Dat dacht ik ook, maar sinds ik de review van die nieuwe samsung heb gezien met een respons van 16ms heb ik er niet meer zo'n goed gevoel over (presteerde totaal niet in spellen). ook staat er niet duidelijk op de site of hij dvi ondersteunt. Maar ik ga morgen maar even de ceintuurbaan af in de hoop dat iemand de hercules heeft en anders wordt het de nec denk iktechless schreef op 09 november 2003 @ 16:38:
[...]
Tussen die twee schermen zit helemaal net zoveel verschil als de mensen je graag doen laten vermoeden. Ik zou als ik jou was gewoon kiezen voor iets wat je mooi vindt.
Zo heb ik zelf voor de Acer AL732 gekozen, omdat ik dat de mooiste vond en nog steeds vindt. Daar heb ik ook nog geen spijt van gekregen, ookal heeft deze een dood subpixeltje... het is in ieder geval de monitor die ik het mooiste vindt.
Het verschil tussen alle TFT schermen zeker de 16ms schermen is niet zo heel groot, dus dan kun je net zogoed kiezen voor wat je mooi vindt. Als je echter echt iemand bent die het beste moet hebben zul je toch voor de Iiyama moeten gaan want Rick2001 vindt dat de beste en die heeft ze allemaal in reallife gezien!
Zoals welke dan? Het lijkt me namelijk nogal errug raar...Appelsap schreef op 09 november 2003 @ 17:31:
[...]
Tis waar, de meeste panels zijn 5:4, maar er zijn ook 1280x1024 panels van 4:3.
Bij mijn videokaart, een Radeon 9700, is er ook nog een adaptertje voor een DVI-aansluiting. Weet er ook nog iemand of je deze kunt gebruiken op je gewone D-Sub kabel indien er bij je LCD monitor geen DVI-kabel is geleverd?
Of is de opbouw van een DVI-kabel zo verschillend dat dit gewoon niet kan?
(Ik heb eigenlijk geen idee of je zo iets zou uitsparen, want de prijs van een DVI-kabel ken ik ook niet)
Of is de opbouw van een DVI-kabel zo verschillend dat dit gewoon niet kan?
(Ik heb eigenlijk geen idee of je zo iets zou uitsparen, want de prijs van een DVI-kabel ken ik ook niet)
Als je je monitor analoog wilt aansluiten dan kan dat ja...dat gaat met dat adaptertje (als je 2 monitoren hebt...anders kan het natuurlijk gewoon op de analoge uitgang van je radeon). Wil je echter DVI dan zul je een DVI kabel moeten hebben en dat gaat je de kop niet kosten.....heeft mij 12 euro gekost dacht ik.
Zie pricewatch categorie kabels
Zie pricewatch categorie kabels
[ Voor 25% gewijzigd door zimbab op 09-11-2003 19:10 ]
Nog nooit van gehoord en ook niet logisch...Appelsap schreef op 09 november 2003 @ 17:31:
[...]Tis waar, de meeste panels zijn 5:4, maar er zijn ook 1280x1024 panels van 4:3.
Wat dacht je van al die digitale foto's die dan verkeerd worden weergegeven? Lijkt me dus sterk.
Totdat je met specs komt die het tegendeel bewijzen zeg ik: broodje aap.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Nee.....een land.....Duitsland: http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=315864Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:02:
De Eizo L557 is op de pricewatch € 555, hoe kom je aan de € 510? Heb ik een site gemist?
Ik zoek voor mijn nieuwe pc een mooi 19 inch tft scherm met een DVI ingang en een beetje design nu zat ik aan de Hansol H 950 http://www.hansol.nl/nl/h950.html
Maar deze heeft een reactie tijd van 25ms daar is wel mee te gamen of niet ? Maar deze heeft geen DVI maar wel een mooi prijsje is dit iets ?? Heeft iemand van dit sherm een review gevonden ??
Graag suggesties
Maar deze heeft een reactie tijd van 25ms daar is wel mee te gamen of niet ? Maar deze heeft geen DVI maar wel een mooi prijsje is dit iets ?? Heeft iemand van dit sherm een review gevonden ??
Graag suggesties
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 09-11-2003 21:50 ]
Deze monitor heb ik vaker verkocht. Leuke prijs voor wat je krijgt.Bartjeee schreef op 09 november 2003 @ 21:49:
Ik zoek voor mijn nieuwe pc een mooi 19 inch tft scherm met een DVI ingang en een beetje design nu zat ik aan de Hansol H 950 http://www.hansol.nl/nl/h950.html
Graag suggesties
De monitor heeft dus wel een DVI aansluiting en is net zoals alle andere 19" monitoren 25ms. Gamen gaat dan ook, naar mijn mening, niet echt lekker.
Ook heeft deze monitor een pivot mogelijkheid. Verder gewoon een SAMSUNG PVA paneel.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Verwijderd
Na dit topic een tijdje te hebben gevolgd, denk ik er sterk over om de sony SDM-X73 te bestellen. Nu las ik dat een aantal de HX73 hebben en vergelijking op de verschillende sony sites geeft mij het sterke vermoeden dat beide schermen technisch hetzelfde zijn alleen verschillend uitgevoerd. De X73 wordt als professional monitor gepresenteerd en is meer mijn smaak (vindt de boog bij HX 73 niet zo mooi).
Nu is de enige ervaring van games op de HX die ik hier kan achterhalen, enemy territories. Grote vraag hoe doen andere games het? Bijv unreal of wolfenstein waar de samsung 172X ieg in de test van THG nogal hard onderuit ging?
Nu is de enige ervaring van games op de HX die ik hier kan achterhalen, enemy territories. Grote vraag hoe doen andere games het? Bijv unreal of wolfenstein waar de samsung 172X ieg in de test van THG nogal hard onderuit ging?
Verwijderd
@rick2001Rick2001 schreef op 06 november 2003 @ 22:03:
Als het op beeldkwaliteit aankomt wint de EIZO het van de IIYAMA.
Bedoel je dan dat het beeld veel duidelijker is?
@rick2001Rick2001 schreef op 09 november 2003 @ 16:18:Ja, misschien niet geheel duidelijk in mijn review.
De EIZO L557 heeft dus ECHT 16,8miljoen kleuren en dus 24bit. Dit valt op in vergelijking bij bepaalde foto's, kleurpalletten en bij bepaalde grijswaarden. (Natuurlijk bekeken met verschillende programma's en testen.)
De kijkhoek is echt super. Er veranderd gewoon niets van kleurechtheid bij het bekijken vanuit een andere hoek naar het scherm.
Enige puntje dat mij toch nog steeds tegenspreekt is de wat mindere contrast. Wel zie je bij bijv. internet explorer dat de balken bovenin beeld een veel betere kleur onderscheiding hebben dan bijv. op het IIYAMA scherm.
Heeft de iiyama e431S ook echt 16,8miljoen kleuren en dus 24 bit?
Heb je al eens een hyundai Q17 kunnen testen? Zou wel eens willen weten of deze te vergelijken is met de iiyama e 431S.
Aaargh...ik wordt helemaal gek van die levertijd van de Siemens 193T.
Ik sta nu voor de keuze:
1. Wachten en de Siemens 193T bestellen (19"/25ms)
2. twee 17" LCD schermen (< 20ms) bestellen
wat zouden jullie doen ?
Ik sta nu voor de keuze:
1. Wachten en de Siemens 193T bestellen (19"/25ms)
wat zouden jullie doen ?
Koffie en meer...
Ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk, een tweede scherm is erg handig soms maar spelen spelen doe je toch sneller maar op 1 scherm. Ook voor films is het niet fijn om over 2 schermen uit te smeren.Masselink schreef op 10 november 2003 @ 08:44:
Aaargh...ik wordt helemaal gek van die levertijd van de Siemens Samsung 193T.
Ik sta nu voor de keuze:
1. Wachten en de Siemens Samsung 193T bestellen (19"/25ms)
wat zouden jullie doen ?
Maar of de Samsung goed genoeg is om mee te gamen (mits dat de bedoeling is) weet ik niet, sommige mensen vinden dat je niet kan gamen met een Samsung 181T, terwijl ik zelf er prima mee gan spelen.
Weet je hoe lang je anders nog moet wachten op de 193T ? anders zou je toch kunnen overwegen om wat langer te wachten.
39
Ik heb nu een Neovo K-19 19" met 25 MS en ik merk soms lichte ghosting. De samsung 192T heb ik ook in bezit gehad en die heeft er nog minder last van.
