Toon posts:

Platte beeldbuizen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een LG Flatron 915FT Plus, maar er zijn een aantal 'problemen'.

1. Ik krijg erg last van mijn ogen als ik er langere tijd achter zit, hier moet ik wel bij zeggen dat ik voorheen een bolle beeldbuis heb gehad. Deze monitor (Trust Precision Viewer OSD) was trouwens 17".
2. Het lijkt alsof alles een beetje onscherp is. In het midden van het scherm heb ik hier minder last van dan in de andere delen.

Zou ik hier last van kunnen hebben omdat mijn ogen aan een platte beeldbuis moeten wennen, of liggen deze 'problemen' echt aan de monitor? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dan kan ik mijn geld misschien nog terug vragen mocht het aan de monitor liggen.

Alvast bedankt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die monitor moet dus wel heel veel scherper beeld hebben als die :r trust.
Op wat voor resolutie draai je en wat voor refresh rate ? Een 19" monitor moet minimaal een resolutie van 1024x768 met 85hz hebben wil het goed uitzien. Lager ziet ook goed uit natuurlijk, maar 1024 hoort echt goed scherp te zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik zou ook maar eens naar de refreshrate kijken.

Ik draai 1024x768@100hz op een 17" en dat is echt flikkervrij :)

Alle proemn in n drek

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

humz, ik heb hier een 17" CTX CRT-beeldbuis staan en superscherp beeld. Maar nu hing ik laatst mijn pc op een 17" LCD (Ilyama) van een vriend van mij, maar dat was me toch een crappy beeld (zelfde symptomen zoals jij) en dat terwijl mijn crappy pentium 133 mhz laptop met 12.1" scherm prachtig mooi beeld geeft. :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
WOW! Dat zijn snelle reacties :).

Ik zal even wat specificaties geven:

Refreshrate : Optimaal (Dus zo goed mogelijk)
Resolutie : 800x600

Verder gebruik ik geen moire instellingen.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Stel ook je contrast en helderheid niet te hoog in, dit molt ten eerste je ogen en ten tweede heeft een te hoge waarde negatief effect op een goede beeldweergave. 90 contrast en 30 helderheid is precies goed bij mijn 915FT, ga je verder dan wordt ie te licht. Verder inderdaad obvious dingen als refreshrate. Tenslotte opletten dat de letterweergave scherp en vrij van trillen is. Zo niet, dan trekt of je videokaart het niet, of is je monitor exemplarisch slecht. Verder natuurlijk niet hoger gaan dan 1280*960 resolutie op een 19" monitor.

P.S. ik bedenk het me net, zet in GEEN geval de HORIZONTALE moire reductie aan (laat hem dus op een waarde 0 staan): aanzetten levert namelijk ZEER onscherp beeld op waarvan een ieder direkt hoofdpijn krijgt.

P.S. P.S.: Hij hoort inderdaad niet alleen in het midden scherp te zijn, misschien toch omruilen voor een nieuwe bij LG.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

800 x 600 op een 19"? Is wel erg groot niet? Ik heb zelf de LG 795FT+ (17") en die staat op 1280 x 1024, wat ik groot genoeg vind.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Cap
  • Niet online

Cap

Op vrijdag 01 juni 2001 23:47 schreef Vertex het volgende:
WOW! Dat zijn snelle reacties :).

Ik zal even wat specificaties geven:

Refreshrate : Optimaal (Dus zo goed mogelijk)
Resolutie : 800x600

Verder gebruik ik geen moire instellingen.
Ok geen moire...

nou ten eerste check eens wat windows van 'optimaal' brouwt door in het SPECIAL menu van de monitor onderaan te kijken naar de refresh rate

Verwijderd

Topicstarter
Cap, jij hebt ook een 915FT. Ik zal een voorbeeld geven, even kijken of jij ook zoiets hebt.

------------------------------------

Deze lijn is bij mij in het midden van het scherm goed zichtbaar, maar hoe lager of hoger ik ga scrollen, hoe onscherper deze lijn wordt.

