Toon posts:

Een kwaliteits 19" of 21" monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe computer gekocht, en deze is totaal zwart. (toestenbord muis en boxjes ook) Alleen mijn monitor is wit.
Dus kwam mijn moeder er laatst mee aan, dat ze wel voor sinterklaas een beeldscherm voor mij wil kopen.
Ik zat zelf dus te denken aan een CRT
Natuurlijk zwart.
en 19" of 21".
Ik heb al wel wat site's af gezocht, maar kon nog vrij weinig vinden. Vooral de zwarte monitoren zijn moeilijk te vinden.

Kan iemand mij wat aanbevelen kwa specificaties, ik wil er voornamelijk mee gamen. Dus daar moet het wel voor geschikt zijn.
Het liefst heb ik een 21", maar 19" suggesties zijn altijd welkom. Een site waar ik het vandaan moet halen zou ook mooi meegenomen zijn.

Mijn budget bedraagd 300 tot 500 euro (mag ietsje meer zijn).

Bij voorbaad dank,

edit:
het liefst met zo'n vlakke beeldbuis (Flatron)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 22:45 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De zwarte monitore:
http://www.tweakers.net/p...DB=Pricewatch&Query=zwart

Een andere link:
Welke merken, zwarte CRT

Suc6 en veel plezier ermee :)
:Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
heey tof!
bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 22:47 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou eigelijk zowieso voor 21" gaan als je de ruimte hebt, niet erg vindt om een keer te tillen (21" schermen zijn echt zwaar ed.)

Ook kun je met 21" meer, dan met een 19" qua resoluties en hoe meer ruimte je hebt op de desktop, hoe fijner het werkt imho. Maar voor spelletjes is het ook wel fijn :)

300 ~ 500 is helaas behoorlijk krap voor een 21" scherm, vooral een kwaliteits-type. Qua budget kun je dan beter voor een high-end 19" gaan.

Je kijkt naar je scherm, dus moet je niet gaan voor het kwartje op de eerste rang ( maw: 21" scherm voor €300.- met maar een max van 1280x1024 (bij wijze van spreken)).

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 27-10-2003 22:51 ]

C:\>_

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45
voor 300 euro mag je mijn 20" HP wel hebben. Moet je hem alleen zelf zwart spuiten. :)
Verder een prima ding, Trinitron beeldbuis.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 27 October 2003 @ 22:50:
Ik zou eigelijk zowieso voor 21" gaan als je de ruimte hebt, niet erg vindt om een keer te tillen (21" schermen zijn echt zwaar ed.)

Ook kun je met 21" meer, dan met een 19" qua resoluties en hoe meer ruimte je hebt op de desktop, hoe fijner het werkt imho. Maar voor spelletjes is het ook wel fijn :)

300 ~ 500 is helaas behoorlijk krap voor een 21" scherm, vooral een kwaliteits-type. Qua budget kun je dan beter voor een high-end 19" gaan.

Je kijkt naar je scherm, dus moet je niet gaan voor het kwartje op de eerste rang ( maw: 21" scherm voor €300.- met maar een max van 1280x1024 (bij wijze van spreken)).
Heb je misschien suggesties?
Ik zag deze in de pricewatch:
Pro 930SB 19"DTR-NF.25 110kHz TCO95 black

maar ik heb dus totaal geen verstand van monitoren, dus als je misschien een goede 19" weet. Zou je het even kunnen melden?
Het liefst met vlakke beeldbuis (heb ik nu ook in mijn 17", ben er dus aan gewent. :) )

edit: link fix

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 22:59 ]

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 22:54:
Heb je misschien suggesties?
Ik zag deze in de pricewatch:
http://www.centralpoint.n...pl1.html&levprodid=783682

maar ik heb dus totaal geen verstand van monitoren, dus als je misschien een goede 19" weet. Zou je het even kunnen melden?
Het liefst met vlakke beeldbuis (heb ik nu ook in mijn 17", ben er dus aan gewent. :) )
Je kan het zelf ook wel een beetje zien in de pricewatch, omdat high-end monitoren vaak een tikje duurder zijn dan de budget/normale monitoren.

Zo'n held ben ik ook weer niet in monitoren, maar b.v. bij Philips is de Brilliance model een van de betere. De 10xS versie is gewoon standaard. Is verder wel goed, maar wil je echt genieten enzo.. dan pak je natuurlijk een high-end scherm.

De goedkopere hebben normaal gesprokken ook geen flatscreen, dus daar moet je ook even rekening mee houden. Ga ook bij de fabrikant even de specificaties opvragen van de monitors die je interesseert, en ga daarvan een keuze maken.

