-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Euh, op welke pagina ben jij blijven steken?Kwartjuh schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:25:
SCHITTEREND! Echt fantastisch! Vooral 1 en 3!
Ik zie op de laatste pagina maximaal 1 foto per post. Alles ongenummerd...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
hahaha, lol. op de verkeerdeXander schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:27:
[...]
Euh, op welke pagina ben jij blijven steken?
Ik zie op de laatste pagina maximaal 1 foto per post. Alles ongenummerd...
pagina 1, post met de windmolens.
move along, nothing to see here....
[ Voor 12% gewijzigd door Kwartjuh op 14-04-2008 18:36 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Het lijkt of ik in de lucht overgangen tussen de foto's zie. Welke tool heb je gebruikt?BlaTieBla schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:21:
Pudong / Shanghai skyline
[afbeelding]
Heb wel nog wat met filtertjes zitten prutsen... vandaar de wat rare kleuren.
Maar ik vind het een geslaagde foto, beetje science fiction skyline daar.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|

Genomen in Boston, MA, USA tijdens de jaarlijkse Boston Regatta in 2007.

Het kunstmatige meer in Canberra.

Canberra vanaf de heuvel waar ik werk.

Water catchment gebied in de Grampians, Victoria, Australie.

Steenformatie genaamd London Bridge in de buurt van de 12 Apostels, Great Ocean Road, Victoria, Australie.

Parijs vanaf de eifeltoren
Grotere versies zijn hier te vinden:
http://www.mso.anu.edu.au...2/main.php?g2_itemId=2406
http://eduard.hles.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=6583
Used to be Down Under... Foto gallery

Iets grotere versie: http://farm4.static.flick...64939440_f48351a084_b.jpg
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
http://www.instructables....e-Quicktime-VR-Panoramas/
Deze tut voldoet niet, want ik kan PTstitcher.exe niet vinden. Iemand tips?
In Panorama Factory zit geloof ik ook zo'n optie om er een Quicktime-filmpje van te maken.Coeluh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:24:
Hoe kan je eenvoudig een VR (quicktime) maken?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Voor online gebruik zou ik geen quicktime gebruiken. QT is imo drekware, en komt er bij mij niet op. De penetratiegraad van Java is ook stukken hoger. PTViewer is misschien wat minder fancy allemaal, maar ook daar zijn commerciele alternatieven voor, voor als je een serieuze applicatie hebt. Er zijn flash-alternatieven, maar daar moet je even zoeken naar een goede die het beeld niet verkracht en die geen Flash 10 ofzo vereist...Coeluh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:24:
Hoe kan je eenvoudig een VR (quicktime) maken?
http://joristimes.nl/3d/PANORAMA2.htm
Iemand een idee
Ik vrees dat velen dit zien:Coeluh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:52:
Het is gelukt. Maar hij doet een beetje vaag, qua controls. Aanschouw:
http://joristimes.nl/3d/PANORAMA2.htm
Iemand een idee

Je hebt quicktime nodig.
Of deze als flash. http://img185.imageshack....wprojectna8.swf&width=320
Ik vind het gek, dat ding gaat scheef. De panorama is wel goed gelukt, maar dus niet helemaal. Iemand een clue?
[ Voor 28% gewijzigd door Coeluh op 19-05-2008 00:16 ]
Nrs. 1 t/m3 zijn gemaakt met een Casio Exilim 7Mpix en nr. 4 met mijn Nokia N73 telefoon. Geen hoogstaande apparatuur dus, maar gaat om het idee