• Cap
  • Niet online

Cap

Op vrijdag 01 juni 2001 23:57 schreef Vertex het volgende:
Cap, jij hebt ook een 915FT. Ik zal een voorbeeld geven, even kijken of jij ook zoiets hebt.

------------------------------------

Deze lijn is bij mij in het midden van het scherm goed zichtbaar, maar hoe lager of hoger ik ga scrollen, hoe onscherper deze lijn wordt.
Hij wordt bij mij net een HEEEEL klein ietsiepietsie onscherper aan de randen van het scherm, maar je moet echt moeite doen om dit waar te nemen. Het lijkt mee een slecht afgeregeld exemplaar. Tenminste... welke videokaart gebruik je om de monitor aan te sturen?

PS ken je die stippellijntjes om de namen van de icoontjes in het control panel, wanneer je eerst een icoon selecteert en vervolgens in het witte gebied tussen 2 icoontjes klikt? Deze zijn bij mij nog goed waarneembaar als afzonderlijke stippels, ook aan de rand van het scherm.

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb hier trouwens nog wat testprogrammatjes staan waarmee je de scherpte van tekst over het hele scherm goed kan beoordelen.

http://members.ams.chello.nl/fdekker/

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zaterdag 02 juni 2001 00:03 schreef Cap het volgende:
Ik heb hier trouwens nog wat testprogrammatjes staan waarmee je de scherpte van tekst over het hele scherm goed kan beoordelen.

http://members.ams.chello.nl/fdekker/
Die Nokia test is echt goed :)
Ik heb hem net ook ff geprobeerd.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Optimaal = :r

En een reso van 800x600 op een 19"?????? hoezo heb je em dan gekocht??? ik heb ook een 19" en draai op 1280x1024

oja zet hem op 85 of 100Hz niet op Optimaal want dat klopt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nokia Monitor Test eens geprobeerd, en de letters zijn daar niet waarneembaar slechter, maar die lijn die ik als voorbeeld gaf juist weer wel.

De refreshrate stond met optimale instellingen trouwens op 144Hz!!! Ik heb hem meteen eventjes terug gezet naar 85Hz. Probleem is trouwens nog niet verholpen daardoor.

Ik gebruik een Asus V7700 Pure GeForce2 GTS 32MB, maar ik denk niet dat het daar aan kan liggen, want dan zou het beeld overal slecht zijn en niet alleen in andere delen behalve het midden.

Wat denk je? Omruilen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik trouwens een resolutie van 800x600 omdat de meeste internet pagina's daarop gebouwd zijn. Vind ik veel fijner, omdat je zo een voller beeld heb als je aan het internetten ben.

Verder zijn die andere resoluties makkelijk als ik spellen speel en wat plaatjes moet bewerken.

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zich zou je denken dat ie overal onscherp zou zijn ja, maar zeker weten doe je het niet: de Geforce kaarten staan nu eenmaal niet bepaald bekend om hun goede 2D kwaliteit.

Het beste is om, als je nog een ander videokaartje hebt liggen, het daarmee ook eens te proberen. Probeer het ook eens op 1024*768 of 1152*864 resolutie, kijk of je het probleem daar ook hebt. Zo ja, omruilen kan geen kwaad, dit hoort niet!

Ennuh... bij 800*600 mogen die lijntjes ----- ECHT wel scherp zijn!!!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
Op zaterdag 02 juni 2001 00:12 schreef Vertex het volgende:
Ik gebruik trouwens een resolutie van 800x600 omdat de meeste internet pagina's daarop gebouwd zijn. Vind ik veel fijner, omdat je zo een voller beeld heb als je aan het internetten ben.

Verder zijn die andere resoluties makkelijk als ik spellen speel en wat plaatjes moet bewerken.
Geen enkele monitor is perfect, ik heb ook een 915FT+, en had die symptomen die jij nu eeft ook, ik heb hem toen laten omruilen, maar heb die dingen nog steeds, maar dan op andere plekken. Een CRT monitor kan gewoon niet op ELKE plek haarscherp zijn, daar moet je mee leren leven...