Erg belangrijke tip: Je kan best een monitor uitkiezen via de pricewatch, maar ga van te voren naar het scherm kijken wat je er van vindt. De monitor is een van de belangrijkste interactie apparaten van de computer naar de gebruiker.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met jouw budget zou ik kiezen voor een goede 19 inch. Liever een goed maar kleiner scherm, dan een groot scherm waar je je aan gaat ergeren....

Bij Philips kan je het aan het typenummer zien, ik geloof(!) dat de "P" types de betere zijn.
Bij de andere merken zou ik het zo niet weten, maar opde websites van de fabrikanten kom je er wel achter.

Belangrijk voor mijzelf zou met name de refresh rate zijn. Vaak gaat een hoge refreshrate ook gepaard met een volledig vlakke beeldbuis.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie reacties,
ik heb besloten voor een 19" te gaan.

Maar nu het merk,
Ik zat zelf te denken aan een NEC of een LG
Maar dat is gewoon omdat wij meer van dat soort monitoren in huis hebben staan.

Zijn er nog fabrikanten die geen vlakke beeldbuis hebben?
en wat is een goed merk?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

tweakerbee

dus..?

Iiyama Pro 454, kost ongeveer € 425,-.

Een Diamondtron U2 beeldbuis. Kan makkelijk 1600x1200 @ 85Hz draaien (de vraag is of je dat wilt).
Verder goed contrast, en twee monitoringangen. Kun je alletwee de kabels van je videokaart aansluiten :P.

(Geintje, maar het kan wel handig zijn als je twee computers hebt, of bijv. ook een laptop die je thuis op je grote monitor aansluit)

You can't have everything. Where would you put it?

• Vinnie
  • Niet online
dreeke schreef op 27 October 2003 @ 23:04:
Bij Philips kan je het aan het typenummer zien, ik geloof(!) dat de "P" types de betere zijn.
Bij de andere merken zou ik het zo niet weten, maar opde websites van de fabrikanten kom je er wel achter.
Klopt, P, B (Brilliance) en T zijn afaik de betere.

E moet je vermijden, is dacht ik het budget model. En S is gewoon de 'standaard' scherm-type van Philips.

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 27 October 2003 @ 23:10:
Iiyama Pro 454, kost ongeveer € 425,-.

Een Diamondtron U2 beeldbuis. Kan makkelijk 1600x1200 @ 85Hz draaien (de vraag is of je dat wilt).
Verder goed contrast, en twee monitoringangen. Kun je alletwee de kabels van je videokaart aansluiten :P.

(Geintje, maar het kan wel handig zijn als je twee computers hebt, of bijv. ook een laptop die je thuis op je grote monitor aansluit)
die is wel cool, maar die is dan weer niet zwart :/

had ik maar nooit een zwarte pc gekocht :(

Verwijderd

wil je trouwens een platte beeldbuis of is dat niet belangrijk? persoonlijk zou ik dat wel doen. vriend van mij heeft een mooi beeldscherm, ook plat en die heeft een apparte mode voor het gamen, zet ie het scherm helderder. zal ff vragen welke dat precies is, is een liyama.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

LG Flatron 915FT plus, erg fijne monitor. Ik heb hem hier staan, en 2 flatgenoten van me hebben hem ook (plus nog 1 ex-flatgenoot). Is al een wat oudere monitor, maar ik vindt hem nog steeds erg ok. Voordeel is dat hij niet meer zo heel erg duur is dus: pricewatch: LG 915FT Plus 19" (360 Euro)

Ik zag hem laatst ook bij V&A voorbij komen, ogenblikje ...

http://www.tweakers.net/aanbod/product/18882/a

Met 'wat ouder' bedoel ik dus neit dat hij minder is ofzo ... doet wel gewoon 1600x1200 op 85 Hz met een strak beeld :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gertjan op 27-10-2003 23:20 . Reden: Gevonden: ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb wat gevonden,
Alleen er is 1 probleempje:

Is hij er ook in het zwart?

het gaat om een iiyama HM903DTA Vision Master Pro454.