De 193T moet ook heel goed zijn en is bovendien mooi.
natuurlijk game je sneller op 1 monitor, maar ik maak ook veel gebruik van dreamweaver, photoshop. Daarnaast wil ik 3dStudio weer uit de kast halen. Dus ik denk dat 2 17" ook wel aantrekkelijk zouden zijn. Bovendien kan ik dan 1 scherm ook als laptop scherm gebruiken. (die heb ik ook nog.)
de resolutie van de 17" is hetzelfde als de 19" dus dat maakt ook niet uit.
Welk 17" scherm heeft een snelle respondstijd en dunne randen ?
De 193T moet ook heel goed zijn en is bovendien mooi.
natuurlijk game je sneller op 1 monitor, maar ik maak ook veel gebruik van dreamweaver, photoshop. Daarnaast wil ik 3dStudio weer uit de kast halen. Dus ik denk dat 2 17" ook wel aantrekkelijk zouden zijn. Bovendien kan ik dan 1 scherm ook als laptop scherm gebruiken. (die heb ik ook nog.)
de resolutie van de 17" is hetzelfde als de 19" dus dat maakt ook niet uit.
Welk 17" scherm heeft een snelle respondstijd en dunne randen ?
Koffie en meer...
Zo .. het heeft even geduurd, maar ik ben om naar een dual TFT setup 
Al in een zeer vroeg stadium heb ik de Samsung 191T aangeschaft.
Toendertijd was dit al een verheerlijking voor mij om van 21" CRT naar 19" TFT te gaan.
Al snel begon het te kriebel om een dual setup te nemen.
Eerst dacht ik nog aan een TFT/CRT combinatie, maar ja .. dan is zo'n kleine TFT ook voor jan l*l eigenlijk
Tijdje bezig geweest met een 191T, maar dat mocht helaas niet doorgaan.
Vervolgens maar even de aandacht ergens anders op gevestigd.
Tot aftgelopen vrijdag, toen in een impuls een goedkoopie TFT'tje erbij gekocht.
Meteen de zooi geinstalleerd, en naast elkaar gekwakt.
Ik draai nu dus eindelijk een dual setyp, met een 17" en 19" TFT situatie.
Je merkt echter wel meteen een groot verschil.
Ik heb namelijk best wel 2 uitersten naast elkaar staan (de 17" is er eentje uit het budget segment, en de 19" is er eentje uit de betere schermen).
Ze zijn kwa kwaliteit niet te vergelijken (vind ik) de 19" is gewoon op en top beter, iets wat voor zulk prijsverschil ook niet anders kan.
Helaas heb ik niet even betere pic dan dit :
Klik voor 1Mb versie
Voor de securigheid nog even de specs:
- Samsung 191T aangesloten op een Hercules Prophet 8500 LE
- BenQ FP737s aangesloten op een S3 Virge model Oertijd
Zoals ongetwijfeld ondertussen wel duidelijk mogen zijn, ik doe absoluut niet aan gamen.
De 191T heb ik tevens op mijn KVM Switch aangesloten , dus het is mijn main monitor voor al mijn andere PC's.
Vanavond nog eventjes wat zwaarder testen op dode pixels (heb iig die test met de kleurtjes gedaan, en daar nix kunnen vinden).
Ik zit zelf nog een beetje te pielen met de settings van het scherm, want ik vindt 'm een tikkeltje onscherp (maar misschin ben ik wel uitermate verwend vanwege de 191T).
Al in een zeer vroeg stadium heb ik de Samsung 191T aangeschaft.
Toendertijd was dit al een verheerlijking voor mij om van 21" CRT naar 19" TFT te gaan.
Al snel begon het te kriebel om een dual setup te nemen.
Eerst dacht ik nog aan een TFT/CRT combinatie, maar ja .. dan is zo'n kleine TFT ook voor jan l*l eigenlijk
Tijdje bezig geweest met een 191T, maar dat mocht helaas niet doorgaan.
Vervolgens maar even de aandacht ergens anders op gevestigd.
Tot aftgelopen vrijdag, toen in een impuls een goedkoopie TFT'tje erbij gekocht.
Meteen de zooi geinstalleerd, en naast elkaar gekwakt.
Ik draai nu dus eindelijk een dual setyp, met een 17" en 19" TFT situatie.
Je merkt echter wel meteen een groot verschil.
Ik heb namelijk best wel 2 uitersten naast elkaar staan (de 17" is er eentje uit het budget segment, en de 19" is er eentje uit de betere schermen).
Ze zijn kwa kwaliteit niet te vergelijken (vind ik) de 19" is gewoon op en top beter, iets wat voor zulk prijsverschil ook niet anders kan.
Helaas heb ik niet even betere pic dan dit :
Voor de securigheid nog even de specs:
- Samsung 191T aangesloten op een Hercules Prophet 8500 LE
- BenQ FP737s aangesloten op een S3 Virge model Oertijd
Zoals ongetwijfeld ondertussen wel duidelijk mogen zijn, ik doe absoluut niet aan gamen.
De 191T heb ik tevens op mijn KVM Switch aangesloten , dus het is mijn main monitor voor al mijn andere PC's.
Vanavond nog eventjes wat zwaarder testen op dode pixels (heb iig die test met de kleurtjes gedaan, en daar nix kunnen vinden).
Ik zit zelf nog een beetje te pielen met de settings van het scherm, want ik vindt 'm een tikkeltje onscherp (maar misschin ben ik wel uitermate verwend vanwege de 191T).
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
vind je het gek dat die 17" niet presteert. zet hem maar eens op je 8500 ipv op die S3. een wereld van verschil.
ik had mijn 17" hitachi eerst op een geforce 2 MX (VGA) en daarna op een 9600 Pro (DVI) dat was een hele verademing.
voor een goeie test zul je beide schermen op je 8500 moeten testen
ik had mijn 17" hitachi eerst op een geforce 2 MX (VGA) en daarna op een 9600 Pro (DVI) dat was een hele verademing.
Okey, ik moet voor de vader van m'n vriendin ook effe een TFT uitzoeken. Het moet 'n 17" worden.
Nu ben ik 'r eigenlijk wel zo'n beetje uit dat het de Iiyama E431S-B (zwart dus) moet worden ... maar ik vraag me alleen af of de voet van deze monitor niet tè weinig verstelbaar is. De monitor is namelijk helemaal niet in hoogte verstelbaar. De Iiyama AS4332UT (inmiddels vervangen door de nieuwe Prolite-serie) heeft een fantastische voet die in hoogte verstelbaar is. Waarom heeft de nieuwe serie dit niet meer
Ik heb inmiddels al heel wat van dit topic doorgespit en zo hier en daar stonden wel wat opmerkingen over die voet ... maar toch niet echt specifiek.
Is er niemand die dit als een probleem ziet? Ik vind het zelf erg fijn als de monitor zelf op oog-hoogte staat ongeveer, bovendien vind ik 't ook mooier op het bureau staan. Die E431S staat zo laag lijkt me ... is dat ook zo?
Nu ben ik 'r eigenlijk wel zo'n beetje uit dat het de Iiyama E431S-B (zwart dus) moet worden ... maar ik vraag me alleen af of de voet van deze monitor niet tè weinig verstelbaar is. De monitor is namelijk helemaal niet in hoogte verstelbaar. De Iiyama AS4332UT (inmiddels vervangen door de nieuwe Prolite-serie) heeft een fantastische voet die in hoogte verstelbaar is. Waarom heeft de nieuwe serie dit niet meer
Ik heb inmiddels al heel wat van dit topic doorgespit en zo hier en daar stonden wel wat opmerkingen over die voet ... maar toch niet echt specifiek.
Is er niemand die dit als een probleem ziet? Ik vind het zelf erg fijn als de monitor zelf op oog-hoogte staat ongeveer, bovendien vind ik 't ook mooier op het bureau staan. Die E431S staat zo laag lijkt me ... is dat ook zo?
De E431S staat inderdaad ietwat laag. Ik ga dat binnenkort oplossen met een houder (zelf maken ofzo), tot die tijd een pak A4 papier eronder gelegd. Erg hinderlijk is het echter niet hoor, zonder de hoogte te verstellen kan er ook prima mee gewerkt worden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo'n vermoeden had ik al een beetje ja. Aan de andere kant, VGA is VGA tochVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:46:
vind je het gek dat die 17" niet presteert. zet hem maar eens op je 8500 ipv op die S3. een wereld van verschil.
Maar zal vanavond idd eens de 17" p[ de 8500 zetten.