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 00:06 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Die Nokia test is echt goed :)
Ik heb hem net ook ff geprobeerd.
Probeer die CT test ook eens, die is nog beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Cap, heb jij trouwens ook dat zwarte letters op een witte achtergrond (en andersom) er erg uitspringen, of valt dat bij jou wel mee? Kan dit trouwens duiden op een slecht exemplaar, of ligt dit meer aan de instellingen? Het is in ieder geval erg irritant aan de ogen.

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 00:17 schreef Martijn het volgende:

[..]

Geen enkele monitor is perfect, ik heb ook een 915FT+, en had die symptomen die jij nu eeft ook, ik heb hem toen laten omruilen, maar heb die dingen nog steeds, maar dan op andere plekken. Een CRT monitor kan gewoon niet op ELKE plek haarscherp zijn, daar moet je mee leren leven...
Het KAN wel...ik heb geluk, de mijne is overal erg scherp, slechts met heel veel moeite kan ik met bepaalde soorten beeld als ik er naar zoek een ietsje minder scherp beeld in de uiterste hoeken ontdekken , en ik ben een kritische gebruiker die al meerdere dure monitoren uitgekotst heeft vanwege dit manco :)

Trouwens, je kan gewoon je monitor open maken en met een schroevendraaier aan de regelaars van je pot (dat zwarte kastje links achter) draaien, hiermee stel je de horizontale en vertikale scherpte in...

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 00:18 schreef Vertex het volgende:
Cap, heb jij trouwens ook dat zwarte letters op een witte achtergrond (en andersom) er erg uitspringen, of valt dat bij jou wel mee? Kan dit trouwens duiden op een slecht exemplaar, of ligt dit meer aan de instellingen? Het is in ieder geval erg irritant aan de ogen.
Er erg uit springen? Je bedoelt dat je monitor erg contrastrijk is? Stel je contrast dan wat lager in! :)

Ik ga nu slapen :z , ik discussieer morgen wel verder ok?

Verwijderd

Topicstarter
Cap :
Het beste is om, als je nog een ander videokaartje hebt liggen, het daarmee ook eens te proberen.
Het is alleen vreemd dat ik het met mijn oude monitor niet had. Denk toch niet dat het aan mijn videokaart ligt.
Martijn :
Een CRT monitor kan gewoon niet op ELKE plek haarscherp zijn, daar moet je mee leren leven...
Onzin. Er zijn zat mensen die een haarscherpe aperture grill monitor hebben. Daarnaast mag je dat toch ook wel verwachten als je een monitor koopt van 1350,-!!!
Cap :
...en ik ben een kritische gebruiker die al meerdere dure monitoren uitgekotst heeft vanwege dit manco :)
Hoeveel heb jij er al omgeruild/gekocht?
Cap :
Trouwens, je kan gewoon je monitor open maken en met een schroevendraaier aan de regelaars van je pot (dat zwarte kastje links achter) draaien, hiermee stel je de horizontale en vertikale scherpte in...
Wil je me dood hebben ofzo? :) Nee, dat doe ik maar niet, monitoren zijn mij iets te gevaarlijk van binnen.

Iemand trouwens nog suggesties om mijn problemen op te lossen, of wordt het echt omruilen/inleveren?

Verwijderd

Topicstarter
Nu al slapen? Het is weekend man ;)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
offtopic:
[quote]
Op zaterdag 02 juni 2001 00:12 schreef Vertex het volgende:
[/quote]

Volgens mij zijn de meeste websites gebouwd op 1024*768 maar goed...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je fout. Er komen wel steeds meer pagina's die het best bekeken kunnen worden op een resolutie van 1024x768, maar het meerendeel is nog steeds gemaakt voor 800x600.

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op vrijdag 01 juni 2001 23:39 schreef Rick2001 het volgende:
Die monitor moet dus wel heel veel scherper beeld hebben als die :r trust.
Ik heb hier een Trust Precision Viewer 17".. Was een zeer goedkope monitor, maar ik heb nog weinig monitoren gezien die zo een perfect beeld geven als deze.
De nieuwe iiyama's zijn natuurlijk beter. Ook de compaq 17" monitoren met een 6500K kleur-intstelling vind ik zeer prettig.

Is die LG Flatron 915FT Plus een LCD of echt nog een beeldbuis? En wat kost ie?

