeft namelijk verticale strepen op het beeldscherm. Ik heb zowel de software van de monitor als de drivers van de on-board videokaart geïnstalleerd. Hij draait ook op de aanbevolen resolutie van 1280*1024 60Hz (op andere resoluties blijft dit probleem).

Heeft iemand hier een oplossing voor? De monitor is een Philips 170S4FB, het moederbord is een EPoX 4GEM800i. Zoals ik zei een onboard-VGA (wordt alleen gebruikt voor office/inet), is deze wel 'zwaar' genoeg om goed scherp beeld te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje... ik heb hier een winfast ti4600 a250 ultra met een dvi-i uitgang waar ik een iiyama ax3818utc (met wederom dank aan interdeath _/-\o_ ) op wil aansluiten met dvi-d input, maar tijdens over switchen in het osd van analoog naar digitaal komt de monitor met de melding no signal ;(

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een dvi-i output ook moet werken op een dvi-d input, of heb ik dan in plaats van de huidige dvi-d kabel een dvi-i kabel nodig :?

ik ben zeer benieuwd naar de dvi test resultaten tov de analoge wat betreft trailing enzo maar ik kan ff niet verder :/

Zie ik misschien een andere oplossing over het hoofd? ik draai de 52.16_win2kxp_english_whql drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zag net in het Paradigit krantje de Iiyama LCD TV C480T 19'' staan, zit een DVI-aansluiting op en heeft een 12ms responsetime en contrast 600:, kan je deze ook voor je PC gebruiken, want de specs zien er goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door euro op 21-11-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 22:28:
Vraagje... ik heb hier een winfast ti4600 a250 ultra met een dvi-i uitgang waar ik een iiyama ax3818utc (met wederom dank aan interdeath _/-\o_ ) op wil aansluiten met dvi-d input, maar tijdens over switchen in het osd van analoog naar digitaal komt de monitor met de melding no signal ;(

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een dvi-i output ook moet werken op een dvi-d input, of heb ik dan in plaats van de huidige dvi-d kabel een dvi-i kabel nodig :?

ik ben zeer benieuwd naar de dvi test resultaten tov de analoge wat betreft trailing enzo maar ik kan ff niet verder :/

Zie ik misschien een andere oplossing over het hoofd? ik draai de 52.16_win2kxp_english_whql drivers.
Ik heb em hier toch echt op DVI-D lopen op een videokaart(Radeon9700) met DVI-I uitgang. Dus het werkt prima. Nvidia fout? Zijn wel meer klachten over Nvidia in samenwerking met DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Paradigit is de Iiyama E481S te koop voor EUR 599,- (goedkoper dan in de pricewatch). Weet iemand of er nog een addertje onder het gras zit? Kan nl. niet vinden of het incl. of excl. btw is. Als ik alle informatie uit deze thread goed heb opgeslagen, was die E481S wel redelijk goed voor als je op zoek bent naar een 19" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wilde ik ook een TFT scherm kopen.
Nu ik eindelijk het geld een beetje bij elkaar had zijn die dingen bijna 100 euro duurder geworden :(
Ik had mijn oog laten vallen op een Philips 170S4FG 17 inch TFT monitor bij Norrod.
Een maand geleden waren die dingen nog 429 euro en nu dus 519 euro.
En het viel mij op dat dit niet alleen voor dit scherm gold maar eigenlijk voor alle TFT schermen op dit moment.
Slechte ontwikkeling, moet dus nog even doorsparen of toch maar gaan voor een goeie 19" CRT, ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 01:04:
Bij Paradigit is de Iiyama E481S te koop voor EUR 599,- (goedkoper dan in de pricewatch). Weet iemand of er nog een addertje onder het gras zit? Kan nl. niet vinden of het incl. of excl. btw is. Als ik alle informatie uit deze thread goed heb opgeslagen, was die E481S wel redelijk goed voor als je op zoek bent naar een 19" toch?
Is incl. BTW (check de folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 01:30:
[...]
Is incl. BTW (check de folder)
Heb geen folder gekregen, zag het op de website, maar is dat ding wel de moeite waard? Effe in de Pricewatch doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 00:34:
[...]

Ik heb em hier toch echt op DVI-D lopen op een videokaart(Radeon9700) met DVI-I uitgang. Dus het werkt prima. Nvidia fout? Zijn wel meer klachten over Nvidia in samenwerking met DVI.
Hmmm ik heb hier dus wel een dvi-d only kabel, maar dat zou volgens jou de pret niet mogen drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb maar eens een sprong in het diepe gewaagd en ben een Aldi Medion 19'' voor 499 euro gaan halen. Eerst in de lokale winkel maar daar waren ze al om half tien uitverkocht. Dan maar naar de Aldi in Duitsland gereden (12 km voormij) met als extra voordeel dat je een maand lang recht hebt om te retourneren zonder dat er vragen gesteld worden !!!! Ze zijn schijnbaar erg overtuigt van de kwaliteit van hun spullen.

Mijn ervaring tot nu toe na 3 dagen:

- voor mij geen waarneembare ghosting (getest met drie tools), in MOHAA in ieder geval perfect beeld;
- geen enkele dode pixel of subpixel;
- verlichting mooi egaal en geen waarneembare vlekken of flikker;
- automatische instelling van de analoge ingang werkt perfect (60Hz 1280x1024);
- afwijkende refresh en resolutie traint hij iets langer maar eenmaal getraind is dat ook snel;
- is na switchen van resolutie het beeld niet meer goed dan druk je de auto knop en na enkele seconden beeld ok;
- OSD zeer goed te bedienenen , helaas niet met meerdere presets;
- geluid uit speakers goed maar geen lage tonen;
- mooi slank zilvergrijze behuizing, niet in hoogte verstelbaar (gewoon op aangepaste verhoging gezet).

Mijn eerste keus was een HP L1925 die een zeer goed testresultaat kreeg in de laatste C't (Duitse uitgave) maar die kost tegen de 700 euro met extra pixel-garantie. Het prijsverschil heb ik nu dus maar meteen in Hercules 9800SE AIW gestopt.

Mijn persoonlijke en dus subjectieve conclusie:

een te gek scherm gekeken naar prijs/prestatie verhouding en ben dus blij dat ik de berekende gok genomen heb.

Indien er nog anderen zijn die hetzelfde scherm gekocht hebben ben ik benieuwd naar hun mening/ervaring.

MVG, oops.nl

- Typo aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Iiyama E431S binnen. Alleen is ie nu nog via Sub-D (analoog) aangesloten en wil dit graag digitaal (DVI). Iemand enig idee waar ik die kabal een beetje goedkoop online kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Die kabels zijn in de grotere webshops niet te vinden inderdaad. Vaag... Alternate en informatique iig niet.

Ik had een vraagje over de resoluties van de TFT's van tegenwoordig. Ik heb thuis een wat oude 15 inch staan, met als optimale resoluties 1024x768. 800x600 kan hij ook wel aan maar dan wordt alles blurry.