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
ik vroeg me af met gamen op een tft omdat bij sommige spellen het heel belangrijk is welke refreshrate je monitor staat b.v. motor racer 2 als me monitor niet op 60hrz staat loopt ie niet mooi hoe werkt dat met die tft schermen die hebben tog geen refreshrate ?

Verwijderd
/me stelt de mening van Rick zeker wel op prijs!Rick2001 schreef op 06 november 2003 @ 22:03:
Ik begrijp dat er nog steeds mensen zijn die mijn mening niet op prijs stellen, die hoeven mijn info niet te lezen hoor.
De HERCULES heeft NIET hetzelfde paneel als de IIYAMA aangezien de HERCULES een Hyundai paneel heeft en geen LG/Philips.
...
Zo, dat was mijn mening over de EIZO L557-BK.
Over de Hercules: sorry, je hebt gelijk. (HyDis=Hyundai neem ik aan?). Alleen wat ik me afvraag...
Hercules wisselt nog al wel eens van paneel heb ik het idee. Is het paneel van de hier door THG geteste Hercules 920 Pro DVI hetzelfde als die van de eigen t.net test van de PV 920 pro?
Daar kwam de Hercules namelijk een stuk minder gunstig uit!
Om te testen hoe de Prophetview zich gedraagt in het dagelijks gebruik hebben we het scherm twee weken lang op twee verschillende locaties in dual-head opstelling met een Iiyama E430S neergezet. Het beeld werd verzorgd door een Radeon 9700. Naast het testen van prestaties tijdens dagelijks gebruik en in de games Quake III en Warcraft III, hebben we ook Nokia's Monitor Test op de schermen losgelaten.
De Hercules moet het duidelijk afleggen tegen de Iiyama als het op kleurechtheid aankomt. Wit neigt een beetje naar grijs en zwart is nooit het diepzwart dat we op de Iiyama zien. Alle tussenliggende kleuren zijn een beetje flets en lijken een iets te hoge helderheid te hebben. Het aanpassen van de instellingen van het scherm helpt hierbij niets. Ook lopen er soms lijnen door het beeld, vergelijkbaar met een CRT die last heeft van magnetische storingen. Het beeld is over het algemeen onrustiger dan dat van de Iiyama. Hier staat tegenover dat de mindere kleurechtheid tijdens het spelen van Quake een rustiger plaatje gaf dan wanneer de kleuren van je beeldscherm springen.
Zoals Hercules belooft is er ook bij snelle bewegingen geen streep op het scherm te bekennen. Het verschil tussen de 20ms responstijd van de Prophetview tegen 25ms van de Iiyama is echter miniem. De kijkhoek van het scherm valt enigszins tegen, hoewel alles inderdaad duidelijk zichtbaar blijft komt er een soort oranje waas voor het beeld te hangen wat het kijken van films niet aangenamer maakt.
en van THG:
Using the same screen as the Iiyama AS4314UTG, the PV 920 Pro benefits from the same advantages, namely, good color rendering and excellent reaction time which, when all is said and done, is so far unequaled.
...
FILM:
What a pity. Like all the monitors that use the HyDis, the ProphetView 920 Pro provides a brightly colored image, and the wake is very slight, and even invisible in many movies, but the screen suffers from having angles of vision that are too restricted.
Dus 2 verschillende testen, 2 verschillende meningen...
Daarom zei ik ook dat je iig je eigen mening moet vormen (zelf kijken in de winkel) als je een TFT gaat kopen. En niet afgaan op de mening van iemand anders, ook al is die zo goed geinformeerd en objectief als die van jou.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 15:32 . Reden: foute tags ]
Verwijderd
Dat vroeg ik me dus ook af.... maar bij nader inzien bedacht ik me dat die refresh rate van de meeste tft's 60 of 75 hertz juist gunstig is, want daar kan je makkelijker je framerate aan syncen met behulp van v-sync als bijv 100 hertz,want dat betekent dat het spel met z'n frames nooit onder de 100 frames mag droppen, omdat dat dan al snel resulteert in beeld haperingen, omdat een spel nu eenmaal makkelijker 60 frames haalt dan 100. een probleem wat in veel mindere maten aanwezig is met 60 frames synced to monitor refresh rate.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 13:11:
ik vroeg me af met gamen op een tft omdat bij sommige spellen het heel belangrijk is welke refreshrate je monitor staat b.v. motor racer 2 als me monitor niet op 60hrz staat loopt ie niet mooi hoe werkt dat met die tft schermen die hebben tog geen refreshrate ?
Als een game constant 60 frames(synced to monitor's refreshrate) draait loopt het als boter... oftewel glass smooth!
een tft zou dus juist zalig makend moeten zijn op dit gebied, want je hoeft maar 60 frames te draaien, met! als bijkomend voordeel dat een tft niet knippert op 60 hertz
Is er hier iemand die mijn filosofie kan bevestigen? want ik heb dit zelf nog niet in de praktijk uitgetest,kep namelijk nog (steeds) geen tft
O ja Interdeath patsen met die specs man hahahahah
Verwijderd
Sterker nog.. een TFT kan maar op 60Hz of 75hz (via analoge dSub).
Via DVI werd de TFt automatisch via 75Hz aangestuurd als ik me niet vergis.
Erg interessant :
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1918
Test van Dell TFT met reso 1600*1200 voor gamen
Test van Dell TFT met reso 1600*1200 voor gamen
[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 10-11-2003 15:53 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:33
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
NopKoffie schreef op 10 november 2003 @ 12:32:
[...]
Zo'n vermoeden had ik al een beetje ja. Aan de andere kant, VGA is VGA toch
Maar zal vanavond idd eens de 17" p[ de 8500 zetten.
Nice setup trouwens
Nee, niet logisch, dat was het hele punt. Dat broodje mag je zelf opeten.The_Sukkel schreef op 09 november 2003 @ 19:32:
[...]
Nog nooit van gehoord en ook niet logisch.
Wat dacht je van al die digitale foto's die dan verkeerd worden weergegeven? Lijkt me dus sterk.
Totdat je met specs komt die het tegendeel bewijzen zeg ik: broodje aap.
Voor zover ik het kan overzien worden de 4:3 SXGA panels vooral bij monitors die ook als TV dienst doen gebruikt. Een voorbeeld van een monitor met een dergelijk panel, voor de ongelovige: de SAMSUNG LTN1765. Een 17 INCH TFT LCD, SXGA - dus 1280x1024, met beeldverhouding 4:3. Je kan er TV op kijken, maar of het prettig werkt als monitor is de vraag. Misschien wel leuk om te gamen, want dan wordt de boel niet uitgerekt. De snelheid van het panel kon ik zo snel niet vinden, maar zal vast tegenvallen.
Veel logischer is wat ze bij sommige projectoren doen, namelijk 'wide sxga' toepassen. Dus wel 1024 hoog, maar dan dus 1365 breed. Zie bijvoorbeeld de EPSON EMP-9100 LCD-Projektor. Of natuurlijk, wat iemand anders al eerder zei, gewoon 1280x960. Wellicht dat de spel-industrie de scherm-instelling aanpast aan de beeldverhouding, dus kies je 1280x1024, dan krijg je het spel ook in 5:4. Misschien is dat al bij sommige spellen zo, maar ik ben dat persoonlijk nog niet tegengekomen.
Wat ik overigens jammer vind is dat de fabrikanten er bij de monitor niet bij zetten of je kunt instellen dat het beeld wordt weergegeven in de 'native resolution'. Ik heb een tijdje een IBM laptop gehad waarbij dat wel kon. Bij 1280x960 lijkt me dat helemaal niet erg, een zwart balkje. Ik geloof dat de meeste fabrikanten nu kiezen voor verplichte interpolatie. Jammer.
Hier een 20" inch 16ms TFT voor de gamers die op 1600 res willen spelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Sm0k3r op 10-11-2003 16:11 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Weet iemand een review of heeft ervaringen met de Acer 1721?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zo, die is wel heel erg mooi. Ik kan alleen nog niet vinden wanneer hij hier komt. Ik heb alleen de 2000FP gezien. Als de prijs in de buurt komt, dan neem ik hem.Sm0k3r schreef op 10 november 2003 @ 16:10:
Hier een 20" inch 16ms TFT voor de gamers die op 1600 res willen spelen.
Dus, als iemand hem weet te vinden in NL, laat het even weten.
Koffie en meer...