1. Manhattan vanaf Empire State Building

2. Manhattan vanaf boot naar Liberty Island

3. Top Mont Ventoux (Frankrijk)

4. Bovenop een onbekende 'col' ergens in Zuid-Frankrijk (wel helemaal met de MTB tegenop geklommen
Die rare kleuren kan je wel zeggen, je lucht is niet mooi. Verder kan je daar niet veel aan je standpunt veranderen op de "boulevard", beetje standaard plaatje. Kreeg je dat uber grote LCD bootje er niet op? was wel een leuke 'shanghai'-toevoeging geweest.BlaTieBla schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:21:
Pudong / Shanghai skyline
[afbeelding]
Heb wel nog wat met filtertjes zitten prutsen... vandaar de wat rare kleuren.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Nu doet ie t wel goed. Je moet goed opletten wat je het center van je image maakt.
Ziet er goed uitCoeluh schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:36:
http://www.joristimes.nl/3d/3d.html
Nu doet ie t wel goed. Je moet goed opletten wat je het center van je image maakt.
Ik heb 2 panorama's van uit me dakraam gemaakt, van de dageraad / zonsopgang.
De foto's zijn aanelkaar geplakt met Hugin zoals iemand hierboven ook gebruikt
Ik post ze hier omdat ik ze meer panorama vind, dan een nacht foto
De foto's zijn op ware grote niet echt geweldig om te zien, maar toch vind ik het resultaat toch wel goed (ze linken naar een grote van 1024 x zoveel):
Dit is de eerste, die ik uit de losse pols, dat is ook aan de foto's te zien:

(1600 x 381).
Dit is de tweede, met een stafief, zie de groene lamp rechts:

(1600 x 359)
Ze zijn toch niet te slecht?

[ Voor 2% gewijzigd door ibmos2warp op 20-05-2008 03:15 . Reden: blabla'tje over panorama ipv nacht... ]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Anoniem: 180355
Het programmaatje dat je gebruikt ben ik niet zo van overtuigd, aan deze resultaten te zien, het lijkt me alsof je steeds de overgang naar de naastliggende foto ziet? Ik gebruik (zeer af en toe) het programma autostitch en dat levert mij toch betere resultaten qua overgangen.
Als je dit programma gebruikt met gelijk-belichte en hetzelfde diafragma dan is Hugin uitstekend (zie mijn foto's hierboven). De overgangen komen idd (vermoed ik) nu door het gebruik van ongelijke belichtingstijden. Tip voor alle Hugin gebruikers: laat het resultaat een TIFF zijn en vervolgens croppen en omzetten naar JPEG, want dan worden de overgangen veeeeeeeeeel beter gedaan. Als je de panorama's direct in JPEG laat maken dan krijg je hele scherpe overgangen, die je niet wilt hebben.Anoniem: 180355 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:50:
Het programmaatje dat je gebruikt ben ik niet zo van overtuigd, aan deze resultaten te zien, het lijkt me alsof je steeds de overgang naar de naastliggende foto ziet? Ik gebruik (zeer af en toe) het programma autostitch en dat levert mij toch betere resultaten qua overgangen.
Ik heb dus ook op M geschotenAnoniem: 180355 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:50:
Je moet proberen je belichting constant te houden (dus bij voorkeur op M schieten) en eventueel ook wat foto's naar boven of onder te maken. Wil je je panorama mooi maken dan moet je de zwarte randen (boven en onder) eraf croppen, de foto's 'in de hoogte' zijn dan handig voor wat extra ruimte.
Die zwarte randen heb ik overheen gekeken