Is dat ook het geval als je een TFT hebt met als optimale resolutie 1600x1200 die op 1280x1024 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 10:32:
Ik heb nu de Iiyama E431S binnen. Alleen is ie nu nog via Sub-D (analoog) aangesloten en wil dit graag digitaal (DVI). Iemand enig idee waar ik die kabal een beetje goedkoop online kan bestellen?
http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=208&cel=5

Deze kan je gewoon perfect met je Iyama 431s gebruiken en kost maar 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik snap nu het een en ander niet.
Klopt het als ik zeg dat je monitor DVI-D heeft en je kabel DUAL LINK is :?
Dan is het dus zo, dat als ik de iiyama e431s koop, ik dus alleen maar moet letten op DUAL LINK :?
Sorry, maar zelfs door de faq zie ik door de bomen het bos niet meer...
O ja, ik heb de helft van topic 6 en helemaal topic 8 doorgelezen... :P
(Ik heb 7 overgeslagen omdat ik toen wel wist dat de E431S wel het beste is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyNameIs schreef op 22 november 2003 @ 11:23:
Ik snap nu het een en ander niet.
Klopt het als ik zeg dat je monitor DVI-D heeft en je kabel DUAL LINK is :?
Dan is het dus zo, dat als ik de iiyama e431s koop, ik dus alleen maar moet letten op DUAL LINK :?
Sorry, maar zelfs door de faq zie ik door de bomen het bos niet meer...
O ja, ik heb de helft van topic 6 en helemaal topic 8 doorgelezen... :P
(Ik heb 7 overgeslagen omdat ik toen wel wist dat de E431S wel het beste is...)
de iiyama e431s is dvi-d

ik probeer ook uit te vinden wat voor kabel ik nodig heb voor m'n dvi-i kaart naar een dvi-d monitor.

Ik weet nu al wel dat een dvi-d kabel niet werkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

een dvi-d kabel werkt wel, enkel moet je gewoon zien dat ie male-to-male is! (meestal is dit wel zo hoor, maar er bestaat ook male-to-female)

Dat single link/dual link maakt ook niet veel uit, dat is enkel voor de hogere resoluties (1600*1200 en hoger) doordat die extra bandbreedte krijgen...
Het is een beetje een BNC-ingang voor een gewone CRT ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Oke het wordt nu iets helderder voor me. dual link past dus overal op.
DVI-D zit dus in de monitor zelf en moet je dus gebruiken, maar maakt het voor de videokaart nog wat uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 11:10:
[...]

http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=208&cel=5

Deze kan je gewoon perfect met je Iyama 431s gebruiken en kost maar 15 euro.
Loekos en MyNameIs. De kabel die op de link hierboven staat gebruik ik dus. Werkt perfect. Dit is een 2x DVI-D Single Link kabel. Moet werken dus bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyNameIs schreef op 22 november 2003 @ 13:14:
Oke het wordt nu iets helderder voor me. dual link past dus overal op.
DVI-D zit dus in de monitor zelf en moet je dus gebruiken, maar maakt het voor de videokaart nog wat uit :?
Dacht het wel. De nieuwere videokaarten doen het beter met TFT's dan oude. Nvidia heeft soms nog wel eens problemen met DVI. ATI naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Mischien is deze vraag al eerder gesteld maar heb het halve topic doorgelezen en mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Ik vraag me af als je een lagere resolutie gebruikt dan de Native resolutie van een TFT monitor, of je er voor kan kiezen een kleiner beeld op je TFT i.p.v. het uitvergroten van het beeld. (zoals je wel een kan zien bij Laptops)

Zo ja, ondersteunen alle tft's dit? of is dit iets waar je op moet letten? :?

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaded schreef op 22 november 2003 @ 10:48:
Is dat ook het geval als je een TFT hebt met als optimale resolutie 1600x1200 die op 1280x1024 staat?
Een 17", 18" en vaak ook nog de 19" TFT's hebben een native resolution van 1280x1024, dus dat probleem zal je niet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subtiel kickje :p
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:00:
Ey, ik heb een probleem met de TFT-monitor. Deze geeft namelijk verticale strepen op het beeldscherm. Ik heb zowel de software van de monitor als de drivers van de on-board videokaart geïnstalleerd. Hij draait ook op de aanbevolen resolutie van 1280*1024 60Hz (op andere resoluties blijft dit probleem).

Heeft iemand hier een oplossing voor? De monitor is een Philips 170S4FB, het moederbord is een EPoX 4GEM800i. Zoals ik zei een onboard-VGA (wordt alleen gebruikt voor office/inet), is deze wel 'zwaar' genoeg om goed scherp beeld te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 21 november 2003 @ 19:05:
[...]
Ben trouwens meer opzoek in de 17 inch modellen
- Hercules phrophetview 920 pro dvi
- iiyama E431S-S
- samsung 172X

Maar aangezien de iiyama uitverkocht lijkt te zijn, en de samsung hier en daar slechte kritieken krijgt, gaat het waarschijnlijk toch de hercules worden...
die Hercules 920 pro is E399 [= E475incl btw] bij de makro zegt de nwe folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is misschien onscherp door VGA->Digitaal conversie. Wat je kan proberen is op je LCD monitor met de 'clock' en 'phase' settings te spelen of enkele keren op de autoconfigure knop te drukken. Probeer ook een andere refreshrate eens, als je monitor dat ondersteunt. Als dat niet helpt dan zou ik toch de monitor eens proberen op een andere computer of grafische kaart, om er zeker van te zijn dat 't niet aan je monitor ligt.

Maar 't zou mij niets verbazen als de onboard VGA van dermate brakke kwaliteit is dat je TFT er niet mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crew One schreef op 22 november 2003 @ 21:27:
[...]

Is misschien onscherp door VGA->Digitaal conversie. Wat je kan proberen is op je LCD monitor met de 'clock' en 'phase' settings te spelen of enkele keren op de autoconfigure knop te drukken. Probeer ook een andere refreshrate eens, als je monitor dat ondersteunt. Als dat niet helpt dan zou ik toch de monitor eens proberen op een andere computer of grafische kaart, om er zeker van te zijn dat 't niet aan je monitor ligt.

Maar 't zou mij niets verbazen als de onboard VGA van dermate brakke kwaliteit is dat je TFT er niet mee overweg kan.
Dank! Autoconfigure en clock settings heb ik mee gespeeld. Phase dacht ik niet, zal ik wel even voor kijken als ik weer bij de pc kan (staat hier niet nl.). Ik sprak trouwens net iemand die zei dat misschien wel in het BIOS een bep. hoeveelheid interngeheugen (verkeerd) ingesteld staat, ga ik ook ff naar opzoek :).
Als het echt zo is dat de onboard video niet goed genoeg is zou dat me heel zwaar tegenvallen van de winkel, maar ik houd hoop.

Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik dat uiteraard graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 23:19 . Reden: berg typo's :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Crew One schreef op 22 november 2003 @ 21:27:
[...]

Dan zou je iets dergelijks waarschijnlijk ook zien op een CRT lijkt me :?

Ik vermoed sterk dat het ligt aan een van de andere punten die je noemt...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:34:
[...]
Dank! Autoconfigure en clock settings heb ik mee gespeeld. Phase dacht ik niet, zal ik wel even voor kijken als ik weer bij de pc kan (staat hier niet nl.). Ik sprak trouwens net iemand die zei dat misschien wel in het BIOS een bep. hoeveelheid interngeheugen (verkeerd) ingesteld staat, ga ik ook ff naar opzoek :).
Als het echt zo is dat de onboard video niet goed genoeg is zou dat me heel zwaar tegenvallen van de winkel, maar ik houd hoop.

Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik dat uiteraard graag :)
Van die BIOS, lijkt me niet. BIOS heeft over het algemeen geen invloed op de kwaliteit van een VGA signaal.

Als het nu nog niet lukt moet je misschien even een digitaal fototje maken van je strepen, dan kunnen de heren doctoren hier een betere diagnose maken. Strepen heb je in vele soorten en maten, weet je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crew One schreef op 23 november 2003 @ 01:11:
[...]

Van die BIOS, lijkt me niet. BIOS heeft over het algemeen geen invloed op de kwaliteit van een VGA signaal.

Als het nu nog niet lukt moet je misschien even een digitaal fototje maken van je strepen, dan kunnen de heren doctoren hier een betere diagnose maken. Strepen heb je in vele soorten en maten, weet je.
Tis onboard-VGA, houd je daar wel rekening mee?