Dat kan nog even duren... Zie DesigntechnicaMasselink schreef op 10 november 2003 @ 19:32:
[...]
Zo, die is wel heel erg mooi. Ik kan alleen nog niet vinden wanneer hij hier komt. Ik heb alleen de 2000FP gezien. Als de prijs in de buurt komt, dan neem ik hem.
Dus, als iemand hem weet te vinden in NL, laat het even weten.
Ik ben benieuwd of andere fabrikanten op (hele) korte termijn zullen volgen met hetzelfde panel. Ik kan me persoonlijk een mooiere kast eromheen voorstellen (hoewel die pivot functie wel handig kan zijn).The Dell UltraSharp 2001FP can be purchased with a Dimension XPS in the United States. It will be available as a standalone product and in additional countries over the next few months.
Gevonden. Philips gebruikt het panel natuurlijk ook zelf, al moet je hiervoor wel naar Australië... (die 1280 zal wel een vergissing zijn lijkt me)
Eizo komt met een 20.3 inch scherm met 20 ms response time
de FLEXSCAN L885 wellicht een mooi alternatief voor die nieuwe DELL
de FLEXSCAN L885 wellicht een mooi alternatief voor die nieuwe DELL
Ik vind dit wel een leuke discussie... dus ben ik even aan het zoeken geweest:..Appelsap schreef op 10 november 2003 @ 16:05:
[...]
Nee, niet logisch, dat was het hele punt. Dat broodje mag je zelf opeten.
Voor zover ik het kan overzien worden de 4:3 SXGA panels vooral bij monitors die ook als TV dienst doen gebruikt. Een voorbeeld van een monitor met een dergelijk panel, voor de ongelovige: de SAMSUNG LTN1765. Een 17 INCH TFT LCD, SXGA - dus 1280x1024, met beeldverhouding 4:3. Je kan er TV op kijken, maar of het prettig werkt als monitor is de vraag. Misschien wel leuk om te gamen, want dan wordt de boel niet uitgerekt. De snelheid van het panel kon ik zo snel niet vinden, maar zal vast tegenvallen.
Veel logischer is wat ze bij sommige projectoren doen, namelijk 'wide sxga' toepassen. Dus wel 1024 hoog, maar dan dus 1365 breed. Zie bijvoorbeeld de EPSON EMP-9100 LCD-Projektor. Of natuurlijk, wat iemand anders al eerder zei, gewoon 1280x960. Wellicht dat de spel-industrie de scherm-instelling aanpast aan de beeldverhouding, dus kies je 1280x1024, dan krijg je het spel ook in 5:4. Misschien is dat al bij sommige spellen zo, maar ik ben dat persoonlijk nog niet tegengekomen.
Wat ik overigens jammer vind is dat de fabrikanten er bij de monitor niet bij zetten of je kunt instellen dat het beeld wordt weergegeven in de 'native resolution'. Ik heb een tijdje een IBM laptop gehad waarbij dat wel kon. Bij 1280x960 lijkt me dat helemaal niet erg, een zwart balkje. Ik geloof dat de meeste fabrikanten nu kiezen voor verplichte interpolatie. Jammer.
Hier dan wat gevonden
Maar ook:Aspect Ratio: The aspect ratio of this TV/Monitor is 4:3. You can display the image as it is (Normal Mode), or set the picture to 16:9 (Wide Mode), or magnify the image to fill the screen (Zoom).
Dus hoewel ze zeggen dat het een 4:3 aspect ratio betreft zeggen de harde cijfers anders. Immers: 13.3125:10.75 = 5:4Screen Size: 17" Diagonally (13.3125" W x 10.75" H)
Dus hoe je het wend of keert: het zichtbare gedeelte van het scherm is fysiek 5:4. Als er een TV programma van 4:3 op wordt getoond in een aspect ratio van 4:3 dan zullen er dus zwarte balken verschijnen (net zoals er zwarte balken zijn als ik een 16:9 aspect ratio film toon op mijn 4:3 TV). Anders wordt het 5:4... daarom zeggen ze ook: or magnify the image to fill the screen (Zoom).
M.a.w.: bij gebruik van zwarte balken om een 4:3 beeld mogelijk te maken zullen dus effectief maar 1280x960 pixels aangestuurd worden (en niet de volle 1280x1024).
Ik begrijp dus jouw verwarring, maar de genoemde 1280x1024 pixels worden dus echt fysiek in 338mm x 273mm weergegeven ofwel een 5:4 aspect ratio. Wil je er een 4:3 beeld op vertonen, dan komen er óf zwarte balken boven en onder óf het 4:3 beeld wordt opgerekt in de hoogte totdat het een 5:4 ratio betreft (magnify the image to fill the screen ).
Broodje aap blijft hierbij staan totdat je met specs komt waaruit blijkt dat het scherm fysiek een 4:3 afmeting kent
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Nee met DVI wordt ie automatisch op 60hz gezet. Daarnaast wordt het beeld meteen goed gezet in 1280x1024. Met analoog moet je dit instellen en soms moet je het beeld horizontaal en verticaal afstellen als het niet helemaal gecentreerd is.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:40:
Sterker nog.. een TFT kan maar op 60Hz of 75hz (via analoge dSub).
Even zoeken en je komt nog meer grote en snelle schermen tegen
groter:
Flatron L1910P - 19" 16ms
TFT-LCD Active-Matrix
19“ (48,26 cm)
376,8 mm x 301,5 mm
0,294 mm x 0,294 mm
S-IPS (Super In Plane Switching)
Hard Coating (3H) Anti-glare
6 CCFL-Lampen
Farbdarstellung 16,7 Mio.
Maximale Auflösung 1280 x 1024 @ 75 Hz (digital 60 Hz)
Helligkeit 300 cd/m² (typisch)
Kontrast 700 : 1 (typisch)
Responszeit 16 ms
Blickwinkel 176° horizontal, 176° vertikal
grootst (lijken hetzelfde panel te hebben als de Dell 2001fp
NEC 2080UX+ - 20.1" 16ms
Sharp LL-T2015 - 20.1" 16ms
Ik wacht nog wel even met beslissen denk ik
groter:
TFT-LCD Active-Matrix
19“ (48,26 cm)
376,8 mm x 301,5 mm
0,294 mm x 0,294 mm
6 CCFL-Lampen
Responszeit 16 ms
NEC 2080UX+ - 20.1" 16ms
Als je nog wat verder terug in het topic had gekeken, dan kon je zien dat ik deze LG al getest had en echt alleen maar met de conclusie kon komen dat het minstens 25ms is dat dit paneel weergeeft en nog niet enigzins in de buurt komt van de 16ms...Appelsap schreef op 10 november 2003 @ 22:25:
Even zoeken en je komt nog meer grote en snelle schermen tegen
groter:
TFT-LCD Active-Matrix
19“ (48,26 cm)
376,8 mm x 301,5 mm
0,294 mm x 0,294 mm
6 CCFL-Lampen
Responszeit 16 ms
NEC 2080UX+. - 20.1" 16ms
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
heb vandaag een IIyama e431 gehaald en moet zeggen dat hij me erruugggg bevalt tot nu toe.
Geen defecte pixels en een mooi strak plaatje .Geen ghoasting kunnen waarnemen met Red Faction.Al met al een tevreden mens
Geen defecte pixels en een mooi strak plaatje .Geen ghoasting kunnen waarnemen met Red Faction.Al met al een tevreden mens
Hmm ik ging vandaag ff naar norrod en ff gevraagd van waarom de e431 niet meer in hun assortiment zit... ze zeiden tegen mij, dat er leverings problemen zijn van mitsubishi(volgens mij) en dus waarschijnlijk 10 a 20% duurder gaat worden in de komende twee maanden.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Voor de liefhebbers ,PC-vergelijk had nog een paar zwarte op voorraad .Online bestellen en dan gelijk af te halen in Capelle a/d IJssel a 479 euro incl. pixelgarantie ...
Zoals ik al eerder zei moet ik dus een monitor uitzoeken voor iemand anders. Nu dacht ik dus dat hij een 17" model wilde hebben, maar hij zegt dat ie eigenlijk aan een 15" al wel genoeg heeft. Hij gebruikt 'm vooraal voor wat Office-werk en internetten. Ik heb hem een beetje uitgelegd hoe het zit met de resoluties enzo, en hij denkt nu dus ook misschien dat 17" met 1280x1024 hem misschien wel veel te klein is (aangezien de meeste websites ook allemaal gebouwd zijn voor 1024x768). Hij heeft nu een 17" CRT op 1024x768 en hij vindt die resolutie wel best. Aangezien 'n 15" TFT er min of meer net zo groot uitziet (qua effectief beeld) als een 17" CRT is 'm dat wel groot genoeg denkt ie.