Dat je die overgang ziet, kan dat niet komen doordat de hoeveelheid licht veranderd?
Ik zal iig de volgende keer kijken of ik je tips kan gebruiken
De foto's zijn allemaal met dezelfde sluitertijd en diafragma gemaakt... Alleen binnen driekwartier ofzo is het een heel stuk lichter.PrinsEdje80 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:15:
Als je dit programma gebruikt met gelijk-belichte en hetzelfde diafragma dan is Hugin uitstekend (zie mijn foto's hierboven). De overgangen komen idd (vermoed ik) nu door het gebruik van ongelijke belichtingstijden. Tip voor alle Hugin gebruikers: laat het resultaat een TIFF zijn en vervolgens croppen en omzetten naar JPEG, want dan worden de overgangen veeeeeeeeeel beter gedaan. Als je de panorama's direct in JPEG laat maken dan krijg je hele scherpe overgangen, die je niet wilt hebben.
Het resultaat is ook een tiff, die ik zelf weer om heb gezet naar jpg.
Ik zal de volgende keer nog wel eens wat prutsen
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Welke redens heb je nog meer om in TIFF op te slaan?PrinsEdje80 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:15:
[...]
Als je dit programma gebruikt met gelijk-belichte en hetzelfde diafragma dan is Hugin uitstekend (zie mijn foto's hierboven). De overgangen komen idd (vermoed ik) nu door het gebruik van ongelijke belichtingstijden. Tip voor alle Hugin gebruikers: laat het resultaat een TIFF zijn en vervolgens croppen en omzetten naar JPEG, want dan worden de overgangen veeeeeeeeeel beter gedaan. Als je de panorama's direct in JPEG laat maken dan krijg je hele scherpe overgangen, die je niet wilt hebben.
Als hugin helemaal klaar is kun je in photoshop/gimp of whatever, het eindresultaat croppen en dan saven in JPEG. Het monster tiffbestand is dan niet meer nodig.
Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een dergelijk stukje gebruikersgemak

Dusss...any advice
De eerste vorig jaar gemaakt in praag, niet als panorama gemaakt, maar door de crop wel geworden;

En deze gemaakt in Cochem duitsland.

Beide foto's gemaakt met m'n Sony A100, in Raw.
De foto van praag met behulp van een sigma DC 18-50mm.
De foto van cochem met een oude tamron AF28-200mm F/3.8-5.6 Aspherical (IF).
De foto van cochem is met fotoshop aan elkaar geplakt.
Jacques
[ Voor 26% gewijzigd door jed_nl op 21-05-2008 15:18 ]
Mijn cameraatje doet het niet in TIFF. Dan maar jpegmekkieboek schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:28:
Dat was wel de hoofdreden (afgezien dat je met TIFF lekker snel je disk volplempt, die tiff's zijn bepaald niet klein). Maar in tiff zijn alle individuele pixels nog benaderbaar. Zodoende kan enblend (zo heet dat subproces van hugin geloof ik) alle foto onderdelen qua belichting in elkaar laten overvloeien. En dat gaat vrijwel perfect, ook als je in een verkeerde belichtingmode hebt geschoten. Sla je alles meteen in JPEG op dan zijn de pixels niet vrij benaderbaar (zonder verlies bij elke operatie) en dan werkt enblend helaas niet.
Als hugin helemaal klaar is kun je in photoshop/gimp of whatever, het eindresultaat croppen en dan saven in JPEG. Het monster tiffbestand is dan niet meer nodig.
Heb zelf maar één panorama waar ik tevreden mee ben:

Afgelopen zomer gemaakt met een 300D en kitlens. Kan niet wachten om deze zomer weer op een 15,000km roadtrip te gaan met mijn nieuwe speelgoed (30D + 17-40L). Heb me vorig jaar redelijk vaak geërgerd aan de traagheid van de 300D, zal dit jaar een stuk lekkerder fotos maken.
Dit jaar ook maar een nd-grad filtertje meenemen dan?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Anoniem: 202119
Voordeel van het statief was dat nu de panorama geheel in focus is vanwege het kleinere diafragma.