Foto'tje maken gaat niet lukken, camera is zo'n 14.000km vanhier :+ , omschrijven natuurlijk wel.
Die verticale (dunne) strepen zijn feitelijk hetzelfde als je bv. je tv slecht hebt aangesloten, ze bewegen van rechts naar links over het scherm. (Heb hem verder nog niet uitgebreid kunnen testen, maar zover ik gezien heb is de kleur 'schaduwzwart' meer paars dan zwart.)
Kun je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben naar de media-markt geweest om eens de nieuwe TFT's te testen .... en zoals ik al vermoede, NIET 1 waar fatsoenlijk mee te gamen valt ( ik heb het dan wel over FPS Games) ..... nog steeds errug traag allemaal.

Opjectief gezien is een TFT alleen geschikt voor Huis Tuin en Keuken werk.

Voorlopig geen nieuwe TFT voor mij .... valt me enorm tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Dat kan kloppen, maar bij de media-markt staan ook niet alle goede tft's. De media-markt, waar ik ga, heeft geen enkele tft staan, die in dit topic wordt besproken. Dus ik zou niet te voorbarig conclusies trekken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:20:
[...]
Die verticale (dunne) strepen zijn feitelijk hetzelfde als je bv. je tv slecht hebt aangesloten, ze bewegen van rechts naar links over het scherm. (Heb hem verder nog niet uitgebreid kunnen testen, maar zover ik gezien heb is de kleur 'schaduwzwart' meer paars dan zwart.)
Kun je hier wat mee?
Lijkt me typish een clock/phase probleem. Beetje met de timing settings van je TFT spelen of je vga op een iets andere refreshrate zetten en dan nog eens op autoconfig drukken zou effect moeten hebben. Zoniet dan zit ik toch mis :/

Ik was ook naar de media markt geweest in Enschede. Viel me op dat ze de TFT's op een extreem brak signaal hadden staan. Deed gewoon geen recht aan die TFT's, zonde.

[ Voor 22% gewijzigd door Crew One op 23-11-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dit niet om een TFT af te kraken ... maar een TFT van 900 Euro mag ik toch wel verwachten dat je een beetje goed kan Gamen of niet ?

Ik heb zelf de EIZO T966 en de TFT L685 ......

En moet dan wel constateren dat die CRT een stuk sneller en veel mooiere kleuren geeft, en daarnaast ook geen last heeft van die vervelende 60Hz Bug.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Dazzy - je mag alles verwachten wat je wilt!

Feit blijft dat LCD monitoren vooralsnog niet primair bedoelt zijn voor gamende kiddies, en toch vooral gericht waren op de mensen die echt werk verzetten achter hun computer. LCD monitoren hebben vele voordelen tov CRT monitoren, maar er kleven ook enige nadelen aan - de ghosting bij spelletjes is 1 zo'n nadeel.

Pas in de laatste maanden zie je dat er enige goedkope (< €600), op gamende consumenten gerichte apparaten op de markt komen. (Hercules Prophet 920 pro DVI, Samsung 172X, iiyama E431S, etc)

Ik denk dat we pas over een jaar ofzo echt mooie TFTs voor gaming gaan zien. (19", <16ms lijkt me leuk om mee te beginnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:55:
En moet dan wel constateren dat die CRT een stuk sneller en veel mooiere kleuren geeft,
Sneller had je kunnen weten maar mooier? Sorry, maar dat ligt toch echt aan je merk TFT.
en daarnaast ook geen last heeft van die vervelende 60Hz Bug.......
Waar heb je het over? Een TFT moet je juist niet hoger zetten dan 60Hz, dus die bug is totaal niet relevant bij TFT's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie NOOIT ghosting op mijn iiyama e431s, misschien ben ik wel scheel ofzo :/. Ik was eerst ook anti TFT tot ik dit schermpje in actie zag en wat met de instellingen kon spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet anti-TFT !!! wat ik eigenlijk bedoel is dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 05:10:
Ik ben niet anti-TFT !!! wat ik eigenlijk bedoel is dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat .....
Jammer dat je dat enkel concludeert op een paar prutschermpjes bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 10:44:
[...]

Jammer dat je dat enkel concludeert op een paar prutschermpjes bij de Mediamarkt.
idd, waarschijnlijk heeft hij allene maar een paar 25ms+ schermpjes gezien.. Toen ik de laatste keer bij de mediemarkt was heb ik geen enkel snel scherm zien staan..
Ik heb toen ergens anders een E431S-S gehaald, en ik ben echt niet scheel ofzo, maar ik ben nog geen spatje ghosting tegen gekomen..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppy2 schreef op 23 november 2003 @ 10:52:
[...]

idd, waarschijnlijk heeft hij allene maar een paar 25ms+ schermpjes gezien.. Toen ik de laatste keer bij de mediemarkt was heb ik geen enkel snel scherm zien staan..
Ik heb toen ergens anders een E431S-S gehaald, en ik ben echt niet scheel ofzo, maar ik ben nog geen spatje ghosting tegen gekomen..
Ik was deze week ook aan het kijken geweest voor een monitor. Hier in Zwolle ook de mediamarkt binnengelopen, waar ze er echt veel hadden staan. Echter waren alle TFT's minmaal >= 25 ms :(
Vervolgens naar Mycom gegaan waar ze de snellere schermen hadden staan, en vond de Iiyama echt goed eruit zien :) En na een week lang 6,7,8th topic te hebben gelezen besloten na de goede ervaringen de IIyama 431S te bestellen. Nu nog even 2 weken wachten (op bestelling), en kan zelf beoordelen :)
Maar betreft CRT en TFT, mijn keuze voor TFT niet alleen om de dikte van de schermen, maar vond beeld ook veel fijner kijken (TFT stuk helderder lijkt het wel en ook zeer scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Voor de GoTerts die nog en DVI en VGA kabel nodig hebben op de Laupro site inkoopacties.net staan ze te koop : kabels in vele kleuren en maten, http://www.inkoopacties.net/ia/dfkyqvcy

Afbeelding Beschrijving Prijs Bes Def
49 - DVI dual link
DVI dual link € 5,04
1 -
52 - DVI M/HPC26M CABLE 1.8MT is dus DVI naar HPC26M
DVI M/HPC26M CABLE 1.8MT € 9,29
0 -
48 - DVI single link met ontstoor filters
DVI single link met ontstoor filters € 6,83
0 -
51 - DVI/VGA(M)-15HD(M) 1.8M is dus DVI naar VGA
DVI/VGA(M)-15HD(M) 1.8M € 6,16
0 -
50 - DVI18/C20M single link is dus DVI naar C20M
DVI18/C20M single link € 8,90
0 -
173 - vga verleng kabel 1.8m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 1.8m HD15M - HD15F € 3,33
0 -
174 - vga verleng kabel 3m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 3m HD15M - HD15F € 4,34
0 -
79 - vga verleng kabel 5m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 5m HD15M - HD15F € 5,22

Welke heb ik nu precies nodig, heb een Iiyama E431S Pro Lite?
De 48 - DVI single link met ontstoor filters DVI single link met ontstoor filters € 6,83 toch of de 49 - DVI dual link?
Wat is het verschil tussen single en dual link?

DE I.A> duurt alleen tot de 25ste jammer genoeg en er zijn nog meer kabels USB, Fire ware, audio, utp enz.