Dus nu ben ik ook maar een beetje aan het zoeken naar 15" TFT's (zijn tegenwoordig nog maar ietsje goedkoper dan 17"). De AX-3835UT van Iiyama was 'n erg goeie monitor, maar die is niet meer leverbaar. Inmiddels heeft Iiyama de Prolite H380 (de opvolger??) maar daar kan ik eigenlijk helemaal niets van vinden op internet (wat reviews/tests betreft). Iemand hier misschien (Rick?) die iets van dit scherm weet? Eventueel kan ik nog van een restpartij een AX-3835UT krijgen tegen een acceptabele prijs (maar nog altijd iets duurder dan de nieuwe 15" modellen van Iiyama) maar daar ben ik nog over in onderhandeling. Qua specificaties heeft het oude model een grotere inkijkhoek en een MVA-panel. De responsetime is hetzelfde (25ms ... hij doet toch geen games). Ik ben dus geneigd aan te nemen dat het oude model beter is ... maar weet iemand d'r wat van??
Het uiterlijk van de twee zijn verder hetzelfde (in hoogte verstelbare voet en draaibaar scherm). Ik vind ze veel mooier dan de nieuwe Prolite E-serie op dat lage voetje wat helemaal niet meer in hoogte verstelbaar is (hetzelfde geldt voor de 17" Prolite E-serie ... ik snap niet waarom ze die voet zo hebben aangepast, de H-serie heeft wel weer die voet).
Dus nu ben ik ook maar een beetje aan het zoeken naar 15" TFT's (zijn tegenwoordig nog maar ietsje goedkoper dan 17"). De AX-3835UT van Iiyama was 'n erg goeie monitor, maar die is niet meer leverbaar. Inmiddels heeft Iiyama de Prolite H380 (de opvolger??) maar daar kan ik eigenlijk helemaal niets van vinden op internet (wat reviews/tests betreft). Iemand hier misschien (Rick?) die iets van dit scherm weet? Eventueel kan ik nog van een restpartij een AX-3835UT krijgen tegen een acceptabele prijs (maar nog altijd iets duurder dan de nieuwe 15" modellen van Iiyama) maar daar ben ik nog over in onderhandeling. Qua specificaties heeft het oude model een grotere inkijkhoek en een MVA-panel. De responsetime is hetzelfde (25ms ... hij doet toch geen games). Ik ben dus geneigd aan te nemen dat het oude model beter is ... maar weet iemand d'r wat van??
Het uiterlijk van de twee zijn verder hetzelfde (in hoogte verstelbare voet en draaibaar scherm). Ik vind ze veel mooier dan de nieuwe Prolite E-serie op dat lage voetje wat helemaal niet meer in hoogte verstelbaar is (hetzelfde geldt voor de 17" Prolite E-serie ... ik snap niet waarom ze die voet zo hebben aangepast, de H-serie heeft wel weer die voet).
Rick2001, weet jij misschien hoe het zit met de responsetijd van 16 ms schermen als de videokaart is ingesteld op 16 bits kleuren? Mij lijkt het dat dan alle kleuren binnen het kleurenpallet blijven van het scherm, en dat het scherm dus ECHT op 16 ms draait. Klopt dit, of is dit onzin?
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-11-2003 13:40 ]
Misschien overbodig, gezien de vele positieve opmerkingen die al geplaatst zijn, maar goed. Ik heb mijn iiyama e431-s binnen en het is een juweeltje. Geen dode pixels, super strak beeld en geen waarneembare ghosting tijdens het gamen (halo, max payne 2, c&c generals, 3dmark).
Working @ http://www.tricode.nl
Oeps, niet gezien dat het diezelfde LG was. Opmerkelijk overigens, dat een LG 16ms panel van 17" dus kennelijk andere eigenschappen heeft dan een 19" 16 ms panel van ... LG. Ik zou verwachten dat ze daar hetzelfde fabricageproces voor gebruiken, maar dat is dan wellicht niet zo. Of het moet de aansturing van het panel zijn, maar dat lijkt me sterk.Rick2001 schreef op 10 november 2003 @ 23:48:
[...]
Als je nog wat verder terug in het topic had gekeken, dan kon je zien dat ik deze LG al getest had en echt alleen maar met de conclusie kon komen dat het minstens 25ms is dat dit paneel weergeeft en nog niet enigzins in de buurt komt van de 16ms.
Grondig onderzocht, niet slecht. Zo goed had ik het inderdaad niet bestudeerd. Je hebt gelijk, de panel-afmetingen zijn idd 5:4, al melden ze dat het scherm een verhouding 4:3 heeft. Vermoedelijk zijn het gewoon dezelfde lcd-panels (met een even grote pixelpitch horizontaal als verticaal). Chapeau.The_Sukkel schreef op 10 november 2003 @ 21:53:
[...]
Ik vind dit wel een leuke discussie...
Dus hoewel ze zeggen dat het een 4:3 aspect ratio betreft zeggen de harde cijfers anders. Immers: 13.3125:10.75 = 5:4
Ik begrijp dus jouw verwarring, maar de genoemde 1280x1024 pixels worden dus echt fysiek in 338mm x 273mm weergegeven ofwel een 5:4 aspect ratio.
Misschien kun je de mensen achter deze site nog wat advies geven.
Verwijderd
Heeft nog iemand de inkijkhoek van de Iiyama 431-(S) vergeleken met die van Samsung 172 T of andere T model?
Weet iemand of er nog ergens een Iiyama E431S Black verkrijgbaar is. Kreeg vandaag een mailtje dat ik mijn bestelling kon afzeggen omdat de levertijd voor de monitor onbekend was.
Point-blanK: misschien heeft Yorcom (www.yorcom.nl) ze nog ? Daar heb ik mijn E431S Black gekocht.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
E431-s:kan iemand plaatjes (shooten) posten? op het NET zijn weinig tot geen echte foto's te vinden
[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 11-11-2003 22:27 ]
/dev/null
Enige tijd geleden heb ik wat gepost over de Hitachi CML174SXWB... Hieronder het complete verhaal...
Ergens begin augustus heb ik de CML174SXWB gekocht...
En toen begon de ellende met Hitachi. Na constatering van een defecte pixel (Hitachi heeft een 30 dagen pixelperfect garantie) heb ik contact gezocht met TFTScherm.nl. Via TS.nl heb ik te horen gekregen dat Hitachi zelf de afhandeling van de garantie deedt.
Geen probleem. Ik de Hitachi service gebeld en kwam uit bij de Helpdesk. Daarheen gebeld en vervolgens een storing gemeld dat er een kapotte pixel in mijn scherm zat waarop ik doodleuk de mededeling kreeg dat dit binnen de specificaties valt (Wat is dan die pixelperfect garantie?).
Hierna maar niet in discussie gegaan met de Hitachi mensen maar direct TFTscherm.nl gebeld om dit voorval te melden. TFTscherm heeft contact opgenomen met Hitachi waarna ik netjes weer een mailtje kreeg dat het scherm toch omgeruild zou worden door Hitachi.
Anderhalve week later krijg ik het omruilscherm op mijn buro... Ik alles netjes ingepakt (compleet en originele doos enzo...) krijg ik een lelijke ouwe doos... met daarin... alleen een scherm met voet. Geen kabels, boekjes etc. Bij nadere inspectie bleek dit dus gewoon een refurb te zijn waar de manufacturer date al meer dan 1 jaar terug lag. (tweedehands scherm dus)
Na dit weer gemeld te hebben bij tftscherm.nl hebben zij contact opgenomen met Hitachi en deze hebben mij toen belooft (hitachi) om alles netjes inorde te maken (nieuw produkt). Ruim een week later.... Weer een oude doos... Ik heb die zending maar direct geweigert omdat mij verzekerd was dat ik een origineel (volledig) product zou krijgen.
Onderhand zijn we al ruim 1 maand verder (ben nog op vakantie geweest enzo...) en vervolgens waren er leverings problemen op nieuwe schermen. Dus maar weer wachten... 1 maand verder maar weer...
Hitachi zou een nieuw scherm sturen... Alleen moest ik eerst mijn eigen scherm opsturen... Goed... Ook maar gedaan... (zou 1 dag duren...)... Krijg ik 2 dagen later mijn verrotte doos weer terug... en alleen daarin een scherm... Wel een nieuw scherm (Productie datum september 2003) alleen... je raadt het al... 2 defecte pixels...