Klik op de foto voor groter
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2607522884/
8 foto's, statief, ƒ8.0, PTGui pro, Lightroom
Vanwege het lage standpunt is het onmogelijk om op 10mm zonder vervorming te schieten, echter vind ik de vervorming wel cool zo met de gebogen pilaren.
Hehe leuk dat er naar mijn foto gelinkt wordtKarel V schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:30:
Pauldegroot: Vergis ik me of is't ie niet ver hiervandaan gemaakt?
Ik kan je wel vertellen dat hij (hoogstwaarschijnlijk) niet vanaf die locatie gemaakt is, mogelijk wel ergens anders in zwitserland (van een of andere pas).
Ik vind het in elk geval een prachtfoto! Mooie kleuren en contrast. Maar ook de compo en scherpte zijn dik in orde!
[ Voor 6% gewijzigd door Laurens op 26-06-2008 23:05 ]
Gewoonweg fantastische foto, die vervorming vind ik er erg mooi in. Voor de rest is ie gewoon echt 'spannend'!Anoniem: 202119 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:14:
Ik heb een reproductie gemaakt van de panorama die ik al eerder had gemaakt. Ditmaal met statief en UWA objectief.
Voordeel van het statief was dat nu de panorama geheel in focus is vanwege het kleinere diafragma.
[afbeelding]
8 foto's, statief, ƒ8.0, PTGui pro, Lightroom
Vanwege het lage standpunt is het onmogelijk om op 10mm zonder vervorming te schieten, echter vind ik de vervorming wel cool zo met de gebogen pilaren.
@pauldegroot, werkelijk waanzinnig uitzicht. Erg mooie pano. Lekker scherp, en fijne kleuren
Zelf voor het eerst een poging gedaan tot het maken van een pano. Camera op statief en en rondje draaien. Graag zou ik willen weten wat ik zou kunnen verbeteren.

Klik voor groot

(klikbaar)
[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 27-06-2008 01:04 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pano vanaf 'Top-of-the-Rock' in New York.
Kwam er bij het stitchen achter dat er links onder nog een stuk glas van het hek te zien is
De grote versie heeft een watermerk in verband met ervaringen (niet GoT gerelateerd) uit het verleden
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Inderdaad erg jammer van dat watermerk. Ben zelf regelmatig op Top of the Rock geweest. Alleen 's avonds echter. Zeer mooi om dit beeld nu weer eens te zien. Kan haast niet wachten om weer in het vliegtuig richting JFK te stappen
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
en vooral rechts bij de meest rechtse mast, is er een enorme kleurvervorming ernaast...
@zonoskar: de eerste pano is wel oké, alleen mist die wat kleur en contrast. Die tweede pano kan echt niet omdat er halve mensen op staan.
@blatiebla: mooie diepte in de pano, maar ook hier mist de pano kleur en contrast.
@defspace: mooie frisse pano!!
@mberendsen: de pano is nergens echt lekker scherp, en hij bevat veel CA., en dat is best jammer omdat de lucht/wolken echt mooi zijn.
Hier nog eentje van een uurtje of wat geleden.
Port vell Barcelona

Groter -> http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2648844437/sizes/l/
12 foto's uit de hand. PTGui pro en Lightroom
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 202119 op 08-07-2008 15:54 ]
Anoniem: 102173
Ik heb er ook nog een paar:
De platte foto’s vind ik met een 360°x180° panorama minder, maar de QTVR’s zijn daarentegen wel mooi (al zeg ik het zelf
De QTVR's staan onder de foto. Die openen in een nieuw venster (ActiveX besturingselement is vereist)
The Red Apple in aanbouw
1.: D300 + 10.5 mm f/2,8 | ISO 100 | f/8 | 1/4e s.

The Red Apple in QTVR ca. 2,6 mb
Het Witte Huis en de Oude Haven
2.: D300 + 10.5 mm f/2,8 | ISO 100 | f/8 | 1,6 s.

The Oude Haven in QTVR ca. 2,5 mb
De Maastoren in aanbouw
3.: D300 + 10.5 mm f/2,8 | ISO 100 | f/8 | 8 s.

Maastoren in QTVR ca. 2,3 mb
Hofplein
4.: D300 + 10.5 mm f/2,8 | ISO 100 | f/8 | 13 s.