[ Voor 21% gewijzigd door euro op 23-11-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daar gaat het mij ook niet om. Je geeft argumenten die kant nog wal raken en dan vraag ik me af: "waarom post je dat dan" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
euro schreef op 23 november 2003 @ 11:19:
Voor de GoTerts die nog en DVI en VGA kabel nodig hebben op de Laupro site inkoopacties.net staan ze te koop : kabels in vele kleuren en maten, http://www.inkoopacties.net/ia/dfkyqvcy

Afbeelding Beschrijving Prijs Bes Def
49 - DVI dual link
DVI dual link € 5,04
1 -
52 - DVI M/HPC26M CABLE 1.8MT
DVI M/HPC26M CABLE 1.8MT € 9,29
0 -
48 - DVI single link met ontstoor filters
DVI single link met ontstoor filters € 6,83
0 -
51 - DVI/VGA(M)-15HD(M) 1.8M
DVI/VGA(M)-15HD(M) 1.8M € 6,16
0 -
50 - DVI18/C20M single link
DVI18/C20M single link € 8,90
0 -
173 - vga verleng kabel 1.8m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 1.8m HD15M - HD15F € 3,33
0 -
174 - vga verleng kabel 3m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 3m HD15M - HD15F € 4,34
0 -
79 - vga verleng kabel 5m HD15M - HD15F
vga verleng kabel 5m HD15M - HD15F € 5,22

Welke heb ik nu precies nodig, heb een Iiyama E431S Pro Lite?
De 48 - DVI single link met ontstoor filters DVI single link met ontstoor filters € 6,83 toch of de 49 - DVI dual link?
Wat is het verschil tussen single en dual link?

DE I.A> duurt alleen tot de 25ste jammer genoeg en er zijn nog meer kabels USB, Fire ware, audio, utp enz.
Van wat ik ervan begrijp heb je volgens mij dual link nog niet nodig omdat de E431S geen 1600x1200 of hoger resolutie ondersteunt.
Dus de DVI single link met ontstoor filters. Er zijn nog 3 kabels met DVI, maar daar kan ik niks uit opmaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het afsterf gedrag van pixels heb je gelijk, maar voor de rest ben ik er wel achter dat een tft echt wel een verbetering is tov zo'n hoofdpijn genererende/onscherpe crt knipperbol.
haal maar eens twee vingers voor je crt heen en weer,ook al staat hij op 100 hertz blijf je toch een stroboscoop effect waarnemen, wat bij een tft op 60 hertz totaal afwezig is, de gelijkmatige blurr die je vingers achter laten is dan het zelfde als bij gewoon dag licht.

Ik heb zelf een iiyama vmp 510 en heb dit weekend een iiyama ax3818utc 15" schermpje te leen, puur om aan de tand te voelen met spellen enzo,dit scherm is 35 ms :X maar valt me al helemaal niet tegen moet ik zeggen,kan je nagaan hoe goed z'n populaire grote broer moet zijn, de Iiyama ProLite E431S

ik geloof trouwens dat ik een dood pixeltje nog niet eens zo'n ramp zou vinden want als ik kijk naar die twee waslijnen die horizontaal over m'n 510 gespannen staan is dat ongeveer net zo erg als... pak em beet..... nou zeg maar een ernstige hoeveelheid dooie pixels :X en die waslijnen zag ik op den duur ook niet meer. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:55:
Ik zeg dit niet om een TFT af te kraken ... maar een TFT van 900 Euro mag ik toch wel verwachten dat je een beetje goed kan Gamen of niet ?

Ik heb zelf de EIZO T966 en de TFT L685 ......

En moet dan wel constateren dat die CRT een stuk sneller en veel mooiere kleuren geeft, en daarnaast ook geen last heeft van die vervelende 60Hz Bug.......
beetje jammer dat je op die manier denkt, duurder is niet automatisch beter,
en als je even dit topic had gelezen dan had je zo gesnapt dat 19 inch tft monitoren eigenlijk nog niet goed zijn om te gamen, en dan maakt het waarschijnlijk nauwelijks verschil qua gameprestaties of jij er een van 900 euro koopt of een van 1500, want als de response aan de langzame kant is dan kan je toch verwachten het niet de ultieme game monitor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

We Are Borg schreef op 23 november 2003 @ 12:08:
[...]Daar gaat het mij ook niet om. Je geeft argumenten die kant nog wal raken en dan vraag ik me af: "waarom post je dat dan" :)
Mwahhh... helemaal kant noch wal raken zijn opmerkingen nu ook weer niet. De kant of wal die één van zijn opmerkingen raakt (naast de lagere responsetijden) is de opmerking over de mooiere kleuren bij een CRT.

Zoals ik al vaker heb gezegd kunnen de kleuren van een TFT-scherm (zeker als het een 16 ms scherm betreft) niet tippen aan een topklasse CRT-monitor. Een grafische vormgever of fotobewerker zal dus beter met een topklasse CRT kunnen werken dan met een (snelle) TFT. Als bekend moet een 16 ms scherm moeite doen om 16 mln kleuren te kunnen emuleren. Het kristal moet in 256 verschillende standen kunnen draaien om 16 mln kleuren te kunnen weergeven. Een 16 ms scherm kan dat gewoon niet zo snel dus wordt in de ene draaibeurt de helft van de kleuren weergegeven en in de andere draaibeurt de andere helft. Op die manier worden dus die 256 draaistanden ge-emuleerd. Ik hoef niet uit te leggen dat dit ten koste gaat van de kleurechtheid hoop ik. Het cynische is dat juist gamende kids hier minder last van hebben (omdat er toch van alles beweegt op het scherm), maar dat juist de grafische industrie hier last van heeft. Daar moet er dus weer een langzamer scherm gebruikt worden om niet te veel te hoeven inleveren aan kleurechtheid. Reviews die het hebben over de "fantastische kleuren, want blauw is echt blauw en rood is echt rood" hebben weinig waarde (behalve dan als je het lekker vindt klinken), omdat het juist gaat om de kleuren die moeten worden opgebouwd uit dat blauw, groen en rood... Bij een TFT blijkt dat vooral de donkere kleuren nogal matig worden weergegeven. Een topklasse CRT wordt dus niet alleen door gamende kids gebruikt maar ook door de grafische industrie.

Btw: ik heb een "topklasse" 19" CRT van iiYama (de goede serie VM Pro 450 met de Diamondtron-scherm) ingeruild voor een "sexy" design TFT scherm van Philips. Waarom? Omdat dat ding nu eenmaal minder ruimte inneemt en er beter uitziet in de huiskamer. Bijkomende maar niet doorslaggevende pluspunten zijn de energiezuinigheid en de scherpere letters.

Nadelen (en daar doet geen TFT scherm van welk merk dan ook iets aan): één native resolutie, slechtere weergave van kleuren (vooral donkere tinten: ook bij andere merken!), kijkhoeken (hoe groot die ook zijn: altijd kleiner dan die van mijn CRT), de voor gamers langzame responsetijden en de vele malen door mij beklaagde 5:4 aspect ratio.

Laten we aub niet doen alsof TFT's zaligmakend zijn, dat zijn ze absoluut (nog) niet, maar laten we hopen dat de genoemde nadelen in de komende generaties goed worden opgelost.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

The_Sukkel schreef op 23 november 2003 @ 13:27:
[...]