Toen was voor mij de maat vol.. Na 3 maanden nog steeds geen goed product... No-Way Hitachi...
Kheb nu een Eizo L557 op mijn buro staan... geen defecte pixels... En echt een superstrak beeld... echt... wat een klotenzooi daar bij Hitachi... Nooit weer...
Service is niet echt iets wat ze daar hoog in het vaandel hebben... tenminste... wel er van spreken... maar niet doen...
Hitachi CML174SXWB zal wel een leuk scherm zijn... maar in vergelijking met die Eizo L557 is het echt 3 keer slechter...
Ergens begin augustus heb ik de CML174SXWB gekocht...
En toen begon de ellende met Hitachi. Na constatering van een defecte pixel (Hitachi heeft een 30 dagen pixelperfect garantie) heb ik contact gezocht met TFTScherm.nl. Via TS.nl heb ik te horen gekregen dat Hitachi zelf de afhandeling van de garantie deedt.
Geen probleem. Ik de Hitachi service gebeld en kwam uit bij de Helpdesk. Daarheen gebeld en vervolgens een storing gemeld dat er een kapotte pixel in mijn scherm zat waarop ik doodleuk de mededeling kreeg dat dit binnen de specificaties valt (Wat is dan die pixelperfect garantie?).
Hierna maar niet in discussie gegaan met de Hitachi mensen maar direct TFTscherm.nl gebeld om dit voorval te melden. TFTscherm heeft contact opgenomen met Hitachi waarna ik netjes weer een mailtje kreeg dat het scherm toch omgeruild zou worden door Hitachi.
Anderhalve week later krijg ik het omruilscherm op mijn buro... Ik alles netjes ingepakt (compleet en originele doos enzo...) krijg ik een lelijke ouwe doos... met daarin... alleen een scherm met voet. Geen kabels, boekjes etc. Bij nadere inspectie bleek dit dus gewoon een refurb te zijn waar de manufacturer date al meer dan 1 jaar terug lag. (tweedehands scherm dus)
Na dit weer gemeld te hebben bij tftscherm.nl hebben zij contact opgenomen met Hitachi en deze hebben mij toen belooft (hitachi) om alles netjes inorde te maken (nieuw produkt). Ruim een week later.... Weer een oude doos... Ik heb die zending maar direct geweigert omdat mij verzekerd was dat ik een origineel (volledig) product zou krijgen.
Onderhand zijn we al ruim 1 maand verder (ben nog op vakantie geweest enzo...) en vervolgens waren er leverings problemen op nieuwe schermen. Dus maar weer wachten... 1 maand verder maar weer...
Hitachi zou een nieuw scherm sturen... Alleen moest ik eerst mijn eigen scherm opsturen... Goed... Ook maar gedaan... (zou 1 dag duren...)... Krijg ik 2 dagen later mijn verrotte doos weer terug... en alleen daarin een scherm... Wel een nieuw scherm (Productie datum september 2003) alleen... je raadt het al... 2 defecte pixels...
Toen was voor mij de maat vol.. Na 3 maanden nog steeds geen goed product... No-Way Hitachi...
Kheb nu een Eizo L557 op mijn buro staan... geen defecte pixels... En echt een superstrak beeld... echt... wat een klotenzooi daar bij Hitachi... Nooit weer...
Service is niet echt iets wat ze daar hoog in het vaandel hebben... tenminste... wel er van spreken... maar niet doen...
Hitachi CML174SXWB zal wel een leuk scherm zijn... maar in vergelijking met die Eizo L557 is het echt 3 keer slechter...
I_Stealth_I schreef op 11 november 2003 @ 22:26:
E431-s:kan iemand plaatjes (shooten) posten? op het NET zijn weinig tot geen echte foto's te vinden
Heeft iemand de Iiyama Prolite H430(-B) al in het wild gezien
Gamen zal er nauwelijks gedaan worden op deze monitor, dus het lijkt me een strakke monitor voor o.a. internet en Office gebruik toch? En met 25ms valt ook nog zeer redelijk een spelletje te spelen is mijn ervaring met de AX4332UT.
Volgens mij is dit haast de zelfde monitor als het vorige topmodel van Iiyama (de AX4332UT). Enig verschil is dat er in de AX4332UT een PVA-panel zat en in de Prolite H430 een MVA.
De grote inkijkhoek is ook erg belangrijk voor de persoon die deze monitor gaat gebruiken. Van de 4332 is mijn ervaring dat de kleuren nauwelijks vervagen als je er niet geheel recht voor zit. Lijkt me dat ik dat van de H430 ook mag verwachten (170° inkijkhoek). Vandaag had ik 'n Neovo F-415 (15") thuis, maar de horizontale inkijkhoek van dit ding viel me erg tegen (het scherm werd al heel gauw veel te licht als je er niet helemaal recht voor zat).
Volgens mij is dit haast de zelfde monitor als het vorige topmodel van Iiyama (de AX4332UT). Enig verschil is dat er in de AX4332UT een PVA-panel zat en in de Prolite H430 een MVA.
De grote inkijkhoek is ook erg belangrijk voor de persoon die deze monitor gaat gebruiken. Van de 4332 is mijn ervaring dat de kleuren nauwelijks vervagen als je er niet geheel recht voor zit. Lijkt me dat ik dat van de H430 ook mag verwachten (170° inkijkhoek). Vandaag had ik 'n Neovo F-415 (15") thuis, maar de horizontale inkijkhoek van dit ding viel me erg tegen (het scherm werd al heel gauw veel te licht als je er niet helemaal recht voor zat).
Zijn er ook nog high-reso pix van de E431S-S
?
Ik heb toch maar besloten om een LCD-scherm aan te schaffen. Het wordt mede door de goede review van Rick2001, een Eizo L557. Nu heb ik een email gestuurd naar de winkel (ik heb online besteld maar het is in de buurt) of ik het scherm kan testen op dode pixels in de winkel. Hun antwoord: "Voor 30 euro kan dat terwijl u erlangs staat". Toch maar een mail teruggestuurd om te vragen wat er gebeurt als ik er thuis 1 of meer ontdek, want ik ben niet van plan om dat bedrag te betalen, daar koop ik wel een DVI-kabel voor. Toen was het antwoord terug dat de fabrikant van het scherm dit maar moet afhandelen, omdat zij geen schermen terugnemen.
Dus nu is het hopen dat het direct goed is
Dus nu is het hopen dat het direct goed is
Moet op korte termijn een nieuw scherm aanschaffen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een aantal schermen. Veel goede reviews gelezen over de E431S-S, maar op zich lijkt me Samsung Syncmaster 193T me ook wel wat (ik game toch niet veel, en wanneer ik game blijft het bij Warcraft III etc.) Is de 193T trouwens de opvolger van de 192T??
Welke van de 2 bovenstaande schermen heeft jullie voorkeur? (Even de prijs buiten beschouwing gelaten) Erg jammer trouwens dat de Dell UItraSharp 2001FP 20,1" nog niet los verkrijgbaar is...
Was trouwens in eerste instantie van plan om de Samsung Syncmaster 172X te bestellen, maar na het lezen van dit forum toch maar niet gedaan....
Thanks again
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een aantal schermen. Veel goede reviews gelezen over de E431S-S, maar op zich lijkt me Samsung Syncmaster 193T me ook wel wat (ik game toch niet veel, en wanneer ik game blijft het bij Warcraft III etc.) Is de 193T trouwens de opvolger van de 192T??
Welke van de 2 bovenstaande schermen heeft jullie voorkeur? (Even de prijs buiten beschouwing gelaten) Erg jammer trouwens dat de Dell UItraSharp 2001FP 20,1" nog niet los verkrijgbaar is...

Was trouwens in eerste instantie van plan om de Samsung Syncmaster 172X te bestellen, maar na het lezen van dit forum toch maar niet gedaan....
Thanks again
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Mitsubishi NEC 1760NX. Dit scherm is heel erg goed getest door Tomshardware en C'T. Een snel scherm met 16ms responstijd en goede kleurechtheid. Ik zat er aan te denken om dit scherm te kopen, maar ik eigenlijk wat meningen van gebruikers weten.
ja lol die 2000FP heeft dus echt GEEEN!! 16 ms.Masselink schreef op 11 november 2003 @ 11:44:
ik hang nu met Dell aan de telefoon en ze kunnen niets vertellen over de nieuwe 2001fp monitor.
na een gesprek werd mij verteld dat de 2000fp (klik) ook 16ms heeft.
ik probeer dat op papier/mail te krijgen.