Hofplein in QTVR ca. 2,6 mb
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102173 op 10-07-2008 16:52 ]
Té ver weg heb je gelijk in, maar verder is de foto gemaakt met mijn Tamron 17-50 op 17mm dus echt groothoek vindik het niet. Het zal wel komen omdat die draden de hoek in liepen waar naar ik doordraaide.Anoniem: 102173 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:51:
Die vervorming heb je ook MET statief hoor dat komt omdat de foto gemaakt is met een groothoek en de panorama een grote hoek beslaat. Ik vind hem netjes, misschien iets te ver weg.
Vette pano's weer, met als favoriet #3.
Toch wel erg koel die QTVR'sAnoniem: 102173 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:51:
De platte foto’s vind ik met een 360°x180° panorama minder, maar de QTVR’s zijn daarentegen wel mooi (al zeg ik het zelf)
De QTVR's staan onder de foto. Die openen in een nieuw venster (ActiveX besturingselement is vereist)
The Red Apple in aanbouw
Dat heb ik express gedaan. Je kan in PTGUI het middelpunt zelf bepalen van je panoPrinsEdje80 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 06:45:
@Opgezetfan: mooie foto's. Zouden zo op een kaart kunnen! Grappig hoe je bij bijna elke foto de straat op dezelfde positie hebt. Welke projectie heb je gebruikt voor de foto's?!?
6 foto's rondom en 1 naar boven en 1 naar beneden. Vervolgens het geheel stitchen met PTGUI en Photoshop en daarna met PANO2QTVR een QTVR gemaaktmekkieboek schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:12:
[...]
Toch wel erg koel die QTVR's. Op een ibook openen ze direct in de browser (mbv quicktime). In- en uitzoomen, ophoog en omlaag pannen, gaaf. Nr 1 vind ik erg mooi (red apple on a white apple). Neem je dan meerdere fotolagen boven elkaar?

Klik voor groter
10 foto's uit de hand genomen. Gestitched met PTGui pro, en bewerkt met Lightroom
Nurburg
Kleurtjes komen overigens direct uit de camera + polfilter.
Niet dat ik zo geil op onbewerkte plaatjes, maar hier was ik wel tevreden over m'n D80

(Volgende keer een wat betere jpg-compressie kiezen
[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 28-07-2008 11:05 ]
Macba : BCN

Klik voor groter
7 foto's uit de hand gestitched met PTGui en bewerkt met Lightroom.
Heerlijk die vervorming op 17mm
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 202119 op 28-07-2008 18:22 ]
Een aantal panorama's van mijn Israel reis:
#1: Judea woestijn

#2: Tiberias gezien vanaf het meer van Galilea

#3: Het tempelplein ten tijde van Herodes de Grote (Israel Museum)

#4: Jeruzalem 1: Vanaf de westbank

#5: Jeruzalem 2: Vanaf de westbank 2

#6: Jeruzalem 3: By night, vanaf de Olijfberg (oost)

#7: Jeruzalem 4: Vanaf de Olijfberg overdag

#8: Jeruzalem 5: Vanaf de Olijfberg wide-angle

#9: Haifa

#10: Bergen in de woestijn bij Jericho

Alles met 300d+pola en met dank aan autostitch.
1. Groeve van cementfabriek ENCI

2. Vanaf ruine Lichtenberg richting Maastricht

Hoe heb je http://tweakers.net/ext/f...VQCP0TcSEoK/full.jpg]deze bijvoorbeeld gemaakt? Met een groothoek, of via stitchen?
Geen super beelden imo. Het weer (afwezigheid van wolken hier en daar) en de hoeveelheid UV vielen wat tegen.
Volgend jaar beter

Een amiga 500 met 512 kb ram !