Mwahhh... helemaal kant noch wal raken zijn opmerkingen nu ook weer niet. De kant of wal die één van zijn opmerkingen raakt (naast de lagere responsetijden) is de opmerking over de mooiere kleuren bij een CRT.
Spelling is niet echt mijn sterkste kant ;)
Zoals ik al vaker heb gezegd kunnen de kleuren van een TFT-scherm (zeker als het een 16 ms scherm betreft) niet tippen aan een topklasse CRT-monitor. Een grafische vormgever of fotobewerker zal dus beter met een topklasse CRT kunnen werken dan met een (snelle) TFT. Als bekend moet een 16 ms scherm moeite doen om 16 mln kleuren te kunnen emuleren. Het kristal moet in 256 verschillende standen kunnen draaien om 16 mln kleuren te kunnen weergeven. Een 16 ms scherm kan dat gewoon niet zo snel dus wordt in de ene draaibeurt de helft van de kleuren weergegeven en in de andere draaibeurt de andere helft. Op die manier worden dus die 256 draaistanden ge-emuleerd. Ik hoef niet uit te leggen dat dit ten koste gaat van de kleurechtheid hoop ik. Het cynische is dat juist gamende kids hier minder last van hebben (omdat er toch van alles beweegt op het scherm), maar dat juist de grafische industrie hier last van heeft. Daar moet er dus weer een langzamer scherm gebruikt worden om niet te veel te hoeven inleveren aan kleurechtheid. Reviews die het hebben over de "fantastische kleuren, want blauw is echt blauw en rood is echt rood" hebben weinig waarde (behalve dan als je het lekker vindt klinken), omdat het juist gaat om de kleuren die moeten worden opgebouwd uit dat blauw, groen en rood... Bij een TFT blijkt dat vooral de donkere kleuren nogal matig worden weergegeven. Een topklasse CRT wordt dus niet alleen door gamende kids gebruikt maar ook door de grafische industrie.

Btw: ik heb een "topklasse" 19" CRT van iiYama (de goede serie VM Pro 450 met de Diamondtron-scherm) ingeruild voor een "sexy" design TFT scherm van Philips. Waarom? Omdat dat ding nu eenmaal minder ruimte inneemt en er beter uitziet in de huiskamer. Bijkomende maar niet doorslaggevende pluspunten zijn de energiezuinigheid en de scherpere letters.

Nadelen (en daar doet geen TFT scherm van welk merk dan ook iets aan): één native resolutie, slechtere weergave van kleuren (vooral donkere tinten: ook bij andere merken!), kijkhoeken (hoe groot die ook zijn: altijd kleiner dan die van mijn CRT), de voor gamers langzame responsetijden en de vele malen door mij beklaagde 5:4 aspect ratio.

Laten we aub niet doen alsof TFT's zaligmakend zijn, dat zijn ze absoluut (nog) niet, maar laten we hopen dat de genoemde nadelen in de komende generaties goed worden opgelost.
Maar laten we ook niet alle voordelen van een TFT uit het oog verliezen :). Je hebt het hier over alle nadelen en hopen dat deze in de toekomst verholpen zullen worden, maar vergeet niet dat een CRT ook een hoop nadelen heeft. Niet dat ik wil beweren dat een TFT alles heeft en altijd beter is dan CRT, maar de nadelen van CRT worden vaak niet genoemd.

- CRT is onscherp (vergeleken met een TFT)
- CRT is groot (en zwaar)
- Enz

Je hebt wel gelijk hoor dat een TFT niet alles is, maar een CRT is ook niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Weet iemand of de fujitsu siemens S17 geschikt is voor gamen? En heeft er iemand misschien een link naar een review van deze tft. Hij is nieuw en nog niet zo bekend. Ik weet wel dat hij een reactietijd heeft van 16ms.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

wat ik niet begrijp is dat je het voorbeeld van fotobewerkers en grafisch ontwerpers pakt, en die koppeld aan 16ms schermen. Het is waar dat de kleuren van deze schermen iets minder zijn dan een gewone tft of een crt.
Maar zo'n scherm zal zowieso (vaak) niet gekocht worden door een grafisch ontwerper/fotobewerker (dan laat ik 3D artiesten, of mensen die veel met films bezig zijn even buiten beschouwing).
Er zijn prima TFT schermen met extra hoog contrast en goede kleuren. Volgens mij zal je DIE in dit geval moeten vergelijken met een CRT en niet de 16ms schermen.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
WoW ik snap het!!!
Eindelijk snap ik het DVI verhaal.
DVI-D = met de -
DVI-I = met de +
Als je een videokaart koopt met DVI-I, kan je DVI-D en DVI-I gebruiken. Als je een videokaart koopt met DVI-D koopt kan je alleen DVI-D gebruiken.
Ik zorg dus dat ik een DVI-I videokaart koop, want dan kan ik elke DVI gebruiken.
Als je een kabel koopt en je koopt de DVI-I, zit je ook nooit mis, want als je toch een DVI-D monitor heb, kan je die 2 plugjes gewoon ombuigen zodat ze niks raken, maar met DVI-D dus alleen de digitale versie.
That's it! Dat ik daar nou zo moeilijk over heb gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:25
MyNameIs schreef op 23 november 2003 @ 15:08:
WoW ik snap het!!!
Eindelijk snap ik het DVI verhaal.
DVI-D = met de -
DVI-I = met de +
Als je een videokaart koopt met DVI-I, kan je DVI-D en DVI-I gebruiken. Als je een videokaart koopt met DVI-D koopt kan je alleen DVI-D gebruiken.
Ik zorg dus dat ik een DVI-I videokaart koop, want dan kan ik elke DVI gebruiken.
Als je een kabel koopt en je koopt de DVI-I, zit je ook nooit mis, want als je toch een DVI-D monitor heb, kan je die 2 plugjes gewoon ombuigen zodat ze niks raken, maar met DVI-D dus alleen de digitale versie.
Ja, lijkt me wel te kloppen, maar wat bedoel je met ombuigen? Jij zegt dat wanneer je een DVI-I kaart hebt, maar een DVI-D monitor, kun je beter een DVI-I kabel kopen? Hoezo dat? Dan koop je toch lijkt me zo een DVI-D kabel, die past zoiezo.... Ik weet er verder niks van, zit hier achter een SUB-D TFT, maar als ik dit plaatje zo bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.dell.com/images/global/topics/vectors/2001-legacy-009.gif

edit:
btw. Op dit plaatje is de DVI-I aansluiting van de kabel > videokaart hetzelfde als bij de DVI-D. Is dat ook zo?? Lijkt me sterk, dan past een DVI-I kabel toch ook in een DVI-D videokaart???? :?

[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 23-11-2003 15:23 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
inquestos schreef op 23 november 2003 @ 15:22:
[...]

Ja, lijkt me wel te kloppen, maar wat bedoel je met ombuigen? Jij zegt dat wanneer je een DVI-I kaart hebt, maar een DVI-D monitor, kun je beter een DVI-I kabel kopen? Hoezo dat? Dan koop je toch lijkt me zo een DVI-D kabel, die past zoiezo.... Ik weet er verder niks van, zit hier achter een SUB-D TFT, maar als ik dit plaatje zo bekijk:

[afbeelding]

edit:
btw. Op dit plaatje is de DVI-I aansluiting van de kabel > videokaart hetzelfde als bij de DVI-D. Is dat ook zo?? Lijkt me sterk, dan past een DVI-I kabel toch ook in een DVI-D videokaart???? :?
Nee, ik bedoelde eigenlijk dat de DVI-I kabel altijd past.
De DVI-D kabel op een DVI-D monitor is altijd het beste :)
edit: wat bedoel je met de vraag die je geedit hebt :?

[ Voor 6% gewijzigd door MyNameIs op 23-11-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

We Are Borg schreef op 23 november 2003 @ 14:00:
[...]Maar laten we ook niet alle voordelen van een TFT uit het oog verliezen :). Je hebt het hier over alle nadelen en hopen dat deze in de toekomst verholpen zullen worden, maar vergeet niet dat een CRT ook een hoop nadelen heeft. Niet dat ik wil beweren dat een TFT alles heeft en altijd beter is dan CRT, maar de nadelen van CRT worden vaak niet genoemd.

- CRT is onscherp (vergeleken met een TFT)
- CRT is groot (en zwaar)
- Enz
Je hebt wel gelijk hoor dat een TFT niet alles is, maar een CRT is ook niet alles
Ik probeer gewoon zowel de voor- als nadelen te noemen en hoop daarbij objectief te blijven. De door jouw genoemde CRT-nadelen zijn ook door mij genoemd, maar dan als voordeel van een TFT (het is en blijft tenslotte een TFT-topic waar je de voor- en nadelen van moet kunnen opnoemen en niet zozeer een CRT topic).

