Toon posts:

[Monitor] *Plof*, en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De werkelijkheid is niet zoals de titel doet vermoeden. Mijn monitor doet het nog, en ik heb ook niets vreemds kunnen ontdekken na een vreemd plofje.

:? Wat is er aan de hand?

Ik zat net rustig te internetten, en ik hoor ineens een kleine knal. Hierna werd mijn beeld wat wazig, en het verschoof ook iets. Vervolgens werd mijn beeld weer helemaal scherp, en trok het ook weer helemaal recht.

Voor zover ik heb kunnen ontdekken is er niets met mijn monitor aan de hand. Het beeld is nog steeds hetzelfde, het OSD doet het nog, en er komt ook geen rare lucht uit. Weet iemand wat dit nou was, of heeft iemand weleens iets dergelijks meegemaakt?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt als statische ontlading...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

misschien dat je relais een opflikker heeft gehad ofzo ??

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 13:25

TwoR

Gekleurde stippen

Ja heb ik wel eens gehad is inderdaad ontlading van je beeldscherm kan opzich geen kwijt maar ja het klinkt wel wat vreemd als er een knal uit je beeldscherm komt ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Regelmatig een degauss voorkomt in ieder geval het schrikeffect (vooral irri als je aan het gamen bent of net die ene pixel wil aanklikken :P )

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Klinkt als een Degauss. Misschien dat je monitor dat zo nu en dan automatisch doet?

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt als een Degauss. Misschien dat je monitor dat zo nu en dan automatisch doet?
Stom, stom, dat ik daar niet aan heb gedacht. In mijn OSD heb ik degauss op 'On' staan. Waarschijnlijk doet mijn monitor dat dan als het nodig is. Ik moet wel zeggen dat ik de monitor nu bijna een jaar heb, en ik heb nog nooit één degauss gezien. Maarja, het zal wel een degauss zijn geweest dan.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 09:25
Ruik even boven de ontluchtingsopeningen. Als je geen vieze stinklucht ruikt, is er niks aan de hand. Ontploffende condensatoren stinken namelijk enorm. Weet ik helaas uit eigen ervaring.
Pagina: 1