...

Verwijderd

Topicstarter
LG gebruikt andere beeldbuizen dan Iiyama, Sony, Eizo, NEC, Philips & Samsung. Slot pitch buizen om precies te zijn. Ze gebruiken ook wel conventionele beeldbuizen, maar daar zal nooit de Flatron techniek in zitten.

De Flatron techniek maakt het mogelijk om zeer platte beeldbuizen (zelfs platter dan de platte monitoren van bovenstaande merken) te maken zonder zichtbare tension wires.

Over het algemeen zijn de monitoren van LG zeer goed, maar ik heb dus weer de pech om een verotte beeldbuis te hebben. Verot is het juiste woord, omdat ik zelfs op een resolutie van 800x600 wazige plekken op mijn beeld heb. Het is niet zo extreem dat ik in een wazig gebied niets kan lezen, maar ik merk zeker een groot verschil met scherpe gebieden.

De prijs van deze monitor is volgens de meest recente pricewatch lijst 1229,- bij Gistron.

De Trust Precision Viewer OSD 17" was trouwens best een goede monitor, maar ik wou een 19" en de mogelijkheid om resoluties tot minimaal 1600x1200 te draaien. Verder is het natuurlijk leuk om een platte monitor te hebben, omdat deze geen vertekend beeld geeft.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik denk zelf dat het aan de resolutie ligt.

Zelf was ik eens bij een kennis van me op bezoek en die draaide op zijn 17 incher 640x480.
ik ben 1024x768 gewent.
Kreeg ik maar een zooitje koppijn na een kleine 2 uur werken.
Refreshrate stond op 85hz.
Dus wat dat betreftligt het niet an de refreshrate.
Volgens mij zijn die icoontje op je beeld gewoon te groot vooral op een 19 incher 800x600.

Wat draag jij voor een bril joh?
Jampot glzen ofzo? :?

Sjeesch!

grt HENNEP ;)

btw This is no flame.

Verwijderd

Topicstarter
HENNEP :
Ik denk zelf dat het aan de resolutie ligt.
Waar baseer je dat op? Over het algemeen betekend een lagere resolutie meer scherpte vanwege de grootte.
HENNEP :
Wat draag jij voor een bril joh?
Jampot glzen ofzo?

Sjeesch!
Wat lul je nou? Ik ga niet nog een keer uitleggen waarom ik een resolutie van 800x600 gebruik, jij moet maar eens threads leren doorlezen.

• Ronald
  • Nu online
* Ronald is maf en draait zijn Phillips 107B10 altijd op 1600x1200@70Hz

Ja dat relatief weinig refresh, maar ik kan er tegen :)

Het ding is wel overal hagelscherp. Hangt aan een radeon. Een Asus GF2 MX was niet leuk om te zien nee ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Tjees,ik heb hiero een 17 inch Pyama,wel eentje met bolle beelbuis.
Draai ik nu : 1280x1024@85 Hz,ik vind dit mega lekker werken gewoon !
En lekker scherp !

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Ik heb een LG 795FT +. Deze is volgens mij ook niet helemaal goed. Aan de rand van het scherm heeft hij nl een kleine raster afwijking. Het is verder wel een heel rustig scherm om naar te kijken.

Verwijderd

dat optimaal van windows zuigt!
zorg dat je de goede monitor drivers hebt......dan weet windows welke resoluties ie aan kan.
zet hem dan met de hand minimaal op 85.....als het kan op 100. heb je echt superbeeld.
alleen tja, ik zit dan met zo'n vision master pro 451........ daar baal ik van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu hoe ik mijn probleem het beste kan uitleggen. Het lijkt net alsof er een laagje water op mijn scherm ligt. Iemand hetzelfde probleem?

• Cap
  • Niet online

Cap

Mijn eerste LG915FT+ was gelukkig meteen goed, je moet een beetje mazzel hebben :) . Ik heb daarvoor wel problemen gehad met andere monitoren van Iiyama, Sony, Daewoo en NEC. Gelukkig waren dit niet mijn eigen monitoren, maar die van kennissen waarbij ik een PC geconfigureerd heb, en waarbij ik de monitor moest afstellen.