Wat ik wil voorkomen is at dit een TFT-Halelujah-topic wordt waar elk nadeeltje wordt weggewoven. Dat is nergens voor nodig...
bluppy2 schreef op 23 november 2003 @ 14:32:
[...]wat ik niet begrijp is dat je het voorbeeld van fotobewerkers en grafisch ontwerpers pakt, en die koppeld aan 16ms schermen. Het is waar dat de kleuren van deze schermen iets minder zijn dan een gewone tft of een crt.
Maar zo'n scherm zal zowieso (vaak) niet gekocht worden door een grafisch ontwerper/fotobewerker (dan laat ik 3D artiesten, of mensen die veel met films bezig zijn even buiten beschouwing).
Er zijn prima TFT schermen met extra hoog contrast en goede kleuren. Volgens mij zal je DIE in dit geval moeten vergelijken met een CRT en niet de 16ms schermen.
Het vervelende is echter dat de laatste tijd de fabrikanten vooral gaan voor de lagere responsetijden en daarbij de kleurechtheid opofferen. Dat aspect moet gewoon eerlijk genoemd kunnen worden. Nu lijkt het er soms op dat de responsetijden alleen heilig zijn en dat de consument alleen daarop afgaat. Pas als goede responsetijden in combinatie met excellente kleuren gemeengoed worden kan er sprake zijn dat een TFT in alle opzichten een topklasse CRT achter zich kan laten.

Nu gaat het de goede kant op, maar zijn we er gewoon nog niet. Wij als kritische consumenten hebben juist de taak om vooral de voortgang van het oplossen van de nadelen kritisch te blijven volgen. Aan alleen juichverhalen heeft geen enkele Tweaker wat...

[ Voor 46% gewijzigd door The_Sukkel op 23-11-2003 15:51 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nou even over dat DVI-verhaal weer eens. Ik weet gewoon nog niet zeker of ik het snap. Ik heb nu een Leadtek Geforce Ti4400 met DVI-I, een Samsung 152T met DVI-D en een DVI-D single link kabel. Hoort dit te werken of niet? Soms doet ie het namelijk wel maar meestal niet, dus ik verwacht een probleem bij ofwel de monitor ofwel de videokaart, maar wil nu eerst wel eens weten of dit gegarandeerd zou moeten werken in het normale geval.

Edit: hmmmm....volgens mij moet het kunnen, uitgaande van wat ik hier lees. Dan zal er wel iets mis zijn met de kaart of de monitor....misschienmaar eens gaan uitzoeken dan....of heeft iemand nog suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 23-11-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
zimbab schreef op 23 november 2003 @ 15:59:
Nou even over dat DVI-verhaal weer eens. Ik weet gewoon nog niet zeker of ik het snap. Ik heb nu een Leadtek Geforce Ti4400 met DVI-I, een Samsung 152T met DVI-D en een DVI-D single link kabel. Hoort dit te werken of niet? Soms doet ie het namelijk wel maar meestal niet, dus ik verwacht een probleem bij ofwel de monitor ofwel de videokaart, maar wil nu eerst wel eens weten of dit gegarandeerd zou moeten werken in het normale geval.

Edit: hmmmm....volgens mij moet het kunnen, uitgaande van wat ik hier lees.
Ja, want die twee stekkertjes (om het zo maar even te noemen), die de + van de -maken, heb je niet nodig omdat je een digitale kabel hebt. Die 2 stekkertjes zijn analoog dus vandaar dat je met DVI-I zowel DVI-I als DVI-D kunt gebruiken. De 2 stekkertjes zou je dus wel nodig hebben als je DVI-I hebt. Maar in jou geval zou dus alles moeten werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen reactie op gekregen dus hierbij post ik het nog eens:

Onlangs mij een IIYAMA E431S-B aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over enkel dit probleempje. Is het normaal dat dit scherm geen 1024x768 ondersteund ?? Lijkt me eigenaardig... . Zowel in games als in windows kan ik die resolutie niet kiezen. Iemand een suggestie ??
Het komt soms voor dat ik, in het misschien bekende spelletje Carom 3D, in een bepaalde resolutie (toch 75Hz) zo de horizontale refresh kan volgen op m'n monitor, normaal ? Het is momenteel aangesloten op een d-sub kabeltje.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn m'n aansluitingen en kabel.

output op de kaart
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/kaart.gif
input op de monitor
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/monitor.gif
en de kabel
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/kabel.gif

Ik heb toch al veel geprobeerd maar nog steeds no signal :X

nu komt de vraag zou dit moeten werken :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde output op mn kaart (Ti4200) en dezelfde kabel (DVI-D single link) en een Iiyama 431S hier nu staan, werkt prima - DVI zelfs op 75Hz.

Ik heb ook een verloopplug met DVI-I aan de ene kant (dus extra pins rond het platte stekkertje) naar D-SUB, daarmee werkt de boel ook analoog.

Overigens heb ik een handigheidje in de drivers van Nvidia ontdekt, misschien al een keer hier gepost, maar voor mij nieuw: je kunt de monitor vastzetten op 1280x1024, dus alles wordt dan gecentreerd in eigen res weergegeven 1 pixel = 1 pixel. Je kunt ook kiezen voor scaling door de grafische-kaart, of voor "locked aspect ratio". Da's mooi, want dan kan ik CS spelen op 1280x960, met een zwart balkje boven en onder, en dus nog steeds 1 pixel = 1 pixel (dus zonder scaling, en gewoon 4:3)

[ Voor 4% gewijzigd door Appelsap op 23-11-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
MyNameIs schreef op 23 november 2003 @ 15:08:
Je gaat toch geen 2x zo dure DVD-I kabel kopen om daar vervolgens pinnen van af te slopen? Dan kun je toch beter een DVD-D kabel kopen, want dat past op zowel DVD-I als DVD-D connectors.
Iedere grafische kaart waarbij je een DVI -> D-Sub adapter krijgt, heeft een DVD-I output.

http://www.datop.nl/files/dvi.pdf <- ook wel een handig overzicht

@loekos: dat zou moeten werken lijkt mij. Dus of je kabel is stuk, of je monitor herkent de digitale input niet..

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 23-11-2003 23:41 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston3 schreef op 23 november 2003 @ 13:07:
[...]

beetje jammer dat je op die manier denkt, duurder is niet automatisch beter,
en als je even dit topic had gelezen dan had je zo gesnapt dat 19 inch tft monitoren eigenlijk nog niet goed zijn om te gamen, en dan maakt het waarschijnlijk nauwelijks verschil qua gameprestaties of jij er een van 900 euro koopt of een van 1500, want als de response aan de langzame kant is dan kan je toch verwachten het niet de ultieme game monitor is....
Volgens mij zegt hij dat niet... Hij zegt dat je het MAG verwachten... en dat klopt, dat vind ik ook.... Dat het nog niet zo is, dat is een andere zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op 23 november 2003 @ 14:13:
Weet iemand of de fujitsu siemens S17 geschikt is voor gamen? En heeft er iemand misschien een link naar een review van deze tft. Hij is nieuw en nog niet zo bekend. Ik weet wel dat hij een reactietijd heeft van 16ms.
Als je dan toch de "moeite" neemt iets te vragen, zet er dan tenminste een linkje of zo bij, dan lijkt het nog alsof je moeite gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nu een hercules prophetview 920pro dvi in de aanbieding bij de makro, nét als ik een iiyama E431S wil gaan halen..