De oplettende lezer zal opmerken dat het tijdens de Red Bull Air Race helemaal niet zulk mooi weer was, maar daar is met Photoshop wel wat aan te doen. Voor meer info, zie mijn blogpost
@ahoeben: mooie pano. Wel grappig al die vliegtuigjes (volgens mij dezelfde) vlak achter elkaar te zien.
Aan de linkerkant van de pano (in de bomen net rechts van het huis met torentje in het park) zit volgens mij wat 'merging' onscherpte. Voor de rest; succes met je gigapixelrobotproject (2* woordwaarde). Ben benieuwd naar de volgende creaties.
[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 31-07-2008 11:18 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Jammer dat het bij het scrollen door je on line versie soms heel erg lang duurt, voor alle delen scherp zijn. Daar kan je niets aan doen waarschijnlijk, maar het doet wel afbreuk aan de ervaring. Op "werkelijke grootte" lijkt de scherpte en het contrast iets minder dan optimaal, maar ik neem mijn pet af voor de manier waarop je al die foto's hebt weten te integreren in een voorstelling. Ik heb één foutje gevonden, er zitten er waarschijnlijk meer in, maar als geheel maakt het een verzorgde indruk.
Het vele fotosoepen - anders dan nodig voor de pano - roept wel vragen op, zoals hoe ver we kunnen en willen gaan, bij het construeren van een foto. In dit geval is het functioneel, zeker daar waar je de capriolen van het vliegtuig laat zien, maar aan de andere kant voeg je wel veel toe, zoals het cruiseschip en de zonnende mensen op het gras. Dat laatste is imo wel leuk, maar het maakt je foto ook iets minder "serieus", als je begrijpt wat ik bedoel. Of we noemen het iets anders dan "foto", wat je werk eigenlijk het meeste recht doet, maar ik heb er nog geen naam voor.
Zeker de moeite van het bekijken waard!
De 'basislaag' van mijn gigapixel panorama is inderdaad niet overal even scherp. M'n 18-200 mm lens is al niet de scherpste op 200 mm, maar ook de focus was niet heel erg lekker. Ondertussen heb ik mijn robot aangepast zodat hij de camera de tijd kan geven om de autofocus te gebruiken (nu heb ik een fixed focus gebruikt).
Het beeld als geheel is inderdaad niet echt een 'afspiegeling van de werkelijkheid'. Zie het meer in de trand van de souvenir schilderijtjes die rijkelui-zonen meenamen in de rennaissance als ze een weekje Rome hadden gedaan; dat waren ook schilderijen die er realistisch uitzagen, maar waar alle bezienswaardigheden in één beeld waren samengeplakt (dus bijvoorbeeld met het circus maximus, én het colosseum én het panthenon letterlijk op steenworpsafstand).
Bij 'traditionele' gigapixel panoramas heb je vaak dat je enorm ver in kunt zoomen, maar dat er dan eigenlijk verrekte weinig is te zien. Nu heb je tenminste wat om naar te kijken ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Gutteguttegut op 04-08-2008 00:19 . Reden: upated to HQ ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!

Bodrum, Turkije
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Anoniem: 188713

Ondanks de onduidelijke bordjes op Curaçao ben ik er ongeveer zeker van dat dit Playa Forti is.

Wederom Playa Forti

Grote Knip
Deze is erg mooi. Complimenten OpgezetfanAnoniem: 102173 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:51:
Hofplein
4.: D300 + 10.5 mm f/2,8 | ISO 100 | f/8 | 13 s.
Hofplein in QTVR ca. 2,6 mb
Arrgh, can't wait to try my hand at it again
40D, 10-22@10mm,7 foto's, statief

Sony DSC-F505, 2 fotos, uit de hand

350D, 18-200@18mm, 8 foto's, statief

350D, 18-200@18mm, 2 foto's, uit de hand

350D, 18-200@18mm, statief

[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 19-08-2008 17:05 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
@Jasper: Prachtige rustgevende platen.
@vandijk: Ook mooie foto's. Die laatste kan zo in de reisfolder.

Ben eigenlijk heel blij met het resultaat; dat wil zeggen de wijze waarop gestitched is. Volgende keer zal ik de losse fotos in landscape nemen als ik er 4 meter vanaf sta. Ik ga het vaker proberen!
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
@FuZiOn:Ook mooie aanvulling
@vandijk: leuk die eerste 360°
@WhiskeyPhreak: mooie regenboog pano
Mijn allereerste pano , 3 fotos met photosticht aan elkaar geplakt , en voor de kleuren even door LR getrokken.
Uitzicht van mijn apartement zo naar de rand van maastricht.
Waarschijnlijk een tijdje terug in testcase topic voorbij zien komen , maar kreeg er wel redelijk goede reacties op , dus zal hem ook in dit topic plaatsen

Klikbaar voor grotere versie in flickr
[ Voor 13% gewijzigd door degroot op 28-08-2008 14:42 ]
www.degroot-it.nl

Alle onderstaande pano's zijn met Lightroom en PS3 gestitched. 12x verticale foto op 10mm.