Een kennis die hier bij me om de hoek woont heeft er 1 staan, zeer mooi scherm, hoog contrast etc... valt ook wel ok mee te gamen, maar is absoluut geen 16 ms.
eerder 25 > 30 ms.
laat maar...
[ Voor 94% gewijzigd door Tachyon op 12-11-2003 16:21 ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Uhmm is dit sarkastisch ofzo, ut hele topic staat er bol van.I_Stealth_I schreef op 11 november 2003 @ 22:26:

Maar hieronder staan der een stel van mij (zo lang ze der nog staan that is, desktop 01 - 13)...
home.hccnet.nl/p.wal
Deze heb ik ook gepost een heleboel posting terug...
Edit: Ow die plaatjes van me comp kloppen niet meer, die crt is inmiddel foetsie. De TFT bevalt me uitermate goed, dus draai nu alles op me TFTtje (speel dagelijks CoD)!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:57 ]
een DVI-kabel voor de TFT ; is dat gewoon een Male-To-Male ?
Kent iemand de Iiyama E481S, een 19" met een 25 ms IPS panel?
Wat zouden jullie doen? Nu een goede 17" TFT kopen & later (+- 2 jaar) eventueel een 19" TFT (of hoger) kopen, of nu gewoon 200 euro meer neertellen voor een 19" TFT?
Wat zouden jullie doen? Nu een goede 17" TFT kopen & later (+- 2 jaar) eventueel een 19" TFT (of hoger) kopen, of nu gewoon 200 euro meer neertellen voor een 19" TFT?
Nou ik ben even wezen kijken naar de nec 1701, maar die vond ik kwa design toch niet zo mooi in het echt. Ik heb nu dus de iiyama e431s-b gehaald. Hij bevalt mij wel goed, al heb ik het gevoel dat mijn vorige scherm (acer al718) net iets scherper was. Lekker vel is het beeld in iedergeval wel
.
Daarnaast moet ik overigens wel vermelden dat het windows xp pro niet lukt om de drivers te installeren voor de monitor, dus misschien dat het daaraan ligt.
Daarnaast moet ik overigens wel vermelden dat het windows xp pro niet lukt om de drivers te installeren voor de monitor, dus misschien dat het daaraan ligt.
Hallo Luitjes
Ik zit te denken aan een tft scherm om mee te internetten en te gamen.
Deze topic heb ik een beetje doorgelezen maar zie door de bomen de tft's niet meer
wat is nu een goed scherm en waar moet ik op letten?
ik heb zelf al een beetje gekeken naar merken:
samsung 172n €509,-
Hercules Prophetview 920Pro Black €455,-
en ben op deze twee uit gekomen
is dit wat ?
Deze topic heb ik een beetje doorgelezen maar zie door de bomen de tft's niet meer
samsung 172n €509,-
is dit wat ?
e431 >> Alf in "TFT-Gamen - The 8th Episode"mtenbos schreef op 13 november 2003 @ 21:19:
Hallo Luitjes
samsung 172n €509,-
is dit wat ?
Veel posters in dit topic hebben hier goede ervaringen mee.
Ikzelf vind de zilvere iets mooier (maar das persoonlijk
Verwijderd
Dankzij onder andere de goede review bij Hardware.info van de Eizo flexscan L557, heb ik deze gister online besteld en vandaag reeds binnen
Zoals verkoper al (bijna) gegarandeerd had, heeft het scherm geen dode pixels. Volgende week krijg ik nieuwe pjuter, dan check ik ook hoe het scherm het doet met een DVI aansluiting en hoe het reageert in spellen. Voor de rest ziet het er okay uit.
Gtrz,
Gtrz,
Ik heb hetzelfde scherm besteld, en alhoewel je online kunt zien dat het scherm in stock is, heb ik nog geen mail mogen ontvangen dat ik het mag gaan afhalen (wel een orderbevestiging gekregen). Dat wachtenVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 22:10:
Dankzij onder andere de goede review bij Hardware.info van de Eizo flexscan L557, heb ik deze gister online besteld en vandaag reeds binnenZoals verkoper al (bijna) gegarandeerd had, heeft het scherm geen dode pixels. Volgende week krijg ik nieuwe pjuter, dan check ik ook hoe het scherm het doet met een DVI aansluiting en hoe het reageert in spellen. Voor de rest ziet het er okay uit.
Gtrz,
Heb je trouwens zo'n "pixel perfect" garantie moeten kopen, of is het scherm zo in de winkel getest?
edit: Ik zie trouwens geen test bij hardware.info?
[ Voor 5% gewijzigd door BizonKid op 13-11-2003 22:32 ]
Verwijderd
Ik weet niet waar jij het scherm besteld hebt... ik bij tftschermen.nl. Ik heb voordat ik ging bestellen een mail gestuurd met de vraag of ze het scherm of voorraad hadden en of ze de factuur konden faxen. Beide vragen werden snel positief beantwoord. Heb het scherm uiteindelijk dinsdag om kwart voor vijf besteld en om vijf uur nog gebeld met een vraag. Het bleek al met de post weg te zijn. Woensdag is post langsgeweest met het scherm. Ik heb geen pixelgarantie whatsoever genomen (kon wel optie nemen om voor 35 euro het scherm vooraf te laten testen; niet gedaan). Verkoper gaf aan dat hij met Eizo-schermen bijna nooit (lees: 3x) een dode pixel melding heeft gekregen.
In het blad hardware.info #3 van juni 2003 is de Eizo L557 als beste uit de bus gekomen bij een test met 25 17" TFT schermen.edit: Ik zie trouwens geen test bij hardware.info?
tijdje geleden gepost. (copy / paste in new window)I_Stealth_I schreef op 11 november 2003 @ 22:26:
http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray1.jpg
http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray2.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 14-11-2003 01:44 ]
Verwijderd
Post van Raven-:..Appelsap schreef op 14 november 2003 @ 11:10:
[...]
404 Error - File Not Found
The page or file you were looking for was not found.
copy/past new window
Server ondersteunt geen direct linking vanuit andere locaties en ik heb geen andere webspace waar ik ze op kan zetten...Appelsap schreef op 14 november 2003 @ 16:32:
[...]
Ik zeg al niks meer. Waarom moet dat nou weer zo omslachtig?
was vandaag bij Mediamarkt Amsterdam, Arena, en zag de 193T.. Wauw!!! Wat een mooi beeldje zeg tijdens een game, geen ghosting echt kunnen zien, en mooie inkijkhoek! Erg helder! Top! Ik denk dat ik die ga kopen!
[ Voor 37% gewijzigd door meelmark op 14-11-2003 18:00 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hoeveel is dit nog waard - deel XIIIVerwijderd schreef op 14 november 2003 @ 19:31:
psst iemand enig idee wat moet ik vragen voor m'n 3 jaar oude 22 piiyama vmp 510
39
Verwijderd
Zoek tft scherm te kopen. Maar wou al is zien hoe je de nokia test voor LCD schermen moet gebruiken. Heb nu nog crt scherm. Als ik de LCDTEST.exe open krijg ik een soort van testbeeld met in het midden horizontaal een rood, groen en blauw balkje. Verder kan je niets aanklikken op deze pagna.
Is dit normaal? Dacht toch dat je het gehele scherm in een kleur moet kunnen krijgen om te zien of de pixels in orde zijn.
Is dit normaal? Dacht toch dat je het gehele scherm in een kleur moet kunnen krijgen om te zien of de pixels in orde zijn.
waar heb je het over ? tekst is ook btje onleesbaar, snapte het pas na 3 x overlezen.
een CRT gebruikt geen pixels (toch
)
een CRT gebruikt geen pixels (toch
Voor de mensen die (net als ik) de Iiyama E341S nergens meer konden vinden: Kijk eens naar de Hyundai Q17, net gehaald en ziet er goed uit! Erg goed verstelbare poot, ook voor het monteren aan de wand, USB hubje (2 poorts) in de voet, speakers en headphone aansluiting en een zeer strak beeld. DVI kabel meegeleverd.
Qua ghosting absoluut acceptabel (en ik ben best veeleisend) met Battlefield 1942. Ook goede prijs :-)
Die Iiyama kan je voorlopig wel vergeten vrees ik, achteraf gezien had ik toch liever de Q17..