Nog iets op aan te merken?
Model HM903DTA
Vision Master Pro454
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (inch) 18
CRT Type 100% Plat
Diamondtron U2
Sleuvenmasker
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 366 x 375.5
Dot Pitch (mm) 0.24mm AG uni-pitch
Horizontale Synchronisatie 30-132kHz
Verticale Synchronisatie 50-200Hz
Bandbreedte 345
Ergonomische Resolutie 1600 x 1200 @ 85Hz
Maximale Resolutie 1920 x 1440 @ 77Hz
640x480 (Hz) 200
800x600 (Hz) 180
1024x786 (Hz) 142
1152x864 (Hz) 126
1280x1024 (Hz) 107
1600x1200 (Hz) 92
1800x1440 (Hz) 77
Plug & Play standaard Ja
Signaalingangen 2x 15pin D-sub
Mac ondersteuning Ja
Digitale instelling Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu talen Engels/Duits/Frans/Ned/Zweeds/Japans
Audio/USB opties USB Hub, 2 x 1W speakers, headphone connector
Voldoet aan TCO’99, CE, TUV-GS/MPR II/ISO 9241-3/ISO 9241-7/ISO 9241-8, PTB, FCC-B, UL/C-UL, DHHS, DHNW
Energiebesparing VESA DPMS, NUTEK, Energy Star© Compliance
Stroomverbruik (W) 138
Stroomverbruik in 'standby' (W) 3
Afmeting (BxHxD, mm) 450 x 450 x 447
Gewicht (kg) 24
Garantie Benelux 3jr on-site

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31
pricewatch: Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT-BK 19" (Zwart)

Iiyama MM904UT-BK Vision Master Pro 455 19" Zwart

dit is meer de iets slechtere versie van de vision master pro 454, hij kan een iets minder hoge resolutie en hij heeft geen usbhub, dual monitor kabel en boxen. voor de rest lijkt het me wel een leuk ding en niet al te duur

Verwijderd

Ali_Illegali schreef op 27 oktober 2003 @ 23:18:
LG Flatron 915FT plus, erg fijne monitor. Ik heb hem hier staan, en 2 flatgenoten van me hebben hem ook (plus nog 1 ex-flatgenoot). Is al een wat oudere monitor, maar ik vindt hem nog steeds erg ok. Voordeel is dat hij niet meer zo heel erg duur is dus: pricewatch: LG 915FT Plus 19" (360 Euro)

Ik zag hem laatst ook bij V&A voorbij komen, ogenblikje ...

http://www.tweakers.net/aanbod/product/18882/a

Met 'wat ouder' bedoel ik dus neit dat hij minder is ofzo ... doet wel gewoon 1600x1200 op 85 Hz met een strak beeld :)
Mijn ervaringen met de LG Flatron 915FT+ zijn niet zo best. Is onder andere hier, hier en hier te lezen. Uitstekende monitor als je een werkende hebt, en zonder al te erge convergentie problemen, maar dat komt geloof ik niet zo vaak voor :)

Ik heb deze monitor ook vaak na problemen om moeten laten ruilen. Inmiddels heb ik mijn 4e LG hier staan, en deze gaat binnenkort ook weer terug. Grote convergentie problemen (niet op te lossen met het OSD), groene lichtgevende stip na het uitzetten (alsof de beeldbuis nog warm is en moet afkoelen), gat(!!) in de voet en rare beeldvervormingen.

Nee, geen LG meer voor mij...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 23:18:
wil je trouwens een platte beeldbuis of is dat niet belangrijk? persoonlijk zou ik dat wel doen. vriend van mij heeft een mooi beeldscherm, ook plat en die heeft een apparte mode voor het gamen, zet ie het scherm helderder. zal ff vragen welke dat precies is, is een liyama.
Philips heeft dat ook, bij Philips heet het Lightframe. Ik heb het zelf ook op m'n Philips 107T41 (17 inch), in games is het prima maar voor gewoon surfen is het waardeloos (dat programma wat je erbij krijgt geeft plaatjes een lightframe boost, dit geeft de meest vreemde effecten, ik heb dat programma weer weggehaald en zet het handmatig aan met het menu in het scherm).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