[ Voor 5% gewijzigd door vandijk op 11-09-2008 19:38 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Mooie foto's! Echt waarvandijk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:15:
Dubbelpost in het landschap topic. landschap <-> panorama, daar zit nogal wat overlap vrees ik
[afbeelding]
Alle onderstaande pano's zijn met Lightroom en PS3 gestitched. 12x verticale foto op 10mm.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker als je het vergelijkt met die van Twixx die is dan weer rag scherp
[ Voor 19% gewijzigd door BakkerBolletje op 11-09-2008 14:17 ]
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Stitch van drie uit de hand geschoten foto's die daarna ietsje getonemapped is. Dit een van de oudere bruggen over de nu drooggelegde rivier die door Valencia stroomt.
[ Voor 3% gewijzigd door WhiskyPhreak op 24-09-2008 12:49 ]
Zit je draaipunt nu wel midden onder je sensor?vandijk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:15:
Dubbelpost in het landschap topic. landschap <-> panorama, daar zit nogal wat overlap vrees ik
[afbeelding]
This footer is intentionally left blank
Ja. Met deze setup kan ik het draaipunt precies op de juiste plek krijgen. Dat is dus onder het draaipunt van de lens (nodal point). Niet de sensor. Voor de 10-22 ligt dat punt ongeveer 10,6 cm voor de sensor.ajhaverkamp schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:15:
[...]
Zit je draaipunt nu wel midden onder je sensor?
Klik op het plaatje voor een beschrijving van de gebruikte onderdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door vandijk op 24-09-2008 19:04 ]

(10061x3895 pixel, photoshop gemerged uit 7 statief-opnamen met de 400D/Sigma 17-70 op 28mm, polafilter, ISO100 f/9 1/200s)
De andere kant op:

(14366 x 2342 pixel, f/6.3 1/160s)
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Keizer fora in Rome?!?
Wel heel ernstige kleuren vind ik overigens

Het spreekt voor zich in PS, heb je het überhaupt al geprobeerd?Leondendungen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:49:
Erg mooi foto's allemaal, Ik heb laatst op vakantie ook aantal foto's gemaakt met het plan om ze keer samen te gaan voegen naar Panorama foto. dacht daar speciaal programma voor te moeten zoeken maar zie nu dat Het kan met Photoshop CS3. kan iemand me uitleggen hoe dit moet is voor mij namelijk nieuw.
Nee nog nie zit nu op me werk en heb hier geen PS. ga het vanavond proberen. ben de optie alleen nog nergens tegengekomen. onder welke functionaliteit zit die? Ben namelijk nog maar beginner met PS.Erasmo schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:01:
[...]
Het spreekt voor zich in PS, heb je het überhaupt al geprobeerd?
- file -> automate -> photomerge
- De wizard zijn gang laten gaan
Vanuit lightroom:
- selecteer de onderdelen van je panorama
- rechtermuis -> edit in ->merge to panorama in Photoshop
- Wizard zijn gang laten gaan
[ Voor 47% gewijzigd door vandijk op 26-09-2008 20:44 ]
Dit topic is gesloten.
1.
Gaarne de foto's resizen naar 600px
2.
mocht je mail krijgen van www.pan-o-rama.nl met allerlei "fantastische" aanbiedingen omtrend je foto laat ons dat dan even weten via een DM of een mail naar de FG crew. Het is namelijk niet helemaal de bedoeling om zo te handelen en op die manier kunnen we er op ingrijpen.