Zo snel ga je trouwens niet dood hoor, de boel is bij moderne monitoren goed afgeschermd met een metalen kooi, je moet alleen een (geplastificeerde) schroevendraaier door 2 gaatjes in de kooi steken om aan die knopjes te draaien. Het was bij mijne niet nodig, zoals gezegd mijn exemplaar was van zichzelf al goed!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 12:23 schreef Vertex het volgende:
Ik weet nu hoe ik mijn probleem het beste kan uitleggen. Het lijkt net alsof er een laagje water op mijn scherm ligt. Iemand hetzelfde probleem?
Vertex dit hoor allemaal niet. Bij 800*600 hoor je 100% loepzuiver spatscherp super fijn onverstoord etc. beeld te hebben zonder waas, ik heb dat zelf ook op mijn LG915FT+. OK, als de scherpte bij 1280*1024 en 1600*1200 bij hoge refreshrates een ietsje terugloopt in de hoeken dan is dat acceptabel, maar dit is absoluut fout, daar hoef je met niemand meer over te discussieren.

Change had een telefoonnummer van LG dat je moet bellen, daarbij komen ze meteen je monitor omruilen voor een nieuw exemplaar (dus niet gebruikt). Wel snel bellen, je moet dit binnen 2 weken doen anders krijg je een gerepareerd exemplaar geloof ik. Als het nieuwe exemplaar geleverd is heb je weer 2 weken om die te evalueren, etc....

Ik heb Change via mail om het nummer gevraagd, aangezien de posting waar het in stond met de server crash verdwenen is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu in ieder geval uit dat het niet hoort. In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag omdat ik een bolle beeldbuis gewend was, maar ik krijg echt een beetje last van mijn ogen als ik er langere tijd achter zit.

Ik zal dat nummer inderdaad eens bellen, kijken of ze er wat aan kunnen doen. Voor de rest is dit een prima monitor, ik zou geen andere willen. BTW, ik heb het nummer al (020-4800482), iig bedankt voor alle moeite.

Verwijderd

Ik heb ook een LG 915FT+, maar ik heb nergens last van, ook niet bij 1600*1200@85Hz
Het ding doet het gewoon perfect, nogmaals nergens last van...

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:41 schreef Bierkameel het volgende:
Ik zou ook maar eens naar de refreshrate kijken.

Ik draai 1024x768@100hz op een 17" en dat is echt flikkervrij :)
mijn monitor is bij mij op 60Hz nog steeds flikkervrij :?

heb mijn NEC FE950 op 1280x1024x32@90Hz... lekker scherp en helder.. :)

• Martijn
Op zaterdag 02 juni 2001 13:45 schreef Cap het volgende:

[..]

Vertex dit hoor allemaal niet. Bij 800*600 hoor je 100% loepzuiver spatscherp super fijn onverstoord etc. beeld te hebben zonder waas, ik heb dat zelf ook op mijn LG915FT+. OK, als de scherpte bij 1280*1024 en 1600*1200 bij hoge refreshrates een ietsje terugloopt in de hoeken dan is dat acceptabel, maar dit is absoluut fout, daar hoef je met niemand meer over te discussieren.

Change had een telefoonnummer van LG dat je moet bellen, daarbij komen ze meteen je monitor omruilen voor een nieuw exemplaar (dus niet gebruikt). Wel snel bellen, je moet dit binnen 2 weken doen anders krijg je een gerepareerd exemplaar geloof ik. Als het nieuwe exemplaar geleverd is heb je weer 2 weken om die te evalueren, etc....

Ik heb Change via mail om het nummer gevraagd, aangezien de posting waar het in stond met de server crash verdwenen is...
Cap, klopt bij jou ook de convergentie? Ik krijg in de rechterhelft van de monitor vaak een rode lijn onder of boven een andere, vooral in het midden van het scherm tot de rechter bovenhoek... Heb jij dat niet? Nergens last van convergentie instellingen? Dat kun je mooi teste met Nokia Monitor test... Is met zo'n wit raster goed te zien...