Qua ghosting absoluut acceptabel (en ik ben best veeleisend) met Battlefield 1942. Ook goede prijs :-)
Die Iiyama kan je voorlopig wel vergeten vrees ik, achteraf gezien had ik toch liever de Q17..
Verwijderd
En...... hoeveel koste de 193T?meelmark schreef op 14 november 2003 @ 17:59:
was vandaag bij Mediamarkt Amsterdam, Arena, en zag de 193T.. Wauw!!! Wat een mooi beeldje zeg tijdens een game, geen ghosting echt kunnen zien, en mooie inkijkhoek! Erg helder! Top! Ik denk dat ik die ga kopen!
Had je ook de 173T gezien?
Verwijderd
Ik heb nu 2 iiyama TFT's (al wat oudere) in dual screen staan op mn Radeon 9600PRO, nu zit de een via dvi, en de ander via vga. Klopt het dat het kleurverschil zo groot is? Het zijn hele andere grijstinten enzo..
iemand?
iemand?
Verwijderd
Wou gewoon al eens zien hoe die test feitelijk zou werken, of je het gehele scherm in een bepaalde kleur kan krijgen (om binnenkort op mijn tft defecte pixels te zoeken). Maar krijg het scherm niet in een rode, blauwe of groene kleur.STIMPPYYY schreef op 14 november 2003 @ 21:51:
waar heb je het over ? tekst is ook btje onleesbaar, snapte het pas na 3 x overlezen.
een CRT gebruikt geen pixels (toch)
Verwijderd
Denk je dat beeldkwaliteit zelfde of beter is dan iijama E341?collin schreef op 14 november 2003 @ 22:21:
Voor de mensen die (net als ik) de Iiyama E341S nergens meer konden vinden: Kijk eens naar de Hyundai Q17, net gehaald en ziet er goed uit! Erg goed verstelbare poot, ook voor het monteren aan de wand, USB hubje (2 poorts) in de voet, speakers en headphone aansluiting en een zeer strak beeld. DVI kabel meegeleverd.
Weet je of de iijama E341 ook verstelbare poot heeft?
Verwijderd
Bij de specificaties van de iijama E341S op de site van www.iijama.nl, staat bij "automatische uitvergroting" "nee" genoteerd.
Weet iemand of ze hiermee bedoelen dat de monitor zich niet automatisch aanpast aan het beeldscherm?
Weet iemand of ze hiermee bedoelen dat de monitor zich niet automatisch aanpast aan het beeldscherm?
de iiyama E431S is hier vaak besproken, en met een beetje zoekwerk zou je zien dat de voet niet in hoogte verstelbaar is...
Wat de Hyundai Q17 betreft, die heeft een Hyundai Panel en wordt ook goed ondervonden, maar volgens onze aller 'Rick'
is zijn topper toch de Iiyama!
De Iiyama is iets moeilijker leverbaar maar de Hyundai is weer een iets ouder model...
EDIT: buffy1, welkom op got
Je kan je berichten ook editen zodat je niet telkens opnieuw hoeft te reply'en!
Wat de Hyundai Q17 betreft, die heeft een Hyundai Panel en wordt ook goed ondervonden, maar volgens onze aller 'Rick'
De Iiyama is iets moeilijker leverbaar maar de Hyundai is weer een iets ouder model...
EDIT: buffy1, welkom op got
[ Voor 18% gewijzigd door The.Force op 15-11-2003 00:08 . Reden: dit dus ;) ... ]
Probeer deze site maar ns. Knopje "launch calibrator" indrukken.Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 21:12:
Zoek tft scherm te kopen. Maar wou al is zien hoe je de nokia test voor LCD schermen moet gebruiken. Heb nu nog crt scherm. Als ik de LCDTEST.exe open krijg ik een soort van testbeeld met in het midden horizontaal een rood, groen en blauw balkje. Verder kan je niets aanklikken op deze pagna.
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml
Ik probeer dit topic een beetje te volgen, en zag wel veel discussie over de nog in het wild te verschijnen Samsung 172X. Jammer dat die door Tomshardware zo is neergesabeld.
Ik heb niemand er hier nog over gehoord (of er overheen gelezen), maar het schijnt dat Samsung met nog iets nieuws gaat komen: de 177X, een 12ms scherm. Althans, zegt Samsung dan.
http://www.digit-life.com/news.html?98148#98148
(voor wie koreaans kan lezen, het persbericht van Samsung zelf staat op: http://www.sec.co.kr/index.jsp)
De 177X ziet er op de koreaanse sites waar ik hem met wat ge-google kon vinden hetzelfde uit als de 172X. Misschien toch nog binnenkort een snel scherm in een mooi jasje?
Ik heb niemand er hier nog over gehoord (of er overheen gelezen), maar het schijnt dat Samsung met nog iets nieuws gaat komen: de 177X, een 12ms scherm. Althans, zegt Samsung dan.
http://www.digit-life.com/news.html?98148#98148
(voor wie koreaans kan lezen, het persbericht van Samsung zelf staat op: http://www.sec.co.kr/index.jsp)
De 177X ziet er op de koreaanse sites waar ik hem met wat ge-google kon vinden hetzelfde uit als de 172X. Misschien toch nog binnenkort een snel scherm in een mooi jasje?
[ Voor 9% gewijzigd door Appelsap op 15-11-2003 00:53 ]
Hier in België is de Iiyama E431S-B bijna nergens meer te verkrijgen
De Iiyama E430S-B daarentegen wel, wat me opviel is dat hier wordt gespeculeerd dat het een 25 ms panel heeft, terwijl Iiyama 16 ms beweert...
Ik vind het wel jammer dat die geen DVI-ingang heeft
off-topic: Weet iemand hier waar de Iiyama E431S te verkrijgen is in de buurt van de provincie Antwerpen (Be) ?
De Iiyama E430S-B daarentegen wel, wat me opviel is dat hier wordt gespeculeerd dat het een 25 ms panel heeft, terwijl Iiyama 16 ms beweert...
Ik vind het wel jammer dat die geen DVI-ingang heeft
off-topic: Weet iemand hier waar de Iiyama E431S te verkrijgen is in de buurt van de provincie Antwerpen (Be) ?
E430S-B = 25ms (E.O.L.)The.Force schreef op 15 november 2003 @ 11:21:
Hier in België is de Iiyama E431S-B bijna nergens meer te verkrijgen![]()
![]()
![]()
Ik vind het wel jammer dat die geen DVI-ingang heeft![]()
E430-B = 16ms
E431S-B = 16ms + DVI
een andere review van extremeoverclocking over de Samsung 172X beweert weer iets heel anders dan Ome Tom...
http://www.extremeoverclo...itors/Samsung_172x_1.html
zie ook de FP!
zie ook de FP!
Heeft er iemand dan toch een fout gemaakt bij Tomshardware? Het ziet er naar uit.
lees deze test maar eens!
Ik heb nog een andere gevonden ook:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1033
hier krijgt het scherm een editor's choice award.
Ik krijg al wat spijt van mijn pas bestelde (maar nog niet ontvangen) Eizo L557.
Het scherm waar ik op wachtte, maar dan niet goed bevonden werd had ik zelf dus ook al afgeschreven.
edit : too late
lees deze test maar eens!
Ik heb nog een andere gevonden ook:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1033
hier krijgt het scherm een editor's choice award.
Ik krijg al wat spijt van mijn pas bestelde (maar nog niet ontvangen) Eizo L557.

Het scherm waar ik op wachtte, maar dan niet goed bevonden werd had ik zelf dus ook al afgeschreven.
edit : too late
[ Voor 3% gewijzigd door BizonKid op 15-11-2003 19:26 ]
Ik denk dat die 172X van samsung helemaal zo slecht nog niet is, eerst zien dan geloven 
1 ding snap ik alleen niet...
op tweakers.net frontpage staat dat hij 12 ms heeft, klopt dit ?
[ Voor 36% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-11-2003 19:28 ]
Site van SamsungSTIMPPYYY schreef op 15 november 2003 @ 19:26:
Men claimt het dus in ieder geval wel.Fast Response Time (12ms)
This monitor performs as good as it looks! It boasts a response time that is almost twice as fast as other monitors. It reduces ghosting and jagged pixel effects, making it ideal for watching movies, streaming video, or playing games!
Verwijderd
Het word wél héél interessant nu de response time 12ms geworden is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 20:56 ]
Verwijderd
Samsung 172 X.Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:25:
Hyundai Q17 of Iiyama E431S-B? Wie kan mij overtuigen?
Dit topic is gesloten.