ik ben nu dus in de war :s

zijn de inkijkhoeken op de hercules écht zo erg?
ik vind die hercules er eeerruug strak uitzien, maar ik vind beeldkwaliteit toch net iets belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat probleem heb ik dus ook ik ga morgen bellen naar de makro gaat pas morgen in die reclame maaarrrr.......... in de advertentie word het woord dvi niet gebruikt alleen op het plaatje dus ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:43:
ja dat probleem heb ik dus ook ik ga morgen bellen naar de makro gaat pas morgen in die reclame maaarrrr.......... in de advertentie word het woord dvi niet gebruikt alleen op het plaatje dus ik ben heel benieuwd.
ik heb een kennis bij de makro, het is dus wél de dvi versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rens Braspenning
ik hoop dat je vriend gelijk heeft ik heb net gebeld en ze konden me geen antwoord geven en ook niet of die wel leverbaar is morgen ik moest morgen terug bellen kan je vragen of je vriend daar meer info over heeft en of die dan ook leverbaar is in het fidiaal delft ? bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 10:56:
Rens Braspenning
ik hoop dat je vriend gelijk heeft ik heb net gebeld en ze konden me geen antwoord geven en ook niet of die wel leverbaar is morgen ik moest morgen terug bellen kan je vragen of je vriend daar meer info over heeft en of die dan ook leverbaar is in het fidiaal delft ? bedank.
hij is al op voorraad hier in breda, en het is de dvi versie.. vanaf morgen is ze verkrijgbaar
ik ga hem morgen halen denk ik O+

ik zal vanavond eens bellen naar die gast om te vragen oftie iets over delft weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Al iemand ervaringen met de nieuwe hercules monitor (prophetview 191)
Hij is pas net uit en heb er ook nog geen reviews van gevonden, alle info die ik heb komt van europe.hercules.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op internetpagina gekeken van de Makro maar de link naar de folder werkt niet. Kan iemand mij de prijs zeggen van de hercules?
Folder heb ik nog niet!

Ikzelf ben ook nog aan het twijfelen tussen de hercules en de Ilyama ik heb in een vorige post een link gezet naar toms hardware waar die met afstand nr 1 werd van de game pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:55:
Ik heb net op internetpagina gekeken van de Makro maar de link naar de folder werkt niet. Kan iemand mij de prijs zeggen van de hercules?
Folder heb ik nog niet!

Ikzelf ben ook nog aan het twijfelen tussen de hercules en de Ilyama ik heb in een vorige post een link gezet naar toms hardware waar die met afstand nr 1 werd van de game pc's.
ik twijfel ook nog steeds tussen de iiyama en de hercules
hercules is 477 incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom op sommige nieuwe videokaarten geen D-sub zit? (dit is toch analoog als ik voorstaande berichten goed begrijp?), dan zou je ook geen CRT erop kunnen aansluiten wat mij niet lijkt zeg maar ;)

Zo heeft de sapphire Radeon 9800 Pro 1 x DVI en geen D-sub? :?
Ik heb een Iiyama 431S besteld (dit DVI op), dit zou dan toch goed moeten werken? En wordt aangeraden naast je DVI ook analoog te gebruiken op TFT, of biedt aansluiting DVI alle voordelen tov D-sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 13:16:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom op sommige nieuwe videokaarten geen D-sub zit? (dit is toch analoog als ik voorstaande berichten goed begrijp?), dan zou je ook geen CRT erop kunnen aansluiten wat mij niet lijkt zeg maar ;)

Ik heb een Iiyama 431S besteld (dit DVI op), dit zou dan toch goed moeten werken? En wordt aangeraden naast je DVI ook analoog te gebruiken op TFT, of biedt aansluiting DVI alle voordelen tov D-sub?
Je hebt DVI-DSUB converters, en die krijg je gewoon standaard meegeleverd bij je kaart. Je kan dus prima 2x DSUB er op aansluiten.

En als je je iiyama alleen aansluit op DVI dan gaat he prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 13:16:

Omdat bij die kaarten een convertortje 'DVI >> D-sub' word meegeleverd.
Het is gewoon DVI-I, dus zowel digitaal als analoog kan erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX Rens Braspenning

De Hercules is als beste getest door TH, maar service Makro lijkt me niet echt goed, terwijl ik op de Ilyama 3 jaar garantie krijg.

Waarom maken ze het ons toch zo moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op de afbeelding in de folder van de makro staat ook gewoon dat hij dvi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 16:21:
Hier nog geen reactie op gekregen dus hierbij post ik het nog eens:

Onlangs mij een IIYAMA E431S-B aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over enkel dit probleempje. Is het normaal dat dit scherm geen 1024x768 ondersteund ?? Lijkt me eigenaardig... . Zowel in games als in windows kan ik die resolutie niet kiezen. Iemand een suggestie ??
Het komt soms voor dat ik, in het misschien bekende spelletje Carom 3D, in een bepaalde resolutie (toch 75Hz) zo de horizontale refresh kan volgen op m'n monitor, normaal ? Het is momenteel aangesloten op een d-sub kabeltje.

Greetz
Lijkt me niet normaal dat je dat kan zien. Ja ik zit ook wel eens op 1024x768 dus dat werkt prima bij een 431s. Probeer eens DVI-D uit als je dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en Rens Braspenning ben je er nog achter gekomen of ze hem in delft hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu aanstaand weekend de HCC dagen weer voor de deur staan, wacht ik nog even met aanschaf van een nieuw TFT scherm. Ik zit zwaar te twijfelen tussen de Ilyama E431s-B en de Eizo L557-K.

PDF Eizo L557-K
PDF Ilyama E431s-B

Verschillen:
Eizo 25 ms € 555,-
Ilyama 16 ms € 450,-

Ik speel al en toe spellen en verder werk ik veel met grafische en office programmatuur.

Voor welke zou jij gaan als je in mijn schoenen stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op 30 oktober 2003 @ 23:21:
mjah volgens mij is er momenteel geen enkele 19" TFT geschikt voor gaming...

Weet iemand soms of er 18" TFT modellen bestaan waar je mee kan deftig gamen (FPS à UT2003 ed.)?
Ik heb al een klein jaar een 19" Belinea 101910 en ik game er toch echt mee, vraag maar na op de lanparties die ik elke zoveel weken bezoek. Op Freelan beviel het me uitstekend dat ik als één van de weinigen én plek én een beetje flink beeldoppervlak had. Ghosting is verwaarloosbaar en ik speel er met veel plezier CS, UT2003, Q3A, MOHAA, BF1942 en soortgelijke spellen op. als ik m'n tv kaart misbruik om een paar racespellen te spelen op m'n XBOX heb ik ook geen last van vaagheid.
Al met al denk ik dus dat er wel 19"TFTs zijn dei het prima doen in games hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 07:56:

Verschillen:
Eizo 25 ms € 555,-
Ilyama 16 ms € 450,-

Ik speel al en toe spellen en verder werk ik veel met grafische en office programmatuur.

Voor welke zou jij gaan als je in mijn schoenen stond?
De Iiyama is meer een game TFT (16.2mlj kleuren)
De Eizo is meer een office/grafische (zo ver dat bij tft geldt, 16.7 mlj kleuren)

Wat is het belangrijkste ? meer kleuren of lekker kunnen gamen?

Ik ga voor de Iiyama want ik ben een gamer. >:)

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 23:46:
en Rens Braspenning ben je er nog achter gekomen of ze hem in delft hebben ?
ja hijs vandaag ook gewoon in delft verkrijgbaar..

even over de service van de makro.. daar is écht niks mis mee hoor.. ik haal echt veel bij de makro, en als het dan niet goed is breng je het gewoon naar de servicebalie et voila je hebt een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( ik wist het sniff sniff tis niet de dvi versie hier in delft ben net terug en erg verdrietig is het bij jou wel opzeker de dvi rens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:42:
:'( ik wist het sniff sniff tis niet de dvi versie hier in delft ben net terug en erg verdrietig is het bij jou wel opzeker de dvi rens ?
ik hoop het heeeeeeeeeel erg hard!!!! ben nu nog aant werk ga eind van de middag kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin wordt hier verkocht zeg.