• Martijn
BTW, Cap, Wanneer is jouw monitor gemaakt? Die van jou schijnt goed te zijn, dus misschien ligt het wel aan het tijdstip van productie... :? Mijne is in December 2000 gemaakt...

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23
Ja maar om daarom nou je resolutie in te stellen op die voor een 15" monitor:?

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 21:51 schreef Martijn het volgende:

Cap, klopt bij jou ook de convergentie? Ik krijg in de rechterhelft van de monitor vaak een rode lijn onder of boven een andere, vooral in het midden van het scherm tot de rechter bovenhoek... Heb jij dat niet? Nergens last van convergentie instellingen? Dat kun je mooi teste met Nokia Monitor test... Is met zo'n wit raster goed te zien
Met een wit raster is er hier nagenoeg niets te zien (ja met turen vanaf heel dichtbij... je zou dan kunnen zeggen dat de ene kant van een sommige witte lijntjes een miniem beetje rood aan de ene kant heeft en een miniem beetje blauw aan de andere kant). Als je op één plek (in jouw geval rechts dus) een afwijking hebt dan moet je met je convergentie instellingen zorgen dat je deze fout verspreid over je hele scherm... dus niet links goed en rechts een grote fout, maar overal een kleine fout.

Je ziet het trouwens beter met het mangeta raster van de convergentie test... per definitie liggen de rode en de blauwe lijn het verste uit elkaar, vandaar dat je voor het meten van convergentiefouten met name op het mangeta scherm moet letten.
BTW, Cap, Wanneer is jouw monitor gemaakt? Die van jou schijnt goed te zijn, dus misschien ligt het wel aan het tijdstip van productie... :? Mijne is in December 2000 gemaakt...
De mijne is ook Dec 2000 gemaakt ;) .

• Martijn
Op zondag 03 juni 2001 11:27 schreef Cap het volgende:

[..]

Met een wit raster is er hier nagenoeg niets te zien (ja met turen vanaf heel dichtbij... je zou dan kunnen zeggen dat de ene kant van een sommige witte lijntjes een miniem beetje rood aan de ene kant heeft en een miniem beetje blauw aan de andere kant). Als je op één plek (in jouw geval rechts dus) een afwijking hebt dan moet je met je convergentie instellingen zorgen dat je deze fout verspreid over je hele scherm... dus niet links goed en rechts een grote fout, maar overal een kleine fout.

Je ziet het trouwens beter met het mangeta raster van de convergentie test... per definitie liggen de rode en de blauwe lijn het verste uit elkaar, vandaar dat je voor het meten van convergentiefouten met name op het mangeta scherm moet letten.
[..]

De mijne is ook Dec 2000 gemaakt ;) .
Dat verdelen van het probleem heb ik al gedaan, maarja, ik zie gewoon duidelijk een rode lijn. Ik zal een voorbeeld geven. Bv. bij GOT he, je hebt dan bovenaan het scherm de tekst 'Gathering of Tweakers', daaronder zit 'profile, register, prefs'enz in een blauwe balk. Daaronder een gele balk, met index enz erin, onder DIE gele balk zit ik dus een rode lijn van zo'n 0,5mm...:'( Als ik hem wegwerk dan wordt op het scherm beneden helemaal een ramp. Ik heb zo'n rode lijn ook onderaan, maar daar is ie niet zo erg... Jij hebt hier dus helemaal geen last van??

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zondag 03 juni 2001 11:32 schreef Martijn het volgende:

[..]

Ik zal een voorbeeld geven. Bv. bij GOT he, je hebt dan bovenaan het scherm de tekst 'Gathering of Tweakers', daaronder zit 'profile, register, prefs'enz in een blauwe balk. Daaronder een gele balk, met index enz erin, onder DIE gele balk zit ik dus een rode lijn van zo'n 0,5mm...:'( Als ik hem wegwerk dan wordt op het scherm beneden helemaal een ramp. Ik heb zo'n rode lijn ook onderaan, maar daar is ie niet zo erg... Jij hebt hier dus helemaal geen last van??
Van een lijn kan ik niet spreken: aan de rechter onderkant van de gele balk heb ik bij de overgang naar blauw iets wat op rood lijkt, maar het is nauwelijks waarneembaar.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