EIZO T766

CRT Size 50 cm (19 inch) class, 90° deflection Tension Mask
CRT Phosphor Pitch Center: 0.24 mm, Edges: 0.25 mm
CRT Surface Treatment Super ErgoCoat®
Scanning Frequency H: 30 - 115 kHz V: 50 - 160 Hz
Dot Clock 280 MHz (typical)
Input Signals RGB Analog
Input Terminal D-Sub mini 15 pin and BNC × 5 (switchable)
Active Display Size 362 mm (H) × 271 mm (V) / 14.3" (H) × 10.7" (V)
Viewable Image Size Diagonal: 452 mm / 17.8"
Recommended Resolution 1280 dots × 1024 lines @ 107 Hz
Maximum Resolution 1920 dots × 1440 lines @ 76 Hz
Screen Control ScreenManager®, ScreenManager Pro for USB, One Touch Auto Adjustment Function (Auto-Sizing)
Power Requirements AC 100 - 120V / 200 - 240V, 50 - 60 Hz
Power Management System VESA DPMS
Power Consumption 120 watts
Power Save Mode 1 Less than 10 watts
Power Save Mode 2 (Off) Less than 3 watts
OSD Language English
Plug & Play VESA DDC 2B
Dimensions 452 mm (W) × 455 mm (H) × 478 mm (D)
17.8" (W) × 17.9" (H) × 18.8" (D)
Net Weight 26.7 kg / 58.9 lbs
Tilt / Swivel 10° up, 4° down / 45° right, 45° left
Certifications and Standards TCO'992 , TÜV ECO Circle 2001, TÜV/GS, c-Tick, CE, CB, UL 1950, CSA C22.2 No.950, FCC-B, Canadian ICES-003-B, TÜV/S, VCCI-B, EPA ENERGY STAR® Program, Energy 2000
USB Standard USB Standard Rev. 1.1
USB Ports 1 upstream, 4 downstream
Supplied Accessories AC power cord, setup guide, signal cable (D-Sub mini 15 pin), EIZO USB Cable, EIZO CRT Utility Disk (ScreenManager Pro for USB, ICC profile), warranty registration card

in grijs en zwart.

http://www.eizo.co.jp/welcome/products/index.html

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 17:37:
[...]

Philips heeft dat ook, bij Philips heet het Lightframe. Ik heb het zelf ook op m'n Philips 107T41 (17 inch), in games is het prima maar voor gewoon surfen is het waardeloos (dat programma wat je erbij krijgt geeft plaatjes een lightframe boost, dit geeft de meest vreemde effecten, ik heb dat programma weer weggehaald en zet het handmatig aan met het menu in het scherm).
doet hij idd ook zo... maar volgens mij wil de topicstarter geen platte beeldbuis???

Verwijderd

De iiyama HM903DTA Vision Master Pro454 die je aangaf is een geweldige monitor,vind ik.Hij heeft een makkelijke bediening qua instellingen, lekker helder beeld door de hoge refresh rate. Er lopen door het beeldbuis twee "lijnen" houd daar rekening mee maar die zie je totaal niet behalve dan als je met je poffertjesporum er 5 cm op gaat zitten kijken.
Ik game ook veel en de optie om met twee klikken op de monitor in te stellen dat het beeld verspringt naar voorgeprogrameerde instellingen voor Tekst, Picture en Movie is erg lekker.

Verwijderd

in het oktobernummer computer!totaal stond een test van 19" monitoren. Ze testten daar 10 monitoren. Als beste getest kwam uit de bus de Samsung 957MB en de beste prijs/kwaliteit verhouding had de LiteOn E1996PNST. Die samsung staat nu in de pricewatch voor 243 (pricewatch: Samsung Syncmaster 957MB 19") en de LiteOn staat er voor 179 euro. (http://www.tweakers.net/pricewatch/55793) Die zitten dus allebei binnen je budget en je doet met die samsung zeker geen miskoop.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:51 . Reden: typo ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jongens : Op een 19" scherm wil je toch zeker geen 0.24 dpi :? Op mijn 17" is het 0.20 en dat verschil merk je echt wel gewoon (hiervoor 17" 0.24 dpi gehad) dus zou ik daar ook even op letten ;)

Mijn scherm : Samsung 753 DFX hiervoor COMPAQ S710 met Philips/Samsung beeldscherm weet niet precies :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:41
Neem de iiyama 454 of die nec 19" maar. Dat je nergens aan merkt dat een 280 euro 19" slechter is dan een 430 euro model is dus GROTE onzin, je merkt het heel snel, zelfs als ze een identieke beeldbuis hebben. Je hebt minder instellingsmogelijkheden(die kunnen erg belangrijk zijn voor krijgen perfect beeld), je hebt meer kans op afwijkingen die er gewoon ingebakken zitten, je hebt slechter circuit en voeding (tja dat geld moet toch ergens op bezuinigd worden).
Ik kan iiyama mede aanbevelen vanwege hun perfecte service, ze hebben een goed netwerk in NL omdat ze zoveel verkocht worden en je krijgt 5 jaar on-site tegenwoordig.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 23:18:
Bij Iiyama heet dat OPQ (optimal picture quality)

Ik heb zelf de Vision master Pro 455 (MM904UT) 19"
Platte beeldbuis (U2 masker) (zitten idd lijnen in het beeld maar die zijn van het schaduwmasker en niet hinderlijk 8) )

Alle Iiyama monitoren zijn in het zwart te krijgen en kosten dan hetzelfde als de witte (zelf opgevraagd bij distributeur van Iiyama in Nederland :P)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Atlas in "Een kwaliteits 19" of 21" monitor"

Daarmee is eigenlijk alles duidelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.