Zullen we met elkaar afspreken dat diegene die hier iets post over TFT's hier wel ervaring mee gehad moet hebben.

Ik denk dit en ik denk dat. Ouwelullen koek.

19 inch Samsung (191T) is PERFECT voor gamen. Geen ghosting gezien (games:fifa 2004, call of duty, NFS porsche unleashed).

1 nadeel: beeld is wazig. Maar samsung heeft 3 jaar on-site garantie. Ze komen dar ding gewoon omruilen.

SUPER!

AANRADER!

KOPUH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ik het vergeet:

Het beel van een FATSOENLIJKE CRT monitor (bijv. een 22 inch iiyama vision master pro 510) is nog altijd veel beter dan zo'n TFT ding.

Strakker, helderder en scherper.

Wie me niet gelooft komt maar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:25:
Voor ik het vergeet:

Het beel van een FATSOENLIJKE CRT monitor (bijv. een 22 inch iiyama vision master pro 510) is nog altijd veel beter dan zo'n TFT ding.

Ik heb 2 van die iiyama 510's. (In dual setup) En een apple cinema display of een goede eizo tft is stukken beter! Scherper vooral. Die 510 is geenzins slecht ofzo, eerder gewoon goed, maar tegen een goede 21" TFT (die overigens wel 5x zo duur is als die iiyama) kan toch weinig op.

En die 191T, tja, de meningen verschillen. Er zijn genoeg mensen die die 191T weer wege hebben gedaan omdat ze ghosting hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:23:
Wat een onzin wordt hier verkocht zeg.

Zullen we met elkaar afspreken dat diegene die hier iets post over TFT's hier wel ervaring mee gehad moet hebben.

Ik denk dit en ik denk dat. Ouwelullen koek.

19 inch Samsung (191T) is PERFECT voor gamen. Geen ghosting gezien (games:fifa 2004, call of duty, NFS porsche unleashed).

1 nadeel: beeld is wazig. Maar samsung heeft 3 jaar on-site garantie. Ze komen dar ding gewoon omruilen.

SUPER!

AANRADER!

KOPUH!
Tsja eerst zeggen dat er geen ghosting is en dan vertellen dat het beeld wazig is. Ik denk dat ik inderdaad maar luister naar de mensen die wel ervaring hebben met TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik zie hier een hele discussie over kleuren, maar grafisch ontwerpers hebben toch geen ene f*ck aan 17" TFT's omdat die liever wel hebben dat een cirkel rond is en een vierkant gelijke zeiden heeft en dat is met die f*cked up 5:4 ratio van 1280*1024 dus ff niet zo..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

DKasemier schreef op 25 november 2003 @ 14:48:
Ik zie hier een hele discussie over kleuren, maar grafisch ontwerpers hebben toch geen ene f*ck aan 17" TFT's omdat die liever wel hebben dat een cirkel rond is en een vierkant gelijke zeiden heeft en dat is met die f*cked up 5:4 ratio van 1280*1024 dus ff niet zo..
Omdat zowel het scherm als de resolutie een 5:4 verhouding hebben, is alles gewoon zoals het hoort te zijn. Cirkels zijn gewoon rond op een 17" TFT. Alleen blijft vooral bij de 16 ms schermen de kleurenreproductie achter (en responstijd wordt bij 32-bit kleur hoger). Dat is volgens mij de reden dat grafisch ontwerpers er niet zo van houden.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel snel vraagje

Waarom gaan veel mensen voor de Iiyama ProLite E431S

Ik wilde zelf de ViewSonic VP171b ik weet dat hij moeilijk te leveren is..

Kopen veel mensen hem omdat hij goed leverbaar is en minder duur ?

Maar de ViewSonic VP171b is kwalitatief een betere monitor....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat komt mede door iemand hier op het forum ene rick2001 die heeft een paar schermen uitelkaar gehaald en zo de echte verschillen gevonden en daaruit bleek dat hij de 431 met kop en schouders beter vond alleen heeft rick2001 heellaas nog niet de hercules 920 pro dvi getest en of die goed leverbaar is ook niet echt
anders had ik hem gekocht ik vind hem persoonlijk niet echt mooi kwa design .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik zou best een Samsung 172X willen aanschaffen, ik maak mij
echter zorgen om de leesbaarheid van zo'n 17" scherm bij een
resolutie van 1280x1024.

Dit is dan wel het topic wat betreft TFT-Gamen, maar ik kijk ook
toch wel eens via mijn browser op tweakers.net.

Ik heb toch goede ogen, maar indien ik mijn 17" LG FLATRON
795FT+ op 1280x1024 instel, met vergrootte tekst (werkt niet
echt op webpagina's) dan blijft er toch bedroevend weinig over.
Ik zou wel in die monitor willen kruipen, dit terwijl ik eigenlijk
meer ruimte op mijn bureau wil creëren. Zijn er mensen die
hier ervaring mee hebben? Of kan ik beter wachten op een
192X bijvoorbeeld als die dan 1280x1024 kan draaien?

Nog een review van wat 17" TFT's

http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-08.html

[ Voor 12% gewijzigd door NaZGuLL op 25-11-2003 16:58 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZGuLL schreef op 25 november 2003 @ 16:07:
Ik zou best een Samsung 172X willen aanschaffen, ik maak mij
echter zorgen om de leesbaarheid van zo'n 17" scherm bij een
resolutie van 1280x1024.

Dit is dan wel het topic wat betreft TFT-Gamen, maar ik kijk ook
toch wel eens via mijn browser op tweakers.net.

Ik heb toch goede ogen, maar indien ik mijn 17" LG FLATRON
795FT+ op 1280x1024 instel, met vergrootte tekst (werkt niet
echt op webpagina's) dan blijft er toch bedroevend weinig over.
Ik zou wel in die monitor willen kruipen, dit terwijl ik eigenlijk
meer ruimte op mijn bureau wil creëren. Zijn er mensen die
hier ervaring mee hebben? Of kan ik beter wachten op een
192X bijvoorbeeld als die dan 1280x1024 kan draaien?

Nog een review van wat 17" TFT's

http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-08.html
Zover ik weet is die resolutie goed hoor :) 17 inch TFT = 18 a 19 inch CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik heb even zitten rekenen, mijn 17" LG CRT heeft een effectieve
beelddiagonaal van 15.95". De 172X TFT van Samsung heeft een
display area van 33.792 cm (h) x 27.0336 cm (v), dit komt overeen
met een beelddiagonaal van 17.03". Dit is ook de door Samsung
opgegeven beelddiagonaal.

Dus hoe moet ik je opmerkingen dan plaatsen dat een 17" TFT
overeen zou komen met een 18" of 19" CRT? Er zit wel iets ver-
schil in bij een 17" CRT maar dat verschil blijft beperkt. Zou zo'n
17" TFT bij 1280x1024 voldoende zijn om zonder problemen te
kunnen browsen?

In mijn gedachten is 17" => 1024x768

[ Voor 22% gewijzigd door NaZGuLL op 25-11-2003 19:22 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:25:
Voor ik het vergeet:

OMG :X. Kan je please je onzin voor je houden? Dit is namelijk gewoon onzin. Ik heb namelijk beide gehad (een 19" iiyama 454) en nu een 191T samsung TFT. Een TFT is zeker scherper dan een CRT. Je hebt duidelijk nog nooit de 2 naast elkaar gehad. Een TFT is toch meestal al scherper dan een CRT. Kortom, je zit er totaal naast
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.