"Refreshrate : Optimaal (Dus zo goed mogelijk)"

waarom verteld niemand t m????
De Optimal setting is de standaard setting van je videokaart in combi met je monitor, en dus bijn ALTIJD 60 Hz!!! De Refresh moet je dus veranderen!!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Martijn
Op maandag 04 juni 2001 00:17 schreef dadj het volgende:
"Refreshrate : Optimaal (Dus zo goed mogelijk)"

waarom verteld niemand t m????
De Optimal setting is de standaard setting van je videokaart in combi met je monitor, en dus bijn ALTIJD 60 Hz!!! De Refresh moet je dus veranderen!!
Bullshit, bij optimaal pakt ie bijna NOOIT 60 Hz. Bij Standaard waarde of zoiets pakt ie wel meestal 60 Hz...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, bij 'Optimaal' pakt Windows de hoogst mogelijke refreshrate. Windows pakt dus alleen 60Hz als je monitor geen hogere refreshrate aan kan. En ik heb hem al lang van de 'Optimale' setting afgehaald, die setting zuigt.

Verwijderd

Kheb een Iiyama Vision Master Pro 410 (17" dus) en draait heerlijk scherp 1280x1024 85hz, 1600x1200 75hz is ook nog perfect scherp, maar dan is het dus nie leesbaar (doh!)

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update omtrend mijn monitor.

Ik heb de LG helpdesk gebeld, kreeg ik een man aan de lijn. Ik mijn problemen uitgelegd komt die man met een of andere verhaal dat het ook aan mijn videokaart zou kunnen liggen. Dit kan ik nog begrijpen, omdat dit bij sommige mensen mogelijk zou kunnen zijn. Vertel ik hem vervolgens dat ik denk dat het niet aan mijn videokaart ligt, omdat ik er bij mijn oude monitor geen last van had, zegt hij dat het dan nog aan mijn videokaart zou kunnen liggen, omdat sommige videokaarten problemen hebben met sommige monitoren. Toch aangedrongen om een nieuwe te krijgen en dit vond hij uiteindelijk prima.

Ik wil graag de ervaringen van Change, Martijn en Mimix ook weten, mochten jullie dit lezen, laat mij even weten hoe dit omruilen bij jullie in z'n werk ging.

Verwijderd

Ik heb het kleinere broertje van de 915ft gehad (795ft) en die had dezelfde problemen. Ook zo'n waas over het scherm. Ik kreeg er echt barstende koppijn van. Bovendien was die van mij in de hoeken duidelijk onscherper dan in het midden.

Was afgelopen zaterdag bij Powerline in Zoetermeer en daar stond de 915ft ook. Ik moet zeggen dat die er heel wat beter uit zag dan mijn 795ft. Lekker helder en op 1024 heel erg scherp in de hoeken. Hij had alleen wat last van rode lijnen. Ik heb het idee dat alle monitoren van LG (behalve de bolle) daar in meer of mindere mate last van hebben.

Ik heb de 915Ft bij Powerline trouwens met Nokia monitor Test getest en de letters waren over het hele scherm scherp. De verkoper gaf me ook gelijk. Ik loop hier dus niet zomaar wat te verzinnen.

Er is dus nog hoop dat je wel een keer een goede krijgt. En als je dan een goede hebt dan heb je ook echt een super monitor. :)
Ik heb hem bij Powerline trouwens vergeleken met een Sony en qua beeldkwaliteit deed de LG niet veel voor de Sony onder, behalve wat betreft convergentie.

O ja, ik heb ook een keer de LG helpdesk gebeld en bij mij kwamen ze aan met het verhaal dat de monitor eerst een uurtje of 50 tot 100 moest draaien. Na die tijd zou het scherm helemaal rechtgetrokken zijn. :Z Mijn monitor trok in ieder geval niet recht, dus het zal wel een klein beetje onzin zijn.

Verwijderd

Krijg je bij de LG binnen 2 weken nou echt een nieuwe? Op lge.nl is namelijk een omruilformulier en daar staat die optie niet bij. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Krijg je ook echt een nieuwe?
Pagina: 1